Ik zou toch niet zo gauw bij Dreame zelf kopen denk ik. Bij Amazon is de garantie afhandeling een stuk beter geregeld.Boinkie schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:56:
Dreame heeft inmiddels mooie aanbiedingen op de site met Black Friday garantie. Ik heb dus de L40s Ultra Pro in het zwart besteld!
Ik ga er van uit dat die de komende jaren vlekkeloos zuigt en dweiltRvanlaak schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:28:
[...]
En waarom via Dreame direct (geen service center in NL), en niet bijv. via een Nederlandse club die dezelfde prijs biedt? uitvoering: Dreame L40s Pro Ultra
Ah goed punt, die prijsgarantie had ik overheen gekeken. De producten zoals de L50 en Matrix 10 staan ook op Dreame's Black Friday pagina, inclusief het banner dat de aanbieding voor die producten van 20 nov t/m 1 dec zal lopen. Ga nog even wachten tot die prijzen beschikbaar komen voor een definitieve keuze dus.Boinkie schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:32:
[...]
Ik ga er van uit dat die de komende jaren vlekkeloos zuigt en dweilt.. Simpelweg door de BF garantie.. Als die ergens anders nog goedkoper opduikt komende weken
[ Voor 6% gewijzigd door Rvanlaak op 10-11-2025 12:40 ]
Goh, wellicht toch een goede om eens een oogje te houden op die Dreame L40s. Mijn zusje heeft een Ecovacs x9 Pro Omni en die bevalt haar goed, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo veel merken, modellen en mogelijkheden.
Is er ergens een goede vergelijking te vinden met de meest hedendaagse modellen en eventueel de Black Friday kortingen meegenomen in diezelfde vergelijking?
Wat werkt in de praktijk beter, een dwijl rol of twee schijven?
Is er ergens een goede vergelijking te vinden met de meest hedendaagse modellen en eventueel de Black Friday kortingen meegenomen in diezelfde vergelijking?
Ik zit met dezelfde vraag over dweil of rol.MusicMaikel schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:26:
Goh, wellicht toch een goede om eens een oogje te houden op die Dreame L40s. Mijn zusje heeft een Ecovacs x9 Pro Omni en die bevalt haar goed, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo veel merken, modellen en mogelijkheden.
Rol zou beter zijn om vocht op te kuisen. Maar als er een fles water of ketchup valt dan veeg je dat toch met iets anders op, niet?
Ander verschil is dat de rol de rol beetje afspoelt tijdens het dweilen. Je verwijdert dus het vuil al. De schijven nemen het vuil op maar smeren het dan uiteindelijk toch ook terug open. Maar wanneer is het kantelpunt tussen vuil opnemen en het uitsmeren?
Ik kijk nu naar ecovacs T80 en dreame l40 ultra AE. Beide staan in promo.
Alleen heb ik wat schrik dat die rollers hun vuil water kunnen lekken. Er zijn gebruikers die daarover klagen maar natuurlijk lang niet iedereen.
Heeft iemand een ecovacs T80?
ik zat zelf ook naar de AE te kijken. Ik kwam er alleen achter dat deze geen “armpje” heeft waarmee hij beter de hoeken meepakt. Daardoor viel hij bij mij af. Verder goeie bang for buck volgens mij.paterke schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:26:
[...]
Ik zit met dezelfde vraag over dweil of rol.
Rol zou beter zijn om vocht op te kuisen. Maar als er een fles water of ketchup valt dan veeg je dat toch met iets anders op, niet?
Ander verschil is dat de rol de rol beetje afspoelt tijdens het dweilen. Je verwijdert dus het vuil al. De schijven nemen het vuil op maar smeren het dan uiteindelijk toch ook terug open. Maar wanneer is het kantelpunt tussen vuil opnemen en het uitsmeren?
Alleen heb ik wat schrik dat die rollers hun vuil water kunnen lekken. Er zijn gebruikers die daarover klagen maar natuurlijk lang niet iedereen.
Had die ook al beetje op het oog. Kreeg al een price alert vanochtend voor de Dreame L40 Ultra AE. En nu foetsie uiteraard. ;p Naja, niet dat ik weet of ik hem gelijk gekocht had dan.
Zoals hierboven gezegd zoveel dat er wel meer in dat lijstje passen. Mova P50 Ultra bijv.
Hoe zijn de Dreame/Mova merken met app/ondersteuning, gebruik zonder app, homekit e.d. of er zijn bepaalde merken die "toekomst" bestendiger zijn in die zin.
Het zal niet de 1e keer zijn in de geschiedenis dat een product ineens waardeloos wordt of 75-90% van de functionaliteit verliest.
Zoals hierboven gezegd zoveel dat er wel meer in dat lijstje passen. Mova P50 Ultra bijv.
Hoe zijn de Dreame/Mova merken met app/ondersteuning, gebruik zonder app, homekit e.d. of er zijn bepaalde merken die "toekomst" bestendiger zijn in die zin.
Het zal niet de 1e keer zijn in de geschiedenis dat een product ineens waardeloos wordt of 75-90% van de functionaliteit verliest.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik lees dat Dreame beter bekend staat met support en after sales dan mova (slecht). Zat er zelf ook mee na een supportvraag van mijn Roborock. Roborock is in mijn ervaring dramatisch qua support. Sowieso na 2 jaar al geen updates meer gehad.The Chosen One schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:50:
Had die ook al beetje op het oog. Kreeg al een price alert vanochtend voor de Dreame L40 Ultra AE. En nu foetsie uiteraard. ;p Naja, niet dat ik weet of ik hem gelijk gekocht had dan.
Hier zonet de Dreame L40 Ultra AE besteld voor 475 euro.
Volgens Vacuum Wars 5e beste overall robot en 1e in best value, komt van 700 euro dus best goede deal lijkt me. Enige nadeel alleen in zwart verkrijgbaar en zonder uitschuifbare zijborstel.
Zal wennen zijn na een 6j oude super basic Eufy met stootbumper
Volgens Vacuum Wars 5e beste overall robot en 1e in best value, komt van 700 euro dus best goede deal lijkt me. Enige nadeel alleen in zwart verkrijgbaar en zonder uitschuifbare zijborstel.
Ik dacht dat ze hier bij tweakers voornamelijk fan waren van Roborock? Dat is momenteel ook mijn voorkeur met Saros 10R. Mocht ik moeten kiezen tussen Dreame en Mova zou ik ook nooit twijfelen en Dreame kiezen aangezien Mova maar een zustermerk is waar je minder van moet gaan verwachten denk ik.Sosua schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:24:
[...]
Ik lees dat Dreame beter bekend staat met support en after sales dan mova (slecht). Zat er zelf ook mee na een supportvraag van mijn Roborock. Roborock is in mijn ervaring dramatisch qua support. Sowieso na 2 jaar al geen updates meer gehad.
Op Vacuum Wars noemen ze de Dreame L40s Ultra AEop 5, is dat hetzelfde apparaat? Als ik kijk naar de specs op de Nederlandse site van Dreame bij de L40 Ultra AE komen die wel volledige overeen met de specs op de US-site voor de L40s Ultra AE.Infreno schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:40:
Hier zonet de Dreame L40 Ultra AE besteld voor 475 euro.
De benamingen zijn echt heel verwarrend. Ik vind in heel het NL gamma van Dreame geen enkele andere robot met de 'AE' benaming dus ik vermoed dat de 'S' US gebonden zal zijn? Specs zijn inderdaad volledig gelijk, maar dat zijn die van de L40S Pro Ultra ook_superboer_ schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:04:
[...]
Op Vacuum Wars noemen ze de Dreame L40s Ultra AEop 5, is dat hetzelfde apparaat? Als ik kijk naar de specs op de Nederlandse site van Dreame bij de L40 Ultra AE komen die wel volledige overeen met de specs op de US-site voor de L40s Ultra AE.
Ik heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd naar Dreame...
Kan die voor 429 bestellen met 50,- waardebon.
Hoe doen mensen van/met Dreame onderdelen vervangen? Originele? Alieexpress? Inwisselbaar van andere modellen?
En schoonmaak middel e.d.?
'Grappig' dat Rtings weer minder (positief) te spreken is er over; https://www.rtings.com/robot-vacuum/reviews/dreame/l40-ultra
Hoe doen mensen van/met Dreame onderdelen vervangen? Originele? Alieexpress? Inwisselbaar van andere modellen?
'Grappig' dat Rtings weer minder (positief) te spreken is er over; https://www.rtings.com/robot-vacuum/reviews/dreame/l40-ultra
[ Voor 25% gewijzigd door The Chosen One op 10-11-2025 22:55 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Als ik deze vergelijking mag geloven dan zit er wel degelijk verschil in l40s ultra en l40 ultra ae, waarbij de ae de iets betere is.The Chosen One schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:53:
karakedi in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
[ Voor 7% gewijzigd door prekz op 11-11-2025 09:19 ]
Ik heb de l40 ultra ae nu enkele maanden en de dweilpads lekken geen water tot op heden. Werkt echt dikke primapaterke schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:26:
[...]
De l40 ultra ae die ik heb heeft een uitschuifbare mop pad en daar dweilt hij heel netjes dicht op de randen en hoeken, maar niet er tegenaan. Denk dat er < 1 cm ruimte is tussen apparaat en muur.Sosua schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:36:
[...]
ik zat zelf ook naar de AE te kijken. Ik kwam er alleen achter dat deze geen “armpje” heeft waarmee hij beter de hoeken meepakt. Daardoor viel hij bij mij af. Verder goeie bang for buck volgens mij.
Verder kan hij met 1 borstel eigenlijk alle vuil wel meepakken en is de borstel echt fantastisch. De tricut borstel zorgt er gewoon voor dat er 0 haren op de borstel blijven. Scheelt weer in onderhoud 😊
Hij is nu zelfs 100 euro goedkoper dan waar ik hem voor gekocht heb een kleine 2 maanden terug. Misschien haal ik er nog eentje voor boven 😁
Iemand ervaring met een geoliede houten vloer? Die kan je niet zomaar “dweilen”. Maar ben toch benieuwd of zo’n robo wel de vloer wat kan afnemen.
Heb jij toevallig tapijt? Enig nadeeltje van de l40 ultra ae in mijn ogen is dat hij de dweil niet kan achter laten in het basis stations. Alle andere features lijken daarintegen weer beter dan de l40s ultra (of pro ultra).sahinasappelsap schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:29:
[...]
De l40 ultra ae die ik heb heeft een uitschuifbare mop pad en daar dweilt hij heel netjes dicht op de randen en hoeken, maar niet er tegenaan. Denk dat er < 1 cm ruimte is tussen apparaat en muur.
Verder kan hij met 1 borstel eigenlijk alle vuil wel meepakken en is de borstel echt fantastisch. De tricut borstel zorgt er gewoon voor dat er 0 haren op de borstel blijven. Scheelt weer in onderhoud 😊
Hij is nu zelfs 100 euro goedkoper dan waar ik hem voor gekocht heb een kleine 2 maanden terug. Misschien haal ik er nog eentje voor boven 😁
Kortom hoe is jou ervaring met tapijt en de dweilen? Of laat je hem altijd eerst stofzuigen en eventueel daarna pas dweilen? Volgens mij zit er bij de dweil only actie een functie op om tapijten over te slaan?
Ik heb slechts een klein stukje tapijt bij de voordeur, dus ik kan daar weinig over zeggen. De dweilpads worden ietsjes opgetild als ie er overheen gaat, voelt ook niet nat aan.prekz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:19:
[...]
Heb jij toevallig tapijt? Enig nadeeltje van de l40 ultra ae in mijn ogen is dat hij de dweil niet kan achter laten in het basis stations. Alle andere features lijken daarintegen weer beter dan de l40s ultra (of pro ultra).
Kortom hoe is jou ervaring met tapijt en de dweilen? Of laat je hem altijd eerst stofzuigen en eventueel daarna pas dweilen? Volgens mij zit er bij de dweil only actie een functie op om tapijten over te slaan?
En volgens mij herkent hij tapijt zelf en kun je ook instellen dat area/tapijt niet gedweild hoeft te worden.
Beantwoord dat de vragen een beetje?
Maar nogmaals, te weinig tapijt om er iets zinnigs over te zeggen.
Ik doe zuigen en dweilen tegelijk, de optie na elkaar ben je 1.5-2x zo lang mee bezig
YouTube: Dreame L40s Ultra, Ultra AE, Ultra CE Review - ONE of these is GREATprekz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:19:
[...]
Heb jij toevallig tapijt? Enig nadeeltje van de l40 ultra ae in mijn ogen is dat hij de dweil niet kan achter laten in het basis stations. Alle andere features lijken daarintegen weer beter dan de l40s ultra (of pro ultra).
Op dit filmpje worden de verschillen tussen de L40S versies duidelijk uitgelegd.
De AE versie beschikt blijkbaar over betere AI technologie/navigatie/objectherkenning ivm de L40S Ultra.
Deze laatste heeft dan weer de uitschuifbare borstel en de dweilpads die afgelegd kunnen worden maar doet het in verschillende praktijktesten toch minder goed dan de AE versie.
De L40S Pro Ultra staat op bol en is blijkbaar een mix van beiden. De betere AI technologie maar ook de andere voordelen van de L40S Ultra. Staat aan 599 op bol dus ook goeie deal.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik nu enkel een robot om te zuigen maar dweilen staat uit, dat doe ik met de hand met een reiniger met olie en pigment.Sosua schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:36:
Iemand ervaring met een geoliede houten vloer? Die kan je niet zomaar “dweilen”. Maar ben toch benieuwd of zo’n robo wel de vloer wat kan afnemen.
Ik ga er vanuit dat ik die reiniger niet zomaar kan toevoegen aan het reservoir van de robot/dock?
Dit was mij niet duidelijk, dat trekt me eigenlijk over de streep om voor de Pro Ultra te gaan i.p.v. de AE. Ik denk dat de upgrades met een uitschuifbare hoek borstel en het omhoog kunnen halen van de dweilkoppen zijn voor mij wel redelijk belangrijk met een redelijk duur wollen tapijt en veel hoekjes in mijn ruimte.Infreno schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:44:
[...]
De L40S Pro Ultra staat op bol en is blijkbaar een mix van beiden. De betere AI technologie maar ook de andere voordelen van de L40S Ultra. Staat aan 599 op bol dus ook goeie deal.
Thanks voor die toelichting!
In hoekjes is ook wel weer fijn. Maar man man man wat hebben al die zuigers verschrikkelijke benamingen…
Even inhaken op de Dreame L40 Ultra AE. Die slaat hier gewoon het gehele vloerkleed over. Al verschillende instellingen aangepast, maar hij trapt er niet in. Hij blijft eromheen rijden. En zo'n hoog kleed is het nou ook weer niet...
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik denk eraan de Dream L40s Pro ultra te nemen, maar twijfel toch vanwege sommige klachten van loslatende dweil pads.
Iemand ervaring met loslaten van de dweilpads, lijkt me zeer irritant?
Verder iemand andere types voor <600€?
Qrevo S5V lijkt me ook wel wat, is effectief veel verschil met de l40s pro ultra?
Vooral extandable stofzuig en dweilarm vind ik belangrijk.
Qrevo S5V lijkt me ook wel wat, is effectief veel verschil met de l40s pro ultra?
Nu de Eufy S1 (de niet Pro versie) van €999 voor €499.
Lijkt mij een strakke deal
Heeft iemand hier ervaringen mee of zijn er beter alternatieven?
Lijkt mij een strakke deal
Herkenbaar, hier wel hoogpoligSteeffoon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:24:
Even inhaken op de Dreame L40 Ultra AE. Die slaat hier gewoon het gehele vloerkleed over. Al verschillende instellingen aangepast, maar hij trapt er niet in. Hij blijft eromheen rijden. En zo'n hoog kleed is het nou ook weer niet...
[Afbeelding]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Anders ook even de Roborock aanbiedingen op AliExpress in de gaten houden. Vaak nog extra korting met een coupon en tijdelijk 25% cashback via CashbackXL. Zit zelf te kijken naar de Curve S5X of de QRevo Edge.amadeus123 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:15:
Ik denk eraan de Dream L40s Pro ultra te nemen, maar twijfel toch vanwege sommige klachten van loslatende dweil pads.
Toch nog is de vraag:
Wat zijn de ervaringen m.b.t. dweilschijven ten opzichte van een dweilrol? Zit erg te twijfelen, ben vooral bang wanneer er iets opgedweild wordt in het geval van de schijven de hele vloer volgesmeerd wordt.
Wat zijn de ervaringen m.b.t. dweilschijven ten opzichte van een dweilrol? Zit erg te twijfelen, ben vooral bang wanneer er iets opgedweild wordt in het geval van de schijven de hele vloer volgesmeerd wordt.
Weet niet of deze robot zich omhoog kan bewegen? Maar mss kun je treshold ervoor plaatsen in de app?Steeffoon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:24:
[Afbeelding]
De Korte versie... Op dit moment Pads (rollers smeren oa de troep uit) klikMusicMaikel schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:04:
Toch nog is de vraag:
Zijn evt meer vids te vinden op zijn kanaal.
Ontwikkeling zal niet stilstaan (gaat nu al in een razend tempo) dus mogelijk dat eea tzt zal verbeteren
[ Voor 35% gewijzigd door pielle007 op 11-11-2025 19:24 ]
Dat zijn allemaal nepkortingen toch. De s5x is al weken /maanden voor 640 euro te koop. Met of zonder coupon.Jarrovski75 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:30:
[...]
Anders ook even de Roborock aanbiedingen op AliExpress in de gaten houden. Vaak nog extra korting met een coupon en tijdelijk 25% cashback via CashbackXL. Zit zelf te kijken naar de Curve S5X of de QRevo Edge.
mij niet duidelijk hoeveel hier nu (echt?) vanaf gaat via cashbackXL.
Edit : ah gevonden, max 30 euro korting. Flutaanbieding dus.
[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 11-11-2025 20:01 ]
Ik had gehoopt 25%, maar helaas. In de niet zo kleine lettertjes staat echter:
Max €30 dus, dan zijn het inderdaad geen uitzonderlijke aanbiedingen.Je ontvangt cashback over de orderwaarde excl. BTW, verzendkosten en eventuele toeslagen. De maximale cashback die je op een aankoop kunt ontvangen, is €30.
Dat kan beter, ik wacht wel tot Black FridayJarrovski75 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:04:
Ik had gehoopt 25%, maar helaas. In de niet zo kleine lettertjes staat echter:
[...]
Max €30 dus, dan zijn het inderdaad geen uitzonderlijke aanbiedingen.
Waar?The Chosen One schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:53:
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Heb net zelf de AE geannuleerd en de L40s pro ultra besteld 😅MusicMaikel schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:13:
[...]
Dit was mij niet duidelijk, dat trekt me eigenlijk over de streep om voor de Pro Ultra te gaan i.p.v. de AE. Ik denk dat de upgrades met een uitschuifbare hoek borstel en het omhoog kunnen halen van de dweilkoppen zijn voor mij wel redelijk belangrijk met een redelijk duur wollen tapijt en veel hoekjes in mijn ruimte.
Thanks voor die toelichting!
Die van Dyson is in de aanbieding van 1299 voor 529 euro. Wat een bizar verschil. Het lijkt niet zo’n populaire keuze, terwijl de steelstofzuigers van Dyson het volgens mij wel goed doen.
De Dyson heeft een goede opzuigperformantie (zoals de steelstofzuiger) maar de concurrentie heeft de dweilen en de docks, de Dyson aan volle pot stak er dan wat bleekjes vanaf. Ik denk dat ze vijf jaar geleden een betere zaak konden voorleggen maar de robotstofzuigermarkt is ondertussen verder gereden.
Ik denk dat ze met een erg grote stock zitten hoewel ook de topmodellen van Dreame en Roborock zoveel dalen. Maar voor Dyson dat zijn steelstofzuigers jarenlang aan stabiele prijs kan verkopen is dit idd een opvallende korting in een andere sectie.
Ik denk dat ze met een erg grote stock zitten hoewel ook de topmodellen van Dreame en Roborock zoveel dalen. Maar voor Dyson dat zijn steelstofzuigers jarenlang aan stabiele prijs kan verkopen is dit idd een opvallende korting in een andere sectie.
[ Voor 12% gewijzigd door algalid op 11-11-2025 23:41 ]
Lezend door het forum zie ik weinig posts over de Eufy E25
De gebruikelijke YouTube kanalen zijn positief en de prijs is tot een acceptabel nivo gedaald.
Het lijkt mij een interessante optie en ik ben erg benieuwd waarom er zo weinig over wordt geschreven op dit forum.
De gebruikelijke YouTube kanalen zijn positief en de prijs is tot een acceptabel nivo gedaald.
Het lijkt mij een interessante optie en ik ben erg benieuwd waarom er zo weinig over wordt geschreven op dit forum.
Doen wij ook. Gevoelsmatig heb ik een voorkeur voor Roborock. Door de verhalen hier en ook de positieve ervaringen van vrienden. Daarnaast is Roborock wel te koppelen in Homeyde Peer schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:08:
[...]
Dat kan beter, ik wacht wel tot Black Friday
Liefst koop ik via Amazon vanwege eventuele garantie. Hopelijk komt er een mooie deal
XXXVI
Afgelopen week de Roborock Qrevo Pro besteld voor €530 als vervanging van onze Q7 Max+ die naar de bovenverdieping gaat. Het leek me een scherpe prijs voor wat extra’s t.o.v. de QV 35A (o.a. heetwater mop washing, warme lucht drogen en een uitschuifbare dweil).
S5V heb ik ook nog overwogen maar die wast de dweils met koud water.
Ten opzichte van de Q7 is de Qrevo Pro een verademing: hij is een stuk stiller en het dweilen is veel beter.
Hoewel de Qrevo Pro dus voldoet aan alle eisen twijfel ik of ik niet beter voor €70 meer de Dreame L40S Pro Ultra kan pakken en daarvoor een dubbele borstel, flex arm, betere zuigkracht en (als ik het goed heb) betere obstacle avoidance. Ik kan echter niet inschatten of het zuig-/dweilresultaat ook beter gaat zijn dan de Qrevo of dat het vooral wat extra gimmicks zijn.
Het voornaamste nadeel is dat ik 2 robots in 2 verschillende apps moet bedienen.
S5V heb ik ook nog overwogen maar die wast de dweils met koud water.
Ten opzichte van de Q7 is de Qrevo Pro een verademing: hij is een stuk stiller en het dweilen is veel beter.
Hoewel de Qrevo Pro dus voldoet aan alle eisen twijfel ik of ik niet beter voor €70 meer de Dreame L40S Pro Ultra kan pakken en daarvoor een dubbele borstel, flex arm, betere zuigkracht en (als ik het goed heb) betere obstacle avoidance. Ik kan echter niet inschatten of het zuig-/dweilresultaat ook beter gaat zijn dan de Qrevo of dat het vooral wat extra gimmicks zijn.
Het voornaamste nadeel is dat ik 2 robots in 2 verschillende apps moet bedienen.
Uit eigen ervaring, Rollers nemen meer vuil op en maken meer schoon dan spinners maar hebben iets meer onderhoud nodig. (tot je dan in die spinner het wasbord moet schoonmaken en dan is het ook een gedoe)pielle007 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:20:
[...]
Weet niet of deze robot zich omhoog kan bewegen? Maar mss kun je treshold ervoor plaatsen in de app?
[...]
De Korte versie... Op dit moment Pads (rollers smeren oa de troep uit) klik
Zijn evt meer vids te vinden op zijn kanaal.
Ontwikkeling zal niet stilstaan (gaat nu al in een razend tempo) dus mogelijk dat eea tzt zal verbeteren
Hij doet hier sinds 2 weken z'n rondjes en erg blij mee! Zuigt en dweilt heel goed, zeker fijn met die dweil-schoonmaakmiddel-dispender die er standaard in zit. Drogen van de dweil duurt wel lang, maar maakt gelukkig geen enorme herrie!fvhemert schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:49:
Lezend door het forum zie ik weinig posts over de Eufy E25
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zijn er hier al gebruikers van de Dreame Matrix10 Ultra?
Redelijk nieuwe model maar hopelijk zakt de prijs nog iets met de komst van zwarte vrijdag...
Redelijk nieuwe model maar hopelijk zakt de prijs nog iets met de komst van zwarte vrijdag...
Vanaf 20 november is die in korting https://be.dreametech.com/pages/black-fridayrobv73 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:57:
Zijn er hier al gebruikers van de Dreame Matrix10 Ultra?
Na een jaar lang hier gekeken en gelezen te hebben en veel YouTube video's en ratings gekeken te hebben. Heb ik uiteindelijk voor de Dreame Aqua 10 Roller gekozen, nu deze een Black Friday korting heeft.
Vandaag ontvang ik deze, ben zeer benieuwd naar mijn eerste ervaring.
BP on the move!!!
Na een maand nog welgeteld 0x voor gehad; ondertussen al zo'n 1200m2 'schoongemaakt'.amadeus123 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:15:
(Wat ik wel heb: tijdens z'n 1e ronde ging hij net onder m'n sofa; maar sindsdien niet meer :(; en soms; als een meubel wordt verplaatst rijdt hij er gewoon tegen. 'k heb ook al geleerd om, wanneer hij bvb de eetruimte heeft gedaan; de stoelen nog niet terug te plaatsen als hij nog in een volgende ruimte bezig is. Bij het terugrijden knalt hij dan gewoon tegen een stoelpoot (omdat de hindernis er eerder niet was). Geen ondoenbare dingen
Zou toch niet mogen? Of hoe werkt zo'n mapping? Alles kan toch niet altijd exact op dezelfde plaats staan? Bureaustoel bv. Zou hij dat niet moeten zien met camera?Hermod schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:03:
[...]
Na een maand nog welgeteld 0x voor gehad; ondertussen al zo'n 1200m2 'schoongemaakt'.
(Wat ik wel heb: tijdens z'n 1e ronde ging hij net onder m'n sofa; maar sindsdien niet meer :(; en soms; als een meubel wordt verplaatst rijdt hij er gewoon tegen. 'k heb ook al geleerd om, wanneer hij bvb de eetruimte heeft gedaan; de stoelen nog niet terug te plaatsen als hij nog in een volgende ruimte bezig is. Bij het terugrijden knalt hij dan gewoon tegen een stoelpoot (omdat de hindernis er eerder niet was). Geen ondoenbare dingen
Ja dit was behoorlijk zuur toen we hem net voor 1300 euro hadden gekocht... Verder wel een goede stofzuiger als je niet hoeft te dweilen. vooral hoe schoon hij matten en vloerkleden maakt is perfect. Of hij die 1300 euro waard is weet ik niet. die 529 wel in elk geval.Alicanto schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:22:
Die van Dyson is in de aanbieding van 1299 voor 529 euro. Wat een bizar verschil. Het lijkt niet zo’n populaire keuze, terwijl de steelstofzuigers van Dyson het volgens mij wel goed doen.
[ Voor 20% gewijzigd door H3nk1960 op 12-11-2025 13:09 ]
Hij heeft er vooral moeite mee wanneer er tijdens een schoonmaakbeurt iets wordt verplaatst merk ik. (stoelen terug onder tafel, salontafel wat verschoven); waardoor hij even een minder logische route (met wat zachte bumperduwtjes tegen 'n stoelpoot) volgt terug naar z'n station.Infreno schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:39:
[...]
Zou toch niet mogen? Of hoe werkt zo'n mapping? Alles kan toch niet altijd exact op dezelfde plaats staan? Bureaustoel bv. Zou hij dat niet moeten zien met camera?
Als je niet thuis bent en hem z'n werk laat doen, merk je het nooit natuurlijk (en zal er ook weinig verplaatst worden
Ik heb sind 2 weken een Roborock Q7 L5 Robotstofzuiger. Het probleem is dat er tijdens het stofzuigen regelmatig stukken stof UIT de stofzuiger komen. Ik gebruik alleen de zuigfunctie op laminaat. Het komt vooral voor als hij lange stukken doet (dus op redelijke snelheid zit). Ik weet het, het is een goedkope stofzuiger maar de basisfunctie, stofzuigen, zou het lijkt mij wel goed moeten werken. Ik start met een lege stofbak en heb de borstels schoongemaakt. Het filter heb ik uitgeklopt. Alles is nieuw en ik kan geen afwijkingen zien aan het apparaat.
Heeft iemand nog tips waaraan dit kan liggen of is het gewoon een slecht apparaat?
Heeft iemand nog tips waaraan dit kan liggen of is het gewoon een slecht apparaat?
Klinkt niet heel zeker gezien en je problemen zou een simpele zoekopdracht een logisch vervolg zijn:jomas schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:30:
[...]
Nee, volgens mij is dit type zonder stofzak.
https://www.bol.com/nl/nl...fzakken/9300000237261681/
Je linkt naar stofzakken voor in het dock, dat heeft niks met zijn probleem te maken. Zijn probleem is dat er tijdens het stofzuigen regelmatig stukken stof UIT de stofzuiger komen. Dat is gewoon een gevalletje defect en dus garantie.Tazzios schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:45:
[...]
Klinkt niet heel zeker gezien en je problemen zou een simpele zoekopdracht een logisch vervolg zijn:
https://www.bol.com/nl/nl...fzakken/9300000237261681/
De zak zal inderdaad wat te groot zijn voor in de stofzuiger.
Sinds vandaag hebben we een Dreame L40s Pro Ultra, we zijn tevreden met de eerste resultaten. We komen van een Roborock S5 Max, het stofzuigen is mijns inziens vergelijkbaar. De dweil functie is echt een wereld van verschil.
Just do it.
Waar besteld? Amazon of via een NL retailer?Rednas_N schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:26:
Sinds vandaag hebben we een Dreame L40s Pro Ultra, we zijn tevreden met de eerste resultaten. We komen van een Roborock S5 Max, het stofzuigen is mijns inziens vergelijkbaar. De dweil functie is echt een wereld van verschil.
We zouden de stofzuiger kopen en die in de berging naast de diepvriezer zetten. er is zo'n 60 cm tussen de diepvriezer en de muur. Hebben recente toestellen problemen om te navigeren naar hun station als de ruimte beperkt is?
Ons oud model had er geen last mee ondanks dat de instructies zeiden dat er minstens een halve meter langs elke kant vrij moest zijn.
Ons oud model had er geen last mee ondanks dat de instructies zeiden dat er minstens een halve meter langs elke kant vrij moest zijn.
Uiteindelijk via Coolblue. We konden 'm daar ophalen en over het algemeen is de service daar goed.prekz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:30:
[...]
Waar besteld? Amazon of via een NL retailer?
Just do it.
Zijn er meer mensen bij wie de zijborstel van de Xiaomi X20+ loskomt? Hij heeft bij mij vaak ruzie met de salontafels op het tapijt, lijkt dat de borstel er net onder komt en hij hem er dan af rijdt. Geen idee hoe exact, als ik het borsteltje er zelf af wil halen dan moet ik toch goed mijn best doen. Vandaag heeft hij hem op een andere plek verloren, ik gok op een nog klein stukje blootliggende stroomkabel. Vervolgens er overheen gereden en in de hoofdborstel terecht gekomen.
Na 10 maanden is het toch wel erg snel dat hij elke keer zijn onderdelen verliest.
Na 10 maanden is het toch wel erg snel dat hij elke keer zijn onderdelen verliest.
Bij roborock is dit niet anders. Geen ramp maar voelt wat "dom" van zo'n apparaatHermod schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:45:
[...]
Hij heeft er vooral moeite mee wanneer er tijdens een schoonmaakbeurt iets wordt verplaatst merk ik. (stoelen terug onder tafel, salontafel wat verschoven); waardoor hij even een minder logische route (met wat zachte bumperduwtjes tegen 'n stoelpoot) volgt terug naar z'n station.
Als je niet thuis bent en hem z'n werk laat doen, merk je het nooit natuurlijk (en zal er ook weinig verplaatst worden)
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik zie op de live kaart van mijn Dreame dat bewegende stoelen of als wij bewegen, dit vrijwel direct op de kaart verwerkt wordt.
Maar qua gedrag blijft hij dan wel om de verdwenen stoelpoot heen rijden.
Maar qua gedrag blijft hij dan wel om de verdwenen stoelpoot heen rijden.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Update:Bas Post schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:44:
Na een jaar lang hier gekeken en gelezen te hebben en veel YouTube video's en ratings gekeken te hebben. Heb ik uiteindelijk voor de Dreame Aqua 10 Roller gekozen, nu deze een Black Friday korting heeft.
Gistermiddag ontvangen, gisteravond geïnstalleerd, updates laten draaien. Vervolgens een "snelle scan" gestart, binnen 4 minuten was mijn keuken, woonkamer en TV zithoek gescanned. Dat vond ik bijzonder snel en accuraat gaan.
Daarna moest ik de map aanpassen, door meubilair, gordijnen, drempel naar de bijkeuken, etc aan te geven. Vervolgens met "CleanGenius" 2 kamers laten reinigen. 25 m2 in 36 minuten, inclusief tapijt. Deze 2 kamers hebben de meeste obstakels, tafels en stoelpoeten, etc.
Mijn eerste conclusie:
Wat mij echt opviel en enorm mee viel is het geluid wat de Dreame produceert. Als je altijd Dyson V8, V11 en V15 gewend bent, is de Aquq10 echt heel stil in vergelijking. Ik durf wel snachts de Dreame te laten werken, dat gaan wij boven niet horen.
Daarna resultaat, zo op het eerste oog erg schoon. Geen strepen gezien, maar dit was wel een test in de avond. Vandaag start ik een grondige reiniging, inclusief hal, wc en bijkeuken. Deze moeten nog gescanned worden.
Bijzonder knap hoe de Aqua10 in kleine hoekjes toch nog komt en schoon maakt, dat had ik niet verwacht.
Ik ben zeer benieuwd wat het op lang termijn gaat doen.
BP on the move!!!
Sinds gisteren de L40s Pro Ultra gekocht. Tot dusver echt erg goed. Stofzuigen accuraat, deurmat brandschoon. Dweilen erg goed. Wij zijn doorgaans behoorlijk schoon, maar ongekend wat 'ie eigenlijk aan vuil water produceert. Navigeren ook top. Zelfs een paar verloren gewaande slippers gevonden met foto. Heb hem nu 1x 3 passes op de geoliede houten vloer laten dweilen, maar aangezien je geen zeep mag gebruiken in de machine nu alleen nog water gebruikt.
In het vervolg denk ik wel dat hij niet de houten vloer dweilt, omdat ie gewoon te goed z'n werk doet. Vocht in de naden. Blijft handwerk met waco zeep. De keuken daarintegen blinkt gewoon.
In het vervolg denk ik wel dat hij niet de houten vloer dweilt, omdat ie gewoon te goed z'n werk doet. Vocht in de naden. Blijft handwerk met waco zeep. De keuken daarintegen blinkt gewoon.
https://www.faillissement...lliet-dreigt-te-gaan.aspx
Gaat over i-Robot
Gaat over i-Robot
[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 13-11-2025 12:26 ]
De curv 2 pro voor 999 via roborock de. Ik weet nog niet wat ik van het design moet vinden. Voorganger curvx wordt goed gereviewed.pielle007 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:10:
De saros10R te verkrijgen voor €809 met een beetje moeite te bestellen bij roborock. de
(Leveren in NL)
Zie mydealz en deze post
[ Voor 8% gewijzigd door DeGallier op 13-11-2025 14:41 ]
Doet me denken aan de helm van een starwars trooper.DeGallier schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:39:
[...]
De curv 2 pro voor 999 via roborock de. Ik weet nog niet wat ik van het design moet vinden. Voorganger curvx wordt goed gereviewed.
Hoe dan ook dr zijn nu leuke aanbiedingen...
Ik zie door het bomen het bos niet meer. Wat is nou de topper binnen het 500 budget? Die Dreame L40 Ultra AE ziet er goed uit, maar is het ook de best bang voor je buck?
registreren bij roborock is al ingewikkeld merk ik. Krijg allemaal parameter errors als ik een account wil aanmaken of een wachtwoord wil instellenpielle007 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:10:
De saros10R te verkrijgen voor €809 met een beetje moeite te bestellen bij roborock. de
(Leveren in NL)
Zie mydealz en deze post
Ik wacht wel tot deze beschikbaar wordt via een vertrouwd platform voor die prijs.pielle007 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:10:
(Leveren in NL)
Zie mydealz en deze post
Vertrouwd platform? Het is de officiele website van Roborock.demrbbs schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:36:
[...]
Ik wacht wel tot deze beschikbaar wordt via een vertrouwd platform voor die prijs.
(Heb hem daar zelf ook aangekocht en via paypal betaald)
Ik volg dit, ik wil ook maximaal 500 euro uitgeven. Liever nog 400 euroNeedakill schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:15:
Ik zie door het bomen het bos niet meer. Wat is nou de topper binnen het 500 budget? Die Dreame L40 Ultra AE ziet er goed uit, maar is het ook de best bang voor je buck?
XXXVI
Dit is momenteel wel een sterke bang 4 buck aankoop voor €370: https://de.roborock.com/products/roborock-qv-35s-setephymerous schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:06:
[...]
Ik volg dit, ik wil ook maximaal 500 euro uitgeven. Liever nog 400 euro
De enige nadelen zijn misschien koud water dweil wassen + koude lucht drogen. Maar of je daar nou daadwerkelijk veel van gaat merken.. betwijfel het. Voor dat geld krijg je wel veel robot.
Vandaag de Dreame L40s Pro Ultra binnen gekregen. Natuurlijk meteen aan de slag gegaan. Stofzuiger is geconfigureerd en gekoppeld aan de app. Wanneer ik nu de stofzuiger in de app wil openen geeft hij aan dat hij een plugin moet downloaden en daar blijft hij op 0% hangen.
:strip_exif()/f/image/Mr4luMup7nKrQgm7X6I6o2In.jpg?f=fotoalbum_large)
Telefoon al eens gereboot, stofzuiger al eens gereboot, heeft iemand nog een idee?
:strip_exif()/f/image/Mr4luMup7nKrQgm7X6I6o2In.jpg?f=fotoalbum_large)
Telefoon al eens gereboot, stofzuiger al eens gereboot, heeft iemand nog een idee?
Dank voor het delen. Ga nog even afwachten wat er nog meer voorbij komt. Dit is wel een serieuze optiestin00 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:44:
[...]
Dit is momenteel wel een sterke bang 4 buck aankoop voor €370: https://de.roborock.com/products/roborock-qv-35s-set
De enige nadelen zijn misschien koud water dweil wassen + koude lucht drogen. Maar of je daar nou daadwerkelijk veel van gaat merken.. betwijfel het. Voor dat geld krijg je wel veel robot.
Ik ben ook wel nieuwsgierig of koud/warm veel scheelt.
XXXVI
De Neato D7 is de deur uit en wordt vervangen door een Dreame D10s plus.
Ben benieuwd of ik een plekje ga vinden voor zo'n groot dock, maar dat zelflegen lijkt me wel handig. Onder het bed ging dat toch lastig. Dweilen lijkt me een geinige extra, maar daar verwacht ik niet teveel van.
Mogelijk snel Valetudo erop. Zijn er hier nog breakout PCBs in omloop, toevallig?
Ben benieuwd of ik een plekje ga vinden voor zo'n groot dock, maar dat zelflegen lijkt me wel handig. Onder het bed ging dat toch lastig. Dweilen lijkt me een geinige extra, maar daar verwacht ik niet teveel van.
Mogelijk snel Valetudo erop. Zijn er hier nog breakout PCBs in omloop, toevallig?
/f/image/jbHimQw2fwAJObJPCZTHGMqn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RUFR3ISZF4GsMU0K0DqVeHQl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/03JyBOTfu2mkdpb6AhBQ7HjD.png?f=fotoalbum_large)