nwagenaar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:38:
@
MrTomatosoup ik heb al contact opgenomen met de garage, binnenkort kan ik er naartoe en lopen ze hem helemaal na.
Nu lijkt hij na enkele keren aan/uit iig te kunnen schakelen maar geeft ie nog steeds enkele storingen aan (mede ook in de assist) waardoor de boortcomputer er van het padje is. Het goede nieuws is:,ik kan weer rijden.
Maar ik ben er huiverig voor om elke keer lange afstanden mee te rijden; dus voor de time being blijft ik in de buurt.
Ik was nog even vergeten door te geven dat dit probleem toch wel aanzienlijk ernstiger was dan verwacht.
De garage heeft na deze actie alles nagelopen: de aansturing voor de boordcomputer was vervangen en ook de accesoire batterij. Voor de volledigheid hebben ze ook direct de laatste firmware updates erin gezet ivm enkele recalls blijkbaar.
Alleen was er een klein foutje ingeslopen bij de actie van de garage; toen ik richting huis reed kwam ik tot de conclusie dat mijn adaptive cruise control, lane assist, camera achteruit, etc niet meer werkt. Klaarblijkelijk was dat een vinkje dat aangezet moest worden en gelukkig kon de garage dit de volgende dag fixen (werk vlakbij en kon er op wachten).
Alleen kreeg ik naderhand te maken met andere fouten waarbij langzamerhand bepaalde functionaliteit uitviel (lane assist, sensoren, etc) om vervolgens te eindigen met de melding dat ik mijn auto moest stoppen en contact op moest nemen met de garage (ook wel tof, mijn cruise control bleef hangen op 100km/u en kon niet worden aangepast).
Wederom heeft de garage een nieuwe update erin gezet en hebben ze een week zelf mijn auto gebruikt om te kijken of de storing terugkwam, dat bleek niet het geval dus so far so good.
Tot een paar weken later toen ik terugreed vanuit Rotterdam richting Dronten en bij een stoplicht in de buurt van Harderwijk dezelfde fouten; gelukkig was er een pompstation en daar de auto neergezet. Gebeld met de lease maatchappij en via Jeep is de auto opgehaald en kreeg ik netjes een leenauto mee (al met al was ik met 30 minuten weer onderweg, top geregeld).
Uiteindelijk is de auto 3 weken in de garage geweest en moest men de aandrijfas en boordcomputer (laten) vervangen, klaarblijkelijk moest dit door Stellantis/Jeep zelf gebeuren (wat dus ook is gebeurd) en uiteindelijk mijn auto weer een paar maanden in gebruik zonder issues.
En ja, de sneeuw stand was wel erg handig gebleken; ik kon zonder problemen wegrijden en geen last van wegschuiven gehad.