Harbo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:27:
@
GeorgeRDG Ik heb het volgende laminaat :
"Meister LD 150 Eik gebarsten Terra 06439
Ben je op zoek naar een stijlvolle en duurzame vloer? Ontdek de Meister LD 150 Eik gebarsten Terra 06439! Gemaakt van 100% natuurlijke grondstoffen en voorzien van
een Aquasafe drager, biedt deze laminaat vloer tot 4 uur bescherming tegen vocht. Het krasbestendige Diamond Pro-oppervlak zorgt ervoor dat deze laminaat vloer door het hele huis kan worden gelegd, met uitzondering van de badkamer"
Ik denk dat het geen probleem is. Vochtige plekken na dweilen drogen na paar minuten op. Daarnaast kun je ook bij meeste robots watergebruik instellen.
De vraag is, wat zijn je minimale vereisten.
Goedkoopste robot van roborock met roterende mops is de QV 35a. Je zou deze deze lijst kunnen aanhouden:
QR series (QV35A, QV35s, QR798, QR%98) = 379 euro: drogen op kamer temperatuur
Qrevo series(S5V, 5AE, C PRO) = 550 euro: drogen met warm lucht - extend mop voor edge cleaning
Edge (S5A/5V1, Edge C, Edge, EDgeT) en Curve( S5X/5A1/5XC, CurvC, Curv, CurvX, Curv 2 Pro) ( = 600 en 650 euro: drogen met warm lucht - extend mop en extended side brush voor edge cleaning
Saros 10R = 1100 euro: dit is de meest uitgebreide versie. Reinigingsmiddel cartride,
Ik heb geen rekening gehouden met de zuigkracht. Omdat je in de verschillende series, ook verschillende zuigkrachen hebt.
Daarnaast zijn er andere verschillen in de series en binnen de series.
Via excel overzicht in reddit kun je een gedetaillerd vergelijking maken.
https://sendgb.com/C52r4hwKUMk