Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:06

rCk

Smoonshine schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:17:
[...]

Ik heb het snel even gecheckt. Gelukkig zijn wij met onze binnenkort te leveren auto ongeveer net zoveel kwijt als dat we nu met nieuw samenstellen zouden zijn. Plus voor ons was Flex Comfort gratis en daar betaal je nu 35 per maand voor zo te zien.
Fijn te horen!

Mijn vriendin is gegaan voor het Flex Premium pakket, omdat ze zichzelf niet wilde vastleggen aan 6 jaar met een auto te rijden. Ze had dan wel voor 60mnd kunnen kiezen, maar ze heeft nu na één jaar al complete vrijheid voor maar 17 EUR extra per maand. Comfort was toen inderdaad ook gratis.

Dit omdat het lastig te zeggen is wat er de komende 5 jaar bij ons zal gebeuren, mogelijke gezinsuitbreiding, maar ook een mogelijke start als ZZP'er voor haar binnen een aantal jaar.

Zo te zien zit er in die optie nu een bug, 500 EUR per maand _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Ik ben benieuwd wie hier een laadpaal thuis hebben en of die laadpaal ook een slimme laadpaal is?
Voorkeur is om de paal te laten communiceren met Tibber om zo, zo gunstig mogelijk op te laden.

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet zo goed meer, maar het beste is om te zien of iemand praktijkervaring heeft.
We willen een slimme laadpaal die op onze oprit komt te staan, 3-fase aansluiting is er al.

Aantal wensen
-11kW (of meer, futureproof)
-Communicatie met Tibber i.v.m. dynamisch tarief/laden
-Ook slim omgaat met de combinatie met zonnepanelen, op de dagen dat het mooi weer is en we natuurlijk terugleveren.
-Loadbalancing is mooi, maar we hebben ook de Tibber Pulse module, die doet dit zelf ook namelijk.

Ik heb namelijk ergens gelezen dat sommige (slimme) palen niet zo goed met de Stellantis auto's communiceren waardoor die slimme opties zouden vervallen, dit wil ik voor zijn, want het zijn geen goedkope uitgaven.

Mocht iemand mij verder kunnen helpen, hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:11
rCk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:15:
Ik ben benieuwd wie hier een laadpaal thuis hebben en of die laadpaal ook een slimme laadpaal is?
Voorkeur is om de paal te laten communiceren met Tibber om zo, zo gunstig mogelijk op te laden.

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet zo goed meer, maar het beste is om te zien of iemand praktijkervaring heeft.
We willen een slimme laadpaal die op onze oprit komt te staan, 3-fase aansluiting is er al.

Aantal wensen
-Ook slim omgaat met de combinatie met zonnepanelen, op de dagen dat het mooi weer is en we natuurlijk terugleveren.
-Loadbalancing is mooi, maar we hebben ook de Tibber Pulse module, die doet dit zelf ook namelijk.

Ik heb namelijk ergens gelezen dat sommige (slimme) palen niet zo goed met de Stellantis auto's communiceren waardoor die slimme opties zouden vervallen, dit wil ik voor zijn, want het zijn geen goedkope uitgaven.

Easee werkt goed icm tibber en de tibber pulse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-04 15:49
rCk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:15:

Aantal wensen

Ik heb de go-e charger met go-e controller; die kan dat allemaal. Vanaf beetje zon beetje (1,2 kWh) laden (handig als je nergens heen hoeft maar je overschot nuttig wil gebruiken), tot 11 kWh maar is ook in 22 kWh leverbaar.

https://go-e.com/nl-nl/

Oh ja het werkt heel prima met de Avenger (en ook met de e-up!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Bedankt voor jullie reacties. @ASW1 ik neig naar de Easee Smart Lite te gaan, ziet er goed uit, goede mogelijkheden icm Tibber en Tibber Pulse (Wat jij nu ook gelukkig bevestigt).

Morgen komt onze installateur de situatie bekijken en dan gaan we een begin maken met voorbereiding om de paal thuis te gaan installeren. Kan gelukkig zelf de kabel trekken d.m.v. een mantelbuis die wij al naar de garage getrokken hebben. Scheelt weer wat werk van de installateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:11
rCk schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:45:
Bedankt voor jullie reacties. @ASW1 ik neig naar de Easee Smart Lite te gaan, ziet er goed uit, goede mogelijkheden icm Tibber en Tibber Pulse (Wat jij nu ook gelukkig bevestigt).
Wel een opmerking dat de Tibber pulse alleen werkt als loadbalancing optie wanneer je Tibber ook instelt als operator van het laadpunt. Om het laadpunt te bedienen (en evt extra opties) ben je dan afhankelijk van de Tibber app. Mocht je ooit van energieleverancier willen wisselen of hoe dan ook een andere operator willen instellen dan zul je alsnog de easee equalizer moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Van nature lui!

Deze week bericht van de lease maatschappij gehad, levering staat op de planning van week 7 van 2025.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 20:29
Pierre schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:17:
Deze week bericht van de lease maatschappij gehad, levering staat op de planning van week 7 van 2025.
Ik heb die van mij 2e week september besteld en kreeg 14 dagen geleden van de dealer door dat ie gepland stond op 11 november. Ik ben benieuwd, ga er eigenlijk vanuit dat het later wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

ASW1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Wel een opmerking dat de Tibber pulse alleen werkt als loadbalancing optie wanneer je Tibber ook instelt als operator van het laadpunt. Om het laadpunt te bedienen (en evt extra opties) ben je dan afhankelijk van de Tibber app. Mocht je ooit van energieleverancier willen wisselen of hoe dan ook een andere operator willen instellen dan zul je alsnog de easee equalizer moeten aanschaffen.
Thanks voor de opmerking, de Tibber pulse heeft mij nu met het Tibber tegoed maar 40 EUR gekost, dus voor nu een prima oplossing, mocht ik switchen zou ik inderdaad het Easee kastje moeten aanschaffen. Maar bedankt voor de toevoeging!
deffpt schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Ik heb die van mij 2e week september besteld en kreeg 14 dagen geleden van de dealer door dat ie gepland stond op 11 november. Ik ben benieuwd, ga er eigenlijk vanuit dat het later wordt.
Die van mijn vriendin is begin september doorgezet (week 36) dus ik ben benieuwd! Dat komt enigszins overeen met de verwachte productieperiode die de 2 dealers die wij gesproken hadden, maar ja, ga er maar van uit dat het langer duurt. Kan het altijd meevallen :)
Pierre schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:17:
Zo dan, dat is nogal wat anders tov het andere bericht hier. Waar de ene aangeeft november, geef jij al eind februari op. Ik hoop dat we toch eerder naar november/december gaan :-)

De BMW cabrio mag de deur wel uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ach die levertijd boeit me totaal niet, het is een leasebak van mijn werkgever.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

Smoonshine

Feyenoord!!

Die van ons is blijkbaar onderweg naar Nederland, wat volgens de dealer betekent dat we nog een week of 5 moeten wachten voor we kunnen rijden. Beetje jammer dat we door al dat geklungel nu maar een maand profiteren van de 100% korting op de MRB, maar het is niet anders.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Hebben jullie ook dat het volume van belgesprekken veel lager is dan andere volumes?

Mijn media volume staat altijd rond de 10-15, maar belgesprekken zijn vaak lastig te verstaan op max (30). Ik vind dit wel gek, beide signalen komen toch uit mijn telefoon en bij andere Bluetooth etc. apparaten heb ik hier geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 18:20
Nee, ik vind het volume van telefoongesprekken juist heel goed en duidelijk eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Hier is de Avenger afgelopen week voor de 25.000 km. beurt geweest. Niet bijzonders te melden behalve dat er twee nieuwe voorbanden onder moeten. Vind ik persoonlijk heel snel. Ik heb een hele rustige rijstijl en haal/hield met mijn auto’s en motoren altijd hele hoge kilometerstanden met de banden. Zou het dan echt zo hard gaan met een EV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxximum
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 20:42
Nieuwe voorbanden is snel. Mijn Avenger heeft nog niet veel gereden, en nog niet veel slijtage. Bij mijn krachtigere TeslaModel 3 waren de banden pas na 75k km aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxximum
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 20:42
Welke thuislaadpaal gebruiken jullie met de Avenger? Mijn Evbox laadt mijn Avenger niet op. Omdat Evbox gaat stoppen zoek ik een nieuwe laadpaal voor mijn Jeep Avenger en Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:13
En wat verbruikt de jouwe nu het kouder wordt?
Ik ben daar best benieuwd naar en omdat ik de komende periode dagelijks heen en weer rijdt naar dezelfde werkplek, dacht ik: laat ik het eens bijhouden. Ik rij iedere dag 75 km heen en weer terug.
Ik hou nu bij wat de temperatuur is en wat de auto verbruikt per 100 km. Ik hou gewoon de cijfers uit de jeep aan, het gaat me niet om het preciese verbruik, maar om inzicht te krijgen in hoe groot het verschil is. Dit is het tot nu toe. Hebben jullie zoiets ook al eens gedaan? En wat was het resultaat?
Oh ja, ik zet de acc op 105 en verder de airco aan en hou alles hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y60QrLxeGM8ucWITVgzSp90keDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gO1XLmcDSq06lMUQCJ9lHd6w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Baassii op 16-10-2024 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Baassii schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:25:
Ik ben daar best benieuwd naar en omdat ik de komende periode dagelijks heen en weer rijdt naar dezelfde werkplek, dacht ik: laat ik het eens bijhouden. Ik rij iedere dag 75 km heen en weer terug.
Ik hou nu bij wat de temperatuur is en wat de auto verbruikt per 100 km. Ik hou gewoon de cijfers uit de jeep aan, het gaat me niet om het preciese verbruik, maar om inzicht te krijgen in hoe groot het verschil is. Dit is het tot nu toe. Hebben jullie zoiets ook al eens gedaan? En wat was het resultaat?

[Afbeelding]
Ik heb er sinds gisteren winterbanden op en wilde het ook gaan bijhouden! Vorig jaar merkte ik een best flink verschil tussen zomer/winterbanden, maar kan natuurlijk ook door de temperatuur komen, het is nu ook opeens flink kouder.

In de afgelopen 5000 km (ongeveer 3 maanden) heb ik gemiddeld 15.2/100 km gereden. Ik ben benieuwd wat de winter brengt! Vorige winter was het gemiddeld toch wel 17/18, maar ik denk ook dat ik wat anders ben gaan rijden en meer gewend ben aan elektrisch rijden nu.

Rijstijl: ik rij ~70% in sport, 30% normaal. Meestal ACC tussen de 105-110, rij maar heel weinig harder dan dat. Airco op auto en als het koud wordt gebruik ik de stoelverwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekkert
Ik heb de mijne nu bijna een jaar (sinds 1-11-2023) en rij vooral snelweg. Altijd in de stand 'normaal' en met de cruisecontrol op 105. Eigenlijk haal ik altijd zo'n 300 km. uit 1 lading, zomer of winter maakt weinig verschil.
(maar ik wacht nog op een goede zomer :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online

[Afbeelding]
Ik ben inmiddels begonnen met bijhouden, zoals je ziet rij ik door de weeks wat minder dan jij. Ben vooral benieuwd naar de langere ritten in het weekend.

Ik maak nu gewoon iedere keer voor ik uit de auto stap een fotootje van het dashboard.
Hieruit haal ik dan de afstand en tijd (en dus de gem. Snelheid), verbruik, en de temperatuur op het scherm in het midden. Ben benieuwd naar de data over een paar maanden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kudb3duXgKFPg3vLCEj29X4Y3cY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2CVey9Dxr6YXeLCv37k8FWx5.png?f=fotoalbum_large

Genoeg op aan te merken natuurlijk, gemiddelde snelheid zegt niet alles over of er file stond etc., maar voor mij genoeg om een beetje hobby-data-analyse op los te laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 20:33

bl33d

I love the smell of Napalm..

Nieuwe Avenger rijder hier👋 Vraagje: is het mogelijk bij stand D, default B mee aan te zetten? We komen van een Tesla en zijn niets anders gewend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
bl33d schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:34:
Nieuwe Avenger rijder hier👋 Vraagje: is het mogelijk bij stand D, default B mee aan te zetten? We komen van een Tesla en zijn niets anders gewend
Nee, je moet elke keer als je de auto start de knop B nogmaals indrukken om de regeneratiestand aan te zetten. Er is geen mogelijkheid dit standaard bij start te activeren. Mijn vaste routine bij het starten is: Starten, B activeren, stand Sport activeren. :P
(ik heb overigens geen Jeep Avenger, maar een Stellantis-zusje dat voor 85% hetzelfde is).

[ Voor 18% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-10-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Klopt (helaas), kan niet default op ‘B’ @bl33d

Maar ik moet bekennen dat ik die stand maar weinig gebruik, vind het vooral irritant dat dan je remlichten aangaan als je het gaspedaal los laat. Regenereren doet de Avenger ook als hij niet in B staat, al is het wel minder sterk dan

[ Voor 69% gewijzigd door Dekkert op 20-10-2024 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
maxximum schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:08:
Welke thuislaadpaal gebruiken jullie met de Avenger? Mijn Evbox laadt mijn Avenger niet op. Omdat Evbox gaat stoppen zoek ik een nieuwe laadpaal voor mijn Jeep Avenger en Tesla.
Alfen Eve Single Pro, of als je de ruimte hebt en je wil de Jeep en Tesla laden dan kan je ook de Duo versie nemen. Kleur van de buitenkant kan je kiezen uit wit of antraciet. Antraciet staat goed op mijn oprit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
[...] Hebben jullie zoiets ook al eens gedaan? En wat was het resultaat?
Goed idee! Geen cijfers maar wel anders gaan rijden. In de bebouwde kom rij ik op Normaal of Sport. Als ik op de snelweg zit met veel lange stukken gaat die op 105 cruise control < 19:00 uur en 135 > 19:00 uur en wissel ik naar ECO. Dan komt er toch weer ongeveer +30km bij. AC staat dan op 20 graden, geen beslagen ramen en het blijft lekker in de Jeep ondanks de ECO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corneba
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-11-2024
Hey, sinds Juni 2024 trouwe bezitter van ook een Jeep Avenger. Rijd super en erg blij mee, maar helaas hebben ze bij de fabriek verkeerde achterlichten gemonteerd waardoor ik een storing krijg bij het gebruiken van de knipperlichten als de 'avondverlichting' aanstaat (staat dit uit, dan geen last). Bij de dealer kan er maar 1 á 2 monteurs eraan werken en na en 4e beurt kan er een ander achterlicht gemonteerd worden. Naja goed, foutje kan gebeuren zou je zeggen, maar dit trok wel me twijfels of de rest ook goed is dus gelijk maar laten controleren op meer dingen en gelukkig schijnt de rest goed te zijn. Ik was erg teleurgesteld al hoewel ik toch verder blij ben dat ik toch voor deze auto gekozen heb. Rijd super.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Mijn avontuur met de Avenger gaat stoppen per 2 november.
Dan heb ik de auto precies een jaar.
Na een jaar kan ik (relatief) goedkoop van mij Private Lease contract af.
Hiervoor kies ik omdat ik mijn auto van het werk (Seat Leon Sportstourer) ook privé ga rijden .
Twee auto's zijn niet nodig en brengen onnodige extra kosten.
Toen ik de Jeep bestelde had ik nog geen baan met leaseauto .
De Jeep de deur uit zal even pijn doen want het is een heerlijke auto gebleken.
Het hart zegt nee maar het verstand schreeuwt ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Mijn Jeep Avenger staat inmiddels in de haven van Antwerpen en nu is het wachten tot hij bij de dealer aankomt. Moet eerlijk zeggen dat ik er als een klein kind naar aan het uitkijken ben. Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat we kunnen rijden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Berry0299 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:00:
Na een jaar kan ik (relatief) goedkoop van mij Private Lease contract af.
Hiervoor kies ik omdat ik mijn auto van het werk (Seat Leon Sportstourer) ook privé ga rijden .
Twee auto's zijn niet nodig en brengen onnodige extra kosten.
Toen ik de Jeep bestelde had ik nog geen baan met leaseauto .
De Jeep de deur uit zal even pijn doen want het is een heerlijke auto gebleken.
Het hart zegt nee maar het verstand schreeuwt ja.
Dat is zonde, maar begrijpelijke keuze. Fijn dat je vrij goedkoop er vanaf komt. Om deze reden heeft mijn vriendin voor 't flex premium contract genomen, voor 't geval de situatie bij ons zou veranderen.
Smoonshine schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:05:
Mijn Jeep Avenger staat inmiddels in de haven van Antwerpen en nu is het wachten tot hij bij de dealer aankomt. Moet eerlijk zeggen dat ik er als een klein kind naar aan het uitkijken ben. Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat we kunnen rijden.
Dat is goed nieuws! Ik herken het gevoel enorm! Ik ben benieuwd hoe lang ze daar nog over gaan doen.

Die van mijn vriendin zou in week 36/37 besteld zijn, maar ze konden nog niks zeggen over een verwachte leverdatum. Ik heb dit zelf al twee keer meegemaakt met mijn eigen leaseauto, dat het nog altijd zo raar werkt dat men niet gewoon een idee heeft van de productie en de verwachte levertijden.

Maar goed, nog even geduld houden.... Voor jou gelukkig wat minder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
Smoonshine schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:05:
Ook ik kijk uit naar mijn Avenger, staat gepland voor de week van 11 november!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Berry0299 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:00:
That makes two of us ;)

Mijne gaat 31 oktober de deur uit, op de dag af precies 1 jaar gereden. Niets ten nadele van de Avenger want dat is een prima auto gebleken. Ik rijd deze echter via mijn werkgever en daar heb ik opgezegd. Per 1 november start ik bij een nieuwe werkgever. De Jeep gaat dus helaas weg ;w . Bij de nieuwe werkgever is de Jeep niet mogelijk dus het wordt een andere EV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Wij hebben zojuist de bevestiging gekregen dat we vanaf 11 november in onze nieuwe Jeep Avenger rijden. Het heeft flink wat langer geduurd dan oorspronkelijk verwacht, maar blij dat het einde van de wachttijd in zicht is. Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen!

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
Smoonshine schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:05:
Wij hebben zojuist de bevestiging gekregen dat we vanaf 11 november in onze nieuwe Jeep Avenger rijden. Het heeft flink wat langer geduurd dan oorspronkelijk verwacht, maar blij dat het einde van de wachttijd in zicht is. Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen!
Die van ons staat voor 15 November gepland!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dekkert
Hier gaat hij vandaag weg. Het was een fijne auto om te rijden, ik heb er in exact 365 dagen bijna 30.000 km. mee gereden.

Mijn korte eindconclusie blijft gelijk aan wat tussendoor al had gepost: Prima auto, waardeloze app.

Morgen starten met een nieuwe baan. Vandaag komt er een voorloop auto en daarna weer een nieuwe EV uitzoeken.
Ik kom hier af en toe nog wel eens meelezen en wens jullie alle dezelfde probleemloze kilometers als ik heb gehad. Adios! ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKIVKnatxWSCPjd6wru0ynr5r0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYPTDr4fqUggsndhrNCSAIem.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Dekkert op 31-10-2024 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Dekkert schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:47:
Hier gaat hij vandaag weg. Het was een fijne auto om te rijden, ik heb er in exact 365 dagen bijna 30.000 km. mee gereden.

Mijn korte eindconclusie blijft gelijk aan wat tussendoor al had gepost: Prima auto, waardeloze app.

Morgen starten met een nieuwe baan. Vandaag komt er een voorloop auto en daarna weer een nieuwe EV uitzoeken.
Ik kom hier af en toe nog wel eens meelezen en wens jullie alle dezelfde probleemloze kilometers als ik heb gehad. Adios! ;w

[Afbeelding]
Jammer dat hij weg moet! Enig idee van wat je nu gaat bestellen?

Ik ben het opzich met je eens, heerlijke auto, app is veel minder, maar ik gebruik de app zo goed als nooit. Soms om eens de SoC te zien tijdens laden, maar verder weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
.

[ Voor 99% gewijzigd door Dekkert op 31-10-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Nee, nog geen idee. De keuze is wel veel uitgebreider t.o.v. vorige werkgever begreep ik. Veel meer merken om uit te kiezen, maar geen Stellantis merken :+

En de SOC zou voor mij ook de meest toegevoegde waarde hebben maar dat is nou net waar hij bij mij op blijft hangen iedere keer. Na een half jaar de app van mijn telefoon afgegooid, gelukkig heb je hem niet nodig om te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 15:19
Hebben jullie ook al heel lang geen update meer gehad? Ik heb nu FHW.1.26.30.32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:57
Piepertie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:35:
Voor zover ik weet nog nooit..

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 18:44
Piepertie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:35:
Volgens mij zijn ze uit ontwikkeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
outlandos schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:14:
[...]

Volgens mij zijn ze uit ontwikkeld..
Ik hoop het toch niet. Stond laatst stil, kon wel in D en R maar de Jeep ging niet rijden. Auto opnieuw opstarten, helemaal niks. Na een uurtje wachten is de ANWB geweest en die herkende het probleem van een Jaguar i pace. Een softwareprobleem. Uiteindelijk kon de garage de Jeep uitlezen en stond "vol storingen". Gereset. Meer konden ze niet doen. Dus ik hoop dat dit wel moet een software-update verholpen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-04 15:49
Bij onze auto was het juist de update die voor de problemen had gezorgd (beide schermen vielen uit, en daarmee ook alle rijhulpfuncties, maar volgens de Jeepmevrouw aan de telefoon kon ik er nog prima mee rijden). De garage die pas na 3 maanden tijd had (maar mijn partner nam daar geen genoegen mee en is gewoon langsgegaan) heeft de auto ook gereset en dringend geadviseerd de updates niet meer zelf uit te voeren.

Afijn, tot nu toe geen gedoe meer gehad (behalve een puberale kofferbakklep). Maar wel de auto nu 1 jaar en 3 dagen in gebruik, dus het proefabonnement is afgelopen. Twee dagen lang gaf ik de app de schuld voor het niet werken, maar toen dacht ik oh ja een jaar verder...

Wat doen jullie? Bij ons werkte de app vaak niet, maar het aan en uit doen van de knipperlichten gaf altijd weer een soort verbinding waarna de SoC weer zichtbaar werd. Ook het voorverwarmen van de auto (vandaag was leuk geweest) is een prettige functie. Maar is dat de 12 euro per maand waard? Voor een instabiele app?

Te vroeg voor het dilemma op dinsdag, maar wat doen jullie? Wel of niet verlengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
Ik doe het niet, om de redenen die je al noemt. Ik gebruikte die functies op afstand bijna nooit, en als ik het dan een keer nodig had werkte het niet. Daar ga ik zeer zeker niet voor betalen..

Als het goed had gewerkt had ik nog getwijfeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Piepertie schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:10:
Ik doe het niet, om de redenen die je al noemt. Ik gebruikte die functies op afstand bijna nooit, en als ik het dan een keer nodig had werkte het niet. Daar ga ik zeer zeker niet voor betalen..

Als het goed had gewerkt had ik nog getwijfeld.
Als ik het goed lees zitten de live navigatie en flitspalen er ook tussen. Dat is dan weer iets wat ik wel veel gebruik...

Maar het lijkt ook dat als je nu verlengt, je eerst nog 3 maanden gratis krijgt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBGvWL5xcLC62up8NLwhxvusJjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eocx2OJpi5ng4a2FBCAOGm9z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
MrTomatosoup schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:37:
[...]

Als ik het goed lees zitten de live navigatie en flitspalen er ook tussen. Dat is dan weer iets wat ik wel veel gebruik...

[Afbeelding]
Mja daar heb ik Flitsmeister Pro al voor.. Ik gebruik de auto-navigatie nooit. Als ik dat wel had gedaan, had ik de Connected Services misschien wel gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
MarijeKoek schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:13:.

Ook het voorverwarmen van de auto (vandaag was leuk geweest) is een prettige functie. Maar is dat de 12 euro per maand waard? Voor een instabiele app?

Te vroeg voor het dilemma op dinsdag, maar wat doen jullie? Wel of niet verlengen?
Ik zou er niet voor verlengen. Voorverwarmen is heel fijn, maar kan je ook in de auto zelf instellen. We hadden geld terug moeten krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Dekkert schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:34:
Veel meer merken om uit te kiezen, maar geen Stellantis merken :+
Oké, te vroeg gejuicht. Als voorloper een Peugeot 308, dus ook Stellantis. 8)7
En 3 keer raden, ook de MyPeugeot app is knudde. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thieskee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-05 10:33
Hier ondertussen ook trotse eigenaar van een Avenger. Vriendin moest toch een keer een upgrade maken van de Fiat 500 ivm de kleintjes. Hele fijne auto gebleken.

Enige wat bij levering jammer bleek is dat in de midden console de afdek plaat ontbrak. De beste verkoper vertelde ons dat wij deze bij moeten bestellen voor circa €100-, opzich niet erg maar wel een beetje vreemd als je een vol optie model hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Thieskee schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:53:
...

Enige wat bij levering jammer bleek is dat in de midden console de afdek plaat ontbrak. De beste verkoper vertelde ons dat wij deze bij moeten bestellen voor circa €100-, opzich niet erg maar wel een beetje vreemd als je een vol optie model hebt.
Wij krijgen hem maandag, ben benieuwd of die afdekplaat er bij zit. Dat zou toch gewoon standaard moeten zijn?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Smoonshine schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:47:
[...]

Wij krijgen hem maandag, ben benieuwd of die afdekplaat er bij zit. Dat zou toch gewoon standaard moeten zijn?
Volgens mij is dat niet helemaal duidelijk.. Ik kreeg hem er ook niet bij. Overigens ook nooit gekocht.. vind het wel prima zo 😁

[ Voor 8% gewijzigd door Piepertie op 07-11-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
Piepertie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:27:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal duidelijk.. Ik kreeg hem er ook niet bij. Overigens ook nooit gekocht.. vind het wel prima zo 😁
Staat in de prijslijst van Mei en Juli als standaard bij alle uitvoeringen, in Juli is wel de warmtepomp er uitgelaten en moet als optie bijbesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dan ga ik er vanuit dat hij er bij zit. Bij ons staat de warmtepomp apart vermeld met een bedrag op het contract.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Ik weet nog dat er in de brochure van de 1st Edition stond: "Opbergvak met magnetische sluiting". Hier is m.i. dus ruimte voor interpretatie, want het opbergvak zelf heeft magnetische sluiting. In de nieuwere brochures staat duidelijk "afdekking voor middenconsole" dus daar is weinig discussie mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Eerlijk gezegd vind ik de prijslijsten van de Jeep Avenger sowieso bijzonder onnavolgbaar. Er lijkt elke maand wel weer iets anders te zijn. In ons geval met private lease is het helemaal een verrassing wat je uiteindelijk krijgt, want een Summit bestaat de ene maand uit wat anders dan de andere maand. Ik dacht ook dat de stoel- en raamverwarming er bij zou zitten en dat lijkt nu weer niet het geval, maar het zou me ook niet verbazen als we maandag komen en het zit er toch op.

Ik ben trouwens benieuwd wat de prijsverlaging gaat doen met de basisuitrusting van de verschillende edities.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Ik zag dat de dealer bij de servicebeurt "olie verversen" had opgegeven. Waar zit dat in een Jeep?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieskee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-05 10:33
Smoonshine schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:47:
[...]

Geen idee, viel ons op dat er bij de dealer veel stonden zonder afdekplaat 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
Thieskee schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:40:
[...]

Geen idee, viel ons op dat er bij de dealer veel stonden zonder afdekplaat 😅
Zou dat niet zijn i.v.m. diefstal gevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Autocharge werkt uitstekend met Fastned, is het al iemand gelukt om ook met andere apps te doen zoals Smoov of ChargeAssist? De Jeep Avenger ondersteund het wel maar bij een van de apps kreeg ik als antwoord dat ik de fabrikant moest vragen om de auto te whitelisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Odeklontje schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:38:
Autocharge werkt uitstekend met Fastned, is het al iemand gelukt om ook met andere apps te doen zoals Smoov of ChargeAssist? De Jeep Avenger ondersteund het wel maar bij een van de apps kreeg ik als antwoord dat ik de fabrikant moest vragen om de auto te whitelisten?
Niet helemaal autocharge, maar wel start aar via de app: vattenfall. Vaak ook nog goede tarieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Odeklontje schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:38:
Autocharge werkt d.m.v. Vehicle ID die in de lader-auto communicatie wordt doorgestuurd. Kan dus zijn dat die VID nog niet in de backend van Smoov of ChargeAssist staat? Zou gek zijn als de fabrikant (Jeep?) daar nog iets mee moet doen.
Baassii schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:47:
[...]

Niet helemaal autocharge, maar wel start aar via de app: vattenfall. Vaak ook nog goede tarieven.
Via de app werkt in de backend net iets anders, daar stuur je een bericht in de app naar de ChargePoint Operator die dan een remote start stuurt over OCPP (Open Charge Point Protocol) naar de lader. De auto zelf heeft op dat moment weinig met de authenticatie te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door MrTomatosoup op 12-11-2024 10:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Inmiddels mijn eerste kilometers mogen maken, maar wat een heerlijke auto is de Avenger. Nu zorgt de overstap van benzine naar elektrisch sowieso al voor winst in comfort, maar het is echt een genot om rond te rijden. Hij is ook een stuk directer in de besturing dan de Kadjar die we hiervoor hadden.

Wat ik me nog wel afvroeg: wij hebben geen laadpaal bij huis en je kunt de auto natuurlijk voorconditioneren. Weet iemand hoeveel je inlevert op je acculading als je dat doet bij licht vriezen? En is via de app de climate control aanzetten hetzelfde als voorconditioneren? Dat laatste lijkt alleen met een schema te kunnen.

En natuurlijk een fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_NIUsD_4cj4byCOicJfGGhwpbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HopCAxTaWrwc8yogjWlHlzbJ.jpg?f=fotoalbum_large

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCZhiM4PfN8JSNJBjGyy3VEYYYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoDIA6FbrmWkFJEMkkrjvlQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3j9EF7YnJk8aILsq9lfKEhEmvAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIhWOPSL6K86vp9nWWfXUh4H.jpg?f=fotoalbum_large

Ook wij hebben vandaag onze eerste kilometers gemaakt in onze Jeep Avenger Summit, nu al geweldige auto met werkende app en afdekplaat! Morgen maar eens een mooie testrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Ik zag bij de Connected Services Plus opeens iets nieuws staan: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWB5DqekYGKQ0sHeweylvzLfSU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d2S3NJG1VeI2yQts27LzbdkK.png?f=fotoalbum_large

Lijkt op het eerste gezicht gewoon "yet another" route planner. Heb hem gedownload, in de app kan je inderdaad de Jeep linken. Ik heb er nog niet veel mee gespeeld, maar het lijkt alsof hij probeert de huidige SoC te gebruiken (maar dat lukt nog niet helemaal). Ik ga vanmiddag nog eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
Ik heb na 34% te hebben verbruikt van de 100% acculading de Avenger aan de easywallbox 2.3 kw gehangen en ben er vanuit gegaan dat ik wel een 30% laadverlies kan hebben maar dat viel mij reuze mee.

Ik heb er 19,5 Kw ingedaan en dat zou bij 100% van 54Kw inhouden dat ik er dan 57,35 kw zou gebruiken en dat valt mij reuze mee ook als ik van 51 kw uit ga, of maak ik een rekenfout?

Wel heeft de lader er even voor nodig, maar voor bijladen en zomers afromen van overvloed van de zonnepanelen is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Wat ik me nog wel afvroeg: wij hebben geen laadpaal bij huis en je kunt de auto natuurlijk voorconditioneren. Weet iemand hoeveel je inlevert op je acculading als je dat doet bij licht vriezen? En is via de app de climate control aanzetten hetzelfde als voorconditioneren? Dat laatste lijkt alleen met een schema te kunnen.
Gefeliciteerd met deze fraaie Avenger, veel plezierige kilometers gewenst

Qua voorconditioneren: Wat je verliest ligt er ook aan of je de uitvoering met de warmtepomp hebt. Mijne had dat en ik verloor gemiddeld 2% maar dat had ik er zeker voor over. Ik gebruikte dan ook het tijdschema op werkdagen, dan vertrek ik steeds op dezelfde tijd.
Het hoeft niet met het schema, je kunt het ook in de app direct starten, dat doe je dan onethisch best een kwartier voor vertrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Over voorconditioneren gesproken. Hoe voorkom ik dat je 's ochtends ruiten moet krabben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
Odeklontje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:08:
Over voorconditioneren gesproken. Hoe voorkom ik dat je 's ochtends ruiten moet krabben?
Door tijdig (een kwartier of zo voordat je vertrekt) te beginnen met voorconditioneren. Door de warmte in de cabine en de warme lucht die tegen de voorruit word geblazen zal het ijslaagje of de sneeuw al een beetje smelten en gemakkelijk weg te vegen zijn. Nou is tegenwoordig de kans op streng winterweer een stuk kleiner dan vroeger, dus hoe het gaat als het -10 graden is met een dikke laag bevroren sneeuw op de auto heb ik nog niet kunnen testen.
Voorconditioneren is hetzelfde als via de app de climate controle aanzetten, maar dan op schema.

[ Voor 9% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-11-2024 07:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dekkert schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:09:
[...]

Gefeliciteerd met deze fraaie Avenger, veel plezierige kilometers gewenst

Qua voorconditioneren: Wat je verliest ligt er ook aan of je de uitvoering met de warmtepomp hebt. Mijne had dat en ik verloor gemiddeld 2% maar dat had ik er zeker voor over. Ik gebruikte dan ook het tijdschema op werkdagen, dan vertrek ik steeds op dezelfde tijd.
Het hoeft niet met het schema, je kunt het ook in de app direct starten, dat doe je dan onethisch best een kwartier voor vertrek
Heb het nu een paar dagen geprobeerd door ongeveer 5 a 10 minuten voor vertrek de climate control aan te zetten. Kost inderdaad 1 a 2 procent, maar dan stap je wel in een heerlijk warme auto. Dus mij is het dat zeker ook waard. Die van ons heeft ook een warmtepomp.

We hebben inmiddels de eerste 300km erop zitten en de auto is alleen maar beter gaan bevallen. Het rijdt ontzettend comfortabel. Ik was een beetje bang dat het optrekken wat tegen zou vallen vergeleken met de EX30 waar we ook in hebben proefgereden, maar moet zeggen dat het eigenlijk precies goed zit.

Over drie weken gaan we onze eerste tocht van bijna 200km maken met de auto en zullen we waarschijnlijk dus ook aan ons eerste ervaringen met snelladen opdoen.

uhm...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Hier alvast een kleine sneak peak van de data die ik tot nu toe heb verzameld. Heb wat lineaire trendlijnen toegevoegd, al is de R2 niet bijzonder goed dus neem ze met een korrel zout.

Dit is allemaal gereden op winterbanden. AC varieert maar is meestal aan op 19/20. Als het kouder is dan ~10 gaat bij ons de stoelverwarming aan. Ik heb niet bijgehouden of ik in sport/normaal reed, maar denk dat het ongeveer 50/50 is.

Verbruik bij temperatuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icyVzmyB3ugOz0q-lXdJHIjnR-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OfHmBljxDT4NPUHFZmRgA6fC.png?f=fotoalbum_large

Verbruik bij gem. Snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2Bq3j_VptcZswY4KMKoRRd7nQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f0KXO6l4x4FnZ6eYIDJb154w.png?f=fotoalbum_large

Ik wil nog een gegroepeerde analyse (dus verbruik per temperatuur per snelheid) doen maar moet even uitzoeken hoe dat ook alweer werkte, is alweer even geleden :D. Als mensen nog tips hebben, laat het me weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
rCk schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:11:
Mijn vriendin heeft genoeg van haar oude ICE BMW met de nodige kuren. Nu heeft ze haar zinnen gezet op een Jeep Avenger Altitude EV met een leuke optielijst. Ze wil hem gaan private leasen en heeft daarbij een pakket gemaakt wat naar mijn idee net in de subsidie moet vallen.

Nu hebben we zojuist de SEPP aangevraagd, maar we zijn nog niet helemaal zeker wát te doen met de opties en ik ben benieuwd of er meer mensen hiermee gedeald hebben.

De auto incl opties komt uit op: 45.000 EUR exact
Het contract van de lease komt uit op: 45.000,46 EUR (heel vreemd).

Wanneer ik mijn Nederlandsche taalkennis gebruik en mijn gezond verstand gebruik, zou je zeggen dat het toegekend kan worden, maar het blijft enerzijds wat discutabel en we hebben allebei wel wat zorgen hierover.

Tekst RVO:
" De nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto die op uw naam komt in het kentekenregister (RDW), is minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. Let op: de catalogusprijs in het kentekenregister is leidend voor ons."

-Dat wil dus zeggen een maximumbedrag van 45.000 EUR (Daaraan voldoen wij)
-Die 46 cent, waar hij vandaan komt: geen idee, maar het is ónder 45.000,50 en dan zou je dus afronden naar beneden.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met de subsidie, is dat nog goedgekomen met die 46 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
Smoonshine schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:10:
Inmiddels mijn eerste kilometers mogen maken, maar wat een heerlijke auto is de Avenger. Nu zorgt de overstap van benzine naar elektrisch sowieso al voor winst in comfort, maar het is echt een genot om rond te rijden. Hij is ook een stuk directer in de besturing dan de Kadjar die we hiervoor hadden.

En natuurlijk een fotootje:
[Afbeelding]
En zat de afdekplaat erbij? Volgens mijn dealer moet je hem tegenwoordig bijkopen maar hij had hem voor mij geregeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

deffpt schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:55:
[...]
En zat de afdekplaat erbij? Volgens mijn dealer moet je hem tegenwoordig bijkopen maar hij had hem voor mij geregeld!
Niet om hoeven vragen en hij zat er gewoon bij :). Ben wel erg benieuwd hoe lang die afdekplaat mooi blijft.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Smoonshine schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:34:
[...]

Over drie weken gaan we onze eerste tocht van bijna 200km maken met de auto en zullen we waarschijnlijk dus ook aan ons eerste ervaringen met snelladen opdoen.
Nee hoor, 300 snelweg kilometers zijn bij mij - ook in de Nederlandse winters - nagenoeg altijd haalbaar geweest. Stand “normaal” en de cruise control op 105

• rCk

rCk

deffpt schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:51:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met de subsidie, is dat nog goedgekomen met die 46 cent?
Gelukkig wel, dit was een of andere rare bug in het systeem dacht hij. Nadat de dealer contact met Jeep gehad heeft was dit rechtgezet en kwam het uit op exact €45.000,- op het randje, maar de voorwaarden zijn met een maximum van €45.000,- dus dat komt wel goed.

Subsidie is ook toegekend, maar we moeten nog wachten op de uiteindelijke levering, ik ben bang dat dit helaas pas 2025 wordt ;(

Geeft mij nog tijd om de kabel voor de laadpaal mooi in te graven en de paal te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dekkert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:36:
[...]

Nee hoor, 300 snelweg kilometers zijn bij mij - ook in de Nederlandse winters - nagenoeg altijd haalbaar geweest. Stand “normaal” en de cruise control op 105
Het is vooral dat we ook weer 200km terug moeten :)

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Smoonshine schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:13:
[...]

Ik heb over het algemeen weinig problemen gehad met snelladen! Even een koffietje halen ergens en je bent zo weer weg.

Ik vind de laadpaal zoeker in de jeep zelf niet zo sterk. Ik gebruik op langere tochten meestal toch Google maps, is intuïtiever en kan je makkelijker zien of er plek is.

• deffpt
MrTomatosoup schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb over het algemeen weinig problemen gehad met snelladen! Even een koffietje halen ergens en je bent zo weer weg.

Ik vind de laadpaal zoeker in de jeep zelf niet zo sterk. Ik gebruik op langere tochten meestal toch Google maps, is intuïtiever en kan je makkelijker zien of er plek is.

[ Voor 8% gewijzigd door deffpt op 21-11-2024 17:46 ]

• deffpt
MrTomatosoup schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:55:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door deffpt op 21-11-2024 17:47 ]

• deffpt
Ik rij met apple kaarten en daar kan ik per leverancier de laadpalen vinden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxwYfhZPpQnwPM8yTINxK-iPxGo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ghQ8pJksjThZzv66PdP9wWky.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door deffpt op 21-11-2024 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Smoonshine schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:13:
[...]

Hahaha, interpretatie foutje. Ik dacht 200 totaal.
Snelladen gaat super. Kopje koffie halen zoals al gesuggereerd en je kunt weer door.
(Niet verder laden dan 80%, maar dat wist je wel denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Aaaiii… bij mij is het palletje van de afdek klep voor het laden losgekomen en weggeschoten. Het is nergens meer te vinden. Volgens de dealer moet nu het volledige binnenwerk van de laadklep vervangen worden en of dat onder de garantie valt durft hij niet te zeggen. (Ik wel, maar dat is een ander verhaal). Is er iemand dit dit ook heeft gehad? En aangezien we hier op tweakers zitten: denkt iemand dit te kunnen namaken met een 3d printer? 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Het draadloze oplaadpunt in de Avenger is wel echt het meest nutteloze ding dat ik ooit in een auto heb gehad zeg. Qua laadsnelheid doet het amper iets en de kans dat de telefoon op zijn plaats blijft liggen om op te laden is ook nihil. Dat had wel echt wat handiger gekund :)

Verder nog steeds harstikke tevreden, maar dit moest me even van het hart!

uhm...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk

rCk

Goed nieuws, vorige week te horen gekregen dat de auto geproduceerd is en op transport staat!
Gisteren even de kabel ingegraven voor de laadpaal voor bij ons op de oprit.

Een dezer dagen de installateur alles aan elkaar laten knopen en de paal laten installeren en dan kunnen we los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:22
Er is een Black Friday-aanbieding voor de Connected Services: € 84/jaar i.p.v. € 120. Helaas is gisteren mijn eerste jaar gratis verlopen, dus de aanbieding kwam mooi van pas.

Wel bizar dat je zoveel geld moet betalen om te kijken hoe ver je auto is opgeladen, en af en toe de auto voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deffpt
Sandro! schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:29:
Er is een Black Friday-aanbieding voor de Connected Services: € 84/jaar i.p.v. € 120. Helaas is gisteren mijn eerste jaar gratis verlopen, dus de aanbieding kwam mooi van pas.

Wel bizar dat je zoveel geld moet betalen om te kijken hoe ver je auto is opgeladen, en af en toe de auto voor te verwarmen.
Sandro, het is 8,40 p/mnd ipv 12,00 p/mnd dus 100,80 per jaar ipv 144,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Sandro! schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:29:

In een eerdere discussie hierover had ik al aangegeven er niet voor te gaan betalen. Voorverwarmen had ik in de auto geprogrammeerd, de SOC heb ik nooit fatsoenlijk af kunnen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Smoonshine schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:06:
Het draadloze oplaadpunt in de Avenger is wel echt het meest nutteloze ding dat ik ooit in een auto heb gehad zeg. Qua laadsnelheid doet het amper iets en de kans dat de telefoon op zijn plaats blijft liggen om op te laden is nihil.
In tegenstelling tot de app deed de draadloze lader het bij mij perfect (iPhone). Heb je er een dikke case of bumper om zitten? Schuiven viel bij mij mee, maar ik had een hele dunne lederen case wat waarschijnlijk zorgde voor wat extra stroefheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:22
deffpt schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:42:
[...]

Sandro, het is 8,40 p/mnd ipv 12,00 p/mnd dus 100,80 per jaar ipv 144,00
Je kunt per jaar betalen en dan is het € 84:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZlNF_fz5C3GEHC8u4aQ-ZVmNoY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mh6aDCegBWsqH0CHr8LNjI0g.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Sandro! op 05-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Ik vind het dan nog 84 euro te veel voor een app niet veel doet of maar half werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 14:12
Odeklontje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:13:
Ik vind het dan nog 84 euro te veel voor een app niet veel doet of maar half werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvYGxddcjCSPAQCTLJroAqHw1h8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y1iDyqKvx95G9AEMlkB0npLz.png?f=fotoalbum_large

Ik had deze optie gezien, dat is dan enkel voor remote functies ( battery , voorverwarmen en locatie ) . Voor 39€/jaar, maar toen ik het een dag later effectief wou bestellen kon ik het nergens meer vinden .

Klantendienst met deze screenshot gecontacteerd met de vraag waar deze optie naar toe is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vandaag bericht gehad van de dealer, mijn Jeep is geproduceerd en onderweg naar Nederland *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Pierre schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:45:
Vandaag bericht gehad van de dealer, mijn Jeep is geproduceerd en onderweg naar Nederland *O*
Mooi! Mogelijk op dezelfde boot als die voor mijn vriendin :+

Weet iemand eigenlijk waar de Avengers geproduceerd worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

rCk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:07:
[...]

Mooi! Mogelijk op dezelfde boot als die voor mijn vriendin :+

Weet iemand eigenlijk waar de Avengers geproduceerd worden?
Volgens mij komen ze uit Polen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Pierre schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]

Klopt, productie is in Polen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk

rCk

Pierre schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:09:
[...]

Dat zou niet zo lang hoeven te duren :P . Hopelijk wordt het wachten ons snel beloond.

De Easee Lite hangt in elk geval hier, klaar voor de Avenger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5rNco0E-w2fmpF4OimFegBWEBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EokVP5n1LZoQoNt5NXKnbXey.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Pierre schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:45:
Bij ons duurde het vanaf dat moment nog drie weken. Ze gaan eerst naar de haven in Antwerpen waar nog wat papierwerk in orde moet worden gemaakt, voordat de auto wordt vrijgegeven.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Hebben jullie ook allemaal weer koude lucht bij de benen aan de bestuurderskant? Ik denk erover om de rechtsbijstand in te schakelen omdat de auto eigenlijk onbruikbaar is op de snelweg bij lage temperaturen. Ik had alles met isolatie dicht gemaakt, maar daardoor kwam er bij lagere temperaturen ook geen warme lucht meer naar binnen. Lijkt me toch echt een ontwerp fout. Op het Duitse forum komt dit ook regelmatig terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
Hebben jullie ook allemaal weer koude lucht bij de benen aan de bestuurderskant? Ik denk erover om de rechtsbijstand in te schakelen omdat de auto eigenlijk onbruikbaar is op de snelweg bij lage temperaturen. Ik had alles met isolatie dicht gemaakt, maar daardoor kwam er bij lagere temperaturen ook geen warme lucht meer naar binnen. Lijkt me toch echt een ontwerp fout. Op het Duitse forum komt dit ook regelmatig terug.
Ik was een beetje angstig geworden door alle berichten hier, ik heb door wijzigingen in juli van de standaard opties niet gezien dat ik een auto bestelde zonder warmtepomp en zag later ook nog eens dat er mensen waren die last hadden van koude lucht in de auto! De eerste ritten in de auto viel mij ook de actieradius tegen maar nu zet ik de auto wat vaker op eco en nu valt dat ook allemaal wel mee. Van kou totaal geen last, dus ze zullen wel geleerd hebben bij Jeep. Auto nu 4 weken in gebruik🚘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
Ja heb ik ook last van. Niet altijd, eigenlijk merk ik het alleen op de snelweg. Vooral met koudere temperaturen. Weet niet of er iets tegen de doen valt.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste