• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:12:
[...]

Omdat Roomba op sterven na dood lijkt te zijn. Ik heb weinig trek in een product waarvan ik niet weet of ik het weer een jaar of 8 kan gebruiken omdat de app uit te lucht gaat.
De uitkomst weet niemand natuurlijk. Ze hebben een flinke reorganisatie achter de rug. iRobot introduceert nu volop nieuwe modellen met nieuwe functies, zo slecht gaat het dan niet lijkt mij.

Ze kunnen nu ook wel een steuntje gebruiken, anders gaat het gegarandeerd mis als iedereen wegloopt. Zonder internet maakt een Roomba ook nog steeds schoon.

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 10-09-2025 18:31 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
CR2032 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:28:
[...]

De uitkomst weet niemand natuurlijk. Ze hebben een flinke reorganisatie achter de rug. iRobot introduceert nu volop nieuwe modellen met nieuwe functies, zo slecht gaat het dan niet lijkt mij.

Ze kunnen nu ook wel een steuntje gebruiken, anders gaat het gegarandeerd mis als iedereen wegloopt. Zonder internet maakt een Roomba ook nog steeds schoon.
Tja, dan hadden ze wellicht andere keuzes moeten maken met eerdere modellen.
Zoals ik ook aangaf, die borstels zijn nog steeds dezelfde als op mijn 8 jaar oude Roomba zitten. Daar gaan de lange haren van vrouw en dochter in vastzitten en ik sta die dingen er dan weer uit te peuteren.

Dat probleem hebben Dreame en Roborock niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:30

Dennis1812

Amateur prutser

@LZ86 geen idee wat het topmodel nu is. Maar mijn roborock S8 pro ultra Ding doet het goed en ben ik erg tevreden over. Ook over het dweilen. Elke ochtend een schoon huis.
Af en toe even haren uit de borstels zijkant halen. Maar dat belemmert de werking niet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Lampjuh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:27
Weet iemand of de Dreame L40 Ultra AE in het dweilwater ook de reinigingsvloeistof meeneemt?

Of dweilt hij met water en spoelt de mops schoon met die reinigingsvloeistof?

Via t "forum" in de app lijkt het erop dat je de vloeistof ook in de schoonwatertank kunt gieten, maar helemaal vertrouwen doe ik die Chinese vertalingen niet echt.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psvrandy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:30
Omdat mijn Ecovacs Deebot T9 AIVi het niet meer goed doet. ben ik aan het kijken naar een nieuwe robotstofzuiger. Ik heb een hond met lange haren, en ik wil graag dat er goed gestofzuigd en gedwijlt wordt.

Momenteel denk ik aan de Qrevo s5v of de Dreame L40 Ultra AE. Maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.. Wat raden jullie aan om naar te kijken?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Lampjuh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:17:
Weet iemand of de Dreame L40 Ultra AE in het dweilwater ook de reinigingsvloeistof meeneemt?

Of dweilt hij met water en spoelt de mops schoon met die reinigingsvloeistof?

Via t "forum" in de app lijkt het erop dat je de vloeistof ook in de schoonwatertank kunt gieten, maar helemaal vertrouwen doe ik die Chinese vertalingen niet echt.

Iemand een idee?
Je vult dat bakje, dus gooi het niet in de tank en dan zou hij de juiste hoeveelheid pakken om het te mengen dacht ik, niet om de pads mee schoon te maken denk ik, want daar verwarmt hij weer die pads voor.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:55
Oekol schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:29:
[...]

Lijkt er op dat hij vorig jaar als 'topmodel' kwam en daar inmiddels al weer velen op gevolgd zijn.
Zelfs op hun eigen website (de Duitse variant) kan ik hem niet meer vinden.

Was de S lijn niet ondergeschikt aan de Qrevo lijn? Als ik zo snel google heeft die 1 camera en zal dat dus opstakeldetectie kunnen verslechteren. Afijn, ik zal dus weer meer geschreven reviews en filmpjes op YouTube moeten bekijken.
Degene die ik noemde valt niet in de S-lijn, maar ook in de QRevo lijn. Camera's kan ik niets over zeggen, lijkt idd minder. Anders even deze lijst doorspitten met alle verschillen tussen RoboRock modellen: https://vacuumwars.com/ul...eakdown-2025-buyer-guide/

Er zijn in mijn ogen 2 zaken om bij Vacuumwars rekening mee te houden:
- Het is een totaal getal van allerlei zaken. Sommige zijn voor de ene persoon wel relevant en voor de andere persoon helemaal niet. De vraag is dus, wat is goed genoeg voor jouw gebruik.
- Het is een test op het moment, maar de betrouwbaarheid en werking op de lange termijn zijn ook relevant. Mijn indruk op basis van dit forum is dat RoboRock wat betrouwbaarder is t.o.v. andere merken en een betere app (+integratie) heeft. Maar zoals gezegd, mijn indruk, indruk van iemand anders kan anders zijn.

Verder liggen de resultaten ook best wel dicht bij elkaar. Ik heb al 5 jaar 2 stuks RoboRock S5 Max dagelijks rondrijden en die doen voor mij echt nog steeds goed hun werk. Er zijn echt veel betere modellen uitgebracht en ik vind het zeker mooi, maar upgrade komt vanwege mijn tevredenheid pas als 1 het begeeft.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

VERNederlander schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:18:
[...]
Is de RoboRock QRevo S5A niet een geschikte kandidaat?
Is dat dan de curve? Heb nu op bol via Mi Robothome store wat gevonden. Daar staat hij de witte kleur ook de master tussen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:55
Oekol schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:09:
[...]

Is dat dan de curve? Heb nu op bol via Mi Robothome store wat gevonden. Daar staat hij de witte kleur ook de master tussen.
Sorry, ik had de naam niet volledig QRevo Edge S5A.

Voor mij is het onderscheid tussen Curv en Edge
- Curv heeft ronde docking station
- Edge heeft rechte docking station
Verder zijn er onder die beide groepen zoveel opties (S5A, S5X, S5V, 5A1, 5XC), dat je echt de vacuumwars lijst die ik in vorige post deelde moet volgen.

QRevo Edge S5A op Bol

• LZ86
Dennis1812 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:06:
@LZ86 geen idee wat het topmodel nu is. Maar mijn roborock S8 pro ultra Ding doet het goed en ben ik erg tevreden over. Ook over het dweilen. Elke ochtend een schoon huis.
Af en toe even haren uit de borstels zijkant halen. Maar dat belemmert de werking niet.
Inmiddels wat verder gekomen. Gezien de erg wisselende test/reviewstijl van vacuumwars ook eens naar de andere grote stofzuiger reviewers gekeken.

En daar komt unaniem Roborock toch wat minder uit de verf dan bij vacuumwars qua performance. Enkel de klantenservice van Dreame is niet superbest. Gelukkig hebben we in NL weinig met de fabrikant te maken gezien wettelijke garantie. Ik ga dus voor Dreame. En dan wel de L50 ultra of de X50. Nog even wachten tot black friday om te kijken of er een goede deal op de x50 ultra komt, zo niet gaat het de l50 pro ultra worden.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 11-09-2025 12:43 ]

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:02
Ik heb een Ecovacs deebot n20 plus, zeer tevreden over. Even een vraag, doen jullie naast water ook een ander cleaning middel erin voor het dweilen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:56
LZ86 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:33:
[...]

Inmiddels wat verder gekomen. Gezien de erg wisselende test/reviewstijl van vacuumwars ook eens naar de andere grote stofzuiger reviewers gekeken.

En daar komt unaniem Roborock toch wat minder uit de verf dan bij vacuumwars qua performance. Enkel de klantenservice van Dreame is niet superbest. Gelukkig hebben we in NL weinig met de fabrikant te maken gezien wettelijke garantie. Ik ga dus voor Dreame. En dan wel de L50 ultra of de X50. Nog even wachten tot black friday om te kijken of er een goede deal op de x50 ultra komt, zo niet gaat het de l50 pro ultra worden.
Ik was zelf ook wat aan het rondkijken en ik bleef vooral hangen bij de Dreame L40S Pro Ultra. Ik zag de meerwaarde niet direct tov de 50 reeksen?

• LZ86
Hermod schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:46:
[...]

Ik was zelf ook wat aan het rondkijken en ik bleef vooral hangen bij de Dreame L40S Pro Ultra. Ik zag de meerwaarde niet direct tov de 50 reeksen?
Modelletje geleden toch? Ik ga zelf voor de nieuwere. Maar de L50 Pro Ultra is nu in de aanbieding voor 1000. De grotere reviewers zijn er unaniem in dat er voor die prijs geen betere is dan de L50.

Zonder aanbieding scheelt het maar 100 euro met de x50, maar nu toch 300 euro.

Snelle search levert de info op dat de 50 reeks een flink betere batterij heeft en een intrekbare lidar dome.
Verder zijn de machines identiek qua mogelijkheden lijkt het

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 11-09-2025 15:18 ]

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De x50 kan wandklimmen :+

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57
LZ86 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:33:
[...]

Ik zou het bij Amazon bestellen. Aangezien ze bij garantie gevallen, niet repareren, maar aankoop crediteren.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste