Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:12

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb het dan over de extended range core uitvoering. Die kost bij de ANWB 549 per maand met de looptijd en kilometers die we willen. Voor een voorraadmodel 1st Edition betalen we ongeveer 460 bij Jeep zelf. De Jeep heeft helaas geen extended range.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Odeklontje schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:13:
[...]

En het goede nieuws, ein-de-lijk mijn iPad cover voor de middenconsole binnen :D
Auto in november, accessoires in juli. Zit blijkbaar meer dan 3/4 jaar levertijd op.
Bofkont ;)
Hier ook de auto van november, nog steeds de cover en de veiligheidsset niet binnen. Geen enkele reactie vanuit de dealer op mijn verzoeken. Na de vakantie zet ik de leasemaatschappij er maar eens op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 20:16
Smoonshine schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:01:
Wij zijn momenteel hard aan het twijfelen tussen de elektrische Avenger of de Volvo EX30. Beiden hebben hun voors en tegens, maar er is qua private leaseprijs wel een flink verschil in het voordeel van de Jeep, waardoor we toch wel sterk neigen naar deze. Voor het geld van een summit-uitvoering van de Jeep, rijden we in een instapmodel van de Volvo. Het enige waar we ons een beetje zorgen over maken is de range voor lange ritten en dan vooral tijdens de zomer in de schoolvakantie op en neer naar Frankrijk.

Wij hebben verder geen ervaring met elektrische auto's. Ik heb hier wel verschillende ervaringen gelezen over dat het goed te doen moet zijn, maar kan me er niet echt een beeld bij vormen over hoe zo'n rit in zijn werk gaat. Sta je om de 200/250km een half uur stil? We zullen wel met een dakkoffer moeten gaan rijden.
Het probleem met de vakanties heeft de Volvo net zo goed als de jeep lijkt mij. Weet dat die wltp ranges echt met een korrel zout genomen moeten worden.

Ik ben dit weekend naar Oostenrijk gereden met de jeep (950 km). Prima te doen, als je je erop instelt! Je staat inderdaad wel om de 250-300 km stil afhankelijk van hoe hard je rijdt, en in de winter zal dat ietsje meer zijn. Ik heb elke keer tot ~5-10% gereden, en dan even een half uurtje een koffietje of broodje, benen strekken etc. en je zit weer op 80-90%.

Klein beetje data uit de boordcomputer: 16.6 kW/100 km na 950 km, gemiddelde snelheid 95 km/hr. Ik zette de cruise zoveel mogelijk op 120 en heb weinig file gehad, alleen wat werkzaamheden.

Ps., dakkoffer heeft wel flink effect op het verbruik lijkt me!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

We hebben de gok toch maar genomen. Inmiddels is onze aanvraag er helemaal door en voegen wij ons ook bij de steeds groter wordende groep Jeep Avenger-rijders!

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:31
Smoonshine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:27:
We hebben de gok toch maar genomen. Inmiddels is onze aanvraag er helemaal door en voegen wij ons ook bij de steeds groter wordende groep Jeep Avenger-rijders!
Gefeliciteerd!
Hier krijg je zeker geen spijt van.
Ik heb ondertussen bijna 12k gereden en het is een hele fijne auto!

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Smoonshine schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:01:
Wij zijn momenteel hard aan het twijfelen tussen de elektrische Avenger of de Volvo EX30. Beiden hebben hun voors en tegens, maar er is qua private leaseprijs wel een flink verschil in het voordeel van de Jeep, waardoor we toch wel sterk neigen naar deze. Voor het geld van een summit-uitvoering van de Jeep, rijden we in een instapmodel van de Volvo. Het enige waar we ons een beetje zorgen over maken is de range voor lange ritten en dan vooral tijdens de zomer in de schoolvakantie op en neer naar Frankrijk.

Wij hebben verder geen ervaring met elektrische auto's. Ik heb hier wel verschillende ervaringen gelezen over dat het goed te doen moet zijn, maar kan me er niet echt een beeld bij vormen over hoe zo'n rit in zijn werk gaat. Sta je om de 200/250km een half uur stil? We zullen wel met een dakkoffer moeten gaan rijden.
In de praktijk haal je op de snelweg zo'n 250 kilometer.
Voor mij geen probleem langer dan 2,5 uur aan een stuk door gassen is sowieso niet verstandig .
Denk met dakkoffer dat je dan max 250 km haalt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
c

[ Voor 99% gewijzigd door Berry0299 op 30-07-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Irritatiepunt blijft de achterklep.
Bij mij opent ie in 95% van de gevallen NOOIT in 1x .
Bij de 2e poging vaak wel maar ook regelmatig niet en dan moet je met de hand dat ding optillen , waarbij ie extra zwaar gaat omdat alles is ingesteld op elektrisch.
Bij de geringste weerstand stopt ie met openen.
Lijkt wel of de gasveren te zwak zijn voor de taak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Berry0299 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:05:
Irritatiepunt blijft de achterklep.
Bij mij opent ie in 95% van de gevallen NOOIT in 1x .
Bij de 2e poging vaak wel maar ook regelmatig niet en dan moet je met de hand dat ding optillen , waarbij ie extra zwaar gaat omdat alles is ingesteld op elektrisch.
Bij de geringste weerstand stopt ie met openen.
Lijkt wel of de gasveren te zwak zijn voor de taak.
Valt zoiets niet gewoon onder de garantie dan?

Achterklep van mijn FE werkt altijd, ongeacht de weersomstandigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dekkert
Dekkert schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:48:
[...]

De Avenger kan maximaal 100 kW laden, maar dan moet alles bij Fastned meezitten.

Overigens heeft rijden geen invloed op de temperatuur van het accupakket, die warmt pas op met opladen, niet door ontladen (je telefoon wordt ook warm aan de oplader, niet tijdens (normaal) gebruik). Door een snellader zal het accupakket snel warmer worden waardoor de laadsnelheid ook toeneemt als de auto langer aan de snellader hangt.
De ideale temperatuur van het accupakket is gemiddeld tussen de 20 en 30 graden. Komende zomer zul je dus sneller kunnen laden dan nu in de winter.
Nog even terugkomend op bovenstaande post uit de winterperiode n.a.v. een vraag van @MarijeKoek over het niet halen van de max laadsnelheid van 100 kW die voor de Avenger mogelijk moet zijn:
Gisteren stond ik sinds lange tijd weer even bij FastNed en trok ruim 100 kW naar binnen. Het kan dus zeker wel met de Avenger als de omstandigheden goed zijn. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg-MJpT6KpbU-1-346QVF-P4T74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtOwaW1BBHcfcZmPxmLhYwYD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Dekkert op 31-07-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Berry0299 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:57:
[...]

In de praktijk haal je op de snelweg zo'n 250 kilometer.
[...]
Met de rijstijl van een ICE haal je 240-260km, in de winter nog iets minder.

Maar na een uurtje rijden op cruise control max. 152km/u uur zit je ergens tussen de 15-20% batterij.

Of je nou in modus 'Normaal', 'ECO' of ' Sport' rijdt, heeft geen effect naar mijn idee.
Die modus is alleen het reactievermogen op de motor. 'Plank gas' op ECO versus Sport is alleen het max. vermogen ineens naar de motor bij Sport groter. Bij Eco gaat het wat langzamer van 0-100 km/u.

Cruise op 152km/u staat de meter ook in de ECO-zone meter, net onder Power.

[ Voor 5% gewijzigd door Odeklontje op 31-07-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Odeklontje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Met de rijstijl van een ICE haal je 240-260km, in de winter nog iets minder.

Maar na een uurtje rijden op cruise control max. 152km/u uur zit je ergens tussen de 15-20% batterij.

Of je nou in modus 'Normaal', 'ECO' of ' Sport' rijdt, heeft geen effect naar mijn idee.
Die modus is alleen het reactievermogen op de motor. 'Plank gas' op ECO versus Sport is alleen het max. vermogen ineens naar de motor bij Sport groter. Bij Eco gaat het wat langzamer van 0-100 km/u.

Ik rij op snelweg altijd op de cruise control de max geldende snelheid en heb nooit meer dan 250 gemiddeld gehaald voor ie weer aan de lader moest.
Relaxter zou zijn dat er een routeplanner met laadstops in de update komt, die je vertelt waar je moet laden met hoeveel procent zoals inmiddels gebruikelijk bij de meeste concurenten .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Berry0299
Een tip met dit warme weer die ik in elk geval pas net ontdekt heb en bij de meesten allang :
Als je op de sleutel de ontgrendel knop ingedrukt houdt openen alle ramen tegelijkertijd.
Kan de hitte ff ontsnappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Berry0299 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Ik rij op snelweg altijd op de cruise control de max geldende snelheid en heb nooit meer dan 250 gemiddeld gehaald voor ie weer aan de lader moest.
Relaxter zou zijn dat er een routeplanner met laadstops in de update komt, die je vertelt waar je moet laden met hoeveel procent zoals inmiddels gebruikelijk bij de meeste concurenten .
Die update zou zeker welkom zijn.
Ik kom op de snelweg wel verder overigens dan die 250 km, ook gewoon bij 105 op de cruisecontrol. Overigens rijdt een elektrische auto het zuinigst ergens tussen de 60 en 80 km./uur dus ook al rijd je op de cruisecontrol, je gaat er de volle range niet mee halen op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Odeklontje schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Niet alleen het reactievermogen, het regelt nog wat meer zaken. In ECO zijn ook een aantal comfort zaken zuiniger ingeregeld (airco koelt minder, kachel verwarmt minder) en op de Sport stand voelt bij mij het stuur ook strakker aan.

Bedoel je echt 152 km/u ? Of was dat een typo en bedoelde je 125?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Pierre

Van nature lui!

Vandaag bericht gekregen dat ik ook een nieuwe lease auto mag uitkiezen, ik kan kiezen uit deze 3 auto's https://ev-database.org/n...aa97316c339cc251075d2cee4
Ga als 1e maar eens een proefrit maken in alle 3

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Dekkert schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:34:
[...]
Bedoel je echt 152 km/u ? Of was dat een typo en bedoelde je 125?
Geen typo, dus 152 kilometer per uur op cruise control (harder gaat ie echt niet).
Af en toe wel heel even onderbreken met invoegers en vrachtwagens.

Start: 99% - 372 km actieradius

Finish: 19% - 46 km actieradius

Rit: 1 uur 3 minuten gereden (134km) met gemiddelde van 3.5km/kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Dekkert schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Die update zou zeker welkom zijn.
[...]
Dan kan ik de online ANWB Routeplanner (tomtom) aanraden. Doet precies wat je zoekt @Berry0299
Als het met de ingebouwde tomtom ook zou kunnen zou het helemaal fantastisch zijn.

Ik mis nog de feature van tomtom om via de app een route naar de auto te sturen.

Voorbeeld: route van Groningen naar Maastricht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7RLe84VwRTGfCfAsxS6MoQTcFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZvfCxFZhQauit4s233gtScWL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29wEOQEbZCzBexXkJ36Wnw2IwvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2iNJ7FpgC8zOj3Y1dKbUYpPC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:39:
Vandaag bericht gekregen dat ik ook een nieuwe lease auto mag uitkiezen, ik kan kiezen uit deze 3 auto's https://ev-database.org/n...aa97316c339cc251075d2cee4
Ik zou kiezen tussen de Jeep of de Renault.

Jeep als je meer actieradius belangrijk vindt en de Renault als je meer bagageruimte zoekt.
Waar ga je 'm voor gebruiken? Voor woon-werk? Als je meer dan een uurtje in de auto zit zou ik vooral de stoelen testen. Die van de Jeep zijn zeer oncomfortabel voor lange ritten kan ik je vertellen. Ga voor de grap eens de stoel van de bestuurder goed afstellen en dan op de achterbank zitten. Bagageruimte van de Jeep valt mij wel wat tegen. Als een Hyundai of Kia een optie is, altijd meer auto voor je geld naar mijn idee. Ik kreeg niet eens standaard de automatten bij de auto. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 13:21
Het zijn niet echt goed vergelijkbare auto's. De Renault is de fijnste auto, maar de uitvoering in je vergelijking is het instappertje met de kleinste motor en accu die je eigenlijk niet wil. Qua Peugeot wil je eigenlijk niet de 208, maar de 2008 als je goed wil vergelijken met de Jeep. Maar een 2008 mag je niet kiezen? De Peugeot is technisch wel voor een groot deel gelijk aan de Jeep, maar ook deze in jouw lijstje is dan weer de uitvoering met de kleine Stellantis motor en accu.
Ik zou even die drie configureren op hun websites, met een vergelijkbaar uitrustingsniveau, en dan kijken wat dat met de prijs doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Bedankt voor alle reply's helaas moet ik een keuze maken uit die 3. Ik rij regelmatig tussen een aantal locaties voor mijn werk, maar echt lange ritten helaas niet. Ik ga met de Jeep en Renault beide een proefrit maken. Dan ga ik er een klap opgeven.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Odeklontje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:41:
[...]

Dan kan ik de online ANWB Routeplanner (tomtom) aanraden. Doet precies wat je zoekt @Berry0299
Als het met de ingebouwde tomtom ook zou kunnen zou het helemaal fantastisch zijn.

Ik mis nog de feature van tomtom om via de app een route naar de auto te sturen.

Voorbeeld: route van Groningen naar Maastricht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Fiat 600 en de Alfa Junior zijn de zelfde auto's als de Jeep en die hebben het al wel. Dus vreemd dat men voor Jeep zo lang wacht met een update als die al komt.
De actieradius van de Jeep is een loos getal in de praktijk.
Als ie aangeeft nog 200 km te kunnen rijden haal je op zeker 2x 90 km enkele reis niet zonder toch nog te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Pierre schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:00:
Bedankt voor alle reply's helaas moet ik een keuze maken uit die 3. Ik rij regelmatig tussen een aantal locaties voor mijn werk, maar echt lange ritten helaas niet. Ik ga met de Jeep en Renault beide een proefrit maken. Dan ga ik er een klap opgeven.
Als je gevoelig bent voor een goed werkende app bij de auto, test die dan ook alle 3. Over de beroerde app van de Jeep is al een hoop geschreven hier. Ik gebruik de app ook gewoon niet meer, scheelt een berg ergernis.
Ik blijf bij mijn conclusie: Prima auto, slechte app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Odeklontje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

.... stoelen testen. Die van de Jeep zijn zeer oncomfortabel voor lange ritten kan ik je vertellen. Ga voor de grap eens de stoel van de bestuurder goed afstellen en dan op de achterbank zitten. Bagageruimte van de Jeep valt mij wel wat tegen.
Als ik mijn bestuurdersstoel goed af stel past er niemand meer achter op de bank ;) . De bagageruimte is inderdaad niet heel ruim maar voor mij prima. (En moet het écht een keer groter dan staat hier nog een Volvo V50 op de oprit.)
Op de 'eerste rij' is alles lekker ruim en comfortabel, daarachter wordt dat al gauw een stuk krapper. We zijn maar samen thuis, dus voor ons voldoet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dekkert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:28:
[...]
Ik blijf bij mijn conclusie: Prima auto, slechte app.
Wat voor app gebruik je dan als ik vragen mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Pierre schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Wat voor app gebruik je dan als ik vragen mag.
Gaat over de app die bij de auto hoort, gewoon te vinden in de appstore als je zoekt op jeep.

De app werkt inderdaad niet top, maar ik gebruik hem alleen voor het zien van de state of charge (soc) als ik onderweg aan het laden ben en een koffietje drink, of wanneer ik de auto op wil warmen of afkoelen op afstand. Dit werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

MrTomatosoup schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Gaat over de app die bij de auto hoort, gewoon te vinden in de appstore als je zoekt op jeep.

De app werkt inderdaad niet top, maar ik gebruik hem alleen voor het zien van de state of charge (soc) als ik onderweg aan het laden ben en een koffietje drink, of wanneer ik de auto op wil warmen of afkoelen op afstand. Dit werkt bij mij prima.
Lol dat snap ik maar bedankt voor de info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Excuses @Pierre , ik bedoelde de Jeep app, waarmee je o.a. de status van de batterij en de voortgang van het laden zou moeten kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
MrTomatosoup schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

De app werkt inderdaad niet top, maar ik gebruik hem alleen voor het zien van de state of charge (soc) als ik onderweg aan het laden ben en een koffietje drink,
Dat is het belangrijkste wat ik zou willen zien, maar vanaf dag 1 nooit goed heeft gewerkt. En na een half jaar contact met de helpdesk van Stellantis in de weer te zijn geweest ben ik er wel klaar mee. Ik gebruik hem niet meer, het gaat ook prima zonder er geeft ook rust.

Als ik onderweg moet laden doe ik dat vaak bij FastNed, en hun app werkt wel prima. Geeft een goede voortgang van het laden en de SOC. De app van FastNed lijkt een betere/meer stabiele communicatie te hebben met de auto dan de app van Jeep zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Wij hebben ook in de Megane proefgereden, maar wij vonden het helemaal niets. De auto voelde erg log (wat niet meehielp is dat ze hem in de ECO-modus meegaven). Maar ook het dashboard vonden we uiteindelijk maar niets. Ontzettend druk met een hele vreemde hendel die half voor het scherm bij je stuur hangt. Heb mijn hele leven Renault gereden, maar dit viel me erg tegen.

De Jeep waren we eigenlijk meteen enthousiast over. Hij voelt lekker sportief en ook van binnen is het weliswaar wat minder excentriek, maar wel heel praktisch en aangenaam.

Waar de Megane het op wint, is vooral de ruimte bij de achterste zitplekken. Ook schijnt de Megane beter de actieradius te kunnen voorspellen en een route met oplaadmomenten te kunnen plannen (daarvoor moet je wel een extra pakket nemen).

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dekkert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Dat is het belangrijkste wat ik zou willen zien, maar vanaf dag 1 nooit goed heeft gewerkt. En na een half jaar contact met de helpdesk van Stellantis in de weer te zijn geweest ben ik er wel klaar mee. Ik gebruik hem niet meer, het gaat ook prima zonder er geeft ook rust.

Als ik onderweg moet laden doe ik dat vaak bij FastNed, en hun app werkt wel prima. Geeft een goede voortgang van het laden en de SOC. De app van FastNed lijkt een betere/meer stabiele communicatie te hebben met de auto dan de app van Jeep zelf.
Het wordt voor mij de 1e EV (is verplicht vanuit mijn werkgever) maar je kan dus ook een third party app gebruiken om je SoC te checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:54
Pierre schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Het wordt voor mij de 1e EV (is verplicht vanuit mijn werkgever) maar je kan dus ook een third party app gebruiken om je SoC te checken.
Tijdens het snelladen communiceert de auto met de laadpaal, dus dan kun je in de app van, in het geval dat je bij FastNed laadt, FastNed zien wat de laadvoortgang is. Daarbuiten kun je alleen de Jeep-app van Stellantis gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Dekkert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

Als ik mijn bestuurdersstoel goed af stel past er niemand meer achter op de bank ;) . De bagageruimte is inderdaad niet heel ruim maar voor mij prima. [...]
Dat is ook de grap. Eigenlijk is de Jeep een Fiat500 aan de binnenkant, een twee-zitter. En alleen kinderen op de achterbank. Van de buitenkant lijkt de Jeep groot maar dat valt tegen. Voor de gemiddelde Nederlander is de auto niet groot of zelfs oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Je krijgt van je lease een laadpas. Daar zal jij je laadsessies terugvinden. Als je gaat kiezen is denk ik de bijtelling ook belangrijk. En de voorwaarden met je werkgever, het contract en eigen risico. Er zijn bedrijven die via de lease vakantie auto's aanbieden als je op benzine naar Zuid-Frankrijk wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Odeklontje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:49:
[...]

Je krijgt van je lease een laadpas. Daar zal jij je laadsessies terugvinden. Als je gaat kiezen is denk ik de bijtelling ook belangrijk. En de voorwaarden met je werkgever, het contract en eigen risico. Er zijn bedrijven die via de lease vakantie auto's aanbieden als je op benzine naar Zuid-Frankrijk wil.
Bijtelling is voor mij niet van toepassing, ik ga alleen zakelijk rijden, ik mag 500 km privé rijden van de belasting dienst, dat doe ik de laatste 6 jaar al met de lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Odeklontje schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Dat is ook de grap. Eigenlijk is de Jeep een Fiat500 aan de binnenkant, een twee-zitter. En alleen kinderen op de achterbank. Van de buitenkant lijkt de Jeep groot maar dat valt tegen. Voor de gemiddelde Nederlander is de auto niet groot of zelfs oncomfortabel.
Ik ben met mijn 1.95 meter (lengte vooral in de benen) vermoedelijk wat langer dan de gemiddelde Nederlander. Oncomfortabel zou ik het niet willen noemen, ik zit op zich prima! Alleen achter me blijft niet veel meer over. Dit weekend toevallig weer eens met 4 volwassenen in de auto gezeten (gebeurd maar 1 of 2 keer per jaar). Op zich ging het met rijden om de stoel wat naar voren te zetten, maar in- en uitstappen wordt dan lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Sinds ik de Avenger heb , zon maand of 9 heb ik zeker al 4 meldingen gehad over de bandenspanning.
De pomp ik dan keurig weer op maar ik heb nog nooit eerder een auto gehad doe zo vaak vindt dat zijn banden te zacht zijn.
Meer gebruikers met deze ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Berry0299 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:52:
Sinds ik de Avenger heb , zon maand of 9 heb ik zeker al 4 meldingen gehad over de bandenspanning.
De pomp ik dan keurig weer op maar ik heb nog nooit eerder een auto gehad doe zo vaak vindt dat zijn banden te zacht zijn.
Meer gebruikers met deze ervaring ?
Reset je de sensors wel na het oppompen van je banden?
En gaat er ook echt veel lucht bij?

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ja reset ze anders word je gek vd melding en ja er gaat elke keer lucht bij . Hij meldt ook alle banden niet een specifieke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-04 15:49
Dekkert schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:40:
[...]

Nog even terugkomend op bovenstaande post uit de winterperiode n.a.v. een vraag van @MarijeKoek over het niet halen van de max laadsnelheid van 100 kW die voor de Avenger mogelijk moet zijn:
Gisteren stond ik sinds lange tijd weer even bij FastNed en trok ruim 100 kW naar binnen. Het kan dus zeker wel met de Avenger als de omstandigheden goed zijn. :*)

[Afbeelding]
Dat is super!
Inmiddels laadexpert na vakantie in Italië.
Laden bij Tesla (🙈) gaat het allersnelst en is het voordeligst bovendien! (met abo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Dank!
Dat het Tesla snel zou gaan had ik wel verwacht, maar niet dat ze ook de voordeligste zouden zijn. Ik dacht eerde andersom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
Dekkert schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:10:
Dank!
Dat het Tesla snel zou gaan had ik wel verwacht, maar niet dat ze ook de voordeligste zouden zijn. Ik dacht eerde andersom
Ja, vaak rond de 25 cent per kWh (in Nederland, rest Europa rond de 45 cent). Met een abonnement van een tientje per maand, heb je dat er snel uit op vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fOXKYeMqNhOdzxd7U1SAMdT36w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PlrmRGmYistgm9kGlRetBNKv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
Iemand tips? Vandaag, na sinds november probleemloos te hebben gereden, het vaker gelezen bekende zwarte scherm (beide schermen, met luid gepiep). Is een reset een mogelijkheid of is de garage de enige optie?

[ Voor 6% gewijzigd door MarijeKoek op 12-08-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
dennistijsen schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:49:
Vandaag een hele grote irritatie. Alle schermen zijn uitgevallen tijdens het rijden. Doodeng. Staat nu bij de dealer.
Was dit een beetje vlot hersteld Dennis? Durf bijna niet verder te lezen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
MarijeKoek schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:40:
Iemand tips? Vandaag, na sinds november probleemloos te hebben gereden, het vaker gelezen bekende zwarte scherm (beide schermen, met luid gepiep). Is een reset een mogelijkheid of is de garage de enige optie?
Ik heb het gehad en de oplossing was de accu polen (vd de reguliere accu) er 5 minuten af en alles werkte weer .
Dat is gedaan door de dealer, maar achteraf had ik dit ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
Berry0299 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Ik heb het gehad en de oplossing was de accu polen (vd de reguliere accu) er 5 minuten af en alles werkte weer .
Dat is gedaan door de dealer, maar achteraf had ik dit ook kunnen doen.
Dat is geruststellend, dank voor je snelle reactie. Morgen komt Jeep aan huis, dan kan ik dit benoemen als ze het zelf niet weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj. Winters
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-06 08:42
MarijeKoek schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:40:
Ik heb het een aantal keer per week. Inmiddels negeer ik het en ga ik gewoon rijden. Na paar honderd meter start alles op en is er niets meer aan de hand. Het is wel irritant.

Zijn er anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
Maj. Winters schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb het een aantal keer per week. Inmiddels negeer ik het en ga ik gewoon rijden. Na paar honderd meter start alles op en is er niets meer aan de hand. Het is wel irritant.

Oh wel dapper (lees: eng!) want je ziet dan toch niet hoe hard je rijdt? En dat gepiep stopt wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maj. Winters
  • Laatst online: 16-06 08:42
MarijeKoek schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Oh wel dapper (lees: eng!) want je ziet dan toch niet hoe hard je rijdt? En dat gepiep stopt wel?
Het went :)

Piepen stopt, maar het is wel irritant. Met name als je achteruit wil, want de camera werkt ook niet. Zelfs het geluid van de richtingaanwijzer is niet wat we gewend zijn.

Tot nu toe start hij uiteindelijk wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
Wij hebben de Avenger opgehaald begin februari. In maart 2 keer een zwart scherm gehad. Auto blijft gewoon rijden, was wel billenknijpen - zeker de eerste keer! Parkeerplaats opgezocht, auto herstart en daarna doet alles het weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Een soort reboot dus. Het lijkt wel Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgettweaker
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-03 16:10
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de jeep avenger ev?

Eind april besteld en de levertijd zou 3.5 - 4 maanden zijn, hij zou dus komende weken moeten komen maar mijn gevoel zegt dat het langer gaat worden?

Heb een summit besteld, geel en zwart dak en dan met geel dashboard en stoelen ook met geel oid…..

Hoelang hebben jullie gemiddeld gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Gadgettweaker schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:18:

Eind april besteld en de levertijd zou 3.5 - 4 maanden zijn, hij zou dus komende weken moeten komen maar mijn gevoel zegt dat het langer gaat worden?

Heb een summit besteld, geel en zwart dak en dan met geel dashboard en stoelen ook met geel oid…..

Weet niet of hetzelfde voor jou opgaat, ik heb een gele first edition (lijkt volgens mij qua opties e.d. best op wat jij hebt) en de levering moest toen nog helemaal op gang komen. Als je naar de berichten van het forum rond die tijd gaat kan je genoeg lezen over leveringsproblemen :P

Ik heb begin mei besteld, en begin december de auto gekregen. Is wel via zakelijke lease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekkert
[...]

Wel mee bij de dealer geweest?

Ik ben zo'n eikel die hiermee iedere keer mee naar de dealer zo gaan tot het goed was (heb ik letterlijk met een eerdere nieuw aangeschafte auto ook gedaan). Het is geen pakje boter wat we gekocht/geleaset hebben denk ik dan maar. En wie zegt dat de veiligheidssystemen van de auto wel werken mocht het onverhoopt mis gaan? Probeer dan de aansprakelijkheid maar eens bij de dealer te leggen, dan geeft er niemand thuis natuurlijk.

Het hoort niet, het gros van de Avengers heeft het niet, dus los het op dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dekkert op 15-08-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Werkt de app (SoC) nog bij jullie?

Hier sinds gistermiddag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
outlandos schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:51:
[...]

Valt zoiets niet gewoon onder de garantie dan?

Achterklep van mijn FE werkt altijd, ongeacht de weersomstandigheden.
Had ik ook. Sensoren vervangen toen was het weer goed. Onderdelen leveren heeft 6 maanden geduurd.

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
Bij ons is het zwarte scherm na 3 maanden opgelost door een nieuwe radio.
Achterklep na 9 maanden door nieuwe sensoren.
Airco is nu ook al 2 maanden stuk. Doet het vaak wel en soms ineens niet. Meestal als het heel heet is buiten. Heel irritant.
Heb nog nooit zoveel gedoe met een auto gehad als met deze Avenger first edition.
Afdekflap is nog steeds niet geleverd. (Okt 23)

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Ik ben over het algemeen heel tevreden, heb gelukkig niet alle problemen die hiervoor genoemd zijn.

Wel is bij mij sinds gisteren de verbinding met TomTom Services weer weg. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

outlandos schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:06:

Hij heeft bij mij gewerkt tot gisteravond 23:00 uur. Hij denkt nog steeds dat ie bij de Shell recharge staat aan de grens bij Duitsland :+

Dat verklaart wellicht ook wel de eigenaardigheid in de Tesla app afgelopen nacht, die bleef maar op laadsessie initialiseren staan terwijl ie gewoon aan het opladen was.

Zelfde heb ik ook met mijn slim laden integratie, hij wil geen SoC status doorgeven in evcc/HA icm een Alfen laadpaal. Gelukkig werkt het slim laden op basis van zon en laag tarief gewoon zonder issues (hij zit nu rond de 90% vol, eens kijken of ie hem om 15:00 uur afbreekt).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
nwagenaar schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

Hij heeft bij mij gewerkt tot gisteravond 23:00 uur. Hij denkt nog steeds dat ie bij de Shell recharge staat aan de grens bij Duitsland :+

Dat verklaart wellicht ook wel de eigenaardigheid in de Tesla app afgelopen nacht, die bleef maar op laadsessie initialiseren staan terwijl ie gewoon aan het opladen was.

Zelfde heb ik ook met mijn slim laden integratie, hij wil geen SoC status doorgeven in evcc/HA icm een Alfen laadpaal. Gelukkig werkt het slim laden op basis van zon en laag tarief gewoon zonder issues (hij zit nu rond de 90% vol, eens kijken of ie hem om 15:00 uur afbreekt).
Heel apart. Sinds 2 dagen geen enkele update meer. Zelfs geen mail bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
outlandos schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:06:

Hier ook geen werkende app. En zonder werkende displays is het nu helemaal gokken hoe het met de auto (en vooral de SoC is) haha. Mooie bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
MarijeKoek schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:02:
[...]

Hier ook geen werkende app. En zonder werkende displays is het nu helemaal gokken hoe het met de auto (en vooral de SoC is) haha. Mooie bak.
Dat is goed waardeloos zeg.

Hier werkt de app inmiddels weer. Uit het niets. Blijft vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raby
  • Laatst online: 18-08-2024
Dag allen,
Vandaag heb ik de 40.000 km gehaald! (zonder vakantie kilometers)
Ik kan terug kijken op fijne, mooie en veilige kilometers. Na 40k heb ik wel een aantal dingen die op m’n zenuwen werken;

-De achterklep werkt helaas niet altijd! 10-20% van de tijd.
-Airco valt soms uit voor een seconde
-CarPlay en de software in de auto is niet optimaal! Als je verbinding (kort) verbroken is dan kan je m handmatig niet meer verbinden. (Met kabel lukt het soms)
-App werkt meestal wel goed maar soms herkent ie niet dat de auto aan het laden is.
-Aan de lader kan de auto soms ook raar doen; deur/klep die niet automatisch open gaat (alleen met metalen sleutel nog open te krijgen)
-Ruitenwisser is ook best beperkt!

Het zijn kleine dingen waar ik mee kan leven maar dat mag de pret niet drukken! Overal wel een goeie auto en geen straf om in te rijden😄👍🏼
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 07:56
[...]

Ik heb het (gelukkig) nog maar 1x gehad. Inderdaad voordat ik de kans had erge s te stoppen kwam het scherm alsnog op, na misschien 500 meter rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:11:
[...]

Ik had de app al een paar weken niet geopend. Net geprobeerd en ik moest opnieuw inloggen, maar het werkt allemaal wel.

Overigens vorige week in de haast de achterklep met de hand dicht gedaan (even vergeten dat hij elektrisch is) en sindsdien werkt de achterklep heel vaak niet... Bij het indrukken van de rode knop een paar piepjes en verder niks. Als ik hem dan handmatig een keer dicht doe en elektrisch open werkt het weer, erg vreemd. Nooit last gehad en nu al een keer of 5 in een paar dagen tijd.

[ Voor 36% gewijzigd door Piepertie op 19-08-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
outlandos schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:11:
[...]

Zojuist de auto opgehaald bij de dealer (niet waar ik 'm gekocht heb overigens, van hen verwacht ik nog wel de matjes). Mijn partner had een tussendoorplekje onderhandeld, anders pas in september aan de beurt.
Diagnose: zelf de update geaccepteerd, dat kan natuurlijk niet. Bij iedere volgende update dus naar de dealer, anders vragen om problemen (ook na een paar maanden).

Wat vinden jullie van dat advies?

Volgens de (inmiddels kennelijk weer werkende app) heb ik nu een probleem met mijn ABS. Advies van de werkplaatsmeneer zojuist: app verwijderen en opnieuw installeren. Edit: inloggen met dezelfde gegevens geeft gewoon weer dezelfde informatie. Ik laat het maar zo.

Zeer plezierige service overigens, dankbaar dat ik weer kan zien hoe hard ik rij (en verwarming/airco, CarPlay, rijmodi, parkeersensoren, radio, etc.). Lekker bakkie als ie het doet.

[ Voor 4% gewijzigd door MarijeKoek op 19-08-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
MarijeKoek schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Zojuist de auto opgehaald bij de dealer (niet waar ik 'm gekocht heb overigens, van hen verwacht ik nog wel de matjes). Mijn partner had een tussendoorplekje onderhandeld, anders pas in september aan de beurt.
Diagnose: zelf de update geaccepteerd, dat kan natuurlijk niet. Bij iedere volgende update dus naar de dealer, anders vragen om problemen (ook na een paar maanden).

Wat vinden jullie van dat advies?

Volgens de (inmiddels kennelijk weer werkende app) heb ik nu een probleem met mijn ABS. Advies van de werkplaatsmeneer zojuist: app verwijderen en opnieuw installeren. Edit: inloggen met dezelfde gegevens geeft gewoon weer dezelfde informatie. Ik laat het maar zo.

Zeer plezierige service overigens, dankbaar dat ik weer kan zien hoe hard ik rij (en verwarming/airco, CarPlay, rijmodi, parkeersensoren, radio, etc.). Lekker bakkie als ie het doet.
Blij dat ie t weer doet.

Ik heb al in geen 100 jaar meer een update ontvangen. Volgens mij zijn ze uit ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Gadgettweaker schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:18:

Bij mij werd het elke keer 4 weken uitgesteld je kon de klok er op gegeven moment op gelijk zetten.
Had een "op voorraad" besteld model zou 6-8 weken duren eind mei besteld werd uiteindelijk 1 november rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
1

[ Voor 99% gewijzigd door Berry0299 op 20-08-2024 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berry0299
Bij mij werd de niet openende achterklep een irritatie punt dat het plezier vergalde .
9 vd 10 keer opende ie een cm om vervolgens te gaan piepen.
Van die 9/10 x opende ie dan heel soms een 2e keer wel.
Enfin heb nu zelf beetje gepield met de "pootjes" die in de achterklep zitten .
Volgens mij worden die mechanisch weggeduwd bij het openen .
Als je die een kwart slag draait kan je ze eruit halen.
Vervolgens weer teruggeduwd en met een kwartslag weer terug geplaatst .
Vooralsnog lijkt dat het probleem te verhelpen (afkloppen) in elk geval gaat ie sindsdien altijd open in 1x .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vanmiddag ook voor t eerst een zwart scherm bij het wegrijden. Na een paar 100 meter gingen de schermen 1 voor 1 aan... Daarna niks aan de hand.

Maar even iets anders:

Hebben jullie ook dat de riem enorm vaak tegen een hard deel van de stoel komt en daarbij een hard geluid maakt? Ze hebben dat zachte "tape" niet ver genoeg doorgetrokken is mijn idee. Ik heb er nu een paar washandjes tussen gedaan en dat heeft het opgelost, maar mooi is anders.

Ik wil graag dat "tape" kopen om er zelf op de plakken, maar geen idee waar ik dan op moet Google'en. Iemand hier die het weet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dz_O8vtrIpQby_82VvmxS-LrAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOuI423dROp2ZGqAaQ0pHVvh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgettweaker
Berry0299 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Bij mij werd het elke keer 4 weken uitgesteld je kon de klok er op gegeven moment op gelijk zetten.
Had een "op voorraad" besteld model zou 6-8 weken duren eind mei besteld werd uiteindelijk 1 november rijden
Ik heb gebeld, hij staat in Antwerpen. Zou nu nog week of 2 duren verwacht de dealer. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
Gadgettweaker schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Ik heb gebeld, hij staat in Antwerpen. Zou nu nog week of 2 duren verwacht de dealer. Wat is jullie ervaring?
Geduld hebben en je er gewoon heel erg op verheugen! Heerlijke auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgettweaker
MarijeKoek schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:09:
[...]

Geduld hebben en je er gewoon heel erg op verheugen! Heerlijke auto!
ik verheug me als een malle :) maar dat geduld he..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Remt de Jeep automatisch als hij denkt dat het noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen????

Zojuist me wezenloos geschrokken toen er REM! in het beeld kwam en direct er na de auto vol in de ankers ging. Het voelde alsof iemand de handrem opeens omhoog trok. Ik slipte er zelfs een beetje door.

Waarschijnlijk kwam dit door een fietser die vanaf de stoep het fietspad op kwam gereden, maar er was absoluut geen noodzaak om te remmen. De fietser was nog meters verwijderd en ik reed niet harder dan 40. Ik had geluk dat er geen auto achter me zat.

Twee vragen:

1) klopt het dat de auto uit zichzelf kan remmen? Zo niet dan moet ik direct de garage bellen.

2) als het wel mogelijk is/een optie is, kun jij dit dan uitzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 28-08-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 13:21
outlandos schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:50:
Remt de Jeep automatisch als hij denkt dat het noodzakelijk is om een ongeluk te voorkomen????

Zojuist me wezenloos geschrokken toen er REM! in het beeld kwam en direct er na de auto vol in de ankers ging. Het voelde alsof iemand de handrem opeens omhoog trok. Ik slipte er zelfs een beetje door.

Waarschijnlijk kwam dit door een fietser die vanaf de stoep het fietspad op kwam gereden, maar er was absoluut geen noodzaak om te remmen. De fietser was nog meters verwijderd en ik reed niet harder dan 40. Ik had geluk dat er geen auto achter me zat.

Twee vragen:

1) klopt het dat de auto uit zichzelf kan remmen? Zo niet dan moet ik direct de garage bellen.

1: Ja, dit heet 'Herkennings- en noodremsysteem voor voetgangers en fietsers', en zit standaard in elke uitvoering van de Avenger.
2: Je kunt het uitzetten, maar elke keer na het uitzetten van de motor wordt het weer opnieuw geactiveerd, dus je moet dat handmatig voor elke rit doen.

Overigens is het normaal dat het systeem waarschuwt en remt als het obstakel nog meters verwijderd is. De reactietijd en remweg bij 40 km/u is ook meters lang. Nu was de ingreep bij jou onterecht, en dat is een euvel dat wel vaker gebeurt (vraag het maar eens aan Tesla-rijders), maar beter een keer te vaak ingrijpen dan een keer te weinig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
outlandos schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:50:

Twee vragen:

1) Ja, klopt.
2) Je kunt even in die rij assistentie settings kijken, maar is dit niet verplicht sinds kort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
ja is verplicht door de EU
Je kunt wel sneltoetsen maken om ze uit te zetten (de rijasssitenten)
Dan hoef je niet elke keer door het menu om ze uit te zetten
Maar je moet het bij elke rit opnieuw doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
En ik ben me inderdaad ook al een paar keer rot geschrokken 😄 Maar ik zet het niet uit, al twee keer gehad dat de auto nét wat sneller ingreep dan ikzelf. Dus het zal me op een dag ook wel een keer redden denk ik (of een fietser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

Mijn vriendin heeft genoeg van haar oude ICE BMW met de nodige kuren. Nu heeft ze haar zinnen gezet op een Jeep Avenger Altitude EV met een leuke optielijst. Ze wil hem gaan private leasen en heeft daarbij een pakket gemaakt wat naar mijn idee net in de subsidie moet vallen.

Nu hebben we zojuist de SEPP aangevraagd, maar we zijn nog niet helemaal zeker wát te doen met de opties en ik ben benieuwd of er meer mensen hiermee gedeald hebben.

De auto incl opties komt uit op: 45.000 EUR exact
Het contract van de lease komt uit op: 45.000,46 EUR (heel vreemd).

Wanneer ik mijn Nederlandsche taalkennis gebruik en mijn gezond verstand gebruik, zou je zeggen dat het toegekend kan worden, maar het blijft enerzijds wat discutabel en we hebben allebei wel wat zorgen hierover.

Tekst RVO:
" De nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto die op uw naam komt in het kentekenregister (RDW), is minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. Let op: de catalogusprijs in het kentekenregister is leidend voor ons."

-Dat wil dus zeggen een maximumbedrag van 45.000 EUR (Daaraan voldoen wij)
-Die 46 cent, waar hij vandaan komt: geen idee, maar het is ónder 45.000,50 en dan zou je dus afronden naar beneden.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Voor zover ik weet gaat het om de opgegeven waarde van de auto en dan zou ik persoonlijk het risico met die 46 cent niet nemen. Wellicht kun je wat overleggen met de leasemaatschappij om hem onder die 45.000 te krijgen, of er toch maar voor kiezen om een optie weg te halen. Kan me niet voorstellen dat een leasemaatschappij daar niets mee kan om eerlijk te zijn.

Wij dachten afgelopen vrijdag ook onze private lease-Avenger op te halen, maar daar dacht de dealer anders over. De auto was in geen velden of wegen te bekennen. Blijkbaar was er iets mis gegaan met het koppelen van onze auto aan de offerte, waardoor hij nu waarschijnlijk niet meer te krijgen is.

Zwaar over de zeik natuurlijk, maar uiteindelijk kan ook de dealer er niets aan veranderen. Hopelijk komen ze met een fatsoenlijk alternatief dat ons niet meer gaat kosten dan de huidige offerte. Is dat laatste wel het geval, dan gaan we toch maar van de Jeep afzien helaas.

Heeft iemand hier ervaring met een vergelijkbare situatie (dealer kan niet meer leveren)? Wat zijn in die gevallen je opties. Is er dan nog te onderhandelen wanneer ze bijvoorbeeld met een duurdere variant komen? Het is uiteindelijk hun fuck-up geweest en ze hebben ons ook nog eens helemaal naar de locatie laten komen voor nop.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Smoonshine schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:51:
Voor zover ik weet gaat het om de opgegeven waarde van de auto en dan zou ik persoonlijk het risico met die 46 cent niet nemen. Wellicht kun je wat overleggen met de leasemaatschappij om hem onder die 45.000 te krijgen, of er toch maar voor kiezen om een optie weg te halen. Kan me niet voorstellen dat een leasemaatschappij daar niets mee kan om eerlijk te zijn.

Wij dachten afgelopen vrijdag ook onze private lease-Avenger op te halen, maar daar dacht de dealer anders over. De auto was in geen velden of wegen te bekennen. Blijkbaar was er iets mis gegaan met het koppelen van onze auto aan de offerte, waardoor hij nu waarschijnlijk niet meer te krijgen is.

Zwaar over de zeik natuurlijk, maar uiteindelijk kan ook de dealer er niets aan veranderen. Hopelijk komen ze met een fatsoenlijk alternatief dat ons niet meer gaat kosten dan de huidige offerte. Is dat laatste wel het geval, dan gaan we toch maar van de Jeep afzien helaas.

Heeft iemand hier ervaring met een vergelijkbare situatie (dealer kan niet meer leveren)? Wat zijn in die gevallen je opties. Is er dan nog te onderhandelen wanneer ze bijvoorbeeld met een duurdere variant komen? Het is uiteindelijk hun fuck-up geweest en ze hebben ons ook nog eens helemaal naar de locatie laten komen voor nop.
Thanks voor je reactie! De dealer heeft inderdaad ervoor gezorgd dat hij precies onder de 45.000 EUR grens valt, dus alles is in orde nu. _/-\o_

Over de f*ck-up bij jullie, dat is echt ongelofelijk zeg! Man man man....
Helaas geen ervaring mee, dus ik kan je hier niet mee helpen. Heel veel succes en sterkte met deze teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Inmiddels iets teruggehoord van de dealer. Blijkbaar is de auto die voor ons is gereserveerd uit de "virtuele voorraad" gekomen, wat betekent dat het een auto is waarvan ze weten dat hij er nog niet is, maar er wel aan komt. In het ergste scenario krijgen we die auto, wanneer hij de fabriek uit rolt. Dat kun dus zomaar nog twee maanden duren (of gezien de ervaringen hier zelfs langer).

Ze gaan nog proberen om op kortere termijn iets te regelen, maar daarvoor moeten ze eerst contact hebben met het hoofdkantoor van Jeep en blijkbaar is ze dat al sinds vrijdag niet gelukt.

Al met al dus wel de zekerheid dat we de Avenger gaan krijgen, maar het is nog verre van duidelijk wanneer.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Smoonshine schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:33:
Inmiddels iets teruggehoord van de dealer. Blijkbaar is de auto die voor ons is gereserveerd uit de "virtuele voorraad" gekomen, wat betekent dat het een auto is waarvan ze weten dat hij er nog niet is, maar er wel aan komt. In het ergste scenario krijgen we die auto, wanneer hij de fabriek uit rolt. Dat kun dus zomaar nog twee maanden duren (of gezien de ervaringen hier zelfs langer).

Ze gaan nog proberen om op kortere termijn iets te regelen, maar daarvoor moeten ze eerst contact hebben met het hoofdkantoor van Jeep en blijkbaar is ze dat al sinds vrijdag niet gelukt.

Al met al dus wel de zekerheid dat we de Avenger gaan krijgen, maar het is nog verre van duidelijk wanneer.
Had precies het zelfde bestelde "een nieuwe auto uit voorraad" 6-8 weken levertijd begin mei.
Kwam uiteindelijk pas in November.
Een voorraad is in de autowereld iets compleet anders dan in de rest van de wereld. En ze doen net of jij gek bent en niet zij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Berry0299 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:40:
[...]

Had precies het zelfde bestelde "een nieuwe auto uit voorraad" 6-8 weken levertijd begin mei.
Kwam uiteindelijk pas in November.
Een voorraad is in de autowereld iets compleet anders dan in de rest van de wereld. En ze doen net of jij gek bent en niet zij
Vind het geen probleem als ze dat van tevoren melden. Maar wij stonden al bij de dealer om hem op te halen.

Heb inmiddels opnieuw contact gehad en ook aangegeven dat ik niet 2 a 3 maanden wil gaan wachten op een nieuwe auto en dan maar duimen of hij daadwerkelijk binnen die tijd komt. We hebben aangegeven dat we in principe ook rustig een gele of blauwe uitvoering willen ipv zwart, maar dat we tegemoetkoming willen wanneer dat duurder uitvalt, zij het op de maandprijs en anders op de inruil van onze huidige auto.

Volgende week word ik teruggebeld, met hopelijk wat meer duidelijkheid.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Smoonshine schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:58:
[...]

Vind het geen probleem als ze dat van tevoren melden. Maar wij stonden al bij de dealer om hem op te halen.

Heb inmiddels opnieuw contact gehad en ook aangegeven dat ik niet 2 a 3 maanden wil gaan wachten op een nieuwe auto en dan maar duimen of hij daadwerkelijk binnen die tijd komt. We hebben aangegeven dat we in principe ook rustig een gele of blauwe uitvoering willen ipv zwart, maar dat we tegemoetkoming willen wanneer dat duurder uitvalt, zij het op de maandprijs en anders op de inruil van onze huidige auto.

Volgende week word ik teruggebeld, met hopelijk wat meer duidelijkheid.
Het werd mij niet verteld , mij werd iets verkocht dat er niet was , en toen ie na maanden er eindelijk stond kregen ze hem niet op kenteken , duurde ook weer ruim een week extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Berry0299 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:45:
[...]

Het werd mij niet verteld , mij werd iets verkocht dat er niet was , en toen ie na maanden er eindelijk stond kregen ze hem niet op kenteken , duurde ook weer ruim een week extra
Poeh, dat is ook zuur. Hoe is dat traject bij jullie verder gegaan? Hebben jullie nog wat tegemoetkoming gekregen vanuit de dealer of Stellantis/Jeep. Morgen wil ik een datum horen, of in ieder geval een week en ik speel met de gedachte om daar een in gebreke stelling aan te koppelen dat als die datum niet gehaald wordt, ik onder het contract uit kan.

Sowieso vraag ik me af of we er nu al niet onderuit kunnen. Zij hebben namelijk niet geleverd op het door ons samen afgesproken moment. Heb persoonlijk niet zoveel zin om de rechtsbijstand en alles er bij te slepen, aangezien dat de sfeer onderling waarschijnlijk ook niet ten goede komt.

uhm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
Smoonshine schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:59:
[...]

Poeh, dat is ook zuur. Hoe is dat traject bij jullie verder gegaan? Hebben jullie nog wat tegemoetkoming gekregen vanuit de dealer of Stellantis/Jeep. Morgen wil ik een datum horen, of in ieder geval een week en ik speel met de gedachte om daar een in gebreke stelling aan te koppelen dat als die datum niet gehaald wordt, ik onder het contract uit kan.

Sowieso vraag ik me af of we er nu al niet onderuit kunnen. Zij hebben namelijk niet geleverd op het door ons samen afgesproken moment. Heb persoonlijk niet zoveel zin om de rechtsbijstand en alles er bij te slepen, aangezien dat de sfeer onderling waarschijnlijk ook niet ten goede komt.
Wij hebben een ingebrekestelling gedaan omdat ze niet op de afgesproken datum kunnen leveren.
Er werd wel bij verteld door onze jurist dat een maand tot 2 maanden uitstel geen reden was tot annuleren.
Wij hadden de auto 6 maanden na de aangegeven datum nog niet dus konden we er zonder problemen vanaf.
Hierna hebben we een Summit+ uit Duitsland geïmporteerd. Onder de streep goedkoper voor een luxer model dus ik ben tevreden.

• Quamel
  • Laatst online: 16-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPQoqpIx-aREF69tdrjryQHVTOY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HuyPPOGK6yPjKroYifAuPpEB.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee hoe ik de jeep app kan resetten of iets, app doet al precies 46 dagen niet meer. Ik heb al geprobeerd in en uit te loggen en de privacy modus aan en uit te zetten (daar kreeg ik wel een melding van). Als ik de verhalen hoor over de klantenservice hier kijk ik er niet echt uit om te bellen.

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18

• deffpt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 21:20
Hallo allemaal, ook wij hebben besloten om voor een Jeep Avenger te gaan en hebben deze van de week besteld. Kom er alleen net achter dat ik van de prijslijst van mei 2024 ben uitgegaan qua standaard opties in onze Summit. Nu blijkt daar geen warmtepomp meer in te zitten(SINDS JULI 2024), kan de bestelling niet meer aanpassen, nu is mijn vraag ga ik de warmtepomp missen? Ik heb er wel het winterpakket bij.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heb toevallig deze week ook een Jeep besteld (lease) en daar toch gekozen voor een warmtepomp, die gebruikt energie voor de airco en andere dingen.
Ik denk dus dat een warmtepomp zeker voordelen heeft, anders gaat het gebruik van airco van je actieradius af (correct me if i'am wrong).

• deffpt
Dat klopt, zal 10% schelen en dat is voor mij nog wel te doen, mijn langste rit is ca. 230 km en zolang hij dat maar redt is dat voor mij prima. Maar ga ik hem voor de rest nog missen?

• outlandos
deffpt schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:02:
Dat klopt, zal 10% schelen en dat is voor mij nog wel te doen, mijn langste rit is ca. 230 km en zolang hij dat maar redt is dat voor mij prima. Maar ga ik hem voor de rest nog missen?
Ja, bij de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
Is lease!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Zijn er al Avengers die een dakkoffer hebben? Bij Mopar zie ik deze Jeep branded Thule, de Motion XT XL om precies te zijn. In de handleiding (pag.62) staat niet heel veel tekst.
f the vehicle is not provided of
longitudinal bars, the roof rack can be
installed directly on the roof:
Hoe pak ik dit aan?

Afbeeldingslocatie: https://moparstore.be/media/catalog/product/A/5/A5366BC56D95EAB7BFD04AA1C4801ECC.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8okbstUsjKOSteHSC0CSJ11wQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WIrysH3oXAunSaN8ECRaoGIf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deffpt
rCk schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:11:
Mijn vriendin heeft genoeg van haar oude ICE BMW met de nodige kuren. Nu heeft ze haar zinnen gezet op een Jeep Avenger Altitude EV met een leuke optielijst. Ze wil hem gaan private leasen en heeft daarbij een pakket gemaakt wat naar mijn idee net in de subsidie moet vallen.

Nu hebben we zojuist de SEPP aangevraagd, maar we zijn nog niet helemaal zeker wát te doen met de opties en ik ben benieuwd of er meer mensen hiermee gedeald hebben.

De auto incl opties komt uit op: 45.000 EUR exact
Het contract van de lease komt uit op: 45.000,46 EUR (heel vreemd).

Wanneer ik mijn Nederlandsche taalkennis gebruik en mijn gezond verstand gebruik, zou je zeggen dat het toegekend kan worden, maar het blijft enerzijds wat discutabel en we hebben allebei wel wat zorgen hierover.

Tekst RVO:
" De nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto die op uw naam komt in het kentekenregister (RDW), is minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. Let op: de catalogusprijs in het kentekenregister is leidend voor ons."

-Dat wil dus zeggen een maximumbedrag van 45.000 EUR (Daaraan voldoen wij)
-Die 46 cent, waar hij vandaan komt: geen idee, maar het is ónder 45.000,50 en dan zou je dus afronden naar beneden.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ze zal met de zelf samen te stellen nu nog weer wat goedkoper uit zijn, ook deze prijzen staan op vanaf 399,00 even duur als de voorraad modellen!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Odeklontje schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:25:
Zijn er al Avengers die een dakkoffer hebben? Bij Mopar zie ik deze Jeep branded Thule, de Motion XT XL om precies te zijn. In de handleiding (pag.62) staat niet heel veel tekst.

[...]

Hoe pak ik dit aan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ervaring niet, maar er zijn na even Googelen wel dakdragers te vinden voor de Avenger (Thule Kit 145360). Dat lijkt mij persoonlijk fijner dan de dakkoffer meteen op het dak monteren. Wij zijn er voor komende zomer ook naar aan het kijken, omdat we verwachten dat we niet meer alles in de kofferbak krijgen. Dat was in de Kadjar die we nu hebben geen probleem.

Overigens hebben we ook uitsluitsel over de levering van onze Avenger die we vorige maand op zouden halen. Die komt nu eind oktober/begin november en wordt op dit moment gefabriceerd. Het is nog steeds vervelend om de auto pas twee maanden later dan dat we bij de dealer zaten om hem op te halen krijgen, maar een week of zes is te overzien. Ik ben benieuwd of we nog een geste krijgen vanuit de dealer.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

deffpt schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:48:
[...]

Ze zal met de zelf samen te stellen nu nog weer wat goedkoper uit zijn, ook deze prijzen staan op vanaf 399,00 even duur als de voorraad modellen!
Bedankt voor de melding, helaas hebben we meer dan 14 dagen geleden getekend, dus wordt dat wat lastig.
Scheelt ten opzichte van het moment van tekenen ca 31 EUR per maand helaas.

Denk dat ze nog wat verkopen/contracten moeten scoren voor de doelstelling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

rCk schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Bedankt voor de melding, helaas hebben we meer dan 14 dagen geleden getekend, dus wordt dat wat lastig.
Scheelt ten opzichte van het moment van tekenen ca 31 EUR per maand helaas.

Denk dat ze nog wat verkopen/contracten moeten scoren voor de doelstelling :+
Ik heb het snel even gecheckt. Gelukkig zijn wij met onze binnenkort te leveren auto ongeveer net zoveel kwijt als dat we nu met nieuw samenstellen zouden zijn. Plus voor ons was Flex Comfort gratis en daar betaal je nu 35 per maand voor zo te zien.

uhm...

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste