3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Er is wel één ronde meer, door een extra formation lap.basvn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:21:
Hoop op meer race dan tijdens F3, maar dat moet niet heel moeilijk zijn
Volgens mij gaat die gewoon van de te rijden rondes af. Dus geen ronde meerHollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:26:
[...]
Er is wel één ronde meer, door een extra formation lap.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verschoor profiteert, Daruvala lag op P1.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 29-07-2023 14:36 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
en hij is naar binnen
[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 29-07-2023 14:41 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Jammer dat Verschoor is gediskwalificeerd. Als dat niet was gebeurd en vandaag was hij 0,051s sneller dan had hij 10 extra punten, wat weer goed is voor het aanzien binnen het kampioenschap.
Dat besef was vooral dat hij een kans voor het kampioenschap had weggegooid.BM schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:24:
Gelukkig had ie dat zelf ook door. Zal wel een flinke tik op de vingers krijgen, maar hij lijkt iig prima te beseffen wat ie gedaan heeft.
ze gaan vaak mee met F1!
Dat is dus zowel F3 als F2 als F1 in Oostenrijk, als we voor het eerst naar een F1 weekend gaanbasvn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:40:
F2 en F3 kalenders voor volgend jaar zijn bekend
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ze gaan vaak mee met F1!

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Misschien zie ik het verkeerd? Ik verwacht een soort F1 te zien, maar ik mis ook de leuke graphics, die je daar wel ziet.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet inderdaad.HollowGamer schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:20:
Mag je IndyCar amateuristisch noemen? Langzame pitstops, en komt nogal chaotisch over.
Misschien zie ik het verkeerd? Ik verwacht een soort F1 te zien, maar ik mis ook de leuke graphics, die je daar wel ziet.
Hier is een mooie vergelijking:
Budget is ook flink anders:
f1 team: 135 miljoen op jaarbasis
Indycar: ongeveer 8 miljoen.
Ook zijn de regels rond pitstops compleet anders.
[ Voor 11% gewijzigd door ge-flopt op 06-08-2023 20:29 ]
In de eerste ronde achterstevoren staan en achteraan sluiten en dan gewoon nog winnen... Prachtig.
Wordt desondanks het niet op dezelfde hoogte staat als een 24u van Spa of Le Mans gezien als 1 van de zwaarste endurance races in de wereld. Circuit is enorm belastend voor de wagen dus er moet veel met het verstand gereden worden.
Ikzelf heb vorig jaar de overwinning behaald in de GTB Klasse met de Ligier JS2R en dit jaar staan we er opnieuw met een nieuwe introductie in de Belcar: De Toyota Supra GT4 EVO.
Gisteren toch plots een enorm stevige regenbui en gaf een paar leuke beeldjes die ik wel niet wou onthouden. Matige kwaliteit, had het even snel met de telefoon opgenomen.
Toch echt wel vechten voor grip, vooral T1 was echt een ijspiste.
Grip, geen grip, recovery, repeat

Sideways door de chicane, nipt de bandenstapel ontwijken. Spijtig genoeg geen bonuspunten als je hem raakt
Helaas het ontbreken van een BOP maakt het in de GTB klasse geen fair fight momenteel. De M4 GT4 is gewoon te snel en heeft heaps meer power zonder dat er bepaalde powersticks worden afgedwongen door het reglement. Is alleszins al veel rumoer rond geweest.
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
ben benieuwd wat voor een chaos het gaat worden. net in FP3 in F1 aan alle kanten auto´s van de baan
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
toch wel weer blij met de Halo
edit: auto zit achter de halo
[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 26-08-2023 13:32 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Echt bizar.G_Dragon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:33:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Begint goed bij de Formule 2 damn..
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Moeten ze niet tegen Gerard Volindegrond zeggen, dat is de tuinman van circuit Zandvoort
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Misschien met powerboats de Noordzee op of zo.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
[ Voor 18% gewijzigd door souljah1h op 27-08-2023 10:22 ]
Beter geen bandenwarmers, dan geen banden... Hoe doen ze dat?basvn schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:21:
geen banden warmers en F2 op een vochtige koude baan is een prima combinatie..
-
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

⏩ PVOutput☀️
Grappig ook dat niet uit de top kan profiteren. Hopelijk kan Verschoor de laatste 4 races nog naar P6 van het kampioenschap.
/f/image/ODdedme6SK3Koml0t8Gk7kK2.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/94mLlOXkiPYi5BsJ5QX9yC2S.webp?f=fotoalbum_large)
Dimensies
Totale lengte: 5284 mm
Totale breedte: 1900 mm
Totale hoogte: 1097 mm (inclusief FOM-rolbeugelcamera)
Wielbasis: 3135 mm
Motor
V6 - 3,4 liter Mecachrome-motor met enkele turbo.
Nominaal vermogen 620 pk bij 8750 tpm.
Fly by wire-versnellingssysteem.
Herbouwd na 8000 km.
Maximaal koppel 570 Nm bij 6000 tpm.
Monocoque en carrosserie
Sandwich Koolstof/aluminium honingraatstructuur/Zylon anti-inbraakpanelen gemaakt door Dallara.
Voor- en achtervleugel - Koolstofstructuren gemaakt door Dallara.
Carrosserie - Koolstof - Kevlar-honingraatstructuren gemaakt door Dallara.
Veiligheidsnormen
Volledige FIA F1 2024-veiligheidsnormen.
Titanium Halo F1-specificatie.
Versnellingsbak
6-versnellingsbak, sequentiële Hewland-versnellingsbak met 6 versnellingen.
Elektrohydraulische bediening via schakelpeddels vanaf het stuur.
ZF SACHS Koolstofkoppeling.
Geen starter aan boord.
Niet-hydraulisch opritdifferentieel.
Stuursysteem
Niet-ondersteund tandheugelstuursysteem - FIA 2024-specificatie.
Nieuw XAP-stuur met dashboard, schakelen, koppeling en DRS-paddles, rangeer- en VSC-display.
Elektronische functies
Nieuwe Marelli Marvel VCU 480 ECU/GCU inclusief datalogging systeem.
Nieuwe Marelli FOX 442 voedingsbeheereenheid.
Vooruitrusting voor CAN-data-acquisitie.
Baken ontvanger.
F1 type VSC & rangeersysteem.
Ophanging
Dubbele stalen draagarmen, duwstangbediend, dubbele dempers en torsiestavenvering (voor) en veervering (achter).
Verstelbare rijhoogte, camber en teen.
Tweeweg (F) / vierweg (R) verstelbare Koni-dempers.
Verstelbare stabilisatorstang (voor/achter).
Wielen en banden
OZ Racing magnesium velgen.
Afmetingen voorwiel 18 x 12 inch.
Afmetingen achterwiel 18” x 13,7”.
F2-specifieke Pirelli gladde/natte banden.
TPMS Texense (bandenspanningscontrolesysteem).
Remmen
Monobloc Brembo-remklauwen met 6 zuigers.
Carbone Industrie carbon-carbon remschijven en remblokken.
Brandstof
Aramco 55% duurzame biobrandstof voor 2024.
ATL FT5 brandstofcel 125 liter – FIA-standaard.
DRS
Dezelfde functionaliteit als DRS gebruikt in de Formule 1.
Hydraulische activering.
Blusinstallatie
Nieuw FEV-systeem (elektrisch bediend), volgens de laatste FIA-normen.
Waarom ze daar aan blijven vasthouden snap ik niet. OK, het vormt een extra uitdaging voor de coureurs, maar het zorgt ook voor zoveel rode vlaggen tijdens kwalificatie en onderbrekingen tijdens de races dat ze dit wat mij betreft gerust hadden mogen aanpassen.jan390 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:52:
Geen starter aan boord.
⏩ PVOutput☀️
Kan niet, maar elk jaar hetzelfde liedje op Monza.Quad schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:40:
Wow wat een chaos bij de Q van F2. Met 20 man nog 1 laatste rondje willen rijden, dat kan niet!
Wat een ongelofelijke sukkel ben je dan zeg, hoop dat ze hem daar gelijk de toegang ontzegd hebben.jan390 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:02:
Heerlijke F2 race weer. Super inhaalactie's, hele stomme acties, meerdere restarts, en een wandelaar in de Pit. Wat wil je nog meer.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Wel jammer dat de PSC geen DRS heeft. Zelfs de GT3 RS heeft tegenwoordig DRS.
https://www.motorsport.co...-2024-wec-drive/10525616/Four-time Formula 1 world champion Sebastian Vettel is in talks with the Jota Porsche team about making a return to the cockpit in the World Endurance Championship next season.
Nog niks concreets qua toezeggingen, maar ze zijn wel in gesprek.Jota team principal Sam Hignett confirmed to Motorsport.com that the British operation has approached Vettel about joining its expanded two-car Hypercar class assault on the WEC in 2024 with a pair of Porsche 963 LMDh prototypes.
[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 27-09-2023 09:20 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=uk
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Blijft een schitterend circuit.ge-flopt schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:56:
Super cars komend weekend op Bathurst (Mount Panorama) voor de 1000KM klassieker!!
Shane van Gisbergen gaat de Supercars komend seizoen verlaten voor Nascar.
Nadat hij dit seizoen bij z'n debuut gelijk een cup wedstrijd (road) won, gaat hij komend seizoen in de diverse klassen een programma met vooral roadcources rijden maar wil ook oval ervaring opdoen.
Hier inmiddels weer teruggeschakeld naar de 4 uur van Portimão.
Van F3 F4 auto’s kun je ook niet veel meer verwachten kwa snelheid?TheBrut3 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:57:
Heb even gekeken naar die F1A, maar is niet om aan te gluren en veel te traag. Waarom het een acedemy noemen als deze coureurs geen kan hebben op F1?
Hier inmiddels weer teruggeschakeld naar de 4 uur van Portimão.
Indy car rijd ook rondjes 1:50 op Cota, dus dit komt wel in de buurt
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 22-10-2023 17:01 ]
PSN
Het zijn F4 auto's.YakuzA schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:58:
[...]
Van F3 auto’s kun je ook niet veel meer verwachten kwa snelheid?
F4 zelfsYakuzA schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:58:
[...]
Van F3 auto’s kun je ook niet veel meer verwachten kwa snelheid?
Tatuus F4-T421
IndyCar reed 1:46 in kwalificatie in 2019 en hier reden ze 2:08. 22 seconden op een circuit is een groot verschil en IndyCar zou met de huidige wagens nog iets sneller zijn.YakuzA schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:58:
https://nl.motorsport.com...n-macau-f3-race/10537406/
Iemand enig idee of de races van Macau ergens te zien zijn?
https://www.fia.com/event...2023-macau-gp-live-stream
Misschien ook nog via YouTube.
[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 24-10-2023 22:11 ]
https://www.motorsport.co...ited-to-one-car/10538019/
Track action at the Circuit Ricardo Tormo in Spain has been curtailed since Tuesday afternoon when a battery exploded in the garage of battery supplier WAE (formerly known as Williams Advanced Engineering).
PSN
Bartske schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:34:
[...]
Dan wordt het toch Formule E kijken, want daar voeren ze het volgend seizoen in (opladen dan, niet tanken). Ze kunnen dan in 30 seconden de batterij 10% opladen. Best mooie techniek.

Hallo Ronald van DamG_Dragon schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:38:
[...]
Sorry ik wil Formule E niet afkraken maar ik vind het echt geen ene ... aan met die stille motoren die klinken als stofzuigers
Het groene gehalte van FE vond ik echt supertof toen ik nog keek. De acculading werd namelijk in beeld gebracht, waardoor de kijker dus inzicht kreeg in de wedstrijd. Zo kon je bijvoorbeeld zien als iemand te hard pushte of z'n accu aan het sparen was. Idem voor de Attack Mode waardoor je dus kon kiezen voor track positie of meer vermogen. Dat vond ik wel een aardige, strategische toevoeging. Niet dat ik een joker-lap echt in F1 zou vinden passen overigens

Overige zaken waren wel redelijk ruk overigens. Waaronder een oneerlijk kwalificatie-format, de te smalle stratencircuits, het gebrek aan geluid, het ongegeneerd elkaar eraf beuken en de laatste jaren de witte graphics

* Onze Bokkerijder66 zeikte bij Ziggo Sport elke FE wedstrijd over waar hij het commentaar leverde over het gebrek aan geluid. Op een gegeven moment zette ik 'em dan maar gewoon af. Je gaat als voetbalcommentator toch ook niet zeuren dat je de grasmat lelijk vind

Ik ben gestopt met kijken van Formule E toen er aan het eind van een wedstrijd, een bepaalde hoeveelheid accu-capaciteit werd weggehaald aangezien ze in het begin van de race ronden achter de safetycar hadden gereden. Aangezien niemand daar toen rekening mee had gehouden viel het halve veld stil of werd gedisqualificeerd aangezien de accu onder de 0% kwam. Organisatie en de verslaggeving vond het ongekend spectaculair dat dat gebeurde, persoonlijk vond ik het meer met circus te vergelijken dan met autoracen.alex3305 schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:50:
[...]
Hallo Ronald van Dam. *
Het groene gehalte van FE vond ik echt supertof toen ik nog keek. De acculading werd namelijk in beeld gebracht, waardoor de kijker dus inzicht kreeg in de wedstrijd. Zo kon je bijvoorbeeld zien als iemand te hard pushte of z'n accu aan het sparen was. Idem voor de Attack Mode waardoor je dus kon kiezen voor track positie of meer vermogen. Dat vond ik wel een aardige, strategische toevoeging. Niet dat ik een joker-lap echt in F1 zou vinden passen overigens![]()
Overige zaken waren wel redelijk ruk overigens. Waaronder een oneerlijk kwalificatie-format, de te smalle stratencircuits, het gebrek aan geluid, het ongegeneerd elkaar eraf beuken en de laatste jaren de witte graphics.
* Onze Bokkerijder66 zeikte bij Ziggo Sport elke FE wedstrijd over waar hij het commentaar leverde over het gebrek aan geluid. Op een gegeven moment zette ik 'em dan maar gewoon af. Je gaat als voetbalcommentator toch ook niet zeuren dat je de grasmat lelijk vind.
Haha sorry! Nogmaals ik wil de sport niet afkraken maar ben wel van mening dat bij autoracen er geluid uit de auto moet komen, vind het bij de F1 ook erg jammer dat ze zoveel stiller zijn geworden maar gelukkig niet zoals de Formule E.alex3305 schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:50:
[...]
Hallo Ronald van Dam. *
Het groene gehalte van FE vond ik echt supertof toen ik nog keek. De acculading werd namelijk in beeld gebracht, waardoor de kijker dus inzicht kreeg in de wedstrijd. Zo kon je bijvoorbeeld zien als iemand te hard pushte of z'n accu aan het sparen was. Idem voor de Attack Mode waardoor je dus kon kiezen voor track positie of meer vermogen. Dat vond ik wel een aardige, strategische toevoeging. Niet dat ik een joker-lap echt in F1 zou vinden passen overigens![]()
Overige zaken waren wel redelijk ruk overigens. Waaronder een oneerlijk kwalificatie-format, de te smalle stratencircuits, het gebrek aan geluid, het ongegeneerd elkaar eraf beuken en de laatste jaren de witte graphics.
* Onze Bokkerijder66 zeikte bij Ziggo Sport elke FE wedstrijd over waar hij het commentaar leverde over het gebrek aan geluid. Op een gegeven moment zette ik 'em dan maar gewoon af. Je gaat als voetbalcommentator toch ook niet zeuren dat je de grasmat lelijk vind.
Wel een mooie uitleg trouwens hoe de kijker inderdaad mooi inzicht krijgt in de race
Dus tijd voor mandatory speakers aanboord die via AI mooie race geluiden laat horen.G_Dragon schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:02:
[...]
Haha sorry! Nogmaals ik wil de sport niet afkraken maar ben wel van mening dat bij autoracen er geluid uit de auto moet komen, vind het bij de F1 ook erg jammer dat ze zoveel stiller zijn geworden maar gelukkig niet zoals de Formule E.
Wel een mooie uitleg trouwens hoe de kijker inderdaad mooi inzicht krijgt in de race
Nee wel echt geluid, geen computer geluidArgantosNL schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:03:
[...]
Dus tijd voor mandatory speakers aanboord die via AI mooie race geluiden laat horen.

Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen. Ik werd meer getriggerd door het feit dat een van de commentatoren op eenzelfde manier een hele sport affakkelt. Was ook maar een (slechte) grapG_Dragon schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:02:
[...]
Haha sorry! Nogmaals ik wil de sport niet afkraken maar ben wel van mening dat bij autoracen er geluid uit de auto moet komen, vind het bij de F1 ook erg jammer dat ze zoveel stiller zijn geworden maar gelukkig niet zoals de Formule E.
Maar als ik nu stukjes terugzie van de V8 en V10 era's dan
Het fluitje in Sao Paolo begint wat mij betreft ook wel echt iconisch te worden
ThanksWel een mooie uitleg trouwens hoe de kijker inderdaad mooi inzicht krijgt in de race
Haha oké!alex3305 schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:11:
[...]
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen. Ik werd meer getriggerd door het feit dat een van de commentatoren op eenzelfde manier een hele sport affakkelt. Was ook maar een (slechte) grap. Maar ik vind dat je daar doorheen moet kijken, met name als commentator.
Dat hoeft, maar mijn mening, ook niet perse. Audi R18 LMP1 wagen was ontzettend stil, maar tegelijk zo ontzettend snel. Het was bizar om te zien (en te horen). Bij het aanremmen hoorde je alleen de banden, de wind en de versnellingsbak die terugschakelde (doffe beuk). De reden? Geluid is verspilde energie.G_Dragon schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:02:
[...]
Gelukkig had je dan nog de Corvette C7R die je dan weer door heel je lijf voelde maar de Audi R18 vond ik ook echt gaaf.
Formule E bekijk ik ook op de zelfde manier. Het is uniek (voor autosport) en technisch best interessant. Ik hoop ook dat ze nog een keer naar Eindhoven (of ergens anders in NE/BE) komen.
Phoenix is ook een leuke onderscheidende baan hiervoor.
Enorm pech voor Bell en met Blaney weer een nieuwe winnaar.
Leuk dat Harvick in z'n laatste race nog even vooraan reed.
https://www.fia.com/macau-grand-prix-live-stream
Wat is er leuk/spannend aan Macau?
Macau is net Monaco, maar dan smaller.....
Spannend? Kijk even deze filmpjes, dan weet je dat er soms de helft van een veld niet aankomt.
YouTube: Macau GP 2018 Formula 3 CRASH Sophia Floersch
YouTube: FIA GT World Cup 2017. Qualification Race Macau Grand Prix. Start | ...
YouTube: BIG MULTIPLE CRASH AT THE MACAU GP 2023
YouTube: FIA GT World Cup 2016 at Macau, Vanthoor's massive airborne
YouTube: Macau GP Biggest Crashes Compilation
TCR reed de afgelopen twee weken in Australië. Eerst Sydney, erg vermakelijke races, en afgelopen weekend op het schitterende Bathurst. Samenvattingen op youtube.
Als je gaat kijken: verwacht niet te veel rondes onder groen en verwacht ook niet dar er ook maar een race binnen de normaal voorziene tijd gedaan zal zijn.
DTM is begin juni.ge-flopt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:58:
Iemand die weet wat er komend jaar op Zandvoort te doen is? Zit te denken om met collega's te kijken of we een onofficieel team uitje te doen.
Masters Historic Festival lijkt me ook tof. Ook met veel gave (redelijk recente klassieke) endurance auto's: LMP1 (Peugeot bijv.), GT1, GT2, etc.
Verder geen idee. Ik zie dat de GT World Challenge niet terug komt.

Rene Lammers gaat racen in de Spanish F4 met MP Motorsport:
https://www.mpmotorsport....sh-f4-with-mp-motorsport/Young Dutch karting sensation René Lammers has reached an agreement with MP Motorsport to enter the future together. The 15-year-old Zandvoort resident will compete in the Spanish F4 championship in 2024 while preparing for that this winter by racing in the Formula Winter Series in Spain.
Rene ook winnaar van de Ferrari Driver Academy Scouting Finals:
https://www.ferrari.com/e...ene-lammers-is-the-winnerThe 2023 FDA Scouting World Finals was one of the most closely contested of all time. In terms of the results, both on track and when it came to the various attitudinal tests, four of the six drivers were pretty much at the same level and therefore, it was not easy for the Ferrari Driver Academy experts to choose a winner. In the end, that honour went to Dutchman René Lammers, who was also the least experienced of the bunch.
De eerste race van de Formula Winter Series 2024 is op 9 februari:
Wikipedia: 2024 Formula Winter Series
Het Spaanse F4 kampioenschap 2024 begint op 10 mei:
Wikipedia: 2024 F4 Spanish Championship
[ Voor 100% gewijzigd door U123456 op 14-12-2023 21:36 ]
https://www.racexpress.nl...ntuur-in-amerika/n/132956
Gisteren was het jaaroverzicht van Indycar op Ziggo. Blijf het een mooie klasse vinden. Meer actie op de baan. Snap niet dat de Amerikanen niet meer inzetten op Indycar ipv F1. Bij Indycar is er meer entertainment op de baan, bij F1 toch meer er naast.
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2023
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Endurance/Sportscar race topic
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.