Nu Live:
FIAWEC.tv livestream: https://live-wec.sportall.tv/live/646dd9886e06b363bd30e077 (Engelstalig)
EDIT:
Op https://live-wec.sportall.tv/ zijn er nog meer streams te vinden, o.a. onboards van volgens mij alle autos
EDIT:
Op https://live-wec.sportall.tv/ zijn er nog meer streams te vinden, o.a. onboards van volgens mij alle autos
[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2023 14:16 ]
Ik heb er nogal wat issues mee, hoe lukt dat bij anderen? Op de desktop kan ik niet inloggen met m'n Google account, hij geeft continu aan dat de verbinding mislukt is. Op m'n telefoon met de Android app werkt het op zich wel, maar de livestream hapert enorm, zowel in video als audio.
Ik hoefde dan weer niet eens in te loggen, maar heb ook het haperen. Ik ga er echter van uit dat je fiawec.tv / https://live-wec.sportall.tv/ bedoelt?happysan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:18:
Ik heb er nogal wat issues mee, hoe lukt dat bij anderen? Op de desktop kan ik niet inloggen met m'n Google account, hij geeft continu aan dat de verbinding mislukt is. Op m'n telefoon met de Android app werkt het op zich wel, maar de livestream hapert enorm, zowel in video als audio.
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2023 14:19 ]
ja twitter en reddit staat weer vol met klachten met de officiele streams 
Radio lemans werkt wel soepel http://player.radioshow.limited/audioplayer.html
Radio lemans werkt wel soepel http://player.radioshow.limited/audioplayer.html
[ Voor 35% gewijzigd door Paulus07 op 07-06-2023 14:20 ]
Ja die bedoel ik idd. Ik heb de race pass van 13 euro gekocht, dus ik hoop wel dat het wat beter gaat werken dan dit.
Ik denk dat de positieve ervaringen met F1TV me een false sense of security hebben gegeven dat bedrijven daadwerkelijk iets fatsoenlijk kunnen streamen via internet in 2023. Dom van mij....
Ik denk dat de positieve ervaringen met F1TV me een false sense of security hebben gegeven dat bedrijven daadwerkelijk iets fatsoenlijk kunnen streamen via internet in 2023. Dom van mij....
[ Voor 45% gewijzigd door happysan op 07-06-2023 14:21 ]
Wellicht zijn het aanloop problemen. Volgens mij is met deze race ook dat hele fiawec.tv pas daadwerkelijk gestart en was het eerst iets anders, maar dit weet ik niet 100% zeker.happysan schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:20:
Ja die bedoel ik idd. Ik heb de race pass van 13 euro gekocht, dus ik hoop wel dat het wat beter gaat werken dan dit.
F1TV is natuurlijk wel een andere dienst en kende bij de start ook veel problemen.Ik denk dat de positieve ervaringen met F1TV me een false sense of security hebben gegeven dat bedrijven daadwerkelijk iets fatsoenlijk kunnen streamen via internet in 2023. Dom van mij....
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2023 14:25 ]
Jazeker, eerste paar jaar waren best drama en regelmatig geld teruggekregen wegens technische issues. Maar de afgelopen paar jaar is het top.CH4OS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:24:
[...]
F1TV is natuurlijk wel een andere dienst en kende bij de start ook veel problemen.
Compleet losstaand van WEC natuurlijk, maar het laat wel zien dat het mogelijk is.
In de browser deed ie het 10 min goed, toen lag ie er weer uit. Nu kom ik alleen op een inlogscherm, zonder optie om in te loggen via m'n Google account. Niet dat de inlog werkte toen die optie er wel stond, maar toch.
[ Voor 20% gewijzigd door happysan op 07-06-2023 14:32 ]
Ik kijk via discovery + maar heb nog geen commentaar, hebben meerdere dit?
Eurosport Player werkt gewoon flawless.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier gewoon Engels Commentaar..rensof schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:01:
Ik kijk via discovery + maar heb nog geen commentaar, hebben meerdere dit?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb die radio aangezet. Thanks voor de links!
Ik denk dat de issue met de FIAWEC.tv simpelweg was omdat het open stond voor iedereen. Nu is de redirect weg + zit alles achter de login pagina.
Oei, geen idee. Ik heb IP tv met een formuler z9. En kijk naar Eurosport.
Dat was een flinke klap.
Dan mag je hier ook niet om advies vragen.rensof schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:12:
Om 15:55 wordt de sessie herstart.
EDIT:
Hmmm, repareren van barriers duurt wat langer dan verwacht.
EDIT:
Hmmm, repareren van barriers duurt wat langer dan verwacht.
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2023 15:58 ]
Hier zie ik tennis op Eurosport 1 en 2?...rensof schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:12:
Auto #13 die de LMP2 in de deur kreeg, gaat nieuw chassis krijgen. Wordt waarschijnlijk nachtwerk voor de monteurs dus. De coureur maakt het goed.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2023 16:48 ]
Ik hoop dat daar later een filmpje van komt net als de Ferrari van Tracy Krohn:CH4OS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:48:
Auto #13 die de LMP2 in de deur kreeg, gaat nieuw chassis krijgen. Wordt waarschijnlijk nachtwerk voor de monteurs dus. De coureur maakt het goed.
Begrijp nog steeds niet waarom die LMP2 daar zo hard reed, met dubbele gele vlag.
Corvette in de muur, weer rood:
[ Voor 14% gewijzigd door ge-flopt op 07-06-2023 17:34 ]
hier nog een mooie link met map en live timing:
https://live.griiip.com/session/147/map?columns=Last%20Lap,Best%20Lap,Interval,Gap,Sectors,Laps
https://live.griiip.com/session/147/map?columns=Last%20Lap,Best%20Lap,Interval,Gap,Sectors,Laps
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
In Firefox werkt die link dan weer niet heel super.
Maar kan misschien komen door Pi-Hole of uBlock.
Op mijn Chromebook werkt de link goed.CH4OS schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:50:
In Firefox werkt die link dan weer niet heel super.Maar kan misschien komen door Pi-Hole of uBlock.
Ik kom hier veel goede links tegen dus ik heb het komende weekend mooi wat te proberen als ik eenmaal thuis ben.
Jammer genoeg moet ik het eerste deel missen.
Wat ik mij afvraag waar ergens of op welke manier kan je de 24 uur allemaal live bekijken en het liefst zonder reclames?
Via de site zelf?
Ik zag ook Discovery+ voorbij komen. Ik zat er al langer over te denken om daar eens maand op proef te nemen. Is het alleen Le Mans of het complete kampioenschap?
Het commentaar zal Engels zijn neem ik aan?
Niet erg al was ik altijd wel gecharmeerd van Allard Kalff.
Ik schakelde voorheen nog wel eens over naar een ander kanaal (RTL7 als ik mij niet vergis en Eurosport) maar misschien is er meer en wie weet beter....
Ik heb abonnement op Eurosport Player. Dan heb je het hele jaar door WEC en daarnaast ook andere sporten zoals tennis en wielrennen.Ad de Jong schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Op mijn Chromebook werkt de link goed.
Ik kom hier veel goede links tegen dus ik heb het komende weekend mooi wat te proberen als ik eenmaal thuis ben.
Wat ik mij afvraag waar ergens of op welke manier kan je de 24 uur allemaal live bekijken en het liefst zonder reclames?
Via de site zelf?
Ik zag ook Discovery+ voorbij komen. Ik zat er al langer over te denken om daar eens maand op proef te nemen. Is het alleen Le Mans of het complete kampioenschap?
Ik schakelde voorheen nog wel eens over naar een ander kanaal (RTL7 als ik mij niet vergis en Eurosport) maar misschien is er meer en wie weet beter....
Tijdens WEC races heb je diverse commentaarstreams én een Ambient Only Sound stream.
Eurosport/Discovery is heel het WEC seizoen. Commentaar (in ieder geval de internet stream) heeft meerdere talen, o.a. Engels. Maar het WEC commentaar team vind ik heel goed (Martin Haven, Graham Goodwin en Anthony Davidson).Ad de Jong schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Via de site zelf?
Edit: ah voor de reguliere wec races alleen Engels. Ik zet die altijd op, dus dat zou ik niet weten.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 07-06-2023 20:27 ]
Ik heb voor 13 euro via fiawec.tv gedaan.Ad de Jong schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:21:
[...]
Via de site zelf?
De NASCAR auto gaat rap hoor.
Eurosport abonnementje genomen, om geen reclame te hebben.
Maar op mijn Chromecast 4K met Google TV was het niet te doen. Schokt enorm en beeld verder ook niet helemaal scherp geloof ik.
Bijna hoop opgegeven dat het nog wat wordt, maar op een gegeven moment geswitched naar mijn nieuw mini pc en daarop is het beeld superstrak en buttery smooth.
Conclusie: Chromecast kan eigenlijk wel bij het oud vuil...
PS: was bij dezelfde beeldverversingssnelheid (50Hz) dus daar lag het niet aan.
Maar op mijn Chromecast 4K met Google TV was het niet te doen. Schokt enorm en beeld verder ook niet helemaal scherp geloof ik.
Bijna hoop opgegeven dat het nog wat wordt, maar op een gegeven moment geswitched naar mijn nieuw mini pc en daarop is het beeld superstrak en buttery smooth.
Conclusie: Chromecast kan eigenlijk wel bij het oud vuil...
PS: was bij dezelfde beeldverversingssnelheid (50Hz) dus daar lag het niet aan.
[ Voor 9% gewijzigd door josh-hill op 07-06-2023 20:35 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Dat is enkel voor Le Mans. Dus best prijzig. Jaartje Eurosport is gunstiger.
Of maandje Eurosport (heb ik nu). Dat is 7 euro.
Maar goed, 7 euro 13 euro... dat is slechts een paar consumpties dus waar hebben we het over.
Maar goed, 7 euro 13 euro... dat is slechts een paar consumpties dus waar hebben we het over.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Nu valt het kwartje dat de nascar wagen toch wel goed werk geleverd heeft met de pitstop award.
Waar de andere wagens met airjacks werken, staat daar net als in Nascar gewoon een man met een krik,
Hypercar | #93 Peugeot 9X8 of Peugeot TotalEnergies in 10:067
LMP2 | #41 ORECA 07-Gibson of Team WRT in 10:311
LMGTE Am | #98 Aston Martin Vantage AMR of Northwest AMR in 10:480
Innovative Car | #24 Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR of Hendrick Motorsports in 10:364
https://www.24h-lemans.co...-pit-stop-challenge-57579
Waar de andere wagens met airjacks werken, staat daar net als in Nascar gewoon een man met een krik,
Hypercar | #93 Peugeot 9X8 of Peugeot TotalEnergies in 10:067
LMP2 | #41 ORECA 07-Gibson of Team WRT in 10:311
LMGTE Am | #98 Aston Martin Vantage AMR of Northwest AMR in 10:480
Innovative Car | #24 Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR of Hendrick Motorsports in 10:364
https://www.24h-lemans.co...-pit-stop-challenge-57579
Dank voor de opties, ik volg geen enkele andere sport dan autosport dus dan is Eurosport al te duur.
Een maand zou dan wel een optie zijn.
Discovery zou dan beter zijn. Dit jaar even teveel aan mijn hoofd om het even goed uit te zoeken allemaal.
fiawec.tv zat ik inderdaad ook aan te denken.
Zal de knoop voor het weekend eens doorhakken.
Btw die Nascar is echt gaaf om te zien en horen.
Een maand zou dan wel een optie zijn.
Discovery zou dan beter zijn. Dit jaar even teveel aan mijn hoofd om het even goed uit te zoeken allemaal.
fiawec.tv zat ik inderdaad ook aan te denken.
Zal de knoop voor het weekend eens doorhakken.
Btw die Nascar is echt gaaf om te zien en horen.
Nu op TV5 (Franse internationale TV) een documentaire over Le Mans (met NL ondertitels...). Op Ziggo is dat kanaal 71
[ Voor 26% gewijzigd door Amphiebietje op 07-06-2023 21:02 ]
G56 mag volle bak gaan. Ze hadden eerst een “performance window” waar ze in moesten zitten. Nu heeft de organisatie gezegd: “Veel plezier!”
Commentator op WEC zei dat ze de spoiler al kleiner hadden gemaakt.
Commentator op WEC zei dat ze de spoiler al kleiner hadden gemaakt.
Ik denk dat het relatief gezien wel meevalt. Is voor alle sessies én onboards bij de auto's, qua prijs valt het dus wel mee. Commentaar is ook gewoon goed met bekende namen. Daarbij, voor die ene race per jaar, hoef ik echtniet elk dubbeltje op de kant te leggen. Ik zou eigenlijk die kant op, maar camping uitverkocht, althans die waar ik heen wilde en via derde partij was een camping opeens 930 euro, plus twee general admittance tickets, waar we geen zin in hadden, omdat we via aco al tickets hadden.Rivanov schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:36:
Dat is enkel voor Le Mans. Dus best prijzig. Jaartje Eurosport is gunstiger.
Ja, dat verrastte mij eigenlijk ook. Tof om te zien dat die tussen het prototype 'geweld' en de GTE's in zit. Zou denk ik wel tof zijn om ook met Nascat te samenwerken en voor GTE ook een hybride klasse te hebben, als soort alternatief LMDh.Niellie41 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:31:
De NASCAR auto gaat rap hoor.
Wat meer technische achtergrond over de Garage 56 NASCAR Chevy Camaro ZL1
@psy Viel mij gisteren ook al op dat het best druk is en dat voor free practice...
Zat even te zoeken wie het commentaar doen ij eurosport, maar zag dit ineens:
De rondes die zeker het meest interresant zijn worden niet uitgezonderd volgens Motorsport.com24 uur van Le Mans op Eurosport 1
17.30 uur tot 14.30 uur
Eurosport 1 zendt een groot deel van de 24 uur van Le Mans live uit. De start is echter niet te zien op het openbare kanaal vanwege de vrouwenfinale op Roland Garros. Na deze wedstrijd wordt overgeschakeld naar het Circuit de la Sarthe. De laatste ronden van de race zijn eveneens niet te zien in verband met de mannenfinale op Roland Garros. De eerste en laatste fase van de race is wel live te volgen via de streamingdienst van Eurosport en de Eurosport Player.
Volgens mij zendt RTL7 het volledig uit, enige is wel dat er even geschakeld moet worden ivm de Champions League finale. Dan is de LM24 te zien op RTl5.
De https://live.griiip.com/motorsport pagina is best handig. Ik heb nu een pagina met de messages van de Eduardo Freitas (racing director) en andere events: https://live.griiip.com/s...ectors,Laps&rsFilters=All
EDIT:
Hoe zit het met de banden? Ik dacht dat men tijdens de race alleen de harde compound mogen gebruiken?
Ik kan alleen zo gauw daar niets over vinden, anders dan dat de banden RFID-chips moeten hebben om altijd te kunnen herkennen welke band het is en van wie etc.
EDIT:
Hoe zit het met de banden? Ik dacht dat men tijdens de race alleen de harde compound mogen gebruiken?
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2023 17:24 ]
Dat is dan ook wel weer debiel gedaan imo. Al lijkt het overigens wel op Eurosport 2 uitgezonden te worden. Die heeft niet iedereen, maar voor wie dat wel heeft is dat denk ik ook wel handige info.ge-flopt schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:53:
Zat even te zoeken wie het commentaar doen ij eurosport, maar zag dit ineens:
[...]
De rondes die zeker het meest interresant zijn worden niet uitgezonderd volgens Motorsport.com
Ik heb een heel stuk over 'waar te kijken' in de topic start gezet, het kan zijn dat die niet klopt, maar we ontvangen graag correcties!
EDIT:
De Multiviewer for F1 heeft nu ook een (open) beta voor de FIAWEC.tv-streams. Je hebt dan dus nog wel een abo nodig via fiawec.tv, maar daarin zit onder andere ook de livetimging pagina van https://live.griiip.com/motorsport/ nu in verwerkt.
Voor bestaande gebruikers, die nog niet in de beta meedoen:
De race voor de Road to Le Mans Cup wordt gestreamed op YouTube:
EDIT:
De Multiviewer for F1 heeft nu ook een (open) beta voor de FIAWEC.tv-streams. Je hebt dan dus nog wel een abo nodig via fiawec.tv, maar daarin zit onder andere ook de livetimging pagina van https://live.griiip.com/motorsport/ nu in verwerkt.
Voor bestaande gebruikers, die nog niet in de beta meedoen:
- Ga naar https://muvi.gg/use-beta-channel zorg dat Multiviewer het opent, het vraagt dan om een aanpassing te doen
- Ga vervolgens naar https://muvi.gg/beta/can-i-haz-wec, zorg dat Multiviewer het wederom opent
- Herstart Multiviewer
De race voor de Road to Le Mans Cup wordt gestreamed op YouTube:
[ Voor 95% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2023 18:19 ]
Een paar behoorlijke klappers in de Road to Le Mans Cup race. Finish onder safety car, en iemand gaat een vervelend gesprek krijgen met de stewards (heel agressief rijden en iemand van de baan duwen...
)
Ja, Renger start dus 8e.
Die regel zouden ze best ook in de F1 mogen doen, snelste tijd schrappen als je rode vlag veroorzaakt.
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2023 20:54 ]
Wel mooie startrij en dit keer geen Toyota. Dat de beste maar mag winnen.
Zo nog fp4 over uurtje tot 11.
Mooie kwalificatie, gezien.
Ja, wordt mooie start, Zaterdag!amiaima schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:04:
Wel mooie startrij en dit keer geen Toyota. Dat de beste maar mag winnen.
Oh, dus het is jouw schuld dat de Cadillac is aangebrand...psy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:29:
Zo. Na lekkere barbecue klaar voor de practice zometeen
[Afbeelding]
Nu ik de beelden zo live zag begon ik wel een beetje heimwee te krijgen hoor. Vorig jaar was al geweldig, maar dit jaar helaas niet gegaan ivm uitzending vader. Ach ja volgend jaar nog een kans, met Lambo, BMW en Acura derbij.
Wanneer wordt bekend of ze de BOP nog aanpassen? Misschien heeft Toyota wel expres wat trager gereden om in de wedstrijd meer kans te maken..
Het is niet normaal.
Die Nascar.
In het echt. Die verplettert alles qua geluid. 😂
Die Nascar.
In het echt. Die verplettert alles qua geluid. 😂
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Het verschil in snelheid in de Porschecurves hier is heel goed te zien. Captain Obvious, maar wel leuk IRL....
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ook het buitenom inhalen is best spectaculair
Ik wilde net hetzelfde posten...psy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:47:
Waarom is er eigenlijk rood? Beetje saai nu zo 😂
EDIT:
Feitas zegt dan net weer wel, dat de sessie mogelijk verlengd gaat worden, vanwege de rode vlag.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2023 22:48 ]
Van Freitas moesten ze links rijden in de slowzone, maar een aantal deden dat niet, dus zei Freitas:
“Since drivers don't know the difference between right and left the best solution is a red flag"
“Since drivers don't know the difference between right and left the best solution is a red flag"
En dat men links moest rijden, was voor de disco bij Peugeot, I take it?JustSomeone schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:52:
Van Freitas moesten ze links rijden in de slowzone, maar een aantal deden dat niet, dus zei Freitas:
Jeetje.
Heb de stream ook maar oogezet en zag dat het verkengd is tot 22:15
Heb de stream ook maar oogezet en zag dat het verkengd is tot 22:15
YesCH4OS schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:55:
[...]
En dat men links moest rijden, was voor de disco bij Peugeot, I take it?
Dat zou Peugeot ook gedaan hebben, maar die heeft niet echt baad nog bij de bop. Toyota rijdt al met 32kg ballast in de auto en nóg staan ze er best goed bij elke keer. Tijdens een raceweek/weekend wordt de bop nooit nog eens extra aangepast. Dat gebeurd altijd voorafgaand aan een race.pilskes schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:04:
Wanneer wordt bekend of ze de BOP nog aanpassen? Misschien heeft Toyota wel expres wat trager gereden om in de wedstrijd meer kans te maken..
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2023 23:42 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik hou van zijn humor! Ook zijn "introductiepraatje" voor FP4 zat vol met humorJustSomeone schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:52:
2024 kalender
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nog meer nieuws (of ja, eerder een bevestiging):
LMP2 verdwijnt uit de WEC. De klasse blijft wel voor Le Mans zelf (en ELMS/ALMS/IMSA).
- Hypercar
- LMGT3
Op zich wel goed dat WEC naar een andere baan in de VS gaat. Sebring is een toffe baan maar ik vond de combinatie van WEC en IMSA altijd apart, met als hoogtepunt die keer waarbij de 2 klassen tegelijk op de baan reden. Op Sebring was de WEC het voorprogramma voor de 12 uur van Sebring.
LMP2 verdwijnt uit de WEC. De klasse blijft wel voor Le Mans zelf (en ELMS/ALMS/IMSA).
Dus voor WEC krijgen we:While LMP2 cars will not be eligible for the full WEC season, there will be 15 spaces reserved on the Le Mans 24 Hours entry list for teams running in LMP2 in the European Le Mans Series, Asian Le Mans Series and IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
- Hypercar
- LMGT3
Op zich wel goed dat WEC naar een andere baan in de VS gaat. Sebring is een toffe baan maar ik vond de combinatie van WEC en IMSA altijd apart, met als hoogtepunt die keer waarbij de 2 klassen tegelijk op de baan reden. Op Sebring was de WEC het voorprogramma voor de 12 uur van Sebring.
[ Voor 62% gewijzigd door Niellie41 op 09-06-2023 10:43 ]
Corvette gaat hun programma uitbreiden en gaat 8 auto's inzetten over verschillende kampioenschappen:
https://www.dailysportsca...rvette-racing-effort.html
Dit zal niet via één fabrieksteam zijn, maar zoals in GT3, via verschillende klanten.Over the coming months multiple announcements are expected, confirming customer teams for programmes in IMSA, SRO championships and the FIA WEC.
Corvette has confirmed to DSC that eight cars are expected to compete in year one, with two cars in the FIA WEC’s LMGT3 class, a pair in SRO series and four cars in IMSA WeatherTech.
Laura Wontrop Klauser, GM Sports Car Racing Manager, told DSC this week: “Our desired plan has been to launch in 2024 with four cars racing in IMSA – two in GTD Pro and two in GTD – two cars in the WEC and two in SRO America.”
https://www.dailysportsca...rvette-racing-effort.html
De Alpine LMDh auto!

https://sportscar365.com/...rome-powered-a424_b-lmdh/

https://sportscar365.com/...rome-powered-a424_b-lmdh/
[ Voor 65% gewijzigd door Niellie41 op 09-06-2023 11:47 ]
Wat wellicht interessant om te weten is, is dat Williams Advanced Engineering meewerkt aan het hybride deel van de auto. Dat is het bedrijf dat voortgekomen is uit de overname van het Williams F1 team door die investeerder.
Wie is er in Le Mans en kan er voor mij zo'n Le Mans beker meebrengen voor me? Het drankje en de verzendkosten zijn natuurlijk voor mij. 
Wat een bak schade en crashes bij de Road to Le Mans....
[ Voor 17% gewijzigd door ge-flopt op 09-06-2023 13:11 ]
Wat is er zo speciaal aan die bekers dan?ge-flopt schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:04:
Wie is er in Le Mans en kan er voor mij zo'n Le Mans beker meebrengen voor me? Het drankje en de verzendkosten zijn natuurlijk voor mij.
Dat is bij alle LMDh auto's zo. Het LMDh hybridesysteem is een standaardonderdeel dat voor alle auto's gelijk is.CH4OS schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:50:
[...]
Wat wellicht interessant om te weten is, is dat Williams Advanced Engineering meewerkt aan het hybride deel van de auto. Dat is het bedrijf dat voortgekomen is uit de overname van het Williams F1 team door die investeerder.
Overigens is het niet nieuw dat Williams zich met auto's in andere klasses bezig houdt. De BTCC Renault Laguna en Le Mans BMW 25 jaar terug kwamen ook al bij Williams vandaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Richard117 op 09-06-2023 14:01 ]
Elk jaar zijn er speciale bekers. Wil er eigenlijk al een tijdje 1 hebben.CH4OS schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:35:
[...]
Wat is er zo speciaal aan die bekers dan?Zien die er goed uit of zo?
Voorbeeld:

[ Voor 27% gewijzigd door ge-flopt op 09-06-2023 14:20 ]
Ziet er interessant uit! Als de prijs niet al te duur is, ben ik misschien ook wel te porren!ge-flopt schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:18:
[...]
Elk jaar zijn er speciale bekers. Wil er eigenlijk al een tijdje 1 hebben.
Voorbeeld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag bij de drivers parade geweest in de stad. Wat een feest, echt een aanrader.
Achter bij de Kids & Family zone stap je zo op de tram T1 en rij je naar het centrum.
Op de terug weg kan je nog een halte ervoor uitstappen en boodschappen dien voor de bbq en doorrrr.......
Achter bij de Kids & Family zone stap je zo op de tram T1 en rij je naar het centrum.
Op de terug weg kan je nog een halte ervoor uitstappen en boodschappen dien voor de bbq en doorrrr.......
Daar was ik ook! Enorme gekte inderdaad! Nog een aanrader, bij die tramhalte is ook het einde van de parade, mocht je dus een selfie willen met een coureur dan heb je daar de meeste/enige kans, tevens een goede plek om makkelijk goodies te verzamelen.amiaima schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:12:
Vandaag bij de drivers parade geweest in de stad. Wat een feest, echt een aanrader.
Mijn hotel op een uur rijden is last minute een homestay op 20 minuten afstand geworden, toch wel fijn om een stuk dichterbij te zijn en ook een degelijk bed enzo te hebben.
Morgenochtend rond 9.30 naar het circuit en dan hopelijk een plekje vinden bij T1 in de buurt, zicht op het rechte stuk en richting Dunlop Bridge.
Wij waren vanmiddag op het verkeerde treintje gestapt en zijn langs Houx helemaal op het einde gekomen. Toen maar weer helemaal terug om bij het circuit maar weer terug naar Beausejour te lopen 😂amiaima schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:12:
Alles hier gaat met de franse slag. Niks is echt goed geregeld.
Voorbeeld we kwamen net aan woensdagavond, bijna helemaal donker. Zou je denken dat ze de campsite netjes vullen maar het lijkt compleet random te gaan. Oh ja stop hier, hier is je pitch. Al ik weet niet hoeveel losse pitches voorbijgereden.
Of de shuttlebus, een gratis busje die je naar het begin van de campsite brengt. Staat nergens echt aangegeven maar stopt bij elk toiletgebouw
Dan denk je in het begin, zou dit een gratis service zijn??? Mag je zomaar mee? Ja dus
Als je bij de uitgang de rotonde oversteekt kan je lopend naar de ingang van het circuit, ook daar weer een soort pendeldienst bestaande uit van die toeristentreintjes. Ook hier onduidelijk of dit gratis is. Maar het is zo. Moet je wel opletten bij het teruggaan dat je de goede terugneemt en niet een detour hebt naar een camping die je niet wil
Ook de gridwalk vanmiddag. Nergens aangegeven. Uiteindelijk via de tunnel bij een ingang aangekomen. Staat daar een mevrouw iedereen de tickets te controleren. Maar dat is veel eerder al gedaan anders was je het circuit niet opgekomen.
Zijn allemaal van die vage dingen dat je denkt, why...! Maar het is tegelijkertijd ook wel weer komisch te noemen...

Tegelijk complimenten voor wat je krijgt op Beausejour voor die paar euro's. Zelfs de douches werken prima. Ja er zijn vaak rijen maar dat moet je goed timen.
[ Voor 4% gewijzigd door psy op 09-06-2023 21:56 ]
Het blijft Frankrijk, heeft ergens ook zo zijn charme. Had een soortgelijke ervaring met de sticker voor het parkeren, het was ze niet gelukt om die vooraf te verzenden dus kreeg ik een email met een straat en daar kon ik dan de sticker halen... Eenmaal daar in de buurt stond het met bordjes goed aangegeven en kom je uit bij een oude loods waar een oude man achter een klaptafel zit met daarop enorme lijsten met namen van mensen die daar hun sticker op komen halen...psy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:50:
[...]
Wij waren vanmiddag op het verkeerde treintje gestapt en zijn langs Houx helemaal op het einde gekomen. Toen maar weer helemaal terug om bij het circuit maar weer terug naar Beausejour te lopen 😂
Alles hier gaat met de franse slag. Niks is echt goed geregeld.
Voorbeeld we kwamen net aan woensdagavond, bijna helemaal donker. Zou je denken dat ze de campsite netjes vullen maar het lijkt compleet random te gaan. Oh ja stop hier, hier is je pitch. Al ik weet niet hoeveel losse pitches voorbijgereden.
Of de shuttlebus, een gratis busje die je naar het begin van de campsite brengt. Staat nergens echt aangegeven maar stopt bij elk toiletgebouw![]()
Dan denk je in het begin, zou dit een gratis service zijn??? Mag je zomaar mee? Ja dus![]()
Als je bij de uitgang de rotonde oversteekt kan je lopend naar de ingang van het circuit, ook daar weer een soort pendeldienst bestaande uit van die toeristentreintjes. Ook hier onduidelijk of dit gratis is. Maar het is zo. Moet je wel opletten bij het teruggaan dat je de goede terugneemt en niet een detour hebt naar een camping die je niet wil![]()
Ook de gridwalk vanmiddag. Nergens aangegeven. Uiteindelijk via de tunnel bij een ingang aangekomen. Staat daar een mevrouw iedereen de tickets te controleren. Maar dat is veel eerder al gedaan anders was je het circuit niet opgekomen.
Zijn allemaal van die vage dingen dat je denkt, why...! Maar het is tegelijkertijd ook wel weer komisch te noemen...
Tegelijk complimenten voor wat je krijgt op Beausejour voor die paar euro's. Zelfs de douches werken prima. Ja er zijn vaak rijen maar dat moet je goed timen.
Hoor nu in de verte vuurwerk vanaf het circuit, klinkt best groots aangezien ik een km of 12 hemelsbreed bij het circuit vandaan ben.
Ik vind dit juist te gek. Het karakteristiek van Le Mans word bewaard. Niets staat in het Engels aangegeven en daarom zie je ook veel Britse visitor guides, nog meer reden om elkaar hier te informeren 
Wij staan ook op Beausejour en kan het voor het geld goed waarderen. Vanaf het campingbusje spring je over naar de grote bus richting circuit.
Nu ik dit schrijf begint de vuurwerkshow, gaaf hoor.
Al heb ik het idee dat ie nog wat haltes meer doet maar.... waar staat het aangegeven.... Het is allemaal een avontuur. Net zo al de milieu sticker, tolpas etc... al is die tolpas niet echt nodig. Bankpas of cash voldoet.
Morgen gaan we neerdalen aan de Porsche curve.
Wij staan ook op Beausejour en kan het voor het geld goed waarderen. Vanaf het campingbusje spring je over naar de grote bus richting circuit.
Nu ik dit schrijf begint de vuurwerkshow, gaaf hoor.
Al heb ik het idee dat ie nog wat haltes meer doet maar.... waar staat het aangegeven.... Het is allemaal een avontuur. Net zo al de milieu sticker, tolpas etc... al is die tolpas niet echt nodig. Bankpas of cash voldoet.
Morgen gaan we neerdalen aan de Porsche curve.
Niet om het 1 of ander, maar dit is niet typisch Frans. Dit zag ik in Oostenrijk bij de F1 ook. 3x hebben ze mijn ticket gecontroleerd daar. Het heeft te maken met dat ze ervoor willen zorgen dat er niemand zonder ticket door kan lopen en iedereen zeker weten daar thuis hoort. Langs 1 controlepunt gaan, dat is nog wel te doen. Maar langs 3 is gewoon niet echt mogelijk. Bovendien krijg je de kans om nog wat te controleren en te polsen of er nog iemand wat te verbergen heeft. Natuurlijk gaat het ze dan niet om de kruimeldieven, maar eerder explosieven en dat soort. Al zullen ze dat nooit toegeven natuurlijk. Maar reken maar dat er wel ergens een camera staat waar iemand anders kijkt die het wel even naloopt.psy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:50:
[...]
Staat daar een mevrouw iedereen de tickets te controleren. Maar dat is veel eerder al gedaan anders was je het circuit niet opgekomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2023 01:52 ]
Mooi al die ervaringen 👍🏻
Momenteel rijdt hier een Evo rond die constant aan het revven is, en vervolgens knalt de uitlaatin een hoop explosies.
Maar kapot gaan, ho maar 😂
Momenteel rijdt hier een Evo rond die constant aan het revven is, en vervolgens knalt de uitlaatin een hoop explosies.
[ Voor 4% gewijzigd door psy op 10-06-2023 02:00 ]
Japans hè. Dat gaat niet kapot zoals Duitsers of Fransen.psy schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 01:59:
Ah, vlak voor de Dunlop tribune, gok ik zo?Homeland schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:44:
[Afbeelding]
Mooie plek gevonden, net voor/bij de eerste chicane.
Op de weg van Karting naar uitgang porte karting is de Ferrari parkeerplaats. Ongeveer 40 Ferrari's staan daar wo een F40.
Om 12.30 2 rondjes van oude winnende auto's. Gisteren ook op start finish. S' ochtends hebben we ze nog staan bekijken in het museum en 's avonds ook daadwerkelijk zien rijden, waaronder de originele Ford(s) GT40 zien rijden.
Fly by van een Dassault Rafale. Wat een wendbaar toestel en wat een gedreun met de afterburner.
Vuurwerk (op meerdere plaatsen) was super. Mooiste was van achter Hypodrome. Coordinatie was minder maar wat een brilliant vuurwerk.
Om 12.30 2 rondjes van oude winnende auto's. Gisteren ook op start finish. S' ochtends hebben we ze nog staan bekijken in het museum en 's avonds ook daadwerkelijk zien rijden, waaronder de originele Ford(s) GT40 zien rijden.
Fly by van een Dassault Rafale. Wat een wendbaar toestel en wat een gedreun met de afterburner.
Vuurwerk (op meerdere plaatsen) was super. Mooiste was van achter Hypodrome. Coordinatie was minder maar wat een brilliant vuurwerk.
Ik kan mij herinneren dat mijn broer en ik 's Zaterdags voor de race de pitwalk deden (in 2019), konden toen ook op het circuit lopen, tot aan de Dunlop bridge. Dat hebben we dus gedaan, was best een eind! Stonden dan ook auto's op de track, waarinder de Bentley 8-speed en de bokaal (met beveiliging).
@jan390 Yep, meestal doen Rafale's de fly-by (want Frans). Wat dat betreft is Frankrijk net zo patriottisch als Amerika.
@jan390 Yep, meestal doen Rafale's de fly-by (want Frans). Wat dat betreft is Frankrijk net zo patriottisch als Amerika.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2023 11:02 ]
Wie ging er naar de Porschecurve vanuit Beausejour? We vroegen ons af hoe vroeg je er het beste kon zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.