Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 14:19
Nou schiet mij maar lek ;-)
Gisteren geen update meer te bekennen en vandaag opnieuw een update via HAS voor de deurbel.
Zowel in de Reolink App IOS als in de Windows App krijg ik geen FW update te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZBiSrbWSViJy7xQOhS83fOuHOc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ZeGUHPLRn4LSkaATUjLTMV0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door charleychui op 04-03-2024 15:24 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 12:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQ1re8iHn27tz2ZMO_IsDIOA4Zo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m2THFWsYfY9nnUhO2No0BcZB.png?f=user_large

Op jacht naar een slimme deurbel met een goede domotica integratie, vond ik dit topic en de Reolink was op voorraad (nu ook in de aanbieding?) dus gelijk maar besteld :)

Een nadeeltje vind ik wel dat de opslag in de buitenunit zit, als dief zou ik als eerste de deurbel uitschakelen en dan pas inbreken, ben ik dan te slim? Ik heb geen NVR en 260 euro voor data opslag vind ik ook wel best wat.

Kan je ook ergens op een PI met sambashare 24/7 opnemen?

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 12:53
Waarschijnlijk ben je al door 30 andere deurbellen al gefilmd voor en na jouw deur.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
De Callkitfunctie schijnt helemaal niet te werken zoals verwacht: https://www.reddit.com/r/...orbell_firmware_now_live/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
maarten_NL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:21:
[Afbeelding]

Op jacht naar een slimme deurbel met een goede domotica integratie, vond ik dit topic en de Reolink was op voorraad (nu ook in de aanbieding?) dus gelijk maar besteld :)

Een nadeeltje vind ik wel dat de opslag in de buitenunit zit, als dief zou ik als eerste de deurbel uitschakelen en dan pas inbreken, ben ik dan te slim? Ik heb geen NVR en 260 euro voor data opslag vind ik ook wel best wat.

Kan je ook ergens op een PI met sambashare 24/7 opnemen?
Spreek niet uit ervaring maar er zit een ftp functie op. Geen idee of t kan, maar wellicht dat je die naar je samba share kan laten schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:48

GVR

-Casper schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:29:
[...]

Spreek niet uit ervaring maar er zit een ftp functie op. Geen idee of t kan, maar wellicht dat je die naar je samba share kan laten schrijven.
Dat denk ik niet gezien de instellingen, maar je kan op de pi natuurlijk ook een ftp server configureren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajUs5vZfRHt0eJcWWmcjuMp3AMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gA7BS64aagccn0QrVZ2szDE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GVR op 04-03-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
GVR schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Dat denk ik niet gezien de instellingen, maar je kan op de pi natuurlijk ook een ftp server configureren.
[Afbeelding]
Ik had al even op de support site zitten neuzen, in de tabel met FTP supported (camera's) stond de deurbel niet bij maar gezien de instelling zal het er wel in zitten, thanks.

Een FTP servertje draaien dat gaat wel lukken :)

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
Ik heb deze antieke 10/100 switch nog liggen, wie wat jaren bewaard die.... :+ , met PoE injector dus dan komt die ook nog eens van pas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/873IHi-FginWdG1tPD9FseXcoIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIXYfnnkCQPgm8Ec1FQCMVeL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwcQ3KYIuzXGv2ZQNkLuTBglpFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHVZDx2NjEp1WEhmXFc8YpC9.jpg?f=fotoalbum_large

De 15W die deze PoE injector kan leveren lijkt mij voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bedankt voor de link.

[ Voor 16% gewijzigd door charleychui op 05-03-2024 07:39 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 14:56
charleychui schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:21:
Nou schiet mij maar lek ;-)
Gisteren geen update meer te bekennen en vandaag opnieuw een update via HAS voor de deurbel.
Zowel in de Reolink App IOS als in de Windows App krijg ik geen FW update te zien.

[Afbeelding]
Hetzelfde hier. Home Assistant app vertelt me dat er een firmware update is voor de doorbell WiFi
Reolink iOS app heeft nog nooit een update getoond.

Op de site staat hij wel en ditmaal gelijk met release notes. De Windows app toont de update hier wel.
Update: windows app ziet een update maar installeert hem niet. Uiteindelijk los gedownload en via de windows app en browse geïnstalleerd.

29 Feb 2024
https://reolink.com/download-center/
v3.0.0.3215
1. Optimize the status light illumination logic of the Doorbell to indicate network connectivity status.
2. Support more options for Overwrite Recordings, like 1 Day(s).
3. Fix the bug that there are continuous visitor push triggers during two-way audio usage.
4. Support showing Motion Mark on the Playback page.
5. Support Cloud encryption.
6. Support calling via Doorbell ring.
7. Fixed some bugs.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspov op 05-03-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:48

GVR

pendragon1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:44:
Heb nu de reolink poe versie. Zit in mijn unifi switch en er zit een 64GB SD kaart in (een snelle). Wanneer ik de opnames terug kijk in de app op Android of op mijn laptop dan loopt het geluid ongeveer een seconde achter. Ik kan niet vinden om hier wat aan te doen. Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde merk ik met de WiFi versie, nog geen sd in de bel maar kijk terug via surveillance station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Laatst online: 20-09 12:22
Ik heb 2 probelem met mijn deurbel.
1- ik heb HTPS aangezet en nu kanikniet mer op een PC inloggen
Dit had ik net even ingesteld om probleem 2 te proberen.
Maar kan nergens viden waar k in de gewone app https kan uitzetten.
(Ik ga naar de bel dooor mijn lokale IP in te tikken.)

2- ik kan sinds ik een nieuwe inernet aansluiting heb mijn bel niet meer bereiken als ik van huis ben de bel zit wel gewoon op mijn oude router
Iemand ideeen?

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
mrbert schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:30:
Ik heb 2 probelem met mijn deurbel.
1- ik heb HTPS aangezet en nu kanikniet mer op een PC inloggen
Dit had ik net even ingesteld om probleem 2 te proberen.
Maar kan nergens viden waar k in de gewone app https kan uitzetten.
(Ik ga naar de bel dooor mijn lokale IP in te tikken.)

2- ik kan sinds ik een nieuwe inernet aansluiting heb mijn bel niet meer bereiken als ik van huis ben de bel zit wel gewoon op mijn oude router
Iemand ideeen?
1. Al geprobeerd om met de Reolink windows App te connecten?
https://reolink.com/softw...7z33hhr5k6-RoCZh0QAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrnCkwnRU6GxCV2jhQLEfaS4rXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P64tD9OPyNVbNiQCsK2WAKQl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door charleychui op 07-03-2024 15:45 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
nee maar ga ik nu probroberen., Even installeren, en dat werkt,

Die app is nieuw voor mij maar wel fijn dat die er is.

NU nog lijken hoe ik van buiten bij mijn bel kan komen.:S
Mer overigens ook dat ik sinds ik bij odido zit mijn dahua camera's niet meer kan bereiken.
mijn dyndns resolved nu naar local adress en niet meer mijn wan adres.
Het odido modem kan blijkbaar niet in bridge mode

[ Voor 85% gewijzigd door mrbert op 07-03-2024 16:02 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
ik heb nu een naantal maanden odido glasvezel en ben over het algemeen tevreden.
Alleen ik kan nu al een tijd mijn camera's en deurbel niet meer bereiken.
Vroeger bij ziggo verbond ik via mijn DDNS van de asus router met deze appraten. Dat ziggo modem stond in bridge mode.
Toen bij odido modem werd geinstalleerd bleek dat niet mogelijk en heb ik mijn Assus in DMZ achter het modem ( ik heb een vrij uitgebreid netwerk met vaste IP adressen waar diverse apparaten onderling communiceren dus wil niet alles over gaan zetten op een andere router. Daarbij is de ASUS ook een stuk krachtiger.

Ik heb al via DSN detect mijn ip adres opgezocht maar kan ook daarmee niet naar mijn camera verbinden via IP:poortnummer.

Mijn homeassistant kan ik wel bereiken via cloudflare mogelijk zou ik zo ook de camera's kunnen bereiken maar heb geen idee of dat zou kunnen en hoe dat dan te configureren

Iemand tips??

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
mrbert schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:23:
ik heb nu een naantal maanden odido glasvezel en ben over het algemeen tevreden.
Alleen ik kan nu al een tijd mijn camera's en deurbel niet meer bereiken.
Vroeger bij ziggo verbond ik via mijn DDNS van de asus router met deze appraten. Dat ziggo modem stond in bridge mode.
Toen bij odido modem werd geinstalleerd bleek dat niet mogelijk en heb ik mijn Assus in DMZ achter het modem ( ik heb een vrij uitgebreid netwerk met vaste IP adressen waar diverse apparaten onderling communiceren dus wil niet alles over gaan zetten op een andere router. Daarbij is de ASUS ook een stuk krachtiger.

Ik heb al via DSN detect mijn ip adres opgezocht maar kan ook daarmee niet naar mijn camera verbinden via IP:poortnummer.

Mijn homeassistant kan ik wel bereiken via cloudflare mogelijk zou ik zo ook de camera's kunnen bereiken maar heb geen idee of dat zou kunnen en hoe dat dan te configureren

Iemand tips??
Misschien poorten forwarden naar je devices?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik heb op mijn asus de poorten voor mijn beveiligings camera's geforward en dat werkte bij ziggo altijd, Voor mijn reolink deurbel hoefde ik niets te doen dat werkte altijd al zonder poort forwarding

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50
mrbert schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:40:
Ik heb op mijn asus de poorten voor mijn beveiligings camera's geforward en dat werkte bij ziggo altijd, Voor mijn reolink deurbel hoefde ik niets te doen dat werkte altijd al zonder poort forwarding
Zoek eens op CGNAT en dan icm naam van je provider, dan ga je veel info vinden die hier mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
@mrbert lijkt me niet zozeer een Reolink issue maar meer aan je netwerk(provider). Zou t eens proberen in een topic van odido glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
oeps dat bericht had ik bij de odidotopic willen plaatsen, verkeerde venster gepakt:S

mrbert

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mich_el
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-06 12:01
Voor een ieder die het gebruiken wil: home assistant automation die je een snapshot stuurt in notificatie. Klik je de notificatie aan, opent automatisch je reolink app en automatisch je deurbelstream. Onderstaande is ook mogelijk voor NVR, maar met een andere deeplink. Omdat ik geen NVR heb kan ik dit niet testen. Mocht je willen testen met NVR, kan ik je een deeplink sturen en hoor ik uiteraard graag of het ook werkt.

Even alles tussen <> wijzigen in je eigen gegevens.
Je moet hiervoor wel externe toegang tot je homeassistant server hebben. Verder moet je de folder waar je screenshot in komt externe toegang geven middels allowlist_external_dirs. Onderstaande komt in je config yaml.

YAML:
1
2
allowlist_external_dirs:
    - /config/www/tmp/

De map tmp onder www moet je zelf nog even aanmaken.

!!GETEST OP ANDROID14!!

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
alias: Deurbel snapshot notify+deeplink
description: ""
trigger:
  - type: turned_on
    platform: device
    device_id: <REOLINK DEURBEL>
    entity_id: <REOLINK DEURBEL VISITOR ON>
    domain: binary_sensor
condition: []
action:
  - service: camera.snapshot
    target:
      entity_id: <YOUR_CAMERAS_NAME>
    data:
      filename: /config/www/tmp/<YOUR_FILE_NAME>.jpg
  - service: notify.<YOUR_DEVICE>
    data:
      data:
        image: https://<SERVER_EXTERNAL_LINK/local/tmp/<YOUR_FILE_NAME>.jpg
        clickAction: >-
       intent:#Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=<DEURBEL_UID>;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=<DEURBEL_NAAM>;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end
mode: single

Mocht je er niet uitkomen, stuur dan even een berichtje!

[ Voor 5% gewijzigd door Mich_el op 08-03-2024 18:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mich_el schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:20:
Voor een ieder die het gebruiken wil: home assistant automation die je een snapshot stuurt in notificatie. Klik je de notificatie aan, opent automatisch je reolink app en automatisch je deurbelstream. Onderstaande is ook mogelijk voor NVR, maar met een andere deeplink. Omdat ik geen NVR heb kan ik dit niet testen. Mocht je willen testen met NVR, kan ik je een deeplink sturen en hoor ik uiteraard graag of het ook werkt.

Even alles tussen <> wijzigen in je eigen gegevens.
Je moet hiervoor wel externe toegang tot je homeassistant server hebben. Verder moet je de folder waar je screenshot in komt externe toegang geven middels allowlist_external_dirs. Onderstaande komt in je config yaml.

YAML:
1
2
allowlist_external_dirs:
    - /config/www/tmp/

De map tmp onder www moet je zelf nog even aanmaken.

!!GETEST OP ANDROID14!!

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
alias: Deurbel snapshot notify+deeplink
trigger:
    device_id: <REOLINK DEURBEL>
    entity_id: <REOLINK DEURBEL VISITOR ON>
condition: []
action:
  - service: camera.snapshot
    target:
      entity_id: <YOUR_CAMERAS_NAME>
    data:
      filename: /config/www/tmp/<YOUR_FILE_NAME>.jpg
  - service: notify.<YOUR_DEVICE>
    data:
      data:
        image: https://<SERVER_EXTERNAL_LINK/local/tmp/<YOUR_FILE_NAME>.jpg
        clickAction: >-
       intent:#Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=<DEURBEL_UID>;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=<DEURBEL_NAAM>;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end

Mocht je er niet uitkomen, stuur dan even een berichtje!
Als je de snapshot niet extern hoeft te laden of als je niet iedere snapshot wil opslaan, dan kan de notify nog wat simpeler:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
alias: "Beneden: voordeurbel notificatie"
trigger:
    device_id: 
    entity_id: 
action:
  - service: notify.mobile_app
    data:
      title: Ding Dong
      data:
        ttl: 0
        priority: high
        tag: voordeur_bel_gaat
        clickAction: /lovelace-thuis/voordeurcamera
        data:
          channel: Voordeurbel
          importance: high
          timeout: 300
          confirmation: true
        actions:
          - action: URI
            title: Open Camera
            uri: /lovelace-thuis/voordeurcamera
    data:
      data:
        image: api/camera_proxy/camera.voordeur
        data:
        actions:

Dit deel zorgt ervoor dat een snapshot wordt gemaakt terwijl de notificatie wordt verstuurd:
code:
1

Deze manier heeft als voordeel dat je snapshot via een versleuteld kanaal wordt verstuurd en niet door anderen te benaderen is. Als je home assistant via internet te benaderen is dan kan iedereen bij de www-map.

Zoals je ziet wordt er twee keer een notificatie gestuurd. De eerste keer zonder snapshot en is dus vrijwel instant en de tweede keer wordt de notificatie met de snapshot geüpdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 12:56
Hoe meer ik lees, hoe meer ik alles verwar.
Wat doe ik best met mijn huidige situatie (PoE/WiFi) en hoe kan ik gratis notificaties met beeld krijgen?
- Wifi hier thuis is niet fantastisch
- in de zekeringkast heb ik een 8-12V trafo
- ik kan behoorlijk makkelijk nieuwe kabels trekken richting de voordeur
- Synology Nas aanwezig, binnenkort waarschijnlijk een NVR
- Home Assistant
Tidaku schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Deze manier heeft als voordeel dat je snapshot via een versleuteld kanaal wordt verstuurd en niet door anderen te benaderen is. Als je home assistant via internet te benaderen is dan kan iedereen bij de www-map.
Mijn home assistant is momenteel niet van buitenaf te benaderen, op die manier wordt er ook geen melding doorgestuurd als ik van huis ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
arcss schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:37:
Wat doe ik best met mijn huidige situatie (PoE/WiFi) en hoe kan ik gratis notificaties met beeld krijgen?
- Home Assistant

[...]

Mijn home assistant is momenteel niet van buitenaf te benaderen, op die manier wordt er ook geen melding doorgestuurd als ik van huis ben?
Home Assistant kan prima een notificatie sturen als je uit huis bent. Je kan alleen niet HA benaderen. Ik weet niet of het mogelijk is om je snapshot te zien in je app notificatie. Ik verwacht dat die een verwijzing naar je JA gebruikt en daardoor de afbeelding niet kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

Ik heb sinds kort de POE variant, werkt erg goed!

Snap alleen niet hoe ik hem moet instellen dat hij gaat opnemen als hij beweging ziet. Hij maakt wel netjes een opname als er iemand aanbelt, maar niet als er iemand voorbij loopt.

Camera recording staat aan, schedule 'Alarm' staat 'Any motion', 'Person' en 'Visitor' voor alle dagen van de week.

Ik kan ook de timer op de hele dag zetten en dan maakt hij constant opnames van 5min per stuk, maar dat is veel te veel van het goede.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
- Home Assistant

[...]

Automatisering in HAS maken die bij aanbellen een rich-text melding stuurt naar je telefoon.
Als beginnend HAS gebruiker is mij dat ook gelukt.
Ik weet niet in hoeverre je thuis bent in HAS.

Een alternatief is om via pushover een melding te sturen naar je telefoon

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

- Home Assistant

[...]

De melding krijg je wel, het prentje niet als je HA niet toegankelijk is.
Je kan ook melding sturen via telegram, dan moet je HA neit toegankelijk zijn. (Ik doe beiden, dan heb ik gelijk ook historiek van wie er gebeld heeft).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich_el
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-06 12:01
[...]

Als je de snapshot niet extern hoeft te laden of als je niet iedere snapshot wil opslaan, dan kan de notify nog wat simpeler:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
trigger:
    device_id: 
    entity_id: 
action:
    data:
      data:
        data:
        actions:
    data:
      data:
        data:
        actions:

Dit deel zorgt ervoor dat een snapshot wordt gemaakt terwijl de notificatie wordt verstuurd:
code:
1

Zoals je ziet wordt er twee keer een notificatie gestuurd. De eerste keer zonder snapshot en is dus vrijwel instant en de tweede keer wordt de notificatie met de snapshot geüpdate.
Op deze manier werkt het prima, helemaal als je m combineert met de deeplink naar de reolink app. Bedankt voor je aanvulling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 28-09 20:18
Reolink deurbellen zijn weer in de aanbieding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78_0DAq8FytdpQcqOqtjtHMTpBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7klBQVh8m5O8W2SXULuDekKH.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.nl/Gro...a47eb343f814ead0c6ebc0f5e

[ Voor 29% gewijzigd door renzo4000 op 22-03-2024 22:35 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Gewoon via Ali met code 24AN10 : https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Stukje goedkoper daar :+

WIFI EU: €82 (code: 24an10)
POE: €78 (code: 24an5)

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 22-03-2024 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
stin00 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Gewoon via Ali met code 24AN10 : https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Stukje goedkoper daar :+

WIFI EU: €82 (code: 24an10)
POE: €78 (code: 24an5)
Dat zeker, maar garantie is ook wel fijn. Iets terugsturen naar ome Alie is niet altijd een succes. Dan betaal ik liever iets meer en een snelle levering en normaal garantie/retourbeleid. Maar ieder zijn meug d:)b

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:15
renzo4000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:33:
[...]

Dat zeker, maar garantie is ook wel fijn. Iets terugsturen naar ome Alie is niet altijd een succes. Dan betaal ik liever iets meer en een snelle levering en normaal garantie/retourbeleid. Maar ieder zijn meug d:)b
De verkoper op Ali is 'Reolink Official Store', dus de garantie-afhandeling zit waarschijnlijk wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
crunchytail schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 02:47:
[...]

De verkoper op Ali is 'Reolink Official Store', dus de garantie-afhandeling zit waarschijnlijk wel goed. :)
Uiteraard moet iedereen dat zelf weten. Maar heb je ooit wel eens iets teruggestuurd naar Alie? Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
renzo4000 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:33:
[...]

Zeker en ik heb vanwege een vlek op het beeld al eens garantie moeten claimen op de Reolink. Fijn dat dat binnen 2 werkdagen was geregeld :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nou misschien ben ik dan niet meer up-to-date en is het tegenwoordig beter geregeld. Maar een snelle google search over het retourbeleid en alle ellende die je leest maak het voor mij nog steeds niet bepaalt hoopvol.

Maar we raken wat offtopic. Ik wilde alleen maar een aanbieding posten van amazon. Je weet dan iig dat je de volgende dag het artikel ontvangt en dat het retourbeleid geen issue is. Verder moet iedereen zelf de afweging maken of die paar euro extra korting het waard is langer te wachten en bij problemen je wellicht van een koude kermis thuis komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
renzo4000 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Uiteraard moet iedereen dat zelf weten. Maar heb je ooit wel eens iets teruggestuurd naar Alie? Succes!
Voor garantie-afhandeling gewoon direct contact zoeken via support@reolink.com in plaats van via het Ali platform. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 17:27
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
trigger:
    device_id: 
    entity_id: 
action:
    data:
      data:
        data:
        actions:
    data:
      data:
        data:
        actions:

code:
1

Dank voor de code.
code:
1
2
      data:
[

Moet ik hier nog iets speciaals invullen (afgezien van het veranderen van de naam van de entity camera.voordeur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Robbie T schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:28:
[...]

Dank voor de code.
code:
1
2
      data:
[

Moet ik hier nog iets speciaals invullen (afgezien van het veranderen van de naam van de entity camera.voordeur).
Nee, alleen de naam van de entity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcss
Mijn huidige deurbel is aangesloten op een 8-12V 1-6A Schneider beltrafo.
Deze gaat door met een (volgens mij) gewone cat5e netwerkkabel richting de belknop.
Is deze goed genoeg om de Reolink aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

Als je hem in de meterkast op een POE switch aansluit zeker. Heb hem ook draaien via een cat 5 kabel icm POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcss
Wallie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:26:
Als je hem in de meterkast op een POE switch aansluit zeker. Heb hem ook draaien via een cat 5 kabel icm POE.
Het is de wifi versie, deze heeft geen POE aan boord dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

Waarom ruil je hem niet om voor een POE variant? Als er toch al utp ligt. Gelijk een stuk betrouwbaarder dan een wifi signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Nieuwe IOS release

https://www.reddit.com/r/...s_here_enjoy_full_screen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-wgITPuUlYDNZKniQHs8gF-cuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6O517va0NhWf7SEsTsjU09r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door charleychui op 27-03-2024 10:57 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Paar vragen m.b.t. de MicroSD opslag.

Welke gebruiken jullie?
Hoeveel opslag heb je nodig om een week lang 24/7 te kunnen terugkijken?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-10 12:06
Greatsword schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:19:

Welke gebruiken jullie?
ik heb samsung evo plus 256 gb, en ik heb beelden vanaf 5-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 13:47
Dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de instellingen en aantal bewegingen in het gebied dat wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42

Welke gebruiken jullie?
Hier de Samsung EVO Select microSD-geheugenkaart, 512GB micro SD XC UHS-I U3.

Heeft beelden vanaf oktober 2023 maar zit nu bijna vol en zal dus gaan overschrijven. Maarja afhankelijk van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand3r
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-07 16:05
Iemand een idee of de POE versie te integreren is in een domotica systeem evt zonder Home Assistant? Ik zou vooral de druk op de knop op boxen willen laten spelen ipv via de chime? Ik lees dat ze bezig zijn met een webhook, maar geen idee hoever ze hiermee staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Sand3r schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:43:
Iemand een idee of de POE versie te integreren is in een domotica systeem evt zonder Home Assistant? Ik zou vooral de druk op de knop op boxen willen laten spelen ipv via de chime? Ik lees dat ze bezig zijn met een webhook, maar geen idee hoever ze hiermee staan.
Als je bedoelt zonder domotica systeem, dan denk ik dat het lastig wordt. Met een domotica systeem zou het prima mogelijk moeten zijn, afhankelijk van welk domotica systeem je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand3r
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-07 16:05
-Casper schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Als je bedoelt zonder domotica systeem, dan denk ik dat het lastig wordt. Met een domotica systeem zou het prima mogelijk moeten zijn, afhankelijk van welk domotica systeem je wil gebruiken.
Ik heb thuis Loxone, ik zou graag de bel via mijn boxen (aangesloten op audioserver) binnenkrijgen.. Ik bedoelde eigenlijk zonder Home Assistant enz, makkelijkste zou een webhook zijn die ik direct kan inlezen in de Loxone config..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 09:11

mhe59

ID.5 Pro Performance

greg-a schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:58:
Een tip voor mensen die gebruik maken van Synology SS icm de deurbell. Je kan de doorbell toevoegen als ONVIF of als een Reolink camera. De Reolink Doorbell kan je helaas (nog ) niet kiezen, maar als je een camera kiest (e.g. RLC 510) kan je gebruik maken van de detectie features die de doorbell heeft. Hierkan kan je dus alleen beelden van personen opnemen en ben je dus niet gelimiteerd tot alle bewegingen opnemen. Dit moet je wel even aanzetten onder de geavanceerde instellingen.
Misschien een paar simpele vragen, maar het lukt me niet dat mijn netwerk de Reolink PoE ziet.

Zou je me kunnen helpen ?
Ik heb dus ook de Reolink PoE maar waar kan ik deze dan toevoegen als ONVIF in de webclient ?
Hoe vind ik het IP adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
mhe59 schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:59:
[...]

Misschien een paar simpele vragen, maar het lukt me niet dat mijn netwerk de Reolink PoE ziet.

Zou je me kunnen helpen ?
Ik heb dus ook de Reolink PoE maar waar kan ik deze dan toevoegen als ONVIF in de webclient ?
Hoe vind ik het IP adres ?
Als je in de Reolink app naar instellingen gaat, dan de deurbel aanklikt en dan netwerk info dan zie je het op adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Dank je Casper, echter ik zie op de switch het lampje niet gaan branden van de cat kabel, het lijkt alsof er geen verbinding is, dus ik krijg ook het IP adres niet te zien en de app komt ook niet verder dan dat er geen verbinding heb, zorg dat je apparaat ingeschakeld is met een stabiel netwerk.
Ik heb een goed werkend net werk met dus een Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
mhe59 schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:48:
Dank je Casper, echter ik zie op de switch het lampje niet gaan branden van de cat kabel, het lijkt alsof er geen verbinding is, dus ik krijg ook het IP adres niet te zien en de app komt ook niet verder dan dat er geen verbinding heb, zorg dat je apparaat ingeschakeld is met een stabiel netwerk.
Is je netwerkkabel wel heel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:22

DizzyWeb

Ondertiteld

...is het wel een PoE switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ja, ik heb de netgear gs105 PoE switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

hijskraan schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:07:
[...]

Is je netwerkkabel wel heel?
Zowel met de bijgeleverde cat 5 als een cat 6 kabel die ik heb liggen geen verbinding.

Zou dan de Reolink defect zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
mhe59 schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:48:
Weet je zeker dat POE aanstaat op de poort op je switch? en heb je wel zeker de POE versie en niet per ongeluk de WIFI versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
mhe59 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 06:51:
[...]

Ja, ik heb de netgear gs105 PoE switches
De gs105 is toch geen poe switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:10:
[...]

De gs105 is toch geen poe switch?
That sir is a fact

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Er bestaat een Netgear GS105PE variant met 2 PoE passthrough porten (https://www.netgear.nl/im...rnet_Plus_Switches_DS.pdf), dus mogelijk op een verkeerde port aangesloten als mhe59 die heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

olovv100 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:13:
[...]

Weet je zeker dat POE aanstaat op de poort op je switch? en heb je wel zeker de POE versie en niet per ongeluk de WIFI versie?
Het is de POE versie, maar ik heb geen POE switch 8)7 , daar ligt het aan, dank voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
mhe59 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:02:
[...]

Het is de POE versie, maar ik heb geen POE switch 8)7 , daar ligt het aan, dank voor jullie reacties _/-\o_
Je kunt m volgens mij ook voeden met een bel transformater en dan data via rj45.

Power PoE IEEE 802.3af, 48V Active
Hardwired 12 – 24VAC 50/60Hz, 24VDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

mhe59 schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:59:
[...]

Na enkele juiste tips en door de juiste POE switch ziet mijn netwerk de Reolink PoE deurbel.

Mijn Synology ziet de camera, maar waar kan ik deze dan toevoegen als ONVIF in de webclient ?

Tevens is de camera voor de Synology offline en in de Reolink app werkt deze wel.

Heb dus het gevoel dat de instellingen onvolledig of niet juist staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Het is me gelukt om de ONVIF aan te klikken in de netwerk settings van de Reolink via het IP adres in de internetbrowser.

De IP camera werkt via synology neemt nu alles op, echter in het monitor center krijg ik nu de melding dat hij geen verbinding kan maken met WebSocket en dat ik een https verbinding moet gebruiken (deze staat wel aangevinkt evenals ONVIF dus).

Waar en welke instelling moet ik aanpassen ?

Edit: Ik heb de laatste firmware gedownload, geïnstalleerd en alles werkt :*)

[ Voor 7% gewijzigd door mhe59 op 05-04-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 14:44
Is de reolink nu gewoon een budget versie deurbel of is het echt een betere deurbel dan bijvoorbeeld de eufy? Ik lees bij allebei goede en slechte verhalen en kan niet echt meer achterhalen wat nu de waarheid is?

En zijn de reolinks even uitbreidbaar als de eufy? (dus met een camera voor de achtertuin bijv?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
mxmemx schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:20:
Is de reolink nu gewoon een budget versie deurbel of is het echt een betere deurbel dan bijvoorbeeld de eufy? Ik lees bij allebei goede en slechte verhalen en kan niet echt meer achterhalen wat nu de waarheid is?

En zijn de reolinks even uitbreidbaar als de eufy? (dus met een camera voor de achtertuin bijv?)
Ik ben van een Eufy deurbel + camera's overgestapt naar Reolink.

Reolink staat juíst bekend om zijn vele soorten camera's (en NVR's). Ik vind de beeldkwaliteit van Reolink beter dan Eufy en over de bouwkwaliteit tot op heden ook niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
crunchytail schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:37:
[...]

Ik ben van een Eufy deurbel + camera's overgestapt naar Reolink.

Reolink staat juíst bekend om zijn vele soorten camera's (en NVR's). Ik vind de beeldkwaliteit van Reolink beter dan Eufy en over de bouwkwaliteit tot op heden ook niks te klagen.
Ik heb alleen bij de deur een aansluiting met de huidige stroomdraden, maar verder geen utp kabel daarom twijfel ik ook een beetje. En voor achter moet ik eerlijk bekennen dat ik nog geen idee heb welke camera dat zou worden.
Ik heb een hoekwoning (rijtjes huis met 4 woningen) met een steegje langs het huis en een doorlopende uitbouw (4 huizen breed) dus ik zou zowel de uitbouw en achtertuin willen zien alleen weet ik niet of ik dat met 1 camera red.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• charleychui
Gewoon een mooi plaatje vanuit de deurbel ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I281mtxsukGAO3JZAx8goW-svE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSiuw9HttEeltcDwqz8OaNCe.jpg?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

• Ik heb de PoE versie op de 27ste bij Ali besteld voor ~70,-
  • Samsung Micro SD kaartje bij Amazon van 256 GB voor 20,- besteld
  • uitvoering: Ubiquiti Gigabit PoE Adapter besteld voor ~15,-
  • Afgelopen weekend alles geïnstalleerd bij mijn schoonouders en werkt als een trein.
Voor totaal ~105,- dus een uitstekende aankoop.

Hopelijk wordt de app nog iets beter, zo onthoud hij bijvoorbeeld bij terugkijken de filters niet en zou het fijner zijn als de meest recente opname als eerste wordt getoond, verder echt een prima ding.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 11:42

Devil103

Coffee need more coffee

Voor degene die 2-weg audio gebruiken via Home Assistant & Frigate => laatste firmware versie breekt de retour audio naar de bel toe via een ONVIF / RTSP stream (en dus ook via Frigate / HA).

Ik heb nog een vorige firmware kunnen terugzetten via reolink fw archive (zie github).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
Greatsword schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:45:
  • Ik heb de PoE versie op de 27ste bij Ali besteld voor ~70,-
  • Samsung Micro SD kaartje bij Amazon van 256 GB voor 20,- besteld
  • uitvoering: Ubiquiti Gigabit PoE Adapter besteld voor ~15,-
  • Afgelopen weekend alles geïnstalleerd bij mijn schoonouders en werkt als een trein.
Voor totaal ~105,- dus een uitstekende aankoop.

Hopelijk wordt de app nog iets beter, zo onthoud hij bijvoorbeeld bij terugkijken de filters niet en zou het fijner zijn als de meest recente opname als eerste wordt getoond, verder echt een prima ding.
Heb je toevallig een linkie van die voor 70 eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
Devil103 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:38:
Voor degene die 2-weg audio gebruiken via Home Assistant & Frigate => laatste firmware versie breekt de retour audio naar de bel toe via een ONVIF / RTSP stream (en dus ook via Frigate / HA).

Ik heb nog een vorige firmware kunnen terugzetten via reolink fw archive (zie github).
welk versienummer is het waarbij dit nog wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 20:18
Devil103 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:38:

Ik heb firmware versie v3.0.0.3215_2401262240 (dit is de laatste versie) en 2-way audio werkt gewoon bij mij.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51
peppi_078 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:29:

Ik heb firmware versie v3.0.0.3215_2401262240 (dit is de laatste versie) en 2-way audio werkt gewoon bij mij.
Klopt het dat je (o.a.) go2rtc gebruikt hiervoor? Zou je je streams-config kunnen delen? Ik heb diverse guides en tips gevolgd, maar krijg de retour-audio niet werkend. Ook duurt het laden van de stream vanaf de bel erg lang. Kan allemaal aan mijn firmware liggen (ook de 3215), maar ben toch erg benieuwd welke streams-config anderen gebruiken. Ik heb dit voor go2rtc:

code:
1
2
3
4
streams:
  camera.reolink_doorbell:
    - "ffmpeg:https://192.168.X.X/flv?port=1935&app=bcs&stream=channel0_sub.bcs&user=USER&password=PASS#video=copy#audio=copy#audio=opus"
    - rtsp://USER:PASS@192.168.X.X:554/h264Preview_01_sub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
glaswerk schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:25:
[...]

Klopt het dat je (o.a.) go2rtc gebruikt hiervoor? Zou je je streams-config kunnen delen? Ik heb diverse guides en tips gevolgd, maar krijg de retour-audio niet werkend. Ook duurt het laden van de stream vanaf de bel erg lang. Kan allemaal aan mijn firmware liggen (ook de 3215), maar ben toch erg benieuwd welke streams-config anderen gebruiken. Ik heb dit voor go2rtc:

code:
1
2
3
4
streams:
  camera.reolink_doorbell:
    - "ffmpeg:https://192.168.X.X/flv?port=1935&app=bcs&stream=channel0_sub.bcs&user=USER&password=PASS#video=copy#audio=copy#audio=opus"
    - rtsp://USER:PASS@192.168.X.X:554/h264Preview_01_sub
Dit gebruik ik.

code:
1
2
3
4
5
go2rtc:
  streams:
    Deurbel:
    - rtsp://user:password@IPADDRESS:554/h264Preview_01_main
    - ffmpeg:rtsp://user:password@IPADDRESS:554/h264Preview_01_main#audio=pcm#audio=volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
Thanks. Ik krijg het hier niet aan de praat, op de PoE-versie. Enfin, maar even afwachten of een eventuele firmware upgrade in de toekomst gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
glaswerk schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:56:
[...]

Thanks. Ik krijg het hier niet aan de praat, op de PoE-versie. Enfin, maar even afwachten of een eventuele firmware upgrade in de toekomst gaat helpen.
Ik heb deze gast gevolgd:

YouTube: Reolink Doorbell 2-Way Audio In Home Assistant Using Frigate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 11:42

Devil103

Coffee need more coffee

Bron die me op het idee bracht een downgrade van de firmware te doen naar v3.0.0.2033_23090402
Src: https://github.com/blakeb...discussioncomment-8882296

@glaswerk Dit is het stukje yaml voor go2rtc waarbij de eerste stream degene is met audio.
Je hebt ook een werkende https verbinding nodig en een webrtc connectie (mogelijks heb je een port forward nodig op je router).
In je home assistant frigate card moet je dan ook de live provider forceren op WebRTC icm go2rtc.

Dan krijg je het microfoon knopje te zien als de live stream via https en webrtc werkt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
go2rtc:
  streams:
    doorbell: 
      - "ffmpeg:http://192.168.0.21/flv?port=1935&app=bcs&stream=channel0_main.bcs&user=USER&password=PASS#video=copy#audio=copy#audio=opus"
      - rtsp://USER:PASS@192.168.0.21:554/h264Preview_01_sub

webrtc:
    candidates:
      - 192.168.0.12:8555 # --> je frigate IP
      - stun:8555

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
Dank @peppi_078 en @Devil103. Ik heb geen frigate maar gebruik alleen de webrtc addon in Hass (incl go2rtc dus). One-way audio werkt prima via go2rtc -> webrtc, en de microfoon wordt ook geactiveerd in Hass.
In de Go2rtc-info zie ik ook netjes dat de two-way audio wordt gedetecteerd. Bij de rtsp-stream geeft Go2rtc deze info:
code:
1
2
3
4
 "medias": [
                "video, recvonly, H.264 High 5.1",
                "audio, recvonly, MPEG4-GENERIC/16000",
                "audio, sendonly, PCMU/8000"

Go2rtc pakt netjes de inkomende video- en audio-stream via ffmpeg, en selecteert de retour-audio via rtsp. Op papier klopt het allemaal. Dus misschien loopt het bij mij ook vast op de firmware. Heb nog even geen zin om te downgraden, hoop op een snelle bugfix vanuit Reolink dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Het is opgelost, via quick connect werkte alles. Pffff was allemaal lastiger dan verwacht en gedacht.

Nu nog de vaste deurbel aansluiten op de Reolink en een 12v trafo met idem gong. Heeft iemand misschien een schema voor me ?

[ Voor 3% gewijzigd door mhe59 op 14-04-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo beste mensen,

Ik ben mij aan het orienteren op een videodeurbel en de ReoLink wordt op dit forum over het algemeen als een goede betrouwbare oplossing geponeerd. Ik heb de mogelijkheden om zowel PoE als WiFi te installeren, wat ik ik mij alleen af vraag:
WiFi:
Voordeel: battery ingebouwd, gemak
Nadeel: continu monitoring niet mogelijk

PoE:
Voordeel: niet afhankelijk van batterij, stabiliteit verbinding, continu monitoring
Nadeel: bij stroomuitval doet je camera het niet ?

Het is vooral die laatste zin/nadeel waar ik een vraag over heb. Wat gebeurt er met de PoE variant wanneer er bijvoorbeeld stroomuitval is? Dan kapt hij er toch helemaal mee? Zit er geen backup batterij in o.i.d.?
Zou je dit op moeten lossen door bijvoorbeeld een aparte backup batterij te koppelen aan je modem?

[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-04-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

Waarom zit je zo op stroomuitval? Gebeurt vrijwel nooit, en als het wel gebeurt, doet de wifi versie ook niks meer (accesspoint gaat uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
  • Laatst online: 22:51
Er zit GEEN accu in, zowel de POE en de wi-fi variant
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:07:
Hallo beste mensen,

Ik ben mij aan het orienteren op een videodeurbel en de ReoLink wordt op dit forum over het algemeen als een goede betrouwbare oplossing geponeerd. Ik heb de mogelijkheden om zowel PoE als WiFi te installeren, wat ik ik mij alleen af vraag:
WiFi:
Voordeel: battery ingebouwd, gemak
Nadeel: continu monitoring niet mogelijk

PoE:
Voordeel: niet afhankelijk van batterij, stabiliteit verbinding, continu monitoring
Nadeel: bij stroomuitval doet je camera het niet ?

Het is vooral die laatste zin/nadeel waar ik een vraag over heb. Wat gebeurt er met de PoE variant wanneer er bijvoorbeeld stroomuitval is? Dan kapt hij er toch helemaal mee? Zit er geen backup batterij in o.i.d.?
Zou je dit op moeten lossen door bijvoorbeeld een aparte backup batterij te koppelen aan je modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:55
zoals hierboven aangegeven. beide hebben geen accu en dat is eigenlijk een reden waarom ik de Reolink heb genomen. Eufy heeft dit wel en had na 1,5 jaar problemen bij mij.

overigens heb je WEL continue monitoring bij het wifi-variant. ik heb een micro-sd kaart erin en deze is constant aan het opnemen, dus niet alleen bij beweging of aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dank voor de reacties. Door de benaming WiFi en PoE ben ik wat in de war geraakt. De meeste WiFi deurbellen zijn draadloos, daar ging ik bij de Reolink ook vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

mhe59 schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:33:
Het is opgelost, via quick connect werkte alles. Pffff was allemaal lastiger dan verwacht en gedacht.

Nu nog de vaste deurbel aansluiten op de Reolink en een 12v trafo met idem gong. Heeft iemand misschien een schema voor me ?
Ik heb de Reolink POE deurbel aangesloten op een mechanische bel met een 12v trafo conform het schema, meet ook 12 v bij de deurbel maar als ik de deurbel indruk gaat de mechanische gong niet af.
Wie heeft dit wel werkend en waar ga ik de fout in ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4m_IKaSZnGIltajOeBp3TZJ_lc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPXCyNcvTzIFtY5lZerIC89g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOjOqBNkFnxtE00FfSoDUhAfTj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0t3WFBMgOYtjfnVCUGaZLuZD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mhe59 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:08:
[...]

Ik heb de Reolink POE deurbel aangesloten op een mechanische bel met een 12v trafo conform het schema, meet ook 12 v bij de deurbel maar als ik de deurbel indruk gaat de mechanische gong niet af.
Wie heeft dit wel werkend en waar ga ik de fout in ?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Conform welk schema? Die stekkerverbinding op de deurbel is voor als je geen POE voeding gebruikt, het is geen schakelcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42
mhe59 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:08:
[...]

Wie heeft dit wel werkend en waar ga ik de fout in ?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zat hier ook mee. De standaard chime vind ik niet voldoen en wilde ook niet meerdere van die dingen in het huis. Dus een zigbee relais om de mechanische bel aan te sturen. Moet je wel iets als HA hebben of andere home automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Wolly schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:12:
[...]

Conform welk schema? Die stekkerverbinding op de deurbel is voor als je geen POE voeding gebruikt, het is geen schakelcontact.
Conform het schema in de handleiding.
Maar als ik het goed begrijp in dit Forum hebben medetweakers dit met de wifi uitvoering gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhxSQn0ftvcHESeuQbAIzMtiHCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJawlmxcbMPHJInma7N4qU7C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mhe59 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:28:
[...]

Maar als ik het goed begrijp in dit Forum hebben medetweakers dit met de wifi uitvoering gedaan.

[Afbeelding]
Dat schema laat zien hoe je de bel van voeding kan voorzien middels je oude deurbel.

Er staat niet dat je oude deurbel dan gaat klingelen als er op de reolink wordt gedrukt. Dat is ook onmogelijk aangezien de mechanical chime in je plaatje twee draadjes heeft die zijn doorverbonden middels de jumper cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
mhe59 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:28:
[...]

[Afbeelding]
Er staat in de laatste regel duidelijk dat de mechanische gong dan niet meer werkt als je de deurbel op deze manier aansluit. Dus je zal zelf aan de slag moeten om het wel werkend te krijgen middels relais en HA of iets anders.

[ Voor 7% gewijzigd door peppi_078 op 20-04-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

peppi_078 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:34:
[...]

Er staat in de laatste regel duidelijk dat de mechanische gong dan niet meer werkt als je de deurbel op deze manier aansluit.
Dus ik moet de wifi uitvoering nemen wil ik mijn mechanische gong op 12v te kunnen gaan gebruiken, of
Een extra chime zoals eerder in dit forum is aangegeven via aliexpress

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peppi_078
mhe59 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:36:
[...]

Dus ik moet de wifi uitvoering nemen wil ik mijn mechanische gong op 12v te kunnen gaan gebruiken, of
Ook de wifi variant kan dit niet. Je zult dus echt zelf moeten gaan hobbyen of chimes bestellen via Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
Het valt me op dat ik nooit push-meldingen ontvang als ik in het buitenland ben, hoe kan ik mijn Android zo instellen dat ik deze wél ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poseidon
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-07-2024
mhe59 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:36:
[...]

Dat kun je proberen, ik heb de POE versie en ik ging er van uit dat dit vlekkeloos werkte en had 3 kerui m521 besteld maar helaas is hier voor mij, geen een van te koppelen. Dus voor een paar euro kun je proberen of het voor jou wel werkt maar ik ben er bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Poseidon schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:50:
[...]

Dat kun je proberen, ik heb de POE versie en ik ging er van uit dat dit vlekkeloos werkte en had 3 kerui m521 besteld maar helaas is hier voor mij, geen een van te koppelen. Dus voor een paar euro kun je proberen of het voor jou wel werkt maar ik ben er bang voor.
Okay ook deze info in dit forum over de Kerui is niet eensluidend.

Wie heeft er een extra chime ?
Welk merk/type die werkt ?

Wie heeft er een andere oplossing voor een andere 2e bel ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wallie
  • Nu online

Wallie

Herr

mhe59 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:26:
[...]

https://nl.aliexpress.com/item/32578937422.html

Doet het prima bij mij als tweede bel, was zonder problemen te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
royozzz schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:41:
Het valt me op dat ik nooit push-meldingen ontvang als ik in het buitenland ben, hoe kan ik mijn Android zo instellen dat ik deze wél ontvang?
Er kunnen diverse oorzaken zijn.
Zaak is om eerst even in Nederland gewoon de push melding te testen via een 4/5G verbinding met je toestel.
Dus zet de wifi verbinding dan even uit!

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanquish92
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
mhe59 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:26:
[...]

Ik heb een paar van deze, makkelijk te koppelen en doen het prima: https://nl.aliexpress.com/item/1005003184021642.html
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste