[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

Wild Chocolate schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Ja, dat is omdat het automatisch gegenereerd is ( hoewel ik ook geen idee heb waarom het dan all-caps moet). Maar dat probleem zou je dus oplossen als de feed uit bovenstaand artikel gebruikt zou worden (bij voorkeur als extra optie "Dutch for the hearing impaired")

Win-win, zou ik zeggen. Dan zou ik misschien wel Engels kunnen kijken met die ondertiteling (mijn vriendin volgt het dan slecht, dus nu geen optie).
Ik denk dat het niet lukt vanwege de vertraging van de feed. Dat zie ik nu ook al met "mijn" ondertiteling. Het gaat via Text On Tap of YouTube. Maar beide oplossingen hebben een andere vertraging. Ik vind het maar bar lastig goed op tijd te zetten omdat de ondertiteling niet altijd gaat over dat wat je in het beeld ziet.

Laat ik het maar zo zeggen: ik mis de teletekst-achtige ondertiteling. Daar zit ook enige vertraging in maar niet zoveel.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 13:05

r.marijnissen

sapphire512mb

F1TV-pro:

Dus als ik het goede begrijp is voor en nabeschouwing in het Engels gesproken maar de live kwalificatie en race kan je NL commentaar aanzetten wat van Viaplay komt.

Andere optie als ik alles NL wil:
Voor/nabeschouwing kanaal 14 ziggosport(want ja heb ziggo), en voor de race F1tvpro met NL audio wat blijkbaar van viaplay komt.

Maar je krijgt ook F1 tv pro erbij bij viaplay. Zit F1 tvo pro ook nog gekoppeld aan dat 1 ipadres of krijg je gewoon F1tv pro erbij en kun je gewoon delen als gewend en valt niet daar onder.

Mijn ouders zijn niet denderend in de Engelse taal dus voor de voorbeschouwing etc dan kan ik Viaplay afsluiten en delen met mijn ouders is toch half geld.
Dan kijken hun alles Viaplay en hebben alles NL gesproken. ik kijk dan via F1tv pro wat bij dat viaplay abbo zit.

[ Voor 12% gewijzigd door r.marijnissen op 03-02-2024 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Spotmatic schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:43:
Op Viaplay is altijd wel wat aan te merken (prijs, beeldkwaliteit, verslaggevers). Maar toegankelijkheid voor doven en slechthorenden hoort daar voor mij ook bij. Nou ja, tot het ooit standaard wordt (of wettelijk afgedwongen) regel ik het maar zelf. Hopelijk zet dit artikel in het AD (ook al is het een regionaal artikel) iets in werking. :)

[Afbeelding]
En voeg daar maar direct toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden toe. Ongeveer alle commentatoren gaan er vanuit dat je kunt zien waar een coureur ligt in de wedstrijd. Belangrijke veranderingen, bijvoorbeeld voor de leiding, nagelaten.

Met de nieuwe styling een paar jaar geleden heeft FOM de duidelijkheid van het lettertype en contrast dusdanig verlaagd, dat ik nu hulpmiddelen nodig heb om F1 goed te kunnen volgen. Bijvoorbeeld het vergrootglas via mijn telefooncamera of mijn vrouw. Die moet ik dan vragen waar een coureur tijdens de wedstrijd ligt. De timing tower is namelijk nét dat beetje kleiner dan vroeger. En het rood-op-zwart wat je vaak ziet is voor mij niet te lezen. Idem voor de aanvullende informatie veelal in beeld komt. Bijvoorbeeld de FIA beslissingen die bovenin beeld komen. Of de aanvullende 'insights' onderin beeld. Een ander lettertype zou al helpen. Of dat de productie geen half boekwerk in een mini tekstvakje probeert te proppen.

Overigens is de verkleining van de UI elementen overal op televisie aan de hand lijkt het. In ieder geval bij sport. Het ziet er allemaal erg gelikt uit, maar helaas hebben de producties nagenoeg niet in de gaten dat ze bijvoorbeeld mij - ik betrek het graag op mezelf - hiermee ineens buiten sluiten. Ik mis dan ook enige vorm van regulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Spotmatic schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat het niet lukt vanwege de vertraging van de feed. Dat zie ik nu ook al met "mijn" ondertiteling. Het gaat via Text On Tap of YouTube. Maar beide oplossingen hebben een andere vertraging. Ik vind het maar bar lastig goed op tijd te zetten omdat de ondertiteling niet altijd gaat over dat wat je in het beeld ziet.

Laat ik het maar zo zeggen: ik mis de teletekst-achtige ondertiteling. Daar zit ook enige vertraging in maar niet zoveel.
Of ondertiteling zoals in MS Teams. Het kan redelijk prima werken on-the-fly mét interpunctie.

Overigens hebben veel/alle(?) in-depth zaken géén subtitles. Ik wilde laatst de comeback van Hakkinen kijken, maar geen subtitles.

Zojuist de volgende mail ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qrApYh4l.png

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 03-02-2024 22:03 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

De HvE schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:43:
Voor diegene die via Google Play Store het F1TV Pro abonnement hebben afgesloten en in hun account het volgende zien.

[Afbeelding]

Bij prijs informatie bekijken "AKKOORD" geven.
Daarna krijg je het volgende beeld en is de prijs voor 2024 gewoon de oude prijs van 65 euro.
PS. Dit werkt voor (als nog) abonnementen die verlopen tot 21 feb 2024, na deze datum mij niet bekend.

[Afbeelding]
Mijn abonnement wordt op 11 maart verlengd voor €94.99. Dus iedereen die in februari moet verlengen heeft geluk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:01
r.marijnissen schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:14:
F1TV-pro:

Dus als ik het goede begrijp is voor en nabeschouwing in het Engels gesproken maar de live kwalificatie en race kan je NL commentaar aanzetten wat van Viaplay komt.

Andere optie als ik alles NL wil:
Voor/nabeschouwing kanaal 14 ziggosport(want ja heb ziggo), en voor de race F1tvpro met NL audio wat blijkbaar van viaplay komt.

Maar je krijgt ook F1 tv pro erbij bij viaplay. Zit F1 tvo pro ook nog gekoppeld aan dat 1 ipadres of krijg je gewoon F1tv pro erbij en kun je gewoon delen als gewend en valt niet daar onder.

Mijn ouders zijn niet denderend in de Engelse taal dus voor de voorbeschouwing etc dan kan ik Viaplay afsluiten en delen met mijn ouders is toch half geld.
Dan kijken hun alles Viaplay en hebben alles NL gesproken. ik kijk dan via F1tv pro wat bij dat viaplay abbo zit.
Staat duidelijk in de voorwaarden bij Viaplay.
Je kunt b.v. thuis de race live kijken bij Viaplay en op een ander adres tegelijk de race live kijken via F1 TV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:08
sjaool schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Mijn abonnement wordt op 11 maart verlengd voor €94.99. Dus iedereen die in februari moet verlengen heeft geluk.
Dat is helaas niet correct. Mijn abonnement zou op 27-02 worden verlengd maar daarvoor geldt al de prijs van €94,99...
Ongeveer iedereen die vorig jaar gewacht had tot er weer een aanbieding was rond de start van het seizoen (om ipv €64,99 maar €51,99 te betalen) is nu de sjaak....
Achteraf een gevalletje van "Penny wise Pound foolish". 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:08
alex3305 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:50:
[...]
Overigens is de verkleining van de UI elementen overal op televisie aan de hand lijkt het. In ieder geval bij sport. Het ziet er allemaal erg gelikt uit, maar helaas hebben de producties nagenoeg niet in de gaten dat ze bijvoorbeeld mij - ik betrek het graag op mezelf - hiermee ineens buiten sluiten. Ik mis dan ook enige vorm van regulatie.
Verkleining van UI elementen zou ik kunnen verklaren dat de diameter van het gemiddelde TV scherm de laatste jaren sterk is toegenomen en een hogere resolutie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

RogerSch schreef op zondag 4 februari 2024 @ 04:24:
[...]

Ongeveer iedereen die vorig jaar gewacht had tot er weer een aanbieding was rond de start van het seizoen (om ipv €64,99 maar €51,99 te betalen) is nu de sjaak....
Precies dit. De koopjesjagers van afgelopen jaar (waaronder ook ikzelf), krijgen nu die korting ruim dubbel doorberekend. Zal niet bewust zijn maar voelt wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat is helaas niet correct. Mijn abonnement zou op 27-02 worden verlengd maar daarvoor geldt al de prijs van €94,99...
Ah, dan zou het dus vanaf de start van de testdagen kunnen zijn. Gevalletje domme pech hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
r.marijnissen schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:14:
F1TV-pro:

Dus 2x stream moet elk vanuit mijn huis komen mits je met vpn aan de gang gaat.
Nee, juist niet.
Mits betekent niet tenzij.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
RogerSch schreef op zondag 4 februari 2024 @ 04:40:
[...]

Verkleining van UI elementen zou ik kunnen verklaren dat de diameter van het gemiddelde TV scherm de laatste jaren sterk is toegenomen en een hogere resolutie.
Ik denk dat we die aanname prima kunnen maken. Immers heb ik ook een 65" televisie en zijn bij mij de meeste streams 1080p. Maar als bijvoorbeeld de streamkwaliteit minder is of als je, net zoals in mijn geval, niet zo goed ziet dan krijg je dus ongeveer zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://e0.365dm.com/19/09/768x432/skysports-charles-leclerc-flag_4776361.jpg?20190916113223

Race Control is voor mij nauwelijks te lezen vanwege het slechte contrast. Hetzelfde geldt voor de bandenkeuze, soms intervals en pitstoptijden. Dat is allemaal net te klein gemaakt. Dus als ik dan soms zo'n interface krijg:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7f1maFW0AAJttM.jpg:large

Ben ik dolgelukkig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:17
Hier staat hij nog steeds op €64,99 en verloopt aanstaande woensdag. Heb nog geen bericht ontvangen over de verhoging en of ik daarmee akkoord ga. Ik neem aan dat ze woensdag niet zomaar €95 kunnen inhouden van mijn rekening, zonder mij hiervan op de hoogte te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
alex3305 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat we die aanname prima kunnen maken. Immers heb ik ook een 65" televisie en zijn bij mij de meeste streams 1080p. Maar als bijvoorbeeld de streamkwaliteit minder is of als je, net zoals in mijn geval, niet zo goed ziet dan krijg je dus ongeveer zoiets:

[Afbeelding]

Race Control is voor mij nauwelijks te lezen vanwege het slechte contrast. Hetzelfde geldt voor de bandenkeuze, soms intervals en pitstoptijden. Dat is allemaal net te klein gemaakt. Dus als ik dan soms zo'n interface krijg:

[Afbeelding]

Ben ik dolgelukkig :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9__zNIQK427cc2Gk78P8z9AYo3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GbQZe7LH9GPMG1jEhpk1UF9b.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig met F1Multiviewer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Juist ja. Ik zal mijn 65" scherm wat ik al amper kan lezen, opdelen in 2 of 4 delen d:)b _O-.

Ik vind het lief wat je probeert te zeggen, maar helaas helpt dat niet. En een tweede scherm vind ik niet prettig. Dat heb ik ook al vaker geprobeerd. Dus nu vraag ik het maar vaak aan mijn vrouw of zoom ik in met de vergrootglas van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
alex3305 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:49:
[...]

Juist ja. Ik zal mijn 65" scherm wat ik al amper kan lezen, opdelen in 2 of 4 delen d:)b _O-.

Ik vind het lief wat je probeert te zeggen, maar helaas helpt dat niet. En een tweede scherm vind ik niet prettig. Dat heb ik ook al vaker geprobeerd. Dus nu vraag ik het maar vaak aan mijn vrouw of zoom ik in met de vergrootglas van mijn telefoon.
Ik weet niet wat je wilt compenseren met 65" ;) maar als ik mijn notebook aan mijn 55" hang en dit via HDMI laat zien is het allemaal duidelijk leesbaar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alex3305
jvbragt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet wat je wilt compenseren met 65" ;) maar als ik mijn notebook aan mijn 55" hang en dit via HDMI laat zien is het allemaal duidelijk leesbaar.
Wat een kutreactie. Volgende keer even de context lezen. Ik hoef namelijk niets te compenseren. Ik wil gewoon tekst kunnen lezen op een scherm :/. Fijn dat jij wel volledig gebruik kunt maken van jouw zintuigen. Ik heb dat dus niet. Dat had ik in mijn vorige post ook al kunnen lezen, waar ik in ging op de toegankelijkheid van, in dit geval, F1 op tv. Want dat is beperkt voor mensen met een zichtbeperking en gehoorbeperking. Zie ook deze, zeer informatieve post van @Spotmatic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvbragt
alex3305 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Wat een kutreactie. Volgende keer even de context lezen. Ik hoef namelijk niets te compenseren. Ik wil gewoon tekst kunnen lezen op een scherm :/. Fijn dat jij wel volledig gebruik kunt maken van jouw zintuigen. Ik heb dat dus niet. Dat had ik in mijn vorige post ook al kunnen lezen, waar ik in ging op de toegankelijkheid van, in dit geval, F1 op tv. Want dat is beperkt voor mensen met een zichtbeperking en gehoorbeperking. Zie ook deze, zeer informatieve post van @Spotmatic.
Jammer, geen gevoel voor humor, waarschijnlijk de knipoog na het woord compenseren niet gezien. Maar gezien de botte reactie zit het je hoog. Met F1Multiviewer kun je je scherm na behoeft indelen en de informatie die je nodig hebt tijdens de race.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
jvbragt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Jammer, geen gevoel voor humor, waarschijnlijk de knipoog na het woord compenseren niet gezien. Maar gezien de botte reactie zit het je hoog. Met F1Multiviewer kun je je scherm na behoeft indelen en de informatie die je nodig hebt tijdens de race.
Maar bij mijn weten kun je niet de tekstgrootte aanpassen, noch kun je een simpel venster krijgen met alleen de timing (dat je vervolgens bv over de uitzending kunt plaatsen).

Dus je reactie(s) schiet @alex3305 nog steeds niks mee op. Gezien hij dus grotere / duidelijk leesbare tekst wilt hebben als slechtziende.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

jvbragt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Voor F1Multiviewer geldt -net als voor F1TV zelf waarschijnlijk- dat er vooraf geen (of niet veel) onderzoek is gedaan onder alle doelgroepen. Is er rekening gehouden met slechtzienden? Mensen met kleurenblindheid? Als dove loop ik ook dagelijks tegen dat soort dingen aan. Door ontwikkelaars wordt er (heel begrijpelijk trouwens) vooral door de eigen bril en met de eigen ervaringen naar gekeken. Ik ben zelf 100% doof maar ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet (altijd) nadenk over de problemen van slechtzienden met de applicaties die ik zelf maak. Daar komt trouwens wel verandering in sinds ik de website van de Rijksoverheid over digitoegankelijkheid voor mijn werk heb bestudeerd. De overheid zelf heeft namelijk heel veel wettelijke verplichtingen op dit gebied.

Misschien dat het in de toekomst steeds minder een probleem is. Ik heb zelf niet veel op met AI (ik zie daar op dit moment toch vooral de nadelen van), maar zodra er een 99% nauwkeurige spraakherkenning is (al dan niet via een nieuwe iteratie van Google Glass of iets dergelijks) weet ik iemand die daar super blij mee is. ;)

Het valt mij trouwens bij de NOS uitzendingen op dat de Teletekst ondertiteling vaak bijna synchroon met het beeld loopt (ik heb de ondertiteling al gelezen voordat de betreffende persoon het zegt - ik kan liplezen). Bijvoorbeeld bij Op1. Daardoor weet ik dat de uitzending zelf niet live maar vertraagd wordt uitgezonden. Dat kan bij F1 ook prima (het is sowieso al vertraagd). Waarom dan geen ondertitelaar ertussen zetten ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:56:
[...]

Voor F1Multiviewer geldt -net als voor F1TV zelf waarschijnlijk- dat er vooraf geen (of niet veel) onderzoek is gedaan onder alle doelgroepen.
Wat hierbij natuurlijk wel van belang is is dat F1MV door één hobbyist wordt ontwikkeld (in zijn vrije tijd?). Dat er dan geen onderzoek wordt gedaan onder alle doelgroepen is best wel logisch. De belangrijkste doelgroep is meestal de ontwikkelaar zelf, of voor de lulz, of om zijn eigen "probleem" op te lossen. En dus niet het oplossen van een probleem voor 99% van de wereldbevolking waaronder dus "minderheden". En als die hobbyisy dan bij wijze van een uur de tijd heeft om iets te ontwikkelen zal die tijd eerder worden gestoken in iets wat die zelf wilt hebben of het overgrote deel van de gebruikers baat bij heeft en niet iets waar die zelf " niks" aan heeft en maar een handvol (potentiële) gebruikers helpt.
Uitzondering uiteraard als er een "sponsoring" dingetje is waarbij je als gebruiker kunt betalen om een feature toegevoegd te krijgen.

Dat een miljoenen / miljarden bedrijf als FOM geen rekening houdt met de toegankelijkheid, waaronder die voor "minderheden" is een stuk kwalijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RobertMe schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Wat hierbij natuurlijk wel van belang is is dat F1MV door één hobbyist wordt ontwikkeld (in zijn vrije tijd?). Dat er dan geen onderzoek wordt gedaan onder alle doelgroepen is best wel logisch. De belangrijkste doelgroep is meestal de ontwikkelaar zelf, of voor de lulz, of om zijn eigen "probleem" op te lossen. En dus niet het oplossen van een probleem voor 99% van de wereldbevolking waaronder dus "minderheden". En als die hobbyisy dan bij wijze van een uur de tijd heeft om iets te ontwikkelen zal die tijd eerder worden gestoken in iets wat die zelf wilt hebben of het overgrote deel van de gebruikers baat bij heeft en niet iets waar die zelf " niks" aan heeft en maar een handvol (potentiële) gebruikers helpt.
Uitzondering uiteraard als er een "sponsoring" dingetje is waarbij je als gebruiker kunt betalen om een feature toegevoegd te krijgen.

Dat een miljoenen / miljarden bedrijf als FOM geen rekening houdt met de toegankelijkheid, waaronder die voor "minderheden" is een stuk kwalijker.
Mee eens, uiteraard. Een hobby-project is niet voor niets een hobby-project. Van FOM mogen we beslist meer verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
RobertMe schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Dit. Er is geen enkele wettelijke eis waar FOM (of andere broadcasters) rekening mee dienen te houden. Dus dat doen ze ook niet. En ik snap prima dat je niet met iedereen rekening kunt houden. Dat zou onmogelijk zijn. Vroeger was het echter noodzaak omdat je anders niets kon lezen vanwege de kwaliteit van de uitzending en televisies. Iets wat ik met mijn eerdere, slechte kwaliteit screenshot wilde illustreren. Want als je het huidige plaatje terugschaald wordt het lezen al een stuk uitdagender.

Het is gewoon verdomd frustrerend als je een sport van de een op de andere dag niet meer kunt volgen omdat de broadcaster de UI heeft aangepast. Daar vind ik echt helemaal niets grappigs aan. Of dat alleen al de kleuren zijn aangepast die vervolgens geen rekening houdt met contrastregels (bijvoorbeeld rood op zwart). Want je kunt mij echt niet wijsmaken dat de bandenkeuze kleuren echt duidelijk is:

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2022/05/F1-T-CAM-TV-graphics.png

Daarnaast zijn bijvoorbeeld de vormen van de letters van het F1 lettertype soms onhandig. VER en PER lijkt bijvoorbeeld enorm veel op elkaar. Terwijl bij de oude graphics de V en P echt veel eenvoudiger te onderscheiden waren:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/elec615fdoq81.jpg

Dat lettertype was gewoon veel duidelijker te lezen.

offtopic:
Ik ben gestopt met het kijken van Formula E vanwege de afschuwelijke witte timing tower met kleiner lettertype. En de wielerwedstrijden van Flanders Classic kan ik sinds vorig jaar ook niet meer volgen. Maar bovenal is het vaak onnodig klein gemaakt en het feit dat er geen keuze is maakt het nogal wrang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alex3305 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Het is gewoon verdomd frustrerend als je een sport van de een op de andere dag niet meer kunt volgen omdat de broadcaster de UI heeft aangepast. Daar vind ik echt helemaal niets grappigs aan. Of dat alleen al de kleuren zijn aangepast die vervolgens geen rekening houdt met contrastregels (bijvoorbeeld rood op zwart). Want je kunt mij echt niet wijsmaken dat de bandenkeuze kleuren echt duidelijk is:

[Afbeelding]
Rood op zwart is idd wel een speciaaltje, op de tekentafel zal dat prima te zien zijn, maar zodra het bij een uitzending door de jpeg compressie heen gegaan is valt rood vaak een heel stuk weg tov de omliggende pixels.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Dit. Er is geen enkele wettelijke eis waar FOM (of andere broadcasters) rekening mee dienen te houden. Dus dat doen ze ook niet. En ik snap prima dat je niet met iedereen rekening kunt houden. Dat zou onmogelijk zijn. Vroeger was het echter noodzaak omdat je anders niets kon lezen vanwege de kwaliteit van de uitzending en televisies. Iets wat ik met mijn eerdere, slechte kwaliteit screenshot wilde illustreren. Want als je het huidige plaatje terugschaald wordt het lezen al een stuk uitdagender.

[Afbeelding]

[...]
De UX designers van de FOM verafschuw ik al jaren. Echt, welke idioot kiest deze kleuren? Naast dat donkerrood op zwart al dom is, ligt het wit en geel ook veel te dicht bij elkaar. En de berichten bovenin zijn ook irritant onduidelijk. Ten eerste die animatie die veel te lang duurt en dan de tekst in vreemde volgordes maakt het totaal onleesbaar (rekening houdend dat je ook naar het beeld zit te kijken).

En het lijkt wel alsof ze steeds weer slechtere keuzes maken i.p.v. betere.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Waarschijnlijk doet die design afdeling van FOM niet "dogfooden". Leuk design op papier een scherm als statisch plaatje. Maar nog nooit zelf een race gezien en dus ook niet on de gaten hoe bepaalde "design" dingen er uit zien op een TV waar je meters van af zit en dan op een semi transparante achtergrond die continu in beweging is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:29
Ik kan het mis hebben, maar wordt de tekst in Multiviewer niet groter als je in Windows via "Settings -> Accessibility -> Text size" of via "Settings -> System -> Display -> Scale" de grootte aanpast?
Daarnaast heeft Multiviewer zelf in hun eigen Settings onder Accessibility de optie om de kleuren van diverse zaken te wijzigen, wellicht dat dit ook kan helpen :)

Edit: en er loopt al een feature request om de tekstgrootte aan te passen voor Multiviewer

[ Voor 18% gewijzigd door Rembock op 05-02-2024 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
@alex3305 Wat misschien het overwegen waard is, om dmv bv. OBS zelf een beeld te maken.
Hierdoor kan je bv. de gehele linkerkant van het scherm uit vergrootte zodat de leaderboards wel goed te zien is voor je.

Zelf gebruikte ik OBS om 1 stream te maken, welke ik dan op de TV kon bekijken, samengesteld uit de data, tracker en de main feed. Dit zou jij kunnen doen met de main feed en die dan op die manier bekijken?
Dan zou je zoiets kunnen krijgen bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Uw4ink-642walw_p0lVx19PF-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZjrhVUqkNI0b9ZOb2hEw2vyd.png?f=fotoalbum_large

Dit zou je bijvoorbeeld dan ook kunnen doen met de race control messages. Dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huAaAi8WTfVl3QvKZQVyWVZUTnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wTMfBKdBvMenVqKQ2nSEuoLk.png?f=fotoalbum_large

Alles behalve ideaal, maar wellicht dat je zo toch iets kan regelen.

[ Voor 51% gewijzigd door demonic op 05-02-2024 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nog een tip voor @alex3305, je tv heeft iets dat heet "Scherpte" regeling. Ik verafshuw persoonlijk altijd deze regeling, omdat bij de meeste tv's hij uit fabriek op 50% komt en er een kunstmatige soort contrast/schaduw bij maakt, hij maakt daarmee dingen "scherper"/leesbaarder.
Jij hebt die regelaar vast al wel een keer uitgeprobeerd, zo niet: zet die eens op 100%. Dat voorbeeld van rode letters op zwarte achtergrond kon dan nog weleens heel goed leesbaar worden.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
[...]

Bij mij wordt ook op 27-02 verlengd, maar wel voor €64,99 (vooralsnog)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NByx-AwowgGbas--qoPRcoqT9ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xsINX9ULLSKJocAsZQJujCZi.png?f=fotoalbum_large

Op 20 februari 2023 aangeschaft, daarvoor wel al een hele tijd een gratis abonnement als Ziggo klant, dus account bestaat wel al wat langer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:44
Het staat vrij duidelijk in de FAQ:

I've received an email about a Price Increase. The next renewal amount shown on my account does not match the price increase I have been notified of

The amount you will pay at your next renewal can be found in your email. This renewal amount will be reflected on your account shortly before or at your next renewal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:36

Damian

Insane Obtrusion

Ik snap hem sowieso niet helemaal...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NNMyIftKBXsYmKw36JvvY5fhpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2KqIlWmAZzWoKO0PS6AQY25M.png?f=user_large

Wel de mail gehad met informatie over de verhoging. Nog niets betaald ook voor zover ik kan zien.. Maar hij is wel active en verlengd...

Ik merk het wel, wachten gewoon ff af.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zojuist bevestiging gekregen via Google Playstore. Gelukkig maar, want anders had ik het opgezegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WBWKWswe_PaRwEV8TOwwcMAR_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6DNkm5SBTx1hTwqFRoZ09Jd.jpg?f=fotoalbum_large

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33
Damian schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:28:
Ik snap hem sowieso niet helemaal...

[Afbeelding]

Wel de mail gehad met informatie over de verhoging. Nog niets betaald ook voor zover ik kan zien.. Maar hij is wel active en verlengd...

Ik merk het wel, wachten gewoon ff af.
Volgens mij bedoelen ze 1 maart 2024 (engelse notatie). Als je op upgrade klikt zie je wel de nieuwe prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
demonic schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:46:
@alex3305 Wat misschien het overwegen waard is, om dmv bv. OBS zelf een beeld te maken.
Hierdoor kan je bv. de gehele linkerkant van het scherm uit vergrootte zodat de leaderboards wel goed te zien is voor je.

Zelf gebruikte ik OBS om 1 stream te maken, welke ik dan op de TV kon bekijken, samengesteld uit de data, tracker en de main feed. Dit zou jij kunnen doen met de main feed en die dan op die manier bekijken?
Dan zou je zoiets kunnen krijgen bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Dit zou je bijvoorbeeld dan ook kunnen doen met de race control messages. Dan krijg je zoiets:
[Afbeelding]

Nog een tip, pas de resolutie aan in Windows en speel wat met de opties in F1Multiviewer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_LUzw6OfY27RPJKaIy9die-wCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4k7jsSueM8ipVxQD0zQrEz50.png?f=fotoalbum_large

Je kunt tegenwoordig ook het radioverkeer laten ondertitelen. Ook is de ontwikkelaar via Discord makkelijk te bereiken en ik de ook wel voor je opmerkingen ten aanzien van de slechtziende en horende in F1MV te kunnen verwerken. Overigens zit ik zelf in een rolstoel en heb een progressieve ziekte die wat wegheeft van ALS. Ik weer dus uit de praktijk hoe het is om als mindervalide te zien dat men geen rekening met je houdt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 22:37
Zojuist de mail ontvangen van F1 TV:
Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 14 maart 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 14 maart 2024 met €30.00 verhoogd naar €94.99.
Gelijk opgezegd.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:02
equationunequal schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:35:

[...]

Gelijk opgezegd.
Goed man. En dat voor 3.96 per raceweekend. :+ }:O

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• equationunequal
Frappuccino schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:43:
[...]

Goed man. En dat voor 3.96 per raceweekend. :+ }:O
Principekwestie. Het is niet dat ik het niet kan betalen. Ik vind dit echter een veels te grote verhoging in een keer.

Wil je als bedrijf hebberig zijn, dan krijg je van mij een dikke middelvinger en 0 euro terug. "Vote with your wallet".

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
equationunequal schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:46:
[...]

Principekwestie. Het is niet dat ik het niet kan betalen. Ik vind dit echter een veels te grote verhoging in een keer.

Wil je als bedrijf hebberig zijn, dan krijg je van mij een dikke middelvinger en 0 euro terug. "Vote with your wallet".
Dus nadat ze ik meen zelfs sinds introductie in 2018? geen enkele prijsverhoging hebben gedaan is het nu een principe kwestie? Maar als ze sinds 2018 dan elk jaar 5 euro waren opgeslagen was het nu ook 30 euro duurder dan toen en vond je het wel prima?

Persoonlijk vind ik de prijsverhoging nu ook fors. Maar de prijs is okay, en tot nu eigenlijk "goedkoop".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08
RobertMe schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:00:
[...]

Dus nadat ze ik meen zelfs sinds introductie in 2018? geen enkele prijsverhoging hebben gedaan is het nu een principe kwestie? Maar als ze sinds 2018 dan elk jaar 5 euro waren opgeslagen was het nu ook 30 euro duurder dan toen en vond je het wel prima?

Persoonlijk vind ik de prijsverhoging nu ook fors. Maar de prijs is okay, en tot nu eigenlijk "goedkoop".
Eensch. Je bent F1 fan of je bent het het niet. Als het € 300,- wordt ga ik wel nadenken. Maargoed, 1x minder uit uit eten per jaar daar kan ik wel mee leven . Alles is zo relatief.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• equationunequal
RobertMe schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:00:
[...]

Ik was pas 2 jaar subscriber. Het eerste jaar betaalde ik met een kortingsactie nog minder. Daarvoor keek ik via Ziggo. Toen die de rechten kwijt zijn geraakt heb ik mijn TV abbo bij Ziggo juist opgezegd omdat ik alleen nog TV keek voor F1.

Het punt blijft dat je zelf moet bepalen of een streaming dienst het geld waard is. Bij F1 TV vond ik het met de oude prijs nog te verantwoorden, maar tegen de nieuwe prijs niet meer. Dezelfde overweging heb ik eerder al gemaakt met Netflix en momenteel is Spotify de enige dienst die ik nog de moeite waard vind voor het geld.

Als jij geen probleem hebt met de verhoging, prima. Houdt er rekening mee dat er volgend jaar weer een verhoging aan kan komen. En het jaar daarop weer, enzovoorts. Als de bedrijven er mee weg kunnen komen zullen ze dat ook blijven doen.
mir4dor schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:08:
[...]

Eensch. Je bent F1 fan of je bent het het niet. Als het € 300,- wordt ga ik wel nadenken. Maargoed, 1x minder uit uit eten per jaar daar kan ik wel mee leven . Alles is zo relatief.
Ik ben F1 fan sinds 1994. Sommige mensen hebben nou eenmaal minder te besteden en moeten verantwoorlijk met geld omgaan (ik ga bijvoorbeeld nooit uit eten).

[ Voor 15% gewijzigd door equationunequal op 06-02-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
equationunequal schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:10:
Het punt blijft dat je zelf moet bepalen of een streaming dienst het geld waard is. Bij F1 TV vond ik het met de oude prijs nog te verantwoorden, maar tegen de nieuwe prijs niet meer. Dezelfde overweging heb ik eerder al gemaakt met Netflix en momenteel is Spotify de enige dienst die ik nog de moeite waard vind voor het geld.
Maar dat is dus een ander argument ;) Je eerdere post stelde "teveel duurder in een keer", en nu vind je het "te duur" (/het geld niet waard). Dat vind ik een veel logischer argument. Iedereen moet ervoor betalen wat die het waard vindt, en als je het te duur vindt worden moet je opzeggen. Maar als je bv 2 jaar terug 65 betaalde, vorig jaar 80 en nu 95 kon het ook niet de "forse verhoging" zijn, immers was de verhoging net zo groot. Alleen was het dan wel een verhoging die de figuurlijke emmer deed overlopen.

offtopic:
Zelf Amazon Prime opgezegd na de recente (forse) prijsverhoging, en Netflix heb ik al een jaar of 2 niet meer "vast". Vind het de (doorlopende) prijs niet waard en hop wel heen en weer. Nu een maandje Netflix om eind van de maand Drive to Survive te kijken en nu dan backlog kijken. Vorige keer dat ik Netflix had was precies een jaar geleden ook voor DtS. Amazon Prime zal ik ook maar een aantal maanden (1/2/3) per jaar gaan afnemen. Disney+ alleen maar op die manier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:20
tip voor mensen die via google pay hun abonnement hebben lopen:
Als je daar je abonnement opzegt gaat dat prima. Maar eronder zit ook een knop abonnement weer in laten gaan. Als je die drukt gaat het mis. Dat moet via de f1 app. Anders heb je een abonnement op f1 bij google die niet gekoppeld meer zit aan je f1 account.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 23:10

Zewatanejo

Fine Thanks!

equationunequal schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:35:

[...]

Gelijk opgezegd.
Die mail heb ik ook gehad, maar toen ik inlogde in mijn F1TV account stond er dat bij automatische verlenging (vanaf 29 feb) de kosten 64,99 zijn.
Ik zeg dus maar even niet op.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

En zou er niet gewoon korting gaan komen zoals elk jaar? Alleen dan van 100 --> 65 euro ofzo...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zewatanejo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Die mail heb ik ook gehad, maar toen ik inlogde in mijn F1TV account stond er dat bij automatische verlenging (vanaf 29 feb) de kosten 64,99 zijn.
Ik zeg dus maar even niet op.
Volgens mij stond hierboven ergens vermeld dat verlengingen in februari nog 65 zouden zijn, maar verlengingen die in maart vielen zouden het nieuwe bedrag worden oid?

Weet eigenlijk niet wat daar nu de laatste update van is?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2024 09:45 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 23:10

Zewatanejo

Fine Thanks!

YakuzA schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Volgens mij stond hierboven ergens vermeld dat verlengingen in februari nog 65 zouden zijn, maar verlengingen die in maart vielen zouden het nieuwe bedrag worden oid?

Dat lijkt te kloppen inderdaad, want mijn abonnement verloopt 29 feb.
Maar wat wel opvallend is, is dat ik dus wel zon mail krijg over verhoging. Schijnbaar wil men toch mensen "motiveren" hun account op te zeggen?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zewatanejo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Dat lijkt te kloppen inderdaad, want mijn abonnement verloopt 29 feb.
Maar wat wel opvallend is, is dat ik dus wel zon mail krijg over verhoging. Schijnbaar wil men toch mensen "motiveren" hun account op te zeggen?
Zal meer zijn om te informeren.

Het is een stuk schadelijker om ineens na het afboeken van een hoger bedrag pas een actie te ondernemen?

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
Was de eerdere conclusie niet dat de verhoging per de 20e of iets dergelijks in gaat? En dat F1TV support al meermaals heeft gereageerd, en intussen in FAQ staat?, dat bij een afwijking de prijs in de mail leidend is. Ergo: als op de website €65 staat en je hebt een mail gehad waarin €95 staat kun je er met 99,9% zekerheid vanuit gaan dat je ook €95 zult betalen.

Absoluut totaal niet netjes dus (dat de website niet klopt en ze het niet fixen), maar het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

YakuzA schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Ik hoop het echt, maar ik ga er vooralsnog niet van uit.
In dit topic zijn er enkelen die de mail ontvangen hebben, maar het lagere bedrag nog steeds in hun profiel zagen/zien. Die hebben geïnformeerd naar hoe/wat, en kregen als antwoord dat de ontvangen mail met prijsverhoging, leidend is.

Eind februari verloopt mijn abonnement ook.
Ik wacht het af, hoping the best, expecting the worst :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvbragt
equationunequal schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:46:
[...]

Wordt tijd dan dat ze € 4 pm voor Tweakers.net gaan vragen, scheelt een hoop posts over prijsverhogingen en kan de discussie over techniek en kwaliteit gaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• equationunequal
jvbragt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:07:
[...]

Wordt tijd dan dat ze € 4 pm voor Tweakers.net gaan vragen, scheelt een hoop posts over prijsverhogingen en kan de discussie over techniek en kwaliteit gaan.
r/gatekeeping

Als Tweakers dat ooit zou doen betekent dat ook meteen het einde van Tweakers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:19:
Was de eerdere conclusie niet dat de verhoging per de 20e of iets dergelijks in gaat? En dat F1TV support al meermaals heeft gereageerd, en intussen in FAQ staat?, dat bij een afwijking de prijs in de mail leidend is. Ergo: als op de website €65 staat en je hebt een mail gehad waarin €95 staat kun je er met 99,9% zekerheid vanuit gaan dat je ook €95 zult betalen.

Absoluut totaal niet netjes dus (dat de website niet klopt en ze het niet fixen), maar het is wat het is.
Klopt ja. Vooral de manier waarop zet bij mij kwaad bloed. Ik heb ieder geval een paar screenshots gemaakt en trek de betaling terug bij VISA als ze 94.99 afschrijven terwijl er in m'n account 64.99 staat.

Overigens heb ik een transcript van een chat-medewerker die me bevestigde dat het 64.99 blijft voor mij ondanks dat ik de mail had gekregen. Ben erg benieuwd hoe dit loopt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:14
jvbragt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:07:
[...]

Ja maar, ja maar dat is van 0,- naar 4,- en dat is een verhoging waar ik het uit principe niet mee eens ben
Doe dan van 0 naar 2,- en dan naar 4,- , dan accepteer ik het wel en zal dat hier ook met een screenshot bevestigen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:06
RobertMe schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:21:
[...]

Maar dat is dus een ander argument ;) Je eerdere post stelde "teveel duurder in een keer", en nu vind je het "te duur" (/het geld niet waard). Dat vind ik een veel logischer argument. Iedereen moet ervoor betalen wat die het waard vindt, en als je het te duur vindt worden moet je opzeggen. Maar als je bv 2 jaar terug 65 betaalde, vorig jaar 80 en nu 95 kon het ook niet de "forse verhoging" zijn, immers was de verhoging net zo groot. Alleen was het dan wel een verhoging die de figuurlijke emmer deed overlopen.

offtopic:
Zelf Amazon Prime opgezegd na de recente (forse) prijsverhoging, en Netflix heb ik al een jaar of 2 niet meer "vast". Vind het de (doorlopende) prijs niet waard en hop wel heen en weer. Nu een maandje Netflix om eind van de maand Drive to Survive te kijken en nu dan backlog kijken. Vorige keer dat ik Netflix had was precies een jaar geleden ook voor DtS. Amazon Prime zal ik ook maar een aantal maanden (1/2/3) per jaar gaan afnemen. Disney+ alleen maar op die manier gehad.
Ik vind betalen om sport te kijken sowieso al op het randje, laat staan als ze een verhoging van 80% doorvoeren. Dan ga ik alleen al uit irritatie naar een alternatieve bron kijken. De f1 verdient al geld genoeg met alle sponsoren en adverteerders, daar hoeft echt geen extra abonnementsgeld van mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
strongwtforce schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:43:
De f1 verdient al geld genoeg met alle sponsoren en adverteerders, daar hoeft echt geen extra abonnementsgeld van mij bij.
En daarom zouden ze het bv ook gratis aan ViaPlay moeten weggeven? Waarna ViaPlay het weer gratis (met eigen reclame toegevoegd) kan uitzenden?

Nu is F1TV een beetje een vreemde eend aangezien het een product van de rechtenhouder is. Maar die rechtenhouder maakt juist ook zo'n dikke winst door het verkopen van de uitzendrechten. Als ze de uitzendrechten gratis zouden weggeven zijn de inkomsten ook weer veel lager. Keerzijde is uiteraard dat het vervolgens weer meer kijkers trekt en sponsoren daardoor meer willen / moeten betalen, door het grotere bereik aan kijkers.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Een tip voor F1TV gebruikers die kijken via de Chromecast Google TV 4K;

Ik was wat races van vorig jaar en 2022 aan het terugkijken en het viel mij daarbij op dat er continue stutters in het beeld zaten. Het begon me meer en meer te irriteren en ik had geen idee waar het door kwam. Met live beelden heb ik dat wel eens vaker gehad op de Chromecast, maar na de update naar Android 12 was het eigenlijk niet meer voorgekomen. Nu was het dus ineens weer terug.

Eerst maar eens m'n internetverbinding gecontroleerd en de wifi instellingen gecheckt, meest optimale kanaal gekozen, 2,4 GHz ipv 5 etc.etc... Geen verandering.

Vervolgens maar een in de instellingen van m'n tv gedoken. Daar was echter niks veranderd.

Instellingen van de Chromecast dan? Ook niks veranderd... Maar er was wel een update geweest ergens in december 2023. Misschien had het daarmee te maken. En ja hoor, bingo. Meerdere mensen melden op Reddit en Google forum problemen met stutters op de Chromecast Google TV 4K sinds de update van december. Er was nog de hoop dat Google het met de volgende update zou patchen. Afgelopen week was er een nieuwe update, maar aan dit probleem is niks gedaan....

Voor nu is er dan wel een fix. Echter als de Chromecast opnieuw opstart reset deze instelling zichzelf, dus dan moet je hem weer even aanzetten. Ik zet mijn Chromecast toch niet zelf uit, dus heel erg is dat voor nu dan even niet.

In de ontwikkelaars instellingen moet je het schuifje aanzetten bij de volgende instelling: "HW-overlays uitzetten."
Vervolgens heb ik voor de zekerheid bij de beeldinstellingen ook nog "Gelijk houden van framesnelheid met content" op "niet naadloos" gezet en "gamemode toestaan" uitgezet.

Nu is het beeld weer heerlijk soepel en steady 50 fps.

TLDR: Zet bij ontwikkelaars instellingen "HW-overlays uitzetten" aan. Zet "Gelijk houden van framesnelheid met content" op "niet naadloos" en "gamemode toestaan" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@G_Dragon de link naar de matrix van f1tvpro in de startpost is dood :)

Wel even iets om rekening mee te houden: f1tvpro doet het kennelijk niet of nauwelijks in Italië. In de zomervakantie zijn de races in onder meer NL. Dus ga je naar Italië op vakantie heb je potentieel een uitdaging ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:29
The Eagle schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:57:
de link naar de matrix van f1tvpro in de startpost is dood :)
Fixed, dank voor het melden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Rembock schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:47:
Ik kan het mis hebben, maar wordt de tekst in Multiviewer niet groter als je in Windows via "Settings -> Accessibility -> Text size" of via "Settings -> System -> Display -> Scale" de grootte aanpast?
Dat ga ik even bekijken, ik gebruik multiviewer normaal niet. Alleen de officiële clients op mijn Android TV box.
demonic schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:46:

Ik heb even een paar dagen over nagedacht en dit vind ik echt een hele werkbare oplossing. Jij maakt gewoon een browser/screen capture met OBS en die re-stream je dan intern of zo? Ik ga dit in ieder geval ook zelf wat verder onderzoeken. Bedankt :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Spotmatic schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:43:
Op Viaplay is altijd wel wat aan te merken (prijs, beeldkwaliteit, verslaggevers). Maar toegankelijkheid voor doven en slechthorenden hoort daar voor mij ook bij. Nou ja, tot het ooit standaard wordt (of wettelijk afgedwongen) regel ik het maar zelf. Hopelijk zet dit artikel in het AD (ook al is het een regionaal artikel) iets in werking. :)

[Afbeelding]
Dank voor het delen, ik wist niet dat dit bestond.
Ik heb ondertussen de site van hen gevonden
Het zou mooi zijn als dit echt geïntegreerd zou kunnen worden, nu moet je er een youtube kanaal naast hebben of de text on tap applicatie/overlay op mac of windows, zo te zien? Dus op een firestik alleen zal dit helaas niet gaan en moet je een tweede scherm er naast hebben

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:17
offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 09-02-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:27
Goed plan weer on-topic :) :)

[ Voor 198% gewijzigd door MarcelGo op 09-02-2024 13:13 . Reden: Nevermind ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20
MarcoKreeft schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Super leuk om te zien dat je mijn HA card gebruikt!
Enig idee waarom ik dit blijf zien? Ik zou nu toch wel verwachten dat ik al een Countdown zou zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyvxCbw9Wqzzh1MexTQp3XeEwSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AX1LWPTw93y76El3RKa6YcVv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:12
Turb0Turb0 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Enig idee waarom ik dit blijf zien? Ik zou nu toch wel verwachten dat ik al een Countdown zou zien.
https://github.com/marcok...aone-card/discussions/331

Helaas werkt de API waar de card gebruik van maakt niet meer goed.

De maker had toegezegd dat de API voor het seizoen 2024 nog zou blijven werken, maar de starttijden van de races en alle overige sessies ontbreken momenteel nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:12
@The Lord Hoe kom je erbij dat MultiViewer niet meer zou werken? Werkt hier nog prima hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@The Lord De problemen rondom afspelen klinken een beetje alsof je last hebt met hardware acceleratie op jouw machine. Je zou kunnen proberen dit uit te zetten in Edge.

Jouw problemen met inloggen komen waarschijnlijk doordat je teveel clients hebt bij F1TV. Je mag maar zes actieve clients hebben. Je kunt die gewoon beheren bij F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Memphisto schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:33:
Even een andere vraag..

Ik ben erg tevreden over F1TV pro en zal deze ook na de prijsverhoging gewoon willen blijven gebruiken.

Echter heb ik onlangs een nieuwe Samsung TV gekocht met Tizen als OS en hiervoor bestaat geen native F1TV pro app...

Voor zover ik nu heb begrepen, zal ik een Chromecast aan moeten schaffen... Of zien jullie nog andere opties?
Elk Android TV of AppleTV apparaat kan. Maar de Chromecast with Google TV zal wel de goedkoopste zijn.
Andere optie is HDMI naar een PC / laptop.
Derde optie is mogelijk via webbrowser op Tizen? Maar geen idee of die er is, of het werkt (DRM verhaal) en of het werkbaar is (website te bedienen is via webbrowser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand of de testdagen op f1tv te zien zijn? Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden. Alleen dat Sky aanwezig is

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
Mad-Matt schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:26:
Weet iemand of de testdagen op f1tv te zien zijn? Ik kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden. Alleen dat Sky aanwezig is
Ja, er is in de app een placeholder gemaakt voor de testdagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIr16y9BeJZ8zilMQdWpTqQOjco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VVB1k8kLBFYFfGXJsgCEWKdV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Miki op 17-02-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Miki schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Ja, er is in de app een placeholder gemaakt voor de testdagen.
[Afbeelding]
Oh nice! Ik had de app nog niet opgestart.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:03
Men is hardleers... |:( 8)7

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bvanham schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:57:
Ik gebruik zelf voor dat doel een Shield. Ook omdat die beter met mijn mediacollectie omgaat en ik niets met Chromcasts heb.
Op beide werkt F1TV gewoon prima zoals @RobertMe ook aangeeft. Alleen was mijn Shield Pro 200 euro en mijn CCwGTV HD 25 euro. Op beide draait gewoon Android TV, al dan niet met een Google schilletje eroverheen.

Een andere optie is de Amazon Fire stick, maar die kan ik, mede door de automatisch spelende reclame (met geluid!) niet meer aanraden. Die heb ik ooit gekocht (4K Max variant) voor 35 euro in de aanbieding. Werkt ook prima met de F1 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Memphisto schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:33:
Even een andere vraag..

Ik ben erg tevreden over F1TV pro en zal deze ook na de prijsverhoging gewoon willen blijven gebruiken.

Echter heb ik onlangs een nieuwe Samsung TV gekocht met Tizen als OS en hiervoor bestaat geen native F1TV pro app...

Voor zover ik nu heb begrepen, zal ik een Chromecast aan moeten schaffen... Of zien jullie nog andere opties?
Ik heb er ook eentje met Tizen (Frame 2022) en bij mij is support voor AirPlay 2 en ChromeCast ingebouwd, dus ik zou eerst even checken of dat bij jou ook zo is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb weer wat naar [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen verplaatst, daarna note in de topicwarning.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Een beetje te veel van het goede de boel opgeschoond. Onderstaande vraag is ook verplaatst. Dit staat los van de prijsdiscussie.
meesje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:39:
Weten jullie of je een Viaplay account al kunt linken aan je F1TV account als je F1Tv abonnement nog actief is? De mijne heb ik geannuleerd, maar loopt t/m 27 feb.
Zelf overigens vandaag gedaan. Het lukt dus als je nog een actief (maar wel beëindigd) abo hebt. Je krijgt netjes een melding van dat je zelf je F1TV abonnement moet stop zetten als je je Viaplay account koppelt aan je F1TV account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memphisto
  • Laatst online: 21:34
dr.lowtune schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Ik heb er ook eentje met Tizen (Frame 2022) en bij mij is support voor AirPlay 2 en ChromeCast ingebouwd, dus ik zou eerst even checken of dat bij jou ook zo is.
Ik heb een 55Q77C aangeschaft. Chromecast ben ik vrij zeker van dat deze niet zit ingebouwd.
Airplay 2 zou ik nog eens naar moeten kijken. Nog nooit gebruikt eigenlijk. Thanks!

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:40
Ik krijg geen jaar optie meer te zien als ik via https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tv
kijk.
Wel hele hoop Viaplay reclame op die pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Rembock schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Inderdaad, zo wordt een jaarlijks Viaplay abbo weer interessant (vanwege DTM er extra bij t.o.v. een maandelijks F1TV-abbo)
Als je KPN internet en mobiel hebt kun je zelfs ook €5 Entertainment korting per maand krijgen. Kom je op €10,99 per maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ben toch maar voor een maandabonnement Viaplay gegaan bij KPN (Xs4all), omdat je dat elk moment met een knopdruk kunt stoppen en weer aanzetten. Jaarabo bieden ze niet aan.

Nu maar hopen dat de koppeling met F1TV goed blijft werken zodra mijn niet verlengde abonnement daar stopt, volgende week. Net een mailtje ontvangen met info en een nummer dat ik kan bellen bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Er is veel gerommel in de wereld van Formule 1 met betreft op de streamingdiensten, ben benieuwd naar hun eerste bericht met daarin de reden / verklaring.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Wat is dat nou weer voor gek*t bij F1TV en Viaplay met de jaar- en maandabonnementen? Weten ze zelf wel waar ze mee bezig zijn?

Anyway: ik laat ze lekker in hun sop gaarkoken en zie tegen de 1e race wel wat ik ga doen. Ik heb geen enkele haast in deze tijden van enorme chaos (shitstorm) bij F1TV, Viaplay en consorten. ;)
Ik neem aan dat jullie dit gerommel bij ogenschijnlijk serieuze bedrijven ook niet erg op prijs stellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:01:
[...]

Kijk dat is goed bericht, snelle actie en reactie! _/-\o_
Dat is wel hoe we het van F1TV Pro zijn gewend, ik tenminste wel.
Bedankt dat je het laat weten d:)b
Hoe ben je die support van F1TV gewend als je niet zelf vraagt? O-)

Zzelf in ieder geval ook eerder vanmiddag navraag gedaan en ook het "foutje" antwoord gekregen. Dat op een support pagina expliciet staat dat in NL alleen maand abo beschikbaar is had ik wel gezien maar kon ik zelf niet vinden (bleek achteraf alleen op de Engelse pagina te staan en niet op de Nederlandse) dus daar heb ik niet op kunnen wijzen.

* RobertMe is in ieder geval aan het polsen om op VP van familie mee te liften voor gratis F1TV. Onafhankelijk van wat het nu kost en foutje of niet, wat een enorme shitshow maken ze er van. Mijn account zegt nog steeds "Volgende betaling €65", maar dat wordt dus gegarandeerd minimaal €95 (want "de mail is leidend"). En nu met al dan niet verdwijnen van jaar abo wordt het alleen maar erger v.w.b. verschrikkelijke communicatie (& prijsverhoging?). Dus als ze liever hebben dat een betalende abonnee opzegt dan doe ik dat toch gewoon. Lift ik wel gratis mee op VP abo van familie (welke dan weer nooit F1TV zou afnemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Je kan gewoon delen hoor, als je mobiel kijkt heb je ook een andere IP dan als je thuis via wifi kijkt. Of het mag, dat denk ik niet :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 19-02-2024 16:40 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 21:22
Scrtz schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Overigens, zijn hier eigenlijk nog mensen die geprobeerd hebben afgelopen jaar F1TV te delen? Dus met 2 verschillende IP's te kijken? Meen dat dat niet meer ging maar een vriend gaf van de week aan dit wel al jaren te kunnen?
Dit was afgelopen jaar nog geen probleem maar zou mij niets verbazen als dit nu ineens ook niet meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Hoe ben je die support van F1TV gewend als je niet zelf vraagt? O-)

Zzelf in ieder geval ook eerder vanmiddag navraag gedaan en ook het "foutje" antwoord gekregen. Dat op een support pagina expliciet staat dat in NL alleen maand abo beschikbaar is had ik wel gezien maar kon ik zelf niet vinden (bleek achteraf alleen op de Engelse pagina te staan en niet op de Nederlandse) dus daar heb ik niet op kunnen wijzen.

* RobertMe is in ieder geval aan het polsen om op VP van familie mee te liften voor gratis F1TV. Onafhankelijk van wat het nu kost en foutje of niet, wat een enorme shitshow maken ze er van. Mijn account zegt nog steeds "Volgende betaling €65", maar dat wordt dus gegarandeerd minimaal €95 (want "de mail is leidend"). En nu met al dan niet verdwijnen van jaar abo wordt het alleen maar erger v.w.b. verschrikkelijke communicatie (& prijsverhoging?). Dus als ze liever hebben dat een betalende abonnee opzegt dan doe ik dat toch gewoon. Lift ik wel gratis mee op VP abo van familie (welke dan weer nooit F1TV zou afnemen).
De keren dat ik contact heb gehad met de support van F1TV waren ze vriendelijk en vaak binnen een aantal dagen kwamen ze met een oplossing :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:01

QuattroNL

It is I.

Ik gun ViaPlay ook bar weinig dus mijn F1tv abo opgezegd.
Ik ga dus via 'andere manieren' kijken. So be it :|

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Laguna

Connaisseur

Viaplay massaal boycotten zou misschien net dat extra zetje kunnen zijn om ze failliet te doen gaan. Dan kunnen de uitzendrechten terug naar Ziggo, of Videoland moet roet in het eten gooien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deojuvente
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-03 09:51
Dat dus idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Los van alle sentimenten en dergelijke.
Als je dan erover nadenkt dat Viaplay een portfolio van alleen de sport: de f1, Bundesliga, PL, Championship, Darts, Hockey en afroomsporten zoals DTM, wat tennis, Handbal en beetje golf etc heeft voor 17,99 (vanaf mei). Dan legt Viaplay ook de rode loper uit als ZiggoSport de rechten kan terug kopen: want er is bereidheid en je krijgt bij ZiggoSport toch redelijk hetzelfde (en in mijn ogen meer).
Ik zou het dan ook niet gek vinden als ZiggoSport straks de lachende (derde) partij is.

Voor nu genieten en kijken hoe F1TV zich verder ontwikkelt

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
darkdesign schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:09:
Ik zie dat het jaarabonnement op f1tv pro niet meer wordt aangeboden? Wat ik vreemd vind is dat ik een mail had over de prijsverhoging, maar als ik dan inlog en mijn annulering terugdraai staat er nog steeds dat het 65 euro gaat kosten, dat zal niet kloppen zoals hier vaken besproken.. Maar als ik mijn jaarabonnement dat 3-3 vervalt toch door laat lopen, wordt het dan automatisch toch weer een jaarabonnement?

Hoe vaag kun je het maken voor je klanten.
Dit is gewoon puur om Viaplay naar voren te schuiven:

https://www.formula1.com/en-nl/subscribe-to-f1-tv

Onder de prijzen zie je een dikke Viaplay banner met de zogenaamde "Ultimate Experience". Wat denkt de jan met de pet? F1 TV kost me nu 11 euro, laat ik een euro extra gaan betalen dan heb ik het hele pakket bij Viaplay. Als we af willen van het gedrocht wat Viaplay heet dan moeten we stoppen met abonnementen afsluiten bij deze dienst. Het is geen levensbehoefte en via een VPN gratis te kijken in het Frans en Duits. Als mensen voet bij stuk houden is het snel klaar met de Zweden.

Ohja, Zelfs zonder VPN zijn 7 GP's volledig legaal te bekijken via de Duitse RTL die doorgaans bij je normale zenderpakket zit. Dit is het lijstje van de races:

Bahrein
Hongarije
België
Nederland
Italië
Azerbeidzjan
Las Vegas

Nou de overige bekijk je via VPN (30 euro nordVPN), zo geef je duideljk een signaal af. Bij de volgende zenders kan je dmv een VPN naar de overige races kijken:

- RTL Zwee
- Servus TV
- ORF
- RTBF Auvio

Hoppakeeee, de ballen aan Viaplay (en ook F1 TV dat ze door Viaplay voor het karretje laten spannen).

[ Voor 19% gewijzigd door magnifor op 19-02-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dnmw2705 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:24:

Voor nu genieten en kijken hoe F1TV zich verder ontwikkelt
Wat valt er te genieten? Zie je graag dat Viaplay failliet gaat? En waarom? Dat veel hardwerkende mensen hun baan verliezen? Daar kick jij op?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnmw2705
Slasher schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:26:
[...]

Wat valt er te genieten? Zie je graag dat Viaplay failliet gaat? En waarom? Dat veel hardwerkende mensen hun baan verliezen? Daar kick jij op?
Genieten van de F1 en kijken hoe F1TV zich verder ontwikkelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

.

[ Voor 36% gewijzigd door D-Ed op 20-02-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

D-Ed schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:36:
[...]

Wat mij betreft klapt de boel zsm inderdaad.. Zo is er de minste kans dat ze mensen een jaarabonnement laten betalen en alsnog de boel laten klappen ten koste van de fans..
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQFL0zLjR4EftOp8Ak4gYlmYjyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RNgoAoeIRZXi5TyRMAgpdlmv.png?f=user_large
(van de frontpage)

[ Voor 44% gewijzigd door D-Ed op 20-02-2024 23:09 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Dat zie ik zeker graag. Een buitenlands bedrijf dat zijn zinnen had gezet op de uitzendrechten in Nederland met natuurlijk als enige reden om geld te verdienen over de rug van Nederlandse kijkers voor hun aandeelhouders. Ze boden 3x zoveel als Ziggo voor de uitzendrechten 3 jaar geleden en Ziggo had al fors geboden. Indien ze uiteindelijk failliet gaan is dat sneu voor de medewerkers, maar dat is nou eenmaal het gevolg van financieel wanbeleid van de top van het bedrijf.

Ook erg jammer dat er dankzij Canal+ en PPF een kapitaalinjectie heeft plaatsgevonden van 20 miljoen euro, natuurlijk in ruil voor aandelen. Het zijn smerige spelletjes.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Laguna schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Dat zie ik zeker graag. Een buitenlands bedrijf dat zijn zinnen had gezet op de uitzendrechten in Nederland met natuurlijk als enige reden om geld te verdienen over de rug van Nederlandse kijkers voor hun aandeelhouders. Ze boden 3x zoveel als Ziggo voor de uitzendrechten 3 jaar geleden en Ziggo had al fors geboden. Indien ze uiteindelijk failliet gaan is dat sneu voor de medewerkers, maar dat is nou eenmaal het gevolg van financieel wanbeleid van de top van het bedrijf.

Ook erg jammer dat er dankzij Canal+ en PPF een kapitaalinjectie heeft plaatsgevonden van 20 miljoen euro, natuurlijk in ruil voor aandelen. Het zijn smerige spelletjes.
Wel erg vergezocht om dit soort dingen aan te halen om een bedrijf zo te haten. Uiteindelijk wil je toch je favoriete sport kijken, wat maken zulke dingen dan uit.

Ik ga er even vanuit dat je F1 kijkt, nou toen Ziggo de uitzendrechten had was er ook veel te klagen o.a over het commentaar. Nu viaplay de rechten heeft valt er weer van alles op aan te merken. Wees nou gewoon eens blij dat je gewoon je sport kan kijken, als het je allemaal niet zint zeg je het abo op, niemand verplicht je om Viaplay af te nemen, echt wel alternatieven. F1 TV toch? Uiteindelijk bepaald de kijker.

Elk bedrijf wil geld verdienen, daar is mijn inziens niets mis mee. Dat Ziggo niet mee kon is jammer maar helaas zo werkt dat nu eenmaal. Dat is gewoon marktwerking, dingen gaan gewoon voor de hoogste prijs.

Ik ben heel blij met Viaplay, ik kan tegen een leuk bedrag per maand mijn favoriete PL club kijken. Als Viaplay dat niet kan in de toekomst, dan verhuis ik naar het volgende bedrijf wat dat wel kan, of dat nu Ziggo is of niet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Slasher Waarom meen je moreel te moeten oordelen over anderen? Je lijkt er overigens weinig van te begrijpen. De prijs wordt door dit soort praktijken omhoog gedreven. Jij laat je misschien graag uitmelken, dat geldt niet voor iedereen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Geld verdienen en martkwerking.... ok.
Maar ik had nog keuze. F1tv voor alleen Formule 1 voor een mooi bedrag.

of meer sporten kijken bij Viaplay voor een duurder bedrag.

Ik hoef geen andere sporten te kijken. Dus keuze is gemaakt.
Nu heb ik eigenlijk geen keuze meer. F1tv is gewoon "onderdeel" van viaplay geworden. Voor een (vind ik) te duur bedrag.

Als ik een dienst bij @Slasher afneem en die gaat binnen 2 jaar met 120% omhoog. Dan klopt er toch iets niet naar mijn mening.
Dan heb je niet goed ingekocht of wil je teveel winst maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1 ... 43 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen