Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 23:47
crunchytail schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:26:
[...]

Draai je de nieuwste firmware uit het download center?

De app geeft altijd aan dat je de nieuwste firmware al hebt, terwijl dit vaak niet zo is. Waarschijnlijk moet je even upgraden via de desktop cliënt.
Ik had inderdaad via de app gekeken, en dat was daar de laatste versie... dank, ik ga er mee aan de gang

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
volgende stappen geprobeerd om mijn email probleem op te lossen...
nieuwste Firmware erop gezet. hard-reset gedaan. andere Wifi gekoppeld. werkt allemaal niet. Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat het sinds 24-09 niet meer werkt. ik krijg er een storing van :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:21
Axel schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:42:
Iemand hier met ervaring met witte model? En dan doel ik op de bestaande witte, niet het model wat net aangekondigd is op batterij. Ontdekte later pas dat de witte een 3:4 ratio heeft i.p.v. een 4:3. Nu lijkt dat in mijn usecase best handig te zijn ook, gezien ik met 4:3 een grote(r) deel van de oprit van de buren zou filmen ook. Los van feit dat dat ik daar een privacy zone zou tekenen.

Ben alleen benieuwd naar ervaringen met die beeldverhouding.

En een aanvullende vraag: Op het ratio aspect na, zijn deze deurbellen (witte en zwarte) verder hetzelfde, toch?
Antwoord op eigen (laatste) vraag voor wie ook op zoek is: klik.
Aspect ratio en daarmee (logischerwijs) resolution en field of view die anders zijn (omgedraaid). Witte support tevens (smart) package detection. Voor de rest indentiek.

Zojuist witte POE besteld (3:4 is perfect voor mijn usecase).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 23:10
SolarOrbiter schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:36:
volgende stappen geprobeerd om mijn email probleem op te lossen...
nieuwste Firmware erop gezet. hard-reset gedaan. andere Wifi gekoppeld. werkt allemaal niet. Ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat het sinds 24-09 niet meer werkt. ik krijg er een storing van :-s
Reolink op Reddit: Microsoft heeft recentelijk de authenticatiemethode gewijzigd waardoor je Hotmail niet meer kunt gebruiken icm Reolink.

Dus toch even proberen via Gmail of Yahoo. ;)
Zorg er in Gmail voor dat je IMAP toegang toestaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi6JMrRyP3WDyhM4O7SQ_GMUZ7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jrJkrAXHv8MdYS4V967KDwvg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door crunchytail op 02-10-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
Totaal niet technisch onderlegd hier, maar wil graag een PoE deurbel (laten) installeren.

We wonen nieuwbouw en de huidige deurbel ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI8b7zghPHIaJGlv7iKryluScEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YNAKjvynfyspvXAwEGjRLxo.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg ik hier een afgeknipte ethernet kabel doorheen? De meterkast zit direct naast de voordeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Wallie

Herr

UTP cat 5 nemen (geen 6, die is stugger), dan moet het geen probleem zijn.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
crunchytail schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:50:
[...]
............
Dus toch even proberen via Gmail of Yahoo. ;)
Zorg er in Gmail voor dat je IMAP toegang toestaat:
[Afbeelding]
IMAP staat aan, maar nog steeds dezelfde error. Ik lees ook net dat je eventueel 2FA in outlook moet aanzetten en daar een app password kan creeeren. Dit ga ik vanmiddag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Wallie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:48:
UTP cat 5 nemen (geen 6, die is stugger), dan moet het geen probleem zijn.
Cat6 wil gezien de foto ook makkelijk hoor en ligt ook aan je kern

[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 03-10-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Jazsie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:17:
Dan wellicht nog eens lezen want staat er toch duidelijk in hoe je moet monteren/aansluiten.

Hint:
Rechtstreeks vanaf de trafo naar de Reolink. Je huidiige gong ertussen uit want die kan je niet samen aansluiten...
Hey, weet jij of de 8v Trafo ermee werkt? Stel ik zou de gong ertussen uit halen zoals beschreven, zou het dan werken denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
eboellie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:47:
[...]

Hey, weet jij of de 8v Trafo ermee werkt? Stel ik zou de gong ertussen uit halen zoals beschreven, zou het dan werken denk je?
12V - 24V is aanbevolen. Bij 8V kun je problemen krijgen; de deurbel gaat rebooten als er teveel stroom wordt gevraagd (vooral bij weergave van live video).

Je kunt de trafo ook weglaten en de meegeleverde adapter verbinden aan je bestaande deurbelbedrading.

[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 03-10-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
renzo4000 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:19:
Mijn flow is niet zo spannend, behalve dat ik nog een "gong" af laat gaan in de gang zelf. Dat is alleen overdag en niet in de avond ivm kinderen die dan op bed liggen. Ik stuur overigens gewoon een snapshot via homey zelf naar mijn mobiel

[Afbeelding]
Elmar1982 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:45:
Notificaties met afbeelding werkt perfect met homey iig
Inmiddels ook met knop indrukken als trigger? Zie dat motion detected een trigger is. Maar ook mogelijk als iemand echt aanbelt? Ik wil push notificaties namelijk volledig via Homey doen en niet via Reolink i.v.m. verplichte UID in P2P setting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Knop indrukken is "visitor detected", dus ja :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01:27
Axel schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

[...]

Inmiddels ook met knop indrukken als trigger? Zie dat motion detected een trigger is. Maar ook mogelijk als iemand echt aanbelt? Ik wil push notificaties namelijk volledig via Homey doen en niet via Reolink i.v.m. verplichte UID in P2P setting
Ja lijkt mij wel te kunnen. Ik doe het met homey maar krijg ook nog een melding van reolink. Kan je vast ook uitzetten

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:37
@goldmemberf1 Zou je willen laten weten zodra je het hebt geprobeerd? Ik ben zelf namelijk ook niet zo handig en ben benieuwd naar jouw ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-08 20:24
Installatie vraag:

Zopas de wifi variant besteld (momenteel goedkoper dan anders via Reolink zelf).

Nu zit ik thuis met een aparte zekering in mijn zekeringkast voor de bestaande deurbel.
Tussen deze zekering en de deurbel zelf zit nu een beltransfo (gong).
De zekering in de kast is een gewone 230v zekering.

Voor zover ik het zie of begrijp kan ik eigenlijk gewoon de draden die uit deze zekering komen onderbreken (kan ik makkelijk aan). de draden waar de beltransfo (gong) nu zit terug aan elkaar verbinden en de draden vervolgens verbinden met de meegeleverde adapter en deze gewoon in het stopcontact steken? Dit alles in plaats van de zekering in de zekeringkast te vernieuwen naar een 24v zekering?

Klopt mijn redenering? (geen echte kennis van zaken, daarmee de vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 16:59
Vandaag de POE variant gekocht als Amazon Prime Deal, EUR 86,99, nice :)

Ik vond op de 1e pagina zo direct niets over anti-theft beugels, behuizingen.
Enige suggesties ?

8x 370 Wp Zuid, Growatt 2500-S, 2x 370Wp Oost-West, APS 600Y, 2x Marstek Venus 5.12 kW, CT-003, HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
rsbroer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:30:
Vandaag de POE variant gekocht als Amazon Prime Deal, EUR 86,99, nice :)

Ik vond op de 1e pagina zo direct niets over anti-theft beugels, behuizingen.
Enige suggesties ?
De enige die ik ben tegengekomen is een prijzig exemplaar op Etsy.

Voor die €86,99 die je voor de deurbel hebt betaald zou ik me niet al te veel zorgen maken. In het geval van diefstal kun je de UID van de deurbel naar Reolink mailen, waarna zij deze blokkeren. Mede hierdoor is er geen levendige handel in deze deurbellen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ok. Eindelijk email issue opgelost.

Dit is wat ik heb gedaan:

2FA Google aangezet
App password gemaakt voor reolink.
Je krijgt dan een set van characters. Om de 4 characters is er een spatie. Deze spaties moet je verwijderen. Alle karakters moeten dus aan elkaar worden geschreven. Dan werkt het. Xxxx Xxxx Xxxx xxxxxxxxxxxx

Hotmail heb ik niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
tijdens het zoeken naar een video deurbel kwam ik veel positieve reviews tegen over Reolink, daarnaast fijn dat het geen standaard china shit is qua privacy en tot nu toe beter met data omgaat dan Eufy en goed in HA te integreren is.

Echter nu overweeg ik naast de deurbel ook 1 of meerdere POE security cams voor buiten mee te bestellen. Maar wat een doolhof met alle verschillende types en soorten.
Hoe kiezen jullie welk model het beste is voor je situatie?

(als dit topic enkel voor de deurbellen bedoeld is, excuses voor de intrusion, maar ik zag (nog) geen algemeen Reolink topic)

/edit:
nevermind, ik kwam na (nog beter googlen) deze video tegen. Wat een super uitleg _/-\o_

YouTube: Testing EVERY Reolink Wired Security Camera - Reolink PoE Tier List

Maar, misschien ook een idee om een algemeen reolink topic te starten?

[ Voor 21% gewijzigd door Pusherman_ op 09-10-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Nu online
Op vraag en aanbod heb ik er ook een geplaatst, voor degene die interesse heeft.

Ik ga voor de Eufy wifi ipv de Reolink PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:37
eboellie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:55:
Op vraag en aanbod heb ik er ook een geplaatst, voor degene die interesse heeft.

Ik ga voor de Eufy wifi ipv de Reolink PoE
Vanwaar de overstap naar Eufy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
TNThomas schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:01:
@goldmemberf1 Zou je willen laten weten zodra je het hebt geprobeerd? Ik ben zelf namelijk ook niet zo handig en ben benieuwd naar jouw ervaring. ;)
Is nu binnen, ga er morgen mee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eboellie
  • Nu online
TNThomas schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Vanwaar de overstap naar Eufy?
Ik wilde wifi en ik las dat deze wel makkelijk op de trafo gekoppeld kan worden, met voorbeeld van exact mijn trafo. Ik ben een beetje gemaksmens. De balans viel toch op de Eufy ipv de Reolink. Maar het verschil was niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
eboellie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

Ik wilde wifi en ik las dat deze wel makkelijk op de trafo gekoppeld kan worden, met voorbeeld van exact mijn trafo. Ik ben een beetje gemaksmens. De balans viel toch op de Eufy ipv de Reolink. Maar het verschil was niet heel groot.
Verschil in privacy en security is alleen huge 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonenberg
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-05 20:23
Vele berichten gelezen
Maar mijn isseus niet gevonden
Hier een Reolink camera sijsteen draaien met nvr harde schijf en dergelijke werkt prima .Nu daar een deurbel bij ,de D340P alleen het installeren lukt niet zodra ik de boel aansluit zie ik de camera neemt hij op ,prima maar je moet hem toevoegen om de functie te kunnen gebruiken als er wordt gebeld,helaas werkt niet .Als je hem wil toevoegen gaat het niet lukken geeft aan de de verbinding niet stabiel is ,raar gebruik een goed kwaliteit kabel van een meter software op de nvr is de nieuwste app opnieuw geïnstalleerd de nvr gereset maar helaas Wie heeft er raad

[ Voor 3% gewijzigd door Schonenberg op 12-10-2024 18:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Schonenberg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:29:
Vele berichten gelezen
Maar mijn isseus niet gevonden
Hier een Reolink camera sijsteen draaien met nvr harde schijf en dergelijke werkt prima nu daar een deurbel bij de D340P alleen het installeren lukt niet zodra ik de boel aansluit zie ik de camera neemt hij op prima maar je moet hem toevoegen om de functie te kunnen gebruiken als er wordt gebeld,helaas gaat niet lukken geeft aan de de verbinding niet stabiel is ,raar gebruik een goed kwaliteit kabel van een meter software op de nvr is de nieuwste app opnieuw geïnstalleerd de nvr gereset maar helaas Wie heeft er raad
Zo, dat is een lange zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonenberg
Ja hé heb speciaal voor u wat punten toegevoegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Schonenberg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:14:
[...]

Ja hé heb speciaal voor u wat punten toegevoegd 8)7
Ik kan er nog geen chocola van maken. Deel aub even een screenshot van de foutmelding die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonenberg
crunchytail schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:18:
[...]

Ik kan er nog geen chocola van maken. Deel aub even een screenshot van de foutmelding die je krijgt.
Ok inmiddels iets verder dankzij deze side Hierin las ik dat de automatische update van de nvr niet werkt ,dus via de reolink side had ik nog hele oude firmware nu dit handmatig gedaan en …. kan de bel nu toevoegen krijg netjes de knoppen voor aan te nemen en te praten alleen als er nu wordt aangebeld krijg ik geen(nog) melding op de IPhone/ipad voor zover ik kan zien staat alles vrij op de iPhone Hoop dat het nu duidelijker is voor de lezers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Schonenberg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Ok inmiddels iets verder dankzij deze side Hierin las ik dat de automatische update van de nvr niet werkt ,dus via de reolink side had ik nog hele oude firmware nu dit handmatig gedaan en …. kan de bel nu toevoegen krijg netjes de knoppen voor aan te nemen en te praten alleen als er nu wordt aangebeld krijg ik geen(nog) melding op de IPhone/ipad voor zover ik kan zien staat alles vrij op de iPhone Hoop dat het nu duidelijker is voor de lezers
Instellingen > Pushmeldingen > Schema. Aldaar "Bezoeker" aanzetten op de tijdlijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
Schonenberg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Voor een tijdje terug was ik bezig om de op de nvr aangesloten camera's te updaten. Dat lukte alleen via de nvr zelf met daaraan een beeldscherm en en muis aangesloten. Zeer irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonenberg
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:53:
[...]

Voor een tijdje terug was ik bezig om de op de nvr aangesloten camera's te updaten. Dat lukte alleen via de nvr zelf met daaraan een beeldscherm en en muis aangesloten. Zeer irritant. :(
Ja dat ken ik is erg omslachtig en de muis is niet echt fijn ,maar met wat geduld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schonenberg
crunchytail schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:41:
[...]

Instellingen > Pushmeldingen > Schema. Aldaar "Bezoeker" aanzetten op de tijdlijn. ;)
Top ga er morgen mee aan de slag bedankt zover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Nieuwe review van LifeHackster, over de verschillen tussen de zwarte en de witte variant. Handig voor wie twijfelt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
crunchytail schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 02:59:
Nieuwe review van LifeHackster, over de verschillen tussen de zwarte en de witte variant. Handig voor wie twijfelt. :)

[YouTube: Reolink Video Doorbells - Which ONE is the BEST? Black vs White Models]
Volgens mij is het echt enkel en alleen usecase afhankelijk…paar weken geleden (toen deze video er nog niet was) zelf ook even in verschillen gedoken. Ik ben bewust voor een witte (PoE) gegaan (niet tot minder willen filmen van de buren). 3:4 is dan stuk fijner, ook als je personen van top tot teen wil zien. Package detection op witte is er dan ook puur vanwege die top tot teen view volgens mij…

Verder exact zelfde…(mocht je de video kijken willen besparen haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schonenberg
Tis gelukt alles werkt nu zoals het hoort ,mijn vrouw is er het meest blij mee Dank alle voor het meedenken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
waar is dat strookje klei op de bevestigingsbeugel van de deurbel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 12:58

Gregory76

Sony PlayStation freak

Pusherman_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:38:
waar is dat strookje klei op de bevestigingsbeugel van de deurbel voor?
Ik ging er vanuit dat dit een dubbelzijdige tape is. Dus om de bevestiging enigszins 'permanent' te maken.

Ik heb die van mijn toevallig gisteren opgehangen, alleen ben ik vergeten om er een micro sd in te doen. Hij zit wel aan mijn NAS gekoppeld, maar een SD is nodig om direct meldingen te kunnen bekijken.
Dus ik hoop dat het niet al te permanente tape is 😝
Ik merk het wel vanavond. Dan ga ik proberen de bel er weer even af te halen.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:10
Hier ook problemen met zwart/wit met de laatste firmware. Helaas nog geen tijd gehad voor een downgrade. Wel irritant dat er nog geen fix is vanuit Reolink :{

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 16:37
Drardollan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:28:
Hier ook problemen met zwart/wit met de laatste firmware. Helaas nog geen tijd gehad voor een downgrade. Wel irritant dat er nog geen fix is vanuit Reolink :{
Zelfde hier.. Een reboot lost het even op. Heb intussen wel contact gehad met hun support en ze gaven zonder enige moeite de vorige versie van de firmware. Weet niet of het gemakzucht is, of dat ze weten van het probleem..

Irritant is het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Rohem schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:17:
[...]

Zelfde hier.. Een reboot lost het even op. Heb intussen wel contact gehad met hun support en ze gaven zonder enige moeite de vorige versie van de firmware. Weet niet of het gemakzucht is, of dat ze weten van het probleem. Moet de downgrade ook nog uitvoeren, hopelijk lost dat het voor nu op inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich_el
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-06 12:01
Rohem schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:17:
[...]

Zelfde hier.. Een reboot lost het even op. Heb intussen wel contact gehad met hun support en ze gaven zonder enige moeite de vorige versie van de firmware. Weet niet of het gemakzucht is, of dat ze weten van het probleem..

Bovenstaande heb ik getackeld door via homeassistant op basis van sun elevation te switchen tussen dag en nacht. Voordeel is dat al mijn camera's tegelijk schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Mich_el schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:58:
[...]

Bovenstaande heb ik getackeld door via homeassistant op basis van sun elevation te switchen tussen dag en nacht. Voordeel is dat al mijn camera's tegelijk schakelen.
Laat ik Home Assistant dan nog net niet op m'n Pi5 hebben draaien. Die moet nog naast m'n unifi controller en PiHole komen ;-)

Maar thnx voor de tip, misschien ga ik dit nog wel verder uitzoeken. Hopelijk heb ik morgen tijd om eerst de vorige firmware eens terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-08 20:24
Hier de wifi versie gekocht en geïnstalleerd. Alles perfect verlopen. Echter wil ik graag volgende situatie bekomen, maar lukt me na een week testen en aanpassen nog steeds niet. Iemand de gouden tip?

Situatie:
Woning in een redelijk rustige wijk. Vanaf de straat: eerst parkeerstrook, dan voetpad, dan voortuin 6m diep, dan de gevel waar mijn bel hangt. Tussen voetpad en gevel een recht pad naar de voordeur.

Nu wil ik graag dat hij alle beweging in het zicht van de camera opneemt, en enkel een push notificatie stuurt wanneer iemand zich in de voortuin begeeft. Echter wat ik ook probeer, hij blijft melding sturen als een voetganger op voetpad lang komt. Voetpad uitkleuren is geen optie, dan ziet hij zelf ook niet meer dat ik zelf voor de bel sta in de 6m voortuin. Tenzij ik genoeg buk om onder het uitgekleurde stuk te komen. Iemand een idee hoe dit aan te pakken? Of welke instellingen mee te spelen?

Klinkt simpel, maar lukt me totaal niet. Of is dit teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Hier alles al een tijd draaiende via frigate op HomeAssistant. Echter valt mij op dat de stream (h265Preview_01_main) de low quality lijkt te laten zien. Dit zorgt ervoor dat screenshots en video's er niet al te best uit zien. In de Reolink instellingen zie ik niet zo snel een manier om de kwaliteit via de RTSP streams in te stellen. Gebruiken jullie een ander protocol om de volledige 2560x1920 high quality stream in HomeAssistant te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich_el
Zinloos1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:26:
Hier alles al een tijd draaiende via frigate op HomeAssistant. Echter valt mij op dat de stream (h265Preview_01_main) de low quality lijkt te laten zien. Dit zorgt ervoor dat screenshots en video's er niet al te best uit zien. In de Reolink instellingen zie ik niet zo snel een manier om de kwaliteit via de RTSP streams in te stellen. Gebruiken jullie een ander protocol om de volledige 2560x1920 high quality stream in HomeAssistant te krijgen?
Buiten dat ik niet weet of 265 een typfout is of daadwerkelijk h265, ik gebruik de volledige 2560x1920 in h264 in frigate. Wel flv en geen rtsp, conform frigate's documentatie. Voor detect gebruik ik de high quality stream maar dan met een handmatige resolutie van 1280x960.

[ Voor 3% gewijzigd door Mich_el op 15-10-2024 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:20
Zo,
Ik heb waarschijnlijk eindelijk het "spontane" reboot probleem van de WiFi deurbel kunnen fixen.
De deurbel werd bv na indrukken, tijdelijk niet beschikbaar en was dan gewoon aan het rebooten of tijdens het gewoon actief zijn was de deurbel ineens niet meer beschikbaar en was weer eens aan het rebooten.

Na verwisseling adapter (voeding), doormeten, afkoppelen rtsp streams etc geen positief effect.
WiFi gewijzigd 5Ghz / 2,4Ghz, geen positief effect
SD kaart fgeformateerd, opnames gedisabled, geen effect.
Vandaag de SD kaart eruit gehaald en zowaar lijkt er weer leven in te zitten, dus nu maar even zonder sd kaart gebruiken. (Cloud storage wordt wel gebruikt).

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich_el
charleychui schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:22:
Zo,
Ik heb waarschijnlijk eindelijk het "spontane" reboot probleem van de WiFi deurbel kunnen fixen.
De deurbel werd bv na indrukken, tijdelijk niet beschikbaar en was dan gewoon aan het rebooten of tijdens het gewoon actief zijn was de deurbel ineens niet meer beschikbaar en was weer eens aan het rebooten.

Na verwisseling adapter (voeding), doormeten, afkoppelen rtsp streams etc geen positief effect.
WiFi gewijzigd 5Ghz / 2,4Ghz, geen positief effect
SD kaart fgeformateerd, opnames gedisabled, geen effect.
Vandaag de SD kaart eruit gehaald en zowaar lijkt er weer leven in te zitten, dus nu maar even zonder sd kaart gebruiken. (Cloud storage wordt wel gebruikt).
Fijn dat je het probleem (gedeeltelijk?) hebt weten te achterhalen. Heb je al geprobeerd met een andere sd-kaart of dat werkt? Misschien is je sd-kaart te ''groot'' of te traag qua schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Mich_el schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Fijn dat je het probleem (gedeeltelijk?) hebt weten te achterhalen. Heb je al geprobeerd met een andere sd-kaart of dat werkt? Misschien is je sd-kaart te ''groot'' of te traag qua schrijven?
De SD kaart zit er al vanaf het begin in en het is een 128gb en er staat SMART op.
ik heb de kaart in mijn laptop gedaan, geen problemen, maar wellicht dat een andere kaart weer als vanouds gaat ;-)
Eerst even zonder testen en dan een andere sd kaart erin proppen

charleyr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 23:37
Drardollan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:28:
Ik heb hier contact over gehad met de support van Reolink. Het onderstaande bericht kreeg ik van hun terug. Optie 1 werkte voor mij.

To better solve the issue, please check the following steps:
If the camera does not auto switch to night mode, adjus Black&White and Color switching threshold to -26. If that doesn’t work, adjust it to -45.
If the camera does not auto switch to day mode, adjust Black&White and Color switching threshold to +26. If that doesn’t work, adjust it to +45.

https://support.reolink.c.../articles/14608263489945/

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich_el
silentwaves_ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Ik heb hier contact over gehad met de support van Reolink. Het onderstaande bericht kreeg ik van hun terug. Optie 1 werkte voor mij.

If the camera does not auto switch to night mode, adjus Black&White and Color switching threshold to -26. If that doesn’t work, adjust it to -45.
If the camera does not auto switch to day mode, adjust Black&White and Color switching threshold to +26. If that doesn’t work, adjust it to +45.

Deed voor mij niks. Schakelde daarmee wel naar dag maar niet terug naar nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Mich_el schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:07:
[...]

Deed voor mij niks. Schakelde daarmee wel naar dag maar niet terug naar nacht.
Ik heb ergens in reddit gelezen, dat sommigen de meest extreme instellingen gebruiken:

zie: https://www.reddit.com/r/...15183_be_fixed_doorbells/

After upgrading, my doorbell acquired this issue. I was aware of the problem through Reddit anyway.

My personal workaround initially was to auto-reboot each day at 7am (after sunrise), which tripped it back into colour mode.
However, I used the feedback function in Reolink client to just drop a message to Reolink asking for it to be fixed in the next firmware update, and they came back to me within 24 hours with this:
To help troubleshoot this issue, please try the following steps:

First, I'd like to confirm if day and night mode of your camera does not auto switch?

Please check if the IR Lights is set to "Auto"
How to Enable/Disable IR Lights of the Camera

Check as well if the Day and Night is set to "Auto"
How to Change Day and Night Mode via Reolink App

Please check if the camera runs the latest firmware version, if not please manually upgrade its firmware.
How to Manually Upgrade firmware for Reolink Device

Restore/Reset the camera.
How to Restore Reolink Products
How to Hard Reset Device by Pressing the Reset Button

If the camera does not auto switch to night mode, adjust it to -26. If that doesn’t work, adjust it to -45.
If the camera does not auto switch to day mode, adjust it to +26. If that doesn’t work, adjust it to +45.
Introduction to Black&White and Color Switching Threshold

It turned out that fiddling with the colour switching threshold fixed it. I changed mine to -45 and it trips back to colour by itself again.

There's obviously something wrong, since this was caused by the most recent firmware, and -45 is right down the end of the range, but at least it fixed things for now.

[ Voor 78% gewijzigd door charleychui op 16-10-2024 09:40 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
[...]

Zoo jammer dat ik dit niet van de support te horen kreeg...

Bij mij gaat hij niet naar de dagmodus, dus heb hem net op +26 gezet. En voila, opgelost. Nu even zien of hij vanavond ook weer wisselt naar nachtmodus.

Maar ben hoopvol, thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Andere vraag; het valt me op dat Reolink notificaties vaak erg laat / traag zijn. Ik heb de Wifi versie van de deurbel, kon helaas niet anders. Weet niet of het daarmee te maken kan hebben?

Nu net ook; bezorger aan de deur. Ik liep meteen toen de melding op m'n telefoon kwam. En hij had het pakket al ergens achter de kliko gezet en zat alweer in de bus..

Is er iets te doen aan de trage notificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Rohem schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:03:
Andere vraag; het valt me op dat Reolink notificaties vaak erg laat / traag zijn. Ik heb de Wifi versie van de deurbel, kon helaas niet anders. Weet niet of het daarmee te maken kan hebben?

Nu net ook; bezorger aan de deur. Ik liep meteen toen de melding op m'n telefoon kwam. En hij had het pakket al ergens achter de kliko gezet en zat alweer in de bus..

Hier ook de WiFi versie en geen problemen.

Heb je rich notifications (met foto) of enkel tekst? Speelt dit probleem op al je toestellen? Android/iOS? Zelf al wat dingen geprobeerd in je netwerk?

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 16-10-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Rohem schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:03:

Dit was bij mij ook op een gegeven moment, echter lag dit aan mijn sd kaart, die waarschijnlijk teveel resources afsneopte van de deurbel, waardoor in eerste instantie de meldingen niet of naiuwelijk doorkwamen, veel te laat etc.
Zie mijn vorige post.
Wellicht is dat bij jou nog niet het geval, zaak is om in ieder geval op het 5Ghz netwerk verbonden te zijn en er is ook nog zoiets als de "interface", van de Reolink server zelf en natuurlijk ook even checken hoe de app op je toestel is geconfigureerd.
Er zit ook nog een test optie in de app bij de push instellingen, kan je in ieder geval checken hoe de respons is.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Is er een manier om bij aanbellen meer dan 1 minuut op te nemen?
Ik mis nu regelmatig dat de bezorgers een pakket in de papier container doen (ze komen aanlopen, bellen, wachten, en dan is de minuut om).

Op home assistant lukt het me een video van 3 minuten op te nemen, maar daar kan ik dan niet heel makkelijk bij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
Mich_el schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Buiten dat ik niet weet of 265 een typfout is of daadwerkelijk h265, ik gebruik de volledige 2560x1920 in h264 in frigate. Wel flv en geen rtsp, conform frigate's documentatie. Voor detect gebruik ik de high quality stream maar dan met een handmatige resolutie van 1280x960.
Zou je je configuratie kunnen delen? Is mogelijk voor iedereen handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mich_el
maxoss schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:05:
[...]

Zou je je configuratie kunnen delen? Is mogelijk voor iedereen handig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
go2rtc:
  streams:
    voordeur:
      - 'ffmpeg: http://CAMERAIP/flv?port=1935&app=bcs&stream=channel0_main.bcs&user=******&password=******#video=copy#audio=copy#audio=opus'

ffmpeg:
  hwaccel_args: preset-vaapi
  output_args:
    record: preset-record-generic-audio-aac

cameras:
  Voordeur:
    live:
      stream_name: voordeur
    ffmpeg:
      inputs:
        - path: rtsp://127.0.0.1:8554/voordeur
          input_args: preset-rtsp-restream
          roles:
            - record
            - detect
    onvif:
      host: ***.***.**.**
      port: 8000
      user: ****
      password: ****        
    detect:
      fps: 10
      height: 960
      width: 1280
    motion:
      mask: 
    objects:
      track:
        - person
    record:
      enabled: true
      retain:
        days: 14
        mode: all
      events:
        retain:
          default: 14
          mode: all
    ui:
      order: 0
    zones: {}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
[...]

De aanpassing naar +26 lijkt het probleem opgelost te hebben. Gaat tot nu toe goed d:)b
crunchytail schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:37:
[...]

Hier ook de WiFi versie en geen problemen.

Heb je rich notifications (met foto) of enkel tekst? Speelt dit probleem op al je toestellen? Android/iOS? Zelf al wat dingen geprobeerd in je netwerk?
Ik neem voor nu genoegen met enkel de tekst notificaties. De deurbel zat eerst op een gecombineerd 2.4 / 5Ghz netwerk. Heb dit recent veranderd naar een apart wifi netwerk op 2.4Ghz, mede ook omdat het bereik wat mager was. Dat lijkt nu wel stabieler

Het probleem komt wisselend voor op meerdere android devices die we hier in huis gebruiken.
charleychui schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Dit was bij mij ook op een gegeven moment, echter lag dit aan mijn sd kaart, die waarschijnlijk teveel resources afsneopte van de deurbel, waardoor in eerste instantie de meldingen niet of naiuwelijk doorkwamen, veel te laat etc.
Zie mijn vorige post.
Wellicht is dat bij jou nog niet het geval, zaak is om in ieder geval op het 5Ghz netwerk verbonden te zijn en er is ook nog zoiets als de "interface", van de Reolink server zelf en natuurlijk ook even checken hoe de app op je toestel is geconfigureerd.
Er zit ook nog een test optie in de app bij de push instellingen, kan je in ieder geval checken hoe de respons is.
Hm.. Dat van die SD-kaart is wel interessant. Dat is in ieder geval het proberen waard. Ik heb er nu gewoon een 128GB kaart van de Action in zitten :X

Heb net nog even de notificaties getest met de test-button vanuit de app en dan heb ik hem eigenlijk direct binnen op m'n telefoon.

Zal de configuratie voor de zekerheid nog eens helemaal nalopen en eens testen zonder SD-kaart is misschien ook wel de moeite.

Zou het nog te maken kunnen hebben met het feit dat de beelden doorgestuurd worden naar het security center op m'n DS211? Daar heb ik de deurbel ook gekoppeld. Zou dat nog een vertragende factor kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Rohem schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Zou het nog te maken kunnen hebben met het feit dat de beelden doorgestuurd worden naar het security center op m'n DS211? Daar heb ik de deurbel ook gekoppeld. Zou dat nog een vertragende factor kunnen zijn?
Het is mogelijk, ik weet niet welke "volgorde" de Reolink deurbel aanhoudt, met het verzenden en ontvangen van data.
Er zijn een aantal mogelijkheden, waar de gebruiker dus uit kan kiezen, Rich-text, beelden opslaan op een microsd, NVR, rtsp streams, mail push berichten etc.
Ik kan mij voorstellen, dat wellicht het gebruik van een x-aantal functionaliteiten, de performance van de deurbel aanzienlijk zal doen verslechteren.
Eigenlijk is het jammer, dat er nergens iets te vinden is over de volgorde waarin e.e.a wordt uitgevoerd!

Over de vertraging mbt android, kan ik alleen maar beamen dat mijn iphone praktisch direct reageert, terwijl de Samsung S21 van mijn vrouw een stuk later reageert
Heb je al eens geprobeerd om de melding via mail te testen icm pushover?
Dat gaat bij mij nl bijna net zo snel als via de default Reolink melding (Rich-text).

[ Voor 15% gewijzigd door charleychui op 18-10-2024 11:18 ]

charleyr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crunchytail
Er is zojuist een nieuwe firmware uitgebracht: v3.0.0.4110.

What’s new:
  • Integrate Halloween festival reply audio.
  • Integrate Reolink Chime silent mode.
  • Integrate device-sharing feature.
  • Add Al vehicle detection.
  • Integrate webhook function.
  • Solve the issue of difficult switching from black-and-white mode to color mode.
Te vinden in het download center: https://reolink.com/download-center/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
crunchytail schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:30:
Er is zojuist een nieuwe firmware uitgebracht: v3.0.0.4110.

What’s new:
  • Integrate Halloween festival reply audio.
  • Integrate Reolink Chime silent mode.
  • Integrate device-sharing feature.
  • Add Al vehicle detection.
  • Integrate webhook function.
  • Solve the issue of difficult switching from black-and-white mode to color mode.
Te vinden in het download center: https://reolink.com/download-center/ :)
Top, ik hoop dat het daadwerkelijk verholpen is.
Morgen maar eens updaten!

btw, webhook function, ik probeer mij voor te stellen wat dit als toegevoegde waarde heeft, misschien voor HAS?

[ Voor 7% gewijzigd door charleychui op 18-10-2024 18:33 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik wacht even met de update, want waarschijnlijk zijn de vooraf instelbare spraakberichten niet meer beschikbaar.

zie:
https://www.reddit.com/r/...ware_v3004110_2410111119/

Volgens diverse gebruikers is het wel mogelijk om de spraakberichten / quick reply te activeren / wijzigen via de webinterface.
Is er iemand die dit kan bevestigen en of dit evt ook inzichtelijk is via de windows app?

Als dat zo is, dan zal Reolink wellicht met een update van de telefoon app moeten gaan komen!

[ Voor 41% gewijzigd door charleychui op 19-10-2024 09:29 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Mijn hardware versie is DB_566128M5MP_W terwijl ik alleen maar update's zie voor DB_566128M5MP_W_W.
Is die 2e W alleen geschikte voor de witte?
Wil natuurlijk niet dat ik na een verkeerde update de zaak niet meer aan de praat krijg.

Tweede vraag. Als een bezoeker aanbelt krijg ik een melding op mijn iPhone. Maar ik zou graag willen dat direct het beeld op mijn mobiel verschijnt. Hoe kan ik dat doen of wat moet in instellen zodat ik direct een gesprek kan voeren met de bezoeker.

Inmiddels de update gedaan en werkt prima (zelfs beter als de vorige). Eerdere spraak opname ben je kwijt maar je kunt nu wel zelf je welkomsboodschap in spreken.
Meldingen op de iPhone komen nu gewoon goed binnen incl popups op het beeld te openen.

[ Voor 20% gewijzigd door royaljoop op 20-10-2024 07:42 . Reden: aanvulling: bevindingen na update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liefre
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09 19:20
Door OK te selecteren in de ap (selecteer geen bericht, selecteer rechts boven OK) dan kan je een spraakbericht opnemen, 10 seconden ook in de nieuwe firmware,
echter standaard berichten zijn verdwenen. maak een bericht b.v. "Ik ben nu thuis, breek nu dus maar in" of "Ik kom er aan moet nog even doortrekken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liefre
Ik vind het meer een issue hoe je het ding tegen diefstal kan beveiligen. Er zijn kastjes die om je deur heen gaan, vind ik totaal geen oplossing. Of kastje die de helft kosten van de deurbel, of slotje die je voor je keypin kan monteren 25 euro, of een boutje in de keypin draaien, kan er ook weer uit gedraaid worden.
Maar misschien een haakje in de met kabeltje via het zelfde gaatje naar binnen gaat en binnen vast kan maken. Weet iemand nog een goede en goedkope oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
liefre schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:57:
Door OK te selecteren in de ap (selecteer geen bericht, selecteer rechts boven OK) dan kan je een spraakbericht opnemen, 10 seconden ook in de nieuwe firmware,
echter standaard berichten zijn verdwenen. maak een bericht b.v. "Ik ben nu thuis, breek nu dus maar in" of "Ik kom er aan moet nog even doortrekken".
Dat is dus wel zo gebeleven, jammer dat de standaard berichten niet inzichtelijk zijn via de app en nog steeds geen mogelijkheid om spraakberichten te kunnen uploaden!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liefre
Voor beveiliging diefstal heb ik de volgende oplossing gevonden.
Een kabel binddraadje (b.v. uit de verpakking) hieraann een oogje draaien/maken, deze ook bij het schroefje voor het contact vast maken (schroefje door het oogje en eronder het stekkerpuntje) de draad dan mee voeren door het gaatje naar binnnen. Na het plaatsen van de deurbel, het draadje straktrekken en vast zetten. Wanneer je nu de deurbel weer wil los maken moet je de draad binnen eerst losmaken. Met geweld kan alles stuk, maar het is niet meer makkelijk met een paperclip weg te nemen. Misschien werkt een schroefje ook, maar deze is natuurlijk makkelijk ook los te draaien al duurt het wat langer. Tevens wanneer je de opname ook middels ftp op je nas opneemt staat de dader ook op beeld maar of je daar wat een hebt is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liefre
Tevens een torx schroef uit een oude hardeschijf blijft zitten. Maar trox schroevendraaier bij de action is niet zo duur. Ook de afweging van de moeite en kans op betrapping van het stelen van een deurbel stelen tenopzichte van wat het oplevert. Wel bij inbraak is cloud opname beter. Camera of nas meenemen heeft geen zin dan.
Maar ook wat heb je eraan. Reolink heeft voor 1 camera gratis cloud, wel max 7 dagen en word hierna weer overschreven. Wel elke maand een mailtje om je gratis cloud te verlengen maar dat is dan weer met een paar klikken geregeld. Ik heb dit voor een indoor camera van reolink. Ik weet niet of dit ook mogelijk is voor de deurbel.

[ Voor 8% gewijzigd door liefre op 19-10-2024 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
liefre schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:10:
Tevens een torx schroef uit een oude hardeschijf blijft zitten. Maar trox schroevendraaier bij de action is niet zo duur. Ook de afweging van de moeite en kans op betrapping van het stelen van een deurbel stelen tenopzichte van wat het oplevert. Wel bij inbraak is cloud opname beter. Camera of nas meenemen heeft geen zin dan.
Maar ook wat heb je eraan. Reolink heeft voor 1 camera gratis cloud, wel max 7 dagen en word hierna weer overschreven. Wel elke maand een mailtje om je gratis cloud te verlengen maar dat is dan weer met een paar klikken geregeld. Ik heb dit voor een indoor camera van reolink. Ik weet niet of dit ook mogelijk is voor de deurbel.
Kosteloos trial cloudplan is voor de deurbel maar eenmalig voor een maand mogelijk.

Voor wat betreft diefstal is de deurbel trouwens niet erg interessant voor dieven. Je kunt de deurbel middels de UID laten blokkeren als deze wordt gestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
charleychui schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:57:
[...]

Dat is dus wel zo gebeleven, jammer dat de standaard berichten niet inzichtelijk zijn via de app en nog steeds geen mogelijkheid om spraakberichten te kunnen uploaden!
Even een aanvulling:
De deafult spraakberichten zijn dus niet meer inzichtelijk, wel je eigen gemaakte spraakberichten. (tenminste niet vanuit de telefoon app of de windows desktop app)
De default spraakberichten schijnen wel beschikbaar te zijn via de webinterface, dus wellicht zijn ze dus nog gewoon hoorbaar als je ze via de webinterface activeert. (http://je eigen deurbelip)
(ik heb zelf de default aanwezigheid melding aan staan, maar moet de firmware nog even updaten om e.e.a te testen).

Daarnaast mis ik nog steeds de mogelijkheid om zelf een spraakbericht bestand te kunnen plaatsen, je moet het nog steeds opnemen via de mic van je telefoon!
Een aantal nieuwe functionaliteiten of toevoegingen zijn alsnog nergens te bekennen o.a Halloween festival reply audio, chime silent mode.

Wat werkt er dan wel, de auto herkenning!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
crunchytail schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 03:53:
[...]

Voor wat betreft diefstal is de deurbel trouwens niet erg interessant voor dieven. Je kunt de deurbel middels de UID laten blokkeren als deze wordt gestolen.
Zou persoonlijk adviseren om UID uit te zetten, tenzij je wilt dat alles via de Reolink cloud gaat. Met Homey (hier) of Homeassistant vrij eenvoudig alles lokaal te regelen. In mijn ogen juist 1 van de grote voordelen van deze deurbel.

Diefstal risico van device zelf neem ik voor lief. Ze kunnen er weinig mee en beelden hebben ze niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Axel op 20-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Axel schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:46:
[...]

Zou persoonlijk adviseren om UID uit te zetten, tenzij je wilt dat alles via de Reolink cloud gaat. Met Homey (hier) of Homeassistant vrij eenvoudig alles lokaal te regelen. In mijn ogen juist 1 van de grote voordelen van deze deurbel.

Diefstal risico van device zelf neem ik voor lief. Ze kunnen er weinig mee en beelden hebben ze niet.
Zelf tevreden gebruiker van de Reolink Cloud dus ik houd UID actief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:43
Ik zie veel modellen en prijzen bij dezelfde aanbieders op internet. Welke versie/naam/model moet ik nou precies hebben voor de WiFi versie met batterij? Op Bol.com staat barweinig info (en heb nog wat cadeaubonnen daar, dus idealiter koop ik het daar). Dit wil ik middels Home Assistant koppelen aan wat automatisering en dit topic heeft mij overgehaald om een Reolink te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Orangelights23 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:04:
Ik zie veel modellen en prijzen bij dezelfde aanbieders op internet. Welke versie/naam/model moet ik nou precies hebben voor de WiFi versie met batterij? Op Bol.com staat barweinig info (en heb nog wat cadeaubonnen daar, dus idealiter koop ik het daar). Dit wil ik middels Home Assistant koppelen aan wat automatisering en dit topic heeft mij overgehaald om een Reolink te kopen :P
De pre-order periode van de battery doorbell (Reolink D340B) is net voorbij. Hij is nog slecht verkrijgbaar. Via de site van Reolink kun je je aanmelden om een melding te krijgen wanneer hij weer op voorraad is.

Tijdens de pre-order was hij ongeveer €130 (met kortingscode). Dus verwacht ongeveer dat bedrag als hij weer op voorraad is.

[ Voor 5% gewijzigd door crunchytail op 20-10-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
charleychui schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:26:
[...]

Top, ik hoop dat het daadwerkelijk verholpen is.
Morgen maar eens updaten!

btw, webhook function, ik probeer mij voor te stellen wat dit als toegevoegde waarde heeft, misschien voor HAS?
Nu handmatig aan het installeren. Home Assistant gaf hier aan dat de update er was, maar die update faalt. Blijf het raar vinden dat de windows app zegt dat er geen update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
jaspov schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:00:
[...]

Nu handmatig aan het installeren. Home Assistant gaf hier aan dat de update er was, maar die update faalt. Blijf het raar vinden dat de windows app zegt dat er geen update is.
De update check in de Reolink apps/client heeft helaas nog nooit gewerkt voor de deurbellen.

[ Voor 9% gewijzigd door crunchytail op 21-10-2024 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Alle deurbellen zijn weggehaald uit de lijst met firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
mregeling schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:15:
Dat klopt, ik had dat vanochtend ook al gelezen op reddit.
Wellicht een server issue of toch brakke firmware?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
charleychui schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Dat klopt, ik had dat vanochtend ook al gelezen op reddit.
Wellicht een server issue of toch brakke firmware?
Bij Reolink meestal een teken dat de firmware wordt teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
crunchytail schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 00:41:
[...]

De update check in de Reolink apps/client heeft helaas nog nooit gewerkt voor de deurbellen.
Lekker dan |:( Nooit geweten, verklaart wel waarom ik ze handmatig wel vindt via de site :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:14
Wanneer ik beelden terug kijk via de Reolink app dan wordt netjes een blauw kader om het gedetecteerde object getoond. Ook staan er icoontjes bij van de waarneming (persoon, voertuig, aangebeld).

Dit zie ik niet wanneer ik de web interface van de camera gebruik. Is dit ergens in te stellen?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
mede schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:33:
Wanneer ik beelden terug kijk via de Reolink app dan wordt netjes een blauw kader om het gedetecteerde object getoond. Ook staan er icoontjes bij van de waarneming (persoon, voertuig, aangebeld).

Dit zie ik niet wanneer ik de web interface van de camera gebruik. Is dit ergens in te stellen?
Via de webinterface krig ik het ook niet te zien.
Via de Reolink Windows App echter wel ;-)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:10
mregeling schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:15:
Ik was net aan het kijken voor de update en zocht mij rot. Zal wel een dikke bug inzitten :{

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Het wachten is op een her release van de nieuwe firmware.

Zie volgende draadje:
https://www.reddit.com/r/...rbell_replies_are_coming/
en https://www.reddit.com/r/...ved_from_download_center/

Firmware archive:
https://github.com/gtalus...=readme-ov-file#firmwares

[ Voor 36% gewijzigd door charleychui op 23-10-2024 15:53 ]

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mregeling
Firmwares staan er weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bedankt,
Zie voor de WiFi zwart versie nu 2 varianten staan. (beide wel voor HW versie DB_566128M5MP_W)
Zorg dat je hw versie van je deurbel matched met de hw versie die je kan downloaden.

Het lijkt weer een try on error fw release ;-)

Beide versies zijn dan wel iets verschillend, maar nergens staat de gevraagde dag/nacht bug oplossing in vermeld!

[ Voor 34% gewijzigd door charleychui op 24-10-2024 08:37 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
bij de 1 schijnt de halloween dingen in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
mregeling schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:42:
bij de 1 schijnt de halloween dingen in te zitten.
Dit zijn in mijn optiek totaal nutteloze functionaliteiten.
Er wordt door Reolink helaas niet geluisterd naar de wensen van de consument.
Peroonlijk ben ik meer gebaat bij een goed werkende firmware, (dus dag/nacht auto mode weer hersteld) en tevens een mogelijkheid om zelf een mp3 oid te kunnen plaatsen bij de spraakberichten.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Het is een zooitje met de zgn "nieuwe" firmware versies.

zie:
https://www.reddit.com/r/...wired_doorbells_released/

Ik blijf voorlopig maar nog op v3.0.0.2676_23090700 voor mijn zwarte wifi versie hwid DB_566128M5MP_W

nb: Er is wel een nieuwe versie voor de windows client te downloaden.
versie: 8.17.6

[ Voor 15% gewijzigd door charleychui op 24-10-2024 15:14 ]

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
charleychui schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:06:
Het is een zooitje met de zgn "nieuwe" firmware versies.

zie:
https://www.reddit.com/r/...wired_doorbells_released/

Ik blijf voorlopig maar nog op v3.0.0.2676_23090700 voor mijn zwarte wifi versie hwid DB_566128M5MP_W
Ze hebben zo te zien gewoon versie 3308 (uit augustus) en versie 4110 (van afgelopen week) weer online gezet.

"The latest version v3.0.0.4110 is for standalone use only, but if you've accidentally updated your doorbell to this version, you can downgrade to the previous version (v3.0.0.3308)."

Onduidelijk wat ze exact met 'standalone use' bedoelen, maar ik neem aan dat dat op NVR's slaat.

[ Voor 22% gewijzigd door crunchytail op 24-10-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Werkt bij jullie handmatig updaten eigenlijk. Hij geeft altijd aan dat ik op de laatste versie (v3.0.0.2676_23090702) zit.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Morpheusk schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:27:
Werkt bij jullie handmatig updaten eigenlijk. Hij geeft altijd aan dat ik op de laatste versie (v3.0.0.2676_23090702) zit.
Je moet helaas altijd handmatig de nieuwe firmware van de site downloaden. De versiecheck werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
crunchytail schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

Ze hebben zo te zien gewoon versie 3308 (uit augustus) en versie 4110 (van afgelopen week) weer online gezet.

"The latest version v3.0.0.4110 is for standalone use only, but if you've accidentally updated your doorbell to this version, you can downgrade to the previous version (v3.0.0.3308)."

Onduidelijk wat ze exact met 'standalone use' bedoelen, maar ik neem aan dat dat op NVR's slaat.
Vaag... Had de update vorige week gelijk nadat die voor het eerste online stond (en later weer offline werd gehaald). Toch voor zekerheid net maar gedowngrade naar .3308 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Laatste update gedaan 4110 met halloween 🎃 berichten maar nergens te vinden. Juist allemapraak berichten die standaard waren zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Elmar1982 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:55:
Laatste update gedaan 4110 met halloween 🎃 berichten maar nergens te vinden. Juist allemapraak berichten die standaard waren zijn weg
@Elmar1982 Heb je dit ook gecheckt met de laatste windows app?

Volgens Reolink kan dat weer gaan werken met de nieuwe Android /IOS update van de App (naar 4.50)
Zie: https://www.reddit.com/r/.../app_v4500_now_available/
Dis daar is wellicht het wachten op.

btw, ik ben benieuwd of hier leden zijn, die met de laatste firmware geen last meer hebben van het Dag/Nacht schakel issue ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door charleychui op 25-10-2024 18:00 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
charleychui schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:57:
[...]

Volgens Reolink kan dat weer gaan werken met de nieuwe Android /IOS update van de App (naar 4.50)

btw, ik ben benieuwd of hier leden zijn, die met de laatste firmware geen last meer hebben van het Dag/Nacht schakel issue ;-)
Ik heb de laatste firmware en ik ervaar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
charleychui schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:57:
[...]

Ik heb geen windows app maar ios
En via de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Elmar1982 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:55:
Heb net zelfde probleem, er stonden 2 versies online. Ik veronderstel dat de 3308 degene is met Halloween spraakberichten?

Edit: via web interface zijn de 3 standaard berichten wel nog zichtbaar maar de Halloween berichten nergens te bespeuren

[ Voor 14% gewijzigd door Eld0 op 26-10-2024 09:48 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste