Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:30
Leoniq schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:49:
Als ik na al die maanden naar het heden kijk is nu al zeker 2 maanden mijn SOC van de 3 Sessy's correct. Ook niet meer 2 uur laden als ie op 100% zit. Ook bij 0% gaat ie niet langer verder met ontladen. Is veel hierover geschreven, mag ook gezegd worden dat het in mijn geval nu goed en naar tevredenheid functioneerd.
BEn ik natuurlijk geheel met je eens. :)
Wat mij desondanks wel verwondert waarom systeem A dit gedrag heeft en systeem B dat.
Dat moet zitten in kleine versieverschillen in hardware gok ik.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-JaapK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 19:49
Frappuccino schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:58:
Gisterenavond ging mijn Sessy in error. Kun je ook nog ergens details vinden over een error want ik kon in de portal niks vinden? Of ik heb er goed langsgekeken.

De Sessy een powercycle geven liet de error overigens weer verdwijnen.
Op de openAPI worden wel details gegeven, in Domoticz zag ik de hele tijd underfrequency/overfrequency. Wordt niet vanzelf gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:34
Jan-JaapK schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Op de openAPI worden wel details gegeven, in Domoticz zag ik de hele tijd underfrequency/overfrequency. Wordt niet vanzelf gereset.
Als er een error is geweest staat ie meestal wel in de error log, deze is te vinden door lokaal in te loggen op de Sessy en dan achter het IP adres "/errors" te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-JaapK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 19:49
Heerlijk die ongedocumenteerde features.....
Geloof dat de SW nog wat moeite heeft met de wintertijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ypmu2rg1iCKuOX8w0gQj0KhI9QY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3pdeXjdksrGFvGnFk3WQOFUO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Jan-JaapK schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:44:
[Afbeelding]
Ik was die errors ook al tegengekomen… heb ze gelijk maar even bij Sessy gemeld. Hopelijk kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 19:36
Op de 1 of andere manier staat bij mij alles nog in 1.7.3.
Is er een manier om de software te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:59
DJP! schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Als er een error is geweest staat ie meestal wel in de error log, deze is te vinden door lokaal in te loggen op de Sessy en dan achter het IP adres "/errors" te typen.
Goede tip. Alleen kan ik zover niet meer terugkijken dat ik de error nog kan achterhalen.
Kan pak hem beet 20 min terugkijken in de log.

In de log nu enkel meldingen als onderstaande:
2024/10/27 E (23:27:47.209) task_checker: "IDLE1" task is running low on free stack memory (200 bytes available)

[ Voor 16% gewijzigd door Frappuccino op 27-10-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Jan-JaapK schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:44:
[Afbeelding]
En "There should be exactly 24 timeslots, but day 2 contains: 23" 😊

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan_V
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 22:17
Ik zie een paar berichten over mogelijk vreemd gedrag van het vermogen, vooral bij jou, @sparkly. Om dit goed te kunnen onderzoeken, missen we nog wat context.

Onze mailbox stroomt niet vol met dezelfde meldingen, dus het is te vroeg om te concluderen dat dit een probleem in de nieuwe firmware is, maar we kijken er natuurlijk graag naar. Heb je misschien data van vóór en na de update en/of van vóór en na het opvallende gedrag? Als je je serienummer doorgeeft, kunnen we het systeem op afstand bekijken. Je kunt dit sturen via mail of op forum.sessy.nl.

Firmware-bugs proberen we uiteraard altijd te voorkomen. We testen de updates zelf en hebben daarnaast een kleine groep bèta-testers. Heb je kennis van de materie en vind je het leuk om mee te denken? Stuur me dan gerust een pb als je ook beta-tester wilt worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 21:44
helm71 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:48:
Net mijn tweee sessy besteld ! 5Kwh is net niet genoeg om in de zomer de avond en nacht door te komen..
En hij hangt ! Keurig aangesloten.

Het model is iets veranderd, deze is iets groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 21:48
helm71 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

En hij hangt ! Keurig aangesloten.

Het model is iets veranderd, deze is iets groter.
En.... is de nieuwe ook stiller dan de oude?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparkly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:47
Twan_V schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:28:
Ik zie een paar berichten over mogelijk vreemd gedrag van het vermogen, vooral bij jou, @sparkly. Om dit goed te kunnen onderzoeken, missen we nog wat context.

Onze mailbox stroomt niet vol met dezelfde meldingen, dus het is te vroeg om te concluderen dat dit een probleem in de nieuwe firmware is, maar we kijken er natuurlijk graag naar. Heb je misschien data van vóór en na de update en/of van vóór en na het opvallende gedrag? Als je je serienummer doorgeeft, kunnen we het systeem op afstand bekijken. Je kunt dit sturen via mail of op forum.sessy.nl.

Firmware-bugs proberen we uiteraard altijd te voorkomen. We testen de updates zelf en hebben daarnaast een kleine groep bèta-testers. Heb je kennis van de materie en vind je het leuk om mee te denken? Stuur me dan gerust een pb als je ook beta-tester wilt worden
Het gevraagde op de mail gezet. Als je meer zoekt of specifieke data let me know.
Ik zet minimale vermogen weer op 50 watt, zoals die altijd stond, zodat jullie mee kunnen kijken. Laat me even weten als jullie klaar zijn. Als ik iets kan doen in de tussentijd om te helpen, let me know.

Ook filmpje gestuurd van laadgedrag van de accus bij 100 watt laden. De nieuwere 1.5 doet gewoon normaal, 100 watt laden dus. De 1.1.1 gaat alle kanten op, gaat ipv 100 watt laden ook 200 watt ontladen, 50 watt laden, dan weer 50 watt ontladen, etc.
Hopelijk kun je er wat mee.

[ Voor 10% gewijzigd door sparkly op 28-10-2024 22:36 ]

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
fabudop schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

Geen idee eigenlijk.. ze hangen braaf onder elkaar in de schuur, ik zal er eens op letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkly
fabudop schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

Paar weken geleden heb ik hier over gepost (incl foto's). Ik heb een 1.1.1 en een 1.5. De 1.5 is significant stiller dan de 1.1.1 bij gelijke belastingen.

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 21:48
sparkly schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:04:
[...]

Paar weken geleden heb ik hier over gepost (incl foto's). Ik heb een 1.1.1 en een 1.5. De 1.5 is significant stiller dan de 1.1.1 bij gelijke belastingen.
Daarom vroeg ik het ook. :) Het zou mooi zijn als dit structureel zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerF
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:01
DaCootMeister schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:09:
Het setpoint laad/ontlaad functie is met 1.7.5 erg grillig geworden, net als eerdere posters hierboven opmerkten.
[Afbeelding]

Ik hoop dat 1.7.6 dat weer oplost en de SOC beter gaat weergeven want heb momenteel bij 1 van mijn Sessy's
een gat van 9% terwijl hij battery_empty rapporteert.
https://www.sessy.nl/firmware-updates/
Net bijgewerkt naar 1.7.5 en merk hetzelfde gedrag. De sessy staat vast in API met setpoint 200 watt (ontladen). De power gaat op en neer schommelt met +-200watt en schiet zelfs soms door in opladen ondanks de vaste setpoint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caYWc5eWfxhlrJjYGrc3j2FrZGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nwh9aZfr6ed1NfikhokLHjyQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparkly
TweakerF schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:21:
[...]

Net bijgewerkt naar 1.7.5 en merk hetzelfde gedrag. De sessy staat vast in API met setpoint 200 watt (ontladen). De power gaat op en neer schommelt met +-200watt en schiet zelfs soms door in opladen ondanks de vaste setpoint.

[Afbeelding]
Ik heb precies datzelfde. Maar dan alleen met 1 van mijn 2 sessy's. Ik heb een Sessy V1.1.1 die dit gedrag wel vertoont en een Sessy V1.5 die gewoon normaal doet.

Kun je checken welke versie Sessy jij hebt? En dit misschien ook even op de mail zetten naar Sessy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
sparkly schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:11:
[...]

Ik heb precies datzelfde. Maar dan alleen met 1 van mijn 2 sessy's. Ik heb een Sessy V1.1.1 die dit gedrag wel vertoont en een Sessy V1.5 die gewoon normaal doet.

Kun je checken welke versie Sessy jij hebt? En dit misschien ook even op de mail zetten naar Sessy.
Daar heb je het dus @TweakerF ... versieverschil in hardware en hoe daar de firmware anders op reageert.
Mijn beide versies/revisions(?), volgens MyHomeBattery: 5.3.1
Waar vind jij v1.x ?

Check da Specz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparkly
DaCootMeister schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:57:
[...]

Daar heb je het dus @TweakerF ... versieverschil in hardware en hoe daar de firmware anders op reageert.
Mijn beide versies/revisions(?), volgens MyHomeBattery: 5.3.1
Waar vind jij v1.x ?
Sticker op de Sessy: "Revisienr."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerF
  • Laatst online: 13:01
sparkly schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:11:
[...]

Zojuist gekeken en kan bevestigen dat dit een v1.1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
In dit forum gaan de revisienummers 1.1 en 1.5 rond. Blijkbaar heb ik revisie 1.3 (productiejaar 2024, in mei geinstalleerd). v1.3 ben ik in topic nog niet tegengekomen en ook Google vindt er niets over.

Nieuwsgierig als ik ben, weet iemand iets meer over deze revisie?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCootMeister
Controlevraag richting de overige community leden en @Twan_V alhier;

Ben toch niet heel erg tevreden over de huidige ECO/NOM werking in v1.7.5.
Er is teveel afwijking gedurende de dag (0-200W) waardoor de batterij telkens de power "hit" in het huishouden mist en er van het net getrokken wordt, ofwel sluimerverbruik.
Kosten die niet gemaakt hoeven worden want ECO heeft 's nachts in de goedkopere uren al opgeladen.
Ik heb versie 1.1 van de Sessy's thuis staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66Z0uhGAyRvafH0iAzMjO1omJu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3e18yneiQg82CdVAbVMSaWbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU6dQNYnJMHwKdXZ404s5Qjez5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9ooQ6bEDpok94kz4NIzSLx0.jpg?f=fotoalbum_large

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
DaCootMeister schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:19:
Controlevraag richting de overige community leden alhier;

Er is teveel afwijking gedurende de dag (0-200W) waardoor de batterij telkens de power "hit" in het huishouden mist en er van het net getrokken wordt, ofwel sluimerverbruik.
Kosten die niet gemaakt hoeven worden want ECO heeft 's nachts in de goedkopere uren al opgeladen.
Volgens mij is het een balans zoeken tussen slijtage van de batterij en dicht bij nul blijven. +-200 watt klinkt heel redelijk en lijkt me onvermijdelijk. Misschien dat andere systemen dit beter kunnen maar dan betaal je er ook meer voor. Voor echt off-grid zou je naar Victron kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Tazzios

..

Firmware update 1.7.6

Er staat een update klaar voor de Sessy🎉

Verbeteringen
Batterijpercentage - Het weergegeven batterijpercentage op de Sessy geeft vaak geen nauwkeurige weergave van het werkelijke batterijniveau. Hoewel dit geen invloed heeft op de functionele werking, kan het er in de grafieken verwarrend uitzien. Dit probleem speelt al geruime tijd en eerdere verbeteringen hebben helaas niet voor iedereen het gewenste resultaat opgeleverd. We zijn het probleem echter niet uit het oog verloren en hebben hard gewerkt aan een oplossing. Dankzij deze nieuwe verbetering zal het batterijpercentage nauwkeuriger zijn, waardoor je een beter inzicht krijgt in hoe lang de batterij jouw huishouden van energie kan blijven voorzien.
was al kort gemeld zie ik maar kon hem vandaag installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 01-11-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel6
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:29
Hallo Ls,
Helaas heb ik vergelijkbare problemen met onze batterijen als jullie na de update 1.7.5 .i.o.m Twan gisteren en vandaag emails gestuurd naar sessy.met grafic's.
even kort gezegd mijn bevindingen na update 1.7.5
-soc is niet betrouwbaar bij al mijn batterijen, dat was al maar had geen invloed op functioneren en kon goed werken met laad en los flow.
-laden stopt nu zodra vulling % op 100% komt ,en dat was eerder niet dan bleef het door laden op eigen BMS! regeling. zelf denk ik dat hier het probleem ligt omdat het voor de update niet zo was!
- de batterijen zijn dan geschat voor 2/3 vol,
- het gekke is dat van de 6 er 1 is tot gisteren toe wel doorbleef laden en op flow kon ik zien dat batterij vol was 5.8 kw.
-alle batterijen zijn bij mij van Revisie v1.1 product type 5.2 bouwjaar 2023
- afgelopen dagen ook grote schommelingen op NOM ,test gedaan met API + 100/200/300/400 watt per batterij ,pas bij 400 watt /batterij ontladen wordt de flow rustig.
-nu gebruik ik Api + meestal in traject van 1 tot 1.7 kw dan is de flow rustig .
ik weet niet wat het is ,maar het is opvallend na update 1.7.5
vandaag en morgen laat ik alles 24 uur op NOM staan ,is toch niets te verdienen op de DAY-ahead markt! geen zon en wind.

-vraag heeft iemand al verbetering gezien?

heeft iemand update 1.7.5 terug gezet naar 1.7.3? zoja kan dat /werkt dat? heeft dat zin? bij mij wordt die aut. geplaatst.
-ik las 27/28 okt ook dat Twan vraagt om mails als er firmware problemen zijn (doen dus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
DaCootMeister schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:19:
Controlevraag richting de overige community leden alhier;

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor een slimmemeter heb je? Ik heb zelf een DSMR4 meter en die geven maar elke 10 seconden een update. Dit zegt ervoor dat de NOM regeling niet altijd snel de pieken en dalen opvangt. Helaas kan je hier zelf weinig aan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
DJP! schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:06:
[...]

Wat voor een slimmemeter heb je? Ik heb zelf een DSMR4 meter en die geven maar elke 10 seconden een update. Dit zegt ervoor dat de NOM regeling niet altijd snel de pieken en dalen opvangt. Helaas kan je hier zelf weinig aan doen :(
DSMR 5.0, en voor 1.7.5 was het XOM/ECO gedrag gewoon prima.
DSMR 5.0 update iedere seconde

Check da Specz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:57
DJP! schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:06:
[...]

Dat kun je oplossen. Zet er een 3f Home Wizzard meter in je meterkast. Ben je niet afhankelijk van je p1 met DSMR5.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23
Leoniq schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:08:
[...]

Dat kun je oplossen. Zet er een 3f Home Wizzard meter in je meterkast. Ben je niet afhankelijk van je p1 met DSMR5.
De sessy ondersteund toch nog geen homewizard kWh meter als hoofdmeter. Alleen de echte p1 meter.
Ik wacht met smart op deze functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:41
internet4me schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:11:
[...]

De sessy ondersteund toch nog geen homewizard kWh meter als hoofdmeter. Alleen de echte p1 meter.
Vanuit Homey of HA zou je hem op die manier wel sneller kunnen aan sturen, je zou ook kunnen gaan voor de Sessy CT klemmen dongle
Maar het blijft een behoorlijk ingreep in je meterkast beide methodes

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:57
[...]

Ik doelde op het feit dat je een DSMR4 hebt die om de 10sec update. En dat zou je sneller kunnen met de 3f van HW.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Laatst online: 16-09 19:45

worker

2x Sessy thuisbatterij

[...]

Waarom wacht je met smart op deze functionaliteit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twan_V
@vogel6 thanks voor je opsomming :) Er is met 1.7.5 niets gewijzigd aan soc en nom, dat oudere sessys onder de 500W minder stabiel zijn is altijd al zo geweest.

Bij een restart(dus update) worden er instellingen controleerd en eventueel gecorrigeerd waardoor het BMS percentage een tijdje weer wel zou kunnen kloppen, niet zo gek dat die nu dus stopt bij 100%. Het mislopen van de soc hebben we overigens opgelost is 1.7.6 :)

Er komt ook nog een grote nom update aan ben benieuwd wat dat voor jou doet, je zou ook de offset van de P1 op -50 kunnen zetten om wat minder import te realiseren @DaCootMeister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCootMeister
Twan_V schreef op zondag 3 november 2024 @ 01:03:
Er komt ook nog een grote nom update aan ben benieuwd wat dat voor jou doet, je zou ook de offset van de P1 op -50 kunnen zetten om wat minder import te realiseren @DaCootMeister
Ga ik meteen instellen @Twan_V , bedankt voor de tip!
Ik gok dat dat Grid Target -50 moet worden dan ? (in HA)

[ Voor 7% gewijzigd door DaCootMeister op 03-11-2024 08:29 ]

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik heb er sinds vorige week ook 2 hangen en heb de dongles en p1-meter bedraad verbonden. Ze hangen toch achter de meterkast waar een switch hangt en als ik de keus heb geef ik de voorkeur aan bedraad.

Ik zie echter dat ze allemaal nog steeds hun wifi-netwerk aan hebben staan, dat wil ik uitschakelen. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vogel6
Twan, bedankt voor de tip op NOM ,heb het gelijk ingesteld op de P1 dongle op grid target en nu afwachten op resultaat.

Twan even reagerend op jou opmerking van de SOC i.c.m vulling ,laat ik nu een plaatje zien van gisteren waarbij laden stopt zodra de 100% bereikt is terwijl de flow nog maar 22.39 kw is (hier zit vlgs mij het probleem ,de vulling % had geen invloed op de laad flow ,totdat 1.7.5 er aan kwam) terwijl er 34 kw =34/6=5.66 kw per batterij geladen had kunnen worden, nu mis ik 34-22.39 =11.6 kw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOECt2Wup_TxRrO-__rGzCm60vU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8p4MWztG8DIJBo0IYwLvunn4.png?f=fotoalbum_large

nu vandaag 3-11-24 practige zonnige dag gaat het zelfde gebeuren !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSXih9uKZWa6F3t_kbCm8R3Q8Ks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kKSfnIixTKM00CvENDSMfUcb.png?f=fotoalbum_large

er zit daad werkelijk in 16.87 kw en had het % vulling dan 49.6% moeten zijn ,dan zou het goed zijn!.

Twan, vraag; bedoel jij dat dit goed komt met 1.7.6? als dat zo is krijg je van mij een hele ddddike pluim

Ik doe een belofte als de SOC en de vulling correct lopen en dat voor minimaal 10 dagen krijgen jij en Ronald 2 taarten op je kantoor om te verdelen onder je collega's.
Dit zou voor mij en misschien vele andere geweldige verbetering van het product zijn ,waar ik nog steeds geen spijt van heb ,ook als earley adopter daar ik in de opstartgroep <600 stuks zat .
Ik geef jullie veel respijt ,daar ik zelf ook ondernemer ben geweest ,maar dit probleem moet met voorrang opgelost worden ,dit kost gewoon money ! en ergenis .
Ik weet dat jullie het druk hebben >5000 verkocht! maar heb en blijf vertrouwen in jullie hebben en dat meen ik ook .
Kan niet laten om even dit te laten merken want dit zijn de valkuilen van het product om potentionele kopers toe te laten happen om te kopen. De concurrentie is moordend maar jullie hebben echt een mooi product en dat mening ik echt.
Hierbij laat ik het even.
Zie uit naar 1.7.6 is bij mij nog niet geplaatst door jullie.
goede zondag toegewenst .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGK1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:57
hier geen probleem met de SOC met firmware 1.7.5, bij de SOC op 100% bleven beide sessy's nog meer dan een uur laden totdat de batterijen echt vol waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBoAeRcGytv1bi3PEQW9PqnD8Jw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/k2nHEbwRncR1vTIOT530cL9G.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel6
TGK1985 schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:15:
hier geen probleem met de SOC met firmware 1.7.5, bij de SOC op 100% bleven beide sessy's nog meer dan een uur laden totdat de batterijen echt vol waren.

[Afbeelding]
Dat was bij mij ook zo van half 2023 tot update 1.7.5 .maar nu niet .het blijkt dat het wel kan!

Maar komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:13
TGK1985 schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:15:

[Afbeelding]
Dus dat betekent dat de SOC nog steeds niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
fplin schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:39:
[...]

Dus dat betekent dat de SOC nog steeds niet goed werkt
Ik weet niet of 1.7.6 al verspreidt wordt maar daar zit de fix voor de SOC in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BosGnoom
  • Laatst online: 16-09 09:36
Zojuist gezien dat ik nu ook op de 1.7.6 versie zit. Mooi om te zien dat nu ook de API lokaal uitgelegd wordt! Komt de error log ook via de header beschikbaar?

Ik zie alleen nog steeds (af en toe) deze in plaats van een groen bolletje, ben ik daar de enige in, of heeft iemand anders dit ook wel eens?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0LkdCy9P6dPm5eCmZD1bCI_m50=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/63iyVgojCLkO4emalYx0GwYt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 16:06

Locke_

Iron within, Iron Without!

DJP! schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet of 1.7.6 al verspreidt wordt maar daar zit de fix voor de SOC in :D

Net nog even op check updates geklikt, maar ik zie nog enkel 1.7.5

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helm71
Locke_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:59:
[...]

Net nog even op check updates geklikt, maar ik zie nog enkel 1.7.5
Uitrol gaat om fases, hier staat hij er al een paar dagen op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
Laatste versie firmware 1.7.6

Dit is toch wel raar….

Beide batterijej hebben een lagere vulgraad dan de vulgraad van de array van batterijen…

Dat lijkt me niet te kloppen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQ5x1-4YhtYj0qblraz_H4XU8TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkKdkYuZt7qc9vl9dZS1q0qh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
helm71 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:41:

Dit is toch wel raar….

Beide batterijej hebben een lagere vulgraad dan de vulgraad van de array van batterijen…

[Afbeelding]
Dit is mij ook wel eens opgevallen, meestal lost dit zich wel naar enkele seconden op. Blijft die SOC in de portal structeel verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:00
helm71 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:41:

Dit is toch wel raar….

[Afbeelding]
Het lijkt er op dat de gegevens in die printscreen niet helemaal up to date zijn, bij accu 1 was de tijd 13.33 uur, bij accu 2 was dat 12.48 uur
Dat maakt nogal een verschil.

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Dennis25 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:19:
[...]

Het lijkt er op dat de gegevens in die printscreen niet helemaal up to date zijn, bij accu 1 was de tijd 13.33 uur, bij accu 2 was dat 12.48 uur
Dat was niet de tijd van de accu maar de tijd van de laatste update van de data van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
Dennis25 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:19:
[...]

In bijgaande versie zit er maar 15 minuten tussen en klopt het ook niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHJCXIPKidq6pGXpQp_8a6Q3FAk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZSQG9mbboYNYPJfGHQuao6no.png?f=user_large

Beide batterijen geven individueel een significant hoger percentag dan het totale cijfer..

Dat wijst er op dat beide percentages (individueel per batterij en het samengestelde cijfer) individueel van elkaar berekend worden... En dat is raar.. Je zou ze simpel kunnen middelen lijkt mij... dan zijn de cijfers alligned..

[ Voor 27% gewijzigd door helm71 op 05-11-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 13:05

Tazzios

..

Ach, met 1 accu klopt het percentage ook al niet. 47 vs 35% :P

Baal een beetje dat de ROI vanavond bij mij niets deed, nu rond 10:00 maar te laden zetten voor vanavond.

Edit: ben aan het het laden en de percentages in het portaal zijn nu wel gelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Tazzios op 06-11-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
My Home Battery toont een uitroepteken. Iemand enig idee waar dat betekent?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pueZsyIvnSrpyWiXp4t2yshnQac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrwqY3Cc9XzprtvVfALHS1HI.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond wel een error in de log gezien maar vandaag niets. Deze error zie ik wel vaker maar alles blijft werken.
2024/11/05 E (20:15:42.492) strategy_common: Could not connect to P1 via mdns IP '192.168.1.252' (using param '-184'), with error: ESP_ERR_HTTP_EAGAIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Boeryepes schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:15:
[Afbeelding]

Gisteravond wel een error in de log gezien maar vandaag niets. Deze error zie ik wel vaker maar alles blijft werken.
2024/11/05 E (20:15:42.492) strategy_common: Could not connect to P1 via mdns IP '192.168.1.252' (using param '-184'), with error: ESP_ERR_HTTP_EAGAIN
Is de accu niet bezig met update?,
Na een update word de Sessy opnieuw opgestart en is deze dus ff offline en dan krijg je dat uitroepteken.

(vanmorgen elf ook gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkly
@Twan_V
Zojuist de update naar 1.7.6 gedaan. Kan nog niets zeggen over de SOC maar het rare gedrag (slingeren en laden/ontladen etc) bij lage vermogens op 1 van mijn Sessys(V1.1.1) is gelukkig verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door sparkly op 06-11-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Peterhardenberg schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:03:
[...]

Is de accu niet bezig met update?,
Na een update word de Sessy opnieuw opgestart en is deze dus ff offline en dan krijg je dat uitroepteken.

(vanmorgen elf ook gehad.)
Nee. Nog op 175. Uitroepteken is nu weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
sparkly schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:34:
@Twan_V
Zojuist de update naar 1.7.6 gedaan. Kan nog niets zeggen over de SOC maar het rare gedrag (slingeren en laden/ontladen etc) bij lage vermogens op 1 van mijn Sessys(V1.1.1) is gelukkig verdwenen.
Ik meen te hebben gemerkt dat de nieuwe SOC lager is dan de oude.
Daardoor zal volgens mij het verder laden na SOC 100 % verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Boeryepes schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:15:
[Afbeelding]

Wanneer het niet lukt een goede response te krijgen van de Sessy (of geen verbinding mogelijk is) komt dit icoon naar boven. Die blijft staan totdat je een "harde refresh" (pull down to refresh) hebt gedaan of de app een keer helemaal is afgesloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
Er staat een mooie tabel op de site van Sessy met de laad en lever efficientie (RTE).
https://www.sessy.nl/technische-achtergrond-informatie/
Ik wil daar de gebruikte getallen van hebben. Heeft iemand deze?
@Twan_V
Ik heb ondertussen wat uit de grafiek gehaald:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
      "charge stages": [
        {"power": 0.0,
         "efficiency": 1},
        {"power": 60.0,
         "efficiency": 0.7},
        {"power": 110.0,
         "efficiency": 0.758},
        {"power": 220.0,
         "efficiency": 0.850},
        {"power": 330.0,
         "efficiency": 0.892},
        {"power": 440.0,
         "efficiency": 0.912},
        {"power": 660.0,
         "efficiency": 0.933},
        {"power": 880.0,
         "efficiency": 0.942},
        {"power": 1100.0,
         "efficiency": 0.946},
        {"power": 1320.0,
        {"power": 1540.0,
         "efficiency": 0.938},
        {"power": 1760.0,
         "efficiency": 0.929},
        {"power": 1980.0,
         "efficiency": 0.921},
        {"power": 2200.0,
         "efficiency": 0.908}
      ],
      "discharge stages": [
        {"power": 85.0,
         "efficiency": 0.735},
        {"power": 170.0,
          "efficiency": 0.829},
        {"power": 255.0,
          "efficiency": 0.882},
        {"power": 340.0,
        {"power": 510.0,
          "efficiency": 0.943},
        {"power": 680.0,
          "efficiency": 0.957},
        {"power": 850.0,
        {"power": 1020.0,
          "efficiency": 0.953},
        {"power": 1190.0,
        {"power": 1360.0,
          "efficiency": 0.936},
        {"power": 1530.0,
        {"power": 1700.0,
         "efficiency": 0.925}
      ],

[ Voor 77% gewijzigd door mgroen81 op 08-11-2024 12:54 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
ErnstH schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:47:
Ik heb inmiddels (eindelijk) de belastingteruggaaf op mijn rekening bijgeschreven, 553 EUR voor één Sessy. Gaan wel nog de kosten van decentrale vanaf. Ik had de aanvraag op 22 januari ingediend.
Dus 3.550 - 553 = 2.997 EUR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel6
Je kan het maar binnen hebben. is gunstig voor de terugbetaal tijd.

Betaalde BTW = € 616 ontvangen € 553 verschil is € 63 (zou dat een forfait zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel6
mgroen81 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:03:
Er staat een mooie tabel op de site van Sessy met de laad en lever efficientie (RTE).
https://www.sessy.nl/technische-achtergrond-informatie/
Ik wil daar de gebruikte getallen van hebben. Heeft iemand deze?
@Twan_V
Ik heb ondertussen wat uit de grafiek gehaald:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
      "charge stages": [
        {"power": 110.0,
         "efficiency": 0.758},
        {"power": 220.0,
         "efficiency": 0.850},
        {"power": 330.0,
         "efficiency": 0.892},
        {"power": 440.0,
         "efficiency": 0.912},
        {"power": 660.0,
         "efficiency": 0.933},
        {"power": 880.0,
        {"power": 1100.0,
         "efficiency": 0.946},
        {"power": 1320.0,
        {"power": 1540.0,
         "efficiency": 0.938},
        {"power": 1760.0,
        {"power": 1980.0,
        {"power": 2200.0,
         "efficiency": 0.908}
      ],
      "discharge stages": [
        {"power": 85.0,
         "efficiency": 0.735},
        {"power": 170.0,
          "efficiency": 0.829},
        {"power": 255.0,
          "efficiency": 0.882},
        {"power": 340.0,
        {"power": 510.0,
        {"power": 680.0,
        {"power": 850.0,
        {"power": 1020.0,
          "efficiency": 0.953},
        {"power": 1190.0,
        {"power": 1360.0,
          "efficiency": 0.936},
        {"power": 1530.0,
        {"power": 1700.0,
         "efficiency": 0.925}
      ],
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSIk25X6clZTozu_a-Beo0UCU30=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1GfLmJGE6qbMTwwdkyP9gokq.png?f=user_large-

Dit lijstje is ook besproken tijdens gebruikersdagen bij de opstart van sessy 2022-23 ,
ik meen te herrinneren dat de uitleg was dat de batterijen niet geheel geleegd
en gevuld worden, de slechte efficiëntie waarden zouden dan buiten de onder en boven grens van laden en lossen liggen!!

Vraag weet iemand anders hier uitleg over te geven?

Hoe moet ik dat nu zien t.a.v NOM ,bij kleine wisselingen <100 watt is de omzetting wel slecht!!!

Zie ook disclaimer onder lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparky669
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13-09 09:54
Even een bericht wat niet Sessy specifiek is, maar ik ben wel benieuwd hoe Sessy eigenaren hiermee om gegegaan zijn.

Mail van energieleveren.nl:
U heeft uw zonnepanelen geregistreerd via de website energieleveren.nl. Hierbij heeft u ook ‘Opslag aanwezig’ aangevinkt. In deze e-mail leest u hier meer over.
Meld uw thuisbatterij aan
Laat u een thuisbatterij installeren? Dan bent u verplicht om de technische gegevens van deze installatie door te geven. Dit kunt u eenvoudig doen via de website energieleveren.nl.
U heeft eerder al aangegeven dat u een thuisbatterij heeft. Maar op dat moment was het doorgeven van alle technische gegevens nog niet mogelijk. Wij vragen u om dit nu alsnog te doen.

Op de website energieleveren.nl moet je een nieuwe installatie toevoegen. Je krijgt hier de volgende opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg1_lRlVfgT75FToZfrvTURM1yg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CdThRsAEwuFstC15FJnEXFwp.png?f=fotoalbum_large

De totale capaciteit van de batterijen is in mijn geval x3 omdat ik er drie heb. Maar wat geef ik aan bij totaal vermogen? Het vermogen is anders bij laden dan bij ontladen. Deze keuze kan ik niet maken. Daarnaast hangt het er vanaf hoe hij gelimiteerd is uiteraard.
Ook dien ik merk en type omvormer te kiezen. Weet iemand wat dat moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:31
Sparky669 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:57:
Even een bericht wat niet Sessy specifiek is, maar ik ben wel benieuwd hoe Sessy eigenaren hiermee om gegegaan zijn.

Mail van energieleveren.nl:
U heeft uw zonnepanelen geregistreerd via de website energieleveren.nl. Hierbij heeft u ook ‘Opslag aanwezig’ aangevinkt. In deze e-mail leest u hier meer over.
Meld uw thuisbatterij aan
Laat u een thuisbatterij installeren? Dan bent u verplicht om de technische gegevens van deze installatie door te geven. Dit kunt u eenvoudig doen via de website energieleveren.nl.
U heeft eerder al aangegeven dat u een thuisbatterij heeft. Maar op dat moment was het doorgeven van alle technische gegevens nog niet mogelijk. Wij vragen u om dit nu alsnog te doen.

Op de website energieleveren.nl moet je een nieuwe installatie toevoegen. Je krijgt hier de volgende opties:

[Afbeelding]

De totale capaciteit van de batterijen is in mijn geval x3 omdat ik er drie heb. Maar wat geef ik aan bij totaal vermogen? Het vermogen is anders bij laden dan bij ontladen. Deze keuze kan ik niet maken. Daarnaast hangt het er vanaf hoe hij gelimiteerd is uiteraard.
Ook dien ik merk en type omvormer te kiezen. Weet iemand wat dat moet zijn?
Ik heb Victron en onderstaande geregistreerd:

Merk: Victron Energy
Type: Multiplus-II 48/5000/70-50 GX

Ik heb een 3 fase systeem dus bij vermogen heb ik 3 maal het maximale vermogen opgegeven.

Ik neem aan dat jij gewoon de Sessy kan selecteren.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb 3 Sessy's en hetvolgende ingevuld

Totaal vermogen 5
Totaal capaciteit: 15
Merk omvormer: Anders
Type: -
Uitgangsvermorgen 1,7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Sicos schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:43:
Ik heb 3 Sessy's en hetvolgende ingevuld

Totaal vermogen 5
Totaal capaciteit: 15
Merk omvormer: Anders
Type: -
Uitgangsvermorgen 1,7
Ik zal het ook eens invullen...

[ Voor 13% gewijzigd door Boeryepes op 15-11-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
Boeryepes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:19:
[...]

Ik zal het ook eens invullen...
Dan contact opnemen met de netbeheerder. Ik neem aan dat een Sessy ook aan de Demand Control Code voldoet en gewoon in de lijst is opgenomen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
John245 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:24:
[...]

Dan contact opnemen met de netbeheerder. Ik neem aan dat een Sessy ook aan de Demand Control Code voldoet en gewoon in de lijst is opgenomen.
Het was mijn fout... Ik heb 'Anders' ondertussen gevonden 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
vogel6 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:37:
[...]
[Afbeelding]-

Dit lijstje is ook besproken tijdens gebruikersdagen bij de opstart van sessy 2022-23 ,
ik meen te herrinneren dat de uitleg was dat de batterijen niet geheel geleegd
en gevuld worden, de slechte efficiëntie waarden zouden dan buiten de onder en boven grens van laden en lossen liggen!!

Vraag weet iemand anders hier uitleg over te geven?

Hoe moet ik dat nu zien t.a.v NOM ,bij kleine wisselingen <100 watt is de omzetting wel slecht!!!

Zie ook disclaimer onder lijstje!
Wat is de relatie met vulling in deze tabel?
De genoemde percentages geven slechts de verhouding aan tot het max vermogen.

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
ErnstH schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:47:
Ik heb inmiddels (eindelijk) de belastingteruggaaf op mijn rekening bijgeschreven, 553 EUR voor één Sessy. Gaan wel nog de kosten van decentrale vanaf. Ik had de aanvraag op 22 januari ingediend.
Waar krijg je precies de BTW van terug? Alleen op de batterij? Dus als er ik 3 koop 3x 21% btw terug?
En dan geen BTW terug op de installatiekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Odeklontje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:44:
[...]

Waar krijg je precies de BTW van terug? Alleen op de batterij? Dus als er ik 3 koop 3x 21% btw terug?
Volgens mij waren er nog geen installatiekosten op het moment dat ik mijn Sessy kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
Odeklontje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:44:
[...]

Let wel op er zit een max aan de BTW teruggave. Ik dacht ff op de 2000 euro. Ik weet niet hoever je komt maar kijk daar wel ff goed na.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:50

HeroS

SmartHome Nerd

Komt echt een APP aan hoor :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLCmPDs0L9DX6Hxwxx1e2LAQLw0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QeOgdAIPEAkZ1WcxFGLUXuyv.jpg?f=user_large

(via linkedin)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
Web-link verpakt in een App
Noem ik toch geen app
Product van "My HomeBattery" is een echte App benaderd je Sessy's en Sessy-P1 op hun locale Api.

[ Voor 49% gewijzigd door psdata op 20-11-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
psdata schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:14:
Web-link verpakt in een App
Noem ik toch geen app
"Binnenkort is hij ook als beschikbaar als app"

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DennusB schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:14:
[...]

"Binnenkort is hij ook als beschikbaar als app"
Dat is correct, maar ik denk dat de reactie hint op: Een App kan ook een schil/wrapper om een website heen zijn. De vraag is dus even of het echt een native iOS/Android App wordt, of een schil/wrapper om een bestaande webinterface heen in de vorm van een App.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Ik zie dat Sessy zelf al "web app manifest" heeft geimplementeerd
Als je ziet naar de source content op de "https://portal.sessy.nl/login"
dan zie je daar al een bestand genamed "site.webmanifest"
en dat in de index.html dit ook al is geplaatst
Als je op je mobile een ondersteunde brouwser heb staan, dan zal deze bij bezoek vragen of hij "Sessy*" mag plaatsen (het is bijna een shortcut naar deze web pagina van het portal.sessy.nl)
Maar het plaatst een website copy/wrapper op je mobile als een .apk bestand (is eigelijk een zip)
Kijk naar de inhoud :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ2XXs8h1byk1ztCyDESzyJtvtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MKPRg8V1BN3pnxovF3LY455t.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVG9szh6lnB2X5QJm41MmwbL0-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSYCuIsznxGqPAqlN0kJEmuc.jpg?f=fotoalbum_large

Met dank aan : @Sandburd die me op de juiste benaming wees "PWA (Progressive Web App)"
Zie hier voor : https://linku.nl/technieken/progressive-web-app/

Wil je zelf aan de slag met dit soort technieken zie dan : https://web.dev/articles/add-manifest

Dus ja het is app maar het is eigenlijk een verpakte (wrap) van de website
Zodoende heb ik nu al reeds de sessy app op m'n mobile staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
Als ziet er uit als een app, het kwaakt als een app, dan is het een app.

Fijn dat ze blijven werken aan een complete user experience. We moeten wel onthouden dat het in essentie een hardware bedrijf is.
Blijf dus vooral goede batterijen maken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:46
Gezien de relatieve trendbreuk qua energie prijs heb ik net gekozen om de accus te gaan laden. Met het idee dat er na morgen weer wat 26+ cent (incl. Belastingen etc.) langskomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:36
Zijn er hier meer mensen die de ECO modus gebruiken? Ik zou graag ook een drempel kunnen instellen voor het verschil tussen inkoop tarief en teruglever tarief. Nu gebeurt het dat de accu laadt en daarna teruglevert terwijl het prijsverschil misschien onvoldoende groot is t.o.v. het waardeverlies van de accu door het afnemende max. aantal laad- en ontlaad cycli van de accu. Ik geloof dat ik ooit heb gelezen dat het pas echt rendabel is bij een prijsverschil van 10 cent of zo. Voor mij is het nog onduidelijk of dat dan netto of bruto 10 cent zou zijn. Als je dan zelf iets kan instellen dan kun je dat indien gewenst beinvloeden.

Of zeg ik nou iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
Luke the Duke schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:56:
Zijn er hier meer mensen die de ECO modus gebruiken? Ik zou graag ook een drempel kunnen instellen voor het verschil tussen inkoop tarief en teruglever tarief. Nu gebeurt het dat de accu laadt en daarna teruglevert terwijl het prijsverschil misschien onvoldoende groot is t.o.v. het waardeverlies van de accu door het afnemende max. aantal laad- en ontlaad cycli van de accu. Ik geloof dat ik ooit heb gelezen dat het pas echt rendabel is bij een prijsverschil van 10 cent of zo. Voor mij is het nog onduidelijk of dat dan netto of bruto 10 cent zou zijn. Als je dan zelf iets kan instellen dan kun je dat indien gewenst beinvloeden.

Of zeg ik nou iets doms?
Vind dit ook het grootste nadeel aan de eco modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCootMeister

Of zeg ik nou iets doms?
Ja ik gebruik ECO modus.
Mijn focus is met name in deze tijd van het jaar dat er gedurende X tijd goedkoop wordt geladen en gedurende de dag aan het huis wordt afgegeven.
Hetgeen ik me aan erger is dat de trigger om te laden wordt gegeven wanneer prijzen relatief gezien goedkoop zijn tov de piekprijs er niet wordt gekeken naar het laagste prijspunt, maar het eerste goedkope moment.
Bv 32,29,27,25,22,26,30,35 cent dan wordt er al geladen bij prijspunt 29 cent en niet bij 25-22.

Ja de hoeveelheid laaduren die je instelt in je Sessy zijn hier ook van belang. Als je bv maar 1-2 uur instelt laad je je accu's relatief gezien duur.
Misschien iets om nader te onderzoeken @Twan_V ?

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
DaCootMeister schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:51:
[...]

Ja ik gebruik ECO modus.
Mijn focus is met name in deze tijd van het jaar dat er gedurende X tijd goedkoop wordt geladen en gedurende de dag aan het huis wordt afgegeven.
Hetgeen ik me aan erger is dat de trigger om te laden wordt gegeven wanneer prijzen relatief gezien goedkoop zijn tov de piekprijs er niet wordt gekeken naar het laagste prijspunt, maar het eerste goedkope moment.
Bv 32,29,27,25,22,26,30,35 cent dan wordt er al geladen bij prijspunt 29 cent en niet bij 25-22.

Ja de hoeveelheid laaduren die je instelt in je Sessy zijn hier ook van belang. Als je bv maar 1-2 uur instelt laad je je accu's relatief gezien duur.
Misschien iets om nader te onderzoeken @Twan_V ?
Het zou een mooie toevoeging natuurlijk zijn. Kun je dit evt niet met HA al zelf bouwen? Ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn. Open bestuurbare API hebben ze toch?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twan_V
AJediIAm schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:14:
Als ziet er uit als een app, het kwaakt als een app, dan is het een app.

Fijn dat ze blijven werken aan een complete user experience. We moeten wel onthouden dat het in essentie een hardware bedrijf is.
Blijf dus vooral goede batterijen maken!
@AJediIAm couldn't agree more

Spotify, twitter en pinterest zijn ook PWA's, wat mij betreft gaat het om de gebruikerservaring, of dat het nou uit android studio komt of niet, als de look and feel maar goed is.

Nou ben ik ook meer een hardware liefhebber maar ik moet ook toegeven dat software erg belangrijk is om die hardware goed te kunnen gebruiken. Daar willen we dus ook in blijven investeren.

Of zeg ik nou iets doms?
Nee je zegt niets doms, dat hebben we ook wel meegenomen in de overweging, er zijn best veel variabelen. Zo speelt het mee in hoeveel cycles je het systeem wilt afschrijven, of schrijf je alleen de cellen af? Als de prijs dan niet voldoende is, doe je dan niets? of toch maar wel iets omdat je binnen de levensduur anders je gewenste cycles nooit haalt. Daarbij komt dat elke gebruiker iets anders ziet in de glazen bol en eventueel ook nog een andere motivatie heeft.

Ik wil het voorral simpel en stupid houden, als er genoeg gebruikers zijn met een soortgelijke wens dan kunnen we natuurlijk iets creëren om die behoefte weer te vervullen. Zo is eco-modus ontstaan, we kregen de feedback dat het mooi was dat de batterij werd geladen tijdens de goedkoopste uren, maar het kon zijn dat wanneer je televisie keek de batterij alweer leeg was omdat de energie al verkocht was tijdens de avond-piek. Financieel gezien logisch, maar het gevoel van uren lang minder energie van het net af halen is voor veel gebruikers kennelijk ook wat waard.

Op het forum hebben we een plekje voor suggesties: https://forum.sessy.nl/gebruikerswensen-software-suggesties/, als een idee van een gebruiker veel plusjes krijgt dan weten wij waar we mee aan de slag moeten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrvanes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22
Ik heb in HA een macro geschreven die een binary sensor triggert gedurende de nachtelijk uren (0-8) die een afzonderlijke Sessy aan het laden zet als de prijzen het laagst zijn en er overdag niet voldoende instraling van mijn panelen wordt verwacht om de dag door te komen. De resulterende laadstrategie is een gedempte aftopping naar de maximale lading per Sessy.

https://gist.github.com/m...00991bbd46dad1948ce2d6ce9

Gebruik in HA:
code:
1
2
3
4
5
- binary_sensor:
  - name: "Charge Sessy L1"
    state: >
      {%- from 'charge_sessy.jinja' import charge_sessy -%}
      {{ charge_sessy('l1') }}

Ik schakel hiermee een automation die de strategy op 'api' zet en power op -1250 en daarna weer terug naar 'nom'.
Mijn Sessys heten sessy_l[1-3]_* en dus kan ik ze met 'l1' per stuk uitvragen in de macro, beetje onhandig dat de de l en 1 zo op elkaar lijken in code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Twan_V schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:14:
Op het forum hebben we een plekje voor suggesties: https://forum.sessy.nl/gebruikerswensen-software-suggesties/, als een idee van een gebruiker veel plusjes krijgt dan weten wij waar we mee aan de slag moeten.
Done,mijn gebruikerswens is toegevoegd

Check da Specz

• DennusB
  • Niet online
Ik hoor net via een installateur dat Sessy ook Black Friday deals doet :) Dus als je nog een accu wil, now is the time. Ik krijg 300 euro korting (in de btw).

• Devke
DennusB schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:59:
Ik hoor net via een installateur dat Sessy ook Black Friday deals doet :) Dus als je nog een accu wil, now is the time. Ik krijg 300 euro korting (in de btw).
Niks tegen gekomen. Wellicht moeten ze er nog mee komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Devke schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:04:
[...]

Niks tegen gekomen. Wellicht moeten ze er nog mee komen?
Jep, dat denk ik ook, maar installateurs bieden dus al wel de korting aan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWhgXpCIshgf8wzqcaFC36Ib13E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Db0Q6fzpTI8vw4F5Kx2blRFd.png?f=fotoalbum_large

• Devke
DennusB schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:09:
[...]

Jep, dat denk ik ook, maar installateurs bieden dus al wel de korting aan :)
[Afbeelding]
Vindt hem dan nog wel aan de prijs. Dit is dus inclusief installatie ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Devke schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:18:
[...]

Vindt hem dan nog wel aan de prijs. Dit is dus inclusief installatie ook?
Nee, dit is de hele offerte :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1ZahJ4k2EwlwI1wuXlOFEe-3hE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J42S43C0JgOess8GWzVkKILr.png?f=fotoalbum_large

"Aan de prijs", maar 300 euro goedkoper dan nu op de Sessy site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniefireman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:40
Jammer genoeg ook vandaag geen korting voor zelf installateurs op de Sessy website :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinisoft
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-09 22:11
vinniefireman schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:36:
Jammer genoeg ook vandaag geen korting voor zelf installateurs op de Sessy website :'(
Ik zou Charged (Sessy) gewoon ff bellen of mailen als je en nu een wilt kopen. lijkt me gevoelsmatig best bespreekbaar. Als het via een installateur kan lijkt me dat dit rechtstreeks ook zou moeten kunnen..

ATW: ME ERST30D-VM2ED+SUZ-SWM80VA2 (sinds Juni 2023 gasloos) ATA: 2x ME MXZ-2F53VF3+MSZ-EF50VGKS+MSZ-EF22VGKS (sinds juni 2021) PV: 19x405Wp op SolarEdge (P405+2xSE3000) Thuisbatterij: 3x Sessy (5kWh per stuk) DoucheWTW: Joulia Inline 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
martinisoft schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:16:
[...]

Ik zou Charged (Sessy) gewoon ff bellen of mailen als je en nu een wilt kopen. lijkt me gevoelsmatig best bespreekbaar. Als het via een installateur kan lijkt me dat dit rechtstreeks ook zou moeten kunnen..
Lijkt mij altijd bespreekbaar te maken. Hier maak ik het standaard vanaf Euro 100,- bespreekbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Legan2
  • Laatst online: 08-08 11:01
vinniefireman schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:36:
Voor de zelf-installateurs: Bel Max bij Sessy en vraag om de zelf-installateur eindejaars-deal (code: 'Roelandzeiut'). De deal bestaat nog niet, maar ik ga 'm dit weekend verzinnen met Twan en Max. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetraF
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08 23:46
Ik heb even hulp nodig voordat ik de electriciën vraag om terug te komen.

Destijds heeft de SESSY monteur de twee thuisbatterijen geplaatst op automaat waarvan ik dacht dat deze niet meer in gebruikt was. Dit was op groep 1 en op 16 amp automaat (ik heb 3-fase). Echter bleek de aircopomp en wat verlichting welke we nooit gebruiken op deze groep te zitten.

Dus gisteren toen de electriciën kwam voor wat andere klusjes heb ik gevraagd om dit in orde te maken en heeft hij thuisbatterij op een andere groep gezet, groep 3. Dit was gisteren en ik kom nu erachter dat de thuisbatterijen helemaal niks meer doen. Ze laden niet op met de mooie zon die er nu en als ik handmatig zeg opladen, gebeurd er ook niks.

Ik zie dat de thuisbatterijen zijn ingesteld op fase 1 en dat is nu gewijzigd naar fase 3. Iemand enig idee hoe je dit zelf kan wijzigen?

[ Voor 10% gewijzigd door PetraF op 01-12-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbert B.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:23

Herbert B.

Altijd wat.

PetraF schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:52:

Destijds heeft de SESSY monteur de twee thuisbatterijen geplaatst op automaat waarvan ik dacht dat deze niet meer in gebruikt was. Dit was op groep 1 en op 16 amp automaat (ik heb 3-fase). Echter bleek de aircopomp en wat verlichting welke we nooit gebruiken op deze groep te zitten.

Dus gisteren toen de electriciën kwam voor wat andere klusjes heb ik gevraagd om dit in orde te maken en heeft hij thuisbatterij op een andere groep gezet, groep 3. Dit was gisteren en ik kom nu erachter dat de thuisbatterijen helemaal niks meer doen. Ze laden niet op met de mooie zon die er nu en als ik handmatig zeg opladen, gebeurd er ook niks.

Ik zie dat de thuisbatterijen zijn ingesteld op fase 1 en dat is nu gewijzigd naar fase 3. Iemand enig idee hoe je dit zelf kan wijzigen?
Ik heb 1 batterij, aangesloten op 1 fase. Dat blijkt fase 3 te zijn. Geen problemen. Hier is iets anders aan de hand dan op welke fase de batterij is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pibri
  • Laatst online: 15-09 20:06

Hoi Petra,

Op de portal website ga je naar instellingen, dan onderaan de pagina klik op configuratie Sessy. Daar zie allerlei instellingen en daar kan je de fase van een Sessy wijzigen.

Oeps is niet zelf te wijzigen, dus dat wordt morgen bellen met Sessy, dan doen zij dit even voor je. Het klopt dat ze nu niets doen als de verkeerde fase ingesteld staat.
Succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pibri op 01-12-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetraF
Hopelijk is het met Sessy bellen het opgelost. Morgen maar eens bellen.
De Sessy's worden wel gezien en kan ook bij de instellingen, alleen in het Sessy Portaal zie ik de melding "wachten op een veilige situatie". Morgen maar even bellen. Dank je voor je antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PimDoos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-09 20:42

Als een Sessy van fase wordt gewisseld in de software, moet de fase selector en voedingskabel onderop de Sessy ook worden gewisseld. Als dit niet overeenkomt kan Sessy de netspanning niet goed meten en gaat de omvormer niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PetraF
Ik heb het kunnen oplossen. Alle draadjes onderin de Sessy weer terug gezet naar origineel en ondanks alle fases geprobeerd te hebben geen oplossing. Totdat ik de gegevens heb gewist wat stond bij "Hostnaam of IP adres van Sessy met hernieuwbare energie (Optioneel)". De ip-adres wat hier ingevuld stond weggehaald en hij is nu aan het laden. Ik ben super blij en heel wat stress valt van mijn schouders.

Wel wil ik iedereen bedanken voor het antwoorden en meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:55
Legan2 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:06:
[...]

Voor de zelf-installateurs: Bel Max bij Sessy en vraag om de zelf-installateur eindejaars-deal (code: 'Roelandzeiut'). De deal bestaat nog niet, maar ik ga 'm dit weekend verzinnen met Twan en Max. }:O
Eens kijken of die code ook werkt per e-mail O-)
Pagina: 1 ... 77 ... 94 Laatste