Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:06
charleychui schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:47:
[...]

kan je een versienummer opzoeken, want ik heb toch al een tijdje geen ios update voorbij zien komen!
Versie 4.43.0
Maar gisteren nog wat testings gedaan en instellingen doorlopen.
Zie het momenteel nog niet.

Gok dat er nog een firmware versie fix zal volgen in toekomst om het effectief te activeren.

[ Voor 12% gewijzigd door frye op 09-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
charleychui schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Ik ben weer een stukje verder.
Het blijkt dat het 5ghz deel dus niet meer functioneert, geprobeerd met 3 verschillende routers (open accespoint 5gh zelfs) , maar de deurbel wil geen verbinding maken.
Wel werkt het 2.4 ghz deel, maar daar heb ik de deurbel niet voor besteld.
Vandaag toch maar weer even aan de slag gegaan met de deurbel.
Gisteren een dag stroomloos en uiteraard weer even aan de stroom , opstarten en vervolgens opnieuw een reset gegeven.
App connecten, QR inscannen, netwerk 5ghz kiezen en afwachten maar.
Wat nu?, melding router verbonden euhhhhh niet begriipen. 8)7
Alles ingesteld en werken, voor de zekerheid mijn andere 5ghz AP gekozen en ook daar wordt de connectie gemaakt.
Dan maar even de spanning er weer af, even wachten, aansluiten, witte lamp drukknop, gaat knipperen, (zoeken naar wifi verbinding), en daarna uit en blijft uit (verbinding is dan gemaakt)
Check appinstellingen Wifi geeft keurig mijn 5Ghz wifi verbinding aan.
Alles werkt weer naar behoren, ik begrijp hier even niets van, bitje omgevallen of is de deurbel verstoord geraakt door andere invloeden?
Wie een suggestie heeft mag het zeggen hoor ;-)

Voorlopig maar even binnen op de "testbank" laten, voordat ik de deurbel naar buiten ga verplaatsen, wat btw geen leuk klusje is om 2 klemmetjes vast te schroeven met deze kou!

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GodZZila
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 19:53
kwaazaar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:20:
[...]

Vandaag ook nog voor die prijs. Heb zojuist voor 110 de WiFi variant besteld.
Als je de code "greo5feuk" gebruikt bij reolink.com krijg je nog 5% korting op je gehele bestelling.

Hij is op dit moment ook in de aanbieding op Aliexpress voor €100,- WiFi variant. en €89,- voor de poe variant.

Inclusief verzend en inklaringskosten + BTW

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Wordt ook gewoon vanuit Reolink uit Duitsland geleverd zelfde levertijd 3-12 dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door GodZZila op 10-01-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

GodZZila schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Als je de code "greo5feuk" gebruikt bij reolink.com krijg je nog 5% korting op je gehele bestelling.
Te laat... Gggrrrr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GodZZila
charleychui schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Vandaag toch maar weer even aan de slag gegaan met de deurbel.
Gisteren een dag stroomloos en uiteraard weer even aan de stroom , opstarten en vervolgens opnieuw een reset gegeven.
App connecten, QR inscannen, netwerk 5ghz kiezen en afwachten maar.
Wat nu?, melding router verbonden euhhhhh niet begriipen. 8)7
Alles ingesteld en werken, voor de zekerheid mijn andere 5ghz AP gekozen en ook daar wordt de connectie gemaakt.
Dan maar even de spanning er weer af, even wachten, aansluiten, witte lamp drukknop, gaat knipperen, (zoeken naar wifi verbinding), en daarna uit en blijft uit (verbinding is dan gemaakt)
Check appinstellingen Wifi geeft keurig mijn 5Ghz wifi verbinding aan.
Alles werkt weer naar behoren, ik begrijp hier even niets van, bitje omgevallen of is de deurbel verstoord geraakt door andere invloeden?
Wie een suggestie heeft mag het zeggen hoor ;-)

Voorlopig maar even binnen op de "testbank" laten, voordat ik de deurbel naar buiten ga verplaatsen, wat btw geen leuk klusje is om 2 klemmetjes vast te schroeven met deze kou!
Bij mij is de regel bedraad tenzei het niet anders kan dan maar draadloos.

Er kan zoveel storen op een WiFi verbinding. Misschien dat 1 van je buren op dezelfde frequentie zit/zat .
Heb bij mijzelf ingesteld staan dat de Accesspoints aan het frequentie hoppen gaan als er ander network op te storen zit.

Misschien dat dat aan de hand was bij je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
GodZZila schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Bij mij is de regel bedraad tenzei het niet anders kan dan maar draadloos.

Er kan zoveel storen op een WiFi verbinding. Misschien dat 1 van je buren op dezelfde frequentie zit/zat .
Heb bij mijzelf ingesteld staan dat de Accesspoints aan het frequentie hoppen gaan als er ander network op te storen zit.

Misschien dat dat aan de hand was bij je ?
Bedankt voor je reactie!

Situatie:
ik heb 1 2.4 Ghz AP aktief SSID is niet hidden.
Ik heb 2 verschillende 5Ghz wifi AP's, staan ook vast ingesteld op verschillende kanalen, beiden met eigen uniek SSID beiden ook niet hidden
Op het moment dat de Wifi verbinding wegviel voor de Reolink, heb ik gewoon connectie met de beide verschillende 5ghz AP's , welke verbonden zijn met diverse apparaten in huis.
Het is frappant dat na een reset, je kan kiezen welk AP je wilt verbinden 2,4 of 5ghz, dan kan je ook een ander 5ghz AP kiezen en daarna ging het de afgelopen dagen steeds fout, terwijl beide 5Ghz AP's gewoon functioneren.
Welk 5 Ghz AP ik ook probeerde, de verbinding werd niet gemaakt
Wat het nog verwarrender maakte, is dat er wel een connectie kon worden gemaakt met de 2.4 Ghz AP.

Kan de koude nog een rol hebben gespeeld, want nu werkt mijn deurbel geheel probleemloos, (binnen).
Ik heb vandaag maar een aanpassing aan de voeding buiten gemaakt, want dat geklooi met het loshalen van de 2 draadjes , zeker als deze weinig speling hebben, wil ik iets makkelijker maken.
Nu is het een kwestie van de connectoren even loshalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdSuwrPCLKdbJAj8kSFMKaxYvKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itHY8WO6KYxkEb80fbQvOH9K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih9QeHgXLA4eoCOgppZ_w7leJYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWFYYOuofOAIJbOxWVBwYxbM.jpg?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graficus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 12:25
Voor wie ook heeft gelezen dat de Reolink deurbel ook werkt op een 8V trafo hierbij mijn ervaringen.
Het werkt inderdaad maar........... zodra je gaat praten en dus meer stroom gaat gebruiken loopt de app vast en moet hij opnieuw connecten. Dus voor alleen kijken is het prima, maar wil je alles kunnen doen dan moet je toch echt naar 12V overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodZZila
charleychui schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:59:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Situatie:
ik heb 1 2.4 Ghz AP aktief SSID is niet hidden.
Ik heb 2 verschillende 5Ghz wifi AP's, staan ook vast ingesteld op verschillende kanalen, beiden met eigen uniek SSID beiden ook niet hidden
Op het moment dat de Wifi verbinding wegviel voor de Reolink, heb ik gewoon connectie met de beide verschillende 5ghz AP's , welke verbonden zijn met diverse apparaten in huis.
Het is frappant dat na een reset, je kan kiezen welk AP je wilt verbinden 2,4 of 5ghz, dan kan je ook een ander 5ghz AP kiezen en daarna ging het de afgelopen dagen steeds fout, terwijl beide 5Ghz AP's gewoon functioneren.
Welk 5 Ghz AP ik ook probeerde, de verbinding werd niet gemaakt
Wat het nog verwarrender maakte, is dat er wel een connectie kon worden gemaakt met de 2.4 Ghz AP.

Kan de koude nog een rol hebben gespeeld, want nu werkt mijn deurbel geheel probleemloos, (binnen).
Ik heb vandaag maar een aanpassing aan de voeding buiten gemaakt, want dat geklooi met het loshalen van de 2 draadjes , zeker als deze weinig speling hebben, wil ik iets makkelijker maken.
Nu is het een kwestie van de connectoren even loshalen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
voor de realink had ik een Google Nest doorbell ook via een trafo aangesloten die was via wifi verbonden. en daar ervaarde ik mee dat de deurbel spontaan vast liep als het koud was (onder de 5 graden) hoe kouder het was hoe meer last de bel er van had na hem spannings loos gemaakt te hebben in de meterkast en weer aan deed de bel het weer. Als ik de deurbel doormete met de kou kwam de spannings veels te laag uit. Ik had de travo ook al vervangen dat mocht helaas niet baten.

Ik had nog een reolink deurbel liggen omdat ik die ook bij mensen aansluit. En heb de poe aangesloten en daar ervaar ik deze issue's niet meer mee.

Dus wat je zegt het kan zeer zeker aan de kou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficus
  • Laatst online: 08-02 12:25
mrbert schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:08:
ik heb nu ook al een paar keer gemerkt dat de belknop niet werkt als de ring blauw is (persoon gedetecteerd)
Heel hinderlijk want soms staat er iemand aan de deur en belt vergeefs aan.
Iemand anders dit ook al ervaren?
IK heb de wifi variant bekabeld aangesloten en die werkt verder prima en ik zie ook netjes de stukjes clip die ik zou kunnen verwachten.
De vertraging bij aanbellen vind ik eigenlijk wel te lang eer ik beeld zie. Ook als ik het via homeassistant probeer. De spraak functie gebruik ik dan ook zelden want mensen zijn al weg eer er spraak over komt.
Dat valt me sowieso wel tegen
Ik heb ook last van vertraging met praten ca. 5 seconden. Dit is heel storend inderdaad, wilde mijn Wifi ook bekabeld gaan aanleggen, maar dat maakt dus niks uit begrijp ik uit jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
GodZZila schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:37:
[...]

voor de realink had ik een Google Nest doorbell ook via een trafo aangesloten die was via wifi verbonden. en daar ervaarde ik mee dat de deurbel spontaan vast liep als het koud was (onder de 5 graden) hoe kouder het was hoe meer last de bel er van had na hem spannings loos gemaakt te hebben in de meterkast en weer aan deed de bel het weer. Als ik de deurbel doormete met de kou kwam de spannings veels te laag uit. Ik had de travo ook al vervangen dat mocht helaas niet baten.

Ik had nog een reolink deurbel liggen omdat ik die ook bij mensen aansluit. En heb de poe aangesloten en daar ervaar ik deze issue's niet meer mee.

Dus wat je zegt het kan zeer zeker aan de kou liggen.
@GodZZila

Ik heb gisteren nog wat testen uigevoerd met het wijzigen van kanaal en bandbreedte.
Het blijkt dat de connectie niet altijd wordt gemaakt, dus heb voorlopig maar een vast kanaal/bandbreedte gekozen.
Evt workarround bij geen connectie is dan om het 2.4 Ghz Ap te genruiken.
Ik heb helaas niet de ruimte in de invoer van de kabel naar buiten om hier een utp kabel in door te voeren.
Wellicht ga ik een utp slimline kabel leggen, van de meterkast, door de tussenmuur muur van de wc , dan naar buiten en dan onder de kunststof afdekstrip naar boven naar de deurbel.

Bedankt voor je input!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:33
Ik heb deze deurbel nu al een tijdje in gebruik en bevalt eigenlijk goed.
Wat me opvalt is dat het apparaat elke 5 minuten een DHCP request stuurt naar mijn DHCP server (=router). Het stomme is dat op de deurbel een fixed IP adres is ingesteld (192.16.1.65) en dus helemaal geen DHCP request zou moeten/hoeven uitsturen.
Ik heb al verschillende configuraties/opties geprobeerd (fixed in DHCP server, fixed IP deurbel, automatisch, volledige reset deurbel) maar hij blijft maar DHCP requests uitsturen.
Buiten dat dit mijn server log nodeloos vult/vervuilt gebruikt de deurbel hiervoor ook nog eens een IP adres (1.207) wat al in gebruik is bij een ander device.
Heeft iemand eenzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
jack_007 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:50:
Ik heb deze deurbel nu al een tijdje in gebruik en bevalt eigenlijk goed.
Wat me opvalt is dat het apparaat elke 5 minuten een DHCP request stuurt naar mijn DHCP server (=router). Het stomme is dat op de deurbel een fixed IP adres is ingesteld (192.16.1.65) en dus helemaal geen DHCP request zou moeten/hoeven uitsturen.
Ik heb al verschillende configuraties/opties geprobeerd (fixed in DHCP server, fixed IP deurbel, automatisch, volledige reset deurbel) maar hij blijft maar DHCP requests uitsturen.
Buiten dat dit mijn server log nodeloos vult/vervuilt gebruikt de deurbel hiervoor ook nog eens een IP adres (1.207) wat al in gebruik is bij een ander device.
Heeft iemand eenzelfde ervaring?
kan je hier iets mee?

https://www.reddit.com/r/..._dhcpdiscover_request_to/

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
@charleychui
Mijn doel zou zijn om deze requestst te kunnen uitschakelen. De reddit geeft aan dat dit gedrag blijkbaar vast is ingeprogrammeerd (waarom?). Dit is blijkbaar iets wat alleen Reolink kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:41
Graficus schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:49:
Voor wie ook heeft gelezen dat de Reolink deurbel ook werkt op een 8V trafo hierbij mijn ervaringen.
Het werkt inderdaad maar........... zodra je gaat praten en dus meer stroom gaat gebruiken loopt de app vast en moet hij opnieuw connecten. Dus voor alleen kijken is het prima, maar wil je alles kunnen doen dan moet je toch echt naar 12V overstappen.
merk je nu een groot verschil met "praten" 8v vs 12v ? helemaal geen vastlopers gehad?
ik ga de bijgeleverde adapter denk ik gebruiken.

ik heb namelijk ook vastlopers met 8v zodra ik wil praten met iemand aan de deur. meestal is het met de bezorger. ik gebruik een ingesproken bericht dat hij het pakketje voor de deur mag leggen of in de kliko mag doen.

het volgende werkt wel goed via 8v:
- terugkijken
- live feed
- ingesproken berichten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:37
Heb deze deurbel nu bijna 2 maand in gebruik in mijn nieuwbouw.
Ik ben er heel tevreden over alleen krijg ik de instellingen niet echt goed, hij detecteerd toch regelmatig een persoon terwijl er geen persoon is of beweging als het regent of er een vliegje voorbij vliegt.

Iemand die zijn instellingen wil delen of tips heeft?

7.290 wp | Geothermische WP Thermia Calibra 7 | HASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:39
Stef CB schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:59:
Heb deze deurbel nu bijna 2 maand in gebruik in mijn nieuwbouw.
Ik ben er heel tevreden over alleen krijg ik de instellingen niet echt goed, hij detecteerd toch regelmatig een persoon terwijl er geen persoon is of beweging als het regent of er een vliegje voorbij vliegt.

Iemand die zijn instellingen wil delen of tips heeft?
Echt exact dezelfde vraag heb ik ook. Ik heb nu de sensitiviteit op 15 gezet, even kijken of hij de vals positieve eruit kan filteren. Verder de non-detectie zone erg straks getekend zodat alleen onze tegels voor de deur gemarkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:33
Vraagje,

Bij een familielid met deze deurbel (WiFi) werkt deze bel uitstekend. echter moest het wifi netwerk (SSID) waar de deurbel mee verbonden was van naam veranderen. Dus moest bel opnieuw worden verbonden, met dit nieuwe SSID.

Ik heb ontelbare keren de procedure uitgevoerd, maar zodra ik in de App de QR-code krijg die door de deurbel camera moet worden gescand, stop het. De deurbel reageert niet als ik de QR-code ervoor hou. Enige wat me opvalt is dat de handleiding aangeeft dat de bel met een 'voice prompt' komt, die hoor ik niet. wellicht omdat de bel al eerder is geconfigueerd.

Lens schoongemaakt. deurbel eraf gehaald en binnen op het gemakje opnieuw geprobeerd, maar zonder succes. Iemand een idee waar dit aan kan liggen, en hoe ik de deurbel weer kan koppelen met het nieuwe WiFi netwerk?

Update: ik lees net ergens dat er een reset knopje in de bel zit, waarschijnlijk lost dit mijn issue op :)

[ Voor 19% gewijzigd door Piet400 op 13-01-2024 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 23:27
Piet400 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:50:
Update: ik lees net ergens dat er een reset knopje in de bel zit, waarschijnlijk lost dit mijn issue op :)
Klopt, je moet inderdaad eerst een reset uitvoeren voordat de deurbel reageert op de QR-code. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Piet400 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:50:

Even een tip nav net opgedane ervaringen.
Mocht men ooit van SSID veranderen, dan is het zorgen dat je altijd een "backup" SSID beschikbaar hebt.
In de meeste gevallen kan je op de Router voor zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz een separaat SSID instellen, mits je deze mogelijkheid op de router hebt, dan altijd zorgen dat je 2e SSID ook te koppelen is met de deurbel.
Het meest simpele is om In windows via de webinterface van de Reolink de switch te maken of evt. in de windows store de Reolink voor Windows App te downloaden en installeren op je windows pc.

Dus nooit eerst je bestaande SSID wijzigen en daarna pas een verbinding proberen te maken, want dat gaat wellicht nnooit lukken en ben je gedwongen om een reset van de deurbel uit te voeren , dan ben je dus al je instellingen kwijt en moet je opnieuw alles configureren.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:33
Bedankt voor de tips. Ben het er zeker mee eens dat het qua volgordelijkheid logischer is om eerst de deurbel configuratie aan te passen en dan pas het SSID van het wifi netwerk. Nu is het ook gelukt met een reset, maar dan moet je inderdaad andere instelingen ook weer aanpassen, zoals in dit geval FTP voor upload naar NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Iemand hier ervaring met 2x de 15 graden wedge gebruiken, zijn ze te stapelen? Ik heb aan 15 graden net niet genoeg. De bel schijnt nu op een stuk muur waardoor de nachtzicht te donker bijsteld en ik werkelijk alleen maar een stuk muur aan de zijkant zie 's nachts :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4kINGqRHkTK23KrwhGUDPYWi1k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ad1D8RLtpqLJbyRuffpjM3GU.png?f=user_large

(mijn voordeur zit rechts, nu net niet te zien).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR1qV5B4ANg1x1tuzNiiEJe52B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3UwMnJaJt2FrO267Q7Cs6Zt.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je het beter. De bel schijnt dus vooral 's nachts op het stuk muur direct naast de bel hier rechts op de foto te zien. Welke angle zou ik hiervoor moeten gebruiken zodat ik dat stuk muur net niet in beeld heb?

[ Voor 68% gewijzigd door spokje op 14-01-2024 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Gisteren mijn reolink POE deurbel geinstalleerd: Ik was niet zo'n fan van de 30 graden wedge in mijn huisopstelling (ik wilde niet in m'n kunstof kozijnen boren & als je hem in het stukje muur ernaast schroeft zie je veels te veel van de deur).

Bestaande beschikbare wedges die je kan 3d printen waren in mijn ogen niet goed ontworpen: (passen niet mooi in een hoek). Dus heb er zelf 1tje getekend.

Dus voor de geinteresseerden:

https://www.thingiverse.com/thing:6433411

Past prachtig & zat ruimte om de kabel weg te werken. Zicht is ook prachtig (daar moeten jullie mij maar even in geloven: ik ga mijzelf niet doxxen door een foto van m'n straat te sturen).

Als iemand nog tips, op/aanmerkingen heeft op deze print hoor ik het graag!

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
spokje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:55:
Iemand hier ervaring met 2x de 15 graden wedge gebruiken, zijn ze te stapelen? Ik heb aan 15 graden net niet genoeg. De bel schijnt nu op een stuk muur waardoor de nachtzicht te donker bijsteld en ik werkelijk alleen maar een stuk muur aan de zijkant zie 's nachts :P
We waren tegelijkertijd aan 't typen ;). Maar ik heb dus m'n eigen wedge geprint: leek mij een veel mooiere oplossing dan 2x dezelfde wedge te stapelen: Volgens mij moet je dan ook een beetje klieren met schroeven die door beide wedges heen gaan om in je muur te komen.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
kingtim schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:58:
[...]

We waren tegelijkertijd aan 't typen ;). Maar ik heb dus m'n eigen wedge geprint: leek mij een veel mooiere oplossing dan 2x dezelfde wedge te stapelen: Volgens mij moet je dan ook een beetje klieren met schroeven die door beide wedges heen gaan om in je muur te komen.
O ja tuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Ik hoop dat iemand nog een 25/30 graden heeft liggen / kan printen :)

Edit: Ik zie wel deze 37,5 graden op thingiverse. Het is wel wat lastig bepalen welke hoek ik nodig heb.

[ Voor 13% gewijzigd door spokje op 14-01-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

spokje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:00:
[...]

O ja tuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Ik hoop dat iemand nog een 25/30 graden heeft liggen / kan printen :)

Edit: Ik zie wel deze 37,5 graden op thingiverse. Het is wel wat lastig bepalen welke hoek ik nodig heb.
Dubbelzijdige tape en een beetje gaan klooien met wigjes e.d.?

Ik zit met hetzelfde probleem straks.
En ik heb nog eens geen 3D printer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Rzaan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Dubbelzijdige tape en een beetje gaan klooien met wigjes e.d.?

Ik zit met hetzelfde probleem straks.
En ik heb nog eens geen 3D printer. :)
Als je geen 3D printer hebt!
zie:
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Ik heb bij amazon destijds zo'n wedge aangeschaft. (zie dat deze momenteel niet beschikbaar is, maar anders even zoeken op amazon, zie bv https://www.amazon.nl/Bui...&pd_rd_i=B09FNNX1HP&psc=1)
Wellicht moet je even zoeken en de maat opnemen.
In principe wordt de verstelbare wedge als eerste aan de muur bevestigd en dan daarop de bijgeleverde wedge van Reolink.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

@charleychui Dank!

Deze op Amazon is ook geschikt volgens de reviews.
https://www.amazon.com/Wa...le-Doorbell/dp/B08C2YY1YZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
spokje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:55:

[Afbeelding]

(mijn voordeur zit rechts, nu net niet te zien).

[Afbeelding]

Hier zie je het beter. De bel schijnt dus vooral 's nachts op het stuk muur direct naast de bel hier rechts op de foto te zien. Welke angle zou ik hiervoor moeten gebruiken zodat ik dat stuk muur net niet in beeld heb?
Totdat je een nieuwe wedge hebt geplaatst kun je even een IR-ledje aan de kant van de muur afplakken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/susq40Z0nMEgFiqwSWBxcvq18CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvRcpzPx5eUBiqecWdNFoJno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Zojuist een wedge gekocht van Wasserstein via Amazon.
https://www.amazon.com/dp...135490_TE_simp_item_image

Ik was er € 19 voor kwijt inclusief verzending vanuit de VS.
Ik me ooit aangesloten bij Coupert Cashback en daarom kreeg ik korting. Zou $ 10.00 moeten zijn, maar volgens mij was het $ 5 of $ 6.
Taxes vergeten. Was ook iets van $ 5.00

Begin februari zou het binnen moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71PhZLlv9mL._AC_SL1500_.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Rzaan op 14-01-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
crunchytail schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:34:
[...]

Totdat je een nieuwe wedge hebt geplaatst kun je even een IR-ledje aan de kant van de muur afplakken. :)

[Afbeelding]
Ductape aan de muur werkt ook :) iets minder naukeurig qua knip en plak werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Rzaan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:44:

Ik me ooit aangesloten bij Coupert Cashback en daarom kreeg ik korting. Zou $ 10.00 moeten zijn, maar volgens mij was het $ 5 of $ 6.

[Afbeelding]
ik heb dezelfde en zoals ik al aangaf.
Op de muur monteren en daar nog de bijgeleberde Reolink wedge opzetten , dan heb je een optimale kijkhoek,

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Rzaan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:44:

Taxes vergeten. Was ook iets van $ 5.00

[Afbeelding]
Nou, bedankt voor de tip.
Ik heb Coupert Cashback ook maar even toegevoegd en vervolgens gekeken wat de wedge kost.
Ik was totaal verast, zie:

Order Summary
Item(s) Subtotal:USD 14.99
Shipping & Handling:USD 10.21
Total before tax:USD 25.20
Estimated tax to be collected:USD 5.29
Gift Card Amount:-USD 30.49
Grand Total:USD 0.00
Payment Grand Total:EUR 0,00

Ik begrijp alleen niet waarom het bedrag van Giftcards zo hoog is.
Ik heb het item dus maar besteld, want het is gratis ;-)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

charleychui schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:48:

Ik begrijp alleen niet waarom het bedrag van Giftcards zo hoog is.
Ik heb het item dus maar besteld, want het is gratis ;-)
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet er van"

Had je je pas aangemeld, of ben je al heel lang lid?
Ik had nog niet genoeg credit opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Rzaan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:50:
[...]

"Vraag niet hoe het kan, maar geniet er van"

Had je je pas aangemeld, of ben je al heel lang lid?
Ik had nog niet genoeg credit opgebouwd.
Nee ik heb mij net aangemeld.
Ik had al wel een amazon account, maar ik weet niet of dat verschil uitmaakt!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
crunchytail schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:34:
[...]

[Afbeelding]
Goeie tip, stukje elektriciteitstape helpt een heel eind! Dit kan neem ik aan geen kwaad toch?

Ondertussen ga ik proberen de 35 en 40 graden wedge uit deze link te (laten) printen: https://www.printables.co...ll-mount-35-degrees/files

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
spokje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Goeie tip, stukje elektriciteitstape helpt een heel eind! Dit kan neem ik aan geen kwaad toch?

Ondertussen ga ik proberen de 35 en 40 graden wedge uit deze link te printen: https://www.printables.co...ll-mount-35-degrees/files
Kan geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 09:42
Heb deze inmiddels besteld. Amazon heeft nu een lightning deal + korting coupon. Dan kom je uit op 102 euro.

Ben zeer benieuwd hoe deze camera deurbel is.

[ Voor 18% gewijzigd door Ferio op 15-01-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Edit: Kortingscoupon inmiddels gebruikt door @EJanus :)

[ Voor 112% gewijzigd door spokje op 15-01-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:39
spokje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:38:

Roep wel ff als je hem gebruikt hebt. Dan kan ik hem er weer afhalen.
Hierbij en bedankt voor het posten! In mijn zoektocht naar meer info over deze deurbel kwam ik dit toevallig tegen. Met jouw code besteld. Toch weer mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:14
Raar probleem hier met de app voor de WiFi deurbel. Ik ben admin, drie anderen zijn user en hebben de app op de iPhone met notificaties.

Een van hen heeft net een nieuwe iPhone, en daar mist na overzetten alle data als user opeens de toggle voor het aanzetten van notificaties. Kom er niet uit met Reolink, die geven aan dat alleen admins notificaties kunnen ontvangen (heb al meerdere malen uitgelegd dat er vandaag de dag hier nog twee "users" zijn die dat ook kunnen). Werkt dit bij julle goed? hebben users notificaties (de optie in de app om dat aan te zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-04 17:06
hmm ik heb waar de huidige bel hangt enkel een 24v aansluiting die van de oude bel komt. zou ik hier gewoon even deze bel op wifi gebruiken of denken jullie aan andere concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
zierbeek schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:04:
hmm ik heb waar de huidige bel hangt enkel een 24v aansluiting die van de oude bel komt. zou ik hier gewoon even deze bel op wifi gebruiken of denken jullie aan andere concurrenten?
Prima keuze om de Reolink op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
jaspov schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:31:
Raar probleem hier met de app voor de WiFi deurbel. Ik ben admin, drie anderen zijn user en hebben de app op de iPhone met notificaties.

Een van hen heeft net een nieuwe iPhone, en daar mist na overzetten alle data als user opeens de toggle voor het aanzetten van notificaties. Kom er niet uit met Reolink, die geven aan dat alleen admins notificaties kunnen ontvangen (heb al meerdere malen uitgelegd dat er vandaag de dag hier nog twee "users" zijn die dat ook kunnen). Werkt dit bij julle goed? hebben users notificaties (de optie in de app om dat aan te zetten)?
App al opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-04 15:35

Silence

Godlike

Even een snelle vraag, maar kan ik deze deurbel nou direct aansluiten op mijn huidige kabels (huis is paar jaar oud) van de deurbel of komt dit helemaal niet overeen met wat deze deurdel nodig heeft?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
crunchytail schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Prima keuze om de Reolink op te hangen.
ik ben eerder aan het kijken of ik de oude chime kan vervangen door een nieuwer model. ik zou liever neit nog een stopcontact gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Silence schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:20:
Even een snelle vraag, maar kan ik deze deurbel nou direct aansluiten op mijn huidige kabels (huis is paar jaar oud) van de deurbel of komt dit helemaal niet overeen met wat deze deurdel nodig heeft?
Dat hangt van je huidige beltransformator af. Zolang deze minimaal 12V levert zit je goed.

Zo niet, kun je de beltrafo vervangen of de meegeleverde adapter verbinden met je deurbelbedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
crunchytail schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:44:
[...]

App al opnieuw geïnstalleerd?
Yes, drie keer. Verwijderen, reboot, herinstallatie. heel vreemd.
En nog vreemder dat support nu zegt dat het niet hoort te werken terwijl het op drie iphones een jaar werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
jaspov schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:48:
[...]

Yes, drie keer. Verwijderen, reboot, herinstallatie. heel vreemd.
En nog vreemder dat support nu zegt dat het niet hoort te werken terwijl het op drie iphones een jaar werkte...
Ik heb al een tijdje geen iPhone meer, maar kan het zijn dat je de app data ook van iCloud moet verwijderen om te voorkomen dat deze wordt teruggezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
crunchytail schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Ik heb al een tijdje geen iPhone meer, maar kan het zijn dat je de app data ook van iCloud moet verwijderen om te voorkomen dat deze wordt teruggezet?
Dat kan ik wel proberen. Had eerder verwacht dat dat juist zou helpen, de "werkende settings" komen dan terug maar zal kijken later.

Overigens wat toestellen doorgeschoven. Op een andere iPhone werkt het gewoon weer na herstellen backup.

[ Voor 10% gewijzigd door jaspov op 16-01-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouzers
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-03-2024
Heb intussen alles geïnstalleerd en het werkt al een paar weken perfect, ook het opslaan op de Synology NAS.

Nu heb ik sinds vandaag een FRITZ!box 6690 en ik krijg het beeld met geen mogelijkheid meer op de de NAS.
Iemand ervaring met Reolink cams in combinatie met FRITZ!box en een Synology NAS?

Overigens kreeg ik met een kleine parker en verzinkboor de bel perfect passend op de schuine Chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Jouzers schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:32:
Heb intussen alles geïnstalleerd en het werkt al een paar weken perfect, ook het opslaan op de Synology NAS.

Nu heb ik sinds vandaag een FRITZ!box 6690 en ik krijg het beeld met geen mogelijkheid meer op de de NAS.
Iemand ervaring met Reolink cams in combinatie met FRITZ!box en een Synology NAS?

Overigens kreeg ik met een kleine parker en verzinkboor de bel perfect passend op de schuine Chime.
Hier Synology NAS en Fritzbox en werkt prima. Zo te lezen had je eerst een andere router en werkt het met de Fritzbox niet meer. Wat gaat er mis of welke foutmelding? Ziet de NAS de bel niet meer oid? ip adres is niet veranderd van de bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouzers
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-03-2024
jaspov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:45:
[...]

Hier Synology NAS en Fritzbox en werkt prima. Zo te lezen had je eerst een andere router en werkt het met de Fritzbox niet meer. Wat gaat er mis of welke foutmelding? Ziet de NAS de bel niet meer oid? ip adres is niet veranderd van de bel?
Klopt. Het IP adres is inderdaad anders maar ik heb de oude camera uit surveillance station verwijderd en bij opnieuw zoeken wordt er geen camera meer gevonden. De nieuwe IP adressen staan bij Reolink wel goed. Poort instellingen staan bij Reolink ook nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-05 06:34
Heeft iemand een 45 graden wedge die niet in een hoek kan worden geplaatst (maar op een vlakke gevel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Rien43 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:04:
Heeft iemand een 45 graden wedge die niet in een hoek kan worden geplaatst (maar op een vlakke gevel)?
Dat kan toch elke wedge?
Want het contactvlak is volgens mij maar 1 zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Rzaan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Dat kan toch elke wedge?
Want het contactvlak is volgens mij maar 1 zijde.
Klopt, maar als ik in onderstaande resultaten kijk zie ik alleen wedges die in een 90 graden hoek (metselwerk en kozijn) geplaatst worden. Hierdoor kijk je van de andere kant tegen de vlakke zijkant aan van de wedge (als je begrijpt wat ik bedoel).

https://www.thingiverse.c...eolink+doorbell+45&page=1

En onderstaande heeft dan weer een verticale hoek (dit heb ik niet nodig).

https://www.thingiverse.com/thing:6091390

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Rien43 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Klopt, maar als ik in onderstaande resultaten kijk zie ik alleen wedges die in een 90 graden hoek (metselwerk en kozijn) geplaatst worden. Hierdoor kijk je van de andere kant tegen de vlakke zijkant aan van de wedge (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik denk dat ik inderdaad niet begrijp wat je bedoelt.
Waar zou je anders tegenaan moeten kijken?
Je kunt die wedge die in de hoek geplaatst is, toch net zo goed een stuk opschuiven? De functionaliteit blijft toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Rzaan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad niet begrijp wat je bedoelt.
Waar zou je anders tegenaan moeten kijken?
Je kunt die wedge die in de hoek geplaatst is, toch net zo goed een stuk opschuiven? De functionaliteit blijft toch hetzelfde?
De rode lijn in onderstaande foto is de achterzijde van de wedge die tegen het metselwerk aankomt. De wedge die ik zoek wordt op een vlakke houten plank bevestigd. Idealiter zoek ik dus een wedge die overeenkomt met de groene lijn (die dus netjes in een punt loopt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22zx7Vp6INd-ONtI6G5xETCCw2o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/azVHyL7JQ1wW0iaZAwbF8GcT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Rien43 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:01:
[...]

De rode lijn in onderstaande foto is de achterzijde van de wedge die tegen het metselwerk aankomt. De wedge die ik zoek wordt op een vlakke houten plank bevestigd. Idealiter zoek ik dus een wedge die overeenkomt met de groene lijn (die dus netjes in een punt loopt).

[Afbeelding]
Dan neem je toch gewoon een verstelbare wedge?
Die kan zowel linksom als rechtsom gemonteerd worden:

zie: https://www.amazon.com/gp...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Hier destijds zelf een geprint volgens mij 30/35 graden uit het hoofd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcy8YQsTUUmpJD-niRHotJKjbfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PbK9cVv2B2zTc2g8g8ZXyBdv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Rien43 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Is dit wat je bedoelt?
Je wil versie A. ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU-0TTAB-iotiHTo1K7u_bG4LRc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sVuJJVWqbTE7YCR6xPb3U5AG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
Rzaan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Is dit wat je bedoelt?
Je wil versie A. ?

[Afbeelding]
A of B inderaad, maar niet het rode in onderstaande tekening (waar dus een hoek in zit). En ja, ik ben perfectionistisch :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SY8ADsFwJimvK14Ha68MdTNaxsI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oZg9agZrylWoRAjzfmaOAjQK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Rien43 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:19:
[...]

A of B inderaad, maar niet het rode in onderstaande tekening (waar dus een hoek in zit). En ja, ik ben perfectionistisch :)

[Afbeelding]
Die hoek zit er volgens mij alleen maar in bij de verstelbare wedges.
Bij de vaste wedges niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/40582434/r/il/668fd8/5633182914/il_794xN.5633182914_b5as.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Rzaan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Die hoek zit er volgens mij alleen maar in bij de verstelbare wedges.
Bij de vaste wedges niet.

[Afbeelding]
Ah dank. Die had ik nog niet gevonden. Heb je ook een website die zo'n wedge aan Nederland levert? Zover ik kan zien lukt dit niet via die website.

[ Voor 10% gewijzigd door Rien43 op 17-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Rien43 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Ah dank. Die had ik nog niet gevonden. Heb je ook een website die zo'n wedge aan Nederland levert? Zover ik kan zien lukt dit niet via die website.
Nee, ik heb wel een verstelbare in de VS besteld via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik heb zojuist de WiFi variant geïnstalleerd en ik heb nog even een vraag over push notificaties. Ik heb dat nu aan staan en een toon erbij aangezet, maar ik wil dat deze alleen werkt, wanneer er op de deurbel word gedrukt en niet wanneer hij iets detecteert zoals een persoon.

Ik heb namelijk geen voortuin.

Is dat mogelijk, zo ja, hoe?

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 17-01-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ferio schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:14:
Ik heb zojuist de WiFi variant geïnstalleerd en ik heb nog even een vraag over push notificaties. Ik heb dat nu aan staan en een toon erbij aangezet, maar ik wil dat deze alleen werkt, wanneer er op de deurbel word gedrukt en niet wanneer hij iets detecteert zoals een persoon.

Ik heb namelijk geen voortuin.

Is dat mogelijk, zo ja, hoe?
Dar doe je onder de settings van push notifications bij schedule. Daar zeg je per tijdstip waar je wel/niet notificaties van wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
jaspov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Dar doe je onder de settings van push notifications bij schedule. Daar zeg je per tijdstip waar je wel/niet notificaties van wilt hebben.
Thanks!

Heb je ook enig idee hoe het zit met recording naar SD? Vanmiddag kwam mijn zoontje namelijk en de recording was ongeveer een minuut dat ik hem in de verte zag, maar hij heeft geen beeld opgenomen dat hij voor de deur stond en aanbelde. Is dat ook nog iets wat je kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ferio schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:39:
[...]

Thanks!

Heb je ook enig idee hoe het zit met recording naar SD? Vanmiddag kwam mijn zoontje namelijk en de recording was ongeveer een minuut dat ik hem in de verte zag, maar hij heeft geen beeld opgenomen dat hij voor de deur stond en aanbelde. Is dat ook nog iets wat je kan instellen?
Zelfde schema onder camera recording. Let ook op hoe lang de opnames zijn. Max 1 minuut. Maar hier stel je ook in of je beweging, personen en of aanbellen opneemt.

Daarna is denk ik korte periode voordat hij opnieuw gaat opnemen. Wellicht dat dat hier speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
jaspov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:17:
[...]

Zelfde schema onder camera recording. Let ook op hoe lang de opnames zijn. Max 1 minuut. Maar hier stel je ook in of je beweging, personen en of aanbellen opneemt.

Daarna is denk ik korte periode voordat hij opnieuw gaat opnemen. Wellicht dat dat hier speelde.
Thanks,

Het is ff uitvogelen hoe het allemaal werkt, maar denk dat ik het nu wel redelijk goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 22:20
Ik zit al een tijdje mee te lurken in dit topic. Overweeg al langer een slimme deurbel en zodoende veel interesse in de Reolink Wifi variant. Tijd voor wat vragen, voor dat ik de knoop definitief doorhak :)

Ik wil de deurbel voeden via de bestaande draden van de klassieke deurbel die er nu nog hangt. De huidige 8V trafo zal ik dan vervangen door de meegeleverde 24v Adapter.
Ook wil ik de deurbel koppelen aan het Security Centre op m'n oude Synology DS211 (naast gebruik van een SD-kaart) zodat ik daar eventueel beelden kan terugkijken. Volgens mij is dit allemaal mogelijk toch?

Enige andere vraag die ik nog heb; Stel er belt iemand aan, dan krijg ik in de app een notificatie zonder beeld toch? En dan moet ik zelf wat dingen aanpassen om meteen een foto van dat moment erbij te krijgen?

Edit: nog een vraag die ik me bedenk. Hij komt op ~142cm hoogte te hangen, hier hangt de oude bel ook en komen de draden uit de muur. Ik verwacht geen problemen qua beeld, kan iemand sit bevestigen?

[ Voor 11% gewijzigd door Rohem op 19-01-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:51

ViezeVis

Sample Text

Rohem schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:57:

Edit: nog een vraag die ik me bedenk. Hij komt op ~142cm hoogte te hangen, hier hangt de oude bel ook en komen de draden uit de muur. Ik verwacht geen problemen qua beeld, kan iemand sit bevestigen?
Hij hangt hier op 120 cm. Moet zeker lukken :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 21:41

Enige andere vraag die ik nog heb; Stel er belt iemand aan, dan krijg ik in de app een notificatie zonder beeld toch? En dan moet ik zelf wat dingen aanpassen om meteen een foto van dat moment erbij te krijgen?
na het aanbellen krijg je een notificatie via de Reolink app dat er is aangebeld, zonder foto.
om foto-ntificatie te krijgen moet je 2 dingen doen
- email optie aanzetten in de Reolink (ontvanger = email die je genereert in de pushover-app)
- pushover app installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:27:
[...]

na het aanbellen krijg je een notificatie via de Reolink app dat er is aangebeld, zonder foto.
- email optie aanzetten in de Reolink (ontvanger = email die je genereert in de pushover-app)
Voor de Wi-Fi variant geldt, dat met een cloud abonnement bij Reolink de Rich-text included is.
Zie: https://cloud.reolink.com/

Alternatieven:
1. Zoals benoemd via Pushover
2. Via Home Assistant automatisering

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

Synology kan (in ieder geval in dsm 7) een notificatie met foto sturen. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
chris vw schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:42:
[...]

Synology kan (in ieder geval in dsm 7) een notificatie met foto sturen. Dat werkt prima.
Hoe heb je dat gefixed? :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Was al bang voor de vraag... er zitten zoveel instellingen in....
Ben lang bezig geweest om een melding te krijgen via synology als er op de deurbel gedrukt werd. Toen dat werkte op m'n mobiel kreeg ik opeens ook foto mee.

Zal binnenkort eens kijken wat de instellingen zijn. Bijzonder is dat in de ds cam app de ene keer het een deurbelgebeurtenis wordt genoemd, en andere keer een actieregel die geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Dank voor de reacties. Gelukkig geen reacties die zeggen dat het niet kan wat ik wil
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:27:
[...]

charleychui schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:30:
[...]

Voor de Wi-Fi variant geldt, dat met een cloud abonnement bij Reolink de Rich-text included is.
Zie: https://cloud.reolink.com/

Alternatieven:
1. Zoals benoemd via Pushover
2. Via Home Assistant automatisering
Thnx voor de tip over de Pushover app! Ik blijf liever weg van de cloud abbo's, dus Pushover ga ik zeker uitzoeken.

Home Assistant wil ik in de toekomst nog wel hebben, maar gebruik ik nu nog niet. Mooi dat het ook op die manier werkt.
chris vw schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:42:
[...]

Zelfde vraag als @ephymerous , ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
toch even ter bevestiging. Kan ik deze aansluiten op de oude chime (24v) zodat die blijft werken maar dan bijkomstig de smart capabiliteit van de reolink gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
zierbeek schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:55:
toch even ter bevestiging. Kan ik deze aansluiten op de oude chime (24v) zodat die blijft werken maar dan bijkomstig de smart capabiliteit van de reolink gebruiken?
Nee, de bestaande chime zal niet werken. Je dient de meegeleverde chime te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Damn, ik ben echt opzoek naar zo eentje ! Toevallig een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
zierbeek schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:23:
Damn, ik ben echt opzoek naar zo eentje ! Toevallig een suggestie?
Zie TS voor liks naar ali express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
crunchytail schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Nee, de bestaande chime zal niet werken. Je dient de meegeleverde chime te gebruiken.
Eeh we zijn op Tweakers?
- Reolink integratie in HA
- Oude chime aansturen via een Zigbee relais.

Is wel een projectje natuurlijk. Ik was ook niet tevreden met de Reolink chime. Ding hoor je niet in hele huis en de oude wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
m.eddy schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Eeh we zijn op Tweakers?

Is wel een projectje natuurlijk. Ik was ook niet tevreden met de Reolink chime. Ding hoor je niet in hele huis en de oude wel.
Zo een groot huis dan ? :> Hier hoor ik hem wel door het hele huis, hij hangt op de 1e verdieping en dat gaat prima.

Maar ja Je kan er ook een in elkaar knutsellen, ik denk dat je daar wel met een 30 min klaar mee bent (allicht meer als je het mooi wilt hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
[...]

Eeh we zijn op Tweakers?

Met het meegeleverde materiaal is het niet mogelijk, daar doelde ik op. Dat er knutselopties zijn heb ik eerder al gedeeld ;) :
crunchytail schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:43:
[...]

Is standaard niet mogelijk:
“Note: Reolink Video Doorbell will not work with the existing mechanical chime you have installed before. Please use the video doorbell with the paired Reolink Chime.“

Echter kun je het met de nodige knutselkunsten toch voor elkaar krijgen om een bestaande gong te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lHENW2CFhOiRkZls4BuNdvCFjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mn01l8UCGt3T5nSc25veurD6.jpg?f=fotoalbum_large
Hier hangt ie ook op!
kijkhoek voorlopig tevreden mee, er staat toch een camera op de hoek van het huis die het overige meepakt dus prima.

Nu nog home assistent. Die ziet 'm wel maar vervolgens weigert de verbinding. In de app werkt ie wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-04 17:22
Heb nu de reolink poe versie. Zit in mijn unifi switch en er zit een 64GB SD kaart in (een snelle). Wanneer ik de opnames terug kijk in de app op Android of op mijn laptop dan loopt het geluid ongeveer een seconde achter. Ik kan niet vinden om hier wat aan te doen. Iemand een idee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frye
Vandaag eindelijk eens de tijd genomen om niet via beltrafo 24v maar via lasklemmen verbonden rechtstreeks via voeding.

Loopt precies stuk sneller.
Drukken op bel werkt nu altijd stabiel ipv vastlopers. Nog even bekijken op langere termijn als ik nog vastlopers krijg.

Op Reddit hebben developers eindelijk eens gereageerd op changelog van de app dat je effectief een call krijgt als iemand aanbelt.

In februari zou er een firmware komen voor de Reolink en vanaf dan zou het moeten werken. Ben benieuwd want nu een notificatie is niet zo schitterend.

Zal ook eens zoeken naar hoe je foto krijgt van notificatie van ds cam (synology).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frye
Vervolg bericht 😉...

Het is me dus gelukt om een notificatie te ontvangen als iemand op de deurbel drukt.
Standaard lijkt er bij die notificatie ook een foto bij te zitten. (iOS)

Stappenplan
Eerste vereiste is volgens mij de deurbel toe te voegen als Reolink product.
Denk dat de ondersteuning nog niet zo heel lang in Synology zit maar je kan nu de deurbel toevoegen in Synology als effectief apparaat ipv ONVIF stream etc.

Dan krijg je soort van intercom mogelijkheden erbij.

Dan kan je in dscam app bij meldingen > camera > "Intercom - Deurbelgebeurtenis gedecteerd" aanduiden.
Wanneer iemand drukt op de knop krijg je notificatie van dscam incl foto.

Geen idee als dat ook voor "Persoon gedecteerd" meldingen geldt. Zal het vanavond nog eens verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
frye schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:29:
Vervolg bericht 😉...

Het is me dus gelukt om een notificatie te ontvangen als iemand op de deurbel drukt.
Standaard lijkt er bij die notificatie ook een foto bij te zitten. (iOS)

Stappenplan
Eerste vereiste is volgens mij de deurbel toe te voegen als Reolink product.
Denk dat de ondersteuning nog niet zo heel lang in Synology zit maar je kan nu de deurbel toevoegen in Synology als effectief apparaat ipv ONVIF stream etc.

Dan krijg je soort van intercom mogelijkheden erbij.

Dan kan je in dscam app bij meldingen > camera > "Intercom - Deurbelgebeurtenis gedecteerd" aanduiden.
Wanneer iemand drukt op de knop krijg je notificatie van dscam incl foto.

Geen idee als dat ook voor "Persoon gedecteerd" meldingen geldt. Zal het vanavond nog eens verder testen.
Hey tof, daar ga ik ook eens naar kijken. Viel me al op dat Synology meer doorkreeg van m'n deurbel dan m'n normale camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
vormulier schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Zo een groot huis dan ? :> Hier hoor ik hem wel door het hele huis, hij hangt op de 1e verdieping en dat gaat prima.

Maar ja Je kan er ook een in elkaar knutsellen, ik denk dat je daar wel met een 30 min klaar mee bent (allicht meer als je het mooi wilt hebben)
Nee hoor. Wel kids en betonnen vloeren. Blijkbaar prima geluidsisolatie. Hoorde hem wel als ie in de woonkamer hangt maar dan hoor je hem boven niet en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
[...]

Eeh we zijn op Tweakers?

Dank voor de hulp en suggesties allen!
Bijvoorbeeld een Shelly1 gebruiken? Die kan stroom krijgen van de chime zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door zierbeek op 22-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Nou, ik heb de Wifi variant ook besteld hoor :*) Hoop hem eind deze week binnen te hebben, dan eens lekker mee spelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Meer mensen ineens problemen met de HA integratie? Heb gewoon de standaard Reolink integratie gebruikt en geef de feed weer via onderstaande code:

YAML:
1
2
3
type: custom:webrtc-camera
                url: >-
                  rtsp://admin:pass@192.168.1.133:554/h264Preview_01_main

Maar krijg vaak geen beeld, blijft maar laden of eindeloos bufferen. Snap niet wat ermee aan de hand is. Via de app zelf geen problemen. Gaat om wifi variant, hangt dichtbij het AP en is verbonden op 5G, dus daar ligt het ook niet aan.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:17:
Meer mensen ineens problemen met de HA integratie? Heb gewoon de standaard Reolink integratie gebruikt en geef de feed weer via onderstaande code:

YAML:
1
2
3

Maar krijg vaak geen beeld, blijft maar laden of eindeloos bufferen. Snap niet wat ermee aan de hand is. Via de app zelf geen problemen. Gaat om wifi variant, hangt dichtbij het AP en is verbonden op 5G, dus daar ligt het ook niet aan.
Staat rtsp wel aan in je deurbel?
Gooi de URL eens in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 20:02
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:17:

YAML:
1
2
3

Bij mij werkt het op deze manier:
YAML:
1
2
3
4
entity: camera.reolink_e1_zoom_fluent
title: webrtc sub test
ui: true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Ik gebruik Webrtc, omdat de beelden dan nog vloeiender binnenkomen in HAS.
zie:
https://www.smarthomejunk...e-assistant-using-webrtc/

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ViezeVis schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Staat rtsp wel aan in je deurbel?
Gooi de URL eens in VLC.
RTSP staat aan, de stream werkt ook gewoon, alleen niet in HA. Ik bedacht me net dat dit weinig met de Reolink integratie te maken heeft ivm de URL.
banaliteit schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Bij mij werkt het op deze manier:
YAML:
1
2
3
4
entity: camera.reolink_e1_zoom_fluent
title: webrtc sub test
ui: true
Dat werkt bij mij helemaal niet meer om de een of andere reden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn2zJVwkVzVnn7QndRxaYomOypM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TLcubnZGCHlr8Fct4nQOiUlz.png?f=user_large
charleychui schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:31:
Ik gebruik Webrtc, omdat de beelden dan nog vloeiender binnenkomen in HAS.
zie:
https://www.smarthomejunk...e-assistant-using-webrtc/
Die gebruik ik ook inderdaad...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
De live streaming in HA dashboard werkt sowieso nooit lekker. Zit altijd vertraging in en gestotter. Welke camera dan ook. Schijnt normaal te zijn omdat het anders veel cpu kost geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

spokje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:18:
De live streaming in HA dashboard werkt sowieso nooit lekker. Zit altijd vertraging in en gestotter. Welke camera dan ook. Schijnt normaal te zijn omdat het anders veel cpu kost geloof ik.
Ik heb met Frigate nergens last van. Ik draai wel op een Intel i5 6th gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 20:02
spokje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:18:
Ik merk zelf dat het afhangt van het apparaat waarop je het draait. Op mijn gaming desktop geen lag, maar op mobiel, tablet vaak wel een beetje.
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste