Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45

Len

Leeg

tcw82 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:04:
@Sicos @psdata
De eco modus lijkt me een toepassing voor gebruikers zonder dynamische contract, klopt dat?

Bij dynamische contract is de roi stand dan handiger?
Of mis ik iets?
Lijkt mij van niet. Ik heb een vast contract en daar is mijn dag tarief 2 cent goedkoper dan in de nacht. Ik ga dan niet laden aangezien ik meer dan 2 cent verlies heb in de laad en ontlaad cyclus.

ECO lijkt mij dus voor een dynamisch contract.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimDoos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:52
DaCootMeister schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Deze modus zat ik ook op te wachten :D , maar ik heb een vraag bij deze:

Als ik ECO instel dien ik ook het aantal laaduren en laadvermogen op te geven. Dat is zeker relevant op dagen met weinig zonnestroom.
Maar op een dag als vandaag, als mijn PV installatie vanaf 8 uur begint te gillen met opwek, dan zou het mooi zijn dat ahv het NOM algoritme de zonnestroom direct de Sessy instroomt.
[...]
Hier is ook een instelling voor, namelijk: 'Sessy mag laden buiten de laaduren'.
Met deze optie aan gaat Sessy ook laden bij overschot (NOM). Met die optie uit mag Sessy alleen ontladen op NOM, en laden op de x goedkoopste uren van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
...ik kom niet verder dan 1.6.6...

balansventilatie, zonneboiler, PV panelen, regenwaterhergebruik, inductie kookplaat, hotfill vaatwasser en wasmachine, Panasonic monoblock, HomeAssistant, alles LED-verlichting, A+++ witgoed, gasloos, PHEV en DIY 25kWh solarstorage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:06
Roger_de_Poger schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:31:
...ik kom niet verder dan 1.6.6...
Je bent niet alleen. Komt vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:54
PimDoos schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Hier is ook een instelling voor, namelijk: 'Sessy mag laden buiten de laaduren'.
Met deze optie aan gaat Sessy ook laden bij overschot (NOM). Met die optie uit mag Sessy alleen ontladen op NOM, en laden op de x goedkoopste uren van de dag.
Thanks voor het aangeven @PimDoos , ik heb vandaag nog eens gekeken en de boel is nu wel mooi gebalanceerd. _/-\o_
BTW dank ook voor je ApexChart examples ! (heb nog een feature request, maar dat zal ik op Github posten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMZUvnnZc_clX25GDoxzqHBgGLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yIeFJt9f7iwFe2nN08MZbCDB.png?f=fotoalbum_large

Check da Specz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Heb eerder deze week ook mijn eerste Sessy mogen ontvangen, erg tof. *O*

Voornemen is om met Frank Energie dynamisch te gaan laden (aanvraag is gedaan), setting staat voor nu op NOM (FW 1.6.6).
De batterij is vanmorgen vroeg begonnen met laden en staat al zeker sinds een half uur op 100%. Toch zie ik dat hij nog steeds vermogen trekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYlCaBKCah3nQzDSE8e9EmWJPSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zZsHTVHXU1l4v6F2S8PPdwhi.png?f=user_large

Gaat dat wel goed?

[ Voor 20% gewijzigd door JanvdVeer op 10-05-2024 11:51 . Reden: pic ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32
JanvdVeer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:50:

Voornemen is om met Frank Energie dynamisch te gaan laden (aanvraag is gedaan), setting staat voor nu op NOM (FW 1.6.6).
De batterij is vanmorgen vroeg begonnen met laden en staat al zeker sinds een half uur op 100%. Toch zie ik dat hij nog steeds vermogen trekt.

[Afbeelding]

Gaat dat wel goed?
Bekend euvel. De SoC is de laatste tijd totaal onbetrouwbaar, bij mij staan ze nu op 73% terwijl er volgens HA pas 25% van de capaciteit in is gegaan. Ik hoop dat daar in 1.6.8 wat aan is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:24
JanvdVeer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:50:

[Afbeelding]

Gaat dat wel goed?
Welkom! Een Sessy nieuw uit de doos moet even helemaal opgeladen worden. De Sessy stopt vanzelf met laden. Ik weet niet of je een domotica programma gebruikt maar daar zal de status Battery Full dan te zien zijn. Daarna even helemaal ontladen tot dat de status Battery Empty is bereikt en dan zou de SoC (% vulling van de batterij) correct moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
DJP! schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:06:
[...]Daarna even helemaal ontladen tot dat de status Battery Empty is bereikt en dan zou de SoC (% vulling van de batterij) correct moeten zijn.
Dat zou je verwachten, maar bij mij zijn ze inmiddels al meerdere keren van leeg naar vol en weer naar leeg gegaan en de SoC is nog steeds waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
anboni schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:51:
[...]

Dat zou je verwachten, maar bij mij zijn ze inmiddels al meerdere keren van leeg naar vol en weer naar leeg gegaan en de SoC is nog steeds waardeloos.
Same here, ik heb het maar een beetje losgelaten inmiddels.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DaCootMeister schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:44:
[...]

Ja, ik ook. Ze gaan wel uit als ze vol zitten (36kWh voor m'n 6, volgens HA) of als ze leeg zijn (dan is er 30kWh uitgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Niet online
...vraag ik me wel af hoe je dan ooit kunt gaan "handelen" (met/door externen) als er niet duidelijk hoeveel juice erin zit.

balansventilatie, zonneboiler, PV panelen, regenwaterhergebruik, inductie kookplaat, hotfill vaatwasser en wasmachine, Panasonic monoblock, HomeAssistant, alles LED-verlichting, A+++ witgoed, gasloos, PHEV en DIY 25kWh solarstorage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 19:47
Roger_de_Poger schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:10:
...vraag ik me wel af hoe je dan ooit kunt gaan "handelen" (met/door externen) als er niet duidelijk hoeveel juice erin zit.
Het zal een softwarematige glitch zijn. Bij dit soort accu's is de vulgraad te bepalen door de spanning over de cel. Hoe hoger de spanning, hoe voller de cel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Je kunt nog steeds uitlezen hoeveel er in of eruit is gegaan. Ik ga ervan uit dat dat wel accuraat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
Ik was hier dus ook bang voor. Frank Energie regelt de Sessy bij normale onbalans tussen de 15% en 85% Ik was bang dat de SoC zou afwijken en dat ik daardoor weinig te regelen was. Maar het aparte is dat ik al bijna 10 dagen geen last heb van een afwijkende SoC… heb bij een grotere onbalans een keer gezien dat een Sessy naar 92% ging maar verder niet.

Percentages kloppen met wat de kWh meter meet, misschien heeft SessyConnect geen last van het SoC probleem? Of dat het SoC probleem alleen onder de 15%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibri
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 21:10
Sinds de update naar 1.6.8 is bij mij de soc weer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Nou dan moet ik nog op 2 updates wachten. Zit nog steeds op 1.6.6

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel6
  • Registratie: Juli 2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nwMq2Hkomvy2aeTk8HjLvEcciI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jKJTubBi082yLWsrOXyOvN6X.png?f=fotoalbum_large

Na update 1.6.8 zijn de SOC's ongelofelijk synchroon opgeladen met NOM.
Gisteren was het zelfde beeld ook bij ontladen ,even gewacht tot vandaag ,dus 2 keer opgeladen en 1 keer ontladen.
Alles exact gelopen ,als het zo blijft krijgen ze een dikke pluim van mij .
maaaaaar toch even voorzichtig bij update 1.6.6 was het ook 2 dagen goed daarna rommelig..
Er is 36 kwhr ingegaan hopelijk komt er 32 uit.

Eerlijk gezegd het is wel een verademing om zo naar je scherm te kijken .hopelijk hebben ze bij sessy het wiel uitgevonden en kunnen het zo behouden.
Tot zover .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
  • Nu online
Ik zou graag willen weten wat je hierover een paar dagen van vindt. Als het dan nog zo is, dikke pluim voor Sessy.

[ Voor 6% gewijzigd door Leoniq op 10-05-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogel6
  • Registratie: Juli 2023
Leoniq schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:56:
je kan toch update aut. instellen in de portal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Niet online
...updates worden in batches uitgedeeld. Heb je geen invloed op. Rustig afwachten tot je aan de beurt bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Leoniq schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:56:
Update 1.6.7 is er niet geweest.
Van .6 naar .8

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
DaCootMeister schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:44:
[...]

And same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Nu online
Denk dat dat ook de reden is dat de onbalans markt via Frank de batterijen tussen de 15-85% handelen mijns inziens. Maar ook ik heb dat losgelaten. Staan continue hier op XOM. Vol is vol, leeg is leeg. Maar als het werkt de Soc zou ik wel prettiger vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maura
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Vanochtend is spontaan een van mijn accu's gaan laden terwijl ie op eco modus staat, hebben hier nog meer last van?

[ Voor 185% gewijzigd door maura op 11-05-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maura
[

[ Voor 185% gewijzigd door maura op 11-05-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maura
Vanochtend tot mijn verbazing ging mijn accu opladen om 8uur terwijl ie op eco staat, zou om 12 uur moeten gaan laden. `zijn hier nog andere die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
@maura zou je dat plaatje niet een beetje croppen? Er staat allerlei informatie in die niet hoeft, waaronder je email adres.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 11-05-2024 10:24 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
@maura staan de Sessy’s lokaal ook in Eco modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maura
Ook portal als lokaal gaan ze laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
maura schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:37:
Vanochtend tot mijn verbazing ging mijn accu opladen om 8uur terwijl ie op eco staat, zou om 12 uur moeten gaan laden. `zijn hier nog andere die hier last van hebben.
Gebeurde bij mij ook in de eco mode maar dan vanaf 09:00 uur zie ik net.
Strange zou niet moeten gebeuren daar vinkje buiten dal uren ook uit staat.
Maar ja het is een test weekend, wellicht schaven ze het nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Leoniq schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:28:
Denk dat dat ook de reden is dat de onbalans markt via Frank de batterijen tussen de 15-85% handelen mijns inziens. Maar ook ik heb dat losgelaten. Staan continue hier op XOM. Vol is vol, leeg is leeg. Maar als het werkt de Soc zou ik wel prettiger vinden.
Ik denk dat ze 15%-85% aanhouden zodat er altijd de mogelijkheid is om nog extra te laden/ontladen in het geval van interessante onbalansprijzen. Die 15% komt overeen met 0,75 kWh, dus dan kan hij in elk geval nog meer dan 2x een kwartier op max vermogen laden en ruim een kwartier ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
asing schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:16:
[...]

Het zal een softwarematige glitch zijn. Bij dit soort accu's is de vulgraad te bepalen door de spanning over de cel. Hoe hoger de spanning, hoe voller de cel.
Bij LFP accu's zoals de Sessy is die onderin en bovenin de SoC goed te bepalen, daartussen juist niet/lastig door de vlakke curve. Daarom ook het advies de accu regelmatig volledig op te laden zodat de SoC weer goed bepaald zou moeten kunnen worden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Taro schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:27:
[...]

Bij LFP accu's zoals de Sessy is die onderin en bovenin de SoC goed te bepalen, daartussen juist niet/lastig door de vlakke curve. Daarom ook het advies de accu regelmatig volledig op te laden zodat de SoC weer goed bepaald zou moeten kunnen worden.
Ergens moet je iets slims kunnen bedenken. Ik bedoel, Tesla gebruikt tegenwoordig ook lfp en de auto weet precies hoeveel erin zit en hoeveel je gaat verbruiken. Ik ga niet zeggen dat het makkelijk is maar het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

asing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:50:
[...]

Ergens moet je iets slims kunnen bedenken. Ik bedoel, Tesla gebruikt tegenwoordig ook lfp en de auto weet precies hoeveel erin zit en hoeveel je gaat verbruiken. Ik ga niet zeggen dat het makkelijk is maar het is mogelijk.
Dat betreft een schatting door te meten hoeveel er de accu in/uit gaat dmv een shunt en niet een percentage dat gebaseerd wordt op het gemeten voltage. Daarom adviseert Tesla de LFP accu's ook minimaal eenmaal per week tot 100% op te laden, zodat de SoC weer kan worden bepaald ipv geschat om het driften van de SoC te voorkomen. Bij niet-LFP accu's is dat niet nodig, omdat het gemeten voltage te herleiden is tot de juiste SoC.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Taro schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:55:
[...]

Dat betreft een schatting door te meten hoeveel er de accu in/uit gaat dmv een shunt en niet een percentage dat gebaseerd wordt op het gemeten voltage. Daarom adviseert Tesla de LFP accu's ook minimaal eenmaal per week tot 100% op te laden, zodat de SoC weer kan worden bepaald ipv geschat om het driften van de SoC te voorkomen. Bij niet-LFP accu's is dat niet nodig, omdat het gemeten voltage te herleiden is tot de juiste SoC.
Dat wist ik niet, ik heb een ouder model zonder lfp en de schatting is griezelig goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omnicron1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-06 16:51
Ik heb ze sinds Maart en ben er heel gelukkig mee. Werkt prima met NOM. Een echte verbetering, Beide Sessy's kunnen wel..... tegelijk laden en ontladen is kwestie van afstellen.
Ik pomp ze momenteel bijna elke dag aardig vol zo tussen de 83 & 92% Gaat trouwens best vlot.
Maken wel wat herrie, maar ja de elektronica moet wel gekoeld worden.

In de avonden wanneer de pv productie stopt, nemen ze het vanzelf over, zodat ik vrijwel niets meer afneem van het grid. EN dat werkt echt uitmuntend. !
Ik vind alleen de grafieken pet !. Ik had daar liever een staaf of beter curve in verwacht. Maar goed alles is voor verbeteringen vatbaar.

Het enige wat ik nu aan het doen ben is om m.b.v. Home-wizzard een simpeler en duidelijker inzicht te krijgen
In wat de Solaredge doet en wat de Sessy doet in al deze opname en afname processen.
EN dat is m.b.v. flink wat domotica en Vrij nauwkeurige Wifi KWH meters best goed te doen..
Ben alleen niet echt uit het rendement... Beetje taaie materie.. ff kijken hoe zich dat bij mij thuis gaat ontwikkelen.
Wat ik wel zie is een drastische vermindering in afname van electriciteit bij Essent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

asing schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:57:
[...]

Dat wist ik niet, ik heb een ouder model zonder lfp en de schatting is griezelig goed.
Dit is bijv. een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GTQlsPWYp_lwWx9fnvrk-E_Oos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CBfPPUjKqEnw9D9OgmHFvFrI.png?f=user_large

Je ziet dat LFP (=Sessy) tussen +-20-95% SoC ongeveer hetzelfde voltage heeft. Bij bijv. NMC (Waarschijnlijk jouw Tesla en ook die van mij) is die curve veel steiler en daarom kan je bij LFP eigenlijk grofweg alleen onder de 20% en boven de 95% de SoC goed bepalen. Tussen de 20-95% is het een kwestie van "gokken" en rekenen. Bij andere accu types, zoals NMC, kan je ook tussenliggende voltages meten en bijv. 40-60-80% SoC goed vaststellen, dat is ook wat jij constateert bij je auto, maar dat kan bij LFP dus niet.

Twan heeft hier overigens recent ook aangegeven dat de Sessy ook met een shunt meet wat er in/uit de accu gaat en op basis daarvan de SoC berekent. Hier kunnen kleine meetfouten in zitten en die moet je corrigeren, maar die meetfouten kunnen bijv. kleiner/groter worden afhankelijk van de hoeveelheid vermogen waarmee de Sessy (ont)laadt en ook het corrigeren daarvan kan dus weer fouten introduceren. Daardoor is dit heel erg lastig 100% nauwkeurig te krijgen en drift de SoC van een Sessy nog weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnicron1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-06 16:51
KWH meter op de uitgang zetten, dan zie je wat ie bij jou levert er zijn vrij nauwkeurige te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
  • Nu online
Ik heb een 3 kwh Home wizzard erop zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66PkAwhlq_NWf-ND6kHx8GBIysc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awyyjuSliGnrLDiYwNncTzv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Omnicron1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:10:
KWH meter op de uitgang zetten, dan zie je wat ie bij jou levert er zijn vrij nauwkeurige te koop
Is de kWh opgave van sessy dan ook onderhevig aan dezelfde drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
psdata schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:01:
[...]

Gebeurde bij mij ook in de eco mode maar dan vanaf 09:00 uur zie ik net.
Strange zou niet moeten gebeuren daar vinkje buiten dal uren ook uit staat.
Maar ja het is een test weekend, wellicht schaven ze het nog bij.
Vanochtend het zelfde geval met de ECO mode, hij begon om 06:00 met z'n ingestelde 1500 (standaard) watt te laden.
Wat denk ik eigenlijk niet zo moeten gebeuren, zo rond 7:30 begonnen de panelen ook al weer ruim schoots te leveren.
Toch de proef met ECO mode vroeg tijdig afgebroken, en weer over naar m'n eigen "ECO"mode binnen Homey combinatie van NOM, en ROI op basis van @gruijter.
@Twan_V Wellicht deze mode nog eens onde r de loop nemen, die ochtend laad sessie zou niet hoeven.
Voor de rest deed de ECO mode behoorlijk z'n best door gedurende de eind dag/avond/begin nacht het op 0 te houden.

Ik wacht even af op verdere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:43
Hmm mijn sessies doen heel vreemd vandaag. Ze laden niet met de volgende melding...

Sessy laadt niet, omdat het accupakket te warm is

Die heb ik nog nooit eerder gezien en ze voelen ook helemaal niet warmer aan dan normaal. Iemand anders hier wel eens last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan_V
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 22:17
psdata schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:31:
[...]

Vanochtend het zelfde geval met de ECO mode, hij begon om 06:00 met z'n ingestelde 1500 (standaard) watt te laden.
Wat denk ik eigenlijk niet zo moeten gebeuren, zo rond 7:30 begonnen de panelen ook al weer ruim schoots te leveren.
Toch de proef met ECO mode vroeg tijdig afgebroken, en weer over naar m'n eigen "ECO"mode binnen Homey combinatie van NOM, en ROI op basis van @gruijter.
@Twan_V Wellicht deze mode nog eens onde r de loop nemen, die ochtend laad sessie zou niet hoeven.
Voor de rest deed de ECO mode behoorlijk z'n best door gedurende de eind dag/avond/begin nacht het op 0 te houden.

Thanks voor het melden!

Kennelijk een bug in de eco mode, gelukkig staat de release nog maar bij 1 groep actief (nu begrijpen jullie de blast radius ook :) )

Gaan we fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
Twan_V schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Thanks voor het melden!

Kennelijk een bug in de eco mode, gelukkig staat de release nog maar bij 1 groep actief (nu begrijpen jullie de blast radius ook :) )

Gaan we fixen!
Mooi om te horen @Twan_V dat jullie ook al aan een oplossing werken.. En ja, daar is zon eerste install batch/ronde voorHoop dat er spoedig weer een update stat zal ik hem weer een paar dagen aan de tand voelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-07 16:47
Zijn er Sessy gebruikers die het day_ahead programma van corneel27 gebruiken?
Ik wil graag info uit wisselen over de Soc drift.
Nog een vraag Sessy in de Dynamische mode laad en ontlaad deze dan volledig?

[ Voor 23% gewijzigd door pvhpsb op 12-05-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Laatst online: 18-09 17:39
[...]

Hoe zou het wel moeten in de ECO mode voor vandaag? Niet gaan laden omdat de zon gaat schijnen of niet gaan laden omdat de dynamische tarieven later veel lager worden dan om 06:00 uur of ......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04:27
pvhpsb schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:42:
Dynamisch, laad en ontlaad volledig, dat is als de laad en ontlaadtijd lang genoeg is enof het vermogen hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
JeroendeGroot schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:05:
Hmm mijn sessies doen heel vreemd vandaag. Ze laden niet met de volgende melding...

Sessy laadt niet, omdat het accupakket te warm is

Die heb ik nog nooit eerder gezien en ze voelen ook helemaal niet warmer aan dan normaal. Iemand anders hier wel eens last van?
Ik heb het wel eens gezien nadat mijn Sessy een paar uur op vol vermogen heeft ontladen en daarna op vol vermogen is gaan opladen. Na een half uurtje ging die uit zichzelf weer werken.

Als dit gebeurd is zonder dat de Sessy lange tijd bezig is geweest zou ik Sessy even een mailtje sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCootMeister
[...]

Ik ervaarde vannacht hetzelfde.
Ging laden in ECO om 2 uur, om onduidelijke reden. Prijs is niet het laagste en is natuurlijk ook geen PV overschot.
Wat mijn ideaalbeeld zou zijn is dat ECO primair PV opbrengst 1-op-1 in de Sessy's laadt en daarna NOM draait. Momenteel is het zo dat ECO ook een laad trigger heeft bij een lage kWh prijs, terwijl er voldoende PV energie is. Dan betaal je imho onnodig BTW.

Ik wacht graag op de fix @Twan_V
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC4f29rBS4t0cN8Ds8fq-Vewxu8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1uy8cIYfkBwXCoyLV9rWVbzg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door DaCootMeister op 13-05-2024 12:05 ]

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Geen Corneel gebruiker. In dynamische mode ontlaad of laad de Sessy volledig als de tijd / capaciteit dat toestaat. Dus, 1 uur ontladen op 1700 w geeft geen geen volledige ontlading. 1 uur laden op 2200w geeft ook geen volledige lading.
Als het laadvermogen dan ook nog eens lager is (door geluidsreductie modus, of door dat dit wordt meegegeven uit de laadstrategie) gaat het (nog) langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibri
SOC ervaring sinds 1.6.8
Sinds de firmware 1.6.8 is de grafiek van de SOC mooi lineair en ononderbroken, zowel bij laden als ontladen. Niet meer opeens 40% erbij of eraf. Maar.. De grafiek gaat te stijl (te snel) in verhouding met het laden en ontladen. Net max opgeladen wat een uur of drie duurt bij bijna vollast. Na twee uur zegt de SOC 100% waarna hij nog een uur laadt. Dit gebeurt met 1.6.8, na dat het 2 dagen wel perfect was. Ik laadt tot 100% echt vol en trek ze ook tot 0% echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
Er stond zo juist weer een update klaar voo rmijn Sessy's
Zou de update zijn voor ECO mode besturing.

Hieronder lees je de release notes van zowel firmware versie 1.6.8 en 1.6.9.
Dit is de changelog:

Er staat een update klaar voor de Sessy🎉

1.6.8 Nieuwe features

Eco-modus - Sessy heeft een nieuwe strategie, de eco-modus. Met deze strategie kun je Sessy automatisch laten laden tijdens de goedkoopste uren om vervolgens de opgeslagen energie alleen voor jouw huishouden te gebruiken. In periodes van veel zon helpt dit om de grootste piek van zonneopbrengst te reduceren, met genoeg sessy's in de straat kan dat het uitvallen van omvormers verminderen. In de minder zonnige periodes zal Sessy goedkopere energie van het energienet afhalen, om zoveel mogelijk energie van bijvoorbeeld windmolens op te slaan. Voor meer informatie over eco-modus kun je naar https://www.sessy.nl/hoe-werkt-de-eco-modus/ en naar https://www.sessy.nl/hoe-...mijn-sessy-thuisbatterij/.

1.6.9 Bug fixes

De eco modus had een bug waardoor er bij negatieve energieprijzen niet op het juiste moment geladen werd.

We gaan deze mode zeker weer voor Sessy een paar dagen draaien en kijken hoe het gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door psdata op 13-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
Recovery mode
Na update 1.6.9 start de Sessy niet op. Wifi komt in recovery mode en wil een paswoord.

maar welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:13
pvhpsb schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:40:
Recovery mode
Na update 1.6.9 start de Sessy niet op. Wifi komt in recovery mode en wil een paswoord.

maar welke is dat?
Die op de sticker?

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
Hoe weet je eigenlijk dat wifi om een wachtwoord vraagt? Is dat in een app op je telefoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
Paswoord stikker werkt niet. Wifi netwerk meld zich met “ sessyrecovery”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
pvhpsb schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:42:
Paswoord stikker werkt niet. Wifi netwerk meld zich met “ sessyrecovery”
Die heb ik nog niet eerder gezien! Je hebt al een keer een herstart gedaan? Of bedraad aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
Aantal keren herstart Heeft altijd gewerkt draadloos. Andere Sessy is goed gegaan.
Paswoord is SessyRecover was de goede gok.

[ Voor 21% gewijzigd door pvhpsb op 14-05-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraserboer
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-07 16:20
Ja deze heb ik een tijd gebruikt, maar nu met Frank 'slim handelen' aan het proberen dus draai nu even geen Day Ahead Optimization voor de Sessy.

Na de updates van Sessy draaide het veel beter met de SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGK1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
na update via de portal naar FW1.6.9, 1 sessy offline, en de p1 dongle ook offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
TGK1985 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:56:
na update via de portal naar FW1.6.9, 1 sessy offline, en de p1 dongle ook offline.
Gewoon even de boel uit en weer aanzetten... dat lost in 99% van de gevallen computer problemen op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sicos
Ik heb zojuist 3 sessy's en de P1 dongle geupdate vanuit de portal en dat ging zonder problemen. De ervaring hier is wel dat je vaker problemen hebt als je met WIFI werkt... dat is ook de reden waarom ik standaard alles bedraad wanneer dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
tbv @TGK1985
Sicos schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:27:
[...]
Gewoon even de boel uit en weer aanzetten... dat lost in 99% van de gevallen computer problemen op.
Ja gewoon effe als eerst een reboot doen (dmv stroom er af en er weer op)
Ben wel van mening dat het vaker fout gaat via de cloud dan effe local er op in loggen en dan de update te plaatsen.
Ok kost effe wat meer tijd maar je hebt ook beter onder controlle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Nu online
Mijn ervaring is dat in mijn geval ik via mijn bedrade pc de update doe. Nooit een probleem. De eerste keer via smartphone lukte dit maar deels. Tevens als toevoeging. Zet de ip's in de routet vast. Dit voor de nieuwe Sessy gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 17:15
Iemand hier al eens een inverter_fan_fail melding gekregen? Dit is vannacht spontaan gekomen en hij laadt/ontlaadt niet meer op ...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
Wimlem schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:31:
Iemand hier al eens een inverter_fan_fail melding gekregen? Dit is vannacht spontaan gekomen en hij laadt/ontlaadt niet meer op ...
Nog nooit gehad, maar bij een xxxx_failure zou ik als eerste een reset doen (eff spanningsloos maken) en daarna weer kijken.
Mocht je daarna de fout nog houden. Kun je veel beter contact zoeken met de Sessy Helpdesk.

[ Voor 7% gewijzigd door psdata op 14-05-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Nu online
Wimlem schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:31:
Zit je op de onbalans markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkly
FYI, na update 1.6.9 is bij mij de SOC issue opgelost lijkt het.

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pibri
sparkly schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:32:
Bij mij ook een kaarsrechte grafiek van 0 tot 100% bij 2kW laden. Bij 100% nog ong 10 min afbouw met steeds minder vermogen. Ook 1.6.9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
psdata schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Nog nooit gehad, maar bij een xxxx_failure zou ik als eerste een reset doen (eff spanningsloos maken) en daarna weer kijken.
Mocht je daarna de fout nog houden, je kunt heier melden maar dna gebeurdt er vaak weining. Je kunt dan veel beter contact zoeken met de Sessy Helpdesk.
De ventilator staat keihard te draaien.. Die werkt dus wel, maar laadt niet. Ik had vanmiddag al mailtje naar Sessy er uit gegooid.

Ook spanningsloos gemaakt,maar helaas....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mF-idFbXAcSugHtkY5rYC9HpivI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q1qpaG0vvu6yE7yAO8BUNrZ7.png?f=fotoalbum_large
Leoniq schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Zit je op de onbalans markt?
nope...

[ Voor 21% gewijzigd door Wimlem op 14-05-2024 17:11 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Wimlem schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:08:
[...]

De ventilator staat keihard te draaien.. Die werkt dus wel, maar laadt niet. Ik had vanmiddag al mailtje naar Sessy er uit gegooid.

Ook spanningsloos gemaakt,maar helaas....

[Afbeelding]

[...]

nope...
Heb er een keer eerder van gehoord, toen is de Sessy vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
DJP! schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:13:
[...]

Heb er een keer eerder van gehoord, toen is de Sessy vervangen.
hmm,ik hoop het niet. Dit was al de vervanger van een DOA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
@Wimlem als de fan draait, maar de Sessy denkt van niet, is waarschijnlijk de tacho draad/sensor stuk. Die geeft een signaal terug waardoor de omvormer weet dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeidoz
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05-2024
Hello All,

Hope you can help me, I'm trying to run the Sessy API onto Apple Homekit. Which seems to have to go through iOS shortcuts. I've started a URL POST command, but I think I'm stuck at the authorisation. I don't think iOS has the ability to get the Curl command pasted, so I'm having to put headers and the body independantly. Appreciate any help on this if anyone is familiar with that.

Cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
TGK1985 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:56:
Hoe heb jij de dongle weer online gekregen? Ik heb hier ook dat die niet meer werkt en een SessyRecovery wifi aanmaakt met voor mij onbekend wachtwoord. Het wachtwoord op de sticker is voor het normal wifi domein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeidoz
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05-2024
zeidoz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:19:
Hello All,

Hope you can help me, I'm trying to run the Sessy API onto Apple Homekit. Which seems to have to go through iOS shortcuts. I've started a URL POST command, but I think I'm stuck at the authorisation. I don't think iOS has the ability to get the Curl command pasted, so I'm having to put headers and the body independantly. Appreciate any help on this if anyone is familiar with that.

Cheers,
A quick update, I managed to get it to work from iOS shortcuts throught the Apple Home. Authorization took a while to get sorted and the body also was not straightforward.

I made two scenes, one to start ROI mode at 7pm and the other to start ECO mode at 9pm. Let me know if any Apple home fans have any questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
ErnstH schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Hoe heb jij de dongle weer online gekregen? Ik heb hier ook dat die niet meer werkt en een SessyRecovery wifi aanmaakt met voor mij onbekend wachtwoord. Het wachtwoord op de sticker is voor het normal wifi domein.
Zie https://forum.sessy.nl/se...nline-na-update/#post-332, volgens mij is hier hetzelfde aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
Denk niet dat die hardmatig kapot is maar dat er bij het flashen iets niet goed gegaan is waardoor die software matig niet meer te starten is...

Dus niet kapot kapot maar software kapot.... okey is nog steeds onbruikbaar maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbert B.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 08:23

Herbert B.

Altijd wat.

Goedemiddag.

Iemand er al achter hoe de ECO stand werkt. Ik heb het nog niet door.
Nu overschot aan zon ( ja je gelooft het niet) en in het dynamische laadschema, en dan doet eco nada noppes niks. Ik verwacht in ieder geval dat er iets wordt geladen.
Of snap ik het niet.

Herbert.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Herbert B. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:25:
Goedemiddag.

Nu overschot aan zon ( ja je gelooft het niet) en in het dynamische laadschema, en dan doet eco nada noppes niks. Ik verwacht in ieder geval dat er iets wordt geladen.
Of snap ik het niet.

Herbert.B.
Werkt de ECO modus wel? Deze werkt pas vanaf firmware 1.6.8. Als je deze (nog) niet hebt zal de Sessy in Eco mode inderdaad niet veel doen. Je hebt https://www.sessy.nl/hoe-werkt-de-eco-modus/ gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGK1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 13:07
ErnstH schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

De sessy spanningloos gemaakt. Dat was in dit geval de oplossing. Overigens zijn ze bij mij bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbert B.

Herbert B.

Altijd wat.

DJP! schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:36:
[...]

Werkt de ECO modus wel? Deze werkt pas vanaf firmware 1.6.8. Als je deze (nog) niet hebt zal de Sessy in Eco mode inderdaad niet veel doen. Je hebt https://www.sessy.nl/hoe-werkt-de-eco-modus/ gelezen?
Versie 1.6.9 actief.
Hoe werkt de eco modus gelezen en denk dat ik het begrijp, maar dan werkt het, mijns inziens, nog niet.
Ik blijf wel testen en proberen.

Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Niet online
sparkly schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:32:
...hier niet. Gaat nog altijd van 100 naar 60% in 3 minuten en laadt vervolgens paar uur door op 1500W terwijl SoC al 100% is... 1.6.9 en herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Herbert B. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:25:
Of snap ik het niet.
Je kiest voor ECO of voor dynamisch. Dus nee, als je dynamisch hebt ingesteld, doet ECO niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Roger_de_Poger schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:13:
[...]

...hier niet. Gaat nog altijd van 100 naar 60% in 3 minuten en laadt vervolgens paar uur door op 1500W terwijl SoC al 100% is... 1.6.9 en herstart.
Da's hier ook ongeveer mijn observatie, hoewel ik na de update geen powercycle heb gedaan. Wel al een volledige laad-ontlaad cyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbert B.

Herbert B.

Altijd wat.

anboni schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Je kiest voor ECO of voor dynamisch. Dus nee, als je dynamisch hebt ingesteld, doet ECO niks.
ik kies niet voor dynamisch , ik kies voor eco in het dynamische laadschema ( energieprijs) zoals voorgesteld door charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Herbert B. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:33:
[...]

ik kies niet voor dynamisch , ik kies voor eco in het dynamische laadschema ( energieprijs) zoals voorgesteld door charged.
Hmm je zou alleen bij laadstrategie voor Eco Modus moeten kiezen. Dan verschijnen daar wat extra opties om het vermogen en de uren in te stellen. De energie prijs staat los van de Eco modus.
anboni schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Da's hier ook ongeveer mijn observatie, hoewel ik na de update geen powercycle heb gedaan. Wel al een volledige laad-ontlaad cyclus.
Ik moet even afkloppen denk ik. Mijn SoC is nu al een paar weken goed… draai wel de hele tijd in SessyConnect maar weet niet of dat er toe doet.

[ Voor 31% gewijzigd door DJP! op 16-05-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbert B.

Herbert B.

Altijd wat.

DJP! schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:36:
[...]

Hmm je zou alleen bij laadstrategie voor Eco Modus moeten kiezen. Dan verschijnen daar wat extra opties om het vermogen en de uren in te stellen. De energie prijs staat los van de Eco modus.

[...]
De prijs staat niet los van de eco modus.

Quote uit "hoe werkt de eco modus": In de eco-modus zal Sessy automatisch beginnen met laden tijdens de goedkoopste uren. En die goedkoopste uren worden in de energieprijs vastgesteld. In dit tijdsbestek wordt er zeker geladen in de dynamische instelling, maar in mijn optiek ook met de eco stand. Dan gaat eco over op NOM
.
Ik dacht ook, en daar zit hem waarschijnlijk de kruks, op het moment van NOM laadt de batterij verder bij met de zonnepanelen. Maar dat gebeurt dus niet.

Nu staat de batterij te wachten tot mijn verbruik boven de zonopbrengst komt, om dan de boel op 0 te houden. Maar dat kan nog weleens een tijdje duren. Waardoor ik dan denk: OPLADEN!!.

Of sla ik nu door en de plank volledig mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Niet online
In HA ziet het er zo uit. Je moet aanvinken dat ie overstapt op NOM, ná het ROI dynamisch laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMsaFnCy8fCPEFjlL1dp2hla8fw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6GTVecUfmS2pXQXKYchMSGAY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
In Eco modus zal de Sessy opladen op de X(zelf in te vullen nummer) aantal goedkoopste uren van de dag. Als je buiten die uren ook wil laden moet je het schuifje “laden buiten de goedkoopste uren” omzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adkpf5tB-nNuG2QkBEME77N0fRY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWK7GQpNwoxVk6v45AqlF427.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbert B.

Herbert B.

Altijd wat.

DJP! schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:59:
In Eco modus zal de Sessy opladen op de X(zelf in te vullen nummer) aantal goedkoopste uren van de dag. Als je buiten die uren ook wil laden moet je het schuifje “laden buiten de goedkoopste uren” omzetten.

[Afbeelding]
Laden op x ( aantal goedkope uren van de dag ).
Hoe ga ik dat weten. Moet dat elke dag worden bijgesteld? Dat is geen automatiseren, dat is terug naar zoals ik het handmatig al deed.

Ingesteld:
Aantal laaduren:24
Laadvermogen:2200
Aangevinkt: laden buiten de goedkope uren.

Een knop om aan te geven dat de batterij na ROI op NOM moet is niet aanwezig en staat in de uitleg omschreven als "gaat automatisch".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
Herbert B. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Afgelopen dagen keuring in ECO mode gedraaid met de versie 1.6.9

Het draait in mijn optiek best wel aardig (en ik hoef er weinig voor te doen (out off the box)

Afgelopen dagen begint de dag met NOM (afgezien van vanochtend) en begint hij te laden daarna bij de x aantal lage uur prijzen maakt hij de Sessy effe vol ( en ja laad nog wel even door nadat de SOC al reeds op 100% staat. Maar dieSOC is voor mij niet echt nteressant (ik kijk wat er daadwerkelijk in en uit gaat).

Na dat ze vol zijn gaat hij weer in pauze stand (NOM, want als ik grote verbruiker aanzet sprinkt hij bij)
En gedurende de avond uren begin nacht draait het systeem geheel in een NOM mode tot dat de Sessy's leeg zijn.
Dit kan 1 uur zijn maar ook 3 uur s'nachts (ligt een beetje wat ik gebruik in den avond)
Ik geeft de test nog een tijdje de tijd om zich te bewijzen.
Op dit moment is het iedere dag een keer vol en weer leeg, en een rendement van zo'n 85-89 % (wat er uitgaat/wat er in is gegaan.

Mooie modes @Twan_V en mooi dat HA en Homey er omheen kan draaien voor de monitoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_de_Poger
  • Niet online
Herbert B. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Laden op x ( aantal goedkope uren van de dag ).
Hoe ga ik dat weten. Moet dat elke dag worden bijgesteld? Dat is geen automatiseren, dat is terug naar zoals ik het handmatig al deed.

Ingesteld:
Aantal laaduren:24
Laadvermogen:2200
Aangevinkt: laden buiten de goedkope uren.

Een knop om aan te geven dat de batterij na ROI op NOM moet is niet aanwezig en staat in de uitleg omschreven als "gaat automatisch".
Dat hoef jij niet te weten als Sessy het maar weet. Het ding haalt die data uit de Sessy backofice. Hoef jij niets voor te doen.
24 uur laden op max vermogen? Dat gaat niet werken. Het idee is dat je kW x tijd zo instelt dat het binnen het opslagbereik van je Sessy('s) valt. 24x2,2 is iets te veel van het goede. Daarom is 4x 1500W beter (=6kWh).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparkly
Roger_de_Poger schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Hier is het ook maar een paar cycles goed gegaan. Daarna is hij weer gaan afwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sicos
Lange leve de thuis accu ... zullen ze bij Sessy niet erg vinden :)

YouTube: Salderingsregeling stopt in 2027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04:27
Sicos schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:13:
Lange leve de thuis accu ... zullen ze bij Sessy niet erg vinden :)

YouTube: Salderingsregeling stopt in 2027
Gaat keuzestress opleveren.......
Welke mode laten we Sessy draaien? :?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leoniq
  • Nu online
Ik draai NOM en dat blijf ik doen.
Reden, geen stress. Ik draai XOM om precies te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sicos
Simpel360 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:19:
[...]

Gaat keuzestress opleveren.......
Welke mode laten we Sessy draaien? :?

:+
Ik heb al sinds ik een Sessy heb een dynamisch contract dus heel erg veel maakte ik al niet meer gebruik van de salderingsregeling.... en ben nu ook met een projectje bezig dat als mijn accu's vol zitten ik de boel van de panelen ook afknijp zodat ik niet moet gaan betalen als de stroomprijs negatief is.
Pagina: 1 ... 64 ... 94 Laatste