Endurance/Sportscar race topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 33.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Fuelke schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:51:
De entrylist voor de 9H van Kyalami bevat slechts 13 GT's waarvan een drie enkel deelnemen aan het eerste uur. Dat is toch maar weinig, op deze manier blijft deze race niet lang op de kalender vrees ik.

https://en.endurance-info...ernational-endurance-race
Ik heb nog nooit van deze race gehoord... :$ En wat gek dat er dan auto's zijn die maar 1 uurtje mee racen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:52
Het is niet de eerste keer dat ze daar racen, je kunt dus niet zeggen dat het opstart problemen zijn. Over het algemeen zijn het ook nog eens bekende teams...

Vorige editie (2022) had zelfs maar 11 starters. :D, terwijl die in 2019 met 28 wagens van start ging. Denk dat het te maken heeft dat het relatief ver weg is, en dat het toch kort achter de Bathurst 12 uur aankomt.

@CH4OS Het gebeurd wel vaker, dan hebben ze (zeker in het begin) nog een beetje een vol veld. Volgens mij hebben ze zoiets ook wel eens gedaan met een 12 uurs race op Spa met clio's (uit mijn hoofd). In het begin reed ook een niet endurance klasse mee. Die waren dan na 2 uur ofzo klaar en had je, terwijl de rest nog aan het racen was, al een podium ceremonie.

[ Voor 17% gewijzigd door ge-flopt op 21-02-2023 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:11:
Het is niet de eerste keer dat ze daar racen, je kunt dus niet zeggen dat het opstart problemen zijn. Over het algemeen zijn het ook nog eens bekende teams...
Gisteravond zag ik dat de race sinds 1958 gehouden wordt, dus opstartproblemen zijn het 100% zeker niet, als het al zo lang loopt. ;)
Vorige editie (2022) had zelfs maar 11 starters. :D, terwijl die in 2019 met 28 wagens van start ging. Denk dat het te maken heeft dat het relatief ver weg is, en dat het toch kort achter de Bathurst 12 uur aankomt.
Elf auto's aan de start bij een race, beetje karig wel, hahaha. :)
@CH4OS Het gebeurd wel vaker, dan hebben ze (zeker in het begin) nog een beetje een vol veld. Volgens mij hebben ze zoiets ook wel eens gedaan met een 12 uurs race op Spa met clio's (uit mijn hoofd). In het begin reed ook een niet endurance klasse mee. Die waren dan na 2 uur ofzo klaar en had je, terwijl de rest nog aan het racen was, al een podium ceremonie.
Neem aan, als het in dezelfde klasse is, dat je dan dus gewoon "uitvallers" hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:09
Wat ik begrepen heb is dat één van de problemen is dat deze race altijd in November/December gereden werd en de raceseizoenen in de rest van de wereld al klaar waren. Nu is het voor de 2e keer in februari en voor veel teams dus midden in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Als je naar de voorgaande seizoenen kijkt van de Intercontinental GT Challenge, dan zie je dat veel teams een raceje meepikken, maar geen enkel team in elke race mee doet.

Als ik op Wikipedia kijk zie ik in seizoen 2021 pas 3 auto's die in alle races meedoen. Seizoen 2020 was er maar 1 auto.
24 uur van Spa is de enige race die echt vol zit, maar dan doet er ook een andere race klasse mee die met het zelfde materiaal rijden:
- Intercontinental GT Challenge
- GT World Challenge Europe Endurance Cup
En die laatste heeft een flink groter startveld waar vrij veel wagens mee doen die het gehele jaar mee doen.

[ Voor 96% gewijzigd door ge-flopt op 21-02-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Le Mans
Safety car procedure
Voor Le Mans is de safety car procedure aangepast:
https://en.endurance-info...cedure-completely-revised

Wat me opvalt (zoals ik het lees) wordt alles door 3 safety cars opgevangen. Als alles (relatief) veilig is, mogen de wagens achter SC2 en SC3 de SC inhalen en achter SC1 voegen.
Als je de pits in wilt tijdens de SC moet je dit bij de wedstrijd leiding aangeven.

De drop back procedure zorgt er voor dat de wagen per klasse achter elkaar komen te zitten. Denk dat dit wel zorgt dat er minder gevaarlijke situaties komen bij een herstart.

Al met al denk ik dat als de SC ingezet wordt, je rustig eten kunt maken, rustig naar de WC kunt, effe in bad etc, want waarschijnlijk dat het wel een kwartier duurt voordat alles bij elkaar is, ingehaald is, en op volgorde staat....

Nooit echt fan geweest van de 3 SC's tijdens een SC periode. Als je pech hebt, dan heb je ipv een paar honderd meter achterstand ineens een derde van het totale circuit lengte achterstand. Anders om natuurlijk ook. Lig je lekker de helft van de baan voor, zit ineens je achterligger op je bumper.
Voor ons als kijker, een stuk spannender!!

Automatic entries
https://en.endurance-info...changes-automatic-entries
Dit zijn wijzigingen voor volgend jaar:
Wie krijgt wel een invite:
  • Winnaar bronze cup GT World Challenge Europe
  • ELMS: PRO/AM in LMP2.
Niet:
  • 2e en 3e in de ELMS GTE
  • ALMS kampioen LMP3 krijg geen invite.
Denk dat ze een beetje plek willen maken voor de Hypercars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
De entrylist voor Le Mans is bekend gemaakt:
https://assets.lemans.org...4-heures-du-mans-2023.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:18

Niellie41

[object Object]

16 auto's in de topklasse! Dat is de afgelopen jaren wel anders geweest. Mooi om te zien en volgend jaar komen er nog een paar fabrikanten bij!

Laatste jaar voor de GTE spec auto's. ;w

Toch blijf ik de "pro/am" LMP2 klasse een hilarische naam vinden, want LMP2 is op zichzelf al een pro/am klasse.

[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:59:
16 auto's in de topklasse! Dat is de afgelopen jaren wel anders geweest. Mooi om te zien en volgend jaar komen er nog een paar fabrikanten bij!

Laatste jaar voor de GTE spec auto's. ;w

Toch blijf ik de "pro/am" LMP2 klasse een hilarische naam vinden, want LMP2 is op zichzelf al een pro/am klasse.
Wel vier entries extra buiten die al meedoen aan het WEC. Dus normaliter zijn het wel minder LMH/LMDh auto's, wat toch "even" 25% van het deelnemers veld is.

Vooralsnog weinig Nederlanders:
Renger van der Zande, (LMH/LMDh)
Bent Viscaal (LMP2)
Tijmen van der Helm (LMP2)
Job van UItert (LMP2) en
Nicky Catsburg (GTE Pro)

Ook vier Belgen tot nu toe:
Laurens Vanthoor (LMH/LMDh)
Tom van Rompuy (LMP2)
Ulysse de Pauw (GTE Pro)
Sarah Bovy (GTE Pro)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Wel vier entries extra buiten die al meedoen aan het WEC. Dus normaliter zijn het wel minder LMH/LMDh auto's, wat toch "even" 25% van het deelnemers veld is.
Dan nog. Ik kan me niet herinneren wanneer LMP1 meer dan 10 deelnemers had. 2016 (laatste jaar van Audi) had 9 LMP1 auto's op Le Mans.

Hoewel WEC en Le Mans bij elkaar horen, moet je ze tegelijkertijd ook weer los van elkaar zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2023 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
Niellie41 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:00:
[...]

Dan nog. Ik kan me niet herinneren wanneer LMP1 meer dan 10 deelnemers had. 2016 (laatste jaar van Audi) had 9 LMP1 auto's op Le Mans.

Hoewel WEC en Le Mans bij elkaar horen, moet je ze tegelijkertijd ook weer los van elkaar zien.
1 jaartje verder terug, 2015 had 14 LMP1's :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 15:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vanmorgen kreeg ik post binnen van een van mijn klanten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/in6RP4j5Ddj6Zmrgf3gkq73cVrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRdHRw5KBRP4N4QoXZ0lOTRK.jpg?f=fotoalbum_large

Een pet met de handtekeningen van Filipe Albuquerque, Louis Deletraz, Brendon Hartley en Ricky Taylor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
@DaMarcus NICE!!

Er is nogal wat te doen over de BOP in IMSA. Blijkbara is de BOP voor de orsches zo nadelig dat ze afgelopen veel getest hebben met restrictors. Las ergens op Twitter dat Ze zelfs met 40MM restrictors aan het testen waren en toen was de snelheid nog niet te vergelijken met de rest. Veel teams die met Porsche rijden zijn aan het kijken of ze over kunnen stappen naar WEC. Vind wel een beetje dat Porsche ook de plank heeft misgeslagen, als ze gewoon zo ver off the pace zokm.

https://sportscar365.com/...scales-back-imsa-program/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FqJ7RTeXgAU2g4x?format=jpg&name=large

[ Voor 6% gewijzigd door ge-flopt op 02-03-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
ge-flopt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:55:
@DaMarcus NICE!!

Er is nogal wat te doen over de BOP in IMSA. Blijkbara is de BOP voor de orsches zo nadelig dat ze afgelopen veel getest hebben met restrictors. Las ergens op Twitter dat Ze zelfs met 40MM restrictors aan het testen waren en toen was de snelheid nog niet te vergelijken met de rest. Veel teams die met Porsche rijden zijn aan het kijken of ze over kunnen stappen naar WEC. Vind wel een beetje dat Porsche ook de plank heeft misgeslagen, als ze gewoon zo ver off the pace zokm.

https://sportscar365.com/...scales-back-imsa-program/

[Afbeelding]
Voor de duidelijkheid, dit gaat over de GTD/GT3 dus teams die zomaar overstappen naar het WEC gaat niet. Ten eerste rijden ze daar met andere auto's en ten tweede is die grid vol. Voor individuele coureurs gaat dat wat makkelijker, zeker voor een Hardwick die toch al bij Proton binnen was voor het ELMS seizoen. Dan is het een kleine moeite om tegen betaling voor enkele races een WEC stoeltje binnen het team te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Er zijn op dit moment Le Mans 2023 tickets te koop via https://motorsporttickets.com/en, zijn sinds vandaag weer te koop en verwacht niet dat ze er veel zullen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Komend weekend de WEC Proloog op het circuit van Sebring en volgend weekend dan de 1000 mijl en de 12 uur. Dus dan zien we een goed gevuld hypercar veld en een goed GTP veld. Wordt druk weekendje als je er ook nog eens de F1 bijneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nieuwe livery voor de H2 LMP2 auto:

H2 LMP2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXuUr_7sDOpnRioSu1VI4jCbyEM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cwoc2U3XEGJpTIMOJROiNCd.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaXMW1vy7u1eqQ0T0Q5bTG9v3e8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWwsmgVW93iWKwR31LeresQY.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIT85k5juZducPKAj8FqjbhFO7I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjaOBRHZeaZaVA4z8eBlV4Db.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coDxTrbmMK5z2zwboQIyEj7tPUQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJawDD9U7a8mejEO9W26itQT.jpg?f=fotoalbum_small
Klik voor groter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
CH4OS schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:45:
Nieuwe livery voor de H2 LMP2 auto:
Die staat ook al meer dan 7 jaar af en aan ergens op het netvlies, maar buiten een paar demonstratie rondes heb ik hem nog niet zien doen.
Ze hebben er wel flink aan lopen sleutelen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FoheP6nX0AAlwhK?format=jpg&name=large
Vorig jaar
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fqy5LTDWwBUuOj-?format=jpg&name=large
Zo te zien is de grote air intake van de voorkant naar de achterkant gegaan waardoor de voorkant wat meer airodynamischer eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2021/09/The-H24-prototype-800x389.jpg
in 2021 zag de neus en de gehele wagen wat compacter uit.
Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/green-gt-h2.jpg?itok=-rYE2y0h
En zo zag de GreenGT (zo heette hij in 2016) H2 er in het begin uit.

Ik zie op de twitter feed van deze wagen dat ze vorig jaar met beide configuraties flink getest hebben. Ben ik de enige die vind dat die met de grote neus een beetje een Audi R8 GT3 uitstraling heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@ge-flopt Ik weet wel dat men van plan is om een keer als Garage 56 mee te doen en uiteindelijk is het geloof ik de bedoeling dat de H2 LMP2 gaat meerijden in de LMP2, maar weet even niet of dat pro/am is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
ge-flopt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:32:
[...]

Die staat ook al meer dan 7 jaar af en aan ergens op het netvlies, maar buiten een paar demonstratie rondes heb ik hem nog niet zien doen.
Ze hebben er wel flink aan lopen sleutelen:
[Afbeelding]
Vorig jaar
[Afbeelding]
Zo te zien is de grote air intake van de voorkant naar de achterkant gegaan waardoor de voorkant wat meer airodynamischer eruit ziet.
[Afbeelding]
in 2021 zag de neus en de gehele wagen wat compacter uit.
[Afbeelding]
En zo zag de GreenGT (zo heette hij in 2016) H2 er in het begin uit.

Ik zie op de twitter feed van deze wagen dat ze vorig jaar met beide configuraties flink getest hebben. Ben ik de enige die vind dat die met de grote neus een beetje een Audi R8 GT3 uitstraling heeft?
Het is geen LMP2 auto! Hij is gebouwd op basis van het Adess LMP3 chassis.
En er wordt zeker wel meer dan alleen wat demonstratierondjes mee gedaan. Vorig jaar hebben ze het grootste gedeelte van het Le Mans Cup seizoen gereden, incl de Road to Le Mans races in het voorprogramma van de 24h. Over de snelheid en het aantal pitstops moeten we het nog maar niet hebben, want in Le Mans kwamen ze 27sec per ronde te kort en in Imola 14sec op de kop van het LMP3 veld.

Hier een foto van afgelopen jaar, uit eigen collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsfNMcTBKhfxSWTq_oHoKg6INS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iI7AY1Dq2OAJaKrJHDVIzZCk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hmm blijkbaar is de overwinning in de 24 uur van Daytona niet helemaal zuivere koffie geweest.
https://racingnews365.nl/...anic&utm_content=10032023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:28:
Hmm blijkbaar is de overwinning in de 24 uur van Daytona niet helemaal zuivere koffie geweest.
https://racingnews365.nl/...anic&utm_content=10032023
Merkwaardig verhaal. Hoe komt Honda daarachter dan? Of reed het team met een Acura (wat dus Honda is) auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:39
CH4OS schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Merkwaardig verhaal. Hoe komt Honda daarachter dan? Of reed het team met een Acura (wat dus Honda is) auto?
Meyer Shank = Acura, inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Goed van Honda om het zelf aan te kaarten bij de IMSA organisatie. Ze hadden ook hun mond kunnen houden. Wat ik wel vreemd vind is dat ze de overwinning mogen houden. Er zijn er voor minder, zwaarder bestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 20:33
ge-flopt schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:17:
Goed van Honda om het zelf aan te kaarten bij de IMSA organisatie. Ze hadden ook hun mond kunnen houden. Wat ik wel vreemd vind is dat ze de overwinning mogen houden. Er zijn er voor minder, zwaarder bestraft.
Mwah, dan wordt je als Acura bestraft door een strenge BOP, en maak je (zodra je niet meer illegaal doet) geen kans meer op resterende overwinningen.

En ik denk dat anders ook WTR-Andretti ook anders pissig waren geworden, en die zijn een stuk groter/machtiger dan MSR (wat een relatief klein team is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
De uitslag was al als definitief gepubliceerd vooraleer dit uitkwam, dan zal het waarschijnlijk al een stuk lastiger zijn om hem toch nog aan te passen. Niet onmogelijk neem ik aan, maar lastiger.

Ik vind het zelf ook onterecht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nu laat Honda zien dat het niet bij hun vandaan komt. Zegt over hen als merk in de sport denk ik veel dat ze dit nu doen. De engineer in kwestie is ook ontslagen en is diens IMSA licentie kwijt, dus wellicht dat het team aanvankelijk er ook niet van wist.

Daarnaast heeft het praktisch geen zin meer voor het team om mee te doen, volgende prijzen en prijzengeld kunnen ze gelijk inleveren. ;) Zover ik het artikel althans begrijp.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 11-03-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij de WEC zijn ze weer lekker bezig. Ik heb een account en koop elk jaar een season pack om alle races te kunnen zien. De site members.fiawec.com is er nog wel, maar die heeft nu alleen live timing en geen beeld. Kan daar ook niet inloggen. Voor live beeld moet je nu naar fiawec.tv blijkbaar. Daar kon ik alleen niet inloggen, dus account maar opnieuw aangemaakt. :X
Account verification mail... hmm ff zoeken, ja hoor gevonden. In de spam folder natuurlijk. :P
Alleen nog geen subscription, dus ik doorklikken, gegevens invullen, creditcard gegevens, submit ..... werkt niet. Deze kaart is niet geldig ofzo. :S
Dan maar op de telefoon, de android app. (FIA WEC) Die had ik nog, app openen.... error, werkt niet meer. Naar de play store, app updaten... geen updates. Zoeken naar apps, ja een app FIA WEC. Kon ik installeren, dus nu heb ik 2 apps met die naam. Waarom is dat geen update op de bestaande app dan? Oh well, daarmee inloggen, en daar het season pack wel kunnen kopen. En hoera, die subsciption werkt ook in de browser, dat viel dan weer mee, dus na alle GT qualificaties gemist te hebben, kan ik nu toch de rest zien. *O*
Maar my god, wat een geklooi weer daarzo..... 7(8)7

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het gaat weer typisch op zijn Frans, @u_nix_we_all ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:01
Ferrari op pole voor de Toyota's.
Mooi weekend met de 1000miles en 12 uur van Sebring achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:29:
Het gaat weer typisch op zijn Frans, @u_nix_we_all ;)
Ja precies. Ga ik net met de browser naar fiawec.tv... no content available. grapjassen daar. Dus maar weer vanaf mijn telefoon casten, dat werkt dan weer wel. Zucht....

Anyway. Hoop dat de Ferrari's een beetje heel blijven, en de Peugeots, (Vanwall / Kolles zal wel niet,) en we eindelijk weer eens wat spanning in de top klasse krijgen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
u_nix_we_all schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:55:
[...]

Ja precies. Ga ik net met de browser naar fiawec.tv... no content available. grapjassen daar. Dus maar weer vanaf mijn telefoon casten, dat werkt dan weer wel. Zucht....

Anyway. Hoop dat de Ferrari's een beetje heel blijven, en de Peugeots, (Vanwall / Kolles zal wel niet,) en we eindelijk weer eens wat spanning in de top klasse krijgen.
Eurosport 1 zendt het ook uit.

We zijn nog niet begonnen en Peugeot al naar binnen

[ Voor 5% gewijzigd door jan390 op 17-03-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jan390 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:56:
Eurosport 1 zendt het ook uit.

We zijn nog niet begonnen en Peugeot al naar binnen
Thanks voor de tip, ik zit nu ook te kijken! :)

EDIT: De hoeveelheid reclame bij Eurosport is wel irritant zeg

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2023 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ook wel irritant dat bij Eurosport 1 gewoon de reclame gestart wordt terwijl de commentatoren nog aan het praten zijn.

EDIT:
En eens per ~13 minuten een reclameblok... :(

@Fuelke Ik zit de reclame ook wel uit, het is alleen wel vaak... :) Als ik het breder kon laten hangen, was het voor mij ook wel een no-brainer geweest. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 23:21

Fuelke

Forza Ferrari

Eurosport Subscription (de opvolger van Eurosport Player) heeft gewoon een Stream zonder reclame. Met keuze uit meerdere talen of Ambient sound.

Die ambient heb ik gewoon aanstaan met Radio Le Mans commentaar er gewoon naast.

Dan moet je je niet ergeren aan de reclame.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Iemand bekend wanneer de nieuwe LMP2 wagens er gaan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
ge-flopt schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:29:
Iemand bekend wanneer de nieuwe LMP2 wagens er gaan komen?
2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:18:
Eurosport Subscription (de opvolger van Eurosport Player) heeft gewoon een Stream zonder reclame. Met keuze uit meerdere talen of Ambient sound.

Die ambient heb ik gewoon aanstaan met Radio Le Mans commentaar er gewoon naast.

Dan moet je je niet ergeren aan de reclame.
Met Martin Haven en Graham Goodwin heb je ook een soort RLM. Ik vind hen met Anthony Davidson (voorheen Allan McNish) anders ook heel fijn om naar te luisteren.

Ik denk dat ik ook binnenkort weer een abonnementje pak op Eurosport. Is een heel goede deal, zeker tijdens een Olympisch jaar met al het sport. Daarnaast werkt veel makkelijker dan de FIA WEC app/abonnement.Vorig jaar gebruikten ze ook de WEC commentatoren op Eurosport (vond het altijd al onlogisch om zo veel mensen voor dezelfde race te gebruiken), dan is er al helemaal geen reden meer om de WEC app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Waarom zit er verf op sommige "spaken" van de velgen zoals bij de Iron Dames LMP2 auto?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2023 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
CH4OS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:13:
Waarom zit er verf op sommige "spaken" van de velgen zoals bij de Iron Dames LMP2 auto?
Zou me niet anders kunnen bedenken dat het onderdeel van de livery is.
Denk maar aan McLaren in de F1.

[ Voor 5% gewijzigd door ge-flopt op 18-03-2023 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordfragger
Om verschillende sets banden uit elkaar te houden. Elk team heeft meerdere sets, in sommige categorieën verschillende compounds en veel teams hebben meerdere autos. Iets dat visueel opvalt en niet kan verdwijnen is dan best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 00:21:
Zou me niet anders kunnen bedenken dat het onderdeel van de livery is.
Denk maar aan McLaren in de F1.
Als het onderdeel van de livery is, doe je dat toch niet op enkel twee spaken, lijkt me
.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
Hulpmiddel om makkelijk te zien waar het ventiel zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
Voor diegene die de 12 uur vannacht hebben gemist. Kijk de laatste 20 minuten nog even terug. .Drama voor het podium (en dan druk ik het nog zachtjes uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Net nog even terug zitten kijken omdat ik niet begreep waarom Nasr niet afremde.
Blijkt dat hij dat wel heeft gedaan, maar een achterligger hem om op Albuquerque duwt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Zat het net even te kijken, volgens mij waren er een stuk of 5 die ineens uitgeschakeld waren... Enerverende wedstrijd, maar dat is Sebring eigenlijk altijd wel. Ik vind dat de circuits in America altijd wel interresant, lekker oldscool en niet "strak".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:15:
Zat het net even te kijken, volgens mij waren er een stuk of 5 die ineens uitgeschakeld waren... Enerverende wedstrijd, maar dat is Sebring eigenlijk altijd wel. Ik vind dat de circuits in America altijd wel interresant, lekker oldscool en niet "strak".
En Sebring is dan ook nog eens erg hobbelig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
Het wordt druk bij de 24 uur van Spa: 72 GT3 wagens...
http://autosport.nl/klass...owdstrike-24-hours-of-spa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik weet niet, maar krijg een flinke Nissan vibe van die wagen:
Afbeeldingslocatie: https://motorsports.nbcsports.com/wp-content/uploads/sites/3/2017/08/imsa_29256933.jpg
Misschien dat ik alleen het heb, maar ja. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Al met al blijft het een toffe toevoeging. Ik krijg een beetje het gevoel dat er meer fabrikanten zich bezig houden met Hypercar danwel LMDh dan met F1. Niet vergeten dat ook Lamborghini nog in de startblokken staat bijvoorbeeld. En BMW die volgend jaar óók WEC gaan doen.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 5 april 2023 @ 22:50:
Al met al blijft het een toffe toevoeging. Ik krijg een beetje het gevoel dat er meer fabrikanten zich bezig houden met Hypercar danwel LMDh dan met F1. NIet vergeten dat ook Lamborghini nog in de startblokken staat bijvoorbeeld.
Hypercars zijn wel echt de redding van WEC, fantastische aanpassing en mooi om te zien hoeveel producten met autos zijn gekomen.

Ik ga dit jaar voor het eerst in 10 jaar weer naar Le Mans en de toevoeging van hypercars is daar wel een flinke motivatie bij geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
En voor de Lego liefhebbers: Set 42156 voor (waarschijnlijk) 200€.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TQiU4hAzXTHDlXBrfthcTLatHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NHJnX2ByBgMuqmZzXzLvjWoa.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AHT4zJAe3hFVclrfxclSdJbHuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wps34IQqFKNJ4Po1bEiausOn.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@jan390 Het is geloof ik de tweede of derde WEC auto in Lego... Ik vind het wel tof, zou ook zeker geïnteresseerd zijn, maar heb helaas de ruimte (of het geld) niet ervoor. :( https://www.bricktastic.n...156-peugeot-9x8-hypercar/ brengt het meer als feit dat het 200 euro moet gaan kosten.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 13:00

Martinspire

Awesomeness

jan390 schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:46:
En voor de Lego liefhebbers: Set 42156 voor (waarschijnlijk) 200€.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dat niet gewoon de lego ideas auto? Lijkt me nog geen zekerheidje. Ziet er ook niet echt als technic auto uit verder. Maar hier is de link:
https://ideas.lego.com/pr...a9-432d-b6f5-8276b81cef0f

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hebben ze niet een kwalificatie waarbij mensen afvallen voor de race? 72 is wel erg veel veldvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Martinspire schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:58:
Is dat niet gewoon de lego ideas auto? Lijkt me nog geen zekerheidje. Ziet er ook niet echt als technic auto uit verder. Maar hier is de link:
https://ideas.lego.com/pr...a9-432d-b6f5-8276b81cef0f
Diverse websites maken er melding van, inclusief foto's van de doos. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Martinspire schreef op zondag 9 april 2023 @ 23:00:
Hebben ze niet een kwalificatie waarbij mensen afvallen voor de race? 72 is wel erg veel veldvulling.
Op een track van 7km, kan dat best gemakkelijk, eigenlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 15:03

TommyGun

Stik er maar in!

De camper is geboekt, Le Mans staat weer op de agenda voor dit jaar :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:39
Martinspire schreef op zondag 9 april 2023 @ 23:00:
[...]

Ik ben in het verleden wel vaker bij de Spa 24h geweest waarbij rond 70 auto's aan de start stonden. Ja de eerste paar rondjes is het druk, maar Spa is een lange baan waar prima 70 auto's op passen. En na 24 uur zijn er vaak nog maar 35 / 40 over, dat scheelt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-07 19:52

Erw

WEC Spa, ik ga er naartoe is het parkeren op P1 betaald? wie het eerst komt wie het eerst maalt?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Erw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:32:
WEC Spa, ik ga er naartoe is het parkeren op P1 betaald? wie het eerst komt wie het eerst maalt?
Ik ben vorig jaar naar de 24h series geweest. Dat was ongeveer een vijfde aan toeschouwers en je moest al betalen voor het parkeren (8 euro meen ik mij te herinneren, weet dit niet helemaal zeker).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Parkeren bij 6H WEC op Spa is inderdaad betaald. Dat was het vorig jaar ook. Locals bieden vaak ook parkeerplekken aan, vaak wel iets duurder. Het is waarschijnlijk niet vol, dus die biedingen kun je gewoon laten gaan, ook al is er file naar het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41

BM

Moderator Spielerij
Ik kreeg van de week een mailtje om mijn parkeerticket voor 'Parking Combes' te kopen. Ik schrok een beetje van de prijs: 35 euro :o

Nu is het tijden geleden dat ik naar Spa geweest ben, maar dat moet wel goedkoper kunnen, toch?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Parking Combes zit binnenin het circuit, met 30s lopen sta je aan de buitenkant van deze twee linker bochten. Misschien heeft men verbouwd voor dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:29:
Ik kreeg van de week een mailtje om mijn parkeerticket voor 'Parking Combes' te kopen. Ik schrok een beetje van de prijs: 35 euro :o

Nu is het tijden geleden dat ik naar Spa geweest ben, maar dat moet wel goedkoper kunnen, toch?
Had deze mail ook gekregen. Ik dacht ook even WAT?! Maar dit is wel de prijs voor heel het weekend (3 dagen). Nog steeds relatief prijzig vergeleken met jaren geleden, maar ze moeten toch de verbouwing financieren. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 13-04-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CH4OS schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:33:
Parking Combes zit binnenin het circuit, met 30s lopen sta je aan de buitenkant van deze twee linker bochten. Misschien heeft men verbouwd voor dit jaar?
Dit is de parkeerplaats aan het einde van Kemmel Straight.
Afbeeldingslocatie: https://media.ticketmaster.eu/belgium/da268e863737c804e32f0551f74c3de7.jpg

Ik zit er wel over te denken, want de vorige keer werd ik naar een ver grasveld gestuurd ipv onder bij Eau Rouge (waar ik jaren kon parkeren). Ik ga dit jaar ook meerdere dagen en dan is het fijn om me geen zorgen te hoeven maken over een parkeerplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Niellie41 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:23:
Dit is de parkeerplaats aan het einde van Kemmel Straight.
[Afbeelding]
Hmmm, lijkt er dan op dat ze eea weer veranderd hebben of zo. Ik kan mij herinneren ooit eens binnen het circuit geparkeerd te hebben en met 2 minuten lopen zaten we aan een tafeltje aan buitenkant bij Le Combes, met een catering tentje in de buurt, waar we uiteindelijk flink getankt en gegeten hebben. :+

Overigens was vorig jaar dat tentje helaas weg. :(

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2023 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Die fout heb ik een paar jaar geleden ook gemaakt door vooraf veel te duur en op de verkeerde plek een parkeerkaart te kopen.

Gewoon direct naar de parkeerplaats bij Eau Rouge rijden en ter plekke betalen. Goedkoper en je staat dichterbij geparkeerd.

Dit jaar sta ik op de camping vlakbij het circuit, en zet mijn vrouw mij bij het circuit af. Nog goedkoper dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik sla over dit jaar :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Voor Spa; gewoon aan de 'lange weg' (Rte de l' Eau Rouge) richting de Karting parkeren.

https://goo.gl/maps/Y3bSHaB5SCFgmCwe8

P1/P2 is wel top, maar als het vol staat kom je op een grasveld (leuk als het regent, succes!) of bij een particulier (ver lopen).

Vergeet niet om contant geld mee te nemen! Eerstgenoemde weg kost meen ik 10 of 15 euro. Grasveld idem.

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 13-04-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:13
Wat is het slimste om te doen? Abbo op FIA WEC TV nemen of jaarabbo op Eurosport Player?
Ik vind de website van Eurosport Player echt een draak om daar iets fatsoenlijks op terug te vinden qua programmering.

Zenden zij nu wel / niet het volledige seizoen incl. alle sessies uit? Dus ook dit weekend Portimao bijvoorbeeld.

/edit: Ik zie nu dat FIA WEC TV enkel Quali en Race uitzend.. en geen FP's.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 14-04-2023 08:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Rivanov schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:49:
Wat is het slimste om te doen? Abbo op FIA WEC TV nemen of jaarabbo op Eurosport Player?
Ik vind de website van Eurosport Player echt een draak om daar iets fatsoenlijks op terug te vinden qua programmering.

Zenden zij nu wel / niet het volledige seizoen incl. alle sessies uit? Dus ook dit weekend Portimao bijvoorbeeld.

/edit: Ik zie nu dat FIA WEC TV enkel Quali en Race uitzend.. en geen FP's.
Trainingen werden nooit uitgezonden. Afgelopen race streamden ze FP3 of zo op YouTube als test.

Ik zou zeggen Eurosport Player. Zij hebben dezelfde (internationale) feed als de WEC app, maar qua gebruik is het wel veel fijner. Geen gekloot met "is je abonnement nu wel of niet actief" als het abonnement via de website pak, betere ondersteuning op verschillende apparaten (zoals Apple TV bijv.). Tegelijkertijd heb je dan ook veel meer sporten tot je beschikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

TommyGun schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:05:
Vergeet niet om contant geld mee te nemen! Eerstgenoemde weg kost meen ik 10 of 15 euro. Grasveld idem.
Hou op, schei uit. Verschrikkelijk hoe buurlanden zo ver achter kunnen liggen.

Op de site van de organisatie stond duidelijk "alleen met kaart betalen". Op de dag zelf dus naar zo'n ver grasveld gestuurd en die mensen helemaal in paniek als je zegt dat je geen contant geld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 23:36
Wij gaan voor het eerst naar de 6 uur van Spa (sowieso voor het eerst naar een race) zijn er nog tips/ideeën wat te doen, of juist niet, wij gaan ook meteen het hele weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard117
SebaSlash schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:26:
Wij gaan voor het eerst naar de 6 uur van Spa (sowieso voor het eerst naar een race) zijn er nog tips/ideeën wat te doen, of juist niet, wij gaan ook meteen het hele weekend.
Veel lopen en dus goede schoenen aan trekken. Je hebt 6 uur de tijd, en met de trainingsdagen erbij zelf nog meer, dus voldoende tijd om in iedere bocht een kijkje te nemen. Al die tijd op dezelfde plek blijven is zonde. Het is geen F1, iedereen is aan de wandel dus je hoeft niet bang te zijn dat je plekje ingepikt wordt.
Het is na corona op Spa wat magertjes qua eet en drinktenten, dus zorg dat je met een gevuld buik of tas het gebied rond start/finish en Eau Rouge verlaat.
De pitwalk en handtekeningensessie zijn leuk om goodies zoals posters te scoren maar ook om de auto's en coureurs van dichtbij te zien.

Als laatste, het is en blijft Spa. Dus zorg dat je voorbereid bent op ieder weertype. Ik heb daar WEC races met 30 graden gehad maar ook in de sneeuw. En het kan daar snel omslaan, dus de voorspellingen zijn ook niet helemaal betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 23:36
@Richard117
Heel erg bedankt voor je antwoord! Dit is nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Niellie41 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:55:
[...]

Trainingen werden nooit uitgezonden. Afgelopen race streamden ze FP3 of zo op YouTube als test.

Ik zou zeggen Eurosport Player. Zij hebben dezelfde (internationale) feed als de WEC app, maar qua gebruik is het wel veel fijner. Geen gekloot met "is je abonnement nu wel of niet actief" als het abonnement via de website pak, betere ondersteuning op verschillende apparaten (zoals Apple TV bijv.). Tegelijkertijd heb je dan ook veel meer sporten tot je beschikking.
Heb je bij Eurosport ook de onboards?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rivanov schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:01:
Volgens mij niet. Sommige teams hebben dan vaak weer wel eigen streams waarin zij hun onboards delen. Ferrari had dat op Sebring bijvoorbeeld.

Voor degenen die naar Spa gaan, de tribune bij Eau Rouge is ook wel een aanrader, mooi uitzicht! Als je bovenin gaat zitten zie je ook een stukje van de chicane voor start/finish. Het is een stevige klim, maar zeker de moeite waard wat mij betreft.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Rivanov schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:01:
[...]

Bij Le Mans wel op de Eurosport Player

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36
CH4OS schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:33:
[...]

Volgens mij niet. Sommige teams hebben dan vaak weer wel eigen streams waarin zij hun onboards delen. Ferrari had dat op Sebring bijvoorbeeld.
Klopt die waren gewoon op YouTube te volgen.
Ik meen dat Toyota dat ook heeft maar dat weet ik niet zeker.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
Ad de Jong schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:50:
[...]

Klopt die waren gewoon op YouTube te volgen.
Ik meen dat Toyota dat ook heeft maar dat weet ik niet zeker.
Toyota 7
Toyota 8

en voor morgen
Peugeot 93
Peugeot 94

[ Voor 29% gewijzigd door jan390 op 16-04-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2023 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Surpise surprise. De 93 Peugeot start vanuit de pits.

Onboards op youtube alleen van de Toyota 7, Ferrari 50 en Ferrari 51

[ Voor 69% gewijzigd door jan390 op 16-04-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wow, bijna anderhalve seconde verschil tussen Toyota en het volgende LMPH team. Das groter dan in F1 momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mooi verdeelde top 4 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Alleen jammer dat het verschil met Toyota nog zo groot is.

Edit: meer mensen bij wie de live Timing niet goed werkt?
https://live.fiawec.com/en/live
Ferrari had net een 20 seconden achterstand, en u ineens een ronde. Het viel mij al vaker op vandaag en steeds kwam het weer terug.

[ Voor 36% gewijzigd door Ad de Jong op 16-04-2023 19:05 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Is Portimao eigenlijk zo zwaar voor de remmen? Vond het typisch dat de Ferrari prototype en de Vanwall beide issues hadden met de remschijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Bij de Vanwall zag je de remschijf een bocht eerder al branden.

[YouTube: WEC 6H Of Portimao Villeneuve Crash Brake Failure]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
Dit weekend start het seizoen van de ELMS:
https://live.europeanlemansseries.com/en/live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
1 van 's werelds beste AM coureurs Paul Dalla Lana stopt met het racen in WEC.
https://media.astonmartin...lana-retires-from-racing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Begrijpelijke keuze wel. Al vond ik hem, tezamen met Nicky Thiim altijd wel een tof duo.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2023 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-07 21:31
SebaSlash schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:15:
@Richard117
Heel erg bedankt voor je antwoord! Dit is nuttige info.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Richard zegt. Ben nu paar keer bij endurance races geweest en ik vond het altijd wel plezierig om het hele circuit rond te gaan, finish kijken bovenop de paddock of mooi plekje op de tribune. Wij gaan komend weekend ook en doen ook de pitwalk, dat is écht een aanrader!

Mocht het je nu echt goed bevallen dan is er op 13/14 mei ook nog Spa Classic. Ik neem mijn vriendin mee, wordt haar eerste echte circuit evenement (naast Zandvoort F1 2022, maar dat was alleen maar op je stoeltje blijven zitten urenlang = weinig fun). Dit soort evenementen zijn heel open, bijna alle vrijheid om overal heen te lopen en rond te kijken. Ben ook al eens naar 24 uur Le Mans en de Le Mans Classic geweest, dat was helemaal genieten _/-\o_ Ik word al weer helemaal enthousiast als ik eraan denk, lange afstand races zijn echt zo tof om live mee te maken!

Dit is die van 13/14 mei Spa Classic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:10
ge-flopt schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:03:
1 van 's werelds beste AM coureurs Paul Dalla Lana stopt met het racen in WEC.
https://media.astonmartin...lana-retires-from-racing/
“Aston Martin Legend” zelfs!
Streskip schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 05:14:
[...]

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Richard zegt. Ben nu paar keer bij endurance races geweest en ik vond het altijd wel plezierig om het hele circuit rond te gaan, finish kijken bovenop de paddock of mooi plekje op de tribune. Wij gaan komend weekend ook en doen ook de pitwalk, dat is écht een aanrader!

Mocht het je nu echt goed bevallen dan is er op 13/14 mei ook nog Spa Classic. Ik neem mijn vriendin mee, wordt haar eerste echte circuit evenement (naast Zandvoort F1 2022, maar dat was alleen maar op je stoeltje blijven zitten urenlang = weinig fun). Dit soort evenementen zijn heel open, bijna alle vrijheid om overal heen te lopen en rond te kijken. Ben ook al eens naar 24 uur Le Mans en de Le Mans Classic geweest, dat was helemaal genieten _/-\o_ Ik word al weer helemaal enthousiast als ik eraan denk, lange afstand races zijn echt zo tof om live mee te maken!

Dit is die van 13/14 mei Spa Classic.
[YouTube: Spa-Classic 2022 - Historic Racing]
De Spa Classic is zoo mooi inderdaad, vorig jaar ook geweest. Ik ga naar Le Mans sinds 1998 en denk met regelmaat terug aan het mooie gevarieerde veld van toen, heel tof om die auto’s weer in actie te zien. De Bentley Speed 8, de diepe V8 van de Panoz GTR, de gloeiende turbo’s van de 911 GT2’s, de verschillende open prototypes met elke eigen geluid, wat een pracht. Hoop mooie klassen verder ook, glijdend over beperkt rubber, echt een mooi evenement.

[ Voor 69% gewijzigd door J-M-T op 25-04-2023 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-07 19:52

Erw

Als ik om 8:00 op Spa ben zaterdag dan is er vast nog wel plek op P1 toch?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

J-M-T schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 06:40:

[...]

De Spa Classic is zoo mooi inderdaad, vorig jaar ook geweest. Ik ga naar Le Mans sinds 1998 en denk met regelmaat terug aan het mooie gevarieerde veld van toen, heel tof om die auto’s weer in actie te zien. De Bentley Speed 8, de diepe V8 van de Panoz GTR, de gloeiende turbo’s van de 911 GT2’s, de verschillende open prototypes met elke eigen geluid, wat een pracht. Hoop mooie klassen verder ook, glijdend over beperkt rubber, echt een mooi evenement.
Ik wil nog wel een keer naar de Le Mans Classic maar om nou 2x in een maand naar Le Mans te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Erw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:36:
Als ik om 8:00 op Spa ben zaterdag dan is er vast nog wel plek op P1 toch?
https://magic-8ball.com/

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.