[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bvbal79 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Viaplay en F1TV hebben toch geen 4k stream????
Dat zeg ik ook niet, zeg alleen dat ik de F1TV app op de Chromecast 4k heb staan, en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:45:
[...]

Wat moet je dan nog aanpassen? Het is toch aanklikken en gaan met de banaan!
Van 60hz naar 50hz zetten, beeldinstellingen tijdens gebruik aanpassen (standaard beetje flets), tijdens kijken van een stream de kwaliteit niet op auto laten staan maar op 1080 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

freggel84 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:06:
[...]

F1tv kan je vanuit chrome gewoon casten
Dat snap ik maar het gaat mij vooral om het synchroon lopen van de diverse streams. En dat moet naar mijn mening kunnen als je die via Multiviewer voor F1 afspeelt.
bvbal79 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:15:
[...]

kan je niet F1TV buiten multiviewer om naar je chromecast sturen?
Ja, dat kan ik aangezien ik de app gewoon op mijn Chromecast met Google TV heb staan. Maar het gaat mij vooral om bovenstaande. Dat lijkt mij gewoon een leuk optie om te hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door sjaool op 05-03-2023 20:38 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
pilskes schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:34:
[...]

Van 60hz naar 50hz zetten, beeldinstellingen tijdens gebruik aanpassen (standaard beetje flets), tijdens kijken van een stream de kwaliteit niet op auto laten staan maar op 1080 zetten.
Dat zijn allemaal handelingen die bij mij echt niet nodig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hole1988
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 20:22
plieshout schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:04:
Even een groot dank je wel / compliment aan @hole1988 voor het maken van de oplossing voor audio met Olav. Ik hoop dat dit het hele seizoen blijft werken!
Hoop ik ook.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01

Chocoball

瞧好吧!

Kwam op Youtube de ESPN Post Race Show tegen. Ik was na 30 seconden al klaar en niet vanwege de dame maar wat er gezegd werd. "Uitval voor Leclerc na een power unit wissel eerder vanmorgen". Ehh, de beste jongen had alleen een nieuwe energy store gekregen niet een complete motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
En op Ziggo hadden ze het over de "verschillende strategieën" van Max en Perez.....ehhh NEE!! Ze reden beide soft-soft-hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Chocoball schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:28:
Kwam op Youtube de ESPN Post Race Show tegen. Ik was na 30 seconden al klaar en niet vanwege de dame maar wat er gezegd werd. "Uitval voor Leclerc na een power unit wissel eerder vanmorgen". Ehh, de beste jongen had alleen een nieuwe energy store gekregen niet een complete motor.
Energy Store en iets later nog een officiële bericht over de Control Electronics, geen volledige Power Unit wissel inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
pilskes schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:57:
En op Ziggo hadden ze het over de "verschillende strategieën" van Max en Perez.....ehhh NEE!! Ze reden beide soft-soft-hard!
Kan het best begrijpen, FOM had hards bij Max Verstappen staan en bij Perez softs na de eerste pitstop. Onzorgvuldig van Ziggo en fout van FOM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vandaag heeft F1TV het hier prima gedaan, top! Geen gezeik met onderbrekingen en enorme kwaliteitsverliezen enzo zoals gister bij kwalificatie. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

plieshout schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:04:
Even een groot dank je wel / compliment aan @hole1988 voor het maken van de oplossing voor audio met Olav. Ik hoop dat dit het hele seizoen blijft werken!
Wanneer is die live gegaan dan? Vlak voor de race had ik nog de nl stream met muziek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bvbal79 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:19:
[...]

blijf nou niet als een syndroom van Stockholm hangen aan die man
Mogen we dat zelf bepalen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
MikeyMan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:54:
[...]

Wanneer is die live gegaan dan? Vlak voor de race had ik nog de nl stream met muziek.
Zoals ook op de site zelf staat: "Deze stream valt alleen te beluisteren buiten Nederland".

Hoe je dat voor elkaar kunt krijgen mag hier helaas niet besproken worden, maar een beetje tweaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hole1988
  • Laatst online: 18-06 20:22
MikeyMan schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:54:
[...]

Even de pagina refreshen. Je browser heeft de pagina hergebruikt (cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is de beeldkwaliteit omhoog gegaan van F1TV, of lijkt dat maar?

Ik mis alleen nog steeds de Android tv app. Daar kan ik echt niet bij waarom dat niet op elke tv mogelijk is... Helemaal voor een streamingdienst.

[ Voor 56% gewijzigd door darkdesign op 06-03-2023 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiepsie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-09 12:33
Weet iemand of Race gemist ergens te vinden is van Grand Prix Radio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 14:15
Helaas is er geen F1TV app voor LG WebOS en na de kwalificatie was ik het streamen via Airplay eigenlijk al wel zat. Toen bedacht ik me: waarom probeer ik het niet via de browser van de TV. En dat werkt dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

lolgast schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:19:
Helaas is er geen F1TV app voor LG WebOS en na de kwalificatie was ik het streamen via Airplay eigenlijk al wel zat. Toen bedacht ik me: waarom probeer ik het niet via de browser van de TV. En dat werkt dikke prima!
Welke versie WebOS heb jij? Ik was gisteren bij een vriend met een redelijk nieuwe LG waar de browser 'Not supported' was door F1TV dus noodgewdwongen via de laptop moeten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Laatst online: 14:15
@noo Volgens mij is de volledige versie 'webOS ThinQ AI (22)'. Ik heb een LG G2 in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
darkdesign schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:48:

Ik mis alleen nog steeds de Android tv app. Daar kan ik echt niet bij waarom dat niet op elke tv mogelijk is... Helemaal voor een streamingdienst.
Voor Android is ie er weldegelijk, mogelijk moet je die alleen zelf sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 23:02
Kijk nu al voor het 6e jaar F1 via F1TV Pro. Nooit, maar dan ook nooit problemen gehad. Altijd hoogste kwaliteit beeld en geen enkele hickup, framedrop of wat dan ook. Ik heb het vorig haar wel 's geprobeerd met Viaplay app (om te kunnen oordelen, moet je her eerst ervaren), maar die paar keer altijd wel problemen dus snel weer terug naar F1TV stream gegaan. Kortom, met dezelfde hardware en setup nooit problemen met F1TV, wel met Viaplay. Die laatste komt er dus hier ook niet meer in.

Ik heb 1GB Glasvezel van KPN en keek altijd via een Nvidia Shield TV Pro welke bekabeld is aangesloten, dus een dikke 900Mb door een Cat6 kabel. Gisteren voor het eerst via de app op mijn Philips (55OLED804) gekeken en dat ging ook helemaal dikke prima. Deze is via WiFi aangesloten en mijn WiFi is dik in orde dankzij de SuperWifi 2 punten van KPN. Reden voor kijken via TV is overigens dat de Shield momenteel bij mijn dochter op de slaapkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Voor Android is ie er weldegelijk, mogelijk moet je die alleen zelf sideloaden.
En bij elke update moet het weer opnieuw worden gesideload, dat is toch niet van deze tijd. Eveneens dat als ik via mijn telefoon naar de tv cast en dan een andere stream aanklik het volume op maximaal gaat.. Ik moet eerst het casten stoppen, app opnieuw starten, want anders knallen de speakers op vol volume de tv uit. :')

Tot slot moet ik als ik later wil instappen en wil starten vanaf het begin mijn ogen van de tv afhouden, want hij springt ondanks ik kies voor starten vanaf begin toch naar live beeld.

Voor de rest ben ik tevreden. Als de stream eenmaal loopt kan ik zonder problemen kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door darkdesign op 06-03-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gisteren voor het eerst wel paar probleempjes met F1tv gehad. Ik cast via Apple iphone naar TV.

Als ik de Internationele stream met NL commentaar wilde inschakelen dan kreeg ik een error / kon hij niet connecten. Internationaal met UK commentaar geen probleem.

Toen het na vele keren proberen wel werkend was, had ik ineens Engelse ondertitels terwijl ik ondertitels sowieso nooit aangezet had :? Op een gegeven moment heb ik het weggekregen door tussen ondertitels te schakelen maar ook pas na vele keren.

Verder probleemloze stream (geen haperingen), goede kwaliteit beeld.

Hopelijk zijn dit tijdelijke teething problems bij het nieuwe seizoen. Wellicht meer kijkers dan verwacht :?

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 06-03-2023 13:43 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
darkdesign schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:48:

Ik heb gister gemiddeld 7Mbit gemeten bij F1TV... ik meen dat dat wel iets meer is dan eerder. Het beeld is ook echt heel goed!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Ik kijk F1 TV Pro via de Chromecast met Google TV. Werkte perfect gisteren!

App is gewoon in de Play Store te downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bard1982 op 06-03-2023 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
darkdesign schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:24:
[...]

En bij elke update moet het weer opnieuw worden gesideload, dat is toch niet van deze tijd. Eveneens dat als ik via mijn telefoon naar de tv cast en dan een andere stream aanklik het volume op maximaal gaat.. Ik moet eerst het casten stoppen, app opnieuw starten, want anders knallen de speakers op vol volume de tv uit. :')

Tot slot moet ik als ik later wil instappen en wil starten vanaf het begin mijn ogen van de tv afhouden, want hij springt ondanks ik kies voor starten vanaf begin toch naar live beeld.

Voor de rest ben ik tevreden. Als de stream eenmaal loopt kan ik zonder problemen kijken.
Ja Android TV zit in dezelfde fase als Android telefoons een aantal jaar terug; apps zijn nogal versie en apparaat afhankelijk of het ondersteund wordt of niet.
En hoewel een app dus wel gewoon werkt op TV X wordt daar blijkbaar niet voor aangeboden in de Playstore. En dan moet je dus sideloaden...

Op app gebied loopt F1TV sowieso achter, want voor Samsung Tizen of LG WebOS is er helemaal geen app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Bard1982 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:31:
Ik kijk F1 TV Pro via de Chromecast met Google TV. Werkte perfect gisteren!

App is gewoon in de Play Store te downloaden.
Hier precies dezelfde ervaring! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Laatst online: 02-09 18:40
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Hier precies dezelfde ervaring! _/-\o_
Hier ook, alle sessies. F1Multiviewer overigens ook met 5 schermen tegelijk open. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Afgelopen weekend voor het eerst geproefd aan F1TV en ik moet zeggen, het zit aardig in elkaar. Op de (Android) tablet gekeken en naast wat kleine issues met haperende controls en beeldkwaliteit die ik op 1080p moest forceren ging het eigenlijk wel soepeltjes.
Switchen tussen NL/EN audio is best grappig maar meer een gimmick, de kinderen volgen het dan helemaal niet meer. En tijd voor de feeder series heb ik op dit moment niet. Sterker nog, ik heb gister ook maar 16 rondjes kunnen zien :P

Ik zit dus nog te twijfelen of ik wel 65 euro neer wil tellen voor dit seizoen, of dat ik het ga doen met samenvattingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:33
Ik merkte gister wel op mijn nvidia shield met F1TV dat er veel vaker terug in resolutie werd geschakeld vergeleken met vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:31
menzo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:20:
Ik merkte gister wel op mijn nvidia shield met F1TV dat er veel vaker terug in resolutie werd geschakeld vergeleken met vorig jaar.
Terwijl ik er juist helemaal geen last van had op mijn Nvidia Shield met F1TV. Misschien even de cache en data van de app verwijderen en opnieuw inloggen? Of ff je Shield een reboot geven?

Heb vorig jaar hele seizoen via F1TV en de Nvidia Shield gekeken en eigenlijk (bijna) geen problemen gehad. Vaak was dit met een reboot van de shield of cache en data wipe wel opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Pathogen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:43:
Ik zit dus nog te twijfelen of ik wel 65 euro neer wil tellen voor dit seizoen, of dat ik het ga doen met samenvattingen.
Het kwam zo uit dat ik na afloop van de (F1TV) formule 1 race zag dat zowel de NOS als Ziggo een eigen after-party hadden met een redelijk korte samenvatting.

Zelf heb ik de 65 euries al uitgegeven en kijk ik de rest van het jaar zoals het mij uit komt. Maar voor een ieder die aan zo'n samenvatting genoeg heeft: Zowel Ziggo als ook de NOS hebben die direct na de race zelf: 10 minuten race en royaal geouwehoer er achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dit weekend toch ook wat kwaliteitsproblemen met F1 TV Pro op een Apple TV 4K, bedraad verbonden. Regelmatig een downgrade in kwaliteit, die daarna weer terug komt naar goede kwaliteit. Soms duurde het wel even voordat het weer beter werd. Denk dat er behoorlijk veel mensen overgestapt zijn en dat er bij tijd en wijle toch wat capaciteitsproblemen waren. Ben er nog niet zo heel bang voor dat het minder blijft. Keek trouwens wel de International stream met het F1TV commentaar. Dat lijkt een aparte stream te zijn tov de stream met Sky commentaar in Engels of NL commentaar van Viaplay.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waarom zet je de kwaliteit niet direct vast op 1920x1080, 6000kbps? Dit is namelijk altijd het eerste wat ik doe wanneer ik de stream aanzet.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Jammer dat je dat dan elke keer moet doen als je een stream aanzet, ipv ergens in de Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32
Eerste race weekend probleemloos verlopen. F1TV pro op een Apple TV 4K.

Enige waar ik aan moet wennen is het menu van F1TV pro, zou van mij wat overzichtelijker mogen zijn. Ik zat zondag om 15:59 nog te kijken naar het voorprogramma van de race, terwijl de opwarmronde bezig was. Dacht eerst dat de race niet op 16u zou beginnen maar om 16:10. Dat had ik gelukkig snel in de gaten, anders had ik zomaar de start van de race gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Bij een Apple TV kan ik volgens mij niks vastzetten. Los daarvan snap ik het nut hier niet van. Indien de streamkwaliteit dan lager wordt, zal ie er toch uitknallen? Anders kun je in ieder geval nog wat meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TFZ61 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:47:

Enige waar ik aan moet wennen is het menu van F1TV pro, zou van mij wat overzichtelijker mogen zijn. Ik zat zondag om 15:59 nog te kijken naar het voorprogramma van de race, terwijl de opwarmronde bezig was. Dacht eerst dat de race niet op 16u zou beginnen maar om 16:10. Dat had ik gelukkig snel in de gaten, anders had ik zomaar de start van de race gemist.
Dit had ik dus ook. Blij dat ik niet de enige ben. Ik zag een fragment dat iemand de banden aan het uitleggen was. Toen maar snel opnieuw de stream opgestart. Dit is het enige probleem dat ik met F1tv ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:39
Gisteren eigenlijk ook probleemloos kunnen streamen via Airplay naar mijn LG TV. Kwaliteit viel wel ergens halverwege behoorlijk terug en ging niet meer naar normale kwaliteit terug, de stream opnieuw starten was de oplossing. Het is wel lastig om van de internationale audio naar F1 TV audio te gaan als je alles via Airplay doet, je moet dan volgens mij eerst airplay uitzetten, dan de stream veranderen en dan weer Airplay aanzetten, iemand daar een betere manier voor? Ondertiteling staat overigens ook elke keer aan als ik Airplay doe (in het Engels ook).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ja de app werkt niet altijd goed. Als ik aangeef dat ik live wil kijken, wil het nog wel eens voorkomen dat ie toch niet naar de live marker gaat en je dus x minuten achter de feiten aanloopt. Is mij vorig jaar ook een keer overkomen, waardoor ik effectief een half uur achter de feiten aan liep. Nu let ik er altijd op of de marker de rode marker raakt en ook echt live is. En jammer dat de international stream niet in de keuze qua audio zit, maar weer in het zijmenu dat je pas met een swipe naar links zichtbaar kan maken, zodra de balk onderin weg is. Qua GUI is het een zooitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:33
G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Waarom zet je de kwaliteit niet direct vast op 1920x1080, 6000kbps? Dit is namelijk altijd het eerste wat ik doe wanneer ik de stream aanzet.
Oh kan dat op de androidTV app? Goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

darkdesign schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk aan de Android TV versie van je TV. Dat probleem heb ik ook. Ik begon met sideloaden van de app, maar uiteindelijk gewoon een Chromecast met Google TV 4k aan mn receiver gehangen en de TV nu echt gebombardeerd tot monitor. Dat lost het probleem op.

Ik merk dat het commentaar op F1TV pro toch elk jaar beter wordt. Nog wel geswitched naar Sky, maar misschien toch een keer gewoon de F1TV stream aan laten staan. David Coulthard vind ik ook wel fijn.

Uiteraard laat ik het NL commentaar aan mij voorbij gaan. (Ja dit is een mening) Maar het is niet veel beter geworden na Olav Mol, helaas. Dat zou makkelijker beter moeten zijn.
Dan heb ik mijzelf toch weer laten verleiden het Race Cafe op Ziggo te kijken en buiten Doornbos zitten er toch vooral mensen die weinig van F1 weten, met de tandarts als grootste ergernis. Ik kijk dan ook vooral voor de analyses van Doornbos, maar het zou fijn zijn als de rest dan gewoon even zn mond zou houden 8)
(Ja, ik kan ook gewoon niet kijken. Ik besef dat ik de volledige controle heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:26

Coldcat

HODL

thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:53:
[...]

Ja de app werkt niet altijd goed. Als ik aangeef dat ik live wil kijken, wil het nog wel eens voorkomen dat ie toch niet naar de live marker gaat en je dus x minuten achter de feiten aanloopt. Is mij vorig jaar ook een keer overkomen, waardoor ik effectief een half uur achter de feiten aan liep. Nu let ik er altijd op of de marker de rode marker raakt en ook echt live is. En jammer dat de international stream niet in de keuze qua audio zit, maar weer in het zijmenu dat je pas met een swipe naar links zichtbaar kan maken, zodra de balk onderin weg is. Qua GUI is het een zooitje.
En als de race al bezig is en je wilt vanaf het begin kijken dan krijg je een paar frames te zien van dat moment. Altijd even de ogen gesloten houden tot het goed draait. Anders heb je ze al op het podium zien staan. :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Ik snap niet wat je bedoelt. Je kunt toch gewoon elke stream kiezen in de app? Dat doet niets af aan hoe live het is etc..
Standaard heb ik de F1TV audio stream en dan switch ik naar International om het Sky commentaar aan te zetten.

Ik kijk zelf altijd op de TV en op de iPad heb ik de onboard van Max aan. De iPad is altijd wel net iets sneller dus moet ik als de lampen aan gaan even de iPad op pauze zetten tot het in sync is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

Ik kreeg via mijn Chromecast een pop up boven in het scherm om met een druk op de knop over te gaan naar de uitzending van de race en daarna eentje om naar de nabeschouwing te gaan.

Heb ze vrij snel aangeklikt, dus geen idee of die pop up lang blijft staan en ook geen idee of ATV dat ook heeft maar wellicht overheen gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
menzo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Oh kan dat op de androidTV app? Goede tip.
Ja dat kan zeker! Ik kan zo snel geen screenshot vinden om je te laten zien waar je dit kan aanpassen, maar bij het opstarten van de stream kan je dit rechtsonder in beeld doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Hann1BaL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt. Je kunt toch gewoon elke stream kiezen in de app? Dat doet niets af aan hoe live het is etc..
Standaard heb ik de F1TV audio stream en dan switch ik naar International om het Sky commentaar aan te zetten.

Ik kijk zelf altijd op de TV en op de iPad heb ik de onboard van Max aan. De iPad is altijd wel net iets sneller dus moet ik als de lampen aan gaan even de iPad op pauze zetten tot het in sync is.
Als je de stream kiest, dan krijg je de vraag of je live wil kijken of vanaf begin. Ook al kies je live, dan wil die nog wel eens niet naar de live stand gaan en loop je dus een eind achter. Daarnaast begint hij op ATV 4K altijd met NL commentaar, die ik niet wil. Dus na het starten van de Stream: Race, kijk ik eerst of die inderdaad daadwerkelijk live is en niet bijvoorbeeld 10 minuten achterloopt, dan wachten totdat de tijdbalk weg is, dan naar links swipen op de AB voor de zijbalk rechts en dan kiezen voor de International stream. Dat is volgens mij de F1TV commentaar, de standaard stream waarmee die start is het eerst Viaplay NL commentaar en als je via geluid engels kiest, het Sky commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Hadden meer mensen er last van dat je niet kon casten vanaf iPad naar TV via Airplay? Bij mij zowel bij de kwalificatie als de race niet mogelijk op 2 iPads, wel kijken op de iPad zelf. Het casten vanaf een iPhone ging dan raar genoeg wel gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:41

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

G_Dragon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Ik had ook de resolutie vastgezet maar had elke paar minuten dat alsnog de kwaliteit terugviel. Dit had ik trouwens met casten vanaf laptop naar Chromecast.

Ik was al tijdens de race overgestapt naar casten, daarvoor liet ik het direct vanaf laptop afbeelden op tv via HDMI kabel. Ongeveer halverwege de race kreeg ik echte haperingen - elke 2 seconden halve seconde hickup, toen maar casten geprobeerd.

Het was de eerste race via F1TV voor mij maar dat was was dus behoorlijk krakkemikkig hier...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik had dit tijdens Q3 heel erg. Onder de race niet/amper. Ook Nvidia Shield icm de F1TV app.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Na het debacle tijdens het casten van Q3 zaterdagmiddag heb ik zondag de race gekeken via een bedraade Pc/laptop en een HDMI kabel naar onze Google Tv, 100% (goed) 1080p beeld tijdens de race, alleen jammer dat Olav Mol weer een momentje er tussenuit piepte op mijn telefoon en ik zijn geluid niet meer synchroon kreeg met de international stream van F1TV, meer dan 30/50 seconden verschil leek wel. Olav Mol zou wat vaker iets kunnen roepen om makkelijker te kunnen syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Winkiller schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:58:
alleen jammer dat Olav Mol weer een momentje er tussenuit piepte op mijn telefoon en ik zijn geluid niet meer synchroon kreeg met de international stream van F1TV, meer dan 30/50 seconden verschil leek wel. Olav Mol zou wat vaker iets kunnen roepen om makkelijker te kunnen syncen.
Ze tellen regelmatig mee als er een klok in beeld is om te syncen. Tijdens een race wacht ik tot ie bijv roept: “ah we hebben een onboard” dan staat de tv op pauze tot de onboard. Tijdens de race maakt een paar seconden meer of minder niet meer uit nu Olav en Jack wat op leeftijd raken en zelf erg traag zijn geworden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Als je de stream kiest, dan krijg je de vraag of je live wil kijken of vanaf begin. Ook al kies je live, dan wil die nog wel eens niet naar de live stand gaan en loop je dus een eind achter. Daarnaast begint hij op ATV 4K altijd met NL commentaar, die ik niet wil. Dus na het starten van de Stream: Race, kijk ik eerst of die inderdaad daadwerkelijk live is en niet bijvoorbeeld 10 minuten achterloopt, dan wachten totdat de tijdbalk weg is, dan naar links swipen op de AB voor de zijbalk rechts en dan kiezen voor de International stream. Dat is volgens mij de F1TV commentaar, de standaard stream waarmee die start is het eerst Viaplay NL commentaar en als je via geluid engels kiest, het Sky commentaar.
Dan is je app of het apparaat waar de app op draait vast ingesteld op Nederlands. Ik krijg altijd eerste de F1TV stream en als ik naar International ga, de Sky stream. Ik heb nog nooit per ongeluk de Viaplay NL stream gehad. Maar alles draait hier in het Engels, dus dat zal dan wel de reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:40

Heb ik ook, ben daar wel aan gewend, klik meestal op de balk om de tijd te zien, dan zie je gelijk dat ie niet goed staat, even terug en opnieuw op kijk live klikken helpt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
Dennisdn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:09:
[...]

Ze tellen regelmatig mee als er een klok in beeld is om te syncen. Tijdens een race wacht ik tot ie bijv roept: “ah we hebben een onboard” dan staat de tv op pauze tot de onboard. Tijdens de race maakt een paar seconden meer of minder niet meer uit nu Olav en Jack wat op leeftijd raken en zelf erg traag zijn geworden 😂
Ik sync tijdens de race Olav meestal met het "bleep" geluidje en de graphic als er een team radio is. Of het "swoosh" geluid bij het inzetten van een herhaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Viaplay had gisteren bij de F1 opvallend vaak moeite om de bitrade op niveau te houden. Hier heb ik vorig jaar helemaal niet zo veel problemen mee gehad. Gisteren zag het er op sommige momenten echt niet uit..... Best wel triest anno 2023....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen69
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
ik weet niet of dit al ergens in dit forum besproken is maar op internet kan ik er eigenlijk niets over vinden maar ik wil graag een abonnement op F1 TV afsluiten maar ik hou niet van doorlopende abonnementen, ik heb liever zelf de controle want ik laat dingen te lang doorlopen. ik heb begrepen dat ik via de google playstore met ideal kan betalen....moet ik dat zien als een soort prepay wat na een jaar stopt of machtig je ze met ideal betaling ook om het te laten doorlopen? ik wil om die reden niet met credit kaart betalen.

mijn dank voor reactie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Aan de vorige pagina's te lezen wordt er volgens mij nog regelmatig het (Engelse) F1 Live en het Sky commentaar door elkaar gehaald.

F1 Live stream:
  • Will Buxton
  • Laura Winter
  • Rosanna Tennant
  • Lawrence Barretto
  • Alex Jacques
  • Jolyon Palmer
  • James Hinchclffe
  • Sam Collins
  • David Coulthard
International stream (= Sky):
  • David Croft
  • Martin Brundle
  • Karun Chandhok
  • Anthony Davidson
  • Natalie Pinkham
  • Rachel Brookes
  • Jenson Button
  • Damon Hill
  • Nico Rosberg
Ik ga zelf komend weekend eens het F1Live commentaar proberen (non-Sky), lees er hier en daar wel goede verhalen over. Sync met Grand Prix Radio ging toch niet helemaal lekker en zondag de eerste keer dat me echt opviel dat Olav flink wat dingen miste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
[...]

Dit heb ik ook precies hetzelfde op mijn AppleTV 4K. Ook al druk ik op "Kijk Live", het is niet altijd live. Ik weet inmiddels wel dat hij 5 minuten vóór de race begonnen moet zijn anders klopt het niet. Na een aantal keren de app geforceerd af te sluiten wil hij wel overspringen op de Live feed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Jurgen69 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:12:
ik weet niet of dit al ergens in dit forum besproken is maar op internet kan ik er eigenlijk niets over vinden maar ik wil graag een abonnement op F1 TV afsluiten maar ik hou niet van doorlopende abonnementen, ik heb liever zelf de controle want ik laat dingen te lang doorlopen. ik heb begrepen dat ik via de google playstore met ideal kan betalen....moet ik dat zien als een soort prepay wat na een jaar stopt of machtig je ze met ideal betaling ook om het te laten doorlopen? ik wil om die reden niet met credit kaart betalen.

mijn dank voor reactie
Als je het abo via de website (met CC dan) afsluit kun je direct daarna hwt abonnement stopzetten. Tegen de tijd dat het abo afloopt kun je dan ervoor kiezen om automatische verlenging weer tijdelijk aan te zetten (zal dan neem ik aan moeten tot na de verlenging), of dat je het laat vervallen, opnieuw een jaar koopt en meteen weer opzegt. Wat jij aangeeft van "1 jaar vooruit betalen" en tegen vervaldatum aan weer een jaar (handmatig) toevoegen / betalen kan AFAIK niet. (In ieder geval niet via de website dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

mijn dank voor reactie
Volgens mij is het sowieso een doorlopend abbonement, ongeacht de betaalmethode en kan dat met een iDeal machtiging ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Alexknl schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Dit heb ik ook precies hetzelfde op mijn AppleTV 4K. Ook al druk ik op "Kijk Live", het is niet altijd live. Ik weet inmiddels wel dat hij 5 minuten vóór de race begonnen moet zijn anders klopt het niet. Na een aantal keren de app geforceerd af te sluiten wil hij wel overspringen op de Live feed.
Op iPad gaat het wel goed. Het lijkt op een bug in de app voor een AppleTV. Je moet echt het woord live op rode achtergrond zien en niet op grijze achtergrond. Opnieuw de stream starten en dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de quali en race in uitstekende kwaliteit kunnen kijken met F1 TV en AirPlay. Nul haperingen en geen terugval in kwaliteit gezien. Het Viaplay commentaar miste helaas wel de pitreporter interviews maar daar staat dan weer tegenover dat je tussen de kwalificatiesessies wel de studio (Amber et al) hoorde.

Wat mij bereft een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Alexknl maar veel keus heb je toch ook niet?
Op de internationale stream krijg ik standaard Nederlands. Dus dan blijft F1 live over voor Engels commentaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
MikeyMan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:39:
Op de internationale stream krijg ik standaard Nederlands. Dus dan blijft F1 live over voor Engels commentaar.
F1 Live is van Formule 1 zelf, op de internationale stream kan je kiezen tussen het commentaar van verschillende broadcasters wereldwijd, waaronder ook weer Engels, die dan van het Britse Sky komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
MikeyMan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:39:
Op de internationale stream kun je ook in het menu voor Engels kiezen. Dan krijg je Sky commentaar in Engels. F1 Live is ander Engels commentaar, van F1TV zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Het kiezen van de taal kan overigens niet alleen op de International feed. Bij de onboard kun je ook kiezen tussen de TV zenders (dus zelfde keuzes als International), naast dan de standaard van teamradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie net dat de plek om een stream te kiezen varieert tussen de apps. Op de chromecast zit het heel ergens anders dan op mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Zaterdag de quali op viaplay gekeken ( kreeg ik in december 3 maanden gratis aangeboden door mn telecom aanbieder).
Over het beeld op zich niiks te klagen.
Zondag de race op F1TV via de Chromecast met Google tv.
Totaal nergens last van met mijn kpn instap abbo.
Wel het geluid van Olaf op mijn soundbar (Opera icm hole1988)
Zolang als ik ga kijk, en dat is al een tig jaar, doe ik dat samen met hem.
En het mopperen op hem bij een foutje of wat dan ook hoort er bij mij gewoon bij
Het commentaar van het viaplay duo........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
ik weet niet of dit al ergens in dit forum besproken is maar op internet kan ik er eigenlijk niets over vinden maar ik wil graag een abonnement op F1 TV afsluiten maar ik hou niet van doorlopende abonnementen, ik heb liever zelf de controle want ik laat dingen te lang doorlopen.
Ik cancel het abo altijd direct na het afsluiten. Je kan dan gewoon tot einde jaar kijken, maar je voorkomt dat het abo per ongeluk doorloopt. En volgend jaar zijn er toch wel weer kortingen die je dan ook zou mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 14:19

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

thunder8 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:11:
Dit weekend toch ook wat kwaliteitsproblemen met F1 TV Pro op een Apple TV 4K, bedraad verbonden. Regelmatig een downgrade in kwaliteit, die daarna weer terug komt naar goede kwaliteit. Soms duurde het wel even voordat het weer beter werd. Denk dat er behoorlijk veel mensen overgestapt zijn en dat er bij tijd en wijle toch wat capaciteitsproblemen waren. Ben er nog niet zo heel bang voor dat het minder blijft. Keek trouwens wel de International stream met het F1TV commentaar. Dat lijkt een aparte stream te zijn tov de stream met Sky commentaar in Engels of NL commentaar van Viaplay.
Soepstengel schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:51:
Gisteren eigenlijk ook probleemloos kunnen streamen via Airplay naar mijn LG TV. Kwaliteit viel wel ergens halverwege behoorlijk terug en ging niet meer naar normale kwaliteit terug, de stream opnieuw starten was de oplossing. Het is wel lastig om van de internationale audio naar F1 TV audio te gaan als je alles via Airplay doet, je moet dan volgens mij eerst airplay uitzetten, dan de stream veranderen en dan weer Airplay aanzetten, iemand daar een betere manier voor? Ondertiteling staat overigens ook elke keer aan als ik Airplay doe (in het Engels ook).
Voor mij (los van de testdagen) ook het eerste weekend met F1TV Pro, via een 'normale' Chromecast vanaf mijn Android telefoon naar de (LG) tv.

Tijdens de testdagen en vrije trainingen geen enkele drop gehad, maar halverwege de kwalificatie en ook halverwege de race, hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Herstarten van de stream leek het voor een gedeelte op te lossen maar hij bleef toch vaker terugschieten naar een lagere bitrate.

Capaciteit issues zou kunnen maar ik zal eens kijken of de tip van 'auto' naar '1080p' zetten in de settings helpt. Daar had ik zelf eigenlijk niet aan gedacht.

Andere puntjes van kritiek:
- Als je cast via de Android app blijft het scherm op je telefoon full screen draaien. Deze is niet zoals met elke andere app (Youtube, Netflix, HBO etc.) via een klein balkje naar beneden te schuiven. Ja je kan met het pijltje terug maar je hebt dan geen mogelijkheid meer om terug in de 'cast' te komen. Opnieuw aanklikken van de stream zorgt ervoor dat de stream weer opnieuw gaat laden. Nogal vervelend als je tussendoor het forum wilt checken ;)
- Net als hierboven beschreven; F1TV commentaar moet je specifiek aanklikken voordat je gaat casten. Standaard opent de feed bij mij in Internationaal met dat nutteloze Nederlandse commentaar. Helaas ook geen mogelijkheid om dat vast te zetten.

Voor de rest is de kwaliteit dik in orde. Vorig jaar keek ik vooral via kanaal 200 (Ziggo), en daar is het wel aardig mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 14:12

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Geen probleem gehad met f1 tv en een chromecast. Werkt top. Ik stel wel altijd de beeld kwaliteit in op de max waarde.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Hubert schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:48:
Geen probleem gehad met f1 tv en een chromecast. Werkt top. Ik stel wel altijd de beeld kwaliteit in op de max waarde.
Bij mij werkte de “Max waarde” gisteren ook goed O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Ik heb bij F1TV maar een support case ingediend betreffende het feit dat Viaplay de radio rechten heeft gekocht en geen eens een fatsoenlijk radiostation hebben, laat staan een radioprogramma erom heen. Verder gewezen op het feit dat er heel veel F1 fans op Social media klagen over het feit dat Viaplay ook de radio rechten heeft gekocht. En aangegeven of het geen optie is om GrandPrixRadio.be als Belgische audio stream toe te voegen aan F1TV.

Ik weet het de kans is klein dat ze er iets mee doen. Maar wie niet waagt...

Zou toch mooi zijn als F1 fans gewoon de keuze hebben welk commentaar ze bij de F1 hebben. Als ze het bij Viaplay gewoon goed voor elkaar hadden gehad waren er ook minder mensen naar F1TV overgestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Ik had dit tijdens Q3 heel erg. Onder de race niet/amper. Ook Nvidia Shield icm de F1TV app.
Volgens mij had iedereen tijdens Q3 een mindere beeldkwaliteit. Het zal dus wel in hun eigen stream hebben gezeten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:22
sjaool schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:45:
[...]

Volgens mij had iedereen tijdens Q3 een mindere beeldkwaliteit. Het zal dus wel in hun eigen stream hebben gezeten.
Helaas die bewering gaat echt niet op, tenminste niet voor de F1TV feed waar ik afgelopen zaterdag probleemloos heb kunnen kijken van begin tot eind inclusief overschakelen via on screen button naar de after show.

Wellicht dat de internationale feed wel problemen had maar wat je nu schetst klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Miki schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:13:
[...]

Helaas die bewering gaat echt niet op, tenminste niet voor de F1TV feed waar ik afgelopen zaterdag probleemloos heb kunnen kijken van begin tot eind inclusief overschakelen via on screen button naar de after show.

Wellicht dat de internationale feed wel problemen had maar wat je nu schetst klopt niet.
Bij mij klapte zowel de F1 Live als onboard feeds erui lt in Multiviewer, en ook de officiële F1TV app op Android TV (Nvidia Shield) bokte (vaak terugvallen iin kwaliteit dat je nog niet eens de auto's zag).

Dus het gold echt voor alle feeds, maar niet voor iedereen. Of dat is in ieder geval mijn eigen interpretatie gecombineerd met alle posts hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Miki schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:13:
[...]

Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je in zit. Ik zat op de F1TV Live stream en niet de world feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 23:02
sjaool schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:45:
[...]

nope, ik had gisteren nergens last van hoor. Dus geldt echt niet voor iedereen. Ik keek de internationale feed via de F1TV app op mijn Philips OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JaRuBe schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:45:
[...]

nope, ik had gisteren nergens last van hoor. Dus geldt echt niet voor iedereen. Ik keek de internationale feed via de F1TV app op mijn Philips OLED.
Tijdens de race had ik ook nergens last van. Net tijdens Q3 wat het even iets minder qua resolutie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:31:
[...]

Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je in zit. Ik zat op de F1TV Live stream en niet de world feed.
Hier ook steeds de live stream. Dus Palmer, toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:11
JB schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:32:
[...]

Hier ook steeds de live stream. Dus Palmer, toch?
De F1TV Live stream is Palmer, DC & Alex Jacques (en Sam Collins).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:22
JaRuBe schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:45:
[...]

De problemen speelde zich af tijdens de kwalificatie rondom Q3.

Wat nu ter discussie staat is of iedereen er last van had tijdens dat moment gezien er nu tegenstrijdige berichten zijn. Ik ontken daarbij overigens niet dat er geen problemen waren, op r/F1TV ben ik ook berichten tegengekomen. Er is alleen geen peil op te trekken hoe en waardoor deze problemen bij een aantal gebruikers hier opspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Hann1BaL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:14:
[...]

Dan is je app of het apparaat waar de app op draait vast ingesteld op Nederlands. Ik krijg altijd eerste de F1TV stream en als ik naar International ga, de Sky stream. Ik heb nog nooit per ongeluk de Viaplay NL stream gehad. Maar alles draait hier in het Engels, dus dat zal dan wel de reden zijn.
Dat zal. Vorig jaar kon je in de pref van de app nog aangeven dat je Engels wilde, maar daar deed die toen ook al niets mee. Nu zit er niet eens meer een preference in. Zo kan je een bug ook oplossen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pendaco schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:37:
[...]

[...]

- Net als hierboven beschreven; F1TV commentaar moet je specifiek aanklikken voordat je gaat casten. Standaard opent de feed bij mij in Internationaal met dat nutteloze Nederlandse commentaar. Helaas ook geen mogelijkheid om dat vast te zetten.
Dat kun je oplossen door je telefoon op Engels te zetten. Dan start je automatisch met het F1TV Live-commentaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

TexMex schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Dat kun je oplossen door je telefoon op Engels te zetten. Dan start je automatisch met het F1TV Live-commentaar.
Dat is een optie maar vind ik geen optie ;) Het zou fijn zijn als ze iets van een settings scherm inbouwen waar je dat soort dingen kan vastzetten. Of net als bij Netflix, Disney+ in je profiel kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Pendaco schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:37:
[...]

[...]

Andere puntjes van kritiek:
- Als je cast via de Android app blijft het scherm op je telefoon full screen draaien. Deze is niet zoals met elke andere app (Youtube, Netflix, HBO etc.) via een klein balkje naar beneden te schuiven. Ja je kan met het pijltje terug maar je hebt dan geen mogelijkheid meer om terug in de 'cast' te komen. Opnieuw aanklikken van de stream zorgt ervoor dat de stream weer opnieuw gaat laden. Nogal vervelend als je tussendoor het forum wilt checken ;)
Komt hij niet boven in je balk te staan, dus de plek waar je ook je notificaties kan lezen en Wi-Fi aan en uit kan zetten? (boven naar onderen swipen op je scherm.. Ik weet niet hoe die feature op Android heet :') ). Daar kan ik de stream weer tevoorschijn halen op mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKreeft
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-07 16:03
Turb0Turb0 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:49:
Kunnen jullie ook niet wachten tot het feest weer gaat beginnen?

[Afbeelding]
Home Assistant geintje 😉
Super leuk om te zien dat je mijn HA card gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

darkdesign schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Komt hij niet boven in je balk te staan, dus de plek waar je ook je notificaties kan lezen en Wi-Fi aan en uit kan zetten? (boven naar onderen swipen op je scherm.. Ik weet niet hoe die feature op Android heet :') ). Daar kan ik de stream weer tevoorschijn halen op mijn telefoon.
Daar heb ik niet op gelet eerlijk gezegd, of hij in het notification center / notification bar (denk ik dat het heet :P) staat. Wel op mijn lockscreen, maar daar heb je dan alleen de pauze knop staan. Ik zal het eens testen maar vraag me af of je dan wel weer terug in de F1TV app komt?

Het is ook meer een 1st world problems dingetje, want de stream blijft wel doorlopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 08:20
Voor iedereen die afgelopen weekend tegen het probleem aanliep dat het commentaar van Viaplay op F1TV iets achterliep, volgens F1TV support zou dit probleem nu opgelost moeten zijn, onderstaand antwoord kreeg ik in de chat van ze terug:

Thanks for patiently waiting G. This about the commentary is already forwarded to specialized team. This issue had been addressed and was fixed as per our team. It wont happen on the next live race.

Just to dubbelcheck: this is the dutch commentary feed?

Yes, even other languages was affected last time and was been fixed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Gaitman schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:17:
Ik heb bij F1TV maar een support case ingediend betreffende het feit dat Viaplay de radio rechten heeft gekocht en geen eens een fatsoenlijk radiostation hebben, laat staan een radioprogramma erom heen. Verder gewezen op het feit dat er heel veel F1 fans op Social media klagen over het feit dat Viaplay ook de radio rechten heeft gekocht. En aangegeven of het geen optie is om GrandPrixRadio.be als Belgische audio stream toe te voegen aan F1TV.

Ik weet het de kans is klein dat ze er iets mee doen. Maar wie niet waagt...

Zou toch mooi zijn als F1 fans gewoon de keuze hebben welk commentaar ze bij de F1 hebben. Als ze het bij Viaplay gewoon goed voor elkaar hadden gehad waren er ook minder mensen naar F1TV overgestapt.
Ik heb reactie terug. Ze geven aan dat meer fans dit hebben aangegeven en dat dit prioriteit geven. Dus misschien gaat er toch wat gebeuren :)

Misschien nog meer Tweakers die bovenstaande via de chat van F1TV even willen gaan aangeven. Hoe meer F1TV gebruikers het aangeven hoe groter de kans dat er ook iets gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Ik heb reactie terug. Ze geven aan dat meer fans dit hebben aangegeven en dat dit prioriteit geven. Dus misschien gaat er toch wat gebeuren :)

Misschien nog meer Tweakers die bovenstaande via de chat van F1TV even willen gaan aangeven. Hoe meer F1TV gebruikers het aangeven hoe groter de kans dat er ook iets gebeurd!
Wat is 'dit'? Ik zie het eerder gebeuren dat ze zelf de eigen stream als radio gaan aanbieden dan grandprixradio erbij eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

MikeyMan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Wat is 'dit'? Ik zie het eerder gebeuren dat ze zelf de eigen stream als radio gaan aanbieden dan grandprixradio erbij eerlijk gezegd.
De stream van ViaPlay is al als nederlandse audio stream beschikbaar via F1TV. En ViaPlay heeft tijdens de race een stream via AD.nl en NU.nl maar dat is geen radio station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:39:
[...]

De stream van ViaPlay is al als nederlandse audio stream beschikbaar via F1TV. En ViaPlay heeft tijdens de race een stream via AD.nl en NU.nl maar dat is geen radio station.
Dan blijft de vraag; je geeft aan dat er misschien iets gaat gebeuren; wat dan precies? Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, en zeker dat het niets met GrandPrixRadio gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

MikeyMan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Dan blijft de vraag; je geeft aan dat er misschien iets gaat gebeuren; wat dan precies? Ik denk dat dat wel mee gaat vallen, en zeker dat het niets met GrandPrixRadio gaat zijn.
Ik denk dat de kans ook klein is. Maar je weet het maar nooit! Ik heb altijd geleerd Nee heb je Ja kun je krijgen ;) Feit is dat ze meerdere klachten hebben gehad over het feit dat ViaPlay de radiorechten voor Nederland hebben gekocht terwijl 3/4 graag het commentaar van Olaf Mol heeft. Verder heb ik daarbij het voorstel gedaan om GrandPrixRadio als Belgische stream toe te voegen. Wat ze er uiteindelijk mee doen weet ik niet. Maar we kunnen in ieder geval feedback geven. Het is uiteindelijk natuurlijk ook geen goeie reclame voor F1 hoe ViaPlay het nu allemaal aanpakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Ik denk dat de kans ook klein is. Maar je weet het maar nooit! Ik heb altijd geleerd Nee heb je Ja kun je krijgen ;) Feit is dat ze meerdere klachten hebben gehad over het feit dat ViaPlay de radiorechten voor Nederland hebben gekocht terwijl 3/4 graag het commentaar van Olaf Mol heeft. Verder heb ik daarbij het voorstel gedaan om GrandPrixRadio als Belgische stream toe te voegen. Wat ze er uiteindelijk mee doen weet ik niet. Maar we kunnen in ieder geval feedback geven. Het is uiteindelijk natuurlijk ook geen goeie reclame voor F1 hoe ViaPlay het nu allemaal aanpakt.
Ik denk dat de rechtenhouder daar totaal geen boodschap aan heeft. ViaPlay betaalt ze miljoenen, de mensen die Olav graag willen horen betalen helemaal niks (ook niet aan Olav).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

noo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Ik denk dat de rechtenhouder daar totaal geen boodschap aan heeft. ViaPlay betaalt ze miljoenen, de mensen die Olav graag willen horen betalen helemaal niks (ook niet aan Olav).
Of kunnen ze misschien wel iets omdat F1TV van de F1 zelf is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Of kunnen ze misschien wel iets omdat F1TV van de F1 zelf is?
De F1 (Formula One Management) is die rechtenhouder en dat is geen liefdadige instelling maar een keiharde business die alleen op geld uit is dus ik zou niet op 'iets' rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
Gaitman schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Is die 75% een gok of komt dat ergens vandaan ?
Ik betwijfel sowieso al dat zoveel mensen graag Mol horen als commentator, maar er zullen nog minder mensen moeite willen doen door het via de radio manier te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Plenkske schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Is die 75% een gok of komt dat ergens vandaan ?
Ik betwijfel sowieso al dat zoveel mensen graag Mol horen als commentator, maar er zullen nog minder mensen moeite willen doen door het via de radio manier te syncen.
https://nl.motorsport.com...-f1-bij-viaplay/10437555/
Pagina: 1 ... 16 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen