[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:23
RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:01:
[...]

De data wordt verzonden naar ontvangers waar het circuit vol mee staat, niet naar een helicopter (kan me ook serieus niet indenken dat ze dat ooit gedaan hebben of logisch zou zijn. In Monaco heeft zelfs jarenlang geen helicopter gevlogen. En een helicopter kan niet vliegen bij verschillende weersomstandigheden).
Daarnaast zijn meen ik relatief recentelijk de onboard camera's geupdate naar FHD (maar de F1TV onboards zijn wel maximaal 720p, maar diezelfde onboard op de world feed heeft een beduidend betere kwaliteit).
En als derde kunnen ze al een tijdje meerdere camerabeelden van dezelfde auto uitzenden, iets dat vroeger ook niet kon. Bv bij de sprint zat in de world feed het beeld van Verstappen naar achteren gericht, terwijl de onboard op F1TV ap de hele race lang naar voren gericht was. En ook 1 of 2 jaar terug al dat ze wel eens 2 onboards van dezelfde auto lieten zien op de world feed (1 als hoofd beeld, 1 in de timing tower).

Blijft echter staan dat ik denk dat 360° nog meer bandbreedte vereist en daarnaast ook weer "juist" uitgezonden moet kunnen worden (aannemende dat @Jasphur ook zelf 360° wilt kunnen kijken) en dat ook lastig(er) zal zijn. En is 360° niet ook semi geflopt? Voorheen zag je het zelden op YouTube, nu helemaal niet meer? Om maar een voorbeeld te noemen. En toen F1 de 360° camera net had deden ze deze ook wel eens op YT zetten, maar ook dat gebeurt al jaren niet meer (hoogstens dat ze de beelden gebruiken in een andere video, meer als normale beelden dus).
Mijn bronnen van de 360 camera was van Wendy Hendricks bij F1 aan Tafel, januari 2022. De informatie over onboards kwam uit ZiggoVodafone FAQ over 4KUHD uitzenden van F1 in 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:01:
Blijft echter staan dat ik denk dat 360° nog meer bandbreedte vereist en daarnaast ook weer "juist" uitgezonden moet kunnen worden (aannemende dat @Jasphur ook zelf 360° wilt kunnen kijken) en dat ook lastig(er) zal zijn. En is 360° niet ook semi geflopt? Voorheen zag je het zelden op YouTube, nu helemaal niet meer? Om maar een voorbeeld te noemen. En toen F1 de 360° camera net had deden ze deze ook wel eens op YT zetten, maar ook dat gebeurt al jaren niet meer (hoogstens dat ze de beelden gebruiken in een andere video, meer als normale beelden dus).
Ik verwacht(te) dat de 3d camera gebruikt zou worden om een gewone 1080p videostream te genereren, maar dan wel onder iedere denkbare hoek, alleen niet onder controle van de kijker. Dan kun je met 1 camera doen waar ze er nu drie voor nodig hebben.

Dat de onboards in niet meer dan 720p worden uitgezonden is maar jammer. Ik kijk graag de onboards en de kwaliteit is zo laag dat ik moeite heb om de auto's te herkennen (en ik heb een grote TV). Deze race had ik op gegeven moment moeite om de McLaren van Norris te herkennen vanuit de onboards van Verstappen, en veel opvallender dan fel oranje wordt het toch niet.
Zelfs voor 720p is het maar slechte kwaliteit. Dat de mainfeed wel hogere kwaliteit laat zien bewijst dat het een keuze is, ze hebben het wel in goede/betere kwaliteit.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 20:55
Ik kan de bron zo niet terugvinden, maar als ik het mij goed kan herinneren kan de infra het momenteel niet aan om meerdere 1080p streams per auto te verwerken. Dus daarom kan er maar één onboard tegelijk naar de regie gestuurd worden.

Ik dacht dat ik onlangs had gelezen dat McLaren (of een ander team) bezig was met een andere zendtechniek zodat er veel meer data - en dus ook streams - direct naar de pitmuur en regie gestuurd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:18
alex3305 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:04:
Ik kan de bron zo niet terugvinden, maar als ik het mij goed kan herinneren kan de infra het momenteel niet aan om meerdere 1080p streams per auto te verwerken. Dus daarom kan er maar één onboard tegelijk naar de regie gestuurd worden.

Ik dacht dat ik onlangs had gelezen dat McLaren (of een ander team) bezig was met een andere zendtechniek zodat er veel meer data - en dus ook streams - direct naar de pitmuur en regie gestuurd kan worden.
Ze kunnen blijkbaar wel meerdere streams uitzenden intussen ;) 1 of 2 jaar terug hebben ze dit al gedaan met op de world feed groot een onboard en in de timing tower nog eens de onboard "de andere kant op" van dezelfde auto.
En bij de sprint was er een moment dat op de world feed de camera van Verstappen achteruit werd uitgezonden, terwijl de onboard stream al de hele tijd die vooruit was.

Tenzij ze een 1080p en 720p feed uitzenden en ze de 720p feed voor de PiP en onboard stream gebruiken. Dan is het inderdaad niet "2x 1080p".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Sinds zondag 30 juni, 5 minuten voor de start van de race. Tv aan, f1 tv aanklikken op de chromecast. Maar toen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adV9-Nh3KTvUVZxikoXQalvcuDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wAhncXpoIuTmR3hlFPklHUR.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was alles. Geen melding van een fout, helemaal geen feed back. Cache gewist, alle logins eraf, app eraf en opnieuw erop. Geen verbetering.

Wie heeft dit ook eens gehad en met welke stappen weer werkend gekregen?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Pjottski schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:04:
Wie heeft dit ook eens gehad en met welke stappen weer werkend gekregen?
Staan er misschien het max van 6 apparaten aangemeld in je account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

DON PAPA schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:19:
[...]

Staan er misschien het max van 6 apparaten aangemeld in je account?
Helaas, had er 3. Die ook verwijderd. Krijg na lang wachten weer een inlogscherm. Gegevens ingeklopt, maar ook dat duurt lang voor resultaat. Nu eerst maar ziggo aangeslingerd, schijnt vanavond iets te zijn wat de mensen hier thuis willen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Pjottski schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:04:
Cache gewist, alle logins eraf, app eraf en opnieuw erop.
TV opnieuw opgestart?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ben ondertussen weer online op f1 tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIDxG28jBfN0Pz4pUPAgpNlE41Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aqPeGUMXuI9GQp6LWgySV9iX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 21:54

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of de F1tv app het ook mogelijk maakt om te kijken in buitenland (Brazilië). Hebben die wereldwijde uitzend rechten?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:52
Mystikal schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:52:
Weet iemand of de F1tv app het ook mogelijk maakt om te kijken in buitenland (Brazilië). Hebben die wereldwijde uitzend rechten?
F1TV is beschikbaar in Brazilië dus je zou gewoon moeten kunnen kijken met je Nederlandse abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 10:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Pjottski schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:38:
Ben ondertussen weer online op f1 tv.

[Afbeelding]
Wat was nou de oplossing?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is toch wat, ik heb al jaren een F1 abo en ieder jaar gaat het verlengen fout. Dan krijg ik een mail dat mijn betaling is mislukt. Handmatig betalen via de website lukt ook niet. Wat wel werkt is mijn abonnement beeindigen door de helpdesk en dan een abonnement te beginnen, maar dat kost wat tijd. Heel vervelend om dat te ontdekken op het moment dat je aan de race wil beginnen.

Daar heb ik verschillende keren over geklaagd bij F1 en die hebben altijd een andere smoes, dan weer ligt het aan mijn bank, dan weer dat ik mijn telefoonnummer niet heb gedeeld, dan weer dat ik niet de juiste vorm van 2fa doe voor mijn credit card. Het is in ieder geval altijd mijn fout en niet hun systeem. Mijn bank zegt uiteraard het omgekeerde en geeft aan dat het probleem bij F1 zit. Ik weet dat andere Tweakers er ook last van hebben dus ik maak me er inmiddels niet meer druk over.

Een paar weken geleden kwam de bekende mail dat het verlengen niet gelukt was en mijn abo dus per 1 juli zou aflopen. Omdat ik deze maand toevallig alle wedstrijden buiten de deur kijk besloot ik maar een maandje te wachten met verlengen. Dat spaart niet alleen centjes maar ook een middag heen en weer mailen met de helpdesk.

Nou, je raad het nooit, enkele dagen later kwam er opeens een mail van F1 om me te feliciteren met mijn nieuwe F1 abo... Dus nu lukt het wel automatisch...

Ik neem aan dat mijn oude abo nu automatisch is afgesloten en dat de computer van F1 daarna opnieuw heeft geprobeerd te verlengen en toen is het wel gelukt.

Pfff, waarom voelt alles rond F1 toch zo gammel en brak? Voor een sport die zo over techniek gaat en enorm veel geld heeft valt het nogal tegen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:28
Bleg, Ben Edwards op F1TV.

Is Alex Jacques even met vakantie ofzo?
Nu is er eigenlijk geen zender meer met goede commentaar, vind ViaPlay niks, Sky niks en nu F1TV ook niet ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 13:06

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ryur schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:27:

Nu is er eigenlijk geen zender meer met goede commentaar, vind ViaPlay niks, Sky niks en nu F1TV ook niet ... :(
Vroeg het mij ook al af. Op Alex Jacques zijn Instagram staat dat hij dit weekend voor channel 4 verslag legt. Helaas voor ons dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:27:

Zal vast voor Channel 4 zijn. Daar werkte die eerder ook al, en DC ook. En laatst hebben ze een keer een semi "behind the scenes" gedaan waarbij ze de combox in liepen en die was ook gestickerd / aangemerkt met "F1TV / Channel 4".

En andere jaren was Alex Jacques er volgens mij ook al niet in Silverstone, met Ben Edwards als vervanging. Terwijl Alex ook dan op Channel 4 was.

Mijn vermoeden is dan ook dat de races die Channel 4 uitzend de races zijn dat DC ook erbij is op F1TV. En de races die Channel 4 niet uitzend zonder DC zijn. En dat Channel 4 dan dan het commentaar van F1TV uitzend. Behalve dan de race in Engeland, dat Channel4 dan wel hun volledig eigen uitzending met commentaar heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

remco_k schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:50:
[...]

Wat was nou de oplossing?
Dat het niet handig is om je eigen modem in de blokkeerlijst te gooien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zit Ziggo nou per ongeluk de quali nabeschouwing van Barcelona opnieuw uit te zenden? 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 07:14

sjaool

Every life should have 9 cats

.oisyn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 01:24:
Zit Ziggo nou per ongeluk de quali nabeschouwing van Barcelona opnieuw uit te zenden? 8)7
Die op de middag was wel de juiste uitzending, de zogenaamde herhalingen zijn inderdaad van Barcelona.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
WTF… krijgen we nu reclame van die F1 film met Brad Pitt op F1 TV?

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 07-07-2024 15:36 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:30
PatrickC schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:35:
Het is een win-win voor beide partijen, beide partijen krijgen meer aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-08 21:40
Trailer inderdaad, was ook aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De FIA heeft er ook aan meegewerkt door ze mee te laten reizen met het F1 circus. Bovendien is het reclame voor de F1 hopen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-08 12:44
Nvm.
Slechte repeater die op 3mbps bleef hangen

[ Voor 92% gewijzigd door -Junkiexp- op 07-07-2024 17:43 ]

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

-Junkiexp- schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:34:
Ik weet niet hoe het bij jullie was maar de beeldkwaliteit van F1tv was vandaag echt bedroevend slecht
Het was hier prima (Apple TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 15:34
Ik weet niet hoe het bij jullie was maar de beeldkwaliteit van F1tv was vandaag echt bedroevend slecht
Hier ook geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 21:26
Nvm.
Slechte repeater die op 3mbps bleef hangen
Ik had ook veel last van dat beeld bleef bufferen. Aan het eind gedurende 20 minuten ongeveer. Ik kijk via een intel nuc 12 bekabeld aangesloten. Glasvezel van kpn 100mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:58
Geen issues hier met F1TV op Apple TV.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geen issues hier met F1TV op de Chromecast met Google TV tijdens de race. Wel tijdens de nabeschouwing waarbij hij bleef laden. De cache geleegd en de app gekilled. Daarna opnieuw gestart en geen problemen. Maar net als elke Android telefoon moet een Chromecast af en toe ook herstart en opgeschoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb nu voor de tweede keer dat mijn F1TV stream (niet live) wordt onderbroken door een grote pop-up met een 10 sec countdown om de after-race show te kijken. Het geluid van de race blijft door lopen. Als ik op het kruisje klik vliegt de hele stream er uit, en moet ik deze opnieuw starten en terug naar waar ik gebleven was. En zo werd mijn race net verprutst omdat ik aan het einde kwam en de afloop zag. Ja, ik ben boos. Hoe kan ik dit voorkomen? Dit is voor mij een reden om het abbo op te zeggen als hier niets aan te doen is...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik had de laatste 2 rondes problemen met F1 TV, beeld bleef een paar keer hangen, soms wel meer dan een halve minuut. Ik kijk via de browser op mijn LG C2 TV. In het topic van de GP hier op tweakers zag ik dat ik niet de enige was. Nog nooit eerder deze problemen gehad met F1 TV.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:43
Nyarlathotep schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:56:
Ik heb nu voor de tweede keer dat mijn F1TV stream (niet live) wordt onderbroken door een grote pop-up met een 10 sec countdown om de after-race show te kijken. Het geluid van de race blijft door lopen. Als ik op het kruisje klik vliegt de hele stream er uit, en moet ik deze opnieuw starten en terug naar waar ik gebleven was. En zo werd mijn race net verprutst omdat ik aan het einde kwam en de afloop zag. Ja, ik ben boos. Hoe kan ik dit voorkomen? Dit is voor mij een reden om het abbo op te zeggen als hier niets aan te doen is...
Via F1TV en Nvidia Shield kreeg ik wel een melding bovenin het scherm over die Afterrace show maar meer niet. Alles bleef gewoon werken . Ik keek ook een kwartiertje later pas na de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:14
Bvanham schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:19:
[...]

Via F1TV en Nvidia Shield kreeg ik wel een melding bovenin het scherm over die Afterrace show maar meer niet. Alles bleef gewoon werken . Ik keek ook een kwartiertje later pas na de race
Hier ook kort een kleine melding bovenin het scherm. Ik kijk via een Apple TV.
Mijn vermoeden is dat de betreffende tweaker via browser kijkt. Zelf vind ik het wel handig om gelijk even wat meer info te verstrekken: device, OS, browser (versie), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kijk inderdaad via de (Chrome) browser. Die melding boven in het scherm krijg ik ook en deze klik je gelukkig weg (al is dit ook loei irritant).
Maar deze komt over het hele scherm. Het geluid van de race loopt wel door. Als het weer gebeurd zal ik even rustig kijken, maar dit was tegen het einde van de race en het was spannend.
Ik heb al bij de instellingen gekeken op de website maar daar kun je zowat niets wijzigen.

Ik mis de app Race Control, dan had je dit soort fratsen niet :(

Edit: Ik zie op o.a. Reddit dat dit een bekend issue is.
Zojuist gepoogd een support ticket te sturen naar F1TV, maar er was een 'technical issue' dus mijn hele lap tekst is foetsie. Waardeloos.

[ Voor 26% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-07-2024 19:50 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Nyarlathotep schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:36:
Ik kijk inderdaad via de (Chrome) browser. Die melding boven in het scherm krijg ik ook en deze klik je gelukkig weg (al is dit ook loei irritant).
Maar deze komt over het hele scherm. Het geluid van de race loopt wel door. Als het weer gebeurd zal ik even rustig kijken, maar dit was tegen het einde van de race en het was spannend.
Ik heb al bij de instellingen gekeken op de website maar daar kun je zowat niets wijzigen.

Ik heb dit ook, je moet heel snel reageren. Hiervoor keek ik met Firefox en was het veel erger. Ik vind het erg irritant dat F1TV als je via je browser kijkt voor je automatisch het nieuwste programma start terwijl je aan het kijken. Tot vorig jaar keek ik via een oudere chromecast geloof V2. Die had vaak problemen welke veroorzaakt werd door slechte wifi verbinding. Toen de nuc gekocht en dat ging eigenlijk erg goed tot dit jaar. Ik heb al de dns servers aangepast. Toch maar eens meer verdiepen als er een ander netwerk probleem is. Ik heb van de week modem, switch etcetera herstart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:23
Nyarlathotep schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:36:

F1MultiViewer al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-08 11:38
Wat??!
F1TV Pro and Access annual subscriptions are no longer available to buy in your region. You can purchase F1 TV Pro and Access monthly subscriptions as normal which is more expensive than your current subscription.
Kreeg een mailtje hierover. We mogen dus per maand gaan betalen en flink meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
Nyarlathotep schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:56:
Ik heb nu voor de tweede keer dat mijn F1TV stream (niet live) wordt onderbroken door een grote pop-up met een 10 sec countdown om de after-race show te kijken. Het geluid van de race blijft door lopen. Als ik op het kruisje klik vliegt de hele stream er uit, en moet ik deze opnieuw starten en terug naar waar ik gebleven was.
Hier hetzelfde. Als ik met wat vertraging kijk, dan krijg ik ook die melding dat de after-race show begint met het gedoe van wegklikken en stream weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Handjes schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:06:
Wat??!

[...]

Voor de duidelijkheid, welke regio?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Wat??!

[...]

Dat wist het merendeel in februari/maart al. Is zelfs een eigen topic over.
Dus, niet je jaarabonnement annuleren. Tot nu toe zijn de jaarabonnementen gewoon verlengd al is het tegen een hogere prijs (€95) voor de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wat??!

[...]

Context?
are no longer available to buy in your region
Om nieuw af te sluiten? Of helemaal niet? Dat je deze niet meer nieuw kon afsluiten was bekend.
than your current subscription.
Dus dan zou het over een verlenging gaan? En dus dat je het jaar abo niet meer kunt verlengen? Dat zou wel nieuwe info zijn. Als dat het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
Antwoord op bericht van @TurboTon1973

TurboTon1973 in "[F1] Seizoen 2024"

Je bericht zal nog verplaatst worden naar dit topic denk ik.

Anyway, je zou eens kunnen kijken wat de MultiViewer app doet op je NUC.

Sowieso is het vreemd dat het niet stabiel is bij je. De maximale bandbreedte is maar 6 Mbit/s dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Wat geeft speedtest.net aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Mr Magic schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:43:
Antwoord op bericht van @TurboTon1973

TurboTon1973 in "[F1] Seizoen 2024"

Je bericht zal nog verplaatst worden naar dit topic denk ik.

Anyway, je zou eens kunnen kijken wat de MultiViewer app doet op je NUC.

Sowieso is het vreemd dat het niet stabiel is bij je. De maximale bandbreedte is maar 6 Mbit/s dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Wat geeft speedtest.net aan?
Ik zal multiviewer proberen. Speedtest geeft ping 4ms down 110Mbps up 147.9.

Ja ik vind het ook vreemd, zeker omdat ik de enige ben als ik het zo lees. Als ik bv Windows update draai of iets download krijg ik wel de maximale snelheid. Vorige week was het ergst in lange tijd. Toen was het dat beeld rood werd tijdens bufferen. Dan even beeld enzovoort. Ik heb al geprobeerd om de bandbreedte vast te zetten of op automatisch. Maakt niks uit.

Ik ben altijd wel in voor technische uitdaging, maar hier heb ik weinig kennis van. Althans alles wat weet heb ik geprobeerd.

Hiervoor keek ik met een chromecast v1 of v2. Vanwege de vele wifi punten in de buurt begreep ik dat het veel storing gaf.

Ik verdenk nog steeds een beetje de laatste paar updates van het modem. Omdat het vorige jaar een enkele keer was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Handjes
maniac2003 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:16:
[...]

Dat wist het merendeel in februari/maart al. Is zelfs een eigen topic over.
Dus, niet je jaarabonnement annuleren. Tot nu toe zijn de jaarabonnementen gewoon verlengd al is het tegen een hogere prijs (€95) voor de meeste.
Toen was er dacht ik alleen nog sprake van alleen een jaarabonnement met (illegale) prijsverhoging?

Als die prijzen zo blijven stijgen dan is F1 niet meer aantrekkelijk. Helemaal met die Mickey Mouse baantjes. Ik wil ook helemaal geen 26 races in een jaar. Dan wordt het na 26 jaar F1 schluss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
RobertMe schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Context?

[...]

Om nieuw af te sluiten? Of helemaal niet? Dat je deze niet meer nieuw kon afsluiten was bekend.

[...]

Dus dan zou het over een verlenging gaan? En dus dat je het jaar abo niet meer kunt verlengen? Dat zou wel nieuwe info zijn. Als dat het geval is.
Ik kreeg dit mailtje nav een vraag die ik had over mijn abonnement. Het gaat denk ik over een verlenging dan. Vanaf volgend jaar per maand betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Handjes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:48:
[...]

Toen was er dacht ik alleen nog sprake van alleen een jaarabonnement met (illegale) prijsverhoging?

Als die prijzen zo blijven stijgen dan is F1 niet meer aantrekkelijk. Helemaal met die Mickey Mouse baantjes. Ik wil ook helemaal geen 26 races in een jaar. Dan wordt het na 26 jaar F1 schluss.
De eerste maanden wel maar daarna was het al niet meer mogelijk een jaarabonnement af te sluiten. Tsja het wordt mij ook prijzig, gelukkig is het abonnement nog te delen. Als dat verdwijnt en het maandabonnement is wat er overblijft dan zou ik ook erg twijfelen.
WRC (Rally.tv) is inmiddels €120 p/jaar. Mij te duur, en toch geen tijd om te kijken. F1 kan dezelfde kant op gaan, maar hoop het niet. Wie weet switch ik dan wel, ga ik het WRC weer volgen. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:59
Toch best groot verschil als je F1 TV vergelijkt met Viaplay, F1 TV echt wel scherper beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
Terwijl F1 altijd wel een volkssport was, is het nu voorbehouden aan een paar honderdduizend kijkers. Ik snap dat men winst wil maken, maar ten koste van wat? Zijn er niet genoeg sponsors en adverteerders?

En dan tegen old skool F1 fans zeggen:
We have increased the number of races from 22 in 2023 to 24 in 2024, making this the biggest season ever! Additionally, we are introducing the F1 Academy, along with more in-depth shows and a fantastic new interface.
Dan ben je mij kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:01
Handjes schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:24:
Terwijl F1 altijd wel een volkssport was, is het nu voorbehouden aan een paar honderdduizend kijkers. Ik snap dat men winst wil maken, maar ten koste van wat? Zijn er niet genoeg sponsors en adverteerders?

En dan tegen old skool F1 fans zeggen:

[...]

Dan ben je mij kwijt.
Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, maar bij een volkssport denk ik eerder aan een sport als voetbal, dan aan de glitter en glamour die altijd om de F1 heeft gehangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is Brundle bij F1TV? Dat is voor het eerst?

Nevermind. Zoontje heeft Sky commentaar per ongeluk aangezet.

[ Voor 45% gewijzigd door BlauweFles op 21-07-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
nevermind, verkeerd topic :|

[ Voor 76% gewijzigd door cy-gor25 op 21-07-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Soms kan ik het allemaal (medisch) niet aan en moet ik via F1TV met ondertiteling kijken.

Op gegeven moment gaat het wel. Maar deze race kan ik de ondertiteling niet uitzetten 😂 moest de race opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-08 19:16

Mef

BlauweFles schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:01:
Is Brundle bij F1TV? Dat is voor het eerst?

Nevermind. Zoontje heeft Sky commentaar per ongeluk aangezet.
Ik vind zijn zoon alex anders ook zeer goed op zijn vader lijkend qua stem en zinsbouw/uitdrukkingen. Ik zou ze ook niet kunnen uit elkaar halen als ze tegelijkertijd op dezelfde zender zouden commentaar geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:50

DDX

Even klagen over f1tv die leuk shot toont bij openen app (om race herhaling te kijken) zodat je al iets van uitslag weet...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:03
DDX schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:27:
Even klagen over f1tv die leuk shot toont bij openen app (om race herhaling te kijken) zodat je al iets van uitslag weet...
Super vervelend, ik ervaarde hetzelfde en heb ze meteen maar gemaild. Je kon er niet omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:02
Inderdaad zeg... Dikke spoiler, ondanks dat ik niet helemaal zag om welke Red Bull het ging (keek snel weg). Hele middag alle spoilers kunnen vermijden...
Morgen ook maar mailtje sturen... Optie maken om bv alleen een lijst met uitzendingen te zien? Ook geen kans op spoilers dan

[ Voor 14% gewijzigd door kepler op 21-07-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik had exact hetzelfde. Wat een domme thumbnail.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

kepler schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Inderdaad zeg... Dikke spoiler, ondanks dat ik niet helemaal zag om welke Red Bull het ging (keek snel weg). Hele middag alle spoilers kunnen vermijden...
Morgen ook maar mailtje sturen... Optie maken om bv alleen een lijst met uitzendingen te zien? Ook geen kans op spoilers dan
Dit was eerder dit jaar toch ook al bij F1TV :? Die gasten leren het nooit daar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 29-08 21:28
Ik ga eind deze week voor twee weken naar de UK. Helaas werkt F1TV Pro daar niet (https://support.formula1....ing-abroad?language=en_US) en kan ik dus niet zomaar de race in Spa zien. Hebben jullie een idee voor een goed werkende VPN waarbij ik niet direct aan een jaarcontract vast zit?

Het gaat dus om gebruik op een Android TV box of op een Android telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Extigo op 23-07-2024 08:16 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mog schreef op maandag 22 juli 2024 @ 06:41:
[...]

Ik had exact hetzelfde. Wat een domme thumbnail.
Ik ben zondag anderhalf uur later gaan kijken, de race was nog niet af dus zag geen spoiler. Maar wat voor een afbeelding hebben we het over, podium ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 23-07-2024 08:13 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:16
Extigo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:10:
Ik ga komende week voor twee weken naar de UK. Helaas werkt F1TV Pro daar niet (https://support.formula1....ing-abroad?language=en_US) en kan ik dus niet zomaar de race in Spa zien. Hebben jullie een idee voor een goed werkende VPN waarbij ik niet direct aan een jaarcontract vast zit?
Ik had voorheen een Raspberry Pi met een OpenVPN servertje thuis draaien. Tegenwoordig heb ik een router met ingebouwde VPN server.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik ga eind deze week voor twee weken naar de UK. Helaas werkt F1TV Pro daar niet (https://support.formula1....ing-abroad?language=en_US) en kan ik dus niet zomaar de race in Spa zien. Hebben jullie een idee voor een goed werkende VPN waarbij ik niet direct aan een jaarcontract vast zit?

Wireguard tunneltje naar de thuisrouter. Ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:12:
[...]

Ik ben zondag anderhalf uur later gaan kijken, de race was nog niet af dus zag geen spoiler. Maar wat voor een afbeelding hebben we het over, podium ofzo?
Geen handige thumbnail idd. Het was de eerste keer dat F1 pro zo’n fout maakte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iH09YlJ48jJNaKgVig3Mi7TOiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SeBB4CHo1snsUkGODSwfgFtY.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Tunneltje naar thuis opzetten zoals anderen al aangaven. "Kost niks", en daarnaast ook maar een zeer minimale kans dat je problemen krijgt met " je gebruikt een VPN en dus krijg je geen toegang / alleen toegang tot content die we in alle regio's aanbieden". Want de grote VPN boeren zullen vaak (/veel) IP adressen can de servers bekend van zijn en dus "geblokkeerd" worden. Zet je een VPN op naar thuis dan valt dat natuurlijk niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:05
Tha Deo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:25:
[...]

Geen handige thumbnail idd. Het was de eerste keer dat F1 pro zo’n fout maakte:

[Afbeelding]
Niet de eerste keer hoor. Toen max in klapband had op Baku was de thumbnail dat Max tegen zijn band aan schopte. :+

Blijkbaar zijn ze iets te enthousiast als het Max tegenzit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
sonnypiek schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:46:
[...]

Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, maar bij een volkssport denk ik eerder aan een sport als voetbal, dan aan de glitter en glamour die altijd om de F1 heeft gehangen
Ik snap wat je bedoelt hoor. De F1 heeft toch een bijzondere plek in het sportlandschap.

Maar wat er nu gebeurt is dat het een sport voor een selecte groep wordt die er 150+ per jaar voor over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:52

Voor wat het waard is, heb afgelopen keer dat ik in de UK was een kwalificatie met Cloudflare Warp en Multiviewer gekeken. Was verbaasd dat het werkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 22:52
oohh schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:08:
[...]

Voor wat het waard is, heb afgelopen keer dat ik in de UK was een kwalificatie met Cloudflare Warp en Multiviewer gekeken. Was verbaasd dat het werkte.
Kan dit bevestigen. Als ik Cloudflare Warp gebruik en dan een VPN op een ander Pro land zet dan kan ik zowel in de browser als Multiviewer kijken.

Zonder Warp lukt het niet als ik mijn VPN op een land zet wat Pro heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08 16:32
Handjes schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:48:
[...]

Ik snap wat je bedoelt hoor. De F1 heeft toch een bijzondere plek in het sportlandschap.

Maar wat er nu gebeurt is dat het een sport voor een selecte groep wordt die er 150+ per jaar voor over heeft.
Voor voetbal (Eredivisie) betaal je bij de meeste providers ook 12,99 per maand. Das ook 156 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:14
Voor degenen die geen Viaplay of F1 TV willen of kunnen betalen: RTL (Duitsland) zendt de Formule 1-trainingen/kwalificatie en race van België live (GRATIS) uit. Dit was ook het geval bij de Grote Prijs van Hongarije. Ik weet niet of dit voor het hele seizoen geldt.

Let wel op dat je te maken hebt met de (irritante) Duitse nasynchronisatie en commentaar, maar het is een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:43
Belgie (RTBF) ook gratis en TikIP ook, die zit bij een aantal belgen in het pakket standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handjes
XNL073 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:40:
[...]

Voor voetbal (Eredivisie) betaal je bij de meeste providers ook 12,99 per maand. Das ook 156 euro per jaar.
Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo van op de hoogte. Maar ook fors, helemaal als je meerdere sporten wilt kijken.

En F1 was altijd gratis; nu een dure hobby voor een select aantal mensen. En voetbal wordt tenminste nog uitgebreid samengevat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:31
Handjes schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:28:
[...]
F1 was altijd gratis; nu een dure hobby voor een select aantal mensen.
F1 was nooit gratis, als je voor de overname van ViaPlay een Ziggo & Vodafone/Hollandsnieuwe abbo had kon je gratis kijken idd. Maar dit kwam door het feit dat je een gratis Ziggo pakket van je mobiele provider kreeg.
En voetbal wordt tenminste nog uitgebreid samengevat.
Ziggo doet een samenvatting na de race, Viaplay ook.
Het youtube kanaal van F1 staat bomvol met content na de race (o.a. samenvattingen, analyses, ongein met coureurs, enz.)
Er zijn nog een groot aantal andere Youtube kanalen die niks anders dan F1 content posten.

Waar ben je naar op zoek? :) Misschien kunnen wij je helpen aan de content die je mist t.o.v. voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

En F1 was altijd gratis; nu een dure hobby voor een select aantal mensen.
Zoals @Rembock zegt, zat het altijd in het abonnement van Ziggo TV. Het was nooit gratis, maar je kon het zonder meerkosten op het abonnement bekijken. Had je geen Ziggo/Vodafone, moest je voor (dacht ik) 15 euro per maand een Ziggo Sport-abonnement nemen.
En voetbal wordt tenminste nog uitgebreid samengevat.
Rembock schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Ziggo doet een samenvatting na de race, Viaplay ook.
[...]
Maar die kun je, geloof ik, ook alleen maar kijken als je Ziggo (Sport) hebt.

Al met al zit je je een beetje te kwaad te maken, @Handjes. Het ligt genuanceerder. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@Handjes Komende zondag kun je i.i.g. gratis (met vertraging) kijken: https://www.tvgids.nl/sport/formule-1-gp-van-belgie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:02
[...]

F1 was nooit gratis, als je voor de overname van ViaPlay een Ziggo & Vodafone/Hollandsnieuwe abbo had kon je gratis kijken idd. Maar dit kwam door het feit dat je een gratis Ziggo pakket van je mobiele provider kreeg.

[...]
Formule 1 was zeker wel gratis ooit, alleen lang geleden. Het is nog een tijd op RTL5 geweest, en op Eurosport, en dus daarna 'gratis' via Ziggo (en Ziggo was niet veel duurder dan andere internet/tv aanbieders). Volgens mij ben ik echt pas sinds een paar jaar los aan het betalen voor F1 en dan met F1TV.

(Edit, ik zat bijna goed: https://www.gpfans.com/nl...s%20'gratis'%20te%20zien.)

En om nu te zeggen dat F1 alleen voor een select clubje mensen is, dat is echt overdreven. Ik zie het als een hobby en hobbies kosten nu eenmaal geld. Voor de hoeveelheid plezier die ik er uit haal vind ik het prima. Tuurlijk zie ik het liever goedkoper, maar het is ook niet zo dat 150 euro onoverkomelijk is (zeker niet om vergelijking met andere hobbies).
En als je het echt te duur vind, kan je nog F1TV accès nemen voor 4 euro per maand. Kan je, met vertraging, gewoon alle races kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 24-07-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@kepler idd, had niet eens rekening gehouden met die periode |:( :$
Ben pas echt v.a. '93 gaan kijken & was mij tot nu toe er niet van bewust dat RTL toen gewoon 'gratis' was & we pas na 2012 gingen betalen voor TV pakketten.

[ Voor 4% gewijzigd door Rembock op 24-07-2024 23:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 29-08 13:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Room42 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Zoals @Rembock zegt, zat het altijd in het abonnement van Ziggo TV. Het was nooit gratis, maar je kon het zonder meerkosten op het abonnement bekijken. Had je geen Ziggo/Vodafone, moest je voor (dacht ik) 15 euro per maand een Ziggo Sport-abonnement nemen.
Het was gratis voor iedereen die Ziggo had, want toen het bij Ziggo weg ging kreeg je geen korting op je pakket.
Dus het was gratis.

Of je dat nu wil vertalen naar "het zat zonder meerkosten in het pakket en nu niet meer" is hetzelfde. Iedereen die Ziggo had moet nu betalen om naar de F1 te kijken, dus voorheen was het gratis.

En daarvoor zat het gratis bij alle andere zenders die het uitzonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 25-07-2024 09:02 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of gratis, live en zónder reclame bij VRT Canvas, zowel kwalificatie als race:

De Grand Prix van België is dit weekend gratis én live te zien in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Maasluip schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:01:
[...]

Het was gratis voor iedereen die Ziggo had, want toen het bij Ziggo weg ging kreeg je geen korting op je pakket.
Dus het was gratis.
Ik heb altijd (indirect) moeten betalen voor F1 bij Ziggo. Ik had het geluk dat ik ook een abbo bij Hollandsnieuwe heb, waardoor ik een 'gratis' pakket naar keuze had. Als je dus geen telefoon abbo op het Vodafone netwerk had, en wel Ziggo als internetprovider, moest je toch betalen voor F1.
Of je dat nu wil vertalen naar "het zat zonder meerkosten in het pakket en nu niet meer" is hetzelfde. Iedereen die Ziggo had moet nu betalen om naar de F1 te kijken, dus voorheen was het gratis.
Iedereen die Ziggo met het sportpakket had kon F1 kijken
En daarvoor zat het gratis bij alle andere zenders die het uitzonden.
Dat is idd 'gratis', maar dan hebben we het over het pre-Ziggo tijdperk (Casema/Wanadoo e.d.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 29-08 13:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rembock schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Nee, daar had je geen sportpakket voor nodig. F1 was compleet en gratis op kanaal 14. Van FP1 tot en met crashen in de keuken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Oja, krijg nou wat. 14 was inderdaad gratis, i stand corrected :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:24
*knip*
Zie de TW aub.

[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 25-07-2024 12:34 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:21
[...]

Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo van op de hoogte. Maar ook fors, helemaal als je meerdere sporten wilt kijken.

En F1 was altijd gratis; nu een dure hobby voor een select aantal mensen. En voetbal wordt tenminste nog uitgebreid samengevat.
Elke race wordt (uitgebreid) samengevat op zowel NPO1 (NOS) als Viaplay TV (voormalig SBS9).
[...]

RTL Duitsland (bij mij al sinds mensenheugenis in het TV-pakket) heeft jarenlang F1 uitgezonden. Gratis en wel.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Begrijp ik het nu trouwens goed dat Viaplay na de race, net voor de nabeschouwing ook nog reclame toont? Dat idee heb ik omdat op F1TV dan het geluid weggedraaid wordt en ze praten naar een 'zometeen'-moment toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Yash100 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:47:
Voor degenen die geen Viaplay of F1 TV willen of kunnen betalen: RTL (Duitsland) zendt de Formule 1-trainingen/kwalificatie en race van België live (GRATIS) uit. Dit was ook het geval bij de Grote Prijs van Hongarije. Ik weet niet of dit voor het hele seizoen geldt.

Let wel op dat je te maken hebt met de (irritante) Duitse nasynchronisatie en commentaar, maar het is een optie.
Het staat in de TS, RTL Duitsland 7 races in 2024 Bahrain (2-3), Hongarije (21-7), België (28-7), Nederland (25-8), Monza (1-9), Azerbaijan(15-9) en Las Vegas (24. November). Ook kwalificatie en waar van toepassing sprint races worden uitgezonden volgens Bild
Niet alleen Duitse taal, maar ook reclame (picture in picture) tijdens de race (was vroeger zo, heb recent (3+ jaar) niet gekeken naar deze zender)
JPD68 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:12:
[...]
RTL Duitsland (bij mij al sinds mensenheugenis in het TV-pakket) heeft jarenlang F1 uitgezonden. Gratis en wel.
Vorig jaar geen enkele race, en het jaar daarvoor was het ook tot 4 beperkt. Daarvoor weet ik het niet meer uit mijn hoofd, want toen zat F1 en ik bij ziggo..... Het is dus elk jaar afwachten welke deal ze maken
Rembock schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:
[...]
[...]
Het is al weer te lang geleden maar je kon toch bij ziggo mits je Standaard TV had (en geen Kabel TV) zonder het sportpakket via kanaal 14 alle races zien, en idem de kwalis, vanaf 2015 volgens deze bron, de originele TS van deze thread Ziggo Sport was alleen nodig voor non ziggo abonnees, en je had meer content/kanalen dacht ik.
Room42 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:23:
Begrijp ik het nu trouwens goed dat Viaplay na de race, net voor de nabeschouwing ook nog reclame toont? Dat idee heb ik omdat op F1TV dan het geluid weggedraaid wordt en ze praten naar een 'zometeen'-moment toe.
Mijn ervaring is alleen uit het eerste jaar viaplay, maar ja, ze onderbreken de uitzending net voor de nabeschouwing met toen allemaal reclame voor eigen series, rete irritant. Ook net voor de race was een mede mogelijk gemaakt door. (en geen idee of ze de in race reclame nog doen). Voor mij goede argumenten om bij viaplay weg te gaan aangezien ik voornamelijk het voor f1 had....

Bij die reclame heb dan ook het vermoeden dat Viaplay het geluid dan niet doorgeeft aan F1TV (anders moet iemand van F1TV continue Viaplay in de gaten houden)

Het gebeurt wel vaker dat het geluid van Viaplay niet met de beelden overeenkomt, bijvoorbeeld tijdens een rode vlag en dat ze beelden terug zien in de studio (die zie je dan niet bij F1TV) of een interview wat ze doen op de grid, je ziet dus de eigen content van Viaplay niet.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
jeanj schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:07:
Het is al weer te lang geleden maar je kon toch bij ziggo mits je Standaard TV had (en geen Kabel TV) zonder het sportpakket via kanaal 14 alle races zien, en idem de kwalis, vanaf 2015 volgens deze bron, de originele TS van deze thread Ziggo Sport was alleen nodig voor non ziggo abonnees, en je had meer content/kanalen dacht ik.
Correct :)
Ik denk dat ik mijzelf verward had met het feit dat je F1TV gratis erbij kreeg als je een sportpakket afnam bij Ziggo, ik had dat in het verleden direct gedaan en er nooit bij stil gestaan dat de races op kanaal 14 door iedereen met een Ziggo kabel abbo te bekijken was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Handjes
Rembock schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:38:[...]
[...]
Ik kijk al sinds 1997 gratis... Alleen sinds de komst van Viaplay moet ik ineens betalen voor mindere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handjes
kepler schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:38:
[...]
En om nu te zeggen dat F1 alleen voor een select clubje mensen is, dat is echt overdreven. Ik zie het als een hobby en hobbies kosten nu eenmaal geld. Voor de hoeveelheid plezier die ik er uit haal vind ik het prima.
Wanneer slechts +/- 300.000 mensen er voor willen betalen dan noem ik dat echt wel 'select'. Vroeger keken hele volksstammen gratis.

F1 zou makkelijk gratis kunnen zijn; het is gewoon dat een aantal aanbieders (Viaplay) er geld aan willen verdienen, wat de FOM mooi uitkomt.

Ik vind het argument 'als je het als een hobby ziet' ook niet heel valide.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Handjes schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Wanneer slechts +/- 300.000 mensen er voor willen betalen dan noem ik dat echt wel 'select'. Vroeger keken hele volksstammen gratis.

F1 zou makkelijk gratis kunnen zijn; het is gewoon dat een aantal aanbieders (Viaplay) er geld aan willen verdienen, wat de FOM mooi uitkomt.
Gratis kan helemaal niet uit. Vroeger bij RTL werd het betaald door reclameinkomsten. Bij Ziggo kwam het waarschijnlijk aan een marketingbudget en wordt het ook gewoon aangevuld door de abonnementsprijs. Nog los van dat betaald moest worden voor Ziggo Sport Totaal.

Edit:
Wat ik daarmee dus bedoel is dat het de TV zender dus altijd (heel veel) geld kost. En als kijker betalen we er direct (ViaPlay / F1TV / Ziggo Sport Totaal), indirect (Ziggo Sport / "kanaal 14"), of op een andere wijze (reclame, aka beïnvloeding van onze aankopen om bv een duurder A merk te kopen) toch wel voor.
Het enige verschil is dat je er de ene keer daadwerkelijk een rekening voor krijgt en je de andere keer onbewust betaalt.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 25-07-2024 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
Tja. Over de definitie van gratis kun je ook een topic vullen.. op die toer is niks gratis.

Ik heb bij Ziggo nooit *meer* betaald om f1 te kijken, en nooit *minder* toen het weg ging. Klinkt best als gratis dus (en Nee, natuurlijk is het niet gratis, iemand moet die miljoenen ophoesten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Gratis kan helemaal niet uit. Vroeger bij RTL werd het betaald door reclameinkomsten. Bij Ziggo kwam het waarschijnlijk aan een marketingbudget en wordt het ook gewoon aangevuld door de abonnementsprijs. Nog los van dat betaald moest worden voor Ziggo Sport Totaal.

Edit:
Wat ik daarmee dus bedoel is dat het de TV zender dus altijd (heel veel) geld kost. En als kijker betalen we er direct (ViaPlay / F1TV / Ziggo Sport Totaal), indirect (Ziggo Sport / "kanaal 14"), of op een andere wijze (reclame, aka beïnvloeding van onze aankopen om bv een duurder A merk te kopen) toch wel voor.
Het enige verschil is dat je er de ene keer daadwerkelijk een rekening voor krijgt en je de andere keer onbewust betaalt.
Dank @RobertMe, dit is dus precies wat ik bedoelde met 'F1 was nooit gratis'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-08 08:47
De redenering dat F1 bij Ziggo gratis was omdat de prijs niet omlaag ging toen ze de rechten kwijtraakten klopt natuurlijk ook niet helemaal.
Via het abonnement van Ziggo betaal je voor de zender op kanaal 14. De zender is niet verdwenen en met het geld wat niet aan F1 wordt uitgegeven hebben ze andere rechten gekocht. En dus betaal je nu nog steeds, via jouw abonnement, voor dezelfde zender met (gedeeltelijk) andere content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
joost217 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:35:
De redenering dat F1 bij Ziggo gratis was omdat de prijs niet omlaag ging toen ze de rechten kwijtraakten klopt natuurlijk ook niet helemaal.
Via het abonnement van Ziggo betaal je voor de zender op kanaal 14. De zender is niet verdwenen en met het geld wat niet aan F1 wordt uitgegeven hebben ze andere rechten gekocht. En dus betaal je nu nog steeds, via jouw abonnement, voor dezelfde zender met (gedeeltelijk) andere content.
Zou in die lijn ook mooi zijn anders. Als je dan niet bij Ziggo zat maar Ziggo Sport Totaal af nam, alleen voor F1 dan was het nog steeds gratis. Immers betaalde je daarna nog net zo veel voor Ziggo Sport Totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:16
RobertMe schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:56:
[...]

Zou in die lijn ook mooi zijn anders. Als je dan niet bij Ziggo zat maar Ziggo Sport Totaal af nam, alleen voor F1 dan was het nog steeds gratis. Immers betaalde je daarna nog net zo veel voor Ziggo Sport Totaal.
Ja, en een tv is natuurlijk ook niet gratis en zonder tv of ander apparaat met scherm kan je ook geen F1 kijken!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-08 16:23

DaWaN

'r you wicked ??

Hmm, er is iets technisch misgegaan bij de betaling van mijn F1TV abbo en nu kunnen zij op geen enkele manier mijn jaarabbo herstellen.
Waardeloze klantondersteuning bij F1TV, neem geen moeite met contact opnemen.
Iedereen die nog van een jaarabbo kan genieten, controleer je credit card gegevens voor de jaarlijkse betaaldatum, anders kun je ook de pineut zijn zoals ik.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:44

Pierre

Van nature lui!

DaWaN schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:59:
Hmm, er is iets technisch misgegaan bij de betaling van mijn F1TV abbo en nu kunnen zij op geen enkele manier mijn jaarabbo herstellen.
Waardeloze klantondersteuning bij F1TV, neem geen moeite met contact opnemen.
Iedereen die nog van een jaarabbo kan genieten, controleer je credit card gegevens voor de jaarlijkse betaaldatum, anders kun je ook de pineut zijn zoals ik.
Dat is iedere keer, gewoon via de Chat blijven klagen dat alles aan jouw kant goed is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-08 16:23

DaWaN

'r you wicked ??

Pierre schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Dat is iedere keer, gewoon via de Chat blijven klagen dat alles aan jouw kant goed is.
Is het dan iemand gelukt om het jaarabbo te herstellen? Ik kan online tientallen reviews op trustpilot vinden met dezelfde uitkomt. Heb het al geprobeerd via de chat en de mail.
Scheelt 50 euro per jaar, maar als dat mij uren van mijn tijd gaat kosten...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:44

Pierre

Van nature lui!

Mijn abonnement verloopt in November, vorig jaar het verhaal het lag aan mijn CC, na 1 uur gedoe op de chat lukte wel, was voor de oude prijs. Zal dit jaar wel weer het geval zijn, de nieuwe prijs boeit me niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 26-07-2024 11:04 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 55 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen