Hoi,
Ik ben begonnen met het schrijven van een .Net Docker service met API waarmee ik mijn 3 Sessy's wil gaan aansturen. Ik ben van plan om het maximum uit de batterijen te halen door te anticiperen op prijzen en energiebehoefte van mijn huis. M.a.w. goedkoop inkopen via een dynamisch contract en optimaal benutten met o.m. nul-op-de-meter en verkopen als de prijs hoog is.
Ik ben al in staat om de day-ahead-market prijzen op te halen via de ENTSO-E openAPI. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik de openAPI interface van de Sessy kan gebruiken.
Je kunt mijn voortgang hier volgen: https://github.com/PaulSinnema/SessyController
Eisen aan de service:
Groet,
Paul Sinnema.
Ik ben begonnen met het schrijven van een .Net Docker service met API waarmee ik mijn 3 Sessy's wil gaan aansturen. Ik ben van plan om het maximum uit de batterijen te halen door te anticiperen op prijzen en energiebehoefte van mijn huis. M.a.w. goedkoop inkopen via een dynamisch contract en optimaal benutten met o.m. nul-op-de-meter en verkopen als de prijs hoog is.
Ik ben al in staat om de day-ahead-market prijzen op te halen via de ENTSO-E openAPI. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik de openAPI interface van de Sessy kan gebruiken.
Je kunt mijn voortgang hier volgen: https://github.com/PaulSinnema/SessyController
Eisen aan de service:
- Haal de prijzen op van ENTSO-E voor vandaag en indien aanwezig morgen.
- Leer de energiebehoefte van de woning. Correlatie met buitentemperatuur?
- Bepaal wanneer de batterijen geladen moeten worden. Houd rekening met laagste prijzen van vandaag en morgen.
- Bepaal hoeveel energie er verkocht kan worden rekening houdend met de energiebehoefte van de woning.
- Verkoop energie zodra de prijs hoog is. Verkoop niet teveel zodat nul-op-de-meter mogelijk blijft tegen de laagste prijzen. Verkoop niet als het prijsverschil tussen inkoop en verkoop te laag is.
- Zorg ervoor dat het restant van de energie als nul-op-de-meter wordt gebruikt.
- Eigen opwek zoveel mogelijk opslaan en voor eigen consumptie gebruiken en overschot duur verkopen.
Groet,
Paul Sinnema.