[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 00:12 ]
📣 𝗟𝗘 𝗠𝗔𝗡𝗦 𝟮𝟰 𝗔𝗡𝗡𝗢𝗨𝗡𝗖𝗘𝗠𝗘𝗡𝗧 📣
— Alex Brundle (@AlexBrundle) 31 mei 2023
I’ll be joining the @eurosport broadcast team for the 24 Hours of Le Mans Centenary.
Thanks to the broadcaster for putting their trust in me to call this iconic race, and for allowing me behave like a typical racing driver, as I… pic.twitter.com/3UniJ7nJTe
Volgens mijn heeft hij een paar jaar geleden een rol aangenomen bij Audi Sport.CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:14:
Dit jaar trouwens wederom geen McNish zeker via de WEC streams, maar Davidson (net zoals vorig jaar)? Volgens mij hoorde ik McNish namelijk bij F1 commentaar doen.
Als aanvulling:
The full @Eurosport commentary team for the 2023 @24hoursoflemans...
— Dave Nelson (@f1broadcasting) 31 mei 2023
- @AlexJacquesF1
- @LeighDiffey
- @BenConsty
- @AlexBrundle
- @AntDavidson
- @CalvinFish
- @Leena_Gade
- Tom Kristensen
- @JethroBovingdon
- Guenelle Longy
- Leslie Boitrelle
Understand that @Eurosport will be taking the @24hoursoflemans World Feed commentary overnight, led by @MartinHaven and @dsceditor.
— Dave Nelson (@f1broadcasting) 31 mei 2023
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 01-06-2023 08:38 ]
- Toyota : Extra 37kg ballast, extra 4MJ per stint
- Ferrari : Extra 24kg ballast, extra 2 MJ per stint
- Cadillac: Extra 11kg ballast, extra 2 MJ per stint
- Porsche: Extra 3kg ballast, extra 1 MJ per stint
- Peugeot, Vanwall, Glickenhaus: geen wijzigingen
Kan me voorstellen dat op tribune het racegeluid ook heftig is.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ah ja, hij is/was teammanager bij het Formule E team van Audi. Of dat team nog steeds van Audi is (met de F1 plannen en zo) weet ik niet.Niellie41 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:31:
Volgens mijn heeft hij een paar jaar geleden een rol aangenomen bij Audi Sport.
Edit: Nog steeds dus!
Aldus zijn LinkedIn profiel; https://mc.linkedin.com/in/allanmcnishNow he is the Director of Co-ordination of Audi Group Motorsport as well as Team Principal of “Audi Sport ABT Schaeffler”, their Formula E team, winning the Team's Championship in their debut season.
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 08:55 ]
Exact!Richard117 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:11:
Tribune of niet, het zou niet eens een vraag moeten zijn of je oordoppen in moet. Je sloopt echt je gehoor als je het niet doet. Vaak is niet eens het volume maar de duur van het geluid wat schadelijk is. Ik ga dan ook nooit zonder mijn otoplastieken naar een circuit.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Za op Zo slapen is zo heerlijk, op een gegeven moment raak je zo gewend aan het geluid dat je wakker wordt als er een SC of FCY isShao Kahn schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:39:
Ik neem oordoppen vooral mee voor het slapen.
Kan me voorstellen dat op tribune het racegeluid ook heftig is.
https://www.as-web.jp/sports-car/947228?all
[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 01-06-2023 10:31 ]
Meer info hier via de ANWB incl. link naar de Franse website, kost nog geen 5euro.
https://www.anwb.nl/vakan...voorbereiding/milieuzones
Is dat nieuw, of heb ik al 18 jaar mazzel dat ik niet gepakt ben?Homeland schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:45:
Voor de mensen die niet vaak in Frankrijk met de auto komen, als je rond Parijs rijd moet je een milieusticker hebben die je alleen vooraf online aan kan vragen, hier kwam ik zelf achter bij de voorbereiding voor Le Mans.
Meer info hier via de ANWB incl. link naar de Franse website, kost nog geen 5euro.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ligt er ook aan hoe laat je er rijdt:BeQuietAndDrive schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:06:
Is dat nieuw, of heb ik al 18 jaar mazzel dat ik niet gepakt ben?
Zie ook de reeds gelinkte pagina van de ANWB. Volgens https://milieusticker-frankrijk.nl/milieusticker-parijs is dit sinds Juli 2019.Parijs: De permanente lage-emissiezone (ZFE) geldt voor het centrum, de binnenring (boulevard périphérique), de ring (périphérique) en het gebied daarbuiten inclusief bois de Boulogne en bois de Vincennes. Alleen voertuigen met een milieusticker 0 t/m 3 mogen hier rijden, dit wordt met borden aangegeven. De milieuzone geldt niet tussen 20.00 en 08.00 uur.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2023 11:22 ]
Voertuigen met een Crit'Air milieusticker 5 en niet-geclassificeerde voertuigen mogen op doordeweekse dagen tussen 8.00 en 20.00 niet rijden in het gebied binnen de A86. Voor zware voertuigen, bussen en touringcars (Externe link) geldt dit verbod ook in het weekend tussen 8.00 en 20.00 uur.CH4OS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:19:
[...]
Ligt er ook aan hoe laat je er rijdt:
[...]
Zie ook de reeds gelinkte pagina van de ANWB.
Voertuigen met een Crit’Air milieusticker 4 mogen op doordeweekse dagen van 8.00 tot 20.00 uur niet rijden in het gebied binnen de ringweg (périphérique) van Parijs. Voor zware voertuigen, bussen en touringcars (Externe link) geldt dit verbod ook in het weekend tussen 8.00 en 20.00 uur.
De ringweg (périphérique) zelf en de bossen van Vincennes en Boulogne zijn sinds 1 juli 2019 op alle tijden verboden voor niet-geclassificeerde voertuigen en Crit’Air 5.
Het verbod geldt dus niet voor de A86 zelf.
Wel belangrijk inderdaad. Oók de périphérique mag je NIET op zonder sticker.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Feast your eyes on the very first images of the #Peugeot 9X8 at the circuit in its special Le Mans livery!@peugeotsport | @FIAWEC
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) 1 juni 2023
📸M.Choplin - ACO pic.twitter.com/OBtmUJaqhY
[ Voor 64% gewijzigd door Paulus07 op 01-06-2023 15:23 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 01-06-2023 22:30 ]
Een praktische vraag, hoe zit het eigenlijk met eten, drinken en superarche in de nabijheid? Nemen jullie al je eten mee voor ontbijt of anders....
Maar wordt per post verzonden en dat kan 14 dagen duren lees ik?Homeland schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:45:
Voor de mensen die niet vaak in Frankrijk met de auto komen, als je rond Parijs rijd moet je een milieusticker hebben die je alleen vooraf online aan kan vragen, hier kwam ik zelf achter bij de voorbereiding voor Le Mans.
Overigens voorgaande jaren nooit naar gekeken, lijkt erop dat je hiervoor staande gehouden moet worden en dat de controle niet automatisch (met camera's) plaatsvindt. Maar pin me er niet op vast...
Dit jaar voor het eerst met de camper dus de périphérique wil ik eigenlijk sowieso ontwijken
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 02-06-2023 00:08 ]
Dat adviseert de ANWB inderdaad, maar post gaat over het algemeen wel iets sneller. Maar better safe than sorry, zeg maar.TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:07:
Maar wordt per post verzonden en dat kan 14 dagen duren lees ik?
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2023 00:22 ]
Ik moet voor trainingen regelmatig naar ons hoofdkantoor (in de buurt van Nantes) en rij al jaren over Amiens - Rouen - le Mans. Da’s een kilometer of 60 langer dan door Parijs, maar veel relaxter rijden.TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:07:
[...]
Overigens voorgaande jaren nooit naar gekeken, lijkt erop dat je hiervoor staande gehouden moet worden en dat de controle niet automatisch (met camera's) plaatsvindt. Maar pin me er niet op vast...
Dit jaar voor het eerst met de camper dus de périphérique wil ik eigenlijk sowieso ontwijkenMet de auto is het al geen pretje.
Vincere Per Belli
Je krijgt per email binnen een dag een pdf die je tijdelijk kan gebruiken.TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:07:
[...]
Dit jaar voor het eerst met de camper dus de périphérique wil ik eigenlijk sowieso ontwijkenMet de auto is het al geen pretje.
Mijn recente ervaring is 3 weken voor je de sticker in de bus hebt. Maar je krijgt na bestellen een te printen tijdelijk bewijs dus aucun problème.TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:07:
[...]
Verschillende opties:amiaima schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:05:
Naar mate het weekend nadert neemt de spanning, in positieve zin, toe.
Een praktische vraag, hoe zit het eigenlijk met eten, drinken en superarche in de nabijheid? Nemen jullie al je eten mee voor ontbijt of anders....
Er zijn een aantal supermarkten in de buurt, waarbij de Carrefour op 1km vanaf Tertre Rouge de meest voor de hand liggende is.
Arnage (het dorp) heeft tijdens de raceweek veel terrasjes waar je de hele dag voor je eten terecht kunt en een aantal bakkers waar je vers brood kunt halen. Dat probeer ik eigenlijk elke ochtend wel te doen, behalve tijdens de race.
En de duurste, minst smakelijk maar wel de makkelijkste oplossing: Er zijn genoeg eettentjes op het circuit, ook voor ontbijt.
Er is een livestream, uiteraard alleen in het Frans.
Lotgenoten! Wij ook met de camper en wij gaan waarschijnlijk ook over Rouen om Parijs te vermijden tegen de spits. Echter in Rouen is ook een milieuzone en de routeplanners gaan er volgens mij doorheen. Opletten dus. Heb er nog niet goed naar gekeken.TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:07:
[...]
Overigens heb je met een camper meteen het nadeel dat je niet even naar de supermarche gaat, met de auto kan je de camping nog af, maar dat is teveel gekloot met een camper. Vooraf boodschappen doen dus.
Ik las dat je vanaf beausejour best veel moet lopen. Hoe lost de rest dat op?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Van wat ik gelezen heb zijn de camper navigatie apps zoals Sygic dramatisch, ik weet even niet wat de eigenaar van de camper (ik huur 'm) heeft ingebouwd maar hij gebruikte dat wel naar tevredenheid gaf 'ie aan. Nog maar even goed checken inderdaad.psy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Lotgenoten! Wij ook met de camper en wij gaan waarschijnlijk ook over Rouen om Parijs te vermijden tegen de spits. Echter in Rouen is ook een milieuzone en de routeplanners gaan er volgens mij doorheen. Opletten dus. Heb er nog niet goed naar gekeken.
Overigens heb je met een camper meteen het nadeel dat je niet even naar de supermarche gaat, met de auto kan je de camping nog af, maar dat is teveel gekloot met een camper. Vooraf boodschappen doen dus.
Ik maak onderdeel uit van een groep (marshals) waarvan het overgrote deel met de auto (en caravan c.q. tent) is dus vervoer camping - supermarkt is doorgaans geen probleem.
Naar de paddock area/village is het inderdaad wel wat verder lopen dan vanaf Houx, maar alsnog slechts een kilometer of 2. Dat is voor mij 1 rondje met de hond normaal gesproken, dus ik lig er niet wakker van, eerlijk gezegd. Je loopt alleen niet meer zo makkelijk even terug naar je tentje tussendoor.psy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Lotgenoten! Wij ook met de camper en wij gaan waarschijnlijk ook over Rouen om Parijs te vermijden tegen de spits. Echter in Rouen is ook een milieuzone en de routeplanners gaan er volgens mij doorheen. Opletten dus. Heb er nog niet goed naar gekeken.
Denk dat we reguliere navigatie gaan gebruiken, het is alleen die hoogte waar je echt rekening mee moet houden volgens mij. Jammer dat navigatie ook al geen mogelijkheid heeft om milieuzones te vermijden (ik heb het niet gevonden).TommyGun schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:32:
[...]
Van wat ik gelezen heb zijn de camper navigatie apps zoals Sygic dramatisch, ik weet even niet wat de eigenaar van de camper (ik huur 'm) heeft ingebouwd maar hij gebruikte dat wel naar tevredenheid gaf 'ie aan. Nog maar even goed checken inderdaad.
Ik maak onderdeel uit van een groep (marshals) waarvan het overgrote deel met de auto (en caravan c.q. tent) is dus vervoer camping - supermarkt is doorgaans geen probleem.
De moeite waard om even doorheen te lezen (o.a extra activiteiten, vervoer, etc)
:strip_exif()/f/image/fvIKT4AvG96CvNVYWtUjcLPO.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QLPPR3xoYUVgu5ZfCE1SvjDe.webp?f=fotoalbum_large)
@CH4OS @ge-flopt die mag wel gepinnedjan390 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:51:
Gejat van 1st tickets
De moeite waard om even doorheen te lezen (o.a extra activiteiten, vervoer, etc)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
http://www.clubarnage.com/caguide/download2018.html
Done
[ Voor 36% gewijzigd door ge-flopt op 02-06-2023 12:39 ]
Bij dit plaatje moet je wel rekening houden met dat Decathlon/Aldi/Auchan aan de buitenkant van het circuit zitten en van woensdag t/m zondag lastig bereikbaar zijn. Daar moet je zo ver voor omrijden dat de Carrefour uiteindelijk veel dichterbij is.jan390 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:51:
Gejat van 1st tickets
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou toch verwachten dat er misschien 1 of 2 bruggen/tunnels gemaakt zouden zijn in de tussentijd in de uithoeken van het circuit.
Ik vind de stream trouwens goed te volgen. Gelukkig spreken de meeste coureurs geen Frans.
De D'station coureurs hebben hun eigen vertaler bij!
[ Voor 8% gewijzigd door ge-flopt op 02-06-2023 12:48 ]
Pak dan wel een van de oudere versies die hebben veel meer informatie.ge-flopt schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:33:
Het is een oudje, maar staat denk ik voor degene die naar Le Mans gaan toch interesante info in:
http://www.clubarnage.com/caguide/download2018.html
[...]
Done
Toevallig al gekeken?psy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Volgens mij kun je het beste via 'Francilienne', de A104/N104, rijden.
https://kampeerwijzer.nl/...-parijs-heen-1024x879.png
De Périphérique zie ik niet zo zitten met de camper, en de A86 West kan ook niet want de max doorrijhoogte van die Duplextunnel is maar 2 meter...
Vorige keer met de auto wel gedaan, bizar gezicht. Alleen de afslag verkeerd genomen in de tunnel omdat GPS het er niet deed... lol.
[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 04-06-2023 01:22 ]
08:00 – 08:45 : Ligier European Series | Free Practice
09:15 – 09:35 : Ligier European Series | Qualifying
10:00 – 13:00 : 24 Hours of Le Mans | Test Day Session 1
14:00 – 15:00 : Ligier European Series | Race
15:30 – 18:30 : 24 Hours of Le Mans | Test Day Session 2
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2023 10:42 ]
Ja, had nog gekeken, en volgens mij is Rouen helemaal geen optie omdat de milieuzone enorm groot is en je er hoe dan ook doorheen moet.TommyGun schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:03:
[...]
Toevallig al gekeken?
Volgens mij kun je het beste via 'Francilienne', de A104/N104, rijden.
https://kampeerwijzer.nl/...-parijs-heen-1024x879.png
De Périphérique zie ik niet zo zitten met de camper, en de A86 West kan ook niet want de max doorrijhoogte van die Duplextunnel is maar 2 meter...
Vorige keer met de auto wel gedaan, bizar gezicht. Alleen de afslag verkeerd genomen in de tunnel omdat GPS het er niet deed... lol.
/f/image/UCZ0u2dPkEIi60ynlZ5xPvZy.png?f=fotoalbum_medium)
A86 west had ik nooit naar gekeken (wel goed gevonden van die tunnel, dat wist ik niet!), ik had eigenlijk het idee om A86 oost/zuid te nemen
/f/image/wSvmft84FUeh1uVvx2wuuxdL.png?f=fotoalbum_medium)
Ja, mét de (juiste) sticker mag het zeker!BeQuietAndDrive schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:33:
Maar met de eerdergenoemde milieusticker in dit topic mag je wel door Rouen toch? Of gebruiken die weer een ander systeem dan in Parijs?
Ik begrijp dat de juiste sticker minimaal klasse 3 moet zijn of lager.
https://urbanaccessregula...mainmenu-147/france/rouen
Schijnt tevens dat vanmiddag een Toyota vrij flinke schade heeft opgelopen tijdens een van de test sessies.

Vanaf januari '22 is de smogzone ZPA gelijk aan een 24/7 zone (ZFE)Homeland schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:46:
Rouen heeft volgens mij een milieuzone die niet altijd actief is, alleen bij smog en dat gebeurt volgens mij daar vrijwel niet.
https://nl.urbanaccessreg...mainmenu-147/france/rouen
https://www.metropole-rou...aibles-emissions-mobilite
https://www.green-zones.eu/nl/milieuzone/frankrijk/rouen
Wat een gedoe. Ik denk dat ik het maar bij Francilienne hou...psy schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:31:
[...]
Vanaf januari '22 is de smogzone ZPA gelijk aan een 24/7 zone (ZFE)
https://nl.urbanaccessreg...mainmenu-147/france/rouen
https://www.metropole-rou...aibles-emissions-mobilite
https://www.green-zones.eu/nl/milieuzone/frankrijk/rouen
Ziet er inderdaad als een flinke smakker uit! Gelukkig is de volgende sessie woensdag pas.Homeland schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:11:
Om in de stemming te komen: YouTube: Porsche at Le Mans. 40 years of Group C. With Derek Bell, Hans Stuck...
Schijnt tevens dat vanmiddag een Toyota vrij flinke schade heeft opgelopen tijdens een van de test sessies.[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2023 01:18 ]
Gelukkig zijn er nog de Cadillacs. Die hebben wel dat gebrul.psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:24:
Kak ja dat oorverdovend gedonder is er dus niet meer bij 👎
En de G56 NASCAR auto klinkt ook lekker!

Wat dan weer wel jammer is, is dat de Nascar garage 56 niet zo heel imponeert. De auto presteert een beetje in de achterhoede van het GTE-veld.Niellie41 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:18:
Gelukkig zijn er nog de Cadillacs. Die hebben wel dat gebrul.
En de G56 NASCAR auto klinkt ook lekker!![]()
[YouTube: A NASCAR at le Mans 24 ?! Chevy Camaro ZL1 Cup Car Brutal V8 Sound !]
Achterhoede van het GTE-veld?CH4OS schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:22:
[...]
Wat dan weer wel jammer is, is dat de Nascar garage 56 niet zo heel imponeert. De auto presteert een beetje in de achterhoede van het GTE-veld.
Ja, oke. GTE teams laten nog niet alles zien ivm eventuele BOP. Maar de G56 auto is echt niet langzaam hoor.
Ah, toen ik gisteren op de livetiming meekeek, stonden ze vrij lang in de achterhoede van/tussen de GTE Am klasse. Schijnbaar heeft meen een en ander dus qua tijd gevonden. Al stond er ook vrij lang een equippe met een tijd van 4 minuten tussen de top... Dus misschien was eea een beetje wonkie.Niellie41 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:27:
Achterhoede van het GTE-veld?
Ja, oke. GTE teams laten nog niet alles zien ivm eventuele BOP. Maar de G56 auto is echt niet langzaam hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 05-06-2023 11:45 ]
Zag hem ook langskomen in dat filmpje rond 6:42Niellie41 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Achterhoede van het GTE-veld?
Of ben ik wat te enthousiast momenteel?
Eurosport heeft weer de Le Mans: 24 for 24 reeks. een blokje van 24 5 minuten van/over/voor de 24 uur.
Wanneer komt het op:
https://www.tvgids.nl/sport/le-mans-24-for-24/lineair
Jenson Button zei in deze video dat ze vooral tijd winnen bij acceleratie omdat ze veel koppel hebben. Ze verliezen het meest bij het remmen.ge-flopt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:33:
Iemand trouwens bekend of erergens "sector" tijden te vinden zijn? Ben benieuwd waar de Nascar wagen bv het beter doet dan de GT.
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 05-06-2023 15:38 ]
Het is momenteel nog rustig, relaxed en prachtig weer. Maar dat eerste zal wel stilte voor de spreekwoordelijke storm zijn.CH4OS schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:21:
Hoe is de sfeer verder in Le Mans momenteel? Zijn er al een aantal die in dit topic posten al ter plaatse?
Of ben ik wat te enthousiast momenteel?
Ik koos ervoor mijn tijd op de testdag langs de baan door te brengen en niet in de rij om mijn tafeltje in het mediacentrum te claimen. Dus ik heb alleen even snel op de telefoon wat foto's kunnen bekijken en editten. Onderstaande zijn wellicht dus niet mijn beste.
Die Nascar is toch echt wel een machtig apparaat hoor. De Peugeot in nieuwe kleuren ziet er ook erg fijn uit.
Mijn doel voor de testdag was het klassieke shot met het grote verkeersbord te maken. Hierna wordt hij namelijk neer gehaald of bedekt met reclame.
![]() | ![]() | ![]() |
En aan het werk:
:strip_exif()/f/image/dLSVBhGcRsczQ4EKGj9GZs78.jpg?f=fotoalbum_large)
http://fiawec.alkamelsystems.com/ge-flopt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:33:
Iemand trouwens bekend of erergens "sector" tijden te vinden zijn? Ben benieuwd waar de Nascar wagen bv het beter doet dan de GT.
Zowel sector als minisectortijden zijn daar te vinden.
Toevoegend: hier staan als het goed is ook decisions op in PDF formaat wanneer deze uitgebracht worden door de FIA / race director (Eduardo Freitas).Richard117 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:45:
http://fiawec.alkamelsystems.com/
Zowel sector als minisectortijden zijn daar te vinden.
Twijfel om een abbonementje voor een maand op discovery+ te doen namelijk.
In de topic start heb ik een stukje staan over uitzending. Daarin wordt gesproken over RTL7, dat zou dus betekenen dat Videoland ook best kan gaan uitzenden.SpeedfreakR schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:03:
Weet iemand of dit jaar Le Mans ook weer een livestream krijgt op Videoland?
Hoog Andy Blackmore gehalte.:D Hij is er helaas een paar jaar geleden mee gestopt. Kreeg vrij weinig info van verschillende teams. Hij maakt ze nog wel voor Imsa, maar daar komen de teams het (zonder vragen vanuit Andy) de details doorgestuurd.Homeland schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:55:
https://spotters.guide/resources/2023_Le_Mans_SG_v1.0.pdf
Spottersguide is nu ook beschikbaar.
Uitzending begint op RTL7, gaat dan even naar RTL5 tijdens de Champions League finale en is dan weer tot het einde live te zien op RTL7.SpeedfreakR schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:03:
Weet iemand of dit jaar Le Mans ook weer een livestream krijgt op Videoland?
What is happening?!#WEC #LeMans24 pic.twitter.com/CiWdzIOX8V
— MultiViewer (@f1multiviewer) 6 juni 2023
Oh, dit zou wel heel vet zijn zeg! Ik heb echter wel alleen een ding afgesloten (bij FIAWEC.tv) voor Le Mans. Ik heb me gelijk maar opgegeven voor de beta, specifiek voor de WEC. Hopelijk is de release op tijd voor de 24 uur.
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2023 17:01 ]
Nog een app? Of is de Le Mans app niet in NL?
Dit is dus een multiviewer update, ben nog niet wakker.
[ Voor 12% gewijzigd door BiaggioLuciano op 06-06-2023 17:17 ]
Jawel, ik heb de app "gewoon" op mijn tablet staan. Het is een aparte viewer, wat het bekijken van streams net wat handiger maakt. Bijvoorbeeld een onboard, livetiming etc in meerdere (kleinere) vensters naast elkaar. Dat maakt het bekijken van alles een stuk gemakkelijker.BiaggioLuciano schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:15:
Nog een app? Of is de Le Mans app niet in NL?
Ik was zelf van plan een rondje te gaan hardlopen. Afhankelijk van de hitte en hoeveel alcoholische versnaperingen er in zijn gegaan de dag er voor...
Van het weekend wordt 30 graden verwacht, begreep ik?Subz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:00:
Ik was zelf van plan een rondje te gaan hardlopen. Afhankelijk van de hitte en hoeveel alcoholische versnaperingen er in zijn gegaan de dag er voor...
https://www.yr.no/en/fore...%20Loire/Sarthe/Le%20MansCH4OS schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:07:
[...]
Van het weekend wordt 30 graden verwacht, begreep ik?
25c, bewolkt met een buitje volgens de Noorse weerdienst (die over het algemeen vrij accuraat zijn).
Watch the amazing @TeamHendrick pit crew win the #LeMans24 pit stop competition using a full @NASCAR floor jack and Cup tire changing skills with the @nascarg56 @TeamChevy Camaro ZL1. #LM24 pic.twitter.com/6EZ12QabBB
— Marshall Pruett (@marshallpruett) 6 juni 2023
Is dat nog ergens na te kijken? Die van indycar laatst was ook erg leuk
Martinspire schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:10:
Zo te zien was de pitstop challenge vandaag.
Is dat nog ergens na te kijken? Die van indycar laatst was ook erg leuk
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
[ Voor 88% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2023 13:22 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Excuses. Al weggehaald.CH4OS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:21:
Ik heb het gehele programma ook in de topic start gezet he, ik denk niet dat het heel nuttig is om het elke keer in een post te zetten als het al in de topic start terug te vinden is.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat hoeft dan ook weer niet, ging mij er meer om dat daar veel (basis) informatie ook vermeld staat.Rivanov schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:22:
Excuses. Al weggehaald.
Ik moet trouwens die post nog verder aanpassen, gezien dit jaar geen GTE Pro's rijden tijdens LM24.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2023 13:40 ]
LMP2 AM rijdt gewoon. Kijk maar naar de spottersguide. Alles rijdt onde de LMP2 vlag, maar er is een subklasse voor de AM wagens. o.a. Tower Motorsport, Euro Interpol Competition en Cool Racing rijden met een amateur (Brons) op de auto.CH4OS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:23:
[...]
Dat hoeft dan ook weer niet, ging mij er meer om dat daar veel (basis) informatie ook vermeld staat.
Ik moet trouwens die post nog verder aanpassen, gezien dit jaar geen GTE Pro's rijden tijdens LM24.En de LMP2 AM is er zo te zien ook niet.
Hmmm, kak. Dan moet ik dat dus even weer opsnorren uit de TS en weer toevoegen er aan...ge-flopt schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:49:
LMP2 AM rijdt gewoon. Kijk maar naar de spottersguide. Alles rijdt onde de LMP2 vlag, maar er is een subklasse voor de AM wagens. o.a. Tower Motorsport, Euro Interpol Competition en Cool Racing rijden met een amateur (Brons) op de auto.
Dit topic is gesloten.
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.