Endurance/Sportscar race topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 33.928 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Erw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:36:
Als ik om 8:00 op Spa ben zaterdag dan is er vast nog wel plek op P1 toch?
Ik gok van wel als je zo vroeg bent. Eerste baanactie is om 9:20u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
TommyGun schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:42:
[...]

Ik wil nog wel een keer naar de Le Mans Classic maar om nou 2x in een maand naar Le Mans te rijden :+
Dat dus. Het zit te dicht op de 24h om op en neer te rijden, er zit te veel tijd tussen om daar te blijven en het is te vroeg in het jaar om het onderdeel te maken van de (school)zomervakantie. Dus zie ik mij voorlopig helaas niet naar de Classic gaan.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Tijmen van der Helm in de GTP klasse in IMSA voor JDC-Miller Motorsports aan de slag:
https://nl.motorsport.com...ede-nederlander/10460844/

Zeker na Le Mans vorig jaar waar ik hem niet heel bijzonder vond zowel op de baan als er naast, valt het me mee dat hij een stapje omhoog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:15:
Tijmen van der Helm in de GTP klasse in IMSA voor JDC-Miller Motorsports aan de slag:
https://nl.motorsport.com...ede-nederlander/10460844/

Zeker na Le Mans vorig jaar waar ik hem niet heel bijzonder vond zowel op de baan als er naast, valt het me mee dat hij een stapje omhoog kan doen.
Zal het misschien iets reglementairs zijn icm de rating of zo? :) Of sponsorgelden misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voor de mensen die terug willen kijken:

Er is schijnbaar ook bevestigd dat er vijf jaar extra WEC races op Spa gaan zijn.

Antonio Giovinazzi duwt de Ferrari hypercar even met 284-288 door de combinatie Eau Rauge / Raidillion heen:

En de preview:

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Penske gaat trouwens met 3 auto's meedoen aan 24h van Le Mans. Ze hebben ook de livery al laten zien.

https://www.autosport.com...e-mans-24-hours/10462066/
https://www.fiawec.com/en...l-livery-for-le-mans/7657
Videootje:

Ah kak, maar in deze Tweet zit dus een video. :+

Ik ga vast beginnen te sparen voor een 1:18 schaalmodel van deze Le Mans auto! :+

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Is de WEC 6 uur van Spa nog ergens live op tv te zien naast Eurosport 2 en motorsports tv? 😏
Lijkt erop dat het op de site van WEC ook live wordt uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
mannetje19 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:30:
Is de WEC 6 uur van Spa nog ergens live op tv te zien naast Eurosport 2 en motorsports tv? 😏
Lijkt erop dat het op de site van WEC ook live wordt uitgezonden?
Op de wec site is het betaald, dat wel. Soms RTL7, maar moet je even checken. Kijk ook op https://www.fiawec.com/en...-action-from-belgium/7650

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 29-04-2023 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53
Gaat lekker met die hypercars op Spa, allemaal "rare" crashes (koude banden en/of natte plekken op het circuit):

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainSkiddow
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 09:13
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst naar een volledig race weekend geweest. De 6H van Spa. Wat een ongelooflijk mooie ervaring. Camera, eten, drinken en de regenhoes in de tas en gaan.

Wat ik me nog wel afvraag, is of de opkomst van toeschouwers altijd zo mager is. De race op zaterdag had vrij veel bezoekers, maar de bij de quali's op vrijdag waren alle tribunes maar voor 1/4 gevuld.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
CaptainSkiddow schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:21:
Wat ik me nog wel afvraag, is of de opkomst van toeschouwers altijd zo mager is. De race op zaterdag had vrij veel bezoekers, maar de bij de quali's op vrijdag waren alle tribunes maar voor 1/4 gevuld.

Nouja, volgens mij worden WEC races wel redelijk goed bezocht.

Alleen je moet wel even denken, vrijdag was voor veel mensen gewoon een werkdag (zeker voor de niet-Nederlanders gewoon en voor veel Nederlanders ook).

Denk als je zaterdag Q zou hebben, zondag de race dat je "ervaring" compleet anders zou zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 30-04-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:26
CaptainSkiddow schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:21:
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst naar een volledig race weekend geweest. De 6H van Spa. Wat een ongelooflijk mooie ervaring. Camera, eten, drinken en de regenhoes in de tas en gaan.

Zelfs bij F1 zijn op vrijdag de tribunes bij lange na niet vol, ik denk dat veel raceklassen jaloers zijn op 25% bezetting op vrijdag...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Iemand enig idee hoe laat de pitwalk zou kunnen zijn voor de 24h van Spa?

Voorheen was het altijd rond 14u, maar ik zie niet hoe ze dit moeten inplannen met de timetable voor 2023.

Is het oude pit complex nog hetzelfde als in 2022 of is daar ook wat aan veranderd ivm de bouw van nieuwe tribunes? Dat heeft ook invloed op welke race welk complex gebruikt. Ik meende dat niet alle 24h auto's in het nieuwe complex konden maar ik kan me vergissen. De pitwalk was wel altijd uitsluitend in de nieuwe pitstraat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCING-LUgtqcfCwX2QMdYJrcJR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGtxhtV0NvKo5OiLLPTmcUUA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 01-05-2023 14:11 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Vandaag zijn alle Teams en Coureurs voor de 24 uur van le Mans bekend gemaakt. Er kan natuurlijk nog veel veranderen, maar bij deze een overzichtje van de Lage Landen teams en coureurs er gaan komen.
Cadillac Racing - Renger van der Zande (NL)
Porsche Penske Motorsport - Laurens Vanthoor (BE)
Prema Racing - Bent Viscaal (NL)
Team WRT - Robin Frijns (NL)
Graff Racing - Giedo van der Garde (BE)
KR Engineering - Maxime Martin (BE) / Tom van Rompuy (BE) / Ugo de Wilde (BE)
Panis Racing - Tijmen van der Helm (NL) / Job van Uitert (NL)
Racing Team Turkey - Dries Vanthoor (BE)
Proton Competition - Jan Heylen (BE)
AF Corse - Ulysse de Pauw (BE)
Corvette Racing - Nicky Catsburg (NL)
Iron Lynx - Alessio Picariello (BE)

Het valt me op dat er aardig wat van onze zuiderburen aan de start staan. We hebben jaren gehad volgens mij dat er geen Belgen aan de start stonden.

Wat me ook opvalt, is dankzij de Hypercars de verdeling aardig gelijk is over de 3 klasses.

Weet dat het gerucht ging dat de LMP2 misschien wel uit het WEC gezet zou worden, maar zou ze er toch graag bij houden. Je weet dat de LMP2 klasse altijd goed gevuld is, mede omdat er meestal een rijke (AM) coureur meedoet die het bonnetje betaald. Hypercars klasse bestaat alleen omdat er op dit moment auto bedrijven mee doen, maar als die het niet meer zien zitten, stappen ze er net zo makkelijk uit (zie Peugeot, Audi en Porsche in de LMP1 klasse), maar de coureurs met geld blijven er wel zijn.

Wikipedia: 2023 24 Hours of Le Mans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@ge-flopt De LMDh is ook wel iets wat de Hypercar klasse gered heeft. Dat zowel Audi en Porsche stopten met LMP1 komt natuurlijk ook met name door dieselgate van het moederbedrijf. Was dat er niet geweest, deden zowel Audi als Porsche langer mee en zijn ze nooit Formule E gaan doen om het image op te poetsen.

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2023 02:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@ge-flopt
Vergeet de dames niet!
Iron Dames - Sarah Bovy (BE)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34

Niellie41

[object Object]

ge-flopt schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:19:
Weet dat het gerucht ging dat de LMP2 misschien wel uit het WEC gezet zou worden, maar zou ze er toch graag bij houden. Je weet dat de LMP2 klasse altijd goed gevuld is, mede omdat er meestal een rijke (AM) coureur meedoet die het bonnetje betaald. Hypercars klasse bestaat alleen omdat er op dit moment auto bedrijven mee doen, maar als die het niet meer zien zitten, stappen ze er net zo makkelijk uit (zie Peugeot, Audi en Porsche in de LMP1 klasse), maar de coureurs met geld blijven er wel zijn.
Fabrikanten komen en gaan is ook iets van alle tijden. Ook in de GT klasse.

Het idee van de Hypercar klasse is dat het ook makkelijker wordt om als privé team mee te doen. De hybride LMP1 auto’s waren veel te duur voor privé teams. Jota rijdt al met een Porsche 963. In de VS is er ook al een privé team.

Dan heb je Glickenhaus met een eigen(!) auto als privé team, net als VanWall (wat eigenlijk ByKolles is). Pescarolo komt waarschijnlijk ook terug met Peugeot. Ik verwacht nog meer privé teams wanneer de auto’s verder zijn ontwikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit weekend de 12 uur van Spa, een race in de 24h series. 50 teams aan de start, de race is verdeeld in 2 races van 6 uur. De race van vandaag begint nu, morgen om 10:30 beginnen ze aan de volgende 6 uur.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Niellie41 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:32:
[...]
Dan heb je Glickenhaus met een eigen(!) auto als privé team, net als VanWall (wat eigenlijk ByKolles is). Pescarolo komt waarschijnlijk ook terug met Peugeot. Ik verwacht nog meer privé teams wanneer de auto’s verder zijn ontwikkeld.
Ondanks dat Glickenhaus de naamgever is van het team, is Glickenhaus ook nog een auto bouwer, daarom mag hij mee doen. Dat is dezelfde reden dat Kolles dit jaar ook mee doet onder de vlag van Vanwall. Als Vanwall niet had toegehapt, hadden ze wel een andere (relatief) kleine auto bouwer gezocht. Kollin kon niet onder de ByKolles vlag mee doen omdat er aan de wagen een wagenbouwer ten grondslag moet liggen, ok Kolles heeft het iets anders aangepakt, maar officieel zijn ze dus Vanwall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:32:
Fabrikanten komen en gaan is ook iets van alle tijden. Ook in de GT klasse.
In dit licht kijk ik ergens ook wel uit naar de komst van GT3 binnen het WEC. Hopelijk brengt dat ook een boel teweeg, net zoals we dat zien bij de Hypercars.

Ben benieuwd wat voor modernisering LMP2 gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maar of we audi nog terug gaan zien buiten de F1......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Paulus07 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:38:
Maar of we audi nog terug gaan zien buiten de F1......

[Twitter]
Audi had (ook) LMDh plannen zelfs (die auto was zelfs bijna klaar voor testdebuut) en ze zouden dit jaar mee gaan doen. Totdat de F1 deal kwam, dus Audi richt zich nu juist daar op. Mooi staaltje met geld smijten is het wel weer bij Audi... :+

Ook wel ironish, volgens het artikel dat ik link, zou Audi juist met 'voorlopig doorgaan', met o.a. GT3. Nog geen jaar later is daar naar de geruchten nog maar weinig van over:
Audi, however, has reinforced its continued commitment to customer racing, with the continuation of its GT2, GT3, GT4 and TCR offerings in sports car racing.
;)

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2023 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:15
Lamborgini gaat deelnemen in wec en imsa en als ik me niet vergis maken zij deel uit van vag group onder audi.
https://www.lamborghini.c...ia-wec-and-imsa-from-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
amiaima schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:44:
Lamborgini gaat deelnemen in wec en imsa en als ik me niet vergis maken zij deel uit van vag group onder audi.
https://www.lamborghini.c...ia-wec-and-imsa-from-2024
Sterker nog, Daniil Kvyat en Romain Grosjean gaan voor Lambo rijden: https://the-race.com/wec-...lamborghini-lmdh-line-up/

BMW komt als het goed is ook met eem LMDh auto. :) Die rijden nu IMSA, maar komen ook naar WEC als het goed is.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2023 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Over Le mans.....
Weet iemand of je verplicht bent om bij binnenkomst een geldige ACO membership te hebben (en te kunnen tonen) als je kaarten hebt die met ACO korting zijn verkocht? Ik lees nergens dat dat verplicht is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
psy schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:14:
Over Le mans.....
Weet iemand of je verplicht bent om bij binnenkomst een geldige ACO membership te hebben (en te kunnen tonen) als je kaarten hebt die met ACO korting zijn verkocht? Ik lees nergens dat dat verplicht is.
Dat is natuurlijk alleen bij aankoop van belang. Daarna zal er niet echt naar gekraaid worden. Voor de korting als je een groene auto (ev of hybride) hebt wordt wel gecontroleerd of je recht hebt op die korting, begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.motorsport.co...e-mans-24-hours/10468174/

Gebruik va banden warmers worden nu alleen voor le mans weer toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 12-05-2023 10:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
YakuzA schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:38:
https://www.motorsport.co...e-mans-24-hours/10468174/

Gebruik va banden warmers worden nu alleen voor le mans weer toegestaan.
Op grond van veiligheid ook nog eens. Dat vind ik wel een opvallende. Begrijp me niet verkeerd: veiligheid is natuurlijk belangrijk. Dus als men dit toestaat omwille van de veiligheid, is dat natuurlijk alleen maar goed. Maar dan lijkt het mij ook makkelijk(er) te onderbouwen om het besluit terug te draaien. Zeker als er in Le Mans geen of minder van dergelijke crashes gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

https://www.dailysportsca...mgt3-class-look-like.html
DSC's verwachtingen over de nieuwe LMGT3 klasse:
So here, for now, is where DSC believes things stand for the FIA WEC next season:

• There seems little or no prospect of any brand requiring the much-trumpeted ‘Premium’ package

• There is a clear intention to restrict the number of cars per brand to two, and that both should, preferably, be fielded by a single team

• Those teams look set to be selected by the relevant OEMs and their customer sport operations

• The overall WEC entry in 2024 is set to be capped at 38 cars once again with 20-22 Hypercar entries expected for the full season in 2024
• Confirmation is expected in the coming weeks that LMP2 will not form part of the FIA WEC from 2024, instead featuring in the ELMS, Asian LMS, IMSA and at Le Mans

• That would see c.16-18 slots available for LMGT3, or, alternatively, 8-9 2-car teams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Niellie41 Betekend dit dat een klanten team vanaf 2024 niet kan, zoals nu met JOTA / Hertz die een Porsche 963 inzetten?

Aangezien in Maart nog de bedoeling was, dat het team met 2 Porsches wilde starten in het WEC per 2024: https://www.racexpress.nl...-op-de-startgrid/n/126938

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:17:
@Niellie41 Betekend dit dat een klanten team vanaf 2024 niet kan, zoals nu met JOTA / Hertz die een Porsche 963 inzetten?
Het limiet van twee auto's per merk is alleen van toepassing op de GT klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:20:
Het limiet van twee auto's per merk is alleen van toepassing op de GT klasse.
Ah, op die manier. Gezien er veel GT3 auto's zijn, zou anders inderdaad wellicht een overvloed komen.

Gisteren is ook de entry list van coureurs voor de 24 uur van Le Mans gedeeld:

https://www.fiawec.com/as...th_reserve_cars050523.pdf

EDIT:
Oh, blij gemaakt met een dooie mus, dit is gewoon de provisional entry list.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 12-05-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik heb een vraagje voor de mede le mans gangers:

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Le Mans. Ik heb weekend tickets en een camping tickets voor de campings op het binnen terrein, Clos Fleuri. Nu vroeg ik me af hoe moeilijk ze doen als je eerder komt (donderdag). De website geeft daar geen duidelijkheid over enkel: Pedestrian general admission is not included, you must hold one to access the campsite.

Dus is de toegang voor de campings en circuit afzonderlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
CAFAN schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:19:
Ik heb een vraagje voor de mede le mans gangers:

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Le Mans. Ik heb weekend tickets en een camping tickets voor de campings op het binnen terrein, Clos Fleuri. Nu vroeg ik me af hoe moeilijk ze doen als je eerder komt (donderdag). De website geeft daar geen duidelijkheid over enkel: Pedestrian general admission is not included, you must hold one to access the campsite.

Dus is de toegang voor de campings en circuit afzonderlijk?
Het is de gehele week feestweek in Le Mans, donderdags zijn er kwalificaties, de officiële campings zouden dan in elk geval open moeten zijn. Toen ik in 2019 naar Le Mans ging met mijn broer, arriveerden we ook op de Donderdag en dat was (op Houx in elk geval) geen probleem.

Ik ga er stiekem zelfs vanuit, gezien het programma op 1 Juni begint, dat vanaf die datum de campings ook al open zijn.

EDIT: Wat ik ook vind, is dat de maandag voor de race de campings zouden moeten openen en de maandag na de race weer sluiten. Dat zou betekenen dat vanaf 5 Juni de officiële campings open zouden moeten gaan en op 12 Juni dus weer sluiten.

@ge-flopt Ik zal binnenkort trouwens even een grote post maken speciaal voor de 24 uur van Le Mans van 2023, met daarin zoveel mogelijk informatie. Of wellicht een speciaal stuk daarvoor schrijven voor de topic start, moet nog even kijken wat handig is.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 15-05-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Campings zijn doorgaans ma-ma geopend inderdaad.

Donderdag arriveren is overigens vrij laat, zijn de meeste mooie plekjes dan al niet vergeven of zijn die genummerd/toegewezen? (Ik doe het ook maar ik sta op een marshal camping dus dat is bij lange na niet zo groot/druk).

[ Voor 70% gewijzigd door TommyGun op 15-05-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TommyGun schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:31:

Donderdag arriveren is overigens vrij laat, zijn de meeste mooie plekjes dan al niet vergeven of zijn die genummerd/toegewezen? (Ik doe het ook maar ik sta op een marshal camping dus dat is bij lange na niet zo groot/druk).
Wij arriveren al 17 jaar op donderdag rond einde middag, en dat gaat uitstekend, ook qua verkeer weinig aan de hand. Tentje opzetten en bij Tertre Rouge naar de kwali kijken.

Op Houx zijn de plaatsen genummerd en afgebakend, maar voor het eerst staan we dit jaar op Beasejour. Geen idee hoe het daar geregeld is.

We hebben 1x in het begin op een camping gestaan waar niets geregeld was (Bleu, dacht ik). Daar was het toch wel even zoeken naar een plek om met z'n allen bij elkaar te kunnen staan met de tenten en de camper. Ik vraag me af of dat anno 2023 nog zo gaat.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:00:
Op Houx zijn de plaatsen genummerd en afgebakend, maar voor het eerst staan we dit jaar op Beasejour. Geen idee hoe het daar geregeld is.
Wel afgebakend Niet gebakend, ongenummerd op Beausejour. Bron: http://www.beermountain.com/p/beau.html

EDIT:
Welke sessies worden er eigenlijk uitgezonden van LM24? Worden ook de vrije trainingen bijvoorbeeld uitgezonden? Ik ga dit jaar namelijk weer vanuit huis kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 15-05-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:14:
[...]
Wel afgebakend Niet gebakend, ongenummerd op Beausejour. Bron: http://www.beermountain.com/p/beau.html

EDIT:
Welke sessies worden er eigenlijk uitgezonden van LM24? Worden ook de vrije trainingen bijvoorbeeld uitgezonden? Ik ga dit jaar namelijk weer vanuit huis kijken.
Volgens mij worden de vrije trainingen dan wel uitgezonden via zowel de app als Eurosport. Vorig jaar gebruikte Eurosport (eindelijk) dezelfde feed als de app. Hopelijk doet Eurosport dit jaar hetzelfde.

Radio Le Mans voorziet sowieso alle sessies van radio commentaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 15-05-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wij gaan voor de zekerheid ook maar op woensdag daarheen, eigenlijk was het plan donderdag, maar ik vermoed dat het toch drukker is dan normaal.

Ik neem aan dat de aankomsttijd niks uitmaakt? Want we gaan pas heel laat in de avond aankomen :)

@CH4OS Overigens zou ik een apart topic voor LeMans wel heel fijn vinden, ik krijg heel veel topic reminders terwijl ik vooral geïnteresseerd ben in Le Mans.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
psy schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:40:
@CH4OS Overigens zou ik een apart topic voor LeMans wel heel fijn vinden, ik krijg heel veel topic reminders terwijl ik vooral geïnteresseerd ben in Le Mans.
Dit topic is juist ontstaan vanuit het 24 uur van Le Mans topic, omdat het topic daarna eigenlijk gekaapt werd voor endurance racing in het algemeen. Een apart topic voor de 24 uur van Le Mans is niet handig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dit jaar zal zeker drukker zijn, zal wennen worden na de rustige COVID jaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TommyGun schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:04:
Dit jaar zal zeker drukker zijn, zal wennen worden na de rustige COVID jaren :P
Is er weer op 100% van de capaciteit verkocht dan? Ik dacht juist dat er wel meer, doch minder dan pre-COVID plaatsen waren? De campings e.d. hebben ze ook aangepast, naar ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:05:
[...]
Is er weer op 100% van de capaciteit verkocht dan? Ik dacht juist dat er wel meer, doch minder dan pre-COVID plaatsen waren? De campings e.d. hebben ze ook aangepast, naar ik begrepen heb.
Volgens mij weer ouderwets 250,000 kaartjes. Alleen was het (veel) eerder uitverkocht ivm 100ste editie.

Campings; geen idee eerlijk gezegd.

EDIT;
Hier staat zelfs 300,000...
Fillion said he expects Le Mans to host 300,000 spectators this year. "We have, as many know, sold out of tickets for Le Mans," Fillion said. "I know there are many who are disappointed to not have a ticket but we really are at the maximum we can accommodate and I am sorry we cannot accommodate everyone that wants to come."
https://www.roadandtrack....%20one%20for%20the%20ages.

[ Voor 45% gewijzigd door TommyGun op 15-05-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Racing-Paradise schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:01:
[YouTube: Ferrari Hypercar #50 is out of the race I 2023 6 Hours of Spa I FIA WEC]

De bandenwarmer regels zullen er wel weer doorheen gedrukt worden, waarna er vervolgens na een aantal van bovenstaande incidenten weer een noodgreep wordt gedaan.

De formule 1 teams ontwikkelen als een gek, de organisatie lijkt helaas minder te leren.
Sterker nog, voor de komende 24 uur van Le Mans race, worden bandenwarmers weer toegestaan, om dit soort crashes juist te voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
TommyGun schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:31:

De meeste campings gaan vrijdag 2 juni al open zodat men de kans heeft om op vrijdag en zaterdag naar de scrutineering in de stad te gaan en op zondag de testdag. Arnage en Mulsanne gaan meestal later in de week pas open, maar staan op de officiele site nu ook op vrijdag.

https://www.24h-lemans.com/en/info/accommodation

Mee eens dat donderdag arriveren laat is, een behoorlijk deel van de festiviteiten heb je dan al gemist. Ik kom op zaterdag aan zodat ik hopelijk nog het staartje van scrutineering mee kan pakken (dit jaar gaan er op zaterdagmiddag een aantal wedstrijdauto's rijdend door de stad heen!), zondag de testdag, maandag/dinsdag museum en in paddock/pits rondhangen voordat er op woensdag eindelijk met de officiële sessies gestart kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Vandaag de eerste actiedag op de Nürburgring, ik had er na 2019 graag terug bijgeweest, maar het is nog een jaartje van thuis uit.

13:15 - 15:00 Qualifying 1

20:00 - 23:30 Qualifying 2

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een van de weinige ronden (naast de openingsronde) die de GT3's zonder verkeer kunnen doen.

[ Voor 95% gewijzigd door Niellie41 op 19-05-2023 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Het scrutenerings programma is bekend:
https://assets.lemans.org...ations/horaire-pesage.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

n00b vraag: Waarom is dit belangrijk? Dit is toch de inspectie waarbij er gekeken wordt of de auto's aan de regelementen voldoen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Is zo'n inspectie interessant of belangrijk voor de toeschouwer?

Ik snap dat belangrijk is dat iemand controleert dat alle auto's zich aan de regels houden maar dat lijkt me een nogal saaie aangelegenheid. Een beetje nummertjes opmeten en formuliertjes in vullen, lijkt mij.
Verder ga ik er vanuit dat het zeer uitzonderlijk is dat auto's er niet door heen komen.

Het lijkt mij dus net zo interessant als het invullen van mijn reiskostendeclaratie.
Ik heb echter het gevoel dat ik het een beetje onderschat.

Ik heb even op youtube naar wat scrutineering filmpjes zitten kijken en die zijn inderdaad nogal saai. Kabeltjes aansluiten en cijfertjes opschrijven. Het beste dat ik er van kan maken is dat 'scrutineering' de eerste keer is dat het publiek de auto's ziet, een soort reveal dus. Zit dat een beetje in de buurt of mis ik iets?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@CAPSLOCK2000 bij de scruteneering voor LM24 is het ook een parade, de teams laten zichzelf én de auto's zien. Bij de Tours de France zie je dat ook.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2023 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Warm-up enkel beschikbaar met Duitse commentaar (op de race stream):

[YouTube: 🔴 LIVE 🇩🇪 | 24h-Rennen | ADAC TotalEnergies 24h Nürburgring 2023]

Race stream (met de start om 16h00)

[YouTube: 🔴 LIVE 🇬🇧 | 24h-Race | ADAC TotalEnergies 24h Nürburgring 2023]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:14:
[...]

n00b vraag: Waarom is dit belangrijk? Dit is toch de inspectie waarbij er gekeken wordt of de auto's aan de regelementen voldoen? Of begrijp ik dat verkeerd?
Is zo'n inspectie interessant of belangrijk voor de toeschouwer?

Ik snap dat belangrijk is dat iemand controleert dat alle auto's zich aan de regels houden maar dat lijkt me een nogal saaie aangelegenheid. Een beetje nummertjes opmeten en formuliertjes in vullen, lijkt mij.
Verder ga ik er vanuit dat het zeer uitzonderlijk is dat auto's er niet door heen komen.

Het lijkt mij dus net zo interessant als het invullen van mijn reiskostendeclaratie.
Ik heb echter het gevoel dat ik het een beetje onderschat.

Ik heb even op youtube naar wat scrutineering filmpjes zitten kijken en die zijn inderdaad nogal saai. Kabeltjes aansluiten en cijfertjes opschrijven. Het beste dat ik er van kan maken is dat 'scrutineering' de eerste keer is dat het publiek de auto's ziet, een soort reveal dus. Zit dat een beetje in de buurt of mis ik iets?
De daadwerkelijke handelingen tijdens zo'n keuring zijn voor het publiek inderdaad niet zo heel spannend.
De ceremonie er omheen wel. De raceauto's worden met een auto ambulance tussen het normale verkeer van het circuit naar het stadscentrum gebracht, wat een niet alledaags gezicht is. De auto's worden opgesteld om van dichtbij bekeken te worden, de officiële presentatie foto's worden er gemaakt en coureurs/teamleden lopen vrij rond waardoor ze makkelijk benaderbaar zijn voor een praatje of handtekening. Allemaal inderdaad niet spectaculair maar wel een leuk en relaxed begin van de raceweek.
Dit jaar is er wel meer spektakel aangezien er in het centrum een route uitgezet gaat worden waar een aantal auto's rijdend te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Uq54YTPXNHtnXrQvFgfwX08ecA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8MqkMDaR1MfZ28X6YJwu1im.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJj-q3AQeAyd74H0gLKGRaou0fQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GoeMrHXBcvzzcIopdVd4qnG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHMHwqVhvx3PI9iSJhE8c-2zhUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlTLwwhWZxYnUNB0QPKZVs0H.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 12:56
Eerste keer dat ik de 24H van Nurburgring kijk, maar wat zijn de klassen precies? Net zoals bij de WEC of ietsje anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
BiaggioLuciano schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:10:
Eerste keer dat ik de 24H van Nurburgring kijk, maar wat zijn de klassen precies? Net zoals bij de WEC of ietsje anders?
Volgens wikipedia zijn het er nogal wat.

Wikipedia: 2023 24 Hours of Nürburgring Zie de entry list.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 18:06
BiaggioLuciano schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:10:
Op de Nurburgring werkt bijna alles anders dan in andere kampioenschappen. Er zijn heel veel klasses, veel verschillende types van autos (zelfs een Dacia Logan tussen het GT3 geweld...), speciale pitstop regels, eigenlijk nooit een safety car, ...

Het is een ervaring 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:17

Mef

lordfragger schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:53:
[...]

Op de Nurburgring werkt bijna alles anders dan in andere kampioenschappen. Er zijn heel veel klasses, veel verschillende types van autos (zelfs een Dacia Logan tussen het GT3 geweld...), speciale pitstop regels, eigenlijk nooit een safety car, ...

Het is een ervaring 8)
Inderdaad speciaal sfeertje. Ben halfweg vorig seizoen races van NLS beginnen volgen. Regels zijn inderdaad heel anders dan "normale" motorsport. Dit is ook mijn eerste echte 24u. Ik vind de gemoedelijke sfeer wel leuk. De mengeling van profs met professioneel materiaal en echte amateurs die bij de pitstops bijna met een gewone krik en dopsleutel de banden wisselen maakt het toch fantastisch?
Ook die formatie ronde was zeer mooi: alle drivers zwaaien naar buiten, de marshals zwaaien naar de drivers, en dan zelfs mensen die gewoon voor de barriers langs heen de baan stonden.... Echt speciaal, en raar om te zien als je andere dingen gewoon bent.

Edit: nu zijn ze daar een barrier aan het repareren. Er staat een vrachtwagen, wat camionettes, een takelwagen is net de kapotte wagen komen ophalen. Maar een rode vlag daar beginnen we niet mee onder Nürburgring. Zo absurd. Moet wel zeggen dat de wagens die zomer passeren zich wel vrij mooi aan de snelheid houden om het toch beetje veilig te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door Mef op 20-05-2023 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 18:06
Mef schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:04:
Edit: nu zijn ze daar een barrier aan het repareren. Er staat een vrachtwagen, wat camionettes, een takelwagen is net de kapotte wagen komen ophalen. Maar een rode vlag daar beginnen we niet mee onder Nürburgring. Zo absurd. Moet wel zeggen dat de wagens die zomer passeren zich wel vrij mooi aan de snelheid houden om het toch beetje veilig te houden.
Dat is ook de enige reden dat ze dit daar kunnen: alle piloten respecteren de vlaggen. Doen ze dat niet (het gebeurt af en toe), krijgen ze zware straffen (stop&go van meerdere minuten).

En qua sfeertje: de Dacia Logan hun sponsor was weggevallen waardoor ze geen geld hadden om de race te rijden. De marshals hebben geld ingezameld zodat ze toch zijn kunnen starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
lordfragger schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:11:
Dat is ook de enige reden dat ze dit daar kunnen: alle piloten respecteren de vlaggen. Doen ze dat niet (het gebeurt af en toe), krijgen ze zware straffen (stop&go van meerdere minuten).

En qua sfeertje: de Dacia Logan hun sponsor was weggevallen waardoor ze geen geld hadden om de race te rijden. De marshals hebben geld ingezameld zodat ze toch zijn kunnen starten...
On that: ik zat net even de livestream te kijken. Toen stond iemand op een gegeven moment stil in de fastlane van de pits, een andere auto kwam er aan. Die auto (die stil stond, die overigens ook maar een paar tellen stil stond) heeft toen een 30s stop-and-go gekregen, wegens het ophouden van een ander in de pitlane.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
#524 Alberto Carobbio zijn Nürburgring licentie is ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:20:
#524 Alberto Carobbio zijn Nürburgring licentie is ingetrokken.
Ik heb al even niet gekeken, maar kan ook online zo gauw geen context vinden over waarom. Kan je dat wellicht nog toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CH4OS schreef op zondag 21 mei 2023 @ 01:58:
Ik heb al even niet gekeken, maar kan ook online zo gauw geen context vinden over waarom. Kan je dat wellicht nog toelichten?
Ik kon het zo snel ook niet vinden, hoorde de commentatoren er over praten. Als ik het goed volgde te snel gereden en/of ingehaald bij een gele vlag. En dat te snel was dan dubbele van de toegestane snelheid of meer. Ik meen dat 60 is toegestaan en het was 136 ofzo. Maar dat alles onder voorbehoud dat ik het goed heb gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Ik kon het zo snel ook niet vinden, hoorde de commentatoren er over praten. Als ik het goed volgde te snel gereden en/of ingehaald bij een gele vlag. En dat te snel was dan dubbele van de toegestane snelheid of meer. Ik meen dat 60 is toegestaan en het was 136 ofzo. Maar dat alles onder voorbehoud dat ik het goed heb gevolgd.
Thanks voor de toevoeging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Goede win van Ferrari, met een Nederlands tintje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb het laatste 24 uur van Le Mans topic opgetrommeld, de informatie opgefrist waar nodig/bekend en die informatie kun je nu in de topic start terug vinden.

Het "Waar te kijken" gedeelte klopt waarschijnlijk nog niet, dat is informatie van vorig jaar. Dit jaar zal vast eea anders zijn, maar ik kon dat zo gauw nog niet (online) vinden. Wanneer dat bekend is, zal dat stukje sowieso bijgewerkt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:57:
Ik heb het laatste 24 uur van Le Mans topic opgetrommeld, de informatie opgefrist waar nodig/bekend en die informatie kun je nu in de topic start terug vinden.

Het "Waar te kijken" gedeelte klopt waarschijnlijk nog niet, dat is informatie van vorig jaar. Dit jaar zal vast eea anders zijn, maar ik kon dat zo gauw nog niet (online) vinden. Wanneer dat bekend is, zal dat stukje sowieso bijgewerkt worden.
Hmm krijg hem niet terug gevonden :S
Enkel deze als ik ook op le mans zoek, 24 uur van Le Mans 2023 Maar dat is dus een los topic.

nvm, ik lees het verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Vandaag is op https://lemansraceinfo.com/ de TV coverage bekend gemaakt of geworden, dus ik heb die informatie ook in de topic start verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nog mensen hier die naar Le Mans gaan? Ik ga op vrijdag heen en maandag terug, verblijf in een hotel op ongeveer een uur rijden van het circuit, in 2013 geweest, toen met een busreis wat een ware uitputtingsslag was, nu dus iets comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Homeland schreef op maandag 29 mei 2023 @ 23:25:
Nog mensen hier die naar Le Mans gaan? Ik ga op vrijdag heen en maandag terug, verblijf in een hotel op ongeveer een uur rijden van het circuit, in 2013 geweest, toen met een busreis wat een ware uitputtingsslag was, nu dus iets comfortabeler.
Ja mijn neef (@Shao Kahn) en ik gaan ook. Voor ons voor het eerst. We hebben een camper gehuurd en vertrekken volgende week op woensdagmiddag naar camping Beausejour. Lijkt me leuk om een overzichtje te hebben van wie nog meer daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:15
Mijn maat en ik rijden woensdag die kan op en maandag terug. We verblijven op Beausejour in tent.
Voor beide is dit de eerste keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
Ik ben er uiteraard ook weer bij, vanaf komende zaterdag al. We kamperen op Beasuejour dit keer, net zoals tijdens mijn eerste bezoek in 2008. Helaas net te laat voor de keuringen in de stad maar wel lekker op tijd voor de testdag. En het beste nieuws kreeg ik vorige week, ik mag dit jaar voor het eerst zo'n mooi blauw hesje aantrekken en het hele circuit rond *O*

Als ik zaterdag dus de mediapas in bezit heb komt mijn gekochte weekticket dus weer op de markt.

[ Voor 9% gewijzigd door Richard117 op 30-05-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog gridgirls of is dit in deze klasse ook uitgebannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Verwijderd Zoals ik https://www.motorsport.co...including-le-mans/550576/ begrijp, is bij elke klasse waarbij FIA een vinger in de pap heeft (en het WEC is daar een van, net als F1 of FE) geen grid girls. Al is dit artikel uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
De gridgirls & boysAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACBYCG5JdcEGHtVLUhODdLQDZzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJuQPU8Om2OUpmmLS4B5CTiq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Inmiddels is het dueidlijk dat Alpine ook met een Hypercar gaat komen:
https://www.gptoday.net/n...uws-over-hypercar-project
Ik had eigenlijk (met de problemen die het F1 team heeft) dat er meer focus gelegd zou worden naar F1. Maar ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:09:
Inmiddels is het dueidlijk dat Alpine ook met een Hypercar gaat komen:
https://www.gptoday.net/n...uws-over-hypercar-project
Ik had eigenlijk (met de problemen die het F1 team heeft) dat er meer focus gelegd zou worden naar F1. Maar ben benieuwd.
Nice! Ik kan meer concurrentie alleen maar toejuichen! Al blijft Toyota wel verschrikkelijk snel, maar hopelijk is dat volgend jaar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugBTW1xXQYzKRZz9uQHvRuXci8Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3ttPCka0Nyzvd3vziQA9xGv.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Is misschien wel wat voorbarig nog, aangezien de race pas volgende week is.

EDIT: @arjandewit Kan jij voor de 24 uur van Le Mans 2023 ook weer zo'n toffe pagina maken zoals vorig jaar? Zoals https://trackweather.live/wec/24-hours-of-le-mans dus. ;) :) Zou zeer tof zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:20:
[...]
Nice! Ik kan meer concurrentie alleen maar toejuichen! Al blijft Toyota wel verschrikkelijk snel, maar hopelijk is dat volgend jaar anders.
Niet vergeten dat Toyota al een (paar) jaar ervaring heeft met deze klasse en auto. De verschillen werden de afgelopen drie WEC races al beetje bij beetje kleiner in pace, maar het waren vooral de strategische fouten en/of technishe problemen die het verschil maken.

Veel andere fabrikanten zijn pas dit jaar ingestapt en moeten nog veel over de auto leren. De verschillen, in ieder geval met de auto's die dit jaar al op de baan rijden, zullen volgend jaar nog kleiner zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:01:
[...]
Is misschien wel wat voorbarig nog, aangezien de race pas volgende week is.

EDIT: @arjandewit Kan jij voor de 24 uur van Le Mans 2023 ook weer zo'n toffe pagina maken zoals vorig jaar? Zoals https://trackweather.live/wec/24-hours-of-le-mans dus. ;) :) Zou zeer tof zijn!
I know! Maar ook wel een beetje voorpret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Villeneuve wist blijkbaar niet dat hij voor Le Mans werd vervangen en rijdt dit seizoen niet meer mee.
https://www.dailysportsca...les-le-mans-decision.html

Blijkbaar dus een dick move van Kolles.

[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 31-05-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:29:
Villeneuve wist blijkbaar niets van de rijderswissel voor Le Mans en rijdt dit seizoen niet meer mee.
https://www.dailysportsca...les-le-mans-decision.html
Hmmm, fappant wel. Op 5 mei (toen de provisional entry list werd gepubliceerd) zou Jacques nog rijden inderdaad, ik kan mij niet voorstellen dat men toen niet al wist van onder andere de zwangerschap van de vriendin/vrouw van Jacques.

Ik snap wel dat Jacques zo reageert, als je als team al via publieke bekendmakingen moet vernemen dat je toch niet rijdt. Ben benieuwd bij welk team hij dan terecht komt voor het 2024 seizoen, schijnbaar wil hij wel blijven bij het WEC.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Wat ik een beetje begrepen heb (kan het niet meer vinden) dat JV nogal negatief was over de VanWall. Hij was betrokken bij beide uitval beurten.
Van de andere kant, het blijft Kolles, dus soms wat eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hoe is de herrie eigenlijk bij LeMans? De nieuwere V6's in de F1 vind ik niet erg luidruchtig maar de Porsches juist weer wel. LeMans is meer van het laatste qua geluid vermoed ik zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Let op: ACO heeft een nieuwe versie uitgebracht wat mag en wat niet mag.
Fietsen mogen nu NIET meer binnen de omheining van het circuit. Brommers nog wel op camping/parking. Go figure. Ik lees dat er twee verschillende reacties zijn gegeven van de ACO of fietsen nog wel/of niet op de camping mogen. Heerlijk dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLMZK4OPit0QBLHB97aRhHT_uFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QO0ZirThiIDE755kwV9t5SP.jpg?f=fotoalbum_large

Kluisjes op Clos Fleuri en Epinette krijgen ze niet aan de praat. Ze raden daarvoor Beasejour aan.
psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:57:
Hoe is de herrie eigenlijk bij LeMans? De nieuwere V6's in de F1 vind ik niet erg luidruchtig maar de Porsches juist weer wel. LeMans is meer van het laatste qua geluid vermoed ik zo...?
Valt mee. De Porsches en LMP3 daarentegen zijn hard, helemaal als je hoog op een tribune met een dak zit.

[ Voor 36% gewijzigd door jan390 op 31-05-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
De Corvette heeft ook wel een iconisch en herkenbaar geluid hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jan390 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:12:
Let op: ACO heeft een nieuwe versie uitgebracht wat mag en wat niet mag.
Fietsen mogen nu NIET meer binnen de omheining van het circuit. Brommers nog wel op camping/parking. Go figure. Ik lees dat er twee verschillende reacties zijn gegeven van de ACO of fietsen nog wel/of niet op de camping mogen. Heerlijk dit.
[Afbeelding]

Kluisjes op Clos Fleuri en Epinette krijgen ze niet aan de praat. Ze raden daarvoor Beasejour aan.

[...]

Valt mee. De Porsches en LMP3 daarentegen zijn hard, helemaal als je hoog op een tribune met een dak zit.
Vind je het trouwens heel erg als ik de afbeelding kaap en in de topic start meeneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:32:
[...]
Vind je het trouwens heel erg als ik de afbeelding kaap en in de topic start meeneem?
Doen. Maar onze franse vrienden kennende, kan hij morgen weer anders zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jan390 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:35:
[...]

Doen. Maar onze franse vrienden kennende, kan hij morgen weer anders zijn 8)7
Dan update ik het morgen weer, aucun problème. ;)

EDIT: En is bij deze in de TS verwerkt. Ding is ook wel lekker duidelijk, een BBQ mag wel, maar vuur niet? Hoe gaat een BBQ aan dan? :P

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2023 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:28:
De Corvette heeft ook wel een iconisch en herkenbaar geluid hoor. :)
Helaas niet meer, met de C8R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Niellie41 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 19:47:
[...]

Helaas niet meer, met de C8R.
Heeft wel nog een V8 lees ik, klinkt deze zo anders dan als vorige jaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sFCc9v3IlE-mGiSGwvStCB3KOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WAnluTCEBsnAiEHNBKMhtMe3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Paulus07 op 31-05-2023 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Absoluut, de C8.R heeft een flatplane krukas terwijl de echt Amerikaanse V8 sound uit de vorige Corvettes door de crossplane krukas komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Ja, helaas wel. Luister zelf maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 31-05-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Kak ja dat oorverdovend gedonder is er dus niet meer bij 👎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:57:
Zou wel oordopjes meenemen, zeker op de tribune zal het erg luid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik was in 2019 blij dat ik mijn op maat gemaakte oordoppen meegenomen had inderdaad. UIteindelijk gekozen voor dichte doppen, maar blij mee dat ik dat heb gedaan. Ik twijfelde eerst namelijk, maar deze dempten precies goed. Ook bij een Zes uur van Spa kwamen ze goed van pas vorig jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Geen tribunekaarten maar voor de zekerheid neem ik ze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Kan soms ook best een boel helpen bij het slapen op de camping.

Ik zal nooit vergeten hoe andere Nederlanders tot diep in de nacht Andre Hazes Jr - Leef speelden in 2019... :X
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.