Toon posts:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

Winkiller

De Mopperpot

Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Verder heb ik daarbij het voorstel gedaan om GrandPrixRadio als Belgische stream toe te voegen. Wat ze er uiteindelijk mee doen weet ik niet. Maar we kunnen in ieder geval feedback geven.
Leuk voor de Belgen als ze iets met Olav Mol hebben maar via de F1TV app kan je dit dan in Nederland wel vergeten als je het mij vraagt, dat blijft aanklooien voor de Nederlandse fans van Olav Mol om hem te horen.

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:45
Ik heb het Viaplay commentaar een race of 4 gehoord vorig jaar. Verspreid over het jaar.
Als ik dan moest kiezen tussen Mol en het Viaplay commentaar, dan zou ik ook voor Mol kiezen ja. Terwijl ik eigenlijk dacht dat het niet slechter kon... en dan nog te zwijgen over de mensen in de studio.

Ik zie in dat artikel niet wat de voorkeur is van de mensen die via F1TV Pro kijken.

En dan is ook alsnog de vraag: hoeveel moeite willen de mensen doen om Mol sync te krijgen met het beeld.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Plenkske schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:59:
[...]
En dan is ook alsnog de vraag: hoeveel moeite willen de mensen doen om Mol sync te krijgen met het beeld.
Vorig seizoen elke wedstrijd gedaan maar ik begin het wel zat te worden, afgelopen weekend ging het 2x zo mis dat ik het niet meer goed kreeg en maar overschakelde op Engels commentaar, Viaplay commentaar is voor mij 10x niets, ik mis iets bij die droogkloten. Als het Allard Kalf was die achter de standaard microfoon zou zitten heb ik er minder moeite mee denk ik. :)

Ik ben al F1 fan sinds kind zijn (Eind jaren 60) en luister daarmee sinds hij het doet naar Olav Mol. :)

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:25
Ik had voor de kwaliteit in de kwali ook een klacht ingediend en daar kreeg ik een net excuus voor. Was blijkbaar vaker geweest en Beterschap is beloofd

De race was prima qua kwaliteit.

Benno

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:31
Is het niet alleen 73% die naar Nederlandse commentaar wilt luisteren, graag naar Olav luisteren?

Wat ik persoonlijk van Ziggo of Viaplay commentaar vind is al voldoende over verteld :P Geef mij maar F1TV Pro commentaar.

• Plenkske
NeverSettle schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:39:
[...]

Is het niet alleen 73% die naar Nederlandse commentaar wilt luisteren, graag naar Olav luisteren?

Wat ik persoonlijk van Ziggo of Viaplay commentaar vind is al voldoende over verteld :P Geef mij maar F1TV Pro commentaar.
Als ik het artikel goed begrijp: 73% van de mensen in het onderzoek, die via Viaplay F1 kijken.

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Ik heb reactie terug. Ze geven aan dat meer fans dit hebben aangegeven en dat dit prioriteit geven. Dus misschien gaat er toch wat gebeuren :)

Misschien nog meer Tweakers die bovenstaande via de chat van F1TV even willen gaan aangeven. Hoe meer F1TV gebruikers het aangeven hoe groter de kans dat er ook iets gebeurd!
Ik heb gisteren hetzelfde gedaan, kreeg heel officieel een ticket ID toegewezen . Of ze er überhaupt iets mee doen is natuurlijk zeer onzeker.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24
noo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:40:
[...]

De F1 (Formula One Management) is die rechtenhouder en dat is geen liefdadige instelling maar een keiharde business die alleen op geld uit is dus ik zou niet op 'iets' rekenen.
Ik weet niet hoe het nu financieel geregeld is met de audio rechten voor het commentaar in lokale taal voor F1tv.
Viaplay betaalt -flink- voor de rechten om F1 uit te zenden, maar krijgen ze daar dan bijvoorbeeld weer korting op doordat ze hun audiostream beschikbaar stellen?

F1tv zou wat mij betreft gewoon moeten kijken welke aanbieders er voor audio zijn. In het NL heb je er dan nu 2, maar in het Engels zou je er nog veel meer kunnen hebben.
Waarom niet gewoon de audio van de P1podcast watch along meteen -in sync- eronder bijvoorbeeld?
Geef aanbieders de mogelijkheid om als stream -in sync- meegenomen te worden in de opties.

Voor F1tv is het een voordeel dat je een lokale taal kan aanbieden, dus ik kan me eigenlijk voorstellen dat ze er geld voor vragen, eerder dat ze er geld voor bieden. Als dat het geval is, is het ook nog eens in hun eigen voordeel als er meerdere aanbieders zijn, dat drukt dan de prijs voor hun.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:48
[...]

Ik heb reactie terug. Ze geven aan dat meer fans dit hebben aangegeven en dat dit prioriteit geven. Dus misschien gaat er toch wat gebeuren :)

Misschien nog meer Tweakers die bovenstaande via de chat van F1TV even willen gaan aangeven. Hoe meer F1TV gebruikers het aangeven hoe groter de kans dat er ook iets gebeurd!
Ik zag van het weekend een banner voor https://www.f1fanvoice.com/ in de F1TV uitzending en heb me eens aangemeld.

Daar heb ik in één van de surveys ook aangegeven dat ik als NL commentaar liever het grandprixradio.be / Olav Mol commentaar zou hebben.

Daarnaast trouwens ook aangegeven dat het mij stoort dat een aantal F1TV uitzending (zoals Tech-talk en analyses) eerder op Youtube staan dan op hun betaalde platform...

iRacing Profiel

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Ik wist zelf niet dat ook radio aan geoblocking deed, zeker in de EU.
Zelf duim ik dat Ziggo over 2 jaar, hoger bied dan Viaplay, voor mij hebben die nm afgedaan qua beeld, geluid en commentaar en bied Ziggo een beter alternatief, nu alleen nog de prijs van een abbo ervoor omlaag en keuzes uit welke sporten men wil kijken.

• adslben
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:55
[...]

Ook net een chat gestart en aangegeven dat ik heel blij ben met F1TV maar dat ik heel graag Olaf Mol wil kunnen luisteren als mijn schoonvader op visite is omdat hij het Engels niet kan volgen en dat we niet heel erg vrolijk worden van het ViaPlay commentaar. Ik had direct reactie en ze geven het intern door was het antwoord. Ik denk dat het een goed idee is dat veel mensen dit melden.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:36
An sich hoef ik niet eens Olav Mol terug. Begrijp mij niet verkeerd, ik vond luisteren naar Olav best gezellig, maar hij zat er ook regelmatig naast of had dingen traag door. Andere keren leerde hij mij dan weer de fijne details van bepaalde zaken.

Punt wat ik momenteel heb met de Nederlandse commentatoren is dat ze gewoon ronduit slecht zijn naar mijn idee. Ik luister ze niet vaak, dus ik kan enigsinds biased zijn, maar de keren dat ik luisterde vond ik het monotoon en inhoudelijk niet sterk genoeg. Kreeg meer het idee dat het commentaar bij een potje darts hoorde dan bij formule 1.

Zou dus wel blij zijn als er een alternatief komt voor Nederlands commentaar op F1TV. Voor nu luister ik vrijwel altijd met de standaard Engelse commentatoren van F1TV zelf, dus niet Sky.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Bullet NL

Eigen Wijs

Ach het commentaar vind ik nog wel mee vallen, ondanks ze er met z'n tweeën zitten missen ze net als Mol ook nog al eens wat.

Waar ik me bij Viaplay letterlijk kapot aan erger is de kwaliteit van de livestreams, de bitrade die in eens midden in de race compleet inkakt naar het niveau pijnlijke ogen. Ik vind dit anno 2023 gewoon niet kunnen, waarom kan Viaplay niet gewoon een 4K stream leveren zoals veel anderen dat wel kunnen. de Prijs is er met 15 euro per maand wel duur genoeg voor.

Cogitationis poenam nemo patitur

• NeverSettle
Bullet NL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:59:
Ach het commentaar vind ik nog wel mee vallen, ondanks ze er met z'n tweeën zitten missen ze net als Mol ook nog al eens wat.

Waar ik me bij Viaplay letterlijk kapot aan erger is de kwaliteit van de livestreams, de bitrade die in eens midden in de race compleet inkakt naar het niveau pijnlijke ogen. Ik vind dit anno 2023 gewoon niet kunnen, waarom kan Viaplay niet gewoon een 4K stream leveren zoals veel anderen dat wel kunnen. de Prijs is er met 15 euro per maand wel duur genoeg voor.
Een 4K live stream is lastiger, in Zweden leveren ze dat alleen aan bij een IPTV box. SkySports doet het zelfde in UK, géén 4k bij een live stream. Ziggo zond alleen live 4K uit via lineaire tv.

Ben het wel volledige mee eens dat ViaPlay in Nederland niet een 1080P stream stabiel kan krijgen en het uitzend met maximaal 5 Mbit/s bitrate. F1TV Pro toont al aan dat 1 Mbit/s extra al veel beter is.

Edit: ik had het fout, ViaPlay in Scandinavië streamen ze dus wel in 4K. Hoewel de prijzen daar wel hoger ligt dan hier (ook meer aanbod).

[Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 09-03-2023 20:07]

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Een 4K live stream is lastiger, in Zweden leveren ze dat alleen aan bij een IPTV box. SkySports doet het zelfde in UK, géén 4k bij een live stream. Ziggo zond alleen live 4K uit via lineaire tv.
Nee hoor, ze streamen gewoon live sport (F1 en Premier League) in 4K naar verschillende smart tv's en connected devices: https://help.viaplay.com/sv/ultra-hd/. Naast Zweden doen ze dat overigens ook in Noorwegen, Denemarken en Finland.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeverSettle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Ben het wel volledige mee eens dat ViaPlay in Nederland niet een 1080P stream stabiel kan krijgen en het uitzend met maximaal 5 Mbit/s bitrate. F1TV Pro toont al aan dat 1 Mbit/s extra al veel beter is.

Edit: ik had het fout, ViaPlay in Scandinavië streamen ze dus wel in 4K. Hoewel de prijzen daar wel hoger ligt dan hier (ook meer aanbod).
Heb je het vette en cursieve gedeelte ook niet een beetje mis? Want wat is die Sky UK 4k stream dan die ik van laatste race nog heb gezien?

Edit: https://www.sky.com/help/articles/watching-sky-q-in-ultra-hd

[Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 09-03-2023 21:50]

Testing, one, two ...

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 19:22
adslben schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Ook net een chat gestart en aangegeven dat ik heel blij ben met F1TV maar dat ik heel graag Olaf Mol wil kunnen luisteren als mijn schoonvader op visite is omdat hij het Engels niet kan volgen en dat we niet heel erg vrolijk worden van het ViaPlay commentaar. Ik had direct reactie en ze geven het intern door was het antwoord. Ik denk dat het een goed idee is dat veel mensen dit melden.
Ik vind het geen goed idee

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Seroczynski schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:28:
An sich hoef ik niet eens Olav Mol terug. Begrijp mij niet verkeerd, ik vond luisteren naar Olav best gezellig, maar hij zat er ook regelmatig naast of had dingen traag door. Andere keren leerde hij mij dan weer de fijne details van bepaalde zaken.

Punt wat ik momenteel heb met de Nederlandse commentatoren is dat ze gewoon ronduit slecht zijn naar mijn idee. Ik luister ze niet vaak, dus ik kan enigsinds biased zijn, maar de keren dat ik luisterde vond ik het monotoon en inhoudelijk niet sterk genoeg. Kreeg meer het idee dat het commentaar bij een potje darts hoorde dan bij formule 1.

Zou dus wel blij zijn als er een alternatief komt voor Nederlands commentaar op F1TV. Voor nu luister ik vrijwel altijd met de standaard Engelse commentatoren van F1TV zelf, dus niet Sky.
Ach, elke commentator zit er wel eens naast en soms ook meerdere keren. Maar wat je wel graag wil horen in commentaar dat is beleving en dat mis ik heel erg bij Viaplay maar ook wel eens bij F1TV. Dan hoor ik toch liever een Crofty of Olav los gaan tijdens een actie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Wild Chocolate
sjaool schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 23:42:
[...]

Ach, elke commentator zit er wel eens naast en soms ook meerdere keren. Maar wat je wel graag wil horen in commentaar dat is beleving en dat mis ik heel erg bij Viaplay maar ook wel eens bij F1TV. Dan hoor ik toch liever een Crofty of Olav los gaan tijdens een actie.
Ja, precies. Olav maakt al sinds begin jaren '90 dezelfde fouten. En soms kan ik me best aan hem ergeren. Maar hij maakt een hoop goed met enthousiasme.

Daarnaast vind ik het gewoon onterecht dat hij nu dwarsgezeten wordt door ViaPlay. Dat lijkt meer op kleine ondernemer pesten, dan dat ze er daadwerkelijk geld aan gaan verdienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Wild Chocolate schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:16:
[...]

Ja, precies. Olav maakt al sinds begin jaren '90 dezelfde fouten. En soms kan ik me best aan hem ergeren. Maar hij maakt een hoop goed met enthousiasme.

Daarnaast vind ik het gewoon onterecht dat hij nu dwarsgezeten wordt door ViaPlay. Dat lijkt meer op kleine ondernemer pesten, dan dat ze er daadwerkelijk geld aan gaan verdienen.
Bij Viaplay kennen ze Olav Mol waarschijnlijk niet eens. Die zien geen vinkje staan bij de radiorechten in Nederland en denken heeee wat is dit. Hup kopen die hap. Olav probeert steun te zoeken door in de slachtoffer rol te kruipen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:25

ParaWM

Pro Prutser

alexhooven schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:49:
[...]

Bij Viaplay kennen ze Olav Mol waarschijnlijk niet eens. Die zien geen vinkje staan bij de radiorechten in Nederland en denken heeee wat is dit. Hup kopen die hap. Olav probeert steun te zoeken door in de slachtoffer rol te kruipen.
Beetje overtrokken, toen het hele F1 circus voor ze begon was hij de F1 stem in NL. Toen hebben ze echt wel een keuze gemaakt om hem wel of niet te benaderen in eerste instantie. Dus kennen doen ze hem wel natuurlijk.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03
Over GrandPrixRadio: Laten we bij F1TV vragen of dat als extra audio stroom mee geleverd kan worden. Dan kunnen we in Nederland kiezen tussen ViaPlay en GPR, net zoals we voor Engels kunnen kiezen tussen 2 verschillende stromen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Wild Chocolate schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:16:
[...]

Eens, ook alle andere kanalen met meerdere commentatoren missen wel eens wat hoor. Wat dat betreft maakt Olav niet meer of minder fouten. Maar goed, wat is hierin de definitie van een fout? Als hij bijv. een coureur verkeerd heeft, is dat dan zo erg? Je kan toch ook zelf kijken?

Maar wat ik mij afvraag: wat nu als hij het commentaar levert zonder de geluiden van de F1 stream? Die kan je dan nog steeds syncen met je beeld. Zou dat mogen? Want dat moet dan toch een eenvoudig iets zijn voor een app: 1 stream met geluid en commentaar en 1 stream met alleen commentaar. In het laatste geval zou dit mogelijk gewoon in NL uitgezonden kunnen worden... maar wellicht zie ik weer zaken over het hoofd?

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:47
het toevoegen van het geluid van GPR zal waarschijnlijk niet gaan.
Aangezien ze niet op het circuit zitten.
VOlgens mij is het zo, dat het commentaar op het circuit wordt gemixed met de beelden en dan "verstraalt" worden naar de rest van de wereld.

Indien je nu GPR wil toevoegen,zal het pad zijn:

F1 uitzending ==> Werkplek Olav in Hilversum ==> Terug sturen naar de feed ==> afleveren bij de eindgebruikers.

Toen Ziggo nog de rechten had en Olav (en team) op locatie waren, was dat geen probleem... maar als je niet op locatie bent... kan je de audiofeed niet in de broadcast voegen is mijn idee.....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:02
MAdD schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:53:
VOlgens mij is het zo, dat het commentaar op het circuit wordt gemixed met de beelden en dan "verstraalt" worden naar de rest van de wereld.
Correct. FOM zorgt voor een verbinding vanaf het circuit naar ik meen Geneve, waar de Europese Broadcast organisatie zit, en van daaruit wordt de boel weer gedistribueerd naar de respectievelijke (TV) zenders.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alexhooven schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:49:
[...]

Ze hebben er bewust voor gekozen om Olav niet te benaderen. Dat is uitgebreid in het nieuws geweest. Viaplay is hier in Nederland in de F1 gestapt met een air van wij gaan het beter doen. Dat viel toch wel even tegen.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:15
sjaool schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Ze hebben er bewust voor gekozen om Olav niet te benaderen. Dat is uitgebreid in het nieuws geweest. Viaplay is hier in Nederland in de F1 gestapt met een air van wij gaan het beter doen. Dat viel toch wel even tegen.
De air van Olav dat iedere nieuwe rechtenhouder hem toch wel even tekst en uitleg moet komen geven is anders ook behoorlijk misplaatst.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:43

-tom-562

Oliesjeik

Kan de programmeur van de F1 viewer app (op Android) de GP-radio stream niet integreren ofzo? Met de optie om handmatig te syncen. Of nog beter, een autosync bij de start, de 'piepjes' van de rode lampen die uitgaan hoor je eigenlijk altijd

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 16:55

JB

Cédric roelt!

Loveless85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:11:
[...]

De air van Olav dat iedere nieuwe rechtenhouder hem toch wel even tekst en uitleg moet komen geven is anders ook behoorlijk misplaatst.
Welke air heeft hij dan precies (wat dat aan gaat) :? Ja hij is arogant, maar waarom zou hij niet boos mogen worden als hem de radiorechten afgepakt worden, puur om zijn mond te snoeren?

Mijn boefje is liev!

• sjaool

sjaool

Loveless85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Tja, je kunt zelfverzekerdheid en arrogant natuurlijk altijd verwarren met air. Maar met air bedoel ik boven anderen staan. Olav is inderdaad behoorlijk zelfingenomen qua kennis. Nu mag dat van mij na 30 jaar in de F1 ook best wel. Maar als je dat als starter al hebt dan werkt dat niet. Zie bijvoorbeeld Sport 7.

• Loveless85
JB schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Welke air heeft hij dan precies (wat dat aan gaat) :? Ja hij is arogant, maar waarom zou hij niet boos mogen worden als hem de radiorechten afgepakt worden, puur om zijn mond te snoeren?
Goed, laten we niet deze discussie herkauwen, maar de air toen ViaPlay vorig jaar de televisie-rechten bemachtigden en ze niet even tekst en uitleg kwamen geven aan de grote heer Mol waarom ze níet met hem in zee gingen vond ik behoorlijk stuitend.

Daarnaast is er niks 'afgepakt', hij had een deal, die verliep, hij probeerde te verlengen maar er waren meer kapers op de kust, iemand bood betere voorwaarden en dus koos FOM voor die partij. Je kan je ook afvragen waarom iemand die altijd prat gaat op z'n jarenlange ervaring en goede relaties binnen de F1 hier niet vanaf wist of niet nog een kans kreeg een beter bod neer te leggen 8)

• Loveless85
sjaool schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:05:
Olav is inderdaad behoorlijk zelfingenomen qua kennis.
Goeie grap, hardop gelachen. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Loveless85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Goeie grap, hardop gelachen. :+
Tja, het is ook gewoon zo. Hij is wat de F1 betreft een wandelende encyclopedie. Dus van mij mag hij. ;)

• Wild Chocolate
MAdD schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:53:
het toevoegen van het geluid van GPR zal waarschijnlijk niet gaan.
Aangezien ze niet op het circuit zitten.

Indien je nu GPR wil toevoegen,zal het pad zijn:

F1 uitzending ==> Werkplek Olav in Hilversum ==> Terug sturen naar de feed ==> afleveren bij de eindgebruikers.

Toen Ziggo nog de rechten had en Olav (en team) op locatie waren, was dat geen probleem... maar als je niet op locatie bent... kan je de audiofeed niet in de broadcast voegen is mijn idee.....
Ik vermoed dat Olav met alle liefde weer vanaf het circuit verslag gaat doen B-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:26
Loveless85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Goed, laten we niet deze discussie herkauwen, maar de air toen ViaPlay vorig jaar de televisie-rechten bemachtigden en ze niet even tekst en uitleg kwamen geven aan de grote heer Mol waarom ze níet met hem in zee gingen vond ik behoorlijk stuitend.

Daarnaast is er niks 'afgepakt', hij had een deal, die verliep, hij probeerde te verlengen maar er waren meer kapers op de kust, iemand bood betere voorwaarden en dus koos FOM voor die partij. Je kan je ook afvragen waarom iemand die altijd prat gaat op z'n jarenlange ervaring en goede relaties binnen de F1 hier niet vanaf wist of niet nog een kans kreeg een beter bod neer te leggen 8)
Waarschijnlijkn worden dit soort contracten ge-tenderd en dan zit je aan bepaalde regels vast.
Als uitschrijver van de tender kan je vaak niets zeggen over de deelnemers. En als aanbieder wil je het soms geheim houden dat je meedoet.
Aangezien Viaplay geen echte radio stream hebben aangeboden heb ook ik gewoon het gevoel dat ze Olaf aan het pesten zijn. Anders hadden ze afgelopen weekend wel een serieus programma neergezet op een radiokanaal

• Loveless85
Togi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Waarschijnlijkn worden dit soort contracten ge-tenderd en dan zit je aan bepaalde regels vast.
Als uitschrijver van de tender kan je vaak niets zeggen over de deelnemers. En als aanbieder wil je het soms geheim houden dat je meedoet.
Aangezien Viaplay geen echte radio stream hebben aangeboden heb ook ik gewoon het gevoel dat ze Olaf aan het pesten zijn. Anders hadden ze afgelopen weekend wel een serieus programma neergezet op een radiokanaal
Ze zenden het via ad.nl uit, dat werd ook vrij snel bekendgemaakt na het gejank van Olav, dus het hele afpakken verhaal slaat helemaal nergens op en is weer zieltjes winnen door Olav. Viaplay doet geen radio maar heeft zo toch een aardig bereik en kan me voorstellen dat het voor AD (DPG) ook een interessante deal was, die deden al veel qua berichtgeving omtrent de F1 en hadden dat gare GP Spel :D

Acties:
  • +9Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 19:40
Loveless85 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Ik begreep 1.5 jaar geleden Olaf wel. Als jij al 30 jaar gevochten heb om F1 op tv te krijgen en te houden van voor de tijd van Jos en later Max. In de RTL en SBS6 tijd is er regelmatig sprake geweest om te stoppen met de Formule 1 uitzendingen op tv. Je word daarom mister Formule 1 genoemd. Robert Doornbos word wel benadert. Dan is een kleine moeite om Olaf even te bellen en te zeggen he Olaf, we hebben besloten om geen gebruik van jouw diensten te maken.

Zeker omdat diverse mensen die bij Viaplay werken opgeleid zijn door Olaf. Ik vind dat Olaf in de dingen die ik gezien heb altijd erg correct geweest is door te zeggen. Het staat ze vrij om gebruik te maken van andere ik had het netjes gevonden als ze mij dat van te voren gezegd hadden. En ik vind het jammer dat ze dat niet gedaan hebben.

Op persoonlijke noot. Gelukkig kunnen we nog gebruik maken van de Formule 1 app. Persoonlijk vind ik de audio stream van de internationale feed prettiger als bv van Viaplay of Sky. Tevens vind ik het jammer dat veel content maar 48 uur online staat met betrekking tot de Formule 1 bij viaplay.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 22:07
TurboTon1973 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:22:
[...]
Persoonlijk vind ik de audio stream van de internationale feed prettiger als bv van Viaplay of Sky. Tevens vind ik het jammer dat veel content maar 48 uur online staat met betrekking tot de Formule 1 bij viaplay.
De internationale stream = viaplay of sky. Bedoel je de F1 Live stream?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:00

franssie

Save the albatross

Alexknl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Sky = UK, Viaplay is NL. Dus beide nationaal.
De F1 Live stream is de internationale stream, toch?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:24
franssie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Sky = UK, Viaplay is NL. Dus beide nationaal.
De F1 Live stream is de internationale stream, toch?
Nee, internationale stream wordt internationaal aangeboden aan de nationale rechthebbenden in de diverse landen. Die voorzien de beelden van eigen commentaar.

F1 live is de eigen stream van F1TV.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:00

franssie

Save the albatross

joost217 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Nee, internationale stream wordt internationaal aangeboden aan de nationale rechthebbenden in de diverse landen. Die voorzien de beelden van eigen commentaar.

F1 live is de eigen stream van F1TV.
ok, ik dacht dat het over audio ging, maar video dus?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
TurboTon1973 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Ik begreep 1.5 jaar geleden Olaf wel. Als jij al 30 jaar gevochten heb om F1 op tv te krijgen en te houden van voor de tijd van Jos en later Max. In de RTL en SBS6 tijd is er regelmatig sprake geweest om te stoppen met de Formule 1 uitzendingen op tv. Je word daarom mister Formule 1 genoemd. Robert Doornbos word wel benadert. Dan is een kleine moeite om Olaf even te bellen en te zeggen he Olaf, we hebben besloten om geen gebruik van jouw diensten te maken.

Zeker omdat diverse mensen die bij Viaplay werken opgeleid zijn door Olaf. Ik vind dat Olaf in de dingen die ik gezien heb altijd erg correct geweest is door te zeggen. Het staat ze vrij om gebruik te maken van andere ik had het netjes gevonden als ze mij dat van te voren gezegd hadden. En ik vind het jammer dat ze dat niet gedaan hebben.
Maar waarom moet ViaPlay bij Olav (zo heet de beste man) aangeven dat ze hem niet aannemen? Mol heeft nooit gesolliciteerd bij ViaPlay dus is er toch ook geen verplichting om zoiets te melden.
Ik has ook de verwachting dat ViaPlay mij als commentator wilde hebben, en was dan ook gepikeerd toen ViaPlay hun commentatorsduo aankondigde en ik nooit wat van ViaPlay gehoord heb :+

En zo gaat het net zo goed in het bedrijfsleven. Binnen een bedrijf omt het zo vaak voor dat bv oud gedienden niet doorschuiven naar hogerop en bv personeel van buitenaf wordt aangetrokken voor die functie. Terwijl de oudgediende dus denkt door te kunnen groeien. Like: welkom in de echte wereld Olav.

• TurboTon1973
Alexknl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Ik bedoel de audio die je kunt selecteren in de formule 1 tv app. Daar kun je kiezen voor o.a. Viaplay, sky etc. 1 van die audio commentaar is van F1 tv zelf afgelopen weekend bv David Coulthard en palmer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TurboTon1973
RobertMe schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Maar waarom moet ViaPlay bij Olav (zo heet de beste man) aangeven dat ze hem niet aannemen? Mol heeft nooit gesolliciteerd bij ViaPlay dus is er toch ook geen verplichting om zoiets te melden.
Ik has ook de verwachting dat ViaPlay mij als commentator wilde hebben, en was dan ook gepikeerd toen ViaPlay hun commentatorsduo aankondigde en ik nooit wat van ViaPlay gehoord heb :+

En zo gaat het net zo goed in het bedrijfsleven. Binnen een bedrijf omt het zo vaak voor dat bv oud gedienden niet doorschuiven naar hogerop en bv personeel van buitenaf wordt aangetrokken voor die functie. Terwijl de oudgediende dus denkt door te kunnen groeien. Like: welkom in de echte wereld Olav.
Sorry voor het fout schrijven van zijn naam. Inhoudelijke omgangsvormen. Daarbij heeft hij jarenlang met diverse van hem gewerkt. Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt werd iemand ook verteld. Hé sorry we kiezen voor iemand van buiten het bedrijf. Zeker in de media wereld is dat de normale manier van omgangsvorm. Viaplay heeft zelf toen ook aangegeven dat ze dit hadden moeten doen. Er zullen nu ook vast nog wel taal en schrijffouten in zitten. Ik deed altijd erg mijn best bij Nederlands, maar ik was beter in andere vakken :-)

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-06 18:56
@TurboTon1973
Ben het helemaal met jouw eens 👍
Als Olav vroeger ook het bijltje erbij neer gegooid zou hebben in de mindere tijden zou het F1 gebeuren zoals het er nu bij staat niet bij staan.
Incl het gehele verstappen gebeuren.
Vele zouden dan het hele F1 niet zo volgen als ze nu zouden doen.
Want het zou bij Ziggo dan ook niet uitgezonden geweest zijn.

Ik kijk F1 altijd met gpr het hoort er voor mij gewoon bij.
De beleving, het mopperen, het verbeteren op hem en met hem.

[Voor 7% gewijzigd door Tervueren op 11-03-2023 10:32]

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Tervueren schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:31:
@TurboTon1973
Als Olav vroeger ook het bijltje erbij neer gegooid zou hebben in de mindere tijden zou het F1 gebeuren zoals het er nu bij staat niet bij staan.

Dat f1 zo groot is heeft niks met Olav te maken. Eerder door destijds de Schumacher of de Verstappen nu. Er reden vaker Nederlandse coureurs mee maar niemand keek daar naar. Pas nu we strijden om de wereldtitel is het leuk voor iedereen

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tervueren schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:31:
@TurboTon1973

Had Olav iets anders gaan doen was Max nooit gaan rijden bedoel je?

Max en het voor een groot deel van het publiek gratis te bekijken bij een Ziggo abo vermoed ik meer. En als Kalff het bv was blijven doen had er echt niemand minder gekeken. (of eh bv een Winkelman)
alexhooven schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Dat f1 zo groot is heeft niks met Olav te maken. Eerder door destijds de Schumacher of de Verstappen nu. Er reden vaker Nederlandse coureurs mee maar niemand keek daar naar. Pas nu we strijden om de wereldtitel is het leuk voor iedereen
Was bij Jos denk ik ook wel een opleving vwb kijkers.

[Voor 19% gewijzigd door hjs op 11-03-2023 12:15]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:41
Nog even en Verstappen heeft zijn wereldkampioenschappen ook aan Mol te danken.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13
Het is in ieder geval duidelijk dat mol als concurrentie word gezien bij viaplay. Anders zouden ze niet die radiorechten hebben gekocht... ;)

• RobertMe
stylezzz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:33:
Het is in ieder geval duidelijk dat mol als concurrentie word gezien bij viaplay. Anders zouden ze niet die radiorechten hebben gekocht... ;)
Heeft ViaPlay om die reden dan ook de TV rechten gekocht? Dat ViaPlay de radio rechten gekocht heeft om GPRadio dwars te zitten is echt pure speculatie.

• stylezzz
RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Heeft ViaPlay om die reden dan ook de TV rechten gekocht? Dat ViaPlay de radio rechten gekocht heeft om GPRadio dwars te zitten is echt pure speculatie.
Haha... nee dat slaat nergens op natuurlijk. De tv rechten hebben ze gekocht om geld mee te verdienen. Maar wat zijn nou de meest gehoorde klachten over viaplay? 1. Te duur 2. Slechte beeldkwaliteit en 3. Slechte presentatie/commentaar.

Als je vervolgens ziet dat mol nog op veel plekken op handen gedragen word en zelfs met een of andere app zijn commentaar bij races weet te krijgen dan zou ik dat zeker als concurrentie zien. Koop die rechten... en meer mensen zullen naar het viaplay commentaar moeten luisteren. Simple as that...

• RobertMe
stylezzz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Haha... nee dat slaat nergens op natuurlijk. De tv rechten hebben ze gekocht om geld mee te verdienen. Maar wat zijn nou de meest gehoorde klachten over viaplay? 1. Te duur 2. Slechte beeldkwaliteit en 3. Slechte presentatie/commentaar.

Als je vervolgens ziet dat mol nog op veel plekken op handen gedragen word en zelfs met een of andere app zijn commentaar bij races weet te krijgen dan zou ik dat zeker als concurrentie zien. Koop die rechten... en meer mensen zullen naar het viaplay commentaar moeten luisteren. Simple as that...
Ja, en ViaPlay verkoopt de boel weer aan DPG dus profit. ViaPlay wil gewoon het maximale verdienen eraan. En als ze voor waarschijnlijk een klein bedrag de radio rechten kunnen kopen en vervolgens hun TV commentaar kunnen doorverkopen aan DPG zullen ze daar toch wel een leuk bedrag aan over houden (immers kost het hen niks om dat commentaar te maken, dat hebben ze immers al).
Want GPR zal ViaPlay geen inkomsten laten mis lopen. Vrijwel niemand zal alleen naar GPR luisteren, die hebben dus nog steeds een ViaPlay TV abo of F1TV. En die wat F1TV hebben verdiend ViaPlay sowieso niks aan en de inkomsten uit ViaPlay abonnementen blijft natuurlijk gelijk, of die mensen nu naar het ViaPlay commentaar luisteren of niet.

Dus beargumenteer nu eens hoe GPR ervoor zorgt dat ViaPlay inkomsten misloopt en hoe ze die inkomsten wel hebben puur door GPR dwars te zitten (en dus niet uit verkoop commentaar, want daarvoor doen ze het volgens jou niet).

• stylezzz
RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Ja, en ViaPlay verkoopt de boel weer aan DPG dus profit. ViaPlay wil gewoon het maximale verdienen eraan. En als ze voor waarschijnlijk een klein bedrag de radio rechten kunnen kopen en vervolgens hun TV commentaar kunnen doorverkopen aan DPG zullen ze daar toch wel een leuk bedrag aan over houden (immers kost het hen niks om dat commentaar te maken, dat hebben ze immers al).
Want GPR zal ViaPlay geen inkomsten laten mis lopen. Vrijwel niemand zal alleen naar GPR luisteren, die hebben dus nog steeds een ViaPlay TV abo of F1TV. En die wat F1TV hebben verdiend ViaPlay sowieso niks aan en de inkomsten uit ViaPlay abonnementen blijft natuurlijk gelijk, of die mensen nu naar het ViaPlay commentaar luisteren of niet.

Dus beargumenteer nu eens hoe GPR ervoor zorgt dat ViaPlay inkomsten misloopt en hoe ze die inkomsten wel hebben puur door GPR dwars te zitten (en dus niet uit verkoop commentaar, want daarvoor doen ze het volgens jou niet).
Uiteindelijk is dat ook pure speculatie van jouw kant? Misschien moet viaplay wel betalen aan dpg om ergens dat audiokanaal te mogen plaatsen? Als het daadwerkelijk winstgevend zou zijn om radiorechten met commentaar te verkopen had viaplay die rechten allang eerder gekocht denk ik zo.... nee, het heeft maar 1 doel en dat is mol monddood maken. Als er namelijk minder keuze is (of je moet nu nog met vpn's etc willen klooien) dan zullen er namelijk meer mensen de easy choice gaan nemen... en dat is viaplay natuurlijk. :)

• RobertMe
stylezzz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:27:
Als er namelijk minder keuze is (of je moet nu nog met vpn's etc willen klooien) dan zullen er namelijk meer mensen de easy choice gaan nemen... en dat is viaplay natuurlijk. :)
Maar F1 wil je toch zien? En daar is helemaal niks aan veranderd. ViaPlay gaat niet meer abonnementen verkopen door GPR weg te pesten. Want 90% van de GPR luisteraars zal of een ViaPlay of een F1TV abo hebben. En die wat F1TV gebruikten met GPR zullen niet ineens overstappen naar ViaPlay nu GPR niet meer kan. Ze hebben immers al F1TV waarbij ze ook ViaPlay audio kunnen luisteren.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Uiteindelijk is dat ook pure speculatie van jouw kant? Misschien moet viaplay wel betalen aan dpg om ergens dat audiokanaal te mogen plaatsen? Als het daadwerkelijk winstgevend zou zijn om radiorechten met commentaar te verkopen had viaplay die rechten allang eerder gekocht denk ik zo.... nee, het heeft maar 1 doel en dat is mol monddood maken. Als er namelijk minder keuze is (of je moet nu nog met vpn's etc willen klooien) dan zullen er namelijk meer mensen de easy choice gaan nemen... en dat is viaplay natuurlijk. :)
'Monddood maken' klinkt een beetje erg melodramatisch voor een concurrent dwarszitten. Nog even en de 'vrijheid van meningsuiting' wordt in stelling gebracht zeker ;)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Heeft ViaPlay om die reden dan ook de TV rechten gekocht?
Nee maar wel om heel veel geld te verdienen. :P

Olav Mol is gewoon de beste F1 commentator voor Nederland, punt. >:)
Ik zie Viaplay dat niet gaan verbeteren met hun droogkloot (slaapverwekkend) commentaar. :>

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
Winkiller schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Ik zie Viaplay dat niet gaan verbeteren met hun droogkloot (slaapverwekkend) commentaar. :>
Ik vind Rick Winkelman de beste NL race commentator. Olav vind zichzelf een beetje teveel het orakel van de F1 in NL. Olav (zonder Jack!) bij F1 TV zou wat mij betreft echter prima zijn, maar de Engelse audio streams vind ik ook prima. De 2 heren van Viaplay heb ik een jaartje naar geluisterd, maar daarin zat helaas geen progressie.

De rest van de Viaplay presentatie beviel me wel, behalve Albers… daar ben ik nooit een fan van geweest. Maar ik heb Viaplay niet gemist de 1e GP… F1 TV is een prima alternatief, behalve dan de problemen tijdens Q3.

• stylezzz
RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Maar F1 wil je toch zien? En daar is helemaal niks aan veranderd. ViaPlay gaat niet meer abonnementen verkopen door GPR weg te pesten. Want 90% van de GPR luisteraars zal of een ViaPlay of een F1TV abo hebben. En die wat F1TV gebruikten met GPR zullen niet ineens overstappen naar ViaPlay nu GPR niet meer kan. Ze hebben immers al F1TV waarbij ze ook ViaPlay audio kunnen luisteren.
Klopt, f1 is een tv sport bij uitstek. Grandprixradio had voor de viaplay tv rechten overname ook niet veel bekendheid. Het was de manier om toch nl commentaar te luisteren als je bijvoorveeld op het circuit zat, of in de auto uiteraard. Door de vele klachten over het viaplay commentaar, zag mol een mogelijkheid om zijn radiocommentaar toch te synchroniseren met de viaplay beelden en zo extra (reclame)inkomsten te genereren.

Had viaplay echt de winst willen maximaliseren hadden ze ziggo een zak geld gegeven en de hele club van kamphues, doornbos en noem ze maar op overgenomen. Gewoon doorzetten en daarna pas stap voor stap de formule aangepast door eens bijvoorbeeld een albers aan tafel te zetten. Nu is het vanaf dag 1 slechte publiciteit geweest...

Ik denk ook niet dat de overname van de radiorechten ze extra abbos geeft opgeleverd. Maar gezien de wederom slechte publiciteit hierom, een extra zetje is geweest voor twijfelende mensen om de overstap naar f1tv te maken.

• stylezzz
noo schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:06:
[...]

'Monddood maken' klinkt een beetje erg melodramatisch voor een concurrent dwarszitten. Nog even en de 'vrijheid van meningsuiting' wordt in stelling gebracht zeker ;)
Haha, ja excuus voor de woordkeuze. Het is in ieder geval een beperking van de vrije keuze van commentaar. Maar dat is inherent aan het commerciele f1 circus, dat snap ik ook wel. :)

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Waar ik me bij viaplay mateloos aan irriteer is de uitspraak... Razen, Merzedes... Maar afhankelijk van waar je woont kun je daar misschien beter tegen.. :P

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Qua verkochte abonnementen maakt het misschien niet direct iets uit. Maar het doet het merk Viaplay natuurlijk geen goed als te veel klanten het commentaar blijkbaar zó matig vinden dat ze het menen te moeten vervangen door het commentaar van een duo uit een bezemkast. Dat levert ze gewoon imagoschade op. Viaplay draait deze optie nu in één klap de nek om voor de VPN-loze Nederlander.

Van nu af aan moet het gros het doen met de volledige Viaplay-ervaring, ofwel bij Viaplay zelf ofwel bij F1TV (afgezien van de mensen die voor Engels commentaar kiezen). Er zal steeds minder gedoe over Mol zijn, want hij is voor veel mensen simpelweg niet meer te bereiken. En Viaplay zal hopen dat men steeds meer gaat wennen en positiever wordt over het Viaplay-commentaar, ook als je klant bent bij F1TV.

Uiteindelijk is het ook gewoon een marketing-instrument: je maakt het alternatief onmogelijk waardoor je niet meer om het Viaplay-commentaar heen kunt en er vanzelf wel aan zult wennen. En wellicht levert dat op termijn een wat positiever imago op met alle gevolgen van dien.

Of het ook echt zo werkt is afwachten. Viaplay heeft zich al vaker op ons verkeken, dus het zou ook zomaar kunnen dat deze actie alleen maar averechts werkt. Persoonlijk zie ik juist steeds méér mensen afhaken als het om 'Nelson en Melroy' gaat, ook mensen die het een jaar lang een eerlijke kans hebben gegeven.

• hjs
  • Niet online
Winkiller schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Ik zit nu herhaling race-cafe te kijken en zelfs die samenvatting van 45 seconden met commentaar van Mol trek ik niet meer :+

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

hjs schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:31:
[...]

Ik zit nu herhaling race-cafe te kijken en zelfs die samenvatting van 45 seconden met commentaar van Mol trek ik niet meer :+
Je zou jezelf ook kunnen afvragen waarom je naar een herhaling zit te kijken. ;)

• hjs
  • Niet online
Winkiller schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Je zou jezelf ook kunnen afvragen waarom je naar een herhaling zit te kijken. ;)
Ik haak meestal af bij het eerste reclame blok op vrijdagavond en zapte er nu langs en hield het iets langer vol >:)

• TurboTon1973
alexhooven schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Dat F1 nu zo groot is komt door Max Verstappen. Voor Max moesten diverse kartbanen bv sluiten. Ik heb de jaren meegemaakt toen Jos gestopt was en bijna niemand meer keek. Ik kan best begrijpen dat mensen Olav niet goed vinden. Maar niet dat alles wat hij zegt of doet. Negatief wordt uitgelegd, ook als hij positief is richting ViaPlay NL word nadruk gelegd op onhandig woordkeuze. Ik heb bewust weinig of niks gezegd over dit alles.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
tjanssen schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:13:
Waar ik me bij viaplay mateloos aan irriteer is de uitspraak... Razen, Merzedes... Maar afhankelijk van waar je woont kun je daar misschien beter tegen.. :P
Tom Coronel doet dat ook… eerst Ziggo… toen Viaplay… ik irriteer me daar ook mateloos aan.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
En wat ik ook ech tekenkrommend vind, is de verbastering van onze Nederlandse taal.

Igor :+ i.p.v gretig bijv :/

• sjaool

sjaool

powerboat schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:58:
En wat ik ook ech tekenkrommend vind, is de verbastering van onze Nederlandse taal.

Igor :+ i.p.v gretig bijv :/
Die Engelse invloeden in de Nederlandse taal is al veel langer bezig net zoals het gebruik van straattaal in gesprekken. Die dingen trek ik dan weer slecht.

Wat ik dan wel weer trek is dat ik het komende jaar weer F1TV Pro voor €25 heb. :D
Met dank aan de Google Reward app. :P

Acties:
  • +7Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik merk in dit forum dat we elkaar proberen te overtuigen van wel of niet Viaplay of GPR. Daarbij lees ik dat als je voor de 1 bent, dit direct betekend dat je tegen de andere bent. Waar slaat dat op?

Ik heb ViaPlay vorig jaar een eerlijke kans gegeven door de nodige races te kijken. Maar in de eerste 5-6 races keek ik veelal tegen een ladende stream danwel racende pixels op het scherm. Dit allemaal met commentaar van 2 mensen die hun best deden, maar mij als kijker behandelde alsof ik voor de 1e keer in mijn leven naar de F1 zat te kijken. Na deze ervaringen ben ik snel terug gegaan naar mijn F1TV Pro abonnement welke ik al 4-5 jaar gebruik. Nooit problemen qua beeld kwaliteit, echt werkelijk waar gewoon nooit. OK, het Engelse SKY commentaar is ook niet mijn ding, maar wel beter dan VP. Maar gelukkig hebben we GPR en een VPN abo had ik gelukkig ook allang.

Maar laten we blij zijn dat we keuzes hebben en elkaar in waarde laten. Ik Had VP dit jaar weer een kans willen geven, maar door hoe zij met hun klanten blijven omgaan (oa prijsverhoging, jaarabo eerder stoppen, schuld leggen bij internetvbg klant etc...) laat ik ze links liggen. Mijn keuze, maar ik zal never nooit iemand veroordelen die wel voor de club kiest (waaronder mijn eigen vader en broers).

Zullen we in dit topic stoppen met elkaar proberen te overtuigen van wie het beste commentaar geeft en ons focussen op de kwaliteit van beeld, geluid en content?

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 16:58
JaRuBe schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:37:
Ik merk in dit forum dat we elkaar proberen te overtuigen van wel of niet Viaplay of GPR. Daarbij lees ik dat als je voor de 1 bent, dit direct betekend dat je tegen de andere bent. Waar slaat dat op?
Daar gaat deze thread gewoon over... dus zo bijzonder is het allemaal niet.
Wel bijzonder is een beetje dat het allemaal zolang doorgaat terwijl er al een jaar niets is veranderd :-).

Zo moeilijk is het allemaal niet. F1 TV is in beeldkwaliteit gewoon superieur, Viaplay via de lineare kanalen redelijk probleemvrij en via streaming met de nodige problemen (voor velen, niet allen), maar altijd van mindere/bedenkelijke kwaliteit (en helaas blijkt dat hier ook vaak weer, voor velen toch nog wel acceptabel).

Commentaar is persoonlijk, en prijsvergelijkingen zijn simpel.

Zo, deze kan nu wel dicht :-).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ik kreeg mail van F1 dat de afschrijving van de CC niet was gelukt. Iemand meer dit gehad?

• JB
  • Laatst online: 16:55

JB

Cédric roelt!

niki_lauda schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:10:
Ik kreeg mail van F1 dat de afschrijving van de CC niet was gelukt. Iemand meer dit gehad?
Zolang je account actief blijft :+

Mijn boefje is liev!

• beerse
  • Laatst online: 17:03
Misschien vorig jaar ergens een nieuwe kaart gekregen? Dan kloppen de codes niet meer en kan/mag/moet je de nieuwe cc in je account opvoeren.

En de meeste CC-s zijn over op een extra authenticatie die je bij betaling moet invoeren. Die van vorig jaar is dan nu niet meer geldig. En als ze daar voor jou cc pas ergens in het afgelopen jaar naar zijn overgestapt dan moet je die goedkeuring in ieder geval opgeven.

Detail: zelf nu geen probleem omdat ik met een nieuw account gebruik heb gemaakt van de intro-korting. Wel heb ik dit in het verleden bij netfilx, disney-plus of zo iets gehad.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:12
Ja, dat had ik ook een tijdje geleden alweer. Het beste kun je even contact opnemen, en daarna bevestigen dat je gegevens nog kloppen. Dan proberen ze het de volgende dag nog een keer en toen lukte het wel.

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:19
Ja bekend probleem, eerst met korting abonnement afgesloten, cc betaling niet gelukt en nu staat account op Registered ipv Annual subscription. Volgens F1 moet je dan opnieuw abonnement afsluiten tegen de huidige hogere prijs (65 euro)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
maar mij als kijker behandelde alsof ik voor de 1e keer in mijn leven naar de F1 zat te kijken.
Precies dezelfde ervaring. Leuk die Jip en Janneke uitleg maar het begon irritant te worden, continu herhalen en dan nog die afkortingen zoals Mclar en die bijnamen "de Monegask" etc. Af en toe een beetje is prima maar dit was voor mij niet meer fijn om naar te luisteren. Gelukkig zijn er alternatieven.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wild Chocolate
Ja, creditcardgegevens voor de zekerheid opnieuw ingevoerd (hoewel de actuele er in stonden...), en een paar dagen later is het alsnog afgeschreven.

Ik heb ViaPlay vorig jaar een eerlijke kans gegeven door de nodige races te kijken. Maar in de eerste 5-6 races keek ik veelal tegen een ladende stream danwel racende pixels op het scherm. Dit allemaal met commentaar van 2 mensen die hun best deden, maar mij als kijker behandelde alsof ik voor de 1e keer in mijn leven naar de F1 zat te kijken. Na deze ervaringen ben ik snel terug gegaan naar mijn F1TV Pro abonnement welke ik al 4-5 jaar gebruik. Nooit problemen qua beeld kwaliteit, echt werkelijk waar gewoon nooit. OK, het Engelse SKY commentaar is ook niet mijn ding, maar wel beter dan VP. Maar gelukkig hebben we GPR en een VPN abo had ik gelukkig ook allang.

Maar laten we blij zijn dat we keuzes hebben en elkaar in waarde laten. Ik Had VP dit jaar weer een kans willen geven, maar door hoe zij met hun klanten blijven omgaan (oa prijsverhoging, jaarabo eerder stoppen, schuld leggen bij internetvbg klant etc...) laat ik ze links liggen. Mijn keuze, maar ik zal never nooit iemand veroordelen die wel voor de club kiest (waaronder mijn eigen vader en broers).

Zullen we in dit topic stoppen met elkaar proberen te overtuigen van wie het beste commentaar geeft en ons focussen op de kwaliteit van beeld, geluid en content?
Op zich met je eens dat iedereen natuurlijk voor zichzelf mag weten wat hij kiest en met welke reden. Maar ik heb niet het idee dat er hier tot nu toe veel buiten de inhoud gediscussieerd wordt, hoor.

Bovendien is (de kwaliteit van) het commentaar wat mij betreft toch echt onderdeel van de content. En bij de race zelfs het enige waar F1TV zich zou kunnen onderscheiden van ViaPlay. Dus zeker de moeite waard om te bespreken.

Daarnaast is er in alle handel ook zoiets als de gunfactor. Als een supermarkt ineens enorm zijn best gaat doen om de naastgelegen ambachtelijke bakker weg te pesten, dan zou ik daar ook wat van vinden en mijn koopgedrag erop aanpassen (lees bij een andere supermarkt mijn boodschappen gaan doen of mijn ongenoegen kenbaar maken bij de eigenaar). Ook al ben ik misschien niet eens klant bij die bakker, als een bedrijf zijn grootte/macht gaat gebruiken om kleinere spelers dwars te zitten, is dat gewoon unfair. En op de lange termijn slecht voor de concurrentie en dus voor de consument.

Ik zou daarin zelfs zo ver gaan, dat ik dan maar een tijdje geen F1 zou kijken, als het aanbod niet in lijn is met de prijs.

[Voor 79% gewijzigd door Wild Chocolate op 12-03-2023 14:30]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Wild Chocolate schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Ja, creditcardgegevens voor de zekerheid opnieuw ingevoerd (hoewel de actuele er in stonden...), en een paar dagen later is het alsnog afgeschreven.

[...] c
Opgelost

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiepsie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-06 19:42
Wiepsie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:56:
Weet iemand of Race gemist ergens te vinden is van Grand Prix Radio?
Iemand?

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:39

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:25
Wiepsie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:56:
Weet iemand of Race gemist ergens te vinden is van Grand Prix Radio?
De laatste 'Race Gemist' is van de Abu Dhabi GP van vorig jaar. Anders GPR maar eens mailen: https://grandprixradio.nl/stel-een-vraag-aan-olav-mol

• Jorizzz
  • Nu online
Kijkt iemand hier via een Chromecast met Google TV?

Ik heb zelf sinds dit seizoen F1TV Pro en heb de eerste race via een gewone Chromecast (Ultra) gekeken, maar de bediening via de app was nogal mweh. Voorbeeld: als je een stream start en dan gaat casten, en op je telefoon ga je uit die stream terug naar een andere plek in de app, dan kom je met geen mogelijkheid weer terug bij wat je aan het streamen bent. Meeste apps waar ik vanuit cast hebben wel een balkje ofzo bovenin, waarmee je terug komt bij wat je aan het casten bent.

Ben benieuwd naar de ervaringen met een Chromecast met Google TV. Werkt de bediening daar fijn? Voor- en nadelen?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• RobertMe
Jorizzz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:26:

Ik heb zelf sinds dit seizoen F1TV Pro en heb de eerste race via een gewone Chromecast (Ultra) gekeken, maar de bediening via de app was nogal mweh. Voorbeeld: als je een stream start en dan gaat casten, en op je telefoon ga je uit die stream terug naar een andere plek in de app, dan kom je met geen mogelijkheid weer terug bij wat je aan het streamen bent. Meeste apps waar ik vanuit cast hebben wel een balkje ofzo bovenin, waarmee je terug komt bij wat je aan het casten bent.

Ben benieuwd naar de ervaringen met een Chromecast met Google TV. Werkt de bediening daar fijn? Voor- en nadelen?
Was zoeken op "Chromecast Google TV" in dit topic niet een snellere manier om aan een antwoord te komen? Als in: F1TV met de Chromecast with Google TV is zo ongeveer de meest besproken optie in dit topic. Zelfs F1TV gebruikers die speciaal deze Chronecast gekocht hebben ondanks dat ze een TV met Android TV hebben waarop ze de F1TV app kunnen sideloaden.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28
RobertMe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Was zoeken op "Chromecast Google TV" in dit topic niet een snellere manier om aan een antwoord te komen? Als in: F1TV met de Chromecast with Google TV is zo ongeveer de meest besproken optie in dit topic. Zelfs F1TV gebruikers die speciaal deze Chronecast gekocht hebben ondanks dat ze een TV met Android TV hebben waarop ze de F1TV app kunnen sideloaden.
Is inderdaad al veel besproken. Na mijn eerste weekend F1TV via iPhone 13 > 'oude' Chromecast neig ik nu ook naar een Chromecast with Google TV. Mijn TV ondersteunt geen 4k, kan ik dan gewoon voor de HD versie gaan of heeft de 4K versie toch voordelen (beter, sneller) omdat deze gemaakt is om hogere kwaliteit te leveren?

Off-topic: Zit er ook een Plex app op? Ik kijk nogal wat series die ik nu via NAS > iPhone > Chromecast kijk, maar dan heb je altijd je telefoon in gebruik

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:26
coelho schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Is inderdaad al veel besproken. Na mijn eerste weekend F1TV via iPhone 13 > 'oude' Chromecast neig ik nu ook naar een Chromecast with Google TV. Mijn TV ondersteunt geen 4k, kan ik dan gewoon voor de HD versie gaan of heeft de 4K versie toch voordelen (beter, sneller) omdat deze gemaakt is om hogere kwaliteit te leveren?

Off-topic: Zit er ook een Plex app op? Ik kijk nogal wat series die ik nu via NAS > iPhone > Chromecast kijk, maar dan heb je altijd je telefoon in gebruik
De 4K versie heeft een ietsje hoger geklokte processor en iets meer ram, maar ik merk geen verschil tussen beiden. Gebruik de 4K versie op een 4K tv en de HD versie op een full HD TV. Op beiden draait F1TV perfect.

Nee. Plex zit toch ook niet standaard op je telefoon. Dat kan je dan toch gewoon installeren via de Playstore.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorizzz
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Right, dat was inderdaad de beste optie 8)7
Ik had op de één of andere manier in mijn hoofd zitten dat als je een topic doorzoekt met meerdere woorden als zoekterm, je alle posts te zien krijgt die één van die woorden bevat. Dat worden er dan best veel. Gelukkig is de zoekfunctie beter dan mijn geheugen en/of verwachting. Ik zie nu dat het over het algemeen positief wordt ontvangen. Ik denk dat het voor mij ook de beste oplossing gaat zijn dan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NeverSettle
Jorizzz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:26:

Precies vandaag een Google Chromecast Google TV 4K binnen gekregen. Had even de 30 minuten samenvatting terug gekeken, en het is niet veel anders dan de meeste tv boxen (op een positieve manier). De afstandsbediening werkt ook prima, iig beter dan het op pauze zetten met je smartphone :P
Beeldkwaliteit is ook prima vergeleken met de oudere niet-Google TV Chromecast versies, alhoewel ik dus nog geen live stream heb gezien.
coelho schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:00:
[...]

De 4K versie heeft een CPU van 1.9 GHz quad-core ARM Cortex-A55 en 2GB DDR3L geheugen. Full HD versie een quad-core ARM Cortex-A35 CPU en 1,5 GB DDR3L geheugen. In theorie zou die 4K versie iets sneller zijn, maar ik heb de HD versie niet uitgeprobeerd. Voordeel van de HD versie is dat het CPU iets nieuwer is en dus av1 video codec ondersteunt.

offtopic:
Plex werkt er volgens mij ook gewoon op, alle Google TV apps zijn er op te downloaden.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:40
Update GPR en nu is de Belgische vlag weer uit het icoontje. Misschien toch geen VPN meer nodig?

• Wiepsie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-06 19:42
U123456 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:51:
[...]
De laatste 'Race Gemist' is van de Abu Dhabi GP van vorig jaar. Anders GPR maar eens mailen: https://grandprixradio.nl/stel-een-vraag-aan-olav-mol
Denk dat ik dat maar eens ga doen, want het is nergens meer te vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Iemand al gemaild met Olav ivm "races gemist" ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:08
Dennisdn schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 06:10:
Update GPR en nu is de Belgische vlag weer uit het icoontje. Misschien toch geen VPN meer nodig?
Volgens mij niet. Ik luister vanuit NL via Firefox naar http://gpradio.hole1988.nl/ en heb daar de audio van FP1 (backup stream).

Als ik Opera gebruik met VPN aan, naar die website ga, krijg ik de normale zenders en niet de backup stream. Als ik de VPN uit zet en de pagina refresh, krijg ik de backup stream wel weer.

De knop in Multiviewer opent wel een venster maar doet vervolgens niets.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

Spotmatic

Ken sent me

Waar vind ik de driver cameras ook alweer? Ik heb de main feed en de live timing, maar de driver cameras...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Spotmatic schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:05:
Waar vind ik de driver cameras ook alweer? Ik heb de main feed en de live timing, maar de driver cameras...
Onder het stuurtje.

• Plenkske
Toen "race control" nog werkte maakte ik daar regelmatig gebruik van.
Daarna heb ik geen moeite meer gestoken in een andere app dan de officiële.

Nu ben ik multiviewer aan het proberen. Wow, die is nog een stap beter zeg. Werkt super. Vooral het "live timing" scherm erbij geweldig voor tijdens trainingen en waarschijnlijk ook bij de kwalificatie.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

PatrickPR schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Volgens mij niet. Ik luister vanuit NL via Firefox naar http://gpradio.hole1988.nl/ en heb daar de audio van FP1 (backup stream).

Als ik Opera gebruik met VPN aan, naar die website ga, krijg ik de normale zenders en niet de backup stream. Als ik de VPN uit zet en de pagina refresh, krijg ik de backup stream wel weer.

De knop in Multiviewer opent wel een venster maar doet vervolgens niets.
Inderdaad ja! Ook de backup stream zonder proxy of vpn is gewoon via NL te beluisteren met commentaar.

Misschien niet te veel vragen stellen? @hole1988

• bommerhondjes14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:56
Naar suggestie ook maar hier de vraag(Zie ook het topic)

Goedemiddag tweakers!

Zondag is de formule 1 race in Jeddah. Ik zou deze graag kijken met het Nederlandse commentaar van Olav Mol en Jack Plooij.

Helaas is Grand Prix Radio sinds dit jaar alleen beschikbaar in Belgie, dit maakt het nog een stapje moeilijker om hier in Nederland naar te luisteren.
Maar.. het is mogelijk via een VPN(*knip*) en dan te synchroniseren.

Dit moet alleen veel makkelijker kunnen lijkt mij? Zo is er bijvoorbeeld Race Control, dit biedt alleen geen ingebouwde ondersteuning voor Grand Prix Radio, wel zijn er (mogelijke) oplossingen voor door de audiostream te gebruiken van GP Radio.

Ik vraag me af hoe(en of) jullie nog luisteren naar het commentaar van Olav en Jack? Zijn er nog wat slimme techneuten die hier een handige oplossing voor hebben?

[Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2023 12:57. Reden: Dat is helaas niet toegestaan, zie de bijgewerkte topic warning.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 08:42
@bommerhondjes14 Zoek even terug in dit topic op bijv. "MPV" .....

• Wild Chocolate
bommerhondjes14 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:41:
Naar suggestie ook maar hier de vraag(Zie ook het topic)

Goedemiddag tweakers!

Zondag is de formule 1 race in Jeddah. Ik zou deze graag kijken met het Nederlandse commentaar van Olav Mol en Jack Plooij.

Helaas is Grand Prix Radio sinds dit jaar alleen beschikbaar in Belgie, dit maakt het nog een stapje moeilijker om hier in Nederland naar te luisteren.
Maar.. het is mogelijk via een VPN(*knip*) en dan te synchroniseren.

Dit moet alleen veel makkelijker kunnen lijkt mij? Zo is er bijvoorbeeld Race Control, dit biedt alleen geen ingebouwde ondersteuning voor Grand Prix Radio, wel zijn er (mogelijke) oplossingen voor door de audiostream te gebruiken van GP Radio.

Ik vraag me af hoe(en of) jullie nog luisteren naar het commentaar van Olav en Jack? Zijn er nog wat slimme techneuten die hier een handige oplossing voor hebben?
Er is tijdens de vorige race wel over gesproken, maar dit is tegen het Tweakers beleid om het omzeilen van geografische beperkingen te bespreken.

[Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 18-03-2023 12:58. Reden: Quote aangepast]

iRacing Profiel

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand welke Chromecast ik moet hebben om de F1tv app erop te kunnen installeren?

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
Mad-Matt schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:15:
Weet iemand welke Chromecast ik moet hebben om de F1tv app erop te kunnen installeren?
Die waarop je apps kunt installeren. En dat is die met Android TV / Google TV. Beantwoord dat de vraag? :P
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2023
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee