[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

DutchOwnage schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:08:
Alles wordt duurder. Viaplay, Netflix, Disney, Amazon, Apple, brandstof, boodschappen, energie, huur, belastingen en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Nu doet F1tv het ook. Verbaasd? Nou nee.
Ik ook niet, maar procentueel hebben ze wel de inflatie van de komende 8 jaar alvast ingeprijst. En van die 24 circuits, eigenlijk 23 want Zandvoort is op NPO, hoeveel zijn er nu echt het kijken waard.
Ik kan die EUR 95 makkelijk missen, maar ergens knaagt dit wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 16:34

IkWilbert

Het is mij!

Als ik naar f1tv website ga en dan naar mij account dan kan ik daar niets beheren aangezien ik een abonnement heb via Google play.

Bij mijn google play account abonnementen staat nog steeds verlenging per 31 jan. voor de prijs van 64,99 euro.
Heb ook nog geen mail gehad van F1.... O-)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
DON PAPA schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Eerlijk gezegd, heb ik heb er totaal geen moeite mee dat F1TV na al die jaren zonder verhoging nu €30 (2,50 per maand) duurder gaat worden. Een weekend F1 na SPA of Zandvoort kost een stuk meer ;)
€30 op zichzelf zegt niet zo veel. Perspectief bekijkend, dus percentueel is het bijna 50% verhoging, dat vind ik wel exorbitant veel. Dat gaat elke vorm van inflatiecorrectie voorbij en voor een enkel product-dienst lastig goed te praten mijn inziens.

Nog steeds goedkoper dan ViaPlay maar gezien dat commentaar daar erg slecht is, Sky "voetbal ploeg" commentaar helemaal niet te harden is. Het zenuwachtige geschreeuw van Alex Jaques bij de officiële F1 reporters me ook echt de keel begint uit te hangen, is het wellicht tijd om er helemaal mee te stoppen. Erg spannend was het de afgelopen 2 jaar ook al niet.. Heb nog een maand om te beslissen, dan wordt er €95 afgetikt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

franssie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Ik ook niet, maar procentueel hebben ze wel de inflatie van de komende 8 jaar alvast ingeprijst.
Of van de afgelopen jaren recht getrokken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
franssie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Ik ook niet, maar procentueel hebben ze wel de inflatie van de komende 8 jaar alvast ingeprijst. En van die 24 circuits, eigenlijk 23 want Zandvoort is op NPO, hoeveel zijn er nu echt het kijken waard.
Ik kan die EUR 95 makkelijk missen, maar ergens knaagt dit wel.
Die 2,50 pm die er nu bovenop komt? Geloof me, inflatie van 8 jaar zal een stuk hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:48
franssie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Daar was ik ook mee aan het rekenen geslagen en kom ongeveer gelijk uit. Helaas heb ik niets met voetbal of darts, anders was zelfs ViaPlay een optie geweest maandelijks.

Gezien het afgelopen seizoen neig ik ernaar om op te zeggen, de samenvattingen te kijken, en als het echt spannend gaat worden dan de laatste paar maanden weer via F1TV te gaan kijken. En misschien Spa, dat vind ik gewoon een mooi circuit, maar veel kan me eigenlijk wel gestolen worden om eerlijk te zijn.
Maar bij Viaplay zitten er ook bog wel wat films en series bij en F1 TV Pro inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:15:
[...]

Maar bij Viaplay zitten er ook bog wel wat films en series bij en F1 TV Pro inbegrepen.
Premier League, Bundesliga, Pijltjes gooien... .

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Als ze 4K gaan aanbieden voor die prijs vergeef ik ze alles 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:15:
[...]

Dat is ook weer zo, dat F1TV Pro erbij zit ... dus dan ga ik nu opzeggen en mocht het een spannend seizoen worden dan kijk ik een paar maanden via ViaPlay/F1TV - win win!!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
franssie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Dat is ook weer zo, dat F1TV Pro erbij zit ... dus dan ga ik nu opzeggen en mocht het een spannend seizoen worden dan kijk ik een paar maanden via ViaPlay/F1TV - win win!!
Jaarabonnement kan nu ook weer hoor.Is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Frustrerende chat.
Nee ik wil (nog) niet opzeggen.

Maar de originele renewal date terugzetten die ze zelf door die 7 gratis dagen voor Emilia-Romagna veranderd hadden, dat kunnen ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:19:
[...]

Jaarabonnement kan nu ook weer hoor.Is goedkoper.
Maar dat werkt voor mij niet, ik heb F1-vrij genomen net. Als ik het weer leuk vind om te kijken, kijk ik een paar maand via F1TV of Vialplay (eens uitzoeken wat ze aan films en series hebben). Ik ben nu ook al Netflixloos (van dat geld koop ik Blu-rays). Heel leuk dat iedereen denkt dan hun dienst wel 10 euro per maand waard is, maar voor corrupte sportorganisaties zoals bij voetbal en de F1 is het eigenlijk best veel geld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badda-b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
Hier ook de mail gehad rond half vijf. Niet helemaal een verrassing maar toch wel balen dat het ineens met 30 euro verhoogd wordt.
Ik ga toch maar opzeggen en dan als er een aanbieding komt die proberen te pakken.....

Wanneer verwachten we die aanbieding, rond de testdagen, derde week februari?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Badda-b schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:26:
<>
Als die aanbieding er zou komen, dan zijn de rapen pas echt gaar. Ik zou er niet te hard op rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
franssie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:23:
[...]

Maar dat werkt voor mij niet, ik heb F1-vrij genomen net. Als ik het weer leuk vind om te kijken, kijk ik een paar maand via F1TV of Vialplay (eens uitzoeken wat ze aan films en series hebben). Ik ben nu ook al Netflixloos (van dat geld koop ik Blu-rays). Heel leuk dat iedereen denkt dan hun dienst wel 10 euro per maand waard is, maar voor corrupte sportorganisaties zoals bij voetbal en de F1 is het eigenlijk best veel geld :+
Nee, maar zoals het er nu voorstaat kun je tegen die tijd met je Viaplay login inloggen bij F1 TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Hier ook de mail gehad rond half vijf. Niet helemaal een verrassing maar toch wel balen dat het ineens met 30 euro verhoogd wordt.
Ik ga toch maar opzeggen en dan als er een aanbieding komt die proberen te pakken.....

Denk dat je daar wel naar kan fluiten. Anders is het helemaal een feest. Als er nog iets van een actie komt dan vermoed ik iets in de richting van een maand gratis bij een jaarabo.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Is het nu al zeker dat je F1 TV Pro bij ViaPlay krijgt? Want dan kan ik m’n F1 TV Pro abbo opzeggen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:25
Chat sessie gehad, mijn case is geëscaleerd.. voor zover je dat mag geloven.
Er zal nog contact opgenomen worden.

Bla Bla Bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024

Hier ook gehad, nu in de chat. Had vorige week screenshot gemaakt van mijn account en daar stond toch echt € 64,99 for the next year.

Dus daar moeten ze zich aan houden.

Maar dat gaan ze niet doen. Echt schandalige fraude. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga ook opzeggen en kijk in maart wanneer mijn abonnement afloopt wel wat de mogelijkheden dan zijn. Mocht er een actie komen is dat mooi, zoniet dan zal ik het alsnog afsluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door darkdesign op 22-01-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Rivanov schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:37:
Is het nu al zeker dat je F1 TV Pro bij ViaPlay krijgt? Want dan kan ik m’n F1 TV Pro abbo opzeggen.
Dat hebben ze mij via chat en email medegedeeld.
Alleen in welke vorm ze dat gaan doen zijn ze nog mee bezig, wordt in februari bekend gemaakt.
Maar wat is zeker....zeker is dat je eens dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:04
Vorig jaar toen ik van Via af kwam en aan de actie meedeed meen ik mij herinneren dat er stond dat je het laatste jaar geen lid geweest mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Dennisdn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:43:
Vorig jaar toen ik van Via af kwam en aan de actie meedeed meen ik mij herinneren dat er stond dat je het laatste jaar geen lid geweest mocht zijn.
Je doelt op een F1 TV Pro actie neem ik aan? Niet over de ViaPlay - F1 TV Pro combinatie.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:04
Rivanov schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Je doelt op een F1 TV Pro actie neem ik aan? Niet over de ViaPlay - F1 TV Pro combinatie.
De actie van F1TV pro zelf Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Rivanov schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Die combinatie bestond toen nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
Ik heb hem opgezegd. De prijsverhoging is bizar. Portemonnee blij, vrouw en gezin blij.

Volgens mij hadden ze beter verschillende pakketten kunnen aanbieden. Voor €65 gewoon de reguliere livestream met commentaar. En dan voor €95 de mogelijkheid om te schakelen tussen cockpit cams, data etc. op meerdere schermen. Maar er is nu dus geen tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
darkdesign schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:40:
Ik ga ook opzeggen en kijk in maart wanneer mijn abonnement afloopt wel wat de mogelijkheden dan zijn. Mocht er een actie komen is dat mooi, zoniet dan zal ik het alsnog afsluiten.
Ik heb overigens geen mail ontvangen over een verhoging. Ben benieuwd of ik die nog ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasjeNL schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:49:
Ik heb hem opgezegd. De prijsverhoging is bizar.
Ik schat dat het alles met Viaplay te maken heeft…. Die zullen wel echt niet blij zijn geweest dat ze flink betalen voor hun licentie en dan door dezelfde organisatie beconcurreerd worden voor een flink goedkopere prijs.

Nu wordt het verschil een stuk minder, zeker als je er bij VP ook nog F1TV bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
De 19e heb ik mijn abonnement opgezegd. Krijg ik toch onderstaande mail. Ze geven aan dat ze gegevens hebben gebruikt van 22 januari…. Gelijk naar mijn abonnementen gegaan, maar deze pagina blijft leeg. Ik denk dat de site een beetje overbelast is met opzeggingen. Morgen nog maar eens proberen. Ik ga straks lekker voor 9,50 euro (Viaplay via Odido) kijken. Premier League vind ik ook interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKUBDwApx6VxLwn6SlWYduIFWZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScXn4RDNHxhfmKYxT2NCNm9S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Ik heb de mail ook gekregen, maar ik ga gewoon verlengen als er geen aanbieding komt. Ik switch elk jaar met mijn email adres en pak dan de korting. Maar als die er niet komt dan neem ik hem gewoon voor 94,99 euro. Vind het nog wel meevallen die verhoging in combinatie wat je er allemaal voor terug krijgt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk dat de prijsverhoging meer met de rechtenstrijd te maken heeft dan met inflatiecorrectie.

Als je nu aan het bieden bent op de rechten dan heb je waarschijnlijk geen zin in de situatie dat je zelf E10 a E15 per maand moet rekenen om uit de kosten te komen en F1 het zelf voor ~ E5.50 per maand aanbiedt.

Denk dat ik ga opzeggen en als er geen redelijke aanbieding komt dat ik wellicht af en toe een maandje neem.

Vind het bedrag echt veel te hoog voor één sport. Wat ook mee speelt is dat ik de ontwikkelingen in de F1 helaas niet zo positief vind: Sprint races, veel teveel races, teveel stratencircuits, sfeerloze zandbaklanden. En het vreet tijd. In een druk leven is dat niet altijd even goed in te passen.

Aan de andere kant heb ik er ook behoorlijk veel plezier van maar dat is niet in de laatste plaats vooral ook door de topics hier en alle kennis en inzichten die gedeeld worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 22-01-2024 18:04 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Vervelende prijsverhoging maar nog steeds goedkoper dan een Sky TV + Sky Sports abbonement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:15
Help!!!! schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:01:
Denk dat de prijsverhoging meer met de rechtenstrijd te maken heeft dan met inflatiecorrectie.

Als je nu aan het bieden bent op de rechten dan heb je waarschijnlijk geen zin in de situatie dat je zelf E10 a E15 per maand moet rekenen om uit de kosten te komen en F1 het zelf voor ~ E5.50 per maand aanbiedt.
Het is wel uitzonderlijk in Nederland dat het streaming vs. Streaming is. Als Viaplay lineaire TV deed, was f1tv echt niet zo ‘groot’ geweest in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48
goldenace007 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:40:
[...]

Hier ook gehad, nu in de chat. Had vorige week screenshot gemaakt van mijn account en daar stond toch echt € 64,99 for the next year.

Dus daar moeten ze zich aan houden.

Maar dat gaan ze niet doen. Echt schandalige fraude. ...
Helaas volgens hun voorwaarden kunnen ze elk moment de prijs van abonnement verhogen...
Je kunt altijd het abonnement opzeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Nog geen mail ontvangen maar ik twijfel wat te doen. Sprintraces kijk ik sowieso al niet, trainingen ook nauwelijks. En met RTL, Zandvoort en Spa zijn er genoeg races gratis te bekijken. Ik snap dat alles duurder wordt maar zo een grote verhoging ineens trekt op niets.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hier staat nog steeds €64.99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NSrRLPZwpwbFrkFcROhydv5TOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ej9GdpxzwnhneEp6hjBSiJPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
RogerSch schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:18:
[...]

Helaas volgens hun voorwaarden kunnen ze elk moment de prijs van abonnement verhogen...
Ga ik ook doen, maar ff aankijken hoe het gaat lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13
Het is een flinke verhoging, maar ik ben nog steeds van mening dat het vooral jarenlang heel goedkoop is geweest. Zeker in verhouding met veel andere sporten/streaming diensten.

Scheelt ook dat het voor mij in principe de enige sport is die ik 100% volg, dus voor mij komt het neer op 4 euro per race ongeveer. Prima deal, ik eet wel een paar zakken chips per jaar minder ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
RogerSch schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:18:
[...]

Bij automatisch verlengen mag dat niet, daarom doen ze dat daar niet, je sluit weer een nieuw abonnement af en dat mogen ze gewoon duurder maken.
Verlengen doen ze niet al noemen ze het wel zo, is opzeggen en gelijk opnieuw een abonnement afsluiten.
Heb je eenmaal een nieuw abonnement dan mogen ze tussentijds de prijs niet meer verhogen.
Daarom is een maandabonnement ook een beetje link, kunnen ze ook zomaar een maand later in prijs verhogen.

Ik wacht Viaplay wel af, zit ook niet te wachten op al die mogelijkheden van extra onboardcamera's en zo, vind dat erg onrustig kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japioo33
*knip*

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:57
Bij mij staat ook nog steeds €64,99, verlengdatum 11 februari. Ik heb ook (nog) geen mail gehad. We gaan het zien, als de prijs wel naar €95 gaat voor me, dan ga ik mogelijk toch voor de combi vanuit Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik lees dat veel mensen mogelijk overstappen naar Viaplay maar hebben die de beeldkwaliteit op orde? Ik heb het eerste jaar gekeken en vond het echt waardeloos. Zag laatst ook weer handbal in een erbarmelijke kwaliteit. Het was echt een verademing toen ik F1tv nam, beeld was vele malen beter. Zolang ze dat niet op orde hebben ga ik die club helemaal niet sponseren.

Ook ik schrik van de verhoging (zie mijn eerder post) maar Viaplay is nog wel ca 55 euro duurder en met alle mogelijkheden van F1tv vind ik het de 95 euro nog wel waard. Dan valt 30 euro op jaarbasis wel weer mee ;)

Maar eens in % is het zeker een flinke stap.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
Pfff. Ze duwen je op die manier wel weer de minder legale kant op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Rowwan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:22:
Pfff. Ze duwen je op die manier wel weer de minder legale kant op :(
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht.

+50% is moeilijk uit te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sethro op 22-01-2024 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
hk12nl schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:20:
Ik lees dat veel mensen mogelijk overstappen naar Viaplay maar hebben die de beeldkwaliteit op orde? Ik heb het eerste jaar gekeken en vond het echt waardeloos. Zag laatst ook weer handbal in een erbarmelijke kwaliteit. Het was echt een verademing toen ik F1tv nam, beeld was vele malen beter. Zolang ze dat niet op orde hebben ga ik die club helemaal niet sponseren.

Ook ik schrik van de verhoging (zie mijn eerder post) maar Viaplay is nog wel ca 55 euro duurder en met alle mogelijkheden van F1tv vind ik het de 95 euro nog wel waard. Dan valt 30 euro op jaarbasis wel weer mee ;)

Twee jaar geleden was bij mij Viaplay via Apple TV stabieler dan F1TV Pro. De bitrate via F1 is wel een stukje hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hk12nl schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:20:

Aan de slechte beeldkwaliteit van Viaplay is in al die tijd nog niets gewijzigd. Nog steeds dat miezerige, onscherpe 5 Mb/s streampje dus...

Wel zou je het komende seizoen F1TV bij je Viaplay-abonnement moeten gaan krijgen. Hoe dat er in de praktijk uit komt te zien, doet de klantenservice nog wat vaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Twee jaar geleden was bij mij Viaplay via Apple TV stabieler dan F1TV Pro. De bitrate via F1 is wel een stukje hoger.
Thx! Qua stabiliteit had ik toen met Viaplay ook geen problemen alleen de beeldkwaliteit vond ik ondermaats.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
hk12nl schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:37:
[...]

Thx! Qua stabiliteit had ik toen met Viaplay ook geen problemen alleen de beeldkwaliteit vond ik ondermaats.
Ik keek overigens ook regelmatig via het lineaire kanaal (Ziggo) en dat zag er zeer goed uit. Of dit straks via Odido ook het geval is, moet ik nog zien. Maar zoals hierboven aangegeven krijg je er straks ook waarschijnlijk F1TV bij. Via Odido kost Viaplay voor mij maar 9,50 p/m. Je krijgt dan Viaplay (via hun app), lineair kanaal via Odido TV en (waarschijnlijk) ook F1TV. Helemaal prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier ook maar toch zojuist de mail ontvangen:
Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 27 februari 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 27 februari 2024 met €30.00 verhoogd naar €94.99.
Ik neig er naar om als signaal op te zeggen en dan kijken of er een teruglok actie komt.

Uit de FAQ:
I've received an email about a Price Increase. The next renewal amount shown on my account does not match the price increase I have been notified of.
The amount you will pay at your next renewal can be found in your email. This renewal amount will be reflected on your account shortly before or at your next renewal.
Dus wat er nu in je account staat is niet relevant, moeilijk hoor...website up to date houden :{

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 22-01-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
hk12nl schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:37:
[...]

Nooit problemen met Viaplay gehad.
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je kijkt.
Via de Viaplay app die Ziggo in hun mini next hebben is de beeldkwaliteit prima.
Cast je vanaf tablet of telefoon of op de Google Chromecast TV dan hangt het helemaal van het wifi signaal af.

[ Voor 3% gewijzigd door japioo33 op 22-01-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47
meesje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Ik keek overigens ook regelmatig via het lineaire kanaal (Ziggo) en dat zag er zeer goed uit. Of dit straks via Odido ook het geval is, moet ik nog zien. Maar zoals hierboven aangegeven krijg je er straks ook waarschijnlijk F1TV bij. Via Odido kost Viaplay voor mij maar 9,50 p/m. Je krijgt dan Viaplay (via hun app), lineair kanaal via Odido TV en (waarschijnlijk) ook F1TV. Helemaal prima! :)
Ik heb het eerste jaar ook via Ziggo gekeken. Het signaal op de tv was echt supergoed, zoals dat doorvoor ook bij ziggo was. Ik heb wel nog een kaartje op coax ik weet niet of het beeld via de nieuwe IP only kastjes ook zo goed is.

Ik vind een verhoging van 50% echt belachelijk veel, zeker als je ziet wat je in potentie bij een Viaplay abonnement extra krijgt voor een klein beetje extra maand kosten. Persoonlijk heb ik die extra zaken niet nodig (premier league zou ik af en toe wel kijken, maar dat mis ik verder niet).

Ik zie dat ik afgelopen jaar zelfs maar 52 euro heb betaald. Voor mij dus bijna een verdubbeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPGOhAKIfoTuGCr8QSBS5qMc878=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWvXYDg0O8GN0NHvxkiTnnLz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door jswinkels op 22-01-2024 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 22:16
Voor de overstappers naar Viaplay let er wel op dat de beeldkwaliteit slechter is en dat je na een paar dagen de race niet meer terug kan zien (maar dat is opgelost als je bij viaplay f1tv er bij “krijgt”)

Ik vind persoonlijk 94.99 nog steeds erg goedkoop voor wat je er voor terug krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door wes- op 22-01-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
wes- schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:52:
Voor de overstappers naar Viaplay let er wel op dat de beeldkwaliteit slechter is en dat je na een paar dagen de race niet meer terug kan zien (maar dat is opgelost als je bij viaplay f1tv er bij “krijgt”)

Ik vind persoonlijk 94.99 nog steeds erg goedkoop voor wat je er voor terug krijgt.
Zoals ik zeg, de beeldkwaliteit is prima met de Ziggo Next Mini gelijk aan kanalen van Ziggo, zelden storing gehad, mag geen naam hebben. Maar ik heb dus geen 4k of hoger tv.
Maar ik zou het zeker niet treurig noemen zoals sommigen hier, dan is er iets met de verbinding niet goed.
En ja, tot max 48 uur na het begin van de stream terugkijken.

[ Voor 11% gewijzigd door japioo33 op 22-01-2024 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 22:16
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:57:
[...]

Zoals ik zeg, de beeldkwaliteit is prima gelijk aan programma's van Ziggo, zelden storing gehad, mag geen naam hebben. Maar ik heb dus geen 4k of hoger tv.
Maar ik zou het zeker niet treurig noemen.
Ik heb beide abonnementen tegelijkertijd gehad als failsafe van elkaar in 2022, viaplay was gewoon slechter, in scherpte en in framerate (50fps bij f1tv)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Via de Viaplay app die Ziggo in hun mini next hebben is de beeldkwaliteit prima.
Cast je vanaf tablet of telefoon of op de Google Chromecast TV dan hangt het helemaal van het wifi signaal af.
De beeldkwaliteit via de app heeft in alle gevallen (en op alle apparaten) een zeer magere bitrate van maximaal 5 Mb/s, ook via de app op Next Mini.

Alléén als je Viaplay-abonnement rechtstreeks via je tv-provider loopt (Ziggo, KPN, Odido of Delta), dan kun je alléén F1 (geen andere sporten) op zaterdag en zondag via het lineaire kanaal in een betere kwaliteit bekijken. In alle andere gevallen ben je helaas gebonden aan de app met zijn matige beeldkwaliteit.

Ik heb het hierbij dus niet over stabiliteit of haperingen. Het gaat puur over de lage bitrate die overduidelijk tot een minder scherp en minder kleurrijk beeld leidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

DON PAPA schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:55:
Ik ben wel benieuwd wat ze met de zin "Er komen ook nieuwe manieren om F1 op de verschillende apparaten te kijken" in de email bedoelen?
Iets zegt me dat ze die Multiviewer een officiële ondersteuning gaan geven. Of die gast een hacky implementatie gebruikt of niet, er zijn gewoon afnemers van die tool en het zal toch wel doorgaan of ze ertegen optreden of niet. Dan kun je het net zo goed omarmen en mensen gebruik laten maken. Wellicht nog iets eraan hangen dat je maximaal een x aantal kanalen tegelijk kan kiezen en lekker geld vangen voor als men meer wil of whatever. Ook vraag ik mij af of ze verschillende IPs nog toe gaan staan, dat is ook zo'n heerlijke ontwikkeling van streamers momenteel.

Ik wacht nog even wat ze doen met de prijs voor nieuwe abonnementen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:23
buck_rogers schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Toch klopt dit niet. Er staat duidelijk dat het aankomende bedrag €64.99 bedraagt.
Eens dat gaf ik daarna ook aan in de chat. Maar dat bedrag is dus nog niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
TexMex schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:02:
[...]

De beeldkwaliteit via de app heeft in alle gevallen een zeer magere bitrate van maximaal 5 Mb/s, ook via de app op Next Mini.

Alléén als je Viaplay-abonnement rechtstreeks via je tv-provider loopt (Ziggo, KPN, Odido of Delta), dan kun je alléén F1 (geen andere sporten) op zaterdag en zondag via het lineaire kanaal in een betere kwaliteit bekijken. In alle andere gevallen ben je helaas gebonden aan de app met zijn matige beeldkwaliteit.

Ik heb het hierbij dus niet over stabiliteit of haperingen. Het gaat puur over de lage bitrate die overduidelijk tot een minder scherp en minder kleurrijk beeld leidt.
Nooit iets van gemerkt, zoals ik zeg, ik zie geen verschil in beeldkwaliteit tussen een NPO programma of op Viaplay, beeld schokt niet, kleur is gewoon goed en de scherpte ook dus ja, ik ben er gewoon tevreden mee.
En mijn abonnement loopt niet via Ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Mijn netwerk (bekabeld) is uitstekend. Zoals hierboven ook al meerdere keren aangeven is de stream in de app van viaplay gewoon (nog steeds) matig dus.

De 1 stoort zich hier aan, de ander gelukkig niet. Feit blijft wel dat de stream van viaplay minder is dan die van f1tv.

[ Voor 10% gewijzigd door hk12nl op 22-01-2024 20:14 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Cartman! schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:46:
[...]

Hier ook maar toch zojuist de mail ontvangen:

[...]

Ik neig er naar om als signaal op te zeggen en dan kijken of er een teruglok actie komt.

Uit de FAQ:

[...]

Dus wat er nu in je account staat is niet relevant, moeilijk hoor...website up to date houden :{
Als ik dat zo lees zijn het bij F1 TV ook maar een stelletje rommelaars zeg.
Zien ze niet eens kans om in het Nederlands te antwoorden ?
De keren dat ik een vraag via email of chat aan Viaplay stelde had ik netjes persoonlijk in het Nederlands binnen een uur antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik annuleer en vervolgens kan ik verlengen voor... €64,99 per jaar. Ik weet natuurlijk dat ze die prijs gaan aanpassen maar dit is toch misleiding? Ik heb verlengd voor dit bedrag nu en heb klantenservice gevraagd om een bevestiging van deze prijs, daar sluit ik immers de overeenkomst op af nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Cartman! schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:12:
Ik annuleer en vervolgens kan ik verlengen voor... €64,99 per jaar. Ik weet natuurlijk dat ze die prijs gaan aanpassen maar dit is toch misleiding? Ik heb verlengd voor dit bedrag nu en heb klantenservice gevraagd om een bevestiging van deze prijs, daar sluit ik immers de overeenkomst op af nu.
Als je nu verlengd hebt voor die prijs dan verandert dat niet meer hoor.
Dat zou me helemaal wat zijn zeg.
Nee, de overeenkomst is afgesloten of je moet daarna een bevestiging krijgen met de hoge prijs dan zit je daar niet aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Als je nu verlengd hebt voor die prijs dan verandert dat niet meer hoor.
Dat zou me helemaal wat zijn zeg.
Nee, de overeenkomst is afgesloten of je moet daarna een bevestiging krijgen met de hoge prijs dan zit je daar niet aan vast.
Probleem is dat die website de oude prijzen toont, je kunt nu gewoon verlengen voor de oude prijs maar reken maar dat ze hier gewoon het nieuwe bedrag voor gaan afschrijven. Ze hebben hun website gewoon niet op orde, dat veroorzaakt alle onduidelijkheid (en een puinhoop voor zichzelf die ze nu krijgen door tig mails).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Het zijn wel zeer amateuristische zakenlui vind ik hoor.
Stel je voor dat het ook zo ging wanneer je b.v. een tv online koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het klopt dat de stream via Viaplay (via hun eigen app) van een lagere bitrate is dan die van F1TV. Destijds heb ik in dit topic vergelijkende screenshots gezien. Je ziet het best wel bij bv helemaal links bij de posities van de coureurs. Deze screenshots zijn wel redelijk uitvergroot. Op mijn kijkafstand ga ik dit verschil niet zien: 4m op 50inch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Voor de geïnteresseerden het mailtje wat ze in februari 2023 stuurden nadat ik gebruik had gemaakt van de aanbieding. Vooral de laatste alinea is interessant.

Overigens loopt mijn account op 3 maart pas af. Dus ze hebben nog even om hun shit op orde te krijgen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNuSXhZukQl3A6bWGHQr8k8T3LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzW3XcoZCwFDdp6EO7Qm0Yoj.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
meesje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:20:
Het klopt dat de stream via Viaplay (via hun eigen app) van een lagere bitrate is dan die van F1TV. Destijds heb ik in dit topic vergelijkende screenshots gezien. Je ziet het best wel bij bv helemaal links bij de posities van de coureurs. Deze screenshots zijn wel redelijk uitvergroot. Op mijn kijkafstand ga ik dit verschil niet zien: 4m op 50inch.
Gewone 32 inch hd tv op een meter of drie kijkafstand....ik zie geen verschil, gewoon prima.
Maar ja als je een 120 K beeld 🤣😂 gezien heb....ik ben nog gewoon iemand die tevreden is wat ie heeft.
Is wel Adaptive Bit Rate bij Viaplay dus kan van vele factoren afhangen hoe het er uitziet.

En.....natuurlijk niet vergeten dat je Viaplay legaal met twee mag delen dus dan is de prijs wel aantrekkelijk.
Als dat tenminste zo blijft bij het nieuwe abonnement.

[ Voor 15% gewijzigd door japioo33 op 22-01-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:30:
En.....natuurlijk niet vergeten dat je Viaplay legaal met twee mag delen dus dan is de prijs wel aantrekkelijk.
Dat is een fabeltje dat een geheel eigen leven is gaan leiden:
Viaplay-accounts zijn alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik en je kunt als klant twee streams tegelijkertijd hebben.
Indien wij reden hebben om aan te nemen dat misbruik is gemaakt van het account, hebben wij het recht uw toegang tot Viaplay onmiddellijk op te schorten of langs andere weg voortgezette ongeoorloofde activiteiten te voorkomen.
Wij verlenen u een niet-exclusieve, niet-overdraagbare en beperkte licentie om dergelijke rechten uitsluitend uit te oefenen om persoonlijk en privé te gebruiken (en niet voor commerciële doeleinden) en in overeenstemming met het toepasselijke auteursrecht.
https://viaplay.com/nl-nl/terms

Net als F1TV vindt Viaplay het dus ook niet leuk als je je abonnement buiten je huishouden deelt. 'In de praktijk' kun je bij Viaplay wel maximaal twee streams tegelijkertijd bekijken. Bij F1TV zijn dat er zes bij het gebruik van de app (via de website of 3rd party apps is er überhaupt geen beperking bij F1TV).

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 22-01-2024 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Gewone 32 inch hd tv op een meter of drie kijkafstand....ik zie geen verschil, gewoon prima.
Maar ja als je een 120 K beeld 🤣😂 gezien heb....ik ben nog gewoon iemand die tevreden is wat ie heeft.
Is wel Adaptive Bit Rate bij Viaplay dus kan van vele factoren afhangen hoe het er uitziet.
Ik denk dat we daar de reden hebben voor het feit hebben dat jij geen verschil ziet. :P 32 inch bij 3 meter afstand zal inderdaad nauwelijks een zichtbaar verschil opleveren. Maar het is er wel degelijk... En adaptive of niet, dat verandert natuurlijk niets aan de maximale gemiddelde bitrate die met 5 Mb/s wel heel schamel is naar de maatstaven van 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
TexMex schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:20:
[...]

Dat is een fabeltje dat een geheel eigen leven is gaan leiden:

[...]

[...]

[...]

https://viaplay.com/nl-nl/terms

Net als F1TV vindt Viaplay het dus ook niet leuk als je je abonnement buiten je huishouden deelt. 'In de praktijk' kun je bij Viaplay wel maximaal twee streams tegelijkertijd bekijken. Bij F1TV zijn dat er zes bij het gebruik van de app (via de website of 3rd party apps is er überhaupt geen beperking bij F1TV).
"een Viaplay-abonnement kun je met de app 2 verschillende streams tegelijk bekijken op hetzelfde account"
Is een fabel dat het een fabel is .. Ik deel het nu twee jaar zonder problemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:28:
[...]

"een Viaplay-abonnement kun je met de app 2 verschillende streams tegelijk bekijken op hetzelfde account"
Is een fabel dat het een fabel is .. Ik deel het nu twee jaar zonder problemen.
Voor persoonlijk gebruik, binnen je huishouden dus. Als je het daarbuiten toch deelt zal dat (zoals gezegd) in de praktijk natuurlijk gewoon werken (net als bij F1TV), maar dat betekent niet dat het volgens de voorwaarden ook daadwerkelijk is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
TexMex schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Voor persoonlijk gebruik, binnen je huishouden dus. Als je het daarbuiten toch deelt zal dat (zoals gezegd) in de praktijk natuurlijk gewoon werken (net als bij F1TV), maar dat betekent niet dat het volgens de voorwaarden ook daadwerkelijk is toegestaan.
Ach, weet je, ze zeggen niet voor niets dat bij een derde stream een foutmelding verschijnt en dat er één stream gesloten moet worden.
Het is helemaal niet moeilijk voor viaplay het zo in te stellen dat die foutmelding al bij de tweede stream verschijnt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11
DutchOwnage schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:15:
[...]

Die 2,50 pm die er nu bovenop komt? Geloof me, inflatie van 8 jaar zal een stuk hoger uitvallen.
Gebaseerd op jouw pessimistische toekomstbeeld of zo? :?
Als we naar het verleden kijken dan moet je volgens inflatiecalculator terug naar 2007 om 65 euro toen nu 95 euro te laten zijn, oftewel 17 jaar aan inflatie.

Verder staat het iedereen natuurlijk vrij om het wel of niet het geld waard te vinden. Ik denk dat ik ook wel gewoon blijf... Het komt uit op €4 per raceweekend, wat een beetje duur voelt, maar eigenlijk voor mij ook erg weinig uitmaakt. Maar dat betekent niet dat ik het niet alsnog een naaistreek vind.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Finraziel schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:19:
[...]

Gebaseerd op jouw pessimistische toekomstbeeld of zo? :?
Als we naar het verleden kijken dan moet je volgens inflatiecalculator terug naar 2007 om 65 euro toen nu 95 euro te laten zijn, oftewel 17 jaar aan inflatie.

Verder staat het iedereen natuurlijk vrij om het wel of niet het geld waard te vinden. Ik denk dat ik ook wel gewoon blijf... Het komt uit op €4 per raceweekend, wat een beetje duur voelt, maar eigenlijk voor mij ook erg weinig uitmaakt. Maar dat betekent niet dat ik het niet alsnog een naaistreek vind.
Het gaat toch niet om die 30 euro? Het is 2,50 pm wat je nu meer betaalt, toch? Ik zit al jaren bij Ziggo en elk jaar komt zo'n vergelijkbaar bedrag er bij, jaar in jaar uit onder het mom van inflatiecorrectie en de laatste 2 jaar ook wat andere termen. Ene jaar komt er 2,50 bij, dan weer 1,25 en de laatste keer was het 7,50.....En zo gaat 't met alles.

Je kan het een naaistreek vinden, maar doe nou niet net alsof F1tv de enige is die zich van dit soort praktijken bedient.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 22-01-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
DutchOwnage schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:27:
[...]

Het gaat toch niet om die 30 euro? Het is 2,50 pm wat je nu meer betaalt, toch? Ik zit al jaren bij Ziggo en elk jaar komt zo'n vergelijkbaar bedrag er bij, jaar in jaar uit onder het mom van inflatiecorrectie en de laatste 2 jaar ook wat andere termen. Ene jaar komt er 2,50 bij, dan weer 1,25 en de laatste keer was het 7,50.....En zo gaat 't met alles.

Je kan het een naaistreek vinden, maar doe nou niet net alsof F1tv de enige is die zich van dit soort praktijken bedient.
Ha ha, nee dat doen ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar niet met 50%....

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Amazon Prime video is ook van 2,99 naar 4,99 gegaan. AppleTV+ van 6,99 naar 9,99 enz. Disney doet 't met een eurootje per keer, maar wel 2 of 3 keer per jaar.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchOwnage op 22-01-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
@DutchOwnage Als je met alle vaste lasten zo rekent krijg je echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
franssie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:41:
offtopic:
@DutchOwnage Als je met alle vaste lasten zo rekent krijg je echt problemen.
Maak je over mij geen zorgen :) Alles staat hier keurig netjes in Excel sheets, al een jaar of 25.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Finraziel schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:19:
[...]

Het komt uit op €4 per raceweekend, wat een beetje duur voelt,
Dat is toch ook allemaal relatief? Dat betaal ik voor een pilsje hier in de stad, en dat is in een paar minuutjes weg. Voor die 4 euro bij F1TV ben je 3 uur onder de pannen.

Of het dubbele, als het op Spa spookt :z

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 22-01-2024 23:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
DutchOwnage schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:27:
[...]

Waarom zou het niet om die 30 euro gaan? Je kunt niet zomaar zeggen omdat er bij bedrag x 2,50 bij komt dat het daarom bij bedrag y ook normaal is. Anders kun je ook wel zeggen dat er wel 2000 euro bij mag want auto's zijn toch ook duurder geworden?

En ik reageerde expliciet op dat jij claimde dat deze wijziging minder groot zou zijn dan 8 jaar aan inflatie. Inflatie is een procentueel iets en de prijs stijgt nu met 46%. Als we over de komende 8 jaar een totaal van 46% inflatie zouden hebben dan moet onze economie nog veel harder instorten dan hij nu doet.

Verder staat het los van of je de dienst het nog waard vindt of niet, dat zei ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Finraziel schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:55:
[...]

Waarom zou het niet om die 30 euro gaan? Je kunt niet zomaar zeggen omdat er bij bedrag x 2,50 bij komt dat het daarom bij bedrag y ook normaal is. Anders kun je ook wel zeggen dat er wel 2000 euro bij mag want auto's zijn toch ook duurder geworden?

En ik reageerde expliciet op dat jij claimde dat deze wijziging minder groot zou zijn dan 8 jaar aan inflatie. Inflatie is een procentueel iets en de prijs stijgt nu met 46%. Als we over de komende 8 jaar een totaal van 46% inflatie zouden hebben dan moet onze economie nog veel harder instorten dan hij nu doet.

Verder staat het los van of je de dienst het nog waard vindt of niet, dat zei ik al.
Lieve schat, je zal helemaal gelijk hebben :).

Ik weet niet eens meer waar die 30 euro verhoging op gebaseerd is. Is de reden eigenlijk wel inflatie correctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
DutchOwnage schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:59:
[...]

Lieve schat, je zal helemaal gelijk hebben :).

Ik weet niet eens meer waar die 30 euro verhoging op gebaseerd is. Is de reden eigenlijk wel inflatie correctie?
Nee, dat zal het niet zijn. Ik weet niet of f1 zelf een reden opgegeven heeft, volgens mij niet. En dat hoeven ze ook niet.
Wat de reden is zal gissen zijn... Misschien gewoon zoals Amazon dat ze het eerst goedkoop in de markt zetten en nu de prijs opvoeren nu mensen er gewend aan zijn, misschien zoals anderen al suggereerden dat viaplay druk uitgeoefend heeft omdat die te veel concurrentiedruk voelen door de goedkope eigen dienst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:08
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Nooit iets van gemerkt, zoals ik zeg, ik zie geen verschil in beeldkwaliteit tussen een NPO programma of op Viaplay, beeld schokt niet, kleur is gewoon goed en de scherpte ook dus ja, ik ben er gewoon tevreden mee.
En mijn abonnement loopt niet via Ziggo.
denk dat het na een post of 40 wel duidelijk is dat japioo33 tevreden is met viaplay

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
meesje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:51:
[...]

Ik heb alle commentaren voorbij zien komen in dit topic. Zelf vinden wij het NL commentaar wel een dikke prima. Ik weet het, we zijn daar een uitzondering in.
Zelf ga ik na een jaartje F1TV pro weer over naar Viaplay. Via Odido TV kost het me maar 9,50 euro extra. Vind ik wel een ok prijs, we hebben ook wel interesse in het voetbal (vooral Premier League).
Wat ik begrepen heb je straks via Viaplay ook nog F1TV er gratis bij. Helemaal top!
Viaplay is ook nog eens veel duurder en heeft aanzienlijk minder F1 content, geen docu's, geen backgoroud, geen tech reviews alleen Max :-).
De content is beperkt beschikbaar en lage kwaliteit (8Mbps, leuk voor een HD TV).De rest van de films en series kun je via IPTV of andere streamingdiensten (Plex, nntp) beter kijken dan op Viaplay. Ik vind echt dat Viaplay geen plek verdient in NL.
De commentatoren Peppi en Kokki bij VP (bron: https://www.totaaltv.nl/n...-formule-1commentaar-nos/) zijn ronduit inhoudelijk slecht, kennen de coureurs en hun historie niet en bazelen teveel. Zie o..a. https://www.xgn.nl/nieuws...an-langs-tijdens-gp-miami en vele andere voorbeelden.

Als je dat afzet tegen F1 TV met oud coureurs en coole gasten als Coulthard en Palmer en dames die er verstand van hebben wat bij VP wel anders is (Amber Brantsen versus Laura Winter en Rosanna Tennant is niets minder dan hilarisch), dan is voor mij de keuze erg makkelijk. En dan heeft F1TV zelfs de prijs, zonder feedback, met 30 euro omhoog gegooid. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 23-01-2024 09:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
wvkreg schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:48:
[...]

..
De commentatoren Peppi en Kokki bij VP ..
Nee dit soort reacties is van hoog niveau. |:(

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Toch een onverwachte email hier (in Finland) dat ze de abonnementskosten omhoog gooien van €109,99 naar €139,99...

Heb vorig jaar voor het eerst F1TV genomen en dat zou in Februari verlengt worden. Weet niet of ik dit er voor over heb eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Notlupus schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:59:
Toch een onverwachte email hier (in Finland) dat ze de abonnementskosten omhoog gooien van €109,99 naar €139,99...

Heb vorig jaar voor het eerst F1TV genomen en dat zou in Februari verlengt worden. Weet niet of ik dit er voor over heb eerlijk gezegd.
https://support.formula1....e-Increase?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Notlupus schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:59:

Kun je het niet gewoon via Nederland (of een ander goedkoper land) afsluiten? Je kunt dan alsnog gewoon in de hele EU kijken (plus daarbuiten in de landen waar het ondersteund wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
TexMex schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Kun je het niet gewoon via Nederland (of een ander goedkoper land) afsluiten? Je kunt dan alsnog gewoon in de hele EU kijken (plus daarbuiten in de landen waar het ondersteund wordt).
Of het afsluiten / verlengen gaat lukken met een VPN > Nederland ?
Ik denk het zomaar niet, of een familielid in b.v. Nederland zou dat voor je moeten doen op zijn naam.

[ Voor 8% gewijzigd door japioo33 op 23-01-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:04:
[...]

Ach, weet je, ze zeggen niet voor niets dat bij een derde stream een foutmelding verschijnt en dat er één stream gesloten moet worden.
Het is helemaal niet moeilijk voor viaplay het zo in te stellen dat die foutmelding al bij de tweede stream verschijnt.
Dat was het punt helemaal niet. ;)

Jij noemde het als pluspunt dat je bij Viaplay je account officieel en legaal met zijn tweeën zou mogen delen. De voorwaarden van Viaplay spreken dat echter tegen. Óók bij Viaplay is dat officieel niet toegestaan.

De situatie in de praktijk kennen we nu zo onderhand wel: bij Viaplay inderdaad twee gelijktijdige streams, bij F1TV zes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Notlupus schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:24:
[...]

Ik snap niet wat ik hier mee moet
Dit is een uitleg artikel over de prijsverhoging bij F1Tv, ik dacht dat je daarover had gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09 08:47
Kunnen we stoppen met de topicvervuiling over de prijsverhoging van F1TV? Dat heeft toch niets met de kwaliteit te maken? Je hebt het er voor over of niet.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:02
JPD68 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:06:
Kunnen we stoppen met de topicvervuiling over de prijsverhoging van F1TV? Dat heeft toch niets met de kwaliteit te maken? Je hebt het er voor over of niet.
Maar dit heeft toch te maken met het stukje "waar te kijken"? En dus past het weer prima in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:08
Extigo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Maar dit heeft toch te maken met het stukje "waar te kijken"? En dus past het weer prima in dit topic.
Bovendien wilde ik nog even iedereen laten weten dat ik gewoon blijf bij F1TV vanwege de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09 08:47
Extigo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Heb je een punt. Maar het gaat maar door en door en door......

Overigens blijf ik ook bij F1TV kwalitatief een goed product voor een redelijke prijs, ook met de nieuwe prijs.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:25
De kwaliteit van F1TV is gewoon erg goed, helaas is de kwaliteit van de sport niet meer wat het was :p

Kijk al zeker 25 jaar F1 maar sinds vorig jaar twijfel ik om er voor te betalen.. vorig jaar met een deal 52 euro betaald maar nu de prijs omhoog gaat is dit voor mij een goed moment om te kijken of ik wel echt zonder F1 zou kunnen :)

Ligt er ook een beetje aan hoe spannend het gaat worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beadermaple
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 18:40
Zijn er opties om een 1080p 100hz stream, of een 4k 50hz stream ergens te krijgen? Prima er ervoor te betalen. Wil mijn nieuwe OLED 4K tv goed gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Zoals het er nu naar uitziet zal ik F1TV waarschijnlijk ook niet meer continueren. Is het het nog steeds waard? Ik heb sinds 2016 (je moet ergens beginnen) geen enkele race overgeslagen. Maar komende van een jarenlang "gratis" dienst (Ziggo was en is natuurlijk niet gratis) ben ik er wel klaar mee om voor elke scheet (weer) apart (en flink ook) te moeten betalen. Het leven is al duur genoeg en F1TV is ook niet meer dan een stukje luxe waar ik prima zonder kan. Ik ga dus eens kijken of ik kan leven met de highlights op bijvoorbeeld Studio Sport en de min of meer Free to Air races zoals Zandvoort en Spa.

Bijkomend voordeel is dat ik dan minder de neiging heb om thuis te blijven / eerder naar huis te gaan omdat ik de race persé live wil kijken (en de slowchat in het F1 topic alhier meteen ook te volgen). Ook zal ik websites en media niet meer hoeven mijden. Win-win. d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen