Hij heeft zich natuurlijk ook al bewezen in het WEC, en heeft op zich ook niet eens echt een modderfiguur geslagen in de F1. Lag wat mij betreft wel in de lijn der verwachting dat hij gewoon zijn carrière kan voortzetten als professioneel coureur. Wel gaaf dat hij dan opklimt van reserverijder naar vaste rijder, bij het/een topteam.jan390 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:30:
Het lijkt erop dat Nyck de Vries volgend jaar in de nr 7 Toyota gaat rijden in het WEC.
Komt hij toch weer netjes terecht met een stoeltje in de superieure Toyota
Op zich geen gekke gedachte, hij is daar al reserve rijder. Dat was hij al toen hij F-E reed bij Mercedes.jan390 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:30:
Het lijkt erop dat Nyck de Vries volgend jaar in de nr 7 Toyota gaat rijden in het WEC.
Komt hij toch weer netjes terecht met een stoeltje in de superieure Toyota
Nou ja, al bewezen wil ik ook nog niet zeggen, maar hij heeft daar de nodige kilometers al wel gemaakt ja. Niet veel podiums behaald in de LMP2 auto's (Racing Team Nederland voor WEC en (als ik het mij goed herinner) G-Drive in de ELMS).Wild Chocolate schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:07:
Hij heeft zich natuurlijk ook al bewezen in het WEC, en heeft op zich ook niet eens echt een modderfiguur geslagen in de F1. Lag wat mij betreft wel in de lijn der verwachting dat hij gewoon zijn carrière kan voortzetten als professioneel coureur. Wel gaaf dat hij dan opklimt van reserverijder naar vaste rijder, bij het/een topteam.
Ik ben ook wel benieuwd wie dan vertrekt bij het team waardoor hij een plaatsje krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2023 15:12 ]
De pace had hij wel. Nadeel van LMP2 is dat ze ook afhankelijk zijn van de amateur. Frits van Eerd was nu niet een talent.CH4OS schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:11:
[...]
Nou ja, al bewezen wil ik ook nog niet zeggen, maar hij heeft daar de nodige kilometers al wel gemaakt ja. Niet veel podiums behaald in de LMP2 auto's (Racing Team Nederland voor WEC en (als ik het mij goed herinner) G-Drive in de ELMS).
Ik ben ook wel benieuwd wie dan vertrekt bij het team waardoor hij een plaatsje krijgt.

Een talent ervoor had van Eerd zeker niet, maar hij is/was dan ook niet de enige 'gentleman driver' die meedoet/meedeed in de LMP2.Niellie41 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:16:
De pace had hij wel. Nadeel van LMP2 is dat ze ook afhankelijk zijn van de amateur. Frits van Eerd was nu niet een talent.Daarom reden ze op een gegeven moment ook maar in de PRO/AM subcategorie. Wat ik een gekke naam vond want LMP2 is al een PRO/AM klasse.
Zeker, maar je hebt goede en minder goede 'gentleman drivers'. Het team is zo goed als de zwakste schakel en met iemand als Frits ga je (normaal gesproken) geen race winnen. Al heb je Nyck de Vries, Job van Uitert en/of Giedo van der Garde in je team.
[ Voor 68% gewijzigd door Niellie41 op 19-09-2023 15:30 ]
Ja, in mijn gedachten hadden ze een paar races meer gewonnen, maar dat blijkt er inderdaad maar 1 te zijn. Ik was in 2019 in Le Mans, en toen viel het mij in ieder geval op, dat Nyck gewoon gelijk al in de trainingen vergelijkbare rondetijden neerzette als Giedo van der Garden, wat toch ook geen pannenkoek is. Misschien denk ik te positief over hemCH4OS schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:11:
[...]
Nou ja, al bewezen wil ik ook nog niet zeggen, maar hij heeft daar de nodige kilometers al wel gemaakt ja. Niet veel podiums behaald in de LMP2 auto's (Racing Team Nederland voor WEC en (als ik het mij goed herinner) G-Drive in de ELMS).
Hoewel ik ook niet echt fan van hem ben, trouwens. Kan moeilijk hoogte van hem krijgen, hij lijkt soms ook wat arrogant. Maar op zich gun ik hem wel een leuke carrière in de autosport.
True, de vraag is wel hoe ver bijvoorbeeld Nyck de Vries was gekomen zonder het LMP2 team met de sponsoring van Jumbo. Hij heeft in ieder geval wel kunnen laten zien wat hij waard is, was misschien anders ook gelukt, maar hij heeft wel lekker veel rijtijd gekregen waar hij anders misschien had moeten leuren voor sponsors en zo.Niellie41 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:25:
Zeker, maar je hebt goede en minder goede 'gentleman drivers'. Het team is zo goed als de zwakste schakel en met iemand als Frits ga je (normaal gesproken) geen race winnen. Al heb je Nyck de Vries, Job van Uitert en/of Giedo van der Garde in je team.
Een Giedo van der Garde heeft zich volgens mij gewoon voorgenomen om lekker te genieten van het racen, sinds hij uit de F1 is. Kwam hem jaaaren geleden ook al eens tegen in de ELMS paddock op de Red Bull Ring, na een 4 uurs race (met sponsoring van McGregor, iets met een schoonvader ofzo
Dit klopt ook maar dat is een andere vraag. Mijn initiële reactie was op de opmerking dat hij niet veel heeft gewonnen/podiums heeft behaald in LMP2.Wild Chocolate schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:42:
[...]
True, de vraag is wel hoe ver bijvoorbeeld Nyck de Vries was gekomen zonder het LMP2 team met de sponsoring van Jumbo. Hij heeft in ieder geval wel kunnen laten zien wat hij waard is, was misschien anders ook gelukt, maar hij heeft wel lekker veel rijtijd gekregen waar hij anders misschien had moeten leuren voor sponsors en zo.
Een Giedo van der Garde heeft zich volgens mij gewoon voorgenomen om lekker te genieten van het racen, sinds hij uit de F1 is. Kwam hem jaaaren geleden ook al eens tegen in de ELMS paddock op de Red Bull Ring, na een 4 uurs race (met sponsoring van McGregor, iets met een schoonvader ofzo), kreeg toen die indruk al.
ELMS opbouw voor de 4 uur van Spa
Zondag eerst (een deel van) de F1 meepakken, dan richting Spa. Wederom gratis toegang.
Het wordt weer een mooie zondag
En tickets voor de 2024 WEC 6 uur van Spa zijn vandaag in de verkoop gegaan. €60 voor het weekend, €85 incl pitwalk
Zondag eerst (een deel van) de F1 meepakken, dan richting Spa. Wederom gratis toegang.
Het wordt weer een mooie zondag
En tickets voor de 2024 WEC 6 uur van Spa zijn vandaag in de verkoop gegaan. €60 voor het weekend, €85 incl pitwalk
[ Voor 29% gewijzigd door jan390 op 21-09-2023 17:38 ]
2025 wordt steeds mooier:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uq7pT24iTzL8drHip7na2PTp.jpg?f=user_large)
Aston Martin to return to @24hoursoflemans to fight for overall victory with Valkyrie AMR Pro.#AstonMartin #INTENSITYDRIVEN #WeAreRacing
— Aston Martin (@astonmartin) 4 oktober 2023
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uq7pT24iTzL8drHip7na2PTp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hX82NmV3xZuNTDjyw9duPfj4.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door jan390 op 04-10-2023 17:30 ]
Bizar eigenlijk hoeveel die lijkt op hun Valkyrie.
Gaat toch weer een gave editie worden volgend jaar met een nog groter hypercar veld.
Gaat toch weer een gave editie worden volgend jaar met een nog groter hypercar veld.
Het is dan ook in de baas een Valkyrie.Homeland schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:39:
Bizar eigenlijk hoeveel die lijkt op hun Valkyrie.
Mooi om te zien dat ze het programma toch voor elkaar hebben gekregen!
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 05-10-2023 10:14 ]
McLaren Selects United Autosports For WEC LMGT3 Entries
It plans to run a pair of 720S GT3s next season
https://www.dailysportsca...or-wec-lmgt3-entries.html
It plans to run a pair of 720S GT3s next season
Hele artikel:As previously revealed on DSC, McLaren Automotive has nominated LMP2 team United Autosports to be its LMGT3 customer team for the category’s debut WEC season in 2024, when the championship shifts to a two-class structure.
Subject to McLaren receiving entries for next season in LMGT3, United will represent McLaren at Le Mans for the British brand’s first appearance in the 24 Hours since 1998.
The Anglo-American team, which is co-owned by McLaren Racing CEO Zak Brown and Richard Dean, plans to run a pair of 720S GT3 EVOs in the class, which will feature a variety of GT3 manufacturers and their nominated partner teams.
Due to the restriction on the number of full-season grid slots – which DSC expects to be 36 cars across Hypercar and LMGT3 – each GT3 manufacturer will be restricted to two cars. This means that Garage 59, Team Project 1 and Optimum Motorsport, all of whom were known to have been in the fray for a WEC nomination from McLaren, will miss out.
However, assuming it is granted entries, this nomination means United Autosports has a solution that will allow it to remain in the FIA WEC.
https://www.dailysportsca...or-wec-lmgt3-entries.html
@Niellie41 Op zich niet verrassend toch, dat McLaren dat samen met United Autosports gaat doen? Daar hadden ze immers al een samenwerking mee, volgens mij omdat Zak Brown ook United Autosports leidt, toch?
Hij is inderdaad eigenaar, samen met Richard Dean.
https://www.unitedautosports.com/about#ownership
https://www.unitedautosports.com/about#ownership
Als je de kop leest, denk je inderdaad dat het niet heel verrassend is, want Zak Brown. Zoals in het artikel staat, waren er meer teams die namens McLaren in WEC wilden rijden:CH4OS schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:49:
@Niellie41 Op zich niet verrassend toch, dat McLaren dat samen met United Autosports gaat doen? Daar hadden ze immers al een samenwerking mee, volgens mij omdat Zak Brown ook United Autosports leidt, toch?
Deze teams rijden ook al langer met McLaren in andere series. United Autosports rijdt/reed alleen met McLaren in de European GT4 serie, volgens hun site. Kan verder geen GT auto's van hun vinden. Misschien sporadische een inschrijving in de 24 uur van Spa of zo.Due to the restriction on the number of full-season grid slots – which DSC expects to be 36 cars across Hypercar and LMGT3 – each GT3 manufacturer will be restricted to two cars. This means that Garage 59, Team Project 1 and Optimum Motorsport, all of whom were known to have been in the fray for a WEC nomination from McLaren, will miss out.
Dus wat dat betreft ook wel weer een verrassing omdat United Autosports niet vast voor McLaren rijdt in GT3 en de vaste GT3 teams gepasseerd zijn.
Blijkbaar was United bezig met een Hypercar programma maar was dat niet gelukt.
Until very recently, it appeared that United’s 2024 full-season IMSA effort in LMP2 would serve as its flagship programme in 2024. This is because United narrowly missed out on two separate bids to run factory WEC Hypercar programmes for next season, leaving Dean and Brown unsure if they would be able to get an LMGT3 programme off the ground in time back in the spring.
[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 06-10-2023 11:25 ]
@Niellie41 Ik zou het ergens ook wel gek vinden, als McLaren maar op 1 paard zou wedden... Lijkt me dat meerdere teams de kansen op prijzen en overwinningen alleen maar groter maakt.
Nee, dat gaat niet meer omdat er maar een beperkt aantal plekken zijn.CH4OS schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:33:
@Niellie41 Ik zou het ergens ook wel gek vinden, als McLaren maar op 1 paard zou wedden... Lijkt me dat meerdere teams de kansen op prijzen en overwinningen alleen maar groter maakt.
Ook uit het artikel:
Er zijn nu al (naar verwachting) 18 GT auto's:Due to the restriction on the number of full-season grid slots – which DSC expects to be 36 cars across Hypercar and LMGT3 – each GT3 manufacturer will be restricted to two cars.
2x AF Corse (Ferrari)
2x Iron Lynx (Lamborghini)
2x Manthey (Porsche)
2x WRT (BMW)
2x ASP (Lexus)
2x Proton (Ford)
2x TF Sport (Corvette)
2x Prodrive (Aston Martin)
2x United (Mclaren)
Lexus is nog niet bevestigd en Mercedes had ook nog interesse. Het GT3 veld zal dan al vol zijn, want er zijn ook nog veel Hypercars.
[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 06-10-2023 11:53 ]
Ik vind wel, dat WEC met de regels en de (on)mogelijkheden goed aan de weg timmert, dat heeft immers ertoe geleid dat de fabrikanten redelijk in de rij staan om mee te gaan doen.
Ja inderdaad. Ik sta vooral te kijken van de Hypercar klasse. Bij GT helpt natuurlijk dat ze nu voor GT3 gaan want daar zijn al veel auto's.
[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 06-10-2023 13:45 ]
Ja, maar ook in de Hypercar klasses zie je veel beweging, met de LMP1 (waarbij kosten ook een ding waren natuurlijk) was dat immers ook veel minder.Niellie41 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:21:
Ja inderdaad. Ik sta vooral te kijken naar de Hypercar klasse. Bij GT helpt natuurlijk dat ze nu voor GT3 gaan want daar zijn al veel auto's.
Ik vind het nadeel nog van Hypercar/GTP is dat het wordt gebracht als een standaard, maar het geen standaard is.CH4OS schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
Ja, maar ook in de Hypercar klasses zie je veel beweging, met de LMP1 (waarbij kosten ook een ding waren natuurlijk) was dat immers ook veel minder.
IMSA GTP heeft nog iets andere aero dan Hypercar WEC. En ook een compleet andere windtunnel.
En ik vind ook dat in het WEC de LMH's worden voorgetrokken nog t.o.v. de LMDh's.
(Voordeel in IMSA GTP dat daar nog geen LMH's rondrijden, en waarschijnlijk voorlopig ook niet gaat gebeuren; juist door die extra windtunnel requirement + badging).
Wat nieuwtjes:
Cadillac rijdt komend jaar met één auto in de WEC
https://www.dailysportsca...try-for-2024-fia-wec.html
Pfaff Motorsports (bekend van het houthakkers patroon) rijdt volgend jaar met McLaren ipv Porsche.
https://www.dailysportsca...-2024-gtd-pro-effort.html
Cadillac rijdt komend jaar met één auto in de WEC
https://www.dailysportsca...try-for-2024-fia-wec.html
Pfaff Motorsports (bekend van het houthakkers patroon) rijdt volgend jaar met McLaren ipv Porsche.
https://www.dailysportsca...-2024-gtd-pro-effort.html

Volgens mij was deze nog niet gedeeld.
Mooie warmloperCH4OS schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:08:
[YouTube: BMW, Lamborghini and Alpine set to join the Hypercar class | 2024 FIA WEC Sneak Peek Series]
Volgens mij was deze nog niet gedeeld.Een kleine blik op 2024.
Petit Le Mans is nu bezig!
https://www.imsa.com/tvlive/
Directe stream URL van IMSA TV zelf (van de site hierboven gelinkt): https://d22t65jbw0v36j.cl...ernational/master_06.m3u8
https://www.imsa.com/tvlive/
Directe stream URL van IMSA TV zelf (van de site hierboven gelinkt): https://d22t65jbw0v36j.cl...ernational/master_06.m3u8
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 14-10-2023 18:25 ]
Voor de Lemans 2024 24h, gaat de voorverkoop van start op 7 november 2023 vanaf 10:00 cet.
Dit is alleen mogelijk voor aco leden.
Reguliere verkoop vangt aan een week later.
Zeven november, dat is op een Dinsdag, lijkt me een beetje vreemd. Is er een reden hiervoor?amiaima schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:52:
Voor de Lemans 2024 24h, gaat de voorverkoop van start op 7 november 2023 vanaf 10:00 cet.
Geen idee, vorig jaar was het dinsdag 18 oktober
Heb je hier een bron voor? Ik krijg het namelijk nergens gevonden. Overigens is het wel interessant om ACO lid te worden. Kost 73 euro per jaar en dan heb je voorrang en diverse kortingen. Ik weet alleen niet of je dan voor meerdere personen kaartjes kan kopen.amiaima schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:52:
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Heb hierover een mailtje ontvangen waarvoor je je kan opgeven op de website van ACO.pwillemske schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
Heb je hier een bron voor? Ik krijg het namelijk nergens gevonden. Overigens is het wel interessant om ACO lid te worden. Kost 73 euro per jaar en dan heb je voorrang en diverse kortingen. Ik weet alleen niet of je dan voor meerdere personen kaartjes kan kopen.
https://www.24h-lemans.com/en/tickets-2024
Staat inmiddels ook op de website.
Die aco kosten heb je er snel, na aanschaf kaarten en camping, weer uit.
Ah, bedankt! Ik heb die mail niet ontvangen (weet ook even niet of ik het aan heb staan of niet). Bedankt voor de link!amiaima schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Heb hierover een mailtje ontvangen waarvoor je je kan opgeven op de website van ACO.
EDIT:
Ik hoop alleen wel, dat men nu tegelijk met de gewone tickets, ook de camping tickets in de verkoop doet.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2023 20:21 ]
Oh die site heb ik gemistamiaima schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Heb hierover een mailtje ontvangen waarvoor je je kan opgeven op de website van ACO.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Die site is overigens de officiele site, waar je dus eerder tickets kan scoren als je ACO lid bent.pwillemske schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:15:
Oh die site heb ik gemist. Ik heb me op verschillende sites ingeschreven en van allemaal nog niks ontvangen. Bedankt voor de info!
Ah, ik dacht dat dit de originele site was:CH4OS schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:22:
[...]
Die site is overigens de officiele site, waar je dus eerder tickets kan scoren als je ACO lid bent.
https://ticket.24h-lemans.com/content
Maar zoals je kan zien is die nog helemaal leeg.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
De style van beide sites is praktisch gelijk, beiden hebben ook de blauwe balk links bijvoorbeeld. Het is wellicht wat verwarrend, maar volgens mij zijn beide domeinen van de ACO.pwillemske schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:27:
Ah, ik dacht dat dit de originele site was:
https://ticket.24h-lemans.com/content
Maar zoals je kan zien is die nog helemaal leeg.
Heb vorig jaar ook een uur staan koekeloeren om tickets te scoren op een verkeerde website. Uiteindelijk via hier de goede link weten te vinden en stond ik in de pits
Heb uiteindelijk wel general admission kaarten kunnen scoren.
Qua camping was het een hachelijk avontuur maar wat maakt het uit waar je staat, je hebt je ogen dicht voor het merendeel van de tijd dat je er bent.
Heb uiteindelijk wel general admission kaarten kunnen scoren.
Qua camping was het een hachelijk avontuur maar wat maakt het uit waar je staat, je hebt je ogen dicht voor het merendeel van de tijd dat je er bent.
Klopt, al is het voor mij ook gelijk een soort van vakantie, veel op vakantie ga ik namelijk niet (om verschillende redenen). Dus een beetje meer luxe, zoals stroom op de plek waar je staat, is voor mij dan wel een basaal iets, ook al staan we er een paar dagen.amiaima schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:38:
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2023 21:53 ]
Hmmm, ik zit even te kijken bij mijn ACO lidmaatschap, daar staat bij dat die loopt t/m 31-10-2023. Moet ik dan met de hand elk jaar verlengen? Want voor dit jaar is dan de prijs verhoogd en is het 73 euro/jaar geworden (+20%). Ik heb een SEPA machtiging gegeven, dus ze zouden gewoon elke maand iets van 5 /6 euro (wat ze voor het huidig abo doen geloof ik) af kunnen schrijven dan toch?
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2023 10:00 ]
Je kan nu heel eenvoudig online je lidmaatschap verlengen. Ook zou je een e-mailtje moeten krijgen met herinnering om te verlengen.
Maar verlengen moet wel elk jaar handmatig gedaan worden? Ze hebben toch de SEPA machtiging al?amiaima schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:49:
Je kan nu heel eenvoudig online je lidmaatschap verlengen. Ook zou je een e-mailtje moeten krijgen met herinnering om te verlengen.
Ja, ik moet het ieder jaar een keer handmatig doen. Die machtiging geeft ze het recht eenmalig het totale bedrag van mijn rekening te schrijven.
Heb er eerlijk gezegd niet naar gekeken of ik in termijnen kan betalen maar lijkt me voor een laag bedrag ook niet de moeite.
Opzich wel netjes dat het lidmaatschap niet stilletjes aan verlengd wordt.
Heb er eerlijk gezegd niet naar gekeken of ik in termijnen kan betalen maar lijkt me voor een laag bedrag ook niet de moeite.
Nou ja, leek mij dat ze door o.a. de SEPA machtiging een doorlopend abonnement ziuden hebben.amiaima schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:11:
Ja, ik moet het ieder jaar een keer handmatig doen. Die machtiging geeft ze het recht eenmalig het totale bedrag van mijn rekening te schrijven.
Die van mij verlengt ieder jaar automatisch, een paar weken voor het aflopen krijg ik een mail dat ze hem weer gaan verlengen.CH4OS schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:57:
[...]
Maar verlengen moet wel elk jaar handmatig gedaan worden? Ze hebben toch de SEPA machtiging al?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik dat ooit zelf ergens aan heb moeten zetten.
Weet je hoe lang dat ongeveer van te voren is of waar je dit eventueel kunt terugvinden bij de aco? Ik zie namelijk alleen een tot en met datum van 31 oktober a.s.Richard117 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:26:
Die van mij verlengt ieder jaar automatisch, een paar weken voor het aflopen krijg ik een mail dat ze hem weer gaan verlengen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik dat ooit zelf ergens aan heb moeten zetten.
Op 1 september kreeg ik deze mail.CH4OS schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:15:
[...]
Weet je hoe lang dat ongeveer van te voren is of waar je dit eventueel kunt terugvinden bij de aco? Ik zie namelijk alleen een tot en met datum van 31 oktober a.s.
:strip_exif()/f/image/TGO99ckkeIU0vaiwuGLO8PGe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook als je het laat verlopen, krijg je meerdere mailtjes en belletjes of je niet alsnog wilt verlengenCH4OS schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:15:
[...]
Weet je hoe lang dat ongeveer van te voren is of waar je dit eventueel kunt terugvinden bij de aco? Ik zie namelijk alleen een tot en met datum van 31 oktober a.s.
Dank, ik heb even gezocht. Deze email heb ik ook ontvangen. Ik hoef dus ook niets te doen, verlenging is automatisch.Richard117 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Op 1 september kreeg ik deze mail.
[Afbeelding]
Inmiddels zijn de kaarten en paketten voor de 24uur, 2024 ook bekend
https://www.24h-lemans.com/en/tickets-2024#ticket-offers
Voor de WEC een mooie aankondiging van Akkodis ASP Team die gaat deelnemen met Lexus.
https://sportscar365.com/...wo-car-lexus-lmgt3-plans/
Voor de WEC een mooie aankondiging van Akkodis ASP Team die gaat deelnemen met Lexus.
De pagina is al even beschikbaar, echter nig altijd geen campingplaatsen bekend.amiaima schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:49:
Inmiddels zijn de kaarten en paketten voor de 24uur, 2024 ook bekend
Is er ergens op https://account.lemans.org/ te zien welk ledennummer je hebt? Ik ben mijn pas kwijt (ik probeer nog wel te zoeken hoor, hij moet hier ergens in huis zijn namelijk). Dan kan ik namelijk de zevende November gemakkelijker bestellen. Ik ga waarschijnlijk bellen namelijk, dan is het wel handig als ik die gegevens bij de hand heb.
Dit is voor mij tevens een note to self, dat als ik de pas terugvind, dat ik die dan zsm even digitaliseer en in Enpass opsla...
EDIT:
Ik heb ook de ACO gecontacteerd, die geven aan dat ik sowieso een nieuwe krijg wanneer ik verleng:
En met de ACO Members app heb ik het kaart- dan wel het lidmaatschapnummer alsnog, al is die app wel Franstalig only, volgens mij.
Dit is voor mij tevens een note to self, dat als ik de pas terugvind, dat ik die dan zsm even digitaliseer en in Enpass opsla...
EDIT:
Ik heb ook de ACO gecontacteerd, die geven aan dat ik sowieso een nieuwe krijg wanneer ik verleng:
EDIT2:After verifying on your account we see that your membership goes until the 31/10/2023, therefore your new card will be sent to you as soon as your member account is renewed.
En met de ACO Members app heb ik het kaart- dan wel het lidmaatschapnummer alsnog, al is die app wel Franstalig only, volgens mij.
[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2023 16:24 ]
Komend weekend is de laatste WEC race van het seizoen en daarbij ook de aller laatste race voor de GTE klasse. 

[ Voor 102% gewijzigd door Niellie41 op 30-10-2023 13:39 ]
Dan kijken we direct ook naar volgend jaar:
Sainteloc hoopt volgend jaar mee te kunnen doen met Audi's, ondanks dat Audi hun ondersteuning gaat terugschroeven.
De kans lijkt klein want:
Sainteloc hoopt volgend jaar mee te kunnen doen met Audi's, ondanks dat Audi hun ondersteuning gaat terugschroeven.
Maar met die Fransen weten we het nooit....
If the WEC’s full-season entry cap is 36 cars and the split between the two classes is 18-18, then Audi, like Mercedes-AMG, would appear to be on the outside looking in. This is because Aston Martin (Prodrive/Heart of Racing), BMW (WRT), Corvette (TF Sport) Ferrari (AF Corse), Ford (Proton), Lamborghini (Iron Lynx), Lexus (ASP), McLaren (United) and Porsche (Manthey) are all seeking two-car entries.
...
FP3 van de FIA WEC is nu live op YouTube:
Ik vrees trouwens dat voor de campingplaatsen wederom een aparte verkoop gaat komen.
Ik zie nog steeds niets over de campings staan op https://www.24h-lemans.com/en/tickets-2024#ticket-offers. Ik hoop in elk geval Dinsdag a.s. Dunlop/Goodyear tribune tickets te scoren. General admission kan eventueel later nog natuurlijk. Mocht ik naar een derde partij camping gaan, eisen die vaak dat je ook minstens een general admission ticket koopt.
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2023 10:15 ]
Ik denk niet dat de kans heel klein is!Niellie41 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:31:
Dan kijken we direct ook naar volgend jaar:
[...]
Maar met die Fransen weten we het nooit.
Aangezien "die Fransen" hebben gezegd dat teams met bezetting in Hypercar en/of een (langere) geschiedenis hebben met Le Mans voorrang rijden voor de plekken in LMGT3.
En aangezien Audi nogal veel met Le Mans te maken had verwacht ik wel dat als het een serieuze aanmelding is, dat ze zeker wel plek krijgen.
Ik verwacht ze bijvoorbeeld zelfs voor Ford (die heeft in de recente jaren zowat niks gedaan, behalve hun GTE-Sandbag auto) en McLaren.
United Autosport (McLaren) heeft anders ook een lange (en recente) geschiedenis in de WEC. We gaan het zien.Ryur schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:23:
[...]
Ik denk niet dat de kans heel klein is!
Aangezien "die Fransen" hebben gezegd dat teams met bezetting in Hypercar en/of een (langere) geschiedenis hebben met Le Mans voorrang rijden voor de plekken in LMGT3.
En aangezien Audi nogal veel met Le Mans te maken had verwacht ik wel dat als het een serieuze aanmelding is, dat ze zeker wel plek krijgen.
Ik verwacht ze bijvoorbeeld zelfs voor Ford (die heeft in de recente jaren zowat niks gedaan, behalve hun GTE-Sandbag auto) en McLaren.
United ja, maar de selectie gaat niet op team, maar op Merk (wat ik zo las).Niellie41 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:33:
[...]
United Autosport (McLaren) heeft anders ook een lange (en recente) geschiedenis in de WEC. We gaan het zien.
Het is wat je zegt: ze hopen dat de jarenlange loyaliteit van Audi in LMP1 genoeg is. Als ik de berichten van DSC lees, zal het net niet/net wel worden voor Audi.
Bron: https://www.dailysportsca...eloc-r8s-in-2024-wec.htmlHow confident are Audi Sport Customer Racing and Saintéloc of gaining LMGT3 entries? The hope is that Audi’s previous loyalty to the ACO during the LMP1 era, plus Saintéloc’s level of ambition to compete, will be enough to secure places on the grid.
However, LMGT3 in 2024 is going to be oversubscribed in both the FIA WEC and ELMS (and Saintéloc has no plans to compete in the ACO’s European series). With no Hypercar programme or customer team currently competing in the FIA WEC, Audi’s current plan doesn’t fit either of the publicly stated selection criteria, which will give priority to OEMs in Hypercar and teams that have been loyal to the FIA WEC.
If the WEC’s full-season entry cap is 36 cars and the split between the two classes is 18-18, then Audi, like Mercedes-AMG, would appear to be on the outside looking in. This is because Aston Martin (Prodrive/Heart of Racing), BMW (WRT), Corvette (TF Sport) Ferrari (AF Corse), Ford (Proton), Lamborghini (Iron Lynx), Lexus (ASP), McLaren (United) and Porsche (Manthey) are all seeking two-car entries.
[ Voor 125% gewijzigd door Niellie41 op 03-11-2023 12:10 ]
Misschien een hele gekke vraag, maar weten jullie wellicht iets over de campings? Ik begreep via de officiële pagina, dat er wat extra pitches zouden zijn, maar verdere details worden er niet gedeeld. Aangezien dinsdag a.s. de voorverkoop van de tickets start, zou het mooi zijn als alles gewoon op 1 dag geregeld kon worden, maar dat zal er schijnbaar niet in zitten (wederom).
Sinds vanavond is er meer bekend.CH4OS schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:45:
Misschien een hele gekke vraag, maar weten jullie wellicht iets over de campings? Ik begreep via de officiële pagina, dat er wat extra pitches zouden zijn, maar verdere details worden er niet gedeeld. Aangezien dinsdag a.s. de voorverkoop van de tickets start, zou het mooi zijn als alles gewoon op 1 dag geregeld kon worden, maar dat zal er schijnbaar niet in zitten (wederom).
Ah, bedankt! Wel balen dat er geen camping met stroom meer is? Ook op Houx niet?Richard117 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:42:
[...]
Sinds vanavond is er meer bekend.
Dat staat er inderdaad, ik geloof het alleen niet.CH4OS schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:11:
[...]
Ah, bedankt! Wel balen dat er geen camping met stroom meer is? Ook op Houx niet?
Ik ga in elk geval Houx proberenRichard117 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:34:
Dat staat er inderdaad, ik geloof het alleen niet.
Epinette heeft ook stroom.
2 nieuwe campings: Prairie en Cormier. Onduidelijk waar die liggen.De Blue Nord en Sud lijken inmiddels verleden tijd.
Cormier is de naam van het industrieterrein bij de McDonalds/Leroy Merlin langs de Hunaudieres. Die camping zal dus daar wel in de buurt zijn. Prairie zegt mij nog niets.jan390 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:05:
[...]
Epinette heeft ook stroom.
2 nieuwe campings: Prairie en Cormier. Onduidelijk waar die liggen.De Blue Nord en Sud lijken inmiddels verleden tijd.
Ik ga bij de verkoop dinsdag ook weer voor Houx met Epinette en Houx Annexe als 2e en 3e keuze.
Google geeft aan dat het hier ligt.Richard117 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:32:
[...]
Cormier is de naam van het industrieterrein bij de McDonalds/Leroy Merlin langs de Hunaudieres. Die camping zal dus daar wel in de buurt zijn. Prairie zegt mij nog niets.
Ik ga bij de verkoop dinsdag ook weer voor Houx met Epinette en Houx Annexe als 2e en 3e keuze.
Overzicht van de 2024 campings. Niet helemaal volledig natuurljk. Hippodrome staat er niet op
:strip_exif()/f/image/9ihawPROJkT6SjR5dhKQfpqM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door jan390 op 06-11-2023 15:52 ]
Hier en daar wel een naar contrast, voor mij als kleurenblinde vervelend. 
Ik neem trouwens aan dat alleen direct debit + credit card de betaalmogelijkheden gaan zijn?
Ik neem trouwens aan dat alleen direct debit + credit card de betaalmogelijkheden gaan zijn?
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2023 17:21 ]
Succes iedereen zometeen!
[ Voor 163% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2023 09:29 ]
Telefonisch lijkt het in elk geval niet bereikbaar te zijn. 
Ik sta intussen in de telefonische wachtrij, verwijst naar de website nu en verbreekt verbinding.
Ik sta intussen in de telefonische wachtrij, verwijst naar de website nu en verbreekt verbinding.
[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2023 10:10 ]
Na vorig jaar onze vaste camping gemist te hebben zit ik nu klaar met een ACO lidmaatschap. Ga het meemaken.
Met de timer erbij krijg ik echter weinig hoop, of ik n og even zes minuten wachten wil.
Net op de telefoon error gekregen nadat de balk voorbij was. Nu op de computer proberen duurt al wel een stuk langer.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik werd op de telefoon er ook steeds uitgeknikkerd met dat de lijnen vol/druk zijn.pwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:18:
Net op de telefoon error gekregen nadat de balk voorbij was. Nu op de computer proberen duurt al wel een stuk langer.
Zojuist op de computer wel succes, 2 tickets en camping houx 1 plaats. Niet de beste plaats maar wel een
(rij 36 plaats 1)
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Volgens mij is Houx intussen ook uitverkocht. Wat een mazzel dat ik mijn broer deze keer mee heb laten doen, hij heeft de tickets voor ons gescoord!pwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:28:
Zojuist op de computer wel succes, 2 tickets en camping houx 1 plaats. Niet de beste plaats maar wel een(rij 36 plaats 1)
Dat is ook ons vaste recept, en is hier ook gelukt. Ging een stuk soepeler dan vorig jaar.CH4OS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:34:
[...]
Volgens mij is Houx intussen ook uitverkocht. Wat een mazzel dat ik mijn broer deze keer mee heb laten doen, die heeft de tickets gescoord!Camping Houx en Goodyear grandstand.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hier ook de plaats die ik aanklikte niet gekregen, maar een automatisch voorstel. rij 66 plaats 2, geen idee of dat een goede is of niet eigenlijk.pwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:28:
Zojuist op de computer wel succes, 2 tickets en camping houx 1 plaats. Niet de beste plaats maar wel een(rij 36 plaats 1)
edit: hmm, pal naast de toiletten / douches, niet ideaal, maar we hebben toch een plaats. Misschien te snel OK gedrukt
[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 07-11-2023 10:50 ]
Help ik ben door de wachtrij maar zie helemaal niks?
Ad-blocker uitschakelen.SgtPoen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:42:
Help ik ben door de wachtrij maar zie helemaal niks?
Na 1 jaar gedwongen op Beausejour, is het mij nu weer gelukt om oud en vertrouwd op camping Houx te komen. Het ging allemaal erg soepel dit keer. Enige lastige was dat het per browser verschilde hoe makkelijk ik in de wachtrij kwam.
Ik had hier met zowel Chrome als Firefox nergens last van, eigenlijk. Enige was dat ik in eerste instantie de tickets niet zag, maar gelijk dacht dat de ad-blocking die ik heb waarschijnlijk roet in het eten gooit.Richard117 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:21:
Na 1 jaar gedwongen op Beausejour, is het mij nu weer gelukt om oud en vertrouwd op camping Houx te komen. Het ging allemaal erg soepel dit keer. Enige lastige was dat het per browser verschilde hoe makkelijk ik in de wachtrij kwam.
Ik dacht ook in eerste instantie dat de plekken voor Houx al op waren (zag ze niet), maar ik scrollde gewoon niet ver genoeg door. Uiteindelijk is het mijn broer @Harrie dus gelukt om de tickets te scoren. Ik heb er zin in!
https://www.dailysportsca...ry-capped-at-37-cars.html
...
The topic of automatic invitations was also raised and an important clarification was made during this discussion. Any teams not in the FIA WEC that wish to compete in the ELMS LMGT3 class or at Le Mans via a guest entry, must run with a car that is being campaigned in the WEC’s LMGT3 class. Simply put by Richard Mille, this is the case “because of BoP”.
...
Mille also confirmed that there will be two cars for each manufacturer in the WEC’s LMGT3 class, meaning the 37th space on the grid will almost certainly go to a Hypercar team. The split is therefore expected to be 19 in the top class and 18 in LMGT3.
Ik ben benieuwd, eerste keer LeMans voor mij (en mijn collega). We hebben expres gekozen voor niet grandstand plaatsen zodat we lekker rond kunnen.
Voor de mensen die er al zijn geweest;
- De plaatsen op Houx hebben 35m2 oppervlak, is dit gewoon 5x7 meter?
- We zijn van plan om een fiets mee te nemen (om overal naar toe te kunnen). Doen of niet doen?
- We zijn van plan om een fiets mee te nemen (om overal naar toe te kunnen). Doen of niet doen?
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Beterschap, je bent vanaf nu besmet met een virus waar je niet meer vanaf komtpwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:56:
Ik ben benieuwd, eerste keer LeMans voor mij (en mijn collega). We hebben expres gekozen voor niet grandstand plaatsen zodat we lekker rond kunnen.
- Klopt
- Goede keuze. Op Houx niet noodzakelijk omdat het redelijk dichtbij is, maar wel handig. Scheelt een behoorlijke wandeling naar de Porsche bochten. En sowieso leuk als op vrijdag het circuit weer opengesteld wordt zodat het publiek het hele circuit rond kan fietsen/wandelen/skeeleren.
[ Voor 5% gewijzigd door Richard117 op 07-11-2023 18:03 ]
Met grandstand tickets zou je sowieso ook niet 'vast' zitten aan die tribune. Dat is alleen wanneer elde kwalificaties zijn en de race start en finished.pwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:56:
@Richard117 Dan nemen we de fietsen sowieso mee. Kun je ook tijdens de sessies naar bijvoorbeeld de andere kant van het circuit of langs het dubbele rechte stuk gaan staan? Ik maak graag foto’s en lijkt me heel gaaf om verschillende hoeken en of bochten te hebben om mee te werken.
En ik ben ook bang voor dat virus, zeker als ik volgend jaar dat mailtje van Aco ga krijgen of ik wil verlengen
En ik ben ook bang voor dat virus, zeker als ik volgend jaar dat mailtje van Aco ga krijgen of ik wil verlengen
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik zou trouwens geen grote fietsen meenemen, dat is wellicht wat zwaar en die moet je ook elke keer dan meezeulen, wellicht is een vouwfiets dan gemakkelijker.pwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:16:
@Richard117 Dan nemen we de fietsen sowieso mee. Kun je ook tijdens de sessies naar bijvoorbeeld de andere kant van het circuit of langs het dubbele rechte stuk gaan staan? Ik maak graag foto’s en lijkt me heel gaaf om verschillende hoeken en of bochten te hebben om mee te werken.
@CH4OS Wij zaten te denken aan mountainbikes die zijn een stuk lichter. Overigens geen dure hoor
Vouwfiets heb ik helaas niet maar dat zal ik even moeten bekijken. Het duurt nog even.
Bedankt voor de tips zover!
Bedankt voor de tips zover!
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Zoiets als ik dit jaar?pwillemske schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:16:
Dat gaat met gewone publiekskaarten helaas niet, maar je kunt wel bij Arnage en Mulsanne komen. Net als in de Porsche bochten krijg je daar wel het unieke karakter dat ze door het Franse landschap ipv op een circuit rijden mee.
:strip_exif()/f/image/pqBx63CHveaeFrOHCH5FFKF7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BX8TEDvv8Xec9o5Z1CA0TQIM.jpg?f=fotoalbum_large)
Elke keer meezeulen? Je fietst toch met dat ding, tot aan het punt dat je niet verder kan/mag. Daar parkeer je hem en doet lopend het laatste stuk. Bij de ingang van de paddock is een 2-wieler parkeerplaats, tussen de Dunlopbrug en tunneltjes onder het Bugatti circuit heb je hele rustige hoekjes waar je de fiets goed kan parkeren en bij de kartbaan kun je je fiets ook goed kwijt. Je moet er alleen niet mee tussen het drukke publiek door willen, maar als je daar een beetje buiten blijft kun je op de fiets ver komen. Ik neem gewoon mijn mountainbike mee en heb nooit problemen gehad.CH4OS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:27:
[...]
Ik zou trouwens geen grote fietsen meenemen, dat is wellicht wat zwaar en die moet je ook elke keer dan meezeulen, wellicht is een vouwfiets dan gemakkelijker.
Wat me opviel is dat de toegangskaarten geen QR code hebben zoals vorig jaar. De camping heeft wel een code. Dit doet me vermoeden dat er of geen toegangs controlle is met scannen of het ticket word ingeruild voor iets anders.
Waar vind je die tickets uberhaupt terug?amiaima schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:48:
Wat me opviel is dat de toegangskaarten geen QR code hebben zoals vorig jaar. De camping heeft wel een code. Dit doet me vermoeden dat er of geen toegangs controlle is met scannen of het ticket word ingeruild voor iets anders.
https://ticket-aco.24h-lemans.com
Kies voor EN.
Inloggen met je account gegevens.
Aan de linkerzijde is een menu met tickets waaronder order history staat en bij details kan je je tickets zien en downloaden.
Als ik rechts op mijn naam klik, zie ik wel de tickets en history, maar als ik er op klik, zie ik geen printable of downloadable tickets hoor?amiaima schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:54:
[...]
https://ticket-aco.24h-lemans.com
Kies voor EN.
Inloggen met je account gegevens.
Aan de linkerzijde is een menu met tickets waaronder order history staat en bij details kan je je tickets zien en downloaden.
Ik zie wel iets van delivery staan en dat DHL de bezorging doet, zou dat dan betekenen dat wij papieren tickets krijgen of zo?
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2023 22:38 ]
Dan heb je wellicht iets van 25 euro betaald voor levering aan huis, ansich 3 bier. Ook goed toch, DHL leverd welCH4OS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:37:
[...]
Als ik rechts op mijn naam klik, zie ik wel de tickets en history, maar als ik er op klik, zie ik geen printable of downloadable tickets hoor?
Ik zie wel iets van delivery staan en dat DHL de bezorging doet, zou dat dan betekenen dat wij papieren tickets krijgen of zo?Duidelijk is het - zoals gebruikelijk - in elk geval niet.
Dat stond standaard ingesteld, wij moesten ook 2 keer kijken waar die 25 euro ineens vandaan kwam
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.