Wat mij opviel is dat gezien het schuin aflopende kunststof laadstekkerdeel, zich daar aardig wat regen kan verzamelen tijdens een regenbui, rubber dopje moet het dc laaddeel dan droog houden. Onderin zit een klein gaatje, dat water niet heel erg goed lijkt af te voeren, en geen idee waar dat dan blijft. Vandaar mijn vraag, maar aan de bijrijders kant lijkt mij iets te ver weg ;-)
Mijn Uconnect-services zijn nu een weekje verlopen, maar wat blijft er dan een droevige hoeveelheid functionaliteit over zeg. Dat je niet meer kunt voorverwarmen oké, maar dat je niet eens meer het batterijniveau kunt uitlezen en geen melding meer krijgt dat je accu vol is, is toch wel beneden alle peil. Dat ze voor dat soort basisfunctionaliteit zo’n maandelijks bedrag durven te vragen is wel droevig. Ik heb er geen probleem mee wanneer men extra’s verstopt achter een abonnement, maar dit voelt vooral als basisfunctionaliteit uitschakelen om je richting dat abonnement te dwingen

uhm...
Inderdaad. Zeker als je aangewezen bent op openbaar laden, wil je op afstand kunnen zien wat het batterijniveau is en/of de auto al opgeladen is. Zoveel kan zo'n mobiel abo ook niet kosten, zeker afgezet tegen de prijs die je betaalt voor een auto.Smoonshine schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:
Mijn Uconnect-services zijn nu een weekje verlopen, maar wat blijft er dan een droevige hoeveelheid functionaliteit over zeg. Dat je niet meer kunt voorverwarmen oké, maar dat je niet eens meer het batterijniveau kunt uitlezen en geen melding meer krijgt dat je accu vol is, is toch wel beneden alle peil. Dat ze voor dat soort basisfunctionaliteit zo’n maandelijks bedrag durven te vragen is wel droevig. Ik heb er geen probleem mee wanneer men extra’s verstopt achter een abonnement, maar dit voelt vooral als basisfunctionaliteit uitschakelen om je richting dat abonnement te dwingen
Ik ben het helemaal met je eens. De onze is in oktober 2 jaar oud dus we doen het al een tijdje zonder. Ik verdom het voor zo'n basale functie een abonnement te nemen. Andere teleurstelling die nog steeds niet opgelost is, is dat je niet een laad limiet kunt instellen van bv 80% om je accu te sparen.Smoonshine schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:50:
We hebben ook een iX3 die nu 4 jaar oud is daar is inmiddels ook wat functionaliteit zoals voorverwarmen uitgevallen maar een basis functionaliteit zoals het laadniveau uitlezen werkt tenminste wel.
[ Voor 9% gewijzigd door PDT op 20-06-2025 16:46 ]
Help! Schermen vallen zomaar uit!
We zijn op zich tevreden rijders van een vroege Jeep Avenger. In oktober hebben we de auto twee jaar.
Op 30 mei wilden we wegrijden bij na boodschappen gedaan te hebben en vielen beide schermen meteen na starten uit. Ze gingen met geen mogelijkheid meer aan. Na wat googelen op mijn telefoon wisten we een harde reset van de media/boordcomputer uit te voeren. Daarna deden beide schermen het weer.
Een paar dagen later reed mijn vrouw er mee en vielen de schermen tijdens het rijden uit. Dat gaf uiteraard best wat stress maar ze kreeg hem veilig aan de kant en na een reset kon zij ook weer verder.
Afgelopen dinsdag is hij hiervoor bij de dealer geweest. Die konden helaas niets vinden. Er was volgens de dealer ook niets over opgeslagen in de boordcomputer. Wel hebben ze een software update uitgevoerd maar het is toch vervelend dat dit elk moment weer terug kan komen.
Hebben andere Avenger hier ook over gehoord en weet iemand de oplossing?
We zijn op zich tevreden rijders van een vroege Jeep Avenger. In oktober hebben we de auto twee jaar.
Op 30 mei wilden we wegrijden bij na boodschappen gedaan te hebben en vielen beide schermen meteen na starten uit. Ze gingen met geen mogelijkheid meer aan. Na wat googelen op mijn telefoon wisten we een harde reset van de media/boordcomputer uit te voeren. Daarna deden beide schermen het weer.
Een paar dagen later reed mijn vrouw er mee en vielen de schermen tijdens het rijden uit. Dat gaf uiteraard best wat stress maar ze kreeg hem veilig aan de kant en na een reset kon zij ook weer verder.
Afgelopen dinsdag is hij hiervoor bij de dealer geweest. Die konden helaas niets vinden. Er was volgens de dealer ook niets over opgeslagen in de boordcomputer. Wel hebben ze een software update uitgevoerd maar het is toch vervelend dat dit elk moment weer terug kan komen.
Hier ook een keer gebeurd. Toen is ANWB langsgekomen en hebben ze de auto 5-10 min helemaal spanningsvrij gemaakt: 12V-accu afgekoppeld en de "brug" tussen de auto en de 54 kWh-batterij. Sindsdien nergens meer last van gehad.PDT schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:52:
Help! Schermen vallen zomaar uit!
Compass EV staat ook op mijn shortlist om mijn Dino-sap drinkende Renegade te vervangen op termijn. Ik lease niet dus moet even wachten tot de prijs van een nette occasion rond de 30k ligt (zal rond 2027/2028 zijn)outlandos schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:05:
[...]
Eerst maar zien of ik een ga bestellen. Heb de dealer wel gevraagd hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik mn Avenger first edition er bij inruil. Benieuwd of nog meer mensen dat hier nagaan en wat er wordt geboden.
Maar dan moet de boel wel betrouwbaar genoeg zijn… Ik hoop dus dat er een topic komt met Compass EV ervaringen
Je kunt de achterklep resetten door de rode knop 10 seconden in te drukken, volgens de dealer in Leiden. Die ook onze stroboscoopkoplampen hebben weten te fixen. En het uitvallen van de schermen.outlandos schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:36:
Achterklep gaat uit zichzelf niet helemaal meer open, moet het laatste stukken de klep handmatig omhoog duwen. Meer mensen last van? Hoe kan ik het oplossen?
Ondertussen al wel bijna twee jaar aan het wachten op de matjes, maar dat was een andere dealer, iets minder servicegericht…
Dat werkte inderdaad, dank!!MarijeKoek schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 05:15:
[...]
Je kunt de achterklep resetten door de rode knop 10 seconden in te drukken, volgens de dealer in Leiden. Die ook onze stroboscoopkoplampen hebben weten te fixen. En het uitvallen van de schermen.
Ondertussen al wel bijna twee jaar aan het wachten op de matjes, maar dat was een andere dealer, iets minder servicegericht…
De Compass vind ik ook heel erg fraai. "Helaas" zitten we nog een paar jaar aan onze Avenger vast ivm private lease. Achteraf gezien hadden we misschien liever de Compass gehad, aangezien de Avenger toch wel wat kleiner uitvalt dan gedacht, zeker qua kofferbakruimte.FreakNL schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:23:
[...]
Compass EV staat ook op mijn shortlist om mijn Dino-sap drinkende Renegade te vervangen op termijn. Ik lease niet dus moet even wachten tot de prijs van een nette occasion rond de 30k ligt (zal rond 2027/2028 zijn)
Maar dan moet de boel wel betrouwbaar genoeg zijn… Ik hoop dus dat er een topic komt met Compass EV ervaringen
uhm...
Na ruim 1,5 jaar te hebben gereden met de Jeep Avenger en in die tijd geen enkele issues heb mogen ervaren, had ik gisteren daadwerkelijk een groot probleem.
Gistermiddag wilde ik nog een bezoekje brengen aan de winkel, gaat mijn auto niet meer (automatisch) open. Ik dacht even dat wellicht de batterij van het kastje leeg was, maar ook mijn spare deed niets. Ik heb de auto moeten open maken met de sleutel en niets deed het: de auto was zo dood als een pier terwijl ik die avond daarvoor rond de 35% batterij de auto had geparkeerd.
Vervolgens maar de lease maatschappij gebeld, die heeft een bergingsbedrijf mijn kant opgestuurd. Uiteindelijk bleek de reguliere accu helemaal leeg te zijn: deze heeft hij volgeladen en vervolgens kwam er weer leven in. Maar naderhand bleef de boordcomputer foutmeldingen geven en kon de auto niet in Drive worden gezet. Na diverse resets (accu loskoppelen) en pogingen om de foutcodes te resetten leek het weer soort van te werken en kon er mee gereden worden.
Vanochtend geprobeerd om de auto te starten, maar wederom krijg ik meldingen zoals dat het elektrische aandrijfsysteem een fout geeft waardoor ik niet kan rijden (krijg hem niet in de drive).
Dus dat wordt een belletje naar de garage.
Gistermiddag wilde ik nog een bezoekje brengen aan de winkel, gaat mijn auto niet meer (automatisch) open. Ik dacht even dat wellicht de batterij van het kastje leeg was, maar ook mijn spare deed niets. Ik heb de auto moeten open maken met de sleutel en niets deed het: de auto was zo dood als een pier terwijl ik die avond daarvoor rond de 35% batterij de auto had geparkeerd.
Vervolgens maar de lease maatschappij gebeld, die heeft een bergingsbedrijf mijn kant opgestuurd. Uiteindelijk bleek de reguliere accu helemaal leeg te zijn: deze heeft hij volgeladen en vervolgens kwam er weer leven in. Maar naderhand bleef de boordcomputer foutmeldingen geven en kon de auto niet in Drive worden gezet. Na diverse resets (accu loskoppelen) en pogingen om de foutcodes te resetten leek het weer soort van te werken en kon er mee gereden worden.
Vanochtend geprobeerd om de auto te starten, maar wederom krijg ik meldingen zoals dat het elektrische aandrijfsysteem een fout geeft waardoor ik niet kan rijden (krijg hem niet in de drive).
Ai, dat is vervelend. Helaas een probleem wat vaker bij veel elektrische autos voorkomt. Bij Kia en Hyundai staan de fora hier vol mee.nwagenaar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:05:
Na ruim 1,5 jaar te hebben gereden met de Jeep Avenger en in die tijd geen enkele issues heb mogen ervaren, had ik gisteren daadwerkelijk een groot probleem.
Als het vaker gebeurt zou ik toch echt de accu (laten) vervangen, want die is dan vaak de oorzaak. Als die te vaak helemaal leeg raakt gaat hij uiteindelijk gewoon stuk. Heb ook mensen gesproken die gewoon altijd een acculader in de auto hebben liggen voor het geval dat.
@MrTomatosoup ik heb al contact opgenomen met de garage, binnenkort kan ik er naartoe en lopen ze hem helemaal na.
Nu lijkt hij na enkele keren aan/uit iig te kunnen schakelen maar geeft ie nog steeds enkele storingen aan (mede ook in de assist) waardoor de boortcomputer er van het padje is. Het goede nieuws is:,ik kan weer rijden.
Maar ik ben er huiverig voor om elke keer lange afstanden mee te rijden; dus voor de time being blijft ik in de buurt.
Nu lijkt hij na enkele keren aan/uit iig te kunnen schakelen maar geeft ie nog steeds enkele storingen aan (mede ook in de assist) waardoor de boortcomputer er van het padje is. Het goede nieuws is:,ik kan weer rijden.
Maar ik ben er huiverig voor om elke keer lange afstanden mee te rijden; dus voor de time being blijft ik in de buurt.
Nog meer mensen een update gehad?
Ik heb geen idee of er iets vernieuwd is, geen changelog o.i.d.
Versie is nu FHW.1.26.33.5
Ja, update loopt op dit moment. Was ook al opzoek naar een changelog.MrTomatosoup schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:42:
Nog meer mensen een update gehad?
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Hoe goed werkt de draadloze oplader in jullie Jeep? Bij ons doet hij amper wat en levert hij net genoeg stroom om onze iPhones niet verder leeg te laten lopen tijdens een ritje met CarPlay aan. We zijn maar weer teruggevallen op de kabeltjes, terwijl dit ons van tevoren zo handig leek.
uhm...
Zelfde hier hoor, heb een Pixel 8 en de telefoon wordt vooral heel warm wanneer Android Auto aan staat en hij draadloos oplaadt. Er komt zelden echt significant percentage bij, meestal blijft het hetzelfde of loopt hij langzamer leeg.Smoonshine schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:37:
Hoe goed werkt de draadloze oplader in jullie Jeep? Bij ons doet hij amper wat en levert hij net genoeg stroom om onze iPhones niet verder leeg te laten lopen tijdens een ritje met CarPlay aan. We zijn maar weer teruggevallen op de kabeltjes, terwijl dit ons van tevoren zo handig leek.
Ik had op een gegeven moment een 3rd party matje erin liggen, ik heb wel gemerkt dat toen ik die weghaalde het beter ging omdat de afstand tussen lader en telefoon minder was.
Het is eigenlijk meer een gimmick dan een waardevolle toevoeging. Ik heb geen hoesje om mijn telefoon, dus de helft van de rit ligt de telefoon niet op de juiste plek om te laden en ook met een antislipmatje werd het niet veel beter. Daarnaast inderdaad erg traag. Dus ook gewoon een kabeltje in gebruik hierSmoonshine schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:37:
Haha, ik was er al een beetje bang voor. Toch wel zonde van zo’n waardeloos geïmplementeerde feature, omdat het toch wel erg handig is. Maar ook de positionering en ondergrond zorgen ervoor dat je telefoon nooit lang op de juiste plek blijft liggen om te laden. Je zou toch denken dat er bij Jeep wel mensen zijn die daarover nadenken. Je kunt het beter niet toevoegen dan op deze manier.
uhm...
Het ligt niet echt aan Android Auto, het scheelt enorm als je flitsmeister niet gebruikt. Die app maakt je mobiel echt loeiheet.
Ook fijn vanmorgen de melding dat de update mislukt was, met als gevolg geen AA meer, en ook geen Spotify, en daarboven op nog dat ik niet kan zien hoe leeg mijn batterij is
Iemand dit ook al eens gehad, en hopelijk iemand die een oplossing heeft

Iemand dit ook al eens gehad, en hopelijk iemand die een oplossing heeft
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Gebruik ik niet, alleen Google maps. Maar daar wordt je telefoon net zo heet van.Piepertie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:42:
Het ligt niet echt aan Android Auto, het scheelt enorm als je flitsmeister niet gebruikt. Die app maakt je mobiel echt loeiheet.
Zo, ik heb er weer een grotere rit op zitten: op vakantie naar Aarhus. Net zoals vorige keer een beetje bijgehouden wat ik waar heb geladen en hoe lang:
:strip_exif()/f/image/zaMNmDvRXLzy4SvQOjscLUUC.png?f=user_large)
Zowel bij vertrek vanuit huis als vanuit Aarhus stond de batterij op 100%. Ik heb in Duitsland het grootste deel ±130km/h gereden, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat er geen stukjes van 150km/h bij zaten
In Nederland en Denemarken heb ik me redelijk netjes aan de snelheid gehouden.
De heenweg was 769 kilometer (21,4 kWh/100km), de terugweg 829 (22 kWh/100km). De oplettende lezer ziet dat ik wederom bijna alleen bij Superchargers ben geweest, behalve op de terugweg toen we na een file allebei even een pauze nodig hadden, dat was in Hamburg. Wel even geladen, we stonden toch stil
Buiten die pauze om gaan de heen- en terugreis redelijk gelijk op qua verbruik en tijd. We reisden met onze hond, dus ook zonder laden hadden we iedere twee uur even een stop gepland, het laden vertraagt de reis dus niet zo enorm veel.
Wat vervelend blijft is dat de GoM nauwelijks de werkelijke situatie weergeeft: bij 100% batterij staat ie steevast rond de 380 km. Hij houdt geen rekening met temperatuur, verbruik, of wat dan ook en schiet regelmatig met 2 of meer km tegelijk omlaag. Hoe moeilijk kan het zijn om het gemiddelde verbruik van de afgelopen (x) minu(u)t(en) te berekenen en dat te delen door het resterende aantal kilowattuurtjes in de batterij om een betere inschatting te maken?
:strip_exif()/f/image/zaMNmDvRXLzy4SvQOjscLUUC.png?f=user_large)
Zowel bij vertrek vanuit huis als vanuit Aarhus stond de batterij op 100%. Ik heb in Duitsland het grootste deel ±130km/h gereden, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat er geen stukjes van 150km/h bij zaten
De heenweg was 769 kilometer (21,4 kWh/100km), de terugweg 829 (22 kWh/100km). De oplettende lezer ziet dat ik wederom bijna alleen bij Superchargers ben geweest, behalve op de terugweg toen we na een file allebei even een pauze nodig hadden, dat was in Hamburg. Wel even geladen, we stonden toch stil
Wat vervelend blijft is dat de GoM nauwelijks de werkelijke situatie weergeeft: bij 100% batterij staat ie steevast rond de 380 km. Hij houdt geen rekening met temperatuur, verbruik, of wat dan ook en schiet regelmatig met 2 of meer km tegelijk omlaag. Hoe moeilijk kan het zijn om het gemiddelde verbruik van de afgelopen (x) minu(u)t(en) te berekenen en dat te delen door het resterende aantal kilowattuurtjes in de batterij om een betere inschatting te maken?

Heel irritant inderdaad dat de auto nog te rijden WLTP km's aangeeft naar mijn idee. Naarmate de accu leger raakt gaat het langzaam meer richting de echte km's. Wat ik doe is het accupercentage x 3 voor een veel reëler idee van de echte afstand die je nog kunt rijden. Heel jammer dat je niet ergens kunt instellen wat de auto moet aangeven, WLTP of echte km's, zo moeilijk kan dat niet zijn. En dat moet dan ook nog wel kunnen waarbij de software de echte capaciteit van de accu en de temperatuur meeneemt in de berekening.