Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDQuas4X8G6LmvS2R_ndvrkDbWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAFo1gkUwIPITKJVbcJsGHoL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoTFn2CiuNXIAE2s3FJYZua-H7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWmm7TyrO7rfXcLggT01Ipqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcASgjEbUrhIlfYghqCNn2mAF4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4dT6IKdar3m7rnla9c2SXxX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNXyg2QWKnNHd31J-GZlpYfFQow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7p8v75Rhe1s0r5HyWP20Ddb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWVSP3WtmzFhJ_UmywNrbo5fuLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpsDT6geYc5sMNGLd59lISLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJMFB-0flG0yxc8DX1H5QosS7mI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7beuNJireMPkYI5eXhxFBWtq.jpg?f=fotoalbum_large
Bij de onthulling in Amsterdam even mogen proeven aan de zit en het uiterlijk, gelijk gezwicht en de Jeep Avenger voor mijn echtgenote besteld. Verwachting nog steeds in juli te kunnen gaan rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door MHGroentje op 31-05-2023 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 12:33
MHGroentje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 00:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij de onthulling in Amsterdam even mogen proeven aan de zit en het uiterlijk, gelijk gezwicht en de Jeep Avenger voor mijn echtgenote besteld. Verwachting nog steeds in juli te kunnen gaan rijden.
Leuk, daar was ik ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Wij waren spontaan uitgenodigd door de Jeep verkoper bij Jeep Zwolle.
Vanaf dat moment hebben we alleen maar leuk contact gehad en samen met hem de auto samengesteld, met een lading aan opties.
Geweldige service en we worden goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen t.a.v. de levering, proefritten en aanvullende zaken, zoals mogelijkheden voor accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 08:57
Bij de Jeep-dealer bij mij in de buurt nog niets bekend.. ik zou gebeld worden wanneer ik een proefrit zou kunnen maken.
Maar goed, inmiddels zijn de prijzen en specificaties van het nieuwe Stellantis-zusje, de nieuwe Peugeot e-2008 GT 156pk 1st Edition ook bekend, en nu blijkt die zo'n 100 euro per maand goedkoper te zijn in private lease dan de vergelijkbare Summit-uitvoering van de Jeep Avenger. De Avenger 1st Edition is niet meer te krijgen. Dus dan wordt de keuze gemakkelijker (of moeilijker, want van buiten vind ik de Avenger mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MHGroentje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Wij waren spontaan uitgenodigd door de Jeep verkoper bij Jeep Zwolle.
Vanaf dat moment hebben we alleen maar leuk contact gehad en samen met hem de auto samengesteld, met een lading aan opties.
Geweldige service en we worden goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen t.a.v. de levering, proefritten en aanvullende zaken, zoals mogelijkheden voor accessoires.
First Edition heeft toch geen opties? Op de leren bekleding en het navigatiesysteem na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
outlandos schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:51:
[...]

First Edition heeft toch geen opties? Op de leren bekleding en het navigatiesysteem na?
1st Edition is voor zover ik weet uitverkocht bij de dealers. Dus wanneer je nu de auto bestelt, kun je 'm samenstellen zoals je wil (Avenger, Longitude, Altitude, Summit, en evt. pakketten en opties). Wel voor een behoorlijke meerprijs t.o.v. de 1st Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Geen opties voor de 1sr edition behalve navigatie pakket. Wil je bv leren bekleding dan kun je daar alleen achteraf voor kiezen. Maar dat gaat dan wel meer kosten dan als optie. Je kunt wel kiezen voor een aantal accessoires zoals instaplijsten, andere kleur spiegelkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
outlandos schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Nee klopt, maar wij hebben in februari bij de introductie gelijk een opvolg editie besteld, in de uitvoering Altitude Business Pack, kleur Lake Green met Volcano Black dak.
Als aanvulling er op:
Led & Style Pack
Winter Pack
Driver Assistance Pack
Maar wel een stof bekleding, omdat mijn echtgenote niet zo van leren bekleding houdt.

[ Voor 11% gewijzigd door MHGroentje op 31-05-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Je begrijpt dus waarom wij zo blij zijn met de Jeep dealer bij Broekhuis in Zwolle.
Hij stond gelijk voor ons klaar en we hebben op 10 februari direct de Jeep besteld.
Nu maar hopen dat eind juli daadwerkelijk haalbaar wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-05 08:51
Net een dealer ingelopen en die had toevallig een Summit (geel/zwart met navi) gereserveerd staan die afbesteld was.
Eind deze maand levering (heb zelfs het chassisnummer al) _/-\o_

Lijkt erop dat ik de summit eerder ga krijgen dan de first editions uitgeleverd gaan worden :p

[ Voor 7% gewijzigd door hp197 op 01-06-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hp197 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:09:
Net een dealer ingelopen en die had toevallig een Summit (geel/zwart met navi) gereserveerd staan die afbesteld was.

Lijkt erop dat ik de summit eerder ga krijgen dan de first editions uitgeleverd gaan worden :p
So much for "first edition" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
hp197 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:09:

Hoi, welke dealer ? Welke woonplaats ? Misschien mijn eigen dealer ?

Volgens dealer 15 juni first edition in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:35:
[...]

15 juni als in leverbaar 15 juni? Dat is echt stukken eerder dan mijn dealer aangeeft (2e helft van juli).

Morgenochtend de proefrit!

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 02-06-2023 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msc jeep
Zonet een proefritje gemaakt (Content Den Bosch). Fijne auto om in te rijden. Trekt vlot op vooral in de sportstand. Is ook stil tijdens het rijden. Ook veel bekijks want er rijden er nog niet veel. Naar mijn idee heb ik de juiste keuze gemaakt. Nu wachten tot de 1st edition wordt geleverd. Dealer heeft nog geen echte datum genoemd /alleen verwachting eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:54:
Zonet een proefritje gemaakt (Content Den Bosch). Fijne auto om in te rijden. Trekt vlot op vooral in de sportstand. Is ook stil tijdens het rijden. Ook veel bekijks want er rijden er nog niet veel. Naar mijn idee heb ik de juiste keuze gemaakt. Nu wachten tot de 1st edition wordt geleverd. Dealer heeft nog geen echte datum genoemd /alleen verwachting eind juni.
Ben je wel onbevooroordeeld/onafhankelijk met zo'n username? ;)

Maar mooi dat hij is bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Er zijn her en der dus al Avenger demo-auto's bij de dealers aangekomen? Bij Van Mossel in Tilburg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Of-Aaargh schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:43:
Er zijn her en der dus al Avenger demo-auto's bij de dealers aangekomen? Bij Van Mossel in Tilburg nog niet.
Yes, Jeep dealer in Amsterdam heeft hem sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik heb morgen ook een proefrit maar bij een andere dealer, je kon via zijn website je aanmelden voor proefritten en heb ik gedaan. Nog niets van mijn eigen dealer gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
Lambiek19 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:35:
[...]

Content den Bosch.
Hij had 2 summits staan die die eind deze maand kan uitleveren.
1 daarvan heb ik al, de ander zou die ook al verkocht kunnen hebben.

De verkoper zei dat hij dit in zijn 20y ervaring nog nooit heeft meegemaakt.
Ze zijn (zowel de dealer, als ook de importeur) volledig overlopen en overvraagt.

P.S. De Ipad flip cover van het middenconsole is op nalevering (komt volgende maand pas).

[ Voor 23% gewijzigd door hp197 op 03-06-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
hp197 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Content den Bosch.
Hij had 2 summits staan die die eind deze maand kan uitleveren.
1 daarvan heb ik al, de ander zou die ook al verkocht kunnen hebben.

De verkoper zei dat hij dit in zijn 20y ervaring nog nooit heeft meegemaakt.
Ze zijn (zowel de dealer, als ook de importeur) volledig overlopen en overvraagt.

P.S. De Ipad flip cover van het middenconsole is op nalevering (komt volgende maand pas).
De iPad flip ontbrak inderdaad vandaag in onze Summit. Moet je die los kopen? Lol.

Volgens de dealer staat de productie gepland voor week 26 en kan dan redelijk snel hier zijn.

Auto reed boven verwachting lekker! Wel blij met de kleurkeuze geel want de grijze die we meekregen vandaag was een beetje saai/flats vonden wij. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

De dealer legde uit hoe het kwam dat de Summit al eerder is, betreft beperkte oplage die eigenlijk niet voor de first edition verkocht mag worden, maar aan dag embargo houden veel dealers zich niet zei hij. Zodoende is de naam first edition niet meer van toepassing. Ook mijn dealer zei dat de vraag veel groter is dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
outlandos schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Moet je die los kopen? Lol.
Dat is niet wat ik begreep? ze worden (gratis) nageleverd omdat ze deze nog niet hadden

[ Voor 8% gewijzigd door hp197 op 03-06-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hp197 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Dat is niet wat ik begreep? ze worden (gratis) nageleverd omdat ze deze nog niet hadden
Ah oke duidelijk.

In Amsterdam hadden ze trouwens naast de grijze ook een volledig zwarte. Die vond ik toch ook wel gaaf. Allebei de jeeps waren trouwens de gehele dag vol gebooked met een window van 30 min per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
Proefrit gehad in zwarte Summit. Mooie auto, weet iemand welke items de first edition meer heeft tov de summit. Auto reed heel fijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Idcre8 op 04-06-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 15:19
Idcre8 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:03:
Proefrit gehad in zwarte Summit. Mooie auto, weet iemand welke items de first edition meer heeft tov de summit. Auto reed heel fijn.
Volgens mij geen. De enige optie op de Summit is het Infotainment Pack en dat was op de 1st Edition dacht ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Geen verschil met de 1st edition. Alleen de prijs.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Er zijn ook meer kleuren (lak en stoelen) beschikbaar bij de Summit. De 1st Edition was er alleen in zwarte, grijze of gele pastel/metallic lak (allen met twotone zwart dak), en had ook altijd dezelfde grijs/gele stoelbekleding.
Wel een voordeel van de 1st Edition: al die drie lakkleuren met twotone zwart dak waren zonder meerprijs (bij de Summit is alleen effen rood zonder meerprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Idcre8 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:03:
Van wat ik van filmpjes op youtube heb begrepen komen er wel (veel) meer opties, zoals massagestoelen enzo, voor de Summit. En natuurlijk zoals hier reeds is gezegd, je hebt de keuze uit meer kleuren. Zo vind ik de auto ook mooi in volledig zwart en in die blauw achtige kleur (maar volgens mij heb je die van weer niet bij de Summit).

[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 04-06-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Sumit heeft entertainment pack als optie, bij de first edition is het de vraag of die nu wel of niet erbij zit (al verwacht ik afgaande op de announcements in belgie en duitsland dat die er in .nl ook standaard op zit).

Dealer zei ook al dat er best wel een prijs verschilletje is met de first edition...
Hoeveel koste die?

[ Voor 23% gewijzigd door hp197 op 05-06-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
1st edition €40.500. Best een verschil met de sumit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05
hp197 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:41:
Sumit heeft entertainment pack als optie, bij de first edition is het de vraag of die nu wel of niet erbij zit (al verwacht ik afgaande op de announcements in belgie en duitsland dat die er in .nl ook standaard op zit).
In NL was navigatie als optie pack altijd apart in de prijslijsten vermeld. In BE en DE stond het altijd als standaard vermeld en dat werd pas enkele maanden geleden door de importeur teruggedraaid. Na allerlei bezwaren, hebben ze in BE en DE besloten het alsnog als standaard te leveren. Scheelt dus € 500.
In deze thread staat er een stukje terug ook al eea over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwS1pAmIOgknRxqh49koA11pfmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pOL1F3vCgY5UleEy1Yb1LXJ5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QCssyUDhMgDNHmpnswsInbwfiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oMzMwImm7Tq7Qmt0J4roD4C.png?f=fotoalbum_large

Dat is wat ik er voor betaald heb (voor de volledigheid)

[ Voor 30% gewijzigd door hp197 op 05-06-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hp197 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is wat ik er voor betaald heb (voor de volledigheid)
Is dat MasterCare lak bescherming iets dat er al op de fabriek wordt opgedaan? Volgens mij hadden wij (de first edition mensen) die optie niet? Klinkt wel interessant moet ik zeggen.

Mijn first edition is wel 6300 euro goedkoper, plus de subsidie van 2950 maakt toch wel een groot verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 05-06-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
outlandos schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:16:
[...]

Is dat MasterCare lak bescherming iets dat er al op de fabriek wordt opgedaan? Volgend jij hadden wij (de first edition mensen) die optie niet? Klinkt wel interessant moet ik zeggen.
Om eerlijk te zijn, geen idee.
Ik heb de auto niet kunnen samenstellen, deze stond op voorraad.

Maar, als ik google vind ik een .nl producent terug die onder deze naam lak beschermer verkoopt, dus ik gok dat de dealer dit als aflever extra'tje erop smeert voor je (en dus niet een fabrieks optie is).

[ Voor 16% gewijzigd door hp197 op 05-06-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
hp197 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Om eerlijk te zijn, geen idee.
Ik heb de auto niet kunnen samenstellen, deze stond op voorraad.

Maar, als ik google vind ik een .nl producent terug die onder deze naam lak beschermer verkoopt, dus ik gok dat de dealer dit als aflever extra'tje erop smeert voor je (en dus niet een fabrieks optie is).
Gefeliciteerd!
Maar zonder je plezier te vergallen, begrijp ik nou goed dat je maar 1000 euro korting kreeg op een voorraad-auto/showroommodel? Als ik zo rondkijk wat voorkortingen gebruikelijk zijn voor showroommodellen, was meer korting misschien wel mogelijk geweest. Misschien deze voorraadauto voor de prijs van de identieke 1st Edition (40.500,-)? Want nu kom je ook nog eens boven de prijs voor de SEPP-subsidie uit, waardoor je nog eens 2950,- misloopt....

Maar goed, misschien is het jou ook wat waard dat je de auto nu sneller hebt (en zag de dealer dat ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
Of-Aaargh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Gefeliciteerd!
Maar zonder je plezier te vergallen, begrijp ik nou goed dat je maar 1000 euro korting kreeg op een voorraad-auto/showroommodel? Als ik zo rondkijk wat voorkortingen gebruikelijk zijn voor showroommodellen, was meer korting misschien wel mogelijk geweest. Misschien deze voorraadauto voor de prijs van de identieke 1st Edition (40.500,-)? Want nu kom je ook nog eens boven de prijs voor de SEPP-subsidie uit, waardoor je nog eens 2950,- misloopt....

Maar goed, misschien is het jou ook wat waard dat je de auto nu sneller hebt (en zag de dealer dat ook).
Het is een zakelijke aanschaf, dus die subsidie krijg ik toch niet (lig daar dus ook niet wakker van).
Juist doordat deze auto iets duurder is, is deze niet meer interessant voor particulieren (en was deze dus op voorraad), ik zie het dus maar als premium waardoor ik de auto als eerste kan rijden :P

En first edition kan je nu niet meer bestellen, dus dat is een beetje appels met peren vergelijken.
Als je nu een Summit wil bestellen met dezelfde specs kom ik ook op een € 46.400 uit (en mag je waarschijnlijk een jaar wachten voordat die geleverd is).

[ Voor 10% gewijzigd door hp197 op 05-06-2023 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
Of-Aaargh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:44:
[...]

Gefeliciteerd!

Sepp gaat van catalogus prijs uit. Als je goed kijkt is die €43.500.-
Dus indien particulier gewoon sepp subsidie
En voorraad auto ????
Deze dealer is 1 van 1e die er een paar heeft..... en verkoopt als warme broodjes. Na nu maximaal 1 week kan t geen voorraad auto zijn.....

[ Voor 9% gewijzigd door Lambiek19 op 05-06-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:21:
[...]

Sepp gaat van catalogus prijs uit. Als je goed kijkt is die €43.500.-
Dus indien particulier gewoon sepp subsidie
En voorraad auto ????
Deze dealer is 1 van 1e die er een paar heeft..... en verkoopt als warme broodjes. Na nu maximaal 1 week kan t geen voorraad auto zijn.....
Volgens mij betrof het een geannuleerde order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
outlandos schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Volgens mij betrof het een geannuleerde order.
Kan........
Maar duizenden mensen wachten op hun jeep... Avenger
de dealer in bosch heeft op een bijzondere manier een paar extra / eerder jeep Avenger al binnen. ???

Hij zei tegen mij , ik er nu een paar op zeer korte termijn leveren . ( ik heb elders al 1 besteld, maar ik wilde de jeep nu gewoon in het echt zien en ook proefrit gedaan )
Dus hij verkoop gewoon als extra dat hij snel kan leveren. ( en dat kan hij dus blijkbaar echt)

En laat de bestaande klanten die al veel eerder een bestelling gedaan hebben wachten.
Nieuwe "echte" bestellingen duren zeker 6 maanden.

In Doetinchem zit een dealer die had 3 weken geleden al een paar gele Avenger te koop..... er zal soort grijze import kanaal zijn

Maar binnenkort worden de first edition massaal uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
@Lambiek19 Maar binnenkort worden de first edition massaal uitgeleverd : hoe weet jij dat? Ik heb nog steeds niets officieels gehoord van mijn dealer. Zij hebben ook nog steeds niets in de showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Idcre8 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:20:
@Lambiek19 Maar binnenkort worden de first edition massaal uitgeleverd : hoe weet jij dat? Ik heb nog steeds niets officieels gehoord van mijn dealer. Zij hebben ook nog steeds niets in de showroom.
Mijn dealer heeft er sinds vorige week 2 voor proefritten. Hij zei dat de first edition die zij in bestelling hebben staan voor week 26 productie, dus eerste week van juli. Dan nog 2/3 weken voordat hij hier is. Dus ga uit van eind juli zei hij. Ik hoop natuurlijk eerder maar dat spreekt voor zich.

Wel krijg ik natuurlijk de voordelige first edition prijs en een hele mooie inruil waarde voor mn Opel Karl. En ik heb natuurlijk al de subsidie aangevraagd en toegewezen gekregen. Dat was voordeliger dan zakelijk aanschaffen heb ik laten uitrekenen door mijn accountant (verschil was minimaal, dan vind ik het fijner gewoon in prive te hebben, dan hoef ik enkel mn zakelijke km bij te houden wat in mijn geval super eenvoudig is).

[ Voor 30% gewijzigd door outlandos op 06-06-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik bestelde op 12 mei bij Direct Lease een Jeep Avenger First Edition .
"Nieuwe auto op voorraad" levertijd 4-6 weken
Omdat ik toch wel benieuwd was waarom een auto op voorraad er 6 weken over moet doen om van A naar B gebracht te worden stuurde ik een mailtje naar de leverende dealer puur uit nieuwsgierigheid waarom een voorraad artikel er 6 weken over moet doen.
Antwoord: hij moet nog gebouwd worden er is nog géén enkele Avenger op nederlandse bodem.
Op voorraad heeft in de auto wereld een totaal andere betekenis dan in de rest van de wereld.
Verwachtte levertijd volgens de dealer week 29 .
En tot vandaag aantoe adverteert Direct Lease met "nieuwe auto op voorraad , levertijd 4-6 weken "
Week 29 is rond 20 juli , op zich prima maar waarom dat in de autowereld op voorraad heet is mij een raadsel .
Ja alle onderdelen liggen op voorraad alleen in elkaar schroeven duurt even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Berry0299 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:46:
Ik bestelde op 12 mei bij Direct Lease een Jeep Avenger First Edition .
"Nieuwe auto op voorraad" levertijd 4-6 weken
Omdat ik toch wel benieuwd was waarom een auto op voorraad er 6 weken over moet doen om van A naar B gebracht te worden stuurde ik een mailtje naar de leverende dealer puur uit nieuwsgierigheid waarom een voorraad artikel er 6 weken over moet doen.
Antwoord: hij moet nog gebouwd worden er is nog géén enkele Avenger op nederlandse bodem.
Op voorraad heeft in de auto wereld een totaal andere betekenis dan in de rest van de wereld.
Verwachtte levertijd volgens de dealer week 29 .
En tot vandaag aantoe adverteert Direct Lease met "nieuwe auto op voorraad , levertijd 4-6 weken "
Week 29 is rond 20 juli , op zich prima maar waarom dat in de autowerled op voorraad heet is mij een raadsel .
Ja alle onderdelen liggen op voorraad alleen in elkaar schroeven duurt even.
Inmiddels is de 1st Edition niet meer te kiezen bij Directlease. De kans bestaat dat je over een maand krijgt te horen dat de 1st Edition helaas niet leverbaar is, maar dat ze een mooi alternatief aanbod hebben voor een Avenger Longitude tegen dezelfde prijs. Oftewel, de 1st Edition aanbieden als lokkertje terwijl ze al weten dat ze 'm uiteindelijk niet kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Tot voor gisteren nog wel.
En ik heb ook een bevestiging dat ie komt en besteld is ook van de dealer .
Direct lease heeft gewoon een X aantal ingekocht zonder dat er al een order tegenover stond.
Dat noemen ze daar dan "op voorraad"
Maar die 4-6 weken levertijd is altijd al onzin geweest .
Reactie Direct Lease : Ja 2-4 weken levertijd is echt op voorraad . 4-6 weken betekend dat ie van de fabriek moet komen , maar ja onderdelen blabla
Dat onderscheidt moet je als consument blijkbaar vanzelf snappen .
Allemaal woorden zifterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ah zo. Ik had op 19 mei een offerte opgevraagd voor een 1st Edition bij Justlease, en die een paar dagen later besteld. Maar ze bleven daar altijd heel vaag over de leverdatum en of er inderdaad al 1st Editions waren voorbesteld (omdat ze al tijden uitverkocht waren bij de importeur). De 1st Edition is bij Justlease sinds een tijdje ook niet meer te bestellen.
Ik heb daarom het risico met een dure kale uitvoering te komen zitten maar niet afgewacht, en heb inmiddels via de dealer de binnenkort verschijnende 1st Edition van het nieuwste Stellantis-broertje besteld met dezelfde motor en accu, voor 100 euro per maand minder bij een vergelijkbare uitrustingsniveau als de Avenger 1st Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Wel opvallend dat alle 1st Editions ongeacht de kleur een interieur hebben met Geel accenten
Alle drie de kleuren het zelfde interieur van de Sun Yellow dus ook die Sun Yellow band over het hele dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Berry0299 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:38:
Wel opvallend dat alle 1st Editions ongeacht de kleur een interieur hebben met Geel accenten
Alle drie de kleuren het zelfde interueur van de Sun Yellow dus ook die Sun Yellow band over het hele dashboard
Klopt dat inderdaad? Ik dacht dat de in kleur gelakte band de lakkleur van de auto zou hebben (zwart of grijs). Van de gele stoelbekleding wist ik inderdaad, wel jammer dat je niet voor grijs kon kiezen, die gele rugleuningen vond ik een beetje goedkoop staan op foto's en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Of-Aaargh schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Klopt dat inderdaad? Ik dacht dat de in kleur gelakte band de lakkleur van de auto zou hebben (zwart of grijs). Van de gele stoelbekleding wist ik inderdaad, wel jammer dat je niet voor grijs kon kiezen, die gele rugleuningen vond ik een beetje goedkoop staan op foto's en video's.
Ja dit klopt. Heb zelf ik een grijze sumbit gereden en die had een geel dashboard. Niet echt heel logisch imo. De goedkopere versies hebben wel een grijs dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 15:19
Berry0299 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:38:
Alle drie de kleuren het zelfde interieur van de Sun Yellow dus ook die Sun Yellow band over het hele dashboard
Ik vond dat eerlijk gezegd ook wel jammer, het leek me dat dat bij mij zwart zou zijn. Maar dat geel past ook wel bij zwart dus heel erg vind ik het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
Als je goed kijkt in de opgave van de configuratie en het online info pakket, zie je dat de eerste drie uitvoeringen overwegend grijze interieurs hebben en alleen de Summit, heeft altijd een geel interieur, waarbij zowel de stoffen als ook de lederen bekleding een geel accent heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MHGroentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rz0BADuZjB_6ia4Hh10S0Z0HvRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkbuQ8pDNPkFenmEwpej8BRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6wmY3irVOkehHbr8IR8KwJu7Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjhzgNLOBGRo9hf8mx5iIGen.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_6-WxmdHJzKkU1I7VSlupt6SDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4HD6gjVHklRO3JdAr0DfB2D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB3RfkgGsLEY482BPz2jIoByQww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7fJvHwlMLat0tyx2JeTaChy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFUQXmiONiPrYdadwtN5ZHn-V_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nXoGxatPTGSeYIhlBG0gTG6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWguagpXlRpYZEMWJw1LbV6PGuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtmsRinyYCCpK1uIhcuPQEsB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ja en alle 1st Editions dus
Die waren ook niet te configureren
Vind het zelf totaal niet passen bij de grijze (die ik besteld heb) maar laat hem er niet voor staan.
Alleen een aparte keuze van Jeep
Had dan de 1st Edition alleen in Sun Gold geleverd .
In het ANWB filmpje heeft de grijze een grijs interieur. Maar das blijkbaar weer een "Special Edition" die weer afwijkt vd 1st Edion

[ Voor 79% gewijzigd door Berry0299 op 07-06-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MHGroentje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:02:
Als je goed kijkt in de opgave van de configuratie en het online info pakket, zie je dat de eerste drie uitvoeringen overwegend grijze interieurs hebben en alleen de Summit, heeft altijd een geel interieur, waarbij zowel de stoffen als ook de lederen bekleding een geel accent heeft.
Mooie kleur hoor die blauwe! Erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:32:
Ja en alle 1st Editions dus
Die waren ook niet te configureren
Vind het zelf totaal niet passen bij de grijze (die ik besteld heb) maar laat hem er niet voor staan.
Alleen een aparte keuze van Jeep
Had dan de 1st Edition alleen in Sun Gold geleverd .
In het ANWB filmpje heeft de grijze een grijs interieur. Maar das blijkbaar weer een "Special Edition" die weer afwijkt vd 1st Edion
Als je particulier koopt , kun je via jeep internet je auto nog pimpen, met stickers ed. Bijvoorbeeld de grijze voorzien van blauwe accenten.
Zijn verschillende sticker combinatie mogelijk. ( Waarschijnlijk ook als je lease ed. Maar dan na levering zelf bestellen) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEL0N1KJIas-sRaTdu_ZaG5UOZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4HpAM5kspFTrpDILIufkbFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCaAhTUSLEiYjC0hmT682n4hB4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F55JcM84lQLlxL9KZVnHWJiP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZWKrgTSAfuRufyJctWolArmQFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spaTyzgSnztRzKqz5UN2ThRY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JRIaU23btkwkGfaLonSUE4aa1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJpUNSsusnG5Fz1lRF7EDT72.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Idcre8 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:20:
Logisch
First Edition, komt normaal als 1e..... omdat die maar in 3 kleuren te bestellen waren en alle voorzien vd zelfde opties.
Dit om het productie proces in de opstart fase zo simpel mogelijk te houden , en snel

Die nu in showroom staan , zijn eigenlijk pre modellen. Niks mis mee !! Maar natuurlijk komen de first edition dadelijk massaal. Ivm sneller productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ja die stickers ken ik maar het dashboard is toch echt geel in alle uitvoeringen
Dan is die uit het amwb filmpje geen 1st edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wat vonden jullie van het geluid van de geluidsinstallatie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
outlandos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:23:
Wat vonden jullie van het geluid van de geluidsinstallatie eigenlijk?
tbh, ik heb heel de audio niet aan gehad :D
elaborate please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hp197 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:32:
[...]

tbh, ik heb heel de audio niet aan gehad :D
elaborate please
Ik vond het niet fantastisch klinken. Niet beter dan mijn Opel Karl van 6 jaar oud. Ik vond het ook lijken alsof het geluid vooral achter ons aanwezig was, zelfs dusdanig dat ik me afvroeg of de voorste speakers het wel deden. Ik heb in de settings gekeken en daar stond alles wel gewoon op default instellingen.

Vroeg me af of andere het ook hebben opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:17:
Ja die stickers ken ik maar het dashboard is toch echt geel in alle uitvoeringen
Dan is die uit het amwb filmpje geen 1st edition
Klopt ivm snelheid product first edition. Simpel houden productie.

Maar als t zo'n probleem is, gewoon warp.

De duurste Summit uitvoering, heeft dacht ik ook altijd een gele dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Lambiek19 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:14:
[...]
De duurste Summit uitvoering, heeft dacht ik ook altijd een gele dashboard.
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Jeep
  • Laatst online: 31-08-2023
Levering First Edition Avenger uitgesteld tot november!

Gisteren gebeld dat de Avenger - First Edition, die ik in januari heb besteld niet, zoals verwacht 23 juli wordt geleverd, maar is uitgesteld naar november (!) van dit jaar. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van levertijden. Broekhuis Zwolle heeft mij gegarandeerd dat zij de auto al besteld hebben op mijn naam. Ik hou jullie op de hoogte en dus benieuwd naar andere ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Peter Jeep schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:29:

Gisteren gebeld dat de Avenger - First Edition, die ik in januari heb besteld niet, zoals verwacht 23 juli wordt geleverd, maar is uitgesteld naar november (!) van dit jaar. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van levertijden. Broekhuis Zwolle heeft mij gegarandeerd dat zij de auto al besteld hebben op mijn naam. Ik hou jullie op de hoogte en dus benieuwd naar andere ervaringen....
Wauw dat is wel heel extreem. Van april/mei naar november? Hoe kan dat? Willen ze ons uit de deal drukken ofzo?? Zeker eerst alle full priced modellen leveren zeker. Als dat zo is echt een schandalige handelswijze.

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 08-06-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Peter Jeep schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:29:

Als dat zo is, dan beter op 1 januari kenteken. Is de auto 2024
Toch weer jaar jonger !

Elk nadeel heeft voordeel
Maar bij lease ed maakt natuurlijk niks uit, dan is misschien wel vervelend dat je wat langer moet wachten financieel???

Vorige week zei verkoper nog ze gaan als warme broodjes. Voor 46.000.
Levertijd 6 maanden nieuwe bestellingen en toch als warme broodjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Nog niks gehoord van de dealer. Besteld begin december. Ben benieuwd of deze ook wordt uitgesteld. Productie zou volgende week beginnen. Hopelijk geen telefoontje ivm uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ze leveren maar de Summit voor de first edition prijs, no way dat ik nog een half jaar ga wachten omdat ze nieuwe orders voor laten gaan. Dat is niet oke.
Msc jeep schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:53:
Nog niks gehoord van de dealer. Besteld begin december. Ben benieuwd of deze ook wordt uitgesteld. Productie zou volgende week beginnen. Hopelijk geen telefoontje ivm uitstel.
Hier ook nog niets gehoord.

[ Voor 56% gewijzigd door outlandos op 08-06-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
ik heb ook nog niets gehoord, toevallig gisteren avond mail gestuurd of er al iets meer bekend is maar helaas nog niets gehoord. Auto 5 januari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bc014
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-03-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hem
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

Vandaag gesproken met de dealer. Er waren 3 First Editions binnen gekomen. Deze zijn in maart besteld. Mijn exemplaar staat voor eind juni op de nominatie om afgeleverd te worden bij de dealer. Het lijkt dus zo te verlopen als is afgesproken. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
[quote]outlandos schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:53:
Ze leveren maar de Summit voor de first edition prijs, no way dat ik nog een half jaar ga wachten omdat ze nieuwe orders voor laten gaan. Dat is niet oke.

Is het eigen koop auto of via een lease bedrijf ????

Als het eigen koop is ga jij heeeel rustig wachten......omdat =lees koopcontract, en kleine letters enz)
Kost je veel €€€€€

Ben benieuwd wat jij gaat doen.....
lease ed kan ik me voorstellen dat je iets anders kunt.

(Maar koop is toch €6000.- voordeel tov gelijke uitvoering en opties omdat je dan bij de duurste Summit uitvoering komt met alle opties behalve lerenstoelen.(dacht ik
En €3000.- subsidie. Toch €9000.- )

En er worden nu steeds meer nieuwe bestellingen gedaan, omdat de Avenger al op aantal locaties te zien is.
verkocht als warme broodjes( 3 dealers bezocht, nieuwe bestellingen minimaal 6 maanden +

Lijkt beetje op fiat 500 rage , ook veel te duur...... maar toch heeel veel verkocht.

Denk ik....lul ook maar wat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
outlandos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Mooie kleur hoor die blauwe! Erg gaaf.
We hebben die, met het zwarte dak voor mijn echtgenote besteld.
Verwachting eind juli rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:47:
[quote]outlandos schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:53:

Is het eigen koop auto of via een lease bedrijf ????

Als het eigen koop is ga jij heeeel rustig wachten......omdat =lees koopcontract, en kleine letters enz)
Kost je veel €€€€€

Ben benieuwd wat jij gaat doen.....
lease ed kan ik me voorstellen dat je iets anders kunt.

(Maar koop is toch €6000.- voordeel tov gelijke uitvoering en opties omdat je dan bij de duurste Summit uitvoering komt met alle opties behalve lerenstoelen.(dacht ik
En €3000.- subsidie. Toch €9000.- )

En er worden nu steeds meer nieuwe bestellingen gedaan, omdat de Avenger al op aantal locaties te zien is.
verkocht als warme broodjes( 3 dealers bezocht, nieuwe bestellingen minimaal 6 maanden +

Lijkt beetje op fiat 500 rage , ook veel te duur...... maar toch heeel veel verkocht.

Denk ik....lul ook maar wat natuurlijk
Ik heb werkelijk geen idee wat je allemaal zegt. Kan je niet normaal schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MHGroentje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:49:
[...]

We hebben die, met het zwarte dak voor mijn echtgenote besteld.
Verwachting eind juli rijden.
Erg gaaf. Mooiste kleur samen met de geel/zwarte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
outlandos schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:19:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee wat je allemaal zegt. Kan je niet normaal schrijven?
Resume.
Jij schrijft: no way. gaat GEEN half jaar wachten
Mijn vragen zijn daarop :
Wat ga jij doen dan ????
Wat is je actie plan ?
Heb je privé koopcontract ?
Of gewoon een lease ?

Ben benieuwd wat je antwoorden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Hem schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:40:
Vandaag gesproken met de dealer. Er waren 3 First Editions binnen gekomen. Deze zijn in maart besteld. Mijn exemplaar staat voor eind juni op de nominatie om afgeleverd te worden bij de dealer. Het lijkt dus zo te verlopen als is afgesproken. Afwachten maar.
Zo zie je maar weer
Andere berichten... bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:06:
[...]

Resume.
Jij schrijft: no way. gaat GEEN half jaar wachten
Mijn vragen zijn daarop :
Wat ga jij doen dan ????
Wat is je actie plan ?
Heb je privé koopcontract ?
Of gewoon een lease ?

Ben benieuwd wat je antwoorden zijn.
Als mijn dealer met dat bericht komt zeg ik gewoon wat ik ervan vind, dat deze werkwijze onacceptabel is en ik vind dat zij voor mij als klant zouden moeten opkomen. Volop ageren dus en dan kijken of ik er wat mee opschiet.

Betreft particuliere koop, ik heb al mijn subsidie aangevraagd en toegewezen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
Ik krijg net deze reactie van de dealer:

Betreft de door u bestelde Jeep Avenger en daarbij horende leververwachting is dat deze in week 33 ( 2eweek Aug) de auto in productie wordt genomen.
Naar verwachting binnenkomst dealer is het dan eind Aug/begin Sept.

Dus niet eind juli helaas. Ook hebben zij nog steeds geen demo auto's in de showroom, deze hoopt hij volgende week of de week erna te krijgen. Mega verschillen dus per dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Ik heb net een afleverafspraak gemaakt voor over 2 weken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Idcre8 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:33:
Ik krijg net deze reactie van de dealer:

Betreft de door u bestelde Jeep Avenger en daarbij horende leververwachting is dat deze in week 33 ( 2eweek Aug) de auto in productie wordt genomen.
Naar verwachting binnenkomst dealer is het dan eind Aug/begin Sept.

Dus niet eind juli helaas. Ook hebben zij nog steeds geen demo auto's in de showroom, deze hoopt hij volgende week of de week erna te krijgen. Mega verschillen dus per dealer.
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
hp197 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:40:
Ik heb net een afleverafspraak gemaakt voor over 2 weken _/-\o_
Dat is mooi voor je.
Wanneer besteld?
1st Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
ik heb de first edition besteld op 5 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idcre8
hp197 wanneer heb jij hem besteld en bij welke dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Idcre8 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:15:
hp197 wanneer heb jij hem besteld en bij welke dealer
Alfred Spijker schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Dat is mooi voor je.
Wanneer besteld?
1st Edition?
lees even terug (vanaf 1 juni) zou ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Dat is mooi voor je.
Wanneer besteld?
1st Edition?
Hp is de reden dat wij plebs met de First Edition nog maanden moeten wachten, hij heeft namelijk een Submit :D

Het kan dus wel, wij worden gewoon willens en wetens naar achter geschoven. Fijne actie van Jeep...

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 09-06-2023 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197
outlandos schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Hp is de reden dat wij plebs met de First Edition nog maanden moeten wachten, hij heeft namelijk een Submit :D
Sorry :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Als consument wordt je gewoon aan het lijntje gehouden.
Mijn levering van week 29 is nu "productie in week 29 " geworden
En mijn auto was dan ook nog "nieuw op voorraad"
Dealer verschuilt zich achter onzin argument dat je alleen nog in de autowereld hoort : " te kort aan grondstoffen "
Te kort aan capaciteit bedoelen ze en wel nieuwe orders aannemen , want och er is zo'n tekort aan grondstoffen .
Elke keer als je contact zoekt is het twee weken opgeschoven , zo kunnen ze maanden doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:57:
Als consument wordt je gewoon aan het lijntje gehouden.
Mijn levering van week 29 is nu "productie in week 29 " geworden
En mijn auto was dan ook nog "nieuw op voorraad"
Dealer verschuilt zich achter onzin argument dat je alleen nog in de autowereld hoort : " te kort aan grondstoffen "
Te kort aan capaciteit bedoelen ze en wel nieuwe orders aannemen , want och er is zo'n tekort aan grondstoffen .
Elke keer als je contact zoekt is het twee weken opgeschoven , zo kunnen ze maanden doorgaan.
Precies mijn gedachten.

Ik spreek mijn dealer morgen tegen het einde van de middag. Benieuwd wat hij te melden heeft, zal wel niet al te positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
outlandos schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:13:
[...]

Als mijn dealer met dat bericht komt zeg ik gewoon wat ik ervan vind, dat deze werkwijze onacceptabel is en ik vind dat zij voor mij als klant zouden moeten opkomen. Volop ageren dus en dan kijken of ik er wat mee opschiet.

Betreft particuliere koop, ik heb al mijn subsidie aangevraagd en toegewezen gekregen.
Het is niks persoonlijk hoor. Sorry.
Heb je al proefrit gedaan. ?

Maar ik denk dat jou dealer het liefste ook zo snel mogelijk aan jou levert. Dan heeft hij pas inkomsten natuurlijk. Daarom denk ik dat dealers totaal geen invloed kunnen uit oefenen op de levertijd.
Ze weten t ook niet.....

Ik dacht zo, als ze de first edition lijn opstarten in fabriek deze in 1 reeks afwerken. Want dat is toch financieel en tijd bouwen t snelste.
Ik dacht 10.000st . First edition.

Dus of je je nu heel druk maakt of niet. Zou t verschil maken?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Het is niks persoonlijk hoor. Sorry.
Heb je al proefrit gedaan. ?

Maar ik denk dat jou dealer het liefste ook zo snel mogelijk aan jou levert. Dan heeft hij pas inkomsten natuurlijk. Daarom denk ik dat dealers totaal geen invloed kunnen uit oefenen op de levertijd.
Ze weten t ook niet.....

Ik dacht zo, als ze de first edition lijn opstarten in fabriek deze in 1 reeks afwerken. Want dat is toch financieel en tijd bouwen t snelste.
Ik dacht 10.000st . First edition.

Dus of je je nu heel druk maakt of niet. Zou t verschil maken?

Gr
Ik weet niet of het verschil gaat maken, waarschijnlijk niet nee. Alhoewel, de brutale hebben de halve wereld zoals de uitdrukking luidt.

Ik denk ook niet dat het de dealers zijn die hier een vies spelletje spelen, ik denk eerder Jeep zelf. Maar ons aanspreekpunt is nu eenmaal de dealer.

En ja ik heb al een proefrit gedaan en de bestelling definitief gemaakt. Productie in week 26... Maar wie gelooft dit nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
outlandos schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:53:
[...]

Ik weet niet of het verschil gaat maken, waarschijnlijk niet nee. Alhoewel, de brutale hebben de halve wereld zoals de uitdrukking luidt.

Ik denk ook niet dat het de dealers zijn die hier een vies spelletje spelen, ik denk eerder Jeep zelf. Maar ons aanspreekpunt is nu eenmaal de dealer.

En ja ik heb al een proefrit gedaan en de bestelling definitief gemaakt. Productie in week 26... Maar wie gelooft dit nog :+
Je kunt ook jeep Nederland bellen. Hoofd importeur. 0080004265337 , gaat via België mevrouw...
Daar je klacht vertellen, en doorgeven wat je dealer is enz. Dat je op korte termijn duidelijkheid wilt. Uiterlijk volgende. Misschien? Proberen..

Nog een vraagje
Bij aanvraag sepp
Hoefde ik NIET een koopcontract te laten zien/ downloaden.
alleen aanvinken type jeep.

Bij jou aanvraag?

Puur uit interesse . Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Je kunt ook jeep Nederland bellen. Hoofd importeur. 0080004265337 , gaat via België mevrouw...
Daar je klacht vertellen, en doorgeven wat je dealer is enz. Dat je op korte termijn duidelijkheid wilt. Uiterlijk volgende. Misschien? Proberen..

Nog een vraagje
Bij aanvraag sepp
Hoefde ik NIET een koopcontract te laten zien/ downloaden.
alleen aanvinken type jeep.

Bij jou aanvraag?

Puur uit interesse . Gr
Eerst maar even bericht van mijn dealer afwachten. Tot nu toe staat hij nog op productie week 26. Dat was eerst april /mei, toen week 24 en nu dus week 26. Bij nog een vertraging ga ik wel een klacht indienen, bedankt voor de info.

Wat de Sepp aanvraag betreft, je hoeft inderdaad geen koopcontract te uploaden, wel kan het zijn dat ze je er naar vragen tijdens of na de aanvraag, dit gebeurt steekproefsgewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb mijn dealer gesproken, die belde voor heel iets anders. Hij heeft het niet gehad over de levertijd en ik heb er niet naar gevraagd. Geen bericht is goed bericht zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Eindelijk een zinvolle (Duitse) praktijktest.
"Alles ist toll und geil"...
YouTube: E Jeep Avenger Summit im Megatest! Echte Reichweite Ladezeit Navi So...

[ Voor 45% gewijzigd door Alfred Spijker op 11-06-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Als je goed luistert rond de 32e min wordt er gezegd dat alle Avengers zijn teruggeroepen om alsnog navi in te bouwen ( heeft te maken met inplannen laadpunten). Geldt dit dan toch ook voor de NL markt. Vandaar dat de levering later is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:47:
Als je goed luistert rond de 32e min wordt er gezegd dat alle Avengers zijn teruggeroepen om alsnog navi in te bouwen ( heeft te maken met inplannen laadpunten). Geldt dit dan toch ook voor de NL markt. Vandaar dat de levering later is.
Volgens mij zijn er nog nauwelijks first editions gebouwd en is het nieuws van de navi al maanden bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:47:
Alfred Spijker in "Jeep Avenger electrisch - deel 1"
Overigens is de testauto een Summit, geen 1st Edition.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfred Spijker op 11-06-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Standaard of niet, op mijn factuur staat het gewoon nog a EUR 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Standaard of niet, op mijn factuur staat het gewoon nog a EUR 500.
Heb je mijn bericht gelezen waarnaar ik verwees?
In NL is navigatie NOOIT als standaard aangeboden, maar steeds als optie. Dit in tegenstelling tot DE en BE.
Dus als het op je factuur staat heb je voor die optie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Heb je mijn bericht gelezen waarnaar ik verwees?
In NL is navigatie NOOIT als standaard aangeboden, maar steeds als optie. Dit in tegenstelling tot DE en BE.
Dus als het op je factuur staat heb je voor die optie gekozen.
Ja gelezen, maar begrijp ik het dan goed dat als je de optie niet had gekozen je die er gratis bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
*knip*

[ Voor 106% gewijzigd door Standeman op 12-06-2023 11:28 . Reden: laten we respectvol met elkaar omgaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Op dit soort dingen moet je niet ingaan, een TR is voldoende :)

[ Voor 116% gewijzigd door Standeman op 12-06-2023 11:30 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste