[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
F1TV soms scherp, regelmatig naar 480p ofzo.. Meer mensen last van? Eerste jaar F1TV valt me vies tegen dat streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jassy schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:51:
Net de F1TV voorbeschouwing in de LG C2 gestart maar die begon al vrij snel te bufferen. Nu maar de chromecast van de slaapkamer gehaald en dat werkt perfect. Airplay vanaf de iPad werkt ook niet meer. Waardeloos, ik hoop dat er snel een app voor webos komt.
Jammer inderdaad. Beste oplossing is waarschijnlijk om gewoon een tweede Chromecast met Google TV te kopen. Een app voor LG zal er niet binnen afzienbare tijd komen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50
F1TV op Apple TV is helaas volkomen knudde. Pixels tellen & buffering. Bah. Als het beeld goed is is het beter dan viaplay vorig jaar, maar helaas is het om de klip klap k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
upje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:18:
F1TV op Apple TV is helaas volkomen knudde. Pixels tellen & buffering. Bah. Als het beeld goed is is het beter dan viaplay vorig jaar, maar helaas is het om de klip klap k*t.
Hier echt super straks beeld op mijn Apple TV 4K gen1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badda-b
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
MacbookProx schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:16:
F1TV soms scherp, regelmatig naar 480p ofzo.. Meer mensen last van? Eerste jaar F1TV valt me vies tegen dat streamen.
Vorig jaar heb ik weinig problemen gezien, ik denk nu veel mensen F1TV hebben genomen ze nog beetje moeten schalen met de capaciteit, ik verwacht dat ze dat wel oplossen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Wel een genot om de verschillende schermen tegelijk aan te hebben bij f1tv. Wel jammer dat er geen tijden bij het rondeoverzicht staan, alleen "on track".

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:16
upje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:18:
Wel via ethernet kabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
Deef_K schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:00:
[...]

WiFi of LAN? LAN werkt bij mij vele malen beter dan via WiFi. Ondanks goede dekking toch teveel buffer problemen.
LAN, maar ging niet goed. Chromecast via WLAN werkt uitstekend. Dan maar zo...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MacbookProx schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:16:
Bij dergelijke berichten zou ik het super handig om direct te vermelden op welke wijze je naar F1TV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Alexknl schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Bij mij gewoon via WiFi, maar geen enkel probleem. Erg happy met F1TV. Het beeld is een stuk scherper dan vorig jaar met Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Bij dergelijke berichten zou ik het super handig om direct te vermelden op welke wijze je naar F1TV kijkt.
F1TV app - iPhone 13 mini - Philips tv 4 jaar oud ingebouwde Chromecast.

Lijkt nu iets stabieler te zijn. Wel van 4K vaak terug naar 720/1080 nu. Kwaliteit waarbij namen niet eens te lezen waren lijkt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik denk dat ik de afgelopen dagen wat gemist hebt. :) Bij GP Radio zie ik nu een Belgische vlag. Kan ik het live commentaar niet meer beluisteren zonder gebruik te maken van VPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
MacbookProx schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:27:
[...]

Lijkt nu iets stabieler te zijn. Wel van 4K vaak terug naar 720/1080 nu. Kwaliteit waarbij namen niet eens te lezen waren lijkt voorbij.
F1TV casten lijkt helaas altijd het minst goed te werken. Een Chromecast met Google TV 4K is dan echt een beter alternatief. Daar kun je de app direct op installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MacbookProx schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:27:
[...]

De stream is toch 1080 en geen 4K? Daarnaast zou ik een Apple TV, Shield, Google TV of iets dergelijks adviseren en niet vertrouwen op ingebouwde hardware en software van televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:28:
Ik denk dat ik de afgelopen dagen wat gemist hebt. :) Bij GP Radio zie ik nu een Belgische vlag. Kan ik het live commentaar niet meer beluisteren zonder gebruik te maken van VPN?
Klopt! Alleen NL is geblokkeerd. Een verbinding naar welk ander land dan ook, zal wél werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50
Alexknl schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:20:
[...]

Via kabel aangesloten op een 1 Gbit glasvezel. Up/down snelheid gemeten op ongeveer 900 Mbit/s. Daar ligt het echt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TexMex schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:32:
[...]

Klopt! Alleen NL is geblokkeerd. Een verbinding naar welk ander land dan ook, zal wél werken.
Ah thanks! Ik had wel iets gelezen over rechten en dat er uitgeweken moest worden naar België maar niet meegekregen dat je dan gebruik moet maken van VPN. Misschien eens in verdiepen. Voor nu vind het NL commentaar wel best. Het lijkt alsof dit commentaar iets minder vlak is dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 12:14
TexMex schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:32:
[...]

Zijn er hier ook mensen die het op dit moment werkend hebben, dan? Want mijn tablet bevindt zich in Brussel, maar ik krijg toch nog steeds een stream met alleen maar muziek...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:35:
[...]

Zijn er hier ook mensen die het op dit moment werkend hebben, dan? Want mijn tablet bevindt zich in Brussel, maar ik krijg toch nog steeds een stream met alleen maar muziek...
*knip*
- https://grandprixradio.nl...n/gpr-met-live-commentaar

En anders in de app even doorklikken naar de juiste stream mét het commentaar.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 06-03-2023 10:23 . Reden: Die link kunnen we helaas niet toestaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

rammes

koekebakker 1e klas

mijn fout

[ Voor 90% gewijzigd door rammes op 05-03-2023 16:42 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

upje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:33:
[...]

Via kabel aangesloten op een 1 Gbit glasvezel. Up/down snelheid gemeten op ongeveer 900 Mbit/s. Daar ligt het echt niet aan.
Dat lijkt dan wel goed. Wlke ISP heb je?
Ik kijk bijvoorbeeld via Starlink, heel soms wat blokken, maar of dat door hun sattelietdekking komt is lastig vast te stellen bijvoorbeeld. Bij glasvezel heb je die factor al niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Badda-b schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Dank je, werkt goed Opera met ingebouwde vpn.
Als ik dan naar grandprixradio.be ga krijg ik nog steeds de muziek te horren, dus maar even gpradio.hole1988.nl erbij gepakt en dat werkt prima.
Ja, gek genoeg doet die grandprixradio.nl link het wel goed, terwijl als je zelf naar .be surft, je de muziekstream krijgt 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
ViaPlay klapt er ff 2x uit in 3min. Kijk via de app

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wild Chocolate
DeBaroN schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:45:
Ze moesten kiezen tussen investeren in een beter serverpark, of de radiorechten bij Olav Mol wegkapen...

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamara1803
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-08 21:29
G_Dragon schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Dat doe je met de afstandsbediening van je tv, weet niet welk merk je hebt? Maar je tv heeft ook een menu en daar ga je naar Beeldinstellingen toe..
Ah ok! Je moet dus ook je tv daarop zetten. Ik begreep de chromecast alleen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Tamara1803 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Ah ok! Je moet dus ook je tv daarop zetten. Ik begreep de chromecast alleen…
Nee is alleen je chromecast. Je tv heeft hier niets mee te maken. Z’n uitleg is nogal cryptisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamara1803
LA-384 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:17:
[...]

Pijltje omhoog, of welke andere manier je audio, beeld en ondertiteling kunt selecteren (weergegeven als verticale streepjes, een camera en een tekstbox als ware het een comic). Je selecteert dan de camera en kiest daar de corresponderende beeldkwaliteit.
Met de afstandabediening van de chromecast terwijl f1 aan het afspelen is of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
DeBaroN schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:45:
Eruit klappen als in: je moet zelf weer opnieuw opstarten? Dat zuigt wel echt hard.

F1TV gaat alleen soms even terug in kwaliteit. Maar als het echt zou stoppen zou ik er snel genoeg van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamara1803
t14wo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Nee is alleen je chromecast. Je tv heeft hier niets mee te maken. Z’n uitleg is nogal cryptisch. :)
Hahaha, het wordt er maar ingewikkeld op. Maar de chromecast hd (we hebben niet de 4k) geeft geen automatische stand aan. Kan wel 1080p en 60hz of 50hz selecteren in de instellingen. Moet ik ergens anders nog iets aanpassen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
t14wo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:04:
[...]

Eruit klappen als in: je moet zelf weer opnieuw opstarten? Dat zuigt wel echt hard.

F1TV gaat alleen soms even terug in kwaliteit. Maar als het echt zou stoppen zou ik er snel genoeg van hebben.
Nee, naar startscherm app. Nog nooit meegemaakt trouwens incl vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

{verkeerde topic}

[ Voor 88% gewijzigd door franssie op 05-03-2023 17:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:GPRadio mag officieel alleen in België worden uitgezonden, door de actie van Viaplay die de rechten van Nederland heeft gekocht.

We hebben alle begrip dat mensen door deze actie nu gedwongen zijn om maatregelen te nemen om de geoblokkade te omzeilen, maar helaas is dat niet toegestaan. Later ruim ik nog wat posts op die gaan over het specifiek omzeilen van deze blokkade.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Tamara1803 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Hahaha, het wordt er maar ingewikkeld op. Maar de chromecast hd (we hebben niet de 4k) geeft geen automatische stand aan. Kan wel 1080p en 60hz of 50hz selecteren in de instellingen. Moet ik ergens anders nog iets aanpassen dan?
Als de stream loopt, klik je met de afstandsbediening van je Chromecast HD twee keer omhoog en dan twee keer naar rechts. Als het goed is, sta je dan op het meest rechtse icoon (een camera). Dan klik je op de OK-knop op je afstandsbediening. Vervolgens kun je met de pijltoetsen en OK de videokwaliteit aanpassen.

Edit. @Tamara1803 Nog even een toevoeging. Die 1080p en 60/50 Hz vind je inderdaad in de instellingen van de Chromecast zelf. Voor de meest vloeiende ervaring bij F1TV kun je die het beste op 1080p en 50 Hz zetten. 60 Hz wordt eigenlijk alleen in de VS gebruikt. F1TV is altijd 50 Hz.

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 05-03-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tamara1803
TexMex schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:10:
[...]

Als de stream loopt, klik je met de afstandsbediening van je Chromecast HD twee keer omhoog en dan twee keer naar rechts. Als het goed is, sta je dan op het meest rechtse icoon (een camera). Dan klik je de OK-knop op je afstandsbediening. Vervolgens kun je met de pijltoetsen en OK de videokwaliteit aanpassen
Dankjewel!! Super uitleg!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:10:
[modbreak]GPRadio mag officieel alleen in België worden uitgezonden, door de actie van Viaplay die de rechten van Nederland heeft gekocht.

We hebben alle begrip dat mensen door deze actie nu gedwongen zijn om maatregelen te nemen om de geoblokkade te omzeilen, maar helaas is dat niet toegestaan. Later ruim ik nog wat posts op die gaan over het specifiek omzeilen van deze blokkade.[/]
Júllie staan het niet toe, maar juridisch is het gewoon toegestaan. Dat is wat anders... Maar goed, we hebben ons maar aan het beleid van Tweakers te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Iemand een idee waarom Multiviewer altijd seconden achter moet lopen vergeleken met f1tv.formula1.com?

Minimale buffer (5 sec.) is niet stabiel, en zelfs dat is vaak al achterlopende op de F1 site.

[ Voor 32% gewijzigd door Saturnus op 05-03-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:29

mlo

Eerste ervaringen met f1tv zijn nog niet zo goed, kwaliteit dropt vaak terug tot heel slecht beeld. Wat dat betreft vorig jaar met Viaplay nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09 09:59
Hier vanaf ronde 49 kleine vastlopers :(
Edit at viaplay

[ Voor 17% gewijzigd door R0w!N op 05-03-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mlo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:25:
Eerste ervaringen met f1tv zijn nog niet zo goed, kwaliteit dropt vaak terug tot heel slecht beeld. Wat dat betreft vorig jaar met Viaplay nooit problemen.
Zoals bij een ander bericht ook aangegeven, geef aub gelijk aan via welke weg je naar F1 kijkt.

Hier overigens op mijn AppleTV een zeer goed en stabiel beeld. Het NL commentaar van Viaplay bevalt me dit jaar beter dan vorig jaar. Hebben ze wellicht een cursus gevolgd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:28:
[...]

Zoals bij een ander bericht ook aangegeven, geef aub gelijk aan via welke weg je naar F1 kijkt.

Hier overigens op mijn AppleTV een zeer goed en stabiel beeld. Het NL commentaar van Viaplay bevalt me dit jaar beter dan vorig jaar. Hebben ze wellicht een cursus gevolgd? :)
Via casten op Google chromecast aangesloten op lan met lan adapter

[ Voor 3% gewijzigd door mlo op 05-03-2023 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Hier, net als vorig jaar, met de F1 TV app op een Chromecast 4K van begin tot nu geen enkel probleem.

Op de iPad, waar ik de live timing kijk, af en toe een kleine drop in de beeldkwaliteit. Totaal een keer of 5 denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brinkerik
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Gisteren hier gemeld dat ik problemen ervaarde met F1TV

Vandaag de hele race zonder problemen kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mlo schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Via casten op Google chromecast aangesloten op lan met lan adapter
Wat ik hier gelezen heb, levert casten inderdaad problemen op. Zelf zou ik voor een kastje/stick met afstandsbediening gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Hier echt super straks beeld op mijn Apple TV 4K gen1.
F1TV hier met AppleTV via WiFi ook weer gewoon prima.

GrandPrix radio geluisterd voor het commentaar, jammer dat Olav weer wat fout zat met de banden van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
Nu al spijt van F1TV, wat een waardeloze stream. 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Coenen schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:49:
[...]

F1TV hier met AppleTV via WiFi ook weer gewoon prima.

GrandPrix radio geluisterd voor het commentaar, jammer dat Olav weer wat fout zat met de banden van Max.
Ik ook via WiFi. Bijzonder dat anderen met een AppleTV wel problemen hebben ervaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
DoubleDutch schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:51:
Ik had nergens last van, maar voorgaande jaren was de eerste race wel vaker dat de stream er problemen mee had, wat in latere races niet het geval was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 21:51
voor volgend weekend moet je multiviewer f1 even proberen, heb geen enkele drop gehad vandaag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Magic666

No one's neighbour!

Feilloos hier, geen hapering of uitval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier totaal geen problemen en dan kijk ik ook nog meerdere streams tegelijk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Werkte perfect. Zoals al 2 jaar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hoezo? Hier volledig probleemloos kunnen kijken. Ervaring met andere jaren is dat je soms net 1 of 2 races wat problemen kan hebben, alsof je net met een brakke server verbonden bent. Dan krijg je flink wat buffers of inkakkende bitrate. Maar dat is de afgelopen jaren nagenoeg opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Magic666 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:52:
[...]

Feilloos hier, geen hapering of uitval.
Hier idem, zelfs in screen switch button van voorprogramma naar de race ging vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

in het verleden wel gehad dat het in het begin wat minder was, maar dat trok later altijd wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Geen uitvaller, wel een vaak terug schalig in kwaliteit. Apple tv via kabel en via play. @Coenen als dat alles was, via play commentaar zat er vaker naast.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Helemaal nergens last van. Ik keek met 20m vertraging en zapte saaie stukken door.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Er was wel meer, maar van de banden vond ik wel het ergste. Gewoon niet opgelet tijdens de pitstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
Nul problemen gehad vandaag met F1 TV op de Shield TV. Stream stabiel op 1080p 6000kbs. Laten we hopen dat gisteren dan een incident was.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:06

vliegnerd

Nintendo fan.

Geen problemen dit keer met F1TV gelukkig! Was echt ff bang voor de start, maar geen drops gezien.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prikschilder
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-03-2024
Gefeliciteerd allen, F1pro feilloos @ chrome (auto) en Olaf en Jack @ 'the phantom of the ...'! Heerlijk begin van het seizoen *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:08
F1tv op mijn Ccwgtw was weer oké. :Y Geen drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 00:06
Hier ook blij! Ik zag de bui al hangen na Q3 gisteren maar vandaag ging het perfect; Google TV
Geen Olav en Jack nog, moet dat vpn even uitvogelen.
Commentaar van F1TV live vind ik prettiger dan international. Nog even twee zinnen geluisterd van het Nederlandse commentaar maar daar was ik alweer snel klaar mee.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
Heerlijk genoten met viaplay 4k 120hz.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Hele race weekend heb ik probleemloos kunnen kijken via F1TV. Geen enkele hiccups, heel mooi strak beeld. Behoorlijk verschil met ViaPlay van afgelopen jaar.

Dit keer ook alles via het commentaar met de F1TV crew gevolgd en dat was eigenlijk veel beter te volgen dan dat ik in eerste instantie had gedacht. Een paar keer geswitched naar ViaPlay commentaar maar toch terug omdat het me prima beviel. Buxton in de pre- en after shows is trouwens ook top.

Specifieke setup
Provider: KPN 1Gbit/s regio Amsterdam
Apparaat: Apple TV 4K bekabeld
Bijzonderheden thuisnetwerk: Fritzbox + Adguard Home + DNS servers van Quad9/ Cloudflare

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Alekz87 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:04:
Heerlijk genoten met viaplay 4k 120hz.
Niet eens 8K 2400 Hz? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prikschilder
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-03-2024
TexMex schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Niet eens 8K 2400 Hz? :P
Idd, valt me erg tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 16:50
Ga eens een Chromecast 4k proberen, hopelijk dan wel beter beeld. 😬

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Vuurdoop perfect doorstaan voor f1tv :)

Gezien de weinige klachten hebben ze de boel nog aardig op kunnen schalen na gisteren. Geweldig als een bedrijf zijn eigen kwaliteit serieus neemt.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Voor het eerst een hele race gekeken via F1tv zonder ook maar een enkele hapering of kwaliteitsverlies. Ben in de winter wel overgestapt naar die nieuwste chromecast met Google tv en heb ziggo om een nieuwe router gevraagd omdat die vorige wat gammel aanvoelde dus weet niet precies wat het verschil heeft gemaakt. Maar hier teken ik voor!
Gisteravond bij het on demand, niet live, terugkijken van de kwali begon de stream via de pc trouwens wel te haperen tijdens Q3, precies waar veel mensen ook tijdens de live uitzending last van hadden. Toch wel frappant dat die hapering er zelfs bij het terugkijken in zat. Maar als dit het was voor dit jaar ben ik blij :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
F1TV gecast naar google tv maar geswitched naar mijn pc.
Enfin, had nog een kortingscode van 5 euro voor Amazon dus een Google Chromecast 4 K besteld.

Dat moet beter werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:03
Hier F1tv via de AppleTV geen enkel probleem, alleen de onboard van Max was wat lager in kwaliteit. Had wel het gevoel dat het Viaplay commentaar 5 a 10 seconden achterliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
stylezzz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:11:
Vuurdoop perfect doorstaan voor f1tv :)

Gezien de weinige klachten hebben ze de boel nog aardig op kunnen schalen na gisteren. Geweldig als een bedrijf zijn eigen kwaliteit serieus neemt.... ;)
U heeft aandelen? :'). Niet meer dan normaal voor zo’n miljarden onderneming

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

Pre en post show dan weer wel strak beeld, dus lukt wel bij f1tv te liggen ivm chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:05:
Hele race weekend heb ik probleemloos kunnen kijken via F1TV. Geen enkele hiccups, heel mooi strak beeld. Behoorlijk verschil met ViaPlay van afgelopen jaar.

Dit keer ook alles via het commentaar met de F1TV crew gevolgd en dat was eigenlijk veel beter te volgen dan dat ik in eerste instantie had gedacht. Een paar keer geswitched naar ViaPlay commentaar maar toch terug omdat het me prima beviel. Buxton in de pre- en after shows is trouwens ook top.

Specifieke setup
Provider: KPN 1Gbit/s regio Amsterdam
Apparaat: Apple TV 4K bekabeld
Bijzonderheden thuisnetwerk: Fritzbox + Adguard Home + DNS servers van Quad9/ Cloudflare
Haha, ook in dit topic ga je straks in herhaling vallen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Alekz87 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Jij ziet dr sarcasme niet tov Viaplay? 8)7
Bel jij Viaplay anders even. Die andere miljardenonderneming die een jaar lang niets aan problemen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Waar ik vorig seizoen vrijwel geen issues had met F1 TV keek ik vandaag tijdens de start ineens naar een pixelfestijn. (Beeld was tijdens de opwarmronde nog prima)

Stream opnieuw gestart en vervolgens de race vlekkeloos in goede kwaliteit kunnen bekijken.

F1 TV app TvOs (Apple TV 4k, ethernet cat6)
1 Gbit glasvezel verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-03-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Beeld was prima hier, geen haperende geluid tijdens de race met FTV Pro via ChromeCast v3. Ook tevreden met de commentatoren van F1TV zelf, Alex Jacques, Jolyon Palmer en David Coulthard (die volgens mij niet bij alle races aanwezig is).

[ Voor 44% gewijzigd door NeverSettle op 05-03-2023 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Haha, ook in dit topic ga je straks in herhaling vallen. :)
Ik vrees inderdaad dat ik straks weer voor medewerker van F1TV ga worden uitgemaakt. Want ja… bij mij werkt het wel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 21:20
Viaplay @bekabeld internet gaf haperingen halverwege. Na een reset van de mediaspeler werkte het weer even tot aan de podiumceremonie.

F1tv op een chromecast met Google tv @wifi ging zonder problemen. Wel kwaliteit vastgezet op fhd en 6mbit. Zelf blij dat ik naar F1tv gegaan ben, vooralsnog 100% in orde en betere kwaliteit dan viaplay. Het enige wat ik soort van mis is het programma in de studio vooraf en naderhand. We kijken altijd met vrienden samen en dan is het een mooie intro/afsluiting.

[ Voor 34% gewijzigd door LA-384 op 05-03-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij het naprogramma is er via F1TV wel wat aan de hand met audio sync. Afhankelijk van welke camera er wordt gebruikt, is het wel of niet in sync. Enkel aan de balie speelt dat zo te zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
LA-384 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:42:
Viaplay @bekabeld internet gaf haperingen halverwege. Na een reset van de mediaspeler werkte het weer even tot aan de podiumceremonie.

F1tv op een chromecast met Google tv @wifi ging zonder problemen. Wel kwaliteit vastgezet op fhd en 6mbit. Zelf blij dat ik naar F1tv gegaan ben, vooralsnog 100% in orde en betere kwaliteit dan viaplay. Het enige wat ik soort van mis is het programma in de studio vooraf en naderhand. We kijken altijd met vrienden samen en dan is het een mooie intro/afsluiting.
F1TV zendt op Youtube vooraf de driversparade uit en voor de race nog een voorprogramma live vanuit het circuit. Wel heb ik gemerkt dat je een nieuwe stream moet starten voor de race zelf. Ook een nabeschouwing is er, op het circuit waarbij coureurs en teambazen aan het woord komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 21:20
NeverSettle schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:48:
[...]

F1TV zendt op Youtube vooraf de driversparade uit en voor de race nog een voorprogramma live vanuit het circuit. Wel heb ik gemerkt dat je een nieuwe stream moet starten voor de race zelf. Ook een nabeschouwing is er, op het circuit waarbij coureurs en teambazen aan het woord komen.
Ik weet dat het er is, maar omdat het in het Engels is, is het wat lastiger met een half oor te volgen. Met viaplay pik je af en toe nog wat op, tussen het onderling ouwehoeren door, met F1tv blijft het dan vooral achtergrondruis ben ik bang.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 05-03-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 08:20
DJP! schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:19:
Hier F1tv via de AppleTV geen enkel probleem, alleen de onboard van Max was wat lager in kwaliteit. Had wel het gevoel dat het Viaplay commentaar 5 a 10 seconden achterliep.
Dit ervaar ik ook ja. Hoop dat men dat nog wel corrigeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NeverSettle schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:48:
[...]

Dat stream switchen wen je wel aan. Ik heb het al een keer aangekaart bij de FOM maar helaas doen ze er nog niet veel mee. Het zou zoveel prettiger zijn als je 1 stream hebt voor de voorbeschouwing, race en nabeschouwing. Laat ze het later maar opsplitsen in 3 losse delen. Maar het zal wel een technisch dingetje zijn waarom ze dit niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook irritant dat je niet alleen de audiotrack kunt kiezen bij f1tv. Zou de normale beeld stream met Engels commentaar willen hebben maar dat lukt volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
sjaool schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Dat stream switchen wen je wel aan. Ik heb het al een keer aangekaart bij de FOM maar helaas doen ze er nog niet veel mee. Het zou zoveel prettiger zijn als je 1 stream hebt voor de voorbeschouwing, race en nabeschouwing. Laat ze het later maar opsplitsen in 3 losse delen. Maar het zal wel een technisch dingetje zijn waarom ze dit niet doen.
Waarschijnlijk vanwege de internationale feed en dus naar andere commentatoren kan luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Alekz87 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Het was een sneer naar viaplay. Je weet wel, die miljardenonderneming die de schuld bij de klant zelf neerlegd. Of zelfs je abbo spontaan een maandje inkort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
Voorbeschouwing, race en nabeschouwing zonder enkel probleem op AppleTV met F1TV, prima kwaliteit beeld.

Enige wat jammer blijft is de verschillen in buffer; even de iPad er bij pakken om een onboard te kijken geeft makkelijk 20 sec verschil. I know, niks aan te doen, of multiviewer gebruiken, maar dat is met te veel gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mikkelnl schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:20:
Voorbeschouwing, race en nabeschouwing zonder enkel probleem op AppleTV met F1TV, prima kwaliteit beeld.

Enige wat jammer blijft is de verschillen in buffer; even de iPad er bij pakken om een onboard te kijken geeft makkelijk 20 sec verschil. I know, niks aan te doen, of multiviewer gebruiken, maar dat is met te veel gedoe :)
Had je ook verschil wanneer op beide apparaten de hoofdrace? Bij mij liep dat bijna gelijk. Je kreeg een beetje een echo gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
GertJan2012 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Dit ervaar ik ook ja. Hoop dat men dat nog wel corrigeert.
Tijdens de kwalificatie ervaarde ik enkele seconden vertraging. Maar zeker geen 5-10 sec. En nu tijdens de race was me dat helemaal niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
meesje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Had je ook verschil wanneer op beide apparaten de hoofdrace? Bij mij liep dat bijna gelijk. Je kreeg een beetje een echo gevoel.
Wat bedoel je precies? Ik keek de race op tv met de AppleTV, en op iPadje soms wat on boards, zal volgende keer eens de hoofd race ook openen op iPad, maar ik denk wel dat die dan ook zal verschillen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Thuis via een Chromecast Google tv 4k de trainingen en kwalificatie gekeken, prima beeld wel ff wat dingen aanpassen zodat het ook loopt en er uitziet zoals je wilt.

Vandaag bij iemand anders met Viaplay de race gekeken op zijn nieuwe LG tv. Ook daar was de kwaliteit veel beter dan vorige jaar op zijn oudere Samsung.
Het commentaar vind ik van Sky dan wel veel fijner, die 2 van Viaplay roepen elke race dezelfde onzin, Olav kan ik al jaren niet meer aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pilskes schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:42:
Thuis via een Chromecast Google tv 4k de trainingen en kwalificatie gekeken, prima beeld wel ff wat dingen aanpassen zodat het ook loopt en er uitziet zoals je wilt.
Wat moet je dan nog aanpassen? Het is toch aanklikken en gaan met de banaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
pilskes schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:42:

Vandaag bij iemand anders met Viaplay de race gekeken op zijn nieuwe LG tv. Ook daar was de kwaliteit veel beter dan vorige jaar op zijn oudere Samsung.
Het commentaar vind ik van Sky dan wel veel fijner, die 2 van Viaplay roepen elke race dezelfde onzin, Olav kan ik al jaren niet meer aanhoren.
Viaplay en F1TV hebben toch geen 4k stream????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NeverSettle schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:13:
[...]

Waarschijnlijk vanwege de internationale feed en dus naar andere commentatoren kan luisteren.
Het is jammer dat ik in Multiviewer for F1 er niet voor kan kiezen om de hoofdstream naar mijn Chromecast te sturen en de rest gewoon op mijn laptop kan kijken. Dit zou ik een prettige aanvulling vinden. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Even een groot dank je wel / compliment aan @hole1988 voor het maken van de oplossing voor audio met Olav. Ik hoop dat dit het hele seizoen blijft werken!

Hoi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freggel84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:28
sjaool schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Het is jammer dat ik in Multiviewer for F1 er niet voor kan kiezen om de hoofdstream naar mijn Chromecast te sturen en de rest gewoon op mijn laptop kan kijken. Dit zou ik een prettige aanvulling vinden. :)
F1tv kan je vanuit chrome gewoon casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
sjaool schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:02:
[...]

kan je niet F1TV buiten multiviewer om naar je chromecast sturen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
plieshout schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:04:
Even een groot dank je wel / compliment aan @hole1988 voor het maken van de oplossing voor audio met Olav. Ik hoop dat dit het hele seizoen blijft werken!
blijf nou niet als een syndroom van Stockholm hangen aan die man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Zoals een aantal hier had ik ook kwaliteit haperingen bij F1 TV. Af en toe zeer slecht beeld, terwijl het tot de race perfect was.
Pagina: 1 ... 15 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen