Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:58
outlandos schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Ja gelezen, maar begrijp ik het dan goed dat als je de optie niet had gekozen je die er gratis bij krijgt?
Nee, dan had je geen navigatie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42
Alfred Spijker schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Nee, dan had je geen navigatie gehad...
Msc jeep schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:47:
Als je goed luistert rond de 32e min wordt er gezegd dat alle Avengers zijn teruggeroepen om alsnog navi in te bouwen ( heeft te maken met inplannen laadpunten). Geldt dit dan toch ook voor de NL markt. Vandaar dat de levering later is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Dat geldt alleen voor DUITSLAND en BELGIË!
Er is overigens geen sprake van een "terugroepactie", want er zijn nog geen 1st Edition uitvoeringen geleverd, alleen pre-productiemodellen.
Alleen in deze landen (dus DE en BE) wordt de 1st Edition af-fabriek geleverd met navigatie, zonder meerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Dat geldt alleen voor DUITSLAND en BELGIË!
Er is overigens geen sprake van een "terugroepactie", want er zijn nog geen 1st Edition uitvoeringen geleverd, alleen pre-productiemodellen.
Alleen in deze landen (dus DE en BE) wordt de 1st Edition af-fabriek geleverd met navigatie, zonder meerkosten.
Oke helder. Dan kan dat dus niet voor de vertraging hebben gezorgd. En hebben de Belgen en Duitsers een gelukje van 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Niemand nog bericht gehad over verdere delay? Dan lijkt het vals alarm geweest te zijn, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Nee, geen reactie ontvangen. Ga er vanuit dat de productie deze week is begonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:57
Ik heb reeds mijn kenteken ontvangen: T (911 + 83) GZ
Volgende week kan ik hem ophalen

[ Voor 24% gewijzigd door hp197 op 14-06-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
hp197 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:50:
Ik heb reeds mijn kenteken ontvangen: T (911 + 83) GZ
Volgende week kan ik hem ophalen
Heb je nog opties genomen op je Summit? Kon het in je vorige posts niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeepavenger
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2023
Hallo, zoals bij vele was bij mij de leverdatum ook opgeschoven naar Juni (eerst april/mei). Vervolgens begin Juni om een update gevraagd en dit te horen gekregen op 7 Juni:

“Inmiddels heb ik terugkoppeling vanuit de dealer. Helaas is er enige vertraging. De verwachte levertijd van de JEEP Avenger is nu september.

Erop vertrouwende je vraag hiermee te hebben beantwoord.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
Alfred Spijker schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Heb je nog opties genomen op je Summit? Kon het in je vorige posts niet vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQyZuHs67cfafhGlp910V0mc16s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6WaEianqfPc8v1Ceds8MYAMn.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Jeepavenger schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:19:
Hallo, zoals bij vele was bij mij de leverdatum ook opgeschoven naar Juni (eerst april/mei). Vervolgens begin Juni om een update gevraagd en dit te horen gekregen op 7 Juni:

“Inmiddels heb ik terugkoppeling vanuit de dealer. Helaas is er enige vertraging. De verwachte levertijd van de JEEP Avenger is nu september.

Meh, als ze dat doen wie zegt dat ze er geen november van maken zoals iemand anders hier te horen heeft gekregen?

Ik heb de dealer zojuist toch maar een mail gestuurd met de vraag of productie nog steeds voor week 26 gepland staat. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Jeepavenger schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:19:

Hoi Jeepavenger. Wanneer had je de Jeep besteld? Ben bang dat die van mij ook vertraging gaat oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 13:22
outlandos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:17:
[...]

Meh, als ze dat doen wie zegt dat ze er geen november van maken zoals iemand anders hier te horen heeft gekregen?

Ik heb de dealer zojuist toch maar een mail gestuurd met de vraag of productie nog steeds voor week 26 gepland staat. Ik hou jullie op de hoogte.
Tja , je had de dealer aan de telefoon.....
toch even bellen en je weet het
meteen.

Wat is het grootste probleem als het november wordt ???
Heb je geen vervoer meer ?
Of aflopend contract bij andere auto bedrijf.

Ben heel erg benieuwd wat nu het ergste is als het november wordt ?? ( deze keer serieus vraag)
Misschien kan de dealer daar iets in betekenen, overleg is beter dan boos worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lambiek19 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:19:
[...]

Tja , je had de dealer aan de telefoon.....
toch even bellen en je weet het
meteen.

Wat is het grootste probleem als het november wordt ???
Heb je geen vervoer meer ?
Of aflopend contract bij andere auto bedrijf.

Ben heel erg benieuwd wat nu het ergste is als het november wordt ?? ( deze keer serieus vraag)
Misschien kan de dealer daar iets in betekenen, overleg is beter dan boos worden.
Ik ga niet meer reageren op deze vogel.

Dus je kunt me blijven quoten, maar dat heeft geen enkele zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:38:
[...]
Hoi Jeepavenger. Wanneer had je de Jeep besteld? Ben bang dat die van mij ook vertraging gaat oplopen.
Hartelijk bedankt voor je bericht.

Wij hanteren een andere, maar dezelfde lakbeschermingsmogelijkheid als aangeboden.

De planning is nog steeds niet bevestigd, er worden al veel Avengers gemaakt, dus ik hoop snel op duidelijke en preciezere informatie.

Ik ga je nu wekelijks op de hoogte stellen.
Bericht van mijn dealer.

Voelt alsof we aan het lijntje worden gehouden. Week 26 is al over 2 weken, je kan mij niet wijsmaken dat de planning dan nu nog niet is bevestigd.

Ik heb sterk de indruk dat er nog geen enkele first edition is geproduceerd/geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 15-06-2023 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
  • Laatst online: 12-11-2024
Nergens doen ze zo schouder ophalend als in de autowereld als ze deadlines niet halen
Vervolgens gaat iedereen zich achter elkaar verbergen
De leasemaatschappij wijst naar de dealer, de dealer naar de fabriek .
Alleen vlak voor je een koopcontract tekent zijn ze heel stellig .
Als er dan echt geen onderdelen zijn of productie capaciteit is stop dan met orders aannemen .
Maar nee de verkoop machine moet door draaien.
Ikzelf bestelde een auto op voorraad.
Die voorraad blijkt niet te bestaan maar toch noemen ze het voorraad .
Vervolgens allerlei kul argumenten waarom het elke keer twee weken moet worden opgeschoten .
Dacht met "Nieuw op voorraad" dat levertijden drama te omzeilen .
Maar zelfs dat is geen garantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter Jeep
  • Laatst online: 31-08-2023
ik heb mijn Jeep Avenger op 4 januari bij Broekhuis Zwolle besteld. Ze waren toen heel zeker dat de auto er in mei zou zijn. Dat gaat dus november worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Peter Jeep schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:23:
ik heb mijn Jeep Avenger op 4 januari bij Broekhuis Zwolle besteld. Ze waren toen heel zeker dat de auto er in mei zou zijn. Dat gaat dus november worden....
Vrijstelling wegenbelasting stopt in 2025
Dus met die maanden extra wachten is de periode dat je nog voordeel daarvan hebt ook korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
outlandos schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:45:
[...]

Ik ga niet meer reageren op deze vogel.

Dus je kunt me blijven quoten, maar dat heeft geen enkele zin. :)
Jonge , je bent nogal zwaar op de hand zeg.. t is gewoon grappig bedoeld.
Gewoon bijzonder hoe jij telkens van reactie en actie veranderd.

Probeer er zelf eens de humor van in te zien

Eerst roep je ....Dan doe ik dit en dat dan moeten ze maar er. SUMMIT leveren, dat pik ik niet.
Daarna, de dealer belt morgen
dan zeg ik het & vraag ik het

Daarna belt de dealer, je vraagt niks
Daarna 1 dag later
Iemand plaats bericht over levertijd, je wordt meteen weer kwaad, je gaat direct mailen.

Moet er gewoon om lachen. En niet zo druk maken om mijn reacties.

Nogmaals
Serieus bedoeld.!!!
Het is herl vervelend, maar bij nieuwe populaire modellen gewoon rekening houden met x aantal maanden bovenop geplande levertijd
( staat ook in koopcontract)

Ik had vooraf 5 dealers benaderd ivm inruil bestaande auto.
Leverdatum first edition juni. Maar bij alle 5 de opmerking, dealer heeft t niet in de hand.....fabriek waar ook niet met bepaalde onderdelen, sensoren, chips. Van bepaalde opties. Daardoor kan t zijn dat ze uitvoeringen met minder opties wel kunnen leveren. In kleine aantallen.

Resume.
10.000st first edition moeten gemaakt worden. Stel 2 belangrijke onderdelen zijn er nog steeds niet....
Dealer wil ook graag leveren

Ik denk altijd wat is het ergste wat kan gebeuren ???? In mijn geval niks, want ruil mijn oude auto in. Voor een vaste hoge prijs !!!

Wat is dat in jou geval met Avenger ?
Het ergste wat het gevolg kan zijn ?
Serieuze vraag !! Puur interesse.
Misschien heeft iemand wel tijdelijk een oplossing voor je ...

Als echt november wordt....Dan zet ik de auto pas op kenteken januari 2024.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:28:
Nergens doen ze zo schouder ophalend als in de autowereld als ze deadlines niet halen
Vervolgens gaat iedereen zich achter elkaar verbergen
De leasemaatschappij wijst naar de dealer, de dealer naar de fabriek .
Alleen vlak voor je een koopcontract tekent zijn ze heel stellig .
Als er dan echt geen onderdelen zijn of productie capaciteit is stop dan met orders aannemen .
Maar nee de verkoop machine moet door draaien.
Ikzelf bestelde een auto op voorraad.
Die voorraad blijkt niet te bestaan maar toch noemen ze het voorraad .
Vervolgens allerlei kul argumenten waarom het elke keer twee weken moet worden opgeschoten .
Dacht met "Nieuw op voorraad" dat levertijden drama te omzeilen .
Maar zelfs dat is geen garantie
Ja niks op voorraad, behalve als je nu de Summit besteld voor een meerprijs van 6000 euro, dan kan hij wel binnen 2 maanden worden geleverd. En degene die eind vorig jaar hebben besteld kunnen wachten tot november.

Dat heeft niets met een te kort aan grondstoffen/materiaal te maken, maar is gewoon een marketing truukje om nog meer Jeeps te verkopen tegen een hogere prijs. Met een levertijd van 2 maanden verkoop je immers makkelijker autos dan met een levertijd van 6+ maanden. En dat natuurlijk tegen een veel hogere prijs. Tsja ik vind dat erg discutabel en alles behalve klantvriendelijk.

Maar laten we elkaar hier goed op de hoogte houden wat levertijd van de first edition en andere modellen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:04:
[...]
Das nou juist mijn punt hij is mij verkocht als zijnde op voorraad al voor ik besloot tot aanschaf
Al ingekocht voor de orderboeken open gingen
Dus ik laat de boel ontbinden als het nog maanden duurt .
Dan had ik hem net zo goed zelf kunnen samen stellen.
Genoeg andere elektrische alternatieven die wel snel leverbaar zijn .

Ja niks op voorraad, behalve als je nu de Summit besteld voor een meerprijs van 6000 euro, dan kan hij wel binnen 2 maanden worden geleverd. En degene die eind vorig jaar hebben besteld kunnen wachten tot november.

Dat heeft niets met een te kort aan grondstoffen/materiaal te maken, maar is gewoon een marketing truukje om nog meer Jeeps te verkopen tegen een hogere prijs. Met een levertijd van 2 maanden verkoop je immers makkelijker autos dan met een levertijd van 6+ maanden. En dat natuurlijk tegen een veel hogere prijs. Tsja ik vind dat erg discutabel en alles behalve klantvriendelijk.

Maar laten we elkaar hier goed op de hoogte houden wat levertijd van de first edition en andere modellen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepavenger
  • Laatst online: 15-06-2023
Hoi Jeepavenger. Wanneer had je de Jeep besteld? Ben bang dat die van mij ook vertraging gaat oplopen
Begin februari besteld 🙏🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Jeepavenger schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:27:
[...]

Begin februari besteld 🙏🏽
ik begin december maar ook nog niks concreet gehoord. We wachten maar af/ kunnen er toch niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:01:
[...]
ik begin december maar ook nog niks concreet gehoord. We wachten maar af/ kunnen er toch niks aan doen.
Ik vraag me af in hoeverre het uitmaakt wanneer je je bestelling bij de dealer hebt geplaatst.

Mijn dealer heeft mij namelijk uitgelegd dat ze in december een x aantal - min of meer blind - hebben besteld, in de veronderstelling dat ze er wel kopers voor zouden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
outlandos schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:25:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre het uitmaakt wanneer je je bestelling bij de dealer hebt geplaatst.

Mijn dealer heeft mij namelijk uitgelegd dat ze in december een x aantal - min of meer blind - hebben besteld, in de veronderstelling dat ze er wel kopers voor zouden vinden.
Zover ik begrepen heb van de dealer in december moest de 1e edition op naam worden besteld/ anders werd de order geannuleerd door de fabrikant. Daarom zie je ze ook niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:31:
[...]
Zover ik begrepen heb van de dealer in december moest de 1e edition op naam worden besteld/ anders werd de order geannuleerd door de fabrikant. Daarom zie je ze ook niet op voorraad.
Haha wat typisch. Dat is exact het tegenovergestelde van wat mij is verteld. Wij mochten ook nog annuleren na de testrit van enkele weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Denk dat grote inkopers leasemaatschappijen gewoon konden inschrijven op de 1st edition .
Die worden nu langzamerhand uitgeleverd
Daar fietsen de individuele kopers tussen door .
De ene order zit waarschijnlijk net voor een bulk en de andere niet .
Maar las ook ergens dat ze er 1000 per week kunnen maken
Dan zou je denken dat die 10k 1st editions er in een week of 10 doorheen zijn
En ze produceren al maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 13:52
Berry0299 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:36:
Denk dat grote inkopers leasemaatschappijen gewoon konden inschrijven op de 1st edition .
Die worden nu langzamerhand uitgeleverd
Daar fietsen de individuele kopers tussen door .
De ene order zit waarschijnlijk net voor een bulk en de andere niet .
Maar las ook ergens dat ze er 1000 per week kunnen maken
Dan zou je denken dat die 10k 1st editions er in een week of 10 doorheen zijn
En ze produceren al maanden
Zo dacht ik eigenlijk ook. Een week nadat ik de mijne had besteld was de zwarte niet meer te kiezen. Toen ik bestelde was de gele al niet meer te kiezen. Het leek mij in ieder geval of ze er gewoon 10 per kleur hebben besteld, en er vanuit gingen dat ze die wel zouden verkopen/leasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Ik heb vandaag contact gehad, mijn avenger heb ik medio december besteld. Dit is de reactie:

- De productie is helaas wat vertraagd. Uw nieuwe Avenger staat gepland voor productie in week 35. Dat is de week van 28 augustus t/m 3 september. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:39:
Ik heb vandaag contact gehad, mijn avenger heb ik medio december besteld. Dit is de reactie:

- De productie is helaas wat vertraagd. Uw nieuwe Avenger staat gepland voor productie in week 35. Dat is de week van 28 augustus t/m 3 september. -
"Wat vertraagd" :D ga dan maar uit van levering in oktober/november. Een dergelijk bericht zullen we hier allemaal wel krijgen, op de Summit bestellers na dan, want die schijnen ze wel gewoon op tijd te produceren. Goed gespeeld Jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Allen om eens advocaat van de duivel te spelen, zoals ze dat zo mooi roepen.
Denk hier eens over na:
Jeep is eigendom van de Stellantis Groep, laat nu ook de Peugeot en Opel van dezelfde groep zijn.
Daar lopen ze achter met de productie van de nieuwe modellen, die op dezelfde nieuwe technieken, platform en batterij en motoren als de Jeep gaan draaien (nu nog een mindere uitvoering dan de Jeep).
Als nou iedereen al een Jeep gaat rijden, gaan de Peugeot en Opel wellicht minder verkopen. Door de vertragingen bij Jeep, gaan misschien wel meerdere mensen twijfelen en wachten op de nieuwe Peugeot en Opel, of zelfs vergelijkbare van de andere merken onder Stellantis.
Dus ligt de vertraging misschien wel op een hoger beslissing niveau dan bij het management van Jeep.

Mijn dealer doet namelijk ontzettend zijn best om Avengers binnen te krijgen en houdt ons ook steeds goed op de hoogte.

[ Voor 7% gewijzigd door MHGroentje op 15-06-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MHGroentje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:00:
Allen om eens advocaat van de duivel te spelen, zoals ze dat zo mooi roepen.
Denk hier eens over na:
Jeep is eigendom van de Stellantis Groep, laat nu ook de Peugeot en Opel van dezelfde groep zijn.
Daar lopen ze achter met de productie van de nieuwe modellen, die op dezelfde nieuwe technieken, platform en batterij en motoren als de Jeep gaan draaien (nu nog een mindere uitvoering dan de Jeep).
Als nou iedereen al een Jeep gaat rijden, gaan de Peugeot en Opel wellicht minder verkopen. Door de vertragingen bij Jeep, gaan misschien wel meerdere mensen twijfelen en wachten op de nieuwe Peugeot en Opel, of zelfs vergelijkbare van de andere merken onder Stellantis.
Dus ligt de vertraging misschien wel op een hoger beslissing niveau dan bij het management van Jeep.

Mijn dealer doet namelijk ontzettend zijn best om Avengers binnen te krijgen en houdt ons ook steeds goed op de hoogte.
Ik denk ook niet dat iemand hier de (lokale) Jeep dealer de schuld geeft van het uitstellen van april naar mogelijk dus november. Dat besluit (ja, ik denk dat het een bewuste keuze is geweest) ligt eerder bij Jeep zelf of inderdaad Stellantis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Die voor mij (besteld door Henri & Herman Bilthoven, opgekocht door Leaseplan op mijn verzoek) heeft sinds het begin af aan een (verwachtte)leverdatum 28 aug - 3 sep.
De besteldatum van door de dealer weet ik helaas niet (dit betrof een vooraf ingekochte first edition).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
Vanmiddag even bij dealer langs geweest. Order is verplaatst van week 24 naar week 28. Was er al bang voor. Gaf wel aan dat er deze week wel een 1st edition is afgeleverd. Is dus geen peil op te trekken. Kennis heeft op dezelfde dag als mij besteld maar die order stond nog wel op week 24. Mijne had verder code 16 wat gunstig zou moeten zijn/dan kan de auto in theorie gebouwd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:11:
Mijne had verder code 16 wat gunstig zou moeten zijn/dan kan de auto in theorie gebouwd worden.
Statuscode 16 = Er kunnen geen
wijzigingen in de configuratie meer worden aangebracht.
Dus idd klaar voor productie. Maar daar kan dus ook nogal wat tijd tussen zitten...
Interessanter is:
Statuscode 20 = Auto is gefabriceerd en heeft een framenummer
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-01-2024
Mijn 1e reactie hier op dit Avenger forum....

Vanmiddag naar de Jeep dealer geweest om de Avenger voor het eerst te bezichtigen. Mooie auto en interesse is gewekt. (Rijdt trouwens nu zelf 1,5 jaar de elektrische Opel Corsa).

Mijn Corsa-e vanmiddag laten taxeren (inruilwaarde krijg ik dinsdag te horen) voor evt. aanschaf demo Gele first edition die ze sinds vorige week hebben ontvangen. Als ik volgende week akkoord ga, kan ik binnen 2 weken de First Edition rijden.

Dit even ter info nadat ik alle berichten op dit forum net heb gelezen inzake de Avenger.

Succes en sterkte voor degene die dus al héél lang moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Sandy schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:09:
... voor evt. aanschaf demo Gele first edition die ze sinds vorige week hebben ontvangen. Als ik volgende week akkoord ga, kan ik binnen 2 weken de First Edition rijden.
Als dit een demo is, dan betreft het zeer waarschijnlijk een vooraf door de dealer ingekocht pre-productiemodel. Hoeft niets mis mee te zijn, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Alfred Spijker schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:32:
[...]

Als dit een demo is, dan betreft het zeer waarschijnlijk een vooraf door de dealer ingekocht pre-productiemodel. Hoeft niets mis mee te zijn, maar toch...
Beetje onzin
Dealers hebben altijd gewoon demo's in de showroom
Dat wij hem nog niet hebben wil niet zeggen dat alle Avengers die er nu zijn pre productie modellen zijn
Nog afgezien van het feit dat ze die niet verkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.monfrooij
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
Msc jeep schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:11:
Vanmiddag even bij dealer langs geweest. Order is verplaatst van week 24 naar week 28. Was er al bang voor. Gaf wel aan dat er deze week wel een 1st edition is afgeleverd. Is dus geen peil op te trekken. Kennis heeft op dezelfde dag als mij besteld maar die order stond nog wel op week 24. Mijne had verder code 16 wat gunstig zou moeten zijn/dan kan de auto in theorie gebouwd worden.
Ik heb de first edition in december besteld de auto staat al 5 weken op code 16 en de dealer kan niets meer melden verder. Dit zegt dus niet heel veel.

De auto zoi week 16 gebouwd worden en week 19 geleverd melde de dealer in eerste instantie.
Ik ga inmiddels nergens meer van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
d.monfrooij schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb de first edition in december besteld de auto staat al 5 weken op code 16 en de dealer kan niets meer melden verder. Dit zegt dus niet heel veel.

De auto zoi week 16 gebouwd worden en week 19 geleverd melde de dealer in eerste instantie.
Ik ga inmiddels nergens meer van uit.
Ik leef met je mee...
Zoals ik al eerder schreef, code 20 is veel interessanter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
d.monfrooij schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb de first edition in december besteld de auto staat al 5 weken op code 16 en de dealer kan niets meer melden verder.
Dit is toch eigenlijk heel vreemd?

Mijn dealer zegt ook nog geen planning bevestiging te hebben ontvangen. Terwijl Jeep nu middenin de productie van de 10k First Edition's zou moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Hoi

Ook in benzine uitvoering te koop.
In Nederland bij 1 dealer €40.000.- 1.2 100pk
Lijkt mij te veel €€€ tov de Electrische uitvoering first edition 54kw ca €39.000 met de subsidie .

In Duitsland, alle kleuren vanaf €32.000 invoer kosten ???? Schat ik €3500.- dus ca €35.500.- 1.2 benzine 100pk is wel erg weinig. En is dan ook nog geen Summit uitvoering met alle opties.

Dan liever Electrische variant. Met meeer pk en koppel.

Eigenlijk is de accu "goedkoop" tov de benzine uitvoering.
Of de benzine veel te duur.....???

Of tel ik weer verkeerd.
Tja Duitsers betalen dus ca €32.000.- benzine.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Benzinemodel is te duur idd, maar ook de EV is relatief duur als je kijkt hoeveel auto je ervoor krijgt in vergelijking met bv een Tesla Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Lambiek19 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:52:
Hoi

Ook in benzine uitvoering te koop.
In Nederland bij 1 dealer €40.000.- 1.2 100pk
Lijkt mij te veel €€€ tov de Electrische uitvoering first edition 54kw ca €39.000 met de subsidie .

In Duitsland, alle kleuren vanaf €32.000 invoer kosten ???? Schat ik €3500.- dus ca €35.500.- 1.2 benzine 100pk is wel erg weinig. En is dan ook nog geen Summit uitvoering met alle opties.

Dan liever Electrische variant. Met meeer pk en koppel.

Eigenlijk is de accu "goedkoop" tov de benzine uitvoering.
Of de benzine veel te duur.....???

Of tel ik weer verkeerd.
Tja Duitsers betalen dus ca €32.000.- benzine.

Gr
Je vergeet de BPM die op benzine zit en waarvan EV is vrijgesteld
Dat verklaard prijs verschil
Als je benzine zelf gaat importeren dan tik je die bpm alsnog af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:02:
[...]

Je vergeet de BPM die op benzine zit en waarvan EV is vrijgesteld
Dat verklaard prijs verschil
Als je benzine zelf gaat importeren dan tik je die bpm alsnog af
Nee. Aks je goed leest . staat er toch dat ik invoer kosten schat op €3500.- . Dat is de bpm....120 co2

€3500.- is natuurlijk niet het ritje naar Duitsland....
dat € 100 benzine en koffie , worstenbroodjes

Dus is de Electrische uitvoering first edition nou zo goed koop ?
Of is de benzine uitvoering +3500 = nou zo duur....
Klein verschil.

Dus electra meer veel pk , meer koppel, meer opties enz enz.
Dus electra in Nederland is financieel en wat presentaties en rijcomfort de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Lambiek19 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:13:
[...]

Nee. Aks je goed leest . staat er toch dat ik invoer kosten schat op €3500.- . Dat is de bpm....120 co2

Klein verschil.

Dus electra in Nederland is financieel en wat presentaties en rijcomfort de beste keuze.
Puur uit interesse, hoe kom je aan die 3500 dan? Volgens mij betaal je BPM én BTW, en als ik even snel check is de BPM al 4200,-.

EDIT: De BTW betaal je wel maar krijg je ook meteen weer terug lees ik nu (binnen EU).

[ Voor 5% gewijzigd door Piepertie op 20-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Lambiek19 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:13:
[...]

Klein verschil.

Dat goed lezen is met jou schrijfstijl niet echt het makkelijkst
Ik zou zeggen importeer hem lekker.
Geloof dat we juist op dit forum zitten voor de electrische versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeePascal
  • Laatst online: 29-08 09:23
24 Jan als privéklant koopcontract getekend voor de leuke E-Jeep, bij die grote nationale dealer... 1st ed. was toen al niet meer (in mijn keuzekleur zwart) te krijgen. Ze stonden wel op de dealerlijst, maar gingen allemaal naar de Lease... Dan toch maar de Summit, met verschillende opties die de 1st niet had. De geel-zwarte stoelen gelukkig kunnen vervangen door zwart leren, het gele dashboard bleef helaas (als het echt storend is overweeg ik het tzt. te laten wrappen). Ja idd. er kwam helaas ruim 4000,- bij maar met de extra coating bleef hij toen nog net onder de 45K. Nog even getwijfeld vanwege de trekhaak en het panoramadak (wel beschreven in een eerdere paar reviews van autobladen maar in de praktijk dus helemaal niet mogelijk). Maar dan de levering.... Dat proces verloopt hetzelfde als bij alle andere Avenger lotgenoten. Het zou mei-juni worden, en het grote wachten, het plaatsen van een carportje en een eigen laadpaal begon. Week 22 (eind mei) dealer gebeld; nee de productie was nog niet gestart, ik moest rekenen op juli-aug. Alle eerdere forum-berichten lezend hoop ik dat dan tenminste doorgaat want het afgesproken max. aantal km /inruilprijs voor mijn huidige (inruil)auto, APK keuring in augustus, enz. lopen ook gewoon door. Al denk ik dat daar nog wel een mouw aan te passen valt, de vertraging is immers niet mijn schuld. En....Positief is wel dat ik begrijp dat ik ze vanaf nu af en toe in het wild kan zien rijden op de weg. Word ik toch al wel een heel klein beetje vrolijk van https://tweakers.net/g/s/smile.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
Piepertie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:03:
[...]

Puur uit interesse, hoe kom je aan die 3500 dan? Volgens mij betaal je BPM én BTW, en als ik even snel check is de BPM al 4200,-.

EDIT: De BTW betaal je wel maar krijg je ook meteen weer terug lees ik nu (binnen EU).
Hoi. Ik hen ergens in een calculator op internet 129 co2 uitstoot ingevoerd. Kwam € 3500.-
Het is ook een indicatie. Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
Berry0299 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Dat goed lezen is met jou schrijfstijl niet echt het makkelijkst
Ik zou zeggen importeer hem lekker.
Geloof dat we juist op dit forum zitten voor de electrische versie
Hoi,
Ik heb zelf een First edition besteld....en proef gereden enz

Inderdaad ligt aan mij.
het totale bericht, is juist positief bedoeld voor de Electrische variant.
.....
Totale invoer van een model met minder opties!! tov de 1evedition is juist zeek klein.
Ca €5000.-
Dus altijd Electrische de betere keuze !! Rijdt fijner, meer pk en koppel, subsidie, wegenbelasting enz enz, eigen zonnepanelen "gratis tanken"

Dus altijd de Electrische variant kopen !!! Oja het milieu ook nog .

Hopelijk nu wat duidelijker....en positief!! Gr

[ Voor 11% gewijzigd door Lambiek19 op 20-06-2023 15:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hp197
Mijn Summit staat voor de deur :)

@outlandos ik heb nog extra op het geluid gelet, ik vond het niet heel erg slecht en/of verkeerde balans.
Wat wel is, is dat je bij geluids instellingen kan kiezen voor "neutraal" en "dynamisch" waarbij de 2de iets meer virtual surround sound lijkt te geven. Verder zit er bij de geluidsinstellingen nog een 4 punts fader, dus je kan het ook helemaal naar voren zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
hp197 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:57:
Mijn Summit staat voor de deur :)

@outlandos ik heb nog extra op het geluid gelet, ik vond het niet heel erg slecht en/of verkeerde balans.
Wat wel is, is dat je bij geluids instellingen kan kiezen voor "neutraal" en "dynamisch" waarbij de 2de iets meer virtual surround sound lijkt te geven. Verder zit er bij de geluidsinstellingen nog een 4 punts fader, dus je kan het ook helemaal naar voren zetten.
Mazzeltov! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
De benzine varianten worden ook gewoon leverbaar
Wel jammer vond het wel bijzonder alleen elektrisch .

https://www.autoweek.nl/a...zinemotor-naar-nederland/

[ Voor 37% gewijzigd door Berry0299 op 21-06-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:33:
De benzine varianten worden ook gewoon leverbaar
Wel jammer vond het wel bijzonder alleen elektrisch .

https://www.autoweek.nl/a...zinemotor-naar-nederland/
Gaan ze die ook nog eventjes voor onze First Edition's produceren denk je? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Het meest irritante is wel dat er inmiddels al gloednieuwe 1st editions te koop staan bij dealers
Dus dat vroege bestellen heeft je niks gebracht.
Had je nu gekocht rij je volgende week
Leuk van Jeep voor de snelle kopers
https://www.autoweek.nl/o...-avenger-elektrisch-2023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:35:
Het meest irritante is wel dat er inmiddels al gloednieuwe 1st editions te koop staan bij dealers
Dus dat vroege bestellen heeft je niks gebracht.
Had je nu gekocht rij je volgende week
Leuk van Jeep voor de snelle kopers
https://www.autoweek.nl/o...-avenger-elektrisch-2023/
Gemaakt in januari 2023 staat er, dus ik denk dat dit een show model betreft/betrof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Bericht vd dealer nav mijn vraag of week 29 nog steeds gehaald wordt :
"Helaas hebben wij gisteren te horen gekregen dat door een designfout in het dashboard de productie stilligt.

Ze zullen de kwaliteitsfout moeten oplossen. Wij weten nu eerlijk gezegd niet of de productieweken nog realistisch zijn.

Wij krijgen ook geen eenduidig antwoord van de fabrikant."

Het wordt steeds gekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Zit deze kwaliteitsfout ook in de auto s die al verkocht zijn? Zou ik ook niet vrolijk can worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Msc jeep schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:49:
Zit deze kwaliteitsfout ook in de auto s die al verkocht zijn? Zou ik ook niet vrolijk can worden.
Al meteen een mail eroverheen
Ze keken bij de verkeerde order ...
"Die van jou staat dat hij nog steeds in week 29 gebouwd gaat worden.

Ook zie ik dat jij het infotainment pack hebt besteld. Hiervoor geldt geen designfout in de fabriek, excuses voor de verwaring.

De fout betreft enkel auto’s zonder het infotainment pack."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berry0299
Beetje vreemde reactie want van "geen eenduidige reactie " binnen 5 minuten naar "Geen designfout voor infotainment pakket "
En blijkbaar stoppen ze liever de productie ipv voorlopig iedereen een infotainment pakket te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Zoals ik al eerder schreef . Er is gewoon discussie over wel geen navigatie volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:51:
[...]

Al meteen een mail eroverheen
Ze keken bij de verkeerde order ...
"Die van jou staat dat hij nog steeds in week 29 gebouwd gaat worden.

Ook zie ik dat jij het infotainment pack hebt besteld. Hiervoor geldt geen designfout in de fabriek, excuses voor de verwaring.

De fout betreft enkel auto’s zonder het infotainment pack."
Gelukkig heb ik met navigatie besteld. Mijn dealer zou mij iedere week op de hoogte houden met een update. Ik zal dat hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ik had een negatieve recensie op Trustpilot gezet over Directlease
Die chanteren me nu met dat ze het contract willen ontbinden als ik de recensie weg haal
Wordt steeds gekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:55:
Ik had een negatieve recensie op Trustpilot gezet over Directlease
Die chanteren me nu met dat ze het contract willen ontbinden als ik de recensie weg haal
Wordt steeds gekker
Als je de recensie niet weg haalt bedoel je dan, neem ik aan?

Maar dat zijn we cowboy praktijken zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:03:
[...]

Als je de recensie niet weg haalt bedoel je dan, neem ik aan?

Maar dat zijn we cowboy praktijken zeg....
Ja ik was zo gaar dat er weer uitstel dreigde van een "nieuwe auto op voorraad "
Had al paar weken terug een recensie op trustpilot gezet over dat ik me bekocht voel over dat ze schermen met modellen op voorraad die niet bestaan
Als ik de recensie weghaal willen zij contract wel ontbinden
Ze zijn zo dom dat in mail dus zwart op wit te zetten ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:15:
[...]

Ja ik was zo gaar dat er weer uitstel dreigde van een "nieuwe auto op voorraad "
Had al paar weken terug een recensie op trustpilot gezet over dat ik me bekocht voel over dat ze schermen met modellen op voorraad die niet bestaan
Als ik de recensie weghaal willen zij contract wel ontbinden
Ze zijn zo dom dat in mail dus zwart op wit te zetten ook nog
Ahh je wilt er van af en moet dan de review weghalen? Sjongesjonge dat verwacht je niet van zo'n grote partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:20:
[...]

Gaan ze die ook nog eventjes voor onze First Edition's produceren denk je? :D
De productie van de benzine-uitvoering is al veel eerder gestart voor levering in Italië en Spanje
Zou het kunnen zijn dat de verkopen in die landen tegenvalt en ze nu de "overproductie" in o.a. NL proberen te slijten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:26:
[...]

De productie van de benzine-uitvoering is al veel eerder gestart voor levering in Italië en Spanje
Zou het kunnen zijn dat de verkopen in die landen tegenvalt en ze nu de "overproductie" in o.a. NL proberen te slijten?
Dan rijdt straks iedereen in een Avenger behalve wij early adaptors :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
Blijft rare situatie.
Ik heb dus een First edition besteld.
Lang geleden. Januari.
Duidelijk;
Verkoop contract geplande levering datum juni
onder voorbehoud

Dus , juni + paar maanden = wat ik vooraf al ingecalculeerd.

Maar voor degenen die op verkoop bijvoorbeeld maart staat / of verkoop praatje "opvooraad" is het natuurlijk vervelend

En waarom niet duidelijke communicatie vanaf fabriek naar fiat Nederland???

Fabriek zal toch wel een planning hebben. !!
Of is het elke maandag, wat zullen we gaan maken ???

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Extra opties mogelijk. Bijna alles voor de fun !! Aangevinkt

T/m opberg organiserend bakjes
Stickers
Huisdieren pakket
Trekhaak
Enz
Enz

€6000.-

Exclusief Montage

Ook heb ik NIET buiten de oplader aan gevinkt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCaAhTUSLEiYjC0hmT682n4hB4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F55JcM84lQLlxL9KZVnHWJiP.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4m2yB1YLHAwZe1mSslkom8NqGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4kNVqG8YRW4Xp97a7NU0Jho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_s8pbV23HHyGmc4CkDB-4EgBO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLfuAt0EoNeCycLQNf0y2RKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Stickers zwart blauw op grijze auto aardig toch ?

[ Voor 46% gewijzigd door Lambiek19 op 23-06-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Jeep Duitsland brengt nu ook 1000 Avengers met de benzinemotor op korte termijn naar de Duitse markt om te concurreren met de re-importmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:09:
Jeep Duitsland brengt nu ook 1000 Avengers met de benzinemotor op korte termijn naar de Duitse markt om te concurreren met de re-importmarkt.
Fantastisch.

En mijn dealer, die me vorige week nog beloofde werkelijks met een update te zullen komen (immers, de productie van mijn Jeep staat op volgende week) lijkt mij ook vergeten. Tenzij ik vanmiddag nog bericht krijg natuurlijk.

Inmiddels worden er links en rechts nieuwe interessante EVs geïntroduceerd voor hetzelfde geld of zelfs minder zoals de Volvo EX30 en de Opel Astra full electric. Het is dat ik een mooie inruilwaarde krijg en dat de First Edition prijs zo scherp is, anders had ik gezegd veel succes met je Jeep.

En nee dat is niet puur en alleen omdat mij april/mei is beloofd, maar meer om de manier dat het gaat: zonder enige communicatie en met de schijn dat ze nieuwe orders voor laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
outlandos schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Fantastisch.

En mijn dealer, die me vorige week nog beloofde werkelijks met een update te zullen komen (immers, de productie van mijn Jeep staat op volgende week) lijkt mij ook vergeten. Tenzij ik vanmiddag nog bericht krijg natuurlijk.

Inmiddels worden er links en rechts nieuwe interessante EVs geïntroduceerd voor hetzelfde geld of zelfs minder zoals de Volvo EX30 en de Opel Astra full electric. Het is dat ik een mooie inruilwaarde krijg en dat de First Edition prijs zo scherp is, anders had ik gezegd veel succes met je Jeep.

En nee dat is niet puur en alleen omdat mij april/mei is beloofd, maar meer om de manier dat het gaat: zonder enige communicatie en met de schijn dat ze nieuwe orders voor laten gaan.
Hoi
Gewoon inoverleg met je dealer gaan.
Deze zal je koopcontract met de first edition gewoon ontbinden. !!! Zal echt geen probleem zijn.
Anders dealer naam even melden.

Indien noodzakelijk.....effe op marktplaats...first edition...zo verkocht 1 dag ! Koopcontract omzetten.
Maar ik begrijp je frustratie. !!!
Is gewoon Afhankelijk van je prive situatie.

Blijft raar, first edition. Die later dan gewone geleverd worden en geen communcatie vanuit jeep Nederland & dealers ( daarbij denk ik dat dealers er echt niks aan kunnen doen)

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hem
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

Komt de verkoper de vermoedelijke datum/maand van levering niet na? Stel de verkoper schriftelijk in gebreke en stel daarbij een redelijk termijn. Is de verkoper aangesloten(zijn bijna alle dealers) bij de BOVAG, dan is de termijn drie weken. Is de gestelde termijn verstreken zonder levering, dan kun je de koopovereenkomst ontbinden zonder kosten. Vervolgens kies je een merk wat klantgerichter is en wel met kopers communiceert. Maar dan heb je geen Jeep Avenger. Het blijft een ridicule gang van zaken in het Nederlandse dealer gebeuren. De klant staat niet centraal, op deze wijze worden de Europese merken links en rechts ingehaald door de nieuwe Chinese merken die wel weten hoe je met klanten moet omgaan, echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Hem schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:58:
Komt de verkoper de vermoedelijke datum/maand van levering niet na? Stel de verkoper schriftelijk in gebreke en stel daarbij een redelijk termijn. Is de verkoper aangesloten(zijn bijna alle dealers) bij de BOVAG, dan is de termijn drie weken. Is de gestelde termijn verstreken zonder levering, dan kun je de koopovereenkomst ontbinden zonder kosten. Vervolgens kies je een merk wat klantgerichter is en wel met kopers communiceert. Maar dan heb je geen Jeep Avenger. Het blijft een ridicule gang van zaken in het Nederlandse dealer gebeuren. De klant staat niet centraal, op deze wijze worden de Europese merken links en rechts ingehaald door de nieuwe Chinese merken die wel weten hoe je met klanten moet omgaan, echt jammer.
GEWOON netjes even langs de dealer te gaan om te vragen om koopcontract te ontbinden.

5 minuten. Klaar.simpel. (kan zelfs op een normale toon per telefoon en bevestiging per mail later)

Dom om zo te beginnen door schriftelijk een brief te sturen naar de dealer.....met
Aansprakelijkheid enz enz enz, dat gezeik zou wel eens heeeeeeeeeel verkeerd kunnen uitpakken. Dealers zijn ook niet achterlijk.

Nogmaals de first edition, paar minuten weer verkocht door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-09 16:21
Wat is de levertijd momenteel? Twijfel tussen deze en de Volvo Ex30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:45
Strijpje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:24:
Wat is de levertijd momenteel? Twijfel tussen deze en de Volvo Ex30
Ik schat dat de levertijd van de Avenger korter zal zijn. De EX30 komt pas volgend jaar uit in het voorjaar. Aangegeven levertijd is nu 6-10 maanden. Dus reken maar op minimaal maart-april of zo als je nu bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Dealer heeft het nou over 2e helft augustus
Das week 33
Uitstel op uitstel van week 25 naar week 29 toen werd week 29 niet leverweek maar productie week
Van week 29 nu naar week 33
Met open einde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

Spannend hoor. Die van ons wordt ook steeds later. Eerst mei, toen een bouw plan datum in Juli maar die lijkt niet gehaald te worden. Dealer durft ook geen outlook te geven wat ik ergens nog wel waardeer.

[ Voor 1% gewijzigd door PDT op 28-06-2023 13:13 . Reden: spelfauten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Dealer zojuist gebeld. Die heeft letterlijk geen idee wanneer de productie zal zijn. Jeep komt afspraken niet na, maar het is volgens hem niet zo dat Summits eerder worden geproduceerd.

Uiterlijk moeten ze in oktober geleverd zijn, dank je de koekoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:28:
Dealer zojuist gebeld. Die heeft letterlijk geen idee wanneer de productie zal zijn. Jeep komt afspraken niet na, maar het is volgens hem niet zo dat Summits eerder worden geproduceerd.

Altijd bijzonder dat dealers claimen niks te weten of te kunnen doen maar dan toch wel weer zeker weten dat first editions echt eerder komen dan de rest en uiterlijk oktober alles geleverd .
Dat "weten" ze dan weer wel.
Overigens weiger ik te bellen doe alles per mail dan heb je nog iets zwart op wit .
Heb eigenlijk geen zin meer in die hele Jeep.
Gaat me niet eens om de levertijd maar het gedraai en gekonkel .
Het ligt aan iedereen maar nooit aan hen zelf .
Als de productie dan inderdaad zo onvoorspelbaar gaat als ze claimen waarom dan wel nieuwe orders schrijven ipv eerst wat al besteld is verwerken?
Waarschijnlijk omdat een klant die getekend heeft een gewillig slachtoffer is.
Eenmaal getekend wordt je gezien als lastig als je blijft vragen waar je auto blijft .
Liefst tekenen en stil in hoekje zitten tot het Jeep en de dealer behaagd je te informeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Berry0299 op 28-06-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Schrale troost natuurlijk, maar als ik even door de e2008 en Polestar 2 forums scan was het daar niet echt anders als hier qua vertraging en onduidelijkheid vanuit de dealers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Alfred Spijker schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkr6nphe5_z1NlOSqRcu-ch8gew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9C0O2ZUsWxAuRnGnvKJGLc4.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad gespot in Spanje (Mallorca), een benzine uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
bpt schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:22:
[...]

[Afbeelding]

Inderdaad gespot in Spanje (Mallorca), een benzine uitvoering
Ik moet hier de eerste nog in het wild zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strijpje
Hmm eerlijk is het voor mij wel een dealbreaker om bijna een jaar te moeten gaan zitten wachten, dan wellicht liever een occassion of een model die wel echt snel leverbaar is. Alsof het allemaal niks kost :D. Ik snap dat het een probleem is bij veel autofabrikanten maar ik ken iemand die 9 maanden vertraging had met de oplevering van zijn i4 en daardoor geheel onverwachts rekening moest gaan houden met een heel andere bijtelling. Bij elk ander product zou het echt not done zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Strijpje op 28-06-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
Berry0299 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:15:
[...]

Altijd bijzonder dat dealers claimen niks te weten of te kunnen doen maar dan toch wel weer zeker weten dat first editions echt eerder komen dan de rest en uiterlijk oktober alles geleverd .
Dat "weten" ze dan weer wel.
Overigens weiger ik te bellen doe alles per mail dan heb je nog iets zwart op wit .
Heb eigenlijk geen zin meer in die hele Jeep.
Gaat me niet eens om de levertijd maar het gedraai en gekonkel .
Het ligt aan iedereen maar nooit aan hen zelf .
Als de productie dan inderdaad zo onvoorspelbaar gaat als ze claimen waarom dan wel nieuwe orders schrijven ipv eerst wat al besteld is verwerken?
Waarschijnlijk omdat een klant die getekend heeft een gewillig slachtoffer is.
Eenmaal getekend wordt je gezien als lastig als je blijft vragen waar je auto blijft .
Liefst tekenen en stil in hoekje zitten tot het Jeep en de dealer behaagd je te informeren.
Merkte bij mij dat erachteraan bellen wel echt beter werkte dan mailen. Lease maatschappij liet weken niets van zich horen, bleek dat de dealer had bedacht de normale korting niet te gaan geven omdat dat ding zo gewild is en dat het contract daarop stuk liep.

Uiteindelijk een week lang elke dag gebeld en toen gebeurde er pas iets, bestelling is geplaatst en zou nu midden oktober moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
outlandos schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:28:

* hp197 kiept wat olie op het vuur

Nee nee, die worden echt niet eerder gemaakt.
Toch heb ik mijn summit al voor de deur staan.

Een positieve noot,
We hebben nu meer dan een week de auto, en ben er nog erg blij mee.
Hij rijd super en het bereik is ook ruim voldoende.

In deze dagen halen wij met normaal gebruik zo'n 3/4 WLTP met mixed driving (stad en snelweg).

Wel lijkt het erop dat de auto achter zachter geveerd is dan voor, dan geeft soms een klein beetje het gevoel alsof die in hoogte over de weg wil stuiteren (wat echt niet zo is). Dit is verder niet heel aanwezig of hinderlijk.
De auto stuurt verder lekker direct, heeft niet echt veel last van rollen in een bocht (ik verwacht dat de accu's in de onderboden liggen, hierdoor krijg je automatisch een betere wegligging).

Het is verder niet de allersnelste optrekker, maar dat hoeft ook niet voor mij (deze auto is voor de vrouw en word hoofdzakelijk in de stad gebruikt). Wel had ik het gevoel dat hij na de 130km/h wat onzeker werd (zoeken, trillen, etc), maar dat wil je omwillen je accu toch liever niet rijden (na de 125km/h gaat je accu hard omlaag).

[ Voor 33% gewijzigd door hp197 op 29-06-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
MrTomatosoup schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:06:
[...]

Merkte bij mij dat erachteraan bellen wel echt beter werkte dan mailen. Lease maatschappij liet weken niets van zich horen, bleek dat de dealer had bedacht de normale korting niet te gaan geven omdat dat ding zo gewild is en dat het contract daarop stuk liep.

Uiteindelijk een week lang elke dag gebeld en toen gebeurde er pas iets, bestelling is geplaatst en zou nu midden oktober moeten komen.
Ik heb een "nieuwe auto op voorraad " besteld die nog gebouwd moet worden blijkt. en vervolgens elke week twee weken later op de planning staat.
Dus daar helpt geen bellen tegenaan.
Bovendien wilden ze mijn contract wel ontbinden als ik een slechte recensie weg zou halen.
Dat heb ik op de mail, hadden ze dat telefonisch voorgesteld had ik geen enkel bewijs voor deze absurde chantage poging.

[ Voor 13% gewijzigd door Berry0299 op 29-06-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelio9675DH
  • Laatst online: 16-03-2024
Zojuist contact gehad met de lease maatschappij over de bestelde First Edition. Ipv levering in mei gaat het toch ergens september worden.z

“Zojuist van de dealer vernomen dat de auto in week 34 (half augustus) geproduceerd gaat worden.
Verwachte levering is half september.“

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:52
Piepertie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:25:
Schrale troost natuurlijk, maar als ik even door de e2008 en Polestar 2 forums scan was het daar niet echt anders als hier qua vertraging en onduidelijkheid vanuit de dealers..
Ik lees hier een beetje mee, nu m'n schoonvader er één op het oog heeft met het oog op ervaringen, tips and tricks en dat soort dingen.

Maar om aan te haken op jou reactie, bij Ford ook niet anders gedurende de lancering van de Mustang Mach-e, de klanten wisten op een gegeven moment de auto's beter, soms zelfs real-time, te volgen dan de dealers die afhankelijk waren van de informatievoorziening vanuit Ford zelf.

[ Voor 47% gewijzigd door TIGER1125 op 29-06-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19

Hoi,

VRAAG : boven de 120km 130km 140km
Heb ik veel geluid van veel wind ruis.
En
Jij omschrijft trillen onzeker, dat klopt ook.
Trillen heb ik geen last van ,

wel beetje t onzekere, zoekerige maar daar zorgen dan weer alle opties voor/ de beveiligingen voor dat ik automatisch in t midden rij . En niet ergens achterop knalAdaptive cruise is super.

Hoge snelheid;
Zou verwachten dat de zware auto juist als blok op de weg zo aanvoelen.
Ruis / wind

Heb divers Electrische auto's gereden daar stoorde het mij niet.

Ik weet avenger is een redelijk kleine auto. Enz geen bmw of mercedes die veel duurder zijn.

Maar is het bij jou ook t storend wind geruis langs deuren ramen aanwezig ?

Bedankt

Wat is jou ervaring ?
( vrouw zegt niet zo hard rijden...., maar af en toe, bij inhalen, in nacht een stukje of Duitsland

( ja weet t te snel, maar soms in de nacht of bij inhalen of Duitsland) en t gaat ook zo gemakkelijk.

Heb nu 3x gereden in Summit uitvoering.
Rijd inderdaad super. Veel eerder moeten doen Electrisch. Maar was nog te €€€€. Als particulier.

[ Voor 32% gewijzigd door Lambiek19 op 29-06-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
hp197 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:37:
[...]

Nee nee, die worden echt niet eerder gemaakt.
Toch heb ik mijn summit al voor de deur staan.

Een positieve noot,
We hebben nu meer dan een week de auto, en ben er nog erg blij mee.
Hij rijd super en het bereik is ook ruim voldoende.

In deze dagen halen wij met normaal gebruik zo'n 3/4 WLTP met mixed driving (stad en snelweg).

Wel lijkt het erop dat de auto achter zachter geveerd is dan voor, dan geeft soms een klein beetje het gevoel alsof die in hoogte over de weg wil stuiteren (wat echt niet zo is). Dit is verder niet heel aanwezig of hinderlijk.
De auto stuurt verder lekker direct, heeft niet echt veel last van rollen in een bocht (ik verwacht dat de accu's in de onderboden liggen, hierdoor krijg je automatisch een betere wegligging).

Het is verder niet de allersnelste optrekker, maar dat hoeft ook niet voor mij (deze auto is voor de vrouw en word hoofdzakelijk in de stad gebruikt). Wel had ik het gevoel dat hij na de 130km/h wat onzeker werd (zoeken, trillen, etc), maar dat wil je omwillen je accu toch liever niet rijden (na de 125km/h gaat je accu hard omlaag).
Je hebt hem al? Ik heb er nog geen 1 gezien in NL, en ben toch echt goed aan het kijken de hele dag.

Waarom ben je eigenlijk voor Summit gegaan t.o.v. first edition? Bij mijn lease maatschappij was die veel duurder terwijl de opties vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
MrTomatosoup schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:48:
[...]

Waarom ben je eigenlijk voor Summit gegaan t.o.v. first edition? Bij mijn lease maatschappij was die veel duurder terwijl de opties vergelijkbaar zijn.
Dan moet je hier in het topic terug lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hem
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

https://www.ad.nl/auto/co...-omstandigheden~ad84ef5b/

Avenger staat ook in de Noorse praktijktest, doet het redelijk. 363 km( min 8.1%)onder gunstige omstandigheden. Zal in de winter rond de 325 km zijn(schatting).
Even doorklikken naar de Noorse test, behoorlijk gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
Net bij de dealer in Eindhoven geweest, meneer had het over 27 weken. Of ik niet interesse had in de summit van 46k die ze in de showroom hadden staan want “tja de prijzen gaan volgend jaar vast nog wel weer wat omhoog”.

Dat betwijfel ik hoor want er is nu veel meer concurrentie in deze markt. Als Elon weer eens een grapje uithaalt met de Model 3 prijzen dan staan er een hoop autobedrijven met de handen in de haar.

Anyways, heb uitgerekend dat zakelijk leasen van de Jeep mij als ondernemer ongeveer net zoveel zou kosten als het kopen of leasen van een 4 jaar oude benzine occasion. Dan wordt de keuze wel erg makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Bericht van de dealer:
Goedemiddag Martin.

De eerste First Edition Avengres worden nu geproduceerd.

Voor de Nederlandse markt heeft de fabriek augustus en september uitgekozen voor productie.

De specifieke productiedata voor elke specifieke Avenger zijn nog niet bekend, maar het gaat nu wel allemaal gebeuren, eindelijk.

Fijn weekend en tot de volgende week.

Met vriendelijke groet, Cordiali Saluti, Best Regards, Cordialement, Herzliche Grüße,
Het gaat nu wel allemaal gebeuren, ja ja als een maand of 3 "nu" is dan wel ja... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Oh nu is het verhaal dus dat ze van individuele autos de productie datum niet zouden weten .
Afgelopen weken elke keer een productie week gehoord
Totaal ongeloofwaardig
Volgende week is er weer een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Nieuwe fabricagevideo. In het Pools, maar met Engelse ondertiteling.

https://youtu.be/kxl4F1vFbgE

[ Voor 5% gewijzigd door Alfred Spijker op 02-07-2023 10:05 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste