Ik heb het ook, vanaf het begin al. Heb het idee dat de bijrijder het ook heeft.Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
Hebben jullie ook allemaal weer koude lucht bij de benen aan de bestuurderskant? Ik denk erover om de rechtsbijstand in te schakelen omdat de auto eigenlijk onbruikbaar is op de snelweg bij lage temperaturen. Ik had alles met isolatie dicht gemaakt, maar daardoor kwam er bij lagere temperaturen ook geen warme lucht meer naar binnen. Lijkt me toch echt een ontwerp fout. Op het Duitse forum komt dit ook regelmatig terug.
Ik heb (zonder het door te hebben) een update gehad! Super nuttige functionaliteit, ik heb nu meer games om te spelen XD. Een beetje in de categorie could-have ten opzichte van must-have, maar goed.
Er wordt blijkbaar dus nog wel gewerkt aan de software is de conclusie die ik er maar uit trek.
Er wordt blijkbaar dus nog wel gewerkt aan de software is de conclusie die ik er maar uit trek.
Hier heb ik overigens totaal geen last van in mijn first edition. Misschien toch iets van een productiefout in jouw model?Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
Hebben jullie ook allemaal weer koude lucht bij de benen aan de bestuurderskant? Ik denk erover om de rechtsbijstand in te schakelen omdat de auto eigenlijk onbruikbaar is op de snelweg bij lage temperaturen. Ik had alles met isolatie dicht gemaakt, maar daardoor kwam er bij lagere temperaturen ook geen warme lucht meer naar binnen. Lijkt me toch echt een ontwerp fout. Op het Duitse forum komt dit ook regelmatig terug.
[ Voor 52% gewijzigd door MrTomatosoup op 14-12-2024 10:50 ]
Vorige week een update gehad. Wat me opvalt is dat wanneer m’n iPhone nu gekoppeld is en ik een notificatie ontvang, het scherm niet automatisch schakelt naar Apple CarPlay om de notificatie te laten zien. (Het scherm staat dan op de ‘basissstand’, dus met de verschillende tegels) Heel fijn om te merken dat ze het systeem blijven ontwikkelen!
Ja, bij mij ook. Als je het knopje "off" indrukt (airco/ventilatie uit) en je rijdt 140km/u dan voel je 'm zeker wel.Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
Hebben jullie ook allemaal weer koude lucht bij de benen aan de bestuurderskant? [...]
Iemand nog een oplossing voor deze melding?
Deze kwam meteen na het laden, toch het idee dat het stroomcircuit een beetje van slag was ofzo.
Na een halfuurtje, auto vergrendelen en weglopen, was het ineens opgelost en kon ik de auto gelukkig weer starten.
code:
1
| Storing elektrisch aandrijfsysteem: stop het voertuig, zie handleiding |
/f/image/TpDmEV8rrWTphMy933KTZp9I.png?f=fotoalbum_large)
En afgelopen donderdag 12 december ook 8 nieuwe spelletjes (yay!-NOT)
/f/image/fN9AUrark6vyO9h8mSICJiIu.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb er even specifiek op gelet dit weekend, maar ook ik heb hier geen last van.Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
De laatste paar keer zie ik overigens in de Jeep-app niet meer wanneer de auto aan het opladen is. Ook krijg ik de mailtjes niet meer die aangeven wanneer het opladen gestart en gestopt is (heeft ongetwijfeld met elkaar te maken). Het is niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Heeft iemand hier dit ook gehad en weten op te lossen?
[ Voor 21% gewijzigd door Smoonshine op 16-12-2024 09:54 ]
uhm...
Ja, heel veel last van. Er zitten veel openingen bij de stuurkolom waar koude lucht uit komt. Ik heb zoveel mogelijk openingen en kieren dicht gestopt met stukken schuim, dat scheelt een hoop.Baassii schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:36:
Is toch eigenlijk een schande dat je zelf met schuim de openingen moet dichten bij een auto van 40.000 euro...Piepertie schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:33:
[...]
Ja, heel veel last van. Er zitten veel openingen bij de stuurkolom waar koude lucht uit komt. Ik heb zoveel mogelijk openingen en kieren dicht gestopt met stukken schuim, dat scheelt een hoop.
Net bericht gehad, ik kan hem zaterdag al komen ophalen bij de dealer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Let wel op dat je accessoires krijgt, matjes en afdekplaat etc.Pierre schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:10:
Net bericht gehad, ik kan hem zaterdag al komen ophalen bij de dealer.
Helaas wel een bummer, Ayvens Lease kan niet beloven dat mijn laaddruppel voor de kerstdagen bezorgd kan worden laat staan voor einde 2024, morgen maar even de dealer bellen dat het 4 januari wordt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die melding heb ik ook een keer gehad, gestopt, uitgezet, deur open en dicht gedaan en toen was ie weg. Wel melding gedaan bij de garage maar die konden niets van de melding terug vinden in de auto. Dat is ook best gek he? 🤔Odeklontje schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:36:
[...]
Ja, bij mij ook. Als je het knopje "off" indrukt (airco/ventilatie uit) en je rijdt 140km/u dan voel je 'm zeker wel.
Iemand nog een oplossing voor deze melding?
Deze kwam meteen na het laden, toch het idee dat het stroomcircuit een beetje van slag was ofzo.
Na een halfuurtje, auto vergrendelen en weglopen, was het ineens opgelost en kon ik de auto gelukkig weer starten.
code:
1 Storing elektrisch aandrijfsysteem: stop het voertuig, zie handleiding
In het duitse forum staat overigens hoe het komt en hoe het opgelost kan worden. In de eerste exemplaren zit vaak een opening in de warme lucht toevoer waar koude lucht door komt. En er is ook iemand die het met een warmte meter heeft bekeken: bij hem was het alleen bij de bestuurder.Maj. Winters schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:28:
[...]
Ik heb het ook, vanaf het begin al. Heb het idee dat de bijrijder het ook heeft.
De oplossing zit onder de afdekplaat bij de stuurkolom, als iemand weet hoe je die zonder schade eraf kunt halen kan ik eens even kijken..
Heb je een link naar de Duitse post?Baassii schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:59:
[...]
In het duitse forum staat overigens hoe het komt en hoe het opgelost kan worden. In de eerste exemplaren zit vaak een opening in de warme lucht toevoer waar koude lucht door komt. En er is ook iemand die het met een warmte meter heeft bekeken: bij hem was het alleen bij de bestuurder.
De oplossing zit onder de afdekplaat bij de stuurkolom, als iemand weet hoe je die zonder schade eraf kunt halen kan ik eens even kijken..
Als je al een "kaartnummer" hebt van je druppel zou je die dan ook niet bij een app toe kunnen voegen?Pierre schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:28:
Helaas wel een bummer, Ayvens Lease kan niet beloven dat mijn laaddruppel voor de kerstdagen bezorgd kan worden laat staan voor einde 2024, morgen maar even de dealer bellen dat het 4 januari wordt.
Aangezien het beide stellantis merken zijn.. als ik bij mij E corsa ventilatie uitzet dan komt er ook koude rijwind naar binnen tenzij ik recirculatie knopje aandruk. Dan sluit hij eigenlijk alles af. Weet niet of het bij de jeep ook zo werktOdeklontje schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:36:
[...]
Ja, bij mij ook. Als je het knopje "off" indrukt (airco/ventilatie uit) en je rijdt 140km/u dan voel je 'm zeker wel.
Ja dat werkt bij de Jeep ook zo.MisterX schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:54:
[...]
Aangezien het beide stellantis merken zijn.. als ik bij mij E corsa ventilatie uitzet dan komt er ook koude rijwind naar binnen tenzij ik recirculatie knopje aandruk. Dan sluit hij eigenlijk alles af. Weet niet of het bij de jeep ook zo werkt
Als iemand een instructie heeft hoe het opgelost kan worden hoor ik dat graag.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
In dit draadje staan de fotos en de uitleg, wel in Duits he, mooiste taal van de wereld! 👍f.welvering schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:41:
[...]
Ja dat werkt bij de Jeep ook zo.
Als iemand een instructie heeft hoe het opgelost kan worden hoor ik dat graag.
https://www.avengerforum....f-schienenbein/?pageNo=12
[ Voor 11% gewijzigd door Baassii op 17-12-2024 18:36 ]
Moet je wel even registrerenBaassii schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:36:
[...]
In dit draadje staan de fotos en de uitleg, wel in Duits he, mooiste taal van de wereld! 👍
https://www.avengerforum....f-schienenbein/?pageNo=12
Haha, met jou nick wordt dat wel een dingetje 😇🤣Pierre schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:09:
[...]
Moet je wel even registrerenen een account aanmaken.
Vanmorgen iets nieuws. Zwart scherm achter stuur. Op infotainment scherm deze melding: this infotainment system is not compatible with your vehicle
Kwestie van stroom naar de accu onderbreken voor 30 sec? Of zou dit iets ergers kunnen zijn?
Update: paar uur rust en alles werkt weer als een zonnetje. Vreemde ervaring dit.
Kwestie van stroom naar de accu onderbreken voor 30 sec? Of zou dit iets ergers kunnen zijn?
Update: paar uur rust en alles werkt weer als een zonnetje. Vreemde ervaring dit.
[ Voor 14% gewijzigd door Antal72 op 29-12-2024 15:42 ]
Was dat tijdens het rijden? Of heb je net een firmware update gehad?Antal72 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:54:
Vanmorgen iets nieuws. Zwart scherm achter stuur. Op infotainment scherm deze melding: this infotainment system is not compatible with your vehicle
Nog geen nieuws gehad van de dealer over de aflevering, maar we gaan einde vd week op wintersport, dus geen haast... Scheelt weer 1,5 - 2 weken leasebedrag... Ik verwacht wel dat we hem 2e helft januari zullen hebben.
Alvast een fijne jaarwisseling allen!
Alvast een fijne jaarwisseling allen!
Niet tijdens het rijden, starten op de parkeerplaats. Geen idee of er een update is geïnstalleerd: geen melding gehad.Odeklontje schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:19:
[...]
Was dat tijdens het rijden? Of heb je net een firmware update gehad?
Software versie 1.26.33.5 zie ik.
Vandaag mijn jeep naar Nefkens gebracht voor de 35000km beurt. Ik heb ze aangegeven dat ik nog een aantal issues met de jeep heb. Met name de koude lucht bij mijn scheenbenen is zo onderhand blokkerend voor het gebruik in de winter. Ik heb ze daarom aangegeven dat ze van mij een redelijke termijn krijgen dit te herstellen, als dat niet gebeurt ga ik echt de volgende stap zetten en de rechtsbijstand inschakelen. De meeste zaken zijn niet zo erg, de issues die ik nu nog heb zijn:
Issues met de Jeep
1. Het lukt niet me aan te melden voor Jeep Wave, toen dit beschikbaar kwam voor de Avenger zou me dit gratis onderhoud hebben opgeleverd. Dat heb ik nu niet terwijl ik hier twee keer een ticket voor heb laten aanmaken. De eerste keer zou ik terug gebeld worden, de tweede keer was de oplossing ’meld je met facebook aan’ en dat heb ik (uit overtuiging) niet.
2. De achterklep blijft te vaak niet opengaan. Dit is een probleem dat meerdere jeep eigenaren hebben. Het lijkt meestal voor te komen als de klep nat is of op een vochtige dag. Storing niet verholpen ook niet na de 2e melding.
3. De schermen in de auto zijn inmiddels twee keer uitgevallen. Gelukkig toen ik stil stond. Uitzetten en weer aandoen hielp hier. Vorige keer was hierbij geen foutmelding in het systeem opgenomen, wat raar is. Hierdoor rij ik niet met een veilig gevoel.
4. Twee keer een melding gehad dat k direct moet stoppen wegens schade, een oranje melding dat de aandrijving beschadigt is en dat ik meteen moet stoppen. Vorige keer was deze niet opgeslagen, ik heb geen foto gemaakt, maar ook deze is op het forum vaker voorgekomen. Hierdoor rij ik niet met een veilig gevoel.
5. De parkeerhulp die in de uitrustingsoverzicht staat is niet aanwezig, ook niet na software updates. Het gaat om: Xpk. Automatisch inparkeren Dit wijkt af van de leveringsovereenkomst en ik verwacht dat dit nu alsnog wordt geleverd.
6. De verwarming heeft een onoverkomelijk issue: koude lucht stroomt bij de benen de cabine in als ik harder dan 95 km uur rijd. Hierdoor is de auto in de winter eigenlijk onbruikbaar. In het duitse forum zijn hiervoor twee mogelijke oorzaken gevonden (https://www.avengerforum....f-schienenbein/?pageNo=12 ).
1. Een niet goed gemonteerde klep die de luchtstroom regelt (als je de knop recirculatie aanzet houdt de luchtstroom op. Alleen doe dat de verwarming het dan minder goed)
2. Er zit bij de eerste versies een constructiefout in het verwarmingssysteem waardoor koude lucht toegang heeft.
Issues met de Jeep
1. Het lukt niet me aan te melden voor Jeep Wave, toen dit beschikbaar kwam voor de Avenger zou me dit gratis onderhoud hebben opgeleverd. Dat heb ik nu niet terwijl ik hier twee keer een ticket voor heb laten aanmaken. De eerste keer zou ik terug gebeld worden, de tweede keer was de oplossing ’meld je met facebook aan’ en dat heb ik (uit overtuiging) niet.
2. De achterklep blijft te vaak niet opengaan. Dit is een probleem dat meerdere jeep eigenaren hebben. Het lijkt meestal voor te komen als de klep nat is of op een vochtige dag. Storing niet verholpen ook niet na de 2e melding.
3. De schermen in de auto zijn inmiddels twee keer uitgevallen. Gelukkig toen ik stil stond. Uitzetten en weer aandoen hielp hier. Vorige keer was hierbij geen foutmelding in het systeem opgenomen, wat raar is. Hierdoor rij ik niet met een veilig gevoel.
4. Twee keer een melding gehad dat k direct moet stoppen wegens schade, een oranje melding dat de aandrijving beschadigt is en dat ik meteen moet stoppen. Vorige keer was deze niet opgeslagen, ik heb geen foto gemaakt, maar ook deze is op het forum vaker voorgekomen. Hierdoor rij ik niet met een veilig gevoel.
5. De parkeerhulp die in de uitrustingsoverzicht staat is niet aanwezig, ook niet na software updates. Het gaat om: Xpk. Automatisch inparkeren Dit wijkt af van de leveringsovereenkomst en ik verwacht dat dit nu alsnog wordt geleverd.
6. De verwarming heeft een onoverkomelijk issue: koude lucht stroomt bij de benen de cabine in als ik harder dan 95 km uur rijd. Hierdoor is de auto in de winter eigenlijk onbruikbaar. In het duitse forum zijn hiervoor twee mogelijke oorzaken gevonden (https://www.avengerforum....f-schienenbein/?pageNo=12 ).
1. Een niet goed gemonteerde klep die de luchtstroom regelt (als je de knop recirculatie aanzet houdt de luchtstroom op. Alleen doe dat de verwarming het dan minder goed)
2. Er zit bij de eerste versies een constructiefout in het verwarmingssysteem waardoor koude lucht toegang heeft.
Die koude lucht vind ik ook erg storend. De grootste openingen heb ik met schuim dichtgemaakt maar je voelt het nog steeds..
De achterklep deed het perfect tot ik deze een keer handmatig sloot. Sindsdien gaat hij vaak in storing.. Misschien is dat toeval.
De achterklep deed het perfect tot ik deze een keer handmatig sloot. Sindsdien gaat hij vaak in storing.. Misschien is dat toeval.
Update: koude lucht is niet verholpen, ik heb de rechtsbijstand ingeschakeld en drie weken hersteltermijn gegeven. Met dit weer is het niet te doen om te rijden. Dealer geeft aan dat Jeep aan een oplossing werkt, npmaar dat doen ze al een jaar, dat schiet niet op.Baassii schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:58:
Vandaag mijn jeep naar Nefkens gebracht voor de 35000km beurt. Ik heb ze aangegeven dat ik nog een aantal issues met de jeep heb. Met name de koude lucht bij mijn scheenbenen is zo onderhand blokkerend voor het gebruik in de winter. Ik heb ze daarom aangegeven dat ze van mij een redelijke termijn krijgen dit te herstellen, als dat niet gebeurt ga ik echt de volgende stap zetten en de rechtsbijstand inschakelen. De meeste zaken zijn niet zo erg, de issues die ik nu nog heb zijn:
Issues met de Jeep
Parkeerhulp weten ze niets van geven ze aan. Gelukkig heb ik de folder van het moment van aanschaf.
Achterklep lijkt het nu beter te doen, dat is nog even afwachten.
Jeep wave is niet via de dealer, wel rete irritant, want het gaf recht op gratis onderhoud. Kost nu €360.
Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb het ook. Ook als ik uit de wasstraat kom.outlandos schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:25:
Condens in de lampen, is dat normaal?
Weet iemand trouwens wat er technisch anders is in de mode "Sneeuw" ?
Heb ik dan een andere aandrijving, differentieel, vermogen oid?
Het ligt aan de hoeveelheid spin die hij toestaat op de wielen los van elkaar geloof ik. Staat in de manual, p136:Odeklontje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:40:
[...]
Of het normaal is weet ik niet, maar ik heb het ook. Ook als ik uit de wasstraat kom.
Weet iemand trouwens wat er technisch anders is in de mode "Sneeuw" ?
Heb ik dan een andere aandrijving, differentieel, vermogen oid?
/f/image/rgMCgImLKZ7vVcIzYag5gRtN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door MrTomatosoup op 09-01-2025 21:54 ]
Goed nieuws.... De Jeep donderdag(avond) ophalen!
Maar als ik zo de mensen hier hoor, hoop ik dat het ook goed nieuws is haha.
Hopelijk gaat alles goed en is de auto zoals besteld.
Je hoort hier (zoals altijd online) voornamelijk de negatieve verhalen hoor. Ik ben echt supertevreden! Geniet ervan!rCk schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:03:
Goed nieuws.... De Jeep donderdag(avond) ophalen!
Daar kan ik me bij volledig bij aansluiten. Ik rijd hem nu sinds een paar maandjes en vind het echt een heerlijke auto. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik van de veelgenoemde euvels hier (nog) geen last heb gehad en hopelijk blijft dat zo.MrTomatosoup schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:32:
[...]
Je hoort hier (zoals altijd online) voornamelijk de negatieve verhalen hoor. Ik ben echt supertevreden! Geniet ervan!
uhm...
Hier ook een tevreden rijder ondanks sommige issues die hier besproken worden :-)
Hier ook een tevreden rijder ondanks de problemen met de achterklep. Is een erg fijne auto.
Bij de laatste servicebeurt (overigens ca €360) is bij mij de afstelling van de klep aangepast. Die doet het nu.Msc jeep schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:34:
Hier ook een tevreden rijder ondanks de problemen met de achterklep. Is een erg fijne auto.
Ik heb mijn problemen nu bij de rechtsbijstand gelegd en die hebben de claim in behandeling genomen. De koude lucht op mijn scheenbenen, missende parkeerhulp, het feit dat de waarschuwingen niet worden opgeslagen (storing electrisch systeem, direct stoppen!, zwarte schermen) en dat dit al 15 maanden niet opgelost maakt dat ik het een beetje beu ben. Overigens rijdt de auto verder heerlijk hoor, maar met die koude lucht is de auto echt onbruikbaar in de winter.
En daar sta je dan.
Bij afremmen slaat het systeem ineens in error en gaat vol op de rem staan.
ABS slaat aan, kon nog net naar de berm sturen.
Auto schakelt niet meer in en is niet meer in beweging te krijgen. Jeep pechservice erbij (bleek de ANWB te zijn) en deze beste man heeft alles gedaan wat in zijn kunnen lag om de auto weer aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk afgesleept naar de dichtstbijzijnde dealer. Nu afwachten.
Wat opviel bij het controleren van de zekeringen in het dashboard was dat deze allemaal nog een halve centimeter aangedrukt konden worden. Oftewel hier kan je gemakkelijk rare dingen van krijgen als contacten er net wel / net niet zijn.
Bij de zekering box komen is nog een mooie uitdaging, er moeten een aantal kapjes af waaronder 1 welke vast zit met een schroef.
Bij afremmen slaat het systeem ineens in error en gaat vol op de rem staan.
ABS slaat aan, kon nog net naar de berm sturen.
Auto schakelt niet meer in en is niet meer in beweging te krijgen. Jeep pechservice erbij (bleek de ANWB te zijn) en deze beste man heeft alles gedaan wat in zijn kunnen lag om de auto weer aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk afgesleept naar de dichtstbijzijnde dealer. Nu afwachten.
Wat opviel bij het controleren van de zekeringen in het dashboard was dat deze allemaal nog een halve centimeter aangedrukt konden worden. Oftewel hier kan je gemakkelijk rare dingen van krijgen als contacten er net wel / net niet zijn.
Bij de zekering box komen is nog een mooie uitdaging, er moeten een aantal kapjes af waaronder 1 welke vast zit met een schroef.
:strip_exif()/f/image/rCCv7LAxwhid7zF9rymKNe50.jpg?f=fotoalbum_large)
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Zojuist te horen gekregen dat mijn elektromotor defect is.
Moet volledig vervangen worden, de importeur moet hier toestemming voor geven gezien het onder garantie moet.
Kan nog een paar weken duren, levering van de elektromotor + plaatsing.
Moet volledig vervangen worden, de importeur moet hier toestemming voor geven gezien het onder garantie moet.
Ai dat is wel rot zeg. Hopelijk kan je er snel weer mee rijden!f.welvering schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:48:
[ Voor 74% gewijzigd door MrTomatosoup op 21-01-2025 11:14 ]
Kleine update over de data die ik aan het verzamelen ben!
Je ziet best duidelijk een verband tussen verbruik en temperatuur (en daarmee ook datum).
Het verband tussen verbruik en gem. snelheid is er ook maar minder goed zichtbaar.
Blijft echter heel duidelijk dat rijstijl (en andere factoren) een grotere impact heeft dan deze beide variabelen. Een verbruik van 18.2 kan je krijgen bij 1°C en bij 16°C, afhankelijk van rijgedrag.
Wel komt een verbruik van <15 niet voor bij termperaturen <12°C
Je ziet best duidelijk een verband tussen verbruik en temperatuur (en daarmee ook datum).
Het verband tussen verbruik en gem. snelheid is er ook maar minder goed zichtbaar.
Blijft echter heel duidelijk dat rijstijl (en andere factoren) een grotere impact heeft dan deze beide variabelen. Een verbruik van 18.2 kan je krijgen bij 1°C en bij 16°C, afhankelijk van rijgedrag.
/f/image/SY9AEhJcehXyA3KJHG5oFndI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MrTomatosoup op 22-01-2025 13:27 ]
Hi. Leuk dat jij het ook bijhoudt! Ik doe dat nu ook al een tijd. Om de variabelen waar ik invloed op heb (rijstijl, route, snelheid) zo gelijk mogelijk te houden, meet ik alleen mijn woon-werk, rij op de autocruise 105 km/u en dan zie ik een sterk verband tussen temp en verbruik. Zou wind, regen, luchtdruk dan wellicht nog een rol kunnen spelen?MrTomatosoup schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:24:
Kleine update over de data die ik aan het verzamelen ben!
Met de rechtbijstand gesproken en we hebben Jeep in gebreke gesteld en een redelijke termijn gegeven om het probleem met de verwarming op te lossen. Ze krijgen 4 weken om met een voorstel te komen. Mocht dat niet lukken dan wordt het een wat langer verhaal en zullen we mogelijk moeten gaan procederenBaassii schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:30:
[...]
Bij de laatste servicebeurt (overigens ca €360) is bij mij de afstelling van de klep aangepast. Die doet het nu.
Ik heb mijn problemen nu bij de rechtsbijstand gelegd en die hebben de claim in behandeling genomen. De koude lucht op mijn scheenbenen, missende parkeerhulp, het feit dat de waarschuwingen niet worden opgeslagen (storing electrisch systeem, direct stoppen!, zwarte schermen) en dat dit al 15 maanden niet opgelost maakt dat ik het een beetje beu ben. Overigens rijdt de auto verder heerlijk hoor, maar met die koude lucht is de auto echt onbruikbaar in de winter.
Vandaag dan eindelijk een afspraak kunnen maken bij de dealer, volgende week vrijdag 7 februari ga ik mijn nieuwe leaseauto ophalen

De volgende stap nadert: vrijdagmorgen een afspraak over mijn ingebrekestelling. Benieuwd waar ze mee komen, door de koude lucht rij ik lange afstanden inmiddels liever in de mini van mijn vrouw dan mijn eigen auto.Baassii schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:21:
[...]
Met de rechtbijstand gesproken en we hebben Jeep in gebreke gesteld en een redelijke termijn gegeven om het probleem met de verwarming op te lossen. Ze krijgen 4 weken om met een voorstel te komen. Mocht dat niet lukken dan wordt het een wat langer verhaal en zullen we mogelijk moeten gaan procederen
Ben echt heel benieuwd waar ze mee komen, hopelijk wordt alles naar tevredenheid opgelost voor je.Baassii schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:28:
[...]
De volgende stap nadert: vrijdagmorgen een afspraak over mijn ingebrekestelling. Benieuwd waar ze mee komen, door de koude lucht rij ik lange afstanden inmiddels liever in de mini van mijn vrouw dan mijn eigen auto.
@Baassii Ik heb dezelfde issues helaas maar ik mag aannemen dat die gebreken allemaal onder garantie vallen maar ja dan moeten ze wel gemaakt worden. Bij welke vestiging van Nefkens kan ik maar beter niet aankloppen? Met andere woorden bij welke vestiging heb jij de Jeep gebracht.
September 2023.
Ik heb overigens zojuist Jeeps klantenservice ( =Stellantis) gebeld en mijn ongeloof uitgesproken over de veelvuldige en steeds dezelfde problemen die iedereen zo’n beetje hier ervaart, maar die verwijst naar de dealer en het dealersplatform die men onderling gebruikt voor t snel tackelen van de pijnpunten. Alleen als er sprake is van gevaar van de berijder en zijn omgeving dan treedt men als klantenservice op en zou er een terugkomactie kunnen worden overwogen. Vooralsnog heb ik nog geen flinke stop meegemaakt als alleen toen ik al bijna stilstond en de auto ineens flink uit zichzelf remde. Maar mischien moet men toch eens alle gevaarlijke stops die ik hier lees, gaan monitoren voordat er een (dodelijk) ongeval plaatsvindt…Voorkomen is beter dan genezen !
Overigens is mij nu pas duidelijk - door de berichten op dit forum- dat de achterklep wordt gehinderd door sensoren en constateer nu bij mijn auto dat de achterklep nu wel werkt omdat t droog is. Zelfs met de rechtstandige trap met voet onder de auto. Maar naast de koude lucht vanonder het stuur, windgeruis ramen, het ‘weglopen‘ van de auto in D stand en het feit dat remmen sponzig aanvoelen, ben Ik toch nog blij met de avenger.
Ik heb overigens zojuist Jeeps klantenservice ( =Stellantis) gebeld en mijn ongeloof uitgesproken over de veelvuldige en steeds dezelfde problemen die iedereen zo’n beetje hier ervaart, maar die verwijst naar de dealer en het dealersplatform die men onderling gebruikt voor t snel tackelen van de pijnpunten. Alleen als er sprake is van gevaar van de berijder en zijn omgeving dan treedt men als klantenservice op en zou er een terugkomactie kunnen worden overwogen. Vooralsnog heb ik nog geen flinke stop meegemaakt als alleen toen ik al bijna stilstond en de auto ineens flink uit zichzelf remde. Maar mischien moet men toch eens alle gevaarlijke stops die ik hier lees, gaan monitoren voordat er een (dodelijk) ongeval plaatsvindt…Voorkomen is beter dan genezen !
Overigens is mij nu pas duidelijk - door de berichten op dit forum- dat de achterklep wordt gehinderd door sensoren en constateer nu bij mijn auto dat de achterklep nu wel werkt omdat t droog is. Zelfs met de rechtstandige trap met voet onder de auto. Maar naast de koude lucht vanonder het stuur, windgeruis ramen, het ‘weglopen‘ van de auto in D stand en het feit dat remmen sponzig aanvoelen, ben Ik toch nog blij met de avenger.
Afgelopen vrijdag bij Nefkens de Meern geweest en ik ben onder de indruk van hun service. De man waarmee ik de afspraak had was voorbereid ophet dossier, kende de problematiek ook, las zelf ook de fora en wil vooral helpen oplossen.Baassii schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:28:
[...]
De volgende stap nadert: vrijdagmorgen een afspraak over mijn ingebrekestelling. Benieuwd waar ze mee komen, door de koude lucht rij ik lange afstanden inmiddels liever in de mini van mijn vrouw dan mijn eigen auto.
Ik breng de auto daar de 17e heen en dan blijft ie daar een tijdje zodat ze er ook mee kunnen rijden om te ervaren wat er gebeurt. Het begint er wel steeds meer op te lijken dat er een aansturings/montage issue is met de kleppen van de verwarming. Als je de verwarming op recupiculatie zet houdt de kou meteen op. Ik krijg ook gewoon een leenauto voor de duur van het onderzoek/ de reparatie.
De issues met ‘direct stoppen om aandrijfschade te voorkomen’ mag ik negeren. Dat heb ik zwart op wit. Dit is melding die het systeem erg snel geeft om de aandrijflijn te beschermen.
Het gedoe met de achterklep is bij mij weg nu ze deze op ieuw hebben afgesteld. Dat is wel echt heel prettig hoor.
Maar Nefkens de Meern: fijne club, echt waar!
Ik wil met de ABRP app real time de accu gegevens kunnen uitlezen om onderweg nauwkeuriger het opladen tijdens lange ritten te kunnen managen. De Jeep Avenger kun je blijkbaar wel aan ABRP app koppelen maar dan kan de accu niet uitgelezen worden. Dat kan blijkbaar wel met het plaatsen van een OBD dongle. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wellicht wat tips/trucs voor montage ed kunnen geven?
Toen ik voor mijn weekendtrip naar Parijs in ABRP de Avenger selecteerde, zag ik de optie om een OBDII-dongle te koppelen niet, maar ik zie dat die er nu wel bij staat. Wellicht toch maar een dongle kopen binnenkort. "Montage" is er overigens niet echt, bij je linkerknie/-scheenbeen zit een klepje waar je de dongle in kunt steken en dan ben je klaar. Let wel op dat je een dongle koopt die werkt met je telefoon én met ABRP.Packy999 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:46:
Ik wil met de ABRP app real time de accu gegevens kunnen uitlezen om onderweg nauwkeuriger het opladen tijdens lange ritten te kunnen managen. De Jeep Avenger kun je blijkbaar wel aan ABRP app koppelen maar dan kan de accu niet uitgelezen worden. Dat kan blijkbaar wel met het plaatsen van een OBD dongle. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en wellicht wat tips/trucs voor montage ed kunnen geven?
M.b.t. die weekendtrip, ik heb op een rijtje gezet hoe vaak/lang ik heb moeten laden heen en weer vanuit Elst naar Parijs:
:strip_exif()/f/image/sGglr8d8W0cSVfTL4pFAjYHC.png?f=user_large)
Dit is zo'n ±1050 km. Ik heb overal -op de GPS- de maximumsnelheid aangehouden, dus de speed limiter ingesteld op ±2 km/h boven de geldende limiet.
Een paar opmerkingen/duidingen:
- Ik ben met 100% batterij weggereden en heb de auto bij terugkomst weer tot 100% opgeladen, dus dit is het verbruik van de hele rit 100%-100%. Ik heb tussen vertrek en aankomst thuis alleen DC geladen.
- Laden bij Hazeldonk (heenweg) was niet per se nodig, maar m'n vrouw had zin in koffie van de Starbucks
- Op Hazeldonk (Shell) en De Gagel (Fastned) na heb ik alleen bij Tesla geladen, waar ik ook een abo heb afgesloten van € 9,99.
- Na het laden in Roye dacht de auto dat de buitentemperatuur 19º C was, dat komt waarschijnlijk door het snelladen waar warmte vrij komt, ben benieuwd waar de temperatuursensor zit.
- Ik heb voor de hele rit ABRP (Premium) gebruikt; ik heb ABRP via Enode gekoppeld aan mijn Jeep-account, maar heb het idee dat hij niet continu updatet. Op een deel van de heenrit was de afwijking tussen ABRP en de SoC ongeveer 1%, maar ik heb ook afwijkingen van ~5% gezien (in het voordeel van de auto, je komt dus bij de SuC aan met een iets hogere SoC dan ABRP schat). Op zich een geruststelling dat je niet in de problemen komt.
- Ik heb nergens hoeven wachten om te laden - op de terugweg ontstond na mijn aankomst in Lokeren wel een kleine laadfile. Ik stond ook op iedere locatie tussen de Tesla's, andere merken auto's heb ik nergens zien laden. Roye is echt een enorme locatie, met een Tesla Lounge en twee restaurantjes er pal naast - daar hebben we ook geluncht en daardoor is die laadsessie iets langer dan eigenlijk nodig was. We kwamen in Parijs aan met ongeveer 45% SoC.
Gisteren mijn Jeep opgehaald bij de dealer, rijdt super lekker. Alleen mijn myJeep Account is niet actief, is dat een kwestie van geduld hebben of moet ik maandag de dealer bellen?
Hij heeft hem gisteren wel toegevoegd namelijk in het portal van Jeep.
Hier ook nog geen verbinding met dat Jeep account. Sterker nog, toen ik de klantenservice gebeld had, hebben ze geprobeerd dit op te lossen, ze hebben de auto toen gelinked aan het mailadres van mijn partner, wanneer ik deze dan probeer toe te voegen krijg ik de volgende melding:Pierre schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:40:
Gisteren mijn Jeep opgehaald bij de dealer, rijdt super lekker. Alleen mijn myJeep Account is niet actief, is dat een kwestie van geduld hebben of moet ik maandag de dealer bellen?
"Het account waarmee u momenteel bent aangemeld, komt niet overeen met het e-mailadres dat tijdens de aankoop is opgegeven. Klik op Account wijzigen om te worden doorgestuurd naar het inlogscherm"
Dus hopelijk gaat het bij jou wat vlotter. We zitten eigenlijk al sinds 17-01 te wachten op die connectie. ERg vervelend, de dealer zou het uitzoeken maar geen reactie. Maar die heeft zijn auto natuurlijk al geleverd...
Zoiets dacht ik, wat me ook op viel is dat ik veel rijwind heb in de auto. Vanmorgen zat ik te bellen in de auto, en mijn collega vroeg zich af of ik met mijn ramen open reedrCk schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:18:
[...]
Hier ook nog geen verbinding met dat Jeep account. Sterker nog, toen ik de klantenservice gebeld had, hebben ze geprobeerd dit op te lossen, ze hebben de auto toen gelinked aan het mailadres van mijn partner, wanneer ik deze dan probeer toe te voegen krijg ik de volgende melding:
"Het account waarmee u momenteel bent aangemeld, komt niet overeen met het e-mailadres dat tijdens de aankoop is opgegeven. Klik op Account wijzigen om te worden doorgestuurd naar het inlogscherm"
Dus hopelijk gaat het bij jou wat vlotter. We zitten eigenlijk al sinds 17-01 te wachten op die connectie. ERg vervelend, de dealer zou het uitzoeken maar geen reactie. Maar die heeft zijn auto natuurlijk al geleverd...

Mooie kleur @Pierre
Maar ik hou dan wel van kleurtjes, mijn Avenger was een gele en ik vind het nog steeds leuk om te zien.
Maar ik hou dan wel van kleurtjes, mijn Avenger was een gele en ik vind het nog steeds leuk om te zien.
En we hebben weer nieuws. Het is niet gelukt de koude lucht te verhelpen. Er is contact gewwest met de technische dienst van Jeep en ze moeten nu alle circuits gaan doormeten. Als dat geen oplossing geeft, denken ze de motor te moeten vervangen. De service van Nefkens is overigens goed, ze denken mee en doen wat ze kunnen. Maar het punt dat ik de overeenkomst wil ontbinden, komt wel snel dichterbij. Ik denk dat jeep geen idee heeft wat de oorzaak is en wat ze moeten doen om het op te lossen. Daar kan ik niet op blijven wachten. Zeker als ik lees hoe lang nieuwe onderdelen leveranties in Duitsland duren. 🥺 Zou het wel zonde vinden, want ik vind de auto zo tof en hij rijdt ook lekker!Baassii schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:28:
[...]
Dacht even een korte update.f.welvering schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:48:
Ik rij ondertussen weer een weekje met mijn auto.
Electromotor is vervangen, wat de oorzaak is geweest weten ze niet.
Motor gaat terug naar de fabriek waar ze deze gaan ontleden om er achter te komen wat er gebeurt is.
Vermoed niet dat ik hier ooit iets van ga horen.
Mooi nieuws @f.welvering
Ik hoop dat er voor @Baassii ook snel een bevredigende oplossing komt. De Jeep is zeker een toffe en lekker rijdende auto, ik hoop dat dat snel weer zo is
Ik hoop dat er voor @Baassii ook snel een bevredigende oplossing komt. De Jeep is zeker een toffe en lekker rijdende auto, ik hoop dat dat snel weer zo is
Waar zet je dit aan? als ik vragen mag.Baassii schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:37:
[...]
Als je de verwarming op recupiculatie zet houdt de kou meteen op.
Bij de fusieke knoppen voor de verwarming zit een knopje met een afbeelding van een autootje met een pijl in de vorm van een rondje. Als die indrukt gaat het recirculeren.
Wachten er eigenlijk nog meer Avengerrijders nog steeds op hun matjes? 🤓🙄
[ Voor 7% gewijzigd door MarijeKoek op 15-03-2025 09:48 ]
@Sandro!
ik heb 2 ritjes richting Zwitserland (842KM) via ABRP genavigeerd (allemaal met Tesla laadstations in het buitenland) en de navigatie was erg onlogisch (ondanks dat de SOC-waardes redelijk klopten, wel veel omgereden en ook de file ontwijk detectie werkte voor geen meter) met (bleek later) aanzienlijk meer stops en reistijd als gevolg (ik praat over minimaal 3 uur extra reistijd daardoor).
Het laatste ritje ben ik heen en terug richting Zwitserland gegaan, maar nu gewoon via Waze.
Als de SOC rond de 25% kwam even mijn bijrijder de dichtsbijzijndste Tesla oplaadstation in de navigatie in laten voeren en dat scheelde de helft aan stops en waren wij ipv 13 uur reistijd iets minder dan 10 uur reistijd kwijt (met benzine/diesel is het rond de 8 uur zonder stoppen). Weliswaar met 100% vol weggegaan, maar vanuit Zwitserland zat die op 80%,
ik heb 2 ritjes richting Zwitserland (842KM) via ABRP genavigeerd (allemaal met Tesla laadstations in het buitenland) en de navigatie was erg onlogisch (ondanks dat de SOC-waardes redelijk klopten, wel veel omgereden en ook de file ontwijk detectie werkte voor geen meter) met (bleek later) aanzienlijk meer stops en reistijd als gevolg (ik praat over minimaal 3 uur extra reistijd daardoor).
Het laatste ritje ben ik heen en terug richting Zwitserland gegaan, maar nu gewoon via Waze.
Als de SOC rond de 25% kwam even mijn bijrijder de dichtsbijzijndste Tesla oplaadstation in de navigatie in laten voeren en dat scheelde de helft aan stops en waren wij ipv 13 uur reistijd iets minder dan 10 uur reistijd kwijt (met benzine/diesel is het rond de 8 uur zonder stoppen). Weliswaar met 100% vol weggegaan, maar vanuit Zwitserland zat die op 80%,
Ik kan met mijn lease laadpas de teslaladers niet gebruiken, is het wat? Tot nu toe heb ik in Duitsland altijd Ionity gebruikt, ben daar erg tevreden over.nwagenaar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:46:
@Sandro!
Ik zoek meestal een volgende laadplek op als ik aan het laden ben, zo rond de 200 km verder. Als het blijkt dat ik dat niet ga halen dan zoek ik onderweg inderdaad een dichtst bijzijnd Ionity station op.
Ik gebruik overigens gewoon altijd Google maps, mijn vrouw is fan van de ingebouwde TomTom navigatie. Allebei werken prima. Ik heb inmiddels mijn Connect Plus account opgezegd, vond €12 per maand een beetje veel voor wat het bood. Dus ben benieuwd of we de TomTom nog veel gaan gebruiken zonder live file en flitser info.
[ Voor 6% gewijzigd door MrTomatosoup op 18-03-2025 09:04 ]
Het werkt via de Tesla app op je mobiele telefoon: je kunt deze ook gebruiken voor niet-Tesla's en werkt redelijk straight forward (je rijdt er naar toe, doet de stekker erin, selecteert de laadlocatie en ID van de laad-paal waarbij je de laad-sessie kunt starten).MrTomatosoup schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:00:
[...]
Ik kan met mijn lease laadpas de teslaladers niet gebruiken, is het wat? Tot nu toe heb ik in Duitsland altijd Ionity gebruikt, ben daar erg tevreden over.
Je kunt het gebruiken met of zonder abonnement waarbij je met abonnement nog extra korting krijgt per KwH (€ 9.99 p/m, ook maandelijks opzegbaar) en betaling doe je via een creditcard (in mijn geval via Revolut).
Bij Tesla chargers betaal je sowieso een dynamisch tarief, deze zijn al lager dan de langs de snelweg, de extreme gevallen (zelfs zonder abonnement) was € 0,25 de KwH minder. Ik blijf het top vinden dat ik in het buitenland (met abonnement) voor gemiddeld € 10,- tot € 15,- mijn auto vol kon laden van minimaal 10% tot 80% per laadbeurt.
Effectief was ik voor een retourtje Zwitserland minder dan € 80,- kwijt aan laadkosten, dat is nog te overzien.
Bijkomend voordeel is dat veel meeste Tesla charge locaties in het buitenland (iig in Duitsland en Zwitserland) in de buurt zit van eetgelegenheden of bij een Autohof bijvoorbeeld waardoor even een hapje eten of een bakje koffie geen issue is.
Het enige nadeel van de Tesla charge locaties is dat je van de snelweg af moet (meestal rond de 5 minuten) en je hebt een extra toelage als je de auto laat laden als die vol is (weliswaar pas na 5 minuten, maar toch).Ik zoek meestal een volgende laadplek op als ik aan het laden ben, zo rond de 200 km verder. Als het blijkt dat ik dat niet ga halen dan zoek ik onderweg inderdaad een dichtst bijzijnd Ionity station op.
Daarentegen heb ik tot op heden geen issue gehad met volle laadlocaties bijvoorbeeld.
Zowel Google Maps als Waze is goed te doen voor het opzoeken van deze locaties.Ik gebruik overigens gewoon altijd Google maps, mijn vrouw is fan van de ingebouwde TomTom navigatie. Allebei werken prima. Ik heb inmiddels mijn Connect Plus account opgezegd, vond €12 per maand een beetje veel voor wat het bood. Dus ben benieuwd of we de TomTom nog veel gaan gebruiken zonder live file en flitser info.
Ik heb via Black Friday zo'n licentie voor TomTom Go aangeschaft: het voordeel van de TomTom in de Jeep (en-of de losse applicatie) is dat je netjes ziet wanneer je een elektrisch laadpunt hebt op je route (qua afstand). Daarentegen heb ik nog niet de mogelijkheid gezien om alleen (bijvoorbeeld) de Fastned of Tesla weer te laten geven.
Tijdens een retour-tripje naar Europapark (wederom met de Jeep) heb ik even de werking getest van mijn laad-token in Duitsland icm de ingebouwde naviagatie. Dat ging erg goed, punt was wel de kosten voor het opladen (meest extreme was € 0.92 de KwH want geen abonnement) en dat er toch wel beperkt aantal punten zijn om te laden langs de snelweg waardoor je moet wachten. Wat dat betreft zijn wij enorm verwend met de Fastned locaties in Nederland
Kan je die licentie ook in de ingebouwde TomTom in de Jeep gebruiken? Of is dat via android auto/apple carplay?nwagenaar schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:37:
Ik heb via Black Friday zo'n licentie voor TomTom Go aangeschaft: het voordeel van de TomTom in de Jeep (en-of de losse applicatie) is dat je netjes ziet wanneer je een elektrisch laadpunt hebt op je route (qua afstand). Daarentegen heb ik nog niet de mogelijkheid gezien om alleen (bijvoorbeeld) de Fastned of Tesla weer te laten geven.
Nee, alleen via Android Auto/Apple CarPlay. Ik heb mijn abonnement van de Jeep Connect ook niet verlengd en op een 1 of andere manier lijkt de informatie via de telefoon (icm Android Auto/Apple CarPlay) veel sneller up-to-date te zijn qua kaarten, flits locaties, files, etc.MrTomatosoup schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Kan je die licentie ook in de ingebouwde TomTom in de Jeep gebruiken? Of is dat via android auto/apple carplay?
Enig puntje is dat er geen integratie is met de live SOC-waardes; maar aflezen is een kleine moeite.
Zijn er meer mensen met issues waarbij in het midden van een telefoongesprek de microfoon bij CarPlay gewoon wegvalt?
In het begin is het gesprek prima, maar na een random aantal minuten valt de microfoon weg en hoort degene aan de andere kant niks meer.
Het is wisselend qua duratie van het gesprek, maar wel consistent (tenzij kort gesprek)
In het begin is het gesprek prima, maar na een random aantal minuten valt de microfoon weg en hoort degene aan de andere kant niks meer.
Het is wisselend qua duratie van het gesprek, maar wel consistent (tenzij kort gesprek)
Nee, dat issue heb ik nooit gehad (ook Apple)
Ook geen last van.rCk schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:16:
Zijn er meer mensen met issues waarbij in het midden van een telefoongesprek de microfoon bij CarPlay gewoon wegvalt?
Geen last van.rCk schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:16:
En daar is mijn nieuwe update na een maandje in een Fiat500 cabrio leenauto gereden te hebben, ook best een tof autootje maar wel een klasse minder :-)Baassii schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:31:
[...]
En we hebben weer nieuws. Het is niet gelukt de koude lucht te verhelpen. Er is contact gewwest met de technische dienst van Jeep en ze moeten nu alle circuits gaan doormeten. Als dat geen oplossing geeft, denken ze de motor te moeten vervangen. De service van Nefkens is overigens goed, ze denken mee en doen wat ze kunnen. Maar het punt dat ik de overeenkomst wil ontbinden, komt wel snel dichterbij. Ik denk dat jeep geen idee heeft wat de oorzaak is en wat ze moeten doen om het op te lossen. Daar kan ik niet op blijven wachten. Zeker als ik lees hoe lang nieuwe onderdelen leveranties in Duitsland duren. 🥺 Zou het wel zonde vinden, want ik vind de auto zo tof en hij rijdt ook lekker!
Ik heb net de fiat geruid voor een LeenJeep avenger electrisch. Daarbij heb ik ook de werkplaats gesproken om een update te krijgen:
Nefkens heeft afgelopen weken de laatste software updates geïnstalleerd in de hoop dat dit zou helpen de problemen met de foutmeldingen en de koude lucht op te lossen.
Afgelopen weekend heeft een medewerker de Jeep mee genomen om te kijken / voelen of de problemen met de koude en de storingsmeldingen nog steeds voorkwamen. Jammer genoeg is dat nog steeds het geval, gelukkig heeft een medewerker het wel zelf ervaren. Ze hebben alle data in de technische groep van Jeep (ik vermoed Nederland) geanalyseerd maar geen oplossing gevonden.
De auto stond nu binnen in de werkplaats om de data opnieuw te downloaden. Deze wordt straks naar de centrale technische groep van Jeep gestuurd. Deze hebben op dit moment geen oplossing, wel zijn er meerdere gevallen (vele) bekend, in ieder geval in Nl en Dld. Ze hebben geen inschatting van de duur van de terugkoppeling en of er überhaupt een oplossing gevonden zal worden. Er lijkt geen sprake meer te zijn van het vervangen van onderdelen. Ze tasten nog in het duister
De service van Nefkens de Meern is overigens echt goed, die verdienen een pluim!
Voor wie het terug wil kijken: https://radar.avrotros.nl...s-opels-en-citroens-61429Odeklontje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 05:49:
[...]
Bij mij is de OBC (Onboard Charger) vervangen en kan ik na een maandje weer in de Jeep rijden. [...]
Er blijken dus meer auto's van Stellantis problemen te hebben met de onboard charger van Mahle.
De Jeep Avenger wordt niet specifiek genoemd, maar na een maand was die van mij al kapot.
Zijn hier Avengers die ook dit probleem uit de reportage al gehad hebben? Lees hier de schriftelijke reacties.
Afgaande op het bericht lijkt het vooral om auto's tot bouwjaar 2023 te gaan. Dus dan zouden veel Avengers die op het nieuwe platform zijn gebouwd daar geen last van moeten hebben. Of heeft deze auto nog steeds die generatie boordladers aan boord?Odeklontje schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:33:
[...]
Voor wie het terug wil kijken: https://radar.avrotros.nl...s-opels-en-citroens-61429
Er blijken dus meer auto's van Stellantis problemen te hebben met de onboard charger van Mahle.
De Jeep Avenger wordt niet specifiek genoemd, maar na een maand was die van mij al kapot.
Zijn hier Avengers die ook dit probleem uit de reportage al gehad hebben? Lees hier de schriftelijke reacties.
uhm...
De slechte boordladers zijn t/m 2023 gebruikt. Daarna zijn ze overgestapt op een ander merk boordlader.
[ Voor 38% gewijzigd door BadEendTerror op 27-03-2025 22:28 ]
Hebben jullie ook de e-ROUTES app werkend? Bij mij doet ie het nu en ik merkte wat grappigs en ook wel logisch op. Ik heb nu een leenjeep en startte vandaag de eroutes op via CarPlay. En Ionas even verbaasd: de lading van de batterij was heel anders dan in de auto zelf? Maar dat was natuurlijk logisch: de app is gekoppeld aan mijn eigen jeep. 🫣😇 en die had wel 75% lading in plaats van 44% van de leenjeep.
E-Routes app?Baassii schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:06:
Hebben jullie ook de e-ROUTES app werkend? Bij mij doet ie het nu en ik merkte wat grappigs en ook wel logisch op. Ik heb nu een leenjeep en startte vandaag de eroutes op via CarPlay. En Ionas even verbaasd: de lading van de batterij was heel anders dan in de auto zelf? Maar dat was natuurlijk logisch: de app is gekoppeld aan mijn eigen jeep. 🫣😇 en die had wel 75% lading in plaats van 44% van de leenjeep.
Ik heb het een keer geprobeerd maar vond het een matige experience. Bij mij deed de SoC het ook niet goed genoeg om mee te werken.Baassii schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:06:
Heb uiteindelijk mijn connect plus toch niet verlengd, is die optie is er ook niet meer.
By the way, met de vouchercode TT9B3D4 kan je een jaar gratis TomTom Go krijgen! Vind hem via Android Auto eigenlijk beter werken dan op de jeep zelf, veel sneller en soepeler!
En daar is de volgende update.Baassii schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:58:
[...]
En daar is mijn nieuwe update na een maandje in een Fiat500 cabrio leenauto gereden te hebben, ook best een tof autootje maar wel een klasse minder :-)
Ik heb net de fiat geruid voor een LeenJeep avenger electrisch. Daarbij heb ik ook de werkplaats gesproken om een update te krijgen:
Nefkens heeft afgelopen weken de laatste software updates geïnstalleerd in de hoop dat dit zou helpen de problemen met de foutmeldingen en de koude lucht op te lossen.
Afgelopen weekend heeft een medewerker de Jeep mee genomen om te kijken / voelen of de problemen met de koude en de storingsmeldingen nog steeds voorkwamen. Jammer genoeg is dat nog steeds het geval, gelukkig heeft een medewerker het wel zelf ervaren. Ze hebben alle data in de technische groep van Jeep (ik vermoed Nederland) geanalyseerd maar geen oplossing gevonden.
De auto stond nu binnen in de werkplaats om de data opnieuw te downloaden. Deze wordt straks naar de centrale technische groep van Jeep gestuurd. Deze hebben op dit moment geen oplossing, wel zijn er meerdere gevallen (vele) bekend, in ieder geval in Nl en Dld. Ze hebben geen inschatting van de duur van de terugkoppeling en of er überhaupt een oplossing gevonden zal worden. Er lijkt geen sprake meer te zijn van het vervangen van onderdelen. Ze tasten nog in het duister![]()
De service van Nefkens de Meern is overigens echt goed, die verdienen een pluim!
Er is een verzoek van Nefkens gedaan om de elektromotor onder garantie te vervangen. Daarnaast gaan ze een stappenplan uitvoeren om de zwarte schermen op te lossen. Voor de koude lucht is nog geen oplossing. Althans: warmer weer is niet de oplossing tegen dat specifieke probleem. 😇
Het duurt best lang allemaal, ik ga volgende week maar eens proberen met de chef een gesprek over het vervolg aan te gaan.
:strip_exif()/f/image/0x7WIPNZhvvot2ZpBs6GqCUr.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen maar ellende met mijn Jeep.
Kan op elk moment er mee stoppen (10+ keer).
Alles werkt behalve rijden, gaat in P en dat is het dan.
Gelukkig, tot nu toe, alleen binnen de bebouwde kom gebeurd, maar voor hetzelfde geld sta je ineens stil op de snelweg.
Voor de 3e keer bij de dealer, 1e keer sw update, 2e keer 6,5 week gestaan en updates gedaan en nu alweer 2 weken kwijt en nog steeds geen oplossing.
Ze hebben contact met Jeep opgenomen en die weten het ook niet, of ik hem maar weer wilde ophalen????
Leasemaatschappij er maar op los gelaten.
Hoop dat ze het contract ontbinden, ben er helemaal klaar mee!!!
Voor mij geen Jeep meer...
Effe je post een beetje aangepast, voordat je bij Opel of Peugeot gaat shoppen...goeroe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:48:
[Afbeelding]
[...]
Voor mij geen Jeep STELLANTIS meer...
Achterklep gaat uit zichzelf niet helemaal meer open, moet het laatste stukken de klep handmatig omhoog duwen. Meer mensen last van? Hoe kan ik het oplossen?
Ik heb dit ook gehad. Jurist brief laten sturen om ontbinding te eisen. Morgen gesprek, ze denken met een nieuwe motor een oplossing te hebben.goeroe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:48:
[Afbeelding]
Gelukkig, tot nu toe, alleen binnen de bebouwde kom gebeurd, maar voor hetzelfde geld sta je ineens stil op de snelweg.
Voor de 3e keer bij de dealer, 1e keer sw update, 2e keer 6,5 week gestaan en updates gedaan en nu alweer 2 weken kwijt en nog steeds geen oplossing.
Ze hebben contact met Jeep opgenomen en die weten het ook niet, of ik hem maar weer wilde ophalen????
Bij mij werkte de klep handmatig omhoog doen en daarna electrisch sluiten. Overigens wel opnieuw laten afstellen bij de dealer (nefkens de meern)outlandos schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:36:
Achterklep gaat uit zichzelf niet helemaal meer open, moet het laatste stukken de klep handmatig omhoog duwen. Meer mensen last van? Hoe kan ik het oplossen?
Blijft toch bizar dat ze met deze problemen, die bij andere stellantis modellen al sinds 2020 spelen, elke keer toch weer hopen dat het met een software-update op magische wijze verdwijnt...
Helaas heeft de Jeep van mijn vriendin ook een paar vervelende klachten....
- Kofferbak die kuren heeft, soms gaat hij niet dicht, moet je hem inderdaad handmatig doen. Trekt hem neit altijd goed dicht, of blijft soms hangen
- Wasstraat vindt hij écht niet leuk, elke keer gaan er een hele hoop alarmbellen af als ze door de wasstraat gaat
- Bij het bellen via CarPlay valt het geluid van haar microfoon weg, dus de ontvangende partij (buiten de Jeep) hoort dan niks meer. Dit is niet alleen bij haar telefoon, maar ook bij mijn telefoon. Dus dan zou je zeggen dat het een probleem in de (software van de) Jeep zou moeten liggen.
Heb ik ook gehad. Motor vervangen.goeroe schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:48:
[Afbeelding]
Herstelde zichzelf niet bij mij.
En wat hebben ze dan voor je gedaan om het op te lossen? Of is het nog steeds niet opgelost?f.welvering schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:22:
[...]
Heb ik ook gehad. Motor vervangen.
Herstelde zichzelf niet bij mij.
Goedemorgen, vanmorgen zie ik dit oranje symbool op mijn dashboard, weet iemand wat dit betekend hier?
Nevermind gevonden
Nevermind gevonden
[ Voor 60% gewijzigd door Pierre op 16-04-2025 06:39 ]
Update Jeep: Vrijdagmorgen vroeg naar Nefkens gegaan omdat de auto nog niet gerepareerd is. Ik had daar al aangegeven dat ik het vertrouwen in de auto kwijt ben en deze niet meer terug wil. Ik wil ontbinden of een voor beide partijen bevredigende oplossing, dat is dan een andere auto.
Dat laatste is gelukt, we hebben allebei voldoende water in de wijn gedaan om tot overeenstemming te komen. Vanaf nu geen koude voetjes meer als ik op reis ga.
Dank allemaal op dit forum voor het delen van de mooie momenten met de jeep, de tips in het gebruik en ook de minder goed werkende zaken. Ik ga naar een citroen c5x forum. 🫣🤣
Dat laatste is gelukt, we hebben allebei voldoende water in de wijn gedaan om tot overeenstemming te komen. Vanaf nu geen koude voetjes meer als ik op reis ga.
Dank allemaal op dit forum voor het delen van de mooie momenten met de jeep, de tips in het gebruik en ook de minder goed werkende zaken. Ik ga naar een citroen c5x forum. 🫣🤣
@Baassii
Goed dat je hebt doorgezet!
Ben benieuwd wat er nu met je Avenger gaat gebeuren. Die zal vast binnenkort weer ergens te koop staan.
Heb je die C5X bij Nefkens vandaan? Of kreeg je de mogelijkheid om dat helemaal zelf te bepalen?
Goed dat je hebt doorgezet!
Ben benieuwd wat er nu met je Avenger gaat gebeuren. Die zal vast binnenkort weer ergens te koop staan.
Heb je die C5X bij Nefkens vandaan? Of kreeg je de mogelijkheid om dat helemaal zelf te bepalen?
Voor het geval er nog iemand lag te slapen: om de auto in Home Assistant te krijgen heb ik heel lang FiatChamp gebruikt, maar de laatste activiteit in die repo is 3 jaar geleden. Vandaag de integration omgezet naar hass-uconnect en dat werkt een stuk simpeler.
https://www.autovisie.nl/...p-maar-geschikt-voor-wat/
Benieuwd of hier ook een eigen topic voor komt.
Wat houdt je tegen om er zelf een te starten?outlandos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:41:
https://www.autovisie.nl/...p-maar-geschikt-voor-wat/

Eerst maar zien of ik een ga bestellen. Heb de dealer wel gevraagd hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik mn Avenger first edition er bij inruil. Benieuwd of nog meer mensen dat hier nagaan en wat er wordt geboden.Sandro! schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:50:
[...]
Wat houdt je tegen om er zelf een te starten?Bijzonder dat de vanaf-prijs van de Compass First Edition (ongeveer) hetzelfde is als de Avenger met € 44.995. En dan heb je 650 km WLTP-range i.p.v. 400. En een bak meer ruimte
Wij hebben het zelfde probleem. Bij toeval ontdekt. Het probleem is dat het niet altijd is na hevige regen. Ook als we door de wasstraat gaan zien we dit niet. Het lijkt dat het door het portier aan de binnenkant en niet de buiten kant. Iemand recent dit ook ontdenkt?AvdY schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:23:
Na de laatste update werkte bij mij en veel collega's android auto niet meer. De jeep gaf een foutmelding. Het verbreken van de verbinding vanaf de jeep heeft geen zin. Je moet echt op je telefoon naar de android auto instelling om daar de jeep te verwijderen, daarna opnieuw verbinden en het werkt weer.
Na een hevige regenbui van de week vond ik een plas water aan de verkeerde kant van de deur. Zie foto, hebben meer mensen hier last van?[Afbeelding]
Was dat water bij de deur probleem tijdens het laden i.c.m. hevige regenval?
Op het duitse forum is regelmatig een melding gemaakt van portier rubbers die niet goed meer afdichten, wellicht dat dat iets kan zijn?
Nee volgens mij niet. zou dat iets uitmaken wel of niet laden? de lekkage zat aan de bijrijders kanttweaker_robert schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:18:
Was dat water bij de deur probleem tijdens het laden i.c.m. hevige regenval?