Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:33

-CJ

Not remastered

Vraagje voor degenen die hun Reolink deurbel hebben voorzien van een SD-kaart; krijg je dan bij beweging of wanneer iemand aanbelt ook een foto daarvan te zien? Ik heb mijn Reolink deurbel nu in een soort testopstelling gekoppeld aan mijn NAS en hij schrijft alles netjes weg maar ik moet dan wel naar mijn NAS navigeren om te zien wat er was.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:27
Hebben er meer mensen af en toe last van missende push berichten bij aanbellen? Merkte het van de week weer en ik zag in de app dat de notificatie uitstond. Dat heb ik uiteraard nooit uitgezet, ik vermoed dat dit komt door een app update. Maar aangezien ik maar weinig in de app kijk merk ik dit soort dingen nooit of pas heel laat op.

Edit: betreft dus op de iPhone, vergat ik te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 19-06-2024 12:30 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:57
Drardollan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:58:
Maar aangezien ik maar weinig in de app kijk merk ik dit soort dingen nooit of pas heel laat op.
Wellicht zit het probleem hier. Android haalt (bij mij althans) permissies weg bij apps die ik een langere tijd niet heb gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:20
Drardollan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:58:
Hebben er meer mensen af en toe last van missende push berichten bij aanbellen? Merkte het van de week weer en ik zag in de app dat de notificatie uitstond. Dat heb ik uiteraard nooit uitgezet, ik vermoed dat dit komt door een app update. Maar aangezien ik maar weinig in de app kijk merk ik dit soort dingen nooit of pas heel laat op.
Ik kijk bijna dagelijks in de app en heb deze maand al twee keer gehad dat de push notificaties opeens uit stonden (waaronder vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
S-1-5-7 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:14:
[...]

Wellicht zit het probleem hier. Android haalt (bij mij althans) permissies weg bij apps die ik een langere tijd niet heb gebruikt
Dat gebeurt, zover ik weet, bij de iPhone niet. Dus ik verwacht dat het daar niet zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
crunchytail schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:53:
[...]

Ik kijk bijna dagelijks in de app en heb deze maand al twee keer gehad dat de push notificaties opeens uit stonden (waaronder vandaag).
iPhone of Android? Dat vergat ik er bij te zeggen zie ik net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Drardollan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:29:
[...]

iPhone of Android? Dat vergat ik er bij te zeggen zie ik net.
Meerdere Android telefoons, waarbij de notificaties vandaag op al deze apparaten zijn uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
crunchytail schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:07:
[...]

Meerdere Android telefoons, waarbij de notificaties vandaag op al deze apparaten zijn uitgeschakeld.
Ik ervaar het op de iPhone en iPad. Hopelijk reageren er nog meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:24
Op mijn Iphone 13 staat het nog gewoon aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Het is al langer dat we niks meer kregen. Net weer aangezet. Betreft android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Op Reddit nog meer gebruikers waarbij de notificaties opeens uit stonden:

https://www.reddit.com/r/...tifications_disabled_yet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:43

GVR

Hier bleken push meldingen op zowel Android als ios ook ineens uit te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:00
Goedemorgen my tweakers family 😄

Heb de Wifi versie succesvol geplaatst met als voeding via de bestaande oude deurbel draadjes.
Erg tevreden over de snelheid van de verbinding en stabiliteit van de verbinding.

Nog wat vraagjes (had ook lopen zoeken dmv zoeken op steekwoorden, helaas tevergeefs)

1. Op dit moment maakt de chime ook geluid als ie beweging ziet. Dus niet als er op de deurbel gedrukt wordt, maar bij een detectie van beweging. Is dit uit te zetten alleen voor de chime? Ik wil wel de notificaties via de app blijven ontvangen, maar elke keer een geluid via de chime bij elke detectie is een beetje teveel van het goede.

2. Ik las over extra chime via aliexpres. Hierover had ik gevonden dat er 2 types zijn. 433mh en 900mh. Ik heb versie 2 dus ik denk dat ik dan de 900mh chimes moet hebben? Zijn er al tweakers die extra chimes hebben aangeschaft met 900mh?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

Muchos gracias en succes vanavond allemaal 🧡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

1. Siren optie uitzetten? Default stond deze niet aan bij mij, maar als ik de uitleg zie lijkt dit het probleem

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:48
@morscha
Bij pushmeldingen>detectietype moet je 'alle bewegingen" en "persoon" uitzetten, en alleen bezoeker aan laten.
Dan krijg je alleen melding als er aangebeld wordt.

Ik weet niet of dit je vraag beantwoord, wij wonen aan een weg, als ik bij elke persoon melding zou krijgen wordt ik gillend gek.....

Ander belangrijk dingetje is om de app nooit uit te laten schakelen/sluimeren bij limieten achtergrondgebruik, anders moet de app eerst opstarten en komen pushmeldingen met vertraging als Android de app in sluimerstand gooit.

[ Voor 54% gewijzigd door Teijgetje op 21-06-2024 18:11 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Mijn notificaties zijn ook uitgezet blijkbaar, zojuist aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 09:16

mhe59

ID.5 Pro Performance

-CJ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:36:
Vraagje voor degenen die hun Reolink deurbel hebben voorzien van een SD-kaart; krijg je dan bij beweging of wanneer iemand aanbelt ook een foto daarvan te zien? Ik heb mijn Reolink deurbel nu in een soort testopstelling gekoppeld aan mijn NAS en hij schrijft alles netjes weg maar ik moet dan wel naar mijn NAS navigeren om te zien wat er was.
Via DS cam app van Synology krijg je en de melding en kan je terugkijken, ik vind dat wel heel handig, scheelt ook in abo kosten die je nu niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:00
Teijgetje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:49:
@morscha
Bij pushmeldingen>detectietype moet je 'alle bewegingen" en "persoon" uitzetten, en alleen bezoeker aan laten.
Dan krijg je alleen melding als er aangebeld wordt.

Ik weet niet of dit je vraag beantwoord, wij wonen aan een weg, als ik bij elke persoon melding zou krijgen wordt ik gillend gek.....

Ander belangrijk dingetje is om de app nooit uit te laten schakelen/sluimeren bij limieten achtergrondgebruik, anders moet de app eerst opstarten en komen pushmeldingen met vertraging als Android de app in sluimerstand gooit.
Super bedankt!

Hebben jullie het ook dat als er op de deurbel wordt gedrukt, je soms wel en soms niet via de app wordt gebeld? (Ik heb een Google pixel 8 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
morscha schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Super bedankt!

Hebben jullie het ook dat als er op de deurbel wordt gedrukt, je soms wel en soms niet via de app wordt gebeld? (Ik heb een Google pixel 8 pro)
Sinds ik een pixel 8 heb, merk ik dat ik helemaal geen notificaties meer krijg. Dit heb ik dan nog wel via home Assistant ingesteld dus heb er niet zo'n last van.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Teijgetje
Vandaag mijn deurbellen "verhangen".
Doel:
  • de voeding aanpassen
  • de deurwiggen omdraaien vanwege RTFM foutje
  • SD kaartjes plaatsen
De bellen alle vier losgehaald en de wiggen losgeschroefd om ze om te draaien volgens gebruiksaanwijzing.

Na de eerste weer vastgezet te hebben, met de gladde kant op "het kozijn" was er gelijk een probleem.
Mijn bellen zitten op een stalen pilaar van een toegangshek, in die staander heb ik met een mal gaten geboord om de vier bellen netjes binnen de 10 cm breedte, twee naast elkaar en twee onder elkaar, te kunnen monteren.
De bevestigingsgaatjes zijn getapt, M3 en loodrecht op het verticale oppervlak.
Doordat de geleidingsgaatjes voor de schroeven in de plastic wig (opgeboord naar 3,2 mm) vanuit de gladde kant loodrecht op het oppervlak uitkomen, en wanneer omgedraaid zoals in de gebruiksaanwijzing staat, in een hoek van 15 graden op het oppervlak, bleef na montage de wig netjes recht staan, met alleen contact op de punt, omdat mijn schroeven niet schuin kunnen. Het montagevlak op de wig stond parallel met de paal. 8)7
En al zouden de schroeven wel schuin gekund hebben, dan hadden ze nooit op de plek/maten uitgekomen die ik overgenomen had van Reolink omdat ze dan, in mijn geval, wat naar links hadden gemoeten en scheef getapt. :X 8)7
Dus de nokjes die de montageplaat centreren er maar afgesneden zodat de wig "verkeerd om" toch flush op de paal gemonteerd kon. In de gladde kant zitten vier gaatjes waaraan je de metalen beugel kan uitlijnen, deze zitten in het "verlengde" van de nokjes.
Enige probleem was dat de M3 verzonken schroefkoppen schuin op het plaatje staan en de montageplaat uit het midden trekken bij aandraaien. Dit opgelost door M4 veerringetjes onder de kop te doen zodat de kop niet in de plaat zit maar het ringetje vasttrekt op de plaat. Daarmee was de plaat netjes te centreren aan de hand van de gaatjes.
Waar zo`n doosje rvs ringetjes van 5 euro van de Lidl al niet goed voor is. _/-\o_

SD kaartjes geplaatst in de drie deurbellen die niet via de NVR lopen en ze allemaal vastgeklikt.
Het zit nu netjes strak op elkaar, zonder kiertje, zoals het hoort.

Maar jammer dus dat gewone montage volgens gebruiksaanwijzing niet mogelijk is als de schroefjes recht moeten ipv onder een 15 graden hoek.
En eigenlijk apart want normaal trek je iets dat je vastzet met schroeven onder een hoek, opzij als je het eenmaal helemaal vast draait. Wat nooit de bedoeling kan zijn.

De voeding had ik aangepast door de originele pluggen aan de nieuwe 24V DC 2A voeding te zetten/solderen, dat was 15 euro goedkoper dan 2 verloop-stekkerplugjes te bestellen.
Omdat ik twee camera`s aan 1 voeding heb was de originele voeding 24V DC 0,5A niet voldoende omdat een camera al 12 Watt trekt volgens Reolink.
Theoretisch zou ik ze nu alle vier op één voeding kunnen zetten.

Daarna via de app de SD`s geformateerd, en alle gebruikers het Ding-Dong bestandje doorgestuurd met daarbij een tutorial om dit als meldingsgeluid toe te voegen aan Android, en hoe dit in te stellen als pushmeldinggeluid bij aanbellen.

Alles gecheckt en iedereen blij.........ze kunnen nu terugkijken ook van de 64GB high endurance SD

Mocht er behoefte zijn aan een tutorial:

Het DingDong-geluid staat hier.
Mocht je een lekkere lange bel willen dan is dit misschien wat. _O-
Toevoegen aan Android als meldinggeluid doe je zo.

Dan stel je de app zo in:
Menu Batterij: Reolink toevoegen als nooit sluimerstand via het + teken rechts bovenaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGu27g1-nbfsiLf6BrNTLB0GSKo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8mwwaOMQpFp2ox5OD1hO7OC0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tDL0rWx-3naalWM9hzNaySLWbE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ilBZ4a0eHQ6hjj1Ar2O8deyq.png?f=fotoalbum_tile

Menu Meldingen > Meldingscategorieën voor elke app aanzetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryS9-NezP0g5sS0eZOkt22Gt94g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ke2hWhPye7XUPZcJpDn9kKox.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbjsVT06vzNm8HVO2dDxyxFyt4c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dszxmky1Tp8uPKtjT0FnWB3Q.png?f=fotoalbum_large

Menu Apps > Reolink > Machtigingen aanzetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MLFxaDxLq8J7vocj38FFETE5U8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lltlI0F5uvmuFg0VPu7ZupYn.png?f=fotoalbum_large

Menu Meldingen > App meldingen > Reolink
Doorscrollen naar beneden en Meldingscategorieën kiezen > pushinstellingen aan en aanklikken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ff4hcpY2tdY2p-cpirMxabK30U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ryB6n5NEGDlS4LaaoDXdJgjr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pg-2GKOxmOi6ZUGa3KYwQkB5GaE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hIzJsQPVKDupJY8kBk4lLrzq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOaYiYEU5s2_n9no0AhBK8n-8ZU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/F9F272wSlLWwe2uvhfDx5PQL.png?f=fotoalbum_tile

Nu bij geluid het toegevoegde DingDong meldinggeluid kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKTl8DXzuHy3oNMVm5ArJgke5Lg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XydCyKn3wCQr8LeP1uaOm8sy.png?f=fotoalbum_large

Vergeet niet in Geluiden en trillingen > meldinggeluid > volume aan te passen als je het wat harder wil zetten.

In de instellingen van de videodeurbel, in de Reolink-app:

Pushmeldingen > pushmeldingen aanzetten > Schema > alleen bezoeker aanlaten voor pushmelding bij alleen aanbellen > opslaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hFY17usILVeRzn2uNpQ0wk0v8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yiRdHMlqC1r8GTH8gT2W9iGN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRgJBxMC_-IRY7TofQcXM18IEqs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sg69G7aJKakHCWymUAD8v9ID.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5F8BltOgpmWtg6BDBT4BXdKD1kg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7CDwqNWl84nYcnJvokSdY9f0.png?f=fotoalbum_large

Als het goed is krijg je nu een DingDong- pushmelding als er aangebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:31
Wil me aanmelden voor de cloud service, maar ik kan op geen mogelijkheid mijn deurbel binden aan mijn account.
Iemand anders dit wel gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
mregeling schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:26:
Wil me aanmelden voor de cloud service, maar ik kan op geen mogelijkheid mijn deurbel binden aan mijn account.
Iemand anders dit wel gelukt ?
Ging hier vlekkeloos. Krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
klopt het dat de chime niet zo goed bereik heeft? Ik moet 'm bijna naast de deurbel plaatsen wilt ie uberhaupt geluid geven. We wonen in een nieuwbouwhuis, misschien dat dit ermee te maken heeft?
Als ik nog een tweede chime iets verder in de woonkamer plaats, geeft chime 1 het dan door naar chime 2? of werkt dat zo niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
bagje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:26:
klopt het dat de chime niet zo goed bereik heeft? Ik moet 'm bijna naast de deurbel plaatsen wilt ie uberhaupt geluid geven. We wonen in een nieuwbouwhuis, misschien dat dit ermee te maken heeft?
Als ik nog een tweede chime iets verder in de woonkamer plaats, geeft chime 1 het dan door naar chime 2? of werkt dat zo niet?
Bij mij geen probleem, heb er 1 in de hal, en 1 (van Ali) in de woonkamer, gaan allebei direct af.
De chimes moeten apart van elkaar aangemeld worden, dus geen Mesh verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:38
iemand ervaring met de laatste firmware? voor de wifi variant 3.0.0.3215?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
Deze is al even uit en is al eerder besproken in dit topic. Ik draai deze versie al een tijdje op mijn PoE-versie zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:28
Vraagje:

Ik heb een ReoLink 5 MP Wifi deurbel, maar daar zit ook een LAN aansluiting op. Werkt die ook PoE, of heb ik daar de PoE versie voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Dennisweb schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:17:
Vraagje:

Ik heb een ReoLink 5 MP Wifi deurbel, maar daar zit ook een LAN aansluiting op. Werkt die ook PoE, of heb ik daar de PoE versie voor nodig?
Die werkt niet PoE, is een reguliere LAN-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:28
crunchytail schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Die werkt niet PoE, is een reguliere LAN-poort.
Okido. Dan heb ik de verkeerde besteld. Heb de juiste besteld en ga die andere retourneren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:02

Rzaan

Altijd zoekende

Ik had aan de aannemer gevraagd om een gat te maken en een alvast een buis+draad te leggen voor de deurbel.
Gezegd in de hoek, maar waarschijnlijk had ik het iets beter uit moeten leggen dat het echt in de hoek moest zijn.
Nu zit het ga zo'n 6 - 7 centimeter van de hoek af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGI_CSE4CvsdP3duH5lsGHPXCj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BeYqvhsBTUXTwJubuUta8Epd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcFpG3WIad3ZNAsWChv2mTXwmvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oB5yJJOWIc6vHS0A2JLz4DOj.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat dit veel uitmaken voor het beeld?
Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk de persoon die aanbelt van de voorzijde in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Rzaan
Je kunt dat zelf even intekenen.
De wig is dacht ik 15 graden, de kijkhoek 134 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Teijgetje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:34:
@Rzaan
Je kunt dat zelf even intekenen.
De wig is dacht ik 15 graden, de kijkhoek 134 graden.
Klopt, zoiets.
Maar ik vroeg me dus af of iemand bijvoorbeeld ook al zijn Reolink ietsjes verder van de hoek afheeft.
En dat dit in de praktijk niet zoveel uitmaakt.

Ik kan in nood nog altijd een stukje muur weghakken en de buis verschuiven.
Maar dat is gedoe.
De muur wordt daarna wit gemaakt dus in kan het gat dat blijft zitten weer dichtzetten met stukje steen en wat voeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
@Rzaan

Ik heb een kozijn van 10 cm en een deur van 90 cm aangehouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdLZBbdB-zldn12hPex-pLd4QQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b4irSjDsVd7wSmtDBsfdUxSd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JayKx3lN1iuxbOoEfAS35hE5Xew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1A6BwgtJ9w6LoacOrzlz7YUP.png?f=fotoalbum_large

Voor maximaal zicht zou je een wig van ca. 27-30 graden nodig hebben.
Laten printen of twee op elkaar, misschien heeft iemand hem niet gebruikt die je over kan nemen.

Hier staat een file dat simpel aan te passen is van 10 tot 35 graden, om 3D te (laten) printen

[ Voor 18% gewijzigd door Teijgetje op 16-07-2024 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wow!
Dat je dat kan!?!

Een wig heb ik. Had ik al ooit besteld via Amazon of Etsy.
Zal er eens mee in de weer gaan.
Veel dank!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:37

HollovVpo1nt

I like gadgets

Piraatje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:08:
@HollovVpo1nt
Voor welke NAS ben je gegaan?
Laat je hier weten of alles naar wens werkt?

Ik heb wat reviews van deurbellen met lokale video-opslag gezien en ben tot de conclusie gekomen dat een Reolink Wifi + NAS + VPN voor mij het waarschijnlijk het beste gaat zijn.

Een redelijk duidelijke review van meerdere kandidaten: YouTube: Local Control Video Doorbells - Reolink, UniFi, Amcrest, Hikvision, ...
Mijn geklus gaat echt op een slakkengangetje maar zojuist heb ik in ieder geval het projectje deurbel bijna* afgesloten.
- Reolink deurbel is via PoE aangesloten op een netwerkswitch met PoE poorten. Ik had eerst een aparte PoE injector maar dat vergt én een extra ethernet kabel én een extra stopcontact in de meterkast. Door voor een PoE Switch te gaan bespaar ik op beiden en de Switch kan ik goed gebruiken voor andere kabels.
- Reolink is via een plaat gemonteerd aan de gevel, waardoor het voor mijn gevoel iets strakker uit ziet en ik de bestaade schroefgaten heb gebruikt (dit was wel een projectje... voor mensen die hier meer over willen weten laat het gerust weten, is meer een klusdingetje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozjwjOX9aD3xXgFDJ1shyf58YOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CojQGZ3Ywp69BwVFEX2XXpRE.jpg?f=fotoalbum_large

*hij hangt een beetje scheef, dat moet ik rechtzetten (pun intended)

- Vervolgens is de Reolink aangesloten op een Synology DS214Play via Surveilance Station via ONVIF. Koppelen met Surveilance station ging niet automatisch, ik heb dat handmatig moeten doen omdat hij de Reolink niet kon vinden. Na handmatige invoer van het IP address van de camera ging het prima.

Nu draait mijn Reolink in Surveilance station en is 24/7 aan het opnemen. Tot nu toe gaat het prima, fingers crossed!

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-07-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:01
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:44:
[...]

Mijn geklus gaat echt op een slakkengangetje maar zojuist heb ik in ieder geval het projectje deurbel bijna* afgesloten.
- Reolink deurbel is via PoE aangesloten op een netwerkswitch met PoE poorten. Ik had eerst een aparte PoE injector maar dat vergt én een extra ethernet kabel én een extra stopcontact in de meterkast. Door voor een PoE Switch te gaan bespaar ik op beiden en de Switch kan ik goed gebruiken voor andere kabels.
- Reolink is via een plaat gemonteerd aan de gevel, waardoor het voor mijn gevoel iets strakker uit ziet en ik de bestaade schroefgaten heb gebruikt (dit was wel een projectje... voor mensen die hier meer over willen weten laat het gerust weten, is meer een klusdingetje):

[Afbeelding]

*hij hangt een beetje scheef, dat moet ik rechtzetten (pun intended)

- Vervolgens is de Reolink aangesloten op een Synology DS214Play via Surveilance Station via ONVIF. Koppelen met Surveilance station ging niet automatisch, ik heb dat handmatig moeten doen omdat hij de Reolink niet kon vinden. Na handmatige invoer van het IP address van de camera ging het prima.

Nu draait mijn Reolink in Surveilance station en is 24/7 aan het opnemen. Tot nu toe gaat het prima, fingers crossed!
Nice! Welk plaatje is dat?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:22
Is de deurbel ook nederlands? Dus als je het via google bijv laat spreken zegt hij dan vijv “er staat iemand bij de voordeur?”

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Elmar1982
Nee, helaas.
Je kan wel zelf berichten maken via de app.

How to customize voice messages

@Rzaan

Hier staat een file voor een custom wedge dat simpel aan te passen is van 10 tot 35 graden, om 3D te (laten) printen

Had het bij de eerdere post ook toegevoegd.

Misschien voor meer mensen handig:

Als ik b.v. het 30 gradenmodel upload bij Printics.nl en uit laat voeren in zwart ASA (weer en UV bestendig, sterk, en hittebestendig) dan ben ik €23,47 kwijt en zou ik het met ca. 2-4 dagen moeten krijgen.

En hier staan de meeste andere custom wedge mogelijkheden.

[ Voor 64% gewijzigd door Teijgetje op 17-07-2024 01:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Goed nieuws. Reolink gaat binnenkort losse chimes voor de deurbel verkopen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 17-07-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Boost9898

www.brambenik.nl

Hi allen, ik heb een aantal vragen die ik graag zou willen dubbelchecken bij gebruikers hier.
(De zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar om er zeker van te zijn vraag ik het nogmaals.)

Gisteren tijdens Amazon Prime heb ik de Reolink Video Doorbell PoE variant aangeschaft.

Vanzelfsprekend is mijn doel is om de deurbelcamera te gebruiken als deurbel, maar is het ook mogelijk om deze gelijktijdig in Synology Surveillance Station te hangen om 24/7 te detecterem/recorden èn gelijktijdig de app te kunnen gebruiken zodat ik daar ook meldingen ontvang als iemand aanbelt en zodat ik eventueel terug zou kunnen praten.

Ook las ik dat de camera (nog) niet officieel supported is, maar als ik de site van Synology raadpleeg lijkt het erop dat dit nu wel het geval is. Bovendien zou ik de camera stream ook gelijktijdig naar Home Assistant willen sturen.

Graag hoor ik van jullie ervaringen!

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 15:56
Gisteren een beetje aan het testen geweest met de Reolink poe doorbell. Lijkt een stuk sneller dan onze Ezviz wifi. Echter wat ik niet naar mijn zin krijg is de notificatie wanneer iemand aanbelt.

Ik zou graag dan direct een full screen notificatie krijgen zoals wanneer je 'gewoon' gebeld wordt. Ook door het lockscreen heen. Nu blijft het bij zo'n klein lullig popup regeltje. En als m'n telefoon gelocked is, moet ik 'm eerst unlocken en is de melding al weg. Via het meldingenoverzicht moet ik hem dan (opnieuw) openen/aanklikken.

Te omslachtig voor mij als er iemand aanbelt.

Kan dit anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:58
Boost9898 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:15:
Hi allen, ik heb een aantal vragen die ik graag zou willen dubbelchecken bij gebruikers hier.
(De zoekfunctie heb ik al gebruikt, maar om er zeker van te zijn vraag ik het nogmaals.)

Gisteren tijdens Amazon Prime heb ik de Reolink Video Doorbell PoE variant aangeschaft.

Vanzelfsprekend is mijn doel is om de deurbelcamera te gebruiken als deurbel, maar is het ook mogelijk om deze gelijktijdig in Synology Surveillance Station te hangen om 24/7 te detecterem/recorden èn gelijktijdig de app te kunnen gebruiken zodat ik daar ook meldingen ontvang als iemand aanbelt en zodat ik eventueel terug zou kunnen praten.

Ook las ik dat de camera (nog) niet officieel supported is, maar als ik de site van Synology raadpleeg lijkt het erop dat dit nu wel het geval is. Bovendien zou ik de camera stream ook gelijktijdig naar Home Assistant willen sturen.

Ik heb zelf een opstelling met de deurbel en Home Assistant. Synology AA gebruik ik niet omdat ik daar de meerwaarde niet van zie.

De deurbel slaat alles altijd lokaal op een microsd kaart. Met 128GB kan je op hoogste kwaliteit 3 dagen opslaan. Daarnaast worden bij gebeurtenissen de afbeeldingen / videos via FTP naar Synology NAS geschreven. Home Assistant reageert daar weer op en stuurt push notificaties en deelt de video's via Telegram.

In de notificaties / telegram berichten zitten ook weer linkjes om het beeldmateriaal via Reolink App te bekijken. In Home Assistant kan je ook livestream openen mbv webrtc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05

Ik heb mijn camera aan Synology gekoppeld en werkt gewoon. Gebruik hem zelf in combinatie met Homey maar is ook goed. Ik gebruik de synology app niet om te praten, daar gebruik ik reolink app voor (die is net wet sneller met opstarten). Maar meestal is gewoon op whatsapp kijken wie er aanbelt (homey stuur snapshot naar Whatssap :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Boost9898

www.brambenik.nl

@banaliteit en @lost95

Bedankt voor het delen van jullie set-up/gebruik.
Dit bevestigt dat ik de camera kan gebruiken zoals ik hoopte, top!

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:36
O_Tiby schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:37:
Gisteren een beetje aan het testen geweest met de Reolink poe doorbell. Lijkt een stuk sneller dan onze Ezviz wifi. Echter wat ik niet naar mijn zin krijg is de notificatie wanneer iemand aanbelt.

Ik zou graag dan direct een full screen notificatie krijgen zoals wanneer je 'gewoon' gebeld wordt. Ook door het lockscreen heen. Nu blijft het bij zo'n klein lullig popup regeltje. En als m'n telefoon gelocked is, moet ik 'm eerst unlocken en is de melding al weg. Via het meldingenoverzicht moet ik hem dan (opnieuw) openen/aanklikken.

Kan dit anders?
Ik heb nog nooit gezien dat iets full screen kan komen, laat staan door een lock screen heen, behalve de telefoon app (dus als je gebeld wordt). Verwacht dus ook niet dat je dit zo kan regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
O_Tiby schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:37:

Kan dit anders?
-Casper schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Ik heb nog nooit gezien dat iets full screen kan komen, laat staan door een lock screen heen, behalve de telefoon app (dus als je gebeld wordt). Verwacht dus ook niet dat je dit zo kan regelen.
Die optie is er.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIcErr3cBvawUrKiRfHtgAcvbYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Imf7XSVtIjur5tI2E41V7emU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Laatst online: 07-07 15:56
Niet te vinden in de app, en alles is up-to-date..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
O_Tiby schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Niet te vinden in de app, en alles is up-to-date..
Heb je de meest recente firmware op je deurbel staan?

v3.0.0.3215
1. Optimize the status light illumination logic of the Doorbell to indicate network connectivity status.
2. Support more options for Overwrite Recordings, like 1 Day(s).
3. Fix the bug that there are continuous visitor push triggers during two-way audio usage.
4. Support showing Motion Mark on the Playback page.
5. Support Cloud encryption.
6. Support calling via Doorbell ring.
7. Fixed some bugs.

[ Voor 51% gewijzigd door crunchytail op 19-07-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Ik heb ook vandaag de deurbel wifi geïnstalleerd. Hoop instellingen. Hij is snel en beeld is goed. Echter idd mis ik wel wat afbeeldingen in de notificaties.

En ergste van alles heb hem gekoppeld aan google home en hij vind hem ook maar hij staat continue op offline. Terwijl in de reolink app doet hij het gewoon. Ook als ik vraag te streamen aan google laat hij de stream zien. Maar ik kan er niet op klikken om naar de stream te gaan of hij spreekt niets uit als er word aangebeld. (Ja heb die optie aangezet) iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Elmar1982 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:01:
Ik heb ook vandaag de deurbel wifi geïnstalleerd. Hoop instellingen. Hij is snel en beeld is goed. Echter idd mis ik wel wat afbeeldingen in de notificaties.
Voor wat betreft de notificaties met afbeeldingen, misschien is Pushover iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasatoWolff
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-06 18:55
Krijg jij dit scherm ook te zien wanneer je telefoon vergrendeld met het scherm uit op tafel zou liggen? Ik krijg namelijk een notificatie geluid, moet het scherm van mijn iPhone vervolgens aanzetten, notificatie openen, Face ID en vervolgens zit ik in de live view van de Reolink app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Die rich notifications horen er gewoon gratis in te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 15:45
crunchytail schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Voor wat betreft de notificaties met afbeeldingen, misschien is Pushover iets voor je.
Of:
Kan je via Reolink een cloud abonnement nemen, die dan inclusief rich-text (afbeeldingen) is, waardoor je notificaties met een afbeelding krijgt.

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
crunchytail schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:34:
[...]

Heb je de meest recente firmware op je deurbel staan?

v3.0.0.3215
1. Optimize the status light illumination logic of the Doorbell to indicate network connectivity status.
2. Support more options for Overwrite Recordings, like 1 Day(s).
3. Fix the bug that there are continuous visitor push triggers during two-way audio usage.
4. Support showing Motion Mark on the Playback page.
5. Support Cloud encryption.
6. Support calling via Doorbell ring.
7. Fixed some bugs.
Had hetzelfde probleem.
Had v3.0.0.2555, en volgens de app waren er geen updates beschikbaar.

Maar als je met een web browser naar het IP van de deurbel gaat, daar inlogt, en handmatig het nieuwe .3215 firmware bestandje van de Reolink website upload, krijg je de optie er wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
maxnl schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:52:
[...]

Had hetzelfde probleem.

Maar als je met een web browser naar het IP van de deurbel gaat, daar inlogt, en handmatig het nieuwe .3215 firmware bestandje van de Reolink website upload, krijg je de optie er wel bij
Klopt, updaten via de mobiele app werkt eigenlijk nooit. Ik update zelf altijd via de Windows cliënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 10:12

Is allemaal mogelijk, ik heb stream in de app, in surveillance station en mooi op mijn dashboard in HA. Allemaal met de standaard config, wel eerst de camera in de renlink app even installeren en updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 06-07 22:04
Ben van plan om de poe te kopen.

Ik wil bij de bel de gong blijven gebruiken is dit mogelijk en hoe moet je dit verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
Evertt schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:34:
Ben van plan om de poe te kopen.

Ik wil bij de bel de gong blijven gebruiken is dit mogelijk en hoe moet je dit verbinden.
Is niet mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:57
Standaard niet maar als je handig bent wel :).

Je kan de draadloze gong aanpassen en de LED als "signaal" aftappen en daarmee een relais aansturen voor je bestaande gong.

Dit geld voor de nieuwere gong die op 900Mhz werken. De oudere versies werken op 433Mhz en die kan je gewoon "afluisteren" met een 433Mhz ontvanger. Je gong open schroeven is dan niet nodig.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 06-07 22:04
Jazsie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:40:

Je kan de draadloze gong aanpassen en de LED als "signaal" aftappen en daarmee een relais aansturen voor je bestaande gong.

Dit geld voor de nieuwere gong die op 900Mhz werken. De oudere versies werken op 433Mhz en die kan je gewoon "afluisteren" met een 433Mhz ontvanger. Je gong open schroeven is dan niet nodig.
Bedankt.

Ben ook aan het kijken of ik iets kan aansturen via Home Assistant.

Maar hoe weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59

DizzyWeb

Ondertiteld

maxnl schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:52:
[...]

Had hetzelfde probleem.

Waar zit deze optie dan? Ik heb die firmware er op zitten maar in de app is echt niets anders bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Met een ESP32 LED "signaal" aftappen en van daar uit stuur je relais aan voor je bestaande gong en kan je via MQTT (voorbeeld) status naar Home Assistant sturen @Evertt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:31
Jazsie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:40:

Ik stuur momenteel vanuit Home Assistant een zigbee relais aan. Dit hele traject geeft wel iets vertraging maar werkt goed. Direct vanaf de deurbel de 433 afluisteren en daar op schakelen klinkt nog beter. Zou zoiets werken?
https://opencircuit.shop/...elay-with-433mhz-receiver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Hier een volledige how-to voor de oudere 433Mhz versie:
https://community.home-as...anical-chime-guide/556063

Check goed na welke versie je hebt, nu zijn ze allemaal 900Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Evertt schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Bedankt.

Ben ook aan het kijken of ik iets kan aansturen via Home Assistant.

Maar hoe weet ik nog niet.
Esp met relais, voor een paar euro ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:31
Jazsie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:22:
Hier een volledige how-to voor de oudere 433Mhz versie:
https://community.home-as...anical-chime-guide/556063

Check goed na welke versie je hebt, nu zijn ze allemaal 900Mhz.
Bedankt, er wordt wel gesproken over flinke vertraging. Had gehoopt dat de snelheid van de originele chime gehaald zou worden. Nu via HA heb ik <1 s delay dus ik vrees dat ik dat niet zomaar ga verbeteren met deze setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
DizzyWeb schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:30:
Waar zit deze optie dan? Ik heb die firmware er op zitten maar in de app is echt niets anders bij mij.
Pushmeldingen -> Inkomende oproep van de deurbel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBYFM97f13vn2Px0m8vUSY0drjI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bcYChF5Ug0ftq3Lfxktx8GLC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door maxnl op 26-07-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59

DizzyWeb

Ondertiteld

maxnl schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:32:
[...]

[Afbeelding]
Ah, ja, daar had ik inderdaad niet gekeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
Notificaties met afbeelding werkt perfect met homey iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaniemo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-07 12:15
Beste Tweakers.

Ik heb veel gelezen van deze discussie, reden is dat ik nu een eufy 2k heb en zwaar ontevreden ben. Krijg notificaties op mijn OnePlus echt pas na 5 min ofzo. Of helemaal niet. (Zou je denken dat de het de batterij settings zijn, maar die staat op niet geoptimaliseerd voor eufy)

Belangrijk voor mij is dat ik tijdig notifications krijg van de aanbellen en dat ik daarmee goed kan communiceren als ik niet thuis ben.

Nu zie ik hier veel positieve schrijven over de reolink doorbell. Maar de reviews van de app zijn weer uiterste slecht.

In hoeverre is de de laatste tijd waar bij reolink? Slecht geluid, slecht verbinding etc etc ?

Hoor graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Seaniemo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:24:
Beste Tweakers.

Ik heb veel gelezen van deze discussie, reden is dat ik nu een eufy 2k heb en zwaar ontevreden ben. Krijg notificaties op mijn OnePlus echt pas na 5 min ofzo. Of helemaal niet. (Zou je denken dat de het de batterij settings zijn, maar die staat op niet geoptimaliseerd voor eufy)

Belangrijk voor mij is dat ik tijdig notifications krijg van de aanbellen en dat ik daarmee goed kan communiceren als ik niet thuis ben.

Nu zie ik hier veel positieve schrijven over de reolink doorbell. Maar de reviews van de app zijn weer uiterste slecht.

In hoeverre is de de laatste tijd waar bij reolink? Slecht geluid, slecht verbinding etc etc ?

Hoor graag
Ik ben om dezelfde reden overgestapt van Eufy naar Reolink.

Hier niets te klagen mbt geluid of verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaniemo
crunchytail schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:27:
[...]

Ik ben om dezelfde reden overgestapt van Eufy naar Reolink.

Hier niets te klagen mbt geluid of verbinding. :)
Jij kan je dus niet vinden in al die slechte reviews op play store over de reolink app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:08
Vandaag reolink poe deurbel geïnstalleerd. Werkt top!

Wel 45 graden 3d print houder geprint waardoor hij een stuk logischer hangt dan met meegeleverde wedge.
https://www.thingiverse.com/thing:6044789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 22:42
Seaniemo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:48:
[...]

Jij kan je dus niet vinden in al die slechte reviews op play store over de reolink app?
Je vroeg het niet aan mij, maar toch:
  • Ik gebruik Home Assistant om notificaties te sturen als iemand aanbelt. Na enig gezoek de juiste configuratie gevonden, en dit gaat nu goed. Als het een keer misgaat, zit het in HA -> Android, en niet in deurbel -> HA; die laatste is instant. Maar goed, je vroeg naar de Reolink app, dus...
  • Indien nodig kan ik vanuit HA-notificatie direct doorklikken naar Reolink-app, om een tweeweg-audio (en eenweg-video)verbinding op te zetten. Dit werkt prima. Notabene, de deurbel mag hier niet internet op, de Reolink-app zoekt en vindt via homeserver-VPN lokaal verbinding met de deurbel. Gaat allemaal prima, er zit enige vertraging op, maar gesprek met pakketbezorger gaat prima.
Kortom: ik gebruik Reolink-app beperkt, maar wat ie hier moet doen, doet ie prima.
Ook video-archief doorzoeken en bekijken werkt in Reolink-app prima (stuk sneller dan in HA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaniemo
glaswerk schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar toch:
  • Ik gebruik Home Assistant om notificaties te sturen als iemand aanbelt. Na enig gezoek de juiste configuratie gevonden, en dit gaat nu goed. Als het een keer misgaat, zit het in HA -> Android, en niet in deurbel -> HA; die laatste is instant. Maar goed, je vroeg naar de Reolink app, dus...
  • Indien nodig kan ik vanuit HA-notificatie direct doorklikken naar Reolink-app, om een tweeweg-audio (en eenweg-video)verbinding op te zetten. Dit werkt prima. Notabene, de deurbel mag hier niet internet op, de Reolink-app zoekt en vindt via homeserver-VPN lokaal verbinding met de deurbel. Gaat allemaal prima, er zit enige vertraging op, maar gesprek met pakketbezorger gaat prima.
Kortom: ik gebruik Reolink-app beperkt, maar wat ie hier moet doen, doet ie prima.
Ook video-archief doorzoeken en bekijken werkt in Reolink-app prima (stuk sneller dan in HA).
Hey glaswerk,

Alle reacties zijn wat mij betreft welkom. Ik zie veel mensen hier reppen over home automation. Ik denk dat ik daar nog niet ben, ik heb dan alleen met de reolink deurbel een doel voor HA, verder heb ik nog geen doel/behoefte gehad voor HA. Denk dat ik daarin een beetje te simpel ben.

Mocht ik besluiten de reolink deurbel aan de schaffen zal je reactie zeker in gedachte blijven 😁 thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
De app zelf werkt naar mijn mening ook gewoon prima.

Heb zelf ook Eufy en beiden zijn even "slecht" of "goed". Het is maar wat je wilt.

Ben voor Reolink gegaan omdat ik juist alles lokaal wil beheren en laat deze deurbel zich wat dat betreft netjes intregeren in o.a. Home Assistant.
Ander reden is 24/7 opnemen naar lokale NVR wat met de Eufy deurbel niet mogelijk.

Begonnen met de Eufy en zeker nog tevreden over, nu tijd verder en andere wensen en dus de wissel/upgrade gedaan naar Reolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
Ik heb het zelf nog niet getest, maar met de nieuwe versie van Home Assistant (2024.8) kan de chime worden ingesteld:
You can now control your Reolink chime with the Reolink integration
Zo te zien kan de ringtone, led en het volume worden ingesteld :)

[ Voor 9% gewijzigd door S-1-5-7 op 08-08-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 19:59
S-1-5-7 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:13:
Ik heb het zelf nog niet getest, maar met de nieuwe versie van Home Assistant (2024.8) kan de chime worden ingesteld:

[...]

Zo te zien kan de ringtone, led en het volume worden ingesteld :)
Waar zie je dit? Ik kan deze instellingen nergens vinden. Ik draai HA 2024.8 icm Reolink firmware 3215

Update: Ik lees dat het alleen werkt met Chime V2, maar die werkt alleen met deurbel V2 en V3. Ik wist niet eens dat er nieuwe deurbellen waren. Zie: https://support.reolink.c...-to-Set-up-Reolink-Chime/

[ Voor 19% gewijzigd door wouter.N op 08-08-2024 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
wouter.N schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

Waar zie je dit? Ik kan deze instellingen nergens vinden. Ik draai HA 2024.8 icm Reolink firmware 3215
Ik heb zojuist de HA-update uitgevoerd en ik zag ook niets extra verschijnen. Op Reddit staat dat dit enkel kan i.c.m. de Chime V2 en niet V1. Ik wist überhaupt niet dat er een nieuwe versie was...

Edit: Je had het zelf ook al gevonden ;)
Op zich wel interessant een Chime die je ook via de Reolink app of HA kan instellen. Bijvoorbeeld als je wilt dat die 's nachts niet af gaat, of juist extra hard...

Hier worden de verschillen uitgelegd en kan je zien waar op de sticker wordt aangegeven als je V2 of V3 hebt.
Ze schrijven daar dat de camera kwaliteit van de V2 minder is dan die van de V1.

[ Voor 31% gewijzigd door S-1-5-7 op 08-08-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 15:40

Acradavos

Poetsfanaat

S-1-5-7 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Ik heb zojuist de HA-update uitgevoerd en ik zag ook niets extra verschijnen. Op Reddit staat dat dit enkel kan i.c.m. de Chime V2 en niet V1. Ik wist überhaupt niet dat er een nieuwe versie was...

Edit: Je had het zelf ook al gevonden ;)
Op zich wel interessant een Chime die je ook via de Reolink app of HA kan instellen. Bijvoorbeeld als je wilt dat die 's nachts niet af gaat, of juist extra hard...

Hier worden de verschillen uitgelegd en kan je zien waar op de sticker wordt aangegeven als je V2 of V3 hebt.
Ze schrijven daar dat de camera kwaliteit van de V2 minder is dan die van de V1.
Heb zelf een V1, maar heb zojuist een V2 binnengekregen. Mij was ook niet bekend dat er een nieuwe versie zou zijn, totdat ik de grootte van de chime zag. Morgen beeldkwaliteit maar eens testen.

Edit: Ik stuur de V2 mooi terug, zie inderdaad veel berichten over verminderde beeldkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Acradavos op 10-08-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 13:47
Voorlopig zeer tevreden met de Wifi Doorbell als vervanger van mn Netatmo doorbell (veel error codes/stabiliteit issues). Maar twee dingetjes waar ik nog geen oplossing voor heb: ik krijg het niet voor elkaar om de live feed full screen te openen met mn 3:4 exemplaar. Zodra ik deze fullscreen open draait het scherm en zie ik nog minder zelfs, zou graag een optie zien om het scherm te roteren in fullscreen.

Tweede is dat de kwaliteit van de opname voor een quick reply verschrikkelijk is met de meeste Android toestellen. Reddit staat er ook vol mee maar helaas nog geen oplossing. Behalve even een iPhone lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
thecompany schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:07:
Voorlopig zeer tevreden met de Wifi Doorbell als vervanger van mn Netatmo doorbell (veel error codes/stabiliteit issues). Maar twee dingetjes waar ik nog geen oplossing voor heb: ik krijg het niet voor elkaar om de live feed full screen te openen met mn 3:4 exemplaar. Zodra ik deze fullscreen open draait het scherm en zie ik nog minder zelfs, zou graag een optie zien om het scherm te roteren in fullscreen.

Tweede is dat de kwaliteit van de opname voor een quick reply verschrikkelijk is met de meeste Android toestellen. Reddit staat er ook vol mee maar helaas nog geen oplossing. Behalve even een iPhone lenen.
Ik heb mijn teleurstelling hierover uitgesproken bij de klantenservice van Reolink waarna ik nog een kleine refund kreeg. Hebt er weinig aan verder, bijzonder slecht dat ze dit nog niet hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:08
kjiratsiekoedel schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:22:
Vandaag reolink poe deurbel geïnstalleerd. Werkt top!

Wel 45 graden 3d print houder geprint waardoor hij een stuk logischer hangt dan met meegeleverde wedge.
https://www.thingiverse.com/thing:6044789
Verkeerde link gebruikt...

Deze! https://www.thingiverse.com/thing:6433411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik zou zweren dat ik een fullscreen notificatie kreeg de eerste paar keren dat ik mijn doorbell wifi aan het testen was. Nu krijg ik dit voor geen mogelijkheid voor elkaar op mijn S24 en op mijn vrouw's Pixel 7. Ik zie alleen een kleine notificatie in mijn notificatiesbalk.

Volgens mij is het geen "rich notification", daar heb je een abo voor nodig en dat gaat meer over een snapshot. Ik heb het puur over het fullscreen zien van de incoming call melding met een bijbehorende beltoon. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
thecompany schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:11:
Ik zou zweren dat ik een fullscreen notificatie kreeg de eerste paar keren dat ik mijn doorbell wifi aan het testen was. Nu krijg ik dit voor geen mogelijkheid voor elkaar op mijn S24 en op mijn vrouw's Pixel 7. Ik zie alleen een kleine notificatie in mijn notificatiesbalk.

Volgens mij is het geen "rich notification", daar heb je een abo voor nodig en dat gaat meer over een snapshot. Ik heb het puur over het fullscreen zien van de incoming call melding met een bijbehorende beltoon. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MInzuNjmFopu71b1JvcGEsUO7RQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KrHM4d76kahmyICYpFVf7Ywp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Ik heb contact gehad met Reolink support.
Doorbell WIFI V2 is modified on the basis of V1, V2 can configure chime's ringtone, music, light, etc. through the app. The camera can also configure the chime's music for different alarm events. When the events of people, visitors, etc. are different, the configurable music is also different. I think it meets your needs to some extent.

The video quality of V2 should not be worse than V1, V2 has a 5MP resolution. The quality of the video is also related to the clarity setting of the stream.

The Doorbell WIFI currently sold in the Netherlands region is V2.
Functionally, there are no particularly huge differences between V2 and V3. We have optimized some of the details of the components on V3.
V3 is currently in preparation, but I'm sorry that we do not know the estimated available time now. Please stay tuned for our updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 19:59
Acradavos schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:13:
Ik heb contact gehad met Reolink support.

[...]
Bedankt voor de informatie.

Het lijkt erop dat ze de aangepaste aspect-ratio helemaal is vergeten te vermelden. Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van V2.

Als ik goed kijk naar de volgende afbeelding dan lijkt er een totaal nieuwe deurbel aan te komen;

Linkje naar X

[ Voor 22% gewijzigd door wouter.N op 13-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
wouter.N schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:33:
[...]
Als ik goed kijk naar de volgende afbeelding dan lijkt er een totaal nieuwe deurbel aan te komen;

Linkje naar X
Dat is de nieuwe battery doorbell. Komt binnenkort uit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffXBGofF4dBqnyBPPjj0qbID1jI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/4sPUgm7G4yOFUcytR6QYsyJt.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door crunchytail op 13-08-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

wouter.N schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor de informatie.

Het lijkt erop dat ze de aangepaste aspect-ratio helemaal is vergeten te vermelden. Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van V2.

Linkje naar X
Aspect ratio is inderdaad anders bij de witte variant. Niet geheel duidelijk inderdaad. Ik wacht nu zelf op een V3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:26
Acradavos schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:55:
[...]

Aspect ratio is inderdaad anders bij de witte variant. Niet geheel duidelijk inderdaad. Ik wacht nu zelf op een V3.
Mag ik vragen waarom je op de v3 wacht? Ik heb zelf v1 hangen en v2 in de doos. Gister even beide naast elkaar gezet en ik vond het helemaal niet slecht. V2 leek iets scherper met iets meer contrast. Zal vanavond even wat beelden droppen hier.

edit: Bij deze wat screenshots. Het zijn beide zwarte POE versies en hebben naast elkaar op een plankje gezeten. In een ander testje van mij is de kijkhoek gelijk tussen v1 en v2. De V2 lijkt iets meer ruis te hebben bij wat low light naar mijn idee. Wat ik hierboven zei klopt niet. Naar mijn idee is de v1 is scherper en heeft de v2 iets meer ruis. Het voordeel van een tweede chime is voor mij wel handig en die kan bij v1 niet en bij v2 wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdXxAaSEiFTiUxtGzvM3o0qNyrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygg3CGtFaCHOXYedx1dxsXZO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door jweetje op 14-08-2024 21:10 ]

• thecompany
crunchytail schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

[Afbeelding]
Ja die staat netjes aan op beide telefoons. Maar het is compleet random of er een full screen melding voorbij komt.

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

jweetje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:33:
[...]

Mag ik vragen waarom je op de v3 wacht? Ik heb zelf v1 hangen en v2 in de doos. Gister even beide naast elkaar gezet en ik vond het helemaal niet slecht. V2 leek iets scherper met iets meer contrast. Zal vanavond even wat beelden droppen hier.

edit: Bij deze wat screenshots. Het zijn beide zwarte POE versies en hebben naast elkaar op een plankje gezeten. In een ander testje van mij is de kijkhoek gelijk tussen v1 en v2. De V2 lijkt iets meer ruis te hebben bij wat low light naar mijn idee. Wat ik hierboven zei klopt niet. Naar mijn idee is de v1 is scherper en heeft de v2 iets meer ruis. Het voordeel van een tweede chime is voor mij wel handig en die kan bij v1 niet en bij v2 wel.
[Afbeelding]
Thnx voor je test. :) De V3 blijkt dus de hardware issues van de V2 verholpen te hebben. (Want waarom brengt men zo snel weer een V3 uit?)

Volgens Reolink support zit er geen verschil in, maar jouw test + nog wat opmerking die ik las op Reddit blijkt de kwaliteit van de V2 wel degelijk minder te zijn.

Zie ook mijn post.

[ Voor 3% gewijzigd door Acradavos op 15-08-2024 11:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crunchytail
Firmware versie v3.0.0.3308 is uitgebracht.

Release notes for the PoE model:
  • Add support for ONVIF audio-related commands.
  • Improve compatibility with Chime and Doorbell cameras.
  • Fix other known bugs.
Release notes for the WiFi model:
  • Enhance wall penetration performance of 2.4GHz WiFi in certain scenarios.
  • Fix other known bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 18:46
crunchytail schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:03:
Firmware versie v3.0.0.3308 is uitgebracht.

Release notes for the PoE model:
  • Fix other known bugs.
Release notes for the WiFi model:
  • Enhance wall penetration performance of 2.4GHz WiFi in certain scenarios.
  • Fix other known bugs.
Dank! Home assistant gaf hier ook de melding. Windows client vindt geen updates dus nu handmatig aan het updaten. Ik hoop dat FTP nu eindelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:55

lasharor

7 december 2004

Iemand enig idee wat die ONVIF commands zijn?

Begrijp niet helemaal dat ze dit er dan niet bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 22:42
lasharor schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:58:
Iemand enig idee wat die ONVIF commands zijn?
ONVIF is een set standaardcommando's, waarmee je dus je camera kan bedienen met andere apps dan die van de fabrikant zelf.
Ik denk (nou ja, hoop) dat met deze firmware update bijvoorbeeld tweeweg-audio via Home Assistant weer gaat werken. Dat was kapot in de vorige firmware. Zie eerder in deze thread: Devil103 in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie". Moet het nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:55

lasharor

7 december 2004

glaswerk schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

ONVIF is een set standaardcommando's, waarmee je dus je camera kan bedienen met andere apps dan die van de fabrikant zelf.
Ik denk (nou ja, hoop) dat met deze firmware update bijvoorbeeld tweeweg-audio via Home Assistant weer gaat werken. Dat was kapot in de vorige firmware. Zie eerder in deze thread: Devil103 in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie". Moet het nog testen.
Ik begrijp wat ONVIF is. Maar ze doen nu net alsof ze een selectie hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar, zou mooi zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
[...]
Ik denk (nou ja, hoop) dat met deze firmware update bijvoorbeeld tweeweg-audio via Home Assistant weer gaat werken.
Volgens verschillende Redittors is dat inderdaad gefixt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door crunchytail op 20-08-2024 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28
crunchytail schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Volgens verschillende Redittors is dat inderdaad gefixt. :)
zojuist de update gedaan en dit (2way audio via home assistant>-scrypted->HomeKit) kan ik bevestigen, eindelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henkes op 21-08-2024 18:04 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste