Acties:
  • +1 Henk 'm!

• longkabouter123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-04 17:46
Vandaag de Reolink Wifi deurbel aangeschaft.
Ik wil deze aansluiten op de bestaande bedrading van de standaard deurbel op mijn woning. Ik heb in mijn meterkast deze ABB beltrafo hangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IVsub-5y4V1EkZ_F9dnaG9aFMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnvUUnegDdz7Y2zWvpkbQfNQ.jpg?f=fotoalbum_large

8V trafo dus. Volgens Reolink dien ik minimaal 12V te hebben, maar lees dat het bij sommigen prima op 8V werkt. Ben dus voornemens dit gewoon eerst te proberen alvorens een nieuwe trafo aan te schaffen.

Wat installatie betreft is het dan gewoon de Reolink aansluiten op de 2 draden die nu in mijn standaard deurbel zitten of mis ik dan wat?

Dien ik ook nog wat te doen met de standaard belgong (zit boven de meterkast)?
Zit deze ook op de trafo aangesloten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
MasatoWolff schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Krijg jij dit scherm ook te zien wanneer je telefoon vergrendeld met het scherm uit op tafel zou liggen? Ik krijg namelijk een notificatie geluid, moet het scherm van mijn iPhone vervolgens aanzetten, notificatie openen, Face ID en vervolgens zit ik in de live view van de Reolink app.
Dit werkt volgens mij alleen op Android helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
longkabouter123 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:58:
Ik wil deze aansluiten op de bestaande bedrading van de standaard deurbel op mijn woning. Ik heb in mijn meterkast deze ABB beltrafo hangen.[Afbeelding]

8V trafo dus. Volgens Reolink dien ik minimaal 12V te hebben, maar lees dat het bij sommigen prima op 8V werkt. Ben dus voornemens dit gewoon eerst te proberen alvorens een nieuwe trafo aan te schaffen.

Wat installatie betreft is het dan gewoon de Reolink aansluiten op de 2 draden die nu in mijn standaard deurbel zitten of mis ik dan wat?

Zit deze ook op de trafo aangeslote

Heb je de gebruiksaanwijzing die erbij zit wel gelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door hijskraan op 22-08-2024 17:56 ]

• longkabouter123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-04 17:46
hijskraan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

Heb je de gebruiksaanwijzing die erbij zit wel gelezen?
Ja zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
Dan wellicht nog eens lezen want staat er toch duidelijk in hoe je moet monteren/aansluiten.

Hint:
Rechtstreeks vanaf de trafo naar de Reolink. Je huidiige gong ertussen uit want die kan je niet samen aansluiten...

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelG79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09-2024
Hier ook sinds enkele weken de WIFI versie geinstalleerd. Aangesloten op bestaande bel transfo en de bestaande chime in huis gebypassed met bijhorende kabeltjes.

Ook HA integratie geinstalleerd (maar nog geen automations gemaakt). Idee is om via HA een rich notification to sturen naar m'n HA app. Voorlopig gebruik ik de Reolink notifications om te antwoorden als we niet thuis zijn, maar hier dus idd geen foto of dergelijke (en ik wil alles lokaal houden, dus geen abo interesse).

Camera ook in Frigate geconfigureerd om events (personen) op te slaan, ook al bellen ze niet aan. Gebruik Frigate nu met 3 Reolink IP cams (2 indoors + de deurbel).

Als iemand al leuke HA automations heeft gemaakt, please share ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38
RoelG79 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:48:

Als iemand al leuke HA automations heeft gemaakt, please share ;)
Onderstaande gebruik ik, met Android-telefoon. Er wordt in huis ook nog geluid afgespeeld op een mediaspeler, maar dat heb ik weggelaten want is vrij basic. Daarnaast is er sinds HA 2024.8 ook de mogelijkheid om het volume van de chime te bedienen. Dus gemakkelijk te automatiseren dat de chime 's avonds standje lager gaat, en overdag weer op vol volume.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
- alias: 'Deurbel: notificatie bij aanbellen'                                                                                                                  
  id: '202404012144'                                                                                                                                           
  mode: restart                                                                                                                                                
  trigger:                                                                                                                                                     
  - platform: state                                                                                                                                            
    entity_id: binary_sensor.voordeurbel_visitor                                                                                                               
    from: 'off'                                                                                                                                                
    to: 'on'                                                                                                                                                   
  condition: []                                                                                                                                                
  action:                                                                                                                                                      
  - variables:                                                                                                                                                 
      snapshotfile: "voordeurbel/voordeur_visitor_{{ '{:02}'.format(now().year) }}{{ '{:02}'.format(now().month) }}{{ '{:02}'.format(now().day) }}_{{ now().hour }}{{ '{:02}'.format(now().minute) }}{{ '{:02}'.format(now().second) }}.jpg"

# Als donker, doe IR aan                                                                                                                    
  - choose:                                                                                                                                                    
    - conditions:                                                                                                                                              
      - "{{ is_state('sun.sun','below_horizon') }}"                                                                                                            
      sequence:                                                                                                                                                
      - service: switch.turn_on                                                                                                                                
        data:                                                                                                                                                  
          entity_id: switch.voordeurbel_infra_red_lights_in_night_mode                                                                                         

# Maak foto van bezoeker
  - service: camera.snapshot                                                                                                                                   
    data:                                                                                                                                                      
      filename: "/home/homeassistant/.homeassistant/www/{{ snapshotfile }}"                                                                                    
    target:                                                                                                                                                    
      entity_id: camera.voordeurbel_fluent 

# Stuur notificatie naar telefoon met snapshot. Notificatie komt met prioriteit binnen en met eigen alarm-ringtone. Bij klik op notificatie opent Reolink-app voor tweeweg-communicatie
  - service: notify.heelGoT
    data                                                                                                                        
      message: "Er is aangebeld om {{ now().hour }}:{{ '{:02}'.format(now().minute) }}"              
      data:
        priority: high
        ttl: 0
        color: red
        image: "/local/{{ snapshotfile }}"
        channel: alarm_stream
        tag: "Deurbelvisitor"
        importance: high
        sticky: true
        vibrationpattern: "100, 1000, 100, 1000"
        timeout: 3600
        clickAction: "app://com.mcu.reolink"

[ Voor 3% gewijzigd door glaswerk op 23-08-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKoGrunn
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-08-2024
Sinds ik de Reolink Wifi deurbel heb geïnstalleerd (ongeveer 2 weken geleden) loop ik ertegenaan dat ik de camera stream wel kan bekijken wanneer ik op mijn eigen netwerk zit maar niet daarbuiten. Als er wordt aangebeld wanneer ik niet thuis ben kan ik dus niet terug praten. En dat is toch wel een basic feature voor een video deurbel…
Lopen hier meer gebruikers tegenaan?
Ik heb al het een en ander geprobeerd met port forwarding op mijn smartwifi router maar tot op heden zonder succes helaas. Om heel eerlijk te zijn zijn router instellingen etc. niet echt mijn ‘cup of thea’…
Iemand met de gouden tip wellicht?

[ Voor 7% gewijzigd door MaKoGrunn op 24-08-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:47
MaKoGrunn schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:16:
Sinds ik de Reolink Wifi deurbel heb geïnstalleerd (ongeveer 2 weken geleden) loop ik ertegenaan dat ik de camera stream wel kan bekijken wanneer ik op mijn eigen netwerk zit maar niet daarbuiten. Als er wordt aangebeld wanneer ik niet thuis ben kan ik dus niet terug praten. En dat is toch wel een basic feature voor een video deurbel…
Lopen hier meer gebruikers tegenaan?
Ik heb al het een en ander geprobeerd met port forwarding op mijn smartwifi router maar tot op heden zonder succes helaas. Om heel eerlijk te zijn zijn router instellingen etc. niet echt mijn ‘cup of thea’…
Iemand met de gouden tip wellicht?
Heb je per ongeluk de UID functie uitgeschakeld (Network > Advanced > Enable UID)? De deurbel zou standaard al moeten werken buiten je netwerk. Ook maakt de deurbel zelf verbinding met de servers van Reolink, dus je hoeft geen porten open te zetten van buiten naar binnen.
Aangezien router instellingen niet jouw ding zijn ga ik er even van uit dat apparaten in jouw netwerk allemaal wel verbinding kunnen maken naar het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKoGrunn
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-08-2024
UID staat aan in de app.
Hiervoor had ik Eufy en die had deze issues niet. Daarom extra raar dat het nu wel mis gaat. En ja, alle apparaten in mijn netwerk kunnen inderdaad allemaal verbinden naar internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57

Ethirty

Who...me?

glaswerk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Daarnaast is er sinds HA 2024.8 ook de mogelijkheid om het volume van de chime te bedienen. Dus gemakkelijk te automatiseren dat de chime 's avonds standje lager gaat, en overdag weer op vol volume.
Was dit niet alleen met de nieuwe generatie deurbel en chime? Want ze verkopen nu ook een losse chime die dat kan, maar die is alleen compatible met de nieuwere versie.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
Ethirty schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Was dit niet alleen met de nieuwe generatie deurbel en chime? Want ze verkopen nu ook een losse chime die dat kan, maar die is alleen compatible met de nieuwere versie.
Daar zou je heel goed gelijk in kunnen hebben, ik heb dat ook links en rechts gelezen. Ik heb de v2, dus kan helaas niet testen of het met de v1 inderdaad niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
Ethirty schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Klopt enkel v2.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
Ik heb sedert de laatste fw update voor de Reolink WiFi (v3.0.0.3308_2407315182), het fenomeen, dat al tot 2 maal toe de nacht/dag overgang (zwart-wit naar kleur) , blijft" hangen.
Het beeld blijft dan Zwart-wit en er branden dan 3 kleine rode ledjes (dat zijn een aantal van de ifrared ledjes).
Als ik de Reolink herstart is het weer normaal. (voeding er helemaal af en dan weer er op, heb ik ook al 1 maal moeten doen om te kijken of dit wat uitmaaakt, maar ook hiermee gaat het na 1 dag weer verkeerd).

Een complete reset zie ik niet zitten, want ik heb wel vaker een FW update uitgevoerd, dat ging tot nu toe altijd goed en ik wil niet al mijn settings kwijt raken.

Ik heb gisteren de FW gedowngrade naar v3.0.0.3215_2401262240 en hedenochtend geen problemen met de nacht/dag overgang.
ik zal e.e.a nog een aantal dagen monitoren en wellicht de laatste FW nog eens gaan updaten om te kijken of het specifiek FW gerelateerd is.

Iemand hetzelfde ondervonden?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:36
charleychui schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:24:
Ik heb sedert de laatste fw update voor de Reolink WiFi (v3.0.0.3308_2407315182), het fenomeen, dat al tot 2 maal toe de nacht/dag overgang (zwart-wit naar kleur) , blijft" hangen.
Het beeld blijft dan Zwart-wit en er branden dan 3 kleine rode ledjes (dat zijn een aantal van de ifrared ledjes).
Als ik de Reolink herstart is het weer normaal. (voeding er helemaal af en dan weer er op, heb ik ook al 1 maal moeten doen om te kijken of dit wat uitmaaakt, maar ook hiermee gaat het na 1 dag weer verkeerd).

Een complete reset zie ik niet zitten, want ik heb wel vaker een FW update uitgevoerd, dat ging tot nu toe altijd goed en ik wil niet al mijn settings kwijt raken.

Ik heb gisteren de FW gedowngrade naar v3.0.0.3215_2401262240 en hedenochtend geen problemen met de nacht/dag overgang.
ik zal e.e.a nog een aantal dagen monitoren en wellicht de laatste FW nog eens gaan updaten om te kijken of het specifiek FW gerelateerd is.

support@reolink.com al gemaild? Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze een bèta versie konden sturen bij problemen in een laatste fw versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

Er is weer een kleine update in de firmware gedaan, misschien is dit issue meteen opgelost in
v3.0.0.3308_2408051175

edit: is voor het witte model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:10
TheBull schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:22:
Er is weer een kleine update in de firmware gedaan, misschien is dit issue meteen opgelost in
v3.0.0.3308_2408051175
Ik was op zoek naar de nieuwe firmware omdat ik hetzelfde probleem heb, maar kan 'm niet vinden. Althans niet via de firmware download.

Soms gaat het dagen goed, en soms blijft de camera de hele dag in nachtmodus hangen. Ik heb de afgelopen tijd nog met de gevoeligheids-slider gespeeld, maar dat heeft geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem sinds de nieuwste firmware wordt de switch niet gexaan van nacht naar dag, oplossing in djt geval handmatig switchen maar het begint wel irritant te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
TheBull schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:22:
[...]

v3.0.0.3308_2408051175
Betreft geen nieuwe update. Dat is de firmware versie voor het witte model. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBull
  • Laatst online: 13:01
crunchytail schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:03:
[...]

Betreft geen nieuwe update. Dat is de firmware versie voor het witte model. :)
Scherp. Was mij even niet opgevallen. Excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Op Reddit is hier al een topic van gemaakt, echter staat hier wel een soort workarround in beschreven, die niet voor iedereen werkt.
Ik houd het maar even bij de vorige FW versie (v3.0.0.3215_2401262240)

Voor degene die de laatste FW versie toch willen behouden en met dit probleem blijven zitten, kan je evt een reboot schedule aanmaken.
Het makkelijkste gaat dit middels de Reolink App in windows / mac (https://reolink.com/software-and-manual/)
Via de ze App, kan je onder systeem - onderhoud, een automatische herstarttijd instellen.
Wellicht moet je dan elke dag kiezen en dan evt een tijd wanneer je denkt dat het daglichtbeeld beter is (+/- 6:00u)

topic waar probleem is aangekaart: https://www.reddit.com/r/...date_daynight_mode_issue/

FW versies:
https://github.com/AT0myk...1290775aa7e08f22730846707
(scrollen naar beneden en de juiste deurbel configuratie aanklikken, kan de zwarte deurbel dus niet vinden)

edit: ik zie mijn "oude" versie hier niet in vermeld, deze heb ik wel destijds van de Reolink site kunnen downloaden, maar nu dus niet meer.
Voor de WiFi versie (Zwart) hier gelukkig nog een link kunnen vinden:
Het betreft dus: v3.0.0.3215_2401262240
https://home-cdn.reolink....0156211709258181.3009.zip
Uitpakken en .pak file via Reolink windows app installeren, Systeem - onderhoud - upgrade - firmware upgrade (bladeren) - .pak file selecteren

[ Voor 55% gewijzigd door charleychui op 30-08-2024 14:36 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
crunchytail schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

support@reolink.com al gemaild? Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze een bèta versie konden sturen bij problemen in een laatste fw versie. :)
Ik laat het maar even zo en volg reddit topic, (zie mijn reactie hierboven).

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Kan iemand met een Zwarte wifi versie even aangeven wat de voorlaatste firmware versie is?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:41

GVR

charleychui schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:25:
Kan iemand met een Zwarte wifi versie even aangeven wat de voorlaatste firmware versie is?
Ik heb v3.0.0.2033_23041300, dat is de voorlaatste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
glaswerk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Onderstaande gebruik ik, met Android-telefoon. Er wordt in huis ook nog geluid afgespeeld op een mediaspeler, maar dat heb ik weggelaten want is vrij basic. Daarnaast is er sinds HA 2024.8 ook de mogelijkheid om het volume van de chime te bedienen. Dus gemakkelijk te automatiseren dat de chime 's avonds standje lager gaat, en overdag weer op vol volume.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
- alias: 'Deurbel: notificatie bij aanbellen'                                                                                                                  
  id: '202404012144'                                                                                                                                           
  mode: restart                                                                                                                                                
  trigger:                                                                                                                                                     
  - platform: state                                                                                                                                            
    entity_id: binary_sensor.voordeurbel_visitor                                                                                                               
    from: 'off'                                                                                                                                                
    to: 'on'                                                                                                                                                   
  condition: []                                                                                                                                                
  action:                                                                                                                                                      
  - variables:                                                                                                                                                 
      snapshotfile: "voordeurbel/voordeur_visitor_{{ '{:02}'.format(now().year) }}{{ '{:02}'.format(now().month) }}{{ '{:02}'.format(now().day) }}_{{ now().hour }}{{ '{:02}'.format(now().minute) }}{{ '{:02}'.format(now().second) }}.jpg"

# Als donker, doe IR aan                                                                                                                    
  - choose:                                                                                                                                                    
    - conditions:                                                                                                                                              
      - "{{ is_state('sun.sun','below_horizon') }}"                                                                                                            
      sequence:                                                                                                                                                
      - service: switch.turn_on                                                                                                                                
        data:                                                                                                                                                  
          entity_id: switch.voordeurbel_infra_red_lights_in_night_mode                                                                                         

# Maak foto van bezoeker
  - service: camera.snapshot                                                                                                                                   
    data:                                                                                                                                                      
      filename: "/home/homeassistant/.homeassistant/www/{{ snapshotfile }}"                                                                                    
    target:                                                                                                                                                    
      entity_id: camera.voordeurbel_fluent 

# Stuur notificatie naar telefoon met snapshot. Notificatie komt met prioriteit binnen en met eigen alarm-ringtone. Bij klik op notificatie opent Reolink-app voor tweeweg-communicatie
  - service: notify.heelGoT
    data                                                                                                                        
      message: "Er is aangebeld om {{ now().hour }}:{{ '{:02}'.format(now().minute) }}"              
      data:
        priority: high
        ttl: 0
        color: red
        image: "/local/{{ snapshotfile }}"
        channel: alarm_stream
        tag: "Deurbelvisitor"
        importance: high
        sticky: true
        vibrationpattern: "100, 1000, 100, 1000"
        timeout: 3600
        clickAction: "app://com.mcu.reolink"
Dank voor dit voorbeeld! Mag ik vragen waar ik het geluid van de chime vind? Is dat een sensor, zo ja welke? Ik heb 2 volume sensors. of doe je dat met een action? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
GVR schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

Ik heb v3.0.0.2033_23041300, dat is de voorlaatste toch?
edit: Ik zie dat de aanmaak datum van v3.0.0.2033_23041300, van April 2024 is en DB_566128M5MP_W.3215_2401262240 van Januari 2024 dus 1300 eindigend is de voor laatste.

[ Voor 29% gewijzigd door charleychui op 01-09-2024 18:26 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
bagje schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:52:
[...]

Dank voor dit voorbeeld! Mag ik vragen waar ik het geluid van de chime vind? Is dat een sensor, zo ja welke? Ik heb 2 volume sensors. of doe je dat met een action? Alvast bedankt
Wel twee voorwaarden: je draait HA 2024.8 (of nieuwer), en je hebt een v2 deurbel (of nieuwer).
Dan biedt de integratie voor het volume de entity number.reolink_chime_volume (precieze naam kan natuurlijk anders zijn afhankelijk van je settings), met mogelijke waardes tussen 0 (uit), 1 (zachtst) en 4 (hardst). Je kunt die number-entity wijzigen met de number.set_value action.

Het deuntje (voor aanbellen) wordt weergegeven door de entity select.reolink_chime_visitor_ringtone, die een drop-down geeft van mogeijke waardes, en die je met een action ook kunt wijzigen.
Je kunt via aparte entities eventueel deuntjes zien en instellen voor persoons- en bewegingsdetectie, maar om nou ieder vallend blaadje door je chime in huis te laten aankondigen.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 21:52
charleychui schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:59:
[...]

edit: Ik zie dat de aanmaak datum van v3.0.0.2033_23041300, van April 2024 is en DB_566128M5MP_W.3215_2401262240 van Januari 2024 dus 1300 eindigend is de voor laatste.
Heb je toevallig een link naar de FW v3.0.0.2033_23041300? Zou het graag terugzetten naar de vorige versie. Thanks.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Voor de mensen die de Reolink POE in een apart VLAN hebben gestoken. Kunnen jullie de camera benaderen via de app op een andere VLAN?
Heb de deurbel momenteel in een IoT-netwerk gestoken (geen toegang naar andere VLAN's), maar ik kan dus alleen maar verbinding maken als ik mijn smartphone ook verbind met de IoT-VLAN. De deurbel van buitenaf (4G, ...) benaderen gaat prima.
Ik zou natuurlijk de deurbel kunnen laten communiceren met de default VLAN, maar dan ondergraaf je toch een beetje het nut van zo'n aparte VLAN?
Hebben jullie dit op een elegante manier opgelost gekregen? Ik werk trouwens met een Unifi-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

wouter5 schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:13:
Voor de mensen die de Reolink POE in een apart VLAN hebben gestoken. Kunnen jullie de camera benaderen via de app op een andere VLAN?
Heb de deurbel momenteel in een IoT-netwerk gestoken (geen toegang naar andere VLAN's), maar ik kan dus alleen maar verbinding maken als ik mijn smartphone ook verbind met de IoT-VLAN. De deurbel van buitenaf (4G, ...) benaderen gaat prima.
Ik zou natuurlijk de deurbel kunnen laten communiceren met de default VLAN, maar dan ondergraaf je toch een beetje het nut van zo'n aparte VLAN?
Hebben jullie dit op een elegante manier opgelost gekregen? Ik werk trouwens met een Unifi-systeem.
Hier zit de Reolink wifi ook op een ander IoT VLAN en kan er met mijn telefoon/ipad/pc vanaf een ander “veilig” VLAN bij. Dit “veilig” VLAN heeft ook wel toegang tot het IoT VLAN, andersom niet. Hoe heb jij dit ingesteld?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
  • Nu online
fmb schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:23:
[...]

Hier zit de Reolink wifi ook op een ander IoT VLAN en kan er met mijn telefoon/ipad/pc vanaf een ander “veilig” VLAN bij. Dit “veilig” VLAN heeft ook wel toegang tot het IoT VLAN, andersom niet. Hoe heb jij dit ingesteld?
Ik denk dat ik een noob-fout heb gemaakt met mijn Unifi systeem. Ik was vergeten allow established and related toe te voegen als firewall regel. 8)7
Nu werkt het prima uiteraard.
Die VLAN's. Ik zie het nut er zeker van in, maar als hobbyist met weinig tijd is het toch pittig. Alleszins bedankt voor je feedback!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charleychui
silentwaves_ schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:08:
[...]

Heb je toevallig een link naar de FW v3.0.0.2033_23041300? Zou het graag terugzetten naar de vorige versie. Thanks.
Wifi versie:
https://home-cdn.reolink....IFI_v3002033_23041300.zip

POE versie:
https://home-cdn.reolink....POE_v3002033_23041302.zip

[ Voor 17% gewijzigd door charleychui op 02-09-2024 06:24 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

wouter5 schreef op maandag 2 september 2024 @ 00:17:
[...]

Ik denk dat ik een noob-fout heb gemaakt met mijn Unifi systeem. Ik was vergeten allow established and related toe te voegen als firewall regel. 8)7
Nu werkt het prima uiteraard.
Die VLAN's. Ik zie het nut er zeker van in, maar als hobbyist met weinig tijd is het toch pittig. Alleszins bedankt voor je feedback!
Graag gedaan en gelukkig was dit het :)
Heb zelf ook UniFi (niet dat dat hee veel uitmaakt, maar wel leuk om te melden) en was ook wel even aan het stoeien met goed instellen. Kan leuk worden als je sommige services (bijv. HEOS luidsprekers) wel wil laten werken over meerdere VLANs heen, maar dat is off-topic hier.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-03 18:22
glaswerk schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:02:
[...]

Wel twee voorwaarden: je draait HA 2024.8 (of nieuwer), en je hebt een v2 deurbel (of nieuwer).
Dan biedt de integratie voor het volume de entity number.reolink_chime_volume (precieze naam kan natuurlijk anders zijn afhankelijk van je settings), met mogelijke waardes tussen 0 (uit), 1 (zachtst) en 4 (hardst). Je kunt die number-entity wijzigen met de number.set_value action.

Het deuntje (voor aanbellen) wordt weergegeven door de entity select.reolink_chime_visitor_ringtone, die een drop-down geeft van mogeijke waardes, en die je met een action ook kunt wijzigen.
Je kunt via aparte entities eventueel deuntjes zien en instellen voor persoons- en bewegingsdetectie, maar om nou ieder vallend blaadje door je chime in huis te laten aankondigen.. ;-)
Dank voor je antwoord. Zal even moeten uitzoeken of ik een v2 deurbel heb en welke versie van de chime. Denk 't oudere model omdat ik de sensor niet heb en 't kleiner uitziet dan de v2 chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb de WiFi reolink deurbel v2. Deze is verbonden met het gastennetwerk (enkel 2,4 ghz). Ik heb deco meshes draaien (2xm4 en 2x de x50) waarmee hij is verbonden. Ik krijg wel meldingen als er iemand aan de deur is, maar man de deurbel niet benaderen als ik ben verbonden met de WiFi. Ik kan de camera wel benaderen als ik op mijn 5g verbinding zit.

Kent iemand dit probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door koenvd90 op 06-09-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 21:52
koenvd90 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:06:
Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb de WiFi reolink deurbel v2. Deze is verbonden met het gastennetwerk (enkel 2,4 ghz). Ik heb deco meshes draaien (2xm4 en 2x de x50) waarmee hij is verbonden. Ik krijg wel meldingen als er iemand aan de deur is, maar man de deurbel niet benaderen als ik ben verbonden met de WiFi. Ik kan de camera wel benaderen als ik op mijn 5g verbinding zit.

Kent iemand dit probleem?
Dit zou kunnen komen omdat je verbonden bent met het gasten netwerk ipv het normale netwerk.

Als je met het normale netwerk verbonden bent werkt het dan wel?

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
silentwaves_ schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:04:
[...]

Dit zou kunnen komen omdat je verbonden bent met het gasten netwerk ipv het normale netwerk.

Als je met het normale netwerk verbonden bent werkt het dan wel?
Dan krijg ik de deurbel niet verbonden op een of andere manier. Blijft de deurbel constant zeggen connection failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoTil
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-10 21:22
koenvd90 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:17:
[...]

Dan krijg ik de deurbel niet verbonden op een of andere manier. Blijft de deurbel constant zeggen connection failed
Soms heb ik ook dat hij niet verbind. Na een reset van het mesh netwerk gaat het dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
koenvd90 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:17:
[...]

Sluit eerst interne wifi netwerkproblemen uit. Laat een dag een continue ping vanaf de router of pc lopen naar de bel.
Eerst controleren of dat stabiel is.

Als niet, alsnog bedraad aansluiten. (Meen me te herinneren dat de niet-POE ook bedraad kan worden aangesloten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik zou persoonlijk je mesh apparatuur even vermijden.
Gewoon rechtstreeks op de Wi-Fi van je router connecten en dat kan zowel met 2,4 als 5 ghz.
Zou kan je uitsluiten dat je mesh configuratie de veroorzaker is.
Succes!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 11:34
m.eddy schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:11:
[...]

Sluit eerst interne wifi netwerkproblemen uit. Laat een dag een continue ping vanaf de router of pc lopen naar de bel.
Eerst controleren of dat stabiel is.

Als niet, alsnog bedraad aansluiten. (Meen me te herinneren dat de niet-POE ook bedraad kan worden aangesloten.)
Ja, de wifi versie kan ook bedraad aangesloten worden. Zo heb ik hem aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeeD
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ik wil deze aansluiten op de bestaande bedrading van de standaard deurbel op mijn woning. Ik heb in mijn meterkast deze ABB beltrafo hangen.[Afbeelding]

Ik had hem vandaag op precies dezelfde trafo aangesloten. Hij geeft alleen een beltoon bij lang indrukken.
Daarna naar de Hornbach ff de "EMAT Beltrafo 8V 12V 24V - 8VA AC" gehaald.
Had het op 12V aangesloten, omdat ik dat hier ergens las. Alsnog gaf het alleen beltonen.
Daarna zag ik een een filmpje waarop het op 24v aangesloten werd. Zodra ik dat had gedaan begon de camera meteen in alle talen een welkom bericht te spreken en kon ik eindelijk dit ding normaal instellen op de app.

Long story short: Koop de beltrafo voor €13,20, vervang je huidige en sluit het aan op 24v....lekker simpel. Wel ff de hoofschakelaar uitzetten bij het vervangen...doe veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 13:59
XeeD schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:09:
[...]

Ik had hem vandaag op precies dezelfde trafo aangesloten. Hij geeft alleen een beltoon bij lang indrukken.
Daarna naar de Hornbach ff de "EMAT Beltrafo 8V 12V 24V - 8VA AC" gehaald.
Had het op 12V aangesloten, omdat ik dat hier ergens las. Alsnog gaf het alleen beltonen.
Daarna zag ik een een filmpje waarop het op 24v aangesloten werd. Zodra ik dat had gedaan begon de camera meteen in alle talen een welkom bericht te spreken en kon ik eindelijk dit ding normaal instellen op de app.

Long story short: Koop de beltrafo voor €13,20, vervang je huidige en sluit het aan op 24v....lekker simpel. Wel ff de hoofschakelaar uitzetten bij het vervangen...doe veilig.
heb je ook getest of de intercom functie goed werkt met 24v?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeeD
  • Laatst online: 19-09 12:14
Yep alles meteen getest met de app. Niks raars opgemerkt.
Tsja als je een instelbare hebt op 8/12/24 kun je het ook eerst testen op 12v, maar bij mij deed ie het niet.
Een uur later gaf ik het een laatste kans op 24v en deed ie het perfect.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 16:14
Is er nou niemand op het Europese vaste land die dit aanbied?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWKb7o4tareOQ-_nmOy2FgZ3iU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6y58smW7W2PuvkKRwpDwIfnt.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ebay.com/itm/266465481108

Ik heb zo'n 45 graden hoek nodig in het wit en 5 graden naar beneden maar om nou daarvoor 43.66 dollar uit te geven (verzend + belastingen) vind ik een beetje gortig. 3D printer aanschaffen vind ik ook een beetje overdreven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 20:56
nl2dav schreef op woensdag 18 september 2024 @ 04:39:
Is er nou niemand op het Europese vaste land die dit aanbied?

[Afbeelding]

https://www.ebay.com/itm/266465481108

Ik heb zo'n 45 graden hoek nodig in het wit en 5 graden naar beneden maar om nou daarvoor 43.66 dollar uit te geven (verzend + belastingen) vind ik een beetje gortig. 3D printer aanschaffen vind ik ook een beetje overdreven ;)
Als je een klein beetje zoekt in dit topic kom je links tegen naar alle mogelijke bevestigingwiggen, die je ook vaak nog zelf kunt aanpassen vóórdat je ze voor weinig kunt laten 3D-uitprinten in materiaal en kleur die je wilt.
Mocht je een wedge gevonden hebben en weet je niet hoe die aan te passen dan kun je de maker ook een request sturen.
Hier staat bijv een R45x20, die zou je kunnen veranderen, of vragen, naar R45x5.

[ Voor 17% gewijzigd door Teijgetje op 18-09-2024 09:34 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
De Battery Doorbell is sinds vandaag te bestellen als pre-order, a €140,24.

Met kortingscode REOBG24 krijg je 8,41 euro korting, waarmee het totaalbedrag op €131,83 uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3wa1gEr5BCMCNf_kgKncZEDlKs=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZAsNvfMkbHHrt9vI35wHO8Pk.webp?f=fotoalbum_large

De features verschillen van de bedrade versie. Zo is er ondersteuning voor mechanische gongs. Belangrijk om te weten: de Reolink chime wordt niet meegeleverd.
  • 1:1 aspect ratio for a better view: The first 4MP Full-HD Battery Doorbell with a 1:1 aspect ratio, gives you a full head-to-toe view of your front door.
  • No monthly local storage fees: Enjoy multiple local storage options with no monthly fees! The doorbell supports Reolink Home Hub, FTP/NAS, and up to a 256GB SD card for local recording.
  • Dual power options: Choose between wireless installation with battery or wired installation. It also works seamlessly with your existing mechanical chime for both power and ringing.
  • Dual-band WiFi & AI detection: Experience the convenience of dual-band (2.4GHz & 5GHz) WiFi and advanced AI detection for people, vehicles and packages.
  • Compatible with various Chimes: To blend perfectly with your existing setup, the Reolink wireless battery doorbell supports Reolink Chime, Reolink Home Hub, a mechanical chime, Alexa Echo Show, or Google Assistant. Note: the battery doorbell does not come with the Reolink Chime, but it can be purchased separately if needed.

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 19-09-2024 16:07 . Reden: Kortingscode aangepast ]

• Fethoz69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:29
crunchytail schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:21:
De Battery Doorbell is sinds vandaag te bestellen als pre-order, a €140,24.

Met kortingscode aw5offeuag krijg je 7,01 euro korting, waarmee het totaalbedrag op €133,23 uitkomt.

[Afbeelding]

De features verschillen van de bedrade versie. Zo is er ondersteuning voor mechanische gongs. Belangrijk om te weten: de Reolink chime wordt niet meegeleverd.
  • 1:1 aspect ratio for a better view: The first 4MP Full-HD Battery Doorbell with a 1:1 aspect ratio, gives you a full head-to-toe view of your front door.
  • No monthly local storage fees: Enjoy multiple local storage options with no monthly fees! The doorbell supports Reolink Home Hub, FTP/NAS, and up to a 256GB SD card for local recording.
  • Dual power options: Choose between wireless installation with battery or wired installation. It also works seamlessly with your existing mechanical chime for both power and ringing.
  • Dual-band WiFi & AI detection: Experience the convenience of dual-band (2.4GHz & 5GHz) WiFi and advanced AI detection for people, vehicles and packages.
  • Compatible with various Chimes: To blend perfectly with your existing setup, the Reolink wireless battery doorbell supports Reolink Chime, Reolink Home Hub, a mechanical chime, Alexa Echo Show, or Google Assistant. Note: the battery doorbell does not come with the Reolink Chime, but it can be purchased separately if needed.
Crap, heb nét de Reolink PoE deurbel besteld _O-
Naja pre-order, duurt dus nog even voordat die nieuwe variant leverbaar is. En een deurbel nú is best wel handig ;) (Eufy gaat de deur uit hier) Maar die nieuwe features van een betere AI zijn wel interessant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Fethoz69 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:05:
[...]

Crap, heb nét de Reolink PoE deurbel besteld _O-
Naja pre-order, duurt dus nog even voordat die nieuwe variant leverbaar is. En een deurbel nú is best wel handig ;) (Eufy gaat de deur uit hier) Maar die nieuwe features van een betere AI zijn wel interessant!
Zelf zou ik altijd de PoE variant prefereren boven de batterij versie. :) (Onder meer vanwege 24/7 opname)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
Op Reddit is een uitgebreide review van de battery doorbell te vinden.

• Tom2828
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 15:28
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Reolink deurbel (Wifi)

De connectie met de videodeurbel valt steeds kort weg. Waarna de deurbel weer connectie maakt. In de NVR ziet dat er zo uit op de balk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbKoKbg-MBUgz2ar-q7Jhnkd1-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ktv1Oa3GKKssFUxW8IMjTIjq.png?f=fotoalbum_large

Dit probleem is ontstaan nadat ik enkele uren de stroom van de groep (waar de deurbel ook deel van is) heb afgehaald. Dit door de schakelaar in de meterkast om te zetten. (De deurbel krijgt stroom via de meegeleverde adapter, niet via een deurbel trafo)

Zie ook de afbeelding hieronder. Tot de stroom eraf is gegaan werkte hij prima. Sinds de stroom weer aan staat werkt hij dus steeds wel en niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dUdwoXfZuohZbiUdjDjr7EMW6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4b0sOVv7j5VtMuOMSb934jNh.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe dit kan komen?

• crunchytail
Tom2828 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:10:
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Reolink deurbel (Wifi)

De connectie met de videodeurbel valt steeds kort weg. Waarna de deurbel weer connectie maakt. In de NVR ziet dat er zo uit op de balk:

[Afbeelding]

Dit probleem is ontstaan nadat ik enkele uren de stroom van de groep (waar de deurbel ook deel van is) heb afgehaald. Dit door de schakelaar in de meterkast om te zetten. (De deurbel krijgt stroom via de meegeleverde adapter, niet via een deurbel trafo)

Zie ook de afbeelding hieronder. Tot de stroom eraf is gegaan werkte hij prima. Sinds de stroom weer aan staat werkt hij dus steeds wel en niet.

[Afbeelding]

Iemand een idee hoe dit kan komen?
Wat heb je zelf al geprobeerd / uitgesloten? :)
Alle apparatuur al opnieuw gestart? Is je deurbel verbonden met 2.4 GHz of 5GHz, daar al tussen gewisseld?

• Tom2828
crunchytail schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:29:
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd / uitgesloten? :)
Alle apparatuur al opnieuw gestart? Is je deurbel verbonden met 2.4 GHz of 5Ghz, daar al tussen gewisseld?
Excuus, zal inderdaad even melden wat ik zelf al heb geprobeerd.
  • Opnieuw opgestart, meerdere keren
  • Deurbel van de muur gehaald. Connectiedraden gecheckt en weer aangesloten
Ik kan instellingen voor wifi (2.4 GHz of 5Ghz) niet vinden. Alle menu's wijzen naar hoe de NVR verbonden is. Maar die is uiteraard verbonden over LAN.

• Tom2828
Ben er net nog even naartoe gelopen. De deurbel voelt best warm aan. Dit terwijl hij niet in de zon hangt. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

• crunchytail
Tom2828 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:34:
[...]

Excuus, zal inderdaad even melden wat ik zelf al heb geprobeerd.
  • Opnieuw opgestart, meerdere keren
  • Deurbel van de muur gehaald. Connectiedraden gecheckt en weer aangesloten
Ik kan instellingen voor wifi (2.4 GHz of 5Ghz) niet vinden. Alle menu's wijzen naar hoe de NVR verbonden is. Maar die is uiteraard verbonden over LAN.
Als de deurbel via WiFi is verbonden dan moet je de instellingen kunnen wijzigen in de Reolink app. Firmware van deurbel en NVR up to date?
Tom2828 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:42:
Ben er net nog even naartoe gelopen. De deurbel voelt best warm aan. Dit terwijl hij niet in de zon hangt. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Deurbel wordt hier ook vrij warm (wordt ook gemeld door anderen), is niet perse alarmerend.

[ Voor 14% gewijzigd door crunchytail op 19-09-2024 17:03 ]

• Tom2828
crunchytail schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:55:
[...]

Als de deurbel via WiFi is verbonden dan moet je de instellingen kunnen wijzigen in de Reolink app. Firmware van deurbel en NVR up to date?
Toch kan ik de wifi instellingen nergens vinden. Als de videodeurbel het doet en ik ook in de view van de videodeurbel zit klik ik op het tandwieltje. Vervolgens krijg ik dit scherm. Nergens in deze menu's is er een verwijzing naar wifi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M183nyLnkSHCqRP7T1CI-m3S010=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WraeRWUKsOiCVDomCQoOo68c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIVCObgXKrIn5Tvk3cUCWoNElxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9K291IfCqTdOHmxxGOAKVqR9.jpg?f=fotoalbum_large

De firmware is up-to-date.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charleychui
Wellicht is het handig om dit via de Reolink windows app uit te voeren.
Daar kan je ook meer dingen in bekijken/aanpassen, want de netwerkinstellingen kan je zo makkelijker aanpassen / controleren

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom2828
Dank. Ik wist niet eens dat die Windows app bestond.

Via de Windows app is het me gelukt om de wifi settings te vinden van de deurbel. Zie hieronder de instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwXf8bYMYy1sFZi0QJhTYQyWN1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PM4AJrxKJVmz0BTgFwPLNBDp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom2828
Ik zet hem nu een tijdje op 2,4Ghz om te kijken of dat beter is. Daarna zal ik hem een tijdje op 5Ghz zetten om te kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
Op zowel 2,4Ghz als 5Ghz blijft het probleem bestaan helaas. Ik tast echt in het duister...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Tom2828 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:05:
Op zowel 2,4Ghz als 5Ghz blijft het probleem bestaan helaas. Ik tast echt in het duister...
Adapter niet betrouwbaar misschien?
Probeer anders eerst eens een volledige reset, vervolgens eerst eens kijken of e.e.a stabiel blijft zonder de NVR connectie en dan NVR opnieuw instellen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debitencredit
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09 21:02
Wellicht voor de geïntereseerden de Reolink is tot en met zondag in de aanbieding bij de expert. De wifi versie kost €95,20 en de POE versie kost €87,20.

Volgens mij wel een goede deal. Ik heb zojuist de POE versie besteld, alleen nog de huidige bedrading zien te vervangen voor een netwerk kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
geïnterneerden is wel heel grappig

• Debitencredit
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-09 21:02
Bedankt ik heb het aangepast. Altijd leuk de auto correctie op je telefoon..

Nog wel een vraag, ik heb nog een kabel met solid kern liggen, kan ik deze gebruiken en daar een (speciale) solid connector op knijpen? Of kan ik beter een kabel met flexibele kern kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Debitencredit schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:11:
Bedankt ik heb het aangepast. Altijd leuk de auto correctie op je telefoon..

Nog wel een vraag, ik heb nog een kabel met solid kern liggen, kan ik deze gebruiken en daar een (speciale) solid connector op knijpen? Of kan ik beter een kabel met flexibele kern kopen?
Kan gewoon. De echte netwerkpuristen zullen zeggen dat je een flexibele kabel moet gebruiken, maar het werkt veelal prima. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom2828
charleychui schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:15:
[...]
Adapter niet betrouwbaar misschien?
Probeer anders eerst eens een volledige reset, vervolgens eerst eens kijken of e.e.a stabiel blijft zonder de NVR connectie en dan NVR opnieuw instellen.
Na een volledige reset werkt het weer. Inmiddels ook weer via de NVR.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:37
Goedemorgen,

Op zoek naar een slimme deurbel, nu komen wij op Reolink uit omdat we een Synology NAS hebben voor de beelden en geen abonnement willen. Topic doorgenomen maar onderstaand mis ik nog:

WIFI variant:
Aansluiten op bestaande trafo 12-24V met tweedraads naar de bel en verbinding loopt dan via WIFI correct?
WIFI zit in de meterkast op 3 meter afstand, dit moet gaan lukken toch?

Stel dat de WIFI toch wegvalt, kan je deze dan later toch op UTP aansluiten?

POE variant:
Tweedraads vervangen voor UTP en verbinding en voeding loopt dan via UTP, ik heb alleen geen POE switch dus kan ik werken met een adapter. Geen gezeur met wegvallende verbinding maar moet alleen de kabel door de goot zien te krijgen.

Krijg je buitenshuis (5G) ook een melding met beeld in de Reolink app als er iemand voor de deur staat zonder abonnement?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:20
Padje87 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:59:
Aansluiten op bestaande trafo 12-24V met tweedraads naar de bel en verbinding loopt dan via WIFI correct?
Correct
WIFI zit in de meterkast op 3 meter afstand, dit moet gaan lukken toch?
Dat zou normaal gesproken prima moeten werken, maar hangt natuurlijk heel erg af wat er nog aan obstakels zit in die 3 meter en hoe 'vervuild' de lucht al is met andere radio signalen. Kijk gewoon eens wat het bereik van je telefoon is op de plek waar de Reolink zou komen.
Stel dat de WIFI toch wegvalt, kan je deze dan later toch op UTP aansluiten?
Klopt, alleen de voeding moet wel via de twee draads 12V/24V blijven werken, hij ondersteunt dan geen POE via die poort.
Krijg je buitenshuis (5G) ook een melding met beeld in de Reolink app als er iemand voor de deur staat zonder abonnement?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat Wifi geblocked kan worden en Ethernet dus bedrijfszekerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

Wolly schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:59:
Hou er ook rekening mee dat Wifi geblocked kan worden en Ethernet dus bedrijfszekerder is.
Ach, als je zo gaat beginnen: Je haalt de deurbel van iemand zijn gevel, en hop, een UTP kabel met onbeveiligde toegang tot het thuisnetwerk. Sinterklaasje, kom maar binnen met je knecht.

(Overigens heb ik ook de POE variant ;))

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wallie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:02:
[...]

Ach, als je zo gaat beginnen: Je haalt de deurbel van iemand zijn gevel, en hop, een UTP kabel met onbeveiligde toegang tot het thuisnetwerk. Sinterklaasje, kom maar binnen met je knecht.

(Overigens heb ik ook de POE variant ;))
Dan staat hij al op film :+

En voor de rest VLAN.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 24-09-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:05
Op dit moment heb ik het ook voor het eerst. Inmiddels al wat wijzer?

Ps, is er met de laatste update iets veranderd mbt opnemen van beelden? Alles wordt opgenomen, behalve als mensen aanbellen. Bij recording in de iis app staan alle drie de opties aangevinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door basjuhh op 24-09-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:37
Hathi schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:42:
[...]

Correct

[...]

Dat zou normaal gesproken prima moeten werken, maar hangt natuurlijk heel erg af wat er nog aan obstakels zit in die 3 meter en hoe 'vervuild' de lucht al is met andere radio signalen. Kijk gewoon eens wat het bereik van je telefoon is op de plek waar de Reolink zou komen.

[...]

Klopt, alleen de voeding moet wel via de twee draads 12V/24V blijven werken, hij ondersteunt dan geen POE via die poort.

[...]

Ja
Nou, het tweedraads snoer vervangen voor UTP ging verassend makkelijk dus dat zit er in. Dus de POE bel besteld :)

4800Wp - 225° ZW - 12°

• wesly
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-07 10:53
Heeft iemand sinds ongeveer een maand last van (ong 5 min) vertraagde reolink poe meldingen (persoon detectie) vanuit Google Home ? ("People at video doorbell")

Hiervoor ging de Google Home melding altijd gelijk op met de telefoon notificaties...

[ Voor 5% gewijzigd door wesly op 28-09-2024 15:29 ]

• wouter5
  • Nu online
Ja bij mij duurt het soms enkele minuten voor de melding via Google Home doorkomt. Soms ook na enkele seconden. Geen idee waarom die variatie.

• wesly
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-07 10:53
wouter5 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:49:
Ja bij mij duurt het soms enkele minuten voor de melding via Google Home doorkomt. Soms ook na enkele seconden. Geen idee waarom die variatie.
Ik merk hetzelfde. Voorheen (langer van 1 maand geleden) was dit niet zo (toen was de persoon-detectie melding altijd direct via Google Home).

Ik vermoed een verandering bij Reolink of Google (in mijn hardware/netwerk-opstelling is namelijk niets veranderd). Maar dit uitzoeken wordt heel lastig (dan zouden oude firmwares en updates moeten worden terug geplaatst).

Ik zit nu op firmware v3.0.0.2033_23041302. jij ook?

• wouter5
  • Nu online
wesly schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:14:
[...]

Ik merk hetzelfde. Voorheen (langer van 1 maand geleden) was dit niet zo (toen was de persoon-detectie melding altijd direct via Google Home).

Ik vermoed een verandering bij Reolink of Google (in mijn hardware/netwerk-opstelling is namelijk niets veranderd). Maar dit uitzoeken wordt heel lastig (dan zouden oude firmwares en updates moeten worden terug geplaatst).

Ik zit nu op firmware v3.0.0.2033_23041302. jij ook?
Nee ik zit momenteel op v3.0.0.3308_2407315183
Vraag me af of het aan de camera zelf ligt. Lijkt me precies toch ergens een probleem tussen de Reolink cloud en Google cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb sinds 24 september het probleem dat ik geen mails met thumbnails binnen krijg.
Als ik mail settings check in de reolink app krijg ik de 400 error. Ik gebruikte altijd mijn hotmail account.

Iemand anders hier ook last van? Gmail lukte destijds niet, nu ook nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
SolarOrbiter schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:12:
Ik heb sinds 24 september het probleem dat ik geen mails met thumbnails binnen krijg.
Als ik mail settings check in de reolink app krijg ik de 400 error. Ik gebruikte altijd mijn hotmail account.

Iemand anders hier ook last van? Gmail lukte destijds niet, nu ook nog steeds niet.
Hier werken de e-mails. Ik gebruik Gmail met deze settings (met een app password):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR67otLHVpulVb-EvrmNObCK1SE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpVuLp8L2TpWV22N9dbt0RI0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 29-09-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02:02
Waar ik maar niet achter kan komen en ik heb voor mijn gevoel dit hele forum doorgelezen en ver daar buiten.
Hoe krijg ik alleen melding als er gebeld wordt?

Ik heb de Reolink Wifi deurbel gekoppeld aan de Reolink home hub..
Zo snel er iemand langs loopt krijg ik een melding en dat hoeft niet, alleen bij aanbellen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:06
Mapuck schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:23:
Waar ik maar niet achter kan komen en ik heb voor mijn gevoel dit hele forum doorgelezen en ver daar buiten.

Zo snel er iemand langs loopt krijg ik een melding en dat hoeft niet, alleen bij aanbellen is voldoende.
Setting doorbell, Push, Schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 20:56
Mapuck schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:23:

Gewoon simpel in de zoekbalk "alleen melding bij aanbellen" had een hoop gelees gescheeld. ;)

Maar dus in app instellingen> pushmeldingen> schema> alleen bezoeker aanlaten.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02:02
Bedankt voor de snelle hulp. Het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
crunchytail schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:59:
[...]

Hier werken de e-mails. Ik gebruik Gmail met deze settings (met een app password):rge",,"1"][Afbeelding][/URL]
Ook hiermee krijg ik dezelfde foutmelding. Ik ga proberen om mijn App te verwijderen en nog een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
SolarOrbiter schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:16:
[...]

Ook hiermee krijg ik dezelfde foutmelding. Ik ga proberen om mijn App te verwijderen en nog een keer te proberen.
Je kunt het ook proberen in te stellen via de Windows / Mac cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ook geprobeerd met de Windows client. Ik heb maar ook meteen de laatste FW erop gezet. maar heeft ook niet mogen baten.. super vervelend.
google met app password werkt ook niet. geen idee hoe op te lossen :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
SolarOrbiter schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:14:
ook geprobeerd met de Windows client. Ik heb maar ook meteen de laatste FW erop gezet. maar heeft ook niet mogen baten.. super vervelend.
google met app password werkt ook niet. geen idee hoe op te lossen :-s
Kun je een screenshot delen van de error die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Via de Windows client krijg ik een andere melding. Ik zal die straks ook delen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AovJAgv2GqaLEJk6QIQdrsq-Oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h76wWriW3075PCXfurQqV44n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2zSEzlN970jU8oEOQXS4UgVpRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDYMWRvHl2u07kBUuSXef2HE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lJQWmOdHGmJi6o83qGAo0rTuzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YaBJ6nNjDWCtLa0ohJeRakx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door SolarOrbiter op 30-09-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Laatst online: 19-08 18:50
Hallo mede Tweakers,

Ik denk erover om deze deurbel te kopen.

De camera ondersteunt Onvif, sinds kort ondersteunt Ubiquty Onvif. Via die controller wil ik de opslag doen als ‘beveiliging camera’. Scheelt namelijk weer een extra kastje die stroom gebruikt.

Werkt naast de Onvif opslag 24/7 dan ook de Reolink app nog zodra iemand aanbelt?

Heb ook nagedacht over de deurbel van Ubiquty, maar die is 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik kwam er gisteravond achter dat wanneer je met een zaklamp op de deurbel schijnt deze niet meer wordt getriggert, je kan dan gewoon naar de deurbel toe lopen zonder dat er een alarm wordt getriggert :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15
jeroenhorst1 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:57:
Hallo mede Tweakers,

De camera ondersteunt Onvif, sinds kort ondersteunt Ubiquty Onvif. Via die controller wil ik de opslag doen als ‘beveiliging camera’. Scheelt namelijk weer een extra kastje die stroom gebruikt.

Werkt naast de Onvif opslag 24/7 dan ook de Reolink app nog zodra iemand aanbelt?

Ja, ik heb dezelfde setup, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

jeroenhorst1 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:57:
Hallo mede Tweakers,

Beide werken. Hou er wel rekening mee dat binnen Ubiquiti alleen maar 24/7 recording hebt voor Onvif camera's (dus geen motion/smart/etc detection bijvoorbeeld).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:14
Han schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:01:
Ik kwam er gisteravond achter dat wanneer je met een zaklamp op de deurbel schijnt deze niet meer wordt getriggert, je kan dan gewoon naar de deurbel toe lopen zonder dat er een alarm wordt getriggert :)
Sst... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-09 09:52
Enkele vragen i.v.m. aankoop deurbel.

- Als ik het goed begrijp kan de wifi versie nu wel zonder bekabeling werken, dus op batterij? Vroeger kon dit niet? Waarschijnlijk af te raden om op batterij te werken?
- Nu heb ik een gewone deurbelknop die aangesloten is op een gong (deurbel transfo) in de hal. Deze gong zit op een aparte zekering 230v.
- Klopt het dat ik mijn bestaande gong kan laten hangen en de Reolink deurbel gewoon zo mag aansluiten op de kabels buiten? Of moet de bestaande deurbel transfo dan overbrugd worden?
- Indien ik de bestaande gong (deurbel transfo) weg zou halen en de bedrading zou doorverbinden moet ik een nieuwe zekering plaatsen, 12v bijvoorbeeld?
- Indien ik toch een UTP kabel zou trekken en de PoE versie zou kopen moet ik deze UTP kabel zelf voeden, er zit voor zover ik kan zien geen zo een power box bij voor de utp kabel?
- Aan te raden om over te gaan op PoE qua snelheid of werkt de wifi variant best even goed? (rekening houdend met een stabiele sterke wifi verbinding)
- Bijkomende vraag, mensen die de witte variant hebben hangen, ervaring qua verkleuring van het wit door de zon?
Of blijft deze mooi wit en niet geel?

[ Voor 6% gewijzigd door Psil op 02-10-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50
Psil schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:53:
Enkele vragen i.v.m. aankoop deurbel.

- Als ik het goed begrijp kan de wifi versie nu wel zonder bekabeling werken, dus op batterij? Vroeger kon dit niet? Waarschijnlijk af te raden om op batterij te werken?
- Nu heb ik een gewone deurbelknop die aangesloten is op een gong (deurbel transfo) in de hal. Deze gong zit op een aparte zekering 230v.
- Klopt het dat ik mijn bestaande gong kan laten hangen en de Reolink deurbel gewoon zo mag aansluiten op de kabels buiten? Of moet de bestaande deurbel transfo dan overbrugd worden?
- Indien ik de bestaande gong (deurbel transfo) weg zou halen en de bedrading zou doorverbinden moet ik een nieuwe zekering plaatsen, 12v bijvoorbeeld?
- Indien ik toch een UTP kabel zou trekken en de PoE versie zou kopen moet ik deze UTP kabel zelf voeden, er zit voor zover ik kan zien geen zo een power box bij voor de utp kabel?
- Aan te raden om over te gaan op PoE qua snelheid of werkt de wifi variant best even goed? (rekening houdend met een stabiele sterke wifi verbinding)
- Bijkomende vraag, mensen die de witte variant hebben hangen, ervaring qua verkleuring van het wit door de zon?
Of blijft deze mooi wit en niet geel?
- dan moet je wel de specifieke batterij versie kopen.
- ligt eraan of de output 12v of 24v is
- 24v werkt het beste
- POE switch is de beste keus, kan je al krijgen vanaf 20 euro
- POE is altijd betere stabiliteit en is minder storingsgevoelig
- Witte variant blijft gewoon mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:41
olovv100 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
- Witte variant blijft gewoon mooi
De witte is wel 3:4 beeld ipv 4:3.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:43

Ik heb exact hetzelfe als jouw setup. Zelfde trafo, zelfde deurbel. Dus mijn vraag: werkte het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:43
Iemand hier met ervaring met witte model? En dan doel ik op de bestaande witte, niet het model wat net aangekondigd is op batterij. Ontdekte later pas dat de witte een 3:4 ratio heeft i.p.v. een 4:3. Nu lijkt dat in mijn usecase best handig te zijn ook, gezien ik met 4:3 een grote(r) deel van de oprit van de buren zou filmen ook. Los van feit dat dat ik daar een privacy zone zou tekenen.

Ben alleen benieuwd naar ervaringen met die beeldverhouding.

En een aanvullende vraag: Op het ratio aspect na, zijn deze deurbellen (witte en zwarte) verder hetzelfde, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Axel op 02-10-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Ik heb vorige week een wifi versie opgehangen bij een kennis.
Alles voorspoedig, behalve de montage van de hoekwig, rtfm |:( , daarna alles ok.
App op 2 Iphones geinstalleerd, alles werkt, behalve 2 weg audio, van de telefoon naar de bel, een brommetje een 10-de seconde en daarna stil, zowel via 4g als wifi.
Ik begon te twijfelen aan de installatie en voor de zekerheid heb ik de app op mijn Android gezet en dan werkt alles wel naar behoren.

Heeft iemand gelijke ervaringen?

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
_root schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:05:
Ik heb vorige week een wifi versie opgehangen bij een kennis.
Alles voorspoedig, behalve de montage van de hoekwig, rtfm |:( , daarna alles ok.
App op 2 Iphones geinstalleerd, alles werkt, behalve 2 weg audio, van de telefoon naar de bel, een brommetje een 10-de seconde en daarna stil, zowel via 4g als wifi.
Ik begon te twijfelen aan de installatie en voor de zekerheid heb ik de app op mijn Android gezet en dan werkt alles wel naar behoren.

Heeft iemand gelijke ervaringen?
Draai je de nieuwste firmware uit het download center?

De app geeft altijd aan dat je de nieuwste firmware al hebt, terwijl dit vaak niet zo is. Waarschijnlijk moet je even upgraden via de desktop cliënt.
Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste