Victory lap over de tribune
Je mag hier blijkbaar de pitstraat gebruiken om te racen.
Ed Capernter Racing heeft het al met al niet slecht gedaan Daly mooi 8e.
Ik vond de herstarts overigens niet heel slecht van Veekay.
Ik vond de herstarts overigens niet heel slecht van Veekay.
Waarom niet? Er ligt toch asfalt?Tito129 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:16:
Je mag hier blijkbaar de pitstraat gebruiken om te racen.
-
Klopt, maar had meer verwacht met die cautions.sjaool schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:15:
[...]
Hij is in ieder geval gefinisht. En terug naar P10 had ik echt niet verwacht.
Volgend jaar weer nieuwe ronde en kansen
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Of te huilen in een hoekje met de gedachte: zo kan het ookDanielson schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:19:
F1 stewards zitten te schuimbekken achter de tv gok ik!
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Coca-cola 600 verschoven naar vanavond 21:00 nl tijd ivm hemelwater.
Helaas wel.Hippocampus schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:41:
Coca-cola 600 verschoven naar vanavond 21:00 nl tijd ivm hemelwater.
En als voorproefje is morgen om 17:00u ook de Xfinity-serie.
-
Kirkwoods wiel is uiteindelijk op deze chevy beland op een parkeerplaats.:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gGvIC6WFH1QWtTnugLo8gukD.webp?f=user_large)
Dame in kwestie heeft nog wat foto's op het circuit mogen maken:
[Twitter: https://twitter.com/RichNye13/status/1662966467107618816/photo/3]
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gGvIC6WFH1QWtTnugLo8gukD.webp?f=user_large)
[Twitter: https://twitter.com/RichNye13/status/1662966467107618816/photo/3]
Wel goeie reclame voor Chevrolet: Kan zelfs een indycar crash overleven.jan390 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:29:
Kirkwoods wiel is uiteindelijk op deze chevy beland op een parkeerplaats.[Afbeelding]
[Twitter]
En wat betreft dat racen over die pitlijn was idioot gevaarlijk. Hoop dat ze dat volgend jaar gaan aanpassen.
https://twitter.com/BrinkFord/status/1663217788817932293

[ Voor 65% gewijzigd door ge-flopt op 29-05-2023 20:08 ]
Ik denk dat het vergelijkbaar is met een incident in de F1 waarbij ook een wiel weg vloog maar de tether niet gebroken was. Daar was toen ook veel verder in de auto de hele ophanging waar de tether aan vast zat, helemaal afgebroken. Je ziet hier aan het begin ook dat ie inclusief stangen en alles er vanaf vliegt. Dus waarschijnlijk wordt de tether langer gemaakt en aan een ander stuk vast gemaakt.
Dit mag niet gebeuren, maar hier leren ze wel weer veel van.
Dit mag niet gebeuren, maar hier leren ze wel weer veel van.
Zo balen dat Verschoor niet verder kwam dan 2x een 4e plek. Hij was beide races sneller dan de auto op de 3e positie, maar je komt er gewoon niet voorbij. Zin in Spanje!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Het zit erop voor Tony Kanaan, maar de IndyCar organisatie heeft alweer een nieuwe functie voor hem:
https://twitter.com/IndyC...Dtrueis_nightmode%3Dfalse
https://twitter.com/IndyC...Dtrueis_nightmode%3Dfalse
Door de regen is de F2 sprintrace wel intressant
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nu helemaal met coureurs die de Softs gaan proberen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die staat vast .. dat word een safety car
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 03-06-2023 14:54 ]
Heerlijk z´n opdrogende baan
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Mee eens! Hopelijk morgen bij de F1 ook afwisselend weerbasvn schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:55:
Heerlijk z´n opdrogende baan
De Sky verslaggever met zijn "round the outside" doet me aan Eminem denken:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vorige week in Monaco was het wel heel erg. werd zo vaak genoemd toen..pilskes schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:04:
Als die Engelsen "Verschoor" zeggen, klinkt het precies hetzelfde als "For sure"

Verschoor weet het zelf ook
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Na 4 jaar afwezigheid wordt er weer door F3 geraced op een baan waar het eigenlijk helemaal niet kan: Macau
https://www.racefans.net/...-after-four-year-absence/
https://www.racefans.net/...-after-four-year-absence/
Road-racing star Kamui Kobayashi will make his NASCAR debut in the 23XI Racing No. 67 Cup car Indianapolis Motor Speedway road course in August.
— Bob Pockrass (@bobpockrass) 7 juni 2023
:strip_exif()/f/image/ylFVrCmlnBFXgE98fLgNerBP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt me tegen dat er hier met niets is gerept over het vertrek van Conor Daley bij Ed Carpenter racing.
Ik vind het een beetje vreemd, het zou gaan ivm de tegenvallende resultaten van Conor, maar als je de laatste 2 races bekijkt (Indy 500 en Detroit) dan doet Conor het beter dan Rinus.
Inmiddels is zijn vervanger al wel bekend: Ryan Hunter-Reay. In 2012 nog kampioen, indy 500 winnaar.
Ik vind het een beetje vreemd, het zou gaan ivm de tegenvallende resultaten van Conor, maar als je de laatste 2 races bekijkt (Indy 500 en Detroit) dan doet Conor het beter dan Rinus.
Inmiddels is zijn vervanger al wel bekend: Ryan Hunter-Reay. In 2012 nog kampioen, indy 500 winnaar.
Mja Ryan is een beetje over zijn hoogtepunt heen imo. En ik heb door zijn aanstelling eerder het vermoeden dat Daly weg moest (bv vanwege een intern schandaal) dan dat ie voor zijn resultaten nu weg moest. Maar goed, Ed is sowieso niet echt een hele slimme teambaas. Door gebrek aan resultaten moest er wel wat veranderen, maar om dat zo plotsklaps te doen, vind ik ook weer raar. Wellicht kijken ze de rookietest nog even na en wordt Ryan snel weer gewisselt, maar het blijft een raar verhaal.
Omdat hij één fout maakt?sambalbaj schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:06:
Ik vraag me eigenlijk ook af of de houdbaarheid van Veekay ondertussen niet onder druk komt daar.
Hoe oud is hij, en wel al vier keer in de top 5 gestart van de Indy 500.
Nee, die is nog vers hoor
Wat ik vanuit het kamp van Rinus heb gehoord (vrienden van vrienden zeg maar, dus vrij betrouwbaar) is dat Daly een goed coureur is maar vrij weinig input levert qua verbetering van de wagen. Dus het team heeft niet bijzonder veel aan hem als het gaat om het bouwen van een snellere wagen.ge-flopt schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:07:
Het valt me tegen dat er hier met niets is gerept over het vertrek van Conor Daley bij Ed Carpenter racing.
Dus ze zullen nu met de ervaring van een RHR kunnen bouwen aan een snellere wagen cq betere setup.
Ik verwacht dat ze volgend seizoen werk gaan maken van Linus die nu nog in de NXT rijdt. Die heeft volgens mij net een test afgerond bij Ed Carpenter racing.
De 18-jarige Dilano van 't Hoff is om het leven gekomen tijdens de Formula Regional race op Spa.
De crash deed mij direct denken aan het ongeluk van Anthoine Hubert.
Hier beelden van de crash gefilmd door een toeschouwer.
spoiler:
[VIDEO=,,"HORROR CRASH! Formula Regional Europe 2023 in Spa Francorchamps"]https://youtu.be/lpOa8Luqz60[/VIDEO]
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 01-07-2023 13:24 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik moest ook meteen aan Hubert denken, heel vergelijkbaar incident. Zeer triest allemaalsjaool schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:19:
De 18-jarige Dilano van 't Hoff is om het leven gekomen tijdens de Formula Regional race op Spa.![]()
spoiler:[VIDEO=,,"HORROR CRASH! Formula Regional Europe 2023 in Spa Francorchamps"]https://youtu.be/lpOa8Luqz60[/VIDEO]
Bah bah, erg om te zien. Ook bizar dat ik mij eigenlijk voor het ongeluk van Hubert mij daar geen ongeluk kan herinneren, en amper 3 jaar later overlijdt er nog iemand op vrijwel dezelfde manier.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Heel erg triest dit.
Persoonlijk zou ik dit niet echt vergelijken met Hubert. Dat ongeluk was echt Radillion ongeluk. Hier zit je al op een redelijk recht stuk, dus dit zou overal kunnen gebeuren wanneer iemand terug stuitert vanuit de muur.
Persoonlijk zou ik dit niet echt vergelijken met Hubert. Dat ongeluk was echt Radillion ongeluk. Hier zit je al op een redelijk recht stuk, dus dit zou overal kunnen gebeuren wanneer iemand terug stuitert vanuit de muur.
Deze gok ikMartinspire schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:34:
Dr was nog een andere coureur naar het ziekenhuis. Maar die is inmiddels weer stabiel. Wel gebroken botten maar zal herstellen.
In de indycar trouwens ook nog zwaar ongeluk van pagenaud maar die kon gelukkig uitstappen nadat ie 7x over de kop ging.
Het "fijne" van koprollen is dat je door die koprollen meteen veel kinetische energie verliest. Zolang Hans/rollbar zijn werk doen ben je in principe veilig. Bij een T-bone kan die energie maar één kant op; rechtstreeks door de monocoque en door het lichaam van de coureur bij heel veel pech.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mooie gevechten voorinJoteW schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:37:
Heb het erop staan inderdaad.
Ja klopt, zo zie ik ze graag racen!
Die Red Bull net dan? Maar hij liet hem wel staan
Die Red Bull net dan? Maar hij liet hem wel staan
[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 02-07-2023 08:57 ]
Yes hier ook!
Zo daar gaat je wiel
Wat een actie van Iwasa!
Hopen dat hij Iwasa achter zich kan houden, die rijdt ook ontzettend sterk. Overigens gaaf met alle Nederlanders daar. Ook na de seconden straf van vorig seizoen.
[ Voor 15% gewijzigd door JoteW op 02-07-2023 10:55 ]
Twente komt eraan!
Wat een slotfase van de race zeg!
Deze was wel erg spannend mooie overwinning voor Verschoor. Wat een emotie tranen in zijn ogen.
[ Voor 23% gewijzigd door Pierre op 02-07-2023 11:01 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Erg mooi van Verschoor met zoveel oranje publiek erbij ook, op de tribunes werden ze ook gek
Iemand enig idee of Shane van Gisbergen mee gaat doen aan de shootout?
Was in principe eenmalig vanuit Project 91.ge-flopt schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:59:
Iemand enig idee of Shane van Gisbergen mee gaat doen aan de shootout?
Jenson Button reed ook in de Nascar auto in de 24h van Le Mans en die ook mee
Ken hem eigenlijk vooral uit de Australische Supercars waar hij het juist dit seizoen met de nieuwe auto's best moeilijk heeft.
Eerste Cup debutant die gelijk wint.
Sowieso vond ik de eerste Nascar Cup stratenrace erg gaaf, al hadden ze echt pech met het weer. Maar in ieder geval nog 2 jaar streets of Chicago.
IndyCar op Mid Ohio was ook leuk, blijft een geweldig circuit.
Op Palau staat geen maat dit seizoen.
En dan te bedenken dat Rinus hem nog aftroefde als rookie of the year.
Hier nog een leuk stukje over Daly hoe die uiteindelijk in de auto is beland zondag:
https://eu.indystar.com/s...enter-racing/70380538007/
En een stukje waar je kunt zien waarom de F1 blauwe vlaggen nodig zijn: https://www.indystar.com/...g-up-traffic/70365531007/Martinspire schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 02:27:
Hier nog een leuk stukje over Daly hoe die uiteindelijk in de auto is beland zondag:
Stel je een Magnussen voor die niet uit de weg hoeft te gaan...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ben ik niet met je eens. Het is zoals bocht 10 afgelopen weekend in Oostenrijk: Het zijn de regels en Pederson hield zich aan de regels. Blauw betekend niet dat je aan de kant moet, je weet dat er iemand achter je zit die een ronde voor ligt op je en hij/zij moet er op eigen kracht langs zien te komen.gambieter schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 02:57:
[...]
En een stukje waar je kunt zien waarom de F1 blauwe vlaggen nodig zijn: https://www.indystar.com/...g-up-traffic/70365531007/
Stel je een Magnussen voor die niet uit de weg hoeft te gaan...
Bij de F1 moet je wel aan de kant. Je hebt drie bochten na de blauwe vlag.ge-flopt schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:16:
Ben ik niet met je eens. Het is zoals bocht 10 afgelopen weekend in Oostenrijk: Het zijn de regels en Pederson hield zich aan de regels. Blauw betekend niet dat je aan de kant moet, je weet dat er iemand achter je zit die een ronde voor ligt op je en hij/zij moet er op eigen kracht langs zien te komen.
De coureurs willen allang dat de blauwe vlag meer wordt bij de Indycar. Als iemand Pedersen terugpakt voor zijn gedrag zou ik daar geen traan over laten. Amateur achterblijver die zichzelf belangrijk vond.
F1 vind ik ook weer erg extreem, want de achterligger zie je ook wel eens bijna stil staan.
Hij vindt zich niet belangrijk, maar hoopt op een neutralisatie en mag dan doorrijden naar het eind van het veld. Als hij achter iemand rijd mag dat niet.gambieter schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:57:
[...]
Bij de F1 moet je wel aan de kant. Je hebt drie bochten na de blauwe vlag.
De coureurs willen allang dat de blauwe vlag meer wordt bij de Indycar. Als iemand Pedersen terugpakt voor zijn gedrag zou ik daar geen traan over laten. Amateur achterblijver die zichzelf belangrijk vond.
Dus vind hij zichzelf belangrijk? Ik denk het wel, als je in een indycar racet moet je je wel belangrijk vinden.
De regels binnen de klasse zijn voor iedereen het zelfde. Daarom vergeleek ik het ook met de F1 race. Daar hadden alle rijders moeite met bocht 10, maar sommige hadden het zwaarder dan andere, moeten ze dan maar de regels veranderen? In Indycar is de blauwe vlag iets anders dan de blauwe vlag in F1.
Ok dat had ik niet verwacht. Robert Schwartzman heeft een hobby in de muziek en heeft zowaar een (nieuwe?) single uitgebracht. Interview en preview hier:
https://omny.fm/shows/dub...wartzy-releases-new-singl
Voor wie het alvast wil weten: het is een beetje hiphop/rap waarbij ik me afvraag of ie misschien Hamilton hiermee wil aanspreken, misschien dat ie daar een zitje mee kan krijgen haha.
https://omny.fm/shows/dub...wartzy-releases-new-singl
Voor wie het alvast wil weten: het is een beetje hiphop/rap waarbij ik me afvraag of ie misschien Hamilton hiermee wil aanspreken, misschien dat ie daar een zitje mee kan krijgen haha.
Heerlijke F3, jammer van Montoya, maar ook weer brilliant om zo terug te komen.
Ze hebben het niet laten zien, maar Garcia lapt de laatste 2 ronden de helft van het veld. Begin van de laatste ronde rijdt hij al 18e en hij eindigt op de 11 plaatst
Ze hebben het niet laten zien, maar Garcia lapt de laatste 2 ronden de helft van het veld. Begin van de laatste ronde rijdt hij al 18e en hij eindigt op de 11 plaatst
F2 is ook leuk om te kijken. 
Tuurlijk hoop ik niet op (zware) crashes, maar ze hebben erg coole graphics, zoals de heart rate, wow!
Tuurlijk hoop ik niet op (zware) crashes, maar ze hebben erg coole graphics, zoals de heart rate, wow!
Even voor mijn beeld, is de Porsche Supercup iets nieuws? Of de combinatie met Formule 1/2/3?
Moet je daar ook weer een ticket voor kopen, of kan je blijven zitten?
Porsche supercup is al 30 jaar een support race bij de F1HollowGamer schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:14:
Even voor mijn beeld, is de Porsche Supercup iets nieuws? Of de combinatie met Formule 1/2/3?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Eerste DTM op Neurenberg was erg vermakelijk
Was Van Gisbergen vorige weekend in de NASCAR nog zo sterk, nu was hij in de Supercars meer een kamikazepiloot. Is altijd wel vrij lomp, maar dit ging nergens over.
Was Van Gisbergen vorige weekend in de NASCAR nog zo sterk, nu was hij in de Supercars meer een kamikazepiloot. Is altijd wel vrij lomp, maar dit ging nergens over.
Alle support races die plaats vinden op het circuit zijn inclusief bij je ticket, je kan gewoon blijven zitten.HollowGamer schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 18:14:
Welke support races er zijn varieert een beetje per circuit, Europese races hebben vaak F2, F3 en Porsche Supercup en deze worden ook op F1TV uitgezonden, andere circuits hebben soms andere support races zoals regionale kampioenschappen maar deze worden niet door F1TV uitgezonden. Doordat deze niet uitgezonden worden kan het soms lastiger zijn om deze klasses een heel seizoen te volgen, maar de races kunnen nog steeds interessant zijn om te kijken.
Iemand enig idee wat hier gebeurd is?
[Twitter: https://twitter.com/racerbia/status/1677661717424119808]
[Twitter: https://twitter.com/racerbia/status/1677661717424119808]
Verschoor reed een frustrerende race gisteren. En Vesti wederom fenomenaal.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Leuke F3 race gezien en met een wat natter wordende baan nog leuker. Op naar de F2 die ook nat begint!!!
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
F2 was zelfs beter dan de F3. Heerljik racen en verdiende winnaar.
Nu door naar de 6 uur van Monza en dan de F1
Nu door naar de 6 uur van Monza en dan de F1
Eindelijk weer bij en de overwinning van Verschoor gezien. Kwam goed weg met de timing, grappig ook dat het commentaar de focus totaal op een andere rijder had. Pas toen de SC naar binnen ging werd men wakker en werd gezien dat Verschoor en Iwasa de beste kaarten hadden.
F2 en F3 vandaag ook vermakelijk. Het regende bij de F3 net niet hard genoeg voor een mega spannend einde. Bij de F2 kwam de laatste SD net 2 of 3 rondjes te vroeg voor de soft rijders.
F2 en F3 vandaag ook vermakelijk. Het regende bij de F3 net niet hard genoeg voor een mega spannend einde. Bij de F2 kwam de laatste SD net 2 of 3 rondjes te vroeg voor de soft rijders.
Heftige crash in Formule E:
Iedereen OK
BIG shunt.
— Formula E (@FIAFormulaE) 15 juli 2023
Multiple drivers are out of the @Hankook_Sport #RomeEPrix following this nasty accident. pic.twitter.com/VskBzDYafM
Iedereen OK
@Martinspire: bij deze crash zie je duidelijk dat de snelheid bij Formule E veel lager ligt dan wat we laatst bij die dodelijke crash op Spa zagen.
Mja het was ook niet echt na een lang recht stuk of zo, dus dat helpt ook wel. Maar ze moeten echt wat aan die reacties doen dat men gewoon niet afremt.U123456 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:26:
@Martinspire: bij deze crash zie je duidelijk dat de snelheid bij Formule E veel lager ligt dan wat we laatst bij die dodelijke crash op Spa zagen.
Verder bij Indycar nog wel leuke kwalificatie gezien. Al had de wedstrijdleiding wel even nodig om het allemaal te berekenen wat de uitslag werd:
Lots of these at the bottom of the #IndyTO qualifying results:
— Marshall Pruett (@marshallpruett) 15 juli 2023
Pursuant to Rule 8.3.7.1 , Car 18 Has lost their 2 fastest laps and cannot advance.
Pursuant to Rule 8.3.7.3, Car 78 has lost their fastest lap to this point.
Pursuant to Rule 8.3.7.3, Car 28 has lost their fastest…
Lijst gaat verder in de tweet. Vooral grappig gezien ze een tijd terug reageerden op de F1 race van Oostenrijk.
Uiteindelijk veranderde er niks aan de uitslag, dus dat is wel prettig. En leuke polesitter. Rinus ook niet verkeerd, dus gewoon even kijken zou ik zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 16-07-2023 02:12 ]
Ik hoop dat FE toch echt eens op echte circuits gaat rijden. Als er dan iets gebeurd is er wat meer uitloop strook (over het algemeen en zijn de banen (het wegdek) ook wat breder. Hier zie je day bij het minste of geringste een wagen midden op de baan komt.
Heel veel plezier met de sprint race van de Formule 2
En ik hoop het juist niet. Als FE op echte circuits gaat rijden, verliezen ze echt de DNA van de klasse.ge-flopt schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:10:
Ik hoop dat FE toch echt eens op echte circuits gaat rijden. Als er dan iets gebeurd is er wat meer uitloop strook (over het algemeen en zijn de banen (het wegdek) ook wat breder. Hier zie je day bij het minste of geringste een wagen midden op de baan komt.
Ik ben meerdere keren naar FE Parijs geweest, gewoon lekker met openbaar vervoer daarnaartoe en ik was er zo.
Berlijn 1x geweest (toen ze op Alexanderplatz reden).
Dat vind ik het fijne van FE, je hoeft niet naar de middle-of-nowhere voor de race te volgen.
De F1 teams gaan de F1 Academy ondersteunen, of hoe je het ook moet zien. 
Hopelijk komt er wel wat uit dit initiatief (in tegenstelling tot de W-series) en heeft men hier wel een lange adem voor.
Vanaf volgend seizoen zullen deze races altijd tijdens de F1 zijn (dit seizoen geloof ik 5 van de 7).Formula 1 and F1 Academy have announced that, as of the 2024 season, all 10 F1 teams will have one driver and their livery on one car competing in the all-female racer series.
F1 Academy boasts five teams – ART Grand Prix, Campos Racing, MP Motorsport, PREMA Racing and Rodin Carlin – who each have three cars and three drivers, making a total of 15 cars and 15 drivers.
From 2024, 10 of these drivers will be nominated by F1 teams and each team will have their livery on one car, with details on the drivers and liveries to be confirmed by the F1 teams at a later time.
The remaining five drivers in the series are set to be supported by other partners, with announcements surrounding these also to be made in due course. The final 2024 driver line up for each team will be revealed at a later date.
Hopelijk komt er wel wat uit dit initiatief (in tegenstelling tot de W-series) en heeft men hier wel een lange adem voor.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
De W Series had meerdere problemen, het was nauwelijks ergens te bekijken (iets wat de F1 Academy nu ook fout aan het doen is) en het niveau van het deelnemersveld was simpelweg niet hoog. Jamie Chadwick won alle drie de seizoenen, maar in andere klasses had ze laten zien niet meer te zijn dan een middenmoter. En dat geeft bij mij dan toch het beeld van een doodlopende klasse die met de juiste intenties is opgericht maar pijnlijk duidelijk maakte dat de beste vrouw die ze konden vinden niet heel goed was.Bastien schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:32:
De F1 teams gaan de F1 Academy ondersteunen, of hoe je het ook moet zien.
[...]
Vanaf volgend seizoen zullen deze races altijd tijdens de F1 zijn (dit seizoen geloof ik 5 van de 7).
De F1 Academy zit net een niveau lager op het niveau dat de overstap van karts naar Formule-wagens gemaakt wordt, dat zal in de beginjaren wel een voordeel kunnen zijn omdat er dan niet meteen vergeleken kan worden. Maar op een gegeven moment zullen die toch door moeten stromen naar een hogere klasse en ook weer tegen de mannen op gaan nemen. Dan zal de vergelijking weer gemaakt kunnen worden. Kunnen de dames uit de F1 Academy dan goed meekomen, of blijken het dan ook middenmoters te zijn?
Zelf ben ik geen fan van aparte series voor vrouwen, als er een vrouwelijk talent zou zijn in de opstapklasses dan zouden teams daar wel bovenop springen met al hun juniorprogramma's want het kan ook prima reclame zijn.
Dat zal toch wel betekenen dat F1 Academy ook via F1 TV Pro te bekijken zal zijn? Als je de W Series wou kijken in NL, moest je nl. een Ziggo Racing abonnement nemen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Er staan redelijk uitgebreide officiële samenvattingen van de raceweekenden op YT, dan kun je al eens zien of de serie zoveel anders is dan de W klasse, in diverse opzichten.Transportman schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:41:
De W Series had meerdere problemen, het was nauwelijks ergens te bekijken (iets wat de F1 Academy nu ook fout aan het doen is) en het niveau van het deelnemersveld was simpelweg niet hoog. Jamie Chadwick won alle drie de seizoenen, maar in andere klasses had ze laten zien niet meer te zijn dan een middenmoter. En dat geeft bij mij dan toch het beeld van een doodlopende klasse die met de juiste intenties is opgericht maar pijnlijk duidelijk maakte dat de beste vrouw die ze konden vinden niet heel goed was.
De F1 Academy zit net een niveau lager op het niveau dat de overstap van karts naar Formule-wagens gemaakt wordt, dat zal in de beginjaren wel een voordeel kunnen zijn omdat er dan niet meteen vergeleken kan worden. Maar op een gegeven moment zullen die toch door moeten stromen naar een hogere klasse en ook weer tegen de mannen op gaan nemen. Dan zal de vergelijking weer gemaakt kunnen worden. Kunnen de dames uit de F1 Academy dan goed meekomen, of blijken het dan ook middenmoters te zijn?
Zelf ben ik geen fan van aparte series voor vrouwen, als er een vrouwelijk talent zou zijn in de opstapklasses dan zouden teams daar wel bovenop springen met al hun juniorprogramma's want het kan ook prima reclame zijn.
Testing, one, two ...
Dat was ook een manier om de baan weer op te komen.
Marti
Marti

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
FTFYwontcachme schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:19:
Dat was ook geen manier om de baan weer op te komen.
Marti![]()
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Gelukkig had ie dat zelf ook door. Zal wel een flinke tik op de vingers krijgen, maar hij lijkt iig prima te beseffen wat ie gedaan heeft.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Serieus, baan is vrijgegeven en dan gewoon de SC er nog ophouden.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ze hebben nu effectief.... 1,5 rondje kunnen racen? Dat hadden er echt wel wat meer kunnen zijn lijkt me
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, F1 Sprint Shootout liep uit, nieuwe starttijd voor F2 is 14:20.HollowGamer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:52:
Is F2 later? Zie bij ViaPlay over ~22:00 staan.
Thanks, het is nu begonnen op VP.Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Ja, F1 Sprint Shootout liep uit, nieuwe starttijd voor F2 is 14:20.
Let op:
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2023
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Endurance/Sportscar race topic
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2023
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Endurance/Sportscar race topic
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.