Ik vraag me af hoeveel % van de Jota Porsche eigenlijk is vervangen na die twee klappers...50%?
Zonder BoP geen hypercar, zo simpel is het. Je gaat dan weer terug naar fabrikanten die een paar honderd miljoen per jaar uitgeven en de kosten totaal laten escaleren en als het een keer tegenzit dan stoppen ze weer. En zit je weer met een topklasse met 4 auto’s.ocf81 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:52:
[...]
BOP mag van mij ook gewoon pleite.
Als ze winnen hebben ze overigens gewoon verdiend hoor, maar ik vind vooral het hele feministische aan zo'n project gewoon te stom voor woorden. Sport gaat boven alles om het vermogen om de beste te zijn. Moge de beste winnen. Als je dan zo'n vrouwenteam ertussen jast puur om een punt te maken dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.
Steam - PTR83
Porche of TheseusAmphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:54:
Ik vraag me af hoeveel % van de Jota Porsche eigenlijk is vervangen na die twee klappers...50%?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik bedoelde dat deze race met de regen en de vele crashes niet gewonnen wordt door het beste team, maar gewonnen wordt door het team wat het meeste geluk heeft.ocf81 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:52:
[...]
BOP mag van mij ook gewoon pleite.
Als ze winnen hebben ze overigens gewoon verdiend hoor, maar ik vind vooral het hele feministische aan zo'n project gewoon te stom voor woorden. Sport gaat boven alles om het vermogen om de beste te zijn. Moge de beste winnen. Als je dan zo'n vrouwenteam ertussen jast puur om een punt te maken dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.
Volgens mij kunnen we concluderen dat Toyota de beste auto heeft en niet wint.
Ferrari heeft een goede race gereden. GTE winnaar met een Nederlands tintje.
Ferrari heeft een goede race gereden. GTE winnaar met een Nederlands tintje.
Ja, maar dat vond ik ooit toch wel het mooie aan Le Mans. 24 uur lang het beste wat de mensheid op autosportgebied te bieden heeft. De absolute top. Het lieft zou ik een endurance raceklasse zien met maar één eis: Moet elke crash kunnen overleven.CoronelHimself schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:55:
[...]
Zonder BoP geen hypercar, zo simpel is het. Je gaat dan weer terug naar fabrikanten die een paar honderd miljoen per jaar uitgeven en de kosten totaal laten escaleren en als het een keer tegenzit dan stoppen ze weer. En zit je weer met een topklasse met 4 auto’s.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Die hebben ze de baan op gestuurd voor een Porsche finish foto met zoveel mogelijk Porsches erop. Aan een foto zie je niet hoeveelste je gefinished bent.CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:56:
Lijkt erop dat de Porsche #5 weer problemen heeft.
Oké, dat is op zich wel een valide beoordeling van de situatie. Maar dat is ook ergens wel de sport.ge-flopt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:55:
[...]
Ik bedoelde dat deze race met de regen en de vele crashes niet gewonnen wordt door het beste team, maar gewonnen wordt door het team wat het meeste geluk heeft.
© ocf81 1981-infinity
*knip*
Ondanks het meningsverschil laten we dergelijke sneren achterwege.
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 12-06-2023 11:52 ]
Goed gedaan door Ferrari, eerste jaar met deze auto en meteen Le Mans winnen. Ze hadden wat geluk met de crash van Toyota #8 maar zelf geen fouten gemaakt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat. Een. Race! 
En de eerste keer dat ik de race 24 uur uit 24 uur heb gezien!

En de eerste keer dat ik de race 24 uur uit 24 uur heb gezien!
Ah, dat is dat stukje. Thanksge-flopt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:58:
Die hebben ze de baan op gestuurd voor een Porsche finish foto met zoveel mogelijk Porsches erop. Aan een foto zie je niet hoeveelste je gefinished bent.
Dat is ook het mooiste maar tegenwoordig is “return on investment” veel belangrijker geworden, vroeger werden er geracet voor status, reputatie, etc. Maar toen had je petrolheads als CEO’s, nu heb, je de beancounters.ocf81 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:57:
[...]
Ja, maar dat vond ik ooit toch wel het mooie aan Le Mans. 24 uur lang het beste wat de mensheid op autosportgebied te bieden heeft. De absolute top. Het lieft zou ik een endurance raceklasse zien met maar één eis: Moet elke crash kunnen overleven.
Het grote publiek kijkt nu ook anders naar motorsport
Steam - PTR83
Netjes gedaan Catsburg!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Denk dat dit wel de race van de crashes was, en gewoon volhouden dan komt het goed.
Rijden ook gedrieën.ge-flopt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:02:
Mooi Shot van Caddilac!
Ook wel tof gedaan van Corvette in de GTE AM en Nicky Catsburg!

Zeker gegund na vorig jaar. Love it!CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:04:
[...]
Rijden ook gedrieën.
Ook wel tof gedaan van Corvette in de GTE AM en Nicky Catsburg!
Ja, de beancounters hebben de laatste 20 jaar inderdaad en helaas steeds meer de boventoon.CoronelHimself schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:03:
[...]
Dat is ook het mooiste maar tegenwoordig is “return on investment” veel belangrijker geworden, vroeger werden er geracet voor status, reputatie, etc. Maar toen had je petrolheads als CEO’s, nu heb, je de beancounters.
Het grote publiek kijkt nu ook anders naar motorsport
© ocf81 1981-infinity
Mooie race gezien hoor! Wat een fantastisch event is het toch!
Beetje jammer dat Discovery+ na de finish gelijk na reclame gaat.. ff nagenieten...? Denied.
Beetje jammer dat Discovery+ na de finish gelijk na reclame gaat.. ff nagenieten...? Denied.
Prachtig die emoties bij Giovinazzi.
En meer GT3 met fabrieksteams.TheBrut3 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:10:
Nou kom maar op met 2024... Nog meer hypercars!
Hopelijp gaat BOP uit de regels. Was er nooit zo bewust van maar krijg er na die extra aanpassing toch een onnatuurlijk gevoel bij... Mooie show ja. Race, hmm hmm.... Doet F1 het beter met windtunneltijd.
Stel dat ze het niet hadden aangepast en de Toyota zou 4 seconden sneller per ronde zijn, dan was dat volkomen terecht geweest?Saturnus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:14:
Hopelijp gaat BOP uit de regels. Was er nooit zo bewust van maar krijg er na die extra aanpassing toch een onnatuurlijk gevoel bij... Mooie show ja. Race, hmm hmm.... Doet F1 het beter met windtunneltijd.
Tja, BOP hoort er anno nu gewoon bij, de LMP1's hadden het ook, het zorgt ervoor dat het spannend blijft, en de wapenwedloop nog een beetje binnen de perken blijft, iig. voor even.Saturnus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:14:
Al denk ik dat LMH ook wel weer richting de oude GT1 en Prototype gaat waar alles steeds duurder en gekker wordt totdat er 1 team overblijft, maarja, dat is de leven bij endurance
People as things, that’s where it starts.
Chaos, toeschouwers in de pits.
Toyota wint het ruim op toeschouwers met vlaggen
Toyota wint het ruim op toeschouwers met vlaggen
[ Voor 46% gewijzigd door jan390 op 11-06-2023 16:24 ]
Lijkt mij een kwestie van goede regels en eventueel een budgetcap.RobinHood schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:22:
Al denk ik dat LMH ook wel weer richting de oude GT1 en Prototype gaat waar alles steeds duurder en gekker wordt totdat er 1 team overblijft, maarja, dat is de leven bij endurance
Ja want die hebben hun werk binnen de specificaties dan beter gedaan. Het liefst geen BOP, maar beperking van budget en windtunneltijd. Die aanpassing op de BOP was extra flauw, vooral voor Toyota. Zou ik als klap in het gezicht ervaren.Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:19:
[...]
Stel dat ze het niet hadden aangepast en de Toyota zou 4 seconden sneller per ronde zijn, dan was dat volkomen terecht geweest?
Toyota op 2 en Corvette op 1 waren mijn enige correcte verwachtingen. En dat kwam doordat ik Toyota op 1-2 had verwacht 
Edit:
Zwaar teleurgesteld in Porsche en klein beetje in Peugeot. Had echt beter gemoeten.
Edit:
Zwaar teleurgesteld in Porsche en klein beetje in Peugeot. Had echt beter gemoeten.
[ Voor 27% gewijzigd door BiaggioLuciano op 11-06-2023 16:36 ]
En de jaren ervoor dat er in de reglementen stond beschreven dat een auto niet sneller mocht zijn dan de Toyota was geen probleem? BoP is misschien artificieel maar het zorgt er wel voor dat alles redelijk bij elkaar blijft.Saturnus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:14:
Uit mijn insteek zou je juist kunnen halen dat ik dat wel een probleem zou vinden.Holk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:34:
[...]
En de jaren ervoor dat er in de reglementen stond beschreven dat een auto niet sneller mocht zijn dan de Toyota was geen probleem? BoP is misschien artificieel maar het zorgt er wel voor dat alles redelijk bij elkaar blijft.
Klopt, maar vond het ietswat naïef om je nu bestolen te voelen terwijl dit al jaren niet veel anders is. Sterker, BoP is eigenlijk eerlijker dan de eerdere reglementen. Toyota zal zeggen van niet, maar die hoorden we niet de 4 jaar ervoorSaturnus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:36:
[...]
Uit mijn insteek zou je juist kunnen halen dat ik dat wel een probleem zou vinden.
Geen huldiging voor de andere klassen? Das wel slecht hoor.
Edit:
Never mind, ze de Fransen doen het lekker rustig aan.
Edit:
[ Voor 35% gewijzigd door BiaggioLuciano op 11-06-2023 16:47 ]
We kunnen in de F1 zien hoe goed dat werkt, budgetcaps en windtunneltijd...Saturnus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:25:
[...]
Ja want die hebben hun werk binnen de specificaties dan beter gedaan. Het liefst geen BOP, maar beperking van budget en windtunneltijd. Die aanpassing op de BOP was extra flauw, vooral voor Toyota. Zou ik als klap in het gezicht ervaren.
Ja, leuk dat de F1.5 nu spannender is, maar dat haalt de headlines niet. De gemiddelde sportkijker ziet gewoon dat Verstappen onderweg een koffiepauze kan nemen en alsnog kan winnen. Leuk als je Verstappen-fan bent, maar echt leuk voor de sport is het niet.
WEC was behoorlijk meh toen het Toyota vs Bykolles en Rebellion was. En deze 24h vond ik ook heel wat leuker dan toen het nog Toyota vs Audi vs Porsche was.
Ben ook heel benieuwd naar GT3 volgend jaar, GT3 is namelijk ook gewoon een toffe klasse.
Die Le Mans die ze "eindelijk" "wonnen" terwijl ze gewoon de enige serieuze kandidaat in hun klasse waren was wel apart jaHolk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:40:
[...]
Klopt, maar vond het ietswat naïef om je nu bestolen te voelen terwijl dit al jaren niet veel anders is. Sterker, BoP is eigenlijk eerlijker dan de eerdere reglementen. Toyota zal zeggen van niet, maar die hoorden we niet de 4 jaar ervoor

LMP2 is nu aan de beurt, maarja, het gaat lekker rustig zo op de zondagmiddagBiaggioLuciano schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:46:
Geen huldiging voor de andere klassen? Das wel slecht hoor.
Edit:
People as things, that’s where it starts.
Ik heb het nooit goed gevolgd. Stond dat er letterlijk in ? Dat is dan inderdaad ook slecht geweest.Holk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:34:
[...]
En de jaren ervoor dat er in de reglementen stond beschreven dat een auto niet sneller mocht zijn dan de Toyota was geen probleem? BoP is misschien artificieel maar het zorgt er wel voor dat alles redelijk bij elkaar blijft.
Als niet volger van endurance races voelen die extra kilogrammen bij toyota wel erg artificieel aan. Maar ik geef meteen toe dat ik niet de details ken en de geschiedenis.
Alonso heeft z’n overwinning in 2019 gewoon cadeau gekregen. Instappen, finishen en zekerheidje.Plenkske schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Ik heb het nooit goed gevolgd. Stond dat er letterlijk in ? Dat is dan inderdaad ook slecht geweest.
Als niet volger van endurance races voelen die extra kilogrammen bij toyota wel erg artificieel aan. Maar ik geef meteen toe dat ik niet de details ken en de geschiedenis.
Reglement stelde dat een inschrijver niet sneller mocht zijn qua ronde tijd dan de hybrids en ik meende ook dat ze een rondje minder lang mochten doen over een stint. Aangezien Toyota de enige serieuze inschrijving was met een hybrid was het een redelijke farce
Toch tof dat bij zowel Hypercar als GTE AM 3x een andere merk op het podium staat. En geen overlap ook echt.
Wat een race, dit waren hele mooie 24 uren van Lemans. Had dit niet willen missen, de ervaring en alles er om heen.
Wat betreft de bop, lekker zo laten. Dit drijft uiteindelijk iedereen naar elkaar toe en staat innovatie niet in de weg. Als het om geld gaat zullen er altijd wel een of twee als een kurk blijven drijven maar juist daarom kunnen kleinere teams blijven proberen en leren, althans dat is mijn idee.
Hoop dat er nog meer teams bij komen, Mercedes, Hyundai, Mazda etc... Ja de goeie tijd van de groep C wagens, daar kijk ik graag naar terug ook met het idee wat het ons gebracht heeft.
Nu ff lekker koud biertje doen en chilling, morgen naar huis
Wat betreft de bop, lekker zo laten. Dit drijft uiteindelijk iedereen naar elkaar toe en staat innovatie niet in de weg. Als het om geld gaat zullen er altijd wel een of twee als een kurk blijven drijven maar juist daarom kunnen kleinere teams blijven proberen en leren, althans dat is mijn idee.
Hoop dat er nog meer teams bij komen, Mercedes, Hyundai, Mazda etc... Ja de goeie tijd van de groep C wagens, daar kijk ik graag naar terug ook met het idee wat het ons gebracht heeft.
Nu ff lekker koud biertje doen en chilling, morgen naar huis
Bwoah, asociaal om de Inn class niet te huldigen!jan390 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:02:
[Afbeelding]
En het derde podium, laatste GT podium Le Mans
GT3 vs GTE is voor 90% van het publiek precies hetzelfde. En ja, het is ook moeilijk om het echt uit te leggen. Verder dan GTE heeft geen ABS komen ze niet. De Aston Martin kon ook omgebouwd worden tussen beide klassen, dus dan weet je wel hoe dichtbij het lag. Grote verschil zit hem vooral in dat GTE een stuk duurder is om te rijden en daardoor zag je al lange tijd leegloop. De lagere kampioenschappen waren al eerder omgeschakeld.RobinHood schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:50:
[...]
We kunnen in de F1 zien hoe goed dat werkt, budgetcaps en windtunneltijd...
Ja, leuk dat de F1.5 nu spannender is, maar dat haalt de headlines niet. De gemiddelde sportkijker ziet gewoon dat Verstappen onderweg een koffiepauze kan nemen en alsnog kan winnen. Leuk als je Verstappen-fan bent, maar echt leuk voor de sport is het niet.
WEC was behoorlijk meh toen het Toyota vs Bykolles en Rebellion was. En deze 24h vond ik ook heel wat leuker dan toen het nog Toyota vs Audi vs Porsche was.
Ben ook heel benieuwd naar GT3 volgend jaar, GT3 is namelijk ook gewoon een toffe klasse.
[...]
Die Le Mans die ze "eindelijk" "wonnen" terwijl ze gewoon de enige serieuze kandidaat in hun klasse waren was wel apart jaEn de jaren erna was het gewoon suf.
[...]
LMP2 is nu aan de beurt, maarja, het gaat lekker rustig zo op de zondagmiddag
Benieuwd of ze nu wel of niet gaan proberen om GT3 “pro” voor elkaar te krijgen.
Voor de rest wel blij dat de hypercar klasse zo goed aanslaat, had al goede hoop. Ook mooi dat sommige fabrikanten hun auto’s ook verkopen aan priveteams.
Steam - PTR83
Het was niet zozeer BOP maar meer Equalization Of Technology (EOT) en was meer gebaseerd op de soorten technologieën. Diesel vs benzine en de verschillende soorten hybride technieken bijvoorbeeld. Maar onderaan de streep kwam het wel op hetzelfde neer. De EOT aanpassingen werden ook een, max twee, keer per jaar gedaan (na Le Mans).RobinHood schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:22:
[...]
Tja, BOP hoort er anno nu gewoon bij, de LMP1's hadden het ook, het zorgt ervoor dat het spannend blijft, en de wapenwedloop nog een beetje binnen de perken blijft, iig. voor even.
LMP1 was inderdaad heel erg duur. De fabrikanten gaven veel uit aan ontwikkeling.
Ja, BOP is niet leuk en een politiek spelletje, maar wel noodzakelijk om ervoor te zorgen dat een klasse niet te snel implodeert (GT1 is een goed voorbeeld).
Nee, zo stond het er niet in. Lekker makkelijk om met een oneliner zo een regel uit te leggen wat dus niet klopt.Plenkske schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Ik heb het nooit goed gevolgd. Stond dat er letterlijk in ? Dat is dan inderdaad ook slecht geweest.
Als er 1 team met een hybrid komt en de regels zijn in het voordeel van hybrid LMP1 auto’s dan is het geen oneliner maar de juiste interpretatieIngelogd schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:04:
[...]
Nee, zo stond het er niet in. Lekker makkelijk om met een oneliner zo een regel uit te leggen wat dus niet klopt.
Al met al heb ik enorm genoten van deze race. Bij alle klassen was het spannend, de Garage 56 auto heeft volgens mij (petrolhead) harten gestolen en heeft zeker deuren geopend voor de toekomst. De Waterstof demo autos blijven ook interessant. Vooral de waterstof ICE auto's motoren vond ik erg gaaf. De Bugatti Bolide was ook een leuke gimmick, maar helaas niet meer dan dat, omdat de auto "te zwaar" is om als Hypercar mee te kunnen doen.
Merk wel dat ik nu bijna als een kaartenhuis in elkaar zak van moeheid. Ik heb sinds gistermiddag 12:00 niet meer geslapen, maar moet het denk ik nog even uitzitten, helaas.
Maar goed, eigen schuld. Gelukkig speciaal hier om morgen een dagje vrij. 
Tot de volgende race of tot volgend jaar, wanneer de concurrentie hopelijk nog groter is met nog meer bekende en/of minder bekende namen erbij!
Merk wel dat ik nu bijna als een kaartenhuis in elkaar zak van moeheid. Ik heb sinds gistermiddag 12:00 niet meer geslapen, maar moet het denk ik nog even uitzitten, helaas.
Tot de volgende race of tot volgend jaar, wanneer de concurrentie hopelijk nog groter is met nog meer bekende en/of minder bekende namen erbij!
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 19:32 ]
Er zijn wel wat meer teams met een hybride systeem gekomen, een klein voorbeeld uit de regels van 2014 is er een brandstof limiet gekomen voor de verschillende technieken zodat wagens zonder hybride systemen de teams met een hybride systeem kunnen blijven uitdagen.Holk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:29:
[...]
Als er 1 team met een hybrid komt en de regels zijn in het voordeel van hybrid LMP1 auto’s dan is het geen oneliner maar de juiste interpretatie
Er staat nergens beschreven dat volgens jouw quote:
dat een auto niet sneller mocht zijn dan de Toyota
Eerst dacht ik dat het fusten bier waren, alhoewel ze ook een beetje op gasflessen lijken (wel de verkeerde kleur).
Heb dan lef en probeer iets uit het museum mee te nemen. Zelfs als je faalt heb je alsnog een beter verhaal dan een sticker van de kroon van Rolex…Homeland schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:01:
Blijft toch vreemd hoe sommigen alles wat ze enigszins mee kunnen nemen ook proberen mee te nemen.[Afbeelding]
Zag gisteravond mensen nog met lege vaten olie lopen, en vandaag mensen met allerhande circuit onderdelen.
Henri Pescarollo deed jaren geleden het zelfde, voor sponsors. Zijn wagen stond al verschillende uren in de pits. Waren alleen nog bezig met poetsen, rolluik was niet dicht (geeft aan dat de wagen niet gaat finishen). Ze wisten met wel tempo de wagen niet uit elkaar zou vallen. Reken dan terug wanneer de 1e plek over de finish komt, en stuur dan jou wagen de baan op, et voila, je wagen staat met degene die wint op de foto en wordt overal gepubliceerd.
Op het plaatje kun je niet zien hoeveelste de wagen geworden is (was niet geclassificeerd), maar je sponsoren interesseert het niet, zij staan op de foto die in de krant/op internet staat. En is een mooi middel om nieuwe sponsoren aan te trekken. En je kunt zeggen dat je de race uitgereden hebt.
Zo'n zelfde soort verhaal gaat over de High Class Racing LMP2 in 2021, maar dan andersom.ge-flopt schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:23:
[...]
Henri Pescarollo deed jaren geleden het zelfde, voor sponsors. Zijn wagen stond al verschillende uren in de pits. Waren alleen nog bezig met poetsen, rolluik was niet dicht (geeft aan dat de wagen niet gaat finishen). Ze wisten met wel tempo de wagen niet uit elkaar zou vallen. Reken dan terug wanneer de 1e plek over de finish komt, en stuur dan jou wagen de baan op, et voila, je wagen staat met degene die wint op de foto en wordt overal gepubliceerd.
Op het plaatje kun je niet zien hoeveelste de wagen geworden is (was niet geclassificeerd), maar je sponsoren interesseert het niet, zij staan op de foto die in de krant/op internet staat. En is een mooi middel om nieuwe sponsoren aan te trekken. En je kunt zeggen dat je de race uitgereden hebt.
Bewust op de startgrid blijven staan zodat alle camera's op jouw auto (en dus sponsoren) gericht zijn en niet op die 60 andere auto's die wel wegrijden.
Mede doordat ze een maand voor de race om opheldering van de regels vroegen, en wij dat via Alkamel allemaal terug kunnen lezen.
http://fiawec.alkamelsyst..._Delayed_at_the_start.pdf
Wie weet nog meer van dit soort verhalen?
Ik weet die van Jan Lammers in de Jaguar en die keer dat Jan Lammers een Porsche aanreed. Vind dit soort verhalen altijd wel leuk om te horen.
Ik weet die van Jan Lammers in de Jaguar en die keer dat Jan Lammers een Porsche aanreed. Vind dit soort verhalen altijd wel leuk om te horen.
[ Voor 14% gewijzigd door ge-flopt op 13-06-2023 09:22 ]
Dan kan ik je de podcast Dinner With Racers (ook beschikbaar bij de gebruikelijke apps) aanbevelen! Zeker de afleveringen met de wat oudere gasten zijn geweldig en ik kan je ook aanbevelen om alle afleveringen te luisteren. Juist de (wellicht voor ons) onbekendere namen zijn vaak verrassend leuk!ge-flopt schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:21:
Wie weet nog meer van dit soort verhalen?
De afleveringen over Smokey Yunich zijn mooi. Hij kon ook heel slim de regels op een bepaalde manier interpreteren. Ray Evernham (voormalig crew chief) is ook een leuke want ze flikten veel in NASCAR, waaronder dat ze de template van de NASCAR official op het dak van de garage gooide zodat hij de auto niet kon meten.
Helio Castroneves (geloof ik) had ook eens een verhaal over dat iemand bij de Indy 500 een caution veroorzaakte door de headrest uit de auto te gooien want de drinkfles was niet genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 13-06-2023 10:04 ]
Achteraf nog leuk om even hier te vertellen.TommyGun schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:03:
[...]
Toevallig al gekeken?
Volgens mij kun je het beste via 'Francilienne', de A104/N104, rijden.
https://kampeerwijzer.nl/...-parijs-heen-1024x879.png
De Périphérique zie ik niet zo zitten met de camper, en de A86 West kan ook niet want de max doorrijhoogte van die Duplextunnel is maar 2 meter...
Vorige keer met de auto wel gedaan, bizar gezicht. Alleen de afslag verkeerd genomen in de tunnel omdat GPS het er niet deed... lol.
Wij krijgen nu nog nachtmerries van de wegnaam "A86".
Ik dacht alles heel goed in de TomTom GO te hebben gezet, met een blokkade voor de Périphérique, en een route die oostelijk de A86 pakte.
En tóch kwamen we opeens een hoogtebeperking tegen van 2 meter. Echt direct de camper naar de andere strook gestuurd, en geprobeerd een alternatieve route te verzinnen. Eigenlijk heb je op dat moment niets aan welk navigatiesysteem ook, want ze proberen je allemaal opnieuw die tunnel in te sturen. Ad-hoc ga je dan maar op richtingsgevoel dwars door 50 km stadsverkeer die ook nog heuvelop gaat vol met met krappe straten en stoplichten een nieuwe route te volgen wat uiteindelijk wel lukte, maar niet heel makkelijk is met een lel van een camper.
En op de terugweg denk je, dat gebeurt je geen tweede keer. Maar omdat er ontzettend veel file stond kwam de navi weer met een andere route en ja hoor, opnieuw kwam de foute kant van de A86 in beeld. We zagen het dit keer op tijd, maar waren het op een gegeven moment na de zoveelste foute omleiding van dit keer Google Maps (deze is in een stad van Parijs echt TOTAAL onbruikbaar, constant aan het twijfelen/route aan het wijzigen) zo zat, dat we richting centrum zijn gereden om de Périphérique te pakken. Eigenlijk viel juist die route heel erg mee behalve het gedeelte om juist op de Périphérique te komen is heel druk. Maar die binnenring zelf is eigenlijk heel makkelijk.
Ja toen viel ook nog een wolkbreuk en ontstonden er kolkende rivieren op de weg, zelfs op de bruggen, maar hier hadden we verder met de hoge camper gelukkig weinig last van
https://www.demorgen.be/s...-is-een-zwembad~be2bac5f/
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Wat trouwens ook mooi was aan die Garage 56/Nascar, die brulaap was zelfs op de camping hoorbaar tot waar hij ongeveer reed op het circuit, je hoorde hem gewoon zijn rondjes doen. Zoiets is gewoon niet voor te stellen als je thuis meekijkt, en is wel inderdaad een charme van live erbij zijn.CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:42:
Al met al heb ik enorm genoten van deze race. Bij alle klassen was het spannend, de Garage 56 auto heeft volgens mij (petrolhead) harten gestolen en heeft zeker deuren geopend voor de toekomst. De Waterstof demo autos blijven ook interessant. Vooral de waterstof ICE auto's motoren vond ik erg gaaf. De Bugatti Bolide was ook een leuke gimmick, maar helaas niet meer dan dat, omdat de auto "te zwaar" is om als Hypercar mee te kunnen doen.
Merk wel dat ik nu bijna als een kaartenhuis in elkaar zak van moeheid. Ik heb sinds gistermiddag 12:00 niet meer geslapen, maar moet het denk ik nog even uitzitten, helaas.Maar goed, eigen schuld. Gelukkig speciaal hier om morgen een dagje vrij.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik rij meerdere keren per jaar met de caravan de A86 en ben nog nooit een hoogtebeperking van 2 meter tegengekomen?psy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:52:
[...]
Achteraf nog leuk om even hier te vertellen.
Wij krijgen nu nog nachtmerries van de wegnaam "A86".
Ik dacht alles heel goed in de TomTom GO te hebben gezet, met een blokkade voor de Périphérique, en een route die oostelijk de A86 pakte.
En tóch kwamen we opeens een hoogtebeperking tegen van 2 meter. Echt direct de camper naar de andere strook gestuurd, en geprobeerd een alternatieve route te verzinnen. Eigenlijk heb je op dat moment niets aan welk navigatiesysteem ook, want ze proberen je allemaal opnieuw die tunnel in te sturen. Ad-hoc ga je dan maar op richtingsgevoel dwars door 50 km stadsverkeer die ook nog heuvelop gaat vol met met krappe straten en stoplichten een nieuwe route te volgen wat uiteindelijk wel lukte, maar niet heel makkelijk is met een lel van een camper.
En op de terugweg denk je, dat gebeurt je geen tweede keer. Maar omdat er ontzettend veel file stond kwam de navi weer met een andere route en ja hoor, opnieuw kwam de foute kant van de A86 in beeld. We zagen het dit keer op tijd, maar waren het op een gegeven moment na de zoveelste foute omleiding van dit keer Google Maps (deze is in een stad van Parijs echt TOTAAL onbruikbaar, constant aan het twijfelen/route aan het wijzigen) zo zat, dat we richting centrum zijn gereden om de Périphérique te pakken. Eigenlijk viel juist die route heel erg mee behalve het gedeelte om juist op de Périphérique te komen is heel druk. Maar die binnenring zelf is eigenlijk heel makkelijk.
Ja toen viel ook nog een wolkbreuk en ontstonden er kolkende rivieren op de weg, zelfs op de bruggen, maar hier hadden we verder met de hoge camper gelukkig weinig last van![]()
https://www.demorgen.be/s...-is-een-zwembad~be2bac5f/
Vanaf vliegveld Charles de Gaulle gewoon de borden Bordeaux volgen tot aan de splitsing A10/A11 en daar staat Le Mans vervolgens aangegeven. En voor de terugweg ook gewoon de borden volgen, op de A10 staat Lille (A1) al aangegeven. Als je de borden volgt en de navigatie negeert moet alles probleemloos goedkomen.
Met deze reactie heb ik toch wel moeite, want:Richard117 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:56:
[...]
Ik rij meerdere keren per jaar met de caravan de A86 en ben nog nooit een hoogtebeperking van 2 meter tegengekomen?
Vanaf vliegveld Charles de Gaulle gewoon de borden Bordeaux volgen tot aan de splitsing A10/A11 en daar staat Le Mans vervolgens aangegeven. En voor de terugweg ook gewoon de borden volgen, op de A10 staat Lille (A1) al aangegeven. Als je de borden volgt en de navigatie negeert moet alles probleemloos goedkomen.
Onder andere @TommyGun en ik hebben hier 2 weken geleden een discussie over gehad en dit heb je vast niet meegekregen want ik heb toen niets van jou gehoord. Jouw tip had ons wel heel wat hoofdbrekens gescheeld
Dat is geen verwijt, maar het valt me nu wel op.
Op zich zeg jij nu namelijk hetzelfde als ik nu, "als je de navigatie negeert", dat is nou net het hele punt wat ik wilde maken. Navigatie in Parijs is onbetrouwbaar als je die tunnel wil ontwijken.
Geloof me, de tunnel is héél echt.
Dit was voor ons het moment, we zitten héél verkeerd
/f/image/Hff0qZ9AS5Mtaw3EMQLHNAwl.png?f=fotoalbum_medium)
@psy @Richard117 Ja, dat is dus die Duplextunnel 
Ik heb zowel heen als terug wat "stops" toegevoegd aan de Google Maps route zodat ik netjes op de N104/A104 bleef. Dat ging goed, geen gekke dingen meegemaakt.
Deze route dus; https://kampeerwijzer.nl/...-parijs-heen-1024x879.png
Volgend jaar - als ik de juiste stickers heb - ga ik denk ik wel via Amiens / Rouen. Maar dat zien we dan wel...
Ik heb zowel heen als terug wat "stops" toegevoegd aan de Google Maps route zodat ik netjes op de N104/A104 bleef. Dat ging goed, geen gekke dingen meegemaakt.
Deze route dus; https://kampeerwijzer.nl/...-parijs-heen-1024x879.png
Volgend jaar - als ik de juiste stickers heb - ga ik denk ik wel via Amiens / Rouen. Maar dat zien we dan wel...
[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 13-06-2023 14:16 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Belangrijkste vraag is natuurlijk, Hoe dan?!TommyGun schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:23:
Nog bij Michelin, Ferrari en Toyota weten binnen te sluipen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tussen de rijke stinkerds genoten van gratis drankjes en hapjes
In een geval stond de security niet op te letten, elders stond er een hekwerk op een kiertjeHomeland schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:34:
[...]
Belangrijkste vraag is natuurlijk, Hoe dan?!
En eenmaal binnen kon je, met wat goed timen, achterlangs van de een naar de ander
Ook nog in de paddock geweest op die manier

Voor ons zit de verkeerspijn meestal op de terugweg in Parijs. Dus het plan was dit jaar: heen via Parijs (de route die Richard beschrijft is inderdaad de gangbare), en terug via Rouen gereden. Dat beviel eigenlijk prima, ook qua reistijd. Was lang geleden dat ik die route gereden heb. En oh ja, iedereen weet toch dat je in Parijs de navigatiesystemen moet negeren 
Verder was het allemaal weer fantastisch eigenlijk. Mooie race gezien, dat belooft veel goeds voor de hypercar klasse. En mooi de hoosbui misgelopen, wij stonden toen net bij Tertre Rouge en daar bleef het droog
En tja, het was druk qua bezoekers, veel Fransen zien het ook als een dagje uit met het gezin, volgens mij nog meer dan andere jaren, het viel mij in elk geval op. Maar het liep nergens helemaal vast. De organisatie had ook de fanzones groter gemaakt en het gedeelte achter de Dunlop-brug (buitenkant circuit) is helemaal opnieuw ingericht, met meer foodtrucks (was ook wel nodig). Ook slimme dingen, zoals het gedeelte voor de Goodyear tribune afgesloten, het stond altijd stampvol daar in dat pad.
Ik ben ook nog even over Houx gelopen. Dat was nu een deel Glamping (3K/week voor een grote 2p-tent, dan maken ze je bed op zelfs.......), forse motorhomes en chalets van een event organiser. Maar er werd in het voorste gedeelte wel normaal gekampeerd. Hopelijk lukt ons dat volgend jaar weer, want Beausejour is wel even wennen. We hadden tot zaterdag geen licht in de wc's, en de douches waren steenkoud en donker. Wel stonden we op een lekker rustig stukje (soort Beausejour-annex noemden wij het maar).
Verder nieuw was dat de ze uitgang van de camping sloten op zondag tussen 16:00 en 17:00 om de uitstroom te spreiden en filevorming te beperken. Dat paste ons niet zo goed, want je bent overgeleverd aan het oordeel van een Fransoos die dan om 17:00 bepaald of de uitgang wel open gaat, en dan ben jij 1 van de duizenden die tegelijk weg willen. Dus we hadden 's morgens de auto al elders geparkeerd en dat beviel prima.
Verder was het allemaal weer fantastisch eigenlijk. Mooie race gezien, dat belooft veel goeds voor de hypercar klasse. En mooi de hoosbui misgelopen, wij stonden toen net bij Tertre Rouge en daar bleef het droog
En tja, het was druk qua bezoekers, veel Fransen zien het ook als een dagje uit met het gezin, volgens mij nog meer dan andere jaren, het viel mij in elk geval op. Maar het liep nergens helemaal vast. De organisatie had ook de fanzones groter gemaakt en het gedeelte achter de Dunlop-brug (buitenkant circuit) is helemaal opnieuw ingericht, met meer foodtrucks (was ook wel nodig). Ook slimme dingen, zoals het gedeelte voor de Goodyear tribune afgesloten, het stond altijd stampvol daar in dat pad.
Ik ben ook nog even over Houx gelopen. Dat was nu een deel Glamping (3K/week voor een grote 2p-tent, dan maken ze je bed op zelfs.......), forse motorhomes en chalets van een event organiser. Maar er werd in het voorste gedeelte wel normaal gekampeerd. Hopelijk lukt ons dat volgend jaar weer, want Beausejour is wel even wennen. We hadden tot zaterdag geen licht in de wc's, en de douches waren steenkoud en donker. Wel stonden we op een lekker rustig stukje (soort Beausejour-annex noemden wij het maar).
Verder nieuw was dat de ze uitgang van de camping sloten op zondag tussen 16:00 en 17:00 om de uitstroom te spreiden en filevorming te beperken. Dat paste ons niet zo goed, want je bent overgeleverd aan het oordeel van een Fransoos die dan om 17:00 bepaald of de uitgang wel open gaat, en dan ben jij 1 van de duizenden die tegelijk weg willen. Dus we hadden 's morgens de auto al elders geparkeerd en dat beviel prima.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik hoop wel dat de beloofde update aan http://www.beermountain.com/ er snel aankomt, intussen is er zoveel veranderd in de campings e.d...
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2023 16:45 ]
Wij zijn zowel als de heen en terugreis via Rouen gereden dat dat was lekker rustig. We konden goed door rijden. Ik denk dat het qua reistijd en stress veel beter is, volgende keer weer.
Qua tol betalen, 3 keer heen en terug. Ging makkelijk met de bankpas, geen creditcard, tolkastje oid nodig gehad.
We stonden op Beausejour waar bij de toiletten en douches stroom werd afgetapt. Het licht ging bij ons ook nog wel eens uit maar ze kwamen snel genoeg om de boel te herstellen.
Het schoonmaken werd overigens ook frequent en zorgvuldig gedaan.
De gratis bus die over Beausejour reed naar de ingang was ideaal al had ie van mij ook 'snachts mogen rijden
Wat ik niet wist was dat de camping plek/reservering voor een tent en auto was en niet pp.
Qua tol betalen, 3 keer heen en terug. Ging makkelijk met de bankpas, geen creditcard, tolkastje oid nodig gehad.
We stonden op Beausejour waar bij de toiletten en douches stroom werd afgetapt. Het licht ging bij ons ook nog wel eens uit maar ze kwamen snel genoeg om de boel te herstellen.
Het schoonmaken werd overigens ook frequent en zorgvuldig gedaan.
De gratis bus die over Beausejour reed naar de ingang was ideaal al had ie van mij ook 'snachts mogen rijden
Wat ik niet wist was dat de camping plek/reservering voor een tent en auto was en niet pp.
Ik vond Beausejour achteraf meevallen. We hadden dan weliswaar geen stroom, maar omdat de camper 12V, zonnepanelen én 230V via een inverter had was er geen enkel probleem. We hebben zelfs buiten op de PS4 via een beamer zitten gamen, geen centje pijn.
Douches waren merendeels warm, één keer was er geen warm water en ben ik in de camper gaan douchen (handig als je die optie hebt). Het wc's blok was een beetje vies maar de potten waren vrijwel altijd schoon en er was altijd papier en vrijwel elke keer genoeg handzeep. Meer verwacht ik ook niet. Prima voor die 65 euro!
Uitrijden duurde even, maar ook niet langer dan een uur. Eenmaal buiten stond overal de gendarmerie en kon je eigenlijk overal al doorrijden.
Het enige wat mij wel stoorde aan Beausejour was...het lopen
Vooral het feit dat je toch best veel bij je hebt, en dat trekt wel aan je schouders. Dat zou ik de volgende keer toch liefst anders willen.
Shuttle daar was wel heel fijn. Al kwamen we daar wat laat achter.
Douches waren merendeels warm, één keer was er geen warm water en ben ik in de camper gaan douchen (handig als je die optie hebt). Het wc's blok was een beetje vies maar de potten waren vrijwel altijd schoon en er was altijd papier en vrijwel elke keer genoeg handzeep. Meer verwacht ik ook niet. Prima voor die 65 euro!
Uitrijden duurde even, maar ook niet langer dan een uur. Eenmaal buiten stond overal de gendarmerie en kon je eigenlijk overal al doorrijden.
Het enige wat mij wel stoorde aan Beausejour was...het lopen
Vooral het feit dat je toch best veel bij je hebt, en dat trekt wel aan je schouders. Dat zou ik de volgende keer toch liefst anders willen.
Shuttle daar was wel heel fijn. Al kwamen we daar wat laat achter.
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 13-06-2023 18:42 ]
Omdat we in het verkeerde treintje stapten hebben wij Houx ook gezien, helemaal aan het begin van het circuit van die enorme motorhomes, en de camping voor het gewone volk verder weg. Het viel me echter op dat ook Houx behoorlijk ver doorliep tot einde circuit, of dat nou veel uitmaakte voor het lopen betwijfel ik, als je helemaal daar staat.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:24:
Heb er nog 2 en hoef ze verder niet. Zijn wel de kleine versie.
Ik denk dat we wel kunnen delen @CH4OS en ik. Als je een tikkie kunt sturen via PB, dan maak ik het meteen over.psy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:51:
Heb er nog 2 en hoef ze verder niet. Zijn wel de kleine versie.
@psy Zelfde hier!ge-flopt schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:58:
Ik denk dat we wel kunnen delen @CH4OS en ik. Als je een tikkie kunt sturen via PB, dan maak ik het meteen over.
Sorry dat ik niet alles lees...psy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:59:
[...]
Met deze reactie heb ik toch wel moeite, want:
Onder andere @TommyGun en ik hebben hier 2 weken geleden een discussie over gehad en dit heb je vast niet meegekregen want ik heb toen niets van jou gehoord. Jouw tip had ons wel heel wat hoofdbrekens gescheeld
Dat is geen verwijt, maar het valt me nu wel op.
Op zich zeg jij nu namelijk hetzelfde als ik nu, "als je de navigatie negeert", dat is nou net het hele punt wat ik wilde maken. Navigatie in Parijs is onbetrouwbaar als je die tunnel wil ontwijken.
Geloof me, de tunnel is héél echt.
Dit was voor ons het moment, we zitten héél verkeerd![]()
[Afbeelding]
Die tunnel vind ik nu inderdaad terug op Google Maps en die zit aan de westkant van Parijs, daar kom ik nooit want als je de borden Bordeaux of Lille (afhankelijk van je richting natuurlijk) volgt ga je via de oost kant en wordt je uiteindelijk probleemloos en zonder beperkingen zoals hoogte of milieuzones rond Parijs geloodst. Die borden doen dat natuurlijk niet voor niets
:strip_exif()/f/image/Pnq6vqzDePz9lK7i7mbSLPSR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben ze vergeten op de camping
TommyGun schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:38:
[...]
Ik ben ze vergeten op de camping(die halve liter dingen)
Zo baal ik nog steeds dat het polo shirt dat ik wilde op donderdag al overal uitverkocht was...
Toch niet de Ferrari 499P polo's?TommyGun schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:46:
Zo baal ik nog steeds dat het polo shirt dat ik wilde op donderdag al overal uitverkocht was...
Want die staan als pre-order in de shop: https://store.ferrari.com/en-be/explore/exclusive-les-mans
Eigenlijk nooit twijfelen, die Rothmans & Pink Pig shirts waren ook snel uitverkocht paar jaar terug. Paar maand later bracht Porsche ze dan opnieuw uit.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nee zo een met 100 Ans Le Mans erop...Fuelke schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:45:
[...]
Toch niet de Ferrari 499P polo's?
Want die staan als pre-order in de shop: https://store.ferrari.com/en-be/explore/exclusive-les-mans
Eigenlijk nooit twijfelen, die Rothmans & Pink Pig shirts waren ook snel uitverkocht paar jaar terug. Paar maand later bracht Porsche ze dan opnieuw uit.
EDIT; deze, maar is ook niet te vinden in de shop helaas.

Heb ter plekke wel de sweater uitvoering gekocht
[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 14-06-2023 17:55 ]
Sowieso echt niets online meer te verkrijgen op de Le Mans website, benieuwd of er nog dingen weer online gaan komen.
Ik ben benieuwd hoeveel men uitpakt met de 100e editie.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2023 18:34 ]
Nog even te gaan, in 2032 is het zo ver.CH4OS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:33:
Ik ben benieuwd hoeveel men uitpakt met de 100e editie.
https://sportscar365.com/...ntries-lmp2-class-winner/Multiple Parts Confiscated from Hypercar Entries, LMP2 Winner
Parts from six cars, including Hypercar and LMP2 class-winners, impounded by FIA, ACO…
Ik heb de afgelopen -tig jaar op Houx gestaan, en ik beloof je dat het qua lopen heel veel scheelt met Beausejourpsy schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:45:
[...]
Omdat we in het verkeerde treintje stapten hebben wij Houx ook gezien, helemaal aan het begin van het circuit van die enorme motorhomes, en de camping voor het gewone volk verder weg. Het viel me echter op dat ook Houx behoorlijk ver doorliep tot einde circuit, of dat nou veel uitmaakte voor het lopen betwijfel ik, als je helemaal daar staat.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Ik blijf het jammer vinden dat het derde VAG-merk uiteindelijk afgezegd heeft en naar F1 is gegaan...
[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2023 16:06 ]
Over dat derde VAG-merk gesproken: Audi stopt er ook (soort van) in het GT racen.
Volledig artikel: https://sportscar365.com/...y-supported-gt3-programs/Audi Sport customer racing will shutter its factory-supported GT3 activities and eliminate its works driver pool at the end of the year as part of a major restructuring from the German manufacturer.
Confirmed in a memo sent to its customer teams on Tuesday, Audi Sport customer racing is set to end its ‘strategic operations’ while also ending new sales of its GT2, GT3, GT4 and TCR models “after Q1 2024.”
The homologations of these cars, which are still available for order, will be extended by at least one cycle, with on-site customer support service set to continue for the foreseeable future.
...
Dat Audi niet in de endurance racing mee kan doen betekent wellicht dat ze veel proberen te maken van de programmas waar ze aan mee (gaan) doen. Dit is wel dubbelzijdig maar je kan het maar een keer goed doen.
Wat wel jammer is dat Scuderia Cameron Glickenhaus het einde van het WEC seizoen niet gaan halen, ze hebben geld nodig of te wel een goede sponsor. Misschien dat Tweakers zich wereldwijd wil profileren
hint hint
Ook mooi is Goodwood, nu live met heel veel mooi spul.
Wat wel jammer is dat Scuderia Cameron Glickenhaus het einde van het WEC seizoen niet gaan halen, ze hebben geld nodig of te wel een goede sponsor. Misschien dat Tweakers zich wereldwijd wil profileren
Ook mooi is Goodwood, nu live met heel veel mooi spul.
Het lijkt erop dat Nyck de Vries volgend jaar in de nr 7 Toyota gaat rijden in het WEC.
Komt hij toch weer netjes terecht met een stoeltje in de superieure Toyota
Hij heeft er toch wel een neusje voor om overal met z'n neus in de boter te vallen.jan390 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:30:
Het lijkt erop dat Nyck de Vries volgend jaar in de nr 7 Toyota gaat rijden in het WEC.
Heeft zo weer grote kans om zowel Le Mans als algehele WEC kampioen te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 19-09-2023 14:42 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Was hij niet eerder al reserve coureur voor Toyota? Maar zeker een mooie kans voor hem hoor! Zeker nu met al die fabrikanten in de Hypercar/GTP klasse, zijn er heel veel kansen voor goede coureurs.
[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 19-09-2023 14:57 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.