• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:29

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Geen matches

Robotstofzuigers - Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQCB9w5rh1zJt9G2J4XgV3OGZA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJDOAOX5rHktLheCzatDgbzJ.png?f=fotoalbum_large

Deel 1 - Robotstofzuigers

Inleiding: Wat is een robotzuiger?

Bron, Wiki: Een robotstofzuiger is een huisrobot die zelfstandig stof uit een ruimte verwijdert. Sommige typen gebruiken draaiende borstels om tot in smalle hoeken te komen. Andere stofzuigers gebruiken naast het zuigen een combinatie van reinigingsopties (vegen, sterilisatie met uv etc.), waardoor de machine meer wordt dan alleen maar een automatische stofzuiger.

Merken van de meest gangbare robotstofzuigers

De meest populaire merken zijn Dreame, Ecovacs, iRobot & Roborock, maar er zijn vele andere merken op de markt.

Zie hieronder een lijst met de meest bekende merken;
Dreame
Ecovacs , Eufy, iRobot, Roborock, ROIDMI, Rowenta, Xiaomi
Maar ook Blaupunkt, Dyson, Lenovo, Medion, Miele, AEG, Samsung en nog vele andere (chinese) merken maken robotstofzuigers.

Verschillende modellen

Voor bijna iedere budget is er wel een robotstofzuiger te vinden, de prijzen lopen uiteen van ~€150 helemaal tot aan ~€1500. De grootste verschillen zitten hem dan vaak in de bouwkwaliteit, functies, eigenschappen, software, etc.

Instap modellen: De basis modellen zullen zich vinden tussen de 150 en 300 euro. Deze modellen bevatten de meest belangrijke basis functies zoals; de kamer / verdieping schoonmaken volgens een algoritme, terug vinden van de basis station, etc.

Midrange modellen: De midrange modellen bevinden zich tussen de 300 en 700 euro. Deze modellen hebben wat geadvanceerdere eigenschappen waaronder zelflerend, navigatie, 'Obstacle avoidance' (obstakels ontwijken), camera, etc.

Flagship modellen: Deze modellen bevinden zich tussen de 700 en 1000 euro. Hier zal je de laatste technieken en snufjes in vinden. De laatste ontwikkelingen zitten hem vaak in een luxere basis station maar ook geadvanceerdere software, betere zuigkracht cq schoonmaak methodes, etc.

Neem je ook een luxe dockingstation, dan kan prijs wel oplopen tot 1500 euro.

Basis stations

Alle robotstofzuigers hebben een basis station waarbij de accu wordt opgeladen maar ook de rustplaats / parkeerplaats is van de robot zelf als hij klaar is met zijn taak of standby staat.

Echter heb je tegenwoordig luxere uitvoeringen van de basis station. Zo heb je tegenwoordig 'auto-emptying' base station (ook wel reinigingsstation genoemd) waarbij de robot na zijn stofzuig ronde automatisch leeg gezogen kan worden. Het is niet noodzakelijk om zo'n station aan te schaffen maar brengt wel gemak met zich mee daar waar je niet na iedere keer of twee het stofbakje van je robotstofzuiger hoeft te ledigen. Hiervan zijn modellen met zak maar ook zakloos (zoals Dyson).

Daarnaast zijn de meest luxe basis stations waarbij je robot wordt leeg gezogen, het water wordt bijgevuld, en zelfs de dweil pads / borstels worden gecleaned (en of gedroogd), maar hier is de prijs ook naar. Overigens lees je af toe dat men last heeft van nare geurtjes uit de vuile waswaterbak, een beetje water met bleek toevoegen kan dit verhelpen.

Functies & Eigenschappen

Accuduur: De meeste modellen hebben een accuduur van een uur of meer, sommige modellen hebben 2 a 3 uur, maar dit is ook van invloed van welke modussen je gebruikt (lage zuig stand, turbo modus, dweilen, etc.). Overigens kan je sommige modellen instellen om enkel in de daluren je robot op te laden.

Donkere vloeren: Tegenwoordig zijn 90% van de robotstofzuiger geschikt voor donkere vloeren.

Huisdieren: Sommige robotstofzuigers focussen meer op huisdieren, en dan met name de haren van honden en katten.

Allergiën: Sommige modellen hebben een HEPA filter om zo het uitblazen van stoffen of pollen die allergien kunnen voorzaken te verminderen. En of een UV lamp voor het steriliseren van micro-bacteriën.

Dweilfunctie: Deze modellen hebben een doekje, pad of rotterende borstels die met behulp van water je vloeren dweilen tijdens het stofzuiger (overigens zijn er ook robotdweilers zonder de mogelijkheid om te kunnen stofzuigen). De wat duurdere modellen hebben vibrerende, roterende of schuddende dweil pads / doeken, de instapmodellen hebben vaak enkel een doekje die ze achter zich slepen. Ook is er verschil in doseren van het water tussen de goedkoperen en duurdere modellen.

Obstacle Avoidance: Obstakel ontwijken, dit gebeurt door middel van lidar en of camera's die objecten kunnen detecteren en hiermee voorkomen dat ze er tegen aan rijden. Sommige modelen leren ook de kamer / ruimte in om zo 'zelflerend' dit op zijn volgende ronde al te voorkomen / onthouden.

Tapijt Detectie: Hierbij detecteer de robotstofzuiger dat hij op tapuit rijdt, vaak gaat hierbij de zuigvermogen in een hogere stand ( en of stoppen van water toevoegen aan de dweil functie). Houdt hier rekening mee dat sommige robots die een dweil functie hebben soms een natte doek over het tapijt mee trekt. Bij Roborock zijn er ook modellen die de dweil-pad 5mm omhoog tzodra deze tapijt detecteren. Zeer hoogpolig tapijt wat je ook soms bij badmatten ziet is de robotstofzuiger niet voor geschikt en zal hierop vastlopen.

Multifloor: Sommige robots hebben de mogelijkheid om 3 tot 4 verdiepingen in te leren zonder op elke verdieping een base station te hebben> De ervaring is wat wisselvalig maar sommige robots herkennen zelf de verdieping na een start gegeven te hebben, bij andere moet je eerste de juiste verdieping selecteren in de app. Na zijn ronde gaat de robot terug naar de start plek waar hij begonnen is omdat hij de base station niet kan vinden.

Geluidsniveau: Dit verschilt van model tot model, stille modellen zitten tussen de 50 en 60dB (Decibel), normaal; 61 - 70 dB, Luid en zeer luid is alles wat daar boven zit. Houdt hier rekening mee als je bijvoorbeeld snachts de robotstofzuiger zijn werk wil laten doen. Of overdags terwijl je aan tv aan het kijken ben.

Indeling van de kamer en risico's

Vandaag de dag zijn robotstofzuigers steeds slimmer en geadvanceerder, maar toch kunnen bepaalde dingen niet voorkomen worden, zoals bijvoorbeeld het opeten van kabels (en daardoor vastlopen), het vast lopen op lage obstakels, etc.

Denk ook vooraf na wat voor kamer / verdieping je wilt stofzuigen voordat je je robot uitkiest of laat starten. Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld naar behoefte. Eventueel kabels die op de vloer liggen opgeruimd hebt, schoenen (denk ook aan schoenveters) en andere objecten die op de vloer liggen aan de kant hebt gezet.

Onderhoud

Onderhoud van je robotstofzuiger is ook van belang daar waar de robotstofzuiger vaak zijn routines ongezien doet en dus TLC (tender loving care) vaak niet gegeven wordt aan het apparaat., De sensoren van je robot worden langzaamerhand vervuild door dat stof blijft plakken en dit kan zorgen voor het incorrect werken van het apparaat zelf (bijvoorbeeld, vallen van de trap, obstacle avoidance werkt niet meer naar behoren, etc). De middrange / flagship robots hebben daar ingebouwde reminders of zelf controles die je attenderen om de sensoren schoon te maken.

Controleer daarom met regelmaat je robot op vervuilingen, maak hem schoon met een (lichte vochtige) doek, controleer de sensoren volgens de geberuikers handleiding, check of de filters nog in ordere zijn, beschadigenen, etc. En eventueel, vervang bepaalde onderdelen tijden voor een juiste werking van de robotstofzuiger zoals, borstels, filters, dweilpads / roters, etc.

Schoonmaakmiddelen

Voor de robots met een dweil functie wordt er meestal aangeraden om enkel de goed gekeurde schoonmaakmiddelen te gebruiken die de fabrikant zelf voorschrijft. Dit zijn vaak erg dure schoonmaakmiddelen en ook slecht te verkrijgen. WoldoClean Floor Cleaner (te verkrijgen bij Amazon bijvoorbeeld) is overigens optie om te gebruiken. Maar zo zijn er ook schoonmaakmiddelen speciaal voor houten of PVC vloeren die worden geadviceerd om te gebruiken voor deze specifieke vloieren waar men over het algemeen geen issues mee ervaart. Belangrijk is dat je de goede verhoudingen aanhoudt voorgeschreven op het etiket zelf. Zie ook schoonmaakmiddelen in deel 1. Heb je nog andere goede merken / types schoonmaakmiddel? Laat het weten!

Waarbij opgelet moet worden is dat je geen middelen gebruikt waarbij je emulsies kan krijgen of veel schuim daar waar de de spray nozzle van de robotstofzuiger kan gaan verstoppen. En vooraal belangrijk gebruik gezond verstand!

WoldoClean Floor Cleaner
Bona Harde vloeren reiniger
iRobot Braava Jet

App / Aansturing

App:
Alle robots kunnen aangestuurd worden met een app, hier is over het algemeen een account voor nodig om de app te kunnen gebruiken. Met de app kan je je robotstofzuiger taken laten uitvoeren naar wens. Hoe geadvenceerder de robot, hoe meer opties je hebt. Ook zal de app je in vele gevallen informatie vertellen of accu status, levenduur van borstels, schoonmaken van sensoren, etc.
Denk hierbij aan; dag-en tijdschema's, zuigstanden van hoog to laag, dweilen of niet dweilen, Obstacle avoidance, meerdere vloeren / kamers inleren en nog vele andere instellingen.

Smart Home Platform:
Overigens zijn vaak de volgende platformen te gebruiken voor een smart home integratie waaronder; Amazon Alexa, Apple Homekit, Google Assistant, Homey, IFTTT, Samsung SmartThings en 'Works with Nest'.

Home Assistant:
Tegenwoordig is de de ondersteuning van robotstofzuigers in Home assistant steeds beter, merken zoals Roborock (Xiaomi), iRobot, Ecovacs en andere merken hebben integraties in HA waarmee je gegevens kan uitlezen maar ook automations kan instellen buiten de app om.

Voor Roborock integratie via de Roborock app zelf volg dan deze Github link, hiermee hoef je niet de Xiaomi app te gebruiken. Met dan aan @Quad.

Reserve onderdelen

De fabrikant zal altijd originele onderdelen adviseren, echter de meeste robotstofzuigers zijn van chinese afkomst en gebleken is dat ook van andere merken prima onderdelen aan te schaffen zijn voor een lagere prijs. Amazon en Aliexpress zijn hier vaak een geschikte plaats voor om ze te vinden. Voor de basis onderdelen zoals borstels, filters, zakken, stofbakjes, dweil-pads, etc kan je prima aftermarket spul kopen, lees wel ff de reviews!

Attentie punten & veel gestelde vragen

Detecteerd mijn robot uitwerpeselen & kots en zal hij deze ontwijken?: Het antwoord is in 9 van de 10 gevallen een dikke NEE! Mocht er een flinke hoop stront liggen (4 cm hoog of meer) dan zal deze misschien gedetecteerd worden. Uitwerpselen van kleine hongen en katten, kots en haarballen zullen doorgaans niet gedetecteerd worden en zal de roboto gewoon overheen gaan stofzuigen / dweilen, dit zal geen pretje zijn bij aankomst kamer :r
Dweilen is toch een gimmick? Kan mijn robot vlekken opruimen?: Ja maar tot zekere hoogte. Lichte vlekken zal een robot vaak geen issue mee hebben mits je vibrendere of roterende dweilpads heb. Maar ook zonder robot ruim je normaal gesproken zelf de grotere vlekken direct zelf op. Dit is met een robot niet anders.
De dweilfunctie is toch funest voor mijn houten vloer of laminaat?: Nee normaal gesproken als je 3 a 4 keer per weeg dweilt met een robot is dit niet kwalijk voor je houten / laminaat vloer. De hoeveelheid water de een robot gebruikt voor dweilen is zeer gering. Let hier wel bij op dat een robot geen druppels of plasjes achter laat, dit is een defect en geen eigenschap van een robot.

Tot Slot

De techniek en ontwikkelingen gaan erg hard. Tegenwoordig zijn de robotstofzuigers vrij sllim en kunnen de meeste basis modellen het werk goed doen. Er zijn ontzettend veel modellen met een breed scala aan diverse eigenschappen waarbij voor ieder wat wils tussen zit.

Voor verdere informatie over specifieke modellen adviseer ik bijvoorbeeld het Youtube kabel Vacuum Wars te bekijken.

Issues & Gebreken

Neato heeft sinds kort hun support van de oudere modellen opgegeven, ze zijn niet meer toe te voegen aan de app of te gebruiken, voor verdere info zie hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-07-2024 08:27 ]

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 12:34

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Matched: x10
Smobbo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:01:
Ik kom nu een beetje uit bij een Dreame L10s ultra. Dat lijkt ook een populair model op dit moment. Zit ik daarmee goed, of zijn er andere modellen die alweer meer kunnen of beter zijn?
Wat is de ervaring hier met Dreame, ik begrijp dat het ook ‘gewoon’ weer een Xiaomi label is?
Ik had net de afgelopen pagina's van het forum doorgespit en dit is de samenvatting:

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azië te bestellen als X10, soms voor minder dan EUR 800)

Zie [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Reserveonderdelen zijn al op AliExpress te koop: https://www.aliexpress.us/item/3256805668010444.html

Een deel daarvan lijkt compatibel met de L10s volgens YouTube: Dreame L20 Ultra / X20 Pro - Saugroboter mit Wasseranschluss, Wische...

Andere L20/X20 video van dezelfde persoon: YouTube: Dreame X20 Pro / L20 Ultra Saugroboter - Unter 800€ - Ist das der be...

L20/X20 wisselen van consumables zal niet veel anders zijn dan bij de L10s waar deze video over gaat: YouTube: Dreame L10s Ultra Inspektion / Service nach 6 Monaten. Was wird erne...

--jeroen

[ Voor 42% gewijzigd door wiert.tweakers op 20-08-2023 19:30 . Reden: Meer info en linkjes ]

http://wiert.wordpress.com

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 14:10
wiert.tweakers schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:04:
[...]

Ik had net de afgelopen pagina's van het forum doorgespit en dit is de samenvatting:

> De opvolger van de L10s is de L20 komt binnenkort beschikbaar in de EU (en is al vanuit Azië te bestellen als X10, soms voor minder dan EUR 800)
Ik zie de X10 en de X20 voor nog minder geld te koop staan op Alibaba. https://m.dutch.alibaba.c...language=dutch&redirect=1
Het lijkt erop dat je minimaal 2 stuks moet afnemen. Verder weet ik niet hoe het dan zit met btw, invoerrechten en garantie.

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 12:34

wiert.tweakers

Makes software work correctly

monica66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Ik zie de X10 en de X20 voor nog minder geld te koop staan op Alibaba. https://m.dutch.alibaba.c...language=dutch&redirect=1
Het lijkt erop dat je minimaal 2 stuks moet afnemen. Verder weet ik niet hoe het dan zit met btw, invoerrechten en garantie.
Dank.

De X20 is daar op dit moment ongeveer USD 764. Dat is ongeveer EUR 700, daar komt dan BTW bij (dan zit je op ongeveer EUR 850), vervoer en invoerrechten.

https://dutch.alibaba.com...Vacuum-1600833795875.html

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 20:21
Ik ben compleet nieuw in de wereld van robotstofzuigers.
Ik ben wat in verwarring door vrijwel identiek lijkende producten van de merken 'Xiaomi, Dreame, Roborock'
Heb zo snel niet een eenzijdig antwoord kunnen vinden na wat googelen.
Klopt het dat ze eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde zijn misschien hier en daar een afwijkende feature en afwijkende firmware & app maar qua degelijkheid grotendeels gelijk?
Ik zag dat Xiaomi een mooie prijskaartje heeft op de X10, daar is mijn oog op gevallen.

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2025
osmosis schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:48:
Ik ben compleet nieuw in de wereld van robotstofzuigers.
Ik ben wat in verwarring door vrijwel identiek lijkende producten van de merken 'Xiaomi, Dreame, Roborock'
Heb zo snel niet een eenzijdig antwoord kunnen vinden na wat googelen.
Klopt het dat ze eigenlijk allemaal vrijwel hetzelfde zijn misschien hier en daar een afwijkende feature en afwijkende firmware & app maar qua degelijkheid grotendeels gelijk?
Ik zag dat Xiaomi een mooie prijskaartje heeft op de X10, daar is mijn oog op gevallen.
Voor zover ik weet is Xiaomi de fabrikant van producten die onder de naam Dreame en Roborock op de markt komen, naast de vele andere producten die Xiaomi maakt.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 20:21
Sinds een week heb ik een Xiaomi X10 in huis en ik ben verkocht.
Schijnbaar is de Xiaomi X10 gewoon een Dreame D10 Plus.
Één ding waar ik nog tegenaan loop, de verbruiksartikelen. Filter, stofzuigzak, borstels etc, is er een goede Europese webshop die dit soort verbruiksartikelen voor robotstofzuigers verkoopt?

Heb voor nu maar alvast een set besteld via Aliexpress

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 10:54
Ik ben ook op zoek naar de vervanger van mijn 'domme' Eufy RoboVac 11 en kijk naast de bestaande modellen ook met een schuin oog naar de nieuwe Eufy X10 Pro Omni.

Was helaas net te laat voor de €200,- kortingscode maar met €100,- korting komt hij op dezelfde prijs als de Roborock Q Revo. Wat denken jullie op basis van de specificaties?

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Masterkev schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 06:59:
Ik ben ook op zoek naar de vervanger van mijn 'domme' Eufy RoboVac 11 en kijk naast de bestaande modellen ook met een schuin oog naar de nieuwe Eufy X10 Pro Omni.

Was helaas net te laat voor de €200,- kortingscode maar met €100,- korting komt hij op dezelfde prijs als de Roborock Q Revo. Wat denken jullie op basis van de specificaties?
Ik zit er ook naar te kijken, maar de enige review die niet overduidelijk betaalde reclame is geeft aan dat het stofzuigen matig gaat (object avoidance en dweilen wel vrij goed). Ik wacht nog even een andere een tweede review af.

Daarnaast schijnt er wel enige vertraging in de levering te zitten.

Een kortingsbon voor 200 euro kan je allicht nog vinden op reddit, redelijk wat mensen hebben wel de kortingbon, maar hoeven hem niet meer.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 22:02

Fjeze

AllesPerfect!

Ik zie nu ook de actie van de Revo voor €650,-

Nu twijfel ik heel erg tussen de Revo en de nog uit te komen EUFY X10 pro omni (heb de waardebon van €200,-) dus dan is het prijsverschil klein.

Zover ik kan zien heeft de EUFY betere specs, maar uiteraard is roborock een bekend merk op het gebied van robot stofzuigers.

Fly or Die

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:29
Begin van de week heb ik bij mi.com/de de Xiaomi X10 plus besteld voor 420 euro. Voor deze prijs kon ik het niet laten. Van het weekend ga ik het ophalen. Het is vergelijkbaar met de L10s. Iets minder zuigkracht, geen reiningsmiddel en je kan niet via de app met de camera kijken.

• DS31
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-06 16:33
karakedi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:45:
Begin van de week heb ik bij mi.com/de de Xiaomi X10 plus besteld voor 420 euro. Voor deze prijs kon ik het niet laten. Van het weekend ga ik het ophalen. Het is vergelijkbaar met de L10s. Iets minder zuigkracht, geen reiningsmiddel en je kan niet via de app met de camera kijken.
Nu weer 500€😕

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 06:50
Kwa specs lijkt de nieuwe Eufy X10 wel redelijk op de Dreame X40.. alleen heeft de X10 wat minder zuigkracht.. maar wel flink prijs verschil! Heb nu zelf de X10 weekje in huis en tot nu toe erg tevreden!

[ Voor 6% gewijzigd door patjuh1 op 22-04-2024 22:02 ]

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:27
patjuh1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:02:
Kwa specs lijkt de nieuwe Eufy X10 wel redelijk op de Dreame X40.. alleen heeft de X10 wat minder zuigkracht.. maar wel flink prijs verschil! Heb nu zelf de X10 weekje in huis en tot nu toe erg tevreden!
Ik zie best wat verschillen tussen die 2, daar zal ook wel het prijsverschil zitten maar ook zeker een mooi apparaat!

Mooi hoe deze nieuwe apparaten allemaal werken, ben erg tevreden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• DS31
Knoop doorgehakt: eufy x10 besteld!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 15:19
Momenteel ben ik aan het kijken voor de Qrevo Max V, enig idee waar ik 'm kan bestellen? Heb momenteel nu bijna een maand de Eufy X10 pro omni maar daar ben ik niet zo tevreden over. Botst constant tegen objecten aan en z'n navigatie laat soms ook te wensen over. Daarnaast wordt er geadverteerd met 'hair un-tangle' maar dat doet niet veel.
Verder is de batterij ook niet echt top, bij een grote schoonmaak van de beneden verdieping welke 2x gedaan moet worden moet dit ding 2x opladen voordat zijn taak is voltooid.

Dus de eufy gaat terug. Toch kom ik op één of andere manier wel weer steeds terug bij Roborock.

Ik zag dat ik de robot hier kon bestellen: https://www.robocleaners.com/nl/roborock-q-revo-maxv.html, is dit wel een vertrouwde webshop? Zo oogt het niet namelijk.

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 21:42
BliXem schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:26:
Momenteel ben ik aan het kijken voor de Qrevo Max V, enig idee waar ik 'm kan bestellen? Heb momenteel nu bijna een maand de Eufy X10 pro omni maar daar ben ik niet zo tevreden over. Botst constant tegen objecten aan en z'n navigatie laat soms ook te wensen over. Daarnaast wordt er geadverteerd met 'hair un-tangle' maar dat doet niet veel.
Verder is de batterij ook niet echt top, bij een grote schoonmaak van de beneden verdieping welke 2x gedaan moet worden moet dit ding 2x opladen voordat zijn taak is voltooid.

Dus de eufy gaat terug. Toch kom ik op één of andere manier wel weer steeds terug bij Roborock.

Ik zag dat ik de robot hier kon bestellen: https://www.robocleaners.com/nl/roborock-q-revo-maxv.html, is dit wel een vertrouwde webshop? Zo oogt het niet namelijk.
De MAXV is te koop bij de Duitse Mediamarkt.
Ik zou ook eens kijken naar de QREVO Pro, die heeft bijna dezelfde specs als de MAXV en is ook in zwart beschikbaar. Daarnaast is die bij Amazon.nl €200,- afgeprijsd.

• Mortemz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-12-2025
Groot deel van dit topic al doorgespit maar toch opzoek naar wat advies om een definitieve keuze te maken.

Context
- laminaatvloeren, geen tapijt
- 1 hond, 2 langharige katten (grootste reden voor de robotstofzuiger :P )
- Dweilen is geen must
- budget ca 700 euro

De opties die ik nu overweeg die in de buurt van mijn budget zitten zijn de Roborock Q revo en de Eufy X10 Pro Omni.
De Eufy schijnt erg goed te zijn in dweilen maar de stofzuigperformance (waar het mij om gaat) lijkt wat minder
Reviews van de Q Revo zijn erg goed maar model is wel een stuk ouder dan de Eufy.
Echter lijkt de opbject detectie van de Eufy wel een stuk beter te zijn want natuurlijk wel erg prettig is met huisdieren

Ook nog wel een behoorlijk prijsverschil tussen de twee (Q Revo is 650 op amazon en de Eufy 799)

Kan iemand advies geven waar ik verstandig aan doe en of ik niet toch nog een ander model moet overwegen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mortemz op 27-05-2024 14:31 ]

• DS31
Mortemz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:10:
Groot deel van dit topic al doorgespit maar toch opzoek naar wat advies om een definitieve keuze te maken.

Context
- laminaatvloeren, geen tapijt
- 1 hond, 2 langharige katten (grootste reden voor de robotstofzuiger :P )
- Dweilen is geen must
- budget ca 700 euro

De opties die ik nu overweeg die in de buurt van mijn budget zitten zijn de Roborock Q revo en de Eufy X10 Pro Omni.
De Eufy schijnt erg goed te zijn in dweilen maar de stofzuigperformance (waar het mij om gaat) lijkt wat minder
Reviews van de Q Revo zijn erg goed maar model is wel een stuk ouder dan de Eufy.
Echter lijkt de opbject detectie van de Eufy wel een stuk beter te zijn want natuurlijk wel erg prettig is met huisdieren

Ook nog wel een behoorlijk prijsverschil tussen de twee (Q Revo is 650 op amazon en de Eufy 799)

Kan iemand advies geven waar ik verstandig aan doe en of ik niet toch nog een ander model moet overwegen?
Even ingaande op stofzuigperformance van x10: ik heb hem en het valt me alles behalve tegen. Ook de stofvlokken op ons tapijt (semi hoogpolig) worden zeer goed meegepakt. Daar waar de oude handstofzuiger meer problemen had. Echter hoe t zou presteren op dierenharen heb ik geen ervaring mee.

• DS31
Ik ben aan het kijken naar schoonmaakmiddel, maar lees bij div merken, dat het middel schuimt. Waar mijn grootste zorg zit, zijn de selfwashing mops van de eufy x10.
Zal er een middel zijn dat echt niet schuimt? Want ook Woldo en Biohy kunnen mogelijk schuimen….

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:46

Dennis1812

Amateur prutser

DS31 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:53:
Ik ben aan het kijken naar schoonmaakmiddel, maar lees bij div merken, dat het middel schuimt. Waar mijn grootste zorg zit, zijn de selfwashing mops van de eufy x10.
Zal er een middel zijn dat echt niet schuimt? Want ook Woldo en Biohy kunnen mogelijk schuimen….
Alles kan schuimen. Maar of het een probleem is is de vraag.
Mijn roborock heeft ook zelf wassende dweil. Met Woldo nog nooit problemen gehad hiermee.

Ik vul het reservoir met water. En op het einde wat schoonmaak meuk erbij en klaar. Nooit problemen gehad.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-04 22:03
DS31 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:53:
Ik heb gewoon schoonmaakmiddel van Roborock gekocht . Heeft ook die dweilen met reiniging dus zou moeten werken ?

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Helaas is de Eufy website niet zichtbaar in Pricewatch want de kortingen daar maken het aantrekkelijker om voor de X10 te gaan.

Besteld:
Eufy X10 pro omni (679,-)
Replacement parts kit for X10 (44,99)
Cleaning solution (17,99)
2x 6-pack dust bags (41,38)
Mop cloths (9,90)
Eufy Clean X8 Hybrid (gratis)

Prijs: 813,25 EUR

Aanbieding was: X10 voor 679 ipv 799 en een gratis robot stofzuiger bij bestellingen boven 800 EUR. Vandaar de extra spullen om het bedrag van 800 EUR te halen.

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-06 16:16
Colina schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:51:
Helaas is de Eufy website niet zichtbaar in Pricewatch want de kortingen daar maken het aantrekkelijker om voor de X10 te gaan.

Besteld:
Mop cloths (9,90)

Aanbieding was: X10 voor 679 ipv 799 en een gratis robot stofzuiger bij bestellingen boven 800 EUR. Vandaar de extra spullen om het bedrag van 800 EUR te halen.
Dat is wel een hele goede deal. Ik zie hem alleen nu niet meer...:-(

• karakedi
Een klein nadeel van de S8 pro/ultra is de watertank, deze is minder toegangelijk voor het schoonmaken vergeleken met de Qrevo, Dreame Lxx en Xiaomi X10/X20 plus.

Verder is de mop tray van de S8 pro/ultra ook iets lastiger met schoonmaken volgens reviews.

• karakedi
SolidD schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:48:
Is die X20+ nu gewoon de Xiaomi versie van de Q Revo (S) of zitten daar nog grote verschillen tussen die ik over het hoofd zie?

Gezien het prijsverschil (329 vs 650) neig ik nu naar de eerste ondanks de goede reputatie van de Roborock.
Tegenwoordig worden de Xiaomi robots gemaakt door Dreame. Het is tov Qrevo, Xiaomi X10 plus en Dreame L10s ultra een downgrade.

De X20+ mist carpet detectie voor Auto Mop lift. Dit moet je handmatig aangeven in de map. Aangezien ik geen tapijt heb thuis, is het voor mij geen probleem.
De X20+ plus heeft geen intern water tank in robot. Maar dit vind ik ook geen probleem, aangezien elke 10m2 terug naar station gaat om dweil schoon te maken.

De X20+ heeft ook geen reiningsmiddel. Dit hebben de Qrevo en X10+ ook niet. Alleen de dreame L10s ultra heeft dit tussen deze 4.

De vraag is of die extra 320 euro jou waard is voor carpet detectie voor Auto mop lift

Hier heb je een vergelijking https://www.smarthomeassi...en?sr=84915,118515,120156

Daarnaast zit je met alle 3 de merken wel goed. Roborock en Dreame zijn de populairste merken in Duitsland.

[ Voor 9% gewijzigd door karakedi op 15-06-2024 16:11 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Colina schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:51:

Besteld:
Mop cloths (9,90)

Hoe bevalt hij ondertussen?
Zit ook naar deze te kijken.

Zit te dubben tussen de q revo of de x10 pro

• sacaji
  • Laatst online: 27-05 22:34
karakedi schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Tegenwoordig worden de Xiaomi robots gemaakt door Dreame. Het is tov Qrevo, Xiaomi X10 plus en Dreame L10s ultra een downgrade.

De X20+ mist carpet detectie voor Auto Mop lift. Dit moet je handmatig aangeven in de map. Aangezien ik geen tapijt heb thuis, is het voor mij geen probleem.
De X20+ plus heeft geen intern water tank in robot. Maar dit vind ik ook geen probleem, aangezien elke 10m2 terug naar station gaat om dweil schoon te maken.

De X20+ heeft ook geen reiningsmiddel. Dit hebben de Qrevo en X10+ ook niet. Alleen de dreame L10s ultra heeft dit tussen deze 4.

De vraag is of die extra 320 euro jou waard is voor carpet detectie voor Auto mop lift

Hier heb je een vergelijking https://www.smarthomeassi...en?sr=84915,118515,120156

Daarnaast zit je met alle 3 de merken wel goed. Roborock en Dreame zijn de populairste merken in Duitsland.
Hoe is het dweilen met de X20+? Ik verwacht sowieso van geen een dat het extreem goed zal zijn, maar is het goed genoeg dat je eens per 3/4 weken grondig dweilt en de robot om de paar dagen het doet? Gaat mij om stofzuigen en dweilen, indien er iets meer geld besteed moet worden dan heb ik het er over.

• stimpyrulez
  • Nu online
Ik heb toch net de roborock q revo gekocht bij Amazon voor 650,-.

Vond de eufy x10 pro ook wel wat, maar zag dat deze zo'n 2cm hoger was dan de Revo.

We hebben nu een Roborock S55 en dat gaat qua hoogte goed en de Revo is even hoog.

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Als het goed is wordt hij woensdag bezorgd.

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
stimpyrulez schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Hoe bevalt hij ondertussen?
Zit ook naar deze te kijken.

Zit te dubben tussen de q revo of de x10 pro
De X10 pro omni is absoluut een blijvertje. Ik heb een vloer van natuursteen en geen tapijt, dus zuigkracht en dweilen gaat zeer goed. Gebruiksvriendelijkheid is ook 100%. De app werkt simpel (behoefde geen uitleg voor mijn verloofde) en hij is stiller dan een Roomba waar ik ervaring mee had.

Leuk dat je hem ook zelf kan besturen middels de app, of dat je verschillende maps kunt gebruiken voor verschillende scenarios.

We hebben een hond waar veel haar vanaf komt en daar heeft hij ook geen moeite mee. De hond moest er wel even aan wennen.

Dan als laatste plus punt; hij gaat zonder veel problemen over lage, horizontale, tafelpoten. Voor ons een pluspunt, maar de kans dat iemand hetzelfde heeft schat ik laag in ;)

//Reinier

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 07:36

Ravhin

no <root>...

Er zijn prime days van Amazon - o.a. de Eufy X10 Pro omni is met €200 korting. Voor wie er interesse in heeft

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 13:08
Ben nu op zoek naar (alweer mijn 3de) robotstofzuiger, dan heb ik er op elke etage een :+ . Deze keer eentje die zijn rotzooi kan legen in zijn basis. Maar wat zijn er veel ontwikkelingen en enorm veel verschillende versies op de markt zeg.
Waar ik eerst vrij overtuigd was om weer een Roborock te kopen (heb nu de Roborock S5 Max en Xiaomi Mi Vacuum) ben ik nu toch aan het kijken naar Eufy. Wil eigenlijk een midrange, qua prijs, kopen ipv de topmodellen. Ik vind de prijsverschillen toch wat te gortig tussen de topmodellen en de midrange modellen. Nu dus de keuze tussen de Eufy X10 Pro Omni of de Roborock QRevo S / Qrevo Pro.

Edit: het is de Qrevo pro geworden :+

[ Voor 9% gewijzigd door Batiatus op 16-07-2024 11:56 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 13:54
Vorige maand de Eufy X10 gekocht bij coolblue voor 699 nu 599 bij coolblue.
Dus even gebeld en heb nu 100 euro tegoed gekregen :-)

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:45
Hier gegaan voor de Eufy x10, kijken hoe dit nu is met die AI voorwerpen detectie.
Want vroeger vond ik die robot stofzuiger waardeloos.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 07:36

Ravhin

no <root>...

syntesia schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:30:
Hier gegaan voor de Eufy x10, kijken hoe dit nu is met die AI voorwerpen detectie.
Want vroeger vond ik die robot stofzuiger waardeloos.
Hij komt vanavond hier binnen. De PVC vloer wordt nu gelegd dus we kunnen meteen uitproberen oOo

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• syntesia
sinds gisteren de eufy X10 pro binnen, meteen aangesloten en in 2 minuten stond die te draaien.

Vanochtend zat die wel vast op een poot van fauteuil, maar goed.
Bak geleegd en water was goed bruin dus voor nu wel blij mee.

Sowieso nog een keer een goede plattegrond maken want hij heeft wat problemen met onze grote ramen en schuifpuien waardoor de kamer groter lijkt.

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 14:34
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni aan te schaffen. Is er een eigenaar hier die de hoogte zou willen opmeten zonder de Lidar sensor? Wij hebben een kookeiland met een plinthoogte van 10cm. Ik ben benieuwd of de Eufy daar met de zijkant onderdoor kan om te stofzuigen, aangezien daar vaak alle stof en kruimels e.d. ophoopt.

De X10 Pro is geloof ik 11,3cm hoog inclusief de Lidar sensor, dus dat gaat niet passen, maar de plint is plusminus 8 tot 10cm diep, dus hij zou er alleen maar met de zijkant onderdoor hoeven te gaan (als hij dat doet...)

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Aeonis schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:02:
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni aan te schaffen. Is er een eigenaar hier die de hoogte zou willen opmeten zonder de Lidar sensor? Wij hebben een kookeiland met een plinthoogte van 10cm. Ik ben benieuwd of de Eufy daar met de zijkant onderdoor kan om te stofzuigen, aangezien daar vaak alle stof en kruimels e.d. ophoopt.

De X10 Pro is geloof ik 11,3cm hoog inclusief de Lidar sensor, dus dat gaat niet passen, maar de plint is plusminus 8 tot 10cm diep, dus hij zou er alleen maar met de zijkant onderdoor hoeven te gaan (als hij dat doet...)
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen en net zijn eerste ronde laten zuigen en dweilen, dus hij staat nu zijn pads even te verwarmen. Maar opgemeten op zijn basis station, meet zijn hoogte zonder turret exact 10cm. Misschien 1 of 2 mm minder maar dat zal er dus om spannen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDFBowzZ_d0RRx9gjx2FiLU_1fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2LqrzCVapqnee3sZgNl7gnP.jpg?f=fotoalbum_large

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• syntesia
Eufy X10 draait nu een weekje, paar keer gewoon laten schoonmaken en het huis stap voor stap beter in beeld laten brengen.

Water wat in de bak zit is dan nog vies dus doet zn werk erg goed.
Wel de melding gekrgen dat de de dust bin vol zat en die geleegd moest worden.
Nu wist ik niet dat hij een dust bin had, want er zit een zak in, maar de dust bin zat inderdaad goed vol en maar geleegd.

Maar wanneer komt het nu in de stofzak en wanneer in de dust bin ?

• stimpyrulez
  • Nu online
syntesia schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:46:
Eufy X10 draait nu een weekje, paar keer gewoon laten schoonmaken en het huis stap voor stap beter in beeld laten brengen.

Nu wist ik niet dat hij een dust bin had, want er zit een zak in, maar de dust bin zat inderdaad goed vol en maar geleegd.

Tijdens het zuigen slaat hij het vuil op in de dust bin (in de robot).

Normaal zou hij tijdens het docken de dust bin moeten legen in de bag.

Misschien moet je die optie ergens aanzetten?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:21
syntesia schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:46:

Ik heb sinds vorige week ook een X10 Pro Omni. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooralsnog blij ben met de (impuls)aankoop tijdens de Prime Days. Het apparaat doet wat ie moet doen, is nog geen enkele keer vastgelopen op een kabel, zoekgeraakte sok of een schoenveter. Dat was met mijn vorige 'domme' (bumper)robotstofzuiger (Eufy 35C) wel echt anders. Die heb ik na een paar maanden proberen weer in de doos gedaan, omdat je teveel als oppas moest spelen dat ik maar weer zelf ben gaan stofzuigen en dweilen.

Bij de X10 durf ik het wel aan om van huis te gaan als hij zijn ronde doet. En de vloer is schoner geweest dan ooit, maar dat zal ook aan mijn eigen huishoudelijke vaardigheden liggen.

Hoewel de aanschaf van een robotstofzuiger geen goedkope is, ben ik tot nu toe echt tevreden over het apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 30-07-2024 11:24 ]

• gamer1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 17:59
Ik heb de eufy X10 Pro Omni op het oog. Heeft iemand ervaring met dit model of merk?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
gamer1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:14:
Ik heb de eufy X10 Pro Omni op het oog. Heeft iemand ervaring met dit model of merk?
Zoek functie al gebruikt?

• gamer1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 17:59
Ja, tot nu toe nog maar 1 ervaring met de eufy x10

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:50
gamer1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:16:
[...]

Ja, tot nu toe nog maar 1 ervaring met de eufy x10
Er zijn meerdere reacties: [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Daarnaast staan er ook reviews op Coolblue en Bol.com, etc.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• syntesia
Gynnad schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Er zijn meerdere reacties: [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2

Daarnaast staan er ook reviews op Coolblue en Bol.com, etc.
hier dus ook alweer 3 weken de X10 in gebruik.

Heb hem gelijk ook even bij mijn ouders neergezet. even Wifi instellen en map maken was zo gepiept.
Nu maar weer eens kijken wanneer ik hem terug krijg }:O

• Steeffoon
  • Laatst online: 08:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zie door de bomen ook het bos niet meer.

Iemand die de verschillen kan benoemen tussen de Eufy X10 Pro Omni en de Roborock Qrevo S?

Heb nu de X8 Hybrid; de app werkt prima. Het ding zelf rijdt zich erg vaak vast op stalen poten (kan aan de stoel en bank liggen, maar wel irritant) en voor dweilen voegt het niks toe/

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:48:

Iemand die de verschillen kan benoemen tussen de Eufy X10 Pro Omni en de Roborock Qrevo S?
De een wordt geproduceerd door Eufy, de ander door Roborock?

Maar ff serieus, is de websites nagaan op specificaties niet voldoende, i.c.m.met alle YT reviews moet je er toch voor jezelf wel uit komen als je enkel nog naar 2 modellen kijkt?

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:48:
Ik zie door de bomen ook het bos niet meer.

Heb nu de X8 Hybrid; de app werkt prima. Het ding zelf rijdt zich erg vaak vast op stalen poten (kan aan de stoel en bank liggen, maar wel irritant) en voor dweilen voegt het niks toe/
Ik sta zelf op het punt om voor de 1ste keer een robotzuiger in huis te halen. In het begin keek ik vooral naar de Roomba's omdat dat voor mij "historisch gezien" het merk is met de meeste naamsbekendheid. Na wat inlezen, voornamelijk hier op het forum, ging ik gaandeweg meer naar Dreame en Roborock kijken. Ik zag ook Blaupunkts, Rowentas, Eufys, Tapo (TP-Link) in de virtuele winkelrekken liggen. Hoewel ik zelf iets van Tapo in huis heb viel die bot al snel af owv een borstelroller en ik zeker eentje met rubber wil.

Uiteindelijk wil ik iets waar een grote community rond actief is, daar kan je zelf veel uit leren en eventuele problemen mee oplossen. Ook de 3de partij wisselstukkenmarkt is er groter voor.

En als laatste denk ik dan dat voor Roborock en Dreame robotstofzuigers echt een (deel van hun) core business zijn, ze blijven dus innoveren/investeren/ontwikkelen wat op langere termijn interessant is.

Lang verhaal kort, met alles wat ik tot nu toe gezien/gelezen heb over de Q Revo S lijkt me dat een no-brainer om aan te schaffen. Zit al even in mijn winkelmandje, ik moet alleen de trekker nog overhalen :+

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-06 19:49
Wat zijn jullie ervaringen met het 'botsen' van de Roborock Q Revo tegen obstakels? Ik ben de onderstaande video aan het bekijken om de Roborock Q Revo te vergelijken met de Eufy X10 Pro.

Het valt mij op dat de Q Revo vrijwel direct tegen de zwarte poten van het bureau aan rijdt (+/- 1:45 en 1:51). Daarnaast rijdt hij een poot van een statief op (7:46) waarna hij even niet lijkt te weten wat hij moet doen.

Waarom ik dit vraag? Ik heb een zwarte schuifdeur van aluminium. Mijn huidige robotstofzuiger botst hier ontzettend hard tegen aan. Daarnaast heb ik een spinpoot tafel waar de robotstofzuiger regelmatig op vast loopt. Dit gedrag lijkt de Q Revo ook te laten zien, terwijl dit precies de reden is waarom ik wil overstappen.

Ik weet dat ik een 'no-go' zone kan invoeren in de app, maar achter deze schuifdeur zit de hal die ik soms ook mee wil nemen in de stofzuigbeurt. Ik wil echter niet dat als de robotstofzuiger in de nacht een ronde aan het doen is, ik wakker wordt van een ontzettend harde bonk van de schuifdeur tegen de muur.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:38:
.. Ik wil echter niet dat als de robotstofzuiger in de nacht een ronde aan het doen is, ik wakker wordt van een ontzettend harde bonk van de schuifdeur tegen de muur.

[YouTube: Roborock Q Revo vs Eufy X10 Pro Omni Robot Vacuum & Mop COMPARISON *Which Do I Give a Better Score*]
Een stukje tochtstrip of klitteband kan ook goed helpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sx1mhdkw/bumperc.jpg

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:38:
Wat zijn jullie ervaringen met het 'botsen' van de Roborock Q Revo tegen obstakels? Ik ben de onderstaande video aan het bekijken om de Roborock Q Revo te vergelijken met de Eufy X10 Pro.

Het valt mij op dat de Q Revo vrijwel direct tegen de zwarte poten van het bureau aan rijdt (+/- 1:45 en 1:51). Daarnaast rijdt hij een poot van een statief op (7:46) waarna hij even niet lijkt te weten wat hij moet doen.

Waarom ik dit vraag? Ik heb een zwarte schuifdeur van aluminium. Mijn huidige robotstofzuiger botst hier ontzettend hard tegen aan. Daarnaast heb ik een spinpoot tafel waar de robotstofzuiger regelmatig op vast loopt. Dit gedrag lijkt de Q Revo ook te laten zien, terwijl dit precies de reden is waarom ik wil overstappen.

Ik weet dat ik een 'no-go' zone kan invoeren in de app, maar achter deze schuifdeur zit de hal die ik soms ook mee wil nemen in de stofzuigbeurt. Ik wil echter niet dat als de robotstofzuiger in de nacht een ronde aan het doen is, ik wakker wordt van een ontzettend harde bonk van de schuifdeur tegen de muur.

[YouTube: Roborock Q Revo vs Eufy X10 Pro Omni Robot Vacuum & Mop COMPARISON *Which Do I Give a Better Score*]
Dan zou ik een model met RGB camera overwegen, de rest is gewoon mwah in object ontwijking.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Aeonis
Iemand toevallig ervaring met James Vloerreiniger voor PVC in een robotstofzuiger? Benieuwd of dat prima gaat of dat er een kans op schuim en/of verstoppingen is. Dit middel werd ons aangeraden door de PVC fabrikant, het kan ook krasjes herstellen.

P.s. zojuist de Eufy X10 Pro Omni besteld :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 18-08-2024 13:24 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aeonis schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:23:
Iemand toevallig ervaring met James Vloerreiniger voor PVC in een robotstofzuiger? Benieuwd of dat prima gaat of dat er een kans op schuim en/of verstoppingen is. Dit middel werd ons aangeraden door de PVC fabrikant, het kan ook krasjes herstellen.

Dat lijkt me een vergezochte claim, om het nog maar voorzichtig uit te drukken ;)

Deze reiniger is op basis van alcohol, dus zou wel oppassen met het gebruik in een systeem waarvan je de eigenschappen van de onderdelen (slangen/pomp) niet precies weet. Zal in de praktijk (verdunt) wel wat meevallen, maar toch. Schuimen is een groter risico.

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 10:16

Wanneer je de pads omwisselt met schuurpapier korrel 2000 zie ik dat wel werken. Maar verder beetje onzin verhaal denk ik

• Aeonis
wortelsky schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Wanneer je de pads omwisselt met schuurpapier korrel 2000 zie ik dat wel werken. Maar verder beetje onzin verhaal denk ik
Lijkt mij ook onzin.. althans, ik verwacht dat het een laagje op de vloer achterlaat. Waarschijnlijk hebben ze er een beetje wax of iets dergelijks aan toegevoegd, waardoor de krasjes "opgevuld" worden en ze daardoor niet meer zichtbaar zijn, maar ze zitten er natuurlijk nog wel.

Ze hebben 2 vloerreinigers, A voor normale reiniging en B voor "Bescherming en Herstel". Zoals iemand anders reageerde blijkt type A op alcohol-basis te zijn, dus dat lijkt me toch niet verstandig om in mijn nieuwe X10 te gaan gebruiken. Ik weet niet wat dat kan doen met de plastic onderdelen en slangetjes.

• gio9999
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik twijfel erg tussen de Eufy X10 Pro Omni (€579,- na cashback bij Bol.com) en de Roborock Q Revo S (€640,- bij Amazon).

Allebei de stofzuigers krijgen over het algemeen lovende reviews.

Welke zouden jullie aanbevelen?

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
gio9999 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:13:
Ik twijfel erg tussen de Eufy X10 Pro Omni (€579,- na cashback bij Bol.com) en de Roborock Q Revo S (€640,- bij Amazon).

Mijn persoonlijke ervaring zegt Q Revo S. Een vergelijk: hier en hier.

Je zal met beide tevreden zijn verwacht ik.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
gio9999 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:13:

Na mezelf in te lezen was ik er vrij snel uit dat het een Dreame of Roborock zou worden. Beide merken hebben een grote community en er lijken ook makkelijk wisselstukken voor te vinden. Gewoon al advies of tips vinden over de werking of functionaliteit zal in het geval van beide merken makkelijker wegens een grote(re) userbase.

Ik ken de Eufy niet, maar snel even gekeken en dan vooral naar de rollerborstel: die lijkt gewoon 'ouderwets' een borstelrol te zijn en dat verzamelt haar als gek (zelf een steelstofzuiger met dat type rol). Een vereiste bij mij was het beschikken over een rubberrol, wat bij de Q Revo S het geval is.

Verder ziet de Eufy er zeker niet verkeerd uit, maar het zijn gewoon my two cents. :)

• Aeonis
Als het goed is verkoopt Eufy een losse rubberen borstel voor de X10? Heb ik voorbij zien komen in de officiële store

• karakedi
Binnenkort viert robock zijn 10 jarige bestaan. Om dit te vieren komen ze met leuke actie's. Wordt gratis verzonden vanuit DE.

De Q Revo S kost dan 549 euro en de master 999 vanaf 29-08.

Hierbij de Link https://de.roborock.com/pages/roborock-deals

Als je je aanmeld voor nieuwsbrief krijg je 5% korting. Maar weet niet of het geldig is icm deze actie.
https://de.roborock.com/pages/contact-us

Hierbij ook.een tabel met de verschillen tussen q revo modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMxkPLsP64WCqjxiov44YiyxTMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBiisYxZjkhHTYYQIRGozrNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast kwam ik deze robot tegen voor 530 van JONR. Het is eentje uit de Xiaomi landschap en het zou mij niks verbazen als het uit de fabriek van Dream komt, zoals de Xiaomi x10 plus en X20plus.

https://www.amazon.nl/JON...uiger-robot/dp/B0DB78TS4S

[ Voor 25% gewijzigd door karakedi op 23-08-2024 17:03 ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Na vele weken twijfelen maar eens de knoop doorgehakt. Heb al een Eufy X8 Hybrid, werkt best aardig, maar het dweilen doet niks met het simpele lapje. Hoop dat de nieuwe Eufy zich ook minder snel vastrijdt.

Lang getwijfeld over de Eufy X10 Pro Omni en de Revo S. Met de aanbieding van de Eufy voor 671 - 100 euro cashback, de keuze gemaakt voor de Eufy. Vanmiddag ophalen, ben benieuwd!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08
karakedi schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:35:
Binnenkort viert robock zijn 10 jarige bestaan. Om dit te vieren komen ze met leuke actie's. Wordt gratis verzonden vanuit DE.

De Q Revo S kost dan 549 euro en de master 999 vanaf 29-08.

Hierbij de Link https://de.roborock.com/pages/roborock-deals

Als je je aanmeld voor nieuwsbrief krijg je 5% korting. Maar weet niet of het geldig is icm deze actie.
https://de.roborock.com/pages/contact-us

Hierbij ook.een tabel met de verschillen tussen q revo modellen.

[Afbeelding]

Daarnaast kwam ik deze robot tegen voor 530 van JONR. Het is eentje uit de Xiaomi landschap en het zou mij niks verbazen als het uit de fabriek van Dream komt, zoals de Xiaomi x10 plus en X20plus.

https://www.amazon.nl/JON...uiger-robot/dp/B0DB78TS4S
Hoe krijg je de prijs van 549? Ik zie het staan maar daaronder staat ook 619 en dat is het bedrag dat ik krijg als ik de stofzuiger toevoeg aan het winkelmandje. Wellicht mis ik iets heel voor de hand liggends maar ik zie het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PliPXgTOG6a664fuPptgltO2KI8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hCM81EwICl3yI9AvUX70tfuR.png?f=fotoalbum_large

Edit: of ben ik te vroeg en moet ik op de 29ste pas bestellen?

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb sinds gisteren de Eufy X10 Pro Omni. Gisteravond heeft ie gedweild, maar wil graag iets van schoonmaakmiddel erin, zodat het ook fris ruikt.

Ik durf de laminaatreiniger van Pledge er niet in te gooien, ben bang dat dat teveel gaat schuimen.
Iemand die er ervaring mee heeft?

Wat zou anders eventueel bij de Albert Heijn gekocht kunnen worden aan spul, wat je erin kan gieten zonder problemen?
Zie bij Amazon wel speciaal spul, maar wil het graag vandaag testen. Weet ook niet of dat soort spul puur marketing is...?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hier ook een tijdje mee gelezen en had mijn oog al een tijdje op de Eufi X10 pro, die was 599 in de Amazon sale en toen was ik te laat. Nu zag ik een Q revo S en dat leek op dezelfde kwaliteit ruwweg, dus daar op in gesprongen en net besteld :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 12:09

Inmiddels James vloerreiniger 2x gebruikt in een Rowenta 75S zonder dat het een schuimparty is geworden en het apparaat doet het nog. Prima spul dus (voorlopig).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier inmiddels de Eufy X10 Pro Omni een week in bezit. Wat een heerlijk apparaat.
Loopt veel minder vast (lees: helemaal niet) op stoelpoten of andere gekke dingen, waar de Eufy X8 Hybrid nog weleens last van heeft. Dweilen doet 'ie ook prima, zonder strepen of afdrukken. Zuigen doet ie erg goed, de app is erg gebruiksvriendelijk. Kost wat, maar tot nu toe goed zijn geld waard. Leuk ook dat er een functie opzit, waarmee hij je voeten kan volgen, zodat ie een bepaald spoor schoonmaakt.

Wil alleen nog experimenteren met schoonmaakmiddel voor de vloer, in het reservoir, maar kom er nog niet aan uit welke ik nou moet nemen, ook voor pvc.

• karakedi
Volgens mij is elk laagschuimend middel ok.
Het gaat erom dat het wasbakje niet overloopt.

https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/
Ik gebruik zelf deze bij de x20+ en mijn zus bij de x10+. Hoewel het relatief duur is, is de mengverhouding hoger dan bij andere robotreiniger vloeistof. Het gaat lang mee.

Daarnaast geeft Dreame aan dat deze geachikt is voor diverse L10 varianten. De x20 en x10 is niks anders dan een Dreame met Xiaomi label.
Ik neem aan dat deze ook werkt met de q revo series.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoyaZkm4345zIECoSQTdMDkr_q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRGiGenjhrKXL3tw4PVq87LL.jpg?f=fotoalbum_large

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

D-Fault schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:14:
Op dit moment zelf aan het orienteren naar een robotstofzuiger met dweilfunctie en base. Vrij veel grote oppervlakes (pvc en 150 m² zonder drempels) thuis (optioneel boven tapijt met kleine drempels). Ik dacht eerst aan Irobot (J9+) maar lees hier veel over Roborock, is vooral de Qrevo prijs kwaliteit één van de beteren? Heb ook nog een homey thuis maar lees dat support voor Roborock niet helemaal steady daarvoor is.
Ik heb nu twee weken de Eufy X10 Pro Omni, ook echt een aanrader!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:57:
Onze Q Revo is na 5 maanden al weer retour naar amazon omdat de lidar sensor niet meer draait. Eerder vooorbij zien komen hier. Ik zou het zelf denk ik wel kunnen repareren, maar door de garantiestickers toch maar niet gedaan. Nu krijg ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon het geld terug van Amazon en kan ik dus een nieuwe kiezen. Niet erg duurzaam voor het milieu, maar wel voor mijn portemonnee. Met mijn ervaring met de Q Revo ben ik op zoek naar een model dat:
- Minder last heeft van haren van onze langharige hond. Er zijn een aantal modellen met mesjes en/of dubbele borstels. De Slim heeft zelfs dubbele borstels naast elkaar? Is er iemand die kan zeggen of dubbele borstels bijv al beter werken dan 1, en/of de mesjes echt zin hebben? Bij onze Q Revo zat constant het midden en de zijkanten van de borstel vol met haren.
- Beter is in obstakels vermijden. Ik merk nu dat we de robot eigenlijk alleen aanzetten als we in de buurt zijn, omdat we enerzijds bang zijn dat de hond een ongelukje heeft en de robot hier doorheen banjert en anderzijds omdat de Q Revo echt wel een perfect opgeruimde vloer nodig heeft en dan nog weleens moeite heeft met sommige meubelstukken. Dus ik denk dat ik dan sowieso moet kijken naar een model met camera, met alle privacy gevolgen van dien... Dus hoe essentieel dit is weet ik niet, het zou echt perfect moeten werken om hier geld aan uit te geven (zijn de duurdere modellen over het algemeen)
Kijk eens naar de Eufy X10 Pro Omni. Erg blij mee. Met kattenharen lijkt ie het iig prima te doen..

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:32

Boy

www.byoscoop.nl

Steeffoon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:13:
[...]

Kijk eens naar de Eufy X10 Pro Omni. Erg blij mee. Met kattenharen lijkt ie het iig prima te doen..
Ik heb een hele goedkope robotstofzuiger en zie ook veel haren van m'n vrouw en kinderen erin. Iedereen heeft het altijd over honden en katten, maar de harige medebewoners bij mij verliezen ook aardig wat haar :P

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 08:58
Steeffoon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:13:
[...]

Lange of korte kattenharen?

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 14:29
Deathchant schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Je doelt op de X30/X40 Ultra dan he. Oh die gaat zeker in de overweging mee. Had em gewoon nog niet genoemd ;)
Exact! En de Eufy X10 (denk ik).

Ik zit in het zeflde proces maar zie even door de bomen het bos niet meer....

• R0elr
  • Registratie: September 2009
Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger die ook kan dweilen, en heb zowel over de Eufy als de Roborock goede ervaringen gelezen.

Voor wat betreft het dweilen hoop ik er 1 te vinden die een hele verdieping kan dweilen zonder opnieuw naar het station te moeten. De bedoeling is dat die beneden kan blijven staan.

- De begane grond is ongeveer 60m2,
- Verdieping 1 en 2 ongeveer 40m2 per verdieping.
- Twee personen
- Twee konijnen
- Budget max 1000 euro

Hebben jullie hier goede ervaringen mee? Het budget is max 1000 euro. Roborock S7 en Eufy X10 lijken me goede opties

Dank!

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:12
Ik had in april een roborock s8 gekocht. Prima ding, tot deze plots kapot ging. Lidar vastgelopen. Helaas een veel voorkomend probleem, als ik internet mag geloven. Kon niet gerepareerd worden volgens bol, dus m'n geld terug gekregen. Nu twijfel ik ontzettend welke nieuwe ik zal kiezen, die wel tegen de haren van m'n hond bestand is. Want ik vermoed dat dit de reden van het defect is.
Roborock heeft teveel modellen :-)

Q8 max+
Q Revo pro
Q Revo master (duur)

Kwam deze nog tegen
https://www.theverge.com/22997597/best-robot-vacuum-cleaner

Dreamy L20 Ultra
Eufy X10 Pro Omni

Q5 Pro is een optie als je dweilen niet belangrijk vind, maar ik vind dat wel belangrijk.

En dan komt de q Revo Slim er nog aan, maar die zal wel belachelijk duur zijn.

En dan vergeet ik irobot en andere merken nog... Keuzestress...

• karakedi
R0elr schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:38:
Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger die ook kan dweilen, en heb zowel over de Eufy als de Roborock goede ervaringen gelezen.

Voor wat betreft het dweilen hoop ik er 1 te vinden die een hele verdieping kan dweilen zonder opnieuw naar het station te moeten. De bedoeling is dat die beneden kan blijven staan.

- De begane grond is ongeveer 60m2,
- Verdieping 1 en 2 ongeveer 40m2 per verdieping.
- Twee personen
- Twee konijnen
- Budget max 1000 euro

Hebben jullie hier goede ervaringen mee? Het budget is max 1000 euro. Roborock S7 en Eufy X10 lijken me goede opties

Dank!
Koop 2x een q revo s. Met de prime actie blijf je zelfs binnen je budget. Met referral en shopbuddies komt prijs uit op lager dan 500 p/s

• Erikson
  • Laatst online: 08-06 21:57
Sinds een paar weken een Dreame L10s Pro Ultra Heat in gebruik en met een waterkit aangesloten op water en afvoer. Tot nu toe erg tevreden. Ik heb wel twee bijzonderheden die misschien handig zijn te delen. Ik ben 100% blind dus was even de vraag of ik hem kon bedienen en vooral in hoeverre de app toegankelijk is met de Voice-Over functie van mijn IPhone. Installatie ging eigenlijk erg soepel inclusief scannen van de QR-code en koppelen met WIFI. De rest van de app lijkt redelijk toegankelijk, kan de status en meldingen zien en ook verder het menu in maar ik kom ook instellingen tegen die dan niet werken met Voice-Over. Dit zijn eigenlijk allemaal eenmalige instellingen en eenmaal goed ingesteld hoef je er niet echt meer te zijn. Ik heb hem gekoppeld aan Google Home dus dan heb je de app helemaal niet meer nodig. Tweede bijzondere is dat ik mijn Dreame in mijn CV/washok heb staan en dat de deur daarvan eigenlijk altijd dicht zit. Ik heb in de deur een “sjoelbak goaltje” gefreesd van 39x10,5 cm en daar maneuvreert hij probleemloos door heen. Ook de ruimte om daarna het dock op te rijden is vrij krap, haaks links af en met maar krap 90cm ruimte voor het dock en dat is ook geen enkel probleem. Ik wilde het maar even melden voor wie er wat aan heeft. Trouwens een vaste water aansluiting is wel heel ideaal samen met een apart schoonmaakmiddel reservoir.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Eufy X10 Omni Pro afgeprijsd bij Amazon (en coolblue) voor 599! Erg fijn apparaat.

• karakedi
Steeffoon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:30:
De Eufy X10 Omni Pro afgeprijsd bij Amazon (en coolblue) voor 599! Erg fijn apparaat.
Voor 599 zou ik eerder de l10s ultra gen 2 bij amazon kopen.

Pluspunten zijn:
-extended mop
-reinigingsmiddel cartridge.

En 6% cashback ex btw via shopbuddies.
https://www.shopbuddies.nl/cashback/amazon-befr-ws-23

https://www.amazon.nl/Rob...vermijding/dp/B0DCVYS9FQ/

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:52
Ik volg dit topic al een tijdje, en verbaas me hoe weinig de Eufy X10 Omni Pro voorbij komt. Tijdens de prime days was deze 600, en vergeleken met de Roborock Qrevo S (toen 550) komt deze zeer vergelijkbaar uit de reviews die ik zie en heeft deze veel betere obstacle avoidance. Zeker ivm met onze hond leek mij de Eufy toen de betere keuze.

Missen de reviews zoveel pluspunten van de Qrevo S of is Eufy gewoon het minder populaire merk mbt robotstofzuigers in dit topic? (Ik wacht op black friday voor ik er een koop dus heb nog even om te twijfelen)

[ Voor 8% gewijzigd door frankv120 op 30-10-2024 12:32 ]

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:18

Tazzios

..

sjurres schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:21:
Ik heb zelf nu al jaren de iRobot roomba 620.

Maar dat is het eigenlijk niet meer.
Die doet ook lukraak rondjes.

Nu zag ik de iRobot j7.
Dat lijkt opzich wel een goed apparaat, maar geen idee. Ik zie hier vooral hele dure voorbij komen, dus ik vraag mij dan af, ben ik aan een goedkopere bekocht en kan ik beter net die 200 euro meer uitgeven en de hier voorbij komende modellen overwegen.
Voor hoeveel zie je die iRobot j7? In de pricewatch staat hij voor 400 met niet al te beste reviews en is het een stofzuiger uit 2021: uitvoering: iRobot Roomba j7

Voor 100 euro minder heb je veel meer met de https://www.bol.com/nl/nl...m-x10-eu/9300000148988373

De dweil functie hoef je niet te gebruiken.

• Aeonis
frankv120 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:29:
Ik volg dit topic al een tijdje, en verbaas me hoe weinig de Eufy X10 Omni Pro voorbij komt. Tijdens de prime days was deze 600, en vergeleken met de Roborock Qrevo S (toen 550) komt deze zeer vergelijkbaar uit de reviews die ik zie en heeft deze veel betere obstacle avoidance. Zeker ivm met onze hond leek mij de Eufy toen de betere keuze.

Missen de reviews zoveel pluspunten van de Qrevo S of is Eufy gewoon het minder populaire merk mbt robotstofzuigers in dit topic? (Ik wacht op black friday voor ik er een koop dus heb nog even om te twijfelen)
Vind ik ook gek, heb zelf de Eufy X10 Pro Omni. Heel tevreden mee en qua prijs kwaliteit verhouding denk ik momenteel het beste wat je kunt krijgen? Ik heb 580,- betaald (cashback actie) en daarvoor krijg je een volledige robot met stofzuigen/dweilen, station met grote stofzak (3 maanden?), vies water en schoon water bak, en goede object detectie.
We hebben een dochtertje die wel eens wat speelgoed laat slingeren en de robot gaat er mooi omheen. Heb niet het idee dat ik het huis netjes achter hoef te laten als de robot zijn werk gaat doen.
Stofzuigen doen we iedere nacht om 2 uur, en incl. dweilen 2x per week. We hebben hem nu 1,5 maand in gebruik en dat bevalt goed!

• stin00
  • Niet online
Aeonis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:29:
[...]
Vind ik ook gek, heb zelf de Eufy X10 Pro Omni. Heel tevreden mee en qua prijs kwaliteit verhouding denk ik momenteel het beste wat je kunt krijgen? Ik heb 580,- betaald (cashback actie) en daarvoor krijg je een volledige robot met stofzuigen/dweilen, station met grote stofzak (3 maanden?), vies water en schoon water bak, en goede object detectie.
We hebben een dochtertje die wel eens wat speelgoed laat slingeren en de robot gaat er mooi omheen. Heb niet het idee dat ik het huis netjes achter hoef te laten als de robot zijn werk gaat doen.
Stofzuigen doen we iedere nacht om 2 uur, en incl. dweilen 2x per week. We hebben hem nu 1,5 maand in gebruik en dat bevalt goed!
Op prijs kwaliteit wordt hij momenteel verslagen door de Dreame L10S Ultra die momenteel €466 kost.

Die heeft ook stofzuigen/dweilen, stofzak, dweilen wassen/drogen, RGB camera + microfoon en schoonmaakmiddel cartridge. De Dreame en Eufy gaan aardig gelijk op. Wat mij betreft is de Dreame L10S Ultra voor deze prijs momenteel en no-brainer, hij verslaat zowel Roborock als Eufy dankzij de scherpe aanbieding.

Als je geen RGB camera + schoonmaakmiddel wil, dan heb je de Xiaomi X20+ voor €359 (en soms voor minder nog).

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 31-10-2024 16:05 ]

• Aeonis
stin00 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Op prijs kwaliteit wordt hij momenteel verslagen door de Dreame L10S Ultra die momenteel €466 kost.

Die heeft ook stofzuigen/dweilen, stofzak, dweilen wassen/drogen, RGB camera + microfoon en schoonmaakmiddel cartridge. De Dreame en Eufy gaan aardig gelijk op. Wat mij betreft is de Dreame L10S Ultra voor deze prijs momenteel en no-brainer, hij verslaat zowel Roborock als Eufy dankzij de scherpe aanbieding.

Als je geen RGB camera + schoonmaakmiddel wil, dan heb je de Xiaomi X20+ voor €359 (en soms voor minder nog).
Ah dat is het model waartussen ik twijfelde, of die, of de X10 Pro Omni. Uiteindelijk ben ik voor de Eufy gegaan, omdat ik het idee heb dat die qua bouwkwaliteit toch ietsje beter is. Ik kon bij de Dreame L10S Ultra veel reviews vinden waarbij er onderdelen stuk waren, of klachten van gebruikers waarbij hij na 1,5 jaar de geest had gegeven. Vandaar toen toch voor de Eufy gekozen, daarbij vond ik dat minder. Hopelijk zal die meerdere jaren mee gaan bij ons als we hem goed onderhouden, maar dat is afwachten.

• adinsx
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben weer verder met de zoektocht na iRobot afgezworen te hebben. Hoorde op de radio Coolblue langskomen m.b.t. actie op robotzuigers en daar kwam ik dus ook de Eufy X10 Pro Omni tegen:
https://www.coolblue.nl/p...63/eufy-x10-pro-omni.html

Best goede reviews ook. Black Friday ga ik niet op wachten. Betwijfel of de prijs dan echt lager zal zijn.

Edit: De vrouw zegt net dat ze via het werk 25% korting op Eufy heeft. Eufy Cam3 stond ook nog op het lijstje, dus ik denk dat Sinterkerst wat vroeger valt dit jaar. :+

Eerst maar eens kijken wat die korting echt waard is... Onlangs bij een HP laptop scheelde het behoorlijk die werk-korting.

[ Voor 29% gewijzigd door adinsx op 31-10-2024 22:36 ]

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-05 12:24
Ik hou de Eufy X10 Pro Omni in de gaten voor Black Friday. Ga verhuizen en hoop mijn leven met een peuter een stukje makkelijker te maken door de begane grond regelmatig te laten stofzuigen en dweilen. Geen huisdieren, waarschijnlijk wel veel obstakels (vergeten stukken speelgoed). Zijn er in die prijsklasse nog alternatieven die ik kan overwegen met een goede BF korting? Op het moment van schrijven €750 en hoop onder de €600 te duiken.

• karakedi
DennisCle schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:52:
Ik hou de Eufy X10 Pro Omni in de gaten voor Black Friday. Ga verhuizen en hoop mijn leven met een peuter een stukje makkelijker te maken door de begane grond regelmatig te laten stofzuigen en dweilen. Geen huisdieren, waarschijnlijk wel veel obstakels (vergeten stukken speelgoed). Zijn er in die prijsklasse nog alternatieven die ik kan overwegen met een goede BF korting? Op het moment van schrijven €750 en hoop onder de €600 te duiken.
Acties van roborock zijn bekend. Aanbiedingen zijn dezelfde als in afgelopen prime days

https://testsiegertv.com/black-friday-deals-roborock-2024/

• steev76
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-03 12:21
First time buyer hier! Met grote interesse de laatste tientallen posts van dit forum doorgelezen. Initieel om mijn voorlopige keuze voor Roomba J7 te valideren - maar inmiddels door alle reviews, artikelen en ervaringen die gedeeld worden hier, het Roomba kamp verlaten. Shortlist is nu QRevo Pro, S8+ of de Eufy X10. Wij hebben binnenkort een hond, grotendeels gladde vloeren (op de deurmatten en een kleed na). Nu woon ik in een bosrijke omgeving waardoor er vooral in dit seizoen van die gruwelijk irritante sparrenaalden in de mat komen vast te zitten - enig idee welke robovac krachtig genoeg is om deze eruit te zuigen?

Overigens: Eufy heeft op hun eigen site (EU) nu de x10 voor 649 (met een coupon code) in de preblackfriday sale - daarnaast kan je een waardebon van 650 voor 500 kopen... kortgezegd - het lijkt erop dat je dus een x10 voor 500 kan aanschaffen... Hebben meer mensen deze aanbieding gezien? Zo ja, werkt het zoals ik het nu voorstel?

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 14:55
steev76 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:52:
Overigens: Eufy heeft op hun eigen site (EU) nu de x10 voor 649 (met een coupon code) in de preblackfriday sale - daarnaast kan je een waardebon van 650 voor 500 kopen... kortgezegd - het lijkt erop dat je dus een x10 voor 500 kan aanschaffen... Hebben meer mensen deze aanbieding gezien? Zo ja, werkt het zoals ik het nu voorstel?
Interessant. Ik zat ook met een schuinoog te kijken naar de x10 als vervanger voor mijn verouderde Neato. Echter zie ik op de EU-site dat ze niet versturen naar NL.
We cannot deliver to the following areas:
1. Netherlands
2. Belgium
3. Germany
4. Luxembourg
5. Ireland
6. Cyprus
Dus ik denk dat het niet opgaat. Waarom ze onderscheid maken tussen EU landen, geen idee. Op de NL website hanteren ze andere prijzen, promoties en black friday acties (geen giftcard actie). Wel een (lagere) deal op de x10 + vervangingsonderdelen.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aeonis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Ah dat is het model waartussen ik twijfelde, of die, of de X10 Pro Omni. Uiteindelijk ben ik voor de Eufy gegaan, omdat ik het idee heb dat die qua bouwkwaliteit toch ietsje beter is. Ik kon bij de Dreame L10S Ultra veel reviews vinden waarbij er onderdelen stuk waren, of klachten van gebruikers waarbij hij na 1,5 jaar de geest had gegeven. Vandaar toen toch voor de Eufy gekozen, daarbij vond ik dat minder. Hopelijk zal die meerdere jaren mee gaan bij ons als we hem goed onderhouden, maar dat is afwachten.
Mijn Dreame W10 Pro is iets meer dan een jaar oud, maakt 1-3 keer in de week een rondje.

Deze week zijn de plastic pilaartjes waarmee de grendel van de (schoon) watertank vast zit afgebroken en komt er ineens een enorm geratel uit, waarschijnlijk de aandrijving van de hoofdborstel.

Ik zit me serieus af te vragen of ik 100 euro+ in reparatie ga steken, want bouwkwaliteit is inderdaad een dingetje.

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06 11:06
steev76 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:52:
First time buyer hier! Met grote interesse de laatste tientallen posts van dit forum doorgelezen. Initieel om mijn voorlopige keuze voor Roomba J7 te valideren - maar inmiddels door alle reviews, artikelen en ervaringen die gedeeld worden hier, het Roomba kamp verlaten. Shortlist is nu QRevo Pro, S8+ of de Eufy X10. Wij hebben binnenkort een hond, grotendeels gladde vloeren (op de deurmatten en een kleed na). Nu woon ik in een bosrijke omgeving waardoor er vooral in dit seizoen van die gruwelijk irritante sparrenaalden in de mat komen vast te zitten - enig idee welke robovac krachtig genoeg is om deze eruit te zuigen?

Heb een aantal Roborocks gehad, met recht kan ik zeggen dat ik geen enkel probleem heb ervaren met de Roborock S8 Pro Ultra. Met één hond en één konijn, en veel mensen over de vloer is het geen probleem. Vaak lukt het een stofzuiger wel om de boel schoon te krijgen, maar het onderhoud wat je er aan overhoudt met medium range/goedkope range is aanzienlijk ten opzichte van de highend. Ik hoef om de 2 maand maar onderhoud uit te voeren, terwijl het bij andere stofzuigers stukken meer was.

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 20:58
Had zelf een klein short list gemaakt met de eufy x10, dreame L10S ultra gen 2 en de roborock q revo master. Vandaag was net de dreame in de verkoop gegaan, dus gelijk opgehaald bij de lokale Mediamarkt.

Deze was ter vervanging van de Neato D4, en moet zeggen dat hij aanzienlijk stiller is. Net de eerste schoonmaak ronde gedaan in de eetkamer en die ziet er weer lekker schoon en gedweild uit.

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-05 20:30
gedonie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:15:
Had zelf een klein short list gemaakt met de eufy x10, dreame L10S ultra gen 2 en de roborock q revo master. Vandaag was net de dreame in de verkoop gegaan, dus gelijk opgehaald bij de lokale Mediamarkt.

Deze was ter vervanging van de Neato D4, en moet zeggen dat hij aanzienlijk stiller is. Net de eerste schoonmaak ronde gedaan in de eetkamer en die ziet er weer lekker schoon en gedweild uit.
Heb je dan de dreame L10S ultra gen 2 gekocht? En voor welke bedrag? Ik twijfel eigenlijk tussen dezelfde robots

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-06 20:17
Misschien al bekend maar eufy heeft een paar leuke pre blackfriday deals
https://www.eufy.com/nl/a...l?ref=navimenu_4_1_3_copy

Kortingsbon voor € 267,49 korting op
eufy X10 Pro Omni + Set Reserveonderdelen
En
Kortingsbon voor € 619,99 korting op
eufy Robotstofzuiger Omni S1 Pro + Vervangingssets

• adinsx
  • Laatst online: 30-06-2025
Eufy X10 Pro, die op mijn shortlist staat net als bij een aantal anderen, is flink in prijs verlaagd nu via een bol.com verkoper. Link naar Pricewatch omdat linken naar Bol wellicht niet mag?: uitvoering: eufy X10 Pro Omni

Twijfel nog even hoe betrouwbaar het is. Geen recensies van die verkoper (Anker Direct)

€ 569,- is echter een prima aanbod natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door adinsx op 18-11-2024 08:51 ]

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 08:58
adinsx schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:51:
Eufy X10 Pro, die op mijn shortlist staat net als bij een aantal anderen, is flink in prijs verlaagd nu via een bol.com verkoper. Link naar Pricewatch omdat linken naar Bol wellicht niet mag?: uitvoering: eufy X10 Pro Omni

Twijfel nog even hoe betrouwbaar het is. Geen recensies van die verkoper (Anker Direct)

Staat nu bij Coolblue voor dezelfde prijs, ik zou die gok wat eerder wagen dan een verkoper zonder recensies. Succes!

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

• stin00
  • Niet online
adinsx schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:51:

De aanbieder op BOL is Anker Innovations (Netherlands) B.V.. Dat is het moederbedrijf van merken Anker, Soundcore, Eufy en Nebula. Ze lijken hiermee dezelfde strategie als Roborock te hanteren: proberen zélf als primair verkooppunt hun Eufy producten verkopen (via BOL weliswaar).

Ze zijn inderdaad nieuw op BOL maar de kvk en het adres kloppen wel. Ik verwacht dat het dus gewoon de fabrikant zelf is :)

• HandigeHarry1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-05-2025
Iemand ervaring met een van de volgende modellen?

Ik zit te twijfelen tussen de Dreame L10s ultra gen2 en de Eufy x10 pro omni aangezien zij nu ongeveer even duur zijn door de black friday korting.

In principe heeft de Dreame meer opties zoals de uitschuifbare dweilarm voor de zijkanten, anti haar roller en apart bakje voor het schoonmaakmiddel maar zou de Eufy x10 pro omni wat beter moeten zijn in het dweilen.

Lastig lastig

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ben aan het kijken naar de Eufy L60. Met auto clean dock en de dweilfunctie.
Budget meer richting 400 dan 1000 zeg maar. Ik heb nu een oude Neato, die is meer dood dan levend ;)

Als het echt heel erg super veel voordelen biedt om bv een Eufy X10 Pro Omni ofzo te kopen, of een Roborock, dan kan het...

Iemand ervaring met de Eufy L60 of varianten? Of betere suggesties (met blackfriday) :)

- voor 2 verdiepingen (lijkt me geen probleemmeer tegenwoordig)
- fijne app
- nogo zones
- auto clean base
- de haar knipper in de L60 spreekt mij wel aan
- dweilen is soms, daar wil ik best even de stofbak voor uitwisselen zeg maar
- niet te hoog, moet onder bed/bank kunnen (zal straks even nameten)

[ Voor 46% gewijzigd door PCJR op 18-11-2024 12:07 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06 16:01
PCJR schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:02:
Ben aan het kijken naar de Eufy L60. Met auto clean dock en de dweilfunctie.
Budget meer richting 400 dan 1000 zeg maar. Ik heb nu een oude Neato, die is meer dood dan levend ;)

Als het echt heel erg super veel voordelen biedt om bv een Eufy X10 Pro Omni ofzo te kopen, of een Roborock, dan kan het...

Iemand ervaring met de Eufy L60 of varianten? Of betere suggesties (met blackfriday) :)

- voor 2 verdiepingen (lijkt me geen probleemmeer tegenwoordig)
- fijne app
- nogo zones
- auto clean base
- de haar knipper in de L60 spreekt mij wel aan
- dweilen is soms, daar wil ik best even de stofbak voor uitwisselen zeg maar
- niet te hoog, moet onder bed/bank kunnen (zal straks even nameten)
Ik heb de l60 gehad maar weer terug gestuurd. Voor stofzuigen echt prima ding. Maar de dweil sloeg echt werkelijk helemaal nergens op. Gewoon nat doekje over de grond slepen. Ik heb daarna de Xiaomi X20+ besteld. Deze heeft wel een actieve dweil. Ik gooi in de tank ook gewoon zeep van dreame. Dit werkt echt perfect. Vloer word mooi schoon en stofzuigen werkt ook goed. Die van mij dacht ik voor €389 bij bol besteld paar maanden terug.
Pagina: 1 2 3