Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

• dvzon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 16:14
mr.Millenarian schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:01:
Sinds kort gebruiken wij ABRP voor de routeplanning in de Jeep. Daarmee zou je redelijk nauwkeurig de snelste routes inclusief beste oplaadpunten onderweg moeten kunnen plannen. Helaas is de verbinding met de software van de Jeep niet altijd optimaal. Hierdoor weet ABRP niet altijd hoeveel procent de accu nog heeft en dat is wel noodzakelijk voor een goede planning.
Ik gebruik ABRP in combinatie met een OBD2 adapter. Dat werkt perfect, die geeft bijna realtime informatie door aan je telefoon zodat het batterijniveau bijna altijd (redelijk) klopt. Gek genoeg wijkt het wel altijd een paar procent af, maar er is prima mee te werken.
https://www.amazon.nl/dp/B071D8SYXN?ref_=pe_111809601_1111269701_t_fed_asin_title

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:20
De banden op mijn Jeep avenger First Edition zijn na ruim 40k km voor het eerst toe aan vervanging. Wat raden jullie aan: zomerbanden of all season? Het is voor mij ook niet geheel duidelijk of de banden die er nu onderzitten all season zijn.

• Dirk0s
  • Laatst online: 07:41
Hier ook aan het oriënteren voor aankoop van 1e elektrische auto.

Eigenlijk voor nu 2 keuzes op het lijstje:

Jeep avenger of Renault megane etech. Voor de rijders van de Avenger hier, zijn er nog belangrijke zaken om rekening mee te houden met de eventuele keuze voor een Avenger? 😅

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:53
Gezien het geringe prijsverschil tussen de Avenger en de Compass zou ik nu eerlijk gezegd voor de laatste gaan. Beter bereik en meer beenruimte achterin vind ik daarvoor de belangrijkste pluspunten. Verder is het verschil tussen het rijden in een Megane en de Avenger, behalve de fijnere rijeigenschappen bij slechte, natte, bevroren wegen in de Avenger, natuurlijk meer een persoonlijke keuze.

• Dirk0s
mr.Millenarian schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:35:
Gezien het geringe prijsverschil tussen de Avenger en de Compass zou ik nu eerlijk gezegd voor de laatste gaan. Beter bereik en meer beenruimte achterin vind ik daarvoor de belangrijkste pluspunten. Verder is het verschil tussen het rijden in een Megane en de Avenger, behalve de fijnere rijeigenschappen bij slechte, natte, bevroren wegen in de Avenger, natuurlijk meer een persoonlijke keuze.
Wel beetje begrepen dat er bij de Megane verschillende types zijn waardoor je miss net niet de juiste opties hebt. Beetje vaag voor mij nu nog. De 40kwh is overigens voor nog mooiere prijs te krijgen maar eigenlijk te klein qua bereik.

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:53
Gewoon even een proefritje maken bij dealers. Deden ik en mijn vriendin ook maar dan met Volvo EX30, Jeep Avenger en KIA Niro. De laatste omdat wij daarvoor deze ook hadden in PHev versie. Nog twee modellen op het oog, maar na de Jeep was ik en tot mijn verbazing mijn vriendin ook om. Hoewel de Volvo bijvoorbeeld ook lekker rijdt, gaf die rare Ipad in het midden, waar je alles op moest doen, het plastic interieur en nog minder beenruimte achterin de doorslag.

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:29
Ik zie net dat de Connect Plus service van 9.99 per maand naar 3 euro per maand is gegaan. De prijs voor een jaarabonnement is gelijk gebleven.

Edit: eerste 3 maanden 3 euro per maand

[ Voor 12% gewijzigd door Piepertie op 11-07-2026 17:16 ]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Piepertie schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:06:
Ik zie net dat de Connect Plus service van 9.99 per maand naar 3 euro per maand is gegaan. De prijs voor een jaarabonnement is gelijk gebleven.
Er is een actie gaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRGhSNB3Uutt2DAyUF_d1ofQmDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xXjCQr5mTxIO3wRgMOqgVmBJ.png?f=fotoalbum_large

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:20
Kun je ze allebei gebruiken? Als eerst de 3 maanden en dan na een uurtje wachten een jaarabonnement met die korting afsluiten?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
outlandos schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:31:
[...]

Kun je ze allebei gebruiken? Als eerst de 3 maanden en dan na een uurtje wachten een jaarabonnement met die korting afsluiten?
Ik heb een actief abonnement en kan op dit moment helemaal niets, alleen verlengen tegen het standaard tarief, ik kan nergens een kortingscode invullen bij het verlengen. Dus ik ben bang van niet.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 03:50

Smoonshine

Feyenoord!!

Dirk0s schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:25:
Hier ook aan het oriënteren voor aankoop van 1e elektrische auto.

Eigenlijk voor nu 2 keuzes op het lijstje:

Jeep avenger of Renault megane etech. Voor de rijders van de Avenger hier, zijn er nog belangrijke zaken om rekening mee te houden met de eventuele keuze voor een Avenger? 😅
Een beetje laat, maar een aantal zaken die ik van tevoren graag had geweten zijn:

- dure en slecht werkende app
- erg beperkt accumanagement

Vooral in de winter is het erg vervelend wanneer het voorverwarmen van je auto faalt. Dat voorverwarmen is alleen mogelijk met het betaalde abonnement van 10 euro per maand. Veel geld voor weinig extra, maar wel essentiële functionaliteit.

Het beperkte accumanagement is ook erg jammer. Overal lees je dat je het best tot 80% je accu oplaadt en slechts incidenteel tot 100. Dat is met de Avenger niet mogelijk, tenzij je het zelf scherp in de gaten houdt. Iets dat in praktisch elke andere relatief moderne EV basisfunctionaliteit is.

Iets anders dat goed om te weten is, is dat de voorspelde range totaal niet klopt. De berekening is totaal niet realistisch en kan je voor vervelende verrassingen doen staan.

Tot slot is ook de kofferbakruimte erg beperkt.

Nu lijk ik erg negatief, maar we hebben echt wel genoten van onze Jeep. Het rijgedrag is heerlijk en het is ook een bijzonder mooie auto. Ik denk alleen wel dat je met een Megane een meer volwassen EV koopt.

uhm...

• Dirk0s
Smoonshine schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:46:
[...]

Een beetje laat, maar een aantal zaken die ik van tevoren graag had geweten zijn:

- dure en slecht werkende app
- erg beperkt accumanagement

Vooral in de winter is het erg vervelend wanneer het voorverwarmen van je auto faalt. Dat voorverwarmen is alleen mogelijk met het betaalde abonnement van 10 euro per maand. Veel geld voor weinig extra, maar wel essentiële functionaliteit.

Het beperkte accumanagement is ook erg jammer. Overal lees je dat je het best tot 80% je accu oplaadt en slechts incidenteel tot 100. Dat is met de Avenger niet mogelijk, tenzij je het zelf scherp in de gaten houdt. Iets dat in praktisch elke andere relatief moderne EV basisfunctionaliteit is.

Iets anders dat goed om te weten is, is dat de voorspelde range totaal niet klopt. De berekening is totaal niet realistisch en kan je voor vervelende verrassingen doen staan.

Tot slot is ook de kofferbakruimte erg beperkt.

Nu lijk ik erg negatief, maar we hebben echt wel genoten van onze Jeep. Het rijgedrag is heerlijk en het is ook een bijzonder mooie auto. Ik denk alleen wel dat je met een Megane een meer volwassen EV koopt.
Kijk, belangrijke tips waar je in 1e instantie niet aan denkt.

De jeep staat ook op plek 3, we moeten nog proefritjes gaan maken maar ik verwacht een keuze tussen Renault Megane of Cupra Born.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste