Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 11:30
sorry. dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door rigave op 13-01-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Wellicht allang bekent hier. Maar als je up-to-date doorbell firmware hebt kan je via de app instellen dat je gebeld wordt als iemand aanbelt. Als je dan opneemt heb je direct een audio verbinding met je deurbel en praktisch direct een videoverbinding (ymmv). Het werkt bij mij erg goed en een stuk sneller dan de standaard notificatie die je krijgt en dan wachten tot er een verbinding is gemaakt.

App --> Doorbell --> Settings --> Push notifications --> "Incoming call from Doorbell" activeren.

ik draai op firmware v3.0.0.3308_2407315183 en iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
greg-a schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:34:

App --> Doorbell --> Settings --> Push notifications --> "Incoming call from Doorbell" activeren.

Thx die optie heb ik niet; zal mijn fw upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:23
rigave schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Thx die optie heb ik niet; zal mijn fw upgraden.
Het ligt niet aan de laatste reolink firmware , maar aan de laatste Reolink App (IOS)

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
ik gok een combinatie, want gisteren nog gechecked bij m'n ouders en die hadden wel dezelfde app versie als ik, maar draaien op oudere FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
charleychui schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Het ligt niet aan de laatste reolink firmware , maar aan de laatste Reolink App (IOS)
Inderdaad heb ik de optie (nog) niet op mijn iphone, maar de reactie tijd tussen pushmelding en openen ben ik super tevreden over.
Ben r binnen 1 seconde voor de stream zichtbaar wordt.
Wel heb ik iets raars;
Ik heb de fw geupgrade, maar zie nog hetzelfde versienummer als tevoren. Ook na restart.

En nog een rare. Als ik met mijn vaste pc de beelden bekijk stopt ie er na een paar minuten mee (connection failed). Kwam er toevallig achter daarnet dat ie heel vaak van ip adres aan het wisselen is.
Denk dat ik die statisch maak dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
rigave schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Inderdaad heb ik de optie (nog) niet op mijn iphone, maar de reactie tijd tussen pushmelding en openen ben ik super tevreden over.
Ben r binnen 1 seconde voor de stream zichtbaar wordt.
Wel heb ik iets raars;
Ik heb de fw geupgrade, maar zie nog hetzelfde versienummer als tevoren. Ook na restart.

En nog een rare. Als ik met mijn vaste pc de beelden bekijk stopt ie er na een paar minuten mee (connection failed). Kwam er toevallig achter daarnet dat ie heel vaak van ip adres aan het wisselen is.
Denk dat ik die statisch maak dan.
Een statisch ip adres is zo en zo iets beter, maar dat wisselen van ip, duidt wellicht op een slechte wifi connectie.
Gebruik je 2,4 of 5ghz en wellicht kan je daar in je router e.e.a optimaliseren, door een vast , (redelijk vrij), kanaal te kiezen , met name 2,4 ghz heeft eigenlijk maar 3 redelijk vrije kanalen (1,6 of 11)
Zie bv uitleg op
https://www.antagonist.nl...ls%20overlappende%20bogen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
greg-a schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:31:
ik gok een combinatie, want gisteren nog gechecked bij m'n ouders en die hadden wel dezelfde app versie als ik, maar draaien op oudere FW.
Klopt.
ik heb zelf de zwarte wifi versie en draai op v3.0.0.3215_2401262240.
De laatste fw versie van Reolink, (met o.a halloween berichten), draaide wel op mijn WiFi versie, maar ik had dan geen standaard meldingen meer en halloween berichten zit iik niet op te wachten ;-)
Daarnaast dag/nacht schakeling problemen, ging niet meer automatisch en ben derhalve terug gegaan naar v3.0.0.3215_2401262240.

Hier heb ik verder geen issues mee en voorlopig blijk f ik even ver weg van nieuwe FW updates.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 20:45
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 apparaten?
uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi (D340W)
uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi
Ik kan er maar weinig over vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 21:15
Xenophoben schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:15:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 apparaten?
uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi (D340W)
uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi
Ik kan er maar weinig over vinden.
Formeel kun je de D340W alleen in fysieke winkels krijgen en de andere online. Verder is er geen verschil voor zover ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Die slechte wifi bij mij kan kloppen. Ga dr daarom nog een unify nano hd bij plaatsen.
Mijn fw versie isv3.0.02987_23112500 terwijl ik vanmorgen iets van 3 en verder had geinstallleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepenbrink
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:08
greg-a schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:34:
Wellicht allang bekent hier. Maar als je up-to-date doorbell firmware hebt kan je via de app instellen dat je gebeld wordt als iemand aanbelt. Als je dan opneemt heb je direct een audio verbinding met je deurbel en praktisch direct een videoverbinding (ymmv). Het werkt bij mij erg goed en een stuk sneller dan de standaard notificatie die je krijgt en dan wachten tot er een verbinding is gemaakt.

Thanks voor de info! Grappig, want heb toevallig van de week een support ticket gesloten bij reolink waarin ze aangaven dat bellen nog niet geïmplementeerd was...
Toch maar is kijken of ik (op de poe) de nieuwe fw kan draaien. Vorige keer kreeg ik een error bij installeren
De wederhelft heeft liever een belletje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:59
Piepenbrink schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Thanks voor de info! Grappig, want heb toevallig van de week een support ticket gesloten bij reolink waarin ze aangaven dat bellen nog niet geïmplementeerd was...
Toch maar is kijken of ik (op de poe) de nieuwe fw kan draaien. Vorige keer kreeg ik een error bij installeren
De wederhelft heeft liever een belletje namelijk.
Vermoedelijk had je de verkeerde FW-versie gedownload, stonden nogal onduidelijk in het download center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Blihi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:01:
Reolink is niet erg duidelijk in de eisen voor de stroomvoorziening, maar als je goed zoekt vind je dat de deurbel een voltage van 12 tot 24 Volt moet krijgen en minimaal 8 Watt nodig heeft om te functioneren.

Deze ABB deurbeladapter levert 8V bij 1A (Dat is dus 8 Watt) en heeft daarbij nog een verlies van 2.5 Watt. Dat is echt bizar veel, maar voor een deurbel niet erg, want die doet het maar heel kort.

Als je hiermee de camera gaat voeden, dan kan het best dat het werkt, maar dit is niet hoe deze voeding bedoeld is en ik zou het dan ook zeker afraden. Bij een continu-belasting wordt het ding simpelweg te warm.
+1 van mij, zit ook te kijken naar mijn deurbel/camera om te zetten naar een Reolink ecosysteem, heb nu nog een Nest Hello 1st gen hangen. Daar zit deze beltrafo voor in de kast, deze zou zo te zien gewoon moeten werken voor die van Reolink niet?

https://www.elektramat.nl...N3OF3a8QgeJUaAnrzEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
Zaphara schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:27:
[...]

+1 van mij, zit ook te kijken naar mijn deurbel/camera om te zetten naar een Reolink ecosysteem, heb nu nog een Nest Hello 1st gen hangen. Daar zit deze beltrafo voor in de kast, deze zou zo te zien gewoon moeten werken voor die van Reolink niet?

Klopt

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Zaphara schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:27:
[...]

Kleine tip; neem een beltrafo met aan uit schakelaar. Ik had laatst een keer dat mijn reolink uit stond, gevolg was dat ik de bel eraf moest schroeven en de draadjes even los halen ipv dat ik de beltrafo een keer aan en uit zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rigave
Een vraagje die mij bezighoud; Ik zie dat er een hele discussie en soms commotie is ontstaan over de beltrafo, spanning en welke en hoe.
Waarom niet gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken, wel of niet met oude of bestaande bedrading?
Zou een extra stopcontact de bottleneck zijn?
Ben gewoon benieuwd naar deze gedachtengang hierachter
Wordt zo n mooi product kant en klaar geleverd. Verbruikt bijna niks (ook niet met continu opnames met synology als nvr) en toch aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:50:
Een vraagje die mij bezighoud; Ik zie dat er een hele discussie en soms commotie is ontstaan over de beltrafo, spanning en welke en hoe.
Waarom niet gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken, wel of niet met oude of bestaande bedrading?
Wordt zo n mooi product kant en klaar geleverd. Verbruikt bijna niks (ook niet met continu opnames met synology als nvr) en toch aanpassen?
Nou ja, het is inderdaad een extra stopcontact inderdaad, en een lelijke draad ergens langs je muur in plaats van (in mijn geval althans) deurbel voeding die onzichtbaar is (want alles ingefreesd in de muur tot aan de meterkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zaphara schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:57:
[...]

Nou ja, het is inderdaad een extra stopcontact inderdaad, en een lelijke draad ergens langs je muur in plaats van (in mijn geval althans) deurbel voeding die onzichtbaar is (want alles ingefreesd in de muur tot aan de meterkast).
In je MK kost het indd een stopcontact, maar een draadje langs de muur is echt niet nodig. je kan met een kroonsteentje / wago klemmetjes gewoon de adapter verbinden met je huidige bedrading in de muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
vormulier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:00:
[...]

In je MK kost het indd een stopcontact, maar een draadje langs de muur is echt niet nodig. je kan met een kroonsteentje / wago klemmetjes gewoon de adapter verbinden met je huidige bedrading in de muur :)
sterker nog,
De spullen hiervoor worden ook bijgeleverd, dus vandaar de vraag. Ik dacht; ik mis iets.
Ik had nog geen draadje en ben klaar met die op batterij, vandaar dat ik oor de vervelende optie ging.
Mijnes moet nog weggewerkt worden (als het warmer wordt :)
Moet wel zeggen dat ik zat te twijfelen. Reolink heeft ook een batterijversie (weet niet of hij in de actie zit,) maar dan zonder chime.
Met losse chime zou je komen op ong 150, maar aangezien je met een paperclip kan verwijderen vond ik dat een beetje duur

[ Voor 32% gewijzigd door rigave op 15-01-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:30:
[...]

sterker nog,
De spullen hiervoor worden ook bijgeleverd, dus vandaar de vraag. Ik dacht; ik mis iets.
Een vrije plek in je stekkerblokken blijkbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
vormulier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Een vrije plek in je stekkerblokken blijkbaar 8)7
Anno 2025??
Routers, accesspoints, glasvezelkastjeaansluiting, switch, nas(sen), kerstverlichting enz... en nu reolink erbij.
Moet zeggen; zie het probleem niet zo
Maar dat ben ik. No offense

[ Voor 4% gewijzigd door rigave op 15-01-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:43:
[...]

Anno 2025??
Routers, accesspoints, glasvezelkastjeaansluiting, switch, nas(sen), kerstverlichting enz... en nu reolink erbij.
Moet zeggen; zie het probleem niet zo
Maar dat ben ik. No offense
Ik ook niet, het geeft ruimte in de groepenkast zelf voor een kWh meter of 2 dus het is zelfs heel erg handig om de bel travo niet te hoeven gebruiken!

Persoonlijk is mijn MK relatief leeg alleen een POE switch, de rest hangt ergens anders. Maar goed ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Maar wat is het probleem om bestaande bedrading te gebruiken? Je gebruikt hetgeen er al is, en dus geen handelingen om een stekkerblok te gebruiken. 2 draadjes aansluiten op de bel, en je bent klaar, tenzij je dus zoals eerder in het topic een beltrafo hebt die niet lekker werkt, dan is het een ander verhaal.

[ Voor 35% gewijzigd door Zaphara op 15-01-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:50:
Dat heb ik ook al een aantal malen aangegeven, echter is de keuze niet aan mij, (ons) ;-)

charleyr

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-05 22:38
Even een linkje voor de mensen die een wedge zoeken voor hun deurbel maar nergens de juiste horizontale/verticale hoek kunnen vinden(, net als mij); Ik heb een ontwerpje op Thingiverse gezet waar je zelf binnen de slicing software de juiste hoeken vanaf kan snijden. De STL is dus een beetje een lompe blob, maar dat geeft dus wel de vrijheid hem naar wens aan te passen.

https://www.thingiverse.com/thing:6913620

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuoOWKedIGiy5DLBMpVHkwjXMPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCxKbtMSDQmUzunsu6QsZEDY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySLPgDjhHI9oJDudqCrD1SQfDnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEGpgWPaMo4aGYcijvaibPQ6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1DPwyp0NIEoRPrdyWZa3JiZYcs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiQLyJ8PcWCb0jtd9Bw1Ve98.jpg?f=fotoalbum_tile

(in mijn geval een hoekbevestiging met een verticale hoek van 15 tot 20 graden omlaag. Bovenaan een kleine sleuf in de slicer aangebracht om een kabelgootje de wedge in te kunnen steken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Iemand ervaring met de witte deurbellen? Worden deze niet heel snel vies en daarna lastig schoon te maken?

Ik heb per ongeluk een witte vanuit RMA opgestuurd te gekregen en heb bij de andere voordeur al een zwarte hangen. Dus denk dat ik hem sowieso weer laat omruilen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-05 13:22

Boost9898

www.brambenik.nl

Ik had laatste een issue waarbij m'n Reolink 's avonds continu af bleef gaan, iedere 16 seconden non stop. Alles geprobeerd, deurbel rebooten, PoE power cycle, niets hielp. Vervolgens ben ik maar m'n bed uit gegaan om met m'n vuist vol op die knop te rammen. En toen was het opgelost. :) Leek wel een contactje te zijn die vast zat of vocht misschien, het regende.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l7aPeW9.png

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
Boost9898 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:50:
Vervolgens ben ik maar m'n bed uit gegaan om met m'n vuist vol op die knop te rammen. En toen was het opgelost. :)
Dat werkt(e vroeger) ook altijd bij tv`s...... d:)b

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Morpheusk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:25:
Iemand ervaring met de witte deurbellen? Worden deze niet heel snel vies en daarna lastig schoon te maken?

Ik heb per ongeluk een witte vanuit RMA opgestuurd te gekregen en heb bij de andere voordeur al een zwarte hangen. Dus denk dat ik hem sowieso weer laat omruilen.
Het belangrijkste verschil is de beeldverhouding, 3:4 ipv 4:3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sx0n8fTM2_duPuCHuaAfN--OBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLm587or05B0vh8MMuCNTFRo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 17-01-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
crunchytail schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:26:
[...]

Het belangrijkste verschil is de beeldverhouding, 3:4 ipv 4:3.

[Afbeelding]
Dat verwacht je ook niet bij een andere kleur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 23:37
Teijgetje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:11:
Jongens jongens, geen ruzie maken.
Als iemand nu helemaal content is met een verkeerde trafo, én geen euro extra wil uitgeven voor veiligheid, én daarmee het risico op brand in de meterkast voor lief neemt, dan moet dat toch gewoon kunnen anno 2025?
We zijn hopelijk toch allemaal verzekerd tegen een Los Angeles scenario?
/s
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Morpheusk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:46:
[...]

Dat verwacht je ook niet bij een andere kleur 8)7
Nee he, dat verwacht je dus inderdaad niet, maar dat is echt het verschil. Bizar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepenbrink
Heb zojuist de laatste versie van de Firmware geinstalleerd op zowel mijn deurbel als op de NVR waarop hij is aangesloten. Ik zie echter nog steeds de "Incoming call from Doorbell" setting niet terug in het pushnotification menu. Toevallig iemand hier die dat wel aan de praat heeft gekregen? Zag dat @greg-a het noemde vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:30
Boost9898 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:50:
Ik had laatste een issue waarbij m'n Reolink 's avonds continu af bleef gaan, iedere 16 seconden non stop. Alles geprobeerd, deurbel rebooten, PoE power cycle, niets hielp. Vervolgens ben ik maar m'n bed uit gegaan om met m'n vuist vol op die knop te rammen. En toen was het opgelost. :) Leek wel een contactje te zijn die vast zat of vocht misschien, het regende.

[Afbeelding]
Hier onlangs ook gehad nadat iemand aanbelde. Is alweer een week of vijf geleden en sindsdien geen issues meer gehad. Geen idee wat het was of wat het heeft opgelost.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Als ik opzoek ga naar firmware krijg ik via reolink site alleen maar voor de witte versie fw updates
Hoe hebben jullie de zwarte geupgrade?
Sorry als het al eerder besproken werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:55:
Als ik opzoek ga naar firmware krijg ik via reolink site alleen maar voor de witte versie fw updates
Hoe hebben jullie de zwarte geupgrade?
Sorry als het al eerder besproken werd
Als je "Doorbell" intypt in het Download center dan zijn dit de zwarte varianten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UC1XTspeDCQ-jjDmFMTMPVIk41I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tZtzeWumKWmnoCzyJVgd3yB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Gevonden Thx!
Is toch raar dat ie niet in de lijst staat als je op het plusje drukt.
Zo had ik m de vorige keer gevonden realiseer ik me net, maar omdat ik dezelfde fw had als voor de update ging ik twijfelen of ik wel de goeie had.
ga het weer proberen. Wifi signaal is nu geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
ik blijf de fw versie als tevoren houden
v3.0.0.2987_23112500

Ik heb al 2x geprobeerd v3.0.0.3308_2407315182
Ik dacht dat het de vorige keer niet goed had gedaan.

Moet ik ook de reset functie aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:25:
Gevonden Thx!
Is toch raar dat ie niet in de lijst staat als je op het plusje drukt.
Zo had ik m de vorige keer gevonden realiseer ik me net, maar omdat ik dezelfde fw had als voor de update ging ik twijfelen of ik wel de goeie had.
ga het weer proberen. Wifi signaal is nu geupgrade
Graag gedaan. Hij staat wel in de lijst als je op het plusje drukt, maar dan moet je een stuk omlaag scrollen. Staat dus apart van de witte variant, is inderdaad erg verwarrend. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifqiWWyGHLdoxmVdRfeMF8bdinI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdfZGATGMrGrzcyStiFoD6XQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:44:
ik blijf de fw versie als tevoren houden
v3.0.0.2987_23112500

Ik heb al 2x geprobeerd v3.0.0.3308_2407315182
Ik dacht dat het de vorige keer niet goed had gedaan.

Moet ik ook de reset functie aanvinken?
Hoe voer je de update uit? Windows desktop client? Krijg je een foutmelding?

Lukt het wel om naar v3.0.0.4110 te upgraden? (Je kunt daarna alsnog v3.0.0.3308 installeren).

[ Voor 23% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
crunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Hoe voer je de update uit? Windows desktop client? Krijg je een foutmelding?

Lukt het wel om naar v3.0.0.4110 te upgraden? (Je kunt daarna alsnog v3.0.0.3308 installeren).
Nee het updatescherm sluit wel heel snel af; doe het op de vaste pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Nee het updatescherm sluit wel heel snel af; doe het op de vaste pc
Controleer even of je de nieuwste versie hebt van de desktop client.

[ Voor 13% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Ik ben niet bepaald een digibeet, maar waar ik mij enorm aan stoor is dat wanneer het apparaat is los gekoppeld ik hem alleen eer werkend krijg als ik een netwerkkabel aan de switch koppel,.
Ik krijg m, met geen mogelijkheid weer aan de praat als de wifi even ontkoppeld is.
(dus met wifi opzoeken en instellen)
Hebben jullie daar een magische tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
crunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Controleer even of je de nieuwste versie hebt van de desktop cliënt.
Ik gebruik de web interface, maar ga de desktop client wel ook proberen als de bel weer online is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik de web interface, maar ga de desktop client wel ook proberen als de bel weer online is :)
Ah, in dat geval zeker de desktop client proberen. Grote kans dat de update dan wel lukt. :)

Wat bedoel je precies met "als het apparaat is losgekoppeld"? Als ik mijn deurbel van de stroom afhaal en weer aansluit maakt hij direct weer verbinding met mijn WiFi-netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
In de webinterface van pc ging ik gewoon naar signalen zoeken bv kijken wat het sterkste signaal is en proberen te switchen tussen 2.4 en 5. maar dat was geen goed idee.
Hij raakte offline dus probeer ik er weer leven in te krijgen vanuit de luie stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:15:
In de webinterface van pc ging ik gewoon naar signalen zoeken bv kijken wat het sterkste signaal is en proberen te switchen tussen 2.4 en 5. maar dat was geen goed idee.
Hij raakte offline dus probeer ik er weer leven in te krijgen vanuit de luie stoel
Dat kan ook aan de webinterface liggen. Die werkt bij mij ook vreselijk, waarbij de deurbel onbereikbaar wordt. Met de desktop client nooit last van.

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
crunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:40:
[...]

Dat kan ook aan de webinterface liggen. Die werkt bij mij ook vreselijk, waarbij de deurbel onbereikbaar wordt. Met de desktop client nooit last van.
Thx. Desktopclient is een verademing tov de wi. Beeld is ook veel beter.
Heb hem niet werkend gekregen zonder netwerkkabel. Ik heb een accesspoint op minder dan 1 meter nu en toch geeft ie maar 1 streepje op de wifi meter. Dat vind ik raar Mijn wifi geeft 150-200 Mb bij de test aan met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:50:
[...]

Thx. Desktopclient is een verademing tov de wi. Beeld is ook veel beter.
Heb hem niet werkend gekregen zonder netwerkkabel. Ik heb een accesspoint op minder dan 1 meter nu en toch geeft ie maar 1 streepje op de wifi meter. Dat vind ik raar Mijn wifi geeft 150-200 Mb bij de test aan met de telefoon.
Al een volledige reset gedaan? Als dat ook niet werkt zou ik een vervangend exemplaar vragen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rigave
crunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Al een volledige reset gedaan? Als dat ook niet werkt zou ik een vervangend exemplaar vragen. :)
Ga inderdaad werk van maken komende week. Want ook na volledige reset kreeg ik het niet voor mekaar zonder eerst de netwerkkabel te bevestigen. Hij vindt hem dan gewoon niet ook niet na scannen van de barcode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiempie85
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-03 14:18
Het lukt mij hier ook niet om de firmware te updaten op de Reolink deurbel Wifi (zwart). Ik gebruik de laatste versie van de windows desktop app (V8.17.6).

Momenteel is firmware versie 'v3.0.0.2987_23112500' ginstalleerd.

Ik heb geprobeerd de volgende versies te installeren (gedownload in Reolink download center):
  • v3.0.0.4110_2410111119
  • v3.0.0.3308_2407315182
Beide keren geeft de applicatie aan de firmware eerst te uploaden en daarna te installeren. Als hij klaar is komt er een melding dat de update geinstalleerd is en dat het even kan duren voordat je de goede versie ziet, omdat hij moet syncen.

Ik wacht nu al 2 dagen, maar nog steeds staat de oude firmware versie er. Ik heb via de android app de deurbel opnieuw gestart. Ik zie nog steeds de oude versie.

De reden dat ik de firmware uptodate wil hebben, is het gebruik maken van inkomende oproep op de smartphone wanneer iemand op de bel drukt.

Het lijkt erop dat ik dezelfde problemen ervaar als @rigave dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Heb mijnes aangemeld en gaat retour. Ik heb een speedtest wifi gedaan en kom op zeker 300Mb/s waar de bel hangt en nog geeft ie een zwak wifi teken ( balletje en 1 streepje) weer. En ook het feit dat ik m als compleet nieuwe bel totaal niet ingestekd krijg zonder utp kabel. Ben bang dat ik in de toekomst problemen mee krijg en kan bovendien ook niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:53
rigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:17:
Heb mijnes aangemeld en gaat retour. Ik heb een speedtest wifi gedaan en kom op zeker 300Mb/s waar de bel hangt en nog geeft ie een zwak wifi teken ( balletje en 1 streepje) weer. En ook het feit dat ik m als compleet nieuwe bel totaal niet ingestekd krijg zonder utp kabel. Ben bang dat ik in de toekomst problemen mee krijg en wil bovendien ook niet updaten
Ik heb mijn AP ook 2 meter verder staan, en kreeg de deurbel ook niet geactiveerd via wifi. Rechtsreeks via UTP was dit geen probleem. Na activatie gewoon aangesloten via wifi en nooit meer problemen. Drie streepjes signaalsterkte.

Wat ik later gelezen heb is dat het eraan kan liggen dat de router van Telenet in een soort van hybrid functie werkt met het 5ghz en 2.5ghz signaal. Als je die statisch vastzet op 2.5ghz of 5.0 zou het misschien wel moeten lukken. Nooit getest aangezien de mijne al in orde was.

[ Voor 16% gewijzigd door Mokum op 20-01-2025 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
tiempie85 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:38:
Het lukt mij hier ook niet om de firmware te updaten op de Reolink deurbel Wifi (zwart). Ik gebruik de laatste versie van de windows desktop app (V8.17.6).

Ik heb geprobeerd de volgende versies te installeren (gedownload in Reolink download center):
  • v3.0.0.4110_2410111119
  • v3.0.0.3308_2407315182
Beide keren geeft de applicatie aan de firmware eerst te uploaden en daarna te installeren. Als hij klaar is komt er een melding dat de update geinstalleerd is en dat het even kan duren voordat je de goede versie ziet, omdat hij moet syncen.

Ik wacht nu al 2 dagen, maar nog steeds staat de oude firmware versie er. Ik heb via de android app de deurbel opnieuw gestart. Ik zie nog steeds de oude versie.

De reden dat ik de firmware uptodate wil hebben, is het gebruik maken van inkomende oproep op de smartphone wanneer iemand op de bel drukt.

Het lijkt erop dat ik dezelfde problemen ervaar als @rigave dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
toon volledige bericht
Vreemd , want ik heb persoonlijk nog nooit problemen met up/downgraden via de windows desktop reolink app.
Ik neem aan, dat je eerst de firmware download en vervolgens het bestand met de extentie .pak vervolgens "laadt"via de optie Systeem - Onderhoud - Bladeren en dan het .pak bestand laden.
Dat werkt altijd, behalve als de firmware niet "matched" met het type Reolink deurbel

Voor de inkomende oproep op je smartphone, werkt dit alleen bij de laatste Reaolink App voor IOS (iphones).
De gebruikte firmware versie voor de deurbel heeft hier naar mijn weten geen invloed op, want bij mij werkt het gewoon op mijn iphone icm een firmware versie voor de wifi zwarte deurbel versie v3.0.0.3215_2401262240 en dat is geen nieuwe versie zoals je ziet!

[ Voor 10% gewijzigd door charleychui op 20-01-2025 18:02 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
charleychui schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:58:
[...]
Voor de inkomende oproep op je smartphone, werkt dit alleen bij de laatste Reaolink App voor IOS (iphones).
De gebruikte firmware versie voor de deurbel heeft hier naar mijn weten geen invloed op, want bij mij werkt het gewoon op mijn iphone icm een firmware versie voor de wifi zwarte deurbel versie v3.0.0.3215_2401262240 en dat is geen nieuwe versie zoals je ziet!
De firmware is wel van belang voor inkomende oproepen. De belfunctie werd in de versie die jij gebruikt toegevoegd. ;)

v3.0.0.3215
1. Optimize the status light illumination logic of the Doorbell to indicate network connectivity status.
2. Support more options for Overwrite Recordings, like 1 Day(s).
3. Fix the bug that there are continuous visitor push triggers during two-way audio usage.
4. Support showing Motion Mark on the Playback page.
5. Support Cloud encryption.
6. Support calling via Doorbell ring.
7. Fixed some bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Mokum schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Ik heb mijn AP ook 2 meter verder staan, en kreeg de deurbel ook niet geactiveerd via wifi. Rechtsreeks via UTP was dit geen probleem. Na activatie gewoon aangesloten via wifi en nooit meer problemen. Drie streepjes signaalsterkte.

Wat ik later gelezen heb is dat het eraan kan liggen dat de router van Telenet in een soort van hybrid functie werkt met het 5ghz en 2.5ghz signaal. Als je die statisch vastzet op 2.5ghz of 5.0 zou het misschien wel moeten lukken. Nooit getest aangezien de mijne al in orde was.
Ik heb het net zo op routers van de providers en hun wifi. Die gebruik ik alleen maar voor het glasvezel signaal
Ik gebruik de egde router icm unify accesspoints. Wifi op de experiabox is ook uitgeschakeld.
Op de ubiquity en unify kan ik mijn wifisignaal en alles, maar dan ook alles aflezen wat in mijn netwerk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
rigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:41:
[...]

Ik heb het net zo op routers van de providers en hun wifi. Die gebruik ik alleen maar voor het glasvezel signaal
Ik gebruik de egde router icm unify accesspoints. Wifi op de experiabox is ook uitgeschakeld.
Op de ubiquity en unify kan ik mijn wifisignaal en alles, maar dan ook alles aflezen wat in mijn netwerk gebeurt.
Ik ook niet, echter was het op dat moment even niet anders. Heb zelf ook een edgerouter X die ik voor glasvezel gebruikte. Momenteel coax na verhuis :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Mokum schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:48:
[...]

Ik ook niet, echter was het op dat moment even niet anders. Heb zelf ook een edgerouter X die ik voor glasvezel gebruikte. Momenteel coax na verhuis :(.
Maar dat zou nu ook kunnen hoor. Even met ziggo bellen doen ze de router functie uit of in bridge mode.
Als een van de weinige of enige van alle service providers.
Zelf kan ik de router functie niet uitzetten dus zit de experia box in een ander subnet (alleen als modem)

[ Voor 10% gewijzigd door rigave op 20-01-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
rigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Maar dat zou nu ook kunnen hoor. Even met ziggo bellen doen ze de router functie uit of in bridge mode.
Zelf kan ik de router functie niet uitzetten dus zit de experia box in een ander subnet (alleen als modem)
Klopt, ooit Ziggo gehad. Een tweet was voldoende om de modem in bridge mod te zetten. Bij Telenet is dat echter anders. Wel is het nu in België verplicht om andere modems toe te laten. Dus in principe zou ik een Fritzbox 6660 ofzoiets dergelijks kunnen gebruiken als kabelmodem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

rigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Experiabox, dus KPN? Je bent helemaal vrij om je eigen router te gebruiken, ik gebruik die Experiabox helemaal niet, heb er een OPNSense router aan hangen met wat Ubiquiti spul voor WiFi :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Ik heb sinds vandaag de batterij versie van de Reolink deurbel. Heb deze wel bedraad aangesloten op mijn bestaande chime (beltrafo). Alleen op het moment dat ik de camera stream wil bekijken, dan maakt de chime een belgeluid. Iemand die weet wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-04 13:36
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar een PoE-videodeurbel. Mijn netwerksetup bestaat uit Ubiquiti-apparatuur, waardoor de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro meteen in beeld komt. Ik hoor en lees echter ook positieve ervaringen over de Reolink D340P. Zelf ben ik nog niet goed bekend met dit merk, maar het is qua prijs wel een stuk aantrekkelijker.

Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn met ervaringen met zowel de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro als de Reolink D340P, of eventueel andere modellen die ik wellicht over het hoofd heb gezien. En ook wat hun beweegredenen waren om uiteindelijk voor de Reolink te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ik ken de Ubiquiti spullen niet, maar ik heb toentertijd voor Reolink camera's en nu voor een Reolink deurbel gekozen om de doodsimpele reden dat die dingen geen verbinding met Internet nodig hebben.

Geen 'Reolink cloud', geen accounts, niets. Gewoon ophangen, updaten en klaar. De router blokkeert verkeer naar buiten van de camera's. De app-functie "wie staat er aan de deur" werkt dan alleen thuis.

Persoonlijk houd ik graag toezicht op wat allerlei apparaten de hele dag naar buiten staan te verzenden. Het is bijvoorbeeld bizar hoe vaak de Samsung TV probeert om contact op te nemen met Samsung (lukt nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-04 13:36
Blihi schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:30:
Ik ken de Ubiquiti spullen niet, maar ik heb toentertijd voor Reolink camera's en nu voor een Reolink deurbel gekozen om de doodsimpele reden dat die dingen geen verbinding met Internet nodig hebben.

Geen 'Reolink cloud', geen accounts, niets. Gewoon ophangen, updaten en klaar. De router blokkeert verkeer naar buiten van de camera's. De app-functie "wie staat er aan de deur" werkt dan alleen thuis.

Persoonlijk houd ik graag toezicht op wat allerlei apparaten de hele dag naar buiten staan te verzenden. Het is bijvoorbeeld bizar hoe vaak de Samsung TV probeert om contact op te nemen met Samsung (lukt nooit).
Bedankt voor je reactie. Toch een vraagje over de app-functie "wie staat er aan de deur" en de werking alleen thuis. Is dat een instelling of kan echt alleen thuis zien wie er aan de deur staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Romundoo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Toch een vraagje over de app-functie "wie staat er aan de deur" en de werking alleen thuis. Is dat een instelling of kan echt alleen thuis zien wie er aan de deur staat?
Standaard krijg je gewoon altijd en overal meldingen en toegang tot je deurbel via de Reolink app. :)

Maar indien gewenst is het mogelijk om de deurbel te beperken tot je thuisnetwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door crunchytail op 25-01-2025 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rigave
de chime blijft t altijd doen; ook zonder netwerk.
Dan is ie weer de deurbel zoals het ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-05 16:04
Hallo,

ik overweeg een reolink wifi versie te kopen en deze aan te sluiten op de huidige bel.

Waar/Hoe kan ik de huidige bel 'bypass'en ? - zie foto ('k vind mijn beltrafo niet in de schema's van reolink en heb er ook geen verstand van)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgndNoYGlKh2mgOFT7RIFrAWdsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBq0M1FE6I3wDsaACvwsywy1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:26
lucky58 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:05:
Hallo,

ik overweeg een reolink wifi versie te kopen en deze aan te sluiten op de huidige bel.

Waar/Hoe kan ik de huidige bel 'bypass'en ? - zie foto ('k vind mijn beltrafo niet in de schema's van reolink en heb er ook geen verstand van)

[Afbeelding]
Mijn advies is om iemand te vragen die er wel verstand van heeft als ik eerlijk ben.

De onderste 2 draden staat in ieder geval netspanning op, dus oppassen daar(mee).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zinloos
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-04 23:01
Na lang twijfelen en meelezen hier ben ik van de week overstag en vandaag LIVE gegaan met de Reolink POE zwart.
WOW!!!!
Wat een verschil met de Eufy dual met homebase2!!
De Reolink is retesnel van niks naar live en met reageren op de bel. Waar ik met Eufy gerust nog kon koffiezetten heb ik nu gewoon meteen beeld en geluid!!
Speciaal voor de gelegenheid de meterkast maar eens opgekuist, nieuwe PoE+ switch (TL-SG108PE) erin en gaan met die banaan. Had ik veel eerder moeten doen.
Eufy spul naar factory defaults en weer in de doos, die gaat op marktplaats. Account ook meteen maar verwijderd, enige Anker is nu op de boot, niet meer in huis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempie85
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-03 14:18
tiempie85 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:38:

• v3.0.0.4110_2410111119
  • v3.0.0.3308_2407315182

toon volledige bericht
Ik heb nog meerdere kregen via Browse proberen te updaten zonder success. Ik heb ook contact opgenomen met ReoLink. Zij mailden dat ze een update hebben klaargezet voor mijn camera. Ik heb in het Update scherm onder 'Online update' op de knop 'Check for latest Version' knop gedrukt in de windows reolink desktop app. Op die manier heb ik nu Firmware versie 'v3.0.0.3215_2404072240' geinstalleerd.

Op mijn Android app kan ik nu bij Pushmeldingen de optie 'Inkomende oproep van de deurbel' aanzetten en dat werkt. Ik heb het even getest en het werkt.

Ik vraag me nu af of Reolink deze update heeft klaargezet op mijn camera, want ze hadden alleen mijn email adres en misschien mijn Ip adres. Ik heb nl bij Online upate de 'Check for Latest Version' knop gebruikt. Uiteindelijk maakt het ook niet uit, want ik heb nu een firmware versie waarmee inkomende oproepen wordt ondersteund en dat wilde ik graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-05 16:04
lucky58 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:05:
Hallo,

Ondertussen Reolink wifi bel met succes kunnen installeren op bestaande trafo (dankzij advies van schoonbroer die wel 'elektrisch' verstand heeft :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOtKF-48hvtwnvYpfuUicZH4JT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RRLOnks9lxM3Ln2srFVgezAW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-04 17:22
Ik heb de POE versie van de deurbel, bij mij werkt het automatische bericht niet meer naar de bezoeker wanneer de bel ingedrukt wordt, downgraden naar een vorige firmware versie helpt niet.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb 2 reolinks met poe aangesloten. Werkt goed, maar ik krijg de chime niet gekoppeld.

Wat ik heb geprobeerd:

- De settings knop van de chime 5 seconden indrukken en vervolgens deurbel indrukken

- in de app chime vinden, staat er bij beide bellen niet in.

- deurbellen opnieuw configureren, heeft geen effect.

Wie heeft er een goed idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
koelkast schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:34:
Ik heb 2 reolinks met poe aangesloten. Werkt goed, maar ik krijg de chime niet gekoppeld.

Wat ik heb geprobeerd:

- De settings knop van de chime 5 seconden indrukken en vervolgens deurbel indrukken

- in de app chime vinden, staat er bij beide bellen niet in.

- deurbellen opnieuw configureren, heeft geen effect.

Wie heeft er een goed idee?
Je hebt 2 deurbellen en 2 chimes, klopt dat?
Wat is precies je doel?

Een chime kan slechts worden gekoppeld aan één deurbel. Je kunt de chime niet delen met meerdere deurbellen.

Je kunt een deurbel (V2 of V3) wel koppelen aan meerdere chimes.

Meer info hier.
Je kunt je chimes indien nodig ook een reset geven.

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 07-02-2025 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
crunchytail schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:23:
[...]

Je hebt 2 deurbellen en 2 chimes, klopt dat?
Wat is precies je doel?

Een chime kan slechts worden gekoppeld aan één deurbel. Je kunt de chime niet delen met meerdere deurbellen.

Je kunt een deurbel (V2 of V3) wel koppelen aan meerdere chimes.

Meer info hier.
Je kunt je chimes indien nodig ook een reset geven.
Ahhhh ik wist niet dat je niet 1 chime kunt gebruiken voor 2 bellen ;)
Ik vind 2 chimes naast elkaar in een wcd zo onzinnig dus vandaar dat ik het op 1 wilde hebben. Zet ik alles gewoon op een google speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-04 17:22
mbt geen automatsch antwoord meer op de bel wanneer iemand aanbelt:

Zodra ik de bel uit Home Assistant gooi, is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-05 13:18
Ik heb zojuist een support ticket naar reolink gestuurd.
Ik zie de soundslider niet voor de two way audio. De mensen die aanbellen, kunnen me niet horen. Zowel in de browser als ook in de app kan ik geen soundslider zien.
Gebruik de poe deurbel, nieuwste android app versie, nieuwste firmware. Firmware gedowngrade naar de laagste versie die ik kon (1 lager volgens mij), maar no dice.
Hopelijk kunnen ze iets betekenen.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-05 21:27
Heb nu een maandje de Reolink Wifi deurbel (D340W). Bevalt tot op heden, maar één iets krijg ik niet opgelost: als een wagen de oprit oprijdt, dan wordt dat niet als beweging geregistreerd, laat staan dat er een alarm getriggerd wordt. Er komt pas een melding als iemand uit de auto stapt.
Ik heb al gespeeld met de gevoeligheid en de min/max. objectgrootte, maar dat lijkt vooralsnog geen verschil te maken. Ik zou denken (gelezen te hebben) dat naast de persoonsherkenning ook een dieren- en/of voertuigenherkenning beschikbaar is, maar die weet ik in de app nergens te vinden.

Mensen die dit herkennen? Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Speelt dat altijd of met name als er tegenlicht op de bel schijnt van bijvoorbeeld de koplampen?

boydklaas.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 10:10

Gregory76

Sony PlayStation freak

wdvill schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:16:
Heb nu een maandje de Reolink Wifi deurbel (D340W). Bevalt tot op heden, maar één iets krijg ik niet opgelost: als een wagen de oprit oprijdt, dan wordt dat niet als beweging geregistreerd, laat staan dat er een alarm getriggerd wordt. Er komt pas een melding als iemand uit de auto stapt.
Ik heb al gespeeld met de gevoeligheid en de min/max. objectgrootte, maar dat lijkt vooralsnog geen verschil te maken. Ik zou denken (gelezen te hebben) dat naast de persoonsherkenning ook een dieren- en/of voertuigenherkenning beschikbaar is, maar die weet ik in de app nergens te vinden.

Mensen die dit herkennen? Oplossingen?
Je kunt in de app even spelen met de settings/waarden van gevoeligheid, onder:

Detectie alarm, Gevoeligheid, Slimme detectie.

Daar staan 2 sliders waar je even mee kunt experimenteren, voor "Persoon" en "Voertuig".

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:51

lasharor

7 december 2004

Is er iets van troubleshooting dat je kan doen met die chimes? Ik heb om de paar maanden dat mijn deurbel/chime het niet meer doet. Een reset lost het dan weer op maar het is echt behoorlijk irritant. Want, ik mis ook vandaag weer bijna de pakketbezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
lasharor schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:45:
Is er iets van troubleshooting dat je kan doen met die chimes? Ik heb om de paar maanden dat mijn deurbel/chime het niet meer doet. Een reset lost het dan weer op maar het is echt behoorlijk irritant. Want, ik mis ook vandaag weer bijna de pakketbezorger.
Krijg je dan ook geen melding of oproep op je telefoon? Dat werkt bij mij beter als de chime.
En inderdaad heb ik de video deurbel aangeschaft mede omdat pakket bezorgdiensten een ramp zijn.
Komen nooit op aangegeven tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
Gregory76 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:24:
[...]

Je kunt in de app even spelen met de settings/waarden van gevoeligheid, onder:

Detectie alarm, Gevoeligheid, Slimme detectie.

Daar staan 2 sliders waar je even mee kunt experimenteren, voor "Persoon" en "Voertuig".
Dat leek me logisch. Maar ik zie in de app enkel de slider "Persoon". Is voertuigenherkenning soms een betalende functie oid?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3JRzU34cYjirAyDEh-hL6gZYqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6i2wzvwucURZhBuP2W4ciqw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
Bijzonder, in mijn app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DI2VVJ3bV5qEv3Mwd_0_CuB_x0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QRPXs4ctF25HZmMFKqpcjUR.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is met een battery deurbel gekoppeld aan een home hub.
Firmware bel v3.0.0.4183_24102607 en firmware hub v3.3.0.352_25012112.
Misschien een update?

boydklaas.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76
  • Laatst online: 10:10

Gregory76

Sony PlayStation freak

wdvill schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:31:
[...]

Dat leek me logisch. Maar ik zie in de app enkel de slider "Persoon". Is voertuigenherkenning soms een betalende functie oid?
[Afbeelding]
Vreemd dat jij die optie niet hebt inderdaad. Ik zie dit. Ik zit op v3.0.0.4110_2410111119.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFXELBNYfUCV_1xt8dx8z37TtoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gN3ycNYOTV45B6zW7PJB63y7.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk eens of je kunt updaten. Bij voorkeur via de pc app (via mobiel gaat helaas vaak niet of lastiger, geloof ik).

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Nieuwtje:
De Reolink Battery Deurbel heeft nu gratis Rich Notifications. Hopelijk volgen de reguliere WiFi/PoE-modellen snel. Werkt jammer genoeg alleen als je de deurbel standalone draait; dus niet met NVR/Home Hub.

"Hey everyone! Exciting news for battery doorbell users! In our latest app update, we’ve introduced a free rich notification plan specifically for our battery-powered doorbells (please note, this feature is not supported when connected to NVR or Home Hub).

With this new feature, users can now enable image push notifications directly in the app. Simply log in to your Reolink account, enable rich notification, and subscribe to the free plan, and you can start receiving up to 25 image push notifications per day. This means you’ll get more detailed alerts, with images, of anyone at your door—no more relying on text-only alerts!

Key Features:
- Available for standalone use (NVR/Home Hub not supported)
- Free subscription for up to 25 image push notifications per day
- Easy setup directly through the Reolink app

This addition makes it easier for users who want to see a clear visual of the person at their door without having to invest in extra equipment or complex setups. It's a simple way to boost your doorbell’s functionality and make home security even more efficient.

Make sure to update your app and take advantage of this new feature today! And we look forward to your feedback!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJGjaC_W9JvXdbL1ixebmfYBqcc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Y0WKiRK83WVeTeDyOeJ4EeQi.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
boyd86 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:03:
[...]
Firmware bel v3.0.0.4183_24102607 en firmware hub v3.3.0.352_25012112.
Misschien een update?
Gregory76 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:09:
Vreemd dat jij die optie niet hebt inderdaad. Ik zie dit. Ik zit op v3.0.0.4110_2410111119.
[...]
Kijk eens of je kunt updaten. Bij voorkeur via de pc app (via mobiel gaat helaas vaak niet of lastiger, geloof ik).
Firmware hier op versie v3.0.03308_2407315182. Oudere versie, dus daar zou een verklaring kunnen liggen. Dit weekend maar eens proberen met pc app, want geeft mijn mobiele app aan dat ik al de meest actuele versie heb... Automatische updates staan ook aan in app. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
wdvill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:49:
[...]
Firmware hier op versie v3.0.03308_2407315182. Oudere versie, dus daar zou een verklaring kunnen liggen. Dit weekend maar eens proberen met pc app, want geeft mijn mobiele app aan dat ik al de meest actuele versie heb... Automatische updates staan ook aan in app. 8)7
Is een bekend probleem. De app geeft altijd aan dat je de nieuwste firmware al hebt. Helaas al zo sinds de release van de deurbel. Inderdaad even de firmware upgraden via de desktop cliënt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
wdvill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:49:
[...]

[...]

Inderdaad heb ik ook via de Windows client (weliswaar vanuit een Sandbox omdat ik het verder niet gebruik) geüpgraded en dat werkte wel.
Was overigens erg goed verstopt (moest eerst op een klein pijltje naast in mijn geval de home hub klikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldvIClBVWdkzEjcRNcVNyXXm_68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yDZXxz2266GsoibxoxlRx443.png?f=fotoalbum_large
Verder is de specifieke firmware die ik gebruik nog niet op hun site te vinden, ik heb ‘m via support tijdens een ticket gekregen.

boydklaas.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
2 Reolinks nu een tijdje in gebruik en waar ik wel tegen aanloop is het volgende. Misschien dat ik de enige ben die deze functie mist. Bij instellingen "Ringverlichting van de knop" kan je kiezen uit Auto, Blijft Uit, Altijd Aan en Auto & Altijd aan bij donker.

Nu wil eigenlijk alleen verlichting als iemand op deurbel drukt. Ik heb het geluid uitgezet, omdat ik die deurbellen van de buren altijd wel van Heinde en verre kan horen. Maar als nu de pakketbezorgers drukken denken ze dat de deurbel niet werkt. Ik dacht misschien is Auto de oplossing maar dan gaat ook de verlichting als deze een persoon detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
Morpheusk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:26:
2 Reolinks nu een tijdje in gebruik en waar ik wel tegen aanloop is het volgende. Misschien dat ik de enige ben die deze functie mist. Bij instellingen "Ringverlichting van de knop" kan je kiezen uit Auto, Blijft Uit, Altijd Aan en Auto & Altijd aan bij donker.

Nu wil eigenlijk alleen verlichting als iemand op deurbel drukt. Ik heb het geluid uitgezet, omdat ik die deurbellen van de buren altijd wel van Heinde en verre kan horen. Maar als nu de pakketbezorgers drukken denken ze dat de deurbel niet werkt. Ik dacht misschien is Auto de oplossing maar dan gaat ook de verlichting als deze een persoon detecteert.
Zou ik ook een bruikbare optie vinden..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdvill
boyd86 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:14:
[...]

Inderdaad heb ik ook via de Windows client (weliswaar vanuit een Sandbox omdat ik het verder niet gebruik) geüpgraded en dat werkte wel.
Was overigens erg goed verstopt (moest eerst op een klein pijltje naast in mijn geval de home hub klikken:
[Afbeelding]
Verder is de specifieke firmware die ik gebruik nog niet op hun site te vinden, ik heb ‘m via support tijdens een ticket gekregen.
Kan je de bel ook van op afstand toevoegen (bel hangt op een andere woning in verbouwing)? Het lukt me zo gauw niet. Of moet je de fysieke knop een keer indrukken om te kunnen bevestigen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail

Ik heb dit meermaals als feature request bij Reolink ingediend. Hopelijk gaan ze deze optie een keer toevoegen. Het helpt altijd als meer mensen een functie aanvragen, mail ze dus vooral op support@reolink.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd86
  • Niet online
Ik heb nog even voor je gekeken in Home Assistant, maar de ring LED kan ik vanuit de Reolink integratie niet los aansturen, alleen de optie auto/uit/nacht veranderen zoals in de app ook kan.
Zou dus echt een firmware aanpassing vereisen.
wdvill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:05:
[...]

Kan je de bel ook van op afstand toevoegen (bel hangt op een andere woning in verbouwing)? Het lukt me zo gauw niet. Of moet je de fysieke knop een keer indrukken om te kunnen bevestigen oid?
Op afstand toevoegen aan de app of upgraden?
De eerste weet ik zo niet, ik heb m’n deurbel volgens mij met slechts de QR code kunnen toevoegen.
Denk niet dat nieuwe koppeling kan zonder fysiek bij de bel te zijn.
Eenmaal gekoppeld zou je wel moeten kunnen updaten vanaf afstand lijkt me, ik gebruik VPN voor de app dus dan werkt het sowieso.
Volgens mij is de standaard toegang op afstand op basis van UID, maar lijkt me dat upgrade dan ook gewoon kan.

[ Voor 31% gewijzigd door boyd86 op 19-02-2025 15:36 ]

boydklaas.nl

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26

Maar is dat niet de optie "Auto" ?
Overigens verkies ik de optie "Auto & Altijd aan bij donker". Dan is er een soort oriëntatie puntje waarop ze moeten drukken (als het donker is).

Wat je ook zelf kan doen is via Home Assistant de buitenverlichting laten knipperen of aandoen als de bel gaat (of even uit :-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb in HAS 2 automatiseringen voor dit issue:
Dit loopt al een tijdje en ik heb er verder geen omkijken meer naar:

1. Deurbel led wordt WIT, na zonsondergang (witte led ring, dus makkelijk te zien in het donker.
2. Deurbel gaat terug elke avond om bv 23:00u naar de auto stand (gaat blauw knipperen wanneer iemand heel dichtbij de deurbel komt, (bezoeker, visitor)

Deurbel LED aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmYkWskgCXXhNW3MaM3unJs5mmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCxj2MC5iMhoQvcbyxEyuAc8.png?f=fotoalbum_large

Deurbel LED autoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DxLenUV8a17hqRs3e3NsY-Qko8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bd68Lo6YocyLBeaFinW2aIB8.png?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wdvill
crunchytail schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:44:
[...]

Is een bekend probleem. De app geeft altijd aan dat je de nieuwste firmware al hebt. Helaas al zo sinds de release van de deurbel. Inderdaad even de firmware upgraden via de desktop cliënt. :)
Solved! Bizar dat het enkel op deze manier kan, via pc app. Heb nog geworsteld om toegang te krijgen: login nodig met admin account - ik kan me niet herinneren dat ik een account heb aangemaakt bij het installeren van de bel...
Dank @crunchytail @boyd86 @Gregory76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-05 09:44
Ik merk tegenwoordig dat het geluid via de app erg zacht is. Voorheen nooit problemen mee gehad. Gaat om ios app en het geluid van de iphone staat al op max. Ik moet alsnog de speakers tegen me oren houden wil ik iets kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
nDirect090 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:14:
Ik merk tegenwoordig dat het geluid via de app erg zacht is. Voorheen nooit problemen mee gehad. Gaat om ios app en het geluid van de iphone staat al op max. Ik moet alsnog de speakers tegen me oren houden wil ik iets kunnen horen.
heb je al geprobeerd om opnieuw op te starten? soms helpt dat.
Bij mij enige weken geleden dat hij iets langer deed om verbinding te maken. Heb altijd binnen 4 sec beeld en geluid op mijn telefoon. Nu heb ik hem in het menu standaard gezet op een dag in de week automatisch herstart.
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste