SpeedfreakR schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:30:
[...]
Inderdaad ja! Ook de backup stream zonder proxy of vpn is gewoon via NL te beluisteren met commentaar.
Misschien niet te veel vragen stellen? @hole1988

I served in a company of heroes.
Google Chromecast met Google TV (HD) of Google Chromecast met Google TV (4K).Mad-Matt schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:15:
Weet iemand welke Chromecast ik moet hebben om de F1tv app erop te kunnen installeren?
Beide zijn vergelijkbaar, op de prijsverschil na ondersteund de full HD versie AV1 video codec.
Beide werken.NeverSettle schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:41:
[...]
Google Chromecast met Google TV (HD) of Google Chromecast met Google TV (4K).
Beide zijn vergelijkbaar, op de prijsverschil na ondersteund de full HD versie AV1 video codec.
[Voor 3% gewijzigd door La1974 op 18-03-2023 03:33]
Hoe 'erg' is het gemis van die AV1 codec eigenlijk?NeverSettle schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:41:
[...]
Google Chromecast met Google TV (HD) of Google Chromecast met Google TV (4K).
Voorlopig niet veel, AV1 codec wordt nog niet door alle streamingdiensten gebruikt. Maar het is tot nu toe de meest efficiënte video codec die er is. F1TV en Viaplay gebruiken bijvoorbeeld H.264 voor streaming. YouTube gebruikt sinds kort wel AV1 codec, zo kan je het het aanpassen .Jorizzz schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:34:
[...]
Hoe 'erg' is het gemis van die AV1 codec eigenlijk?
Zelfs de nieuwste Apple TV heeft nog geen AV1 aan boord. AV1 zal langzaam terrein gaan winnen, maar het is vooral een vooruitgang voor de aanbieders van diensten. Als gebruiker merk je er niet zo veel van.Jorizzz schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:34:
[...]
Hoe 'erg' is het gemis van die AV1 codec eigenlijk?
AV1 zal nog vele jaren lang naast oudere codecs gebruikt worden. Daar hoef je je als gebruiker weinig zorgen over te maken. Zo is YouTube wel met AV1 bezig, maar het gaat natuurlijk niet de oudere codecs uitschakelen zodat gebruikers zonder AV1 geen YouTube meer kunnen gebruiken.
Verder heeft de Chromecast met Google TV 4K toch iets meer power dan de HD-versie. Bij zwaardere apps kan dat op termijn wel voor een wat betere ervaring zorgen.
De rest is allemaal leuk in tech specs, maar ga je waarschijnlijk niks van merken momenteel. En als het over 2, 5, 6 jaar outdated is koop je gewoon een nieuwe. Als je tegen die tijd uberhaupt nog de Chromecast gebruikt.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Ik ben nog op zoek naar een goede player om het mee te synchroniseren. Ik ken wel wat players maar daar staat de buffer altijd vast. De stream met VPN dat lukt wel, maar het is vooral het consumeren van zo'n stream wat het lastig maakt. Ik wil dat het niet te afhankelijk wordt van de videostream want die moet ik soms nog wel eens opnieuw starten of aanpassen en dan moet je weer synchroniseren.bommerhondjes14 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:41:
Naar suggestie ook maar hier de vraag(Zie ook het topic)
Goedemiddag tweakers!
Zondag is de formule 1 race in Jeddah. Ik zou deze graag kijken met het Nederlandse commentaar van Olav Mol en Jack Plooij.
Helaas is Grand Prix Radio sinds dit jaar alleen beschikbaar in Belgie, dit maakt het nog een stapje moeilijker om hier in Nederland naar te luisteren.
Maar.. het is mogelijk via een VPN([mbr]*knip*[/]) en dan te synchroniseren.
Dit moet alleen veel makkelijker kunnen lijkt mij? Zo is er bijvoorbeeld Race Control, dit biedt alleen geen ingebouwde ondersteuning voor Grand Prix Radio, wel zijn er (mogelijke) oplossingen voor door de audiostream te gebruiken van GP Radio.
Ik vraag me af hoe(en of) jullie nog luisteren naar het commentaar van Olav en Jack? Zijn er nog wat slimme techneuten die hier een handige oplossing voor hebben?
Dus als iemand nog een audioplayer weet waar je makkelijk vooruit en achteruit kunt qua buffer, dan hou ik mij aanbevolen. Voor zover ik weet heeft MPV ook geen visuele feedback over wat de huidige buffer is, dus ook dat is lastig om aan te passen. Vastzetten op een bepaalde waarde is ook niet een garantie dat het goed zit, dus aanpassen moet sowieso. En als ik op de bank zit is het met een muis toch wat makkelijker dan naar de laptop of pc te lopen en weer handmatig wat te wijzigen.
Overigens heb ik afgelopen race (omdat ik niet op tijd was) gewoon met F1TV audio zitten kijken, niet de Skysports audio maar van F1TV zelf met Alex e.d. En dat beviel eigenlijk ook wel goed, maar mijn ouders waar ik toch meestal mee kijk, kijken liever met Mol op de achtergrond.
[Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2023 13:35]
Het verschil is afhankelijk van waar je op de wereld bent en/of welk abonnement je hebt. Van de F1tv website: https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html.OnTracK schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:18:
Heeft iemand daadwerkelijk F1TV Access die kan zeggen hoe lang het duurt tot races zichtbaar zijn? In dit topic gezocht meer geen uitsluitsel gevonden. De officiële tekst is "up to 2 days" maar ik lees ook dat in Italië het bijvoorbeeld direct na middernacht is en in de US 2 dagen.
Voor NL is dat dus 2 dagen. Met race op zondag schat ik in dat het dinsdag beschikbaar is. Maar of er met 48 uur wordt gerekend of dat het op de datum-grens is moet je zelf ervaren.
Voor dit weekend met de race op zondag om 18:00 ga ik er van uit dat je dinsdag na 18:00 de race zou kunnen bekijken.
Thanks voor de link. Dat is precies waar ik naar op zoek was. Ik dacht dat Europese landen dus misschien allemaal na middernacht kregen i.p.v. 2 dagen. Maar dat lijkt alleen San Marino te zijn.beerse schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:46:
[...]
Het verschil is afhankelijk van waar je op de wereld bent en/of welk abonnement je hebt. Van de F1tv website: https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html.
Voor NL is dat dus 2 dagen. Met race op zondag schat ik in dat het dinsdag beschikbaar is. Maar of er met 48 uur wordt gerekend of dat het op de datum-grens is moet je zelf ervaren.
Voor dit weekend met de race op zondag om 18:00 ga ik er van uit dat je dinsdag na 18:00 de race zou kunnen bekijken.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Als je bij MVF1 de layout een keer opslaat dan staat het volume en ook het geluidskanaal daar bij.noo schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:26:
Bestaat er in Multiviewer F1 een setting voor default sound on ipv sound off zoals het nu is? Je moet nu voor elk window dat je opent op het luidspreker icon klikken. De enige windows waar ik geluid default uit zou willen hebben zijn de F1TV data- en tracker windows maar die gebruik ik nooit want de Live Timimg van Multiviewer is veel beter. Voor saved layouts worden de sound settings gelukkig gesaved maar voor het kijken van 'normale' one off content zoals Tech Talks etc. is het altijd aan moeten zetten een beetje irritant.
Mijn idee: Voor het hoofdscherm de gewenste taal, alle andere de taal FX (dat is alleen het cirquit geluid) en daar dan het volume laag (tussen 10 en 20% of zo).
Gelukkig krijgen de rijder-camera's standaard de bijgaande boardradio.
Android TV app.
Edit: nope, ik zal en ik moet de F2 race kijken vind de app 🤔
[Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 18-03-2023 16:20]
Testing, one, two ...
Nu, na meer dan een uur chatten blijkt dat ze 3DS niet goed hebben geimplementeerd en ik mijn bank moet vertellen dat de CC transactie goed is. HOE DAN? Daar is 3DS voor!
Wat een zooitje daarro zeg...
Met MPV kom je toch echt een heel eind is mijn ervaring.Martinspire schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:34:
[...]
Dus als iemand nog een audioplayer weet waar je makkelijk vooruit en achteruit kunt qua buffer, dan hou ik mij aanbevolen. Voor zover ik weet heeft MPV ook geen visuele feedback over wat de huidige buffer is, dus ook dat is lastig om aan te passen. Vastzetten op een bepaalde waarde is ook niet een garantie dat het goed zit, dus aanpassen moet sowieso. En als ik op de bank zit is het met een muis toch wat makkelijker dan naar de laptop of pc te lopen en weer handmatig wat te wijzigen.
Als je MPV start met de volgende command line is de OSD altijd in beeld:
1
| D:\Programs\Mpv\mpv.exe --script-opts=osc-visibility=always --osd-level=3 --cache=yes --cache-secs=60 http://eu-player-redirect.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/GPRDANCE.mp3 |
Verspringen met de muis kan door in de witte zoekbalk onderin te klikken. Maar mijn ervaring is dat het met het toetsenbord een stuk makkelijker gaat.
Default laten de cursortoetsen links en rechts de tijd verspringen met 5 seconden tegelijk en met Shift ingedrukt met 1 seconde tegelijk. Ik heb daarnaast nog een input.conf bestand aangemaakt, zodat ik met de Ctrl-toets per halve seconde kan verspringen:
1
2
| Ctrl+Right seek 0.5 Ctrl+Left seek -0.5 |
EDIT: De huidige vertraging is zichtbaar als een negatieve tijdsaanduiding rechts van de zoekbalk.
[Voor 3% gewijzigd door Mr Magic op 18-03-2023 16:47]
Gaat automatisch.meesje schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:38:
Ik kijk nu naar de pre-qualifying. Gaat deze straks automatisch over naar de qualifying? Of moet ik dan zelf wisselen van uitzending?
Ik kijk toevallig via pc nu en heb wel steeds dat de stream op pauze springt. Druk dan play en gaat het gewoon door. Vet irritant
Vreemd. Hier op beide devices probleemloos kunnen kijken.alienfruit schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:51:
F1 TV Pro op de Apple TV of iPad lijkt niet meer te werken. Jammer, kan het nu niet op de televisie kijken.
[Voor 8% gewijzigd door meesje op 18-03-2023 19:13]
Idem.meesje schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:05:
[...]
Vreemd. Hier op beide devices probleemloos kunnen kijken.
Dit was blijkbaar voorgaande jaren ook al een probleem (het niet accepteren van de correct ingevoerde informatie). Mijn credit card was niet verlopen, maar kreeg toch een mail vorige week dat de betaling niet verwerkt kon worden. Wat, na wat googelen, bij mij hielp was elk hokje opnieuw invoeren, handmatig, dus ook het adres. Toen zat die nog te miepen met die error, dat ik het per hokje ging aanpassen en toen op submit drukte. Nadat ik bij het laatste (of 1 na laatste) hokje was, pakte het ding het eindelijk. En in mijn credit card overzicht stond toen ook een reservering voor €0, een dag later stond de €65 bij de afschrijvingen. Maar aangezien dit dus blijkbaar al een paar jaar een dingetje is, zal het volgend jaar wel weer fout gaanthijs42 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:24:
Oh geweldig. Ik had een lopende F1TV subscriptie, maar CC was verlopen. Dus ik probeer te vernieuwen. Fout -> CC is verlopen, ja dat weet ik, click op edit -> nieuwe info -> FOUT, vul ontbrekende info in. ALLES STAAT ER EN IS CORRECT!
Nu, na meer dan een uur chatten blijkt dat ze 3DS niet goed hebben geimplementeerd en ik mijn bank moet vertellen dat de CC transactie goed is. HOE DAN? Daar is 3DS voor!

3DS dus trouwens in het hele proces niet gezien.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74801494dnmw2705 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:07:
[...]
Ik zag in xcode dat ie op 5,18mbit stond, maar nu ik de stream opnieuw start, zie ik weer 5,01 en met reguliere AVC H.264 codec.
Maar, toen trok ik hem over F1TV heen en zag ik dit[Afbeelding]
Codec is van AVC H.264 naar HEVC H.265 gegaan, waardoor de bitrate dus omlaag is van circa 6,5 naar 4,8, maar de kwaliteit verbeterd is.
[Voor 24% gewijzigd door dnmw2705 op 18-03-2023 20:10]
Vraagje voor de multiviewer; als ik deze op mijn MacBook Pro uit 2015 draai en ik open meerdere vensters, krijg ik schokkerig beeld. WiFi is uitsteken. Vraagt deze app zoveel dat mijn MacBook er te oud voor is en het niet aan kan of is er een instelling die ik kan aan of uitzetten?
Goeie rede voor de aanschaf van een nieuwe MacBook trouwens

©2004
Je computer kan het idd dan niet aan. Kan ook zijn dat multiviewer geen gebruik maakt van je GPU (video processor) voor het decoderen en dat je CPU alles moet doen.hk12nl schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:20:
Zonder problemen zojuist de kwali kunnen kijken via AirPlay vanaf mijn iPhone (F1tv)
Vraagje voor de multiviewer; als ik deze op mijn MacBook Pro uit 2015 draai en ik open meerdere vensters, krijg ik schokkerig beeld. WiFi is uitsteken. Vraagt deze app zoveel dat mijn MacBook er te oud voor is en het niet aan kan of is er een instelling die ik kan aan of uitzetten?
Hier hetzelfde issue. PC uit 2015 trekt het niet. Nieuwe laptop, van vorig jaar, trekt het wel (6 streams over HDMI naar TV + live timing etc) maar staat als een malle te blazen. Maar effectief is er maar 1 proces dat redelijk aan de CPU trekt. Ik verwacht dat dit, in totaliteit, door de DRM komt (maar eigenlijk niet serieus naar gekeken door een oudere race terug te kijken).hk12nl schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:20:
Zonder problemen zojuist de kwali kunnen kijken via AirPlay vanaf mijn iPhone (F1tv)
Voor het gemak heel misschien een nieuwe PC kopen (ondanka dat deze nog prima is voor mijn gebruik

Dat heb ik ook gehad en via Twitter F1 TV gevraagd of dit de bedoeling is. Dit was hun antwoord (pardon their English):hardware-lover schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:18:
Foutje in de meest recente F1TV app. Ik was de derde F1 traning aan het terugkijken en deze werd afgebroken omdat dwingend in beeld kwam dat de F2 race ging beginnen, met daarbij aftellen naar die race. Twee keer herstart, 2x gebeurde hetzelfde.
Android TV app.
Edit: nope, ik zal en ik moet de F2 race kijken vind de app 🤔
Hey there, we do not currently support an app available directly through Android TVs, so you may encounter some bugs which we’re unable to offer support with. Are you able to cast to the TV via another device?
Bij mij werkt het overigens wel de herhaling opnieuw te starten. Op de laptop waar ik Max zijn onboard had gebeurde het overigens niet.
Vorig jaar had ik dit probleem ook, enige oplossing was een abonnement via Google play of de Apple App Store af te sluiten. Zie in juli wel of deze automatisch wordt verlengd.thijs42 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:24:
Oh geweldig. Ik had een lopende F1TV subscriptie, maar CC was verlopen. Dus ik probeer te vernieuwen. Fout -> CC is verlopen, ja dat weet ik, click op edit -> nieuwe info -> FOUT, vul ontbrekende info in. ALLES STAAT ER EN IS CORRECT!
[Voor 3% gewijzigd door JPD68 op 19-03-2023 10:54]
Sinterklaas wil bier !
Idd, geen officieel app support voor de TV's met Android TV (als excuus, ik heb een TV waarbij de app wel via de Play Store beschikbaar is), maar ze hebben de app wel officieel beschikbaar voor Google gecertificeerde Android TV Media spelers, en dat is wat ik hier normaal gesproken altijd gebruik.JPD68 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:49:
Dat heb ik ook gehad en via Twitter F1 TV gevraagd of dit de bedoeling is. Dit was hun antwoord (pardon their English):
Hey there, we do not currently support an app available directly through Android TVs, so you may encounter some bugs which we’re unable to offer support with. Are you able to cast to the TV via another device?
Bij mij werkt het overigens wel de herhaling opnieuw te starten. Op de laptop waar ik Max zijn onboard had gebeurde het overigens niet.
Het is simpelweg een bug, zal beslist wel aangepakt worden.
Testing, one, two ...
Laten we het hopen, want ik kijk heel veel "uitgesteld". Ze zijn nu in ieder geval op de hoogte. Wel vaag dat ze aan de ene kant de Google/Android TV app uitbrengen maar niet 100% ondersteunen.hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Idd, geen officieel app support voor de TV's met Android TV (als excuus, ik heb een TV waarbij de app wel via de Play Store beschikbaar is), maar ze hebben de app wel officieel beschikbaar voor Google gecertificeerde Android TV Media spelers, en dat is wat ik hier normaal gesproken altijd gebruik.
Het is simpelweg een bug, zal beslist wel aangepakt worden.
Sinds de laatste release zitten er meer features in die ik niet zo prettig vind, zoals het "automatisch" starten van de volgende race/training/show. Zelfs Netflix is daar al vanaf gestapt.
Testing, one, two ...
Deze opmerking doet me herinneren aan dat we de vorige keer keken naar de kwalificatie, maar dan uitgesteld. Kregen we bovenin opeens een banner voor de nabeschouwing. Zelf vind ik dat wat minder. In ieder geval nog geen Carglass reclame.hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:51:
@JPD68, ik vind het ook geen verbetering. Ze mogen me gerust herinneren aan wat aanstaande is, maar afdwingen om ook te kijken, dat gaat toch tamelijk ver.

Testing, one, two ...
Wat is het verschil tussen wat jij live stream en internationale stream noemt? Voor zover ik weet is het zelfdeParaWM schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:37:
Ik heb gezocht, maar geen 100% sluitend antwoord kunnen vinden, dus nog een keer de vraag. F1Tv Pro abbo zegt dat je maar 1 stream tegelijk kan kijken officieel. Maar gisteren quali kon ik bijvoorbeeld zowel op telefoon en op tablet de International stream tegelijk bekijken. Dit was beide thuis vanaf hetzelfde IP natuurlijk. Geldt die beperking alleen voor de F1 Live stream, of in theorie ook voor de International stream? Ik verwacht dit jaar wat reizen voor werk en vraag me af of ik on-the-road de race kan volgen en mijn vriendin thuis ook kan kijken op hetzelfde abonnement. Als de één dan Live stream en de andere Internationaal stream moet kijken, is dat niet zo'n ramp. Wil alleen voorkomen dat je dan ergens in een hotel zit en het niet werkt. Iemand met zekerheid / ervaring een antwoord?
De beperking in aantal apparaten zou op op het hoofdkanaal/de live stream heb ik begrepen
Dit is formeel max 1 van de max 6 devices maar die beperking is er in Nederland nog niet waargenomen. Garantie tot gisteren.
Mijn broer en ik delen een abonnement, dus 2 is het minimum.... (ten minste de laatste race)
Als je in het buitenland kijkt, zie even de discussie in dit draadje
[Voor 6% gewijzigd door jeanj op 19-03-2023 13:27]
Everything is better with Bluetooth
Getest dit jaar in NL en Oostenrijk. 2 dezelfde livestreams F1TV op verschillende wifi of 4G werkt net als vorig jaar gewoon. Dus mijn vrouw kan thuis kijken en ik onderweg ook.ParaWM schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:37:
Ik heb gezocht, maar geen 100% sluitend antwoord kunnen vinden, dus nog een keer de vraag. F1Tv Pro abbo zegt dat je maar 1 stream tegelijk kan kijken officieel. Maar gisteren quali kon ik bijvoorbeeld zowel op telefoon en op tablet de International stream tegelijk bekijken. Dit was beide thuis vanaf hetzelfde IP natuurlijk. Geldt die beperking alleen voor de F1 Live stream, of in theorie ook voor de International stream? Ik verwacht dit jaar wat reizen voor werk en vraag me af of ik on-the-road de race kan volgen en mijn vriendin thuis ook kan kijken op hetzelfde abonnement. Als de één dan Live stream en de andere Internationaal stream moet kijken, is dat niet zo'n ramp. Wil alleen voorkomen dat je dan ergens in een hotel zit en het niet werkt. Iemand met zekerheid / ervaring een antwoord?
Dus als het met een vrouw werkt dan moet het met een vriendin ook wel goed gaan toch 😉
Is hoe zij het noemen, maar inderdaad vanwege de de bewoording "live stream on one device only" vroeg ik me af of er nog verschil tussen zat mogelijk. Thanks voor de buitenland link !jeanj schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:23:
[...]
Wat is het verschil tussen wat jij live stream en internationale stream noemt? Voor zover ik weet is het zelfde
:strip_exif()/f/image/1BgIs4WS0GC8ogZI9eZxUHx3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is precies waar ik naar zocht als ervaring! Super, bedankt. En als het niet werkt voor me, dan toch maar snel trouwen zodat het dan wel werktadslben schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:30:
[...]
Getest dit jaar in NL en Oostenrijk. 2 dezelfde livestreams F1TV op verschillende wifi of 4G werkt net als vorig jaar gewoon. Dus mijn vrouw kan thuis kijken en ik onderweg ook.
Dus als het met een vrouw werkt dan moet het met een vriendin ook wel goed gaan toch 😉

Sinterklaas wil bier !
Ik zit met hetzelfde; aan het live commentaar te zien is hij wel begonnen, maar ik zie nergens een stream aangeboden staan.pilskes schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:16:
Waarom kan ik de feature race van de Formule 2 niet vinden op F1tv? Start nu....
edit: hij staat er nu wel, klinkt alsof ze een vinkje waren vergeten...
[Voor 10% gewijzigd door Pinkelmans op 19-03-2023 14:20]
de stream doet het bij mij nog niet, maar de livetiming op fiaformula2.com toont dat er wel wat bezig is...destro9704 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:21:
F2 begint toch pas 14.35 lees ik..
edit: reboot van shield en ik kan kijken, hij is wel gewoon om 1415 begonnen
[Voor 13% gewijzigd door Pinkelmans op 19-03-2023 14:24]
Nu twee app updates en een TV update verder werkt alles weer en heb ik, tenminste met de F2 Feature Race, weer beeld op deze manier. Hopelijk gebruiken ze met de F1 race geen andere DRM zodat het weer niet werkt, maar dat zien we straks wel.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Gezien je laatste opmerking, dan heb je naar de eigen F1TV feed gekeken, je moet dus een andere kiezen wil je Sky UK als commentaar kunnen selecteren (internationaal).Sander H schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:52:
Gister tijdens de kwalificatie kreeg ik bij de f1tv app geen brundle/croft commentaar. Kon kiezen tussen nederlands en engels, maar dan hoorde ik Coulthard en nog 2 anderen. Zie ik iets over het hoofd?
Testing, one, two ...
Viaplay of F1TVG.Scholtens schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:59:
Waar kan ik de race nog terug kijken straks? Start ga ik niet redden qua tijd, iemand linkje waar ik straks vanaf begin kan kijken?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat @hardware-lover aangeeft. Je moet ee internationale feed hebben, waarop je ViaPlay hoort. Vervolgens kun je "ergens" (Android TV? => knoppen / icons boven progress bar) de taal aanpassen.Sander H schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:52:
Gister tijdens de kwalificatie kreeg ik bij de f1tv app geen brundle/croft commentaar. Kon kiezen tussen nederlands en engels, maar dan hoorde ik Coulthard en nog 2 anderen. Zie ik iets over het hoofd?
Wat je nu hebt gedaan is wisselen tussen de verschillende uitzendingen. Met F1 Live (zeg maar "TV uitzending van F1 TV"), International (world feed met keuze van verschillende TV zenders v.w.b. commentaar), de track map en live timing, en de 20 onboards.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Dit dus.
Dan heb je waarschijnlijk de internationale feed op staan. Die begint IIRC idd pas 5 minuten van tevoren. De F1 Live feed is wel al live.FunkyTrip schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:44:
Klopt het dat de F1 stream nog niet is begonnen? Ik zit naar race-start aftelklok te kijken en wat teksten, maar geen stream. (eerste keer dat ik live kijk)
GamerTag: ReVisionsX
Vorige race op viaplay gekeken, echter daarvoor f1tv gehad maar dit lijkt me toch n tandje beter.
[Voor 42% gewijzigd door HaterFrame op 19-03-2023 18:02]
I am the great Cornholio!
je kan 10 minuten van te voren de pre-race afsluiten en de race opstarten.Boinkie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:57:
Blijft vervelend dat je 5 min voor het begin van stream moet wisselen. Kunnen ze die niet gewoon door laten lopen?
de pre-race word ook op de race stream afgespeeld.
Is in twee jaar tijd nooit eerder gebeurd.
GamerTag: ReVisionsX

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

"When you grow up your heart dies"
[Voor 6% gewijzigd door mir4dor op 19-03-2023 18:13]
Daily driver; MB R171 SLK280
Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
Dori
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Via wat kijk je? Ik via een shield pro en heb deze op 60hz gezet, dat loste de hapering op.XNL073 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:21:
Hier is de kwaliteit echt ineens flink beter op F1TV maar wel een soort haper om te seconde. Best irritant
De vpn in mijn iphone voor gpradio laat me in de steek. Verkeerde instelling wss
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik kijk via een TCL met Google TV. Tv is sowieso al 60hz dacht ik. Vandeweek eens even kijken of het met terugkijken ook isHaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:29:
[...]
Via wat kijk je? Ik via een shield pro en heb deze op 60hz gezet, dat loste de hapering op.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Battlemode zit in F1 app bij Timings. Dus niet in F1TV appTylen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:56:
Weet iemand hier hoe je battle mode activeert in de app? Kan het nergens vinden.
Hij hoort, voor het meest optimale, toch echt op 50Hz te staan. F1TV zend uit in 50, niet in 60Hz.HaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:29:
Via wat kijk je? Ik via een shield pro en heb deze op 60hz gezet, dat loste de hapering op.
Testing, one, two ...
Vreemd genoeg lost dat wel het probleem bij mij op.hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:10:
[...]
Hij hoort, voor het meest optimale, toch echt op 50Hz te staan. F1TV zend uit in 50, niet in 60Hz.
Hier staat toch echt f1 tv pro met als voorbeeld filmpje een iphone. https://www.formula1.com/...IaRABNtdWkGTOHaJV9wT.htmldnmw2705 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:04:
[...]
Battlemode zit in F1 app bij Timings. Dus niet in F1TV app
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mogelijk toeval, met de instelling op 60 zit je er ook niet zover vanaf 😉HaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:13:
Vreemd genoeg lost dat wel het probleem bij mij op.
Maar met de Android TV box waarmee ik de race nu heb gekeken, staat ie ook op 60Hz hoor.
[Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2023 20:34]
Testing, one, two ...
Battle mode is er niet meer. Die info op die website is dus verouderd. Je kunt nu alleen maar voor de onboard camera een coureur kiezen.Tylen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:18:
[...]
Hier staat toch echt f1 tv pro met als voorbeeld filmpje een iphone. https://www.formula1.com/...IaRABNtdWkGTOHaJV9wT.html
Wil je echte battle mode kijken dan zul je MultiViewer for F1 op een laptop of computer moeten installeren dan kun je pas een echte battle mode samenstellen.

[Voor 16% gewijzigd door sjaool op 19-03-2023 20:32]
Hehehe, true. Maar op de shield kun je dat heel specifiek instellen, en op 50hz ervaar ik dus die haperingen. Op 60hz dan weer niet. Nu is het ook zo dat de shield en sommige tvs met android tv problemen hebben om het aantal fps/Hz goed af te stemmen op de content.hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:31:
[...]
Mogelijk toeval, met de instelling op 60 zit je er ook niet zover vanaf 😉
Nvidia shield 2015, lan aansluiting, ziggo zakelijk start.
Als ik de preshow kijk komt er iets van 10 min voor de race een knop bovenin beeld en als je daarop klikt gaat hij naar de race stream.
Het enige wat ik dan doe is de stream vast zetten op 1080.
Dus ook dat gaat probleemloos.
Voor de mensen die problemen hebben ben ik wel benieuwd waarom eigenlijk. Hoe kijken jullie? Cast je van je telefoon naar je tv/chromecast, zit je op wifi of lan. Ik had vorig jaar ook dit soort problemen met een chromecast, maar sinds ik de Nvidia Shield heb is het probleemloos.
Wel voor het eerst met Sky commentaar gekeken, beviel me eigenlijk wel prima. Stuk amusanter dan de mannen van Viaplay.
Weet je wat er zo leuk is aan F1TV Pro. Je hebt keuze uit verschillende commentaren. Ik heb de afgelopen races met het commentaar van F1TV gekeken. Dat beviel prima. Veel deskundigheid en rust. Wil ik wat meer sensatie dan schakel ik over naar het commentaar van Sky F1 met Crofty etc. En wil ik saai Nederlands commentaar dan kan ik als ik dat zou willen zelfs daar voor kiezen.Jorizzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:38:
Vandaag ook weer probleemloos gekeken. F1TV pro van mijn iPhone 7 naar een Chromecast Ultra via WiFi. Helemaal perfect, geen enkele hiccup of negatieve aanpassing aan de kwaliteit ofzo.
Wel voor het eerst met Sky commentaar gekeken, beviel me eigenlijk wel prima. Stuk amusanter dan de mannen van Viaplay.

Met casten van viaplay en f1tv rechstreeks van mobiel naar tv had ik vorig jaar wat problemen. Toen een shield aangeschaft en nagenoeg geen problemen meer, af en toe wat frutten met de instellingen van die shield. Maar dat kan ook weer aan de combi shield en tv liggen. Mijn voorkeur gaat echter altijd uit naar de apps op de tv zelf (Sony google tv) maar die is dus niet beschikbaar en ik zit niet te wachten op sideloaden.adslben schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:34:
Voor de mensen die problemen hebben ben ik wel benieuwd waarom eigenlijk. Hoe kijken jullie? Cast je van je telefoon naar je tv/chromecast, zit je op wifi of lan. Ik had vorig jaar ook dit soort problemen met een chromecast, maar sinds ik de Nvidia Shield heb is het probleemloos.

Whoops! F1MultiViewer FTWTylen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:18:
[...]
Hier staat toch echt f1 tv pro met als voorbeeld filmpje een iphone. https://www.formula1.com/...IaRABNtdWkGTOHaJV9wT.html
En als je dan cast kiest naar chromecast de beelden naar live springen.
Wegkijken van tv beeld en dan klikken op begin van de race.
Alleen de international feed is niet te laden via de iphone app. Klopt dat? Alleen brundle en crofty?sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:56:
[...]
Weet je wat er zo leuk is aan F1TV Pro. Je hebt keuze uit verschillende commentaren. Ik heb de afgelopen races met het commentaar van F1TV gekeken. Dat beviel prima. Veel deskundigheid en rust. Wil ik wat meer sensatie dan schakel ik over naar het commentaar van Sky F1 met Crofty etc. En wil ik saai Nederlands commentaar dan kan ik als ik dat zou willen zelfs daar voor kiezen.
Geen problemen mee. Op iPhone kan ik de Internationale feed (met Brundle & Crofty of ViaPlay) en de F1TV feed (DC, Alex Jacques, Palmer) openenBoinkie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:07:
[...]
Alleen de international feed is niet te laden via de iphone app. Klopt dat? Alleen brundle en crofty?
Wat ben ik blij dat F1TV het wel gewoon prima doet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Met m'n telefoon naar tv casten gaf soms nog wel eens wat problemen, maar dit ging super soepel en 0 problemen.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2023
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2