• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:48

Dennis1812

Amateur prutser

Qua budget robot was mijn eerste een Blaupunkt. Destijds €250,-.

Erg tevreden over geweest. Ontweek obstakels ook best goed. Zoog erg goed. Dweilen was matig

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:45
Truus01 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:14:
Wat is op dit moment een goedkope betere robot?

Want mijn vader verteld me ineens dat hij de robot van de Lidl misschien wil kopen (€129), maar ik heb hem al gezegd dat hij beter iets meer geld uit kan geven voor een Roborock/Dreame.
Ik heb ook al aangegeven dat hij beter even kan wachten tot Black Friday, maar hem kennende heeft hij plots volgende week al die van de Lidl in huis...
Ik heb zelf deze Ecovacs DEEBOT N20 Plus. Zeer goed voor een hele schappelijke prijs.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 13:33
Truus01 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:14:
Wat is op dit moment een goedkope betere robot?

Want mijn vader verteld me ineens dat hij de robot van de Lidl misschien wil kopen (€129), maar ik heb hem al gezegd dat hij beter iets meer geld uit kan geven voor een Roborock/Dreame.
Ik heb ook al aangegeven dat hij beter even kan wachten tot Black Friday, maar hem kennende heeft hij plots volgende week al die van de Lidl in huis...
Definieer goedkoop even? Moet het prijspunt Lidl zijn dan kom je denk ik automatisch alleen uit op soortgelijke producten. Ik heb nergens nog een Dreame/Roborock gezien voor dat geldt heel eerlijk.
Wachten is denk ik wel een goed iets momenteel, black friday zal binnen paar weken van start gaan. Als hij echt niet kan wachten en dit al prima vindt, dan laat hem vooral zijn ding doen zou ik zeggen haha. Komt achteraf wel erachter of het hem bevalt of niet. Zijn ook mensen die prima tevreden zijn met de goedkopere alternatieven.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:48

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

€100,- erbovenop en je hebt een prima zuiger. De voorganger van deze heeft het een jaar of 2-3 heel goed gedaan hier. Enkel geüpgraded omdat ik een automatische leegstation wilde hebben.
Dat heeft Blaupunkt nu dus ook.

Hij is 1x kapot geweest en toen netjes in garantie vervangen zonder problemen binnen een week.

Het is een overweging waard.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Precies wat je al zegt. Voor 100 euro meer heb je een Roborock Q7 met een dock die het stofvak automatisch leegmaakt. Na drie keer priegelen met het handmatig leegmaken van zo'n bakje had ie waarschijnlijk gewenst dat hij 100 meer zou hebben uitgegeven.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:09
Danku zover al.

Ik probeerde al op roborock zelf te zoeken naar de goedkoopste, maar je kan helaas niet gewoon 'robotzuiger' aanklikken en dan sorteren op prijs. (Althans, ik kon het niet vinden.)
Wel ook op Amazon al een paar deals gezien.

Inderdaad, hij zat te denken aan zo'n €150 en ik gaf al aan, doe er €100 bij en je hebt een Roborock.

Ik heb hem in ieder geval nu zover dat hij even wacht en we er samen naar kijken.
Dus zal ik hem ook wel zover krijgen om te wachten op de Black Friday deals.

Maar tips zijn welkom.
Het gaat dus om en budgetrobot. Hij denkt dat dweilen handig is, maar ik denk dat het niet nodig is, omdat het in die prijsklasse niet meer is dan een nat lapje rondtrekken. (Net als bij die van mij.)
En ja, ik denk ook dat hij een 'leegstation' uiteindelijk meer zal waarderen dan iedere keer dat bakje moeten legen met gepriegel.

Volgens mij moet ik vooral kijken naar de Q5, Q7 en Q8 (endan de max/pro/+, weet ik het). Maar mocht ik iets missen, of bv Dreame, daar weet ik namelijk niks van, hoor ik het graag.
Heeft geen haast... ;)

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-10 17:07
Voor de Lidl-prijs heeft Bol de Roborock Q7 L5 (zonder automatisch legen).

Amazon heeft de Dreame D10 Plus Gen 2 met automatisch legen aan €209.

De fancier modellen met schoonmaken van de mop pads zullen wss niet aan de bodemprijs van €250 komen met BF maar mss dat een lokkertje in de buurt komt. Tegen de €350 zie je er toch al naderen (maar dat is een grote opleg tov €129).

• Dazzler2120
  • Laatst online: 22:12

Dazzler2120

FP ProMod
Voor Black Friday ben ik mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe robotstofzuiger voor de benedenverdieping. We zijn niet het grootste talent op gebied van poetsen, dus vaak verslonst het huishouden wat in de drukte van de week, waarbij dit wel kan hebben.
Momenteel heb ik een Ecovacs Deebot Osmo 920 en die heeft ondertussen een aantal optaters gekregen waardoor we vaak wat problemen ermee beginnen te ervaren: ('vergeet' vaak zijn kaart, loopt vaak vast op posities etc.)

Nu kwam ik deze tegen: uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni
Heeft hier iemand ervaring met de Deebot x8 Pro Omni? En de dweilfunctie hiervan?

PS4 PSN: Dazzler2120

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10 13:45
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:05:
Voor Black Friday ben ik mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe robotstofzuiger voor de benedenverdieping. We zijn niet het grootste talent op gebied van poetsen, dus vaak verslonst het huishouden wat in de drukte van de week, waarbij dit wel kan hebben.
Momenteel heb ik een Ecovacs Deebot Osmo 920 en die heeft ondertussen een aantal optaters gekregen waardoor we vaak wat problemen ermee beginnen te ervaren: ('vergeet' vaak zijn kaart, loopt vaak vast op posities etc.)

Nu kwam ik deze tegen: uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni
Heeft hier iemand ervaring met de Deebot x8 Pro Omni? En de dweilfunctie hiervan?
Er zijn enkele reviews op youtube die zeggen dat sommige van deze toestellen hun vuil water lekken. YouTube: Best Robot Vacuum & Mop: What I Wish I Knew Before Buying
Ook op amazon lees je zo'n reviews.
Het is de minderheid die dat ervaart maar het zou jammer zijn moest het jou ook overkomen. Als je naar de prijsevolutie kijkt dan zie je ook een sterke prijsdaling sinds februari. uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni Ik begin me dan vragen te stellen waarom die nu nog maar de helft van de prijs kost.
Het leek me ook een interessante robot maar ik kijk nog verder.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
paterke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Er zijn enkele reviews op youtube die zeggen dat sommige van deze toestellen hun vuil water lekken. YouTube: Best Robot Vacuum & Mop: What I Wish I Knew Before Buying
Ook op amazon lees je zo'n reviews.
Het is de minderheid die dat ervaart maar het zou jammer zijn moest het jou ook overkomen. Als je naar de prijsevolutie kijkt dan zie je ook een sterke prijsdaling sinds februari. uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni Ik begin me dan vragen te stellen waarom die nu nog maar de helft van de prijs kost.
Het leek me ook een interessante robot maar ik kijk nog verder.
Heb je momenteel nog een alternatief op het oog met vergelijkbare functies?
Moet zeggen, de software problemen die veel omschreven worden is wel iets wat we nu ook ervaren met onze robotstofzuiger van Ecovacs, ogenschijnlijk 'kleine' aanpassingen maakt de robot van slag en zorgt ervoor dat hij zijn kaart reset. Dus, ik was hier wel een beetje bang voor inderdaad...

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10 13:45
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:08:
[...]

Heb je momenteel nog een alternatief op het oog met vergelijkbare functies?
Moet zeggen, de software problemen die veel omschreven worden is wel iets wat we nu ook ervaren met onze robotstofzuiger van Ecovacs, ogenschijnlijk 'kleine' aanpassingen maakt de robot van slag en zorgt ervoor dat hij zijn kaart reset. Dus, ik was hier wel een beetje bang voor inderdaad...
Wat is belangrijk voor je?
Zo'n lijkt interessant maar is nog rond de 800-900€ en dat is mij persoonlijk te duur.

Ik zoek iets onder de 600 maar liefst 500, om dagelijks met nat door de keuken te gaan. Dus ik leg geen focus op hele vuile vloeren, goede navigatie, lage modellen, dierenharen, over drempels kunnen gaan, dweil achterlaten is het station ...

Ik kom dan uit bij Dreame L40 Ultra AE, Mova P50 (Pro) Ultra. Nu nog te duur maar ik wacht op een promotie.
Ik ga nu ook kijken naar goedkopere modellen maar dan begin je features te missen zoals hoeken borstelen (Dreame L40 AE kan dit ook niet), dweil met warm water reinigen en drogen, minder zuigkracht (al betwijfel ik of dat wel belangrijk is), obstakels minder goed ontwijken ...

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
paterke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

Wat is belangrijk voor je?
Zo'n lijkt interessant maar is nog rond de 800-900€ en dat is mij persoonlijk te duur.

Ik zoek iets onder de 600 maar liefst 500, om dagelijks met nat door de keuken te gaan. Dus ik leg geen focus op hele vuile vloeren, goede navigatie, lage modellen, dierenharen, over drempels kunnen gaan, dweil achterlaten is het station ...

Ik kom dan uit bij Dreame L40 Ultra AE, Mova P50 (Pro) Ultra. Nu nog te duur maar ik wacht op een promotie.
Ik ga nu ook kijken naar goedkopere modellen maar dan begin je features te missen zoals hoeken borstelen (Dreame L40 AE kan dit ook niet), dweil met warm water reinigen en drogen, minder zuigkracht (al betwijfel ik of dat wel belangrijk is), obstakels minder goed ontwijken ...
We zitten in ieder geval in dezelfde prijscategorie te kijken. De stofzuiger die ik zoek zal voor de hele benedenverdieping zijn. Dus afwisselend tapijt, keuken, etc. Wel over een gladde vloer waarbij de stofzuiger ook zeker bestemd is voor de dierenharen. Over drempels gaan is geen issue in ons huis.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
Wij hebben nu een Dreame X30 Ultra, maar het apparaat gaat helaas retour.
Het patroon waarmee de stofzuiger door de kamer gaat is compleet random. Er blijven zaken op de grond liggen. De dweilfunctionaliteit valt me erg tegen (zelfs nadat we de instellingen aangepast hebben dat deze elke 15 minuten de dweilborstels gaat reinigen en nieuw water gaat pakken)

Daar is 700 eu te veel geld voor.

discogs

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste