Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 09:11

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vanquish92 schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:40:
[...]

Ik heb een paar van deze, makkelijk te koppelen en doen het prima: https://nl.aliexpress.com/item/1005003184021642.html
Okay ga ik ook proberen, ik heb een 2e bel nodig.

Nog tips mbt het koppelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanquish92
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Knop op chime ingedrukt houden en in stopcontact steken, dan binnen 5 sec op deurbel drukken, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
charleychui schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:36:
[...]

Er kunnen diverse oorzaken zijn.
Zaak is om eerst even in Nederland gewoon de push melding te testen via een 4/5G verbinding met je toestel.
Dus zet de wifi verbinding dan even uit!
Die werkt wel en in Nederland ontvang ik gewoon wel pushmeldingen, alleen in het buitenland niet. Roaming staat aan, maar tevergeefs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poseidon
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-07-2024
Hoe zit dat nu met die chimes, ik heb er 3 van kerui maar die doen dus niks. Is het gewoon gokken of kunnen we op de een of andere manier van te voren weten of het gaat werken? Kan het bijvoorbeeld aan de firmware versie liggen? Hier draait de reolink poe versie op v3.0.0.2676_23090702. Ben een leek qua 433 MHz dus zoek het een en ander aan informatie.

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis.

[ Voor 20% gewijzigd door Poseidon op 22-04-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zou graag een Reolink voor 24/7 opname willen koppelen met een NAS. Ik zat te denken aan de QNAPS of Synology omdat zij software hebben die door Reolink ondersteund wordt, zoals de Synology Surveilance Station.

Wat ik mij af vroeg: is het mogelijk om een NAS zodanig in te stellen dat het zowel als Surveilance Station dient voor een Reolink én als NAS voor cloud opslag ? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
HollovVpo1nt schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:56:

Wat ik mij af vroeg: is het mogelijk om een NAS zodanig in te stellen dat het zowel als Surveilance Station dient voor een Reolink én als NAS voor cloud opslag ? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoe bedoel je als cloudopslag? Ik heb een DS218+ en doe wat jij aangeeft. Ik draai surveillance station en gebruik de nas ook als nas ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
HollovVpo1nt schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:56:
Ik zou graag een Reolink voor 24/7 opname willen koppelen met een NAS.
Je kan perfect je Reolink videodeurbel koppelen aan een NAS. Zelf gebruik ik hem samen met twee andere camera’s op een DS1522+. Realtime beelden bekijken via de app en Surveillance Station stuurt netjes verwittiging door als er iemand aan de deur belt en bewaard hiervan ook een video-opname van. Uiteraard is een NAS type Synology DiskStation, meer dan enkel Surveillance Station. Je kan er o.a. je eigen privé-cloud mee opzetten, je foto’s gecentraliseerd bekijken en schikken en zoveel meer.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

@ephymerous @Kozzmozz

Dat is precies wat ik bedoel, dank voor de reacties! Voor de levensduur van je hardeschijf en uiteindelijk je gegevens is het verstandiger om je privé cloud op een andere harde schijf in je NAS dan de camera beelden, toch?

Het zijn wellicht domme vragen maar ik ben een absolute leek op gebied van NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:52:
…verstandiger om je privé cloud op een andere harde schijf in je NAS dan de camera beelden, toch?
Er bestaan geen domme vragen. Alleen dien je de vraagstelling voor je NAS op een andere locatie op het Tweakers-forum te doen. Bijv.: Forum > Harde waren > Opslag en back-up
Tip: neem een NAS met minimaal 2 harde schijven, zodat ze elkaars gegeven (ongeacht privé cloud/camera beelden) elkaars data spiegelen en je bent goed voor vele jaren zekerheid.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 20:14
Poseidon schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:38:
Hoe zit dat nu met die chimes, ik heb er 3 van kerui maar die doen dus niks. Is het gewoon gokken of kunnen we op de een of andere manier van te voren weten of het gaat werken? Kan het bijvoorbeeld aan de firmware versie liggen? Hier draait de reolink poe versie op v3.0.0.2676_23090702. Ben een leek qua 433 MHz dus zoek het een en ander aan informatie.

Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis.
Misschien dat het komt omdat Reolink over is gestapt op 900Mhz i.p.v. 433Mhz, zoals hier te lezen: https://community.home-as...anical-chime-guide/556063. Weet niet hoe je kan zien welke je hebt, maar nieuwere modellen werken dus niet met die extra chime :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:15
JnB007 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:32:
[...]

Misschien dat het komt omdat Reolink over is gestapt op 900Mhz i.p.v. 433Mhz, zoals hier te lezen: https://community.home-as...anical-chime-guide/556063. Weet niet hoe je kan zien welke je hebt, maar nieuwere modellen werken dus niet met die extra chime :'(
Ah, interessant. @Poseidon kun jij eens op de verpakking van je deurbel kijken of je een referentie kan vinden naar V2? Dan kan ik dit opnemen in de openingspost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poseidon
Ah, interessant. @Poseidon kun jij eens op de verpakking van je deurbel kijken of je een referentie kan vinden naar V2? Dan kan ik dit opnemen in de openingspost. :)
Ik heb alles doorgespit en kan nergens op de verpakking of in de bijgeleverde boekjes wat vinden.. Maar... uiteindelijk op de chime zelf..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itgGIwr2-Eglrdv4CPMj5BAAvI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0bsGba6L61rRHExOI0Wbgne.jpg?f=fotoalbum_large

Dus er zijn versies, nu even kijken of er iets met de informatie te doen is.

Thnxs @JnB007 dit is niet de info die ik wou maar opent misschien weer een nieuwe deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zo, de NAS is onderweg, nu de deurbel nog :) In voorbereiding daarop, een vraag. Ik weet niet in hoeverre dit een Reolink specifieke vraag is of meer een bouwkundige vraag, maar ik probeer het hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyMx4dwVqdlJVRwHJsy9gJrpK7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06xdy4nqHxMd3NhVR4zjGSBd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou graag de Reolink als PoE willen installeren. Wij hebben een soort houten latten gevel, waarbij het mij mogelijk lijkt om de kabel voor de PoE in de 'gleuf' tussen het hout weg te stoppen. Zie afbeelding hierboven. Ik heb een loze leiding naar de meterkast als ik de kabel iets verder door trek, dus dat scheelt.

Wat ik mij alleen afvraag, de kabel komt van boven. De UTP-kabel moet echter van onder erin geklikt worden. Daardoor moet de kabel 2x een hoek van 90 graden maken, dat soort kabels (zie mijn slechte paint skills) zijn volgens mij niet beschikbaar. Wat zijn mijn alternatieven? Ik zit zelf te denken aan:

- Kabel in plaats van van boven, van onder trekken
- De afstand tussen de deurbel en de gevel iets vergroten waardoor je de kabel makkelijker kunt buigen, door bijvoorbeeld een afstandhouder.

Vooral optie 2 heeft mijn voorkeur, maar ik denk dat ik daar wel een aanzienlijke afstand voor nodig heb gezien de stijfheid van een UTP kabel. Hebben jullie tips?

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-04-2024 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:10:
Zo, de NAS is onderweg, nu de deurbel nog :) In voorbereiding daarop, een vraag. Ik weet niet in hoeverre dit een Reolink specifieke vraag is of meer een bouwkundige vraag, maar ik probeer het hier.

[Afbeelding]

Ik zou graag de Reolink als PoE willen installeren. Wij hebben een soort houten latten gevel, waarbij het mij mogelijk lijkt om de kabel voor de PoE in de 'gleuf' tussen het hout weg te stoppen. Zie afbeelding hierboven. Ik heb een loze leiding naar de meterkast als ik de kabel iets verder door trek, dus dat scheelt.

Wat ik mij alleen afvraag, de kabel komt van boven. De UTP-kabel moet echter van onder erin geklikt worden. Daardoor moet de kabel 2x een hoek van 90 graden maken, dat soort kabels (zie mijn slechte paint skills) zijn volgens mij niet beschikbaar. Wat zijn mijn alternatieven? Ik zit zelf te denken aan:

- De afstand tussen de deurbel en de gevel iets vergroten waardoor je de kabel makkelijker kunt buigen, door bijvoorbeeld een afstandhouder.

Vooral optie 2 heeft mijn voorkeur, maar ik denk dat ik daar wel een aanzienlijke afstand voor nodig heb gezien de stijfheid van een UTP kabel. Hebben jullie tips?
Ik denk dat je prima wegkomt met een normale kabel die je in een u-turn buigt van 180 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

Yep, cat 5 nemen, buigt makkelijker dan cat 6 en dan kom je er wel weg mee vermoed ik.

Indien je zelf de stekker aan de kabel knipt, geen los 'hoedje' over de stekker doen, die steekt teveel uit aan de achterkant waardoor hij niet in de bel kan.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poseidon
Deze site ben ik aan het doornemen.. Gek word je van de reclame toestanden maar de complete deurbel met alle info is daar te vinden.. Ik zie 915 MHz.. Ik ga kijken of er nog iets bruikbaar bij zit.
https://fccid.io/2AYHE-2312A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09 20:53
Hallo,

Is er iemand die de Reolnk POE versie aan een Hikvision NVR heeft hangen?
Komt de POE spanning overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:18
Robbie-1 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:24:
Hallo,

Is er iemand die de Reolnk POE versie aan een Hikvision NVR heeft hangen?
Komt de POE spanning overeen?
Als de NVR van Hikvision de standaard gebruikt voor PoE dan zou de deurbel gewoon moeten werken.

PoE IEEE 802.3af 15.4 W
PoE+ IEEE 802.3at 30 W
PoE++ IEEE 802.3bt (Type 3) 60 W
PoE++ IEEE 802.3bt (Type 4) 100 W

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 12:33

n0ss

⭐⭐⭐

Hier veel problemen met het terugkijken van opgenomen clips, gaat heel traag (stotterend) of laad totaal niet.
Thumbnails ook af en toe niet.

Clips worden alleen opgenomen bij beweging.

Betreft de WiFi variant bekabeld aangesloten, volledig up to date.
Ik verdenk nu de SD kaart; welke gebruiken jullie? Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 08:14
n0ss schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:32:
Hier veel problemen met het terugkijken van opgenomen clips, gaat heel traag (stotterend) of laad totaal niet.

Ik verdenk nu de SD kaart; welke gebruiken jullie? Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Op mijn reolink draadloze bewakingscamera heb ik dezelfde problemen. Volgens mij is 't echt een Wi-Fi dingetje. Ik heb nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 12:33

n0ss

⭐⭐⭐

banaliteit schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:44:
[...]

Op mijn reolink draadloze bewakingscamera heb ik dezelfde problemen. Volgens mij is 't echt een Wi-Fi dingetje. Ik heb nog geen oplossing gevonden.
Mijn deurbel is via UTP verbonden, WiFi is uitgeschakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42

Probeer de camera eens lokaal aan je app toe te voegen.
Dus:
- Knikker eerst de camera uit je app
- Dan plusje in camera overzicht
- LAN
- Etc

Op die manier heb ik hem draaien (in mijn geval POE) an dan is de feed er na opstarten App of HA instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19

Ik heb een microsd kaar er in zitten en kan keurig snel de opnames teruglijken, wel is er een verschil of je dat via je telefoon doet of via de Reolink Desktop app.
De laatste is gewoon een stuk sneller met opzoeken en afspelen van de opgenomen beelden.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vanquish92 schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:35:
[...]

Knop op chime ingedrukt houden en in stopcontact steken, dan binnen 5 sec op deurbel drukken, klaar :)
Dank hiervoor bij mij werkt de extra chime via AlieExpress :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend probleem, sinds kort slaat mijn Reolink deurbel geen videos meer op mijn 521GB microSD van Samsung Evo select. Werkte sinds 27 november 2023 perfect. SD kaartje gecontrolleerd op schade, ziet er gloednieuw uit. Reolink deurbel opnieuw gereset en microsd via de reolink app opnieuw geformarteerd geen succes. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2024 23:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:58:
Vervelend probleem, sinds kort slaat Reolink geen videos meer op mijn 521gb ssd van Samsung Evo select. Werte sinds 27 november 2023 perfect. SD kaartje gecontrolleerd op schade. Ziet er gloednieuw uit. Reolink opnieuw gereset en microsd via de reolink app opnieuw geformarteerd geen succes. Iemand idee wat ik nog zou kunnen doen
Om te beginnen een ander geheugenkaartje gebruiken om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:58:
Vervelend probleem, sinds kort slaat mijn Reolink deurbel geen videos meer op mijn 521GB microSD van Samsung Evo select. Werkte sinds 27 november 2023 perfect. SD kaartje gecontrolleerd op schade, ziet er gloednieuw uit. Reolink deurbel opnieuw gereset en microsd via de reolink app opnieuw geformarteerd geen succes. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Ai die heb ik ook :X
Ik hoopte dat die grotere - dan ondersteunde - grootte toch wel werkte na ervaringen van anderen.
Maar first things first, geen foutmeldingen in de app?

Als je overtuigd bent dat het de sd kaart is. Wellicht in een pc stoppen en dat ding als drive proberen te formatteren. Optie langzaam aanvinken, of hoe dat ook heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.eddy schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:25:
[...]

Ai die heb ik ook :X
Ik hoopte dat die grotere - dan ondersteunde - grootte toch wel werkte na ervaringen van anderen.
Maar first things first, geen foutmeldingen in de app?

Als je overtuigd bent dat het de sd kaart is. Wellicht in een pc stoppen en dat ding als drive proberen te formatteren. Optie langzaam aanvinken, of hoe dat ook heet.
Grootte werkte ook perfect, echter na een aantal maanden niet. Ik heb hem dus eruit gehaald en hij is nu aan het langzaam formateren. Op de laptop geeft hij netjes aan dat het werkt en kan ik de SD kaart ook openen. Het gekke is dat ik dus een ander nieuwe SD kaart heb geprobeerd waar het zelfde probleem zich voordoet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:43:
[...]

Grootte werkte ook perfect, echter na een aantal maanden niet. Ik heb hem dus eruit gehaald en hij is nu aan het langzaam formateren. Op de laptop geeft hij netjes aan dat het werkt en kan ik de SD kaart ook openen. Het gekke is dat ik dus een ander nieuwe SD kaart heb geprobeerd waar het zelfde probleem zich voordoet.. :(
Dus.....het lijkt de camera te zijn? -O-
SD slot gecorrodeerd door vocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.eddy schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:47:
[...]

Dus.....het lijkt de camera te zijn? -O-
SD slot gecorrodeerd door vocht?
Gecontrolleerd, ziet er goed uit en geen vocht of corrosie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:15:
[...]

Gecontrolleerd, ziet er goed uit en geen vocht of corrosie
Andere 'basic' tweaker dingen al geprobeerd zoals factory resetten dat ding?
Anders testen met een in-spec kaartje (ws al gedaan) en daarna een ticket naar Reolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 22:54
Ik ben ring bezitter maar twijfel om over te stappen

De voordele. Zijn het abonnement maar ik heb een aantal vragen

- Hoe snel werke. De notificaties stel iemand belt aan hoe snel komt de melding op telefoon (met mobiel internet ) IoS
- Ik lees dat je alleen een push melding krijgt en geen geluid klopt dat ? (iOS)
- Hoe is de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit tegenover Ring ?
- ook heb ik dahua camera’s en NVR met onvif protocol kan ik de deurbel dan daarop aansluiten mbt opnames ?

[ Voor 12% gewijzigd door MarioMark1541 op 30-04-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
stin00 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Gewoon via Ali met code 24AN10 : https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Stukje goedkoper daar :+

WIFI EU: €82 (code: 24an10)
POE: €78 (code: 24an5)
Thx, maar helaas werkt de code niet meer. :|

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 13:47
m.eddy schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:08:
[...]

Probeer de camera eens lokaal aan je app toe te voegen.
Dus:
- Knikker eerst de camera uit je app
- Dan plusje in camera overzicht
- LAN
- Etc

Op die manier heb ik hem draaien (in mijn geval POE) an dan is de feed er na opstarten App of HA instant.
Bedankt voor deze tip! Streams van beide camera's laden nu inderdaad een stuk sneller :)
Ik heb ze direct in een apart VLAN geplaatst (zonder internet). Dan vindt de app de camera's (uiteraard) niet via LAN, maar moet je kiezen voor Manual. Zo, kan ik die ook weer afvinken van m'n to do lijstje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
S-1-5-7 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Bedankt voor deze tip! Streams van beide camera's laden nu inderdaad een stuk sneller :)
Ik heb ze direct in een apart VLAN geplaatst (zonder internet). Dan vindt de app de camera's (uiteraard) niet via LAN, maar moet je kiezen voor Manual. Zo, kan ik die ook weer afvinken van m'n to do lijstje :*)
Mijn idee was om de camera zoveel mogelijk uit de cloud te halen. Heb ook de UID uitgezet.
Aparte VLAN is helemaal mooi.🤩
Heb momenteel alles thuis in standaard vlan. Router en main switch ondersteunen het wel. Toch maar eens doen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piraatje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 19:14
@HollovVpo1nt
Voor welke NAS ben je gegaan?
Laat je hier weten of alles naar wens werkt?

Ik heb wat reviews van deurbellen met lokale video-opslag gezien en ben tot de conclusie gekomen dat een Reolink Wifi + NAS + VPN voor mij het waarschijnlijk het beste gaat zijn.

Een redelijk duidelijke review van meerdere kandidaten: YouTube: Local Control Video Doorbells - Reolink, UniFi, Amcrest, Hikvision, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Piraatje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:08:
@HollovVpo1nt
Voor welke NAS ben je gegaan?
Laat je hier weten of alles naar wens werkt?

Ik heb wat reviews van deurbellen met lokale video-opslag gezien en ben tot de conclusie gekomen dat een Reolink Wifi + NAS + VPN voor mij het waarschijnlijk het beste gaat zijn.

Een redelijk duidelijke review van meerdere kandidaten: YouTube: Local Control Video Doorbells - Reolink, UniFi, Amcrest, Hikvision, ...
Ik heb een tweedehandse Synology DS214Play op de kop getikt. De Reolink is gisteren binnengekomen. Ik denk dat ik komende week pas tijd heb om de Poe kabels te trekken en het geheel te installeren. Ik ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe de NAS werkt. Er zitten 2x 3TB hardeschijven in, ik wil 1 harde schijf/volume separaat voor file storage en een apart voor de Reolink. Ik zal hier een update plaatsen na de installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poseidon
mhe59 schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:05:
[...]

Dank hiervoor bij mij werkt de extra chime via AlieExpress :-)
Super mooi dat het bij jou wel werkt!!
Dan heb jij neem ik aan de V1? Kun je dat nog ergens terug vinden?? Ik ben namelijk nog niet helemaal klaar met het hebben van maar 1 chime.. wil er echt nog een extra aankoppelen maar Reolink wil niet echt meewerken aan het verstrekken van een tweede chime, wel flinke korting gekregen op een e1 pro dus dat doen ze wel goed, maar ik probeer alsnog een alternatief voor de chime te vinden. Hopelijk weet jij welk type je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Poseidon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:27:
[...]

Super mooi dat het bij jou wel werkt!!
Dan heb jij neem ik aan de V1? Kun je dat nog ergens terug vinden?? Ik ben namelijk nog niet helemaal klaar met het hebben van maar 1 chime.. wil er echt nog een extra aankoppelen maar Reolink wil niet echt meewerken aan het verstrekken van een tweede chime, wel flinke korting gekregen op een e1 pro dus dat doen ze wel goed, maar ik probeer alsnog een alternatief voor de chime te vinden. Hopelijk weet jij welk type je hebt.
Ik heb even een foto gemaakt van mijn v1 chime (433Mhz):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HY6NNO1maMk2OXSf5x6OQCBrC3g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kutEXYZPwhU9w2srkUBJoSof.png?f=user_large

v2 (900Mhz - fotocredit: Poseidon)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9O5m2NZXagxUr30rL0cdtBM26M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FjQjk7M8alZzAEl0siiehPbX.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnzY6kJGGF0d_NREPMQck1hr4TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrCHk9Ux24HPRS096NrlxWva.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn reolink poe video deurbel

[ Voor 22% gewijzigd door mhe59 op 07-05-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYqHMFfl5x9kCdVBJSkyPcIFMTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmYSvftkObxEjhcsV1CUoOcS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3_KesnwGeT9Hp2ownTh39W935g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8JbaqIT7Dx6z6h6AcKHcIsv.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts de AlieExpress chime die een lekkere lange bel heeft, die je dus ook echt hoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoTil
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:48
mhe59 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:45:

Dit is mijn reolink poe video deurbel
Ik zou even de qr-code en de id eronder wegpoetsen. Dat is nl je bel ID. Als je niet alles goed afgeschermd hebt ben je al in het inlog portaal van je bel.

[ Voor 27% gewijzigd door JoTil op 08-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
JoTil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:49:
[...]

Ik zou even de qr-code en de id eronder wegpoetsen. Dat is nl je bel ID. Als je niet alles goed afgeschermd hebt ben je al in het inlog portaal van je bel.
Hij heeft de foto aangepast, pas jij aub nog even de link in de quote aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:05

-CJ

Not remastered

Zijn er nog kortingscodes in omloop of is het de moeite om even te wachten op een aanbieding voor de wifi versie? Heb 'm niet direct nodig namelijk.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:39
-CJ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:10:
Zijn er nog kortingscodes in omloop of is het de moeite om even te wachten op een aanbieding voor de wifi versie? Heb 'm niet direct nodig namelijk.
Ik heb de WiFi destijds aangeschaft via Amazon met korting. Er is regelmatig korting op Reolink producten.

[ Voor 30% gewijzigd door silentwaves_ op 10-05-2024 22:05 ]

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06 08:48
Hallo,

Ik heb de reolink deurbel met WiFi aangesloten.

Sinds een paar dagen krijg ik steeds de melding : apparaat losgekoppeld.

Heb het al een paar keer opnieuw verbonden, ook al eens aangesloten op het gasten netwerk.

Weet iemand hoe dit komt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9XHXhtlDaMylal2z4uDzJNY3kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DkIuyDgrfr6MNi79vpUA4eA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
koenvd90 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:05:
Hallo,

Ik heb de reolink deurbel met WiFi aangesloten.

Sinds een paar dagen krijg ik steeds de melding : apparaat losgekoppeld.

Heb het al een paar keer opnieuw verbonden, ook al eens aangesloten op het gasten netwerk.

Weet iemand hoe dit komt? [Afbeelding]
Hier ook gehad, hing samen met onstabiele WIFI. De WIFI verbeterd, waarna het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 14:56
Weet iemand hoe je bij ftp de externe folder moet opgeven? Op de synology heb ik een share "video" met een folder reolink - van ales geprobeerd van video\reolink, backslash ervoor, forward slashes. rechten staan goed maar ik kom er niet in vanuit de reolink app. telkens error 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
jaspov schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:30:
Weet iemand hoe je bij ftp de externe folder moet opgeven? Op de synology heb ik een share "video" met een folder reolink - van ales geprobeerd van video\reolink, backslash ervoor, forward slashes. rechten staan goed maar ik kom er niet in vanuit de reolink app. telkens error 450.
Waarom maak je geen gebruik van Synology Surveillance station? Dan hoef je niet te kloten met folders en ftp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
peppi_078 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:32:
[...]

Waarom maak je geen gebruik van Synology Surveillance station? Dan hoef je niet te kloten met folders en ftp :).
Kan ook maar dan heb ik weer een aparte set met detect regels, motion, masks etc. En mijn synology is niet zo snel meer ook dus als de bel gewoon kan opslaan is dat prima voor mijn doel. Scheelt weer een extra pakket draaien op de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
peppi_078 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:32:
[...]

Geen ervaring mee maar wellicht met een Windows client zoals FileZilla proberen? Test wat makkelijker dan met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:00
jaspov schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:30:
Kan je even al je settings delen?
Weet je zeker of de ftp poort klopt en overeenkomt met die van synology? En gegebruik je sftp of ftp(s)?

Je path zou er zo uit moeten zien “/video/reolink” (zonder quotes )
Let ook even op hoofdletter gebruik!!! Meen dat het systeem van synology daar gevoelig voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
m.eddy schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:04:
[...]
Geen ervaring mee maar wellicht met een Windows client zoals FileZilla proberen? Test wat makkelijker dan met de camera.
Top tip, winscp werkt gelijk prima (wel zelf naar pad bladeren). Dus eea staat goed op de synology.

Hier de settings in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yoD5adyUtMDIpMP4nQeixOV0WY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPhk4V8EKrCjIHRGfxWTHyKg.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral bij de pad naam van alles geprobeerd. Ip klopt en (synology) username ook.

Krijg telkens dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZ0zJT_J7FyR6Q_goa90ehGQ-M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVU0fF0nSK67rrHsi8daaTqq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door jaspov op 19-05-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Laatst online: 21-06 08:48
royozzz schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:10:
[...]

Hier ook gehad, hing samen met onstabiele WIFI. De WIFI verbeterd, waarna het probleem was verholpen.
Ik ben er achter wat het probleem is.

Wanneer ik probeer te verbinden met mijn 5g,dan doet hij het direct.

Thuis heb ik een modem die wifi uitzend en waar mijn deurbel mee is verbonden.
Daarnaast heb ik nog een deco mesh systeem geïnstalleerd.

Wanneer ik de deurbel aan mijn deco koppel, verliest hij continue zijn verbinding (volgens mij doordat hij vaak een nieuw ip adres krijgt). Wanneer ik hem verbind met mijn router (5ghz), blijft hij verbonden, maar dan kan ik met mijn Mesh Wifi geen verbinding maken met de camera app, met 5g dus wel.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
koenvd90 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 06:37:
[...]

Wanneer ik de deurbel aan mijn deco koppel, verliest hij continue zijn verbinding (volgens mij doordat hij vaak een nieuw ip adres krijgt). Wanneer ik hem verbind met mijn router (5ghz), blijft hij verbonden, maar dan kan ik met mijn Mesh Wifi geen verbinding maken met de camera app, met 5g dus wel.

Weet iemand hoe dit kan?
Is een netwerk issue dus ik raad je aan om daar even het geschikte topic voor te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
koenvd90 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 06:37:
[...]

Weet iemand hoe dit kan?
De Reolink kan je ook een vast ip adres geven (statisch), zorg dat je wel in de juiste range het ip adres geeft.
Het makkelijkste is, om de Reolink windows app te downloaden.Zorg dat je eerst een connectie hebt met de werkende router, dat ip adres kan je vervolgens statisch in de Reolink instellen.

In dezelfde app, kan je vervolgens een je andere netwerk selecteren en testen of dit wel een stabiele verbinding geeft.
Mocht het niet lukken met windows app, dan kan ik evt. screenshots plaatsen.
Succes

[ Voor 4% gewijzigd door charleychui op 20-05-2024 09:45 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Ik krijg regelmatig een melding via DS cam “Connection to camera Reolink Doorbell PoE has been lost”
Voorbeeld vannacht
Tussen 0:00 en 7:00 12 x
Tussen 07:00 en 18:00 geen een keer en nu na 18:00 tot 19:00 alweer 7x

Enig idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:10:

[Afbeelding]

Het is even geleden, maar een kleine update...
Ik heb de standaard deurbel verwijderd om te kijken wat er achter zit, en tot mijn verbazing zit daar gewoon een loze leiding achter waar een ethernet kabel doorheen kan. Ik hoef dus niet buitenlangs, maar kan gewoon de bestaande goot gebruiken voor een PoE kabel.

Brengt mij bij het volgende hoofdpijn (ik maak het er ook zelf naar), ik wil graag de schroefgaten van de standaard deurbel hergebruiken. Mijn persoonseigenschap is dat ik zo weinig mogelijk wil boren, omdat dat in mijn psyche gelijk staat aan beschadigen (ik weet het ik weet het).

De schroefgaten van de standaard deurbel komen niet overeen met de schroefgaten van de Reolink frame. Wat ik daarom wil gaan doen is een aluminium of plexiglas plaat bevestigen tegen de gevel via de schroefgaten die er al in zitten, en vervolgens de Reolink bevestigen tegen de plaat.

Maak ik het onnodig moeilijk: ja.

Wat mij opviel, en dat zal ongetwijfeld met verschil in populariteit te maken hebben, is dat een Reolink deurbel relatief weinig accessoires heeft van third party aanbieders voor dergelijke toepassingen. Er zijn diverse aftermarket frames voor Ring bijvoorbeeld. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/35178858/r/il/7094bc/5639377800/il_1588xN.5639377800_2sv6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Wat mij opviel, en dat zal ongetwijfeld met verschil in populariteit te maken hebben, is dat een Reolink deurbel relatief weinig accessoires heeft van third party aanbieders voor dergelijke toepassingen. Er zijn diverse aftermarket frames voor Ring bijvoorbeeld. Zoiets:

[Afbeelding]
Wel sjiek. Dit lijkt toch ook gewoon te gebruiken voor de Eufy? :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ephymerous schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:34:
[...]

Wel sjiek. Dit lijkt toch ook gewoon te gebruiken voor de Eufy? :)
Voor de Reolink bedoel je? :P Deze kwam ik op Etsy tegen. Ik bestel liever iets lokaals.
Je ziet dat dit soort platen vooral verkocht worden in landen waar de buitengevel niet massief is.
Maar ik zal inderdaad eens kijken of ik zo'n soort plaat voor Eufy of Nest kan scoren in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:23
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:30:
[...]
Maar ik zal inderdaad eens kijken of ik zo'n soort plaat voor Eufy of Nest kan scoren in Nederland.
Voor de Reolink zijn wel platen en afdakjes te vinden op thingiverse en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Hier ook de overstap gemaakt naar Reolink deurbel, nu met de actie van Ome Ali de POE versie voor 68,-- gekocht.

Benieuwd of het allemaal goed in HA is te integreren, ben niet van plan om de app te gebruiken.
Zoals ik hier heb gelezen zou het geen probleem moeten zijn :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51
Jazsie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:59:

Benieuwd of het allemaal goed in HA is te integreren, ben niet van plan om de app te gebruiken.
Zoals ik hier heb gelezen zou het geen probleem moeten zijn :).
Integreert uitstekent in HA.
Zeker als je de WebRTC custom component gebruikt, dat versnelt het laden van de videofeed nog wat, maar is niet noodzakelijk. Enige dat ik nog niet werkend heb, en waarvoor ik de Reolink app nog moet gebruiken is de terugpraatfunctie. Al lopen er hier wel rond die het wel werkend hebben met WebRTC. Schijnt een bug in de huidige firmware te zijn (v3.0.0.3215_2401262241). Ik heb geen zin om te downgraden, ik wacht op de volgende firmware update. In de tussentijd gaat het linken naar de Reolink-app voor terugpraten redelijk soepel. Bij aanbellen stuurt HA een notificatie met foto die, als je erop klikt, direct de Reolink-app opent. De meeste pakketbezorgers wachten nèt lang genoeg om ze nog iets toe te kunnen roepen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:08
Ik probeer de Reolink te installeren. De reolink moet nu de QR code scannen van het scherm van mijn telefoon, maar er gebeurd niets. Ik heb ook al een andere telefoon geprobeerd. Wat doe ik fout?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
MrBlueEyes schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:00:
Ik probeer de Reolink te installeren. De reolink moet nu de QR code scannen van het scherm van mijn telefoon, maar er gebeurd niets. Ik heb ook al een andere telefoon geprobeerd. Wat doe ik fout?
Stroom al een keer van de deurbel gehaald en de installatie opnieuw gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
Volgens mij moet je de qr code op de achterkant van de deurbel scannen.

Oeps, dat moet bij een Ring deurbel, my bad.

[ Voor 5% gewijzigd door peppi_078 op 05-06-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:08
peppi_078 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Volgens mij moet je de qr code op de achterkant van de deurbel scannen.

Oeps, dat moet bij een Ring deurbel, my bad.
Dat is de eerste keer om aan te geven welke je installeerd. Vervolgens moet de deurbel de qr code scannen. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd. Resetknop ingedrukt. Andere telefoon. Deurbel van het stroom af. En overal ziet het er zo simpel uit.

Nu deed hij het ineens. Gelukkig maar!

[ Voor 4% gewijzigd door MrBlueEyes op 05-06-2024 18:11 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
Hi ik sta op het punt om de POE variant te kopen, echter vraag ik me af of het probleem met de visitor sensor in HA inmiddels is opgelost? Verder fijn dat er tips gegeven worden mbt integratie en het delen van code :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Laatst online: 20:14
bagje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:50:
Hi ik sta op het punt om de POE variant te kopen, echter vraag ik me af of het probleem met de visitor sensor in HA inmiddels is opgelost? Verder fijn dat er tips gegeven worden mbt integratie en het delen van code :-)
Welke problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
Bij mij gaat de sensor netjes aan en uit. Ik gebruik hem niet, maar volgens mij doet hij het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
O dat er bijv. gebeld werd maar dit niet zichtbaar was in de visitor sensor van HA.
Ik zag dat dit issue, vooral in het begin van dit topic door een paar gemeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:05
Ook hier weer meer bezig met de Reolink Wifi Deurbel.

Laatste tijd werkt de chime zelf echt slecht.
Wanneer er gedrukt wordt op de bel krijg ik heel wat notificaties op de telefoon (Reolink app, synology surveillance app, HomeKit app op Apple) maar de chime zelf werkt maar 1 op de 5 keren.

Vrij frustrerend dat het wel altijd redelijk goed heeft gewerkt maar laatste maanden is het een ramp. Vandaar ook nu terug toegevoegd via scrypted en HomeKit om notificatie te krijgen als we Apple TV op hebben.

Wat kan ik zelf doen om de chime beter te laten werken? Al diverse keren gereset en opnieuw gekoppeld. Bij koppelen werkt het dan weer maar dag later vaak geen signaal. Er zit zo een 7m tussen chime en deurbel dus dat lijkt me geen probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
frye schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:24:
Wat kan ik zelf doen om de chime beter te laten werken?
Stap 1: Hang de chime dichter bij de deurbel om te kijken of het dan beter gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:05
crunchytail schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Stap 1: Hang de chime dichter bij de deurbel om te kijken of het dan beter gaat. :)
Probleem is dan dat het weinig nut heeft. Door een lange gang is dat het dichtste wat mogelijk is waar ik hem zou horen. Kan het inderdaad om te testen eens verhangen net aan de deurbel maar ja. Waarom het vroeger wel beter werkte dan nu… geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
frye schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Probleem is dan dat het weinig nut heeft. Door een lange gang is dat het dichtste wat mogelijk is waar ik hem zou horen. Kan het inderdaad om te testen eens verhangen net aan de deurbel maar ja. Waarom het vroeger wel beter werkte dan nu… geen idee
Eerst testen of het zo werkt. Als de chime het op korte afstand ook niet meer doet zou ik contact opnemen met Reolink voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Goedemiddag allemaal,

Ik wil heel graag een reolink deubel halen, voor de zekerheid een vraag.
Vooropgesteld, ik ben totaal niet technisch aangelegd.

Momenteel lopen er twee draadjes naar de ouderwetse deurbel.
Deze komen in de meterkast uit en zijn aangesloten op het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTlZqwAyLUw6Uvfu-WnEanH3-Ag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsqo4HdGGFO39oNADdzUXLf6.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik de reolink op de één of ander manier voeden met de huidige kabeltjes welke er nu liggen? Of ontkom ik niet aan het trekken van een nieuwe kabel?

En als dit zo kan, heeft iemand een plaatje hoe je die twee kabeltjes verbind met de reolink deurbel en hoe je het verbind aan de aandere kant met de reolink adapter?

Ik hoor graag.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Morscha

[ Voor 8% gewijzigd door morscha op 17-06-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
morscha schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:38:
Goedemiddag allemaal,

Ik wil heel graag een reolink deubel halen, voor de zekerheid een vraag.
Vooropgesteld, ik ben totaal niet technisch aangelegd.

Momenteel lopen er twee draadjes naar de ouderwetse deurbel.
Deze komen in de meterkast uit en zijn aangesloten op het volgende:

[Afbeelding]

Kan ik de reolink op de één of ander manier voeden met de huidige kabeltjes welke er nu liggen? Of ontkom ik niet aan het trekken van een nieuwe kabel?

En als dit zo kan, heeft iemand een plaatje hoe je die twee kabeltjes verbind met de reolink deurbel en hoe je het verbind aan de aandere kant met de reolink adapter?

Ik hoor graag.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Morscha
Ik stel voor dat je de kabels vervangt voor een ethernetkabel.

Met PoE kan je dan de deurbel van stroom voorzien. Voordeel is ook dat je stabielere en snellere verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
banaliteit schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:13:
[...]

Ik stel voor dat je de kabels vervangt voor een ethernetkabel.

Met PoE kan je dan de deurbel van stroom voorzien. Voordeel is ook dat je stabielere en snellere verbinding hebt.
Thanks voor je reactie, maar ik heb geprobeerd dat te doen, maar die kabel zit muurvast in de buis die uitkomt in de meterkast, daarom hoopte ik dat het misschien een mogelijkheid is met de bestaande bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22

DizzyWeb

Ondertiteld

morscha schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Thanks voor je reactie, maar ik heb geprobeerd dat te doen, maar die kabel zit muurvast in de buis die uitkomt in de meterkast, daarom hoopte ik dat het misschien een mogelijkheid is met de bestaande bekabeling.
Als je geen ethernet kabel naar de deurbel kan krijgen is de WIFI versie de enige optie natuurlijk en dan kan je dit terugvinden bij Reolink: https://support.reolink.c...Existing-Doorbell-Wiring/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
DizzyWeb schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Als je geen ethernet kabel naar de deurbel kan krijgen is de WIFI versie de enige optie natuurlijk en dan kan je dit terugvinden bij Reolink: https://support.reolink.c...Existing-Doorbell-Wiring/
Ah thanks! Ik moet dus een sterkere transformer halen, aangezien de huidige maar 8v is. Of kan ik de adapter van reolink hiervoor gebuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Als jij geen ethernet kabel door die buis krijgt, hoe wil je die adapter er doorheen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
DizzyWeb schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:08:
Als jij geen ethernet kabel door die buis krijgt, hoe wil je die adapter er doorheen krijgen?
Ik dacht misschien gebruik maken van die 2 kabeltjes die er nu liggen en uitkomen in de meterkast in dat apparaatje van de foto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanquish92
  • Niet online
morscha schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:04:
[...]

Ah thanks! Ik moet dus een sterkere transformer halen, aangezien de huidige maar 8v is. Of kan ik de adapter van reolink hiervoor gebuiken?
Ik heb gewoon de Reolink adapter gebruikt, geen beltrafo nodig, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Vanquish92 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:10:
[...]

Ah super. Heb je misschien een foto hoe je die twee kabeltjes van de oude deurbel aan de reolink adapter hebt bevestigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb hetzelfde gedaan in principe:
1. Stekker deurbel eruit
2. Draadjes doorgeknipt
3. https://preview.redd.it/v...5f10c818f9424b0f5c0b3d4b0 -> haakjes eraf gehaald bij female doorlus stekkertje (midden onderin)
4. Aan elkaar geknoopt (deurbel en die stekker met een kroonsteen) en met de Reolink adapter in de stekkerdoos

Kan waarschijnlijk nog ietsje netter, maar werkt goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 17-06-2024 15:28 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanquish92
  • Niet online
morscha schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Ah super. Heb je misschien een foto hoe je die twee kabeltjes van de oude deurbel aan de reolink adapter hebt bevestigd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Wz8eQ-zwpFIrFUim5Gktj1sgRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niFPlIlrS5bSHsG9ALFVUo1n.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de 2 vorkstekkertjes van dat adapterverloopje geknipt en met een kroonsteentje aan de bestaande bedrading bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 01-10 11:38
Vanquish92 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:10:
[...]

Ik heb de bestaande beltrafo gebruikt, aangezien die al in de meterkast zat en op de bel aangesloten. Werkt prima bij mij. Ik weet dat sommigen er problemen mee hadden (te laag voltage ofzo), maar bij mij werkt het vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Vanquish92 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:17:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de 2 vorkstekkertjes van dat adapterverloopje geknipt en met een kroonsteentje aan de bestaande bedrading bevestigd.
Super bedankt! En dat blauwe en rode kabeltje dat dan bij de deubel uitkomt, hoe is dat connected met de deurbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanquish92
  • Niet online
morscha schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Super bedankt! En dat blauwe en rode kabeltje dat dan bij de deubel uitkomt, hoe is dat connected met de deurbel?
Euh, kan ik me niet precies meer herinneren... :( Is alweer een half jaar geleden of zo...
Volgens mij met die 2 losse draadjes en een kroonsteentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 23:45

ViezeVis

Sample Text

Vanquish92 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:17:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou oprecht overwegen of je niet gewoon deze draden aan elkaar zou solderen en dan netjes afwerken met een krimpkousje :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 18:57
Viel me op dat er een nieuwe witte variant is gelanceerd met 3:4 beeldverhouding, iemand daar al ervaringen mee?

Ik ben me aan het oriënteren of ik de witte of zwarte variant aanschaf (Wifi versie waarschijnlijk, ethernet kabel bij de voordeur krijgen gaat me niet lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Via de site van reolink zelf volgens mij best een mooie prijs:

https://m.reolink.com/nl/...link-video-doorbell-wifi/

Plus via de homepage nog minimaal 3% extra korting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brky6F4XK_0B1FVwgOAP2QZ7H2E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iVPXBl2E13bScdbN9sxoC6vM.png?f=fotoalbum_large

Ik heb vanmiddag hier de deurbel met WiFi besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door morscha op 17-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Aeonis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:14:
Viel me op dat er een nieuwe witte variant is gelanceerd met 3:4 beeldverhouding, iemand daar al ervaringen mee?

Ik ben me aan het oriënteren of ik de witte of zwarte variant aanschaf (Wifi versie waarschijnlijk, ethernet kabel bij de voordeur krijgen gaat me niet lukken).
Je kunt op YouTube kijken naar video's van de Google Nest Doorbell (Battery), die heeft ook een verticale 3:4 verhouding.

Zelf geef ik de voorkeur aan 4:3, zodat ik in de breedte meer van de omgeving en mijn eigendommen zie.

Reolink white vs black version:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sx0n8fTM2_duPuCHuaAfN--OBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLm587or05B0vh8MMuCNTFRo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
morscha schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:48:
Via de site van reolink zelf volgens mij best een mooie prijs:

https://m.reolink.com/nl/...link-video-doorbell-wifi/

Plus via de homepage nog minimaal 3% extra korting:
[Afbeelding]

Ik heb vanmiddag hier de deurbel met WiFi besteld.
82,-- EUR op OmeAli (van de officiële Reolink store) met de zomerkorting dat nu gaande is.
En de POE versie voor 68,--.

Prijzen veranderen wel constant is mij opgevallen.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:50
Ik zie dat het al opgelost is.
Ik denk dat je niets fout deed, ik had het ook zo geprobeerd maar liep ook vast toen de camera de telefoon moest scannen.
Ik heb toen via een utp kabel alle vier onze camera`s aangemeld, waarbij ze automatisch gedetecteerd worden en toegevoegd, je hoeft ook de QR achterop niet meer te scannen dan.
Daarna in het app menu ze op een SSID aangemeld en de UTP verwijderd.
En wel aangemeld dat de trafo gebruikt werd in de set-up.

Wij gebruiken met 5 woningen hetzelfde netwerk/internetaansluiting.
Ik heb zelf alle adminrechten en heb bewoners toegevoegd als gebruiker bij hun eigen bel.
Zoals ik het nu zie kan ik zelf hun meldingen uitzetten terwijl zij die zelf dan wel aan kunnen zetten.
De chime werkt in alle gevallen prima.
kwaazaar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:19:
[...]

Ik heb de bestaande beltrafo gebruikt, aangezien die al in de meterkast zat en op de bel aangesloten. Werkt prima bij mij. Ik weet dat sommigen er problemen mee hadden (te laag voltage ofzo), maar bij mij werkt het vooralsnog.
Zolang hij hier binnen valt zou er geen probleem moeten zijn: 24VDC or 12-24 V AC, 50/60 Hz
Krijgt hij minder dan werkt het vast, ik heb er twee op een trafo gezet, maar omdat ze 12W gebruiken, wat die 24VDC 0,5A precies levert, werkt het dus niet optimaal met te weinig stroom.

Ik zit nu even te wachten op zwaardere adapters, ik heb (per) twee camera`s aangesloten op één 24VDC 0,5A adapter en las dat ze echt beide meer stroom nodig hadden dan de 12W die de bijgeleverde levert.
Reolink adviseerde 48 VAC (in de extra antwoorden aan chris vandevelde)?
Volgens mij moet 24V DC 2A ook ruim voldoende zijn.
Maar even afwachten of het met genoeg stroom het nog beter/sneller werkt, ik had alles getest met 1 camera op 1 adapter.
mhe59 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rechts de AlieExpress chime die een lekkere lange bel heeft, die je dus ook echt hoort
Maar de bijgeleverde chime heeft toch ook een boel verschillende beltonen, waaronder lange, en verschillende geluidsniveaus?
Had je dat geprobeerd?

De notifictie van de deurbel, het geluid daarbij dan, had wat voeten in de aarde.
Om daar een DingDong bij te krijgen moest ik eerst dat geluid downloaden en toevoegen aan de geluidsbestanden op mijn S23ultra, en dan eerst bij de meldingen de extra melding-categorieën voor elke app aanzetten en daarna in de Reolink-app meldingen dit geluid uitkiezen voor pushmeldingen.

En ik moet nog even alle vier de wiggen van de videocamera`s omdraaien, die zitten verkeerd om gemonteerd, klein RTFM foutje. :+
Maar ook met een klein kiertje bleek alles stortregenbuibestendig. _/-\o_

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra2001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-12-2024
Hallo,

Ik las in dit topic dat het veiliger is om de deurbel camera in een VLAN te zetten.
Nu heb ik mezelf ingelezen hierover maar ik kom er niet helemaal uit, maar misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb een R7800 netgear router deze is verbonden met een unmanaged switch Tp-Link Tl-Sg1005P en daarop zit de videodeurbel aangesloten.
De rest van het netwerk (NAS/PC/ETC.) zit gewoon op de router of op mijn andere unmanaged switch GS108 .
Nu las ik al dat ik een managed switch nodig heb om een VLAN te maken, volgens mij is de Netgear GS108E hiervoor geschikt.

Mijn vraag is, is alleen de switch vervangen voldoende voor een VLAN of heb ik ook een nieuwe router nodig die VLAN ondersteund?
Ik las ook nog iets over firewall rules en mac adres toekennen, dat kan ik allemaal in de switch aangeven?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
cupra2001 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:19:
Hallo,

Ik las in dit topic dat het veiliger is om de deurbel camera in een VLAN te zetten.
Nu heb ik mezelf ingelezen hierover maar ik kom er niet helemaal uit, maar misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb een R7800 netgear router deze is verbonden met een unmanaged switch Tp-Link Tl-Sg1005P en daarop zit de videodeurbel aangesloten.
De rest van het netwerk (NAS/PC/ETC.) zit gewoon op de router of op mijn andere unmanaged switch GS108 .
Nu las ik al dat ik een managed switch nodig om een VLAN te maken, volgens mij is de Netgear GS108E hiervoor geschikt.

Mijn vraag is, is alleen de switch vervangen voldoende voor een VLAN of heb ik ook een nieuwe router nodig die VLAN ondersteund?
Ik las ook nog iets over firewall rules en mac adres toekennen, dat kan ik allemaal in de switch aangeven?

Alvast bedankt.
Volgens mij is VLAN de veiligste oplossing. Eventuele andere oplossing is om internet te blokkeren op basis van MAC adres.

Ik kan niet zo goed inschatten of dat de gulden middenweg is of dat het dan alsnog een onacceptabel risico vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 13:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

cupra2001 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:19:
Ik ben bepaald geen expert, maar een switch doet bij mijn weten niets actiefs. Dus ook geen VLAN's regelen of firewall-regels toepassen. Dat is nou juist typisch router-werk.

Wil je VLAN's toepassen achter de switch, dan moet 'ie dat wel (passief) ondersteunen. Dat wil zeggen: de VLAN-tags doorgeven aan het verkeer dat door de switch heen gaat. Niet elke switch doet dat; heb je een switch die het niet ondersteunt, dan worden de tags gestript en is je VLAN dus naar de vaantjes. In het beste geval komt je verkeer niet aan, in het slechtste geval gaat je verkeer overal doorheen zonder beperkingen.

/edit: volgens uitvoering: TP-Link TL-SG1005P ondersteunt de switch VLAN's.

[ Voor 8% gewijzigd door Thijsmans op 18-06-2024 13:36 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Thijsmans schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Ik ben bepaald geen expert, maar een switch doet bij mijn weten niets actiefs. Dus ook geen VLAN's regelen of firewall-regels toepassen. Dat is nou juist typisch router-werk.

Wil je VLAN's toepassen achter de switch, dan moet 'ie dat wel (passief) ondersteunen. Dat wil zeggen: de VLAN-tags doorgeven aan het verkeer dat door de switch heen gaat. Niet elke switch doet dat; heb je een switch die het niet ondersteunt, dan worden de tags gestript en is je VLAN dus naar de vaantjes. In het beste geval komt je verkeer niet aan, in het slechtste geval gaat je verkeer overal doorheen zonder beperkingen.

/edit: volgens uitvoering: TP-Link TL-SG1005P ondersteunt de switch VLAN's.
Al er bij eigenschappen van switch staat jumbo frames, dan houdt die ook waarschijnlijk VLAN tags.
VLAn wordt zelden vermeld bij unmanaged switches, jumbo frames is buzz word dat je sneller kan terugvinden.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36

Ethirty

Who...me?

Een switch kan wel VLAN tags toevoegen of verwijderen en snapt het concept van trunks - een verzameling van VLAN's over 1 fysieke connectie.

Wil je verkeer uitsluitend isoleren dan is een switch met VLAN support voldoende. Wil je verkeer ook ergens anders heen sturen, bijv naar een ander VLAN of het internet, dan heb je ook een router nodig.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste