Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 08:07
TurboTon1973 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Ik heb de laatste firmware en ik ervaar geen problemen.
@TurboTon1973
Kan je aangeven om welke FW versie het gaat en welke problemen er dan niet zijn, want er spelen een aantal issues:

1. Day/Night switching
2. Spraakberichten zijn niet meer te zien, behalve je eigen gemaakte berichten
3. Er wordt een scheiding gemaakt tussen standalone en NVR opties, dus ben benieuwd welke versie je dan gebruikt!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:44
Eld0 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Heb net zelfde probleem, er stonden 2 versies online. Ik veronderstel dat de 3308 degene is met Halloween spraakberichten?

Edit: via web interface zijn de 3 standaard berichten wel nog zichtbaar maar de Halloween berichten nergens te bespeuren
Nee staat duidelijk 4410 is met en de ander is zonder

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Eld0 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Heb net zelfde probleem, er stonden 2 versies online. Ik veronderstel dat de 3308 degene is met Halloween spraakberichten?

Edit: via web interface zijn de 3 standaard berichten wel nog zichtbaar maar de Halloween berichten nergens te bespeuren
3308 is de versie uit augustus. 4110 is de nieuwste versie (van vorige week). Reolink adviseert om deze nieuwe versie alleen te draaien als je geen NVR gebruikt.

Er komt een app update aan waarmee de Halloweenberichten gaan werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
charleychui schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

@TurboTon1973
Kan je aangeven om welke FW versie het gaat en welke problemen er dan niet zijn, want er spelen een aantal issues:

1. Day/Night switching
2. Spraakberichten zijn niet meer te zien, behalve je eigen gemaakte berichten
3. Er wordt een scheiding gemaakt tussen standalone en NVR opties, dus ben benieuwd welke versie je dan gebruikt!
Ik reageerde op jouw vraag Day/Night switching. Ik heb de laatste van vorige week . 4110. Ik heb de zwarte wifi versie. Ik heb deze geïnstalleerd voordat deze werd terug getrokken en weer opnieuw werd geplaatst. Deze heb ik bedraad aangesloten. Ik heb geen nvr. Niet helemaal waar, ik heb ook de synology surveillance station ingesteld. Voor back up maar gebruik dat niet in het dagelijks leven. In toekomst wil ik wel een nvr/frigite oid oplossing gaan gebruiken. Nu Reolink app met SD kaart

Van spraakberichten maak ik geen gebruik. Dus daar kan ik niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:59
charleychui schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:32:
[...]

@n0ss

Bedankt voor de tip.
ik had moeite met de bevestiging op onze nieuwe kunsstof deurkozijn, dus heb jouw tip gebruikt om deze verstelbare wig op de muur te monteren.
De Wig van de Reolink past exact op deze verstelbare wig en daar kan vervolgens de montageplaat op worden gezet.
Geen aanpassingen oid aan de wig hoeven te doen.
De hoek is nu voor mij ook exact goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan deze wig ook gebruikt worden met de PoE variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Exterminator schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

Kan deze wig ook gebruikt worden met de PoE variant?
Jazeker, zelfde afmeringen en voor bedrading zit er een gat in, dus geen probleem ;-)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 23:47

GVR

crunchytail schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

3308 is de versie uit augustus. 4110 is de nieuwste versie (van vorige week). Reolink adviseert om deze nieuwe versie alleen te draaien als je geen NVR gebruikt.

Er komt een app update aan waarmee de Halloweenberichten gaan werken.
Nieuwe app update op android (4.50.0.4.20241024)
[new] Doorbell quick reply feature enhanced
(Bonus: Halloween-themed quick replies added)
..

Kan deze echter nergens in de app vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
GVR schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:41:
[...]

Nieuwe app update op android (4.50.0.4.20241024)
[new] Doorbell quick reply feature enhanced
(Bonus: Halloween-themed quick replies added)
..

Kan deze echter nergens in de app vinden. 8)7
Welkom bij de club ;-)
Hoewel er duidelijk wordt aangegeven dat dit alleen zal werken icm met de juiste firmware, is de praktijk heel anders.
Er zijn gebruikers die het wel voor elkaar hebben, echter is het mij persoonlijk ook niet gelukt met de 4.50 app (ios) en de standalone versie.
Geen quick reply messages meer, behalve je eigen gemaakte, geen auto ai en geen chime stilzet functie.
Op facebook en reddit zijn legio gebruikers die hetzelfde probleem hebben, echter zijn er ook gebruikers die alle nieuwe functionaliteiten wel kunnen gebruiken.

edit: Met de laatste FW standalone versie krijg ik wel toegevoegde Auto AI functie, maar verder niets extra's.
De quick reply messages, zijn er niet, geen standaard, geen halloween, (heb ik ook niet nodig), wel de eigen opgenomen quick replys.
Ik heb zowel met de IOS app (4,50), als tevens met 2 android toestellen (versie 4,50) getest, echter is het resultaat hetzelfde.
Ik vraag mij af, waar dit nu aan ligt, want met een vorige firmware, krijg ik keurig de standaard quick replys weer te zien ;-)

Persoonlijk , ben ik er even klaar mee en draai gewoon op een oudere firmware, die verder gewoon werkt zoals behoren. (v3.0.0.3215_2401262240)

[ Voor 20% gewijzigd door charleychui op 31-10-2024 10:04 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 11:38
Is het iemand al gelukt om met een bepaalde firmware om in Synology Surveillance Station deze dezelfde motion events te laten opnemen als de interne SD kaart ?

Bij mij lijken de detection events van de camera niet door te komen en record Surveillance Station niets.
Ik kan Surveillance Station wel zelf motion events laten detecteren en recorden, maar de camera en Surveillance Station "zien" dan niet altijd dezelfde motion events.
(v3.0.0.3215_2401262241)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:04
rsbroer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:18:
Is het iemand al gelukt om met een bepaalde firmware om in Synology Surveillance Station deze dezelfde motion events te laten opnemen als de interne SD kaart ?

Bij mij lijken de detection events van de camera niet door te komen en record Surveillance Station niets.
Ik kan Surveillance Station wel zelf motion events laten detecteren en recorden, maar de camera en Surveillance Station "zien" dan niet altijd dezelfde motion events.
(v3.0.0.3215_2401262241)
Ja, al gebruik ik geen SD kaart. Maar heb in Surveillance station aangegeven om detectie door camera zelf te laten bepalen. Niet door Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
Axel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:10:
[...]

Ja, al gebruik ik geen SD kaart. Maar heb in Surveillance station aangegeven om detectie door camera zelf te laten bepalen. Niet door Synology
Zoals ik schreef, dat werkt dus niet bij mijn setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
rsbroer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:11:
[...]

Zoals ik schreef, dat werkt dus niet bij mijn setup...
Kun je een screenshot maken van je ss setup? Om te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
Axel schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:30:
[...]

Kun je een screenshot maken van je ss setup? Om te vergelijken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX75-9OWS1vw_NVpHqR-ojJt7qA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JLP4hVnOR5vGxnq2LXdWrOnL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vegrDUCmgYhI4FwwTWROU6cHo3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wHe8XkPFoVFsF59w7wVPU7kW.png?f=fotoalbum_large

Reolink App over de Surveilance Station; duidelijk te zien dat de ReoLink app veel meer motion events heeft dan de SS doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Is het iemand hier misschien, die het gelukt is om zelf gemaakte quick replys in mp3 / mp4 formaat te streamen naar de deurbel als quick reply icm Home Assistant?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:56
Krijg je ook een notificatie met afbeelding binnen als er iemand aanbelt en of Motion detectie is of moet je daarvoor betalen

En wat zijn jullie ervaringen met de wifi versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28
MarioMark1541 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:49:
Krijg je ook een notificatie met afbeelding binnen als er iemand aanbelt en of Motion detectie is of moet je daarvoor betalen

En wat zijn jullie ervaringen met de wifi versie ?
Bij mij werkt de wi-fi versie feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:59
charleychui schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Jazeker, zelfde afmeringen en voor bedrading zit er een gat in, dus geen probleem ;-)
Weet je toevallig nog ‘n goed alternatief? Is niet meer te bestellen op Amazon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 20:56
hijskraan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:23:
[...]

Bij mij werkt de wi-fi versie feilloos
En hoe zit t net notificatie

Bij ring krijg je echt een voorbeeld afbeelding bv krijg je dat bij de Reolink ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Exterminator schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:32:
[...]

Weet je toevallig nog ‘n goed alternatief? Is niet meer te bestellen op Amazon :'(
Ik zie dat de beugel niet beschikbaar is.
Je kan evt via google zoeken en kijken of de maten overeenkomen

https://www.google.com/se...B6oo&sclient=gws-wiz-serp

[ Voor 35% gewijzigd door charleychui op 08-11-2024 07:35 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:29
@Exterminator
Misschien handig om eens de zoekfunctie te gebruiken, een van de redenen dat sommige mensen hier niet meer reageren omdat antwoorden al vaker gegeven zijn door hen.
Daarbij verwacht men eigenlijk ook dat je weet hoe Googlen werkt.

De meeste custom wiggen, die je zelf uit kan laten printen staan hier, maar in het forum staan her en der ook gewoon wiggen die je gelijk kan kopen.
Zoals @charleychui ook al linkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 08-11-2024 10:14 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hijskraan
  • Laatst online: 20:28
MarioMark1541 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:33:
[...]

Bij ring krijg je echt een voorbeeld afbeelding bv krijg je dat bij de Reolink ook
als je dit topic doorleest krijg je vanzelf antwoorden daarop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heatbreaker
  • Laatst online: 16-03 10:18
Ik wil graag de PoE doorbell aanschaffen. Maar heb op de site van Reolink gevonden dat mijn NVR niet compatible is. Ik heb de RLN8-410-E, hw versie H3MB16 (oudere software)..
Inplaats van een nieuwere NVR aanschaffen, vind ik de Home Hub ook wel interssant. Mijn huidige PoE camera's zijn blijkbaar compatible met de Home Hub, maar de PoE doorbell ook? Werkt de doorbell dan tegelijk net als een camera zoals op een NVR?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 06:11
MarioMark1541 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:33:
[...]

Je kan of een abonnement nemen (net als bij Ring) of je kan het zelf in elkaar knutselen met bijvoorbeeld Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
rsbroer schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Reolink App over de Surveilance Station; duidelijk te zien dat de ReoLink app veel meer motion events heeft dan de SS doorkrijgt.
Mijn Surveillance Station pakt ook de motion detections niet op, ik heb in SS de source maar gewoon op SS gezet ipv "by camera"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Je kunt rechtstreeks een snapshot uit de camera sturen zonder deze eerst te hoeven opslaan:
http://REOLINK_IP/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&user=user&password=password
Voor het geval hier iemand mee zit te klooien, dit schijnt al een tijdje niet meer te werken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

_Richie_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:46:
[...]

Voor het geval hier iemand mee zit te klooien, dit schijnt al een tijdje niet meer te werken…
Ik zit op firmware v3.0.0.3308_2407315183 en daar werkt het nog gewoon.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
_Richie_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:46:
[...]

Ik heb nog geen problemen, werkt zowel intern als extern via een poortforwarding.
Ik heb wel de Reolink een statisch ip adres gegeven.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:29:
[...]

Ik zit op firmware v3.0.0.3308_2407315183 en daar werkt het nog gewoon.
Fijn om te weten, sorry, ik was even te snel met mijn post en onvolledig.
Deze post ging over een bericht dat een notificatie stuurde via Pushover. Hierin werkt het dus niet.

Wrs. werkt het dus wel via een home-assistant notificatie. Zou je je automation willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:12
Via Amazon heb ik onlangs de Wi-Fi versie van de Reolink deurbel gekocht. Dit in de veronderstelling dat het de laatste versie was aangezien ik op Reddit las dat de D340W de offline versie betrof met andere firmware dan de online versie.

Gezien het op Amazon via de officiële winkel van Reolink werd verkocht ging ik ervan uit dat ik laatste versie zou krijgen. Echter zie ik bij Device Info toch D340W staan. In hoeverre is het een probleem om deze D340W versie te gebruiken t.o.v. van de online versie? Het is mij niet helemaal duidelijk meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
AversusZ schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:55:
Via Amazon heb ik onlangs de Wi-Fi versie van de Reolink deurbel gekocht. Dit in de veronderstelling dat het de laatste versie was aangezien ik op Reddit las dat de D340W de offline versie betrof met andere firmware dan de online versie.

Gezien het op Amazon via de officiële winkel van Reolink werd verkocht ging ik ervan uit dat ik laatste versie zou krijgen. Echter zie ik bij Device Info toch D340W staan. In hoeverre is het een probleem om deze D340W versie te gebruiken t.o.v. van de online versie? Het is mij niet helemaal duidelijk meer..
Wat bedoel je met offline versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axel

De W en P staat gewoon voor WiFi of PoE... En de "oude" versie waar jij naar refereert wordt al lang niet meer verkocht. Ook niet via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
crunchytail schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:00:
[...]

Wat bedoel je met offline versie?
Het is inderdaad wat verwarrend, maar ik kwam dit tegen in een discussie over deze deurbel camera op Reddit:

https://www.reddit.com/r/...ll_onlineoffline_version/

In deze discussie zie je een reactie van 'Dylan' van Reolink waarin gesproken wordt over een offline versie. Wat ik heel vreemd vind gezien de camera verbonden is met internet.

Vandaag heb ik met Reolink support gechat en dan krijg ik dezelfde melding dat ik een 'offline versie' heb met andere firmware dan de 'online' versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r483Yaukjyir7mXNSpxq3xG8FGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aHAknzKYS0bLslbioc5yKNbp.png?f=fotoalbum_large

Wat ze mij alleen niet kunnen vertellen is het verschil tussen deze ‘offline’ en ‘online’ versie.

[ Voor 22% gewijzigd door AversusZ op 25-11-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui

Terugsturen, De DW340W heeft een andre firmware en is niet compatible met de firmware versies welke Reolink momenteel verstrekt voor updates.

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

charleychui schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:03:
[...]

Terugsturen, De DW340W heeft een andre firmware en is niet compatible met de firmware versies welke Reolink momenteel verstrekt voor updates.
Ik heb een D340W en kan hem anders gewoon updaten? Was is het probleem precies dan?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:29
[b]AversusZ schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:58:

Wat ze mij alleen niet kunnen vertellen is het verschil tussen deze ‘offline’ en ‘online’ versie.
Er is een witte en een zwarte.
De D340W is de zwarte WIFI videodeurbel icm 64 GB SD. De D340P is de zwarte POE videodeurbel icm 64 GB SD. De WIFI videodeurbel is de zwarte WIFI versie zonder SD. De POE videodeurbel is de zwarte POE versie zonder SD.

Dit zijn imo meer de verkoopcodes, de videodeurbellen zijn afgezien van de verbindingswijze identiek.
Voor de witte geldt volgens mij hetzelfde, het voornaamste verschil tussen wit en zwart is dat de (resolutie van de) camera een kwart slag gedraaid is in de deurbel. (en de andere firmware met andere detectie)
Als je een deurbelcamera bij Reolink in je mandje zet kan je daarna kiezen voor zwart of wit. (en evt die extra 64GB SD, ik heb er 128 GB performance in zitten)

De witte en zwarte POE zijn de offline versies volgens mij, natuurlijk komen ze op internet maar niet direct, de hardwareversie eindigt op _P .
De witte en zwarte WIFI zijn de online versies volgens mij, deze worden direct met internet verbonden, de hardwareversie eindigt op _W .

De witte en zwarte hebben verschillende firmwareversies, waarbij:
De witte POE en witte WIFI hebben verschillende firmwareversies.
De zwarte POE en zwarte WIFi hebben verschillende firmwareversies.

Belangrijk is dus dat je bij de firmwareupdatepagina bij Reolink, voor het gemak, de blauwe "choose your device from the list+" aanklikt en de het juiste type deurbel uitkiest. Daarna kun je naast de lijst klikken of op het kruisje om de lijst te sluiten, daarna op search klikken.
Je krijgt dan de firmware voor jouw specifieke versie te zien.

Je kunt jouw hard en firmwareversie checken door de app of client te openen, in te loggen op de deurbel(aanklikken) , dan op instellingen klikken(radertje) en vervolgens in het bovenste vakje (met deurbelnaam) op het pijltje naar rechts te klikken.
Dan kom je bij de apparaat informatie.

Wil je de firmwareversies vergelijken/weten wat na wat volgt, dan moet je hier de juiste cameraversie aanklikken (even naar beneden scrollen).

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 26-11-2024 00:43 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
  • Nu online
charleychui schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:03:
[...]

Klopt niet. Ik heb een D340W en draait als een zonnetje met de meest recente firmware. Volledig 'online'.

Dus @AversusZ, er is helemaal niets mis met deze versie en je kunt hem gerust gaan gebruiken. :)

[ Voor 19% gewijzigd door crunchytail op 26-11-2024 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AversusZ
Helder, dan blijft de camera gewoon hangen. Het draait tot nu toe ook als een zonnetje. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 21:37
Ik sta op het punt om een reolink aan te schaffen. Ik zie nu dat er een nieuwe versie te koop is voor 124 euro, zonder add ons of de oude + chime voor 95 euro.
Iemand ervaring met de nieuwe versie (en of dit qua value de moeite waard is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
mxmemx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:48:
Ik sta op het punt om een reolink aan te schaffen. Ik zie nu dat er een nieuwe versie te koop is voor 124 euro, zonder add ons of de oude + chime voor 95 euro.
Iemand ervaring met de nieuwe versie (en of dit qua value de moeite waard is?)
Volgens mij is het voornaamste verschil dat de nieuwe een batterij versie is, wat de andere niet zijn. Persoonlijk slechte ervaring met batterij versies van videodeurbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Axel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is het voornaamste verschil dat de nieuwe een batterij versie is, wat de andere niet zijn. Persoonlijk slechte ervaring met batterij versies van videodeurbellen...
Aha, ik ben voornemens mijn normale bel eraf te halen. Heb je toevallig wel ervaring met de homebase? En is hij het waard? Ik vind het ergens spannend om een sd kaart alleen in de camera te hebben vooral als die eraf getrokken wordt oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
mxmemx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:07:
[...]

Aha, ik ben voornemens mijn normale bel eraf te halen. Heb je toevallig wel ervaring met de homebase? En is hij het waard? Ik vind het ergens spannend om een sd kaart alleen in de camera te hebben vooral als die eraf getrokken wordt oid.
Als daar bedrading zit kun je i.c.m. een (eventueel nieuwe) beltrafo bedraad aansluiten (kabel setje zit in de doos). Of Ethernet kabeletje trekken als er PVC buis zit. Ik gebruik beide niet, ik heb de deurbel PoE aangesloten en lokaal verbonden aan mijn NAS voor de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Axel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:16:
[...]

Als daar bedrading zit kun je i.c.m. een (eventueel nieuwe) beltrafo bedraad aansluiten (kabel setje zit in de doos). Of Ethernet kabeletje trekken als er PVC buis zit. Ik gebruik beide niet, ik heb de deurbel PoE aangesloten en lokaal verbonden aan mijn NAS voor de beelden.
Werkt een NAS met bij een wifi reolink? Ik was wel voornemens om de bestaande draden erin te pluggen als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
mxmemx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
[...]

Werkt een NAS met bij een wifi reolink? Ik was wel voornemens om de bestaande draden erin te pluggen als het lukt.
Sure, ONVIF dus kan gewoon. Ik heb mijn Reolink deurbel via PoE aan NAS maar heb ook nog een E1 Zoom op WifI die ik ook geblokkeerd heb van het internet en via ONVIF aan NAS hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Heel eerlijk gezegd zeggen die termen mij niets. Ik zag wel dat een Synology DiskStation DS223j niet eens heel veel duurder is dan een homebase en dan zou ik het ook voor andere dingen kunnen gebruiken als prive cloud. Maar ik heb echt 0 verstand nog van deze technologien

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
Dit is waarschijnlijk niet het juiste topic voor de volgende vraag, maar hier zitten wel de meeste mensen met ervaringen.

Ik wil graag een reolink deurbel (POE variant), alleen snap ik de verschillen niet helemaal. Op de pricewatch heb je 2 types:

- Reolink Video Doorbell PoE
- Reolink Reolink D340P

De D340P lijkt de nieuwere van de 2 te zijn.
Maar als ik op de Reolink site ga zoeken heb ik het idee dat zij een heel ander model leveren (maar noemen nergens specifiek modelnummers of ean nummers).

Volgens mij kan ik aan beide geen miskoop doen of wel?

Schopje

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 03-12-2024 13:57 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Je hebt er drie:

Batterij variant.
POE variant.
Wifi variant.

Dan heb je de zwarte en de witte. De witte heeft beeld zoals op jouw telefoon (langgerekt). Deze heeft ook pakket detectie wat de zwarte niet heeft!
De zwarte heeft breed beeld en daardoor geen pakket detectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prekz
@tlpeter dat klopt dus niet helemaal.
Je hebt al 2 PoE varianten, zie hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:25
prekz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:56:
Ik heb de Reolink PoE doorbell, bevalt prima. Bovenstaande informatie is nieuw voor mij, ik vraag me oprecht af of het om twee verschillende producten gaat. Ik ben best wel tevreden over mijn deurbel, verbinding is stabiel en sinds de native WebRTC support in 2024.11 gaat alles nog soepeler. Nu heb ik onlangs wel contact gehad met Reolink omdat de camera waterschade had, en dat hebben ze netjes opgelost door een vervangend apparaat op te sturen, maar.... toen kwam ik erachter dat er een V1 en V2 is, waardoor mijn chime niet meer te koppelen was. Lang verhaal kort, het is nu opgelost en de V2 deurbel bevat nog iets meer instelmogelijkheden (in HA) dan de V1 (chime geluid bijvoorbeeld).

In mijn optiek is dit een uitstekend product, welke versie je ook zult kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
prekz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:50:
Dit is waarschijnlijk niet het juiste topic voor de volgende vraag, maar hier zitten wel de meeste mensen met ervaringen.

Ik wil graag een reolink deurbel (POE variant), alleen snap ik de verschillen niet helemaal. Op de pricewatch heb je 2 types:

- Reolink Video Doorbell PoE
- Reolink Reolink D340P

De D340P lijkt de nieuwere van de 2 te zijn.
Maar als ik op de Reolink site ga zoeken heb ik het idee dat zij een heel ander model leveren (maar noemen nergens specifiek modelnummers of ean nummers).

Volgens mij kan ik aan beide geen miskoop doen of wel?
Er is een apart Reolink topic voor, met onlangs nog eens alle verschillende deurbellen op een rijtje.

• vinno86
prekz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:56:
Het is inderdaad een zooitje wat betreft varianten.

Maar ik kwam in mijn zoektocht ook niet verder dan dat er 3 varianten zijn.. PoE, Wifi en Batterij.

En dan daarin heeft wit een aspect ratio van 3:4 en zwart 4:3.

• rsbroer
mxmemx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
[...]

Yep, mijn Synology schrijft nejes 24 files van een 0.5 uur in de AM folder en 24 files van een 0.5 uur in de PM folder per dag, 1 TB gereserveerd voor het volume. Daarnaast nog wat losse jpegs en andere data voor persoon / movement detectie

Daarnaast een SanDisk High Endurance MicroSD-Kaart 128 GB in de Reolink, op hoogste kwaliteit instellingen is dat geloof ik bijna 2 maanden "event" recordings in mijn geval

[ Voor 15% gewijzigd door rsbroer op 28-11-2024 14:31 ]

• prekz
tlpeter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:47:
[...]

@Kodess @prekz Dan heb ik ook al de V2 aangezien ik de chime kan aanpassen via Home Assistant. Die heb ik nu toch al zeker een half jaar en misschien wel langer.
Ik vraag mij dan af wat de V2 is :?
Die naamgeving kom ik op geen enkele webshop tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:25
prekz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:34:
[...]

Klopt, ik kan ook nergens vinden dat ze dit als attribuut meegeven aan een artikel. Zie ook deze discussie: https://community.reolink...doorbell-version-q-a-time, en ook hier op Reddit: https://www.reddit.com/r/..._doorbell_chime_v1_vs_v2/

Wil deze discussie niet te ver offtopic trekken, daar zijn inderdaad andere plekken voor. Wat betreft integratie met Home Assistant zit er dus wel verschil tussen de V1 en V2 (en V3?) maar als consument kun je voor zover ik weet - bij een online bestelling - niet weten welke versie je zult ontvangen.

Edit: ik zat er naast, er zijn dus 3 officiële uitvoeringen: PoE (bekabeld met ethernet), WiFi (bekabeld met stroomkabel) en Battery (geen bekabeling, dataconnectie via WiFi).

[ Voor 10% gewijzigd door Ronker32 op 28-11-2024 15:44 ]

• mxmemx
Ik heb een 8v bel trafo, dus ik twijfel: Ga ik voor een PoE opstelling (moet dan een poe switch oid kopen en draad + klemmen etc) of ga ik een nieuwe beltrafo installeren en de bestaande draadjes eraan koppelen.

Ik zag van EMAT een 8 12 24v trafo die enigszins betaalbaar is, maar is het een beter dan het ander?

PoE lijkt me 40-50 euro meer te gaan kosten puur voor een deurbel.

[ Voor 9% gewijzigd door mxmemx op 28-11-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsbroer
mxmemx schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:26:
Ik heb een 8v bel trafo, dus ik twijfel: Ga ik voor een PoE opstelling (moet dan een poe switch oid kopen en draad + klemmen etc) of ga ik een nieuwe beltrafo installeren en de bestaande draadjes eraan koppelen.

Ik zag van EMAT een 8 12 24v trafo die enigszins betaalbaar is, maar is het een beter dan het ander?

PoE lijkt me 40-50 euro meer te gaan kosten puur voor een deurbel.
Voor het geld van die deurbel trafo koop je ook een POE injector... :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-06 12:44
tlpeter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:54:
Je hebt er drie:

Batterij variant.
POE variant.
Wifi variant.

Dan heb je de zwarte en de witte. De witte heeft beeld zoals op jouw telefoon (langgerekt). Deze heeft ook pakket detectie wat de zwarte niet heeft!
De zwarte heeft breed beeld en daardoor geen pakket detectie.
Dat portrait / landscape verschil bij wit/zwart wist ik niet, ik heb destijds de witte POE gekozen vanwege witte buitenmuren, had liever landscape beeld gehad, die pakket detectie werkt toch niet (bij mij). Wil er iemand ruilen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
rsbroer schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:05:
[...]

Voor het geld van die deurbel trafo koop je ook een POE injector... :9~
Ik heb geen ethernet meer over dus moet.hoe dan ook een switch kopen vandaar.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:00

Antonio di

a mi me dijeron que si

mxmemx schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:31:
[...]

Andere mogelijkheid: WiFi Ontvanger met Power over Ethernet (PoE) :
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping
https://www.wifishop.nl/p...-camera-poe-adapter-81891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
prekz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:34:
[...]

Ik weet het ook niet. Ik heb er nu eentje hangen en ik heb gisteren een nieuwe ontvangen voor mijn "nieuwe" huis, aangezien de huidige blijft hangen voor de nieuwe bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Laatst online: 00:46
mxmemx schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:31:
[...]

Dan is POE switch toch de betere keus?

Kan je gelijk bedraad met POE en je hebt extra netwerk poorten.

Heb zelf een 5 ports POE van TP-link voor 40,--.
Werkt top.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 09:41
Helaas heb ik ook een 8v beltrafo maar ik heb wel een PoE setup in de meterkast die pal tegenover de voordeur staat. Nu vroeg ik me af wat de gangbare manier is om een deurbel met PoE te voeden? Trek je een stugge netwerk kabel door de bestaande leidingen heen ter vervanging van de stroomdraden? Ik heb echt geen idee hoe de leidingen lopen om bij de deurbel uit te komen.

Als ik er voor kies de trafo te vervangen dan zoiets?
https://www.elektramat.nl...c-t-b-v-nest-ematb81224v/

[ Voor 15% gewijzigd door Soru op 29-11-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
Jazsie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:30:
[...]

Dan is POE switch toch de betere keus?

Kan je gelijk bedraad met POE en je hebt extra netwerk poorten.

Heb zelf een 5 ports POE van TP-link voor 40,--.
Werkt top.
ik moet voor poe ook allerlei ethernet dingen kopen, dus ik heb het gehouden bij de bel trafo voor 18 euro vervangen. die switch komt er vast nog wel een keer maar niet echt enorm noodzaak as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Heb de WiFi variant inmiddels een paar weken draaien en begin wat dingen op te merken.

1. Als de camera een persoon detecteert, en die persoon blijft langer dan normaal rondhangen of gaat even een seconde uit beeld en komt weer terug dan blijft de reolink app pushmeldingen sturen.. laatst kwam de AH aan de deur bezorgen en ik keek daarna op m'n telefoon en had 6 reolink notificaties van "bezoeker gedetecteerd" etc..

Kan je ergens een cooldown of iets instellen ? Ik kan geen instelling daarvoor vinden.

2. De deurbel hangt vrijwel naast mijn glasvezel modem/router en is verbonden via 5Ghz, zit uiteraard alleen een muur/deur tussen.. maar toch als ik op volledige kwaliteit "high" stream in de app met normale bitrate is het geluid aan het stotteren en zijn bewegingen in slow motion om een of andere reden.

Op google zoeken naar eventuele antwoorden op deze vragen geeft best wel wat hoofdpijn, oneindig zooi aan niet nuttige reddit links bijvoorbeeld.

Misschien dat iemand hier bekend is met deze "problemen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

vinno86 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:45:
Heb de WiFi variant inmiddels een paar weken draaien en begin wat dingen op te merken.

1. Als de camera een persoon detecteert, en die persoon blijft langer dan normaal rondhangen of gaat even een seconde uit beeld en komt weer terug dan blijft de reolink app pushmeldingen sturen.. laatst kwam de AH aan de deur bezorgen en ik keek daarna op m'n telefoon en had 6 reolink notificaties van "bezoeker gedetecteerd" etc..

Kan je ergens een cooldown of iets instellen ? Ik kan geen instelling daarvoor vinden.

2. De deurbel hangt vrijwel naast mijn glasvezel modem/router en is verbonden via 5Ghz, zit uiteraard alleen een muur/deur tussen.. maar toch als ik op volledige kwaliteit "high" stream in de app met normale bitrate is het geluid aan het stotteren en zijn bewegingen in slow motion om een of andere reden.

Op google zoeken naar eventuele antwoorden op deze vragen geeft best wel wat hoofdpijn, oneindig zooi aan niet nuttige reddit links bijvoorbeeld.

Misschien helpt een Firmware update?
En heb je echt alleen bezoeker in het schema voor detectie opgenomen of ook persoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
GVR schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:50:
[...]

Misschien helpt een Firmware update?
En heb je echt alleen bezoeker in het schema voor detectie opgenomen of ook persoon?
Ik heb bezoeker en persoon allebei aangevinkt en de gevoeligheid redelijk laag (vergeleken met de standaard instellingen)

Als ik "persoon" uitzet en alleen "bezoeker" gebruik dan krijg ik geen melding als er iemand in de voortuin komt/staat die niet aanbelt.

Maar goed dat ik dan 2 meldingen krijg als iemand aanbelt is niet zo erg maar het vervelende is dat die persoons detectie maar door blijft gaan waardoor het 4, 5 of 6 meldingen worden.

Het is toch een beetje standaard dacht ik in deurcamera land dat als er beweging gedetecteerd is dat de camera dat een tijdje "onthoud" zeg maar zolang er beweging is ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:20
Ik weet niet of het helpt maar als ik inlog via de webinterface kun je bij de instelling Surveillance - Push de push interval instellen tot maximaal 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

vinno86 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:43:
[...]

Ik heb bezoeker en persoon allebei aangevinkt en de gevoeligheid redelijk laag (vergeleken met de standaard instellingen)

Als ik "persoon" uitzet en alleen "bezoeker" gebruik dan krijg ik geen melding als er iemand in de voortuin komt/staat die niet aanbelt.

Maar goed dat ik dan 2 meldingen krijg als iemand aanbelt is niet zo erg maar het vervelende is dat die persoons detectie maar door blijft gaan waardoor het 4, 5 of 6 meldingen worden.

Het is toch een beetje standaard dacht ik in deurcamera land dat als er beweging gedetecteerd is dat de camera dat een tijdje "onthoud" zeg maar zolang er beweging is ?
Meldingen heb ik alleen voor bezoekers aanstaan. Beweging wordt wel opgenomen en kan ik dus altijd terugkijken als 't nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vinno86 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:45:

Voor 1, heel eerlijk, heb je die notificaties nodig? Ik heb ze 1 dag aan gehad en werd er knettergek van. Voegt ook weinig toe als je telkens een notificatie krijgt als je buren langslopen ofzo.

Voor 2, zet hem eens vast op 5G. Ik had hetzelfde voorheen, maar dat kwam omdat hij switchte naar 2.4G. Net als bij jou hangt ie zo dicht bij een AP dat 2.4G een beetje nutteloos is.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:01:
[...]

Voor 1, heel eerlijk, heb je die notificaties nodig? Ik heb ze 1 dag aan gehad en werd er knettergek van. Voegt ook weinig toe als je telkens een notificatie krijgt als je buren langslopen ofzo.

Voor 2, zet hem eens vast op 5G. Ik had hetzelfde voorheen, maar dat kwam omdat hij switchte naar 2.4G. Net als bij jou hangt ie zo dicht bij een AP dat 2.4G een beetje nutteloos is.
Naast een deurbel is het natuurlijk ook voor beveiliging, als iemand in mijn voortuin aan het rondneuzen is zonder aan te bellen vind ik het wel nuttig om te weten wat die persoon daar aan het doen is.. of uiteraard bij (poging tot) inbraak oid, die doen doorgaans ook niet aanbellen.

Het looppad is "ingekleurd" dus die bewegingen worden genegeerd, alleen als iemand echt m'n voortuin in loopt gaat de camera detecteren.

Het andere puntje is blijkbaar opgelost door de camera even van de voeding af te halen, ik haal nu weer max bitrate op "high".. En standaard op 5Ghz had ik inderdaad al maar goede tip voor andere eventueel waarbij de modem/router ook in de meterkast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
Shaedwell schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:03:
Ik weet niet of het helpt maar als ik inlog via de webinterface kun je bij de instelling Surveillance - Push de push interval instellen tot maximaal 2 minuten.
Ik zal daar is kijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-06 14:37
Iemand een idee hoe je de Reolink Doorbell Poe variant in Apple TV krijgt. Het is met wel al eens gelukt om het camera beeld erin te krijgen, maar eigenlijk wil ik zodra er aangebeld wordt dat het beeld op mijn tv verschijnt op het moment dat ik TV zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:21
@nachtwaker Benieuwd naar de oplossing. Wellicht via Home Assistant, daar heb ik het wel voor elkaar gekregen. Maar via Apple TV .... gaat mij boven de pet, maar leer graag bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heeft iemand hier misschien een Reolink Battery Doorbell geïntegreerd met Home Assistant?
Ik begreep dat de Home Hub dan vereist is maar waar ik specifiek benieuwd naar ben: hoe werkt dat als WiFi van de hub uitgezet wordt en het belangrijkste; is het mogelijk om vanuit Home Assistant geïnitieerde meldingen af te spelen op de deurbel?
Reden is dat ik het wil gaan gebruiken als spraak notificatie wanneer mijn bewakingscamera in Frigate een object binnen de zone detecteert. Mijn camera heeft namelijk geen speaker ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik gebruik deze Reolink deurbel in HA, nu komt het af en toe een keer voor dat de deurbel niet triggert in HA. Geen idee waarom, ik gebruik de binary_sensor.reolink_deurbel_visitor sensor om een automation af te trappen. Iemand een idee hoe dit zou kunnen gebeuren? Ik zie in de Reolink app zelf wel dat de bezoeker correct op de deurbel heeft gedrukt en hoor dan ook de deurbel zelf geluid maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:00:
Ik gebruik deze Reolink deurbel in HA, nu komt het af en toe een keer voor dat de deurbel niet triggert in HA. Geen idee waarom, ik gebruik de binary_sensor.reolink_deurbel_visitor sensor om een automation af te trappen. Iemand een idee hoe dit zou kunnen gebeuren? Ik zie in de Reolink app zelf wel dat de bezoeker correct op de deurbel heeft gedrukt en hoor dan ook de deurbel zelf geluid maken.
Heb ik ook even gehad bij mij hielp toen een reboot van de camera, ff spanning eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
vinno86 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:00:
[...]

Heb ik ook even gehad bij mij hielp toen een reboot van de camera, ff spanning eraf.
Na de reboot van de deurbel uit voorzorg de Reolink intergratie herladen
(Instellingen - apparaten en diensten - Reolink IP NVR/camera (3 puntjes - herlaad)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
frye schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:34:
Geen idee als dit wel het juiste topic is maar zit met een vraagje ivm huidige situatie.

Ik heb een Reolink Wifi doorbell en hierin zit een sdkaart in.
Alle beelden neem ik ook op mijn Synology nas via surveillance station.

Heb sinds kort ook Home Assistant.
Wat is het beste dat ik nu doe? De camera toevoegen via Reolink of via Synology?

Heb nu ook via Home Assistant de deurbel kunnen toevoegen aan Apple Homekit via de Home Assistant bridge.

Maar... de camera stream in home assistant komt voorlopig nog van synology en niet reolink zelf.
Is het sneller rechtstreeks via Reolink of weinig impact? Heb eens beide toegevoegd maar beide situaties duren ongeveer 10 seconde voor ik echt live beeld heb.

Wel leuk. Krijg nu ook een scherm op Apple TV als er iemand voor de deur staat.
Hoe krijg je het voor elkaar dat als er aangebeld wordt dat het getoond wordt op de apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 13:08

Wallie

Herr

Iemand ervaring met de FTP functionaliteit van de deurbel? Ik wil deze aanzetten naar een lokale FTP server, en ben vooral benieuwd hoe je kan instellen dat oude opnames gewist worden, bijvoorbeeld na 3 weken, of dat langzaam de hele disk volloopt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
Wallie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:13:
Iemand ervaring met de FTP functionaliteit van de deurbel? Ik wil deze aanzetten naar een lokale FTP server, en ben vooral benieuwd hoe je kan instellen dat oude opnames gewist worden, bijvoorbeeld na 3 weken, of dat langzaam de hele disk volloopt.
Met FTP gaat dat je niet lukken.
Dan zou je dat aan de FTP server kant voor elkaar moeten krijgen.

Ik zou gewoon een goedkoop Synology NASje op MP scoren, puur voor dit doel.
In Surveillance Station kun je dit allemaal netjes instellen, de mijne staat op 1 maand opnemen, en de oudste folder die ik net zag is 4 Nov 2024, klopt dus netjes en de oudere dag folders worden netjes verwijderd. Kun je prima uitkienen hoe groot je opslag moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 13:08

Wallie

Herr

rsbroer schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:29:
[...]

Met FTP gaat dat je niet lukken.
Dan zou je dat aan de FTP server kant voor elkaar moeten krijgen.

Ik zou gewoon een goedkoop Synology NASje op MP scoren, puur voor dit doel.
In Surveillance Station kun je dit allemaal netjes instellen, de mijne staat op 1 maand opnemen, en de oudste folder die ik net zag is 4 Nov 2024, klopt dus netjes en de oudere dag folders worden netjes verwijderd. Kun je prima uitkienen hoe groot je opslag moet zijn.
Gaat wel goedkomen, ik heb al een Linux (Ubuntu) server staan, schrijf daar wel een script voor die alles van ouder dan 30 dagen wegmikt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtwaker
nachtwaker schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:33:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar dat als er aangebeld wordt dat het getoond wordt op de apple tv?
Ik heb hem nu in Apple tv zitten, ik heb dit gedaan met Scrypted. Als er aan gebeld wordt verschijnt er netjes een schermpje rechtsbovenin in beeld. Alleen merk ik dat er een behoorlijke vertraging op zit. Is dit misschien ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
nachtwaker schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:36:
[...]

Ik heb hem nu in Apple tv zitten, ik heb dit gedaan met Scrypted. Als er aan gebeld wordt verschijnt er netjes een schermpje rechtsbovenin in beeld. Alleen merk ik dat er een behoorlijke vertraging op zit. Is dit misschien ergens een instelling?
Ook ander probleem is dat ik zodra er aangebeld wordt, ik niet altijd live beeld heb maar dat deze een paar minuten achter loopt, iemand een idee? Als ik dan de camera stream opnieuw open op mijn apple tv zie ik wel live beeld, net of het even blijft hangen door de vorige beeld sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-06 16:43
nachtwaker schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:36:
[...]

Ik heb op mijn Google Hub ook een vertraging van z'n 10 seconden. Wat bij mij hielp is de 'foto' stream te gebruiken. Hij is maar 1 á 2 fps, maar is wel realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:27
Pilovali schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:34:
[...]

Ik heb op mijn Google Hub ook een vertraging van z'n 10 seconden. Wat bij mij hielp is de 'foto' stream te gebruiken. Hij is maar 1 á 2 fps, maar is wel realtime.
Deze stream is me niet bekend. Kan je wat meer delen over hoe die werkt / waar ik die stream kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
-Casper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:11:
[...]

Deze stream is me niet bekend. Kan je wat meer delen over hoe die werkt / waar ik die stream kan vinden?
Ik denk dat HomeAssistant dit gebruikt: https://support.reolink.c...Cameras-via-Web-Browsers/

https://www.home-assistant.io/integrations/reolink/

Maar hoe het werkt met Scrypted en Apple TV durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Pilovali schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat HomeAssistant dit gebruikt: https://support.reolink.c...Cameras-via-Web-Browsers/

https://www.home-assistant.io/integrations/reolink/

Maar hoe het werkt met Scrypted en Apple TV durf ik niet te zeggen.
Ja, ik doel meer op je jpeg stream. Ik maak nu een snapshot van de deurbel en die cast ik naar een google hub. Maar zou liever een stream hebben (ook al is t maar 1 fps). Camera streamen naar de hub geeft te veel vertraging waardoor het niet werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
-Casper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:57:
[...]

Ja, ik doel meer op je jpeg stream. Ik maak nu een snapshot van de deurbel en die cast ik naar een google hub. Maar zou liever een stream hebben (ook al is t maar 1 fps). Camera streamen naar de hub geeft te veel vertraging waardoor het niet werkbaar is.
Oh, ik haal dan mensen doorelkaar, oeps.

Hoe cast je het naar je hub toe? Ik gebruik Home Assistant en heb het volgende ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/6A82OT9b.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/2b93fT9b.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Het is vast al vaker voorbij gekomen, maar ik heb gister maar eens het UID uitgezet op de Reolink en jezus, wát een verschil zonder de cloud ertussen. Via de app streamt de video nu gewoon instantly, in plaats van een aantal seconden te moeten wachten. Ook de Home Assistant stream lijkt nu een stuk sneller te zijn (ook al connect je via het LAN IP in de integratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:50:
Het is vast al vaker voorbij gekomen, maar ik heb gister maar eens het UID uitgezet op de Reolink en jezus, wát een verschil zonder de cloud ertussen. Via de app streamt de video nu gewoon instantly, in plaats van een aantal seconden te moeten wachten. Ook de Home Assistant stream lijkt nu een stuk sneller te zijn (ook al connect je via het LAN IP in de integratie).
De UID is hier al vanaf dag 1 uit want ze hangen op een vlan zonder internet. (nvr met cameras)
Maar kan nou nog niet over "vlot" spreken ofzo.

Allicht dat de NVR nog wat vertraging oplevert, maar de UID uitzetten is helaas geen gouden sleutel tot succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 00:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:50:
Hoe bedoel je dit precies? Ik wil het ook proberen, maar heb geen idee of ik het uit of aan heb staan. Ik zie in de instellingen wel het UID van de camera (met een QR-code), maar ik zie niet hoe ik "het UID uit of aan" kan zetten...

https://strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vormulier schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:56:
[...]

De UID is hier al vanaf dag 1 uit want ze hangen op een vlan zonder internet. (nvr met cameras)
Maar kan nou nog niet over "vlot" spreken ofzo.

Allicht dat de NVR nog wat vertraging oplevert, maar de UID uitzetten is helaas geen gouden sleutel tot succes.
Apart, bij mij maakt het echt een enorm verschil. Ik gebruik geen NVR, puur de deurbel los, en heb alles uit staan (geen notificaties whatsoever, neemt alleen op via SD kaartje en that's it). Ik ben er heel blij mee. Nog even als toevoeging, mijn wifi deurbel hangt dicht bij mijn access point, dus ik heb hem vastgezet op 5G, misschien dat dat ook nog wat uitmaakt. Niet van toepassing als je de PoE versie hebt natuurlijk.
Gregory76 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:59:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Ik wil het ook proberen, maar heb geen idee of ik het uit of aan heb staan. Ik zie in de instellingen wel het UID van de camera (met een QR-code), maar ik zie niet hoe ik "het UID uit of aan" kan zetten...
Inloggen op je deurbel via het IP adres, dan naar kopje "Network", en dan het vinkje "Enable UID" uitzetten. Let wel dat je hem daarna waarschijnlijk even opnieuw moet toevoegen in de app, maar dat is 5 seconden werk. Toevoegen kun je dan weer simpelweg via het LAN IP adres.

[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 06-12-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2024 13:49 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 22:59
G_Dragon schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:29:
Wij hebben vorig jaar de Ring Video Doorbell 3 Plus gekocht, maar helaas wou twee weken geleden de accu niet meer opladen dus contact opgenomen met Ring Nederland en we kregen netjes binnen garantie een nieuwe accu thuisgestuurd. Hoefden de oude niet retour te sturen, wat ik zeer netjes vind!

Hierdoor ben ik erg positief te spreken over de klantenservice!
@G_Dragon Ik mis de link met de titel van dit topic. Kan je me hiermee verder helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

TheBull schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:42:
[...]

@G_Dragon Ik mis de link met de titel van dit topic. Kan je me hiermee verder helpen?
NVM ik heb hem in het verkeerde topic gepost, was ervan overtuigt dat ik het Ring topic had aangeklikt |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
Pilovali schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:03:
[...]

Oh, ik haal dan mensen doorelkaar, oeps.

Hoe cast je het naar je hub toe? Ik gebruik Home Assistant en heb het volgende ingesteld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou je de YAML kunnen delen van die actie? Ik gebruik de camera.play_stream actie maar dan krijg ik niet zo'n selector als dat jij hebt. Enkel de optie om de deurbel camera te selecteren (waar ik dus dikke vertraging op heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
-Casper schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:03:
[...]

Zou je de YAML kunnen delen van die actie? Ik gebruik de camera.play_stream actie maar dan krijg ik niet zo'n selector als dat jij hebt. Enkel de optie om de deurbel camera te selecteren (waar ik dus dikke vertraging op heb).
Uh... moet ik even goed kijken hoe dat werkt. Ik ben meer een drag 'n drop persoon dan een YAML programmeur.
Het kan zijn dat je in HA de sensor/entiteit moet inschakelen bij Apparaten -> Reolink -> Deurbel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
alias: Deurbel op hub
description: ""
triggers:
  - type: turned_on
    device_id: bafacff0fe07c4d8680a077e7fb899a8
    entity_id: e1a4bd0d3abf0d0666c2fd56395d547b
    domain: binary_sensor
    trigger: device
conditions: []
actions:
  - action: media_player.play_media
    target:
      entity_id: media_player.huiskamer_hub
    data:
      media_content_id: media-source://camera/camera.deurbel_foto_s_vloeiend
      media_content_type: image/jpeg
    metadata:
      title: Deurbel Foto's vloeiend
      thumbnail: /api/camera_proxy/camera.deurbel_foto_s_vloeiend
      media_class: video
      children_media_class: null
      navigateIds:
        - {}
        - media_content_type: app
          media_content_id: media-source://camera
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 30
      milliseconds: 0
  - action: media_player.turn_off
    metadata: {}
    data: {}
    target:
      device_id: 164b05313aa18ee89fcc21eecb21f03b
mode: single

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
renzo4000 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:19:
Mijn flow is niet zo spannend, behalve dat ik nog een "gong" af laat gaan in de gang zelf. Dat is alleen overdag en niet in de avond ivm kinderen die dan op bed liggen. Ik stuur overigens gewoon een snapshot via homey zelf naar mijn mobiel

[Afbeelding]
Werkt dit (nog steeds) voor je?

Ik heb gisteren van de Sint de Wifi-versie van de videodeurbel gekregen (D340W), maar krijg hem nog niet lekker werkend met mijn Homey. De flow die jij in die post hebt wordt bij mij nooit afgetrapt.

Op basis van beweging kan ik flows triggeren, maar ik wil het expliciet met de knop doen. Heb vanmiddag speciaal Home Assistent op de RPI gezet en daar werkt het prima via de 'visitor' sensor. Maar om HA nou alleen daarvoor te laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 08:31
Farmerwood schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:48:
[...]

Werkt dit (nog steeds) voor je?

Ik heb gisteren van de Sint de Wifi-versie van de videodeurbel gekregen (D340W), maar krijg hem nog niet lekker werkend met mijn Homey. De flow die jij in die post hebt wordt bij mij nooit afgetrapt.

Op basis van beweging kan ik flows triggeren, maar ik wil het expliciet met de knop doen. Heb vanmiddag speciaal Home Assistent op de RPI gezet en daar werkt het prima via de 'visitor' sensor. Maar om HA nou alleen daarvoor te laten draaien...
Weet je zeker dat je de juiste optie hebt gekozen? Je moet "visitor deteced" hebben anders werkt het niet, je zal niet de eerste zijn die de verkeerde variabele gebruikt in Homey ;). Werkt hier iig perfect!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb alle kaarten inmiddels al meerdere keren geprobeerd en zie online meerdere mensen met deze klacht.
En omdat het op Home Assistent wel werkt ga ik er even vanuit dat de Reolink zelf netjes werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Vraagje voor de kenners hier :*)

Je kunt onder Pushmeldingen de optie 'inkomende oproep van deurbel' aanzetten. Volgens mij bedoelt zodat je meteen twee-weg kunt praten. Ik zou deze optie graag aanzetten, alleen heeft deze een hele nare eigenschap..

Zodra ik hem aanzet en er belt iemand aan, dan krijg ik een notificatie met geluid ZELFS als de telefoon op trilfunctie of stil staat. Ik heb dus al een paar keer gehad dat ik in een meeting zat, telefoon op stil en toch lawaai begon te maken omdat er iemand aan de deur was :F

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de deurbel ook mijn telefoon respecteert als deze op trilfunctie staat?
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste