wd200 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:24:
[...]
Deze staat op mijn shortlist en heb een vraag die ik graag bevestigd wil zien.
Kan je hem optillen en op een andere verdieping zetten om te zuigen / dweilen ?
Internet zegt, waterreservoir vullen en handmatig starten. Is het zo eenvoudig en kan die zonder tussendoor reinigen nog steeds prima dweilen ?
Wat heeft jullie de doorslag gegeven voor deze te kiezen ?
Kan je hem optillen en op een andere verdieping zetten om te zuigen / dweilen ?
Ja, ik doe juiste verdieping laden, geef opdracht welke reiniging ik wil (stofzuigen/dweilen of alleen stofzuigen) dan start ik de reiniging, dan pak ik dr op en zet de robot boven neer, gaat ze de omgeving scannen of het de juiste omgeving is en start de reiniging, ze stopt automatich wanneer ze klaar is op de plek waar je dr hebt neergezet bij start.
Internet zegt, waterreservoir vullen en handmatig starten. Is het zo eenvoudig en kan die zonder tussendoor reinigen nog steeds prima dweilen ?
Ja, water reservois staat bij ons vol, die vul ik weer als ze klaar is en leeg dan de vuilwatertank.
Ja ze kan de hele bovenverdieping doen met 1 dweil/watertank maar geeft wel de melding dat ze wil reinigen en legen, dit lukt me nog niet, je kunt de melding ook negeren en dan doet ze gewoon de hele verdieping met 1 dweil en tank maar wanneer ik bv 2 zone's eerst doe en daarna nog 2 zone's lukt het wel (bovenverdieping is 4 zones / slaapkamers+hal).
De zolder heeft ook een eigen map, daar ligt vloerbedekking en weet ze dat daar geen dweilen nodig zijn, die blijven dan achter in het basisstation.
Wat heeft jullie de doorslag gegeven voor deze te kiezen ?
Vrouwlief wilde een robotstofzuiger met dweilfunctie dus dat waren de minimum eisen, de klim functie was een mooie toevoeging, we hebben drempels bij de overgang garage/kantoor, kantoor woonkamer en het ikea bed van zoontje heeft een houten frame op de grond, hier kruipt ze gewoon overheen.
We hebben nu ook "CleanGenius" ondekt waarbij je een opdracht geeft voor reinigen en ze AI leert wat de mooiste volgorde is voor reinigen op een zo effiecient mogelijke manier.
ze aka "Gerda 2000" bevalt goed