Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker_robert
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 23:38
Wat mij opviel is dat gezien het schuin aflopende kunststof laadstekkerdeel, zich daar aardig wat regen kan verzamelen tijdens een regenbui, rubber dopje moet het dc laaddeel dan droog houden. Onderin zit een klein gaatje, dat water niet heel erg goed lijkt af te voeren, en geen idee waar dat dan blijft. Vandaar mijn vraag, maar aan de bijrijders kant lijkt mij iets te ver weg ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 17:06

Smoonshine

Feyenoord!!

Mijn Uconnect-services zijn nu een weekje verlopen, maar wat blijft er dan een droevige hoeveelheid functionaliteit over zeg. Dat je niet meer kunt voorverwarmen oké, maar dat je niet eens meer het batterijniveau kunt uitlezen en geen melding meer krijgt dat je accu vol is, is toch wel beneden alle peil. Dat ze voor dat soort basisfunctionaliteit zo’n maandelijks bedrag durven te vragen is wel droevig. Ik heb er geen probleem mee wanneer men extra’s verstopt achter een abonnement, maar dit voelt vooral als basisfunctionaliteit uitschakelen om je richting dat abonnement te dwingen :F

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 19:10
Smoonshine schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:
Mijn Uconnect-services zijn nu een weekje verlopen, maar wat blijft er dan een droevige hoeveelheid functionaliteit over zeg. Dat je niet meer kunt voorverwarmen oké, maar dat je niet eens meer het batterijniveau kunt uitlezen en geen melding meer krijgt dat je accu vol is, is toch wel beneden alle peil. Dat ze voor dat soort basisfunctionaliteit zo’n maandelijks bedrag durven te vragen is wel droevig. Ik heb er geen probleem mee wanneer men extra’s verstopt achter een abonnement, maar dit voelt vooral als basisfunctionaliteit uitschakelen om je richting dat abonnement te dwingen :F
Inderdaad. Zeker als je aangewezen bent op openbaar laden, wil je op afstand kunnen zien wat het batterijniveau is en/of de auto al opgeladen is. Zoveel kan zo'n mobiel abo ook niet kosten, zeker afgezet tegen de prijs die je betaalt voor een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

Smoonshine schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:
Ik ben het helemaal met je eens. De onze is in oktober 2 jaar oud dus we doen het al een tijdje zonder. Ik verdom het voor zo'n basale functie een abonnement te nemen. Andere teleurstelling die nog steeds niet opgelost is, is dat je niet een laad limiet kunt instellen van bv 80% om je accu te sparen.

We hebben ook een iX3 die nu 4 jaar oud is daar is inmiddels ook wat functionaliteit zoals voorverwarmen uitgevallen maar een basis functionaliteit zoals het laadniveau uitlezen werkt tenminste wel.

[ Voor 9% gewijzigd door PDT op 20-06-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

Help! Schermen vallen zomaar uit!
We zijn op zich tevreden rijders van een vroege Jeep Avenger. In oktober hebben we de auto twee jaar.

Op 30 mei wilden we wegrijden bij na boodschappen gedaan te hebben en vielen beide schermen meteen na starten uit. Ze gingen met geen mogelijkheid meer aan. Na wat googelen op mijn telefoon wisten we een harde reset van de media/boordcomputer uit te voeren. Daarna deden beide schermen het weer.
Een paar dagen later reed mijn vrouw er mee en vielen de schermen tijdens het rijden uit. Dat gaf uiteraard best wat stress maar ze kreeg hem veilig aan de kant en na een reset kon zij ook weer verder.

Afgelopen dinsdag is hij hiervoor bij de dealer geweest. Die konden helaas niets vinden. Er was volgens de dealer ook niets over opgeslagen in de boordcomputer. Wel hebben ze een software update uitgevoerd maar het is toch vervelend dat dit elk moment weer terug kan komen.

Hebben andere Avenger hier ook over gehoord en weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07 19:10
PDT schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:52:
Help! Schermen vallen zomaar uit!
We zijn op zich tevreden rijders van een vroege Jeep Avenger. In oktober hebben we de auto twee jaar.

Op 30 mei wilden we wegrijden bij na boodschappen gedaan te hebben en vielen beide schermen meteen na starten uit. Ze gingen met geen mogelijkheid meer aan. Na wat googelen op mijn telefoon wisten we een harde reset van de media/boordcomputer uit te voeren. Daarna deden beide schermen het weer.
Een paar dagen later reed mijn vrouw er mee en vielen de schermen tijdens het rijden uit. Dat gaf uiteraard best wat stress maar ze kreeg hem veilig aan de kant en na een reset kon zij ook weer verder.

Afgelopen dinsdag is hij hiervoor bij de dealer geweest. Die konden helaas niets vinden. Er was volgens de dealer ook niets over opgeslagen in de boordcomputer. Wel hebben ze een software update uitgevoerd maar het is toch vervelend dat dit elk moment weer terug kan komen.

Hebben andere Avenger hier ook over gehoord en weet iemand de oplossing?
Hier ook een keer gebeurd. Toen is ANWB langsgekomen en hebben ze de auto 5-10 min helemaal spanningsvrij gemaakt: 12V-accu afgekoppeld en de "brug" tussen de auto en de 54 kWh-batterij. Sindsdien nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

FreakNL

Well do ya punk?

outlandos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Eerst maar zien of ik een ga bestellen. Heb de dealer wel gevraagd hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik mn Avenger first edition er bij inruil. Benieuwd of nog meer mensen dat hier nagaan en wat er wordt geboden.
Compass EV staat ook op mijn shortlist om mijn Dino-sap drinkende Renegade te vervangen op termijn. Ik lease niet dus moet even wachten tot de prijs van een nette occasion rond de 30k ligt (zal rond 2027/2028 zijn)

Maar dan moet de boel wel betrouwbaar genoeg zijn… Ik hoop dus dat er een topic komt met Compass EV ervaringen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-07 12:24
outlandos schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:36:
Achterklep gaat uit zichzelf niet helemaal meer open, moet het laatste stukken de klep handmatig omhoog duwen. Meer mensen last van? Hoe kan ik het oplossen?
Je kunt de achterklep resetten door de rode knop 10 seconden in te drukken, volgens de dealer in Leiden. Die ook onze stroboscoopkoplampen hebben weten te fixen. En het uitvallen van de schermen.

Ondertussen al wel bijna twee jaar aan het wachten op de matjes, maar dat was een andere dealer, iets minder servicegericht…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 14:48
MarijeKoek schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 05:15:
[...]

Je kunt de achterklep resetten door de rode knop 10 seconden in te drukken, volgens de dealer in Leiden. Die ook onze stroboscoopkoplampen hebben weten te fixen. En het uitvallen van de schermen.

Ondertussen al wel bijna twee jaar aan het wachten op de matjes, maar dat was een andere dealer, iets minder servicegericht…
Dat werkte inderdaad, dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 17:06

Smoonshine

Feyenoord!!

FreakNL schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:23:
[...]

Compass EV staat ook op mijn shortlist om mijn Dino-sap drinkende Renegade te vervangen op termijn. Ik lease niet dus moet even wachten tot de prijs van een nette occasion rond de 30k ligt (zal rond 2027/2028 zijn)

Maar dan moet de boel wel betrouwbaar genoeg zijn… Ik hoop dus dat er een topic komt met Compass EV ervaringen :)
De Compass vind ik ook heel erg fraai. "Helaas" zitten we nog een paar jaar aan onze Avenger vast ivm private lease. Achteraf gezien hadden we misschien liever de Compass gehad, aangezien de Avenger toch wel wat kleiner uitvalt dan gedacht, zeker qua kofferbakruimte.

uhm...

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste