sorry. dubbel
[ Voor 92% gewijzigd door rigave op 13-01-2025 10:40 ]
[ Voor 92% gewijzigd door rigave op 13-01-2025 10:40 ]
Thx die optie heb ik niet; zal mijn fw upgraden.greg-a schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:34:
App --> Doorbell --> Settings --> Push notifications --> "Incoming call from Doorbell" activeren.
ik draai op firmware v3.0.0.3308_2407315183 en iOS app.
Het ligt niet aan de laatste reolink firmware , maar aan de laatste Reolink App (IOS)rigave schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:48:
[...]
Thx die optie heb ik niet; zal mijn fw upgraden.
charleyr
Inderdaad heb ik de optie (nog) niet op mijn iphone, maar de reactie tijd tussen pushmelding en openen ben ik super tevreden over.charleychui schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:06:
[...]
Het ligt niet aan de laatste reolink firmware , maar aan de laatste Reolink App (IOS)
Een statisch ip adres is zo en zo iets beter, maar dat wisselen van ip, duidt wellicht op een slechte wifi connectie.rigave schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:34:
[...]
Inderdaad heb ik de optie (nog) niet op mijn iphone, maar de reactie tijd tussen pushmelding en openen ben ik super tevreden over.
Ben r binnen 1 seconde voor de stream zichtbaar wordt.
Wel heb ik iets raars;
Ik heb de fw geupgrade, maar zie nog hetzelfde versienummer als tevoren. Ook na restart.
En nog een rare. Als ik met mijn vaste pc de beelden bekijk stopt ie er na een paar minuten mee (connection failed). Kwam er toevallig achter daarnet dat ie heel vaak van ip adres aan het wisselen is.
Denk dat ik die statisch maak dan.
charleyr
Klopt.greg-a schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:31:
ik gok een combinatie, want gisteren nog gechecked bij m'n ouders en die hadden wel dezelfde app versie als ik, maar draaien op oudere FW.
charleyr
Formeel kun je de D340W alleen in fysieke winkels krijgen en de andere online. Verder is er geen verschil voor zover ik het begrijp.Xenophoben schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:15:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze 2 apparaten?
uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi (D340W)
uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi
Ik kan er maar weinig over vinden.
Thanks voor de info! Grappig, want heb toevallig van de week een support ticket gesloten bij reolink waarin ze aangaven dat bellen nog niet geïmplementeerd was...greg-a schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:34:
Wellicht allang bekent hier. Maar als je up-to-date doorbell firmware hebt kan je via de app instellen dat je gebeld wordt als iemand aanbelt. Als je dan opneemt heb je direct een audio verbinding met je deurbel en praktisch direct een videoverbinding (ymmv). Het werkt bij mij erg goed en een stuk sneller dan de standaard notificatie die je krijgt en dan wachten tot er een verbinding is gemaakt.
App --> Doorbell --> Settings --> Push notifications --> "Incoming call from Doorbell" activeren.
ik draai op firmware v3.0.0.3308_2407315183 en iOS app.
Vermoedelijk had je de verkeerde FW-versie gedownload, stonden nogal onduidelijk in het download center.Piepenbrink schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:14:
[...]
Thanks voor de info! Grappig, want heb toevallig van de week een support ticket gesloten bij reolink waarin ze aangaven dat bellen nog niet geïmplementeerd was...
Toch maar is kijken of ik (op de poe) de nieuwe fw kan draaien. Vorige keer kreeg ik een error bij installeren
De wederhelft heeft liever een belletje namelijk.
+1 van mij, zit ook te kijken naar mijn deurbel/camera om te zetten naar een Reolink ecosysteem, heb nu nog een Nest Hello 1st gen hangen. Daar zit deze beltrafo voor in de kast, deze zou zo te zien gewoon moeten werken voor die van Reolink niet?Blihi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:01:
Reolink is niet erg duidelijk in de eisen voor de stroomvoorziening, maar als je goed zoekt vind je dat de deurbel een voltage van 12 tot 24 Volt moet krijgen en minimaal 8 Watt nodig heeft om te functioneren.
Deze ABB deurbeladapter levert 8V bij 1A (Dat is dus 8 Watt) en heeft daarbij nog een verlies van 2.5 Watt. Dat is echt bizar veel, maar voor een deurbel niet erg, want die doet het maar heel kort.
Als je hiermee de camera gaat voeden, dan kan het best dat het werkt, maar dit is niet hoe deze voeding bedoeld is en ik zou het dan ook zeker afraden. Bij een continu-belasting wordt het ding simpelweg te warm.
KloptZaphara schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:27:
[...]
+1 van mij, zit ook te kijken naar mijn deurbel/camera om te zetten naar een Reolink ecosysteem, heb nu nog een Nest Hello 1st gen hangen. Daar zit deze beltrafo voor in de kast, deze zou zo te zien gewoon moeten werken voor die van Reolink niet?
https://www.elektramat.nl...N3OF3a8QgeJUaAnrzEALw_wcB
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Kleine tip; neem een beltrafo met aan uit schakelaar. Ik had laatst een keer dat mijn reolink uit stond, gevolg was dat ik de bel eraf moest schroeven en de draadjes even los halen ipv dat ik de beltrafo een keer aan en uit zet.Zaphara schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:27:
[...]
+1 van mij, zit ook te kijken naar mijn deurbel/camera om te zetten naar een Reolink ecosysteem, heb nu nog een Nest Hello 1st gen hangen. Daar zit deze beltrafo voor in de kast, deze zou zo te zien gewoon moeten werken voor die van Reolink niet?
https://www.elektramat.nl...N3OF3a8QgeJUaAnrzEALw_wcB
Nou ja, het is inderdaad een extra stopcontact inderdaad, en een lelijke draad ergens langs je muur in plaats van (in mijn geval althans) deurbel voeding die onzichtbaar is (want alles ingefreesd in de muur tot aan de meterkast).rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:50:
Een vraagje die mij bezighoud; Ik zie dat er een hele discussie en soms commotie is ontstaan over de beltrafo, spanning en welke en hoe.
Waarom niet gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken, wel of niet met oude of bestaande bedrading?
Zou een extra stopcontact de bottleneck zijn?
Ben gewoon benieuwd naar deze gedachtengang hierachter
Wordt zo n mooi product kant en klaar geleverd. Verbruikt bijna niks (ook niet met continu opnames met synology als nvr) en toch aanpassen?
In je MK kost het indd een stopcontact, maar een draadje langs de muur is echt niet nodig. je kan met een kroonsteentje / wago klemmetjes gewoon de adapter verbinden met je huidige bedrading in de muurZaphara schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:57:
[...]
Nou ja, het is inderdaad een extra stopcontact inderdaad, en een lelijke draad ergens langs je muur in plaats van (in mijn geval althans) deurbel voeding die onzichtbaar is (want alles ingefreesd in de muur tot aan de meterkast).
sterker nog,vormulier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:00:
[...]
In je MK kost het indd een stopcontact, maar een draadje langs de muur is echt niet nodig. je kan met een kroonsteentje / wago klemmetjes gewoon de adapter verbinden met je huidige bedrading in de muur
[ Voor 32% gewijzigd door rigave op 15-01-2025 13:36 ]
Een vrije plek in je stekkerblokken blijkbaarrigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:30:
[...]
sterker nog,
De spullen hiervoor worden ook bijgeleverd, dus vandaar de vraag. Ik dacht; ik mis iets.
Anno 2025??vormulier schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:32:
[...]
Een vrije plek in je stekkerblokken blijkbaar
[ Voor 4% gewijzigd door rigave op 15-01-2025 13:44 ]
Ik ook niet, het geeft ruimte in de groepenkast zelf voor een kWh meter of 2 dus het is zelfs heel erg handig om de bel travo niet te hoeven gebruiken!rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:43:
[...]
Anno 2025??
Routers, accesspoints, glasvezelkastjeaansluiting, switch, nas(sen), kerstverlichting enz... en nu reolink erbij.
Moet zeggen; zie het probleem niet zo
Maar dat ben ik. No offense
[ Voor 35% gewijzigd door Zaphara op 15-01-2025 14:40 ]
Dat heb ik ook al een aantal malen aangegeven, echter is de keuze niet aan mij, (ons) ;-)rigave schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:50:
Een vraagje die mij bezighoud; Ik zie dat er een hele discussie en soms commotie is ontstaan over de beltrafo, spanning en welke en hoe.
Waarom niet gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken, wel of niet met oude of bestaande bedrading?
Zou een extra stopcontact de bottleneck zijn?
Ben gewoon benieuwd naar deze gedachtengang hierachter
Wordt zo n mooi product kant en klaar geleverd. Verbruikt bijna niks (ook niet met continu opnames met synology als nvr) en toch aanpassen?
charleyr
![]() | ![]() | ![]() |
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L
Dat werkt(e vroeger) ook altijd bij tv`s......Boost9898 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:50:
Vervolgens ben ik maar m'n bed uit gegaan om met m'n vuist vol op die knop te rammen. En toen was het opgelost.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Het belangrijkste verschil is de beeldverhouding, 3:4 ipv 4:3.Morpheusk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:25:
Iemand ervaring met de witte deurbellen? Worden deze niet heel snel vies en daarna lastig schoon te maken?
Ik heb per ongeluk een witte vanuit RMA opgestuurd te gekregen en heb bij de andere voordeur al een zwarte hangen. Dus denk dat ik hem sowieso weer laat omruilen.
[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 17-01-2025 12:28 ]
Dat verwacht je ook niet bij een andere kleurcrunchytail schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:26:
[...]
Het belangrijkste verschil is de beeldverhouding, 3:4 ipv 4:3.
[Afbeelding]
Teijgetje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:11:
Jongens jongens, geen ruzie maken.
Als iemand nu helemaal content is met een verkeerde trafo, én geen euro extra wil uitgeven voor veiligheid, én daarmee het risico op brand in de meterkast voor lief neemt, dan moet dat toch gewoon kunnen anno 2025?
We zijn hopelijk toch allemaal verzekerd tegen een Los Angeles scenario?
/s
Nee he, dat verwacht je dus inderdaad niet, maar dat is echt het verschil. Bizar gewoon.Morpheusk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:46:
[...]
Dat verwacht je ook niet bij een andere kleur
Hier onlangs ook gehad nadat iemand aanbelde. Is alweer een week of vijf geleden en sindsdien geen issues meer gehad. Geen idee wat het was of wat het heeft opgelost.Boost9898 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:50:
Ik had laatste een issue waarbij m'n Reolink 's avonds continu af bleef gaan, iedere 16 seconden non stop. Alles geprobeerd, deurbel rebooten, PoE power cycle, niets hielp. Vervolgens ben ik maar m'n bed uit gegaan om met m'n vuist vol op die knop te rammen. En toen was het opgelost.Leek wel een contactje te zijn die vast zat of vocht misschien, het regende.
[Afbeelding]
XXXVI
Als je "Doorbell" intypt in het Download center dan zijn dit de zwarte varianten:rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:55:
Als ik opzoek ga naar firmware krijg ik via reolink site alleen maar voor de witte versie fw updates
Hoe hebben jullie de zwarte geupgrade?
Sorry als het al eerder besproken werd
Graag gedaan. Hij staat wel in de lijst als je op het plusje drukt, maar dan moet je een stuk omlaag scrollen. Staat dus apart van de witte variant, is inderdaad erg verwarrend.rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:25:
Gevonden Thx!
Is toch raar dat ie niet in de lijst staat als je op het plusje drukt.
Zo had ik m de vorige keer gevonden realiseer ik me net, maar omdat ik dezelfde fw had als voor de update ging ik twijfelen of ik wel de goeie had.
ga het weer proberen. Wifi signaal is nu geupgrade
Hoe voer je de update uit? Windows desktop client? Krijg je een foutmelding?rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:44:
ik blijf de fw versie als tevoren houden
v3.0.0.2987_23112500
Ik heb al 2x geprobeerd v3.0.0.3308_2407315182
Ik dacht dat het de vorige keer niet goed had gedaan.
Moet ik ook de reset functie aanvinken?
[ Voor 23% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 11:57 ]
Nee het updatescherm sluit wel heel snel af; doe het op de vaste pccrunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:47:
[...]
Hoe voer je de update uit? Windows desktop client? Krijg je een foutmelding?
Lukt het wel om naar v3.0.0.4110 te upgraden? (Je kunt daarna alsnog v3.0.0.3308 installeren).
Controleer even of je de nieuwste versie hebt van de desktop client.rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:00:
[...]
Nee het updatescherm sluit wel heel snel af; doe het op de vaste pc
[ Voor 13% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 12:06 ]
Ik gebruik de web interface, maar ga de desktop client wel ook proberen als de bel weer online iscrunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:02:
[...]
Controleer even of je de nieuwste versie hebt van de desktop cliënt.
Ah, in dat geval zeker de desktop client proberen. Grote kans dat de update dan wel lukt.rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Ik gebruik de web interface, maar ga de desktop client wel ook proberen als de bel weer online is
[ Voor 22% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 12:10 ]
Dat kan ook aan de webinterface liggen. Die werkt bij mij ook vreselijk, waarbij de deurbel onbereikbaar wordt. Met de desktop client nooit last van.rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:15:
In de webinterface van pc ging ik gewoon naar signalen zoeken bv kijken wat het sterkste signaal is en proberen te switchen tussen 2.4 en 5. maar dat was geen goed idee.
Hij raakte offline dus probeer ik er weer leven in te krijgen vanuit de luie stoel
[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 19-01-2025 12:45 ]
Thx. Desktopclient is een verademing tov de wi. Beeld is ook veel beter.crunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:40:
[...]
Dat kan ook aan de webinterface liggen. Die werkt bij mij ook vreselijk, waarbij de deurbel onbereikbaar wordt. Met de desktop client nooit last van.
Al een volledige reset gedaan? Als dat ook niet werkt zou ik een vervangend exemplaar vragen.rigave schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Thx. Desktopclient is een verademing tov de wi. Beeld is ook veel beter.
Heb hem niet werkend gekregen zonder netwerkkabel. Ik heb een accesspoint op minder dan 1 meter nu en toch geeft ie maar 1 streepje op de wifi meter. Dat vind ik raar Mijn wifi geeft 150-200 Mb bij de test aan met de telefoon.
Ga inderdaad werk van maken komende week. Want ook na volledige reset kreeg ik het niet voor mekaar zonder eerst de netwerkkabel te bevestigen. Hij vindt hem dan gewoon niet ook niet na scannen van de barcode.crunchytail schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:24:
[...]
Al een volledige reset gedaan? Als dat ook niet werkt zou ik een vervangend exemplaar vragen.
Ik heb mijn AP ook 2 meter verder staan, en kreeg de deurbel ook niet geactiveerd via wifi. Rechtsreeks via UTP was dit geen probleem. Na activatie gewoon aangesloten via wifi en nooit meer problemen. Drie streepjes signaalsterkte.rigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:17:
Heb mijnes aangemeld en gaat retour. Ik heb een speedtest wifi gedaan en kom op zeker 300Mb/s waar de bel hangt en nog geeft ie een zwak wifi teken ( balletje en 1 streepje) weer. En ook het feit dat ik m als compleet nieuwe bel totaal niet ingestekd krijg zonder utp kabel. Ben bang dat ik in de toekomst problemen mee krijg en wil bovendien ook niet updaten
[ Voor 16% gewijzigd door Mokum op 20-01-2025 17:40 ]
Vreemd , want ik heb persoonlijk nog nooit problemen met up/downgraden via de windows desktop reolink app.tiempie85 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:38:toon volledige bericht
Het lukt mij hier ook niet om de firmware te updaten op de Reolink deurbel Wifi (zwart). Ik gebruik de laatste versie van de windows desktop app (V8.17.6).
Momenteel is firmware versie 'v3.0.0.2987_23112500' ginstalleerd.
Ik heb geprobeerd de volgende versies te installeren (gedownload in Reolink download center):Beide keren geeft de applicatie aan de firmware eerst te uploaden en daarna te installeren. Als hij klaar is komt er een melding dat de update geinstalleerd is en dat het even kan duren voordat je de goede versie ziet, omdat hij moet syncen.
- v3.0.0.4110_2410111119
- v3.0.0.3308_2407315182
Ik wacht nu al 2 dagen, maar nog steeds staat de oude firmware versie er. Ik heb via de android app de deurbel opnieuw gestart. Ik zie nog steeds de oude versie.
De reden dat ik de firmware uptodate wil hebben, is het gebruik maken van inkomende oproep op de smartphone wanneer iemand op de bel drukt.
Het lijkt erop dat ik dezelfde problemen ervaar als @rigave dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door charleychui op 20-01-2025 18:02 ]
charleyr
De firmware is wel van belang voor inkomende oproepen. De belfunctie werd in de versie die jij gebruikt toegevoegd.charleychui schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:58:
[...]
Voor de inkomende oproep op je smartphone, werkt dit alleen bij de laatste Reaolink App voor IOS (iphones).
De gebruikte firmware versie voor de deurbel heeft hier naar mijn weten geen invloed op, want bij mij werkt het gewoon op mijn iphone icm een firmware versie voor de wifi zwarte deurbel versie v3.0.0.3215_2401262240 en dat is geen nieuwe versie zoals je ziet!
Ik heb het net zo op routers van de providers en hun wifi. Die gebruik ik alleen maar voor het glasvezel signaalMokum schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:37:
[...]
Ik heb mijn AP ook 2 meter verder staan, en kreeg de deurbel ook niet geactiveerd via wifi. Rechtsreeks via UTP was dit geen probleem. Na activatie gewoon aangesloten via wifi en nooit meer problemen. Drie streepjes signaalsterkte.
Wat ik later gelezen heb is dat het eraan kan liggen dat de router van Telenet in een soort van hybrid functie werkt met het 5ghz en 2.5ghz signaal. Als je die statisch vastzet op 2.5ghz of 5.0 zou het misschien wel moeten lukken. Nooit getest aangezien de mijne al in orde was.
Ik ook niet, echter was het op dat moment even niet anders. Heb zelf ook een edgerouter X die ik voor glasvezel gebruikte. Momenteel coax na verhuisrigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:41:
[...]
Ik heb het net zo op routers van de providers en hun wifi. Die gebruik ik alleen maar voor het glasvezel signaal
Ik gebruik de egde router icm unify accesspoints. Wifi op de experiabox is ook uitgeschakeld.
Op de ubiquity en unify kan ik mijn wifisignaal en alles, maar dan ook alles aflezen wat in mijn netwerk gebeurt.
Maar dat zou nu ook kunnen hoor. Even met ziggo bellen doen ze de router functie uit of in bridge mode.Mokum schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:48:
[...]
Ik ook niet, echter was het op dat moment even niet anders. Heb zelf ook een edgerouter X die ik voor glasvezel gebruikte. Momenteel coax na verhuis.
[ Voor 10% gewijzigd door rigave op 20-01-2025 20:24 ]
Klopt, ooit Ziggo gehad. Een tweet was voldoende om de modem in bridge mod te zetten. Bij Telenet is dat echter anders. Wel is het nu in België verplicht om andere modems toe te laten. Dus in principe zou ik een Fritzbox 6660 ofzoiets dergelijks kunnen gebruiken als kabelmodem/router.rigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:22:
[...]
Maar dat zou nu ook kunnen hoor. Even met ziggo bellen doen ze de router functie uit of in bridge mode.
Als een van de weinige of enige van alle service providers.
Zelf kan ik de router functie niet uitzetten dus zit de experia box in een ander subnet (alleen als modem)
Experiabox, dus KPN? Je bent helemaal vrij om je eigen router te gebruiken, ik gebruik die Experiabox helemaal niet, heb er een OPNSense router aan hangen met wat Ubiquiti spul voor WiFirigave schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:22:
[...]
Maar dat zou nu ook kunnen hoor. Even met ziggo bellen doen ze de router functie uit of in bridge mode.
Als een van de weinige of enige van alle service providers.
Zelf kan ik de router functie niet uitzetten dus zit de experia box in een ander subnet (alleen als modem)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Bedankt voor je reactie. Toch een vraagje over de app-functie "wie staat er aan de deur" en de werking alleen thuis. Is dat een instelling of kan echt alleen thuis zien wie er aan de deur staat?Blihi schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:30:
Ik ken de Ubiquiti spullen niet, maar ik heb toentertijd voor Reolink camera's en nu voor een Reolink deurbel gekozen om de doodsimpele reden dat die dingen geen verbinding met Internet nodig hebben.
Geen 'Reolink cloud', geen accounts, niets. Gewoon ophangen, updaten en klaar. De router blokkeert verkeer naar buiten van de camera's. De app-functie "wie staat er aan de deur" werkt dan alleen thuis.
Persoonlijk houd ik graag toezicht op wat allerlei apparaten de hele dag naar buiten staan te verzenden. Het is bijvoorbeeld bizar hoe vaak de Samsung TV probeert om contact op te nemen met Samsung (lukt nooit).
Standaard krijg je gewoon altijd en overal meldingen en toegang tot je deurbel via de Reolink app.Romundoo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:37:
[...]
Bedankt voor je reactie. Toch een vraagje over de app-functie "wie staat er aan de deur" en de werking alleen thuis. Is dat een instelling of kan echt alleen thuis zien wie er aan de deur staat?
[ Voor 9% gewijzigd door crunchytail op 25-01-2025 00:14 ]
Mijn advies is om iemand te vragen die er wel verstand van heeft als ik eerlijk ben.lucky58 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:05:
Hallo,
ik overweeg een reolink wifi versie te kopen en deze aan te sluiten op de huidige bel.
Waar/Hoe kan ik de huidige bel 'bypass'en ? - zie foto ('k vind mijn beltrafo niet in de schema's van reolink en heb er ook geen verstand van)
[Afbeelding]
Ik heb nog meerdere kregen via Browse proberen te updaten zonder success. Ik heb ook contact opgenomen met ReoLink. Zij mailden dat ze een update hebben klaargezet voor mijn camera. Ik heb in het Update scherm onder 'Online update' op de knop 'Check for latest Version' knop gedrukt in de windows reolink desktop app. Op die manier heb ik nu Firmware versie 'v3.0.0.3215_2404072240' geinstalleerd.tiempie85 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:38:toon volledige bericht
Het lukt mij hier ook niet om de firmware te updaten op de Reolink deurbel Wifi (zwart). Ik gebruik de laatste versie van de windows desktop app (V8.17.6).
Momenteel is firmware versie 'v3.0.0.2987_23112500' ginstalleerd.
Ik heb geprobeerd de volgende versies te installeren (gedownload in Reolink download center):Beide keren geeft de applicatie aan de firmware eerst te uploaden en daarna te installeren. Als hij klaar is komt er een melding dat de update geinstalleerd is en dat het even kan duren voordat je de goede versie ziet, omdat hij moet syncen.
- v3.0.0.4110_2410111119
- v3.0.0.3308_2407315182
Ik wacht nu al 2 dagen, maar nog steeds staat de oude firmware versie er. Ik heb via de android app de deurbel opnieuw gestart. Ik zie nog steeds de oude versie.
De reden dat ik de firmware uptodate wil hebben, is het gebruik maken van inkomende oproep op de smartphone wanneer iemand op de bel drukt.
Het lijkt erop dat ik dezelfde problemen ervaar als @rigave dus ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
Ondertussen Reolink wifi bel met succes kunnen installeren op bestaande trafo (dankzij advies van schoonbroer die wel 'elektrisch' verstand heeftlucky58 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:05:
Hallo,
Waar/Hoe kan ik de huidige bel 'bypass'en ? - zie foto ('k vind mijn beltrafo niet in de schema's van reolink en heb er ook geen verstand van)
Je hebt 2 deurbellen en 2 chimes, klopt dat?koelkast schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:34:
Ik heb 2 reolinks met poe aangesloten. Werkt goed, maar ik krijg de chime niet gekoppeld.
Wat ik heb geprobeerd:
- De settings knop van de chime 5 seconden indrukken en vervolgens deurbel indrukken
- in de app chime vinden, staat er bij beide bellen niet in.
- deurbellen opnieuw configureren, heeft geen effect.
Wie heeft er een goed idee?
[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 07-02-2025 22:27 ]
Ahhhh ik wist niet dat je niet 1 chime kunt gebruiken voor 2 bellencrunchytail schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:23:
[...]
Je hebt 2 deurbellen en 2 chimes, klopt dat?
Wat is precies je doel?
Een chime kan slechts worden gekoppeld aan één deurbel. Je kunt de chime niet delen met meerdere deurbellen.
Je kunt een deurbel (V2 of V3) wel koppelen aan meerdere chimes.
Meer info hier.
Je kunt je chimes indien nodig ook een reset geven.
Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.
Je kunt in de app even spelen met de settings/waarden van gevoeligheid, onder:wdvill schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:16:
Heb nu een maandje de Reolink Wifi deurbel (D340W). Bevalt tot op heden, maar één iets krijg ik niet opgelost: als een wagen de oprit oprijdt, dan wordt dat niet als beweging geregistreerd, laat staan dat er een alarm getriggerd wordt. Er komt pas een melding als iemand uit de auto stapt.
Ik heb al gespeeld met de gevoeligheid en de min/max. objectgrootte, maar dat lijkt vooralsnog geen verschil te maken. Ik zou denken (gelezen te hebben) dat naast de persoonsherkenning ook een dieren- en/of voertuigenherkenning beschikbaar is, maar die weet ik in de app nergens te vinden.
Mensen die dit herkennen? Oplossingen?
PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Krijg je dan ook geen melding of oproep op je telefoon? Dat werkt bij mij beter als de chime.lasharor schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:45:
Is er iets van troubleshooting dat je kan doen met die chimes? Ik heb om de paar maanden dat mijn deurbel/chime het niet meer doet. Een reset lost het dan weer op maar het is echt behoorlijk irritant. Want, ik mis ook vandaag weer bijna de pakketbezorger.
Dat leek me logisch. Maar ik zie in de app enkel de slider "Persoon". Is voertuigenherkenning soms een betalende functie oid?Gregory76 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:24:
[...]
Je kunt in de app even spelen met de settings/waarden van gevoeligheid, onder:
Detectie alarm, Gevoeligheid, Slimme detectie.
Daar staan 2 sliders waar je even mee kunt experimenteren, voor "Persoon" en "Voertuig".
Vreemd dat jij die optie niet hebt inderdaad. Ik zie dit. Ik zit op v3.0.0.4110_2410111119.wdvill schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:31:
[...]
Dat leek me logisch. Maar ik zie in de app enkel de slider "Persoon". Is voertuigenherkenning soms een betalende functie oid?
[Afbeelding]
PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
boyd86 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:03:
[...]
Firmware bel v3.0.0.4183_24102607 en firmware hub v3.3.0.352_25012112.
Misschien een update?
Firmware hier op versie v3.0.03308_2407315182. Oudere versie, dus daar zou een verklaring kunnen liggen. Dit weekend maar eens proberen met pc app, want geeft mijn mobiele app aan dat ik al de meest actuele versie heb... Automatische updates staan ook aan in app.Gregory76 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:09:
Vreemd dat jij die optie niet hebt inderdaad. Ik zie dit. Ik zit op v3.0.0.4110_2410111119.
[...]
Kijk eens of je kunt updaten. Bij voorkeur via de pc app (via mobiel gaat helaas vaak niet of lastiger, geloof ik).
Is een bekend probleem. De app geeft altijd aan dat je de nieuwste firmware al hebt. Helaas al zo sinds de release van de deurbel. Inderdaad even de firmware upgraden via de desktop cliënt.wdvill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:49:
[...]
Firmware hier op versie v3.0.03308_2407315182. Oudere versie, dus daar zou een verklaring kunnen liggen. Dit weekend maar eens proberen met pc app, want geeft mijn mobiele app aan dat ik al de meest actuele versie heb... Automatische updates staan ook aan in app.
Inderdaad heb ik ook via de Windows client (weliswaar vanuit een Sandbox omdat ik het verder niet gebruik) geüpgraded en dat werkte wel.wdvill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:49:
[...]
[...]
Firmware hier op versie v3.0.03308_2407315182. Oudere versie, dus daar zou een verklaring kunnen liggen. Dit weekend maar eens proberen met pc app, want geeft mijn mobiele app aan dat ik al de meest actuele versie heb... Automatische updates staan ook aan in app.
Zou ik ook een bruikbare optie vinden..!Morpheusk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:26:
2 Reolinks nu een tijdje in gebruik en waar ik wel tegen aanloop is het volgende. Misschien dat ik de enige ben die deze functie mist. Bij instellingen "Ringverlichting van de knop" kan je kiezen uit Auto, Blijft Uit, Altijd Aan en Auto & Altijd aan bij donker.
Nu wil eigenlijk alleen verlichting als iemand op deurbel drukt. Ik heb het geluid uitgezet, omdat ik die deurbellen van de buren altijd wel van Heinde en verre kan horen. Maar als nu de pakketbezorgers drukken denken ze dat de deurbel niet werkt. Ik dacht misschien is Auto de oplossing maar dan gaat ook de verlichting als deze een persoon detecteert.
Kan je de bel ook van op afstand toevoegen (bel hangt op een andere woning in verbouwing)? Het lukt me zo gauw niet. Of moet je de fysieke knop een keer indrukken om te kunnen bevestigen oid?boyd86 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:14:
[...]
Inderdaad heb ik ook via de Windows client (weliswaar vanuit een Sandbox omdat ik het verder niet gebruik) geüpgraded en dat werkte wel.
Was overigens erg goed verstopt (moest eerst op een klein pijltje naast in mijn geval de home hub klikken:
[Afbeelding]
Verder is de specifieke firmware die ik gebruik nog niet op hun site te vinden, ik heb ‘m via support tijdens een ticket gekregen.
Ik heb dit meermaals als feature request bij Reolink ingediend. Hopelijk gaan ze deze optie een keer toevoegen. Het helpt altijd als meer mensen een functie aanvragen, mail ze dus vooral op support@reolink.comMorpheusk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:26:
2 Reolinks nu een tijdje in gebruik en waar ik wel tegen aanloop is het volgende. Misschien dat ik de enige ben die deze functie mist. Bij instellingen "Ringverlichting van de knop" kan je kiezen uit Auto, Blijft Uit, Altijd Aan en Auto & Altijd aan bij donker.
Nu wil eigenlijk alleen verlichting als iemand op deurbel drukt. Ik heb het geluid uitgezet, omdat ik die deurbellen van de buren altijd wel van Heinde en verre kan horen. Maar als nu de pakketbezorgers drukken denken ze dat de deurbel niet werkt. Ik dacht misschien is Auto de oplossing maar dan gaat ook de verlichting als deze een persoon detecteert.
Ik heb nog even voor je gekeken in Home Assistant, maar de ring LED kan ik vanuit de Reolink integratie niet los aansturen, alleen de optie auto/uit/nacht veranderen zoals in de app ook kan.Morpheusk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:26:
Op afstand toevoegen aan de app of upgraden?wdvill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Kan je de bel ook van op afstand toevoegen (bel hangt op een andere woning in verbouwing)? Het lukt me zo gauw niet. Of moet je de fysieke knop een keer indrukken om te kunnen bevestigen oid?
[ Voor 31% gewijzigd door boyd86 op 19-02-2025 15:36 ]
Maar is dat niet de optie "Auto" ?Morpheusk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:26:
charleyr
Solved! Bizar dat het enkel op deze manier kan, via pc app. Heb nog geworsteld om toegang te krijgen: login nodig met admin account - ik kan me niet herinneren dat ik een account heb aangemaakt bij het installeren van de bel...crunchytail schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:44:
[...]
Is een bekend probleem. De app geeft altijd aan dat je de nieuwste firmware al hebt. Helaas al zo sinds de release van de deurbel. Inderdaad even de firmware upgraden via de desktop cliënt.
heb je al geprobeerd om opnieuw op te starten? soms helpt dat.nDirect090 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:14:
Ik merk tegenwoordig dat het geluid via de app erg zacht is. Voorheen nooit problemen mee gehad. Gaat om ios app en het geluid van de iphone staat al op max. Ik moet alsnog de speakers tegen me oren houden wil ik iets kunnen horen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq