Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:23
De Saros 10R staat nu voor 899,99 euro op bol.com.
Ik was aan het wachten op een goede deal. Besteld met een extra korting van 6% via benefits at work. Uiteindelijk 846 euro betaald.

Dit wordt onze eerste robotstofzuiger :)

[ Voor 68% gewijzigd door FuNnYf op 17-11-2025 07:45 ]

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:15
Deo_Volente schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:44:
[...]

Hier ook. Situatie gezin met jonge kinderen (lees veel rond slingerend speelgoed), vloer van pvc maar ook een groot tapijt. Het is een oerwoud aan reviews maar mijn shortlist;

Eufy S1 € 500 (goed in dweilen, ok voor zuigen, wel fancy basisstation)
Dreame L40 ultra AE € 480 (goed genoeg in zuigen/dweilen maar moeite met tapijten? (Zie referenties in dit topic).. groot basisstation)
Roborock QV 35 € 380 (goed genoeg in zuigen dweilen, obstacle handling mwa)
Eufy E20 € 300 (goede obstacle handling maar geen dweilfunctie)
Roborock Q10 S5+ € 300 (goede zuigfunctie, dweilen niet handig met doekjes en obstacle handling mwa)
Switchbot K11+ € 280 (zuigen ok maar klein genoeg om tussen de stoelpoten te zuigen (geen stoelen aan de kant zetten), geen dweilfunctie, obstacle handling mwa)

Ik twijfel uberhaupt over wel/niet dweilfunctie. Wil enerzijds ontzorgd worden dmv de stofzuigfunctie maar dweilen brengt weer complexiteit met water verversen/oud water weggooien/middeltjes toevoegen/meer kans op defecten ect…
Voeg voor jezelf de Dreame D20 Pro Plus toe aan dat lijstje.
Trouwens als je een Makro pas hebt dan is de Eufy E20 3in1 daar nu voor 240 inc te krijgen :)
Even kleine tip van flip.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:35
Wij hebben voor onze PVC vloer nog schoonmaakmiddel van James.

Weet iemand of je dit ook in de robotstofzuiger kan gebruiken (eventueel verdunt)? Bij ons betreft het een Saros 10R.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

FabianGTI schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:48:

Weet iemand of je dit ook in de robotstofzuiger kan gebruiken (eventueel verdunt)? Bij ons betreft het een Saros 10R.
Ik heb die ook, en gebruik dat soms weleens voor op mijn PVC-vloer.
Ik merk geen problemen, maar vraag me wel af of het schuim kwaad kan.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 12:49
jaguarxj16 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:12:
Ik heb nu een oude Roborock die toe is aan vervanging. De roborock is momenteel niet verbonden met internet (gewoon druk op de knop en gaan). Budget voor een nieuwe is rond de 500 euro. Genoeg leuks te koop dat kan zuigen en dweilen. Maar bijna allemaal chinees. En dat blijf ik met camera’s en microfoons toch lastig vinden. Europese alternatieven zie ik weinig: Eziclean is volgens mij Frans, Bosch loopt wat achter qua techniek, Philips is chinees geworden dacht ik. Amerikaans zou kunnen (ook liever niet) dan kom je bij een Shark RV2800 uit met gemixte reviews. Idem voor de Koreaanse Samsung stofzuigers.

Iemand nog ideeen of gedachten?
Wij zitten in dezelfde vijver te vissen. Dus volg je keuzeproces aandachtig.

P.S. Van wie je uiteindelijk Philips branded consumenten producten koopt is door alle afsplitsingen een ingewikkeld verhaal geworden.

Huishoud = Versuni, is Nederlands bedrijf in particuliere afaik niet Chinese handen.
Medisch / persoonlijke verzorging = Philips N.V.
Televisie = TPvision, afaik ook nog steeds met hoofdzetel in NL.
Verlichting = Signify N.V.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:36
Graft schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:24:
[...]
Huishoud = Versuni, is Nederlands bedrijf in particuliere afaik niet Chinese handen.
De robots lijken rebranded Roborocks te zijn, vraag mij af of ze dan gewoon op de Chinese Roborock software & cloud draaien of wel iets Nederlands. (Denk dat ik het wel weet :( maar toch)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:48:

Ik gooi al jaren een scheutje in de schoonmaaktank, enige probleem dat ik heb is dat sporadisch de waterdruppel uitlaat van de robotdweil soms dichtslibt.. ondanks onthard water. Had dus laatst een één dweilpad die niet nat werd, zo'n water uitlaatgaatje is ook minuscuul klein.

Verder merk ik geen problemen met schuim mits je het bij een scheutje houdt.

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 15:32
Iemand vaker meegemaakt dat de dock van een Roomba i3 het niet meer doet? De robot rijdt er op, kort gaat het witte lampje aan op de dock en daarna stopt het. De Roomba wordt niet geladen (of afgezogen). 2 Roomba's ie erop geprobeerd, allebei hetzelfde. (Beide roomba's gaan prima laden op een andere dock die ik heb).

Ik heb de contacten al een keer extra schoon gemaakt, maar de dock wil niet gaan laden... al ziet de dock de roomba wel, want het lampje van het laden gaat dus wel even aan... Wie weet raad?

• letanie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-11 17:27
podarcis schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:28:
Iemand vaker meegemaakt dat de dock van een Roomba i3 het niet meer doet? De robot rijdt er op, kort gaat het witte lampje aan op de dock en daarna stopt het. De Roomba wordt niet geladen (of afgezogen). 2 Roomba's ie erop geprobeerd, allebei hetzelfde. (Beide roomba's gaan prima laden op een andere dock die ik heb).

Ik heb de contacten al een keer extra schoon gemaakt, maar de dock wil niet gaan laden... al ziet de dock de roomba wel, want het lampje van het laden gaat dus wel even aan... Wie weet raad?
Ik heb het zelfde probleem met mijn Roomba 980, die lijkt ook een gelijkaardig laadstation te hebben.
Na het grondig proper te maken laadt deze wel terug op. Ik moet hem echter regelmatig wat verschuiven voor een goede connectie te vinden. Zelf ben ik van plan hem te vervangen.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Ravhin

no <root>...

[...]

P.S. Van wie je uiteindelijk Philips branded consumenten producten koopt is door alle afsplitsingen een ingewikkeld verhaal geworden.

FWIW: Ik ben voor een Eufy gegaan omdat zich sterk profileert als privacyvriendelijk merk. Ze hebben robuuste basismechanismen, maar heeft in het verleden problemen gehad met malware leaks en consumentenvertrouwen. Voor sterke privacy is het essentieel om lokale opslag te gebruiken, encryptie + 2FA aan te zetten en firmware tijdig te updaten.
Met die maatregelen is Eufy voor de gemiddelde consument een veilige optie — maar kritisch advies blijft op zijn plaats.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 21:22
[...]

Leuk om even te lezen, kon mij al niet voorstellen dat ik de enige was met deze afweging.
Voor nu houd ik de Bosch BCRDW3BAB even in de gaten, die is mij nog wat te duur. Maar wie weet aankomende weken…
Philips blijft ook een optie, maar heeft wat gemengde reviews.
En ik kwam in mijn zoektocht nog www.maticrobots.com tegen. Helaas nog niet leverbaar in Nederland en aan de prijs. Maar recensies zijn lovend en data blijft op het device.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:39
Nu voor 899 euro, het goedkoopste wat ik gezien heb de laatste maand

De roborock saros 10R

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

Zojuist besteld!

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 17-11-2025 21:47 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:40
Grolsch schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:46:

De roborock saros 10R

Zojuist besteld!
Die gaat zeker nog goedkoper worden de komende weken. Ik wil hem graag ook, maar 900 euro is em mij niet waard.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16

De roborock saros 10R

Zojuist besteld!
Welke andere merken en type stonden op de shortlist en wat doorslaggevend ?

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Is er een manier om in de Dreame app de melding uit te schakelen of je je wil aanmelden voor de nieuwsbrief? Na een week ben ik er wel klaar mee maar kan geen knop vinden om hem permanent uit te schakelen.

• Grolsch
wd200 schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:57:
[...]

Welke andere merken en type stonden op de shortlist en wat doorslaggevend ?
Ik had geen andere merken op de shortlist staan, wij gebruiken al 5 jaar naar volle tevredenheid een Roborock S5 max, dus het moest weer een Roborock worden.

Voor ons is de dweilfunctie belangrijk en op de shortlist stonden de Qrevo Edge en de Saros R.
Mede vanwege de lage hoogte (7,8CM vs 10C) uiteindelijk gekozen voor de Saros R

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
mrbbs schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:52:
[...]

Die gaat zeker nog goedkoper worden de komende weken. Ik wil hem graag ook, maar 900 euro is em mij niet waard.
Nouja, ik hoop het ook dat hij richting de €700,- gaat, maar dat hij nog 'zeker goedkoper gaat worden' de komende weken zou ik niet zo stellig durven te zeggen. Er is nog geen nieuwe top-line release die de Saros 10R gaat vervangen en momenteel is het de laagste prijs die deze machine ooit heeft gekost.
Ik wacht nog even af met mijn keuze, zoals het nu uit ziet ga ik voor de Dreame L40S pro ultra, maar als de Saros nog een goeie prijsreductie krijgt dan ga ik wellicht daarvoor.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 13:27
De Roborock Curve 2 Pro is via Amazon €999.00, lijkt op papier toch iets beter te zijn dan de Saros 10R (mop washing 100 graden, hogere zuigkracht, 12N neerwaartse druk). Probleem bij Roborock blijft toch de enorm vele releases met minimale verschillen.

Lastige keuze.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Rprp schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:25:
De Roborock Curve 2 Pro is via Amazon €999.00, lijkt op papier toch iets beter te zijn dan de Saros 10R (mop washing 100 graden, hogere zuigkracht, 12N neerwaartse druk). Probleem bij Roborock blijft toch de enorm vele releases met minimale verschillen.

Lastige keuze.
Ik kom de Curv 2 Pro trouwens niet tegen voor €999,-? Of is dat via de Duitse Amazon?
https://www.amazon.nl/rob...t&smid=AYQYOFE0SRACD&th=1 is €1299,-

• stin00
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:07:
[...]
Ik kom de Curv 2 Pro trouwens niet tegen voor €999,-? Of is dat via de Duitse Amazon?
Bij alle andere Amazons dan NL: https://www.hagglezon.com/en/s/Roborock%20Curve%202%20Pro

Prijs zal ook in NL nog wel gaan zakken. Roborock EU official levert in NL alleen nog vanuit NL Amazon helaas, vroeger kon dat ook vanaf de andere Europese Amazons.

Edit: Amazon NL https://www.amazon.nl/dp/B0FFGQ7L2T?th=1 heeft trouwens een €300 coupon zodat je op de zelfde prijs uitkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 18-11-2025 10:40 ]

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Iemand er ervaring mee dat een Roborock S7 Max Ultra steeds moeilijker de drempels in huis neemt?
Voorheen ging ie er vlekkeloos overheen en nu vaak meerdere pogingen nodig en een enkele keer geeft ie het na een aantal minuten ploeteren ook op en gaat ie terug naar zijn dock met de melding 'cannot reach destination'.
Is toch een jaar of 2 altijd goed gegaan, en lijkt me nu niet dat de wieltjes zover afgesleten zijn dat de robot 'te laag' ligt?
Drempels zijn net onder de 2cm.

• Rprp
  • Laatst online: 19-11 13:27
Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:07:
[...]

Via de Nederlandse Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B0FFGQ7L2T met de voucher die erbij staat ("Coupon van €300 toepassen").

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 19:43
Mijn huidige Roborock S8 Pro Ultra is helaas na nog geen 2 jaar defect gegaan (probleem met de watertank / wateraanvoer). Ik heb ’m bij Amazon gekocht en krijg nu een volledige refund (wat ik erg netjes vind), maar dat betekent ook dat ik een nieuwe mag uitzoeken.

Ik ben al in de reviews en tests gedoken (o.a. Vacuum Wars, RTINGS, diverse YouTube-kanalen) en zie vooral Roborock en Dreame (en Mova) steeds als beste uit de testen komen. Ik was op zich erg tevreden over mijn S8 Pro Ultra, dus ik kijk zeker weer naar Roborock, maar ik sta open voor andere merken/modellen als die beter zijn.

Situatie & wensen:
-We hebben kleine kinderen, dus een uitstekende zuig- én dweilfunctie is echt een must. Dit is veruit het belangrijkste.
-Vloeren: voornamelijk gladde harde vloeren (laminaat, PVC met houtstructuur/reliëf en tegels).
-Hij moet op 2 etages kunnen werken met een goede kaartfunctie / multi-floor mapping.
-Een homebase/dock waar stof, schoon water én vuil water worden afgehandeld (auto-empty + mop-wash + watertanks).
-We hebben nauwelijks dorpels. Als we meerdere ruimtes tegelijk willen poetsen (komt amper voor) zij de dorpels < 2 cm.
-Te reinigen oppervlak per run: ongeveer max. 50 m² per keer.

Mijn vragen aan jullie:
Wat zouden jullie in mijn situatie op dit moment als “beste” keuze zien als je vooral kijkt naar zuigkracht + dweilkwaliteit op harde vloeren (laminaat/PVC/tegels) met kinderen in huis?

Komen er in de nabije toekomst nog interessante nieuwe modellen aan waar het volgens jullie zinvol is om speciaal op te wachten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:24
Ik heb een tijdje inmiddels de Roborock Q-Revo Slim in huis. Erg tevreden mee. Momenteel gebruik ik het officiele schoonmaakmiddel van Roborock zelf (dat blauwe spul), maar is nogal prijzig.
Vraag; welke ander middel werkt goed in de robot? Wat gebruiken jullie? Ik lees her en der wat over James bijv.

• mrbbs
-Muncky- schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:58:
Ik heb een tijdje inmiddels de Roborock Q-Revo Slim in huis. Erg tevreden mee. Momenteel gebruik ik het officiele schoonmaakmiddel van Roborock zelf (dat blauwe spul), maar is nogal prijzig.
Vraag; welke ander middel werkt goed in de robot? Wat gebruiken jullie? Ik lees her en der wat over James bijv.
Ik ga straks kleurloze ruitenreiniger gebruiken. Let wel op je dosering. Begin met erg weinig en bouw voorzichtig op zodat je geen schuimvorming krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door mrbbs op 18-11-2025 11:40 ]

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
We kiezen hier voor de omslachtige methode.

We laten onze dreame moppen zonder reinigingsmiddel, wat uitstekend gaat. We moppen zelf zo eens in de 2 tot 4 weken met een drupje schoonmaakmiddel in het water. Dat met een prettige mop (vinden wij) van AliExpress. Deze mopt moeiteloos erg droog en werkt dus goed op onze laminaatvloer.

Ik ben huiverig voor schoonmaakmiddel bij dweilen en schoonmaken omdat je snel te veel gebruikt wat resulteert in het sneller vuil worden van de vloer (en eventuele andere oppervlakken).

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 23:10
Nu zijn er natuurlijk een paar verschillen tussen de Roborock Qrevo Edge vs Edge 5V1 (ontbreken van Automatic Brush Lifting & Intelligent Voice Assistant). Bij Booblue nu wel een interessante middenklasser voor 599 zwarte versie! https://www.coolblue.nl/p...qrevo-edge-5v1-black.html Volgens vacuumwars presteert de Edge nagenoeg hetzelfde als de Saros 10R, echter zit hier dan nog 300 euro verschil tussen!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:31
Onze Roborock S6 is 5 jaar oud en heeft er inmiddels bijna 1200 uur opzitten en werkt nog prima. Echter wordt ik wel een beetje gestoord van het feit dat hij vaak vast zit en de objectdetectie toch echt wel te wensen overlaat.

Daarom gaan we deze boven neerzetten, daar heeft hij minder last van obstructies. Nu ben ik naar de Dreame L50 aan het kijken. Die ziet er erg goed uit en krijgt veel lovende reviews. Maar is dat nu echt allemaal nodig? Of kan ik met iets van de helft van de prijs 80% van de functies verwachten?

• tdboer
  • Nu online
Rprp schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:25:

Lastige keuze.
Ik heb de Roborock Qrevo Curv X nog op mijn shortlist staan, 50 euro goedkoper en nagenoeg gelijk met de Saros 10r en sinds vandaag #1 op vacuumwars geworden.

• RudolfR
  • Nu online
Misschien ook relevant voor de Neato-kopers hier:
Fragment Radar over Bose Smartspeakers uit 2013 (verkocht tot 2022) die in 2026 grote delen van hun functionaliteit verliezen.
https://radar.avrotros.nl...ncties-van-speakers-62111

• Bigfoot204
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:45
De Roborock Qrevo Edge S5A / 5V1 is nu bij Saturn in de aanbieding voor € 499, lijkt me geen verkeerde deal.

Iemand ervaring met de garantieafhandelingen bij Saturn? Net zo makkelijk als bij Amazon?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:16
Bigfoot204 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:37:
De Roborock Qrevo Edge S5A / 5V1 is nu bij Saturn in de aanbieding voor € 499, lijkt me geen verkeerde deal.

Iemand ervaring met de garantieafhandelingen bij Saturn? Net zo makkelijk als bij Amazon?
Heb je een link? Lijkt mij ook geen verkeerde deal. Saturn is toch weg uit Nederland?

XXXVI

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Overigens, in dat geval is de Qrevo Edge ook een goede optie, die is wat completer dan de S5A / 5V1, nu voor €599 te krijgen via Bol.com...
uitvoering: Roborock Q Revo Edge

De standaard Qrevo Edge heeft betere navigatie doordat deze een RGB camera bevat voor object herkenning en nog wat voordelen. voor €599 lijkt dit wel een redelijk goede deal te zijn, en maakt deze keuze voor mij weer interessanter dan de Dreame L40s Pro Ultra

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:27
Dazzler2120 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:15:
Overigens, in dat geval is de Qrevo Edge ook een goede optie, die is wat completer dan de S5A / 5V1, nu voor €599 te krijgen via Bol.com...

De standaard Qrevo Edge heeft betere navigatie doordat deze een RGB camera bevat voor object herkenning en nog wat voordelen. voor €599 lijkt dit wel een redelijk goede deal te zijn, en maakt deze keuze voor mij weer interessanter dan de Dreame L40s Pro Ultra
Ik kon niet wachten en heb deze paar weken terug voor 650 gekocht. Het is exact dezelfde robot als de Curve, maar in een ander basisstation. Ik wilde deze robot vooral door de Adaptilift, waardoor hij over drempel tot 4 cm zou moeten kunnen.

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

Waarom is deze interessanter dan de Dreame L40s Pro Ultra?

• Bigfoot204
ephymerous schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:56:
[...]

Heb je een link? Lijkt mij ook geen verkeerde deal. Saturn is toch weg uit Nederland?
https://www.saturn.de/de/...wischroboter-2992257.html

Saturn zit inderdaad niet meer in Nederland, dus is alleen interessant voor mensen in de grensregio helaas... Ik heb gisteren een account bij de Duitse DHL aangemaakt zodat ik pakketjes kan ontvangen in pakketautomaten in Duitsland (DHL Packstation).

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
_superboer_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:24:
[...]

Waarom is deze interessanter dan de Dreame L40s Pro Ultra?
Ik vind het intrinsiek al een bonus dat het op het Roborock platform gebouwd is (wat meer 'bewezen' imo dan een Dreame, maar goed dat is natuurlijk volledig subjectief en niet meetbaar.)
Als ik Vaccuumwars mag geloven dan zou de Qrevo Edge vergelijkbaar zijn aan de L40s ultra AE, dus denk dat op pure features de L40s pro ultra dan toch beter zou moeten zijn (is nog niet getest door VaccuumWars voor zover ik kan terug vinden).
Kan eigenlijk maar weinig direct vergelijkingsmateriaal vinden |:(

• Bigfoot204

Ook een goede deal inderdaad. Ik zelf heb wel een vrij opgeruimd huis en geen kinderen, dus geen rondslingerend speelgoed o.i.d., dus vraag me af in hoeverre ik de betere obstacle avoidance nodig heb. Ingebouwde microfoon voor voice assistant ga ik sowieso niet gebruiken.

Hier trouwens een mooi overzicht van de verschillen tussen de normale Edge en de Edge S5A: https://support.roborock....o-Edge-S5A-and-Qrevo-Edge

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Bigfoot204 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:34:
[...]

Ook een goede deal inderdaad. Ik zelf heb wel een vrij opgeruimd huis en geen kinderen, dus geen rondslingerend speelgoed o.i.d., dus vraag me af in hoeverre ik de betere obstacle avoidance nodig heb. Ingebouwde microfoon voor voice assistant ga ik sowieso niet gebruiken.

Hier trouwens een mooi overzicht van de verschillen tussen de normale Edge en de Edge S5A: https://support.roborock....o-Edge-S5A-and-Qrevo-Edge
Ja wij hebben katten, het komt dus wel geregeld voor dat kattenspeeltjes ergens op de grond liggen - dus zo'n RGB camera feature met betere navigatiescore lijkt wel verstandig te zijn :+ Het komt bij onze huidige 'simpele' robotstofzuiger geregeld voor dat hij ergens vasthangt door een kattenspeeltje.

Ja het vergelijk tussen de Edge en de Edge S5A ken ik, maar ik ben meer gefrustreerd dat nergens een vergelijk met de L40s Pro Ultra te vinden is, alleen met de L40s ultra's en de L40s Ultra AE
Terwijl de Pro Ultra weer een upgrade van die 2 versies zou moeten zijn (o.b.v. specs).

• mrbbs
Eén van de grootste voordelen van Roborock tov Dreame/Mova is dat je de plaat achteraan het basisstation kan uithalen om af te spoelen. Bij Dreame/Mova moet je volgens mij altijd met een doek zelf in het basisstation gaan opkuisen..

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24
mrbbs schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:18:
Eén van de grootste voordelen van Roborock tov Dreame/Mova is dat je de plaat achteraan het basisstation kan uithalen om af te spoelen. Bij Dreame/Mova moet je volgens mij altijd met een doek zelf in het basisstation gaan opkuisen..
In de app van Dreame zit een functie om de “wasbordbasis” te reinigen, de dweil wordt dan ook automatisch intensief gereinigd. Dit is voor de l40s Ultra Pro in ieder geval. Zit nog wel een borstel bij om het met de hand te kunnen doen.

Bij ons hebben we trouwens vrij hard water en voor ons koffie apparaat gebruik ik “OSCAR 90 OEM” zakjes, na drie maanden moet ik die wegens hygiëne vervangen. Het “oude” zakje leg ik dan in het waterreservoir in de Dock.

[ Voor 16% gewijzigd door Rednas_N op 19-11-2025 10:01 ]

Just do it.

• appelrondo
  • Laatst online: 19-11 10:45
pielle007 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:10:
De saros10R te verkrijgen voor €809 met een beetje moeite te bestellen bij roborock. de
(Leveren in NL)
Zie mydealz en deze post
Met iets minder moeite is hij via bol.com Plaza direct te bestellen bij Roborock voor € 899,99: https://www.bol.com/nl/nl...ndernis/9300000230369678/
Ik liep een paar pagina's achter in het topic. :$

[ Voor 4% gewijzigd door appelrondo op 19-11-2025 10:24 . Reden: Ik liep een paar pagina's achter in het topic. ]

• Rukapul
  • Nu online

Ik heb de Qrevo Edge al weken in bestelling staan bij Amazon (verkoper: Roborock), maar de leverdatum is naar onbekend veranderd.

Ik heb weinig trek om via Bol Plaza te kopen.

• mrbbs
Op amazon.de staat de Saron 10R nu voor 849.

• eippahc
  • Laatst online: 19-11 23:10
Bol Plaza gaat weer via Mi RobotHome Store inderdaad, toch anders dan bij merk of erkende winkel direct!

Edge of Edge S5A/5V1 wordt het voor mij als midrange topper. Tenzij de hoge segment toppers zoals curve X en Saris 10R nog net iets verder zakken.

Roborock vanwege de prettige app en mijn huidige robot gaat naar boven toe. Kan ik beiden bedienen, wel zo prettig.

• Duncank
  • Laatst online: 11:11
Ik heb gisteren een Dreame L40s Pro Ultra binnengekregen en op het eerste gezicht is het een mooie, stevige upgrade ten opzichte van de Roborock S5 die hier nog rondreed.
Na zijn eerste grondige reiniging vandaag lijkt hij bij het dweilen de dweil-pads niet nat te kunnen maken, de pomp in de robot maakt elke 30 seconden een soort drooglopend geluid. Als ik de robot een beetje kantel loopt het water er in de openingen naast de wielen en tussen de voorbumper aan alle kanten uit.

Hij is gekocht bij Coolblue, dus qua retourneren zit het wel goed, alleen is dit model nu uitverkocht en kan ik alleen kiezen voor geld terug, bijbetalen voor een ander model of wachten of binnen de 30 dagen retourperiode die ik heb het apparaat toch weer op voorraad komt. Dat brengt me wat aan het twijfelen, zeker nu er allerlei goede deals te vinden zijn.

Het viel me op dat deze grondige schoonmaakronde meer dan twee uur geduurd heeft (65m2 zuigen en dweilen), en dat de vuilwatertank daarna al zeker half vol was; is dat gebruikelijk of enkel voor de eerste grondige ronde?
De Dreame app en Home Assistant integratie bevallen me verder wel, en dit was hopelijk slechts een foutief model, maar mijn (stuk simpelere) Roborock heeft me in al die jaren niet zo in de steek gelaten. Misschien toch maar even in het Roborock assortiment neuzen?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:25
@Duncank
Ik herken een aantal zaken, en een aantal zaken ook absoluut niet.

Ik heb ook sinds ongeveer een week de L40s Pro Ultra. Dat drooglopen elke 30 seconden heb ik niet. Het lekken van water is ook niet herkenbaar, dweilpads worden behoorlijk nat (maar ik heb dan tot nu toe dan enkel op de natste stand gedweild. Tevens herken ik de half volle water tank niet bij plusminus 55m2, die van mij zit hoogstens een kwart vol.

Wat ik wel herken: in de grondige routine dat hij naar mijn gevoel lang duurt. De roborock s5 van hiervoor leek een stuk sneller te rijden, maar maakte vervolgens dezelfde inefficiente foutjes in de route die hij aflegt.

Ik zie de dreame dus echt wel als een verademing i.t.t. mijn roborock s5, een van de key features voor mij was obstacle avoidance, daar lijken de dreame en mova's gewoon beter in te zijn dan roborock.

• Grolsch

De roborock saros 10R

Zojuist besteld!
En gisteren is de Saros 10R al binnengekomen, direct geïnstalleerd en works like a charme.

Installatie was appeltje eitje, waarschijn ook omdat ik al 5 jaar met de Roborock software werk.
Het dweilen gaat echt stukken beter dan met de S5 max die ik had.
Hij kan nu inderdaad onder de tafel door vanwege de beperkte hoogte.
De camera erop heeft natuurlijk een uitermate hoog gadget gehalte.

Ook het automatisch schoonmaken van de dweilpads, leegzuigen van de afvalbak zijn natuurlijk mega goede features.

Mijn vrouw is er erg enthousiast over, en dan ben ik natuurlijk ook een gelukkig man :P

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Rukapul schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:45:
[...]

Ik heb de Qrevo Edge al weken in bestelling staan bij Amazon (verkoper: Roborock), maar de leverdatum is naar onbekend veranderd.

Ik heb weinig trek om via Bol Plaza te kopen.
Hij is overigens ook via MediaMarkt te verkrijgen. Nu staat Media Markt ook niet bekend als de toonbaken van klantvriendelijkheid, maar over het algemeen houden ze zich wel aan de wettelijke termijnen etc.
https://www.mediamarkt.nl...D2gn4H4mXhT4aAlDPEALw_wcB

Gezien het Serviceapparaat van Dreame niet echt positief bekend staat, begin ik steeds meer richting de RoboRocks te neigen, Qrevo Edge als alle prijzen de komende dagen hetzelfde blijven, misschien de Saros 10R als die nog wat verder door wilt zakken...

• Duncank
  • Laatst online: 11:11
@prekz fijn dat het apparaat bij jou goed werkt! Ik ga er inderdaad ook van uit dat de 'grondige reiniging' zoals ze de eerste ronde noemen een langere en meer water verbruikende ronde is, en dat daarna in de app alles sneller in te stellen is.

Voor de beeldvorming, deze reddit post toont een filmpje met exact de droogloop geluiden die ik hier ervaar.

• Rukapul
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:01:
[...]

Hij is overigens ook via MediaMarkt te verkrijgen. Nu staat Media Markt ook niet bekend als de toonbaken van klantvriendelijkheid, maar over het algemeen houden ze zich wel aan de wettelijke termijnen etc.
https://www.mediamarkt.nl...D2gn4H4mXhT4aAlDPEALw_wcB

Gezien het Serviceapparaat van Dreame niet echt positief bekend staat, begin ik steeds meer richting de RoboRocks te neigen, Qrevo Edge als alle prijzen de komende dagen hetzelfde blijven,
Ook een vage 3rd party verkoper met een Chinees service email.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Rukapul schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:54:
[...]

Ook een vage 3rd party verkoper met een Chinees service email.
Apart, wist niet eens dat MediaMarkt ook verkoop beschikbaar maakte via 3de partijen. Dan wordt het meteen weer twijfelachtig, inderdaad. Van een dubieuze Chinese reseller verwacht ik niet persé een betere service ervaring dan dat mensen met Dreame hebben. Dus terug naar de tekentafel alweer |:(

Overigens, lijkt er hetzelfde bedrijf achter te zitten, Roboclean Pro NL zit een partij achter met handelsnaam Muchen Importing & Exporting (Den Haag) Trade B.V.
Voor Mi RobotHome Store op Bol.com staat dezelfde handelsnaam geregistreerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Dazzler2120 op 20-11-2025 09:10 ]

• LegeBoekenkast
  • Laatst online: 12:31
Ook een leuke aanbieding, nu bij verschillende shops te krijgen voor €799
https://www.bol.com/nl/nl...r-haren/9300000221595199/

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Uiteindelijjk voor 899 de saros 10r bij de roborock store deutschland gekocht. Daar ging nog eens 10% korting vanaf met aan het rad draaien. Nou is ie inmiddels 849 en tot mijn verbazing krijg ik net een automatische terugstorting van roborock van 45 euro prijsverschil. Toch netjes. Verder had ik liever bij amazon gekocht ivm de volledige garantieafhandeling als dat ooit nodig is; maar het is goed zo.

Eindprijs 764 euro terwijl ie 2 maanden terug nog tussen de 1200 en 1400 was bij bol.

[ Voor 10% gewijzigd door pc01 op 20-11-2025 11:58 ]

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
pc01 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:52:
Uiteindelijjk voor 899 de saros 10r bij de roborock store deutschland gekocht. Daar ging nog eens 10% korting vanaf met aan het rad draaien. Nou is ie inmiddels 849 en tot mijn verbazing krijg ik net een automatische terugstorting van roborock van 45 euro prijsverschil. Toch netjes. Verder had ik liever bij amazon gekocht ivm de volledige garantieafhandeling als dat ooit nodig is; maar het is goed zo. Mooie prijs !
Heb je het dan gewoon bij een pakketpunt in Duitsland laten afleveren?

• pc01
  • Nu online
Ik woon in zwitserland; ik laat hem doorsturen via een verzendservice. Ik zag hierboven dat anderen hem ook via de roborock store hebben gekocht; dus er zullen ook wel trucjes zijn om het pakket in nederland te krijgen.

• stin00
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:58:
[...]
Heb je het dan gewoon bij een pakketpunt in Duitsland laten afleveren?
Roborock Duitsland levert ook direct aan Nederland. Dat is voor Roborock goedkoper dan platformen als amazon of bol gebruiken waar ze x% af moeten staan.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
stin00 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:03:
[...]

Roborock Duitsland levert ook direct aan Nederland. Dat is voor Roborock goedkoper dan platformen als amazon of bol gebruiken waar ze x% af moeten staan.
Ach so denn... Zag dat hij op de site van Roborock Duitsland momenteel Ausverkauft is. Ik woon aan de grens, dus voor mij is het prima te doen om gewoon een pakketje naar een pakketpunt over de grens te laten leveren.

• tdboer
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:56:
[...]

En gisteren is de Saros 10R al binnengekomen, direct geïnstalleerd en works like a charme.

Installatie was appeltje eitje, waarschijn ook omdat ik al 5 jaar met de Roborock software werk.
Het dweilen gaat echt stukken beter dan met de S5 max die ik had.
Hij kan nu inderdaad onder de tafel door vanwege de beperkte hoogte.
De camera erop heeft natuurlijk een uitermate hoog gadget gehalte.

Ook het automatisch schoonmaken van de dweilpads, leegzuigen van de afvalbak zijn natuurlijk mega goede features.

Mijn vrouw is er erg enthousiast over, en dan ben ik natuurlijk ook een gelukkig man :P
Hoi, fijn om te lezen dat de Saros voldoet en dat de hele family er blij mee is. :) :) Maar wat is jouw ervaring met kabels op de grond?
Ik heb zelf nog een oude neato die werkelijk nergens rekening mee houdt. Dus elk model zal het waarschijnlijk al beter doen :9~

• pc01
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:10:
[...]

Ach so denn... Zag dat hij op de site van Roborock Duitsland momenteel Ausverkauft is. Ik woon aan de grens, dus voor mij is het prima te doen om gewoon een pakketje naar een pakketpunt over de grens te laten leveren.
Ik kan hem zo in het mandje gooien; lijkt niet uitverkocht. Volgens mij leveren ze niet naar pakket punten. Ik woon bij de franse grens en had hem het liefst naar een frans pakket punt laten komen; maar dat doen ze dus niet. Nu moet het via een doorstuur service.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
pc01 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:34:
[...]

Ik kan hem zo in het mandje gooien; lijkt niet uitverkocht. Volgens mij leveren ze niet naar pakket punten. Ik woon bij de franse grens en had hem het liefst naar een frans pakket punt laten komen; maar dat doen ze dus niet. Nu moet het via een doorstuur service.
Kan je eens een direct linkje plaatsen naar de product pagina waar jij hem in het mandje zet?
Bij mij heeft hij een €9999 euro prijs met melding dat die uitverkocht is

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste