20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Was me nog niet eens opgevallen dat er geen codes op de kaarten staan.
Artikeltje over de entry list:
https://www.dailysportsca...urs-at-daytona-entry.html
Keating is ook een baas. Hij gaat in GTP én LMP2 rijden.
Of note, Ben Keating will be pulling double duty at Daytona: In addition to his full-season ride in the #2 United Autosports USA Oreca, he’ll be driving the #5 JDC-Miller MotorSports Porsche 963 in GTP alongside Richard Westbrook, Tijmen van der Helm, and Phil Hanson.
[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 15-11-2023 08:50 ]
[ Voor 12% gewijzigd door jfeelders op 15-11-2023 17:51 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zie zelfs Beausejour als uitverkocht staan, wat ik mij moeilijk kan voorstellen. Ik denk dat ze er nog wel een weiland bijtrekken. En de gewone general admission tickets raken toch niet uitverkocht? Is dat ooit gebeurd?jfeelders schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:47:
Vandaag ging de niet-ACO verkoop voor de Le Mans 2024 in de verkoop. Ik heb gelukkig nog wel een week General Admission ticket gemachtigd. Nu nog een camping . Ik ga de Official Ticket Resale maar goed in de gaten houden. Als iemand nog tips heeft dan lees ik dat graag...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb gewoon een email erover ontvangen, het zat ook in de email over het verlengen van het lidmaatschap.mphilipp schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:08:
Hmmm....ik begrijp inmiddels dat de voorverkoop op 7 november was begonnen...lekker dan. Had ik zelf hun pagina in de gaten moeten houden ofzo? Ik was jaren geleden ook ACO lid, en toen kreeg ik een mail dat de voorverkoop eraan zat te komen. Maar ik heb al maanden niets van ze gehoord. Heb ik iets fout gedaan ofzo?
In dit topic kwam het volgens mij ook voorbij.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 16-11-2023 12:28 ]
Mij hebben ze overgeslagen. Ik ben (weer) lid sinds juli. Geen bericht gehad. Beetje köt, want ik deed het puur vanwege de campingkaarten die je eigenlijk alleen maar via de voorverkoop voor ACO leden kan krijgen. Of via ticketburo's, maar die zijn duurder.CH4OS schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:25:
[...]
Ik heb gewoon een email erover ontvangen, het zat ook in de email over het verlengen van het lidmaatschap.
12 oktober, 23 oktober, 31 oktober en 6 november heb ik hier specifieke mails van de ACO over gekregen. Daarnaast heeft de ACO het in de aanloop regelmatig op social media gepost, sportscar gerelateerde media hebben het meermaals opgepikt en hier in het topic is het langs gekomen. Het is ook de gebruikelijke periode waarin de verkoop traditioneel gezien start, dus ik vind het eigenlijk wel knap om het nieuws dat de verkoop begint te missen.CH4OS schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:25:
[...]
Ik heb gewoon een email erover ontvangen, het zat ook in de email over het verlengen van het lidmaatschap.
In dit topic kwam het volgens mij ook voorbij.
Tsja..misschien lees/kijk ik vrijwel nooit sportscar gerelateerde media. Ik ben alleen in Le Mans geïnteresseerd. Dus vandaar dat ik ook dit topic niet constant in de gaten houd. En ik heb ook helemaal geen mails gehad, en ik weet uit het verleden dat ik die toen wel kreeg, dus ik was gewoon in de wachtstand tot ik een bericht zou krijgen.Richard117 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:41:
[...]
12 oktober, 23 oktober, 31 oktober en 6 november heb ik hier specifieke mails van de ACO over gekregen. Daarnaast heeft de ACO het in de aanloop regelmatig op social media gepost, sportscar gerelateerde media hebben het meermaals opgepikt en hier in het topic is het langs gekomen. Het is ook de gebruikelijke periode waarin de verkoop traditioneel gezien start, dus ik vind het eigenlijk wel knap om het nieuws dat de verkoop begint te missen.
Reminder zetten in de agenda voor begin november/eind oktober: controleren wanneer voorverkoop Le Mans start.mphilipp schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:48:
[...]
Tsja..misschien lees/kijk ik vrijwel nooit sportscar gerelateerde media. Ik ben alleen in Le Mans geïnteresseerd. Dus vandaar dat ik ook dit topic niet constant in de gaten houd. En ik heb ook helemaal geen mails gehad, en ik weet uit het verleden dat ik die toen wel kreeg, dus ik was gewoon in de wachtstand tot ik een bericht zou krijgen.
Ik kan het wel geloven hoor. Veel mensen die dubbele plaatsen bestellen omdat ze denken dat het per persoon is of niet zeker zijn van hoeveel plekken ze willen. Hopelijk komt er wel ruimte bij.mphilipp schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:10:
[...]
Ik zie zelfs Beausejour als uitverkocht staan, wat ik mij moeilijk kan voorstellen. Ik denk dat ze er nog wel een weiland bijtrekken. En de gewone general admission tickets raken toch niet uitverkocht? Is dat ooit gebeurd?
Vorig jaar waren de GA ook uitverkocht. Vandaar dat ze een resale platform zijn begonnen. Dit jaar is ook de terugkeer van BMW, Lamborghini en Alpine.
Helaas moet ik deze editie laten gaan ivm met een nieuwe baan volgend jaar. Maar ik zal er hopelijk bij zijn in 2025, wanneer ook Aston Martin terug is!
Ik helaas ook. De groep waar ik eea voor wilde regelen ziet het niet zitten om weer op Beausejour te gaan zitten. Dat hebben we lang gedaan, en de laatste jaren (dat we gingen) op Garage Vert. Dat was een stuk beter. Maar we zijn een paar jaar niet meer geweest en wilden het komend jaar weer eens doen. Dat moet dan maar weer een jaar opschuiven. Jammer van het lidmaatschap waar ik nu niets aan heb....BiaggioLuciano schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:25:
[...]
Helaas moet ik deze editie laten gaan ivm met een nieuwe baan volgend jaar. Maar ik zal er hopelijk bij zijn in 2025, wanneer ook Aston Martin terug is!
Dat doet hij meestal wel bij de Rolex 24hNiellie41 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:48:
Keating is ook een baas. Hij gaat in GTP én LMP2 rijden.
[...]
Maar aangezien hij de GT3 niks vind krijgt hij niet meer in die klasse.
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van hem, hij wilt alleen racen als hij kan winnen eigenlijk
Zodra er een beslissing tegen hem wordt genomen zit hij enorm te zeuren, en geven de organisaties hem ook vaak gelijk ...
(Heb hem ook persoonlijk ontmoet, beetje een blaaskaak vind ik!)
Interessant. Volgens de Full Access gaat Jose Maria Lopez naar de GT klasse (waarschijnlijk in de Lexus). Dat kan op zich best kloppen De Vries voor Toyota gaat rijden.
Deze Full Access zijn sowieso geweldig. Heel leuk om het weekend vanuit een ander perspectief te zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 18-11-2023 21:27 ]
Zou de Vries een gecombineerd programma gaan rijden dan volgend jaar? De Vries gaat immers volgend seizoen (2023/2024) terug naar Formule E: https://www.formule1.nl/n...-terug-naar-de-formule-e/Niellie41 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:27:
[YouTube: The title decider I WEC Full Access (EN) I 2023 8 Hours of Bahrain I Best Moments]
Interessant. Volgens de Full Access gaat Jose Maria Lopez naar de GT klasse (waarschijnlijk in de Lexus). Dat kan op zich best kloppen De Vries voor Toyota gaat rijden.
Deze Full Access zijn sowieso geweldig. Heel leuk om het weekend vanuit een ander perspectief te zien.
Dat is zeker mogelijk. Zijn meer coureurs die de WEC met Formule E combineren.CH4OS schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:53:
[...]
Zou de Vries een gecombineerd programma gaan rijden dan volgend jaar? De Vries gaat immers volgend seizoen (2023/2024) terug naar Formule E: https://www.formule1.nl/n...-terug-naar-de-formule-e/
True, Buemi die ook bij Toyota rijdt is daar 1 van.Niellie41 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:05:
Dat is zeker mogelijk. Zijn meer coureurs die de WEC met Formule E combineren.

Lopez gaat inderdaad in de GT klasse voor ASP, in de Lexus, rijden.
Is er eigenlijk bekend waarom Lopez een stapje terug doet?Niellie41 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:24:
En het officieel: Nyck de Vries gaat in de #7 Toyota rijden, samen met Conway en Kobayashi.![]()
Las dat dit eigenlijk al voor afgelopen jaar in de koker zat:Niellie41 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:24:
En het officieel: Nyck de Vries gaat in de #7 Toyota rijden, samen met Conway en Kobayashi.![]()
De Vries is understood to have signed a contract to race for Toyota in 2023, only for a late call-up by AlphaTauri to trigger an exit clause and allow him to fulfil his dream of competing in grand prix racing.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geloof dat iedere coureur wel een clausule in het contract hebben als ze voor een F1 team gevraagd worden dat ze dan onder het contract uit kunnen. Kijk maar naar Magnussen (zou in Amerika rijden voor Cadilac) en Albon (zou FE rijden voor Nissan meen ik) en konden zonder issues (die publiekelijk bekend zijn gemaakt) gewoon naar F1 vertrokken.YakuzA schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:20:
[...]
Las dat dit eigenlijk al voor afgelopen jaar in de koker zat:
[...]
Volgens mij hebben we alle lange afstands races voor dit jaar wel gehad. Het enige wat mij nog te binnen schiet is de 12 uur van Dubai. Overigens is de entry list van Dubai nog niet heel groot. 16 wagens, waarvan 2 GT4's, 1 TCR, 2 TCX'en, 3 GTX'en. Als die dus de race uitrijden staan ze op het podium in hun klasse. Alleen in de 992 en GT3 klasse heb je nog kans dat je buiten het podium valt, daar staan namelijk in elk 4 wagens in geschreven.
Dan kunnen we langzaam weer uit gaan kijken naar het jaar 2024. Zullen we net zoals andere topics ook hier een jaars versie van maken?
[ Voor 40% gewijzigd door ge-flopt op 20-11-2023 13:00 ]
Ik denk dat ze ook prima voor meerdere fabrikanten kunnen rijden, als ze niet tegenstrijdig zijn. Zo is De Vries al langer reserve voor Toyota, reed tegelijkertijd voor Mercedes in Formule E en was reserve voor Mercedes.ge-flopt schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:37:
[...]
Geloof dat iedere coureur wel een clausule in het contract hebben als ze voor een F1 team gevraagd worden dat ze dan onder het contract uit kunnen. Kijk maar naar Magnussen (zou in Amerika rijden voor Cadilac) en Albon (zou FE rijden voor Nissan meen ik) en konden zonder issues (die publiekelijk bekend zijn gemaakt) gewoon naar F1 vertrokken.
Nicky Catsburg heeft ook jaren voor BMW (GT3), Hyundai (TCR), en Corvette (GTE) gereden. Dit jaar reed hij ook in verschillende GT3 wagens terwijl hij voor Corvette reed. Dat kon omdat Corvette nog geen GT3 wagen had. Vanaf 2024 rijdt Nicky exclusief voor Corvette in de GT's.
Dat is de 12 uur van Koeweit, niet Dubai.Volgens mij hebben we alle lange afstands races voor dit jaar wel gehad. Het enige wat mij nog te binnen schiet is de 12 uur van Dubai. Overigens is de entry list van Dubai nog niet heel groot. 16 wagens, waarvan 2 GT4's, 1 TCR en 2 TCX'en. Als die dus de race uitrijden staan ze op het podium in hun klasse.
Ik weet niet of het echt een stap terug is. Het is een andere discipline, maar nog steeds in dienst van Toyota.CH4OS schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:48:
[...]
Is er eigenlijk bekend waarom Lopez een stapje terug doet?
Maar goed. Zoals ik het verhaalt op DSC interpreteer, gaat Lopez ook in de richting van management en coaching. Beetje wat Alexander Wurz nu doet bij Toyota.
As part of today’s announcements, López has been confirmed as one of the ace drivers for Akkodis ASP Team and its two Lexus RC F GT3s in the new LMGT3 class for 2024. López will be responsible for team and car development and supporting young and gentleman drivers in the pro-am category.
Je hebt gelijk, ik pas mijn reply niet aan, anders staat jou reactie zo vreemd, maar het is inderdaad die van Koeweit.Niellie41 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:03:
[...]
Dat is de 12 uur van Koeweit, niet Dubai.
Gaat dus alsnog best wel snel, eigenlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 20-11-2023 16:19 ]
EDIT:
Ah, het staat er gewoon boven. Mijn Frans is... Non-existent...
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2023 16:57 ]
Dat is rap! We kregen ze vroeger wel eens pas in mei...CH4OS schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:55:
De tickets zijn bezorgd, maar er zitten geen general admission tickets bij terwijl we die wel besteld hebben. Gelden de algemene toegangstickets ook als general admission tickets?
EDIT:
Ah, het staat er gewoon boven. Mijn Frans is... Non-existent...
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
- Kelvin van de Linde gaat voor Lexus in WEC rijden.
- Raffaele Marciello is nu een BMW fabrieksrijder, nadat hij al zijn vertrek bij Mercedes had aangekondigd.
- Christopher Mies vertrekt na 15 jaar officieel bij Audi.
- Robert Kubica gaat voor AF Corse rijden, in een 3e (privateer) Ferrari in de Hypercar klasse.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 24-11-2023 16:18 ]
[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2023 15:52 ]
Lijkt bijna dat Alpine het "exit" team voor Mercedes is. Ocon kreeg geen zitje meer bij een Mercedes aangedreven team en zit nu bij Alpine F1. Schumacher kon niet weggezet worden bij een Mercedes aangedreven team en zit nu bij Alpine WEC. (Ik weet het ver gezocht, maar viel me wel op.CH4OS schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:52:
Over rijders wissels gesproken, Mick Schumacher gaat naar Alpine in het WEC
Lijkt er op dat United, met de McLaren, een plekje weet te bemachtigen.Ryur schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:45:
[...]
United ja, maar de selectie gaat niet op team, maar op Merk (wat ik zo las).
https://www.dailysportsca...4-wec-lmgt3-campaign.html
Later vandaag weten we het zeker.United Autosports, which is expected to receive a pair of LMGT3 entries with McLaren for the 2024 FIA World Endurance Championship season, has announced its first pair of drivers for the campaign ahead of the entry list reveal later today.
Is eigenlijk ook de enige logische combinatie. Met Brown als eigenaar van United autosport en Teambaas McLaren.Niellie41 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:37:
[...]
Lijkt er op dat United, met de McLaren, een plekje weet te bemachtigen.
https://www.dailysportsca...4-wec-lmgt3-campaign.html
[...]
Later vandaag weten we het zeker.
https://www.dailysportsca...d-of-2024-wec-season.html
Het is weer tof om te zien hoe het achter de schermen aan toe gaat en hoe zij de races beleven. De regen dit jaar was wel echt bizar!
Deze serie, de docu The Gentleman Driver en de podcast Dinner With Racers geeft toch een ander perspectief op de amateur rijders. Ik ben ze de laatste jaren steeds meer gaan waarderen. De amateurs proberen het net zo goed als de pro te doen in minder tijd om te oefenen. Dat geeft ook veel druk. Het is makkelijk om ze af te zeiken en iedereen verwacht hen te falen.
Natuurlijk heb je nog steeds de echte amateur coureurs: De gentlemen drivers die op zondag komen, helm opzetten, hun meters maken en het bonnetje betalen, denk bv aan Paul Dalla Lana. Maar je ziet dat er echt ook wel coureurs zijn die goed mee kunnen komen. Denk aan Ben Keating, het is dat hij wat ouder is, maar als hij wat jonger was zou hij makkelijk platina coureur zijn.Niellie41 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:51:
Deze serie, de docu The Gentleman Driver en de podcast Dinner With Racers geeft toch een ander perspectief op de amateur rijders. Ik ben ze de laatste jaren steeds meer gaan waarderen. De amateurs proberen het net zo goed als de pro te doen in minder tijd om te oefenen. Dat geeft ook veel druk. Het is makkelijk om ze af te zeiken en iedereen verwacht hen te falen.
Niets ten nadelen van de echte amateurs. Ik denk als ze het bonnetje niet zouden betalen, dan zou het veld wel een stukje kleiner zijn.
https://www.dailysportsca...-entry-list-revealed.html
Hypercar
- 19 wagens in de klasse.
- Isotta Fraschini met de wagen is er bij.
- Hertz Team Jota van 1 naar 2 auto's.
- 3e (privateer) Ferrari erbij.
- Proton Competition met een Porsche.
- Dries Vanthoor naar de prototype voor BMW.
LMGT3
- Geen Audi, Mercedes.
- McLaren aanwezig met 2 auto's.
- Ford aanwezig met 2 auto's.
- Rossi gaat meedoen.
Directe link naar de lijst
Grappig feitje:
WRT’s BMW’s feature Dries Vanthoor and Sheldon van der Linde in their line-ups. That means that both Vanthoor and van der Linde brothers will race next year, as Laurens Vanthoor is confirmed in the #6 Penske Porsche and Kelvin van der Linde is listed at AKKODIS ASP in LMGT3.
[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 27-11-2023 11:13 ]
- Alpine heeft de gehele line-up al bekend gemaakt.
- Mercedes er niet bij, terwijl die al jaren een goede GT3 wagen hebben.
Wat ik wel leuk vind, wat ik eigenlijk niet wist, is dat Proton met de Ford Mustang komt. Dit terwijl Proton toch een Porsche team altijd is geweest.
- Jose Maria Lopez is bevestigd als Lexus coureur.
- Team WRTR met Rossi gewoon met nummer 46 rijden. Blijft toch wel leuk om hem met dat nummer te zien.
[ Voor 21% gewijzigd door ge-flopt op 27-11-2023 11:27 ]
https://www.endurance-inf...mercredi-matin-6-decembre
Voor degenen die Frans niet zo machtig zijn (zoals ik): https://www-endurance--in...r_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp - de pagina in Google Translate.ge-flopt schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:07:
In Daytona is de start van seizoen 2024 alweer begonnen....
https://www.endurance-inf...mercredi-matin-6-decembre
Wel mooie reminder dat ik hier even verlof voor moet vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2023 10:55 ]
https://sportscar365.com/...anctioned-daytona-test-2/
YouTube: LIVE: 2023 FIA Prize-Giving Ceremony
[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2023 22:53 ]
[ Voor 59% gewijzigd door Niellie41 op 12-12-2023 09:23 ]
Ziet er tof uit, doet ook een beetje denken aan de laatste Audi LMP1 van 2016:

Maar bij RBR weet je dat dat niet gaat gebeuren. Net als de Ferrari die altijd rood is.ge-flopt schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:52:
Mocht trouwens ook wel, was wel een beetje uitgekeken op die livery. (Beetje net als de RBR in F1)
Zelfs RBR heeft er door de jaren heen anders uitgezien. Eigenlijk is de wagen sinds 2016 niet meer veranderd.CH4OS schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:54:
[...]
Maar bij RBR weet je dat dat niet gaat gebeuren. Net als de Ferrari die altijd rood is.
YouTube: Red Bull Racing F1 Evolution | 2004-2021 + one off livery
UIteindelijk zie ik vooral een blauwe auto...ge-flopt schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:01:
[...]
Zelfs RBR heeft er door de jaren heen anders uitgezien. Eigenlijk is de wagen sinds 2016 niet meer veranderd.
YouTube: Red Bull Racing F1 Evolution | 2004-2021 + one off livery
Audi LMP1 was geen slechte auto toch? Elk seizoen wonnen ze minstens een race en meerdere keren op de podium.CH4OS schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:51:
[...]
Ziet er tof uit, doet ook een beetje denken aan de laatste Audi LMP1 van 2016:
[Afbeelding]Nu maar hopen dat het bij de Toyota met de snelheid maar wel goed zit.Of zou het aan het autonummer liggen?
Persoonlijk vond ik de 2016 versie qua uiterlijk één van de vetste LMP1 wagens, beetje hoekig.
De 2016 LMP1 Audi had volgens mij eea veranderd tov 2015, waardoor ze een stuk trager waren dan ervoor.NeverSettle schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:49:
Audi LMP1 was geen slechte auto toch? Elk seizoen wonnen ze minstens een race en meerdere keren op de podium.
Was inderdaad wel een gave auto om te zien.Persoonlijk vond ik de 2016 versie qua uiterlijk één van de vetste LMP1 wagens, beetje hoekig.
Audi was altijd innoverend. Ze deden zelfs als test mee aan de 12 uur van Sebring, parkeerden de auto naderhand, en reden de volgende dag nog eens 12 uur. Volgens mij deden veel teams het naderhand, maar Audi is ermee begonnen.NeverSettle schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:49:
[...]
Audi LMP1 was geen slechte auto toch? Elk seizoen wonnen ze minstens een race en meerdere keren op de podium.
Ze keken ook hoe ze snel reparaties konden uitvoeren. Kijk wat er moeilijk is om te vervangen tijdens een race en zorg dat het simpel is:
Vervangen van versnellingsbak:
Dit zorgde voor een regelwijziging: Bellhousing moest voort een hele race doorstaan. Versnellingen mochten daardoor wel vervangen worden, maar de bellhousing moest de hele race het zelfde blijven.
Ik vond die laatste altijd op een bulldog lijken.Persoonlijk vond ik de 2016 versie qua uiterlijk één van de vetste LMP1 wagens, beetje hoekig.
https://x.com/jotasport/s...&t=L9UPdaDazpEZKOLpzYvs6g
Ah, stond mij ergens al bij inderdaad dat hij volgend jaar WEC zou gaan rijden.Niellie41 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:52:
Jenson Button gaat komend seizoen voor Jota Sport rijden! Niet heel onverwacht want Button liet tijdens de Daytona test al doorschemeren dat hij bezig was om een WEC stoeltje te bemachtigen.
https://x.com/jotasport/s...&t=L9UPdaDazpEZKOLpzYvs6g
Nou ja, op zich wel tof voor 'm
Ford heeft nog 5 (fabrieks)coureurs aangekondigd voor het komende jaar:
Over Ford gesproken. Zij starten ook een eigen YouTube serie:Ford Performance has announced the signing of five more works drivers for the new Ford Mustang GT3’s debut season in 2024.
Ben Barker, Chris Mies, Dennis Olsen, Andy Priaulx, and Frédéric Vervisch will join the previously announced quartet of Joey Hand, Dirk Müller, Harry Tincknell, and Mike Rockenfeller. Combined, they will support the Ford Multimatic Motorsports factory effort in GTD Pro and Mustang GT3 customer efforts in IMSA GTD, GT World Challenge Europe, and the FIA World Endurance Championship.
Lamborghini heeft zijn volledige line-up voor de prototype auto's gepresenteerd.
Grosjean en Cairoli rijden in GTD mee met de 24 uur van Daytona voordat ze, de race erna, in de GTP klasse stappen.The Lamborghini factory driver line-up is now complete for its maiden season in the top classes of the FIA WEC and IMSA with the SC63, following confirmation that Edoardo Mortara and Matteo Cairoli are joining the Sant’Agata Bolognese firm.
...
Mortara will partner Bortolotti and Kvyat for the FIA WEC season, giving the SC63 its competitive debut in the season-opening Qatar 1812km on the weekend of March 1st to 2nd.
Caldarelli, Grosjean and Cairoli meanwhile, will tackle four of the five IMSA Endurance Cup races, starting with the 12 Hours of Sebring on March 13th to 17th.
Both crews will then line up together at the jewel-in-the-crown Le Mans 24 Hours, taking place on the weekend of June 15-16, subject to the team’s second car receiving an invitation to the race.
AWA Corvette (GTD) heeft de liveries voor IMSA gepresenteerd.

Mike Conway en Ritomo Miyata voor Lexus rijden komende 24 uur van Daytona.
Conway returns to the No. 14 GTD Pro class entry, sharing driving duties with full-season pairing Jack Hawksworth and Ben Barnicoat as well as Kyle Kirkwood, while Super Formula and SUPER GT champion Miyata joins Frankie Montecalvo, Parker Thompson and Aaron Telitz in the No. 12 GTD car.
...
For Miyata, the Rolex 24 will be his first-ever race outside of Japan, barring a pair of Macau Grand Prix outings in 2017-18, serving as preparation for his upcoming twin campaigns in Formula 2 and the European Le Mans Series.
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 18-12-2023 09:50 ]
Voor jullie wellicht ook wel interessant!
EDIT: De titel van de video heeft men aangepast zie ik.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2023 12:24 ]
https://www.dailysportsca...i-24-hours-postponed.html
https://www.dailysportsca...pike-the-lmp2-dragon.html

FWIW: Je kunt mij wederom als medetopicstarter instellen.ge-flopt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:20:
Ik ga vandaag proberen een nieuw topic aan te maken, dan doen we net als veel topic een 2024 topic ervan maken.
Daar dus verder!!
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.