Vandaag mijn deurbellen "verhangen".
Doel:
- de voeding aanpassen
- de deurwiggen omdraaien vanwege RTFM foutje
- SD kaartjes plaatsen
De bellen alle vier losgehaald en de wiggen losgeschroefd om ze om te draaien volgens gebruiksaanwijzing.
Na de eerste weer vastgezet te hebben, met de gladde kant op "het kozijn" was er gelijk een probleem.
Mijn bellen zitten op een stalen pilaar van een toegangshek, in die staander heb ik met een mal gaten geboord om de vier bellen netjes binnen de 10 cm breedte, twee naast elkaar en twee onder elkaar, te kunnen monteren.
De bevestigingsgaatjes zijn getapt, M3 en loodrecht op het verticale oppervlak.
Doordat de geleidingsgaatjes voor de schroeven in de plastic wig (opgeboord naar 3,2 mm) vanuit de gladde kant loodrecht op het oppervlak uitkomen, en wanneer omgedraaid zoals in de gebruiksaanwijzing staat, in een hoek van 15 graden op het oppervlak, bleef na montage de wig netjes recht staan, met alleen contact op de punt, omdat mijn schroeven niet schuin kunnen. Het montagevlak op de wig stond parallel met de paal.
En al zouden de schroeven wel schuin gekund hebben, dan hadden ze nooit op de plek/maten uitgekomen die ik overgenomen had van Reolink omdat ze dan, in mijn geval, wat naar links hadden gemoeten en scheef getapt.
Dus de nokjes die de montageplaat centreren er maar afgesneden zodat de wig "verkeerd om" toch flush op de paal gemonteerd kon. In de gladde kant zitten vier gaatjes waaraan je de metalen beugel kan uitlijnen, deze zitten in het "verlengde" van de nokjes.
Enige probleem was dat de M3 verzonken schroefkoppen schuin op het plaatje staan en de montageplaat uit het midden trekken bij aandraaien. Dit opgelost door M4 veerringetjes onder de kop te doen zodat de kop niet in de plaat zit maar het ringetje vasttrekt op de plaat. Daarmee was de plaat netjes te centreren aan de hand van de gaatjes.
Waar zo`n doosje rvs ringetjes van 5 euro van de Lidl al niet goed voor is.
SD kaartjes geplaatst in de drie deurbellen die niet via de NVR lopen en ze allemaal vastgeklikt.
Het zit nu netjes strak op elkaar, zonder kiertje, zoals het hoort.
Maar jammer dus dat gewone montage volgens gebruiksaanwijzing niet mogelijk is als de schroefjes recht moeten ipv onder een 15 graden hoek.
En eigenlijk apart want normaal trek je iets dat je vastzet met schroeven onder een hoek, opzij als je het eenmaal helemaal vast draait. Wat nooit de bedoeling kan zijn.
De voeding had ik aangepast door de originele pluggen aan de nieuwe
24V DC 2A voeding te zetten/solderen, dat was 15 euro goedkoper dan 2 verloop-stekkerplugjes te bestellen.
Omdat ik twee camera`s aan 1 voeding heb was de originele voeding 24V DC 0,5A niet voldoende omdat een camera al 12 Watt trekt volgens Reolink.
Theoretisch zou ik ze nu alle vier op één voeding kunnen zetten.
Daarna via de app de SD`s geformateerd, en alle gebruikers het Ding-Dong bestandje doorgestuurd met daarbij een tutorial om dit als meldingsgeluid toe te voegen aan Android, en hoe dit in te stellen als pushmeldinggeluid bij aanbellen.
Alles gecheckt en iedereen blij.........ze kunnen nu terugkijken ook
van de 64GB high endurance SD
Mocht er behoefte zijn aan een tutorial:
Het DingDong-geluid staat
hier.
Mocht je een lekkere lange bel willen dan is
dit misschien wat.
Toevoegen aan Android als meldinggeluid
doe je zo.
Dan stel je de app zo in:
Menu Batterij: Reolink toevoegen als nooit sluimerstand via het + teken rechts bovenaan
Menu Meldingen > Meldingscategorieën voor elke app aanzetten
Menu Apps > Reolink > Machtigingen aanzetten
Menu Meldingen > App meldingen > Reolink
Doorscrollen naar beneden en Meldingscategorieën kiezen > pushinstellingen aan en aanklikken
Nu bij geluid het toegevoegde DingDong meldinggeluid kiezen.
Vergeet niet in Geluiden en trillingen > meldinggeluid > volume aan te passen als je het wat harder wil zetten.
In de instellingen van de videodeurbel, in de Reolink-app:
Pushmeldingen > pushmeldingen aanzetten > Schema > alleen bezoeker aanlaten voor pushmelding bij alleen aanbellen > opslaan
Als het goed is krijg je nu een DingDong- pushmelding als er aangebeld wordt.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.