[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:43
Spotmatic schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:17:
Dit was natuurlijk te verwachten. RTL 2.0. ;)

[Afbeelding]
Was dit eenmalig tijdens de sessie of was het vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Dus als je een viaplay abonnement hebt en bij viaplay TV gaan ze naar de reclame dan krijg je iedere keer dat verhaal te horen dat ze bij viaplay TV naar de reclame gaan, maar viaplay abonnees wel gewoon kunnen blijven kijken. Nu was het live, maar bij het integraal uitzenden neem ik aan dat viaplay abonnees hier niets van merken?

Ik heb even via SBS9 gekeken, maar ondanks dat beide heren hun best doen, kan het niet tippen aan het F1 TV commentaar. Ik zag toevallig een stukje waar één van de heren ging uitleggen hoe downforce werkt. Dit zal dan wel weer bedoeld zijn voor nieuwe F1 kijkers die nu via SBS9 kijken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:09:
Dus als je een viaplay abonnement hebt en bij viaplay TV gaan ze naar de reclame dan krijg je iedere keer dat verhaal te horen dat ze bij viaplay TV naar de reclame gaan, maar viaplay abonnees wel gewoon kunnen blijven kijken. Nu was het live, maar bij het integraal uitzenden neem ik aan dat viaplay abonnees hier niets van merken?

Ik heb even via SBS9 gekeken, maar ondanks dat beide heren hun best doen, kan het niet tippen aan het F1 TV commentaar. Ik zag toevallig een stukje waar één van de heren ging uitleggen hoe downforce werkt. Dit zal dan wel weer bedoeld zijn voor nieuwe F1 kijkers die nu via SBS9 kijken.
Dat blijft een lastige spagaat voor TV-zenders, kan ik me voorstellen. Mensen die nieuw zijn in de sport moeten nog veel leren en dat moet worden uitgelegd, anders snappen ze niet waar ze naar kijken en haken ze wellicht verward af. Maar de fan van 30+ jaar oud die al jaren kijkt, vindt dat dan weer teveel Jip en Janneke taal en wil meer in-depth technologie en strategie besprekingen. Zie dat maar eens te combineren, zodat beide groepen ervan genieten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Grrrrrene schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:28:
[...]

Dat blijft een lastige spagaat voor TV-zenders, kan ik me voorstellen. Mensen die nieuw zijn in de sport moeten nog veel leren en dat moet worden uitgelegd, anders snappen ze niet waar ze naar kijken en haken ze wellicht verward af. Maar de fan van 30+ jaar oud die al jaren kijkt, vindt dat dan weer teveel Jip en Janneke taal en wil meer in-depth technologie en strategie besprekingen. Zie dat maar eens te combineren, zodat beide groepen ervan genieten.
Alternatief: als nieuwe kijker hoef je niet te weten wat downforce is. Weten dat de ene auto sneller is dan de oude is kort door de bocht genoeg. En voor de gevorderde kijker / die wel interesse heeft in de techniek zijn er veel betere plekken om dit te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De term "downforce" wordt gebruikt tijdens het commentaar. Soms zelfs dat een onderdeel afgebroken is en het team zegt dat dat 4 punten downforce kost. Dus behalve snappen wat downforce is, moet je ook nog begrijpen hoe je dat in punten uitdrukt, om gevoel te krijgen voor hoe groot het probleem voor de coureur nu is.

Maar goed, je hebt gelijk dat je formeel ook kunt kijken naar welke auto het snelst is (die rode of die blauwe), maar ik denk dat je al snel benieuwd wordt naar de technische taal van de commentatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:55:
De term "downforce" wordt gebruikt tijdens het commentaar. Soms zelfs dat een onderdeel afgebroken is en het team zegt dat dat 4 punten downforce kost. Dus behalve snappen wat downforce is, moet je ook nog begrijpen hoe je dat in punten uitdrukt, om gevoel te krijgen voor hoe groot het probleem voor de coureur nu is.

Maar goed, je hebt gelijk dat je formeel ook kunt kijken naar welke auto het snelst is (die rode of die blauwe), maar ik denk dat je al snel benieuwd wordt naar de technische taal van de commentatoren.
Kijk intussen alweer het 9e jaar (nee, ik heb Australië ook live gezien, niet pas vanaf Spanje), en mij zegt "4 punten downforce verlies" echt helemaal niks. Is dat 4 uit 10, 4 uit 100, of uit 1000, of..., you'll get the point ;)
Er is iets stuk en normaliter gaan ze daardoor langzamer, maar als het de frontwingendplate is kunnen ze ook zomaar sneller zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:27

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

RobertMe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:04:
[...]

Kijk intussen alweer het 9e jaar (nee, ik heb Australië ook live gezien, niet pas vanaf Spanje), en mij zegt "4 punten downforce verlies" echt helemaal niks. Is dat 4 uit 10, 4 uit 100, of uit 1000, of..., you'll get the point ;)
Er is iets stuk en normaliter gaan ze daardoor langzamer, maar als het de frontwingendplate is kunnen ze ook zomaar sneller zijn.
Ik kwam dit ooit eens tegen:
Downforce=0.5*(air density)*(speed)^2*(reference area)*Cl

Usually you don't work with Cl, but with [reference area*Cl], namely SCl.
SCl has the dimension of surface, i.e. m^2 in SI; typical values are between 2 and 5.

1 point corresponds to SCl=0.01m^2:
if your car improves from SCl=4 to SCl=4.30 it has gained 30 points of downforce.

Working with points is easier because you work with numbers like 5, 7, 30 instead of 0.05, 0.07, 0.30.

If in the formula for downforce you substitute air density=1.22 kg/m^3 and take into account dividing by 3.6^2 (conversion for speed from m/s to kph) and by 9.81 (conversion from N to kg) you get

Downforce=0.0048*(speed in kph)^2*SCl

and finally with 1 point corresponding to SCl=0.01m^2

1 point [kg] = 0.000048*(speed [kph])^2

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Klauwhamer schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:08:
[...]

Ik kwam dit ooit eens tegen:

[...]
En dit leggen ze ook op ViaPlay uit?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/4bzob6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:52:
[...]

Alternatief: als nieuwe kijker hoef je niet te weten wat downforce is. Weten dat de ene auto sneller is dan de oude is kort door de bocht genoeg. En voor de gevorderde kijker / die wel interesse heeft in de techniek zijn er veel betere plekken om dit te leren.
Wat moeten ze dan 2 uur lang vertellen? :+ Het is niet alsof de F1 nu 2 uur lang spektakel is. Laat staan de vrije trainingen :X

Als je alles al weet en je hebt betere plekken voor info, heeft F1TV de oplossing: een FX kanaal zonder commentaar. Want je weet alles al of kan het beter ergens anders leren, en wat er in de race gebeurt zie je zelf ook wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Haha… ik heb wat losgemaakt zie ik… ik stoorde me gewoon aan het commentaar van viaplay vanmorgen, want zo ging het ook toen ze de eerste keer F1 races gingen becommentariëren (ik was abonnee in hun 1e jaar). Nieuwe zender, nieuw publiek, dus alles weer uit gaan leggen. Daarom vind ik het Engelstalige commentaar bij F1 TV (niet de Sky stream, maar die van F1 TV zelf) zo’n verademing. Deskundig commentaar geschikt voor hun doelgroep. Gelukkig kunnen we tegenwoordig kiezen wat we zelf prettig vinden, helaas wel tegen flink hogere kosten dit jaar.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

RobertMe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:13:
[...]

En dit leggen ze ook op ViaPlay uit?
[Afbeelding]
Uiteraard, en de SCI van elke auto staat in de ViaPlay TV-gids die abonnees elke week thuisgestuurd krijgen. :)

Interessant doenerij van Knabbel en Babbel (kijk ons eens verstand van F1 hebben!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
Is Viaplay Radio niet meer beschikbaar? Die zat vorig jaar nog op DPG nieuwssites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 13:40
Rukapul schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:32:
Is Viaplay Radio niet meer beschikbaar? Die zat vorig jaar nog op DPG nieuwssites.
Kwaliteit heb ik geen problemen mee, voor mij prima maar Viaplay en ook F1 Pro moet wel wat gaan doen aan het kijken / terugkijken.
Wat een gezoek in die apps om het goeie programma te vinden, wat zit dat allemaal verstopt.
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan hoe Ziggo dat doet in het menu TV kijken, zoveel overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Die voorbeschouwing van een uur mogen ze wel skippen op SBS9. Racen en klaar.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
japioo33 schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:28:
[...]

Kwaliteit heb ik geen problemen mee, voor mij prima maar Viaplay en ook F1 Pro moet wel wat gaan doen aan het kijken / terugkijken.
Wat een gezoek in die apps om het goeie programma te vinden, wat zit dat allemaal verstopt.
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan hoe Ziggo dat doet in het menu TV kijken, zoveel overzichtelijker.
Bij viaplay had ik er geen moeite mee, via de programma gids of anders sport (op de firestick kon ik alleen geen 2 dagen terug in de gids). F1TV Pro is dit jaar beter, maar nog steeds een gedoe. Wat is er mis met een programma gids, per dag, per sport/tijdstip een regel. Maar nee overal moet een plaatje bij, zodat je moet gaan scrollen….

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sjufke schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:07:
Die voorbeschouwing van een uur mogen ze wel skippen op SBS9. Racen en klaar.
Ik dacht gisterenmiddag 15:00 uur ook even snel buiten de deur, gezellig samen met wat vrienden, de qualificatie via ViaplayTV / SBS9 terug te gaan kijken. Vooraf éérst een uur geouwehoer van Amber Brandtsen met Tom Coronel / Christian Albers wat niet vooruit te spoelen is en dan tussen Q1, Q2 & Q3 ook nog eens een reclameblok van ruim 10 minuten.....

Zo kom je je zaterdagmiddag ook wel door, ja :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-06 23:28

CB-Interactive

Yamaha maniak

Will_M schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:02:
[...]

Ik dacht gisterenmiddag 15:00 uur ook even snel buiten de deur, gezellig samen met wat vrienden, de qualificatie via ViaplayTV / SBS9 terug te gaan kijken. Vooraf éérst een uur geouwehoer van Amber Brandtsen met Tom Coronel / Christian Albers wat niet vooruit te spoelen is en dan tussen Q1, Q2 & Q3 ook nog eens een reclameblok van ruim 10 minuten.....

En dan ook nog een splitscreen met reclame... Nee, dat gaat Viaplay niet redden zo.
Blij dat ik de moeite heb genomen om wakker te blijven/vroeg op te staan en live alles via F1TVPro heb gezien. Heb alles zonder een reclamebombardement kunnen zien :)

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

BernardV schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:30:
Zoals velen al zeggen is Olav niet de scherpste meer en mist hij echt wel dingen die in het veld gebeuren.
Toch vind ik hem qua stem zeker veel prettiger om NL-commentaar te horen ipv het team bij Viaplay (Engels even buiten beschouwing gelaten). Bij Viaplay heb ik altijd het gevoel dat ik naar een voetbalwedstrijd aan het kijken ben.

Ik heb nu F1TV en af en toe Olav aanstaan via Opera browser (ingebouwde VPN), dit bevalt me prima als ik met meerdere mensen kijk. Als ik alleen kijk pak ik Engels commentaar.

Ik heb nu glas via kpn, als de prijs van ziggo-sport in de buurt komt van F1TV zit ik er serieus aan te denken dat te nemen, lekker makkelijk! En als net als eerder ook F1TV wordt inbegrepen bij een Ziggo-sport abonnement is het voor mij een win-win.
Afgelopen zondag viel me op dat het Viaplay duo ook wel eens flink wat mist, zo was er een uitstapje van Perez in die beruchte bocht waar wel meer coureurs de bocht niet haalden. Pas bij de herhaling van de beelden zagen ze het. En dan zitten ze er notabene met twee man? Ze keken dus allebei niet naar de livestream.

Ook het simplistisch geleuter stoort me en dat gaat gewoon niet weg. Met hun "eraf kletteren" op eenzame hoogte. En "oplijnen". En hun slechte intonatie als Merzzzedezzz. En Verrari.

Het is puur als luiheid (ik kijk via F1TV) dat ik de NL taal aanzet want is het is net wat gemakkelijker. Maar ook ik hoor nog steeds liever een eenzame Mol die wat mij betret toch net iets prettiger verslag doet Verder moet Mol zich echt helemaal nergens mee bemoeien. Alleen live verslag en daarmee basta.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
psy schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:44:
[...]

Afgelopen zondag viel me op dat het Viaplay duo ook wel eens flink wat mist, zo was er een uitstapje van Perez in die beruchte bocht waar wel meer coureurs de bocht niet haalden. Pas bij de herhaling van de beelden zagen ze het. En dan zitten ze er notabene met twee man? Ze keken dus allebei niet naar de livestream.
F1 Live was dit weekend ook niet beter :X
Die dachten dat Russell "gewoon" Piastri inhaalde. Terwijl Piastri een foutje maakte in de chicane en daardoor met minder snelheid/tractie het rechte stuk op ging en die dus een makkelijke prooi was voor Russell.

* RobertMe vond wel dat F1TV dit weekend een bijzondere opzet had. Normaal als ze op het circuit zijn met commentatoren hebben ze de combox cam, maar ze zitten ook vaak genoeg in Biggin Hill. Nu was er geen combox cam en had ik het idee dat ze dus weer (/zoals zo vaak) in UK zaten, maar toch waren er wat insinuaties van dat ze daar waren. Alex Jacques die zei van "als ik opsta dan zie ik auto's vertrekken" tijdens Q, en Sam dir had ook had over "onder dr combox waar je zit is het Honda museum / tentoonstelling / ...".
En toen bleek bij de pre race show ineens dat Alex in Suzuka was, en had Will het over "Jolyon in UK".
En uhm, vervolgens viel het ook wel op eigenlijk. Gesprekken die net niet lekker liepen in de overgang (dus A vertelt, en dan stoppen met praten zodat B over neemr, en dat er even een stilte viel), of echt steeds expliciet "Jolyon, wat vindt jij van...?". Blijkt dus toch maar weer dat "non verbale communicatie" een ding is en dat je dat niet kunt vervangen met (waarschijnlijk) aan beide kanten een camera zodat je elkaar toch kunt aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
psy schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:44:
[...]

Ook het simplistisch geleuter stoort me en dat gaat gewoon niet weg. Met hun "eraf kletteren" op eenzame hoogte. En "oplijnen". En hun slechte intonatie als Merzzzedezzz. En Verrari.

Het is puur als luiheid (ik kijk via F1TV) dat ik de NL taal aanzet want is het is net wat gemakkelijker. Maar ook ik hoor nog steeds liever een eenzame Mol die wat mij betret toch net iets prettiger verslag doet Verder moet Mol zich echt helemaal nergens mee bemoeien. Alleen live verslag en daarmee basta.
Het klopt dat ze niet constant naar de live stream kijken. Terwijl de regie het helemaal niet in beeld bracht, zagen de commentatoren wel dat er vijf auto’s tegelijkertijd de pit in kwamen. Ik vond dit vrij slecht van F1. Op dat moment was er niks spannends op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

meesje schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:39:
[...]

Het klopt dat ze niet constant naar de live stream kijken. Terwijl de regie het helemaal niet in beeld bracht, zagen de commentatoren wel dat er vijf auto’s tegelijkertijd de pit in kwamen. Ik vond dit vrij slecht van F1. Op dat moment was er niks spannends op de baan.
Goede toevoeging, daar verbaasde ik me ook al over. Had ik wel willen zien en ze lieten alleen maar het uitrijden zien. Dus dat waren pluspunten voor Viaplay :>

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:56
(jarig!)
Ik heb het nl. commentaar een half uurtje volgehouden maar werd toen te simpel van die jochies. Sowieso missen ze geregeld met namen en auto's wat Olav ook doet maar het popie jopie taalgebruik vond ik tenenkrommend. Snel weer naar Engels overgestapt want dat is een stuk neutraler en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik wilde net na heel lang dubben een abo afsluiten op F1TV Pro. En ik lees overal dat het 95 euro zou moeten kosten. Maar ik krijg alleen maar de (stomme) optie te zien icm Viaplay wat ik niet wil en ook nog eens 150 euro per jaar is. Ik wil alleen F1TV zodat ik deze kan koppelen aan Vroom voor mijn Apple Vision Pro. Dat hele viaplay wil ik gewoonweg niet.

Hoe kan ik gewoon een normale abo afsluiten? Of is dat al niet meer mogelijk en is koppelverkoop verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Will_M schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:02:
[...]

Bij Ziggo kun je dit voorkomen door de uitzending op te nemen. Dan kun je de reclames doorspoelen. Of je moet opnemen en een half uur later beginnen met kijken. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Yzord schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:20:
Hoe kan ik gewoon een normale abo afsluiten? Of is dat al niet meer mogelijk en is koppelverkoop verplicht?
Ik vrees dat die koppelverkoop sinds dit jaar verplicht is vanwege de deal met Viaplay. Bestaande F1TV Pro abonnementen kunnen nog wel los afnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 10-04-2024 00:22 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

sjaool schreef op woensdag 10 april 2024 @ 00:21:
[...]

Ik vrees dat die koppelverkoop sinds dit jaar verplicht is vanwege de deal met Viaplay. Bestaande F1TV Pro abonnementen kunnen nog wel los afnemen.
Zover ik weet is koppelverkoop verboden. Dus ik ga maar eens een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
RobertMe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:04:
[...]

Ik kijk al 30 jaar F1 (ok, beetje afgehaakt in het Schumacher tijdperk) maar 4 punten minder downforce zegt me niks. En interesseert me ook niks behalve dat iemand minder downforce heeft blijkbaar. En dat zegt ook niet altijd wat want soms rijden ze daar prima of zelfs beter mee.
Ontopic: ik hou m'n F1TV abbo nog even aan in deze rommelige tijden. Werkt in ieder geval altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 10-04-2024 02:41 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Yzord schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:20:
Ik wilde net na heel lang dubben een abo afsluiten op F1TV Pro. En ik lees overal dat het 95 euro zou moeten kosten. Maar ik krijg alleen maar de (stomme) optie te zien icm Viaplay wat ik niet wil en ook nog eens 150 euro per jaar is. Ik wil alleen F1TV zodat ik deze kan koppelen aan Vroom voor mijn Apple Vision Pro. Dat hele viaplay wil ik gewoonweg niet.

https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tv

Hier staat gewoon de optie om voor €11,90 een maand abo af te nemen? Niet de €95 per jaar die je zoekt, want die kun je niet meer afsluiten, maar toch ook zeer zeker geen verplichte koppelverkoop met ViaPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RobertMe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 05:14:
[...]

https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tv

Hier staat gewoon de optie om voor €11,90 een maand abo af te nemen? Niet de €95 per jaar die je zoekt, want die kun je niet meer afsluiten, maar toch ook zeer zeker geen verplichte koppelverkoop met ViaPlay.
Dus ze gaan ineens van 65 euro naar 150 euro per jaar? Terwijl een maand geleden het nog met 30 euro was verhoogd voordat Viaplay om de hoek kwam kijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Yzord schreef op woensdag 10 april 2024 @ 05:30:
[...]

Dus ze gaan ineens van 65 euro naar 150 euro per jaar? Terwijl een maand geleden het nog met 30 euro was verhoogd voordat Viaplay om de hoek kwam kijken?
ViaPlay nam ook al in 2022 (& 2023) de licentie in Nederland af. En voor verdere "discussie" over de prijs(verhoging) van F1TV kun je terecht in: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Je vroeg of je F1TV nog kon afsluiten (zonder ViaPlay), en dat kan. Alleen blijkt nu dat dat niet is tegen een prijs die je er voor over hebt. En de discussie daarover is al lang gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Er gingen al wat geruchten dat er een anonieme partij aan het meebieden is en het lijkt nu Apple te zijn. Niet ondenkbaar daar Apple eerder al had aangegeven de wereldwijde rechten wel te willen hebben:

https://www.gptoday.net/n...or-nederlandse-f1-rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Binnen 1 week duidelijkheid. Dus uiterlijk 17 april?
https://www.totaaltv.nl/n...-uitzendrechten-formule1/
Ik ben erg benieuwd. Ik heb de aflevering van Vandaag Inside zelf niet gezien. Gelet op de laatste ontwikkeling met Viaplay TV denk ik dat de rechten bij Viaplay blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
meesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:10:
Binnen 1 week duidelijkheid. Dus uiterlijk 17 april?
https://www.totaaltv.nl/n...-uitzendrechten-formule1/
Ik ben erg benieuwd. Ik heb de aflevering van Vandaag Inside zelf niet gezien. Gelet op de laatste ontwikkeling met Viaplay TV denk ik dat de rechten bij Viaplay blijven.
Ik stond eerst beetje aan de Chris Woerts kant, maar ondertussen waait hij ook met elke wind mee en heeft ie meerdere keren er naast gezeten met meerdere tenders. Tot aan februari oogde het anti-viaplay en nu via Talpa dan de strategische afspraken zijn gemaakt, is ie 180 graden gedraaid.

Het kan Viaplay worden, het kan ZiggoSport worden, het kan een derde, nog onbekende partij, worden. Ondertussen zijn: Apple, Canal+, ESPN, Disney etc de revue al gepasseerd.

We gaan het zien. 3 jaar geleden was het pas rond 20 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dnmw2705 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:05:
[...]

Ik stond eerst beetje aan de Chris Woerts kant, maar ondertussen waait hij ook met elke wind mee en heeft ie meerdere keren er naast gezeten met meerdere tenders. Tot aan februari oogde het anti-viaplay en nu via Talpa dan de strategische afspraken zijn gemaakt, is ie 180 graden gedraaid.

Het kan Viaplay worden, het kan ZiggoSport worden, het kan een derde, nog onbekende partij, worden. Ondertussen zijn: Apple, Canal+, ESPN, Disney etc de revue al gepasseerd.

We gaan het zien. 3 jaar geleden was het pas rond 20 mei.
Bij het gedoe rondom de Eredivisie-rechten steunde hij ook eerst ESPN, toen het consortium van verschillende tv-providers en toen weer ESPN. Het is maar net welke pet hij op heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TexMex schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:18:
[...]

Bij het gedoe rondom de Eredivisie-rechten steunde hij ook eerst ESPN, toen het consortium van verschillende tv-providers en toen weer ESPN. Het is maar net welke pet hij op heeft...
En achteraf natuurlijk claimen "ik had het goed". Ja, als je alles benoemd heb je het juiste ook wel genoemd ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Chris Woerts zit er voornamelijk voor Chris Woerts. Gevoelsmatig zegt het mij dat de samenwerking van Viaplay en Talpa hem ook geen windeieren heeft gelegd.

Aan de andere kant bevindt Viaplay zich nu ook wel in een wat vreemde positie voor de Nederlandse markt. Canal+ is (groot) aandeelhouder en heeft hier tevens een streaming dienst. DPG Media mag de radio uitzendingen doen. Talpa heeft de Viaplay zender waar tevens (verlate) beelden worden uitgezonden. En dan hebben we ook nog het hoofdproduct Viaplay on-demand. Laat ik F1TV even buiten beschouwing. Maar hebben we wel ineens drie partijen met (gedeeltelijk) belang in het blijven van Viaplay.

Ik denk dat het twee kanten op kan gaan. Enerzijds kan Viaplay de Nederlandse markt volledig gaan verlaten. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze nog budget voor F1. In dat geval kunnen ze de overige rechten, waaronder darts en voetbal wellicht eenvoudig kwijt bij Talpa en/of Canal+. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat ze all-in gaan en er het beste van proberen te maken. Maar waar komt het budget dan vandaan? Moeten ze zich dan compleet laten uithollen door aandeelhouders? Het lijkt mij niet dat FOM daar blij mee zou zijn. Aangezien F1 toch een luxe product moet blijven.

Nu klink ik ook als Chris Woerts. Gelukkig ben ik knapper en slis ik minder :+. En ben ik in ieder geval blij dat ik vooralsnog F1TV heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hey, komend weekend met de GP van China ben ik niet in de gelegenheid om alles lineair te kijken ;)
Weet iemand of je bij Kijk / Viaplay TV ook terug kan kijken? Ik ga er vanuit dat alles alleen (verlaat) lineair uitgezonden wordt?

Edit:
Verduidelijking: ik heb geen tv-abo dus ben gebonden aan wat er op kijk.nl of de kijk app aangeboden wordt

[ Voor 20% gewijzigd door KC Boutiette op 15-04-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 09:13
KC Boutiette schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:40:
Hey, komend weekend met de GP van China ben ik niet in de gelegenheid om alles lineair te kijken ;)
Weet iemand of je bij Kijk / Viaplay TV ook terug kan kijken? Ik ga er vanuit dat alles alleen (verlaat) lineair uitgezonden wordt?
Dit kan je zien in je programmagids van je TV-provider, hier staan icoontjes die aangeven of je iets kan terugkijken of opnemen. Dat laatste kan soms wel als terugkijken niet kan.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
JPD68 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:48:
[...]

Dit kan je zien in je programmagids van je TV-provider, hier staan icoontjes die aangeven of je iets kan terugkijken of opnemen. Dat laatste kan soms wel als terugkijken niet kan.
Ah, goed punt. Ik heb alleen geen TV-provider, dus ik ben gebonden aan wat er vrijelijk te kijken is op kijk.nl of de kijk app.

Edit:
Eenmaal thuis blijkt dat ik beter mijn huiswerk had moeten doen. Viaplay TV is helemaal niet live te zien via kijk.nl of de app... De GPs staan er ook niet op als los programma voor zover ik kan zien, dus terugkijken wordt hem niet.

[ Voor 22% gewijzigd door KC Boutiette op 15-04-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Chris Woerts (voor wat het waard is) gisteren in Vandaag Inside: 'F1-rechten worden voor vijf jaar verkocht, in plaats van drie'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Eerlijk gezegd geloof ik er in dit geval weinig van. Waarom zou FOM een tender voor 5 jaar neerleggen als ze nu elke twee (of drie) jaar een nieuwe tender uit kunnen schrijven waarbij FOM wederom hogere kosten rekent? Of denken ze bij Liberty Media dat F1 gepiekt is (in Nederland)? Dat lijkt mij stug.

Vooral als je je dan ook nog bedenkt dat bij een 5 jarige tender deze tot eind 2029 zou lopen. Het jaar nadat Max Verstappen z'n contract afloopt en hij volgens eigen zeggen de F1 gaat verlaten. De rechten worden dan bij afloop in 2029, zoals ze gisteren ook in de uitzending bespraken, waardeloos. Terwijl bij een tender van twee keer 3 jaar FOM in ieder geval nog de (te) dure rechten voor 2028 kan verkopen.

Daarnaast, waarom zou Woerts het weten, terwijl zelfs Viaplay nog van niets weet, maar hij zowat inmiddels in bed met ze ligt :p ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:04:
[...]

Eerlijk gezegd geloof ik er in dit geval weinig van. Waarom zou FOM een tender voor 5 jaar neerleggen als ze nu elke twee (of drie) jaar een nieuwe tender uit kunnen schrijven waarbij FOM wederom hogere kosten rekent? Of denken ze bij Liberty Media dat F1 gepiekt is (in Nederland)? Dat lijkt mij stug.

Vooral als je je dan ook nog bedenkt dat bij een 5 jarige tender deze tot eind 2029 zou lopen. Het jaar nadat Max Verstappen z'n contract afloopt en hij volgens eigen zeggen de F1 gaat verlaten. De rechten worden dan bij afloop in 2029, zoals ze gisteren ook in de uitzending bespraken, waardeloos. Terwijl bij een tender van twee keer 3 jaar FOM in ieder geval nog de (te) dure rechten voor 2028 kan verkopen.

Daarnaast, waarom zou Woerts het weten, terwijl zelfs Viaplay nog van niets weet, maar hij zowat inmiddels in bed met ze ligt :p ...
Of zou Apple zich voor de langere termijn tegen een astronomisch bedrag willen inkopen? Die hebben er waarschijnlijk ook weinig moeite mee als ze aanvankelijk verlies op de rechten lijden zolang ze er het marktaandeel van Apple TV+ flink mee kunnen vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 22:07
TexMex schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:26:
[...]

Of zou Apple zich voor de langere termijn tegen een astronomisch bedrag willen inkopen? Die hebben er waarschijnlijk ook weinig moeite mee als ze aanvankelijk verlies op de rechten lijden zolang ze er het marktaandeel van Apple TV+ flink mee kunnen vergroten.
"Report: Apple looking to acquire global F1 broadcast rights
The tech giant could pay as much as $2 billion per season to show the motor racing series on AppleTV.
"

Vertaal bovenstaande maar eens dan weet je hoeveel Apple per seizoen wil betalen.
En in tegenstelling wat er veel wordt gezegd dat ze zijn afgehaakt denk ik dat ze nog wel degelijk meedoen.
Ook als je goed naar Chris Woerts luistert is Apple echt nog niet afgeschreven. Het geld bedrag interesseert Apple totaal niet, de vraag is of ze willen instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
[...]

In Duitsland waren ze uiteindelijk ook Formule 1 moe dus zo gek is de redenatie van een licensie voor vijf jaar niet. Misschien rijdt Max vanaf 2026 in een baggerauto en dan zal de interesse ook afnemen.
Die 50 miljoen per seizoen geloof ik niet, dat is never nooit terug te verdienen want het maandelijks bedrag wordt te hoog dan en dan haken er ook weer een hoop kijkers af.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:41
Lekker Ventje schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:22:
[...]

In Duitsland waren ze uiteindelijk ook Formule 1 moe dus zo gek is de redenatie van een licensie voor vijf jaar niet. Misschien rijdt Max vanaf 2026 in een baggerauto en dan zal de interesse ook afnemen.
Die 50 miljoen per seizoen geloof ik niet, dat is never nooit terug te verdienen want het maandelijks bedrag wordt te hoog dan en dan haken er ook weer een hoop kijkers af.
En Ziggo kijkers verwachten natuurlijk gewoon weer te kunnen kijken via Ziggo Sport (Kanaal 14).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09
Wacht eerst maar eens de officiële bekendmakingen af. Elke week is er weer gemeld door z'n gp fan website dat dit weekend bekend gemaakt wordt, dan is het ziggo, dan viaplay, dan ineens apple tv?? komt er weer iemand voorbij. nou ineens 3 of 5 jaar? al die speculaties doen ze alleen voor de klickbait,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tsja, en 2 maanden terug zeiden Jack & Olav dat "aanstaande dinsdag" bekend gemaakt zou worden dat de rechten naar Ziggo gingen. En zelfs de Ziggo klantenservice zou toen al bij vertrekkende klanten hebben aangegeven dat de F1 terug zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
RobertMe schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:27:
[...]

Tsja, en 2 maanden terug zeiden Jack & Olav dat "aanstaande dinsdag" bekend gemaakt zou worden dat de rechten naar Ziggo gingen. En zelfs de Ziggo klantenservice zou toen al bij vertrekkende klanten hebben aangegeven dat de F1 terug zou komen.
Geen idee waar ze (J en O) dat zouden hebben gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 22:07
Hoezo?
Voor de Ziggo Fanboys misschien.

Ik zou het goed nieuws vinden als het waar blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
RobertMe schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:27:
[...]

Tsja, en 2 maanden terug zeiden Jack & Olav dat "aanstaande dinsdag" bekend gemaakt zou worden dat de rechten naar Ziggo gingen.
Ik ken dit verhaal niet. Ik weet alleen het verhaal dat Jack zei in Race Cafe: ‘volgend jaar gaan we als eerste naar Melbourne’ waarop Kamphues zei: ‘dat weet je nog helemaal niet’. Waarop Mol reageerde: ‘was je hier donderdag aanwezig in het pand?’.
Die donderdag was Ian Holmes in Nederland voor bezoek ter verduidelijking gedane bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
Het zou me toch verbazen als een vrijwel failliet bedrijf die rechten voor 5 jaar weet te strikken. Er zal dan duidelijk meer meespelen als enkel geld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

stylezzz schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:51:
[...]

Het zou me toch verbazen als een vrijwel failliet bedrijf die rechten voor 5 jaar weet te strikken. Er zal dan duidelijk meer meespelen als enkel geld.....
Talpa/sbs9 misschien?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:02

Laguna

Connaisseur

trinity999 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:40:
[...]

Hoezo?

Goed nieuws :') nog duurdere abonnementen de komende 5 jaar om de aandeelhouders tevreden te houden en nog slechtere kwaliteit qua verslaggeving, wees er maar blij mee. Ik hoop alsnog dat het Ziggo wordt en anders afwachten hoe het met F1TV Pro verloopt. Viaplay zal ik in ieder geval nooit nemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dnmw2705 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:12:
[...]

Ik ken dit verhaal niet. Ik weet alleen het verhaal dat Jack zei in Race Cafe: ‘volgend jaar gaan we als eerste naar Melbourne’ waarop Kamphues zei: ‘dat weet je nog helemaal niet’. Waarop Mol reageerde: ‘was je hier donderdag aanwezig in het pand?’.
Die donderdag was Ian Holmes in Nederland voor bezoek ter verduidelijking gedane bod.
Dat was inderdaad de opmerking waar ik op doelde die, o.a. hier op Tweakers, gebracht werd als "rechten gaan naar Ziggo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Laguna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:03:
[...]

Goed nieuws :') nog duurdere abonnementen de komende 5 jaar om de aandeelhouders tevreden te houden en nog slechtere kwaliteit qua verslaggeving, wees er maar blij mee. Ik hoop alsnog dat het Ziggo wordt en anders afwachten hoe het met F1TV Pro verloopt. Viaplay zal ik in ieder geval nooit nemen.
Exact dit... dan maar lekker f1tv houden en heen en weer zappen naar ziggo sport.

Eigenlijk is het bizar als ze de rechten weten te behouden. Een partij die publiekelijk zo onder vuur ligt wegens de slechte kwaliteit, en zichzelf zelfs uit diverse landen heeft terug getrokken zou dan bij gunning van de fom gewoon door mogen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:17
Laguna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:03:
[...]

Goed nieuws :') nog duurdere abonnementen de komende 5 jaar om de aandeelhouders tevreden te houden en nog slechtere kwaliteit qua verslaggeving, wees er maar blij mee.
Ben ik het niet mee eens. Voor het totaal pakket (met internet en lineaire TV) is Ziggo belachelijk duur. Zeker voor de geleverde kwaliteit zoals de rampzalig trage upload. Als ik bij mijn huidige pakket 2 Viaplay abonnementen neem ben ik nog steeds goedkoper uit.

En kwaliteit van verslaggeving bij Ziggo vond ik de laatste jaren zeker niet beter, vooral ander. Maar ieder z’n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:19
joost217 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:17:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Voor het totaal pakket (met internet en lineaire TV) is Ziggo belachelijk duur. Zeker voor de geleverde kwaliteit zoals de rampzalig trage upload. Als ik bij mijn huidige pakket 2 Viaplay abonnementen neem ben ik nog steeds goedkoper uit.

En kwaliteit van verslaggeving bij Ziggo vond ik de laatste jaren zeker niet beter, vooral ander. Maar ieder z’n voorkeur.
Ik heb nooit Viaplay gezien, maar slechter dan de clownshow die Ziggo (en dan met name Plooij) ervan maakt, welke vooral gericht was op de niet F1 maar Max fans, kan volgens mij niet.
Volgens mij was Viaplay op dat gebied serieuzer, en alleen daarom al zou ik ze als beter bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

joost217 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:17:
[...]

offtopic:
Ach ik heb zelf recent nog Ziggo vergeleken met glasvezel en Ziggo is nauwelijks duurder voor ongeveer hetzelfde pakket. Enkel verschil in upload, maar wat boeit dat? Wat moet je tegenwoordig met zoveel snelheid qua upload?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen ervaring heb met de verslaggeving van Viaplay, maar genoeg klachten erover gelezen. Het nooit nemen van Viaplay is voor mij in de eerste plaats een principe kwestie. Ik vind dat Rob, Rob en Robbert het leuk doen bij Ziggo. Alleen zit ik niet te wachten op commentaar van Olav Mol, geef mij maar het internationale Engelstalige F1TV team. Alleen wegens die absurde prijsverhogingen van F1TV Pro veroorzaakt door Viaplay neem ik Ollie maar voor lief bij Ziggo (hopelijk zetten ze er iemand naast als co-commentator).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:11
Prima wat mij betreft.
Viaplay maakt laatste jaar degelijke uitzending. Het springt er niet uit maar ook niet heel slecht.
Aan de commentatoren van de race ben ik wel snel gewend geraakt.
En wat in de studio zit rouleren ze gelukkig waardoor je soms wel en soms niet iemand van jou keuze aan tafel ziet zitten.

Ziggo is toch meer een clown show geworden de laatste jaren.

Eerst maar even de officiële berichten afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Laguna schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:57:
(hopelijk zetten ze er iemand naast als co-commentator).
Ja, Jack Plooij........ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Nee die loopt dan weer in de pitstraat rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Laguna schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:16:
[...]

Nee die loopt dan weer in de pitstraat rond.
Misschien zou van Gameren dat dan wel mogen gaan doen, zoals nu ook voor MotoGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:17

offtopic:
Ach ik heb zelf recent nog Ziggo vergeleken met glasvezel en Ziggo is nauwelijks duurder voor ongeveer hetzelfde pakket. Enkel verschil in upload, maar wat boeit dat? Wat moet je tegenwoordig met zoveel snelheid qua upload?
offtopic:
Dan heb je dat niet op dezelfde manier vergeleken als ik. Qua upload snelheid: iets met thuiswerken. En ook privé regelmatig grote bestanden versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Hoezo?

Echt? Ik vond het team van Ziggo al niet geweldig met die Coronel-tweeling met hun rare gedrag en domme uitspraken en Jack Plooij met z'n matige interviews en natuurlijk Rob Kamphues die in mijn irritatiezone zit, maar ik heb een paar keer noodgedwongen (bij vrienden/familie op bezoek tijdens F1) Viaplay moeten kijken en dat vond ik nog veel erger (wist niet dat het kon :D).

Als Ziggo de rechten zou krijgen en zonder de Coronels verder zou gaan, zou dat voor mij een hele verbetering zijn en zou ik daarvoor wellicht mijn F1TV opzeggen. Nu het Viaplay lijkt te worden, blijf ik bij F1TV. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om Viaplay te nemen.

Wat dat betreft zou het wel bizar zijn dat een partij die in zulk zwaar weer verkeert (zowel qua publieke opinie als financieel) de rechten zou krijgen. Daar zit ongetwijfeld geld van o.a. Canal+ achter.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 18-04-2024 08:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14
Als dit waar is dan is het zeker treurig. Dat je anno 2024 nog deze matige beeldkwaliteit uit mag zenden voor dat bedrag is echt een schande (of denken we dat ze dit nu wel gaan verbeteren?). De rest (commentaar, show er omheen) heb ik geen problemen mee overigens.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Grrrrrene schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:13:
[...]

Echt? Ik vond het team van Ziggo al niet geweldig met die Coronel-tweeling met hun rare gedrag en domme uitspraken en Jack Plooij met z'n matige interviews en natuurlijk Rob Kamphues die in mijn irritatiezone zit, maar ik heb een paar keer noodgedwongen (bij vrienden/familie op bezoek tijdens F1) Viaplay moeten kijken en dat vond ik nog veel erger (wist niet dat het kon :D).

Als Ziggo de rechten zou krijgen en zonder de Coronels verder zou gaan, zou dat voor mij een hele verbetering zijn en zou ik daarvoor wellicht mijn F1TV opzeggen. Nu het Viaplay lijkt te worden, blijf ik bij F1TV. Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om Viaplay te nemen.

Wat dat betreft zou het wel bizar zijn dat een partij die in zulk zwaar weer verkeert (zowel qua publieke opinie als financieel) de rechten zou krijgen. Daar zit ongetwijfeld geld van o.a. Canal+ achter.
Geld van Canal+, Talpa?? en een aardige garantstelling van 1 of meerdere partijen. Maar ik vraag me af wat ze er op de langere termijn mee willen bereiken. Zolang ze niet, zoals andere partijen in sommige landen, F1TV kunnen uitsluiten en het exclusief bij hen hebben blijft je grootste concurrent gewoon de FOM zelf.

En gezien de berichten dat ze veel sport licenties verloren hebben (of nog gaan verliezen de komende tijd) blijf je met een behoorlijke "lege huls" over. Zeker als je kijkt wat je voor die maandprijs allemaal (niet) gaat krijgen....

Maar het zal de FOM allemaal geen reet interesseren. Die verdienen grof geld aan een zinkend schip en ook nog eens extra met F1TV juist vanwege de haat tegen Viaplay. Voor hen dus een win-win situatie. Zeker wanneer Ziggo minder kan bieden en er waarschijnlijk voor zal zorgen dat de noodzaak om over te stappen naar F1TV meteen een stuk minder is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
[...]

offtopic:

[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen ervaring heb met de verslaggeving van Viaplay, maar genoeg klachten erover gelezen. Het nooit nemen van Viaplay is voor mij in de eerste plaats een principe kwestie. Ik vind dat Rob, Rob en Robbert het leuk doen bij Ziggo. Alleen zit ik niet te wachten op commentaar van Olav Mol, geef mij maar het internationale Engelstalige F1TV team. Alleen wegens die absurde prijsverhogingen van F1TV Pro veroorzaakt door Viaplay neem ik Ollie maar voor lief bij Ziggo (hopelijk zetten ze er iemand naast als co-commentator).
Dat wil Mol niet, daar zijn ze de vorige keer geloof ik al na 1 race mee gestopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 11:15
Ik begin steeds meer aversie te krijgen tegen deze organisaties die deze sport tot de bodem willen uitmelken. Voor mij geen abonnement meer bij viaplee of f1tv. Zodra mijn tv abonnement afloopt bij odido ga ik naar iptv en tot die tijd red ik me wel via de srf/orf/servustv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

strongwtforce schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:45:
Ik begin steeds meer aversie te krijgen tegen deze organisaties die deze sport tot de bodem willen uitmelken. Voor mij geen abonnement meer bij viaplee of f1tv. Zodra mijn tv abonnement afloopt bij odido ga ik naar iptv en tot die tijd red ik me wel via de srf/orf/servustv.
Ik begin ook schoon genoeg van het tot de laatste druppel uitmelken van de commercie rondom deze sport. Het gaat alleen om geld geld en nog meer geld en de sport wordt dusdanig aangepast dat er onder aan de streep meer geld te verdienen is (vandaar al die stratencircuits en circuits in zandbakken in het midden oosten).

Daarom is de beste manier om hier iets van te laten merken: geen abonnement te nemen om er in ieder geval voor te zorgen dat jij die 0.000000001% bent die invloed heeft ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik hoop toch echt niet dat Viaplay de rechten wederom voor jaren in handen heeft..

Want wat @hk12nl hieronder ook al zegt, is het te erg voor woorden dat ze z'n hoge prijs vragen tegen zo'n kwaliteit en er steeds mee weg blijven komen.
Als dit waar is dan is het zeker treurig. Dat je anno 2024 nog deze matige beeldkwaliteit uit mag zenden voor dat bedrag is echt een schande (of denken we dat ze dit nu wel gaan verbeteren?). De rest (commentaar, show er omheen) heb ik geen problemen mee overigens.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:23
Ik ben wel benieuwd wat dit volgend jaar gaat doen voor de F1TV abonnementen. Gaan ze het uberhaupt nog aanbieden in Nederland of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Kruitdamp schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:10:
Ik ben wel benieuwd wat dit volgend jaar gaat doen voor de F1TV abonnementen. Gaan ze het uberhaupt nog aanbieden in Nederland of niet.
Dan is het denk ik ook voor veel mensen klaar en over, want ik denk dat veel die via F1TV Pro kijken echt niet kunnen / willen wennen aan het slechte beeld van Viaplay. Want als je eenmaal scherp beeld bent gewend :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

Kruitdamp schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:10:
Waarom niet? Er is altijd een andere aanbieder geweest sinds F1TV hier beschikbaar werd. En ik gok dat Viaplay niet de centjes heeft om het exclusieve recht af te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 18-04-2024 10:13 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Voor wat het waard is, volgens Woerts wordt er vandaag niets bekend gemaakt omtrent de tv rechten.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:33
IkWilbert schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:25:
Voor wat het waard is, volgens Woerts wordt er vandaag niets bekend gemaakt omtrent de tv rechten.
De bekendmaking is ondertussen net als de winnaar van de rechten, al zo vaak heen en weer gegaan (wie en/of datum) in de wandelgangen dat ik wel wacht tot er een keer een definitief persbericht ligt. :+
Vuvuzela schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:12:
[...]

Waarom niet? Er is altijd een andere aanbieder geweest sinds F1TV hier beschikbaar werd. En ik gok dat Viaplay niet de centjes heeft om het exclusieve recht af te kopen.
Volgens mij zijn er meerdere landen waar ze (F1TV) zich nu teruggetrokken hebben en er één exclusieve aanbieder is gekomen? Kan me best voorstellen dat Viaplay of een andere partij geschermd hebben met een bankgarantie of iets dergelijks op basis van het percentage F1TV kijkers, die dan naar de aanbieder zouden overstappen, om er een exclusief recht van te maken.

Ik zou het vervelend vinden wanneer alles achter een enkele aanbieder verdwijnt, waar ik (persoonlijk) verder geen meerwaarde in zie qua aanbod, ondanks de prijs is F1TV wat dat betreft prima, alleen F1 (en toebehoren :+ ) voor prijs x en niet een compleet pakket aan zenders en andere content wat ik in principe toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
TIGER1125 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:47:
[...]

Volgens mij zijn er meerdere landen waar ze (F1TV) zich nu teruggetrokken hebben en er één exclusieve aanbieder is gekomen?
Ja. Onder andere Engeland en Duitsland met Sky en Frankrijk met Canal+.
Kan me best voorstellen dat Viaplay of een andere partij geschermd hebben met een bankgarantie of iets dergelijks op basis van het percentage F1TV kijkers, die dan naar de aanbieder zouden overstappen, om er een exclusief recht van te maken.

Ik zou het vervelend vinden wanneer alles achter een enkele aanbieder verdwijnt, waar ik (persoonlijk) verder geen meerwaarde in zie qua aanbod, ondanks de prijs is F1TV wat dat betreft prima, alleen F1 (en toebehoren :+ ) voor prijs x en niet een compleet pakket aan zenders en andere content wat ik in principe toch niet gebruik.
Ik denk dat we daar al zijn. F1TV kost nu €11,90 per maand, of zo'n €142 per jaar. Waar het vorig jaar nog €65 euro per jaar was. Vergeet niet dat het echt niet lekker gaat met Viaplay. Hun exclusieve content is immers nu ook te zien bij Canal+ (mede aandeelhouder) en Talpa. En te horen bij DPG Media (F1 radio). Dat doen ze echt niet omdat de euro's tegen de plinten omhoog klotsen.

Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat Viaplay en F1TV op deze manier duurzaam is. Want gierige Nederlanders zie ik echt geen 12 euro per maand neertikken voor alleen maar F1 8)7. En laten we heel eerlijk zijn, er kijken maar (relatief) heel weinig mensen de support races. Ook zijn wedstrijden nu toch veelal 'saai'. In mijn omgeving zijn er al best wel wat mensen simpelweg afgehaakt. En de meeste mensen die nog Viaplay hebben, hebben dat ook omdat ze ook Premier League kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:14

DON PAPA

Tweaker-fan

alex3305 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:26:
[...]
Ik denk dat we daar al zijn. F1TV kost nu €11,90 per maand, of zo'n €142 per jaar.
Ik heb nog nergens gelezen dat er mensen zijn geweest die meer dan €95 voor een jaar abonnement hebben betaald. En volgens mij kunnen nieuwe klanten nu zelfs geen jaar-abonnement meer afsluiten voor enkel F1TV

Bij mij staat zelfs de oude prijs nog steeds in mijn F1TV account
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZmi7shg2dGdgYJnb5iSJ4W-wik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pmubAnQGlhSRy2Lr6AbpdVEp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Hoezo?

Ik heb nu één race bij Viaplay gezien (die van Japan) en dat was iig niet beter dan Ziggo. Die twee commentatoren kunnen de racers niet uit elkaar houden, een paar keer dat Sainz voor Norris werd aangezien en Allard Kalff hoor ik liever niet praten met zijn "Verrari" uitspraak.

Ziggo, Jack en Olav, waren ook niet alles, ik heb de laatste tijd naar Sky F1 gekeken en daar ben ik misschien een beetje verwend door het meestal toch wel erg accurate en onderbouwde commentaar (van ex-racers).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@DON PAPA Ik wilde wel appels en appels vergelijken. Dus ik ging van de situatie uit die iedereen (in Nederland) kan afsluiten. En dat is alleen nog het maandabonnement van €11,90.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

@DON PAPA Ook ik heb in november 65 euro betaald en wat het volgend jaar wordt kan me echt geen zak schelen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ja. Onder andere Engeland en Duitsland met Sky en Frankrijk met Canal+.
Engeland hebben ze nooit F1TV geïntroduceerd (om live te kijken) dacht ik, dus die zal ook niet 'terug getrokken' zijn :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alex3305 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:47:
@DON PAPA Ik wilde wel appels en appels vergelijken. Dus ik ging van de situatie uit die iedereen (in Nederland) kan afsluiten. En dat is alleen nog het maandabonnement van €11,90.
Ik ben het wel met je eens, hoor, maar de kleine kanttekening is natuurlijk wel dat als je dan toch een maandabonnement afsluit, waarom zou je dan betalen voor de periode half december - half februari waarin er toch niets te zien is. Dan kom je uit op €119 per jaar. Maar nog steeds veel te duur imho.

En met wat creatief plannen kan daar zelfs nog wel een maandje vanaf in de zomerstop (als we van de kalender van dit jaar uitgaan, dan skip je de testdagen, sluit je af op 29 februari en betaal je 5 maanden t/m 28 juli, dan daarna 4 maanden van 23 aug t/m 22 dec)

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 18-04-2024 12:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

NotSoSteady schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:47:
[...]

Dat wil Mol niet, daar zijn ze de vorige keer geloof ik al na 1 race mee gestopt.
Daarvan ben ik mij bewust, hij duldt niemand naast zich. Hij heeft veel kennis maar is echt enorm naast zijn schoenen gaan lopen en kan er vermoedelijk zeer slecht tegen als iemand hem corrigeert.
alex3305 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:47:
Ik vermoed dat hij dacht dat je daarmee bedoelde dat er een jaarabonnement van €142 zou zijn. Terwijl je enkel het totaal van een jaar lang een maandabonnement bedoelde. Door in plaats van of het woord oftewel te gebruiken was die verwarring er waarschijnlijk niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08

Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat Viaplay en F1TV op deze manier duurzaam is. Want gierige Nederlanders zie ik echt geen 12 euro per maand neertikken voor alleen maar F1 8)7. En laten we heel eerlijk zijn, er kijken maar (relatief) heel weinig mensen de support races. Ook zijn wedstrijden nu toch veelal 'saai'. In mijn omgeving zijn er al best wel wat mensen simpelweg afgehaakt. En de meeste mensen die nog Viaplay hebben, hebben dat ook omdat ze ook Premier League kijken.
Toen het nog bij Ziggo was, koste mij het sportpakket ook €15. Ik kijk alleen F1, dus ik ben die prijs wel gewend en daar zal ik niet de enige in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Arjantje72 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:47:
[...]

Toen het nog bij Ziggo was, koste mij het sportpakket ook €15. Ik kijk alleen F1, dus ik ben die prijs wel gewend en daar zal ik niet de enige in zijn.
Maar F1 was op de gratis zender. Of was dat later pas?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

.oisyn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:48:
[...]
De race en qualy waren altijd op het gratis kanaal 14 te zien inderdaad.

FP1/2/3 waren op de betaalde Sport kanalen. (die ik weer gratis kreeg bij mijn Vodafone telefoon abbo :+ )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55
.oisyn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:48:
[...]

Dat was alleen voor Ziggo klanten. Die hadden toegang tot kanaal 14, Ziggo Sport. Als je geen Ziggo klant bent, heb je ook geen toegang tot de Ziggo Sport zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Extigo schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:50:
[...]

Dat was alleen voor Ziggo klanten. Die hadden toegang tot kanaal 14, Ziggo Sport. Als je geen Ziggo klant bent, heb je ook geen toegang tot de Ziggo Sport zender.
Oh ja stom, dat wist ik wel maar even niet bij stilgestaan dat hij misschien geen Ziggo klant was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 20:08
.oisyn schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:51:
[...]

Oh ja stom, dat wist ik wel maar even niet bij stilgestaan dat hij misschien geen Ziggo klant was 8)7
Inderdaad KPN :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:03
Als Nederlander kun je overigens nog steeds een nieuw jaarabonnement voor F1TV afsluiten voor 94,99 euro per jaar, wat neer komt om een kleine 8 euro per maand. Hoewel dit niet meer mogelijk is via de F1TV-website, kan het (nog) wel via de F1 TV-app in de Apple App Store. Je kunt dan ook gewoon inloggen op bijvoorbeeld de F1TV website met je F1-account en gebruikmaken van alle functionaliteiten. Je ziet dan een nul-euro F1TV Pro Annual abonnement staan op de F1 website zelf, want betalingen lopen via jouw Apple-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
G_Dragon schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:11:
[...]

Dan is het denk ik ook voor veel mensen klaar en over, want ik denk dat veel die via F1TV Pro kijken echt niet kunnen / willen wennen aan het slechte beeld van Viaplay. Want als je eenmaal scherp beeld bent gewend :P
Meer dan een miljoen iptv kijkers in Nederland.

Wellicht ook F1 kijkers.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
ThomasG schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:56:
Als Nederlander kun je overigens nog steeds een nieuw jaarabonnement voor F1TV afsluiten voor 94,99 euro per jaar, wat neer komt om een kleine 8 euro per maand. Hoewel dit niet meer mogelijk is via de F1TV-website, kan het (nog) wel via de F1 TV-app in de Apple App Store. Je kunt dan ook gewoon inloggen op bijvoorbeeld de F1TV website met je F1-account en gebruikmaken van alle functionaliteiten. Je ziet dan een nul-euro F1TV Pro Annual abonnement staan op de F1 website zelf, want betalingen lopen via jouw Apple-account.
Volgens wat ik in het relevante topic lees, werkt dit ook niet meer: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
[...]

Eerlijk gezegd geloof ik er in dit geval weinig van.
Nou. Blijkbaar, zoals ook in het Viaplay topic wordt benoemd, zat ik er dus dik naast: https://www.telegraaf.nl/...anger-te-zien-bij-viaplay .

Hopen dat F1TV jaarlijks wel blijft... Anders stop ik denk ik met kijken of moet ik toch even de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Viaplay gooit er per direct even € 2 bij op.. 😮

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat een ellende. 5 jaar !!! :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 18-04-2024 16:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

alex3305 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:10:
[...]

Nou. Blijkbaar, zoals ook in het Viaplay topic wordt benoemd, zat ik er dus dik naast: https://www.telegraaf.nl/...anger-te-zien-bij-viaplay .

Hopen dat F1TV jaarlijks wel blijft... Anders stop ik denk ik met kijken of moet ik toch even de auto in.
Als iedereen massaal Viaplay boycot gaan ze snel genoeg ten onder, maar er zullen vast weer zat mensen zijn die hieraan meebetalen. 5 jaar ook echt, onvoorstelbaar.. ze zullen klanten flink moeten uitknijpen en overal op moeten bezuinigen om financieel het hoofd boven water te houden en de aandeelhouders tevreden te stellen.

Ik hoop ook dat F1TV jaarlijks blijft, maar ik voel er weinig voor om daar €12 p/m voor te betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 18-04-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Laguna schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:41:
[...]

Als iedereen massaal Viaplay boycot gaan ze snel genoeg ten onder, maar er zullen vast weer zat mensen zijn die hieraan meebetalen. 5 jaar ook echt, onvoorstelbaar.. ze zullen klanten flink moeten uitknijpen en overal op moeten bezuinigen om financieel het hoofd boven water te houden en de aandeelhouders tevreden te stellen.
Misschien kunnen we een weddenschap afsluiten? Viaplay gaat failliet voor 2029?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:42:
[...]

Misschien kunnen we een weddenschap afsluiten? Viaplay gaat failliet voor 2029?
Gezien de hulp van PPF en Canal+ zie ik dat niet gebeuren, Canal+ heeft bijvoorbeeld ook de rechten voor de F1 in Frankrijk en heeft hele diepe zakken. In Frankrijk vragen ze er overigens €30 per maand voor en is F1TV verdwenen dus als het tegen zit gaat het hier ook die kant op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
kiiv3H schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:51:
[...]

Gezien de hulp van PPF en Canal+ zie ik dat niet gebeuren, Canal+ heeft bijvoorbeeld ook de rechten voor de F1 in Frankrijk en heeft hele diepe zakken. In Frankrijk vragen ze er overigens €30 voor en is F1TV verdwenen dus als het tegen zit gaat het hier ook die kant op.
Oef... 30 euro per maand om Gasly en Ocon op P19 en P20 te zien finishen :P Denk dat het aantal F1 fans in frankrijk tanende is....

[ Voor 5% gewijzigd door stylezzz op 18-04-2024 16:57 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen