[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Plenkske schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:00:
@ bovenstaande problemen , gewoon een tip:

Zorg dat je een bedrade backup mogelijkheid hebt. Als je dus normaal gesproken Chromecast (bijvoorbeeld) gebruikt en het werkt even niet goed, pak een laptop met hdmi kabel. Desnoods ook nog via bedraad internet als je wifi thuis niet stabiel is.

Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om F1TV te starten, dat een backup makkelijk te realiseren is.
Je hebt naast je glasvezel-aangesloten TV er ook een standby staan met coax (of andersom)? Het zou niet nodig hoeven zijn om van alles en nog wat dubbel te hebben. Dat is echt niet "gewoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:58
Toff schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Je hebt naast je glasvezel-aangesloten TV er ook een standby staan met coax (of andersom)? Het zou niet nodig hoeven zijn om van alles en nog wat dubbel te hebben. Dat is echt niet "gewoon".
Ik ben het eens dat het niet nodig zou hoeven zijn.
Het gebeurt helaas wel eens dat een update niet goed werkt. Nu is het apple tv zelf (bij vele hier), een andere keer is het de app.
Als je dan per se de race live (of iets later starten) wil kijken, dan is het handig om een backup mogelijkheid te hebben.

En nee, ik gebruik coax niet. Ik heb ook geen TV abonnement, alleen glasvezel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MornixRS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-09 10:17
LongBowNL schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Ik merkte het ook. Met de Chromecast 2k kan ik gelukkig ook de F1 app op de Chromecast zelf gebruiken. Die is wel goed.
Ik heb geen losse Chromecast en wil dat ook eigenlijk niet. Het lijkt in elk geval wel een specifiek Apple dingetje te zijn in mijn geval. Casten vanaf een oude Samsung s4 tablet blijkt gewoon vloeiend te gaan hoewel ik wel het idee heb dat het beeld net iets minder scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wilde iets gaan kijken (ik weet nog niet was) met de orginele F1 TV app, maar ik kreeg een foutmelding dat de app te oud was voor mijn Sony TV.
Dus app verwijderd en nu krijg ik de volgende melding te zien:
"je apparaat is niet compatibel met deze versie". :(

Streamen vanuit mijn telefoon gaat wel maar ik wil eigenlijk gewoon weer de app terug. Nu moet ik mijn gsm pakken om iets te bekijken.

De TV heeft de nieuwste update.
Van de F1 TV player ben ik geen fan van. Daar moet ik te vaak opnieuw inloggen.

Iemand nog een goeie tip?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
@streamnl Mijn tip: koop een Chromecast met Google TV.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:19:
@streamnl Mijn tip: koop een Chromecast met Google TV.
Die heb ik gehad en weggedaan sinds ik deze TV heb. Want het was niet meer nodig met Android/google TV
Op de TV kan ik veel meer apps installeren dan op zo'n stick en ik heb nu een afstandbediening minder.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:08
Dan zou je de app eventueel kunnen sideloaden via apkmirror oid. Na iedere update moet je dit wel handmatig weer zelf doen. Heb ik ook een tijdje gedaan op mijn TV met Google TV. Uiteindelijk alsnog een Chromecast met Google TV gekocht omdat dit sneller is dan de ingebouwde Google TV.

[ Voor 11% gewijzigd door XNL073 op 16-10-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-09 08:27
streamnl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Die heb ik gehad en weggedaan sinds ik deze TV heb. Want het was niet meer nodig met Android/google TV
Op de TV kan ik veel meer apps installeren dan op zo'n stick en ik heb nu een afstandbediening minder.
Wat @XNL073 zegt, heb ook een Sony TV en sideload de app. Werkt naar volle tevredenheid.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
JPD68 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:51:
[...]

Wat @XNL073 zegt, heb ook een Sony TV en sideload de app. Werkt naar volle tevredenheid.
ter aanvulling ik gebruik hiervoor de app send files to tv die je op telefoon en tv installeert. App downloaden via apkmirror op telefoon en daarna doorsturen naar de tv via deze app en gaan. Er zullen best nog wel meer oplossingen zijn bv via usb stick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sideloaden is mij niet onbekend.
Maar dat heeft toch geen nut in dit geval?
De app stond erop maar bij het openen kreeg ik de melding dat de versie te oud was.

Edit:
O wacht.. jullie hebben misschien gelijk. Zal zo de nieuwste app eens sideloaden. Misschien dat die inderdaad wel werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door streamnl op 17-10-2023 18:15 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het werkt weer. Dom dat ik niet zelf aan deze oplossing heb gedacht... |:(

Afijn, bedankt voor de hulp/tips! _/-\o_

Nu kan ik weer heerlijk door het archief neuzen met een afstandsbediening.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPD68
streamnl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:05:
Het werkt weer. Dom dat ik niet zelf aan deze oplossing heb gedacht... |:(

Afijn, bedankt voor de hulp/tips! _/-\o_

Nu kan ik weer heerlijk door het archief neuzen met een afstandsbediening.
Ik update heel ouderwets de apps op mijn telefoon handmatig... dan zie ik ook wanneer er een nieuwe versie van de F1 TV app is en dus ook de app op de TV moet updaten. Elke nerd zo zijn gebrek 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JPD68 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:29:
Ik update heel ouderwets de apps op mijn telefoon handmatig... dan zie ik ook wanneer er een nieuwe versie van de F1 TV app is en dus ook de app op de TV moet updaten. Elke nerd zo zijn gebrek 8)7
Niet Nerd maar Tweaker waardig. Je wilt tenslotte ook kunnen verklaren waarom een app ineens ander gedrag zou kunnen vertonen (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
JPD68 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Respect. Ik doe je dat niet na.
Al open ik wel elke ochtend de store en bekijk of er nieuwe updates zijn. Zo ja, update alles :+

Ik had hier nooit last van. Alle apps op mijn tv updaten allemaal automatisch. Ook die van F1 TV. Die was “origineel “.

Ik vind het nog steeds apart dat hij een melding gaf dat mijn app te oud was en niet verder openende. De Xcloud app (overigens ook via sideloaden) heb ik nog nooit geüpdatet en werkt gewoon prima.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
streamnl schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:47:
[...]Respect. Ik doe je dat niet na.
Al open ik wel elke ochtend de store en bekijk of er nieuwe updates zijn. Zo ja, update alles :+

Ik had hier nooit last van. Alle apps op mijn tv updaten allemaal automatisch. Ook die van F1 TV. Die was “origineel “.

Ik vind het nog steeds apart dat hij een melding gaf dat mijn app te oud was en niet verder openende. De Xcloud app (overigens ook via sideloaden) heb ik nog nooit geüpdatet en werkt gewoon prima.
Deze mede tweaker is ook veel te vaak bezig met updates/upgrades... Daarbij is mij bij oudere android toestellen wel opgevallen dat veel apps gewoon geen updates meer laten zien terwijl ze op jongere hardware wel regelmatig worden bijgewerkt.

Daarmee: er zit in de check voor de update van de software ook een controle op de android versie en misschien ook wel op de versies van de andere geïnstalleerde software.

Een android 4 tablet hier heeft nog af en toe wel een update van vlc maar de rest van de software wordt al een paar jaar niet bijgewerkt. Er is een tijd geweest dat ik dan de oude software er vanaf gooide en ze opnieuw probeer te installeren en dan geeft de playstore aan dat de software niet beschikbaar is voor dat apparaat.

Daarmee de waarschuwing: Als je bijvoorbeeld de F1TV software op een android toestel hebt staan maar ze wil niet worden ge-update. Dan zou ze ook wel eens niet meer beschikbaar zijn als je de F1TV software er vanaf gooit en er weer op probeert et zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
beerse schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:03:
[...]
Daarmee de waarschuwing: Als je bijvoorbeeld de F1TV software op een android toestel hebt staan maar ze wil niet worden ge-update. Dan zou ze ook wel eens niet meer beschikbaar zijn als je de F1TV software er vanaf gooit en er weer op probeert et zetten.
F1 TV beweert zelf nooit een officiële app voor Android/Google TV te hebben uitgebracht. Althans niet een die op een TV kan worden geïnstalleerd vanuit de store. Wel voor de chromecast met Google TV volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
streamnl schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:47:
[...]

Respect. Ik doe je dat niet na.
Doe ik ook, maar ik kijk altijd welke apps er worden ge-update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:13
JPD68 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

F1 TV beweert zelf nooit een officiële app voor Android/Google TV te hebben uitgebracht. Althans niet een die op een TV kan worden geïnstalleerd vanuit de store. Wel voor de chromecast met Google TV volgens mij.
Correct. De app voor F1TV is alleen ingeschakeld voor settopboxen / mediaspelers lijkt het. Uit ervaring weet ik in ieder geval dat de Play Store hier allemaal opties voor heeft. Dus dat een app bv wel voor telefoon met Android maar niet voor tablet met diezelfde Android is, of dan wel voor mediaspelers met Android TV, maar niet voor TVs. En daarnaast kun je als developer / app eigenaar zelfs op specifieke apparaten / modellen selecteren. Dus bv echt voor een specifiek model TV aanzetten maar voor een ander model van hetzelfde merk met dezelfde Android (TV) versie niet.

Overigens heeft @hardware-lover ook eens aangegeven dat hij een TV heeft (Toshiba of zo? Minder gangbaar (in NL) merk dus) waarop de Android TV wel geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, idd, Sharp TV; hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Waarom deze wel maar andere TV's niet, geen idee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:13
Fout vlaggetje in de Play Store waardoor die als mediaspeler geregistreerd staat? Dat is eigenlijk het enige dat ik mij zou kunnen bedenken. Of ze moeten deze TV/merk bewust aan hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:53:
Fout vlaggetje in de Play Store waardoor die als mediaspeler geregistreerd staat? Dat is eigenlijk het enige dat ik mij zou kunnen bedenken. Of ze moeten deze TV/merk bewust aan hebben gezet.
Ik kan het je niet zeggen waarom. Ik zie wel vaker verkeerde vlaggetjes staan bij mijn geregistreerde apparaten in Google Play. Zelfs met 2x hetzelfde model Shield TV, met als verschil de Android TV versie (9 versus 11). Sommige apps mag ik wel op de ene installeren maar niet op de andere, maar dit gebeurd een enkele keer. Misschien is die Sharp nu die ene uitzondering. Wel jammer eigenlijk, F1TV gebruik ik er niet op ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:02
Kom erachter dat m’n Apple TV automatisch alsnog geüpdatet heeft, net geconstateerd f1tvpro dat de nog niet werkt 😐 gellukig kan ik de Viaplay van ouders gebruiken maar baal hier wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 21:58
Wordt echt tijd dat F1TV de AppleTV app gaat updaten. Wat een drama om de uitzending op Live te krijgen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Had auto update uitgezet maar is toch op 1 of andere manier op automatisch gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07
Dinsdag komt de update van tvOS. Waarschijnlijk dan het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:33:
Dinsdag komt de update van tvOS. Waarschijnlijk dan het probleem opgelost.
Ik draai nu de public beta van tvOS... zelfde shit. Ook niet vooruitspoelen en dergelijk. Gewoon weer draaiend icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
In ieder geval start de stream wel op de Apple TV. Dan maar doorspoelen naar live. Vorige week wilde de stream pas na meerdere pogingen starten. Maar ja, dat zal wellicht nog komen als het drukker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb het abonnement opgezegd. Viaplay wil ik niet kijken... onscherpe bende. Dan maar helemaal geen F1 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
CreativeS schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Ik draai nu de public beta van tvOS... zelfde shit. Ook niet vooruitspoelen en dergelijk. Gewoon weer draaiend icoontje.
Neee. Verdorie. Ik las dat de nieuwe versie van tvOS het probleem met NLziet (ook een ‘live’ probleem) opgelost had. Dus hoopte ik ook dat het probleem bij F1Tv opgelost zou zijn. Niet dus…. Hopelijk wil de komende dagen de stream wel gewoon starten.
Het vooruitspoelen werkte net bij mij overigens. Maar dat is dus meer in de categorie geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
CreativeS schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:41:
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb het abonnement opgezegd. Viaplay wil ik niet kijken... onscherpe bende. Dan maar helemaal geen F1 meer.
Viaplay was overigens overig jaar op de Apple TV wel super stabiel. Sommige tweakers hadden daarvoor zelfs een ATV gekocht. :)
Wellicht volgend jaar maar (tegen vergoeding) meeliften op een abonnement van een familielid. Dan maar iets mindere beeldkwaliteit (F1Tv heeft hogere bitrate).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik lees op de zijlijn wat mee over het AppleTV en F1TV probleem verhaaltje. Maar wat ik niet goed begrijp is dat, zoals ik het bij sommigen lees, F1 TV de schuld krijgt van een technisch probleem wat juist veroorzaakt lijkt te zijn door een software update van Apple TV en je daar dus initieel de oorzaak kan neerleggen. Of mis ik ergens wat?

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 20-10-2023 19:51 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
remco_k schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:50:
Ik lees op de zijlijn wat mee over het AppleTV en F1TV probleem verhaaltje. Maar wat ik niet goed begrijp is dat, zoals ik het bij sommigen lees, F1 TV de schuld krijgt van een technisch probleem wat juist veroorzaakt lijkt te zijn door een software update van Apple TV en je daar dus initieel de oorzaak kan neerleggen. Of mis ik ergens wat?
Dat is denk ik de vraag. Moet F1 hun app updaten? Of is het een tvOS dingetje? Wat ik nu voor het laatste gelezen heb over NLziet, is het voor die dienst dus tvOS gerelateerd. Het zijn met de laatste beta dat de NLziet app weer goed werkt.

Wat betreft F1Tv wilde bij mij de stream altijd wel starten. En regelmatig moest ik doorspoelen, ook al had ik voor ‘live’ gekozen. Dit vond ik nog geen groot probleem. Zo uit mijn hoofd had ik dit issue ook wel eens bij tvOS 16.x. Echter bij het vorige race weekend had ik dat de stream niet eens wilde starten. Ik moest dit tig keer opnieuw proberen, ook app hard afsluiten, Apple TV herstart. Hopelijk is dit laatste allemaal dit weekend niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
  • Nu online
Weer continu de BM2101 error bij het kijken via Apple Airplay op mijn LG CX tv. Iemand die meer deze problemen heeft en wellicht een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:56
Als ik het zo lees kun je beter Apple tv weggooien en een shield oid gebruiken om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF .... Vandaag voor het eerst met 'gigantische vertraging' een weekend F1TV tijden FP1 begonnen. F1TV App op m'n ATV-4K (tvOS17.0) loopt gewoon bijna 30 seconden achter op 'Live' nadat 'ie eindelijk de stream eens wilde oppakken :X

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 20-10-2023 20:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:49
MrIV schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:04:
Weer continu de BM2101 error bij het kijken via Apple Airplay op mijn LG CX tv. Iemand die meer deze problemen heeft en wellicht een oplossing weet?
Nee, dat is het nadeel van dit soort producten, er is helemaal niks aan te troubleshooten behalve de app verwijderen en een minuut wachten en die opnieuw installeren. En dat werkt niet, want de app is inherent brak.

F1TV geeft doodleuk de suggestie een laptop aan te schaffen en die met een HDMI-kabel te verbinden…

Wat een amateurs. Er is geen enkele app met zo veel problemen met streamen en casten als die van F1TV.
Ik denk dat een terugbetaling aanvragen het beste gaat werken. Als genoeg mensen dat doen zullen ze voor het volgende seizoen vast wel een knappe app uitbrengen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Klopt het dat de chromecast nog de minste problemen geeft? Lees er hier namelijk niet vaak wat over.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 09:28
alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:09:
Klopt het dat de chromecast nog de minste problemen geeft? Lees er hier namelijk niet vaak wat over.
Hier Google TV sinds dit seizoen op een gedateerde Sony 4k tv. Beste aankoop ever. Echt nooit problemen.
Okay, de stream loopt een beetje achter maar dan gewoon niet lezen in het Tweakers F1 topic tijdens de race :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Duurt bij mij altijd ff een paar seconde voordat de beeldkwaliteit ok is, daarna gaat het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35

Rayzman

+31 Rayzman

Ik probeer net de f1 academy practice 2 op de atv4k, maar die start gewoon live. Ik zie het rode live icon staan en kan niet verder vooruit spoelen, dus zo te zien heeft niet iedereen er last van.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Nu online
Ample Energy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

Nee, dat is het nadeel van dit soort producten, er is helemaal niks aan te troubleshooten behalve de app verwijderen en een minuut wachten en die opnieuw installeren. En dat werkt niet, want de app is inherent brak.

F1TV geeft doodleuk de suggestie een laptop aan te schaffen en die met een HDMI-kabel te verbinden…

Wat een amateurs. Er is geen enkele app met zo veel problemen met streamen en casten als die van F1TV.
Ik denk dat een terugbetaling aanvragen het beste gaat werken. Als genoeg mensen dat doen zullen ze voor het volgende seizoen vast wel een knappe app uitbrengen.
Ik overweeg nu een Chromecast aan te schaffen. Twijfel tussen de 4K (70 euro) en HD (40 euro). F1Tv zendt nog enkel 1080p (full HD) uit, maar mocht het 4K worden dan heb ik aan de HD versie niks. Voor de rest kijk ik apps gewoon via WebOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Nu online
Lees hier trouwens een mogelijke oplossing. Eerst een "niet live" uitzending opstarten kan helpen. Straks eens even proberen.

https://www.reddit.com/r/...working_bm2101/?rdt=41231

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 22:14
Ik heb nog steeds 0,0 problemen met F1TV op mijn Shield 2019. Ook op mijn telefoon Samsung A53S geen problemen.
Net ook even een test op de slaapkamer met een Chromecast op wifi en ook geen probleem.

Aangezien ik alleen maar Apple problemen voorbij zie komen is mijn onderbuik gevoel dat Apple hier de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Dat denk ik dus ook. Hoewel de app voor een ander platform wel echt een ander ding is. Dus helemaal uitgesloten is het ook weer niet.

Ik heb hier F1TV sideloaded op een 2 jaar oude Sony Android TV. Werkt altijd prima.
App op Android telefoon ook.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:40
remco_k schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:32:
Dat denk ik dus ook. Hoewel de app voor een ander platform wel echt een ander ding is. Dus helemaal uitgesloten is het ook weer niet.

Ik heb hier F1TV sideloaded op een 2 jaar oude Sony Android TV. Werkt altijd prima.
App op Android telefoon ook.
Ik ook, tot het vandaag niet meer werkte?! No longer supported 😒

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
  • Nu online
MrIV schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:27:
Lees hier trouwens een mogelijke oplossing. Eerst een "niet live" uitzending opstarten kan helpen. Straks eens even proberen.

https://www.reddit.com/r/...working_bm2101/?rdt=41231
Deze truc werkt voor mij:

Make sure the iPhone is not on Private Relay or VPN

Quick Start+ setting is off on TV, so when you turn it off, it actually shuts down

Turn off TV and kill the F1 TV app

Turn on TV, start the app

Start any F1 TV video that is not the live broadcast, jump a few minutes forward

Try to stream to TV with AirPlay

Sometimes it keeps loading forever, but without the BM2101 error. If that happens, switch back to iPhone on the AirPlay setting and try again.

When the video starts streaming on the TV, go back to the app and switch to the live broadcast. This will automatically try to stream to the TV.

Hopefully it loads, now don't touch anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33
Heb ook problemen met de Apple TV en live uitzending. Als kinderstoel kies start van begin. Dan weer terug naar hoofd scherm en dan live selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangezien ik niet veel beters te doen had (of toch wel….) heb ik daarstraks m’n Apple TV even een volledige reset gegeven incl. het volledig opnieuw installeren van tvOS 17.0 .

Alles lijkt daarna (hier) weer stabiel te werken zoals verwacht / vanouds 🙈

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-10-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Sandrioni schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:57:
[...]

Ik ook, tot het vandaag niet meer werkte?! No longer supported 😒
De F1TV app is idd niet supported voor Android TV (vandaar dat ik sideloading expliciet noemde), dat was hij voorheen ook al niet, dus dat kan geen verrassing zijn. Ik heb de app vandaag moeten updaten, middels sideloading, voor de duidelijkheid, en dat werkt net zo goed als voorheen.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 20-10-2023 23:17 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Hier ook die BM2101 error op een C8. Vorige race was dit ook al. Toen deed hij het wel op de G1 in de slaapkamer maar had nu geen zin om al daar te gaan liggen. Dus nu maar weer ouderwets met een laptop aangesloten op de tv… Alleen dat is weer minder smooth. Beetje choppy met HDMI, geen idee waarom. Wat een gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:58

Spotmatic

Ken sent me

Kartmans1 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:24:
Hier ook die BM2101 error op een C8. Vorige race was dit ook al. Toen deed hij het wel op de G1 in de slaapkamer maar had nu geen zin om al daar te gaan liggen. Dus nu maar weer ouderwets met een laptop aangesloten op de tv… Alleen dat is weer minder smooth. Beetje choppy met HDMI, geen idee waarom. Wat een gezeur.
Ik had ook gezeik met de laptop dichtgeklapt. Weer opengeklapt en dan is het wel smooth?!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Spotmatic schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Ik had ook gezeik met de laptop dichtgeklapt. Weer opengeklapt en dan is het wel smooth?!
Heb hem nu alleen op second screen gezet ipv twee schermen. Lijkt wat beter, wellicht dat hij het niet helemaal trok. Meen me ook ergens te herinneren dat het beter werkt met Chrome maar gebruik nu een werklaptop dus prima voor nu. Hoop dat AirPlay gewoon weer snel werkt! Dit is terug in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

De Chromecast met Google TV draait mij superstabiel met F1TV Pro en trouwens ook met alle andere streaming apps. Het is gewoon een van de betaalbaarste oplossingen en gemakkelijk te vervangen mocht het nodig zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CreativeS schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:41:
Tijd voor F1TV Pro dus. Veel goedkoper en zeer goed beeld. Enige nadeel is dat het wat achter loopt qua live beeld met de live timing maar dat vind ik geen enkel probleem. Dat is nu eenmaal het nadeel van streamingsdiensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:02
MrIV schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:04:
F1 TV via de webbrowser op je TV kijken? Dat doe ik ook op mijn LG C2. Enige nadeel is dat je dan elk weekend even opnieuw moet inloggen. Verder gebruik ik soms Airplay of een Chromecast en eigenlijk nooit problemen mee.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:40
remco_k schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:16:
[...]

De F1TV app is idd niet supported voor Android TV (vandaar dat ik sideloading expliciet noemde), dat was hij voorheen ook al niet, dus dat kan geen verrassing zijn. Ik heb de app vandaag moeten updaten, middels sideloading, voor de duidelijkheid, en dat werkt net zo goed als voorheen.
Oke, Check, dus de officiële f1 tv app apk op de tv installeren zou moeten werken?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@Sandrioni Ja

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Geen Ziggo racecafe dit weekend? Ik krijg het niet gevonden maar zou het vreemd vinden als ze een weekend overslaan.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
pwillemske schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:38:
Geen Ziggo racecafe dit weekend? Ik krijg het niet gevonden maar zou het vreemd vinden als ze een weekend overslaan.
Volgens mij geen officieel racecafe nee :) Alleen voorbeschouwingen en nabeschouwingen.

Dit omdat het ook heel druk is qua livesporten dit weekend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Ik moet hier blijkbaar klagen over Viaplay:

Wat is er met de styling vanavond ?

Die gele bril en groene winter jas kan echt niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Nog nooit gehad, maar de f1tv app op mijn android tv hapert tijdens de voorbeschouwing als een malle.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soppyscroll
Meer mensen die problemen hebben met f1 tv pro vandaag? Valt bij ons steeds uit (verbinding)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:34
Op dit moment grote problemen om de F1TV live stream op de PC stabiel te krijgen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

RogerSch schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:52:
Op dit moment grote problemen om de F1TV live stream op de PC stabiel te krijgen....
Kom er helemaal niet in

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:16
Ja F1TV gaat niet lekker op het moment. Eerste keer dat ik dat meemaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:56
F1 TV hapert behoorlijk idd :/

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Audio gaat ook niet helemaal lekker met skyfeed bijschakelen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Hier ook problemen met de kwaliteit. (ik kijk inmiddels 80 seconden vertraagd en dan is de verbinding wel stabiel.. alleen kwaliteit zakt af en toen in.)
vreemde is dat de telefoon wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:02
Te veel Amerikanen aan het kijken? Beeld van F1 TV stopt steeds met buffering. Nog nooit eerder meegemaakt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:28
Hier kom ik ook niet op f1tv..

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OMD schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Kom er helemaal niet in
Hier hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
F1LIVE stream doet het wel, de World Feed ligt er inderdaad uit...

F1LIVE loopt ook een heel eind voor, de World Feed begint net met de formatie ronde, dus bijna 2 minuten later.

[ Voor 46% gewijzigd door Jassy op 22-10-2023 21:03 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:45
De internationale feed draait hier normaal, de f1tv commentaar kanaal is traag en loopt achter.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:51
Hier werkt F1TV wel maar niet de SkySports stream ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Android tablet draait zonder problemen met F1TV Live maar de Chromecast met Google TV buffert hier soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Hier ook problemen met F1TV, haperen, bufferen, bevroren beeld. Ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18

Animal_X

Rodin

Even omschakelen naar 1280 op f1tv pro, lijken inderdaad capaciteitsproblemen te zijn, wellicht door het tijdstip en/of hoeveelheid Amerikanen dat kijkt.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Had een hapering, maar werkt nu prima hier op F1TV Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:28
F1Tv pro werkt niet op de Apple TV, iPhone. Maar Mac wel🥳

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:23
Even naar links swipen op ATV en stream veranderen heeft hier enigszins geholpen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jassy schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:00:
F1LIVE stream doet het wel, de World Feed ligt er inderdaad uit...

F1LIVE loopt ook een heel eind voor, de World Feed begint net met de formatie ronde, dus bijna 2 minuten later.
Dit ervaar ik ook. F1 live stream werkt wel. Ook op Apple TV. Als ik de internationale stream wil starten en doorspoel naar live dan krijg ik een foutmelding.
Vorig jaar had ik Viaplay. Nu F1TV. De laatste is puur voor F1 wel een stuk goedkoper. Maar de laatste tijd is stabiliteit niet het sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 21:58
F1TV app deed het hier ook niet, nu met iPad aan het streamen naar Apple TV, werkt goed tot nu toe *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ben maar geswitched van de Apple TV naar de webbrowser op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Alexknl schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:09:
F1TV app deed het hier ook niet, nu met iPad aan het streamen naar Apple TV, werkt goed tot nu toe *klopt af*
De F1 live stream neem ik aan. Niet internationaal met NL commentaar? Die knal bij live er zelfs ook uit. Vanaf begin doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Kan nu op mijn iphone en ipad helemaal niet meer kijken. Dan maar via de laptop proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
biobak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:10:
Ben maar geswitched van de Apple TV naar de webbrowser op de tv.
F1 live stream (dus met Engels commentaar) werkt hier wel goed op Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:19
Gewone deed het niet, nu de world feed en die werkt nog goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:27
iPad, iPhone niks. BM2001 error code

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hier ook helemaal niets meer, allemaal ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Hier idem. Te slecht dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:16
"F1 LIVE" loopt nu ok, maar wel ~45 sec achter. Ik durf niet meer op "live" te klikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33
Apple TV werkt totaal niet. Nu via telefoon via AirPlay werkt het wel. Wel de Engelse stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:43
hier werkt ook niets, apple tv, iphone en website ligt er ook uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

F1TV PRO .... Waar staat dat 'PRO' voor? Hier dus ook 'niets' meer te zien 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-10-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:45
Alles werkt hier weer top.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bij mij werkt de F1 live stream op mijn Apple TV. Normaal luister ik naar NL commentaar, maar nu ga ik niet wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wat een drama dit. Werkt hier nog steeds niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Hier niet hoor. Op Apple TV loopt de F1 live stream. Maar op iPad krijg ik continu de BM2001 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 08:45
meesje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Hier niet hoor. Op Apple TV loopt de F1 live stream. Maar op iPad krijg ik continu de BM2001 error.
Aaahhggg, hier ook helemaal niks. Wat gebeurd hier?
AppleTV, iPad, iPhone en browser.

[ Voor 6% gewijzigd door gielie op 22-10-2023 21:20 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
gielie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Aaahhggg, hier ook helemaal niks. Wat gebeurd hier?
De Internationaal stream ligt er uit. F1 live stream werkt hier wel. Zowel op iPad als Apple TV.
Pagina: 1 ... 30 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen