Is een mooi resultaat wat je behaald heb.
heb zelf even de zelfde periode als jij bekeken welke ik in het energie dashboard bij houdt en
kom tot € 81 per sessy resultaat met een laad prijs van € 0.182 p/kw en een ontlaadprijs
van € 0.304 p/kw.(gebasseerd op all in prijs Tibber zowel voor laden als ontladen!).
Ik doe geen ROI (toen ik er mee begon paste het het niet goed in mijn profiel)
maar misschien moet ik dat herzien gezien jou resultaat ,alleen vergt dat wel
study waar de verschillen en motivatie van daan komen en is best interressant.
jou opmerking dat terugverdien tijd batterijen moeizaam is kan kloppen als
je €3600/180 is dat 20 jr.
Ik had dat dillemma ook toen ik in 2022 in stapte in het sessy project ,maar tot nu
toe heb ik er geen dag spijt gehad dat wil niet zeggen dat het van zelf gaat,altands niet bij mij.
In juni 2023 zijn ze geinstalleerd en heb veel moeten leren in het gebruik en de toepassing in ons
gehele huis energie systeem .
ik ben tot nu de mening toegedaan dat je terug verdientijd niet zo moet benaderen zoals jij
voorsteld ,dan is het moeilijk, ik deed dat in het begin ook zo en was eigelijk niet je juiste benadering.
maar doordat ik gebruik ging leren in te passen in ons gehele huis energie systeem ,kwam ik tot de
conclusie dat je de batterijen (
holistisch) moet zien in het gehele huis energie systeem.
Door de jaarafrekening te tonen van vorig jaar kun je zien en lezen hoe dat alles in elkaar grijpt
om toch tot een acceptabel resultaat kan komen ,maar eerlijk gezegd is dat voor ieder anders.
Ik heb best wel wat vragen voor jou maar zal eerst de mijne delen.
nb; misschien kun je wat meer cijfers delen ?