• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 22:45
Is er iemand die toevallig deze thread heeft gelezen op Reddit? https://www.reddit.com/r/NeatoRobotics/s/MPPFI9XxFW

Is er iemand al ingedoken of dit ook opgaat met onze wetgeving met oog op waardeloos geworden Neato robots? Hier ook een domme D9 staan.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
@KoningPaulus

Ik denk dat je een punt hebt als je je op non-conformiteit beroept.
Dit product maakt de smart-beloftes niet meer waar, mogelijk binnen de verwachte levensduur, maar dat is natuurlijk altijd een vaag begrip.
Mijn D7 connected was ruim 5 jaar oud.

Destijds 380 euro betaald voor een "simpele" zuigrobot. Best veel ontwikkeling geweest in die tijd...

[ Voor 16% gewijzigd door RudolfR op 21-11-2025 22:23 ]

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12 20:21
Terwijl ik zit te wachten op de levering van de Roborock Saros 10R (a.s. maandag), overweeg ik nu er 1 extra voor boven 😂, maar dan:
- zo goedkoop mogelijk…
- van Roborock (ivm zelfde app)
- niet persé met dweilfunctie
Ik heb namelijk geen zin om boven met de hand te doen of om de Saros naar boven te sjouwen. Aangezien er nu leuke aanbiedingen zijn, welke Roborock zou dat moeten zijn (en evt waar te koop)?

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:59
rfidder schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:19:
Terwijl ik zit te wachten op de levering van de Roborock Saros 10R (a.s. maandag), overweeg ik nu er 1 extra voor boven 😂, maar dan:
- zo goedkoop mogelijk…
- van Roborock (ivm zelfde app)
- niet persé met dweilfunctie
Ik heb namelijk geen zin om boven met de hand te doen of om de Saros naar boven te sjouwen. Aangezien er nu leuke aanbiedingen zijn, welke Roborock zou dat moeten zijn (en evt waar te koop)?
Als je 1 pagina teruggaat en dit topic leest wordt je vraag uiterst goedkoop beantwoord….

• rfidder
Bongoarnhem schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 08:46:
[...]

Als je 1 pagina teruggaat en dit topic leest wordt je vraag uiterst goedkoop beantwoord….
Ik zag inderdaad een Roborock Q7 voorbij komen als suggestie, maar die schijnt toch wat verouderd te zijn en minder specs... Zit nu te kijken naar een Q10 PF+ (€259,- Bol.com) of Q10 S5+ (€269,- Amazon.nl). Uitzoeken waar het verschil in zit of evt een alternatief van Dreame. Misschien ook wel leuk om een ander merk in de praktijk te ervaren...

• RobbinNL046
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-12 21:45
Ik twijfel nog tussen drie robotstofzuigers
- Dreame L40 Ultra AE
- Dreame L40 Pro S ultra
- Roborock Q Revo Edge

Wie kan mij (op basis van ervaringen) vertellen welk de meest geschikte is? Ik zie met name de L40S pro ultra veel terugkomen, maar lees ook dat sommigen de Q Revo Edge aanbevelen. In eerste instantie wilde ik voor de L40 Ultra AE gaan, mede door de beoordeling van vacuumwars, maar ik vind het goed kunnen schoonmaken van de hoeken toch ook wel erg belangrijk.

We hebben een huishouden met klein kind (en dus troep), 2 katten die haren verliezen en redelijk wat hoekjes.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbinNL046 op 23-11-2025 10:28 ]

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:56
rfidder schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:16:
[...]

Ik zag inderdaad een Roborock Q7 voorbij komen als suggestie, maar die schijnt toch wat verouderd te zijn en minder specs... Zit nu te kijken naar een Q10 PF+ (€259,- Bol.com) of Q10 S5+ (€269,- Amazon.nl). Uitzoeken waar het verschil in zit of evt een alternatief van Dreame. Misschien ook wel leuk om een ander merk in de praktijk te ervaren...
Indien je boven ook een vloer hebt die geschikt om te dweilen zou ik die 100 euro meer betalen. En de basis roborock met roterende mops met station nemen.

https://www.amazon.nl/rob...ijding-35A/dp/B0DQPVLXF8/
Het kost 360 euro en je krijgt 10 euro korting. Via shopbudies krijg je nog cashback van 6% over bedrag ex btw. Het komt dan uit rond 340 euro

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:27
stefan_ajax schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:15:
[...]

De Dreame L40s Pro Ultra zou ik nemen, deze staat niet in je lijstje. Deze is aantrekkelijk geprijsd, dat is eigenlijk de Dreame L50 Pro Ultra alleen geen inschuivende camera/laser.
Dank voor je reactie, de L40s Pro Ultra komt over een klein weekje binnen.

Kan ik 'm direct gebruiken, of moet ik nog iets kopen? Schoonmaakmiddel, filter, borstel, of iets anders?

EU DNS: 86.54.11.100

• karakedi
royalt123 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:20:
Ik twijfelde tussen de Curve S5x, Edge S5a/5V1 en de EdgeDreame L40 Ultra AE. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor de Edge 5V1. Hoewel de Curev S5x goedkoper was en dezelfde specificaties biedt, maar ik vond de zwarte Edge-stijl gewoon mooier. Bovendien koos ik bewust niet voor Dreame, zodat ik alles in één app kan beheren, aangezien ik al een Qrevo Pro heb.

Het blijft een vervelend gevoel dat je telkens, door er 100 euro bij te leggen, een betere optie kunt krijgen. Zo kun je eindeloos blijven omhoog klimmen. Daarom heb ik voor mezelf een harde limiet gezet: het toestel moet zeker voldoen aan de belangrijkste functies en betrouwbaar zijn qua technologie. Lidar is al lang bewezen; ik had ook gedacht aan een camera voor obstakeldetectie, maar ergens vrees ik dat die zich kan vergissen en daardoor verkeerd gaat navigeren. Uiteindelijk ruim ik toch altijd alles op.

Mijn papa heeft gekozen voor de Dreame L40 Ultra AE. Zondag ga ik eens horen wat zijn ervaringen zijn :)

[...]
Het gevoel is zo herkenbaar. Ik wil een l10s ultra gen 2 voor mijn zus kopen. voor 370 euro, maar de gen 3 is 440 euro bij amazon.de. (pluspunten meer zuigkracht 25.000 en extended side bursh). Voor 40 euro meer heb je de L40S AE. Deze heeft AI camera en warm water reining, maar minder zuigkracht en geen extended side brush. Als je perse die side brush wil, zit je bij de L40S Ultra. Maar deze heeft weer geen AI cam geen.
Als je dan een robot wil met extended side brush, warm water reininging, AI cam kom je bij de L40s pro ultra terecht voor 600. 370 euro is dan 600 euro geworden :D

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12 14:40

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben uiteindelijk overstag gegaan... en de Saros 10R besteld. Gaat vandaag binnen komen, ben benieuwd. Als hij nog ergens in prijs dropt ruil ik hem gewoon in.

PS4 PSN: Dazzler2120

• rfidder
Dazzler2120 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:20:
Ik ben uiteindelijk overstag gegaan... en de Saros 10R besteld. Gaat vandaag binnen komen, ben benieuwd. Als hij nog ergens in prijs dropt ruil ik hem gewoon in.
Zo te lezen, kunnen we bijna een Saros 10R Ervaringen topic beginnen O-) ... al heel wat Tweakers hebben deze al binnen of in bestelling staan, mijzelf incluis :D

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
rfidder schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:53:
[...]

Zo te lezen, kunnen we bijna een Saros 10R Ervaringen topic beginnen O-) ... al heel wat Tweakers hebben deze al binnen of in bestelling staan, mijzelf incluis :D
Haha inderdaad... voor mij met huisdieren en zelf weinig tijd om te poetsen leek het mij de beste optie om niet te veel te willen besparen hierop... dit leek mij de beste robot van dit moment, welke niet de negatieve ervaringen zoals Dreame heeft.

Zojuist binnen gekregen en geinstalleerd. Flesjes reiniging spul komen later vandaag binnen (irritant altijd, beiden bol.com maar toch 2 afleveringen) en daarna laat ik hem een testrondje rijden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATWRDJZvBSux6vVR7L5u-bbIfIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOfHscZKPdHz6d22ZXaTGXHn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VmKNkr1MqjCkSnsPq34tRele4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bynfskLTpELMHgnzI81nmghl.jpg?f=fotoalbum_large

• Zondagskindje
  • Laatst online: 24-12 11:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

c-nan schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:37:
[...]

Dank voor je reactie, de L40s Pro Ultra komt over een klein weekje binnen.

Kan ik 'm direct gebruiken, of moet ik nog iets kopen? Schoonmaakmiddel, filter, borstel, of iets anders?
Je kunt 'm direct gebruiken. :)
Mijn "Black Betty" L40 AE is vandaag ook compleet geleverd met schoonmaakmiddel, filter, borstel en stofzuigerzak.

Tevens vandaag afscheid genomen van "Truus" L20 Ultra. Het stofzuigen liet steeds meer te wensen over en kon op het laatst niet meer tijdig docken. Dus na 2 jaar terug naar Amazon ;w

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:11
Ik zoek me een ongeluk naar de Roborock Qrevo Edge en niet de andere types S5A etc etc
Ik vind hem wel bij amazon.com maar die shipped niet naar Nederland.
Coolblue en Bol hebben hem niet...

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:24
Hoe is de dyson robotstofzuiger? Zie nu dat hij van €1300 voor €500 nog iets is. Gaat me alleen om stofzuigen, klein appartement met een kind van 90m2.

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:37
sacaji schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:54:
Hoe is de dyson robotstofzuiger? Zie nu dat hij van €1300 voor €500 nog iets is. Gaat me alleen om stofzuigen, klein appartement met een kind van 90m2.
Das een flink kind!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24
rkonings schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:49:
Ik zoek me een ongeluk naar de Roborock Qrevo Edge en niet de andere types S5A etc etc
Join the club. Ik heb er een in bestelling staan bij Amazon.nl sinds enige weken. Af en toe verschijnt hij ook op Bol Plaza. Zie topic.

• Simone_V
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-12 07:45
Hi, ik ben aan het kijken naar de roborock q10 s5+ of de roborock x5+ (ook wel verkocht onder de naam q10 pf+). Zeker nu met black Friday en Cyber Monday in aantocht hoop ik op een goede deal. Maar ik zag dat ze niet op tweakers staan? Of staan ze erop onder een andere naam? Of weten jullie een andere site waar ik de prijs van die specifieke modellen in de gaten kan houden?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Simone

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-12 21:14
karakedi schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:42:
[...]

Het gevoel is zo herkenbaar. Ik wil een l10s ultra gen 2 voor mijn zus kopen. voor 370 euro, maar de gen 3 is 440 euro bij amazon.de. (pluspunten meer zuigkracht 25.000 en extended side bursh). Voor 40 euro meer heb je de L40S AE. Deze heeft AI camera en warm water reining, maar minder zuigkracht en geen extended side brush. Als je perse die side brush wil, zit je bij de L40S Ultra. Maar deze heeft weer geen AI cam geen.
Als je dan een robot wil met extended side brush, warm water reininging, AI cam wil, kom je bij de L40s pro ultra terecht voor 600. 370 euro is dan 600 euro geworden :D
Jamie Andrews geeft in zijn reviews aan dat wassen met warm water niet veel extra meerwaarde geeft. Het is alleen beter als je een vette vloer hebt.
De extended brush heeft, vind ik, wel weer een meerwaarde.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bol Plaza heeft hem wel voor 600, verkoper Mi RobotHome Store. Zijn daar ervaringen mee?

• rkonings
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:49:
[...]

Bol Plaza heeft hem wel voor 600, verkoper Mi RobotHome Store. Zijn daar ervaringen mee?
Daar zag ik hem ook maar vertrouw die site niet...

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Is een chinese reseller, zij verkopen hem ook via MediaMarkt website, onder een andere bedrijfsnaam. De Qrevo Edge schijnt alleen via hen verkrijgbaar te zijn in Nederland :l

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:30
Rukapul schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:21:
[...]

Join the club. Ik heb er een in bestelling staan bij Amazon.nl sinds enige weken. Af en toe verschijnt hij ook op Bol Plaza. Zie topic.
Zoek naar q revo edge ipv Qrevo aan elkaar ;). uitvoering: Roborock Q Revo Edge zoals eerder aangegeven moet je Plaza goed in de gaten of de aanbieder je wel bevalt..

[ Voor 5% gewijzigd door eippahc op 22-11-2025 18:14 ]

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28
rkonings schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:54:
[...]

Daar zag ik hem ook maar vertrouw die site niet...
Ik heb hier de edge een week of twee besteld en netjes binnengekregen. Nog niet uitgepakt ivm verbouwing.

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 19:28

who

De Ingenieur schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 18:18:
[...]

Ik heb hier de edge een week of twee besteld en netjes binnengekregen. Nog niet uitgepakt ivm verbouwing.
Ik heb hem hier ook vandaan. Hield hem al een tijd in de gaten op Bol. Afgelopen weken vreemde prijs stijgingen en dalingen gezien daar. Vermoedelijk om hem aangemerkt te krijgen als hoge korting. Zie dat ook bij Lego gebeuren trouwens.

Maar hij kwam ook netjes binnen. Laat hem nog even in de doos staan voor als de prijs nog erg zakt met de black friday.

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12 13:49
[...]

Gisteren binnen gekregen zonder issues.

De Roborock qrevo edge is m'n eerste robot. Eerste impressie: top ding, was een beetje bang dat tie verstrikt zou raken onder mn dinertafel met alle stoelen (heb een tafel met een kruising in het midden dus niet alles is even recht en hoog zegmaar), maar tot m'n stomme verbazing maakt tie zelfs keurig rondjes om elke stoelpoot (waar mogelijk) 😂. Verder werkt de Home Assistant integratie ook, dat kon ik niet echt duidelijk vinden online.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:02
Heb de Dreame L40s Pro Ultra (€599,- Bol) nu een dag in huis en hierbij wat ervaringen. Komende van een Roborock S7 (zonder dock) voor de woonkamer/keuken. Opgemerkt, wij hebben nooit een vies huis met ernstige vervuiling. Niet veel haren, vlekken oid. Dus ook de Roborock doet/deed prima zijn werk. Maar wilde toch wat nieuws met dock.

De Dreame is stiller dan de Roborock en dweilt een stuk beter. Hij komt door de extended moppad/dweil en side brush/borstel goed in alle hoeken en randen. Qua stofzuigen zelf merk ik verder niet veel verschil. De twee matjes bij de deuren (heb verder overal pvc) pakt hij prima mee, maar zijn niet 100% schoon te maken zo. Maar hier heeft de handstofzuiger ook problemen mee. Moet je gewoon wat vaker overheen. Ik heb de moppad swing functie uitgezet, want dan 'swingt' hij dus telkens een stukje onder o.a. mijn tv meubel heen, en daardoor duurt het schoonmaken extra lang. Terwijl de moppad (uitgestoken) dit al prima meepakt.

De totale schoonmaakduur van de Dreame is langer dan bij de Roborock. Hij doet het allemaal net wat voorzichtiger en dat kost tijd. Voor zo'n 65m2 (schoon te maken oppervlakte, zonder kasten, keukenblok etc.) doet hij zo'n 50 minuten over bij mij. Hij heeft dan nog zo'n 52% batterij over. De batterij gaat wel sneller leeg dan bij Roborock heb ik het gevoel. De eerste keer diepreinigen en mappen met alle functies aan, duurde bijna anderhalf uur. De robot was de eerste keer nog niet volledig opgeladen en moest hierdoor tussendoor opladen bij het basisstation. Daarna ging hij wel netjes verder waar hij mee bezig was.

De Roborock doet altijd eerst een volledig rondje langs de hoeken van de kamers en gaat vervolgens zigzaggend alles schoonmaken. De Dreame deelt zelf mijn ruimte in drie afzonderlijke delen in (terwijl ik het als één ruimte heb ingesteld) en gaat dit per ruimte schoonmaken. Ik weet even niet waarom, wellicht kan ik hier later nog over berichten. De moppads kan je tussendoor overigens laten schoonmaken, per m2, per tijdsinterval of per ruimte. Ik heb het per 30 minuten ingesteld, en dit doet hij dan ook netjes. Het tussendoor schoonmaken van de moppads kost iets meer dan 3 minuten bij mij. Deze tijd rekent de app overigens niet bij de totale schoonmaaktijd op heb ik gezien. De totale schoonmaaktijd loopt weer verder nadat de moppads schoon zijn gemaakt.

De obstacle avoidance is een wereld van verschil met de Roborock. Heb een test gedaan met 8 items op de grond (een kort usb snoertje, sok, autosleutel, drie stuks speelgoed, en een plakband rolletje). Alleen 1 item werd door de Dreame geraakt, het zwart gekleurde taperolletje. De autosleutel (ook zwart) herkende hij dan wel weer perfect en ging eromheen. Daarna even de Roborock hetzelfde parcour laten doen, en die botste overal tegenaan of nam de spullen mee. Leuke functie is ook dat de Dreame van de obstacles een foto maakt en naar je op kan sturen. Deze functie kan je echter ook uitzetten. Ook botst de Dreame bijna nergens tegenaan, waarbij de Roborock soms nog wel tegen een stoelpoot kan botsen, of zacht tegen een plint aan. De Dreame blijft overal volledig van af (dit is ook een extra in te stellen functie in de app).

De camera zelf is een leuke gadget, maar ook privacygevoelig. Daarbij mag de resolutie van de camera voor mij nog wel een stukje beter anno 2025. Maar dat is persoonlijk.

De moppads/dweilen drogen met hete lucht kan je instellen voor 2 uur, 3 uur of meer. Ik heb het op 2 uur ingesteld en ze waren hiermee droog. Je hoort dit proces van drogen wel, een licht gezoem. Houd hier dus rekening mee.

De app werkt prima en lijkt heel veel op die van Roborock vind ik. Alleen er zit een soort robot met tips in het scherm, welke dus steeds aanwijzingen geeft. Heb nog niet gevonden hoe ik dit uit kan zetten. Deze aanwijzingen/tips gaan soms een gedeelte door je map heen. Wat niet fijn is.

Ben tot nu toe tevreden. Ga de Dreame de komende dagen nog meer uittesten.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
De Dreame deelt zelf mijn ruimte in drie afzonderlijke delen in (terwijl ik het als één ruimte heb ingesteld) en gaat dit per ruimte schoonmaken.
In de Xiaomi home app kan je onder kaartbeheer ruimtes samenvoegen en splitsen.

• rfidder
Simone_V schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:33:
Hi, ik ben aan het kijken naar de roborock q10 s5+ of de roborock x5+ (ook wel verkocht onder de naam q10 pf+). Zeker nu met black Friday en Cyber Monday in aantocht hoop ik op een goede deal. Maar ik zag dat ze niet op tweakers staan? Of staan ze erop onder een andere naam? Of weten jullie een andere site waar ik de prijs van die specifieke modellen in de gaten kan houden?
Zie mijn post hierboven:
Zit nu te kijken naar een Q10 PF+ (€259,- Bol.com) of Q10 S5+ (€269,- Amazon.nl).

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-12 09:04
Iemand die mij kan helpen.
Onze nieuwe Dream l10s ultra gen 2 doet iets niet goed. Wij hebben 2 grote ramen waar eigenlijk geen profiel aan zit onderaan. Het lijkt alsof de stofzuiger dit niet goed kan inschatten. Want hij blijft extreem ver van het raam en gaat daar wat zigzaggen. Laat wel bijna 10 a 20 cm over die dus niet worden gestofzuigd of gedweild. Dit kan natuurlijk niet. Zelf mijn oudere xiaomi robots doen dit wel goed.

Zie op de screenshot met 2 rode pijlen dat ook duidelijk die stofzuiger niet mooi in een lijn gaat bewegen waar hij dat bij muren of meubels wel doet.

Daarnaast ook foto in bijlage.
Virtueel muur maken lijkt neit te helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEM-OzE2R2G6vZYyAZg9ItDPWHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqPXZPgtkoOMpJgkl9dwlF4u.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6o8dgmTpatzSRl8QAHxc7XFSQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWauHnmlFSYkR6zykfpvy2Wt.jpg?f=fotoalbum_large

• frankbruins
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:09
Heeft iemand ervaring met de Dreame X50 Ultra of Mova V50? Ik zoek een robotstofzuiger die ook onder kasten kan komen. De ruimte tussen de vloer en de onderkant van de kast is circa 92 a 93mm. Bij de specs zie ik dat de robot een hoogte van 89,5mm heeft. Gaat de robot daarmee onder de kast of weigert de robot dat?

• red1
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:38:
[...]

In de Xiaomi home app kan je onder kaartbeheer ruimtes samenvoegen en splitsen.
Yes, deze functie ken ik. Alleen ik heb in de app één grote ruimte gemaakt. De robot zelf verdeeld deze in drieën bij het schoonmaken, en ik weet dus niet waarom. 🤔

Je kunt instellen in de app dat de moppads per ruimte, tijd of per x oppervlakte schoongemaakt moeten worden. Ik las dat daarnaast de robot eventueel slim kan gaan handelen en het reinigen van de pads eerder doet, wanneer hij de ruimte op de actuele acculading niet helemaal schoonkrijgt. Maar ook dat is bij mij niet het geval, aangezien ik de robot op een volle accu laat schoonmaaken en nog zat acculading over heb.

Bij alleen stofzuigen doet hij deze verdeling in drieën ook, heb ik net geprobeerd. Dan gaat het bovenste verhaal helemaal niet op.

Misschien even de map verwijderen en een nieuwe laten aanmaken.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Heb je je kaart met een quick scan aangemaakt, of door scannen en schoonmaken?

• red1
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:32:
Heb je je kaart met een quick scan aangemaakt, of door scannen en schoonmaken?
CleanGenius icm grondig reinigen.

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 22:45
RudolfR schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:21:
@KoningPaulus

Ik denk dat je een punt hebt als je je op non-conformiteit beroept.
Dit product maakt de smart-beloftes niet meer waar, mogelijk binnen de verwachte levensduur, maar dat is natuurlijk altijd een vaag begrip.
Mijn D7 connected was ruim 5 jaar oud.

Destijds 380 euro betaald voor een "simpele" zuigrobot. Best veel ontwikkeling geweest in die tijd...
Goed punt. Vraag is wat er verder allemaal bij komt kijken en hoeveel gedoe het gaat zijn om dit voor elkaar te krijgen. En dan de vraag wat ze in ons landje doen. Zal me niks verbazen als ze met een of andere dagwaarde aankomen ofzo.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• red1
amadeus123 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:33:
Onze nieuwe Dream l10s ultra gen 2 doet iets niet goed. Wij hebben 2 grote ramen waar eigenlijk geen profiel aan zit onderaan. Het lijkt alsof de stofzuiger dit niet goed kan inschatten. Want hij blijft extreem ver van het raam en gaat daar wat zigzaggen. Laat wel bijna 10 a 20 cm over die dus niet worden gestofzuigd of gedweild. Dit kan natuurlijk niet. Zelf mijn oudere xiaomi robots doen dit wel goed.

Zie op de screenshot met 2 rode pijlen dat ook duidelijk die stofzuiger niet mooi in een lijn gaat bewegen waar hij dat bij muren of meubels wel doet.

Wat als je een stuk karton (oid) op het raam plakt. Daarna de stofzuiger laat mappen. En dan vervolgens (eventueel icm een virtuele muur in de map) hem weer laat schoonmaken?

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
red1 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:45:
[...]
Probeer eens snel mappen en pas daarna schoonmaken. werkt bij mij goed (met een andere Dearme).

• rfidder
frankbruins schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:35:
Heeft iemand ervaring met de Dreame X50 Ultra of Mova V50? Ik zoek een robotstofzuiger die ook onder kasten kan komen. De ruimte tussen de vloer en de onderkant van de kast is circa 92 a 93mm. Bij de specs zie ik dat de robot een hoogte van 89,5mm heeft. Gaat de robot daarmee onder de kast of weigert de robot dat?
Dit is ook 1 van mijn (need-to-have) eisen.
Ik heb daarom ook voor de Roborock Saros 10R (7,98 cm hoog) gekozen, die gaat makkelijk onder mijn dressoir met een hoogte aan de onderkant van 9 cm. De rest van het meubilair is hoger aan de onderkant.

[ Voor 4% gewijzigd door rfidder op 23-11-2025 07:45 ]

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-12 15:59
red1 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:45:
[...]

Doet hij bij mij ook, sinds ik schoonmaken in de richting van de tegels heb aangezet.
Hij heeft 1 deel gemaakt (virtueel, niet zichtbaar op de map zelfs) waar er amper hindernissen zijn, en 1 met de salontafel en sofa's.
Ik vermoed omdat hij anders te veel tijd verliest met rond de tafel te rijden de ganse tijd.
Maakt me niet uit, als hij t daarmee beter denkt te doen. Mij leek het zelfs logisch

• karakedi
amadeus123 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:33:

[Afbeelding][Afbeelding]
Bijna elke robot heeft problemen met glas. Deze wordt niet goed gedetecteerd. In het verleden zijn de problemen hier ook gepost, maar de oplossing weet ik niet. Of het überhaupt kan worden opgelost, is de vraag Je kan de zoekfunctien gebruiken

• frankbruins
rfidder schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:44:
[...]

Dit is ook 1 van mijn (need-to-have) eisen.
Ik heb daarom ook voor de Roborock Saros 10R (7,98 cm hoog) gekozen, die gaat makkelijk onder mijn dressoir met een hoogte aan de onderkant van 9 cm. De rest van het meubilair is hoger aan de onderkant.
Dankjewel voor de suggestie. Ik lees bij meerdere reviews dat de Saros 10R qua navigatie en obstakel vermijding slechter scoort omdat er starsight gebruikt wordt in plaats van de gebruikelijke lidar. Wat is jouw ervaring?

• rfidder
frankbruins schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:18:
[...]

Dankjewel voor de suggestie. Ik lees bij meerdere reviews dat de Saros 10R qua navigatie en obstakel vermijding slechter scoort omdat er starsight gebruikt wordt in plaats van de gebruikelijke lidar. Wat is jouw ervaring?
Ik heb zelf nog geen ervaring, want de mijne wordt morgen pas geleverd :+ . Ik heb deze gekozen vanwege de specs en de positieve reviews. Ik heb zelf de indruk dat het wel goed zit (en ook geen issue is in mijn thuissituatie), want de meningen en ervaringen verschillen nogal. En wat is beter of slechter? Elk nieuw of ander merk/model is of wordt beter, wat de voorgaande modellen, weer "slechter" maakt...
Wellicht dat andere Saros 10R eigenaren in dit forum er iets over kunnen zeggen?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Eerste ervaringen met de Saros 10R: wat een topding. Qua navigeren doet hij het prima en heb ik weinig problemen mee gezien. Wellicht dat je met een combi van LIDAR en starsight nog net efficientere routes krijgt... maar hij rijdt zich niet vast.
Hij botste wel tegen sommige dingen zoals de keukenkastjes enzo, maar dat is op zich niet zo een issue. Ben benieuwd of dat verbetert naarmate hij de map verbetert.
Qua dweilen lijkt hij de vloer wel goed nat te maken. Het echte hardnekkige vuil heeft hij nog niet te pakken (qua dweil), maar ik heb nu wat settings veranderd om te testen of het daarmee beter gaat.
Enige wat ik zelf onhandig vond was het tapijt instellen, dit kan je door AI laten detecteren, of handmatig invoeren. Het handmatig invoeren is niet bepaald een exacte wetenschap. Met beetje trial and error heb ik hem goed gekregen. Nu zuigt hij eerst het tapijt, voordat hij de dweilpads ophaalt.

Wat mij betreft een aanrader so far

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 11:49
Hier ook positief over de Saros 10R. Topding. Ook qua dweilen zeer tevreden. Vlekken en strepen vuil in de keuken krijgt hij weg. Tapijten worden automatisch herkent en dan zuigt ie harder. Voor ons ook een aanrader.

• RobbinNL046
RobbinNL046 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:17:
Ik twijfel nog tussen drie robotstofzuigers
- Dreame L40 Ultra AE
- Dreame L40 Pro S ultra
- Roborock Q Revo Edge

Wie kan mij (op basis van ervaringen) vertellen welk de meest geschikte is? Ik zie met name de L40S pro ultra veel terugkomen, maar lees ook dat sommigen de Q Revo Edge aanbevelen. In eerste instantie wilde ik voor de L40 Ultra AE gaan, mede door de beoordeling van vacuumwars, maar ik vind het goed kunnen schoonmaken van de hoeken toch ook wel erg belangrijk.

We hebben een huishouden met klein kind (en dus troep), 2 katten die haren verliezen en redelijk wat hoekjes.
Link werkte niet, vandaar de aanpassing. Kan iemand mij hier nog mee op weg helpen?

• red1
RobbinNL046 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:29:
[...]

Link werkte niet, vandaar de aanpassing. Kan iemand mij hier nog mee op weg helpen?
Ik denk dat je met alle drie een goede koop zal doen en ze alle drie je huis goed zullen schoonmaken.

Als je hoeken erg belangrijk vindt, weet dan dat de Dreame L40 Ultra AE geen uitschuifbare side brush heeft voor de hoeken, maar alleen een uitschuifbare dweil. Dan valt deze eigenlijk al af?

Dat gezegd hebbende, hoe vaak heb je in de hoeken echt vuil? En ook de Ultra AE zal het verder goed doen. Wil je als extra wel de uitschuifbare side brush, en de functie dat de moppads achter gelaten kunnen worden, dan kan je beter naar de Dreame L40s Pro Ultra kijken. Daarbij heb ik gelezen dat de druk van de moppads op de vloer sterker is tov de Ultra AE en de dock zichzelf beter schoonmaakt. Maar de L40s Pro Ultra kost dus ook een stuk meer. En zo ga je, zoals iemand anders hier laatst nog opmerkte, steeds iets verder qua budget. Je zal echt zelf moeten bepalen of je het de extra prijs waard vindt of niet.

Voor mij was het ook belangrijk om bij Amazon of Bol de robot te kopen, omdat ik de garantieregeling daar goed vind. De ene shop had bijvoorbeeld alleen de zwarte versie op voorraad en de andere weer de witte. Dus kijk daar ook even naar, mocht je dit belangrijk vinden.

De Roborock Qrevo Edge is meer vergelijkbaar met de Dreame L40s Pro Ultra denk ik.

• Zebby
  • Laatst online: 19-12 16:23
Mijn trouwe RoboRock S5 Max begint vast te lopen met error 106 :( Heel toevallig wel op zijn verjaardag met 2000 keer te hebben stof gezogen.
Met BF, vervangen of proberen wiel te fixen? Ik lees dat sommige mensen ook het hele moederbord mee moeten nemen.

• rkonings
Ik lees hier weinig over de Roborock CurveX.
Zo te zien een wat oudere robot maar ziet er ook prima uit.

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28
Voor zover ik weet exact vergelijkbare robot als de Curve/Edge met als voordeel dat de Lidar inzakt (net zoals de Saros10R)
Er staat een bizarre tabel op Reddit met alle specs in de vergelijking.

[ Voor 15% gewijzigd door De Ingenieur op 23-11-2025 13:04 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Schuurman92 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:20:
Gisteren de knoop doorgehakt en de Dreame X50 master besteld. Is voor ons de eerste robotstofzuiger, dus ben benieuwd.
Idee is dat ik deze in een keukenkastje knutsel en aansluit op de aan/afvoer.
Ik ben nu wel eens benieuwd hoe je dat ziet ?
Wij gaan binnenkort onze keuken vernieuwen, en ik ben ook aan het uitkijken voor een robotstofzuiger. De vraag is natuurlijk: wat is de beste plaats om dat basis-station te plaatsen, zodanig dat het a) niet in de weg staat/onopvallend staat b) toch ergens in huis staat zodanig dat de robot een zo groot mogelijke oppervlakte kan doen, ook als er een aantal deuren toe zijn.

Dan lijkt jouw idee me wel wat. Maar, hoe komt dat ding dan uit de kast ? Voorzie je een permanente gleuf ? Nadeel is dan wel weer dat je een kast moet opofferen.

https://fgheysels.github.io/

• RobbinNL046
red1 schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat je met alle drie een goede koop zal doen en ze alle drie je huis goed zullen schoonmaken.

Als je hoeken erg belangrijk vindt, weet dan dat de Dreame L40 Ultra AE geen uitschuifbare side brush heeft voor de hoeken, maar alleen een uitschuifbare dweil. Dan valt deze eigenlijk al af?

Dat gezegd hebbende, hoe vaak heb je in de hoeken echt vuil? En ook de Ultra AE zal het verder goed doen. Wil je als extra wel de uitschuifbare side brush, en de functie dat de moppads achter gelaten kunnen worden, dan kan je beter naar de Dreame L40s Pro Ultra kijken. Daarbij heb ik gelezen dat de druk van de moppads op de vloer sterker is tov de Ultra AE en de dock zichzelf beter schoonmaakt. Maar de L40s Pro Ultra kost dus ook een stuk meer. En zo ga je, zoals iemand anders hier laatst nog opmerkte, steeds iets verder qua budget. Je zal echt zelf moeten bepalen of je het de extra prijs waard vindt of niet.

Voor mij was het ook belangrijk om bij Amazon of Bol de robot te kopen, omdat ik de garantieregeling daar goed vind. De ene shop had bijvoorbeeld alleen de zwarte versie op voorraad en de andere weer de witte. Dus kijk daar ook even naar, mocht je dit belangrijk vinden.

De Roborock Qrevo Edge is meer vergelijkbaar met de Dreame L40s Pro Ultra denk ik.
Thanks. Knoop doorgehakt, het wordt de L40s Pro Ultra.

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-12 13:22
Ik denk dat ik er uit ben, we gaan voor een Roborock Qrevo S5V Robotstofzuiger.
We hebben een PVC vloer zonder vloerkleed, een opgeruimd huis en geen speciale wensen. Boven hebben we laminaat, met tussen elke kamer een lage drempel van 7-8mm. Verder past hij in het budget van 500 euro.

Voorkeur gaat uit naar Roborock, omdat ik de indruk heb dat zij het softwarematig goed voor elkaar hebben en het een degelijk merk is.

De robotstofzuigers zijn te koop bij BOL en Amazon en worden op beide sites verkocht door Roborock zelf.
Ik nijg er naar om hem bij BOL te kopen, want Nederlands en niet Amerkiaans, maar is er toch een reden om wel voor Amazon te gaan? Ik lees wel eens dat de garantieafhandeling beter is...

If it does not kill u, it makes u stronger

• LtMarx
  • Laatst online: 23-12 20:18

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik had een S7 met alleen de basis dock (oplader) en zojuist een weekend lang de saros 10r in gebruik. Wat een verschil in gebruik zeg de saros. En veel betere object recognition: opladers, kleedje, etc. alles gaat hij netjes uit de weg. Ik moet wel nog wat wennen aan het drogen door het dock van de mops enzo.

• rkonings
Knoop doorgehakt en de Dreame L40s Pro Ultra in het wit besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door rkonings op 23-11-2025 16:58 ]

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:58

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
De L40 AE dus in mijn categorie tot 500 euro. Volgende week afwachten of er nog een knaller qua aanbieding komt :)

XXXVI

• frankbruins
Ik heb me vandaag verder verdiept in robots met een laag profiel. De Saros 10R werd hier aanbevolen. Ik zag ook dat Roborock de Qrevo Curv 2 Pro recent heeft uitgebracht. Lijkt best wel op de 10R. De Curv 2 Pro heeft geen sidebrush die kan liften, geen detergent dispenser en geen starsight (maar wel lidar). Maar ten opzichte van de 10R kan de Curv 2 Pro de stofzak verfrissen, op hogere temperatuur zijn moppads wassen en heeft de robot een topsensor voor wanneer zijn lidar is ingetrokken.

Helaas zijn er nog maar weinig reviews te vinden. Het maakt de keuze niet makkelijk als er zoveel robots in korte tijd worden uitgebracht die op elkaar lijken met minimale verschillen.

• tdboer
  • Laatst online: 06-12 10:53
frankbruins schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:15:
Ik heb me vandaag verder verdiept in robots met een laag profiel. De Saros 10R werd hier aanbevolen. Ik zag ook dat Roborock de Qrevo Curv 2 Pro recent heeft uitgebracht. Lijkt best wel op de 10R. De Curv 2 Pro heeft geen sidebrush die kan liften, geen detergent dispenser en geen starsight (maar wel lidar). Maar ten opzichte van de 10R kan de Curv 2 Pro de stofzak verfrissen, op hogere temperatuur zijn moppads wassen en heeft de robot een topsensor voor wanneer zijn lidar is ingetrokken.

Helaas zijn er nog maar weinig reviews te vinden. Het maakt de keuze niet makkelijk als er zoveel robots in korte tijd worden uitgebracht die op elkaar lijken met minimale verschillen.
Ik heb ook naar deze gekeken. De specs zijn redelijk hetzelfde alleen iets hogere schoonmaak temperatuur van de pads en een iets hogere zuigkracht. Het nadeel van de Curv modellen vindt ik de vreemde vorm voor de vuilniszakken. Ik verwacht dat je hierdoor veel vaker de zakken moet verwisselen voor de Curv tov de Saros 10R. Stiekem ben ik ook wel benieuwd naar wat ervaringen…

De Saros 10R vs Curv 2 Pro is 150 euro en is voor mij niet het prijsverschil waard,

• Schuurman92
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-12 21:45
whoami schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:02:
[...]

Ik ben nu wel eens benieuwd hoe je dat ziet ?
Wij gaan binnenkort onze keuken vernieuwen, en ik ben ook aan het uitkijken voor een robotstofzuiger. De vraag is natuurlijk: wat is de beste plaats om dat basis-station te plaatsen, zodanig dat het a) niet in de weg staat/onopvallend staat b) toch ergens in huis staat zodanig dat de robot een zo groot mogelijke oppervlakte kan doen, ook als er een aantal deuren toe zijn.

Dan lijkt jouw idee me wel wat. Maar, hoe komt dat ding dan uit de kast ? Voorzie je een permanente gleuf ? Nadeel is dan wel weer dat je een kast moet opofferen.
Ik wil hem in het keukenkastje maken onder de gootsteen. Hier zit alles al(aan/afvoer en elektra) ik haal dan een stuk uit de onderste plint, dit blijft dan idd een permanente opening. Heb ook wel gezien dat mensen wat geautomatiseerd hebben dat het een soort garagedeur wordt, misschien later ooit nog. Eerst kijken hoe storend het gat in de plint is. In dit hoekje moet ie komen. Kastruimte kan niet helemaal optimaal.gebruikt meer worden, maar voor ins was dit de beste optie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2g1rGB9LJyXCDE4u9rdrVNAQF-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9Ed24Rp7k3yENxBo8W1RvrV.jpg?f=fotoalbum_large

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12 23:09
Redbull4u schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:14:
Ik denk dat ik er uit ben, we gaan voor een Roborock Qrevo S5V Robotstofzuiger.
We hebben een PVC vloer zonder vloerkleed, een opgeruimd huis en geen speciale wensen. Boven hebben we laminaat, met tussen elke kamer een lage drempel van 7-8mm. Verder past hij in het budget van 500 euro.

Voorkeur gaat uit naar Roborock, omdat ik de indruk heb dat zij het softwarematig goed voor elkaar hebben en het een degelijk merk is.

De robotstofzuigers zijn te koop bij BOL en Amazon en worden op beide sites verkocht door Roborock zelf.
Ik nijg er naar om hem bij BOL te kopen, want Nederlands en niet Amerkiaans, maar is er toch een reden om wel voor Amazon te gaan? Ik lees wel eens dat de garantieafhandeling beter is...
Hier dezelfde “voorlopige” keuze. Het is zo lastig zoeken en kiezen. Ik neig ook naar roborock, maar qua functies voor je euro doet Dreame het beter.

Qua reviews is niet zo veel te vinden van de Qrevo
S5V. Ik zoek een robot goed goed zuigt, dweilt en navigeert en onder de 500 euro zit. Ik heb geen kinderen of dieren in huis. Enige uitdagende is een wat hoger tapijt en om stoelen/tafels heen. Na lang zoeken en vergelijken kwam ik bij de S5V uit. Ik heb ook gekeken naar de Q35S.

Als iemand nog goede aanvullingen of tips heeft zijn die welkom. Anders ga ik ook de Qrevo S5V bestellen op Amazon.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 21:48

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Hier ook de knoop doorgehakt en ga mijn Ecovacs Deebot 950 na een dikke 5 jaar trouwe dienst vervangen door een MOVA Z60 Ultra Roller Complete.

Bol korting op cadeaubonnen en wat cashback iets meer dan €930. :X

Nu maar hopen dat de software nog een stuk verbeterd wordt (daar ga ik wel vanuit) O-)

• ptribbyz
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11 15:16
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met de Evovacs Deebot T30C Gen 2? Ik heb nu een Roomba I7 alleen zonder station en inmiddels ben ik daar wel klaar mee. Daarnaast zag ik dat T30C 25.000 PA in vergelijking met de ongeveer 2000 PA van mijn huidige Roomba. Budget is ongeveer 400 euro en ik wil graag een dweil functie en opvangbak.

• Peule_P
  • Laatst online: 24-12 19:45
Iemand ervaring dat een Roborock S7 Max Ultra (of vergelijkbaar type) het stofreservoir niet meer leeggezogen krijg vanuit het station?
Heb dit al vaker gehad maar dan zat er wel eens iets in het kanaal van het station zoals een Nerf gun pijltje van de kids, maar kanaal is open, als ik handmatig de Miele stofzuiger erop zet voel ik aan de andere kant flink zuigen.
Ook de stofzak en filter in de robot al eens vervangen en het station al op standje 'max' gezet.

Wel zie ik wat slijtage aan het kunststof 'flapje' van de cover bij de borstel, kan het zijn dat hij hier valse lucht trekt in het station en daardoor niet meer leeg kan zuigen?

Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Schuurman92 schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:04:
[...]

Ik wil hem in het keukenkastje maken onder de gootsteen. Hier zit alles al(aan/afvoer en elektra) ik haal dan een stuk uit de onderste plint, dit blijft dan idd een permanente opening.
De WAF voor zo'n open gleuf is hier quasi nihil.
Een geautomatiseerde garage-poort oplossing lijkt me bij ons ook moeilijk te realiseren, aangezien de plinten in natuursteen zullen uitgewerkt worden.
Ik zal dus een andere oplossing moeten bedenken.

https://fgheysels.github.io/

• MarcoG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 21:10
NightHawk4 schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:18:
Hier ook de knoop doorgehakt en ga mijn Ecovacs Deebot 950 na een dikke 5 jaar trouwe dienst vervangen door een MOVA Z60 Ultra Roller Complete.

Bol korting op cadeaubonnen en wat cashback iets meer dan €930. :X

Nu maar hopen dat de software nog een stuk verbeterd wordt (daar ga ik wel vanuit) O-)
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met de z60. Hij staat namelijk ook op mijn shortlist.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ontvangen jullie trouwens Notificaties op je iPhone nadat de Saros 10R zijn werk heeft gedaan?

Bij mijn S7 was dat wel het geval, nu zie ik niks. Heb hem al een keer handmatig aan/uit gezet. Firmware is up to date. De instellingen in de Roborock app nagelopen en de iPhone Meldingen van de Roborock een keer in en uitgeschakeld maar zie nog steeds niets :?

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12 06:39
Onze eerste robotzuiger was de XSMART. Deze was best goed alleen lastig om met een magneetstrip bepaalde zone te blokkeren. Nu hebben we de XTREME. Die is qua mogelijkheden best goed. In de app kun je zones blokkeren wat veel handiger is. De XTREME heeft ook een dweilfunctie wat inhoud dat er een vochtig doekje na het stofzuigen overheen wordt gesleept. Helaas is de bevestiging van dit doekje niet erg duurzaam. Het zit met een soort klittenband systeem tegen de watertank geplakt. Als het doekje door welke oorzaak dan ook een iets los raakt slijten de weerhaakjes op de watertank waardoor het doekje uiteraard niet meer heel goed blijft zitten en steeds sneller losraakt en uiteindelijk niet meer functioneert. Na dat ik hiervoor een klacht had ingediend heb ik een nieuwe watertank gekregen maar die kreeg op den duur hetzelfde probleem waardoor ik nu maar de watertank heb vervangen door de stoftank. De XTREME kan daardoor wel wat meer stof verzamelen. Hiervoor mag Blaupunkt wel een duurzamere oplossing bedenken...

[ Voor 5% gewijzigd door Sprincky op 24-11-2025 18:22 . Reden: Tekstueel aangepast ]

• rfidder
Greatsword schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:37:
Ontvangen jullie trouwens Notificaties op je iPhone nadat de Saros 10R zijn werk heeft gedaan?

Bij mijn S7 was dat wel het geval, nu zie ik niks. Heb hem al een keer handmatig aan/uit gezet. Firmware is up to date. De instellingen in de Roborock app nagelopen en de iPhone Meldingen van de Roborock een keer in en uitgeschakeld maar zie nog steeds niets :?
Heb net vandaag de Saros 10R binnengekregen, dus nog druk met instellen... ik zal er eens op letten. Ik laat het hier weten.

• ephymerous
Haha ik was zover om de Dreame L40 AE te bestellen. Nu overal uitverkocht of veel duurder dan 478 euro. Even wachten dan maar :)

XXXVI

• Redbull4u
  • Laatst online: 24-12 13:22
whoami schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:29:
[...]

De WAF voor zo'n open gleuf is hier quasi nihil.
Een geautomatiseerde garage-poort oplossing lijkt me bij ons ook moeilijk te realiseren, aangezien de plinten in natuursteen zullen uitgewerkt worden.
Ik zal dus een andere oplossing moeten bedenken.
Gewoon een weekje in het zicht en z'n werk laten doen, binnen paar dagen geeft ze de robot een koosnaampje.en is hij "part of the family" :)

If it does not kill u, it makes u stronger

• ron36
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-12 23:08
Ik heb al 2x filters besteld voor onze dreame l10s en 2x verkeerde gekregen. Volgens advertentie had het moeten passen.
Wel via ome alie natuurlijk 😅

Iemand een linkje dat ik zeker de goede heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSRb0za_n7IpIXmRoMqeHn-vVPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajw1i3dIHF2AQeUvXT6m7Vlv.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic 9J monobloc, vaillant arostor 270 Wpb

• RayMotix
  • Laatst online: 10-12 20:43
ephymerous schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:38:
Haha ik was zover om de Dreame L40 AE te bestellen. Nu overal uitverkocht of veel duurder dan 478 euro. Even wachten dan maar :)
Ik was zojuist het zelfde van plan, helaas nergens meer te krijgen. Ik had verwacht hem bij Dreame nog als pre-order voor december te kunnen plaatsen maar dat is schijnbaar ook niet mogelijk…

• red1
RayMotix schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:32:
[...]

Ik was zojuist het zelfde van plan, helaas nergens meer te krijgen. Ik had verwacht hem bij Dreame nog als pre-order voor december te kunnen plaatsen maar dat is schijnbaar ook niet mogelijk…
Amazon Duitsland heeft hem nog wel voor die prijs. Betaal je wel €6,99 verzendkosten.

• RayMotix
  • Laatst online: 10-12 20:43
red1 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 01:37:
[...]

Amazon Duitsland heeft hem nog wel voor die prijs. Betaal je wel €6,99 verzendkosten.
Thanks, zo te zien wel alleen in het wit. Straks even overleggen thuis!

Edit: zwart nu weer beschikbaar via Deame

[ Voor 7% gewijzigd door RayMotix op 25-11-2025 04:33 ]

• Frisf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-12 19:57
RayMotix schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 04:15:
[...]

Thanks, zo te zien wel alleen in het wit. Straks even overleggen thuis!

Edit: zwart nu weer beschikbaar via Deame
Ik zie enkel de Dreame L40 Ultra AE.
Waarbij de S mist in vergelijking met de best geteste: Dreame L40s Ultra AE.

Zit daar niet nog verschil in?

• rkonings
Frisf schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:51:
[...]

Bedoel je deze:
https://www.amazon.nl/L40...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

• LegeBoekenkast
  • Laatst online: 23-12 15:16
[...]

Het kan zijn dat ik me vergis. Maar volgens mij zijn het dezelfde modellen. De S is het model dat buiten Europa verkocht wordt dacht ik.

• ephymerous
Ik zie de AE modellen dan weer niet voor 480-ish op Amazon of de Dreame website? :?

/edit
Op Amazon DE wel, helaas alleen de witte.

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 25-11-2025 10:47 ]

XXXVI

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:58

Deurwaarder

*blaf*

ephymerous schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:46:
Ik zie de AE modellen dan weer niet voor 480-ish op Amazon of de Dreame website? :?
https://nl.dreametech.com...-ae-zwart-robotstofzuiger

Op Reddit staat ook een uitgebreid overzicht: https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/
Maar daar staat de L40s Ultra AE niet tussen, alleen de variant zonder s
Mijn shortlist is inmiddels terug tot:
-Dreame D20 Pro Plus voor 249 (met sleepvodje, maar deze zouden we dan gebruiken voor alleen stofzuigen)
-Dreame L40 Ultra AE voor 479 (met dweilen)
-Roborock Qrevo S5V voor 449 (met dweilen)

De L40 heeft schijnbaar een functie dat je de camerafeed via een app kan bekijken. Dat zie ik eigenlijk als een vrij groot nadeel

Het liefst zou ik een Mova P10 Pro Ultra, met de optie om Valetudo te draaien, maar die heb ik nergens leverbaar kunnen vinden.

-Geen deurwaarder-

• Blondies3
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-12 23:19
Ook hier een zoektocht naar een robotstofzuiger, dit wordt onze eerste en het is een lastige markt om te verkennen met de vele versies en soms maar kleine verschillen.

Onze drempels zijn circa 3 cm. We kijken o.a. naar de Dreame L40s Pro Ultra. Er staat dat die over 4 cm kan maar de plaatjes op Amazon geven een situatie aan met dubbele drempel. Klopt het dat het bij een enkele drempel nog steeds de limiet van 22 mm geldt?

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:58

Deurwaarder

*blaf*

Blondies3 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:03:
Ook hier een zoektocht naar een robotstofzuiger, dit wordt onze eerste en het is een lastige markt om te verkennen met de vele versies en soms maar kleine verschillen.

Onze drempels zijn circa 3 cm. We kijken o.a. naar de Dreame L40s Pro Ultra. Er staat dat die over 4 cm kan maar de plaatjes op Amazon geven een situatie aan met dubbele drempel. Klopt het dat het bij een enkele drempel nog steeds de limiet van 22 mm geldt?
Volgens de website van Dreame is inderdaad 22mm de max: "Trede met één laag van 22 mm"
https://nl.dreametech.com...pro-ultra-robotstofzuiger
Voor die 40mm moet het getrapt zijn

-Geen deurwaarder-

• ephymerous
Deurwaarder schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:03:
[...]

Op Reddit staat ook een uitgebreid overzicht: https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/
-Dreame D20 Pro Plus voor 249 (met sleepvodje, maar deze zouden we dan gebruiken voor alleen stofzuigen)

De L40 heeft schijnbaar een functie dat je de camerafeed via een app kan bekijken. Dat zie ik eigenlijk als een vrij groot nadeel

Het liefst zou ik een Mova P10 Pro Ultra, met de optie om Valetudo te draaien, maar die heb ik nergens leverbaar kunnen vinden.
De laatste twee staan hier ook op de lijst. Ik krijg de indruk dat de objectherkenning van de L40 AE veel beter is dan de Roborock. Essentieel met een vier en zesjarige in huis ;)

Overigens kan je m alleen pre-orderen bij Dreame. Uitverkocht helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 25-11-2025 11:17 ]

XXXVI

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12 09:06
[...]

Nee ik vermoed van niet. hier in europa kom je die zonder S tegen en op de Amerikaanse reviews/youtube is het met S

• paterke
Deurwaarder schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:03:
[...]

Dacht dat ik gelezen had dat Mova P10 Pro Ultra niet in Europa wordt verkocht. Anders wou ik die ook wel want krijgt heel goede reviews en een heel schappelijke prijs.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:19
Wat een lastige keuze... gaan voor de Mova V50 Pro Ultra of de Roborock Saros 10R ? :-)

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-12 15:05
Ik was er net uit en ging vrijdag voor de Roborock Qrevo S5V gaan maar zie net dat ik ook van internetprovidor moet veranderen en zou dan een Dreame D20 Ultra kunnen hebben voor 60 euro. Ik zie deze nergens in de vergelijkingen terugkomen. Wat mist er aan dit toestel?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:33
Long shot hoor, maar via Google/Reddit kan ik het ook niet vinden.:

Mij Q10 S5, opvolger van mijn oude trouwe S5 MAX die naar zolder is verhuisd, heeft geen "Pin n Go" functie in de app. Dat gebruikte ik altijd om de robotstofzuiger naar de plek te sturen waar ik hem schoonmaak/onderhoud.

Kan iemand van jullie met dezelfde stofzuiger bevestigen dat bij jullie de optie ook ontbreekt? Ik snap ook echt niet waarom deze functionaliteit zou moeten ontbreken.

• tdboer
Heeft er iemand de Roborock Saros 10R recentelijk weten te kopen? Op de roborock website en Amazon zijn ze al dagen niet meer te krijgen. Ik heb een kortingsbon van 5% maar dat schiet zo niet hard op.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:55
tdboer schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:54:
Heeft er iemand de Roborock Saros 10R recentelijk weten te kopen? Op de roborock website en Amazon zijn ze al dagen niet meer te krijgen. Ik heb een kortingsbon van 5% maar dat schiet zo niet hard op.
Bij bol (roborock shop), afgelopen zaterdag.

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-12 11:49
Op amazon.com.be staat ie nog.

• tdboer
De Belgische Amazon is een goeie tip. Maar blijkbaar is de 849,- deal voorbij… ;w

• paterke
pvpke schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:09:
Ik was er net uit en ging vrijdag voor de Roborock Qrevo S5V gaan maar zie net dat ik ook van internetprovidor moet veranderen en zou dan een Dreame D20 Ultra kunnen hebben voor 60 euro. Ik zie deze nergens in de vergelijkingen terugkomen. Wat mist er aan dit toestel?
Heb je ook Dreame L40 ultra AE in overweging genomen? Die is wel wat duurder maar twijfel zelf een beetje tussen Dreame en Qrevo S5V.

• pvpke
paterke schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:43:
[...]

Heb je ook Dreame L40 ultra AE in overweging genomen? Die is wel wat duurder maar twijfel zelf een beetje tussen Dreame en Qrevo S5V.
Ik zou liever bij roborock blijven om beide hoofdstofzuigers in dezelfde app te hebben. Ik heb momenteel in de kelder de oude roborock S5 staan maar die werkt enkel op de xiaomi app. op de gelijksvloers de Q7 max maar die zou naar boven mogen zodat ik beneden eentje kan zetten die ook kan dwijlen. Nu zou ik dus graag een roborock hebben maar als ik bijna gratis een D20 pro kan krijgen kijk ik even naar de minpunten van die robot.

• xyonix
  • Laatst online: 19-12 15:56
pvpke schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:09:
Ik neem even aan dat jij de D20 Pro Plus bedoelt toch?
Zo ja, dan is er helemaal niks mis mee! Ik heb na lang beraad nu die gekocht voor de bovenverdieping.
Hij moest alleen zuigen (ja heeft dweil) en dat doet dit model uitstekend! Wat hem onderscheidt van de anderen en ik ook een zwaarder wegend pluspunt vind, is dat hij een uitschuifbaar armpje heeft voor te vegen.
Dus in de hoekjes krijgt hij meer weg gehaald net zoals zijn grotere broertje de X40 Ultra die we beneden hebben.

Wil je dus eentje die perfect kan zuigen, mapping heeft, verrassend genoeg goede obstakel detectie, dan zit je hiermee goed. Heeft ook meer zuigkracht dan de vele duurdere modellen trouwens.

Moet hij echter ook goed kunnen dweilen dan zijn er andere opties, zoals de L40 Ultra AE, echter weer minder zuigkracht daar en geen uitschuifbaar armpje voor stofzuigen.

• Jarrovski75
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:39
Gisteren de Roborock Curve S5X binnengekregen vanuit Amazon. Helaas een DOA, lijkt iets mis met de accu, apparaat laadt niet op en geeft bij opstarten in de dock de melding "temperature treshold" en gaat weer uit. Amazon biedt enkel een refund en geen vervanging aan omdat het een 3rd party verkoop is.

Zat nu even bij de Oosterburen te kijken en zag daar de "gewone" Roborock Curve voor €599 staan bij o.a. Kaufland die naar NL lijken te versturen (itt tot Amazon.de). De verkoper (Kaufland is een platform) is wel gewoon Roborock zelf.

Heeft iemand ervaring met kopen via Kaufland? En eventuele risico's bij garantie issues?

• pvpke
xyonix schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:14:
[...]

Ik neem even aan dat jij de D20 Pro Plus bedoelt toch?
Zo ja, dan is er helemaal niks mis mee! Ik heb na lang beraad nu die gekocht voor de bovenverdieping.
Hij moest alleen zuigen (ja heeft dweil) en dat doet dit model uitstekend! Wat hem onderscheidt van de anderen en ik ook een zwaarder wegend pluspunt vind, is dat hij een uitschuifbaar armpje heeft voor te vegen.
Dus in de hoekjes krijgt hij meer weg gehaald net zoals zijn grotere broertje de X40 Ultra die we beneden hebben.

Wil je dus eentje die perfect kan zuigen, mapping heeft, verrassend genoeg goede obstakel detectie, dan zit je hiermee goed. Heeft ook meer zuigkracht dan de vele duurdere modellen trouwens.

Moet hij echter ook goed kunnen dweilen dan zijn er andere opties, zoals de L40 Ultra AE, echter weer minder zuigkracht daar en geen uitschuifbaar armpje voor stofzuigen.
Sorry, het gaat over de Dreame D20 Ultra ==> https://www2.telenet.be/r...ten.html?intcmp=eoy-aspot

• rkonings
De Dreame L40s Pro Ultra unboxed en scharrelt hier nu door het huis en doet zijn eerste mapping.
Hij is wel erg geïnteresseerd in de kerstcadeautjes onder de boom 😂

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-12 19:13
Heeft iemand ervaring met kopen via Kaufland? En eventuele risico's bij garantie issues?
Ik woon in DL, koop vaker (ook online) bij Kaufland, echter nog niets teruggegeven of garantie getest. Tot dusverre geen enkel probleem gehad. Ik vermoed dat de afhandeling van problemen in principe goed zal zijn.

• rkonings
Eerste mopping ronde in de keuken laten doen maar hij vergeet een stukje.
Toch die mapping eens controleren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9MjROItFEO3ENIePCGaHk1V-hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsNiBUjJCkTogKGnkJ6QJGom.jpg?f=fotoalbum_large

• rfidder
Nog gewoon te bestellen op Amazon.nl?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgnUxgHdwcHvYz11htyFR_gEWjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iy68txGqtEjjAZ7VWMxdojT2.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 68 ... 71 Laatste