In dit topic zijn al eerder meldingen geweest over wazige lenzen. Er is ook een Tweaker die dit zelf heeft opgelost door de lens te vervangen: topaj in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"holygame schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:08:
Mijn Reolink doorbell POE hangt bijna 2 jaar buiten maar begint nu wazig beeld te geven.
Verder altijd tevreden geweest met de deurbelBen benieuwd hoe de support dit probleem gaat verhelpen.
[Afbeelding]
OK dat verklaar waarom ik geen notifications in mijn reolink app zie.m.eddy schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:44:
[...]
Notificaties van de deurbel op je telefoon kan afhangen van of de camera geïnstalleerd is met UID en of ie online kan.
Zie ook:https://www.reddit.com/r/...otifications_without_uid/
Maar snap nog steeds niet waarom ik de notoficatie via HA zo traag binnen krijg.of pas wanneer ik ontgrendel.
Als ik in HA De action send notification aanklik komt het direct
mrbert
Ik heb mijn Samsung S21 in de kast gegooid.mrbert schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:10:
[...]
OK dat verklaar waarom ik geen notifications in mijn reolink app zie.
Maar snap nog steeds niet waarom ik de notoficatie via HA zo traag binnen krijg.of pas wanneer ik ontgrendel.
Als ik in HA De action send notification aanklik komt het direct
Mijn "oude" iphone XS max, werkt gewoon top, meldingen komen direct binnen zowel vanuit HAS als de Reolink App.
Never nooit meer een Samsung!
charleyr
Ik heb via facebook een tutorial gezien om mp3's te kunnen afspelen via HA op je reolink deurbel.
TUTORIAL:
Installeer eerst de go2rtc add-on via de add-on winkel.
Installeer ook WebRTC via hacs.
Voeg vervolgens na installatie van go2rtc, in de config (van go2rtc) de volgende gegevens toe: https://pastebin.com/5GrMADk3
Voeg de volgende regels aan je configuration.yaml toe: https://pastebin.com/nzjxjECK
Herstart Home Assistant.
Vervolgens kun je een automatisering maken, waarmee je media afspeelt op je deurbel.
Ik heb alles gedaan zoals daarin staat echter de reolink mediaspeler staat bij mij als unavailable.
Geen idee waarom?Iemand?
Bovendien als ik via developer tools klik op: check configuratie krijg ik dit:
Platform error 'media_player' from integration 'webrtc' - cannot import name 'SUPPORT_PLAY_MEDIA' from 'homeassistant.components.media_player' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/media_player/init.py)
Enig idee. Zou graag een mp3 kunnen afspelen. Thx voor de fulp!
TUTORIAL:
Installeer eerst de go2rtc add-on via de add-on winkel.
Installeer ook WebRTC via hacs.
Voeg vervolgens na installatie van go2rtc, in de config (van go2rtc) de volgende gegevens toe: https://pastebin.com/5GrMADk3
Voeg de volgende regels aan je configuration.yaml toe: https://pastebin.com/nzjxjECK
Herstart Home Assistant.
Vervolgens kun je een automatisering maken, waarmee je media afspeelt op je deurbel.
Ik heb alles gedaan zoals daarin staat echter de reolink mediaspeler staat bij mij als unavailable.
Geen idee waarom?Iemand?
Bovendien als ik via developer tools klik op: check configuratie krijg ik dit:
Platform error 'media_player' from integration 'webrtc' - cannot import name 'SUPPORT_PLAY_MEDIA' from 'homeassistant.components.media_player' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/media_player/init.py)
Enig idee. Zou graag een mp3 kunnen afspelen. Thx voor de fulp!
Misschien moet ik mn vraag in het HA topic zetten?
Ik heb dit zelf niet geprobeerd. Wel zou het me verbazen als je dit 100% werkend krijgt. Ik heb met veel moeite two-way audio via HA werkend gekregen (dus "live" terugpraten), maar dat is nogal behelpen en hit-or-miss, vergeleken met de Reolink-app. Ik heb, net als jij, in go2rtc twee streams gedefinieerd. Maar ik gebruik die in HA als camera, niet als mediaplayer. Wellicht dat het daar misgaat (je foutmelding lijkt daar ook op te wijzen).skank schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:33:
Ik heb via facebook een tutorial gezien om mp3's te kunnen afspelen via HA op je reolink deurbel.
Iets anders waar het misschien spaak loopt: de Reolink accepteert alleen specifieke audiostreams (vandaar ook die spec pcmu/8000 in de webrtc media_player entity). Ik weet niet of HA (en/of go2rtc) erop ingericht zijn om on-the-fly jouw MP3 te converteren naar iets dat de Reolink wel lust.
Wel volgens de man (en anderen) op facebook werkt het vlekkeloosglaswerk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:45:
[...]
Ik heb dit zelf niet geprobeerd. Wel zou het me verbazen als je dit 100% werkend krijgt. Ik heb met veel moeite two-way audio via HA werkend gekregen (dus "live" terugpraten), maar dat is nogal behelpen en hit-or-miss, vergeleken met de Reolink-app. Ik heb, net als jij, in go2rtc twee streams gedefinieerd. Maar ik gebruik die in HA als camera, niet als mediaplayer. Wellicht dat het daar misgaat (je foutmelding lijkt daar ook op te wijzen).
Iets anders waar het misschien spaak loopt: de Reolink accepteert alleen specifieke audiostreams (vandaar ook die spec pcmu/8000 in de webrtc media_player entity). Ik weet niet of HA (en/of go2rtc) erop ingericht zijn om on-the-fly jouw MP3 te converteren naar iets dat de Reolink wel lust.
EDIT:skank schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:23:
[...]
Wel volgens de man (en anderen) op facebook werkt het vlekkeloos
Werkend gekregen. Er zat een URL-fout in je code.
rtsp://admin:Password@192.168.0.xxx:554/Preview_01_main
moet zijn
rtsp://admin:Password@192.168.0.xxx:554/h264Preview_01_main
Met horten en stoten, maar krijg er nu toch muziek uit!
[ Voor 46% gewijzigd door glaswerk op 11-11-2025 18:45 ]
Oh , enkel de h264 voor de preview zetten?glaswerk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:31:
[...]
EDIT:
moet zijn
Hoe bedoel je met horten en stoten, klinkt het niet vloeiend?
Ik heb steeds volgende melding:
Deze entiteit is niet meer beschikbaar vanuit de webrtc integratie. Wanneer de entiteit niet meer in gebruik is, kan deze vanuit de instellingen verwijderd worden.
Webrtc via hacs... welke repository heb jij toegevoegd?
Is dat hetzelfde als webrtc Camera?
[ Voor 30% gewijzigd door skank op 11-11-2025 20:07 ]
Blijkbaar had ik de verkeerde webrtc
Nu heb ik de entiteit terug.
Enkel mn automation faalt.
Wat is er hier mis:
Heb je op die deurbel dan nog de ding dong buiten?
Wat is er hier mis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| action: media_player.media_play target: entity_id: media_player.reolink_deurbel_mediaplayer data: media_content_id: media-source://media_source/local/Bells.mp3 announce: true media_content_type: audio/mpeg |
[ Voor 7% gewijzigd door skank op 11-11-2025 20:14 ]
skank schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:14:
Blijkbaar had ik de verkeerde webrtc
Wat is er hier mis:
code:
1 2 3 4 5 6 7 action: media_player.media_play target: entity_id: media_player.reolink_deurbel_mediaplayer data: media_content_id: media-source://media_source/local/Bells.mp3 announce: true media_content_type: audio/mpeg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| action:
- service: media_player.play_media
target:
entity_id: media_player.reolink_deurbel_mediaplayer
data:
media_content_id: "media-source://media_source/local/Bells.mp3"
media_content_type: "audio/mpeg"
announce: true |
Hij begint vaker niet dan wel met afspelen. En áls ie afspeelt, stopt ie na een seconde of 30. Maar goed, je moet misschien ook geen complete albums willen afspelen op je deurbel ;-)skank schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:22:
[...]
Hoe bedoel je met horten en stoten, klinkt het niet vloeiend?
Reolink D340W met app. versie 4.56.0.4.20250819
In het begin dat ik de Reolink gebruikte had ik een eigen geluidssignaaltje bij beweging ingesteld. Dat werd na verloop van tijd wat irritant en dus had ik het uitgezet.
Nu zijn er een paar keer omstandigheden geweest waarbij me dat geluidssignaaltje wel even handig was geweest, maar ik kan niet meer vinden hoe ik dat aan kan zetten. In augustus is de app geupdate en daarbij is blijkbaar ook wat dat betreft een en ander veranderd?
In het begin dat ik de Reolink gebruikte had ik een eigen geluidssignaaltje bij beweging ingesteld. Dat werd na verloop van tijd wat irritant en dus had ik het uitgezet.
Nu zijn er een paar keer omstandigheden geweest waarbij me dat geluidssignaaltje wel even handig was geweest, maar ik kan niet meer vinden hoe ik dat aan kan zetten. In augustus is de app geupdate en daarbij is blijkbaar ook wat dat betreft een en ander veranderd?
Instellingen-> Pushmeldingen->Schema->DetectietypeBitzer schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:14:
Reolink D340W met app. versie 4.56.0.4.20250819
Het lukt mij niet.glaswerk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:31:
[...]
EDIT:
moet zijn
Heb je na installatie van webrtc via hacs, de integratie ook toegevoegd via integrations?
Ik heb volgende automation
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| id: 'Deurbel Kerstmis'
alias: Deurbel ringtone Kerstmis
description: "Deurbel kerstlied"
mode: parallel
triggers:
- trigger: state
entity_id:
- binary_sensor.deurbel_bezoeker
to: "on"
conditions:
- condition: state
entity_id: input_boolean.kerstmodus
state: "off"
action:
- service: media_player.play_media
target:
entity_id: media_player.reolink_deurbel_mediaplayer
data:
media_content_id: "media-source://media_source/local/Bells.mp3"
media_content_type: "audio/mpeg"
announce: true |
Bij de laatste stap krijg ik een foutmelding AssertionError en er komt niks uit de bel
@glaswerk
Dank, nu op 30 seconden gezet. Stond op 20 seconden maar ik kreeg toch echt elke paar seconden een notificatie, even kijken hoe dit gaat.Vos schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:53:
[...]
Je kan de push interval aanpassen: https://support.reolink.c...-for-Your-Reolink-Device/
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
<knip> Daarvoor hebben we Aanbiedingen en kortingscodes
[ Voor 93% gewijzigd door Septillion op 23-11-2025 12:04 ]
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Die korting is omdat ze een nieuwe versie uitbrengen toch?
Krijg al een week reclames van reolink met 'our new doorbell is coming soon', klik ik op de reclame gaat die gewoon naar de product pagina
Krijg al een week reclames van reolink met 'our new doorbell is coming soon', klik ik op de reclame gaat die gewoon naar de product pagina
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
@eijckron Ben je hier nog achter gekomen? Zit met de zelfde overweging als jij vorige maand zat. Continu opnemen is een voorwaarde voor mijn usecase en er is 24v aanwezig op de bestaande bedrading van de huidige video deurbel.eijckron schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:50:
Ik twijfel tussen de D340B en D340W. Op basis van de informatie die ik kan vinden zou de D340B werken met de bestaande gong en de D340W niet maar anderzijds heeft de D340W continu opname wat de D340B dan weer niet zou hebben hoewel googel weer suggereert dat de D340B wel continu opname heeft als deze een stroomaansluiting heeft, wat uiteraard het geval is als de bestaande gong wordt aangesloten.
Heeft iemand de D340B en kan deze bevestigen of deze met stroomaansluiting gewoon continu opname ondersteund?
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
@mbooij Niet 100% bevestigd maar mijn huidige aanname is dat de D340B niet continue kan opnemen.Ben je hier nog achter gekomen? Zit met de zelfde overweging als jij vorige maand zat. Continu opnemen is een voorwaarde voor mijn usecase en er is 24v aanwezig op de bestaande bedrading van de huidige video deurbel.
@mbooij 24/7 opname met de Battery version is volgens Reolink inderdaad niet mogelijk.eijckron schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:43:
[...]
@mbooij Niet 100% bevestigd maar mijn huidige aanname is dat de D340B niet continue kan opnemen.
:strip_exif()/f/image/uGChjOwJnDiTrtZ1veJMwvuG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door crunchytail op 17-11-2025 18:36 ]
Da's de battery versie als ik zo gauw ff online zoek? Ik kan uit ervaring bevestigen dat hij met max een paar dagen leeg is als je hem 24/7 laat opnemen. Die doet aan tickle-charging. Als je hem enkel laat opnemen wanneer de sensor aangaat heb je er echter geen omkijken naar (of misschien wel als je heel vaak dat ding laat afgaan).eijckron schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:43:
@mbooij Niet 100% bevestigd maar mijn huidige aanname is dat de D340B niet continue kan opnemen.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Inmiddels heb ik de wifi-variant van de deurbel in huis, maar verbinden met de router? Geen schijn van kans.
Plug & Play hoe moeilijk kan het zijn? Nou, behoorlijk, je voelt je toch een beetje ‘dom’ als zelfs dat niet wil.
Daarom heb ik alles geprobeerd, voor ik een vraag in het forum wilde stellen.
Wat ik al gedaan heb:
Account aangemaakt
Eerst op 5 GHz verbinden, werkte niet, dat kon ik verklaren wegens kleiner bereik.
Daarna op 2.4 GHz, helaas.
Deurbel naast de router gelegd, helaas.
Wachtwoorden aangepast, helaas.
Gastnetwerk geprobeerd, helaas.
5 GHz uitgezet (hoeft niet, maar je weet maar nooit) helaas.
Adblockers op mobiel uitgezet, helaas.
Alles gereset en opnieuw begonnen, helaas.
Andere mobiel geprobeerd, helaas.
Firewall en aanverwante zaken op de router uitgezet (voor zover ik hier kennis over heb), helaas.
Wifi-versterkers/domotica zoals Hue uitgezet. Helaas.
Bedraad aangesloten, dat werkt wel, installatie doorgenomen, device Setting WIFI aangevinkt, daarin wordt ook de 2,4Ghz weergegeven, maar wederom niet te verbinden.
En, ook bij iemand anders de bel gekoppeld; Ziggo modem met versterkers (stel je voor dat Wifi op de bel niet werkt) daar werkte het (uiteraard) meteen.
Ik zorg dat zowel op de mobiel als in de app het zelfde netwerk staat aangemeld.
Bij mijn weten heb ik geen verschillende netwerken.
Andere apparaten (Hue, SwitchBot, Blink, Google Home) doen het allemaal prima.
Ik heb het Ziggo moden in brick staan en gebruik een Sitecom AC2600.
Ik lijk de enige op internet te zijn met dit probleem, kom alleen issues tegen na de koppeling, zover kom ik zelf niet eens.
Iemand een frisse blik?
Want ik kan eindeloos benoemen wat niét werkt, maar ik hoop vooral te vinden wat wél werkt.
Update: Verbinden via een WIFI versterker werkt wel, deels goed nieuws, alleen is het bereik waar de bel komt te hangen minimaal.
Toen ik daarom weer probeerde te verbinden met de router, lukte dit niet en is weer losgekoppeld.
Plug & Play hoe moeilijk kan het zijn? Nou, behoorlijk, je voelt je toch een beetje ‘dom’ als zelfs dat niet wil.
Wat ik al gedaan heb:
Account aangemaakt
Eerst op 5 GHz verbinden, werkte niet, dat kon ik verklaren wegens kleiner bereik.
Firewall en aanverwante zaken op de router uitgezet (voor zover ik hier kennis over heb), helaas.
Bedraad aangesloten, dat werkt wel, installatie doorgenomen, device Setting WIFI aangevinkt, daarin wordt ook de 2,4Ghz weergegeven, maar wederom niet te verbinden.
En, ook bij iemand anders de bel gekoppeld; Ziggo modem met versterkers (stel je voor dat Wifi op de bel niet werkt) daar werkte het (uiteraard) meteen.
Ik zorg dat zowel op de mobiel als in de app het zelfde netwerk staat aangemeld.
Ik lijk de enige op internet te zijn met dit probleem, kom alleen issues tegen na de koppeling, zover kom ik zelf niet eens.
Iemand een frisse blik?
Want ik kan eindeloos benoemen wat niét werkt, maar ik hoop vooral te vinden wat wél werkt.
Update: Verbinden via een WIFI versterker werkt wel, deels goed nieuws, alleen is het bereik waar de bel komt te hangen minimaal.
Toen ik daarom weer probeerde te verbinden met de router, lukte dit niet en is weer losgekoppeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Repro op 18-11-2025 22:31 . Reden: Toevoeging het wel werk via een een wifi versterker ]
Misschien in de app toevoegen via uid?Repro schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:00:
Want ik kan eindeloos benoemen wat niét werkt, maar ik hoop vooral te vinden wat wél werkt.[Afbeelding]
Misschien niet helemaal wat je zoekt, ik heb de d340p ( poe versie) en die heeft net zoals de d340w onvif support.mbooij schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:50:
[...]
@eijckron Ben je hier nog achter gekomen? Zit met de zelfde overweging als jij vorige maand zat. Continu opnemen is een voorwaarde voor mijn usecase en er is 24v aanwezig op de bestaande bedrading van de huidige video deurbel.
Ik gebruik dit om de deurbel aan synology surveillance station te koppelen en zo dus 24*7 opnames te maken.
Dit werkt ook prima
Bedankt!Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:09:
[...]
Misschien in de app toevoegen via uid?
uid code gevonden, toen op zoek waar ik dit kan invoeren, daarvoor moest de bel weer aan het stroom en aan het netwerk.
Geen zin weer naar andere kant van het huis te lopen waar de router staat.
Verbinding via de Wifi versterker gedaan, en dit werkte, zonder de uid in te hoeven voeren
Toen met enige aarzeling de bel neergezet waar deze moet komen, en nog steeds Wifi verbinding, zou het dan toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Repro op 18-11-2025 22:01 ]
Fijn dat het is gelukt. Het zou zo maar eens te maken kunnen hebben met de Cloudflare storing van eerder vandaag. Er waren meer mensen die problemen ondervonden.Repro schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:59:
[...]
Bedankt!
uid code gevonden, toen op zoek waar ik dit kan invoeren, daarvoor moest de bel weer aan het stroom en aan het netwerk.
Geen zin weer naar andere kant van het huis te lopen waar de router staat.
Verbinding via de Wifi versterker gedaan, en dit werkte, zonder de uid in te hoeven voeren![]()
Toen met enige aarzeling de bel neergezet waar deze moet komen, en nog steeds Wifi verbinding, zou het dan toch?
Edit: lees nu je aanpassing dat het wel via de versterker werkt maar niet via je router. Dan is het toch raadzaam om je routerinstellingen in te duiken.
[ Voor 18% gewijzigd door crunchytail op 18-11-2025 23:28 ]
Edit: lees nu je aanpassing dat het wel via de versterker werkt maar niet via je router. Dan is het toch raadzaam om je routerinstellingen in te duiken.
Dat lijkt me voor de WIFI versie de enige oplossing, alleen heb ik bassiskennis rond een netwerk/router.
Instellingen in de router, houdt op bij het uitschakelen van de firewall, en beveiligen van WPA/WPA2.
Optie is nog andere router (wat niet mijn intentie is) of weer werken met het Ziggo modem, samen met 2 versterkers (liggen hier nog nieuw, maar die werken niet met een UTP kabel, alleen draadloos, zag het nut er niet van uit bestaande versterkers die wel zijn aangesloten op het netwerk met UTP kabel te vervangen).
Dat lijkt me voor de WIFI versie de enige oplossing, alleen heb ik bassiskennis rond een netwerk/router.
Instellingen in de router, houdt op bij het uitschakelen van de firewall, en beveiligen van WPA/WPA2.
Optie is nog andere router (wat niet mijn intentie is) of weer werken met het Ziggo modem, samen met 2 versterkers (liggen hier nog nieuw, maar die werken niet met een UTP kabel, alleen draadloos, zag het nut er niet van uit bestaande versterkers die wel zijn aangesloten op het netwerk met UTP kabel te vervangen).
Kan geen kwaad om eens te kijken hoe je netwerk draait met het Ziggo modem + de nieuwe versterkers.Repro schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:51:
Wat voor beveiliging heb je op de WiFi kanalen staan TKIP / AES oid?Repro schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:00:
Inmiddels heb ik de wifi-variant van de deurbel in huis, maar verbinden met de router? Geen schijn van kans.
Wat ik al gedaan heb:
Account aangemaakt
Iemand een frisse blik?
[Afbeelding]
charleyr
WPA2 (AES)charleychui schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:41:
[...]
Wat voor beveiliging heb je op de WiFi kanalen staan TKIP / AES oid?
Het was een hele tijd niet beschikbaar, maar mochten er nog mensen de POE doorbell in het wit willen hebben(en package detectie) dan is deze nu weer te bestellen: https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell-poe
Volgens mij had ik een maandje geleden ook echt issues met het inscannen van de QR-code. Thuis werkte direct via QR code.[b]Repro in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
[Afbeelding]
Had als work-around van Wifi thuis gewisseld (via de Reolink app) naar mijn Iphone hotspot wifi.
En de locatie weer de hotspot opengezet en via de app gewisseld van Wifi naar degene op locatie.
Succes!
Offtopic: Alleen android Samsung A56 werkt nog niet lekker. Krijg hem niet beter dan 6 seconden een notificatie in beeld. Dan kan je hem ontgrendelen via dubbeklik en dan kan je de notificatie aanklikken dan start Reolink app.
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019
Dank voor het meedenken.dr.nld schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:13:
[...]
Volgens mij had ik een maandje geleden ook echt issues met het inscannen van de QR-code. Thuis werkte direct via QR code.
Had als work-around van Wifi thuis gewisseld (via de Reolink app) naar mijn Iphone hotspot wifi.
Het koppelen is volgens mij niet waar het misgaat, dat is gelukt via een LAN verbinding.
Alles werkt, alleen zodra ik WIFI aanzet wordt de verbinding verbroken, ook niet meer via de WIFI versterker.
Ik heb het koppelen via WIFI losgelaten, kom er niet uit, ga proberen via de kruipruimte een UTP kabel te trekken.
@Repro
Ik meen me te herinneren dat ik al mijn doorbell camera`s als eerste verbonden had met wifi via de app en de QR.
Pas daarna verder mee gegaan.
Ik meen me te herinneren dat ik al mijn doorbell camera`s als eerste verbonden had met wifi via de app en de QR.
Pas daarna verder mee gegaan.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Klopt, ook zo gedaan, geprobeerd via WiFi stappenplan. Enige waar progressie in zat was mijn stijgende bloeddruk. 😁
Hoe werkt het opslaan op sd kaartje bij de wifi versie?
Zit de sd in de bel zelf of in de chime?
Slaat hij op tot hij vol is of zet hij de nieuwe op de plek van de oudste als hij vol is?
Hoe groot qua opslag mag de sd maximaal zijn?
Ik ben van plan hem aan te sluiten op de oude kabel van de beltrafo. Kan de oude beltrafo de stroom voorzien of moet het kabeltje aangesloten worden op een andere trafo.. ik las iets over een meegeleverde trafo?
In dit draadje lees ik wat problemen met wazige lens door uw van zonlicht en wat koppelproblemen met Samsung,.. (@Repro is t al gelukt? Heb je wel statisch ip? Of https://community.vodafon...el-lukt-niet/td-p/1449367 )
Wel is t het beste om een statisch ip te geven. Kan dat laatste via de Samsung app of moet dat via de router?
Ik wil zoiets voor mijn moeder dus ben me aan het inlezen enz zodat ik vooraf alvast weet wat nodig is.
Ik kan geen andere draden trekken. Kan wifi, router 1m van de bel.
Heb zelf wel ict kennis maar ma niet.
Slaat hij op tot hij vol is of zet hij de nieuwe op de plek van de oudste als hij vol is?
Ik ben van plan hem aan te sluiten op de oude kabel van de beltrafo. Kan de oude beltrafo de stroom voorzien of moet het kabeltje aangesloten worden op een andere trafo.. ik las iets over een meegeleverde trafo?
In dit draadje lees ik wat problemen met wazige lens door uw van zonlicht en wat koppelproblemen met Samsung,.. (@Repro is t al gelukt? Heb je wel statisch ip? Of https://community.vodafon...el-lukt-niet/td-p/1449367 )
Wel is t het beste om een statisch ip te geven. Kan dat laatste via de Samsung app of moet dat via de router?
Ik wil zoiets voor mijn moeder dus ben me aan het inlezen enz zodat ik vooraf alvast weet wat nodig is.
[ Voor 9% gewijzigd door klick op 22-11-2025 14:19 ]
De MicroSD-kaart gaat in de deurbel zelf. Volgens de specificaties wordt maximaal 256GB ondersteund, bij meerdere Tweakers werkt 512GB echter ook prima. Als de kaart vol zit wordt deze automatisch overschreven met nieuwe beelden.klick schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:08:
Hoe werkt het opslaan op sd kaartje bij de wifi versie?
Of je oude trafo geschikt is hangt van de specificaties af. Reolink adviseert zelf 12-24V. Bij sommigen werkt een 8V trafo wel, maar zodra de deurbel teveel stroom vraagt heb je kans dat deze gaat herstarten.
Er wordt bij de WiFi-variant een 24V adapter (voor het stopcontact) meegeleverd. Deze kun je met 2 lasklemmetjes gemakkelijk doorlussen naar je bestaande deurbelbedrading. Zo heb je geen beltrafo meer nodig.
Ik ervaar hier gelukkig geen enkele koppelingsproblemen met Samsung.
@crunchytail dank je.
Heeft die wifi geen batterij? Ik dacht een batterij die via de oude beltrafo 12v gevoed wordt en de batterij oplaad. Maar zie nu door de bomen t bos niet meer...
Volgensmij is de beltrafo bij mn ma rechtstreeks op meterkast aangesloten, pa was elektricien.. ik durf met meterkast zelf niks. Durf dus ook niet de draadjes te knippen en op adapter aan te sluiten.
Oude beltrafo uit 1984 is wel 12v toch?
Er is 1 of zijn er meer wifi varianten?
Heeft die wifi geen batterij? Ik dacht een batterij die via de oude beltrafo 12v gevoed wordt en de batterij oplaad. Maar zie nu door de bomen t bos niet meer...
Volgensmij is de beltrafo bij mn ma rechtstreeks op meterkast aangesloten, pa was elektricien.. ik durf met meterkast zelf niks. Durf dus ook niet de draadjes te knippen en op adapter aan te sluiten.
Ik had Reolink Doorbell POE versie werkend in Homeassistant en Frigate maar nu na een update werken de instelling niet meer.
Heeft iemand een werkende Frigate config voor deze Reolink Doorbell
Heeft iemand een werkende Frigate config voor deze Reolink Doorbell
De standaard WiFi deurbel heeft geen batterij. Er is wel een aparte WiFi - batterij versie. Die kan echter niet 24/7 opnemen, maar kun je wel achter een beltrafo hangen van 8V.klick schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:43:
@crunchytail dank je.
Een beltrafo uit 1984 heeft veelal een spanning van 8V. Maar dit moet je op de beltrafo controleren. Als je geen verstand hebt van elektra dan is het inderdaad verstandig om uit de meterkast weg te blijven, of om iemand anders in te schakelen.
Ow maar 8v. Hij hoeft niet 24/7 op te nemen, alleen bij beweging.crunchytail schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:04:
[...]
De standaard WiFi deurbel heeft geen batterij. Er is wel een aparte WiFi - batterij versie. Die kan echter niet 24/7 opnemen, maar kun je wel achter een beltrafo hangen van 8V.
Een beltrafo uit 1984 heeft veelal een spanning van 8V. Maar dit moet je op de beltrafo controleren. Als je geen verstand hebt van elektra dan is het inderdaad verstandig om uit de meterkast weg te blijven, of om iemand anders in te schakelen.
Als ik dan die oude bedrading op die uit je link aansluit moet t gaan werken toch?
Sd kaartje er in, app downloaden, qr scannen en klaar is klaar (hoop ik hahahaha)
Beetje de app instellen natuurlijk.
Klopt, dat zou doorgaans moeten werken.klick schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:14:
[...]
Ow maar 8v. Hij hoeft niet 24/7 op te nemen, alleen bij beweging.
Als ik dan die oude bedrading op die uit je link aansluit moet t gaan werken toch?
Sd kaartje er in, app downloaden, qr scannen en klaar is klaar (hoop ik hahahaha)
Beetje de app instellen natuurlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door crunchytail op 22-11-2025 19:26 ]
Top! Ga ik die bij ma knutselencrunchytail schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:23:
[...]
Klopt, dat zou doorgaans moeten werken.
Succes! Niet vergeten om even de spanning van de bedrading te halen voor je aan de slag gaat.klick schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:25:
[...]
Top! Ga ik die bij ma knutselenbedankt voor je hulp
Voor wie ook de weg kwijtraakt in alle modellen hier een overzicht vd specs:
https://docs.google.com/s...1983774604#gid=1983774604
Ik heb recent de wifi variant gekocht van de reolink deurbel,
Echter nu ik het wilde aansluiten kwam ik er achter dat ik een eeuw oude trafo heb (mooie techniek ook dat het nog werkt)
Echter blijkt dat vroeger deurbellen op 3V, 5V of gecombineerd op 8V werken.
Aangezien de trafo ook niet op een logische plek zit en de bedrading erg oud is denk ik er aan om nieuwe bekabeling te trekken. (Trafo hangt naast de oude gong aan de muur in de gang
, en ik heb textiel gespot om een ader heen.....)
Echter bedenk ik me nu dan ook of het niet beter is om de wifi versie terug te sturen en dan een PoE variant te kopen. Zeker als er toch een nieuwe kabel naar toe moet.
Kost me wel 20 euro meer, maar denk dat het wel beter is, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Qua wifi bereik verwachte ik niet al te veel problemen aangezien de router aan de andere kant van de deur staat waar de bel komt te hangen...
Of is het gewoon onzin in dit geval en kan ik beter 2 stroomdraadjes trekken (is vast dunner dan Ethernet).
Echter nu ik het wilde aansluiten kwam ik er achter dat ik een eeuw oude trafo heb (mooie techniek ook dat het nog werkt)
Aangezien de trafo ook niet op een logische plek zit en de bedrading erg oud is denk ik er aan om nieuwe bekabeling te trekken. (Trafo hangt naast de oude gong aan de muur in de gang
Echter bedenk ik me nu dan ook of het niet beter is om de wifi versie terug te sturen en dan een PoE variant te kopen. Zeker als er toch een nieuwe kabel naar toe moet.
Kost me wel 20 euro meer, maar denk dat het wel beter is, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Qua wifi bereik verwachte ik niet al te veel problemen aangezien de router aan de andere kant van de deur staat waar de bel komt te hangen...
Of is het gewoon onzin in dit geval en kan ik beter 2 stroomdraadjes trekken (is vast dunner dan Ethernet).
Tja, wat je wil he
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met mijn POE variant, nooit gezeur over bereik of met instellen.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Als je toch een kabel gaat trekken zou ik persoonlijk de PoE pakken. Wat ook nog een optie is is de battery versie. Die kan namelijk wel op 8V travo's. Maar die kan je weer niet 24/7 laten opnemen.fjux schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:03:
Ik heb recent de wifi variant gekocht van de reolink deurbel,
Aangezien de trafo ook niet op een logische plek zit en de bedrading erg oud is denk ik er aan om nieuwe bekabeling te trekken. (Trafo hangt naast de oude gong aan de muur in de gang, en ik heb textiel gespot om een ader heen.....)
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ja denk dat ik dat ga doen, ben er al niet blij mee dat ik een kabel moet gaan trekken maarja, dan maar in 1 keer goed........
De WiFi-versie heeft ook een ingang voor een netwerkkabel (geen PoE uiteraard). Ik had geen PoE switch of -injector dus heb uiteindelijk gekozen om toch maar een ethernetkabel te trekken én twee draadjes voor de stroom (er hing namelijk wel een vrij recente trafo). Die draadjes + ethernetkabel pastten vrij eenvoudig door een standaard PVC-buis. Mijn AP stond ook in de meterkast vlak bij de deurbel, maar toch reageert hij merkbaar vlotter nu hij bekabeld is aangesloten. Dus als je bekabeld kan, zou ik dat doen.fjux schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:03:
Thanks!Ruimzicht schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:10:
[...]
De WiFi-versie heeft ook een ingang voor een netwerkkabel (geen PoE uiteraard). Ik had geen PoE switch of -injector dus heb uiteindelijk gekozen om toch maar een ethernetkabel te trekken én twee draadjes voor de stroom (er hing namelijk wel een vrij recente trafo). Die draadjes + ethernetkabel pastten vrij eenvoudig door een standaard PVC-buis. Mijn AP stond ook in de meterkast vlak bij de deurbel, maar toch reageert hij merkbaar vlotter nu hij bekabeld is aangesloten. Dus als je bekabeld kan, zou ik dat doen.
Heb ik ook nog over zitten twijfelen, maar weet nog niet of ik echt een hele PVC buis ga plaatsen of gewoon een wit ethernet kabeltjes langs het kozijn haal.
met een PVC buis moet ik eigenlijk de muur open hakken, en daar heb ik niet heel veel zin in voor een deurbel.
(voordeel is wel dat er nog geschilderd moet worden, dus voor dat maakt het niet uit, maar het stof, het werk en weer netjes afwerken etc......)
Maar dit bevestigd wel mijn keuze om iig bedraad te gaan. nu nog eens goed kijken hoe ik die kabel het makkelijkste daar kan krijgen zonder al te veel werk.
De PoE versie aangeschaft via Amazon. De prijzen boven dit topic kloppen niet. De PoE prijs is voor de WiFi variant en andersom.
Uiteindelijk iets meer dan 70 euro betaald, 85 standaard prijs, via BLACK10 10 euro korting en bijna 5 euro CBxl. Een flatcable UTP kabel besteld, kijken of ik na doorknippen en installeren er zelf weer een UTP stekker op kan zetten. Dan heb je maar een klein sleufje nodig voor de doorvoer.
Uiteindelijk iets meer dan 70 euro betaald, 85 standaard prijs, via BLACK10 10 euro korting en bijna 5 euro CBxl. Een flatcable UTP kabel besteld, kijken of ik na doorknippen en installeren er zelf weer een UTP stekker op kan zetten. Dan heb je maar een klein sleufje nodig voor de doorvoer.
Doet Tweakers helaas automatisch omdat de uitvoeringen verkeerd in de pricewatch staan. Kun je wel even melden.BigSurf schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:29:
De PoE versie aangeschaft via Amazon. De prijzen boven dit topic kloppen niet. De PoE prijs is voor de WiFi variant en andersom.
Ik zat in exact dezelfde situatie waar jij nu zit, zie hier... Zag er behoorlijk tegenop maar het viel achteraf ontzettend mee, ook het afwerken. Ben blij dat ik het heb gedaanfjux schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:43:
[...]
Heb ik ook nog over zitten twijfelen, maar weet nog niet of ik echt een hele PVC buis ga plaatsen of gewoon een wit ethernet kabeltjes langs het kozijn haal.
met een PVC buis moet ik eigenlijk de muur open hakken, en daar heb ik niet heel veel zin in voor een deurbel.
(voordeel is wel dat er nog geschilderd moet worden, dus voor dat maakt het niet uit, maar het stof, het werk en weer netjes afwerken etc......)
Ik zit inderdaad te kijken naar zo iets, en misschien gewoon de wifi versie houden en een 2e kabeltje door de buis heen gooien.Ruimzicht schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:20:
[...]
Ik zat in exact dezelfde situatie waar jij nu zit, zie hier... Zag er behoorlijk tegenop maar het viel achteraf ontzettend mee, ook het afwerken. Ben blij dat ik het heb gedaan
Ik hoef gelukkig niet ver naar de meterkast, maar moet wel een hoek om.....
Voordeel is dat van de verbouwing het alleen nog maar gestuct is en er nog geen tijd is geweest om te sausen, dus als ik het netjes glad maak is het in de zelfde staat als het nu is
Heb je dat gewoon met de hand uitgehakt of een muurfrees voor gebruikt?
Bij mij gaat dat laatste niet passen dus gaat denk ik hakken worden
Is mogelijk om eigen beltoon in te stellen nu kan ik alleen kiezen voor aantal geprobeerde beltoon.
Goedemiddag, ik zit te denken aan een Reolink deurbel, en deze wil ik met een ethernetkabel aan de router hangen die in de meterkast zit. Deze router heeft geen POE, dus voor de POE versie zal er alsnog en injector moeten komen. Maar dan kan ik net zo goed de WiFi versie nemen toch? Die u bovendien 15 euro goedkoper is dan de POE versie.
Er zullen dan 2 kabels door het nog te boren gaatje moeten, maar dat zal het grootste probleem ook niet zijn. Verder zijn de 2 versies niet verschillend toch?
Er zullen dan 2 kabels door het nog te boren gaatje moeten, maar dat zal het grootste probleem ook niet zijn. Verder zijn de 2 versies niet verschillend toch?
De WiFi-versie heeft ook een RJ45-poort, dus als je wel ethernet maar geen PoE wilt gebruiken kun je die ook bestellen ja. Dan voorzie je de deurbel van stroom via een adapter of trafo.OmeAnne schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:54:
Goedemiddag, ik zit te denken aan een Reolink deurbel, en deze wil ik met een ethernetkabel aan de router hangen die in de meterkast zit. Deze router heeft geen POE, dus voor de POE versie zal er alsnog en injector moeten komen. Maar dan kan ik net zo goed de WiFi versie nemen toch? Die u bovendien 15 euro goedkoper is dan de POE versie.
Met een beiteltje en een hamer inderdaad, maar het is een oud huis dus was met een oude schroevendraaier nog wel gelukt. Daarna opgevuld, afgestreken en geschuurd. Zie je niks meer van.fjux schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:01:
[...]
Heb je dat gewoon met de hand uitgehakt of een muurfrees voor gebruikt?
Hoe goed is eigenlijk de batterijversie? Ik zie niet goed hoe de draadjes bij mijn woning lopen (bouwjaar 2002) en ik vermoed dat het 8V is, dus denk ik dat de batterijversie beter is dan de wifi versie en minder gedoe?
Beter en minder gedoe zou ik niet zeggen. Een batterij wordt na verloop van tijd minder. Ik was blij dat ik van mijn Eufy batterij-deurbel af was. Ondanks dat deze bedraad was aangesloten, liep de batterij na 1,5 jaar langzaam leeg.Trolando schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:10:
Hoe goed is eigenlijk de batterijversie? Ik zie niet goed hoe de draadjes bij mijn woning lopen (bouwjaar 2002) en ik vermoed dat het 8V is, dus denk ik dat de batterijversie beter is dan de wifi versie en minder gedoe?
Een deurbel zonder batterij heeft sindsdien mijn voorkeur. Er wordt bij de reguliere Reolink WiFi deurbel een stroomadapter meegeleverd. Deze kun je met 2 lasklemmetjes gemakkelijk doorlussen naar je bestaande deurbelbedrading. Zo heb je geen nieuwe beltrafo nodig.
Hoe goed waarin? Hij is wat groter en heeft 1:1 verhouding. Daarnaast doet hij aan tickle charging. Daardoor kan hij zoals ik paar comments terug zei niet 24/7 opnemen tenzij je om de dag wil opladen (dat is aan de 8V), maar als je enkel opneemt op trigger blijft hij eigenlijk altijd 100%.Trolando schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:10:
Verder zelfde als de Wi-Fi afaik.
Heb hem zelf nu paar maanden en naast issues met de IR filter in het begin (wat ze allemaal kunnen hebben) geen issues gehad. Inmiddels is dat ook gefixt en snds dien werkt hij lekker. Heb hem ook genomen omdat ik geen jabels wou trekken, in die zin "makkelijk". Ben er blij mee. Heb niet het idee dat hij over een jaar dood is zoals @crunchytail noemt, maar dat moeten we nog zien in de realiteit.
[ Voor 23% gewijzigd door Cambionn op 27-11-2025 19:21 ]
Maakt hier iemand ook gebruik van de cloud opname abonnement van Reolink.
Normaliter kan ik via Icloud de bewegings opnames terugkijken en tot gisteren lukte dat gewoon via de browser.
Vandaag krijg ik deze melding, ook bij oudere opnames:
The video can not be played due to a network error or the lack of compatibility of the current browser with H.265 videos. Please refresh the page and retry. If this error persists, please turn to Reolink App or Safari browser.
Zowel via Microsoft Edge en Google Chrome dezelfde meldingen.
Normaliter kan ik via Icloud de bewegings opnames terugkijken en tot gisteren lukte dat gewoon via de browser.
The video can not be played due to a network error or the lack of compatibility of the current browser with H.265 videos. Please refresh the page and retry. If this error persists, please turn to Reolink App or Safari browser.
charleyr
Volgens dit artikel werkt Reolink niet samen met iCloud, als dat in jouw geval wel is zal dat een afwijkende configuratie zijn waar je wellicht iets meer over moet vertellen.charleychui schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:04:
Maakt hier iemand ook gebruik van de icloud opname abonnement van Reolink.
Je kunt ook een plugin zoals h265ify installeren in Edge, of Safari proberen zoals in de foutmelding staat.
Hij bedoelt Reolink Cloud. Een i´tje teveel.Sandro! schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:15:
[...]
Volgens dit artikel werkt Reolink niet samen met iCloud, als dat in jouw geval wel is zal dat een afwijkende configuratie zijn waar je wellicht iets meer over moet vertellen.
Je kunt ook een plugin zoals h265ify installeren in Edge, of Safari proberen zoals in de foutmelding staat.
@charleychui Ik heb ook een cloudabonnement en krijg nu dezelfde foutmelding op de website. Vermoed dat ze het wel snel zullen fixen. In de app werkt het gelukkig prima.
Inmiddels werkt het vanf vandaag weer.crunchytail schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:26:
[...]
Hij bedoelt Reolink Cloud. Een i´tje teveel.
@charleychui Ik heb ook een cloudabonnement en krijg nu dezelfde foutmelding op de website. Vermoed dat ze het wel snel zullen fixen. In de app werkt het gelukkig prima.
[Afbeelding]
Ik had eergisteren nog een melding bij Reolink zelf aangemaakt, want de chatbot is daar hopeloos!
Geen reactie tot zover, maar wel voor velen weer opgelost.
Zie:
https://community.reolink...6887/cloud-not-playing/12
charleyr
Mijn vraag
...
Hoi allen heb even een vraagje, Wil een Reolink deurbel met camera aansluiten tenminste ik had het al aangesloten
, Maar de oude bel ging zoemen heb zelf wat dingen gezocht en kwam op een Beltrafo uit maar goed die zit er al, Kan ik de ouwe bel verwijderen kroonsteentje er tussen voor de stroom en dan moet die het doen?
Misschien denk ik wel te simpel en is er meer voor nodig vandaar mijn vraag wat foto's om voor de duidelijkheid, Anders haal ik er iemand bij met meer verstand van zulke zaken
:strip_exif()/f/image/nYJzcZ5DyQd06QBs6OaM1hGB.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Hoi allen heb even een vraagje, Wil een Reolink deurbel met camera aansluiten tenminste ik had het al aangesloten
Misschien denk ik wel te simpel en is er meer voor nodig vandaar mijn vraag wat foto's om voor de duidelijkheid, Anders haal ik er iemand bij met meer verstand van zulke zaken
:strip_exif()/f/image/nYJzcZ5DyQd06QBs6OaM1hGB.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is hier een heel topic vol info over:
https://gathering.tweaker...ist_messages/2172992/last
Maar ja oude bel er uit, kroon steentjes er tussen en een betere adapter kopen dan die nu in je meterkast zit.
Maar ja oude bel er uit, kroon steentjes er tussen en een betere adapter kopen dan die nu in je meterkast zit.
Wat is er mis met die adapter dan?vormulier schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:33:
Er is hier een heel topic vol info over:
Het is een 8 volt adapter die voor sporadisch gebruik bedoelt is.
Je hebt een 12 tot 24 volt adapter nodig.https://reolink.com/blog/doorbell-voltage/
Je hebt een 12 tot 24 volt adapter nodig.https://reolink.com/blog/doorbell-voltage/
Ik ben in de markt voor een slimme deurbel, en gezien alle positieve reviews s de Reolink absoluut een kandidaat. Zit nog wel met wat vragen.
De beelden worden lokaal opgeslagen, naar 6 helaas wel in de deurbel zelf, ipv in de chime. Dus als iemand de deurbel eraf sloopt, dan ben je meteen ook de beelden kwijt. Is er voor de Reolink iets te krijgen om de deurbel diefstal-proof te maken? Ik zie wel oplossingen voor andere deurbellen, maar nog niet voor deze.
Alternatief is er zo te zien en mogelijkheid om beelden via ftp over te laten zetten naar een lokale opslag, of iets van een NVR te installeren? Iemand daar meer info over en/of ervaring mee?
De beelden worden lokaal opgeslagen, naar 6 helaas wel in de deurbel zelf, ipv in de chime. Dus als iemand de deurbel eraf sloopt, dan ben je meteen ook de beelden kwijt. Is er voor de Reolink iets te krijgen om de deurbel diefstal-proof te maken? Ik zie wel oplossingen voor andere deurbellen, maar nog niet voor deze.
Alternatief is er zo te zien en mogelijkheid om beelden via ftp over te laten zetten naar een lokale opslag, of iets van een NVR te installeren? Iemand daar meer info over en/of ervaring mee?
Toevallig heb ik gister een reolink besteld. Frigate werd genoemd om NVR functionaliteit op een Home Assistant te gebruiken. Een ander (in dit topic overigens) meldde dat app FTP ondersteunt. Je zou de app verder kunnen onderzoeken, ik mik op de HA.Jorizzz schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:56:
Ik ben in de markt voor een slimme deurbel, en gezien alle positieve reviews s de Reolink absoluut een kandidaat. Zit nog wel met wat vragen.
De Reolink Hub bestaan met die redenJorizzz schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:56:
Als je niet zo veel geld wil uitgeven en lekker wil tweaken, zijn er ook opties om het op te zetten met eigen andere systemen die je zelf draait.
[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 04-12-2025 12:11 ]
Dit lijkt me perfect, die had ik helemaal nog niet op de radar!Cambionn schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:10:
[...]
De Reolink Hub bestaan met die reden.
Als je niet zo veel geld wil uitgeven en lekker wil tweaken, zijn er ook opties om het op te zetten met eigen andere systemen die je zelf draait.
Waar staan de Reolink deurbellen dan? Ik krijg via die link een spreadsheet met tabs van Reolink camera's te zien, niet van deurbellen.Tweaker626 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:56:
Voor wie ook de weg kwijtraakt in alle modellen hier een overzicht vd specs:
Alle Reolink producten staan op de sheets. Je kunt het beste op formfactor "Doorbell" filteren. Ik moet je verder wel teleurstellen, want Reolink heeft slechts twee deurbelcamera's (de zwarte PoE en Wi-Fi). Echt heel veel keuze is er nietCap schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:35:
[...]
Waar staan de Reolink deurbellen dan? Ik krijg via die link een spreadsheet met tabs van Reolink camera's te zien, niet van deurbellen.