• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:04

Deurwaarder

*blaf*

rkonings schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:14:
Eerste mopping ronde in de keuken laten doen maar hij vergeet een stukje.
Toch die mapping eens controleren.[Afbeelding]
Staat die hoek nu in de app wel op de kaart?

In de Neato app was het zo, dat als ie tijdens de mapping ronde een deel oversloeg of niet kon bereiken (als er een stoel of doos stond ofzo), dat deel niet op de kaart kwam, en hij het vervolgens nooit zou stofzuigen.
Hopelijk gaat de Dreame app daar beter mee om.

-Geen deurwaarder-

• tdboer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 10:53
batteries4ever schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:05:
[...]

Ik woon in DL, koop vaker (ook online) bij Kaufland, echter nog niets teruggegeven of garantie getest. Tot dusverre geen enkel probleem gehad. Ik vermoed dat de afhandeling van problemen in principe goed zal zijn.
Als zuuninge Nederlander is 50 euro goedkoper bij de buren natuurlijk een leuke optie. Ik kan mijn Nederlandse adres invullen en dan betalen. Alleen ik las ergens dat kaufland alleen in Duitsland levert. Als oplossing las ik dat kaufland ook naar een Duitse dhl punt kan sturen en/of in de winkel kan afhalen. Ik probeer af te rekenen maar kan nergens deze optie kiezen. Weet iemand hoe dit werkt?

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:32
Deurwaarder schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:53:
[...]

Staat die hoek nu in de app wel op de kaart?

In de Neato app was het zo, dat als ie tijdens de mapping ronde een deel oversloeg of niet kon bereiken (als er een stoel of doos stond ofzo), dat deel niet op de kaart kwam, en hij het vervolgens nooit zou stofzuigen.
Hopelijk gaat de Dreame app daar beter mee om.
Ja, twee extra rondjes en de kamer is gemapped, tenminste hij ziet de hoekbank, waar hij niet onder kan, als muur.
Zou handig zijn als je dat met de hand kon aanpassen.

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12 09:06
xyonix schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:14:
[...]

Ik neem even aan dat jij de D20 Pro Plus bedoelt toch?
Zo ja, dan is er helemaal niks mis mee! Ik heb na lang beraad nu die gekocht voor de bovenverdieping.
Hij moest alleen zuigen (ja heeft dweil) en dat doet dit model uitstekend! Wat hem onderscheidt van de anderen en ik ook een zwaarder wegend pluspunt vind, is dat hij een uitschuifbaar armpje heeft voor te vegen.
Dus in de hoekjes krijgt hij meer weg gehaald net zoals zijn grotere broertje de X40 Ultra die we beneden hebben.

Wil je dus eentje die perfect kan zuigen, mapping heeft, verrassend genoeg goede obstakel detectie, dan zit je hiermee goed. Heeft ook meer zuigkracht dan de vele duurdere modellen trouwens.

Moet hij echter ook goed kunnen dweilen dan zijn er andere opties, zoals de L40 Ultra AE, echter weer minder zuigkracht daar en geen uitschuifbaar armpje voor stofzuigen.
L40 Ultra AE heeft 19k Pa
D20 Pro Plus 13k Pa
Qrevo S5V 12 Pa

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:37:
Ontvangen jullie trouwens Notificaties op je iPhone nadat de Saros 10R zijn werk heeft gedaan?

Bij mijn S7 was dat wel het geval, nu zie ik niks. Heb hem al een keer handmatig aan/uit gezet. Firmware is up to date. De instellingen in de Roborock app nagelopen en de iPhone Meldingen van de Roborock een keer in en uitgeschakeld maar zie nog steeds niets :?
Zojuist een reactie gehad van Roborock, blijkbaar is het dus normaal dat de Saros 10R geen meldingen geeft als hij klaar is met stofzuigen/dweilen.

Ik vind dit maar een rare verandering want nu moet je dus echt de App openen en naar geschiedenis gaan om te kijken of hij wat gedaan heeft.

Om klanten niet te storen met overmatige meldingen, hebben we de meldingen na een normale reinigingscyclus van de machine momenteel uitgeschakeld. U ontvangt daarom geen berichten.
Momenteel worden alleen meldingen verzonden bij abnormale omstandigheden van de machine
.”

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12 14:40

Dazzler2120

FP ProMod
Greatsword schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:38:
[...]

Zojuist een reactie gehad van Roborock, blijkbaar is het dus normaal dat de Saros 10R geen meldingen geeft als hij klaar is met stofzuigen/dweilen.

Ik vind dit maar een rare verandering want nu moet je dus echt de App openen en naar geschiedenis gaan om te kijken of hij wat gedaan heeft.

Om klanten niet te storen met overmatige meldingen, hebben we de meldingen na een normale reinigingscyclus van de machine momenteel uitgeschakeld. U ontvangt daarom geen berichten.
Momenteel worden alleen meldingen verzonden bij abnormale omstandigheden van de machine
.”
Ik snap die keuze persoonlijk wel. Ik vind het wel fijn dat ik daar geen notificaties van krijg. Alleen van het starten, maar ze hadden het ook opt-in/out kunnen maken I guess in de instellingen.
Over het algemeen kan je na de start er van uit gaan dat geen melding == goed, als hij vast loopt dan geeft hij een melding.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:51:
[...]

Ik snap die keuze persoonlijk wel. Ik vind het wel fijn dat ik daar geen notificaties van krijg. Alleen van het starten, maar ze hadden het ook opt-in/out kunnen maken I guess in de instellingen.
Over het algemeen kan je na de start er van uit gaan dat geen melding == goed, als hij vast loopt dan geeft hij een melding.
Ik krijg dus ook geen melding van starten.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Greatsword schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:03:
[...]

Oh, vreemd. Die krijg ik wel namelijk vanuit de geplande schoonmaken. Kan daar eigenlijk ook geen instelling vanuit de app vinden, dus mij lijkt dat die standaard wel verstuurd wordt... Wellicht in de app-permissions van je telefoon dat je meldingen toestaan hebt uitgeschakeld oid?

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-12 13:57
Greatsword schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:03:
[...]

Ik krijg ook geen meldingen bij geplande rondes (Roborock S5V) als er geen issues zijn.
Nu in het begin in de "speelfase" is dit wel jammer.
Maar op de lange termijn denk ik dat ik wel blij ben met de keuze van Roborock.
uiteindelijk is het toch iets wat gewoon moet lopen en ik 1 keer per week naar moet kijken (bij wijze van spreken).

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 19:45
Er is idd een update geweest bij Roborock, eerst kreeg ik meldingen als hij klaar was, nu krijg ik een melding als hij begint :P

Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0

• amadeus123
  • Laatst online: 09-12 09:04
ik heb een dream l10s ultra gen 2
Echter vraag ik me af als de interne watertank wel goed opvult, omdat hij na nog geen 15m² al droog gelopen was.

Kan iemand mij zeggen hoe ik kan zien dat die interne watertank wel volledig gevuld is? Waar in de robot zit dit?
En hoeveel m² moet hij normaal kunnen doen met zo'n interne tank?

• Frisf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-12 19:57
ephymerous schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:38:
Haha ik was zover om de Dreame L40 AE te bestellen. Nu overal uitverkocht of veel duurder dan 478 euro. Even wachten dan maar :)
Nu weer op voorraad bij de Mediamarkt!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:53
amadeus123 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:07:
ik heb een dream l10s ultra gen 2
Echter vraag ik me af als de interne watertank wel goed opvult, omdat hij na nog geen 15m² al droog gelopen was.

Kan iemand mij zeggen hoe ik kan zien dat die interne watertank wel volledig gevuld is? Waar in de robot zit dit?
En hoeveel m² moet hij normaal kunnen doen met zo'n interne tank?
Is volgens mij maar 80ml; aantal m2 hangt vast af van hoe nat je dweilt, maar 15m2 lijkt me wat karig.
Doe je dat op een verdieping zonder basis-station? Want het idee is dat ie zelf bijvult, toch?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Frisf schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:06:
[...]

Nu weer op voorraad bij de Mediamarkt!
Thanks! Ik heb ‘m besteld, morgen binnen :)

Blij dat ik gisteren niet de witte op Amazon heb gekocht :)

XXXVI

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-12 19:25
Is de Dreame L40s ultra AE van vacuumwars hetzelfde als de Dreame L40s pro ultra?

Bekijk Dreame L40s Pro Ultra – Robotstofzuiger met Dweilfunctie - Automatisch Leegsysteem en Zelfreinigende Dweil - 19.000 Pa Zuigkracht - AI Navigatie - Smart Docking - Geschikt voor Huisdierharen op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

lookoutordie schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:58:
Is de Dreame L40s ultra AE van vacuumwars hetzelfde als de Dreame L40s pro ultra?

Bekijk Dreame L40s Pro Ultra – Robotstofzuiger met Dweilfunctie - Automatisch Leegsysteem en Zelfreinigende Dweil - 19.000 Pa Zuigkracht - AI Navigatie - Smart Docking - Geschikt voor Huisdierharen op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Nee de Pro Ultra is weer een nieuwe(re) variant.
Zo te zien zijn de belangrijkste verschillen:
- extendable side brush (ipv niet)
- double anti tangle brush (ipv single)
- dubbele AI camera (ipv enkel)
- kan dweilen achterlaten in station.

Dat was voor mij niet de 130 euro extra waard tov de 479 voor de Ultra AE.
Maar als de AE niet meer te krijgen was zou ik die Pro Ultra waarschijnlijk wel overwegen.

-Geen deurwaarder-

• rkonings
Vooral dat de Pro Ultra de dweilen kan achterlaten en de extendeable sidebrush en double anti tangle was voor mij doorslaggevend, zeker met twee langharige dames hier.
Vond het geen fijn idee dat die robot met die dweilen blijft rond rijden hier op de houten vloer.

• RudolfR
@lookoutordie

VacuumWars heeft wel een duidelijk overzicht, want die modelnamen zijn een dre-ama.
https://vacuumwars.com/ul...vacuum-buyers-guide-2025/

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-12 19:25
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze 🙈. Wil gewoon een goede dweil- en stofzuigrobot maar liefst ook een waar je kan aanduiden om minder vochtig te dweilen over de parket. We hebben toch 280m2 dus ook niet weinig. De Saros 10R ziet er interessant uit maar de Qrevo Edge (master S7) en L40s Pro ultra ook ( + zijn budgetvriendelijker). Geen huisdieren en er wordt opgeruimd alvorens er gepoetst zal worden.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 18:46
lookoutordie schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:46:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze 🙈. Wil gewoon een goede dweil- en stofzuigrobot maar liefst ook een waar je kan aanduiden om minder vochtig te dweilen over de parket. We hebben toch 280m2 dus ook niet weinig. De Saros 10R ziet er interessant uit maar de Qrevo Edge (master S7) en L40s Pro ultra ook ( + zijn budgetvriendelijker). Geen huisdieren en er wordt opgeruimd alvorens er gepoetst zal worden.
En dan heb je de Curv varianten nog niet eens genoemd, waarvan de CurvX als #1 werd bestempeld door VacuumWars. Nu is er ook een Curv 2 Pro die op papier nog een stuk beter zou moeten zijn (beter nog dan Saros 10R), maar die lijkt in praktijktests qua dweilen het slechter te doen dan de CurvX.

Dreame heb ik afgeschreven na alle slechte verhalen gelezen te hebben qua duurzaamheid & service.

Iemand ervaring met de CurvX en/of Curv 2 Pro?

[ Voor 5% gewijzigd door Da-WiZZy0n op 27-11-2025 01:52 ]

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:06
Da-WiZZy0n schreef op donderdag 27 november 2025 @ 01:49:
[...]

En dan heb je de Curv varianten nog niet eens genoemd, waarvan de CurvX als #1 werd bestempeld door VacuumWars. Nu is er ook een Curv 2 Pro die op papier nog een stuk beter zou moeten zijn (beter nog dan Saros 10R), maar die lijkt in praktijktests qua dweilen het slechter te doen dan de CurvX.

Dreame heb ik afgeschreven na alle slechte verhalen gelezen te hebben qua duurzaamheid & service.

Iemand ervaring met de CurvX en/of Curv 2 Pro?
Geen ervaringen maar wel hetzelfde dilemma. Al sinds vele jaren een trouwe Roborock-ganger, dus dat is het uitgangspunt. Nu alleen nog de knoop doorhakken tussen de Saros 10R, CurvX en Curv 2 Pro.

Dennis

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dvdbosch schreef op donderdag 27 november 2025 @ 06:45:
[...]

Geen ervaringen maar wel hetzelfde dilemma. Al sinds vele jaren een trouwe Roborock-ganger, dus dat is het uitgangspunt. Nu alleen nog de knoop doorhakken tussen de Saros 10R, CurvX en Curv 2 Pro.
Onder aan de streep zijn het volgens mij alle 3 geweldige machines. Ik zou vooral eens de specs op https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare tegenover elkaar zetten en bepalen welke specs jij zelf belangrijker vindt. Voor mij viel de CurvX bijvoorbeeld af doordat deze zijn mop pads niet kan achterlaten.

• LegeBoekenkast
  • Laatst online: 23-12 15:16
rkonings schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:40:
Vooral dat de Pro Ultra de dweilen kan achterlaten en de extendeable sidebrush en double anti tangle was voor mij doorslaggevend, zeker met twee langharige dames hier.
Vond het geen fijn idee dat die robot met die dweilen blijft rond rijden hier op de houten vloer.
Ik heb hem ook besteld, komt vandaag binnen. Dus ben benieuwd!

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-12 10:00
Iemand hier ervaringen met de Dreame X50 Ultra?

Ik zit zelf enorm te twijfelen tussen de Roborock Saros 10R en de Dreame X50 Ultra.
Ook heb ik nog de Dreame Aqua 10 ultra Roller Complete in overweging. Een roller mop zou in theorie beter moeten dweilen dan de roterende versies wordt gezegd.

Verder verschilt het elkaar allemaal maar nauwelijks heb ik het idee. Ze hebben allemaal (en dan bedoel ik niet eens alleen de robots uit mijn eigen selectie) hun voor en nadelen en dat maakt de keuze niet makkelijker. Ik zie hier vooral veel mensen kiezen voor de Roborock Saros 10R en maar weinig mensen kiezen voor een Dreame lijkt het. Hierboven wordt ook gesteld dat Dreame minder betrouwbaar zou zijn dan Roborock. Iemand die positieve ervaringen heeft met het Dreame merk?

• LegeBoekenkast
Marti Zanden schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:49:

Ik zit zelf enorm te twijfelen tussen de Roborock Saros 10R en de Dreame X50 Ultra.
Ook heb ik nog de Dreame Aqua 10 ultra Roller Complete in overweging. Een roller mop zou in theorie beter moeten dweilen dan de roterende versies wordt gezegd.

Verder verschilt het elkaar allemaal maar nauwelijks heb ik het idee. Ze hebben allemaal (en dan bedoel ik niet eens alleen de robots uit mijn eigen selectie) hun voor en nadelen en dat maakt de keuze niet makkelijker. Ik zie hier vooral veel mensen kiezen voor de Roborock Saros 10R en maar weinig mensen kiezen voor een Dreame lijkt het. Hierboven wordt ook gesteld dat Dreame minder betrouwbaar zou zijn dan Roborock. Iemand die positieve ervaringen heeft met het Dreame merk?
Ik denk dat het vooral persoonlijke voorkeur is. De Saros 10R scoort bijvoorbeeld op Vacuumwars lager dan de L50 en X50 Ultra. Op basis van de vergelijking kan ik alleen niet echt vinden waarom de Dreame nu beter is. https://vacuumwars.com/co...borock-roborock_saros_10r

Ik heb zelf voor de L40S pro Ultra gekozen omdat ik vind dat je echt een hoop meer betaald voor functionaliteit die amper of weinig verschil maakt.

• Marti Zanden
LegeBoekenkast schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat het vooral persoonlijke voorkeur is. De Saros 10R scoort bijvoorbeeld op Vacuumwars lager dan de L50 en X50 Ultra. Op basis van de vergelijking kan ik alleen niet echt vinden waarom de Dreame nu beter is. https://vacuumwars.com/co...borock-roborock_saros_10r

Ik heb zelf voor de L40S pro Ultra gekozen omdat ik vind dat je echt een hoop meer betaald voor functionaliteit die amper of weinig verschil maakt.
Hmm die L40S Pro Ultra klinkt toch ook wel interessant. Scheelt toch ook weer zo'n €300,- met de X50 of de Saros 10R

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sacaji schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:54:
Hoe is de dyson robotstofzuiger? Zie nu dat hij van €1300 voor €500 nog iets is. Gaat me alleen om stofzuigen, klein appartement met een kind van 90m2.
Ik heb 'm sinds een paar dagen, en ben erg tevreden. De vloer is beter schoon dan wanneer we zelf stofzuigen. Het is bij de reviews een beetje tussen de regels doorlezen. Hij zuigt echt heel goed, navigatie is flink verbeterd met een update ergens dit jaar, maar waarschijnlijk nog niet zo goed als de top robots. Onze sledestoelen kan ik beter even op de kop op tafel zetten bijvoorbeeld, daar maakt de robot soms ruzie mee. Het niet hebben van een leegstation is niet zo erg, legen van de stofcontainer gaat heel makkelijk.

Voor mij waren de argumenten als volgt:
- Liever geen chinese dingen, en geen tijd&zin om te gaan stoeien met valetudo
- Alleen zuigen, houten vloer en grote deurmatten

Voor de aanbiedingsprijs van ongeveer 500 euro is het denk ik een aardige koop. De originele prijs van 1000+ euro is niet echt realistisch.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:02

Ik zie anders best wat mensen hier die een Dreame hebben aangeschaft (waaronder ik, met een paar dagen geleden een best uitgebreide en positieve ervaring). De Dreame modellen doen het goed in de (top)lijsten van Vacuumwars en JustADad (ook Mova) videos. Dus ik denk dat je iets beter moet kijken.

• Marti Zanden
Wat zijn nu eigenlijk echt de (praktische) verschillen tussen de Dreame L40s Pro Ultra, de L50 Ultra en de X50 Ultra?
De L50 en X50 hebben ietsje meer zuigkracht (lijkt verwaarloosbaar) en een iets grotere accu. Daarnaast kan de X50 de hoogste drempels over. Drempels hebben we beneden in ons huis geen enkele dus dat is geen issue. Verder hebben de L40 en L50 geen intrekbare sensor aan de bovenkant.
Zijn er verder nog grote verschillen die ik over het hoofd zie?

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-12 21:14

Een Dreame robot kan je het beste bij Amazon kopen. Dan is de service prima. Als hij kapot, krijg je daar je geld terug. Bij de andere aanbieders moet hij worden opgestuurd om gerepareerd worden. En dat is nou net waar het soms mis gaat. Wij zijn de onze máánden kwijt geweest. Maar via Amazon, prima..

De robots zelf werken ook gewoon prima. We hebben hier sinds een jaar de L20 rondrijden en zijn heel tevreden.

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

monica66 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:40:
[...]

Een Dreame robot kan je het beste bij Amazon kopen. Dan is de service prima. Als hij kapot, krijg je daar je geld terug. Bij de andere aanbieders moet hij worden opgestuurd om gerepareerd worden. En dat is nou net waar het soms mis gaat. Wij zijn de onze máánden kwijt geweest. Maar via Amazon, prima..

De robots zelf werken ook gewoon prima. We hebben hier sinds een jaar de L20 rondrijden en zijn heel tevreden.
Dit was de voornaamste reden dat ik nog twijfelde tussen de L40 Ultra AE en L40 Ultra Pro.
Die laatste is bij Amazon te koop, verkocht door Amazon zelf. Maar de extra features heb ik niet echt nodig, dus dan is het verschil tussen 479 en 599 wel groot.
Dus besteld bij MediaMarkt, met als hoop/uitgangspunt dat ie gewoon goed werkt en blijft werken.

-Geen deurwaarder-

• mario038
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 13:50
Ik lees hier al even mee, ben op zoek naar een robotstofzuiger primair om te stofzuigen (houten vloer en pvc), de optie om af en toe te dweilen is aardig. Budget max € 400. Geen harige huisdieren. Woon alleen, 3 pubers wonen hier parttime. De mogelijkheid om hem/haar/het ook een keer op de slaapverdieping rond te laten rijden is fijn. Basisstation met 'automatisch legen' is zeer wenselijk. Geluidsniveau is niet spannend, werk kan overdag gedaan worden als ik er toch niet ben. Een hoogteverschil van 2 cm (tussen 2 vloerdelen) moet genomen kunnen worden.

Is de Dreame L10s ultra gen 2 (€ 379 bij Amazon) een goede keuze? Of is er een betere optie?

• Simone_V
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-12 07:45
Hi, ik zag dat deze nu ik de aanbieding is:

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

De tp link tapo rv30 plus.
Ik woon alleen, gelijkvloers appartement van 42m2 en voornamelijk laminaat en vloerkleden. (En in de keuken zeil) En heb 1 kat. Automatisch legen is wenselijk aangezien ik het dan niet kan vergeten. Dat hij over kleine drempels kan is belangrijk.

Stofzuigen zelf is belangrijkste, dweilen een leuke toevoeging. Dweil liften voor de kleden is een leuke plus. Budget is max 300 euro ongeveer ivm uitkering.

Ken dit merk niet maar kwam hem tegen. Was hiervoor aan het kijken naar Roborock of Dreame

[ Voor 14% gewijzigd door Simone_V op 27-11-2025 14:22 ]

• rkonings
Ik zie die Taponniet terug komen op de bekende review sites, dus lekker links laten liggen en je keuze beperken tot de bekende merken lijkt me verstandiger.
Overigens, denk ik dat de keuze tussen Roborock en Dreame niet heel veel uitmaakt. Roborock is wat langer in de markt wellicht?

• xyonix
  • Laatst online: 19-12 15:56
Simone_V schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:18:

Ik woon alleen, gelijkvloers appartement van 42m2 en voornamelijk laminaat en vloerkleden. (En in de keuken zeil) En heb 1 kat. Automatisch legen is wenselijk aangezien ik het dan niet kan vergeten. Dat hij over kleine drempels kan is belangrijk.

Stofzuigen zelf is belangrijkste, dweilen een leuke toevoeging. Dweil liften voor de kleden is een leuke plus. Budget is max 300 euro ongeveer ivm uitkering.

Ken dit merk niet maar kwam hem tegen. Was hiervoor aan het kijken naar Roborock of Dreame
Deze ken ik niet en niet iets wat ik er echt over terug kan vinden maar wat ik al een paar keer heb laten weten de afgelopen dagen check de Dreame DP20 Pro Plus, 249 en perfect voor stofzuigen! Heeft een dweil maar die schijnt niet geweldig te zijn, maar wij hebben hem dan ook gekocht vanwege stofzuigen boven.

• RudolfR
@Simone_V

Misschien even de Xiaomi S20(+) in de gaten houden. Die scoort 'Beste Koop' bij de consumentenbond.
Vermoed dat de X20+ vergelijkbaar is, maar dan met een basis-station.

• LegeBoekenkast
Marti Zanden schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:22:
[...]

Hmm die L40S Pro Ultra klinkt toch ook wel interessant. Scheelt toch ook weer zo'n €300,- met de X50 of de Saros 10R
Vanwege het prijsverschil en de, in mijn ogen, minimale verschillen hebben we daarom ook voor de L40S Pro Ultra gekozen. Drempels hoeft hij niet over en hij hoeft ook niet onder super lage dingen door. Sinds vanochtend rijdt hij hier rondjes ;)

Eerste indruk is goed. De app is top en alles was binnen 5 minuten aangesloten en geïnstalleerd. Scannen van de ruimtes ging redelijk snel en alle obstakels werden goed in kaart gebracht. Daarna even opladen, aangezien hij net uit de doos kwam met 20% accu. As we speak is hij de ruimtes aan het zuigen en nog 0 keer vastgelopen. Zelf ons (nog te vervangen) hoogpolige tapijt neemt hij goed mee.

Ben erg benieuwd naar de dweilfunctionaliteit, maar dat laat nog even op zich wachten.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12 23:13
LegeBoekenkast schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:04:
[...]

Vanwege het prijsverschil en de, in mijn ogen, minimale verschillen hebben we daarom ook voor de L40S Pro Ultra gekozen. Drempels hoeft hij niet over en hij hoeft ook niet onder super lage dingen door. Sinds vanochtend rijdt hij hier rondjes ;)

Eerste indruk is goed. De app is top en alles was binnen 5 minuten aangesloten en geïnstalleerd. Scannen van de ruimtes ging redelijk snel en alle obstakels werden goed in kaart gebracht. Daarna even opladen, aangezien hij net uit de doos kwam met 20% accu. As we speak is hij de ruimtes aan het zuigen en nog 0 keer vastgelopen. Zelf ons (nog te vervangen) hoogpolige tapijt neemt hij goed mee.

Ben erg benieuwd naar de dweilfunctionaliteit, maar dat laat nog even op zich wachten.
Ook hier staat de Dreame L40s Pro Ultra nu op de wensenlijst. De pricewatch van Tweakers is een beetje in de war. 8)7 De witte en zwarte hebben een aparte vermelding. De zwarte is bij Amazon NL te koop, de witte bij Bol. De zwarte is ook bij Coolblue te koop, maar die staat niet in de pricewatch.

Overal zelfde prijs: €599,-

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Marti Zanden
keverjeroen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:12:
[...]

Ook hier staat de Dreame L40s Pro Ultra nu op de wensenlijst. De pricewatch van Tweakers is een beetje in de war. 8)7 De witte en zwarte hebben een aparte vermelding. De zwarte is bij Amazon NL te koop, de witte bij Bol. De zwarte is ook bij Coolblue te koop, maar die staat niet in de pricewatch.

Ik had hem inderdaad ook bij Coolblue gezien terwijl hij op Tweakers niet in de lijst voorkomt. Vreemd.
Maar ik begreep hierboven dat je hem beter via Amazon kunt kopen mocht er iets defect zijn.

• soodaa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-12 21:49
6 maanden geleden scoorde de Saros 10r nog 4.87 punten op Vacuum Wars en was deze nummer 1. Nu zie je plotseling de eerder lager gerankte modellen hoger staan dan de 10r. Geen idee wat de reden is, maar vreemd is het wel.
LegeBoekenkast schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:19:
[...]

• red1
keverjeroen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:12:
[...]

De zwarte variant is bij Amazon Spanje ongeveer €550,- inclusief verzenden.

• keverjeroen
Marti Zanden schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:28:
[...]

Ik had hem inderdaad ook bij Coolblue gezien terwijl hij op Tweakers niet in de lijst voorkomt. Vreemd.
Maar ik begreep hierboven dat je hem beter via Amazon kunt kopen mocht er iets defect zijn.
Voorwaarden bij Coolblue en Amazon zijn redelijk gelijk. Bij beide kan je binnen 30 dagen retourneren zonder rede van opgaaf en verder moeten ze beide aan de normale garantie voldoen. Zou hem alleen niet zo snel bij Dreame zelf bijvoorbeeld kopen.

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

soodaa schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:34:
6 maanden geleden scoorde de Saros 10r nog 4.87 punten op Vacuum Wars en was deze nummer 1. Nu zie je plotseling de eerder lager gerankte modellen hoger staan dan de 10r. Geen idee wat de reden is, maar vreemd is het wel.

[...]
Heeft dat wellicht hier mee te maken?
https://vacuumwars.com/st...ed-a-better-mopping-test/
In april is de weging van watergebruik in de score veranderd

-Geen deurwaarder-

• Emproh
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-12 13:11
mario038 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:07:
Ik lees hier al even mee, ben op zoek naar een robotstofzuiger primair om te stofzuigen (houten vloer en pvc), de optie om af en toe te dweilen is aardig. Budget max € 400. Geen harige huisdieren. Woon alleen, 3 pubers wonen hier parttime. De mogelijkheid om hem/haar/het ook een keer op de slaapverdieping rond te laten rijden is fijn. Basisstation met 'automatisch legen' is zeer wenselijk. Geluidsniveau is niet spannend, werk kan overdag gedaan worden als ik er toch niet ben. Een hoogteverschil van 2 cm (tussen 2 vloerdelen) moet genomen kunnen worden.

Is de Dreame L10s ultra gen 2 (€ 379 bij Amazon) een goede keuze? Of is er een betere optie?
Ik doe nu ook onderzoek naar een robotstofzuiger in dezelfde prijsklasse voor mijn moeder, en ik denk ook dat de Dreame L10s ultra gen 2 de betere optie is onder de 400€. Ik ga hem zelf niet halen, want mijn moeder wil graag een zwarte. Dus ga ik waarschijnlijk voor de Roborock QV 35A.

• LegeBoekenkast
Deurwaarder schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:51:
[...]

Heeft dat wellicht hier mee te maken?
https://vacuumwars.com/st...ed-a-better-mopping-test/
In april is de weging van watergebruik in de score veranderd
Dat is inderdaad exact de reden. De huidige nummer 1 scoorde op dat gebied vrij slecht en dat vonden veel mensen onterecht. Het algoritme is nu aangepast, waardoor veel waarderingen zijn aangepast. Wat mij betreft ook terecht aangezien het watergebruik vrij fors meetelde en eigenlijk weinig zegt over de prestaties.

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-12 21:14
Deurwaarder schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:47:
[...]

Dit was de voornaamste reden dat ik nog twijfelde tussen de L40 Ultra AE en L40 Ultra Pro.
Die laatste is bij Amazon te koop, verkocht door Amazon zelf. Maar de extra features heb ik niet echt nodig, dus dan is het verschil tussen 479 en 599 wel groot.
Dus besteld bij MediaMarkt, met als hoop/uitgangspunt dat ie gewoon goed werkt en blijft werken.
Bij Amazon Duitsland en Frankrijk is de goedkopere versie gewoon te bestellen hoor. Even via Maxspar de Amazons in andere landen vergelijken:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqbUNhMGHwTwG5Vx2kJYqGZCDQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJopylTZ3hXbpUEkr8RUjSAg.jpg?f=fotoalbum_large

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

monica66 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:57:
[...]

Bij Amazon Duitsland en Frankrijk is de goedkopere versie gewoon te bestellen hoor. Even via Maxspar de Amazons in andere landen vergelijken:[Afbeelding]
Cool, dankjewel. Die site kende ik niet.

-Geen deurwaarder-

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23

Ik ben zelf langs getwijfeld tussen de x50 en de roller en uiteindelijk voor de x50 gegaan terwijl ik eigenlijk de aqua had gewild ivm beter dweilen maar zo op het internet staan veel klachten over het lekken van het station bij spoelen van de roller en het vastlopen van de “rollerblocker” op kleden oid.

Was een lange twijfel maar dus toch voor de x50 gegaan, eerste paar dagen doet die het prima

• soodaa
  • Laatst online: 17-12 21:49
Zou kunnen alleen in augustus stond die nog steeds op 1. Dat kun je terugzien via archive.org. Ik twijfel zelf tussen die en CurvX. Ik heb een hond met lang haar en CurvX blijkt daar weer in uit te blinken.
LegeBoekenkast schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:30:
[...]

Dat is inderdaad exact de reden. De huidige nummer 1 scoorde op dat gebied vrij slecht en dat vonden veel mensen onterecht. Het algoritme is nu aangepast, waardoor veel waarderingen zijn aangepast. Wat mij betreft ook terecht aangezien het watergebruik vrij fors meetelde en eigenlijk weinig zegt over de prestaties.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:00
Simone_V schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:18:

Zou ik eerder voor deze gaan: https://de.roborock.com/products/roborock-q7-l5-plus-set

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12 20:21
Heel erg blij met de Roborock Saros 10R; stofzuigt en dweilt perfect. Was toch spannend hoe die zou presteren.
Tot nog toe mijn ervaringen:
- zuigt en dweilt erg goed (automatisch schema ingesteld), heerlijk om thuis te komen in een schoon huis
- uitstekende mapping van de beneden verdieping (keuken en hal werden automatisch herkend).
- must have: zuigt en dweilt ook onder de dressoirkast met een hoogte van 9 cm!
- 2 tapijten herkend en met extra zuigkracht, waardoor kattenharen ook worden weggezogen
- drempel (< 2 cm) tussen woonkamer en hal is geen probleem
- herkend draden, schoenen, kattenspeelgoed, kattenbak, huishoudspullen, stekkerblokken en vermijd ze ook (zichtbaar in de log met foto's erbij)
- stemherkenning werkt goed: "hey Rocky, start cleaning" of "vacuum only"
- live video feed werkt ook goed
- notificatie "Start cleaning" op zowel iPhone als Apple Watch
Ik ga nog de bovenverdieping laten doen (alleen stofzuigen); ik zie dan af van een tweede robot, als dat goed werkt zonder het dock (verwacht het wel).
Ik heb de Saros 10R voornamelijk gekozen, vanwege zijn hoogte (moet onder de kast door) en zijn uitgebreide features.

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:19
Bij mij inmiddels op https://de.roborock.com/products/roborock-saros-10r ook een 404 error. Vreemd. Ook als ik de vpn op Duitsland zet.
Ook nog niet gelukt om de 10% korting te bemachtigen. Irritant, dat rad draaien.
Dan misschien toch maar voor de Dreame L40 AE of L40s Pro Ultra...

• LegeBoekenkast
De l40s pro ultra heeft inmiddels de hele benedenverdieping schoongemaakt. Werkt echt top. Erg tevreden mee na het eerste gebruik. Kan me eerlijk gezegd niet echt bedenken waarom ik veel meer zou betalen voor een x50 ofzo

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:16
Graft schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:24:
[...]

Wij zitten in dezelfde vijver te vissen. Dus volg je keuzeproces aandachtig.

P.S. Van wie je uiteindelijk Philips branded consumenten producten koopt is door alle afsplitsingen een ingewikkeld verhaal geworden.

Huishoud = Versuni, is Nederlands bedrijf in particuliere afaik niet Chinese handen.
Medisch / persoonlijke verzorging = Philips N.V.
Televisie = TPvision, afaik ook nog steeds met hoofdzetel in NL.
Verlichting = Signify N.V.
Even een update: zojuist de Bosch spotless Max bij Amazon besteld. Komt in de loop van volgende week binnen. Ik zag dat Bosch er inmiddels ook mee adverteert dat de data binnen de EU blijft. Lijkt mij voor hen ook wel een goede marktpositie om te kunnen claimen tov al het Chinese.

• keverjeroen
Vandaag de Dreame L40s Pro Ultra besteld bij Coolblue (€599,-). Morgen als het goed is in huid, zal later mijn ervaringen delen.

• mrbbs
  • Laatst online: 09:12
Had gehoopt dat de Saros10R nog wat zou zakken in prijs maar dat is dus niet het geval. Ik wacht wel tot de solden, is ook niet meer zo lang.

• DeGallier
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-12 10:07
Alicanto schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:02:
Bij mij inmiddels op https://de.roborock.com/products/roborock-saros-10r ook een 404 error. Vreemd. Ook als ik de vpn op Duitsland zet.
Ook nog niet gelukt om de 10% korting te bemachtigen. Irritant, dat rad draaien.
Dan misschien toch maar voor de Dreame L40 AE of L40s Pro Ultra...
Als je via de shop gaat zijn de meeste modellen uitverkocht. De link hebben ze verwijderd.Vandaar de 404.
bij de Spaanse, Franse Italiaanse, deense shops wel gewoon te krijgen maar geen verzending naar Nederland.
Ik had gisteren contact met roborock en ik moest het dan maar via amazon bestellen. Beetje jammer wel.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:47
Voor een appartement (80m2) zit ik te denken aan de Dreame L10s ultra gen 2. Stofzuigen het belangrijkst, dweilen mooi meegenomen. Wil het liefst onder 400€. Is de dream l10s ultra gen 2 de beste optie? Of de xiaomi s20+? Of iemand die een andere aanbeveelt?

• dvdbosch
  • Laatst online: 11:06
Zojuist de Saros10 besteld via Amazon. Had nog ergens gehoopt op wat meer korting, maar helaas.

Dennis

• rkonings
Ik ben aan het zoeken in de Dreame app hoe ik het stofzuigen ipv van links naar rechts in een ruimte, naar van boven naar beneden kan aanpassen?
Dit omdat de vloerplanken in de lengte richting liggen en er op deze manier makkelijker tussen de kieren kan worden gezogen.

• red1
rkonings schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:03:
Ik ben aan het zoeken in de Dreame app hoe ik het stofzuigen ipv van links naar rechts in een ruimte, naar van boven naar beneden kan aanpassen?
Dit omdat de vloerplanken in de lengte richting liggen en er op deze manier makkelijker tussen de kieren kan worden gezogen.
Ik weet dat je in de map je vloer richting aan kunt geven. Er is een optie dat het dweilen dan in die richting wordt uitgevoerd. Voor alleen stofzuigen weet ik niet of dit werkt, zou je even moeten proberen. Bij stofzuigen en dweilen tegelijkertijd werkt het geloof ik ook prima.

Je kunt als het goed is wel twee passes stofzuigen aangeven, dan doet hij het beide richtingen op (van links naar rechts en van boven naar beneden).

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-12 15:37
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:05:
Voor Black Friday ben ik mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe robotstofzuiger voor de benedenverdieping. We zijn niet het grootste talent op gebied van poetsen, dus vaak verslonst het huishouden wat in de drukte van de week, waarbij dit wel kan hebben.
Momenteel heb ik een Ecovacs Deebot Osmo 920 en die heeft ondertussen een aantal optaters gekregen waardoor we vaak wat problemen ermee beginnen te ervaren: ('vergeet' vaak zijn kaart, loopt vaak vast op posities etc.)

Nu kwam ik deze tegen: uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni
Heeft hier iemand ervaring met de Deebot x8 Pro Omni? En de dweilfunctie hiervan?
Wij hebben deze robot een maand of 2 terug bij Coolblue gehaald als alternatief voor een Roomba j7+ die niet meer gerepareerd kon worden (laadpoort was gesmolten!, reparatie niet mogelijk en zelfde model was niet meer leverbaar uit voorraad, dus mochten een alternatief kiezen. Met klein beetje bijbetalen voor de X8 gegaan, want dweil. Overall prima service en oplossing vanuit de Coolblue).

Dweilfunctie van deze machine is echt goed. Het is een roller ipv draaiende pads. Dus vuil wordt door de machine nog extra gefilterd van het schoonmaak water ipv dat het in de dweil blijft zitten. We hebben een witte natuurstenen vloer die veel vuil vasthoud in de poriën. Ooit hebben we die een keer met een gehuurde schrobmachine schoongemaakt en toen was die weer echt wit wit. Maar niet voor lang. Deze robot haalt het natuurlijk niet kwa resultaat met de schrobmachine maar is zeker wel beter dan het dweilen wat we met de hand deden. Vooral de eerste dagen zagen we schone lichte 'vlekken' ontstaan op de vloer. Na een week of wat is de vloer wel weer egaal en een stuk lichter dan voorheen. Dus wat dat betreft zijn we hier dik tevreden mee. Waterlekkage hebben we nog niet ervaren, er wordt ook niet te nat gedweild.

Enige nadelen die ik ondervind is dat cloud verbinding verplicht is, ook als je het via Matter gekoppeld hebt met Apple Home. Ik zie liever toch dat dat ding niet de hele dag aan het internet hoeft te hangen. Ook is hij redelijk spraakzaam, elke poep of scheet zegt ie wat ie doet ("begin met schoonmaken en dweilen", "eerst dweilrol bevochtigen", "begin met legen stofbak", etc). Niet ideaal maar beter dan betekenisloze piepjes die je moet onthouden. Hij heeft ook een stille modus zodat ie in de nacht wat minder lawaai maakt. We zetten hem meestal voor het slapengaan aan. Een voordeel ten opzichte van de j7+ is dat deze gewoon wel lidar heeft zoals alle andere robots en dus obstakels kan ontwijken ipv er tegenaan te moeten botsen. Dus deze kan ook in de nacht zonder licht werken zonder gebonk. Wat dat betreft zijn we over de j7+ nooit tevreden geweest. Die was kwa zuiggeluid en vooral het legen van de stofbak erg luid. Bij de X8 is die zuigkracht ook aan te passen in de app.

Ik ervaar kwa software nog geen issue verder. Kaart is nooit gereset geraakt. Heb een paar dagen terug de dock omgedraaid en na een schoonmaakronde was de kaart vanzelf geupdate met de nieuwe situatie.

Ik moet nog even Home assistant integratie uitzoeken en ik ben nog wel op zoek naar een oplossing voor local only API. Er bestaat dit project maar die lijkt redelijk dood: https://github.com/bmartin5692/bumper

• paterke
Dreame L40 Ultra AE of Mova P50 Pro Ultra?

Mijn voorkeur ging naar de AE omdat ik het prijsverschil met de L40s Pro Ultra te groot vond. Enkel de uitstekende borstel leek voor mij de grootste meerwaarde te bieden. Eventueel ook het station dat makkelijker te reinigen valt.

Ondertussen is de Mova P50 Pro Ultra met uitstekende borstel in prijs gezakt en is het verschil maar 65€. Maar wat is jullie idee hierover? Is dit een vergelijkbaar model?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
paterke schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:43:
Dreame L40 Ultra AE of Mova P50 Pro Ultra?

Mijn voorkeur ging naar de AE omdat ik het prijsverschil met de L40s Pro Ultra te groot vond. Enkel de uitstekende borstel leek voor mij de grootste meerwaarde te bieden. Eventueel ook het station dat makkelijker te reinigen valt.

Ondertussen is de Mova P50 Pro Ultra met uitstekende borstel in prijs gezakt en is het verschil maar 65€. Maar wat is jullie idee hierover? Is dit een vergelijkbaar model?
Voor vergelijkbare prijzen wordt de Dreame beter beoordeeld:
https://vacuumwars.com/co...reame_l40s_ultra_ae_white

Zij hebben best uitgebreide reviews met veel info.

• ephymerous
De Dreame L40 Ultra AE is gisteren binnengekomen. Vandaag het eerste rondje gedaan en we zijn erg blij. De vloeren zijn mooi schoon :)

XXXVI

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Nieuweling hier... Ik zit met Black Friday te kijken naar een eerste robot stofzuiger en lees dan natuurlijk hier wat mee.

Zie vooral dreame hard gaan hier, maar mijn twijfel zit bij het punt dat dat een Chinees bedrijf is, en die staan nu niet echt bekend om hun privacy skills... Is er bekend hoe dat zit? Is het systeem dichtgetimmerd of zijn er (vermoedens van) backdoors/meekijken?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Iemand hier ervaring met een robot stofzuiger en een alarm systeem?

Ik heb op de zaak ook een robot gekocht, maar krijg dus net al een alarm melding :(

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

de Peer

under peer review

Grolsch schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:18:
Iemand hier ervaring met een robot stofzuiger en een alarm systeem?

Ik heb op de zaak ook een robot gekocht, maar krijg dus net al een alarm melding :(
Ja, plannen als het alarm er niet op zit. Die 2 gaan niet samen

• Grolsch
  • Nu online
de Peer schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:06:
[...]

Ja, plannen als het alarm er niet op zit. Die 2 gaan niet samen
Dat is een lastige......

Als er niemand is, staat het alarm erop.
Als er mensen zijn, wil je de robot niet laten lopen...

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:38

de Peer

under peer review

Grolsch schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:14:
[...]

Dat is een lastige......

Als er niemand is, staat het alarm erop.
Als er mensen zijn, wil je de robot niet laten lopen...
Dan gaat het niet werken. Tenzij je de beweginsensoren (tijdelijk) kunt /wilt uitschakelen

• Grolsch
  • Nu online
de Peer schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:15:
[...]

Dan gaat het niet werken. Tenzij je de beweginsensoren (tijdelijk) kunt /wilt uitschakelen
Ik denk dat de verzekering daar ook een bepaalde mening over heeft....

Ik heb het alarm niet uit vrije wil, maar eis vanuit de verzekering helaas.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20

Oekol

waka waka hey hey

Grolsch schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:26:
[...]

Ik denk dat de verzekering daar ook een bepaalde mening over heeft....

Ik heb het alarm niet uit vrije wil, maar eis vanuit de verzekering helaas.
Maar had je dan verwacht dat het alarm niet op beweging zou afgaan of zoiets?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• sacaji
Weet iemand hoe bol is met service voor een Dreame L40 AE? Die is er weer voor 479. Denk dat ik naar die neig voor 87m2 appartement en een kind.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 06:23:
Weet iemand hoe bol is met service voor een Dreame L40 AE? Die is er weer voor 479. Denk dat ik naar die neig voor 87m2 appartement en een kind.
Thanks! Meteen weer 1 gehaald. Ik vind het top stofzuigers

• sacaji
Ferra schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:06:
[...]

Thanks! Meteen weer 1 gehaald. Ik vind het top stofzuigers
Heb je er al 1? Hoe is het stofzuigen / dweilen? Zit te dubben om hem ook te bestellen.

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-12 07:53
Ik twijfel om de Roborock Curve S5X aan te schaffen, meer bepaald gezien de afwezigheid van 'brush lift'. Ik neem aan dat je hierdoor bij het dweilen strepen krijgt of zie ik dat verkeerd?
Iemand die zijn ervaringen over dit toestel (of de edge versie) wil delen ?
Kan 'mop only' dan wel bij deze toestellen?

Bijkomend vraagje : kunnen deze toestellen onder een kast van precies 10 cm door ? Mijn q8 max kan er perfect onder, maar is op papier een keine 2mm kleiner. Mocht iemand dit willen testen...

• ephymerous
sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 06:23:
Even bonnen kopen op wissel.nl en netto kost ie dan 455 euro :)

XXXVI

• Zondagskindje
  • Laatst online: 24-12 11:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:09:
[...]

Heb je er al 1? Hoe is het stofzuigen / dweilen? Zit te dubben om hem ook te bestellen.
Hij doet het prima, dubben is niet nodig.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• sacaji
Zondagskindje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:20:
[...]

Hij doet het prima, dubben is niet nodig.
Thanks. Las paar reviews op bol dat ie best stoot tegen dingen, maar op vacuumwars lees ik dat ie daar wel goed in is.

• Zondagskindje

Zondagskindje

sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:56:
[...]

Thanks. Las paar reviews op bol dat ie best stoot tegen dingen, maar op vacuumwars lees ik dat ie daar wel goed in is.
Tot nu toe is hij nergens tegenaan gereden, en anders de sensoren ect goed reinigen.
Hij kan altijd nog retour als hij niet bevalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Zondagskindje op 29-11-2025 09:06 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• sacaji
Zondagskindje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:05:
[...]

Tot nu toe is hij nergens tegenaan gereden, en anders de sensoren ect goed reinigen.
Hij kan altijd nog retour als hij niet bevalt.
Bol.com zegt van niet, alleen uitpakken en kort proberen maar lijkt me raar. Bij action heb ik het ook 2 dagen getest, schoongemaakt en geretourneerd.

Mag ik vragen waarom je een robotstofzuiger nam? Ik zit er te denken om een te nemen, met een kind in huis, stofzuigen en af en toe dweilen geeft je toch tijd terug. Of in de avond de keuken dweilen / stofzuigen nadat er oorlog is geweest 😂

• mrbbs
  • Laatst online: 09:12
Ik zou niet teveel aandacht geven aan de resultaten van vacuumwars en just dad. Die mannen worden allemaal gesponsord ook al zeggen ze van niet.

• Zondagskindje

Zondagskindje

sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:08:
[...]

Bol.com zegt van niet, alleen uitpakken en kort proberen maar lijkt me raar. Bij action heb ik het ook 2 dagen getest, schoongemaakt en geretourneerd.

Mag ik vragen waarom je een robotstofzuiger nam? Ik zit er te denken om een te nemen, met een kind in huis, stofzuigen en af en toe dweilen geeft je toch tijd terug. Of in de avond de keuken dweilen / stofzuigen nadat er oorlog is geweest 😂
Ik heb er zelfs 2. Ik werk meer dan 40 uur in de week, heb een partner die niet altijd oplet met voetenvegen en heb ook nog een kat. Als ik 's avonds thuiskom, heb ik niet zoveel puf en zin meer om na het koken ook nog eens met stofzuigen en dweilen bezig te zijn.
Ik sta in mijn omgeving dan ook bekend als "Mevrouw Gemak".
Waarom zou ik het zelf doen als het geautomatiseerd of door een ander kan laten doen?
Dat geldt niet alleen voor stofzuigen/dweilen :P

• sacaji
Zondagskindje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:25:
[...]

Ik heb er zelfs 2. Ik werk meer dan 40 uur in de week, heb een partner die niet altijd oplet met voetenvegen en heb ook nog een kat. Als ik 's avonds thuiskom, heb ik niet zoveel puf en zin meer om na het koken ook nog eens met stofzuigen en dweilen bezig te zijn.
Ik sta in mijn omgeving dan ook bekend als "Mevrouw Gemak".
Waarom zou ik het zelf doen als het geautomatiseerd of door een ander kan laten doen?
Dat geldt niet alleen voor stofzuigen/dweilen :P
Thanks, zelfde situatie maar dan met een kind en ook een soortgelijke gedachte haha. Alleen toch duur, niet iedereen denkt het er zelfde over. Toch maar besteld. Bedankt voor je toelichting 😀

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:51:
Zie vooral dreame hard gaan hier, maar mijn twijfel zit bij het punt dat dat een Chinees bedrijf is, en die staan nu niet echt bekend om hun privacy skills... Is er bekend hoe dat zit? Is het systeem dichtgetimmerd of zijn er (vermoedens van) backdoors/meekijken?
Dreame robots (en anderen) hebben geen backdoor nodig om een privacy issue te creeren: kaarten, WiFi info, instellingen en schoonmaak gewoonten gaan allemaal via hun servers, soms ook camera beelden of audio.

Sommige merken hebben een beter privacy beleid dan anderen, Dreame staat daar niet vooraan. Een van de redenen waarom ik net overgestapt ben naar Roborock: data wordt niet gedeeld met derden, eventuele beelden blijven lokaal op de robot. En ze hebben een bug bounty, wat natuurlijk niet wegneemt dat er kwetsbaarheden in zitten.

Als je privacy echt belangrijk vind is een volledig disconnected robot de enige optie, maar dan lever je wel in op meer geavanceerdere functies.

• sacaji
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:27:
[...]

Dreame robots (en anderen) hebben geen backdoor nodig om een privacy issue te creeren: kaarten, WiFi info, instellingen en schoonmaak gewoonten gaan allemaal via hun servers, soms ook camera beelden of audio.

Sommige merken hebben een beter privacy beleid dan anderen, Dreame staat daar niet vooraan. Een van de redenen waarom ik net overgestapt ben naar Roborock: data wordt niet gedeeld met derden, eventuele beelden blijven lokaal op de robot. En ze hebben een bug bounty, wat natuurlijk niet wegneemt dat er kwetsbaarheden in zitten.

Als je privacy echt belangrijk vind is een volledig disconnected robot de enige optie, maar dan lever je wel in op meer geavanceerdere functies.
Hmmm… nu je dat zegt en ik lees erover laat het me twijfelen of ik hem annuleer. Welke roborock adviseer jij dan onder de 500?

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Hier ook een noob wat betreft de wereld van robotstofzuigers: al een paar jaar doe ik alles met m'n Dyson V15 Detect Absolute maar nu ik op het punt sta te verhuizen naar een appartement die met 80m2 anderhalf keer zo groot is als waar ik nu zit lijkt me zo'n huisdier op wielen geen overbodige luxe.

Ik heb:
- geen huisdieren,
- geen kinderen,
- 1 tapijt onder de salontafel, laagpolig,
- 1 tapijt in de slaapkamer, hoogpolig,
- een TV meubel met een bodemvrijheid van 9,5cm,
- geen drempels in huis.

Ik twijfel nu tussen de Saros 10R, de Qrevo CurvX en de L50 Pro Ultra. Overige modellen die hier besproken zijn zoals de Dreame L40 AE zijn ondanks de scherpe prijs en/of hun ranking op VacuumWars afgevallen vanwege de hoogte.

Iedere dag of om de dag stofzuigen lijkt me prima, dweilen 2 a 4 keer per maand. Het feit dat de Saros 10R de mogelijkheid heeft de dweil pads achter te laten in het basisstation vind ik daardoor wel een interessante feature die de CurvX niet heeft.

Ik heb Just A Dad in een video horen zeggen dat hij schrok van hoe het basisstation van de Dreame X50 er uit zag na het reinigen van de dweil pads na enkele maanden gebruik vergeleken met de Saros 10R. Gaat dit dan ook op voor de L50 Pro Ultra?

Is de sensor van de 10R echt zo veel slechter voor mapping en object detection? Wat zijn jullie ervaringen daar mee?

Welke van deze 3 modellen zou de best koop zijn? Zie ik een andere kanshebber over het hoofd?

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:51:
[...]
Hmmm… nu je dat zegt en ik lees erover laat het me twijfelen of ik hem annuleer. Welke roborock adviseer jij dan onder de 500?
Ik ken je wensen niet, dus daar heb ik geen antwoord op.

Voor mij waren twee dingen belangrijk: goed randjes en hoekjes schoonmaken (dus veger en dweil op een armpje) en in een rondje alles doen (dus dweil optillen). Daarmee ben ik op de Qrevo Edge uitgekomen, maar die zit flink boven je budget. Op de Roborock site staat een goede vergelijker, samen met de pricewatch voor de prijzen kan je wel uitpuzzelen wat jou past.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Statiegeld schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:07:
Het feit dat de Saros 10R de mogelijkheid heeft de dweil pads achter te laten in het basisstation vind ik daardoor wel een interessante feature die de CurvX niet heeft.
Imho alleen interessant als je hoogpolig tapijt hebt/wilt. Andere robots tillen hun dweil op als ze tapijt zien, dat werkt voor mij prima.

• sacaji
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:32:
[...]

Ik ken je wensen niet, dus daar heb ik geen antwoord op.

Voor mij waren twee dingen belangrijk: goed randjes en hoekjes schoonmaken (dus veger en dweil op een armpje) en in een rondje alles doen (dus dweil optillen). Daarmee ben ik op de Qrevo Edge uitgekomen, maar die zit flink boven je budget. Op de Roborock site staat een goede vergelijker, samen met de pricewatch voor de prijzen kan je wel uitpuzzelen wat jou past.
Simpel gezegd de functies die de dream l40 ultra ae heeft zijn voor mij voldoende! Ik ga even kijken, thanks

• kasperl
  • Laatst online: 05-12 16:44
Heeft er iemand een goede tip voor een dweilrobot met local-only connectivity? Ik wil liever niet iets in huis wat allerlei data naar de cloud stuurt (wiens cloud dan ook), en zeker niet iets met plattegronden en een camera. Lokaal mag ie best aan de wifi, evt op een ander subnet, en dan mik ik wel ergens een tablet met de app er op (ook zonder internet). Iets met een fatsoenlijk integreerbare interface voor Home Assistant is nog mooier, als het maar lokaal blijft.

Verder zoek ik iets wat kan dweilen, de dweil op kan tillen bij tapijt, en dock heeft met automatisch legen van afval (liefst met aansluiting voor water en riool). Deels vurenhouten vloer (daar is alleen zuigen ook goed) en deels grove, poreuze tegels met een 4mm diepe voeg. Budget is negotiable zolang het maar aan de privacy-eis voldoet.

Ik heb al wel even gekeken naar Valetudo, maar de toon van de supportfora enzo vind ik gewoon te vermoeiend om mee te gaan werken met een apparaat van 500+ euro. Ik heb deze thread ook even doorgebladerd maar zo snel geen goed antwoord gevonden. Als ik wat gemist heb hoor ik het graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door kasperl op 29-11-2025 13:19 ]

• paterke
sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:58:
[...]

Simpel gezegd de functies die de dream l40 ultra ae heeft zijn voor mij voldoende! Ik ga even kijken, thanks
Laat maar weten

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Knoop doorgehakt en de Saros 10R besteld bij Regenwoud, incl gratis flesje schoonmaakmiddel.

De verschillen zijn zo klein met andere high-end modellen en het idee dat ze iedere maand weer een nieuw model uitbrengen maakte het niet makkelijk, maar volgens mij is dit voor €900 een prima aanschaf.

• Ferra
  • Niet online
sacaji schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:09:
[...]

Is top! Pakt haren ook goed mee. En dweilen werkt prima. Dus al met al tevreden!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12 20:21
Statiegeld schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:09:
Knoop doorgehakt en de Saros 10R besteld bij Regenwoud, incl gratis flesje schoonmaakmiddel.

De verschillen zijn zo klein met andere high-end modellen en het idee dat ze iedere maand weer een nieuw model uitbrengen maakte het niet makkelijk, maar volgens mij is dit voor €900 een prima aanschaf.
Ik heb 'm nu een week en totaal geen spijt van gehad. Hij werkt echt heel goed (laminaat, tapijten, 2 katten, lage hoogte meubels), zowel stofzuigen als dweilen. Mappen en obstacle avoidance gaan uitstekend, ondanks de kritieken her en der; ik ondervind geen problemen, hij herkent ze allemaal en vermijd ze.
Ik heb 'm ook voor €900,- bij Amazon gekocht, met de geruststelling voor garantie en makkelijk retourneren.
Elders misschien €50,- goedkoper, maar dan zit je met bezorging en toekomstige garantie-afhandeling.
Veel plezier er mee!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-12 15:27
kasperl schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:16:
Heeft er iemand een goede tip voor een dweilrobot met local-only connectivity? Ik wil liever niet iets in huis wat allerlei data naar de cloud stuurt (wiens cloud dan ook), en zeker niet iets met plattegronden en een camera. Lokaal mag ie best aan de wifi, evt op een ander subnet, en dan mik ik wel ergens een tablet met de app er op (ook zonder internet). Iets met een fatsoenlijk integreerbare interface voor Home Assistant is nog mooier, als het maar lokaal blijft.

Verder zoek ik iets wat kan dweilen, de dweil op kan tillen bij tapijt, en dock heeft met automatisch legen van afval (liefst met aansluiting voor water en riool). Deels vurenhouten vloer (daar is alleen zuigen ook goed) en deels grove, poreuze tegels met een 4mm diepe voeg. Budget is negotiable zolang het maar aan de privacy-eis voldoet.

Ik heb al wel even gekeken naar Valetudo, maar de toon van de supportfora enzo vind ik gewoon te vermoeiend om mee te gaan werken met een apparaat van 500+ euro. Ik heb deze thread ook even doorgebladerd maar zo snel geen goed antwoord gevonden. Als ik wat gemist heb hoor ik het graag :)
Ik houd mij ook aanbevolen. Al een poosje aan het oriënteren naar een goede basic robostofzuiger (dweilen is voor ons minder belangrijk) en inmiddels uitgekomen op:
- Dreame D20 Pro Plus ~€250
- Roborock QV35S ~€400

Maar als Dreame niet geheel privacyvriendelijk is, dan neig ik wel meer naar de Roborock aangezien die dus iets meer doen om je data te beschermen van wat ik tot nu toe heb gelezen.

• sacaji
Ik neig ook wegens de privacy, iemand die een Roborock Qrevo S5V heeft en hoe is de obstacle avoidance? Wij hebben best wat dingen / speelgoed op de grond. Hij scoort slecht op Vacuumwars hier op

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 03:58
Na eindelijk de knoop doorgehakt te hebben en voor de Dreame L40s Ultra Pro te hebben gekozen is deze nu overal uitverkocht. Gevalletje eigen schuld dikke bult, bij Amazon nog wel te bestellen maar dan wordt het pas geleverd in februari. Iemand nog een tip waar de robot nog wel op voorraad is voor €599?

• Zondagskindje

Zondagskindje

J_Velsink schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:30:
Na eindelijk de knoop doorgehakt te hebben en voor de Dreame L40s Ultra Pro te hebben gekozen is deze nu overal uitverkocht. Gevalletje eigen schuld dikke bult, bij Amazon nog wel te bestellen maar dan wordt het pas geleverd in februari. Iemand nog een tip waar de robot nog wel op voorraad is voor €599?
Hier

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 03:58
Dank alles in mijn tekst gezet behalve dat ik de zwarte variant zoek..die is daar gek genoeg wel 899.
Pagina: 1 ... 69 ... 71 Laatste