• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-10 22:45
Ik ben altijd wel fan van de reviews van Jamie Andrews. Hier een vergelijking tussen de Dreame X50 Ultra en de Roborock Saros 10R:
YouTube: Roborock Saros 10r VS Dreame X50 Ultra - Both Have Drawbacks!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-10 14:44

MethinX

't is wat!

Hallo,

Sinds vandaag eigenaar van mijn eerste robot stofzuiger, namelijk de Roborock Q10 VF Black. Deze is zonder vul station dus elke keer zelf water vullen e.d.

Wat ik mij afvraag, hebben jullie iets slims bedacht om hem naar de kraan in de keuken te laten rijden? Het oplaad station staat onder de bank dus daar kan ik niet makkelijk bij. De afstandsbediening functie gaat erg langzaam. Wat ik tot nu toe heb gevonden is een reiniging zone in de keuken instellen en zodra hij daar is deze annuleren.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:31

Steeffoon

Smartphone-nerd

monica66 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:23:
Ik ben altijd wel fan van de reviews van Jamie Andrews. Hier een vergelijking tussen de Dreame X50 Ultra en de Roborock Saros 10R:
YouTube: Roborock Saros 10r VS Dreame X50 Ultra - Both Have Drawbacks!
Thanks! Die zal ik er eens op naslaan! Had al Just A Dad bekeken, maar deze geeft misschien nieuwe inzichten :)
Barleone schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 08:36:
@Steeffoon
Ik heb hem vanwege de klim functie. Geen spijt van. De 10R schijnt verder een goede tegenhanger te zijn. Dat moet je vooral zelf afwegen. Youtube @Justadad heeft goede reviews na 3 maanden gebruik.
Thanks! Maar hij bevalt je helemaal goed?
pielle007 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

Saros 10R is afgelopen week €899 geweest (kaufland)

en t is al een paar keer vermeld, let op dr zijn nu 3 varianten (een coolblue verkoopt alleen de saros10, en op moment van schrijven niet de 10R)
Roborock Saros 10
Roborock Saros 10R
Roborock Saros 10R met wateraansluiting of hier
Yes, ben ik me bewust van, 10R inderdaad. Thanks voor je tip dat ie bij Kaufland al voor 899 was. Benieuwd wat ie met BF gaat doen. Vind met dit soort dingen een goede webwinkel ook wel erg belangrijk. Heb namelijk eerst met de Eufy al 2x pech gehad, en nu met de Qrevo Master...
rvdlaar schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

999 voor de Dreame versus 1049 voor de Saros 10R? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het verschil van 50 euro negeren en de keuze baseren naar de kwaliteit, features, klantenservice en het gebruiksgemak van de software.
Voor de klantenservice hoopte ik vooral op een goede tussenpersoon (bijv Amazon of Coolblue). Maar de kwaliteit en features zijn dan degelijker/beter bij de Robo? Ik dacht dat ze alle twee goed aan elkaar gewaagd waren.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:53
MethinX schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:09:
Hallo,

Sinds vandaag eigenaar van mijn eerste robot stofzuiger, namelijk de Roborock Q10 VF Black. Deze is zonder vul station dus elke keer zelf water vullen e.d.

Wat ik mij afvraag, hebben jullie iets slims bedacht om hem naar de kraan in de keuken te laten rijden? Het oplaad station staat onder de bank dus daar kan ik niet makkelijk bij. De afstandsbediening functie gaat erg langzaam. Wat ik tot nu toe heb gevonden is een reiniging zone in de keuken instellen en zodra hij daar is deze annuleren.
Gewoon pin en go functie gebruiken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:56
Steeffoon schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:57:
[...]
Thanks! Maar hij bevalt je helemaal goed?
Ja, so far so good. al zijn er altijd dingen die bijvoorbeeld onze vorige Roomba net even handiger deed dan Dreame. (Bijvoorbeeld skip-deze-kamer, en vaste schoonmaakzones bijvoorbeeld “zone eettafel”) Hoewel die een defect kreeg dus naar iRobot wilde ik niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Barleone op 12-10-2025 22:40 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snowhite0901 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:22:
[...]

Gewoon pin en go functie gebruiken.
Las ik ook over, maar ik heb deze optie niet in mijn app. Jij wel?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Barleone schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:50:
[...]

Ja, al zijn er altijd dingen die bijvoorbeeld onze vorige Roomba net even handiger deed. (Bijvoorbeeld skip-deze-kamer, en vaste schoonmaakzones bijvoorbeeld “zone eettafel”) Hoewel die een defect kreeg dus naar iRobot wilde ik niet meer.
Misschien lees ik t verkeerd. Maar je hebt nu een roborock toch?
Dan kan je die zones als eettafel ed ook gewoon instellen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:54
Steeffoon schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:57:
Voor de klantenservice hoopte ik vooral op een goede tussenpersoon (bijv Amazon of Coolblue). Maar de kwaliteit en features zijn dan degelijker/beter bij de Robo? Ik dacht dat ze alle twee goed aan elkaar gewaagd waren.
Puur op wat ik lees is Roborock qua app en qua service beter. Dreame lees ik toch wisselende dingen over.
Daarnaast is Amazon qua service ook makkelijker. Ik heb trouwens als verkoper op Amazon gewoon RoboRock zelf. Dat helpt wellicht ook. Maar in eerste instantie bij garantie kwesties is Amazon je aanspreekpunt.

Wel opvallend Vacuum Wars zegt dat de Dreame L50 Ultra overall het beste scoort o.b.v. hun review. Maar ik las daar weer over dat je goed moet kijken naar de uitvoering. Ik meen mij te herinneren dat de Pro Ultra hier in NL de juiste uitvoering is.

• Barleone
@Dennis1812
Dreame…

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Sorry, dan was ik even in de war. Zoveel types door elkaar genoemd dat ik de verkeerde soms aan de verkeerde user link.

De dreame app geen ervaring mee.

• Snowhite0901
MethinX schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:51:
[...]

Las ik ook over, maar ik heb deze optie niet in mijn app. Jij wel?
Ja, ik heb dan wel een s7 met de roborock app maar lijkt me dat het voor andere hetzelfde moet zijn. Drie puntjes rechts bovenin als je de map ziet dan staat het als optie in mijn menu.

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snowhite0901 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Ja, ik heb dan wel een s7 met de roborock app maar lijkt me dat het voor andere hetzelfde moet zijn. Drie puntjes rechts bovenin als je de map ziet dan staat het als optie in mijn menu.
Dit is wat ik zie. Ik heb de Android app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP2WpGoOdFrOVYpVux-sEoTmhuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q4rtFbYngHwX6slDlnLb6wEw.png?f=fotoalbum_large

• Snowhite0901
Wat staat er bij meer instellingen? Opvallend dat jij ook Nederlands hebt, bij mij is de app Nederlands maar zodra ik op de robot kom is het Engels. Btw ook Android
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT1Wyl8suJsTghiaXrHBwY2W_lg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CN1wmJDX3RuKDvx0Z3KaEfL7.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas dan weet ik het ook niet

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snowhite0901 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:47:
Wat staat er bij meer instellingen? Opvallend dat jij ook Nederlands hebt, bij mij is de app Nederlands maar zodra ik op de robot kom is het Engels. Btw ook Android
[Afbeelding]

Helaas dan weet ik het ook niet
Bij meer instellingen staat het ook niet. Daar zit DND mode, laden tijdens daluren etc.

Zal er misschien wel mee te maken hebben dat de q types een nieuw protocol gebruiken. Ik liep er ook al tegenaan dat de Home Assistant integratie van Roborock niet werkt met dit type ivm met dit nieuwe protocol....

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:22
MethinX schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Dit is wat ik zie. Ik heb de Android app.
[Afbeelding]
Kunt wellicht eens proberen om app cache te wissen, dan de opslag wissen. App verwijderen, telefoon rebooten, en app opnieuw installeren.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Qrevo Edge is nu afgeprijsd naar 699,99 euro bij Amazon! Mooie deal!
Dus de 'echte' Edge, niet een andere versie uit die reeks met minder opties.

Mijn keuze is hierop gevallen, omdat hij vergelijkbaar (maar beter) is met de Qrevo Master. Weliswaar wit, maar dat nemen we voor lief. Trek er wel een vuilniszak overheen :+ :+

[ Voor 12% gewijzigd door Steeffoon op 14-10-2025 12:08 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:54
Wat ik mij afvroeg over de Saros 10R: als je meerdere etages hebt, dan is het best een gedoe elke keer terug brengen naar base station. Is hier geen oplossing voor, iets als extra base stations voor als je meer etages hebt.
Elke keer "kan het basis station niet vinden" of als de timing voor het dweilen voorbij is en hij terug wil om uit te wassen, dat hij gewoon kapt omdat het station beneden staat?

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wie weet hoe lang je doet met de bijgeleverde 200 ml reinigingsmiddel bij een Dreame L40s Pro Ultra? Ik snap dat dit samenhangt met hoe vaak je dweilt, maar ik heb er helemaal geen gevoel bij nu.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
ik ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger aangezien mijn neato sinds vandaag gestopt is met slim te zijn. Weet iemand hoe lang je doet met het reinigsmiddel/pads ed bij die saros 10r?

• pielle007
commentator schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:25:
ik ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger aangezien mijn neato sinds vandaag gestopt is met slim te zijn. Weet iemand hoe lang je doet met het reinigsmiddel/pads ed bij die saros 10r?
Heb vanaf juli de cartridge gevuld en ben nog niet op de helft op basis van eerder gedeelde instellingen en gebruik.
(Pads nog niet vervangen, zie geen slijtage)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:52

Oekol

waka waka hey hey

Die Saros 10R he. Wat een ondeugend avontuurlijk ding! Hij staat achter onze eettafel en als hij er uit rijdt naar de keuken kan hij er of helemaal omheen of direct rechts er langs in een rechte lijn. Maar nope, hij gaat onder de eettafel met een kruispoot in 't midden en stoelen met vier dunne poten heen. En het mooie is nog: hij flikt 't ook nog eens. Heen en terug😂

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
Wij zijn ondertussen ook op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger.

We maken al jarenlang naar volle tevredenheid gebruik van een Roborock S5 Max maar zoeken nu iets nieuws, en eigenlijk zijn we er wel over uit dat het weer een Roborock moet worden. De software is goed en integratie met HA is aanwezig.

Met name de dweilfunctie is voor ons belangrijk, en automatisch schoonmaken en legen is ook wel wenselijk.

Budget is op zich niet zo heel belangrijk, maar onnodig geld uitgeven is ook jammer.

Als ik nu zo op de site kijk hebben ze in ieder geval veel te veel keuze :P

Snap ik het goed dat ik het in de Saros hoek moet zoeken :?
De Z70 is dan het topmodel met zo'n robotarm, en daarna de Saros 10R en daarna de Saros 10 ?

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer, wat is jullie advies?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:16
Grolsch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:13:
Wij zijn ondertussen ook op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger.

We maken al jarenlang naar volle tevredenheid gebruik van een Roborock S5 Max maar zoeken nu iets nieuws, en eigenlijk zijn we er wel over uit dat het weer een Roborock moet worden. De software is goed en integratie met HA is aanwezig.

Met name de dweilfunctie is voor ons belangrijk, en automatisch schoonmaken en legen is ook wel wenselijk.

Budget is op zich niet zo heel belangrijk, maar onnodig geld uitgeven is ook jammer.

Als ik nu zo op de site kijk hebben ze in ieder geval veel te veel keuze :P

Snap ik het goed dat ik het in de Saros hoek moet zoeken :?
De Z70 is dan het topmodel met zo'n robotarm, en daarna de Saros 10R en daarna de Saros 10 ?

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer, wat is jullie advies?
De Qrevo Edge lijkt mij een erg geschikt model. Nu nog in de aanbieding op amazon!
https://www.amazon.nl/dp/...ge=nl_NL&ref_=as_li_ss_tl

• Grolsch
Gineau schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:16:
[...]

De Qrevo Edge lijkt mij een erg geschikt model. Nu nog in de aanbieding op amazon!
https://www.amazon.nl/dp/...ge=nl_NL&ref_=as_li_ss_tl
Die ziet er ook goed uit, de verschillen die ik zo snel zie.

lds laser navigation vs 3d tof navigation

3d tof navigation schijnt nauwkeuriger / beter te zijn :?

Wat ook wel een voordeel is van de Saros 10R is de beperkte hoogte (7,8CM) vs ruim 10CM van de Qrevo edge.

De tafel in onze woonkamer is 8,5CM hoog, hier zou de Saros 10R dus wel onderdoor kunnen.

• Pwolff
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-10 14:22
Ik heb vorige week een Dreame Ultra l40(s) AE gekocht voor 550,-
Deze week is de Roborock Qrevo Edge in de aanbieding voor 700,-
De Roborock heeft een Extending Side Brush, de Dreame heeft een Dirt sensor. Er is verder weinig verschil.

Nou lees ik verhalen dat Dreame minder goed werkt en roborock wat stabieler is in zijn presentaties. Ook lees ik dat Dreame zijn reviews zou kopen (?).

Heeft iemand ervaring met beide merken? En zal ik bij Roborock daadwerklijk tegen minder problemen aanlopen? Is de Edge daadwerkelijk een 'robustere' optie t.o.v. de dreame of laat ik mij dan leiden door marketing?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:07
@Pwolff
Roborock wordt op dit forum behoorlijk geroemd, ikzelf heb een oude s5 en die functioneert nog prima.

Wat mij aan de nieuwere roborocks opvalt, o.a. door reviews van vacuumwars dat de obstacle avoidance een stuk slechter is dan Dreame/mova en andere merken. En voor mij is dat net een hele belangrijke feature, zodoende heb ik ook nog geen keuze kunnen maken tussen een roborock qrevo edge of een andere.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
Pwolff schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:37:
Ik heb vorige week een Dreame Ultra l40(s) AE gekocht voor 550,-
Deze week is de Roborock Qrevo Edge in de aanbieding voor 700,-
De Roborock heeft een Extending Side Brush, de Dreame heeft een Dirt sensor. Er is verder weinig verschil.

Nou lees ik verhalen dat Dreame minder goed werkt en roborock wat stabieler is in zijn presentaties. Ook lees ik dat Dreame zijn reviews zou kopen (?).

Heeft iemand ervaring met beide merken? En zal ik bij Roborock daadwerklijk tegen minder problemen aanlopen? Is de Edge daadwerkelijk een 'robustere' optie t.o.v. de dreame of laat ik mij dan leiden door marketing?
Als ik het goed zie lijkt de Dreame die je noemt nog een “compartiment” voor schoonmaakmiddel te hebben, dit heeft de Roborock (Qrevo Edge) niet volgens mij. Ik zat nog te kijken naar de L40s Pro Ultra, die was tijdens de Prime days in de aanbieding. Dat zal tijdens Black Friday wel weer zo zijn.

Just do it.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

prekz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:12:
@Pwolff
Roborock wordt op dit forum behoorlijk geroemd, ikzelf heb een oude s5 en die functioneert nog prima.

Wat mij aan de nieuwere roborocks opvalt, o.a. door reviews van vacuumwars dat de obstacle avoidance een stuk slechter is dan Dreame/mova en andere merken. En voor mij is dat net een hele belangrijke feature, zodoende heb ik ook nog geen keuze kunnen maken tussen een roborock qrevo edge of een andere.
Het is bizar wat de saros allemaal ontwijkt. Alles klopte en als je denkt dat die fout zit heb je een foto die je kan checken. 1x een dode blad van 'n plant die hij aanzag als kabel die we hebben gekortwiekt. Verder heel tevreden over de roborock.

Hoogpolig tapijt lijkt die wel veel moeite mee te hebben. Dat was gisteren voor de 1e keer. Hij komt er moeilijk op bij bepaalde plekken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
carpebios schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:27:
Hier sinds vandaag de Dreame L40 Ultra AE.

Wat een beest zeg! Hij kwam zelfs na veel pogingen over een hoge drempel van de bijkeuken, maar niet consequent dus heb zo'n drempel besteld voor de dreame.
Hoe hoog komt de Dreame L40 Ultra AE.

Op Pricewatch 22mm, op Coolblue 2cm, op de site van de fabrikant niets.

Mijn woonkamervloer ligt 24a25mm hoger dan de aangrenzende ruimtes.

Modellen in Pricewatch vanaf 25mm worden meteen flink duurder.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Rukapul schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:53:
[...]

Hoe hoog komt de Dreame L40 Ultra AE.

Op Pricewatch 22mm, op Coolblue 2cm, op de site van de fabrikant niets.

Mijn woonkamervloer ligt 24a25mm hoger dan de aangrenzende ruimtes.

Modellen in Pricewatch vanaf 25mm worden meteen flink duurder.
Als ik zo thuis ben zal ik eens meten hoe hoog de drempel is.
18mm is de drempel. Maar ik heb dus een drempel gekocht waardoor hij helemaal geen probleem heeft hiervoor. Het is ook maar de bijkeuken bij ons.

[ Voor 14% gewijzigd door carpebios op 19-10-2025 09:48 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-10 15:00
Sinds de Prime Days heb ik de DREAME L50 Pro Ultra in huis, en ik ben er erg tevreden over. Ik kwam van de L10s, maar de L50 is echt een flinke upgrade: stiller, sneller en merkbaar beter. Ik heb ‘m gekocht voor €849.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:53
stefan_ajax schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:44:
Sinds de Prime Days heb ik de DREAME L50 Pro Ultra in huis, en ik ben er erg tevreden over. Ik kwam van de L10s, maar de L50 is echt een flinke upgrade: stiller, sneller en merkbaar beter. Ik heb ‘m gekocht voor €849.
Ja die staat nu nog steeds op 850 euro.. Ik wacht hem nog even af met Black Friday en dan hak ik een knoop door.

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Die ziet er ook goed uit, de verschillen die ik zo snel zie.

lds laser navigation vs 3d tof navigation

3d tof navigation schijnt nauwkeuriger / beter te zijn :?

Wat ook wel een voordeel is van de Saros 10R is de beperkte hoogte (7,8CM) vs ruim 10CM van de Qrevo edge.

De tafel in onze woonkamer is 8,5CM hoog, hier zou de Saros 10R dus wel onderdoor kunnen.
Het wordt dan waarschijnlijk de Roborock Saros 10R, wat zijn een beetje gunstige winkels om deze robotstofzuiger te kopen :?

Loont het nog om black Friday af te wachten?

• Kevinns
  • Laatst online: 17:02
Grolsch schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:58:
[...]

Het wordt dan waarschijnlijk de Roborock Saros 10R, wat zijn een beetje gunstige winkels om deze robotstofzuiger te kopen :?

Loont het nog om black Friday af te wachten?
Ik denk dat niemand hier een glazen bol heeft, maar in het verleden waren de aanbiedingen tijdens BF wel goed. Wat betreft de Saros 10R, die is nu in de aanbieding bij Amazon voor 1050 euro, volgens mij de beste prijs tot nu toe evenaart.

Ik wacht BF nog even af voor de Saros 10R. Dat lijkt mij ook een goede keuze. Met kleine kinderen en een niet altijd optimaal opgeruimd huis wil ik graag goede object detectie. En Home Assistant en Matter support vind ik ook wel lekker.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10 10:06

Audione0

Strijdt der titanen

Goede avond.

Vandaag ben ik op iets vreemd gestuit bij 2 van mijn irobot stofzuigers.

Het betreft een i7 en een 505 combo.

Bij de 505 is de kaart ineens verdwenen, en als ik een hele nieuwe kaart van het huis laat maken dan wordt het huis netjes in kaart gebracht, de 505 geeft aan dat de kaart voltooit is, maar slaat de kaart niet op. En ik moet vervolgens weer een nieuw kaart maken. Maar keer op keer lukt de kaart niet.

De i7 geeft aan dat de robot offline is, en kan daarom geen stofzuigronde doen.
De wifi heb ik opnieuw verbonden, maar het apparaat wilt op geen mogelijkheid online gaan.
Wat wel gek is dat ik via de app de container/opvangbak leeg kan blazen, dus de i7 reageert wel op een commando. Dus dat ding is wel op 1 of andere manier online???

Beide apparaten opnieuw opgestart, maar dat blijkt niet te helpen. En opnieuw installeren van de app biedt ook geen oplossing.

Kan het zijn dat beide apparaten gehackt zijn? Toevallig hebben beide apparaten op hetzelfde moment kuren..

Of ligt de server er bij iRobot eruit??

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 20-10-2025 21:48 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• commentator
Audione0 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:44:
Goede avond.

Vandaag ben ik op iets vreemd gestuit bij 2 van mijn irobot stofzuigers.

Het betreft een i7 en een 505 combo.

Bij de 505 is de kaart ineens verdwenen, en als ik een hele nieuwe kaart van het huis laat maken dan wordt het huis netjes in kaart gebracht, de 505 geeft aan dat de kaart voltooit is, maar slaat de kaart niet op. En ik moet vervolgens weer een nieuw kaart maken. Maar keer op keer lukt de kaart niet.

De i7 geeft aan dat de robot offline is, en kan daarom geen stofzuigronde doen.
De wifi heb ik opnieuw verbonden, maar het apparaat wilt op geen mogelijkheid online gaan.

Beide apparaten opnieuw opgestart, maar dat blijkt niet te helpen. En opnieuw installeren van de app biedt ook geen oplossing.

Kan het zijn dat beide apparaten gehackt zijn? Toevallig hebben beide apparaten op hetzelfde moment kuren..

Of ligt de server er bij iRobot eruit??
uhm ze gebruiken volgens mij aws, dus wellicht nog last van de storing?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

commentator schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:46:
[...]

uhm ze gebruiken volgens mij aws, dus wellicht nog last van de storing?
Last van de storing? Wat bedoel je precies?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Dat verklaart een hoop, thanks!

Ik geef het nog even een dagje. Was er al heel de avond mee bezig.

Wel jammer dat beide apparaten lokaal niet aan te sturen zijn, en je dus volledig afhankelijk bent van de cloud.

Bij en volgend apparaat ga ik daar eens goed op letten

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Stofzuigers werken inmiddels weer naar behoren👍

• Apocalyps895
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 19:09
stefan_ajax schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:44:
Ik zie dat de L50 een roterende dweil heeft, ik las dat een "rol" dweil beter resultaat geeft of is dit inmiddels achterhaald? Ik zit er ook sterk aan te denken de L50 te kopen alleen op dit dweil punt hang ik nog. Hoe is je ervaring tot nu toe?

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:57
Apocalyps895 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:33:
[...]

Ik zie dat de L50 een roterende dweil heeft, ik las dat een "rol" dweil beter resultaat geeft of is dit inmiddels achterhaald? Ik zit er ook sterk aan te denken de L50 te kopen alleen op dit dweil punt hang ik nog. Hoe is je ervaring tot nu toe?
Ik herinner me een video van JustaDad die de nieuwste Dreame met rol slechter vond, omdat alle vuil kan achterblijven in het toestel, ipv aan de onderkant van je padjes, die kunnen achtergelaten worden in het basis station.

Alsook dat alles om de rol te reinigen in je robot moet zitten dan, ipv in je base station.

• Kevinns
  • Laatst online: 17:02
Een rol-dweil heeft blijkbaar -geen ervaring- meer de neiging om natte strepen op de vloer achter te laten omdat het vocht er aan de randen uit wordt geperst. Er is ook meer onderhoud nodig. Haren die er omheen wikkelen, lastigere reiniging in het dock, geen pads die je zo in de wasmachine kan gooien.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
ROBOROCK Qrevo Curv 2 Pro of de Dreame X50 Ultra? :-) Ik wil vandaag een keuze maken!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

turkeyhakan schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 02:47:
ROBOROCK Qrevo Curv 2 Pro of de Dreame X50 Ultra? :-) Ik wil vandaag een keuze maken!
dat hangt van je eisen, wensen en budget af.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:50
Zo onder druk, zou ik zeggen Roborock, vanwege de goede verhalen (en eigen ervaring) hier en de iets mindere verhalen hier over Dreame.
Maar ik kijk dan dus niet eens naar het type, puur het merk...

• Zondagskindje
  • Laatst online: 20:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Grappig, ik zou eerder Dreame dan Roborock zeggen.
Ik heb beide merken in huis en vind de bediening/app/kwaliteit van Dreame fijner

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• commentator
Zondagskindje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:42:
Grappig, ik zou eerder Dreame dan Roborock zeggen.
Ik heb beide merken in huis en vind de bediening/app/kwaliteit van Dreame fijner
tijd voor een mooie review en vergelijking van beide apparaten :)? #hint

• Zondagskindje
  • Laatst online: 20:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

commentator schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:36:
[...]

tijd voor een mooie review en vergelijking van beide apparaten :)? #hint
Ik kom tijd te kort om een fatsoenlijke review te maken.
Waarom denk je dat ik 2(!) robotstofzuigers heb? ;) :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10 23:25
Sinds gister een trotste eigenaar van de Roborock Saros 10R!

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Welk reinigingsmiddel/schoonmaakmiddel is geschikt buiten die van Roborock om? Ik heb thuis laminaat liggen.

Bij voorbaat dank 👌🏻

• ViezeVis
  • Laatst online: 19:06

ViezeVis

Sample Text

Y451N schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:27:

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Welk reinigingsmiddel/schoonmaakmiddel is geschikt buiten die van Roborock om? Ik heb thuis laminaat liggen.

Bij voorbaat dank 👌🏻
Die van ons deed 't prima op James reiniger hoor. En die van Roborock doet het ook prima. Whatever, volgens mij boeit het geen kloten.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Grolsch
Y451N schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:27:

Bij voorbaat dank 👌🏻
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs :?

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 25-10-2025 08:10 ]

• commentator
Ik zie hier dat de robot ook gebruikt wordt op andere verdiepingen. Hoe voorkom je dat ie van de trap af gaat donderen?
Hoe zorg je dat de robot ook op de wc komt? Er is immers een deur en als die deur open staat dan kan de gang niet volledig gedaan worden

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

commentator schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:37:
Ik zie hier dat de robot ook gebruikt wordt op andere verdiepingen. Hoe voorkom je dat ie van de trap af gaat donderen?
Hoe zorg je dat de robot ook op de wc komt? Er is immers een deur en als die deur open staat dan kan de gang niet volledig gedaan worden
Vrijwel allemaal hebben ze sensoren. Zelfs oudere modellen doen het (hier) prima met trappen.

Deur eruit halen ;-)

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

commentator schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:37:
Dat regelt de robot zelf wel. Ze hebben prima valsensoren.

Verder is onze badkamerdrempel vrij hoog. Dus die doet hij niet. Die deur doe ik gewoon dicht. Dan kan hij alle andere kamers goed op en de overloop helemaal doen.
Die 2m² van de badkamer doe ik wel zelf als we de badkamer poetsen.

Vooral fijn dat hij overal onder bed enzo goed komt.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik laat mijn robot heel af en toe een extra rondje gang doen met de wc deur open, maar veel zin heeft dat niet.
Met een staande wc pot pakt hij maar een stukje mee, en dat doet hij niet goed genoeg naar mijn zin. Wc doe ik zelf wel even.

Of het ding een valdetector heeft weet ik niet. Nog nooit nodig gehad, want hij heeft een trapdetector }:-)

• Apocalyps895
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 19:09
Welke is het geworden en waarom?

• turkeyhakan
Apocalyps895 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 07:52:
[...]

Welke is het geworden en waarom?
Geen van beide. Uiteindelijk besloten om toch te wachten. De X50 heeft een hele slechte accuduur. Ik kom van een X40 af en die was in ons geval net voldoende.

De Roborock heeft geen ruimte voor cleaning solution en ik heb nog weinig reviews (in het Engels) gezien.

Ik wacht nu op de nieuwe Dyson en op de Eufy S2..

• Rukapul
  • Nu online
Voor een nieuwkomer is het wereldje van robotstofzuigers niet bepaald toegankelijk of transparant.

Door de vele modellen, naamgeving en matige beschikbaarheid van specificaties hebben ook veel vergelijkbare en winkels verkeerde specificaties.

Ik kom hierop omdat ik geïnteresseerd ben in een robot die hoogteverschillen van 25mm kan overbruggen. De Roborock Qrevo Edge kan dat. De Roborock Qrevo Edge 5V1 niet. (Meerdere kopers bij Coolblue zijn door deze foute specificaties teleurgesteld.)

Maar dan de hamvraag: komen modellen die in NL nog niet beschikbaar zijn zoals de Qrevo Edge uiteindelijk wel op de markt?

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
Rukapul schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:14:
Voor een nieuwkomer is het wereldje van robotstofzuigers niet bepaald toegankelijk of transparant.

Door de vele modellen, naamgeving en matige beschikbaarheid van specificaties hebben ook veel vergelijkbare en winkels verkeerde specificaties.

Ik kom hierop omdat ik geïnteresseerd ben in een robot die hoogteverschillen van 25mm kan overbruggen. De Roborock Qrevo Edge kan dat. De Roborock Qrevo Edge 5V1 niet. (Meerdere kopers bij Coolblue zijn door deze foute specificaties teleurgesteld.)

Maar dan de hamvraag: komen modellen die in NL nog niet beschikbaar zijn zoals de Qrevo Edge uiteindelijk wel op de markt?
Ik heb afgelopen week voor 699 de échte edge gekocht op Amazon: https://www.amazon.nl/rob...er-Dweilwas/dp/B0DPHTY1R2
Dus hij is zeker te verkrijgen in Nederland.

• Rukapul
  • Nu online
The Fops schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:33:
[...]

Ik heb afgelopen week voor 699 de échte edge gekocht op Amazon: https://www.amazon.nl/rob...er-Dweilwas/dp/B0DPHTY1R2
Je bedoelt dat er op die link een 4e model beschikbaar was? Er staat daar nu geen 'Qrevo Edge' te koop.

De 'Qrevo Edge S5A' is een gemankeerd model zonder de feature voor hoogteverschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 26-10-2025 09:45 ]

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
AH je hebt gelijk, hij lijkt nu uitverkocht te zijn..

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

turkeyhakan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:03:
[...]

Geen van beide. Uiteindelijk besloten om toch te wachten. De X50 heeft een hele slechte accuduur. Ik kom van een X40 af en die was in ons geval net voldoende.

De Roborock heeft geen ruimte voor cleaning solution en ik heb nog weinig reviews (in het Engels) gezien.

Ik wacht nu op de nieuwe Dyson en op de Eufy S2..
Wat is dat cleaning solution? Ik heb de Saros 10R daar kan je vloer reiniger in stoppen (gebruiken we tot nu toe niet) als je daar op doelt.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

The Fops schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:33:
[...]

Same here!

• turkeyhakan
Oekol schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:51:
[...]

Wat is dat cleaning solution? Ik heb de Saros 10R daar kan je vloer reiniger in stoppen (gebruiken we tot nu toe niet) als je daar op doelt.
De Curv 2 Pro heeft geen reservoir waar je reinigingsmiddel in kunt stoppen. Je kunt uiteraard wel een drupske in het schoonwaterreservoir doen, maar ik heb het liever gescheiden.

De 10R heb ik naar gekeken, maar de reviews zijn wisselend..

• Rukapul
  • Nu online
The Fops schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 09:50:
AH je hebt gelijk, hij lijkt nu uitverkocht te zijn..
Ik heb hem zojuist ook besteld voor 699. Stond er ineens tussen. Is nu ook al weer verdwenen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:06
RuudMu schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:01:
Dreame X50 Ultra Complete Black gisteren ingebruik genomen, koosnaam Gerda 2000.
Na beetje opladen de eerste scan en beneden stofzuigen gedaan, helaas niet genoeg accu en tijd voor dweilen, wil er natuurlijk de "eerste keer" even bij zijn. Morgen maar is het hele proces doorlopen en kijken of we de bovenverdieping in kaart kunnen brengen.
Mooi hoe ze de woning in kaart brengt, drempels neemt en zelfs onder lage kasten stofzuigt.
Deze staat op mijn shortlist en heb een vraag die ik graag bevestigd wil zien.

Kan je hem optillen en op een andere verdieping zetten om te zuigen / dweilen ?

Internet zegt, waterreservoir vullen en handmatig starten. Is het zo eenvoudig en kan die zonder tussendoor reinigen nog steeds prima dweilen ?

Wat heeft jullie de doorslag gegeven voor deze te kiezen ?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

.

[ Voor 98% gewijzigd door Oekol op 26-10-2025 20:18 . Reden: Verkeerde topic ]

• Barleone
@wd200
Ja, dat kan.
Voor dweilen zet ik het station op de verdieping erbij. Voor stofzuigen niet nodig

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:32
- verkeerde topic-

[ Voor 78% gewijzigd door AvAars op 26-10-2025 20:58 ]

• Naraenda
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-10 20:44
Zit onlangs te kijken naar een robotstofzuiger voor een ruim appartement (harde vloer en een groot tapijt in de woonkamer). Zat eerst te kijken naar een Xiaomi X20 Pro, maar volgens vacuumwars zijn andere dan weer beter. Is het bijvoorbeeld de meerprijs waard om voor een Roborock Qrevo S5V die dan wel goed scoort met o.a. dwijlen te gaan? Al die merken en verschillende modellen, kan door de bomen het bos niet zien 8)7

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:06
Barleone schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:55:
@wd200
Ja, dat kan.
Voor dweilen zet ik het station op de verdieping erbij. Voor stofzuigen niet nodig
Dank

Is het voor dweilen echt nodig om hele station te verplaatsen of beter en kan het zonder verplaatsen ?

• commentator
iemand ervaringen met Philips 7000-serie XU7100/01?

• Barleone
wd200 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:43:
[...]
Dank

Is het voor dweilen echt nodig om hele station te verplaatsen of beter en kan het zonder verplaatsen ?
Afhankelijk van de grootte van de oppervlakte. Heeft sowieso steeds nieuw water nodig. En dweilen schoonmaken gebeurt ook regelmatig. Anders smeert hij al het vuil gewoon uit over de hele verdieping en dat is nutteloos.

Weeg het gemak van de robot dus af met de moeite die je er voor moet doen.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09

Ravhin

no <root>...

Vraagje voor de Eufy X10 Pro Omni bezitters:
De watertank heeft na ongeveer een jaar een probleem met het leveren van water. Ik heb nu het slangetje losgehaald in de tank en dat helpt blijkbaar. Er zit op de bodem van de tank een koppelstuk en dat is blijkbaar verstopt.

Vraag: Iemand ervaring mee om dat koppelstuk los te halen voordat ik ga punniken?

Het valt mij op dat er vlokken in het schone water zweven. Hebben jullie daar ook last van? Ik maak gebruik van Woldoclean wat (als ik het goed begrepen heb) juist bedoeld is voor dweilrobots.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 13:33
Ravhin schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:19:
De watertank heeft na ongeveer een jaar een probleem met het leveren van water. Ik heb nu het slangetje losgehaald in de tank en dat helpt blijkbaar. Er zit op de bodem van de tank een koppelstuk en dat is blijkbaar verstopt.

Vraag: Iemand ervaring mee om dat koppelstuk los te halen voordat ik ga punniken?

Het valt mij op dat er vlokken in het schone water zweven. Hebben jullie daar ook last van? Ik maak gebruik van Woldoclean wat (als ik het goed begrepen heb) juist bedoeld is voor dweilrobots.
Woldoclean ken ik niet, zelf gebruik ik gewoon de originele versie van Dreame zelf. Dit dus icm een Dreame natuurlijk. Vind de kosten voor het flesje op zich mee vallen als ik kijk hoe zuinig hij op gebruik van de oplossing is eigenlijk.
Je zou die kunnen proberen natuurlijk.

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:19
Wij gebruiken de mopfunctie zonder schoonmaakmiddel en dat werkt hier prima.
Het water in de tank is elke keer weer onverwacht vies, dus de Dreame haalt genoeg van de vloer. De keukenvloer doen we zelf af en toe met een druppeltje afwasmiddel door het dweilwater wat prima werkt. De Dreame doet de rest.

Overigens was ik huiverig voor het moppen met een robotstofzuiger op laminaat, maar ik ben verbluft hoe goed die van ons het doet. De vloer knapt telkens zichtbaar op en is in een mum van tijd weer droog. Het apparaat maakt zelf de draaipads goed schoon en zelfs het drogen lijkt goed te gaan.

Al met al hier een tevreden gebruiker. Ons apparaat is een Dreame x50 dacht ik. Mijn partner heeft het gekocht (Coolblue, 1029 euro dacht ik). Ik heb zelf geen ervaring met robotstofzuigers en meng me dus weinig in gesprekken hier omdat ik onze ervaringen niet kan vergelijken met andere merken.

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 13:33
Sjamo schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:48:
Het water in de tank is elke keer weer onverwacht vies, dus de Dreame haalt genoeg van de vloer. De keukenvloer doen we zelf af en toe met een druppeltje afwasmiddel door het dweilwater wat prima werkt. De Dreame doet de rest.

Overigens was ik huiverig voor het moppen met een robotstofzuiger op laminaat, maar ik ben verbluft hoe goed die van ons het doet. De vloer knapt telkens zichtbaar op en is in een mum van tijd weer droog. Het apparaat maakt zelf de draaipads goed schoon en zelfs het drogen lijkt goed te gaan.

Al met al hier een tevreden gebruiker. Ons apparaat is een Dreame x50 dacht ik. Mijn partner heeft het gekocht (Coolblue, 1029 euro dacht ik). Ik heb zelf geen ervaring met robotstofzuigers en meng me dus weinig in gesprekken hier omdat ik onze ervaringen niet kan vergelijken met andere merken.
Maar commentaren zoals dit zijn ook waardevol voor de vele gebruikers, dus blijf vooral delen :)
We delen vaak alleen de negatieve dingen en vergeten ook de oplossingen, tips-tricks en positieve zaken te belichten.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:35
Sjamo schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:48:

Hier hetzelfde: We hebben nu sinds een maand de Dreame L40 Ultra AE. die gaat de benedenverdieping (tegels 60x60) 3x in de week zuigend en dweilend langs en dat doet hij met allesreiniger in het reservoir voor het schoonmaakmiddel.
De eerste keer heb ik die verdund gedaan (1 op 4) en nu zit er gewoon onverdund in. Dat werkt prima. Hij maakt goed schoon, de dweilpads blijven goed en drogen ook goed en elke keer heb ik toch een beetje vies water.

Na een maand kan ik zeggen dat ik echt heel tevreden ben over het apparaat. Met een volle lading haalt hij net een dweilbeurt en daar is hij een uur of 1.5 a 2 mee bezig. Red ie het niet, dan laadt hij bij, prima.

Heb hem vorige maand gekocht in de aanbieding voor 579 op bol. Zie dat hij nu 699 is, wellicht zakt dat de komende week nog.

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:21
wd200 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Deze staat op mijn shortlist en heb een vraag die ik graag bevestigd wil zien.

Internet zegt, waterreservoir vullen en handmatig starten. Is het zo eenvoudig en kan die zonder tussendoor reinigen nog steeds prima dweilen ?

Ja, ik doe juiste verdieping laden, geef opdracht welke reiniging ik wil (stofzuigen/dweilen of alleen stofzuigen) dan start ik de reiniging, dan pak ik dr op en zet de robot boven neer, gaat ze de omgeving scannen of het de juiste omgeving is en start de reiniging, ze stopt automatich wanneer ze klaar is op de plek waar je dr hebt neergezet bij start.

Ja, water reservois staat bij ons vol, die vul ik weer als ze klaar is en leeg dan de vuilwatertank.
Ja ze kan de hele bovenverdieping doen met 1 dweil/watertank maar geeft wel de melding dat ze wil reinigen en legen, dit lukt me nog niet, je kunt de melding ook negeren en dan doet ze gewoon de hele verdieping met 1 dweil en tank maar wanneer ik bv 2 zone's eerst doe en daarna nog 2 zone's lukt het wel (bovenverdieping is 4 zones / slaapkamers+hal).

De zolder heeft ook een eigen map, daar ligt vloerbedekking en weet ze dat daar geen dweilen nodig zijn, die blijven dan achter in het basisstation.

Vrouwlief wilde een robotstofzuiger met dweilfunctie dus dat waren de minimum eisen, de klim functie was een mooie toevoeging, we hebben drempels bij de overgang garage/kantoor, kantoor woonkamer en het ikea bed van zoontje heeft een houten frame op de grond, hier kruipt ze gewoon overheen.

We hebben nu ook "CleanGenius" ondekt waarbij je een opdracht geeft voor reinigen en ze AI leert wat de mooiste volgorde is voor reinigen op een zo effiecient mogelijke manier.

ze aka "Gerda 2000" bevalt goed

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-10 09:40
GeorgeRDG schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:40:
[...]

Hier ook getwijfeld, destijds was de prijs van de revo s nog 650, dat maakte de keus voor de x20+ voor 330 uiteindelijk niet zo moeilijk. Volgens mij zijn de verschillen die je aanhaalt de grootste idd, enige wat ik nog aanvullend kan bedenken is volgens mij de optie van de q revo om iets dichterbij de plint/muur te dweilen d.m.v. draaien van zijn kont, dat kan de x20+ (nog) niet. Die optie was bij de x20+ kortstondig actief in een eerdere firmware upgrade maar die is later weer ingetrokken (geen idee waarom).
Kleine update, ik zie dat mijn Xiaomi X20+ bij het dweilen nu ook de rand goed meepakt d.m.v. kortstondig draaien. Hier is geen speciale activatie voor nodig (kan dit iig niet in de instellingen terugvinden). Firmware 4.5.6_1087

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:44

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat heb ik ook bij mijn Xiaomi X20+, met het schoonmaakmiddel van Dreame. En dan gebruik ik ook nog maar de helft van de aanbevolen dosering, omdat mijn Xiaomi officieel niet met schoonmaakmiddel kan/mag werken.

Ervaar er verder geen problemen mee qua verstopte leidingen of dat de vloer niet goed schoon wordt. Alles werkt perfect, het ziet er alleen raar uit als je in de schoonwatertank kijkt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-10 20:35
Met Black Friday volgende maand ben ik me toch ook eindelijk aan het oriënteren voor een robotstofzuiger. Al lang aan het twijfelen over geweest maar het gaat dan toch gebeuren.
Hopelijk kunnen jullie helpen om de knoop door te hakken.

Situatie thuis: 2 volwassenen, zonder kinderen en huisdieren (wel lang haar van de vriendin door het hele huis..).
Grotendeels Tegels en laminaat verder beetje laagpolig tapijt.
Dorpels zijn maximaal 2 cm, maximale doorrijhoogte van de robot is 11 cm.
Verder wel de nodige hoeken in het huis i.v.m. aanbouw en keukeneiland

Vooralsnog heb ik de Roborock 35A op het oog. (35s Is volgens mij hetzelfde met wat meer zuigkracht? Merk je dit verschil?)
Echter vraag ik me af of een uitschuifbare mop het extra geld waard is (momenteel €140,-)? Wat zijn hier de ervaringen mee?
Zou in dat geval de Roborock 5AE een goede keuze zijn? (De S5V heeft volgens mij exact dezelfde functies? Of zie ik iets over het hoofd?)

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:39
Iemand al reviews gezien van de DJI Romo?

https://link.dji.com/u/nr...a7bd23dbda576d345d5f8c85c

• pielle007
Mss interessant Prijzen dalen verder
De dreame L10S ultra gen 2 zit bv €379 op moment van schrijven.

Mova V50 ultra complete is ook gedaald qua prijs€849 mediamarkt en saturn duitsland , meerdere modellen oa roborock 5ae zoals hier boven genoemd
Etcetc

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ook DJI maakt nu stofzuigers (voor degene die van mooi design houden) wel een behoorlijk prijskaartje.

https://store.dji.com/nl/...store_homepage&vid=192291

• Robvandervelde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:46
PassieWaterm schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:10:
[...]

Ik heb vandaag de Mova P50 pro ultra gekregen...... Mijn hemel wat een goed ding
En wat zijn de ervaringen na een paar maand als ik vragen mag? En als hij alleen moet stofzuigen laat je dan de dweilen achter, of doet hij bij jou altijd zowel dweilen als zuigen? Ik heb nu de Roborock s5 max, en die laat ik beide zaken tegelijk doen, maar de P50 Pro Ultra lijkt wel echt een next step.

ik overweeg hem nu ook, in Duitsland is hij nu voor 570 te koop bij Amazon/Kaufland en Mediamarkt.... een aanbieding nog beter dan de Big day deals toen hij 599 was. Zijn er nog andere gelijkwaardige alternatieven of betere in de prijsrange 500-600?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:03
We hebben sinds begin deze maand de Dreame X30 gekocht ter vervanging van een ecovacs t8 omni.
Ik weet nog niet zo goed of ik het de extra centen waard vindt, ik had wat hoge verwachtingen van het dweilen, maar blijf plekken op onze houten vloer zien waarvan ik dan denk is het nou reëel om hier iets van te verwachten of niet?

vrouwlief heeft de boel ondertussen zo ingesteld dat de dweil elke 10/15 minuten gereinigd opnieuw natgemaakt wordt. En ik besef me ook wel dat je voor dweilen enige kracht moet uitoefenen (als ik handmatig dweil ben je op hardnekkige vlekken ook vaker aan het dweilen of harder aan het duwen) maar er heerst nog een beetje een gevoel van is dit nou het te verwachten resultaat, of valt het resultaat tegen?

heeft hier iemand goede ervaringen met de dweil functionaliteit van hun robot, en zo ja welke robot heb je?

discogs

• Barleone
Ik gebruik de robot dweil puur als nat doekje ergens overheen zodat het stof weer eens los komt of een paar druppels appelsap weer weg zijn. Dweilen van echt vuil of vlekken doe ik met de hand pleksgewijs.

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 31-10 11:06
Welke betaalbare (max 1000 euro) zonder dweil functie adviseren jullie voor op pvc?
Er mag evt een dweilfunctie op zitten, maar zie ik niet als noodzakelijk, we hebben een schoonmaakster en die moet ook wat te doen hebben :D
Geen vloerkleden oid

• pielle007
loewie1984 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:50:
We hebben sinds begin deze maand de Dreame X30 gekocht ter vervanging van een ecovacs t8 omni.
Ik weet nog niet zo goed of ik het de extra centen waard vindt, ik had wat hoge verwachtingen van het dweilen, maar blijf plekken op onze houten vloer zien waarvan ik dan denk is het nou reëel om hier iets van te verwachten of niet?

vrouwlief heeft de boel ondertussen zo ingesteld dat de dweil elke 10/15 minuten gereinigd opnieuw natgemaakt wordt. En ik besef me ook wel dat je voor dweilen enige kracht moet uitoefenen (als ik handmatig dweil ben je op hardnekkige vlekken ook vaker aan het dweilen of harder aan het duwen) maar er heerst nog een beetje een gevoel van is dit nou het te verwachten resultaat, of valt het resultaat tegen?

heeft hier iemand goede ervaringen met de dweil functionaliteit van hun robot, en zo ja welke robot heb je?
T resultaat vh dweilen is mede afhankelijk van de neerwaartse druk, just a dad heeft daar eea over gedeeld. Heb dat niet paraat overigens.

Als je niet tevreden bent omtrent t dweilen icm jullie type vloer, zoek je de juiste robot bv, binnen 30dagen kun je sws retourneren. Niet ideaal maar ja

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10 23:25
Grolsch schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:10:
[...]

Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs :?
Via bol.com voor €1050,-

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-10 20:49

Die vlokken heb ik ook bij mijn q revo icm seepje allesreiniger. Geeft vooralsnog geen problemen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:21
Greatsword schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:11:
Ook DJI maakt nu stofzuigers (voor degene die van mooi design houden) wel een behoorlijk prijskaartje.

https://store.dji.com/nl/...store_homepage&vid=192291

[YouTube: Meet DJI ROMO Series - Make a Clean Sweep]
Van DJI had ik eigenlijk wel verwacht dat hij zelf naar de bovenverdiepingen zou vliegen ;)

• TjeerdSJ
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 29-10 11:31
Nu bijna een jaar aan het genieten van de EUFY L60 SES, die ik tenminste één keer per week een rondje laat rijden (voornamelijk woonkamer, keuken) - alleen stofzuigen is prima, er wordt 1x per twee weken gedweild en dat is meer dan genoeg. Het enige probleem, de kaart verdwijnt om (na een paar minuten, een uur of soms dagen) spontaan weer terug te komen. Niet heel handig als er bezoek komt en EUFY weigert z'n ronde te doen, zie screenshot hieronder..

Ik heb al wat gegoogled / AI gevraagd, maar heb de oplossing nog niet gevonden. Van Amazon mag ik hem terugsturen, maar vraag mij af of dit niet een breder EUFY probleem is en dat het met een nieuwe L60 dus weer gaat gebeuren...(NB: bestelling origineel was 190 EURO, nu via Bol.com nieuw te kopen voor 230 EURO).

Iemand van jullie ervaring hiermee? Ik merk dat ik mij er steeds meer aan begin te storen - in het voorbeeld van zojuist was hij er weer in 11 minuten...!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKxG4wuhph54IqzPE8yHkGLU0SI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h4lUt9stE48q2JeNF9A6EnHf.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho6ORAPLtT77FumMAP2xsgsErvo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CpTP33EArzvYwDyprvDmqBaM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door TjeerdSJ op 29-10-2025 11:31 ]

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-10 22:45
Ik open net de nieuwe Consumentenbondgids (nov 2025) en daar staat een aparte vermelding in voor de Dreame L10s Ultra gen 2.

Hij wordt een nieuwkomer genoemd, maar dat is natuurlijk niet zo. Hier een foto van de review:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrkkIWKgvn6t958e6_tuDasmtY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRD08IEGkRn3eylt8S4YVouc.jpg?f=fotoalbum_large

• karakedi
  • Laatst online: 17:43
monica66 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:39:
Ik open net de nieuwe Consumentenbondgids (nov 2025) en daar staat een aparte vermelding in voor de Dreame L10s Ultra gen 2.

Hij wordt een nieuwkomer genoemd, maar dat is natuurlijk niet zo. Hier een foto van de review:
[Afbeelding]
De gen 3 is al uit https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-3011998.html

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb, op basis van posts in dit topic, nu ook de Woldo cleaner gekocht. Gister 15 ml in m'n Qrevo reservoir gedaan en hij heeft vannacht z'n ronde gedaan. Volgens mij is het prima gegaan, maar ik had niet in de gaten dat het zo'n tandpasta geurtje zou zijn. :o

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
We hebben thuis een witte PU-gietvloer en laminaat op de eerste verdieping. Er lopen 2 klein mannen in ons huis dus die maken wel wat vlekken en laten kruimels en speelgoed achter. Maar nooit tot op het niveau van de testen die je op youtube ziet (bij wie wel trouwens?).
Ik heb de indruk dat op zo'n PU-vloer er een vuile laag kan komen die je met product er wel af krijgt. Het valt niet echt op maar je ziet wel een verschil als je kuist.

Heeft iemand ervaring met een robotstofzuiger die goed werkt op een PU-vloer?
Heb je een goed product daarvoor?
Ik was al aan het kijken naar Dreame L40 AE, Mova P50 (Pro) Ultra of eentje met een roller zoals Ecovacs (maar daar lees je geregeld dat die lekken). Zijn er andere suggesties?

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:50
Wat is op dit moment een goedkope betere robot?

Want mijn vader verteld me ineens dat hij de robot van de Lidl misschien wil kopen (€129), maar ik heb hem al gezegd dat hij beter iets meer geld uit kan geven voor een Roborock/Dreame.
Ik heb ook al aangegeven dat hij beter even kan wachten tot Black Friday, maar hem kennende heeft hij plots volgende week al die van de Lidl in huis...
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste