Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:59
De nieuwe Jeep Avenger komt eraan. Volledig electrisch, 400km wltp range. Wie heeft deze (net als ik) al besteld? Waarom kies je juist voor deze en deel je ook je foto’s en ervaringen straks met ons?

https://www.jeep.nl/jeep-avenger/elektrisch

https://www.jeep.nl/conte...lijst_MY23_Avenger_V1.pdf

Jeep heeft een serie promotiefilms op youtube staan waarin influencer Rabea Schif met verschillende hoofdpersonen de Avenger rijdt.

Aflevering 1: YouTube: The new Jeep® Avenger charts the course towards the future of sustai...
Aflevering 2: YouTube: The new Jeep® Avenger: a triumph of colors and customizations for tr...
Aflevering 3: YouTube: The new Jeep® Avenger: legendary capability that allows freedom of m...

[ Voor 54% gewijzigd door Baassii op 11-01-2023 07:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
TS begint? Waarom heb jij voor deze gekozen?

En welke andere EVs heb je overwogen?

[ Voor 31% gewijzigd door Sethro op 09-01-2023 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baassii
Sethro schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:12:
TS begint? Waarom heb jij voor deze gekozen?
Voldoende range, vol opties, goede reviews, bewezen tech, snel genoeg laden. En vooral: volledig electrisch.
Ik rij nu nog in een lynk en co. Hele fijne auto, maar te groot en als die eenmaal op benzine rijdt verbruikt ie best veel.

[ Voor 25% gewijzigd door Baassii op 09-01-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
En welke andere EVs heb je overwogen?
Ik heb ook gekeken naar de Tesla Model Y (te groot), de Renault Megane, de peugeot e-2008. De laatste twee vond ik minder mooi. Tsja, ook dat is een overweging. :-)

Verder naar Hybrides gekeken. De Lynk & co (die rij ik nu), de Alfa Tonale en nog een paar anderen, maar ze zijn me te groot en het begint me tegen te staan dat ik twee volledige aandrijflijnen meesleep. Ik doe vrijwel al mijn Nederlandse kilometers elektrisch, dus lijkt het me tijd om de volgende stap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Leuk ding maar helaas mist hij wel een hoop Jeep-DNA.

Bewezen tech? Heeft Fiat zoveel ervaring ermee? Ik rij zelf Jeep en ben daar ook echt blij mee, maar eerlijk is eerlijk, je moet wel genoegen nemen met de Italiaanse quirks… Niks ernstigs verder (vooralsnog) maar het is geen Toyota of Mazda….

Mooi prijsje wel, 40k. Maar laat hem zichzelf eerst maar even bewijzen. Zou wel mooi zijn als we meer Jeeps op de weg zien, blijft een prachtmerk.

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 11-01-2023 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:07

Badderbeest

De enige echte

@FreakNL De tijden dat Jeep een Fiat was zijn wel veranderd geloof ik. Je moet nu denken zoals het bij VAG werkt. De Jeep Avenger is feitelijk hetzelfde als een Peugeot e-208 met een andere koets. Het platform (STLA-small, wat weer gebaseerd is op het EMP1 platform van Peugeot) het accupakket en de aandrijflijn zijn gelijk. De E-208 staat overigens nog op het EMP1 platform zo ik begrijp. Er zullen dus wat minimale verschillen zijn.

Stellantis gaat meer en meer werken zoals VAG dat al jaren doet. Steeds dezelfde worst met andere kruiden en saus onder een ander label verkopen.

Jeep is voornamelijk een label, geen merk met een echt eigen DNA.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Begin december ook de jeep Avenger first edition besteld. Gekozen voor de kleur volcano black.

Eindelijk een electrische auto die een mooi uiterlijk heeft. Verder vol opties, voldoende range( voldoende voor mij), oplaadsnelheid en niet te groot.

Andere EV zijn het voor toch net niet. O.a uiterlijk, prijs.

Zal mijn ervaring, foto's ter zijnertijd graag delen. Het is nog even afwachten wanneer ze daad werkelijk geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdebruin
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-11-2024
goedemorgen

vorige week via leaseplan ook een first edition besteld.
in de kleur volcano black.

de auto sprak mij aan door uiterlijk en prijs met alle optie's
rij nu kia e niro.

levertijd volgens leaseplan q3.

wil alleen nog trekhaak erop voor de fietsendrager... maar kan daarover nog niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
Waar kan ik deze jeep in het echt bekijken ?
Mag gewoon een pre model zijn of waar journalisten in hebben gereden

Weet iemand een locatie
Nederland
België
Duitsland ?
Of ?

Zou graag in het echt zien / voelen.
Heb wel al 1 besteld......

( hoe doen andere dat ? Gewoon op de gok , en hopen dat het fijn rijdt en je het geen speelgoed auto gevoel geeft)

Kleur nu nog beperkt tot 3 kleuren ivm first Edition ( ca € 4000.- korting)

voorkeur nu grijs / zwartdak
zwart (geen metallic!) Misschien toch mooie combinatie met t zwarte plastic rondom ?
Of
Geel /zwartdak
Geel wel hip , maar persoonlijk te. Ben ruim 53jaar .

Zwart = geen metallic = maakt dat wat uit ? Snel dof ???

Blijft over de grijze..... in iedergeval bij de first edition leveringen met "korting"

Iemand nog wat extra info voor mij aub of advies.

Wij zijn met 2e .
Of toch nog een andere leuke auto ?
Tesla model 3 hoog de y nu met korting.......( mooi ... nee... veel gadgets dat wel, ook leuk....

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Int echt bekijken kan nog niet, heel dom van ze, hadden dan wsl veel meer preorders gehad.

Er schijnt ergens over een maand of wat wel een event te zijn maar niemand weet het precies.

Prijs is wel pittig, het is maar een klein autootje. (Of de value for money van de Tesla’s is nu gewoon zo hoog..)

[ Voor 24% gewijzigd door Navi op 15-02-2023 18:28 ]

• Baassii
Er zijn geen pre productie modellen in omloop. Er heeft er heel kort een in amterdam gestaan. Zodra er een in NL komt krijg ik een bericht van iemand bij FCA, maar dat kan wel medio maart worden begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
Bedankt voor de reacties.
Jammer dat de auto niet in het echt te zien is', ondanks de vele YouTube filmpjes met veel verschillende jeep Avenger die getest worden door journalisten

Die auto s zullen toch wel ergens staan ???

Maar waarschijnlijk tesla model 3 rwd standaard betere keuze.
( wel minder mooi ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik die plaatjes zo zie lijkt het geen 208 maar een 2008. Needless to say: als dat het zelfde platform is, heeft Peugeot de prio gekregen.
En das prima, want dan mag die populatie de kinderziektes er uit halen ;)

Qua te bekijken: lijkt me een kwestie van de dichtstbijzijnde dealer bellen om te vragen waar dat kan.

Jeep vs Tesla Y: oneerlijke vergelijking, de Y is een klasse groter en kan op een vele grotere ervaring van Tesla met elektrische autos (en alles wat er bij komt kijken) bouwen.
Bij gelijke kosten zou ik rücksichtslos voor de Y gaan. Das ook omdat ik jaren Peugeot heb gereden, en die ervaring ben ik wel klaar mee eigenlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
De productie van de in december bestelde auto’s start in week 18. Dat zullen de first editions worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Ook al bekend wanneer we de first editions dan ongeveer kunnen verwachten bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:49
In een YouTube nieuwsbrief maakt het Duitse NextMove melding van een aantal "dubieuze" wijzigen van de als standaard gepubliceerde opties van de Jeep Avenger First Edition (kijk vanaf 16:15m). Weet niet of het hier specifiek de Duitse markt betreft of dat dit voor alle te leveren First Editions geldt.
Het gaat om:
- 2 zones klimaat instelling wordt als 1 zone geleverd; dus geen apart links/rechts instellen van de temperatuur meer
- Verwarmbare voorruit wordt als verwarmbare rustpositie ruitenwissers voor geleverd
- Discussie of het navigatiesysteem wel/niet tot de standaard zou behoren. Speelt volgens mij niet in NL omdat daar de navigatie als optiepakket leverbaar was.

Zijn er hier kopers die hier iets over gehoord hebben, van hun dealer of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Geen bericht van de dealer ontvangen over de gewijzigde opties. Navigatie is inderdaad een extra optie. We wachten het nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Navi optioneel 8)7

Nee tuurlijk, het is 2023, dat gaat heel veel klanten trekken |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 16:04

André

Analytics dude

Ik ga dit topic in de gaten houden. Ben klaar met mijn onhandige hybride X5 en wil naar iets kleiners en volledig elektrisch. Ik overweeg een Polestar 2 (tweedehands), XC40, Cupra Born, en sinds gisteren ook deze. Ik vind hem er leuk uit zien, genoeg bereik ook. Van binnen wel heel erg plastic, maar ergens is dat ook wel prettig, het is een gebruiksvoorwerp. Ik zou alleen wel willen weten of hij geleverd wordt met een trekhaak, en hoeveel impact het trekken van een vouwwagen op de range heeft. Dat is gelukkig wel atijd in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodius
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Momenteel is een trekhaak geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

The Eagle schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:56:
Navi optioneel 8)7

Nee tuurlijk, het is 2023, dat gaat heel veel klanten trekken |:(
Zolang er Android auto of Apple CarPlay op zit heb je een standaard ingebouwde navigatie niet echt nodig. Zeker niet als je daar over een paar jaar geen gratis updates meer voor krijgt.
Ik heb de navigatie in mijn auto de afgelopen 2,5 jaar denk ik 3x gebruikt. Voor de rest Waze via Android auto.
Navigatie als optie kost vaak >€1000. Vrij prijzig dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 14:12
Net een Avenger Summit zwart besteld , levering midden November 2023 wist men mij te vertellen.

Benieuwd of ze dat gaan halen en uiteraard ook benieuwd naar de auto , jammer dat je ze niet eerst eens in het echt kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamergitaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-12-2024
9 maand wachten.
Dat is een eeuwigheid.
En zeker als je ziet hoe snel de nieuwe modellen zich opvolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:31
Hamergitaar schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:54:
9 maand wachten.
Dat is een eeuwigheid.
En zeker als je ziet hoe snel de nieuwe modellen zich opvolgen.
Ja, maar die nieuwe modellen hebben over het algemeen ook een lange levertijd. Dus je kan wel een half jaar wachten om te zien wat er dan te koop is, maar dan kan je vanaf dat moment ook weer een half jaar tot een jaar gaan wachten voordat je auto geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefinger
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-04 18:00
Heb ook interesse om m'n huidige leaseauto, waarvan het contract in april afloopt, te vervangen door een Jeep Avenger.

Ondanks eerdere berichten dat de Avenger eind maart/begin april in de showroom zou staan, kreeg ik net bericht van de lokale dealer dat ze 'm medio mei pas in de showroom verwachten.
Helaas ook nog niet op een centraal punt te bekijken/proef te rijden.

Weet niet of ik 'm zonder proefrit al durf te bestellen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Productie in Polen is kennelijk al begonnen. Niet alleen de EV-, maar ook de benzine-versie die vooralsnog alleen in Italië en Spanje wordt verkocht.

Youtube-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-05 22:49
Wij zijn ook naar de Jeep aan het kijken als auto voor de vrouw.
Content autogroep (den Bosch) wist mij te vertellen dat hij vanaf April bij hun in de showroom staat om te bewonderen, dit nadat ik aangaf niet tot koop over te gaan voordat ik de auto met mijn eigen ogen gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 15:19
ik heb een 1st Edition besteld via het private-lease collectief van de Consumentenbond. Leverdatum staat op 10-08, maar ik moest dit volgens de leverancier niet te nauw nemen. Waarschijnlijk wordt dat later.

Getwijfeld tussen deze en de e2008. Van de Peugeot vind ik het interieur net wat mooier, maar de Jeep vind ik weer wat mooier en stoerder van buiten en heeft een net wat grotere accu. De e2008 was een paar tientjes per maand goedkoper, maar dan heb ik het over de Allure. De 1st Edition van de Avenger is veel completer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
pepijnA schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:52:
Net een Avenger Summit zwart besteld , levering midden November 2023 wist men mij te vertellen.

Benieuwd of ze dat gaan halen en uiteraard ook benieuwd naar de auto , jammer dat je ze niet eerst eens in het echt kan zien.
Hoi
Welke uitvoering ? First edition? Of een andere uitvoering ? Prive aankoop ? Of anders Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Hier de Avenger Longitude met Business Pack in het wit. Levertijd tussen 25-30 week.
edit: Bestelling week 13, levering (indicatie) week 25. Dat lijkt mij wat te optimistisch ;) .

[ Voor 36% gewijzigd door Odeklontje op 03-04-2023 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 20:23
Wij hebben de 1st edition besteld via Broekman Private Lease. Waren de laatste exemplaren. Levertijd volgens de dealer nu 30 juni 2023. Maar direct ook een hoop kleine lettertjes erbij over de schaarse grondstoffen, langere levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Die kleine lettertjes gaan denk ik van toepassing zijn 1 april besteldatum is 20 juni leverdatum. De showroommodellen worden 2e helft april verwacht. Mochten die ook later komen, dan zegt dat natuurlijk ook wel wat. Het lange wachten gaat beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdebruin
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-11-2024
als je de auto op 1 april besteld kan je ervanuit gaan dat de leverdatum een grap is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-05 22:49
Afgelopen week gebeld met de dealer om een bezichtiging in te plannen maar de auto blijkt vertraagd te zijn. Ipv deze maand komt hij nu pas voor het eerst in Mei in de showroom om te bewonderen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Mijn pools is niet echt goed maar dit geeft mooi de productie weer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Odeklontje schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:44:
Mijn pools is niet echt goed maar dit geeft mooi de productie weer:

[YouTube: JEEP AVENGER - MŚCICIEL Z POLSKI]
Je Pools is kennelijk net zo goed als je Nederlands... 😏
Zie mijn bericht van 18-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Alfred Spijker schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:54:
[...]

Je Pools is kennelijk net zo goed als je Nederlands... 😏
Zie mijn bericht van 18-3.
Ah sorry, niet gezien! Tja misschien ga je toch gekke dingen doen als je gaat wachten.
Ook veel Italiaanse video's waar ook de ICE versie te zien is.

Misschien kan ik mij maar beter verdiepen in wat Eneco eMobility van mij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Hallo. Mijn Situatie ; ik en mijn vrouw.

Ik wil dus andere auto kopen.
Prive aankoop. Dus NIET zakelijk of private lease enz . Gewoon contant.

Wil keuze maken uit 2 auto's

Jeep Avenger First Edition ( dus alle opties ) vind ik erg leuke en mooie , beetje stoere look auto.

Of
Tesla model 3 , ook mooie auto. Veel meer gadgets in scherm en techniek /software is hoger niveau en veel meer pk's en ca 100km meer op 1 accu.

Prijzen nu nagenoeg zelfde.

Misschien appels met peren, maar beide zijn Electrisch.

Wat zouden jullie doen ...?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
@Lambiek19 Als hij verder aan al je eisen voldoet zou ik voor de Jeep gaan. Leuker, mooier, soerder en aparter dan de model 3. Die meer pks van de model 3 zijn leuk voor een keer, maar heb je echt niet nodig, dus alleen die 100km extra kan dan handig zijn. Maar als je niet vaak ver gaat rijden voegt ook dat weinig toe.

Verder zijn de gadgets van de model 3 natuurlijk leuk, maar als ik om me heen kijk wordt het meeste een keer voor de lol gebruikt, waarna geen enkele gadget nog ooit aan/uitgezet wordt.

Uiteindelijk is het vooral kijken of ze beide aan je eisen voldoen en dan bedenken wat je zelf echt leuker vindt. Voor zover ik kan zien, zijn beide mooie en goede auto's, dus een miskoop zal het nooit worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Lambiek19 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:09:
Jeep Avenger First Edition ( dus alle opties ) vind ik erg leuke en mooie , beetje stoere look auto.
First Edition uitvoering is sinds eind januari niet meer te bestellen/leverbaar. Je zal dan een Summit-uitvoering moeten optuigen met diverse opties om een vergelijkbare uitvoering te krijgen. Dan kom je wel zo'n €5000 hoger uit dan de 1st Edition prijs van destijds.
Overigens zijn er voor de Summit opties beschikbaar die niet op de 1st Edition zitten, zoals o.a. volledig lederen bekleding en (meer) keuze bij dashboard/bekleding/lak-kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Of
Tesla model 3 , ook mooie auto. Veel meer gadgets in scherm en techniek /software is hoger niveau en veel meer pk's en ca 100km meer op 1 accu.

Bedankt
Vind de Avenger er ook leuk en mooier uitzien.

Tesla heeft op dit moment onder een EV's een onovertroffen aandrijflijn.
Voor mijn situatie heeft de Avenger ten opzichte van de Tesla voor de rest geen enkel pluspunt.
Sorry Jeep :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-05 21:13

Of

Bedankt
Ik snap de twijfel tussen deze twee opties wel. Heb er ook naar gekeken. De 3 lijkt veel meer ruimte te bieden op de achterbank. De Avenger zit wat rechter op. Jeep wordt in Europa gemaakt, 3 in China.

Hier is de Jeep vanwege het gebrek aan ruimte op de achterbank afgevallen. Ik ben benieuwd naar de Ford Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:15:
[...]

Vind de Avenger er ook leuk en mooier uitzien.

Tesla heeft op dit moment onder een EV's een onovertroffen aandrijflijn.
Voor mijn situatie heeft de Avenger ten opzichte van de Tesla voor de rest geen enkel pluspunt.
Sorry Jeep :'(
En vergeet het infotainment niet wat bij Tesla echt superieur is, en het Supercharger netwerk. Zeker met de huidige prijs van 39k voor een Model 3 met de subsidie is het echt een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Alfred Spijker schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:12:
[...]

First Edition uitvoering is sinds eind januari niet meer te bestellen/leverbaar. Je zal dan een Summit-uitvoering moeten optuigen met diverse opties om een vergelijkbare uitvoering te krijgen. Dan kom je wel zo'n €5000 hoger uit dan de 1st Edition prijs van destijds.
Overigens zijn er voor de Summit opties beschikbaar die niet op de 1st Edition zitten, zoals o.a. volledig lederen bekleding en (meer) keuze bij dashboard/bekleding/lak-kleur.
Bedankt allen voor de reacties.
Ik al paar maanden geleden een jeep first edition gereserveerd. Dus aankoop contract met vermelding onder voorbehoud , ivm eerst zien en test rit. Was geen probleem.
Alleen ik moet over ca 3 a 4 weken als de eerste jeep binnen is bij de dealer , wel meteen na de proefrit beslissen. Wat er zijn genoeg liefhebbers voor jeep Avenger First Edition ivm prijs voordeel tov de Summit uitvoering.

Het gevoel dat ik met de Jeep Avenger heb vergelijk ik een beetje met de fiat 500, van mijn vrouw

Een Fiat 500 is net zoals de jeep natuurlijk niet het beste wat te koop is betreft techniek enz enz. Zeker niet tov Tesla

MAAR als de Fiat 500 thuis staat ! dan rij ik daar liever in als in mijn eigen volkswagen passat gte 2016. Misschien is dat bij de jeep ook zo.

Jeep Avenger of Tesla. Luxe probleem
TJA 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Lambiek19 op 16-04-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Juanluca schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:21:
[...]

Ik snap de twijfel tussen deze twee opties wel. Heb er ook naar gekeken. De 3 lijkt veel meer ruimte te bieden op de achterbank. De Avenger zit wat rechter op. Jeep wordt in Europa gemaakt, 3 in China.

Hier is de Jeep vanwege het gebrek aan ruimte op de achterbank afgevallen. Ik ben benieuwd naar de Ford Explorer.
Bedankt voor je reactie.
En de Tesla is afgevallen door ? Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-05 21:13
[b]Lambiek19 schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:39
En de Tesla is afgevallen door ? Gr
Nog niet definitief afgeschreven, maar lage zit en made in China is de reden dat we nog niet tot aanschaf zijn overgegaan. Daarnaast zien wij bij Tesla's vaker dan gemiddeld weggedrag waar we niet vrolijk van worden. Ik geloof dat Tesla's ook een relatief hoge verzekeringspremie hebben, wellicht dat dat daarmee samenhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:20
Juanluca schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:54:
[...]

Nog niet definitief afgeschreven, maar lage zit en made in China is de reden dat we nog niet tot aanschaf zijn overgegaan. Daarnaast zien wij bij Tesla's vaker dan gemiddeld weggedrag waar we niet vrolijk van worden. Ik geloof dat Tesla's ook een relatief hoge verzekeringspremie hebben, wellicht dat dat daarmee samenhangt.
Maar waarom is Made in China een goede reden om Tesla af te schrijven?
Ik snap best dat je niet in een Nio of Xpeng (chineze merken) wilt rijden gezien alle nieuwberichten en trust issues. Maar je smartphone en computer waar je nu ook op zit zijn toch ook daar gemaakt?
De batterij van welke EV je neemt ook....

Ik ben zelf anti Tesla omdat ik Elon Musk een gevaarlijke genie vind (zijn grappen met bitcoin en aandelen).
Maar je krijgt wel enorm veel waar voor je geld met een Model 3 of Y!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:20
Lambiek19 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:42:
[...]

Het gevoel dat ik met de Jeep Avenger heb vergelijk ik een beetje met de fiat 500, van mijn vrouw

Een Fiat 500 is net zoals de jeep natuurlijk niet het beste wat te koop is betreft techniek enz enz. Zeker niet tov Tesla

MAAR als de Fiat 500 thuis staat ! dan rij ik daar liever in als in mijn eigen volkswagen passat gte 2016. Misschien is dat bij de jeep ook zo.

Jeep Avenger of Tesla. Luxe probleem
TJA 8)7
Is het dan wel slim om een auto te nemen die maar net groter is dan een Fiat 500?
Want de Model 3 is natuurlijk vergelijkbaar met je Passat. Mocht je auto vakanties maken, is dat net wat handiger dan een A en een B segmenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
kx22 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:49:
[...]

Is het dan wel slim om een auto te nemen die maar net groter is dan een Fiat 500?
Want de Model 3 is natuurlijk vergelijkbaar met je Passat. Mocht je auto vakanties maken, is dat net wat handiger dan een A en een B segmenter.
We gaan niet met auto op vakantie.
Het is immers vakantie....
Zou ook met fiat 500 kunnen vakantie, heeft 6 versnellingen dus op snelweg zeer laag toerental weinig geluid. 500 voelt groter is rustig
P.s
Electrisch auto is zeker geen verplichting. Maar gewoon omdat t kan. Model 3 niet zo mooi als jeep

En blijkbaar is de jeep al een succes.
Maar rationeel zou model 3 ..... maar dan zouden er ook nooit zoveel fiat 500 verkocht zijn.
Ik wacht proefrit en looks in het echt af.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Maar goed dat ik er 1 heb gereserveerd
First edition full options.

Jeep is meer
een soort auto tje met de leukste looks . Dan rationeel. En daar is Gelukkig ook een doelgroep voor. Anders saaie bedoeling. En iedereen zou anders ook maar 2 onderbroeken en 1 lange broek en 1 korte broek hebben. (Is ook genoeg. )

[ Voor 20% gewijzigd door Lambiek19 op 22-04-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 12:00
Ik twijfel ook al een tijdje voor de Jeep. Lijkt een leuke auto maar zal toch graag een keer willen rijden voordat ik hem bestel. Nu las ik ergens dat ze de prijs ook weer met een paar duizend omhoog hebben gegooid, en ik heb de first edition natuurlijk al gemist.

Daarbij gaat de lease regeling op mijn werk binnenkort nog aangepast worden, hopelijk in mijn voordeel. Dus nu is de Jeep voor mij qua leasebudget bijna het hoogst haalbare, wellicht straks iets meer keuze doordat het budget wordt geïndexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
janremie schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:41:
Ik twijfel ook al een tijdje voor de Jeep. Lijkt een leuke auto maar zal toch graag een keer willen rijden voordat ik hem bestel. Nu las ik ergens dat ze de prijs ook weer met een paar duizend omhoog hebben gegooid, en ik heb de first edition natuurlijk al gemist.

Daarbij gaat de lease regeling op mijn werk binnenkort nog aangepast worden, hopelijk in mijn voordeel. Dus nu is de Jeep voor mij qua leasebudget bijna het hoogst haalbare, wellicht straks iets meer keuze doordat het budget wordt geïndexeerd.
Ik heb paar maanden terug in 2st ev Peugeot en Opel gereden. Deze hebben ongeveer dezelfde dna. Zodoende heb ik een beetje ervaring. Het gemak waarmee een kleinere ev auto rijdt is aangenaam. Heb ook tesla gereden, model 3, zeer snel ..wow. beetje stugge vering. Verder ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Juanluca schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:54:
[...]

Lage zit ??? Dan heb je t verkeerde model . Er zijn tesla s met hoge zit.
Weggedrag heb je zelf in hand.... en met alle opties aan kan de auto zelf rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Levertijd / showroom
Antwoord jeep Nederland per mail:

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u informeren dat de eerste Jeep Avengers medio mei worden verwacht bij de dealers in Nederland.

Ik heb daarna ook gebeld met Customer Care Jeep Nederland. Nr stond in de mail.
Mevrouw : half tot EIND mei in showroom. En overal tegelijk ,
10.000 stuks..??

Toch raar dat niemand van JEEP Nederland of een beetje actieve dealer even regelt , paar telefoontjes naar zij contracten...
..in België, Duitsland of Italië of Polen staat er 1 (of meerdere.) En dan effe regelt een proefritje.

Op Youtube dagelijks nieuwe filmpjes test rit journalisten
Ook met benzine uitvoering .

Maar
serieuze koper, kan de jeep niet live bekijken.
JEEP SALES doe eens iets voor klanten. Zeker degene die bereid zijn om in heel Europa te gaan kijken.....

Zou leuk uitje zijn.... met vliegtuig sorry milieu of trein afhankelijk waar. Zou zo naar POLEN gaan. Geen probleem

Maar helaad Zelfs niet voor mensen die al koop contract getekend hebben

luxe probleem. Kind in mij blijkbaar 54 jaar 🤣
( en het natiirlijk geen probleem,. maar geduld 1 van de vele mindereceigenschappen, volgens mijn vrouw)
Ik dacht dat regel ik wel via paar mailtjes en telefoontjes
Maar helaas. Telkens was mijn vraag ,/ voorstel. iets wat totaal onmogelijk , niet bespreekbaar enz

Groeten

[ Voor 33% gewijzigd door Lambiek19 op 25-04-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefinger
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-04 18:00
Zo'n twee maanden geleden First Edition besteld via de leasemaatschappij (Jeep NL en de dealer konden toen niks zeggen over leverbaarheid), vandaag helaas te horen gekregen dat ie niet meer leverbaar is.
Nieuw voorstel is de Summit, de zowel qua fiscale waarde als leasebedrag fors hoger is.
Met de levertijden die ik hier genoemd zie eerst maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber0
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-05-2024
18 januari firtst edition black volcano besteld met als extra infotainement pakket

Ze zeiden toen april/mei 2023 geleverd. Tot nu niks meer gehoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hem
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

In januari van dit jaar een First Edition besteld. Gesproken over een fietsdrager op de trekhaak. Was nog geen prijs bekend maar zou nog komen. Nu blijkt dat er helemaal geen trekhaak onder kan. Wel bijzonder omdat onder de E Mokka en E 2008 wel een trekhaak kan, deze staan op hetzelfde platform. Waarschijnlijk ga ik daarom annuleren(als dat zonder kosten kan) We gaan meestal met de auto en fiets op vakantie. Verder niets meer vernomen over levertijd.
Eigenlijk best bizar, koop je bij Amazon of Bol, krijg je updates etc. Autodealers zijn nog net als 20 jaar terug. Klanten worden totaal niet geïnformeerd enige betrokkenheid is er niet. Heel raar, je geeft immers veel geld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:20

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 16:19

bpt

Bluefinger schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:18:
Zo'n twee maanden geleden First Edition besteld via de leasemaatschappij (Jeep NL en de dealer konden toen niks zeggen over leverbaarheid), vandaag helaas te horen gekregen dat ie niet meer leverbaar is.
Nieuw voorstel is de Summit, de zowel qua fiscale waarde als leasebedrag fors hoger is.
Al tijden niet meer. O.a. LeasePlan gebruikt hem nog wel als lokkertje (3 weken geleden in ieder geval nog) om vervolgens een 'alternatief' te bieden (duurder of minder opties)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
Liber0 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:18:
18 januari firtst edition black volcano besteld met als extra infotainement pakket

Ze zeiden toen april/mei 2023 geleverd. Tot nu niks meer gehoord. :)
Hier hetzelfde, maar dan de Sun kleur en ik was iets eerder (2e week van januari).

Dealer verwacht hem eind mei binnen te krijgen, maar kon eigenlijk nog niks met zekerheid zeggen. Wel vreemd want daar zitten we nog maar 4 weken vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:30
Bluefinger schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:18:
Dat belooft niet veel goeds, afgelopen week ook de first edition besteld. Gebeld met lease maatschappij, die zeiden dat "als hij in de database staat, hij nog bestelbaar is, en als je hem besteld hebt is hij in principe van jou". Maar goed, tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met de capabiliteit van de mensen die ik daar aan de lijn krijg.

Summit is inderdaad veel minder aantrekkelijk. Wel jammer, want er is voor mijn lease budget niet echt een goed elektrisch alternatief. Je hebt natuurlijk wel e-208 e.d., maar die vind ik te klein.

Wordt dan waarschijnlijk een kia ceed op gewoon ouderwetse brandstof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Dubbele. Sorry

[ Voor 123% gewijzigd door Lambiek19 op 02-05-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Sorry ik klik nu pas op de link...
Dus gewoon trekhaak voor fietsen. Bedankt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHYvnsxiVER8oFV2XQ26se5fA9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqP8Dnu8Ug4JjDI9q4oupw4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5Wsis9oWPtXf6ytJsX3zfWQDR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDCoZoWzP6mf19iHTOMgl5or.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Lambiek19 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:07:
[...]

Zie foto's boven eerdere reactie
Deze link
https://www.burghoftrekha...lo-100-elktr-vanaf-3-2023

Trekhaak kan wel.
Alleen niet via het samenstellen . Configuratie.

En er zijn een aantal andere oplossingen om fietsen te vervoeren zonder Trekhaak......
Zoek in oplossingen niet in problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
MrTomatosoup schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:11:
[...]

Dat belooft niet veel goeds, afgelopen week ook de first edition besteld. Gebeld met lease maatschappij, die zeiden dat "als hij in de database staat, hij nog bestelbaar is, en als je hem besteld hebt is hij in principe van jou". Maar goed, tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met de capabiliteit van de mensen die ik daar aan de lijn krijg.

Summit is inderdaad veel minder aantrekkelijk. Wel jammer, want er is voor mijn lease budget niet echt een goed elektrisch alternatief. Je hebt natuurlijk wel e-208 e.d., maar die vind ik te klein.

Wordt dan waarschijnlijk een kia ceed op gewoon ouderwetse brandstof...
Bijzonder
Ik kan zelfs nog wel een first edition voor je regelen..........

Dus dan moet jij dat ook kunnen................er zijn maar een paar hele grote dealers.

En er altijd lease contracten die niet door gaan ( bedrijf opdrachtgever failliet). En er zijn veel prive bestellingen, waar bijvoorbeeld door scheiding, of ziekte of...nog erger de aankoop wordt geannuleerd.

Ps. Ik heb een jeep first edition besteld.

Zo moeilijk is t allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Lambiek19 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Bijzonder
Ik kan zelfs nog wel een first edition voor je regelen..........

Dus dan moet jij dat ook kunnen................er zijn maar een paar hele grote dealers.

En er altijd lease contracten die niet door gaan ( bedrijf opdrachtgever failliet). En er zijn veel prive bestellingen, waar bijvoorbeeld door scheiding, of ziekte of...nog erger de aankoop wordt geannuleerd.

Ps. Ik heb een jeep first edition besteld.

Zo moeilijk is t allemaal niet.
Ben wel benieuwd hoe je dat voor mekaar zou krijgen! Ben compleet nieuw in deze wereld, eerste lease auto 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baassii
De 1st edition was bij de dealer beschikbaar tot 1 januari. Soms bestellen dealers er zelf ook een of twee voor eigen verkoop. Als ze nu nog bestelbaar zijn dan kan het dus zijn dat een dealer/leasemaatschappij er een in voorraad krijgt die nog niet vergeven is. En het kan zijn dat iemand afziet van de koop. Maar hij is uit de catalogus van Jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Baassii schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:27:
De 1st edition was bij de dealer beschikbaar tot 1 januari. Soms bestellen dealers er zelf ook een of twee voor eigen verkoop. Als ze nu nog bestelbaar zijn dan kan het dus zijn dat een dealer/leasemaatschappij er een in voorraad krijgt die nog niet vergeven is. En het kan zijn dat iemand afziet van de koop. Maar hij is uit de catalogus van Jeep.
Inderdaad. Altijd zijn er auto's "over: door omstandigheden.
Maar de echte grote dealers groepen , bijvoorbeeld een van Mossel ed. Hadden de first edition vooraf al moeten bestellen.
Die nemen gewoon de gok.
300 stuks ??? , ivm grotere vanuit jeep. Dan ipv ... per klant bestellen....

Dus niks per klant. En ze maken ook afname / afspraken met lease maatschappijen natuurlijk.

Als je nu de grote dealers belt, (beter is even langs gaan....') en zegt ik heb gehoord dat jullie nog first edition hebben....
Komen 10.000 stuks first edition uit fabriek. Zo moeilijk is het niet

Je moet er wel wat voor doen.

En als je moet leasen, dan koppel je toch de verplichte? Lease maatschappij met de dealer die er nog 1 heeft...
Beetje actief zijn, hup in je auto en door Nederland langs de grotere dealers.

En misschien moet je een langs een paar dealers, vestigingmaneger spreken... k
Dan meeste kans. Of je zet je even op wachtlijst. Komen er altijd nog vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik hoop volgende week toch wel op iets van nieuws inzake de verwachte leverweek. Eind mei was de verwachting en over 3 weken is het al zover. Dan zouden ze nu toch zo langzaamaan wel onze kant op moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hem
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

Op de website van dealer Hedin staat nu dat de Avenger in juli leverbaar is. Het lijkt erop dat men toch productieproblemen heeft, gezien het steeds opschuiven van de aankomst in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msc jeep
Bij onze oosterburen krijgen alle 1st editions navigatie ingebouwd zonder meerprijs. Geldt dit ook voor Nederland? Weet iemand hier misschien meer over.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUKKNHnZAQao5RQDjC767YQkSUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0cxn3DlFEPuKP0zi0sJakBC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hem schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:54:
Op de website van dealer Hedin staat nu dat de Avenger in juli leverbaar is. Het lijkt erop dat men toch productieproblemen heeft, gezien het steeds opschuiven van de aankomst in Nederland.
Zou me niets verbazen, mijn dealer wist vorige week nog van niets. Dus levering mei leek me al niet meer zo waarschijnlijk.

Juli is wel echt aan de late kant als je beseft dat de verwachting was april/mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:24:
Bij onze oosterburen krijgen alle 1st editions navigatie ingebouwd zonder meerprijs. Geldt dit ook voor Nederland? Weet iemand hier misschien meer over.[Afbeelding]
Hier staat trouwens levering 1st editor van juni tot augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Bij onze oosterburen krijgen alle 1st editions navigatie ingebouwd zonder meerprijs. Geldt dit ook voor Nederland?
De enige optie die ik kon aanvinken was het "infotainment pack", wat volgens mij navi van tom tom, overlay van rij-bereik op de navi, en verkeersbord-herkenning inhield.

De prijslijst heeft het ook over géén navigatie: https://www.jeep.nl/conte...lijst_MY23_Avenger_V1.pdf

maar goed, er zit gewoon android auto en apple carplay op, dus die navigatie komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Bij onze oosterburen krijgen alle 1st editions navigatie ingebouwd zonder meerprijs. Geldt dit ook voor Nederland? Weet iemand hier misschien meer over.[Afbeelding]
Nav dat bericht blijkt uit diverse Duitse media, dat de Jeep Avenger 1st Edition in DE in eerste instantie (najaar 2022) inclusief ingebouwde navigatie werd aangeboden (en dus niet optioneel). Dat is later door Jeep DE teruggedraaid, zonder prijsverlaging... Na protesten heeft Jeep DE kennelijk alsnog voor deze oplossing gekozen met een voordeel voor de vroege bestellers.
Voor zover ik weet is door Jeep NL de navigatie bij 1st Edition nooit als standaard aangeboden, maar altijd als een optiepakket.
MrTomatosoup schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:23:
[...]
De enige optie die ik kon aanvinken was het "infotainment pack", wat volgens mij navi van tom tom, overlay van rij-bereik op de navi, en verkeersbord-herkenning inhield.
De prijslijst heeft het ook over géén navigatie: https://www.jeep.nl/conte...lijst_MY23_Avenger_V1.pdf
maar goed, er zit gewoon android auto en apple carplay op, dus die navigatie komt wel goed.
Klopt. Alleen is juist bij EV's ingebouwde navigatie vaak wel een betere optie dan Android Auto of Apple Carplay gebruiken, omdat de ingebouwde navigatie (als het goed is) over data vanuit de auto zelf kan beschikken (status accu, laadsnelheid, temperatuur accupakket, etc) en daarmee bij een routeplanning oplaadmomenten/-punten kan meeplannen.
Door de ingebouwde navigatie in NL als optie aan te bieden, is het aan de koper om hiervoor te kiezen of gebruik te maken van AA of AC. Dat is wel een nettere oplossing dan in DE in eerste instantie is gedaan.

Overigens was er in DE toen ook sprake van nog twee aanpassingen tov de prijslijst:
- automatische airconditioning werd mono-zone ipv bi-zone
- verwarmde voorruit werd verwarmde ruitenwisserzone
Dit zal in NL ongetwijfeld ook van toepassing zijn/worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfred Spijker op 11-05-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:08:
[...]

Nav dat bericht blijkt uit diverse Duitse media, dat de Jeep Avenger 1st Edition in DE in eerste instantie (najaar 2022) inclusief ingebouwde navigatie werd aangeboden (en dus niet optioneel). Dat is later door Jeep DE teruggedraaid, zonder prijsverlaging... Na protesten heeft Jeep DE kennelijk alsnog voor deze oplossing gekozen met een voordeel voor de vroege bestellers.
Voor zover ik weet is door Jeep NL de navigatie bij 1st Edition nooit als standaard aangeboden, maar altijd als een optiepakket.

[...]

Klopt. Alleen is juist bij EV's ingebouwde navigatie vaak wel een betere optie dan Android Auto of Apple Carplay gebruiken, omdat de ingebouwde navigatie (als het goed is) over data vanuit de auto zelf kan beschikken (status accu, laadsnelheid, temperatuur accupakket, etc) en daarmee bij een routeplanning oplaadmomenten/-punten kan meeplannen.
Door de ingebouwde navigatie in NL als optie aan te bieden, is het aan de koper om hiervoor te kiezen of gebruik te maken van AA of AC. Dat is wel een nettere oplossing dan in DE in eerste instantie is gedaan.

Overigens was er in DE toen ook sprake van nog twee aanpassingen tov de prijslijst:
- automatische airconditioning werd mono-zone ipv bi-zone
- verwarmde voorruit werd verwarmde ruitenwisserzone
Dit zal in NL ongetwijfeld ook van toepassing zijn/worden.
Ik heb de vraag uitgezet bij de dealer of ik die optie ook gratis erbij kan krijgen nav het Duitse bericht :+ je kan altijd proberen niet waar. Ik hoop morgen of overmorgen ook iets te horen over de verwachte levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:37:
[...]
Ik heb de vraag uitgezet bij de dealer of ik die optie ook gratis erbij kan krijgen nav het Duitse bericht :+ je kan altijd proberen niet waar. Ik hoop morgen of overmorgen ook iets te horen over de verwachte levertijd.
Dat zou dan uit coulance moeten zijn, want Jeep NL heeft nooit de navigatie als standaard vermeld, alleen als optie. Dit itt Jeep DE.
Ik ben benieuwd; laat het hier weten als je een antwoord hebt gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bc014
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
In België werd net zoals in Duitsland de first edition niet uitgerust met navigatie, ook kon dit niet als optie worden aangevinkt (dit in tegenstelling tot Nederland). Ik heb de brief die de Duitse klanten hebben ontvangen waarin staat dat de first edition toch zal worden uitgerust met de navigatie, doorgestuurd naar Jeep customer Care met de vraag of in België de first edition ook zal uitgerust worden met navigatie. Dit is hun antwoord :

De product manager van JEEP heeft ons intussen bevestigd dat ook in België de JEEP AVENGER FIRST EDITION zal geleverd worden met een radio/ navigatie systeem. Indien u meer informatie hieromtrent wenst verwijzen wij u graag naar het verkoopspunt van uw wagen.

In de hoop u hierbij de nodige toelichting te hebben bezorgd wenst JEEP u nog een sportieve dag toe.

Met vriendelijke groet,

Customer Care Jeep

Ik veronderstel dat dit van toepassing zal zijn voor ieder land waar er geen navigatie werd aangeboden, Nederland is een apart geval omdat je daar de navigatie als optie kon nemen, in de andere landen niet....Hopelijk komt er voor Nederland ook een regeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 20:23
Wij zijn gisteren gebeld door leasemaatschappij dat de door ons bestelde first edition doorgeschoven is naar juli 2023. Deze stond lang gepland voor eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Dat zou dan uit coulance moeten zijn, want Jeep NL heeft nooit de navigatie als standaard vermeld, alleen als optie. Dit itt Jeep DE.
Ik ben benieuwd; laat het hier weten als je een antwoord hebt gekregen.
Ik heb inmiddels antwoord ontvangen:
Goedemorgen Martin.

Hartelijk bedankt voor je bericht, reminder en creatieve bijlage.

Wij hebben nu voor 2 en 3 juni proefritdagen gepland met de nieuwe Jeep Avenger, omdat deze dan binnen moet zijn.

Dat zijn Summit uitvoeringen bestemd voor de proefritten en showroom.

Daarna gaat direct, dat is nu al, de productie van de First Edition in productie.

Echter is dat voor ons nog niet te zien in het logistieke systeem, omdat dat achter loopt qua updates.

De productie is vertraagt door de grote aanvraag en geweldige verkoopcijfers van deze nieuwe en unieke Jeep.

Er zijn dus geen productieproblemen, maar men wil graag een ruim aantal in 1 keer op de weg zetten.

In Nederland is ervoor gekozen om de aangeboden prijs te handhaven van de 1e Edition en niet te verhogen, zoals alle andere uitvoeringen van de Avenger.

Daarom is het navigatiesysteem ook onveranderd qua prijs.

Je krijgt dus snel bericht van mij voor een afspraak hier om te rijden met de nieuwe Jeep Avenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Afgelopen week weer even geprobeerd uit te vinden hoe het met de levertijden gaat. Laatste nieuws dat ik kreeg is dat de 1st editions in week 25 geboroduceerd zullen worden. Heeft iemand een idee hoe lang er tussen productie, levering bij de dealer en levering naar de klant zal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:32:
Afgelopen week weer even geprobeerd uit te vinden hoe het met de levertijden gaat. Laatste nieuws dat ik kreeg is dat de 1st editions in week 25 geboroduceerd zullen worden. Heeft iemand een idee hoe lang er tussen productie, levering bij de dealer en levering naar de klant zal zitten?
Dealer zei juli levering van de eerste. Begin juni in de showroom (Submit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Baassii schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:32:
Volgens Stellantis zijn ze begin februari al gestart met de productie. Werkelijk geen idee hoelang het dan duurt voordat ze gaan leveren.

https://www.media.stellan...ar-of-the-year-2023-award

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkV_1Zku0gb4Ufros2VmlQ85z54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pywo8cvLQK3sgSr4x1x211n6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb hier in de buurt (Apeldoorn/Zwolle) al diverse Jeep Avengers (6 stuks) rond zien rijden en ook al even een klein stukje mogen rijden na een vriendelijk onderonsje met de eigenaar.

Eerste impressie is erg goed, voor zover 15 minuten goed is voor een impressie. Nu nog geduld hebben tot augustus (besteld in januari).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
nwagenaar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:07:
Ik heb hier in de buurt (Apeldoorn/Zwolle) al diverse Jeep Avengers (6 stuks) rond zien rijden en ook al even een klein stukje mogen rijden na een vriendelijk onderonsje met de eigenaar.

Eerste impressie is erg goed, voor zover 15 minuten goed is voor een impressie. Nu nog geduld hebben tot augustus (besteld in januari).
6 stuks in real life traffic? Ik heb er echt nog geen een gezien en voor zover ik weet zijn de eerste ook nog niet geleverd? Of het moeten beurs modellen zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Erg leuk en aansprekend model! Behoorlijk exclusief merk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
nwagenaar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:07:

Kijk, da's noaberschap, gewoon een vreemde in een Avenger aanhouden en vragen of je een eindje mag rijden? En dat mocht toen gewoon? Dat zou in de rest van Nederland echt niemand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe elektrische auto, op de shortlist staan nu de twee zusjes Peugeot e2008 en Jeep Avenger. De leasemaatschappij waar ik een offerte heb gekregen zegt de 1st edition te kunnen leveren, voor een prijs die zowat gelijk is aan de Peugeot e2008 GT. De uitrusting van de Avenger 1st Edition is erg vergelijkbaar met de Peugeot. Ik vind de Peugeot mooier afgewerkt van binnen, maar de Jeep van buiten weer mooier. Grote voordeel van de Jeep is dat die al het nieuwere Stellantis aandrijfsysteem heeft met grotere accu en sterkere en efficiëntere motor, terwijl Peugeot die heeft teruggetrokken voor de huidige e208 en e2008, ten gunste van de facelift van de e-2008 die later dit jaar komt (en die waarschijnlijk duurder wordt, maar de dealer kon nog geen lease-offerte maken voor de Peugeot e2008 1st Edition).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Of-Aaargh schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:46:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe elektrische auto, op de shortlist staan nu de twee zusjes Peugeot e2008 en Jeep Avenger. De leasemaatschappij waar ik een offerte heb gekregen zegt de 1st edition te kunnen leveren, voor een prijs die zowat gelijk is aan de Peugeot e2008 GT. De uitrusting van de Avenger 1st Edition is erg vergelijkbaar met de Peugeot. Ik vind de Peugeot mooier afgewerkt van binnen, maar de Jeep van buiten weer mooier. Grote voordeel van de Jeep is dat die al het nieuwere Stellantis aandrijfsysteem heeft met grotere accu en sterkere en efficiëntere motor, terwijl Peugeot die heeft teruggetrokken voor de huidige e208 en e2008, ten gunste van de facelift van de e-2008 die later dit jaar komt (en die waarschijnlijk duurder wordt, maar de dealer kon nog geen lease-offerte maken voor de Peugeot e2008 1st Edition).
Hier exact dezelfde afweging gemaakt :-) Uiteindelijk gekozen voor de Jeep omdat ik die van buiten mooier vind, het bereik net wat groter is en ik de Peugeot dagelijks tig keer tegenkom op de weg. De Jeep is (in elk geval in het begin) nog wat origineler.

Dat de Jeep van binnen veel plastic is komt eigenlijk ook wel goed uit aangezien ik twee honden heb die ook wel eens mee moeten. Toch wel makkelijk met schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Bjørn Nyland heeft een review gemaakt van de binnenkant van de Jeep Avenger electrisch: YouTube: Jeep Avenger interior review

[ Voor 28% gewijzigd door Oid op 24-05-2023 17:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Msc jeep
Deze middag een bezoekje gebracht bij Content Den Bosch. Er staat dit weekend een grijze summit als demo. Is in het echt een prachtige auto. Ook even achter het stuur gezeten en zit prima. Lijkt ook groter dan hij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
Week 24 gaat die van mij in productie. Gelukkig op tijd gereserveerd en mooi dat de prijs vaststaat. Als je ziet wat dezelfde auto nu al kost Verwachte aankomst bij de dealer eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Msc jeep schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:02:
Deze middag een bezoekje gebracht bij Content Den Bosch. Er staat dit weekend een grijze summit als demo. Is in het echt een prachtige auto. Ook even achter het stuur gezeten en zit prima. Lijkt ook groter dan hij is.
Bedankt voor de tip! Net even langs geweest, ik kan nu helemaal niet meer wachten. Idd erg mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-04-2024
MSc Jeep mag ik vragen wanneer je de Avenger besteld hebt? Ik op 5 Jan. Dealer geeft aan productie begin juli maar hoopt eerder. Hopelijk aankomende week ook bij de dealer in de showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
Besteldatum 2 december. Staat er 1 voor mij met productieweek 23. Zag er ook een aantal op de lijst staan voor de weken 25 tot 28.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Zaterdagochtend* krijgen we de auto een half uur mee. Ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 30-05-2023 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:52:
Zaterdagavond krijgen we de auto een half uur mee. Ben benieuwd!
Wij ook, dus laat de ervaring hier vooral even weten ;-)
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste