Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:01
Rohem schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:16:
Vraagje voor de kenners hier :*)

Je kunt onder Pushmeldingen de optie 'inkomende oproep van deurbel' aanzetten. Volgens mij bedoelt zodat je meteen twee-weg kunt praten. Ik zou deze optie graag aanzetten, alleen heeft deze een hele nare eigenschap..

Zodra ik hem aanzet en er belt iemand aan, dan krijg ik een notificatie met geluid ZELFS als de telefoon op trilfunctie of stil staat. Ik heb dus al een paar keer gehad dat ik in een meeting zat, telefoon op stil en toch lawaai begon te maken omdat er iemand aan de deur was :F

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de deurbel ook mijn telefoon respecteert als deze op trilfunctie staat?
Bij iOS heb je onder het menu push notifications een optie om allow critical alerts aan/uit te zetten. Als je deze aan zet negeert deze de instelling stil/trillen van de telefoon.

(op android weet ik het niet, mogelijk dat bovenstaand daar ook voor werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
greg-a schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:31:
[...]

Bij iOS heb je onder het menu push notifications een optie om allow critical alerts aan/uit te zetten. Als je deze aan zet negeert deze de instelling stil/trillen van de telefoon.

(op android weet ik het niet, mogelijk dat bovenstaand daar ook voor werkt)
Thnx! Heb inderdaad Android, maar na wat zoeken een vergelijkbare instelling gevonden. Zal eens testen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:19

-CJ

Not remastered

Wat is jullie ervaring met de "slimme" people detectie? Motion (beweging) gaat goed en met een minimaal formaat worden alleen dingen op de oprit gedetecteerd. Ik heb de persoonsdetectie aan staan en heb ook gespeeld met de instelling (van heel precies naar niet precies) maar ik krijg bij personen in 90% van de gevallen alleen een bewegingsdetectie en niet een personen detectie.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 06:11
-CJ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:25:
Wat is jullie ervaring met de "slimme" people detectie? Motion (beweging) gaat goed en met een minimaal formaat worden alleen dingen op de oprit gedetecteerd. Ik heb de persoonsdetectie aan staan en heb ook gespeeld met de instelling (van heel precies naar niet precies) maar ik krijg bij personen in 90% van de gevallen alleen een bewegingsdetectie en niet een personen detectie.
Probeer eens om motion uit te zetten en te kijken of hij dan wel personen detecteert..

Mijn deurbel detecteert in principe altijd wel een persoon, maar ik heb motion uit want anders wordt ik gek..

Al met al ben ik niet echt tevreden met de Reolink detectie, ik kom van een Ring deurbel en dat was echt bizar veel beter kwa detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
vinno86 schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:35:
[...]

Mijn deurbel detecteert in principe altijd wel een persoon, maar ik heb motion uit want anders wordt ik gek..

Al met al ben ik niet echt tevreden met de Reolink detectie, ik kom van een Ring deurbel en dat was echt bizar veel beter kwa detectie.
Ik heb geen vergelijking met andere deurbellen, maar ik ben eigenlijk heel tevreden. Heb de gevoeligheid van de detectie zo afgesteld dat mensen op de stoep genegeerd worden, maar zodra ze de voortuin inlopen, worden ze wel als persoon gedetecteerd. Gaat heel goed. Enige valse positieve identificatie was een vrachtwagen die langsreed met vrij groot een persoon erop afgebeeld :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

vinno86 schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:35:
[...]

Probeer eens om motion uit te zetten en te kijken of hij dan wel personen detecteert..

Bedoel je dan de melding van beweging uit of de gevoeligheid gewoon heel laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

glaswerk schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:07:
[...]

Ik heb geen vergelijking met andere deurbellen, maar ik ben eigenlijk heel tevreden. Heb de gevoeligheid van de detectie zo afgesteld dat mensen op de stoep genegeerd worden, maar zodra ze de voortuin inlopen, worden ze wel als persoon gedetecteerd. Gaat heel goed. Enige valse positieve identificatie was een vrachtwagen die langsreed met vrij groot een persoon erop afgebeeld :-D
Ook wel bizar, compleet tegenovergestelde van wat ik heb met hetzelfde apparaat. Hoe heb jij je instellingen nu staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
-CJ schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:02:
[...]

Ook wel bizar, compleet tegenovergestelde van wat ik heb met hetzelfde apparaat. Hoe heb jij je instellingen nu staan?
Ik heb "smart detection" (person detection) op 70 staan.
"Motion detection" (sensitivity) staat 's nachts op 32, overdag op 25. Ik heb geen no-detection zones, en een 1-seconde alarm delay. Verder heb ik een "minimum object" size ingesteld. Behoorlijk klein, maar blijkbaar groot genoeg om voetgangers op straat eruit te filteren.

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:09
Sinds gisteren heb ik ook een Reolink Doorbell PoE. Omdat ik ook al twee Reolink camera's had met opname via Synology Surveillance was Reolink een logische keuze.

Ik ben alleen op zoek naar een extra 15 graden wigje, in het wit. De bel staat haaks op de voordeur en nu is er een vrij groot deel van de voordeur zelf in beeld en wat minder van de aanlooproute. Die wigjes zijn wel los te krijgen, maar alleen in het zwart.

Dus, als iemand er eentje over heeft, of toevallig een tip heeft voor een alternatief, laat maar weten.

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 15:25
Blihi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:12:
Sinds gisteren heb ik ook een Reolink Doorbell PoE. Omdat ik ook al twee Reolink camera's had met opname via Synology Surveillance was Reolink een logische keuze.

Ik ben alleen op zoek naar een extra 15 graden wigje, in het wit. De bel staat haaks op de voordeur en nu is er een vrij groot deel van de voordeur zelf in beeld en wat minder van de aanlooproute. Die wigjes zijn wel los te krijgen, maar alleen in het zwart.

Dus, als iemand er eentje over heeft, of toevallig een tip heeft voor een alternatief, laat maar weten.
Spuit m gewoon wit of bestel een witte 3d geprinte variant. Modellen hiervoor zijn eerder gedeeld en er zijn tal van partijen die dit voor je kunnen maken op bestelling

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 11:08
Hoi, ik heb een Reolink PoE deurbel welke is aangesloten op mijn Synology NAS (surveillance station) en prima functioneert, maar er viel me 1 ding op in de logs: elke 2 weken op exact hetzelfde tijdstip verliest de deurbel de connectie voor een halve minuut. Zie het screenshot. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_GGU2KXua9oJW0-CQsnrM5sOzM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aLcyerVeUDcMoJ2M4mhfQ6G9.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:22
@Blihi , je zou hier eens kunnen informeren of er iemand in de buurt een 3D printer heeft die dit voor je zou willen printen? (met of zonder vergoeding in de vorm van financiën of een biertje.)
Modding, mechanica en elektronica

Als alternatief kan je op Etsy kijken of daar iets wordt aangeboden. Op marktplaats ben ik trouwens een advertentie van iemand tegen gekomen waarin deze wigjes werden aangeboden.

https://www.marktplaats.nl/q/reolink+wig/

Toch denk ik dat het stellen van de vraag hier op tweakers goedkoper gaat zijn. ;)

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
Arie Atari schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:08:
Hoi, ik heb een Reolink PoE deurbel welke is aangesloten op mijn Synology NAS (surveillance station) en prima functioneert, maar er viel me 1 ding op in de logs: elke 2 weken op exact hetzelfde tijdstip verliest de deurbel de connectie voor een halve minuut. Zie het screenshot. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?[Afbeelding]
Heb zelf de WiFi variant en doe dit even uit m'n hoofd. Maar volgens mij staat er standaard een schema ingesteld voor updaten en/of een herstart van de bel. Zou dat wellicht kunnen zijn wat je ziet?

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 11:08
Bedankt voor je reactie, maar ik kan zowel in de Reolink app als Surveillance Station geen instellingen vinden waar dit op lijkt helaas.

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 15:20
Als ik via de webinterface inlog op de camera staat er bij settings-system-maintenance de optie 'auto reboot' .
Deze staat standaard aan en ingesteld op elke zondag om 2 uur 's nachts.

• Blihi
Voordat je via de webinterface in kunt loggen moet je die wel eerst aanzetten in de Reolink applicatie. Maar inderdaad, dan staat die reboot standaard ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 17:05
Sinds een paar dagen hangt erbij ons nu ook een Reolink PoE deurbel en die voorzien is van 256gb micro sd card. Waar ik nu nog niet helemaal uit kom is het volgende.

Ik heb record (instellingen / record ) aanstaan maar dan heb ik twee mogelijkheden
- Schema voor bewegingsopname
- Schema voor continue opname

Als ik voor de laatste optie moet ik dan eerste uitzetten ?
Mij doel is om 24/7 opnames te hebben en dan nog liefst voor meerdere dagen en dat de micro sd card niet te snel vol is.

Dan is er ook de optie tijdsverloop, heeft het zin om die aan te zetten ?

Hopelijk zijn tweakers die het zelfde willen of al gedaan hebben die mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:41
_Mitchie_ schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:26:
Sinds een paar dagen hangt erbij ons nu ook een Reolink PoE deurbel en die voorzien is van 256gb micro sd card. Waar ik nu nog niet helemaal uit kom is het volgende.

Ik heb record (instellingen / record ) aanstaan maar dan heb ik twee mogelijkheden

Mij doel is om 24/7 opnames te hebben en dan nog liefst voor meerdere dagen en dat de micro sd card niet te snel vol is.

Hopelijk zijn tweakers die het zelfde willen of al gedaan hebben die mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Als je "Schema voor continue opname" gebruikt hoef je inderdaad geen schema voor bewegingsopname in te stellen. Je filmt dan immers alles al, ongeacht bewegingen.

De optie tijdsverloop heb je ook niet nodig. (Tenzij je een timelapse van een zonsondergang wil maken). :)

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 24-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:15

Dan heb je eigenlijk een 12 TB SD kaartje nodig.

Je kunt ook het SD kaartje partitioneren, dan kan je een partitie leeg/ongebruikt laten, dan raakt hij nooit vol.

/s

Maar goed, wat je wilt is tegenstrijdig.
Je wilt meerdere dagen continu opnemen maar zo dat het kaartje niet snel vol raakt.
Dan moet je de resolutie op zijn laagst zetten, dan nemen de beelden minder plaats in, maar dat gaat dus ten koste van het beeld. Op groot scherm zal dat korrelig worden en dingen zelfs onleesbaar.

Maar leg uit waarom je niet wil dat je kaartje snel vol raakt?
Zodra het vol is wordt over de oudste opnamen weer opgenomen.

Is een NAS dan niets voor jou? Gezien je toch al POE hebt?
Daar past wel een aantal TB in.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 24-06 17:05
Daar heb je helemaal gelijk in dat hetgeen wat ik wilde tegenstrijdig is.
In tussentijd heb ik de instelling weer gewijzigd naar " Schema voor bewegingsopname " en die aangepast naar behoefte.

In de toekomst gaat er nog wel iets komen als bijvoorbeeld een NAS.

• Petech
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-06 11:28
Hoi allemaal,
ik overweeg om de PoE versie te kopen. Met het doel 24 uur op te kunnen nemen. Heb een volledige omada systeem van tp-link liggen. Ik vraag met alleen af hoe het met de veiligheid zit. Wanneer iemand de bel van de muur verwijderd en een pc aansluit heeft deze persoon toegang tot het netwerk. Hoe kan je dit beveiligen?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Petech schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:31:
Hoi allemaal,
ik overweeg om de PoE versie te kopen. Met het doel 24 uur op te kunnen nemen. Heb een volledige omada systeem van tp-link liggen. Ik vraag met alleen af hoe het met de veiligheid zit. Wanneer iemand de bel van de muur verwijderd en een pc aansluit heeft deze persoon toegang tot het netwerk. Hoe kan je dit beveiligen?
De wifi versie kopen :+

Maargoed, mac filtering zou een eenvoudige oplossing zijn om maar iets te noemen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• crunchytail
De WiFi-versie heeft ook een ethernetpoort. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 26-12-2024 15:04 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

crunchytail schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:03:
[...]

De WiFi-versie heeft ook een ethernetpoort. ;)
Meen je :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 15:48
Heb sinds een tijdje de POE deurbel en heb sinds een paar dagen internet van Delta met een Nokia XS-2426G-B modem.

Ik kan de deurbel niet benaderen wanneer deze op de Nokia is aangesloten.

Iemand hier ervaring mee?

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:04
Petech schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:31:
Hoi allemaal,
Doormiddel van VLAN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:14
Hier wordt alle beweging opgenomen. Wij wonen in een wijk waar veel mensen langslopen/fietsen en regelmatig auto's langsrijden.
Met een 512 Gb kaart heb ik een historie van ongeveer 3 maanden.

De oudste opnames worden automatisch gewist. Geen enkel probleem gehad.

Er wordt ook nog beeld buiten de bel bewaard en jpg's van aanbellers gemaild, maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
  • Laatst online: 24-06 09:34
Zelf heb ik ook de wifi variant aangeschaft, Heb hem al geconfigureerd, maar nog niet opgehangen. Ik ben zeer tevreden over het wifi signaal op mijn unify ac pro access point en de integratie met mijn synology ds 224+. Heb er 2 staan en zie dat mijn oude (synology ds212j) ook de surveillance prima zou kunnen zij het vele malen trager.
Maar nu heb ik 2 vragen waar ik mee zit en (nog) nergens terug kan lezen.
1. De bedrading aansluiten; welke is de plus (positieve)pool.
Als ik ze vice versa aansluit werkt ie ook wel en in het vervolg hiervan komt vraag 2 voor.
2. Ik heb hem binnen geconfigureerd en een paar uur aan laten staan, maar vind dat bij de camera gedeelte hij
warmer aanvoelt; Is dit normaal, want zou ook kunnen komen door de klemmetjes verkeerd aan te
sluiten.
Is dit jullie ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:01
@rigave mijn twee D340W zijn vandaag pas aangekomen dus ik kom vandaag voor het eerst in dit topic kijken, maar ik denk dat de polariteit niet uit maakt omdat de bel ook AC gevoed kan worden (direct op de bel trafo). In mijn geval ben ik vooral benieuwd of een 8V/1A werkt. Ik lees wisselende ervaringen dus eens kijken of ik de meegeleverde adapter kan aansluiten op de bestaande bedrading of een 24V beltrafo ga halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Patrick4 op 27-12-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Patrick4 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:39:
@rigave mijn twee D340W zijn vandaag pas aangekomen dus ik kom vandaag voor het eerst in dit topic kijken, maar ik denk dat de polariteit niet uit maakt omdat de bel ook AC gevoed kan worden (direct op de bel trafo). In mijn geval ben ik vooral benieuwd of een 8V/1A werkt. Ik lees wisselende ervaringen dus eens kijken of ik de meegeleverde adapter kan aansluiten op de bestaande bedrading of een 24V beltrafo ga halen.
8V/1A levert vooral problemen op tijdens het bekijken van de livestream icm spreken over de speaker. Dan vraagt de deurbel teveel stroom en schiet in een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-06 10:56
Over het instellen en gebruiken van mijn Reolink D340W video deurbel heb ik twee vragen.

Pal voor mijn huis ligt een trottoir. Dan ligt er een strook gras van ca. 5 meter en daarna de weg en aan de overkant weer gras, trottoir en huizen.

Het verkeer hoef ik niet opgenomen te hebben. Ik heb al de weg en de huizen gemaskeerd, maar dat lijkt niet uit te maken.

Wat ik wel wil opnemen zijn personen die voor het huis blijven staan, iets in de brievenbus doen of aan de deur(bel) komen. Bij aanbellen word er iig opgenomen.

Ik krijg het nog niet zo ingesteld dat alles pal voor het huis wel word opgenomen en de rest niet.

Als ik de gevoeligheid verminder en de object-grootte verhoog (ongeveer de afmetingen van een persoon vlak voor de deurbel), gaat de software een deel van die gebeurtenissen missen. Maar blijft wel te veel verkeer opnemen. Met name als het donker is, lijkt elke auto vastgelegd te worden.
Dat is te veel om nog door te kijken, en niet interessant.

Is er een tip om de instellingen zo te zetten dat wel personen maar geen verkeer word opgenomen.

Een ander probleem wat ik heb is dit:
het zal wel toeval zijn, maar vaak als ik op de Motorola G60s naar de opnames ga kijken valt net dan even de wifi weg, om even later weer te connecten. Dat ben ik eigenlijk niet gewend, er lijkt haast een verband met het gebruik van de app te zijn. Ik kan de deurbel alleen via mijn eigen wifi benaderen, dus het begint nogal hinderlijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:06
Bitzer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:56:
Over het instellen en gebruiken van mijn Reolink D340W video deurbel heb ik twee vragen.

Pal voor mijn huis ligt een trottoir. Dan ligt er een strook gras van ca. 5 meter en daarna de weg en aan de overkant weer gras, trottoir en huizen.

Het verkeer hoef ik niet opgenomen te hebben. Ik heb al de weg en de huizen gemaskeerd, maar dat lijkt niet uit te maken.

Wat ik wel wil opnemen zijn personen die voor het huis blijven staan, iets in de brievenbus doen of aan de deur(bel) komen. Bij aanbellen word er iig opgenomen.

Ik krijg het nog niet zo ingesteld dat alles pal voor het huis wel word opgenomen en de rest niet.

Als ik de gevoeligheid verminder en de object-grootte verhoog (ongeveer de afmetingen van een persoon vlak voor de deurbel), gaat de software een deel van die gebeurtenissen missen. Maar blijft wel te veel verkeer opnemen. Met name als het donker is, lijkt elke auto vastgelegd te worden.
Dat is te veel om nog door te kijken, en niet interessant.

Is er een tip om de instellingen zo te zetten dat wel personen maar geen verkeer word opgenomen.

het zal wel toeval zijn, maar vaak als ik op de Motorola G60s naar de opnames ga kijken valt net dan even de wifi weg, om even later weer te connecten. Dat ben ik eigenlijk niet gewend, er lijkt haast een verband met het gebruik van de app te zijn. Ik kan de deurbel alleen via mijn eigen wifi benaderen, dus het begint nogal hinderlijk te worden.
1) Bij settings-Toezicht-Opname-Schema kun je voertuig uitvinken,
Maar volgens mij word alles standaard opgenomen en kun je bij afspelen dan kiezen welke bewegingen
je wilt zien.

2) Je hebt enable uid wel aanstaan?
Die kun je niet in de app activeren maar door in te loggen op het ip van de deurbel onder Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 08:07
Rohem schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:16:
Vraagje voor de kenners hier :*)

Je kunt onder Pushmeldingen de optie 'inkomende oproep van deurbel' aanzetten. Volgens mij bedoelt zodat je meteen twee-weg kunt praten. Ik zou deze optie graag aanzetten, alleen heeft deze een hele nare eigenschap..

Zodra ik hem aanzet en er belt iemand aan, dan krijg ik een notificatie met geluid ZELFS als de telefoon op trilfunctie of stil staat. Ik heb dus al een paar keer gehad dat ik in een meeting zat, telefoon op stil en toch lawaai begon te maken omdat er iemand aan de deur was :F

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de deurbel ook mijn telefoon respecteert als deze op trilfunctie staat?
Ik vermoed, dat je belangrijke waarschuwingen in het push meldingen menu moet uitvinken.
Overigens heb ik vandaag de laatste app update binnen (IOS) Reolink APP version 4.51.0.
Ik kreeg vanochtend toen er op de deurbel werd gedrukt, daadwerkelijk een telefoon oproep op mijn iphone vanuit de Reolink App

Hier een link over de wijzigingen:

https://www.reddit.com/r/...on_4510_is_now_available/

[ Voor 5% gewijzigd door charleychui op 28-12-2024 10:59 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Behoorlijk Leek schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:09:
[...]

1) Bij settings-Toezicht-Opname-Schema kun je voertuig uitvinken,
Maar volgens mij word alles standaard opgenomen en kun je bij afspelen dan kiezen welke bewegingen
je wilt zien.

2) Je hebt enable uid wel aanstaan?
Die kun je niet in de app activeren maar door in te loggen op het ip van de deurbel onder Network
1) Ik begreep niet dat dat schema relevant was, dat is het dus wel. Ik heb nu any motion uitgevinkt, dat gaat al beter.

2) Ik begrijp niet wat je bedoeld. Mijn deurbel heeft een uid maar ik zie geen verband met het netwerk. Het is de telefoon die het wifi uit en weer aanzet, althans zou lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bitzer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:56:

1. Zijn dit opnames vanaf de microsd kaart of via de cloud?
2. Als geprobeerd om uit te sluiten dat het aan je app ligt door evt via data van je telefoon te connecten (4g/5g)?
3.Evt controleren of de wifi verbeterd kan worden (5Ghz kanaal bv)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
charleychui schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:45:
[...]

1. Zijn dit opnames vanaf de microsd kaart of via de cloud?
2. Als geprobeerd om uit te sluiten dat het aan je app ligt door evt via data van je telefoon te connecten (4g/5g)?
3.Evt controleren of de wifi verbeterd kan worden (5Ghz kanaal bv)
1. Vanaf de microsd kaart in de bel.
2. Ik kan geen verbinding maken via de telefoon, dus 4g/5g. Ik weet niet hoe dat werkt.
3. Als eerste heb ik de smartphone nu een vast IP gegeven, dus dat er niet steeds op de DHCP gewacht hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bitzer schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:10:
[...]

1. Vanaf de microsd kaart in de bel.
2. Ik kan geen verbinding maken via de telefoon, dus 4g/5g. Ik weet niet hoe dat werkt.
3. Als eerste heb ik de smartphone nu een vast IP gegeven, dus dat er niet steeds op de DHCP gewacht hoeft te worden.
Heb je geen pc met windows ergens staan?
Hier kan je nl de Reolink App op installeren en koppelen met je deurbel.
https://reolink.com/softw..._HiAB65FmIiWhBUKgrUCwAqWe
Wifi of bedraad kan allebei, dan kan je in ieder geval controleren of je instellingen van de deurbel goed staan en tevens je opnames bekijken
Ik vermoed, dat je wifi met je gsm aangepast moet worden, heb je een 2,4 og 5ghz verbinding met je telefoon en btw, je kan gewoon de deurbel inzien als je geen wifi hebt, maar dan met je gsm data abonnement natuurlijk.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsnaps
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-04 23:18
anc schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:11:

• Montage met de wedge is niet goed over nagedacht. De schroef in de wedge steekt iets teveel uit voor het metalen stuk waar je je bel op klikt;
draai de wedge eens om ;) er is heel goed over nagedacht, ik denk alleen dat je hem verkeerdom gemonteerd hebt, want precies wat jij beschrijft, is mij de eerste keer overkomen tijdens montage... toen kwam ik er achter dat ik de edge "achterstevoren" moest installeren en dan is ie perfect in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Woodsnaps schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 00:30:
[...]

draai de wedge eens om ;) er is heel goed over nagedacht, ik denk alleen dat je hem verkeerdom gemonteerd hebt, want precies wat jij beschrijft, is mij de eerste keer overkomen tijdens montage... toen kwam ik er achter dat ik de edge "achterstevoren" moest installeren en dan is ie perfect in orde.
Dat was dus z'n 1,5 jaar geleden :)
Inmiddels omgedraaid en inderdaad hij zat een stuk beter. Iemand anders had dat ook al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
charleychui schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:48:
[...]

Heb je geen pc met windows ergens staan?
Hier kan je nl de Reolink App op installeren en koppelen met je deurbel.
https://reolink.com/softw..._HiAB65FmIiWhBUKgrUCwAqWe
Wifi of bedraad kan allebei, dan kan je in ieder geval controleren of je instellingen van de deurbel goed staan en tevens je opnames bekijken
Ik vermoed, dat je wifi met je gsm aangepast moet worden, heb je een 2,4 og 5ghz verbinding met je telefoon en btw, je kan gewoon de deurbel inzien als je geen wifi hebt, maar dan met je gsm data abonnement natuurlijk.
Ik zou een extra PC met W10 kunnen installeren voor dit doel, ik wist niet dat er Windows software beschikbaar is. Jammer dat er geen Linux versie van is.

Ik heb een Ziggo connect box, de Moto kan op 5gHz maar er is ook nog een oudere smartphone die alleen 2.4gHz heeft.

Ik heb nog een aparte wifi router, een oud ding voor een bepaald doel, ik zal eens testen of de verbinding met de smartphone dan ook zo instabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 20:28
niet alleen voor windows is er de software, ik heb het op de Apple Macbook ook,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bitzer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:37:
[...]

Ik zou een extra PC met W10 kunnen installeren voor dit doel, ik wist niet dat er Windows software beschikbaar is. Jammer dat er geen Linux versie van is.

Ik heb een Ziggo connect box, de Moto kan op 5gHz maar er is ook nog een oudere smartphone die alleen 2.4gHz heeft.

Ik heb nog een aparte wifi router, een oud ding voor een bepaald doel, ik zal eens testen of de verbinding met de smartphone dan ook zo instabiel is.
Met kieskeurige apparaten kan je allicht beter je wifi scheiden in een "mijn wifi 5" en een "mijn wifi 2"
Hier heb ik een appart VLAN / Wifi voor dat soort apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bitzer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:37:
[...]

Met de Connectbox kan je 2 verschillende Wifi kanalen tegelijkertijd gebruiken hoor, zowel het 2,4 als 5ghz kanaal dus.
Wellicht even goed instellen in de Ziggo box, mocht het problemen geven met instellen, stuur dan even een PB.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 11:38
Ik krijg momenteel te veel push notificaties van voetgangers die langslopen.
Ik vind het prima dat daar opnames van worden gemaakt, maar wil af van al die android pingetjes en popups.
In android kan ik alleen maar alle notificaties uitzetten, maar dan mis ik denk ik ook de notifcatie als er op de bel wordt gedrukt, die wil ik juist niet missen. Enig idee hoe dit te doen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greg-a
rsbroer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:17:
Ik krijg momenteel te veel push notificaties van voetgangers die langslopen.
Ik vind het prima dat daar opnames van worden gemaakt, maar wil af van al die android pingetjes en popups.
In android kan ik alleen maar alle notificaties uitzetten, maar dan mis ik denk ik ook de notifcatie als er op de bel wordt gedrukt, die wil ik juist niet missen. Enig idee hoe dit te doen ?
greg-a in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsbroer
Vreemd genoeg heb ik geen optie Visitor in de schedule, wel Ring, Person, Any Movement.
Zou dat afhankelijk zijn van de firmware ?
Enniewee, Allen de Ring aangevinkt nu, lijkt me precies wat ik wil.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
rsbroer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Vreemd genoeg heb ik geen optie Visitor in de schedule, wel Ring, Person, Any Movement.
Zou dat afhankelijk zijn van de firmware ?
Enniewee, Allen de Ring aangevinkt nu, lijkt me precies wat ik wil.

Bedankt :)
heet nu idd "ring", zal wel met een firmware of app update te maken hebben. De eerdere post van mij is al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 21:49
Teijgetje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:11:
[...]
De D340W is de zwarte WIFI videodeurbel icm 64 GB SD. De D340P is de zwarte POE videodeurbel icm 64 GB SD. De WIFI videodeurbel is de zwarte WIFI versie zonder SD. De POE videodeurbel is de zwarte POE versie zonder SD.

Dit zijn imo meer de verkoopcodes, de videodeurbellen zijn afgezien van de verbindingswijze identiek.
Voor de witte geldt volgens mij hetzelfde, het voornaamste verschil tussen wit en zwart is dat de (resolutie van de) camera een kwart slag gedraaid is in de deurbel. (en de andere firmware met andere detectie)
Als je een deurbelcamera bij Reolink in je mandje zet kan je daarna kiezen voor zwart of wit. (en evt die extra 64GB SD, ik heb er 128 GB performance in zitten)

De witte en zwarte POE zijn de offline versies volgens mij, natuurlijk komen ze op internet maar niet direct, de hardwareversie eindigt op _P .
De witte en zwarte WIFI zijn de online versies volgens mij, deze worden direct met internet verbonden, de hardwareversie eindigt op _W .

[...]
Ik ben er nog niet helemaal aan uit :?

De versie mét SD-kaart (D340W) lijkt in de pricewatch dus goedkoper te zijn dan de versie zónder SD-kaart? Overigens is het enkel Megekko die de prijs hier zo laag houdt; de overige webshops zitten met prijs tussen €110 - 125 voor beide versies.
In de webshop zie ik bij de D340W dan weer niet vermeld dat een SD-kaart bijgesloten zou zijn. Welke te kiezen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qmzUsTkXFAz5DOWeLra-0k1mNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1COPJbbI22FUDo1oe9VgTFYy.png?f=fotoalbum_large

Ik zoek een versie met een 'landscape' kijkhoek, dus begrijp dat ik in elk geval een zwarte versie moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eusl
  • Laatst online: 00:24
wdvill schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:03:
[...]

De versie mét SD-kaart (D340W) lijkt in de pricewatch dus goedkoper te zijn dan de versie zónder SD-kaart? Overigens is het enkel Megekko die de prijs hier zo laag houdt; de overige webshops zitten met prijs tussen €110 - 125 voor beide versies.
In de webshop zie ik bij de D340W dan weer niet vermeld dat een SD-kaart bijgesloten zou zijn. Welke te kiezen?
[Afbeelding]

Ik zoek een versie met een 'landscape' kijkhoek, dus begrijp dat ik in elk geval een zwarte versie moet kiezen.
Er bestaan:Beide hebben geen SD kaart inbegrepen in de doos.
De main functionaliteit zijn voor beide gelijk.
De eerste versie wordt niet door Reolink zelf verkocht maar via andere resellers (Alternate/Amazon etc.). Dit noemt Reolink de 'offline' version (als in niet verkocht door hun eigen online webshop)
De tweede versie wordt door Reolink zelf verkocht en noemen ze zelf de 'online' version.

Bij de tweede versie kan je via de website van Reolink zelf snel firmware updates downloaden en installeren.
Bij de D340W versie gebeurt dit via de App en minder frequente updates (zover ik lees op diverse fora)
https://www.reddit.com/r/...link_video_doorbell_wifi/

Zie chat met support:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiVFD70uI1UP1hbDWLe65jAJGgg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/njdNewdoUUfzL2cjR5iwAasc.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ra_OHqALPV5mj5yprcqWCY1GGF8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qo88KwcNxGAbqv3IhGhgor3L.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door eusl op 07-01-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
eusl schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Bij de D340W versie gebeurt dit via de App en minder frequente updates (zover ik lees op diverse fora)
https://www.reddit.com/r/...link_video_doorbell_wifi/
Klopt niet. De D340W update je gewoon op dezelfde manier en krijgt net zoveel updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
[...]
Dan zit je met de D340W helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eusl
crunchytail schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Klopt niet. De D340W update je gewoon op dezelfde manier en krijgt net zoveel updates.
Lukt het jou wel om deze firmware te installeren?
https://reolink.com/download-center/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUeltjz8cwhYZNHAN5TkTRJYFcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qnkaZc4EXlxbS5QfPgwKj4fD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 21:49
Dank!
eusl schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:00:
Er bestaan:Beide hebben geen SD kaart inbegrepen in de doos.
De main functionaliteit zijn voor beide gelijk.
De eerste versie wordt niet door Reolink zelf verkocht maar via andere resellers (Alternate/Amazon etc.). Dit noemt Reolink de 'offline' version (als in niet verkocht door hun eigen online webshop)
De tweede versie wordt door Reolink zelf verkocht en noemen ze zelf de 'online' version.

[...]
Als dat zo is zouden alle webshops (en ook in Tweakers Pricewatch) strikt genomen dus moeten adverteren als D340W. Maar goed, als de functionaliteit voorts de zelfde is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Zeker. :)
Screenshot van mijn deurbel fw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LwZrWLf2FVypXNs5nLmRyQhUnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVtxHXhMZqV3p2YIlrkYLcbR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 07-01-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eusl
wdvill schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:26:
Dank!

[...]

Als dat zo is zouden alle webshops (en ook in Tweakers Pricewatch) strikt genomen dus moeten adverteren als D340W. Maar goed, als de functionaliteit voorts de zelfde is...
Ik weet niet hoe accuraat de webshops aangeven om welke versie het gaat. Je kan het soms wel zien in de fabrikantcode/Vendorcode/SKU:

D340W of REO-DOORBELL-WIFI
crunchytail schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Zeker. :)
Screenshot van mijn deurbel fw:
[Afbeelding]
Gek dat er een aantal maanden geleden nog zo'n gedoe over was. Maar goed dat het wel lukt

[ Voor 33% gewijzigd door eusl op 07-01-2025 11:40 . Reden: n.v.t. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
eusl schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:37:
[...]
Gek dat er een aantal maanden geleden nog zo'n gedoe over was. Maar goed dat het wel lukt
Reolink had de firmwares in het download center onduidelijke namen gegeven, daarom begrepen veel gebruikers niet welke versie ze moesten downloaden.

Mensen probeerden de zwarte deurbel te updaten met een firmware van de witte variant. Dat werkt niet. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 07-01-2025 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eusl
[...]

[Afbeelding]

Op de officiele webshop kan je vaak ook een kortingscoupon gebruiken.
Ik kreeg een 5% kortingscoupon toegestuurd voor het chatten met support en een positieve feedback achter te laten :)
En er was ook een 6% kortingscoupon die ik ergens had gegoogled die ook werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Ik heb vanmorgen een tijdje live naar de stream zitten kijken in afwachting van een bezorger en nam waar hoe voortdurend het wifi icoontje fluctueerde en van hoog naar laag ging. Dat was dan de oorzaak voor het overschakelen naar data. Voor het moment heb ik het opgelost door tijdelijk data uit te zetten. Dan blijft de verbinding gewoon in stand en kan er ongestoord gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 20:16
Hoi, Ik heb een Doorbell Wifi. D340W.

Ik heb spraakberichten ingesproken, zet ik af en toe 1 aan als ik er niet ben.
Ingesteld na 2 sec een ingesproken bericht af spelen
In het begin, half jaar geleden, werkte het altijd. Op gegeven moment keer een poosje werkte het maar
af en toe.
Het had zich na week of 3 vanzelf opgelosd, (Firmware? Alleen lees het nergens)
Nu het probleem weer terug, zeer vervelend.
Ik heb hem juist daar oa voor,
Reeds opnieuw opgestart, niks helpt.

Heeft iemand dat ook gehad of weet iemand wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dag mede-Tweakers, ik ben momenteel mijn Reolink aan het aansluiten, maar die blijft rebooten.

Conclusie is dat ik nog wat kabels moet bridgen (?). Nu heb ik de meterkast open gemaakt en zie ik dat ik een ABB beltrafo heb. Kan iemand mij vertellen welke kabel(s) nu waar moeten? Ik kom er niet helemaal uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9o9oant_Ezfht0v2jC723XmqlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GilWjCNRtosR2JdgTU88j7e.jpg?f=fotoalbum_large

Het valt me trouwens op dat er in de 3e aansluiting (7) helemaal geen schroef zit, is dat ground?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeASMYgU7sEDcUveezYNkffCOTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8PGzsO4Kh6EAfX4xDwk7FeF.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn mechanise chime ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faD0_z_q4mJiYcPjze8Z4JRoDlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTcJJTRWlXmIyhxLSBp2C96S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door EValentino op 07-01-2025 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:10:
Dag mede-Tweakers, ik ben momenteel mijn Reolink aan het aansluiten, maar die blijft rebooten.

Conclusie is dat ik nog wat kabels moet bridgen (?). Nu heb ik de meterkast open gemaakt en zie ik dat ik een ABB beltrafo heb. Kan iemand mij vertellen welke kabel(s) nu waar moeten? Ik kom er niet helemaal uit...

[Afbeelding]

Het valt me trouwens op dat er in de 3e aansluiting (7) helemaal geen schroef zit, is dat ground?

[Afbeelding]

Mijn mechanise chime ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Deze travo gaat niet werken, die kan niet genoeg stroom leveren..
Het beste is om wat anders aan te schaffen :)

(en die mechanishce chime gaat hier na natuurlijk ook niet meer werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Laatst online: 00:46
Dit dus @EValentino, precies wat @vormulier zegt is het probleem mbt herstarten van de deurbel.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
vormulier schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Deze travo gaat niet werken, die kan niet genoeg stroom leveren..
Het beste is om wat anders aan te schaffen :)

Ik heb nu de draden van de laatste foto verbonden met elkaar en de deurbel werkt ineens, zonder de reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Ik heb nu de draden van de laatste foto verbonden met elkaar en de deurbel werkt ineens, zonder de reboots.
Voor nu, tot dat iemand aanbelt en je de video probeert te bekijken; dan reboot het weer omdat je travo niet sterk genoeg is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:22
vormulier schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Als je over een home assistant installatie beschikt zou je door middel van zoiets alsnog je mechanische gong over kunnen laten gaan door er een automation voor op te zetten:
https://www.hashop.nl/ESPHome-based-smart-doorbell

Momenteel gebruik ik een soortgelijke opzet obv Shelly in combinatie met een normale beldrukker. Zodra ik mijn Reolink deurbel heb hangen pas ik hem aan en kan ik de huidige gong blijven gebruiken samen met de meegeleverde chime. (welke dan elders in huis komt te hangen)

Vergt dus wel enige ervaring met Home assistant. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
vormulier schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Voor nu, tot dat iemand aanbelt en je de video probeert te bekijken; dan reboot het weer omdat je travo niet sterk genoeg is..
Ik ga het even testen.

Edit: werkt prima, ook als ik hem een minuut laat lopen. :D

[ Voor 10% gewijzigd door EValentino op 07-01-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
36 euro en 3 weken levertijd.. wat een geld voor dit.. (al is de case er om heen wel mooi gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
EValentino schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Ik ga het even testen.

Mocht je toch problemen krijgen, dan kun je de meegeleverde adapter doorlussen naar je deurbelbedrading. Dan heb je geen beltrafo meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:22

Ethirty

Who...me?

Afgelopen weekend eens zitten spelen met HA, blijkt die wél te constateren dat ik achterloop met de firmware van mijn deurbel. Dit terwijl automatisch updaten gewoon aan staat. :?

Heb ik er ineens vehicle detection bij gekregen :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
crunchytail schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Mocht je toch problemen krijgen, dan kun je de meegeleverde adapter doorlussen naar je deurbelbedrading. Dan heb je geen beltrafo meer nodig.
Thanks voor de tip, tot nu toe doet die het als een tierelier, cloud opslag werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
EValentino schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:03:
[...]

Thanks voor de tip, tot nu toe doet die het als een tierelier, cloud opslag werkt ook prima.
I hoop dat je zelf snapt dat hij het, zoals al gezegd, met 8 volt wisselstroom (AC) nooit optimaal zal kunnen doen als de fabrikant 12-24V AC 50/60Hz, óf 24V DC opgeeft, en dan ook een 24V DC adapter meelevert?

En in je beltrafo zit die 8V tussen contact 6 en 8, die blauwe in elkaar gedraaide is niet aangesloten op de trafo.
Contact 7 heeft geen schroef, die 8v loopt dus door twee draden in serie. Rood > blauw x blauw > rood.
Contact 7 is dus niets, geen ground, alleen een gaatje waar ze de verbonden draden in gestoken hebben, beide draden van de bel en belknop komen daar uit/bij elkaar.
Je oude deurbel zou een van de twee draden moeten hebben en de belknop de andere. Zodoende krijgt de bel stroom als je de belknop indrukt.

Voor de videodeurbel heb je alleen de draad van de deurknop nodig en dan sluit je rood op 6 en blauw op 8 aan, de oude bel doet het niet samen met de videodeurbel. Dat moet niet meer in serie staan, daar kwam je herstarten vandaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Teijgetje op 07-01-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Teijgetje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:58:
[...]

I hoop dat je zelf snapt dat hij het, zoals al gezegd, met 8 volt wisselstroom (AC) nooit optimaal zal kunnen doen als de fabrikant 12-24V AC 50/60Hz, óf 24V DC opgeeft, en dan ook een 24V DC adapter meelevert?

En in je beltrafo zit die 8V tussen contact 6 en 8, die blauwe in elkaar gedraaide is niet aangesloten op de trafo.
Contact 7 heeft geen schroef, die 8v loopt dus door twee draden in serie. Rood > blauw x blauw > rood.
Contact 7 is dus niets, geen ground, alleen een gaatje waar ze de verbonden draden in gestoken hebben, beide draden van de bel en belknop komen daar uit/bij elkaar.
Je oude deurbel zou een van de twee draden moeten hebben en de belknop de andere. Zodoende krijgt de bel stroom als je de belknop indrukt.

Voor de videodeurbel heb je alleen de draad van de deurknop nodig en dan sluit je rood op 6 en blauw op 8 aan, de oude bel doet het niet samen met de videodeurbel. Dat moet niet meer in serie staan, daar kwam je herstarten vandaan.
Bedankt voor de opheldering, het is me nu duidelijk wat betreft de bedrading.

Ik lees her en der, ook tussen de review op Tweakers dat hij prima werkt op 8V. Ik zal het in ieder geval in de gaten houden, als ik toch gekke dingen merk ga ik de tip van hierboven toepassen _/-\o_

Link naar review: product: Reolink Video Doorbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
EValentino schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor de opheldering, het is me nu duidelijk wat betreft de bedrading.
Misschien was duidelijker geweest 6/Rood > beldrukker > blauw x blauw > deurbel > 8/rood, hoe het nu zat. En rood zit in 6 en 8 in de trafo.
Nu heb je alleen de draad naar de beldrukker nodig die je aansluit op de twee contacten van de videodeurbel, en blauw en rood (of omgekeerd het is wisselstroom) op 6 en 8.

Hij zal vast werken, maar voor het sterkste WIFI signaal heb je 12-24 volt nodig, dan is hij ook het snelst/sterkst qua internetcommunicatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 14:03
Hier werkt het ook prima op exact dezelfde 8V beltravo. Echter, als je gaat meten dan levert de trafo (belast door de Reolink welke video streamt naar NAS) 11,6V. Kennelijk is dat voldoende om de bel prima te laten functioneren. Nog geen reboot gezien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7H7cjLFKfZzczfo3wu0v2k4l6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLV8t0hSu2zwyzLTtE5S1srY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door despijker op 07-01-2025 23:47 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
EValentino schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Ik ga het even testen.

Ik heb zelf de bijgeleverde adapter in gebruik

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Reolink is niet erg duidelijk in de eisen voor de stroomvoorziening, maar als je goed zoekt vind je dat de deurbel een voltage van 12 tot 24 Volt moet krijgen en minimaal 8 Watt nodig heeft om te functioneren.

Deze ABB deurbeladapter levert 8V bij 1A (Dat is dus 8 Watt) en heeft daarbij nog een verlies van 2.5 Watt. Dat is echt bizar veel, maar voor een deurbel niet erg, want die doet het maar heel kort.

Als je hiermee de camera gaat voeden, dan kan het best dat het werkt, maar dit is niet hoe deze voeding bedoeld is en ik zou het dan ook zeker afraden. Bij een continu-belasting wordt het ding simpelweg te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Blihi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:01:
Als je hiermee de camera gaat voeden, dan kan het best dat het werkt, maar dit is niet hoe deze voeding bedoeld is en ik zou het dan ook zeker afraden. Bij een continu-belasting wordt het ding simpelweg te warm.
Niet alleen de beltravo wordt warm maar ook de deurbel zelf moet harder werken. De componenten in de bel zijn ingericht op minimaal 12V. (of ze dit intern terug zetten naar 5V even daargelaten) maar de voltage regulator moet dus nu harder zijn best doen en daardoor warmer worden.. het zal de levensduur van je deurbel niet tengoede komen...

Maar goed als je eigenwijs wilt zijn niet klagen als reolink je garantie verzoek weigert.. (of dat het je warwaard is voor 100 euro daargelaten)

Als laatste kan ik me voorstellen dat de ABB travo minder strak geeft om zijn specificaties, de analoge bel werkt ook met 12V, 11V en 8 of 9V. Je bel gaat alleen wat sneller rinkelen.. dus als je thuis 230V ontvangt zal hij wss op 8V draaien en als je 240 ontvangt op 11/12? ik heb geen idee maar ik kan me voorstellen dat deze transformatoren super "dom" zijn en dus gewoon 1 op 1 alles doorzetten met mogelijke schade aan je bel tot gevolg..

Ieder zijn ding verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Dit is gewoon een domme ringkerntrafo. Die geeft een belaste spanning tussen 7.2 en 8.8 Volt afhankelijk van de ingangsspanning (8V bij 230V).

Als je die onbelast gaat meten, meet je sowieso veel meer dan 8V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Laatst online: 00:46
despijker schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:49:
Hier werkt het ook prima op exact dezelfde 8V beltravo. Echter, als je gaat meten dan levert de trafo (belast door de Reolink welke video streamt naar NAS) 11,6V. Kennelijk is dat voldoende om de bel prima te laten functioneren. Nog geen reboot gezien.[Afbeelding]
Verschilt beetje per merk/model, genoeg gevallen waarbij het niet goed werkt.

Feit blijft dat je voeding onder de minimale eisen zit, betekent niet gelijk dat het niet gaat werken maar kan mogelijk voor problemen zorgen. En aangezien probleem werd gemeld mbt herstarten en als daaruit blijkt dat je ook niet de "juiste" voeding gebruikt dan is het logisch dat mede-tweakers de voeding als eerst aanwijst als boosdoener.

Verder gewoon in de gaten houden, dan weet je waar je moet kijken mocht het op een later stadium voorkomen :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
charleychui schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:07:
[...]

Ik heb zelf de bijgeleverde adapter in gebruik
Heb je een voorbeeldje van hoe je dit hebt gedaan toevallig, een foto of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 20:28
Misschien weet iemand dit, ik heb de wi-fi uitvoering in gebruik, en nu vroeg ik mij af of dat meer stroom verbruikt, dan als je hem met een Lan kabel verbind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
EValentino schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:18:
[...]

Heb je een voorbeeldje van hoe je dit hebt gedaan toevallig, een foto of iets?
Iik kan morgen wel een foto maken, maar het is geen rocket sience, gewoon de uiteinde van de adapter (evt het bijzetstukje), de draad strippen, hier zitten 2 aders in en dan verbinden met beide aders die naar de deurbel gaan.
Het maakt niet uit, welke ader je verbindt met de derubel aders, werkt altijd

edit, ik had dit al ergens in dit topic geplaatst, zie dat het ook in mijn uploadmap staat:

https://tweakers.net/i/Gs...jgsLRswz.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door charleychui op 08-01-2025 18:18 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
charleychui schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:14:
[...]

Iik kan morgen wel een foto maken, maar het is geen rocket sience, gewoon de uiteinde van de adapter (evt het bijzetstukje), de draad strippen, hier zitten 2 aders in en dan verbinden met beide aders die naar de deurbel gaan.
Het maakt niet uit, welke ader je verbindt met de derubel aders, werkt altijd

edit, ik had dit al ergens in dit topic geplaatst, zie dat het ook in mijn uploadmap staat:

https://tweakers.net/i/Gs...jgsLRswz.jpg?f=user_large
Je hoeft niets te strippen van de trafo.
De stekkertjes/klemmetjes van het verloopstukje kan je ook samenvouwen en in een kroonsteen doen, daar kan ook de beldraad in zonder stekker/klemmetje.
Zoals bij jou, met twee stekkertjes en een schroef kan ook, maar doorgaans zijn verbindingen afgeschermd (ook als het zwakstroom is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:18
Reolink is niet erg duidelijk in de eisen voor de stroomvoorziening, maar als je goed zoekt vind je dat de deurbel een voltage van 12 tot 24 Volt moet krijgen en minimaal 8 Watt nodig heeft om te functioneren.

Deze ABB deurbeladapter levert 8V bij 1A (Dat is dus 8 Watt) en heeft daarbij nog een verlies van 2.5 Watt. Dat is echt bizar veel, maar voor een deurbel niet erg, want die doet het maar heel kort.

Er bestaat een verschil tussen beltrafo's zoals die 8V 1A die gemaakt zijn voor kortstondige belasting of veiligheidstrafo's die permanente belasting aan kunnen. Het leidt vaker tot spraakverwarring, het is een trafo voor de deurbel....alleen nu een videodeurbel.

Voorbeeld is deze, staat in de omschrijving als beltrafo, maar juist deze is een veiligheidstrafo die je wel continue mag belasten en dus ideaal voor videodeurbellen. Voor 38 piek denk ik niet heel lang na... Heb liever geen afgefikte meterkast.

Disclaimer: deze niet gekocht voor mijn Reolink, die is PoE, maar wel in bezit voor een wat solenoid kleppen voor mijn besproeings systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Precies. Dus niet zomaar de video deurbel op de bestaande beltrafo aansluiten!

Ik heb zelf ook PoE. Het lastigste was nog wel om de kabel te vervangen naar de deurbel. De PoE switch met daaraan 3 camera's hangt achter een UPS, dus ook bij stroomuitval gaan de camera's nog even door, tot de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker

De trafo levert deze 8V, bij vollast, zijnde die 1A. Die was nodig om voor ouderwetse bellen voldoende vermogen te hebben. Echter, zoals de werkelijkheid laat zien leveren ze 11,6V belast door de Reolink, nogmaals al streamend naar de NAS. Die spanning is hoger dan 8V, juist omdat de Reolink dus by far die 1A niet nodig heeft om te functioneren. Dat is nu eenmaal de fysische eigenschap van een transformator.

Die trafo wordt echt niet warm of koud van dat beetje vermogen. Jouw opmerking over een verlies van 2,5W is in mijn optiek ook helemaal nergens op gebaseerd en niet ter zake doende.

De enige opmerking die je kunt maken is dat de voedingsspanning 0,4V onder spec. zit. Maar kennelijk is de tolerantie voldoende om goed te blijven functioneren. Alle opmerkingen hierboven in andere posts over het eerder defect gaan van de Reolink door te lage spanning, of veiligheidstrafo’s zijn ook simpelweg onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:18
despijker schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:25:
[...]

De trafo levert deze 8V, bij vollast, zijnde die 1A. Die was nodig om voor ouderwetse bellen voldoende vermogen te hebben. Echter, zoals de werkelijkheid laat zien leveren ze 11,6V belast door de Reolink, nogmaals al streamend naar de NAS. Die spanning is hoger dan 8V, juist omdat de Reolink dus by far die 1A niet nodig heeft om te functioneren. Dat is nu eenmaal de fysische eigenschap van een transformator.

Die trafo wordt echt niet warm of koud van dat beetje vermogen. Jouw opmerking over een verlies van 2,5W is in mijn optiek ook helemaal nergens op gebaseerd en niet ter zake doende.

De enige opmerking die je kunt maken is dat de voedingsspanning 0,4V onder spec. zit. Maar kennelijk is de tolerantie voldoende om goed te blijven functioneren. Alle opmerkingen hierboven in andere posts over het eerder defect gaan van de Reolink door te lage spanning, of veiligheidstrafo’s zijn ook simpelweg onzin.
Ik ben het eens met je analyse van waarom het werkt. Echter dat het verschil tussen een beltrafo en veiligheidstrafo onzin is niet. De specs van ABB geven het zelf aan en de fabrikant test dat volgens bepaalde normen voordat het in de verkoop komt als bepaald type of met bepaald doel gebruik. Lees ze van de trafo die ik aanhaal en van je eigen maar na op de smse site van ABB.
Ik probeer alleen advies te geven omtrent gebruik zoals bedoeld om in je meterkast het risico op problemen klein te houden voor in dit geval een relatief laag bedrag.
De 2 trafo"s van ABB zijn totaal verschillende series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
despijker schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:25:
[...]

Deze opmerking komt gewoon uit de specs van ABB zelf: https://new.abb.com/products/nl/2CSM081302R0811/ts-8-8sw

En als je daar doorklikt kom je ook tegen dat deze TS serie eigenlijk de minst handige is. Deze is namelijk niet kortsluitproof (in tegenstelling tot de TM of TS-C series) en alleen geschikt voor Discontinuous use.

Ik quote even uit de documentatie van ABB zelf:
How long can a bell transformer supply power?
The reference standard EN 61558-2-8 does not specify a specific time but states “Bell and chime transformers are generally intended to supply domestic sound signalling equipment and other similar devices where the load is applied for short periods of time.”

Moreover, regarding temperature testing it says “Temperatures are determined during a cyclic test of 20 cycles, each cycle consisting of 1 min operation with the simulated full load and 5 min operation with a load of 20% of the simulated full load.”

Therefore using a bell transformer for continuous use determines a temperature rise of the transformer which could cause it to stop supplying power, unless the work/pause cycle allows the transformer to sufficiently cool down.

Is it possible to downgrade bell transformer’s power to use
it continuously?

Using a transformer to supply a lower load than the nominal power reduces the power loss containing the temperature rise of a bell transformer used continuously.

Nevertheless a lower load than the nominal one destabilizes the voltage output, which by standard has a tolerance of 15% at full load but 100% with no load!

Since the relation is not linear, a transformer working closer to no-load conditions could give a voltage output between 15% and 100% higher than the nominal secondary voltage, endangering a device sensitive to voltage variations.
Bij 100% belasting is de secundaire spanning dus ergens tussen de 8V en 9.2V en bij 15% belasting ergens tussen de 8V en 16V. Dat komt overeen met de metingen.
De voedingsspanning zit 0.4V onder spec aan de bron. Ik ben benieuwd wat de spanningsval is over de 0.7mm2 aders naar de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
doktervictor schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Ik ben het eens met je analyse van waarom het werkt. Echter dat het verschil tussen een beltrafo en veiligheidstrafo onzin is niet. De specs van ABB geven het zelf aan en de fabrikant test dat volgens bepaalde normen voordat het in de verkoop komt als bepaald type of met bepaald doel gebruik. Lees ze van de trafo die ik aanhaal en van je eigen maar na op de smse site van ABB.
Ik probeer alleen advies te geven omtrent gebruik zoals bedoeld om in je meterkast het risico op problemen klein te houden voor in dit geval een relatief laag bedrag.
Daarbij zou de deurbel, volgens Reolink zelf een benodigd vermogen van 8W bij een voltage tussen 12 en 124V hebben. Dat zal op piekmomenten zijn (in het donker, met IR leds aan, maximaal zenden en ontvangen over Wifi en tegelijk opnemen naar SD kaart), maar 8W gaat deze voeding in ieder geval niet bij 12V leveren.

Ik moet toegeven dat Reolink hier overigens heel onduidelijk over is. In hun FAQ staat zelfs dat de Wifi variant een 12V 1A voeding nodig heeft, terwijl op hun support forum gesproken wordt over 8W. Ook bij de PoE variant staat niet duidelijk wat het benodigde vermogen op de PoE poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
doktervictor schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Ik had duidelijker kunnen zijn. Veiligheidstrafo's zijn zeker anders. Maar dat is belangrijk in het kader van vochtige ruimtes, zoals bijvoorbeeld een badkamer zoals in de spec's van door jou genoemde trafo ook staat.
Maar laten we vooral niet al te moeilijk doen over een trafo, twee set's wikkelingen om een ferriet of andersoortige kern met een bepaalde specificatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
despijker schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:34:
[...]

Ik had duidelijker kunnen zijn. Veiligheidstrafo's zijn zeker anders. Maar dat is belangrijk in het kader van vochtige ruimtes, zoals bijvoorbeeld een badkamer zoals in de spec's van door jou genoemde trafo ook staat.
Maar laten we vooral niet al te moeilijk doen over een trafo, twee set's wikkelingen om een ferriet of andersoortige kern met een bepaalde specificatie. :)
Zodra die trafo ingebouwd wordt in een groepenkast met naastliggende automaten die ook thermisch afschakelen is het wel degelijk belangrijk om ook naar de andere specificaties te kijken. Dat jij dat zelf in je eigen huis zo wilt doen, prima, maar ik zou voorzichtig zijn met het adviseren aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Blihi schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:09:
[...]

Deze opmerking komt gewoon uit de specs van ABB zelf: https://new.abb.com/products/nl/2CSM081302R0811/ts-8-8sw

En als je daar doorklikt kom je ook tegen dat deze TS serie eigenlijk de minst handige is. Deze is namelijk niet kortsluitproof (in tegenstelling tot de TM of TS-C series) en alleen geschikt voor Discontinuous use.

Ik quote even uit de documentatie van ABB zelf:

[...]

Bij 100% belasting is de secundaire spanning dus ergens tussen de 8V en 9.2V en bij 15% belasting ergens tussen de 8V en 16V. Dat komt overeen met de metingen.

[...]

De voedingsspanning zit 0.4V onder spec aan de bron. Ik ben benieuwd wat de spanningsval is over de 0.7mm2 aders naar de deurbel.
Ik ben direct met je eens dat de trafo niet de volleidge spec's van Reolink haalt. Echter, is reolink ook onduidelijk met de spec's.en blijkt het voldoende. De spanningsval over de draden zal in mijn geval zeer beperkt zijn. De lopende stroom is nu niet bijzonder hoog en afstand tot deur erg klein.
T.a.v. kortsluitvastheid heb je een punt, maar dat is eenvoudig oplosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Blihi schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:43:
[...]

Zodra die trafo ingebouwd wordt in een groepenkast met naastliggende automaten die ook thermisch afschakelen is het wel degelijk belangrijk om ook naar de andere specificaties te kijken. Dat jij dat zelf in je eigen huis zo wilt doen, prima, maar ik zou voorzichtig zijn met het adviseren aan anderen.
Joh, ga nou niet weer een nieuw onderwerp erbij betrekken. Thermische veiligheid is weer een ander item. De trafo wordt bij deze lage continue belasting totaal niet warm. Hij heeft een spec van 1A nominaal, daar kom je niet bij in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Jeetje
We hebben het over een simpele deurbel dacht ik ;-)

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsbroer
charleychui schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:03:
Jeetje
We hebben het over een simpele deurbel dacht ik ;-)
Mijn idee.
Lijkt me perfect voor een nieuw topic over trafo's e.d.

Ik heb zelf de POE versie en een ethernet kabel naar de nieuwe bel locatie getrokken.

Maar, indien ik de Wifi versie had, en de bel trafo bedrading zou willen gebruiken, dan wist ik het wel.
Kocht ik voor 3 euro een 12V/2A DC adaptertje, zodat deze op 40% van zijn kunnen wordt belast.
Ruk de beltrafo uit de meterkast en sluit de adapter aan op die bel bedrading, even goed opletten op + en - en klaar is Klara !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:01
@rsbroer Verrassing, bij de WiFi versie is de DC adapter bijgeleverd en + en - maakt niet uit. :)

Daar heb ik exact mee uitgevoerd wat jij beschrijft.

[ Voor 22% gewijzigd door Patrick4 op 10-01-2025 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Jongens jongens, geen ruzie maken.
Als iemand nu helemaal content is met een verkeerde trafo, én geen euro extra wil uitgeven voor veiligheid, én daarmee het risico op brand in de meterkast voor lief neemt, dan moet dat toch gewoon kunnen anno 2025?
We zijn hopelijk toch allemaal verzekerd tegen een Los Angeles scenario?
/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Gisteren was ik 'ver weg' en kon ik via 4G en ook de plaatselijke wifi verbinding contact met de Reolink thuis maken, live kijken en videos afspelen. Dat werkt dus wel. Alleen niet als ik zelf thuis ben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Bitzer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:00:
Gisteren was ik 'ver weg' en kon ik via 4G en ook de plaatselijke wifi verbinding contact met de Reolink thuis maken, live kijken en videos afspelen. Dat werkt dus wel. Alleen niet als ik zelf thuis ben 8)7
Dan moet je thuis ook minimaal via 4G verbinding kunnen maken.
Of heb je thuis geen bereik van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
  • Laatst online: 24-06 09:34
Ik heb mijn oude synology (212j) als nvr geconfigireerd;. Is een sd kaartje toch nog handig of aanvullend?
Ben nog aan het uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Nu neemt het alles op, ma.ar soms is het beeld nog hakkelijk.
Ik kijk thuis live via wifi en via mobiele data als ik van huis ben. Dat werkt hier perfect. Heb trouwen de wifi versie.
Wel zal ik in de nabije toekomst een accesspoint bij plaatsen voor betere dekking voor de voorzijde van huis.

[ Voor 34% gewijzigd door rigave op 13-01-2025 10:31 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste