[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Laguna schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:11:
@Slasher Waarom meen je moreel te moeten oordelen over anderen? Je lijkt er overigens weinig van te begrijpen. De prijs wordt door dit soort praktijken omhoog gedreven. Jij laat je misschien graag uitmelken, dat geldt niet voor iedereen.
Ik laat me niet uitmelken ik heb vorig jaar voor 99 euro een jaar abo afgesloten. Wat ik al zei niemand is verplicht om bij Viaplay te blijven, bevalt het je niet ga je weg dat is uiteindelijk de enige manier om een bedrijf te “pakken” :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:59

Laguna

Connaisseur

Slasher schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:17:
[...]

Ik laat me niet uitmelken ik heb vorig jaar voor 99 euro een jaar abo afgesloten. Wat ik al zei niemand is verplicht om bij Viaplay te blijven, bevalt het je niet ga je weg dat is uiteindelijk de enige manier om een bedrijf te “pakken” :)
Ik heb nooit een abonnement bij Viaplay gehad omdat ik vanaf het begin al door had waar ze mee bezig waren en dat zou ik zeker niet steunen. Het probleem is dat nu alle prijzen over de kop gaan en dat lijkt nog niet echt bij je door te dringen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
Slasher schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:55:
[...]
Ik ga er even vanuit dat je F1 kijkt, nou toen Ziggo de uitzendrechten had was er ook veel te klagen o.a over het commentaar.
Dat heb ik altijd grappig gevonden inderdaad. Iedereen leek te zijn vergeten dat Ziggo het eerste jaar ook Olav Mol niet meegenomen had en pas na veel geklaag over hun commentator het oude team erbij gehaald hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Laguna schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Dat zie ik zeker graag. Een buitenlands bedrijf dat zijn zinnen had gezet op de uitzendrechten in Nederland met natuurlijk als enige reden om geld te verdienen over de rug van Nederlandse kijkers voor hun aandeelhouders. Ze boden 3x zoveel als Ziggo voor de uitzendrechten 3 jaar geleden en Ziggo had al fors geboden. Indien ze uiteindelijk failliet gaan is dat sneu voor de medewerkers, maar dat is nou eenmaal het gevolg van financieel wanbeleid van de top van het bedrijf.

Ook erg jammer dat er dankzij Canal+ en PPF een kapitaalinjectie heeft plaatsgevonden van 20 miljoen euro, natuurlijk in ruil voor aandelen. Het zijn smerige spelletjes.
Want Ziggo koopt niet de rechten voor pure winst, maar vanwege moreel dat sport voor iedereen moet zijn?
Volgens mij betaal je voor Ziggo net zo veel per maand als voor Viaplay, alleen wouden ze zelf 3x zo weinig betalen. Dus eigenlijk zijn ze nog slechter dan Viaplay.
(Ja, ze hebben buiten F1 een beter aanbod, dat even ter zijde)

Die haat slaat nergens op, want dan kun je ieder commercieel bedrijf haten. Tweakers is ook ooit verkocht aan een investeerder en daar zitten we ook allemaal zonder haat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
henri86 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:00:
[...]

Dat heb ik altijd grappig gevonden inderdaad. Iedereen leek te zijn vergeten dat Ziggo het eerste jaar ook Olav Mol niet meegenomen had en pas na veel geklaag over hun commentator het oude team erbij gehaald hadden.
Ziggo? Die hebben toch Sport1 overgenomen toen en het gerebrand naar Ziggo Sport Totaal? Lijkt mij dus eerder dat Sport1 niet met Olav Mol in zee was gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:06:
[...]

Want Ziggo koopt niet de rechten voor pure winst, maar vanwege moreel dat sport voor iedereen moet zijn?
Volgens mij betaal je voor Ziggo net zo veel per maand als voor Viaplay, alleen wouden ze zelf 3x zo weinig betalen. Dus eigenlijk zijn ze nog slechter dan Viaplay.
Met dat verschil dat de biedingen niet inzichtelijk waren en ViaPlay erg riant heeft ingezet om zeker te weten dat ze het zouden binnenhalen. En Ziggo had dus ook hoog ingezet, maar niet zo extreem hoog als VP gedaan heeft. En als Ziggo 3x zo weinig aan de rechten betaald dan hoeven ze ook niet 3x zo veel er aan te verdienen om nog winst te maken. Uiteraard beetje scheef v.w.b. 3x, want de productiekosten kunnen uiteraard ook afwijken. Misschien is de VP uitzending wel weer goedkoper te maken (ligt voor de hand, gezien ze kosten gedeeltelijk delen tussen de andere VP landen), maar vast niet zoveel goedkoper dat ze die miljoenen extra voor de rechten er met een goedkopere productie uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:58
[...]

Die haat slaat nergens op, want dan kun je ieder commercieel bedrijf haten. Tweakers is ook ooit verkocht aan een investeerder en daar zitten we ook allemaal zonder haat op.
Inderdaad, ze hebben in Nederland F1 jarenlang voor bijna niks gekeken en de huidige prijzen zijn een stuk realistischer. We hebben het over 12 euro per maand, als dat het je niet waard is dan kun je je beter afvragen waarom je überhaupt nog naar F1 kijkt. Een Ziggo Sport-abonnement kost bij de overige providers ook gewoon €14,99 per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 19-02-2024 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

henri86 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:00:
[...]

offtopic:
Breek me de bek niet open over Olav Mol :D, dat is iets wat ik totaal niet mis. Veel enthousiasme en kennis, maar zit er vaak naast en niemand naast 'm om te corrigeren. Nee dan echt veel liever het professionele Engelse commentaar bij F1TV waar ze er met 3 man verslag van doen.
[...]

Natuurlijk zal Ziggo eraan proberen te verdienen, maar niet zo absurd als Viaplay, anders hadden ze wel meer dan Viaplay geboden. Overigens ben ik zelf al jarenlang Ziggo klant dus op dat moment verkeerde ik in een luxe positie aangezien het "gratis" was voor alle Ziggo klanten en dus gaat je vergelijking mank dat ze nog slechter zijn dan Viaplay. Maar voor niet Ziggo klanten was de prijs inderdaad vergelijkbaar.

Ik vind de haat wel degelijk terecht en je voorbeeld van Tweakers raakt kant noch wal.
NotSoSteady schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:10:
[...]

We hebben het over 12 euro per maand, als dat het je niet waard is dan kun je je beter afvragen waarom je überhaupt nog naar F1 kijkt.
De enige reden dat er aasgieren op ons land afkomen is omdat Max Verstappen het zo goed doet, zonder Max keken er nauwelijks mensen in Nederland naar F1 en hadden die investeerders Nederland links laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 19-02-2024 22:21 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Laguna schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:53:
[...]. Het probleem is dat nu alle prijzen over de kop gaan en dat lijkt nog niet echt bij je door te dringen.
Tsjah ik ga me daar pas in augustus druk over maken. En het is nou niet echt een primaire levensbehoefte. Je kunt ook prima zonder, dat is de tip die ik je mee wil geven. Ja het is vervelend, niet meer dan dat :)

Uiteindelijk moet je de haat op de F1 gaan richten en het bedrijf daarachter (Liberty Media), dat is een grote op geld beluste organisatie of die er alles aan dat om meer geld uit de sport te pompen ten kostte van alles en iedereen, daar hoor je Max Verstappen regelmatig over klagen

De zorgverzekering is in 20 jaar tijd vertienvoudigd dat vind ik persoonlijk veel erger, en daar heb je geen keuze in, en dat is ook marktwerking.

Het is belangrijk om de dingen in het juiste perspectief te zien dat moet bij jou nog even doordringen.

[ Voor 40% gewijzigd door Slasher op 19-02-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NotSoSteady schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:10:
Een Ziggo Sport-abonnement kost bij de overige providers ook gewoon €14,99 per maand.
En daar kun je veel meer sporten op kijken dan alleen maar F1 (/F2/F3/Supercup)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:58
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:17:
[...]

En daar kun je veel meer sporten op kijken dan alleen maar F1 (/F2/F3/Supercup)...
Bij Viaplay ook (Premier League, Bundesliga, PDC darts) en dat voor €12,79.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 19-02-2024 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Slasher schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Tsjah ik ga me daar pas in augustus druk over maken. En het is nou niet echt een primaire levensbehoefte. Je kunt ook prima zonder, dat is de tip die ik je mee wil geven. Ja het is vervelend, niet meer dan dat :)

Het is belangrijk om de dingen in het juiste perspectief te zien dat moet bij jou nog even doordringen.
Oh is dat het. Dat ik daar nou niet zelf achter ben gekomen.
De zorgverzekering is in 20 jaar tijd vertienvoudigd dat is erger :)
offtopic:
Tja marktwerking in de zorg was ook een achterlijk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:59
Weet iemand al iets meer over de beoogde stream kwaliteit van Viaplay? De afgelopen jaren was deze significant minder dan F1TV las ik in dit topic maar is dat komend jaar beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Laguna schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Ik heb nooit een abonnement bij Viaplay gehad omdat ik vanaf het begin al door had waar ze mee bezig waren en dat zou ik zeker niet steunen. Het probleem is dat nu alle prijzen over de kop gaan en dat lijkt nog niet echt bij je door te dringen.
Ik probeer het te begrijpen, je hebt haat tegen viaplay dan ga je toch naar F1TV. Kost 12 euro per maand. Is toch ook niet onoverkomelijk, ja het was goedkoper maar dat is met zoveel dingen zo, dat kan je niet ontgaan zijn.

Wat ik al zei je kunt het beste je portomonee laten spreken door geen cent aan viaplay te spenderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 19-02-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Lekkere toonzetting. Kies gewoon een abonnement wat het beste bij je past. Of neem geen abo als je een statement wil maken.

[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 19-02-2024 22:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Slasher schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:40:
[...]

Ik probeer het te begrijpen, je hebt haat tegen viaplay dan ga je toch naar F1TV. Kost 12 euro per maand.
Wat ik al zei je kunt het beste je portomonee laten spreken door geen cent aan viaplay te spenderen.
Behalve dan dat F1TV tot deze week €65 kostte. Wel allemaal erg toevallig dat vandaag beiden wijzigingen in hun aanbod doen en F1TV daardoor helemaal niet meer interessant is. Want voor nu geen euro meer heb je F1TV + VP met alle andere sporten en zaken. Dus het lijkt er toch sterk op dat F1TV hun hand heeft overspeeld en ala die ene sportzender van Talpa ergens begin 2000. Denken dat die gekke Nederlanders wel even de hoofdprijs betalen. Waarbij F1TV zzich nu ogenschijnlijk ook nog voor het karretje van VP laat spannen. Want beide met wijzigingen / aankondigingen op dezelfde dag, en de volledige VP "rebrand" van de F1TV abonneer pagina maken wel duidelijk dat er meer aan de hand is. Zijnde dus dat er een enorme push vanuit F1TV/FOM is om VP te promoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Behalve dan dat F1TV tot deze week €65 kostte. Wel allemaal erg toevallig dat vandaag beiden wijzigingen in hun aanbod doen en F1TV daardoor helemaal niet meer interessant is. Want voor nu geen euro meer heb je F1TV + VP met alle andere sporten en zaken. Dus het lijkt er toch sterk op dat F1TV hun hand heeft overspeeld en ala die ene sportzender van Talpa ergens begin 2000. Denken dat die gekke Nederlanders wel even de hoofdprijs betalen. Waarbij F1TV zzich nu ogenschijnlijk ook nog voor het karretje van VP laat spannen. Want beide met wijzigingen / aankondigingen op dezelfde dag, en de volledige VP "rebrand" van de F1TV abonneer pagina maken wel duidelijk dat er meer aan de hand is. Zijnde dus dat er een enorme push vanuit F1TV/FOM is om VP te promoten.
Die push zal wel in de vorm van flink wat geld zijn.
Maar het blijft jammer dat ze er uberhaupt aan meewerken. Het zou mooier zijn als F1TV onafhankelijk blijft van andere providers. Helaas is dat dus niet zo. En mede hierdoor zijn er nu zoveel prijsverschillen. Tussen sommige landen zijn de verschillen makkelijker te verklaren. Maar alleen in Europa zitten al zoveel verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 19-02-2024 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:56:
[...]

Die push zal wel in de vorm van flink wat geld zijn.
En dat terwijl VP dat niet heeft :X Uberhaupt niet, laat staan de Nederlandse tak.

Het lijkt meer alsof FOM meent dat de vaste userbase wel blijft betalen onafhankelijk van prijs, en ze tegelijkertijd "gratis" die push naar VP proberen te doen.
En wellicht heeft VP nog wel een rekening open staan bij FOM en hoopt men bij FOM dat met deze samenwerking in ieder geval die rekening betaald kan worden voordat VP op de fles gaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Slasher schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:40:
[...]

Ik probeer het te begrijpen, je hebt haat tegen viaplay dan ga je toch naar F1TV. Kost 12 euro per maand. Is toch ook niet onoverkomelijk, ja het was goedkoper maar dat is met zoveel dingen zo, dat kan je niet ontgaan zijn.

Kerel ik heb al 2 jaar een abonnement bij F1TV. Het gaat echter totaal aan je voorbij waar mensen momenteel problemen mee hebben. Misschien moet je de berichten met kritiek wat beter lezen zodat je hopelijk de kritiek wel begrijpt ipv continu te relativeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Laguna op 19-02-2024 23:47 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• NextGenStorm
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 10:41
Dit lijkt me geen zuivere koek waar viaplay mee bezig is . Prijsafspraken maken met F1TV ( waarschijnlijk afgekocht) om zo klanten overtehalen naar viaplay te gaan. Ik heb een melding gemaakt bij het ACM . Triest bedrijf viaplay - ook toen met die uitzend issues ( nee hoor hier is niks aan de hand ...) en ik ga bij beide nu niks meer kopen. arrogante bende is het daar. :(

[ Voor 18% gewijzigd door NextGenStorm op 20-02-2024 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 06:14
Cartman! schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:10:
[...]

De meesten hier wonen in Nederland, niet in de USA.
Ik ook niet via VPN gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vreemde praktijken om viaplay overeind te houden. Waarschijnlijk tegen beter weten in.

En ongetwijfeld gaat nu ook de vicieuze cirkel van meer races => meer betalen => meer races meespelen.

Ik wil niet meer races, zeker niet op stratencircuits. 18-20 is meer dan zat.

Afijn, abbo loopt nog tot juni. Ben benieuwd wat er daarna gebeurt.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2024 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:40:
Ongetwijfeld gaat nu ook de vicieuze cirkel van meer races => meer betalen => meer races meespelen.
Dat hebben ze al aangedragen bij de €65 => €95 verhoging. Dat het van 22 naar 24 races gaat. Alleen is dat dikke onzin. Want de originele kalender van 2023 bevatte ook 24 races. Waarbij Emilia-Romagna pas 1 dag voordat het echt zou beginnen is geannuleerd en China wel "tijdig" van de kalender is gehaald maar men lange tijd heeft volgehouden een andere GP te zoeken.

Dus als ze nu komen aanzetten met "duurder want meer races" moeten ze juist compensatie geven voor de beloofde maar niet geleverde races van 2023. Wat ze bij Emilia-Romagna daadwerkelijk hebben gedaan door abo gratis een week te verlengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

OMD

Dit valt ook onder kartelvorming. Te veel signalen dat er afspraken worden gemaakt over en weer.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:43
Ze zoeken het wat mij betreft maar uit met hun Formule 1.. Ik ga niet meer betalen.

Eerst stoppen ze met kanaal 200 bij Ziggo, dan verhogen ze de prijzen van F1 TV, maar ook dat werkt blijkbaar nog niet genoeg, dus daar stoppen we ook maar met het jaar abonnement. En alles maar lekker positief proberen uit te leggen. Zeg dan gewoon, we naaien jullie want we hebben meer geld nodig.

Ik kijk de samenvatting wel en af en toe een race op Duitsland met GP Radio aan.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-10 17:20

Metalfreak

Hoije woh!

En dan zul je zometeen ook nog zien dat je bij de eerste race geen ander commentaar meer kunt selecteren dan het ellendige Viaplay commentaar... Echt, dat Viaplague mag een snelle, maar zeer pijnlijke dood sterven.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DarkSide schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:17:
Geld verdienen en martkwerking.... ok.
Maar ik had nog keuze. F1tv voor alleen Formule 1 voor een mooi bedrag.

of meer sporten kijken bij Viaplay voor een duurder bedrag.

Ik hoef geen andere sporten te kijken. Dus keuze is gemaakt.
Nu heb ik eigenlijk geen keuze meer. F1tv is gewoon "onderdeel" van viaplay geworden. Voor een (vind ik) te duur bedrag.
Exact dit.
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:40:
Vreemde praktijken om viaplay overeind te houden. Waarschijnlijk tegen beter weten in.
Inderdaad. Viaplay heeft destijds enorm veel betaald voor de rechten. Naar verluidt zeer fors meer dan wat Ziggo bood terwijl Ziggo al flink meer had geboden dan ze voorheen betaalden.

De rechten worden nu opnieuw verhandeld en F1 wil natuurlijk minimaal vangen wat het nu al van VP vangt.

Mocht VP het niet redden dan gaat een andere partij dat waarschijnlijk niet willen bieden.

For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Hmm, ik lees dat je met Viaplay ook je account niet meer kunt delen?

They're squeezing every last penny out of it. Te veel grand prix per jaar en sprint sprint races die je door de strot worden geduwd. Grandprixs in on-inspirerende zandbaken of nachtelijke stratencircuits.

Ik begin nu op het punt te komen dat ik niet weet of ik volgend jaar nog een keer mee ga in een evt. prijsstijging of afhaak. Vind >10,- per maand eigenlijk teveel. Alle andere zooi bij Viaplay is leuk maar daar maak ik geen gebruik van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Viaplay krijgt opnieuw hulp van FOM: einde jaarabonnement F1 TV

Als ik dit artikel moet geloven was F1TV gisteren wel twee verschillende dingen aan het roepen en beloven, want de een kreeg te horen dat het niet meer terugkwam en de ander dat het een fout was die snel opgelost werd. Jammer dat mijn onderbuikgevoel toch weer gelijk heeft gekregen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

jeez.. kan het een keer afgelopen zijn met die prijsdiscussie..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 11:12
NextGenStorm schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:46:
Dit lijkt me geen zuivere koek waar viaplay mee bezig is . Prijsafspraken maken met F1TV ( waarschijnlijk afgekocht) om zo klanten overtehalen naar viaplay te gaan. Ik heb een melding gemaakt bij het ACM . Triest bedrijf viaplay - ook toen met die uitzend issues ( nee hoor hier is niks aan de hand ...) en ik ga bij beide nu niks meer kopen. arrogante bende is het daar. :(
Misschien een idee om even een voorbeeldtekst voor melding bij ACM te plaatsen in dit topic? Dan kunnen we gericht een klacht indienen met de regels waarvan wij denken dat Viaplay / Fom die overtreedt. Dan kunnen we massaal indienen bij ACM met dezelfde klacht. Op https://www.acm.nl/nl/con...ng-door-kartels-herkennen is genoeg voer te vinden.

Voor de mensen die ook willen klagen, dat kan hier:

https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

Overigens wel slim van ze om zo kort voor de start van het seizoen deze truc toe te passen. ACM zal er wel even over doen om alles goed te bekijken, maar tegen die tijd hoopt Viaplee de meeste schapen wel op het droge te hebben natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door WiseGuy! op 20-02-2024 09:41 ]

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Laguna schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:15:
[...]

Kerel ik heb al 2 jaar een abonnement bij F1TV. Het gaat echter totaal aan je voorbij waar mensen momenteel problemen mee hebben. Misschien moet je de berichten met kritiek wat beter lezen zodat je hopelijk de kritiek wel begrijpt ipv continu te relativeren.
Kerel, ik begrijp de kritiek wel maar je wil niet horen wat ik zeg omdat het je niet uitkomt. Jij wilt horen dat het schofterige bedrijven zijn die de klant probeert te naaien ten koste van aandeelhouders en dat we allemaal voor een appel en een ei Formule 1 moeten kunnen kijken.

Dat kan gewoon niet meer omdat de Formule 1 gewoon commercie pur-sang is, alleen maar meer races, want meer geld, coureurs klagen daarover dat het gewoon niet leuk meer is.

Het zijn luxeproblemen, kan/wil je het niet betalen staat het je vrij om op te zeggen.

Dat het een forse verhoging is ben ik wel met je eens, maar goed de beste manier is om je portemonnee te laten spreken door massaal op te zeggen, maar dat heb ik ook niet veel mensen principieel zien doen. Dan moet je ook niet klagen.

Gewoon mijn mening, niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-10 10:02
meesje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Neeee?!?! Gisterenavond waren er nog (prijs)berichten naar dat topic verplaatst en nu is het op slot… Ik denk dat de moderators ook even afstemming moeten hebben. :) Degene die het op slot heeft gedaan, is een ander die berichten heeft verplaatst.
Persoonlijk vond ik een afzonderlijk prijs topic niet nodig. Zeker niet gezien er maar twee weken te gaan zijn voor start seizoen.
Met deze opmerking ook:

Ik zie hier geen constructieve discussie uit voortkomen, dus hij gaat op slot.

Hier wel dus :?

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik heb liever dat het naar een partij gaat die er niet voor betaalt waardoor het gratis is. Ik, als consument, ben niet echt gebaat bij partijen die tegen elkaar gaan opbieden om een populaire sport binnen te halen om dan van mij veel geld te verlangen om het te kijken.

Ja, ik begrijp dat niets gratis is in deze wereld, maar ik weet 100% zeker dat de FOM niet zoveel geld nodig heeft als dat ze nu binnenkrijgen aan uitzendrechten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Als we zaken bespreken die binnen de EU toegestaan zijn moet men niet zo miepen. We zijn allemaal roomser dan de paus en willen toch zo graag één EU zijn.

Apple accounts aanmaken in Portugal/Tsjechie etc en betalen met een Apple gift card binnen EU landen werkt gewoon.

Dat is gewoon toegestaan binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
F1tv afgesloten is er helemaal geen app voor Lg tv's :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 07:32
alki schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:00:
Dat is toch niets nieuws? F1TV heeft geen apps voor TV's, zie ook https://support.formula1....ed-Devices?language=en_US

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

alki schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:00:
klopt.. en via de webbrowser kan ook niet, want de videostream is een ander platform.

Dus moet je even voor een paar euro een chromecast op de kop tikken, dan kun je wel kijken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-10 15:35
Seroczynski schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:54:
Ik stoor mij voornamelijk aan de incompetentie van de F1TV dienst. Verschillende mensen die via support verschillende antwoorden krijgen. Verschillende bedragen en looptijden die vermeld staan op hun eigen diensten.

Bij mij staat dat er verlengd wordt voor 65 euro, maar ik heb ook een e-mail ontvangen waarin staat dat ik 95 euro ga betalen. Er staat dat ik per jaar kan betalen, maar de website meld dat enkel maandelijkse abonnement mogelijk zijn. En over het algemeen wordt hier niet of nauwelijks over gecommuniceerd.

Wat een amateuristische bende zeg..
Het moge toch duidelijk zijn wat hier gaande is? Achter de schermen is op hoog niveau handjeklap gedaan tussen Viaplay en F1TV om de Nederlandse rechten duurder te kunnen verkopen. Het is geen geheim dat de overgrote meerderheid van de Viaplay-kijkers afgelopen seizoen naar F1TV is gegaan, en dit zal wel een truc zijn om ze terug te krijgen.

Eerst die prijsverhoging die er sowieso wel aan zat te komen, en nu deze verkapte prijsverhoging erbovenop. Resultaat is een kleiner verschil met Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:18
Extigo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:36:
https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html

NETHERLANDS - F1 TV Pro and Access is only available as monthly subscription.
Schakel over naar de Nederlandse tekst van de pagina en de opmerking is weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
greatgonzo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:03:
[...]

klopt.. en via de webbrowser kan ook niet, want de videostream is een ander platform.

Dus moet je even voor een paar euro een chromecast op de kop tikken, dan kun je wel kijken
Via de webbrowser op mijn LG tv heeft het vorig seizoen wel gewerkt. Hebben ze dat nu veranderd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 12:50
Nattekat schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Het moge toch duidelijk zijn wat hier gaande is? Achter de schermen is op hoog niveau handjeklap gedaan tussen Viaplay en F1TV om de Nederlandse rechten duurder te kunnen verkopen. Het is geen geheim dat de overgrote meerderheid van de Viaplay-kijkers afgelopen seizoen naar F1TV is gegaan, en dit zal wel een truc zijn om ze terug te krijgen.

Eerst die prijsverhoging die er sowieso wel aan zat te komen, en nu deze verkapte prijsverhoging erbovenop. Resultaat is een kleiner verschil met Viaplay.
Dit is wel vrij duidelijk ja.

Nu krijg ik persoonlijk hierdoor alleen maar meer wrok richting Viaplay, dus ik persoonlijk betaal liever meer direct aan F1TV, dan dat ik Viaplay maar een euro betaal. Hoe eerder Viaplay vertrokken is hoe beter. Ik hou er niet van om de rekening te moeten betalen voor het feit dat een Nederlandse coureur het goed doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16-10 19:32

Spotmatic

Ken sent me

Zoals het er nu naar uitziet ga ik zeer tevreden zijn met de FTA uitzendingen. Inclusief de gratis week Viaplay gaat het immers om 10 races. Net niet de helft van alle races, maar het lijkt me geen slechte deal voor 0 euro. Volkomen legaal.

Misschien dat ik soms nog een maandje F1TV meepik (uiteraard dan in een maand met zoveel mogelijk back-2-back races), maar dat hangt van de spanning van het kampioenschap af.

Einde van de rit heb ik enorm veel geld bespaard. Maar dat hebben ze aan zichzelf te danken. Zonder dat schizofrene en graaierige gedoe van Viaplay en F1TV had ik gewoon mijn lidmaatschap bij F1TV gecontinueerd.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Xepos schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:19:
[...]

Via de webbrowser op mijn LG tv heeft het vorig seizoen wel gewerkt. Hebben ze dat nu veranderd?
ok, heb het niet uit eerste hand, maar had het alleen gelezen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

[...]

Via de browser op mijn G2 werkt het nochtans gewoon. Op mijn C7 dan weer niet.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:15

Pierre

Van nature lui!

Wordt je verplicht om een ViaPlay abonnement te nemen als je wil verlengen (ik heb nog voor de oude prijs) vanaf November dit jaar moet ik weer verlengen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Extigo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Dat is toch niets nieuws? F1TV heeft geen apps voor TV's, zie ook https://support.formula1....ed-Devices?language=en_US
Heb op de slaapkamer een TV met android en daar is natuurlijk wel de app beschikbaar haha, dus toen ik in de woonkamer het wilde instellen was ik even verbaasd :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Spotmatic schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:22:
Zoals het er nu naar uitziet ga ik zeer tevreden zijn met de FTA uitzendingen. Inclusief de gratis week Viaplay gaat het immers om 10 races. Net niet de helft van alle races, maar het lijkt me geen slechte deal voor 0 euro. Volkomen legaal.

Misschien dat ik soms nog een maandje F1TV meepik (uiteraard dan in een maand met zoveel mogelijk back-2-back races), maar dat hangt van de spanning van het kampioenschap af.

Einde van de rit heb ik enorm veel geld bespaard. Maar dat hebben ze aan zichzelf te danken. Zonder dat schizofrene en graaierige gedoe van Viaplay en F1TV had ik gewoon mijn lidmaatschap bij F1TV gecontinueerd.
Er zijn er geen 10 FTA, want RTL DE zend ook Belgie uit dat op de VRT is en Nederland dat bij de NOS is

GP Bahrein RTL DE
GP Belgie VRT/RTL DE
GP Nederland NOS/ RTL DE
GP Italie RTL DE
GP Azerbeidzjan RTL DE
GP Las Vegas RTL DE
Variabel??? Gratis week viaplay

Hou je er nog 17 over die je dan niet kan zien.. Vind ik nog wel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16-10 19:32

Spotmatic

Ken sent me

greatgonzo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:38:
[...]

Er zijn er geen 10 FTA, want RTL DE zend ook Belgie uit dat op de VRT is en Nederland dat bij de NOS is

GP Bahrein RTL DE
GP Belgie VRT/RTL DE
GP Nederland NOS/ RTL DE
GP Italie RTL DE
GP Azerbeidzjan RTL DE
GP Las Vegas RTL DE

Bedankt voor de correctie, ik keek naar de aantallen en niet naar de namen van de GP's. Ach, het is voor die 0 euro alsnog beter dan niks. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
[...]

GP Bahrein RTL DE
GP Belgie VRT/RTL DE
GP Nederland NOS/ RTL DE
GP Italie RTL DE
GP Azerbeidzjan RTL DE
GP Las Vegas RTL DE

Alles leuk en wel maar RTL DE is verschikkelijk hebben gewoon elke 15 min reclame blokken tijdens de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
[...]

Toevallig een CC ultra gekocht laatst omdat de de npo app ook al niet meer werkt op een 4 jaar oude LG oled. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Laatst online: 14-10 15:35
Skarloc schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:38:
[...]

Via de browser op mijn G2 werkt het nochtans gewoon. Op mijn C7 dan weer niet.
Kan iets te maken hebben met het feit dat de G2 een aantal jaar nieuwer is natuurlijk ;)

Ik heb het op mijn C2 nog niet geprobeerd, heb daarop via Chromecast gekeken voor ik erachter kwam dat die. maar 720p is. Maar het schijnt dat LG tv's Chromecast ondersteuning krijgen of al reeds hebben gekregen, dat zou een hoop problemen oplossen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

alki schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Alles leuk en wel maar RTL DE is verschikkelijk hebben gewoon elke 15 min reclame blokken tijdens de race
Dat is geen reclame, dat zijn bierdocumentaires van Krombacher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
[...]

GP Bahrein RTL DE
GP Belgie VRT/RTL DE
GP Nederland NOS/ RTL DE
GP Italie RTL DE
GP Azerbeidzjan RTL DE
GP Las Vegas RTL DE

Welke races nog meer FTA ben ik ook wel benieuwd naar. Ook al zouden het er 10 zijn, hou je nog steeds 14 over. Vind ik nog best een aanzienlijk aantal.
30 euro verhoging is natuurlijk nog steeds flink. Zoals eerder aangegeven, betekent 95 euro voor een jaar dat je voor 4 euro een heel race weekend kunt volgens. Mits je alles interessant vindt (daar ga ik overigens wel vanuit), heb je met vrije trainingen, kwalificaties en (sprint)races flink wat uren kijkplezier voor die 4 euro.
Als ik dat vergelijk mbv Disney+ dan haal ik veel meer uit een F1 abonnement.

Edit: ik zie dat je prijs topic weer actief. Dit bericht mag natuurlijk daar heen.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 20-02-2024 11:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 11:21
Echt belachelijk dat we hier dus als enigste land in die hele lijst geen jaar abbonement meer kunnen afsluiten. Dankzij Viaplay dus nog hogere kosten als eerder al bekend. Gelukkig toch nog gelukt. :P

Ik ga echt niet terug naar Viaplay als ze dit soort stunts denken uit te halen. En dan ook nog voor 17.99 p/m. Belachelijk.

Nooit meer Viaplay.

[ Voor 5% gewijzigd door stfnz op 20-02-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

meesje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:49:
[...]

Welke races nog meer FTA ben ik ook wel benieuwd naar. Ook al zouden het er 10 zijn, hou je nog steeds 14 over. Vind ik nog best een aanzienlijk aantal.
30 euro verhoging is natuurlijk nog steeds flink. Zoals eerder aangegeven, betekent 95 euro voor een jaar dat je voor 4 euro een heel race weekend kunt volgens. Mits je alles interessant vindt (daar ga ik overigens wel vanuit), heb je met vrije trainingen, kwalificaties en (sprint)races flink wat uren kijkplezier voor die 4 euro.
Als ik dat vergelijk mbv Disney+ dan haal ik veel meer uit een F1 abonnement.

Edit: ik zie dat je prijs topic weer actief. Dit bericht mag natuurlijk daar heen.
dit zijn alle FTA races die ook in NL op het open net zijn.
Of je moet elk raceweekend naar Luxemburg, Oostenrijk of Zwitserland gaan, daar zenden ze alles FTA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nog een jaarabonnement tot december. En ben daarna best bereid om nog 95 euro te betalen voor weer een jaar. Maar dat is ook wel zo ongeveer de max (no pun intended ;) )
Ik vind F1 een heerlijk sport om te volgen, maar meer dan 100 is het me echt niet waard. En viaplay heeft zoveel dingen fout gedaan de afgelopen jaren dat geen haar op mijn hoofd er nog aan denkt om daar ooit nog naar terug te keren. Ook die 'oplossing' van hierboven om bij een lopend jaarabonnement de optie te geven om dat maar gratis op te geven en dan nu een nieuwe in te laten gaan. Wat een vieze streek is dat zeg.

Er zijn nog andere sporten die ik tof vind.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is het nou weer opgesplitst? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Lijkt me handig dat we de titel van dit topic aanpassen, want de titel is nog te ambiguous. Moet veel strakker wil je duidelijk hebben waar je het hier wel en niet over mag hebben.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:[F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen is weer opengezet. Graag de discussie over prijsverhoging / kortingen van F1 TV Pro e.d. in bovenstaand topic plaatsen. Zie ook Outerspace in "Sport Feedbacktopic"

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Commentaar mag via DM of via Feedback

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 20-02-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

er was trouwens vorig jaar nog meer FTA via digitale aanbieders

F1 tv zelf deed Bahrein, Miami
Viaplay Monaco en spanje
Sky Showtime Qatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-10 11:59
alki schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Toevallig een CC ultra gekocht laatst omdat de de npo app ook al niet meer werkt op een 4 jaar oude LG oled. 8)7
Zit je nog in de retour termijn? Want een Chrome Cast Ultra is niet meer een van de recente versies. Chrome Cast 4K met Google TV of Chrome Cast Full HD met Google TV zijn de recentste versies waar apps op draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:30
Chromecast Ultra is gewoon nog prima hoor, ondersteund 3840x2160 (4K), Heb zelf Chromecast Google TV 4K omdat je daar gewoon de app van F1TV op kan instaleren.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Zo lang het nog geen 4K is voldoet nagenoeg elke chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Laatst online: 23:44
Nog meer mensen met de Chromecast/GoogleTV (4k) waarbij het beeld op F1TV weer microstutters heeft zoals in 2022?

Hier is het weer helemaal terug namelijk. Heel 2022 last van gehad, 2023 liep perfect en nu weer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23

IkWilbert

Het is mij!

Klopt het dat ik geen Nederlands commentaar kan kiezen in F1TV? Heb alleen Engels beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 21-02-2024 08:58 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

IkWilbert schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:58:
Klopt het dat ik geen Nederlands commentaar kan kiezen in F1TV? Heb alleen Engels beschikbaar.
Klopt. Tijdens testdagen alleen gecombineerd commentaar van de F1TV en Sky Sport teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:47
Tijdens de testdagen is er volgens mij nooit nederlands commentaar op de streams geweest bij F1TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Geen problemen met de app. Loopt hier stabiel op de Google TV.

PS voor het nieuwe bedrag mogen ze wel het start scherm updaten met de nieuwe auto's :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
NeverSettle schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Zit je nog in de retour termijn? Want een Chrome Cast Ultra is niet meer een van de recente versies. Chrome Cast 4K met Google TV of Chrome Cast Full HD met Google TV zijn de recentste versies waar apps op draaien.
Nee heb m hier van een tweaker overgenomen, om 1 maal per week te streamen is dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-10 20:30
Beeld van de testdagen is op zowel mijn telefoon als de Google TV weer erg goed. Geen last van haperingen of iets dergelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Laatst online: 23:44
Edwin7290 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:54:
Nog meer mensen met de Chromecast/GoogleTV (4k) waarbij het beeld op F1TV weer microstutters heeft zoals in 2022?

Hier is het weer helemaal terug namelijk. Heel 2022 last van gehad, 2023 liep perfect en nu weer gedoe.
Opgelost. De refresh rate app draaide nog mee. Deze zette F1TV op 1080P/50hz. (Gedaan omdat het op 4k /50hz niet lekker draaide) Refresh rate uitgezet en het beeld is nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 09:43

InSanex

serenity now!

Lijkt erop alsof het sideloaden mij niet meer lukt ( Android TV) meer mensen deze ervaring ?

Edit : opgelost, apkmirror bestand (APKM) werkte voor geen meter, losse APK gebruikt en werkt prima.

[ Voor 36% gewijzigd door InSanex op 21-02-2024 15:36 ]

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:45
Hm, kan de Chromecast 4K with Google TV wel wegsmijten, ook F1 TV Pro heeft nu weer heel veel stutters.

Heb het ook al bij TV, Amazon, Pathé. Alleen YouTube loopt nog vloeiend...

Compleet underpowerede troep (of ik heb een maandagmorgen exemplaar).

Denk dat ik dan maar via mijn mini pc kijk. Hangt ook aan de TV. Ik vind zonder afstandsbediening alleen wat gepruts. Maar loopt dan iig wel smooth. Had dat vorig jaar ook met 24 uur van Le Mans. Eurosport Player abo genomen, maar op de Chromecast was het lage kwaliteit en een grote stutter. Op pc hoge kwaliteit en smooth...

Ik had beter een Shield kunnen kopen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:30
Loopt hier prima op Chromecast 4K with Google TV

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 22:08
@josh-hill Ik weet niet wat voor mobile device's ik huis gebruikt, Maar als jullie allemaal een Iphone hebben zou ik eens kijken naar een APPLE tv. Heb zelf 3 stuks in huis (1 in woning, 1 in slaapkamer en 1 in het hok buiten). als je Iphone hebt is het nog fijner om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik hoor dat wel vaker. Zal wel aan het exemplaar liggen. Vraag me af of ze wel allemaal dezelfde chip hebben.

In ieder geval heb ik hem netjes op 50Hz staan, dus daar ligt het niet aan.

En ja, ik had liever een Apple TV gehad, maar ik heb geen Apple mobiel apparaat, dus dan kan ik geen CineMember casten.

[ Voor 24% gewijzigd door josh-hill op 21-02-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 09:43

InSanex

serenity now!

Ik heb mijn chromecast tegenwoordig bedraad aangesloten met het netwerk, wellicht dat iets om te proberen ?

Het weer in Halfweg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:53

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

josh-hill schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:35:
Hm, kan de Chromecast 4K with Google TV wel wegsmijten, ook F1 TV Pro heeft nu weer heel veel stutters.

Heb het ook al bij TV, Amazon, Pathé. Alleen YouTube loopt nog vloeiend...

Compleet underpowerede troep (of ik heb een maandagmorgen exemplaar).

Denk dat ik dan maar via mijn mini pc kijk. Hangt ook aan de TV. Ik vind zonder afstandsbediening alleen wat gepruts. Maar loopt dan iig wel smooth. Had dat vorig jaar ook met 24 uur van Le Mans. Eurosport Player abo genomen, maar op de Chromecast was het lage kwaliteit en een grote stutter. Op pc hoge kwaliteit en smooth...

Ik had beter een Shield kunnen kopen.
Misschien heb je wat aan de tips van @cordonbleu ?
cordonbleu in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
cordonbleu schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:56:
TLDR: Zet bij ontwikkelaars instellingen "HW-overlays uitzetten" aan. Zet "Gelijk houden van framesnelheid met content" op "niet naadloos" en "gamemode toestaan" uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Merci, zal eens proberen.

Update:
Lijkt inderdaad te helpen. Vooral die "Gelijk houden van framesnelheid met content" op "niet naadloos".

[ Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 21-02-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dit inderdaad. Google heeft een tijdje terug een update verneukt en heeft dat na de nieuwste update nog steeds niet gefixt. Veel apps hebben er last van. 'HW overlays' uitzetten via de developer options helpt, maar moet helaas elke keer opnieuw als de Chromecast van de stroom is geweest

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:18
magnifor schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:29:
Nou ik heb een screenshot genomen van het dashboard waar staat dat het abonnement verlengt wordt voor 65 euro, wanneer er een hoger bedrag wordt afgeschreven van mijn CC dan laat ik de boel via MasterCard terugboeken met screenshot als bewijs. Vervolgens bekijk ik de boel via VPN.

[Afbeelding]
*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 29-02-2024 13:08 . Reden: Laat en het was goed bedoeld, maar hier is de topic report voor. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:48
magnifor schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:39:
[...]

Niemand klaagt dat het duurder wordt ...
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Laatst online: 15-10 22:08
@RobertMe @noo aah ik wist oprecht niet dat het bij ziggo only was icm Ziggo sport totaal. Had idd ziggo thuis icm ziggo sport totaal

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 12:20
Ik merk zojuist dat wanneer ik mijn MacBook via een dockingstation aansluit op een monitor het livebeeld van de wintertest op zwart gaat. De oude beelden van gisteren kan ik wel gewoon afspelen. Kan me niet herinneren dat dit eerder een probleem was, heb de afgelopen jaren altijd F1TV gekeken op mijn TV via een dockingstation. Zou in mijn situatie toch wel erg vervelend zijn aangezien mijn Samsung TV geen F1TV-app kan draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Giel1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:50:
Ik merk zojuist dat wanneer ik mijn MacBook via een dockingstation aansluit op een monitor het livebeeld van de wintertest op zwart gaat. De oude beelden van gisteren kan ik wel gewoon afspelen. Kan me niet herinneren dat dit eerder een probleem was, heb de afgelopen jaren altijd F1TV gekeken op mijn TV via een dockingstation. Zou in mijn situatie toch wel erg vervelend zijn aangezien mijn Samsung TV geen F1TV-app kan draaien.
Lang leve de DRM. Misschien helpt het als je output alleen op de monitor is en het scherm van de laptop niet gebruikt wordt..

• bakkie1985
  • Laatst online: 16-10 13:10
Ik heb een vreemd probleem met waarschijnlijk een simpele oorzaak, echter kom ik er niet achter.
Als ik VIAplay kijk (F1 testdagen uiteraard) via mijn webbrowser (M1 Pro 2021). Ik hoor wel geluid maar geen beeld.
Safari en Chrome al geprobeerd. Wat doe ik fout?
Overigens was dit vorig jaar ook al, toen dacht ik tijdelijk storing maar helaas niks veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door bakkie1985 op 22-02-2024 14:24 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bakkie1985 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:24:
Ik heb een vreemd probleem met waarschijnlijk een simpele oorzaak, echter kom ik er niet achter.
Als ik VIAplay kijk (F1 testdagen uiteraard) via mijn webbrowser (M1 Pro 2021). Ik hoor wel geluid maar geen beeld.
Nee, dat beeld wordt meestal via de monitor afgespeeld, dat hoor je niet :+
Safari en Chrome al geprobeerd. Wat doe ik fout?
Overigens was dit vorig jaar ook al, toen dacht ik tijdelijk storing maar helaas niks veranderd.
Zonder gekheid, heb je die post van @Giel1 boven je gezien? Klinkt haast als hetzelfde. Kun je wel de video's van gisteren afspelen, zoals hij?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-10 19:12

Chocoball

瞧好吧!

David Croft is momenteel afwezig als commentator bij de preaeason testing dagen maar zal dit seizoen ook races overslaan en wel de races in Imola, Oostenrijk en Azerbeidzjan. Hij wordt dan vervangen door Harry Benjamin (BBC).

Zolang ik F1TV nog kan betalen :) blijf ik bij het team met David Coulthard als commentator alhoewel niet zeker is of dat zo blijft.

https://www.motorsport.co...sky-commentator/10578756/

• Deojuvente
  • Laatst online: 30-03 09:51

• Extigo
  • Laatst online: 07:32
F1 TV announces new features and confirms presenter line up for 2024
https://www.formula1.com/...ZLByWhabrBHn4pKWwbuK.html

Helaas niets over 4k of een hogere bitrate.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Elke winst van bedrijven gaat over de rug van de klant. Bedrijven die miljarden verdienen halen dat geld allemaal bij klanten vandaan. Het of jij het waard vind. Zo niet, dan moet je helaas ervoor kiezen een andere hobby te zoeken. 🏴‍☠️

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Extigo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:19:

'''New''' features... Wat een onzin. Een betere mobiele interface is ook maar subjectief en moeten we maar afwachten. Een tv-gids heb ik niet per se nodig, ik kijk wanneer F1 erop is 8)7. En meer betaalmethodes vind ik geen nieuwe functie. Voor mij is dit meer van hetzelfde marketing, bullshit bingo als de mail waarom F1TV Pro 95 euro zou moeten kosten.

• RobertMe
Extigo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:19:

"NIeuwe features" => je kunt nu met AMEX betalen. Nou, daar zullen vast veel mensen op hebben zitten wachten.

Verder slecht nieuws voor @Chocoball, want DC wordt nergens vermeld. Alleen "Hinch" staat "extra" vermeld naast Alex & Jolyon. Dus lijkt erop dat Hinch nu vast onderdeel wordt van het commentaar team en geen DC meer.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-10 19:12

Chocoball

瞧好吧!

@RobertMe oh dear, zou DC dan alsnog TP worden? ;)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:34
Chocoball schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:48:
@RobertMe oh dear, zou DC dan alsnog TP worden? ;)
DC, TP? Bij RB?

(Voor de duidelijkheid niet de RB die ze nu steeds Arr-Bee noemen, omdat ze VCARB te langen vinden, ik bedoel die andere RB).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 21:45

pro_6or

amateur_60r

Ik heb viaplay net weer aangezet bij kpn. Kreeg al binnen 1-2 minuten de mail en pakket is aan KPN zijde weer actief. Maar ik kan nog geen daadwerkelijke streams kijken (error 5001) en ook synchroniseren met f1tvpro lukt nog niet.

Heeft iemand anders recent viaplay weer aangezet (evt via kpn), lang duurt het ongeveer tot viaplay zelf je account (weer) actief zet?

Laat maar, ik moest het account zélf nog activeren. Done, werkt meteen.

[ Voor 10% gewijzigd door pro_6or op 23-02-2024 11:11 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 16:09
Over kwaliteit gesproken: willen we allemaal 2x méér betalen voor bijna 2x mindere kwaliteit dan vroeger op Ziggo?

Dankzij de Viaplay abo's van vorig jaar kunnen ze dit nog smeriger doen. Vorig jaar al Olav Mol naaien en nu dus de rest van Nederland.
Zonder de F1 'Viaplay fans' in NL zouden ze al over de kop zijn gegaan afgelopen jaar. Bedankt Viaplay fans (NOT)

[ Voor 1% gewijzigd door Ché Mig op 23-02-2024 17:10 . Reden: Viaplay ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Iedere F1 liefhebber die nu nog een Viaplay abonnement neemt of verlengt werkt er (potentieel) aan mee dat Viaplay een monopolie positie verkrijgt op de Nederlandse markt inzake het bekijken van F1.

Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen